Kinyílt a bicska

  2007. január 08. - Csikós Zsolt Címkék: mazda totalcar flotta gumi defekt ezeréves sólyom

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Feljelentést szeretnék tenni ismeretlen tettes ellen, aki alig százezer forint értékű Mazdám alig négyezer forint valós értékű gumiabroncsának oldalfalán néhány milliméteres sebet ejtett.

Meglehet, én vagyok a hibás. Nem kellett volna milliméterekre megállnom egy, a zuglói Amerikai és Thököly utak sarkán lévő, kék telefonelosztó doboztól. Mindezt péntek délután fél hatkor, egy egyesben hagyott, emiatt pedig kézi erővel elmozdíthatatlan Mazda 626 GT típusú személygépkocsival. Különben meg, szabályosan parkoltam.

A késszúrás akkor is gyalázat.

Nem sokkal azelőtt ejthették a sebet, hogy bejefeztem a vacsorát az Aranyhal vendéglőben, mert amikor elindultam, még csak az tűnt fel, hogy kicsit húz a kormány. Aztán hazaértem - nem egészen hárompercnyi autózás után -, akkor már nagyon húzott. Kiszálltam, bezártam, és meghallottam a sziszegést. Addigra alaposan szétrepedt a Continental téli gumi oldalfala, a levegő őrjöngve menekült, s Mazdám jobb első kereke másodpercekkel később a sokat megélt alufelni szélén pihent.

Dráma, második felvonás.

Elővettem a racsnis kulcskészletet, kiválasztottam a 21-es fejet, és mivel az alufelniben mélyen ülnek a csavarok, toldót is feltettem. Az eredmény: egy csavart (pontosabban, anyát) sikerült megoldanom. A többi állt, mint Mariban a cövek.

Megfújtam az anyákat csavarlazítóval, vártam. Majd kihoztam az emelőt, alátámasztottam a toldatnál a racsnis kulcsot, ugrálni kezdtem rajta. Akkor már hangosan káromkodtam, anyázásom késként hasított bele a zuglói utca csendjébe. Hangos roppanással egy további csavar elengedett.

Féltem, hogy eltöröm a drága Beta-kulcsot, ezért turkálni kezdtem a garázsban, végül találtam egy fix, ferde, L alakú szárat, amelyre csőkulcsot húztam, abba további toldást tettem. A másik végére a csavarra jobban passzoló, erős gyertyakulcsot tettem, amit a tizedik ugrásnál végül sikerrel eltörtem. Vissza a Beta-fejhez, majd az így kapott, cirka méteres hosszúságú, továbbra is rombuszemelővel alátámasztott miskulancián eltáncoltam egy dühödt felföldi ropogóst.

Szidtam a szurkálóst, szidtam a gumist, szidtam én mindenkit, aki csak eszembe jutott. Végül, két bokaficam után, török, japán és finn szitokszavak hatására elengedett a két utolsó csavar. Mert ugye a gumis - miután a cserénél a feleségem külön megkérte, hogy ne húzza túl a felnicsavarokat, mert már törtünk el kulcsot kerékcserénél - most megesküdött, hogy jól beállított nyomatékra húzott mindent. Hát nem.

Az alumínium (a kerék) és az acél (a csavar) egymásba heged, ha túlságosan összeszorítják őket. Itt ez történt.

Az rendben van, hogy a gumis letojja, mennyire húzza meg a kerékcsavarokat, elvégre defektnél nem neki kell leszednie azokat, jeges szélben, tiszta ruházatban, egy szál kerékkulcs segítségével az út szélén. Ha pedig az autó nem kap defektet, én meg a gumicserére hozzá viszem az autót, akkor a műhelyben ő le tudja szedni légkulccsal a csavarokat.

Az is rendben van, hogy nem tudja, hogy alufelnin még annyira sem lenne szabad meghúzni a csavarokat, mint az acélfeniken. Nem kohómérnök ő, másrészt pedig lásd az előbbi bekezdést.

De akkor miért állítja az aggódó kuncsaftnak, hogy nyomatékra húzta a csavarokat? Ha a kerékszereléshez nem is, de a pszichológiához azért ért?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr8027017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti 2007.01.08. 14:30:07

Az ilyen öreg autóknál nem is biztos,hogy a gumis csinálta a felszerelést. Az új alufelniknél igen,mert ott a 3 ajtós kopasz izomállat beszól minden karcért az alufelnin,de jelen esetben könnyen lehet,hogy valamelyik "segéd" pattintotta fel tövig a csavarokat. Ő meg pont leszarja,hogy mennyire van meghúzva,a lényeg,hogy ne essen le. Úgy nem érheti az embert meglepetés ha otthon csinálja a dolgokat.

lovászúr 2007.01.08. 14:33:19

Eddig a legszebb amit láttam az egy terepjáró volt,aminek csipőfogóval vágták el az össze szelepét. Mind a négy kerék csont leeresztve.

