Ford GT Budapesten!

  2006. szeptember 25. - Kari

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kellene még egy Alfa
2008-07-18 06:41:00

  Nem, nem hülyültem meg, egyszerűen csak hiányzik még egy a flottámból. Lassan két éve, hogy rendszeresen

Kész az első kecskeméti Merga
2008-06-30 15:00:00

  Eredetileg arról volt szó , hogy a 2012-ben induló gyárban csak A és B osztályokat fognak gyártani, de a DAG

„Megb@szlak, amikor akarlak”
2008-05-16 11:18:00

Egyre jobban bebizonyosodik, hogy Dopeman szövege az élet bármely területére igaz. Ha egyszer bekerül az ember a

Autós újságíró piperepolca
2008-05-13 18:30:00

Látom már, ebből sorozat lesz. A múltkor megtaláltam az autós újságíró ideális munkaeszközét , most pedig

Pénteken ment előttem! Beszarás.





















A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4315254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

omm 2006.09.25. 13:50:36

ilyenkor foghatják be naaaagyon mélyen az arcukat azok, akik szerint az amik nem tudnak autót gyártani...még teherautómotorral is...azt a nyomórúdját neki

kovik 2006.09.25. 15:25:44

Nekem is kell egy ilyen! Nagyon jól néz ki4 Élőben még nem láttam, de ezek alapján nagyon jól néz ki. Kár hogy már nem gyártják tovább

scheerti 2006.09.25. 15:33:12

Ezeket a vonalakat még az olaszok is megirigyelhetik. Kiváncsi vagyok hányan Ferrarizták le.

omm 2006.09.25. 15:36:22

hmmm...Jeremy Clarksonnak is van egy...róla elhiszem, hogy tudja mit csinál, mikor megvette...

M12 GTO 2006.09.25. 15:48:28

Igen, amiben csak az a vicces, hogy amikor Richard kiakarta rakni a "Cool-wallra", akkor azt mondta, hogy ez egy amcsi szar, ami legfeljebb akkor lesz jobb, mint "seriously uncool", ha neki is lesz egy.
Egyébként a falon azóta SU...

111s 2006.09.25. 15:56:42

én tegnap ezt a gépet szántódon láttam, állt, igy jól körbe tudtam járni. de kár, h a hangját nem hallottam, mert csak nem akart elmenni vele a tulaj... és sokan leferrarizták, igen

néző 2006.09.25. 16:14:20

én láttam egy TopGear-t, (lehet, hogy extra volt, de nem biztos)ahol pont Jeremy Clarkson fikázta a Ford ezen csodáját.
A következőket mondta:
- kb egy siófoki túrán már lefelé menet tankolni kell,
- ha beállsz egy parkolóba, akkor messzire kell állni mindentől , az ajtón lévő tető elem miatt mert, ha utcán beparkolnal melléd, - rendesen, nem rád parkolva - ,akkor is kabaré a beszállás.
ezek után nem hinném, hogy neki is lenne egy ilyen, bár sosem lehet tudni.

omm 2006.09.25. 16:43:30

nyugodj meg, hogy van...nem a fogyasztás és a nem praktikus (hanem gyönyörűen a tetőbe harapó) ajtó miatt NEM vesznek ilyet az emberek...kicsit többről szól...és nem fosjancsiknak való

Dörmi06 2006.09.25. 17:28:13

Márpedig Jeremy Clarkson maga mondta, hogy van neki egy ilyen. Pont abban a Top Gear-ben, ahol előtte jól lefikázta, hogy milyen szar a kezelhetősége rosszabb utakon :)
Egyébként szerintem ezt az autót én láttam először M.o-n. Ott voltam, mikor kiszedték a Malév new york-i járatából ;) (már ha az ugyanez volt, de nem hinném, hogy olyan sok szaladgál idehaza)

dav 2006.09.25. 18:05:44

De jó ez a ferrari:)

suny · http://www.suny.uw.hu 2006.09.25. 18:49:14

Huh....ez az autó ratyi! nem igazán tudnak semmi újjat felmutatni az amcsik...még nagyobb motor még nagyobb kipufogó!Technikailag sehol se vannak,maximális fordulatszám lehet vagy 5000 kac kac,de legalább jól néz ki...

