Egy zsanér, más semmi...

  2007. január 31. - Csikós Zsolt Címkék: mazda totalcar flotta 626 kalaptartó zsanér hifi ezeréves sólyom

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Már szinte bosszant, hogy egy bicikli árán vett autón hónapok óta nem hajlandó elromlani semmi. Annyi ennél drágább, megkíméltebb, általában véve tartósabbnak tartott kocsim volt már, és azok azért legalább három-négyhavonta produkáltak valamit. Ez meg csak zörög, mint a veszedelem, de más semmi…

Néha azért felcsillan a remény. Például a múltkor először kettőbe, majd háromba tört a bal külső tükröm üvege. Aztán eszembe jutott, hogy üvegessel csináltattam, megnéztem, aláfolyt a víz, megült a szilóágyban, fagynál meg szétnyomta a jég. Nem a Mazda hibája, egyértelmű, egyébként meg úgyis rövidesen megjavítom. Aztán a múltkor elment a fordulatszámmérő világításának a fele. Hurrá! – paskoltam meg a műszerfal tetejét barátságosan, mire kigyulladt, és azóta is hibbbbátlanul világít. Rá egy napra viszont elaludt a Szent Kvarcóra háttérvilágítása, ezért sötétben nem lehetett leolvasni, mennyi az idő. Végre egy jelentős, komoly gond, és ez még akkor sem volt hajlandó megjavulni, amikor mikrorezgéseket közöltem a burkolatával – értsd: ütögettem. Másnap jött a lehangoló élmény – magától meggyógyult, teljes erőből világít azóta is. Olyan ez a 626-os, mint valami nagyon öreg, amúgy meg egészséges ember, előfordul, hogy kicsit gyengélkedik, de a jól működő immunrendszer gyorsan orvosolja a betegségeket.

Törött zsanér Mazda 626-ról

De hahaha! És még: HAHA! Két héttel ezelőtt széttört a kétrészes, felnyitható kalaptartó egyik műanyag zsanérja, és mivel előtte már egy másik is megadta magát, ezért az egész lap nagy puffanással a csomagtartóban landolt. Végre egy makroszkopikus, szabad szemmel jól látható, kézzelfogható, öngyógyulásra képtelen jelenség! Egyébként érthető, hogy tönkrement, hiszen a műanyagok nem bírják jól a napsütést, márpedig ezek a zsanérok huszonegy éve a hatalmas, ferde szélvédő alatt sültek, főttek.

Valami széteső izé a Csikós Mazdájában

Sajnos a műszerizzó-problámáknál ez sokkal jobban zavart, mert – amint azt az olvasók nálam biztosan jobban tudják – ha egy hangszóróból az elöl hasznosan, valamint hátul melléktermékként kiáramló hangokat nem választjuk el egymástól valamilyen körbezárt dobozzal Megszerelt kalaptartó a Csikós Mazdájában (autóknál ez általában a csomagtartó), akkor teljesen elmegy a mélyhangjuk, ványadtan szólnak. Emiatt jobban feltekerjük a hangerőt, ettől meg torzítanak és tönkre is mennek egy idő után. A kalaptartó megszűnésével eltűnt a dobozalkotásért felelős egyik fő elem. Hallgathatatlanná vált a kiváló Gelhard típusú kazettás magnó szolgáltatta zene, mert az első hangszórók eleve pocsékok, mindig a hátsók mentek eddig. Így nem lehetett élni.

Ezért kelletlenül, de vettem zsanért a Baumaxban, kis kézi köszörűvel belevágtam egy rést a kalaptartóba, legalább középre becsúsztattam egy fém zsanért, kifurkáltam néhány csavarnak a helyet – az egész nem volt több, mint egy óra. A két szélső zsanér maradéka most arra elég, hogy a középen erősen megfogott lemezt a két végpontjánál kellően megvezesse. A koncerttermi hangulat a körülményekhez képest visszaállt, evr’body’s darned happy.