Csikós Zsolt 2007.01.08. 15:13:59

> Az ilyen öreg autóknál nem is biztos,hogy a gumis csinálta a felszerelést. scheerti

De bizony, ismerem a gumist évek óta, ő volt az. Pedig kár érte, mert futóművet nagyon tisztességesen állít.

scheerti 2007.01.08. 15:28:56

Hát akkor ez szomorú,remélem legközelebb jobban jársz. NBekem a motoromon ütött ugyanilyen lyukat egy laposvardarab.

ommm 2007.01.09. 08:43:40

én még tisztességes gumissal nem találkoztam, sajna
hozáértővel sem igazán...
mikor a zsír új Zender felnit hanyagul, egykézzel a háta mögé b@szta azt hittem a szívem megáll...aztán meg azt kívántam, hogy az övé...

g.za 2007.01.09. 14:11:30

Megbízható gumist csak egyetlenegyet ismerek, tavaly év végéig Újpesten tevékenykedett, idéntől kiköltözött Dunakeszire.
Róla tudom, hogy az anyákat mindig nyomatékkulccsal húzza meg, ezért nyugodtan alszom.
Nekem megéri az a néhány extra kilométer évente kétszer, senki mást nem engedek a kerekeim közelébe.

Csikós Zsolt 2007.01.09. 15:40:05

> Megbízható gumist csak egyetlenegyet ismerek, tavaly év végéig Újpesten tevékenykedett, idéntől kiköltözött Dunakeszire.
Róla tudom, hogy az anyákat mindig nyomatékkulccsal húzza meg, ezért nyugodtan alszom.
Nekem megéri az a néhány extra kilométer évente kétszer, senki mást nem engedek a kerekeim közelébe.

Nekem is van egy Géza nevű barátom, aki mellesleg Dunakeszin is lakik, továbbá mellesleg pedig Dunakeszin ismer egy Pesti Tomi nevű gumist, akihez én is jártam, és aki szintén nyomatékkulccsal húzza a csavarokat. De ő azért is ilyen alapos, mert ralisoknak dolozik. Viszont két állólámpás Mercink futóművét sem tudta egyenesbe állítani, a mostani, házamhoz közeli R*** utcai gumis viszont ahhoz nagyon ért. Eddig le tudtam szedni a csavarjait, a ferde kormány meg nagyon zavar. Most nem tudom…

gab 2007.01.09. 20:03:47

Nekem csepelen szereltek fel olyan sikeresen kereket, hogy amikor ősszel cseréltem át téligumira, akkor a 4 csavarból 2 totálisan meg volt húzva, 2 pedig jóformán kulcs nélkül lejött. Jobb oldalon mindkét kerék így volt fennt.

www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2007.01.09. 21:59:20

Sajnálom, ami megesett azzal a Mazdával (+ Veled), de nagyon passzol az idei megfigyelésemhez. A gumisok a hektikus időjárás miatt sokszor alkalmi embereket vesznek fel, majd ellökik őket. Pl. vissza egy mosóba, ahonnan az én emberem jött egy jónevű gumishoz. Amikor ezt megtudtam, eltávolítottam az autómtól és megvártam a nagyforgalmú műhely két stabil embere közül az egyiket. Utált mindenki. A te szerelőd lehet, hogy jótékonyságból maradhatott, szakadjon meg, mint a hatos anya.

m 2007.01.10. 12:37:34

Ugyanezzel a problémával szívtam sokat én is. Többször szóltam már a gumisoknak, de szerintük ők jól húzzák meg és higgyem el, hogy magától szorul meg. Naperszehogy...
Madarastekkóban vettem kb háromezerért villanyos csavarbehajtót (szivargyújtóról megy, korrekt dobozban van 4 kül. méretű fejjel, olyan mint a gumisoké csak műa.). Gondoltam ennyiért megér egy próbát. Azóta túl vagyok vele két téli-nyári cserén és pár útmenti szerelésen plusz egy fékbarkácson, és megy mint a doxa. Nincs kéerékcsavar ami ellenállna neki!:)

dzsemi 2007.01.10. 13:11:40

Én sűrített levegővel csinálom ugyanezt,van hozzá egy spéci szerszám ami ugyan eredetileg fúró volt,de rájöttem,hogy kiválóan alkalmas kerékcseréhez is.Csak ugye az otthon van,ha út szélén kell cserélni akkor marad az anyázás,káromkodás. Nekem szivargyujtós minikompresszorom van ami a teljesen leeresztett személyautó kerekét pont felfujja amíg én elszivok egycigit:)A legjobb természetesen a sűrített levegős kompresszor erre is. Ma már sok embernek van,mert 17 900 ért már utánad vágják bármelyik nagyáruházban,de ismerek olyat is aki egy ócska hűtőkompresszorból,egy 500 forintos vastelepi légtartályból és egy régi villanymotorból készített magánka házilag kompresszort:)

phu 2007.01.10. 17:37:01

Na de miért szúrta ki valaki, ha szabályosan parkoltál? Én maradandó károsodás nélkül szoktam leereszteni, de ahoz nagyon nagy bunkóságot kell csinálni.