carlosracing 2006.09.25. 19:19:33

Gyönyörű gép, kívül/belül! Nem vagyok egy US car fan, de azért szép számmal akadnak ott is tisztelendő gépek, és ez nekem mindenképp az, mint ahogy az elődje, a GT40 is!

scheerti 2006.09.25. 19:34:11

Hát technikailag azért nincsenek ám annyira elmaradva mint hinnéd, egy ilyet nem gyerekjáték összehozni,különben is kit zavar ha nagy a motorja és sokat fogyaszt? Ez az autó a tengerentúli igényeknek bőven megfelel, és oda is lett kitalálva. Gondolom te sem ratyiznád ha hozzádcsapnának egyet. Itt vannak az adatai. Sírj.

Engine Ford Modular 90º V8
Engine Location Mid , longitudinally mounted
Configuration Aluminum block and heads
Displacement 5.409 liter / 330.1 cu in
Bore / Stroke 90.2 mm (3.6 in) / 105.8 mm (4.2 in)
Compression ratio 8.4:1
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC
Fuel feed Sequential multi-port fuel injection
Aspiration Eaton roots-type supercharger
Weight 1538 kilo / 3390.7 lbs
Length / Width / Height 4643 mm (182.8 in) / 1953 mm (76.9 in) / 1125 mm (44.3 in)
Wheelbase / Track (fr/r) 2710 mm (106.7 in) / 1599 mm (63 in) / 1618 mm (63.7 in)
Power 410 KW / 550 bhp @ 6500 rpm
Torque 678 Nm / 500 ft lbs @ 3750 rpm
BHP/Liter 102 bhp / liter
Power to weight ratio 0.36 bhp / kg
Top Speed 330 km/h / 205 mph
0-60 mph Acceleration 3.3 s

scheerti 2006.09.25. 19:43:24

Ferrari F430

Hát nem vicces,hogy a GT tervezésekor a 360-as legyőzése volt a cél és a 360 ast felváltó 430 ast is sikerült lenyomnia majd mindenben?

Dimensions
Overall length: 4512 mm 176.6 in
Overall width: 1923 mm 75.7 in
Height: 1214 mm 47.8 in
Wheelbase: 2600 mm 102.3 in
Front track: 1669 mm 65.7 in
Rear track: 1616 mm 63.6 in
Curb weight: 1450 kg 3197 lb

Engine
Type: 90° V8
Bore/stroke: 92 mm x 81 mm 3.50 x 3.03 cu in
Unit displacement: 538.5 cc 32.86 cu in
Total displacement: 4,308 cc 262.89 cu in
Compression ratio: 11.3:1
Maximum power: 360.4 kW (490 CV*) at 8500 rpm
Maximum torque: 465 Nm (47.4 kgm or 343 lbft) at 5250 rpm
Specific horse power: 114 CV*/l
Performance
Maximum speed: >315 km/h > 196 mph
0-100 km/h (0-62 mph): 4.0 s

Ha az amcsik nagyon le akarnák nyomni a Ferrarit akkor építenének egy olyat ami messze a Ferrari szintje felett van abban biztos lehetsz.

M12 GTO 2006.09.25. 20:42:30

És ezzel meg is vagy. Körülírtad az amcsi életszemléletet. Építsünk valamit, ami nagyobb, gyorsabb, mint egy európai. Ja, hogy bénák vagyunk hozzá? Akkor úgy csináljuk meg! Az kit érdekel, hogy kicsit sem hatékony a cucc?

James · http://www.suprcars.net 2006.09.25. 21:31:11

gyorsulasban meg az enzo ferrarit is legyorsulja az elozo adatok szerint, ez a gyonyoru szep traktor motoros legenda. es az arakrol meg nem is beszeltunk: enzo:650 000$ 430 ferrari:kb300 000$ es a ford gt it is latszik hogy amcsi mert csak 150 000$. szoval ennyit az europai szarok-rol

scheerti 2006.09.26. 07:11:53

Ferrarit a kivagyi újgazdagok vesznek. Én pont az6t szeretem a tengerentúli autókban,hogy nincsnenek túlbonyolítva és a régi jól bevált recept szerint dolgoznak évek óta a fejlesztők.