Megjavított kalaptartó a Mazda 626-on

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr332452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kukori 2007.01.31. 19:32:03

Nekem is ilyen kozmikus problémák vannak a 626-omon... Már cicereg a kesztyűtartó alatti díszléc az egyik oldali patentjánál... és még csak 7 éves! Hát hova vezet ez?! GYÁRI HIBA!!! (vagy a macskaköves utcánk tehet róla?)

rognork 2007.01.31. 20:18:36

még ilyet, és én is veszek egyet.

ommm 2007.01.31. 21:56:55

csiki, i think, this is the beginning of of a beautiful friendship...

oMm, mazdatulaj

nem süket duma, ezek tényleg jó autók

Viktor · http://www.vikiszava.extra.hu 2007.01.31. 22:40:03

Mintha a 21 éves Corollámról olvasnék... annak is ilyen "bajai" vannak. És mire szerelőhöz kerülne, mindig megjavul magától. Csak sajnos rohad, rohad, rohad... ;(

Kukori 2007.02.01. 00:41:11

Na igen, az hátsó ajtók alján én is láttam már valamiféle (még)vakrozsdát, sajnos. Bár eddig csillaggarázsban állt a lelkem (mert teljes útfelújítás van épp folyamnatban).

De tényleg jó autók, ezek még Japánban készültek, úgyhogy nincs minőségi panasz, mint pl az újabb Hondáknál...

c o n k i · http://conki.freeblog.hu 2007.02.01. 03:34:41

Érdekes, de engem is meglepett a kis Mazdám (Protege, 323) nemelromló képességével.
Tavaly vettem, 13 évesen 140.000-ért. Kipufogó dobja félbe volt hasadva, azt cseréltettem. Kicsi rozsda van 3 ajtó alján, de csak épp, hogy ott van.
Persze kapott új gumikat. Új, öregautóknak való olajat használok, gyertyákat cseréltem, csak a biztonság kedvéért.
Azóta is pöccre indul -14 fokos éjszakák után is.
Mondjuk van rajta jó pár horpadás, törött műanyag, meg ami kell, de hát kit érdekel, ha működik ugye.
Gondolkodtam azon, hogy befújom matt feketére, akkor rámondhatnám, hogy MAD MAX design:)

Visszatérve a lényegre, ezek a Mazdák csodás teremtések.
Ezelőtt nem voltam semmilyen véleménnyel sem róluk, de mióta szobatársam hetente bosszankodik a 99-es Cavalier-jével, azóta nagyra becsülöm az én kis autóm.

Éljen a Japán technika!

omm 2007.02.01. 08:49:44

és méghogy a japánok elvesztették a háborút??? ugyan, nézzétek, hogyan teszik tönkre amerikát!
nippon revenge!

Ist 2007.02.01. 16:07:29

Nekem is japán autóm van (Colt CJ0, assembled in Japan!), az még csak 2 éves, és talán nem is lesz már ilyen tartós, de azért jóleső érzés, hogy nemcsak az agyonajnározott német autók ilyen tartósak, sőt!
Csak az zavar, hogy amikor japán autóról van szó, mindenki csak hondázik, meg toyotázik, holott ott vannak a Gyémántok is, meg a Mazda, a Subaru, és a (japán) Suzuki. A Nissan minőségben sajnos már nagyon nincs ott, a Renault-nak sikerült a saját képére formálnia.

ommm 2007.02.01. 19:26:59

biza, a Renault elhúzta szegény Nissant de nagyon...
mellesleg a fent említett két nagy japón kívüliek nem is verik a mellüket, ők (és én is) csask csendben zabálják a kilómétereket...

Feri 2007.02.19. 23:57:15

Sziasztok!
Nekem is van egy 14 éves Mazda 626 1.8ge !
Amióta nálam volt minden hónapba valami baja lett folyamatosn költök rá!
"Hálából"10-12litert eszik!
Ennek ellenére:
szeretem vezetni,pöcre indúl ,kényelmes,ergonómikus,megy ha kell-akár 210km/h-
és még mindíg szép-szerintem!