omm 2006.09.26. 08:29:27

hmmm...gyerekek, ha ANNYIRA rosz lenne az az aut', akkor Clarkson nem vette volna meg...az az autó JÓ, a maga egyszerű, puritán módján testesíti meg az ami muscle car és az európai fast car szellemét, ki kéne prróbálniuk a szkeptikusoknak is, akik még a büdös életbe nem ültek még csak hasonlóban sem...aztán lenne mély-mély hallgatás, mikor a gyomrod rásimul az üléstámlára...

scheerti 2006.09.26. 08:49:45

Én is sajnálom,hogy leállítják a gyártását,de valljuk be az új Mustang is jó. Köszönőviszonyban sincs az eddigi Mustangokkal ez tényleg feleleveníti a Ford tradiciókat. Az Amerikai autógyártás mindig arra törekedett,hogy az (ottani)átlagember számára elérhető autót gyártson. Ezért elérhető a Corvette is gyakorlatilag mindenki számára. Lesznek ott még durva autók,Shelby és Roush is beírta magát a Ford történetébe és mindegyikük nevével el lehet adni gyakorlatilag minden autót. Hibridhajtás,muhahaha

omm 2006.09.26. 09:02:48

az igazán ütős az új Camaro lesz...

fateless 2006.09.26. 11:38:23

Tényleg pöpecül néz ki. Bár én is a technikát szeretem - és nem az európait, mert sztem abból csak a porsche tud valamit - de azért akár ezt, vagy még inkább az új camarot bevállalnám. Persze az igazi egy jó öreg Pontiac GTO lenne. Hah...

banyek 2006.09.26. 14:53:49

Aki nezi a Top Gear-t, az sokat hallhatott a musorvezeto Ford GT-jerol. Elso teszteken kiemeltek hogy milyen jo auto: brutalisan gyorsul, iszonyat gyors, jo vezetni. Aztan Jeremy hasznalta hetkoznap is, elegge sikertelenul. Az borzalmasan magas fogyasztasa miatt nehezkes volt vele barhova is eljutni, London belvarosaban hasznalhatatlan volt, forgalmi dugokat okozott mert fennakadt a fekvorendoron, sot volt ahol nem tudott bekanyarodni, vissza kellett volna tolatnia, de ramasztak a mogotte jovok... A rengeteg meghibasodasrol nem is beszelve. Szeretnek ugy gondolni ra hogy ez egyedi eset volt, de nem tudok. Minden heten ujabb hibakrol szamolt be, kollegai legnagyobb oromere, a kisebb hibaktol egeszen a lerobbanasig mindenfele hiba elojott. Szoval szep ez az auto, jol megy, de semmire se jo. Ilyen autot asszem nem nehez gyartani. Ellenben olyan autot, ami ugyanilyen szep, ugyanilyen jol megy, es meg hasznalhato is arra amire az ember szanja (kozelkedni vele az orszagban) azt nehez. Es arra csak nehany autogyarto kepes, es szerintem egy sem amerikai. Ennyit az amerikai autokrol.

banyek 2006.09.26. 15:03:45

"hmmm...Jeremy Clarksonnak is van egy...róla elhiszem, hogy tudja mit csinál, mikor megvette..."
Jeremy az egy nagy gyerek. Es vett maganak egy jatekszert. Csak ennyit hallottal hogy vett maganak egyet, vagy azt is hallottad hogy mi a velemenye rola igy a sok hasznalt utan... A McLaren Mercedes-re mondta (nem emlekszem hogy pontosan melyikre) hogy az egy _hasznalhato_ auto.

"- ha beállsz egy parkolóba, akkor messzire kell állni mindentől , az ajtón lévő tető elem miatt mert, ha utcán beparkolnal melléd, - rendesen, nem rád parkolva - ,akkor is kabaré a beszállás."
Ezt a reszt is lattam, marha jo volt! Kollegai beparkoltak melle, es Jeremynek az volt a feladata hogy beuljon a kocsiba! Ott rohogott rakta mindenki mert csak a foldon terdelve tudott a kis resen bemaszni vegul...

"Hát technikailag azért nincsenek ám annyira elmaradva mint hinnéd, egy ilyet nem gyerekjáték összehozni"
Az amerikaiak tenyleg sokat gorcsoltek rajta. ;-)

oPal · http://opal.uw.hu 2006.09.26. 15:04:21

Ha már az amik is tudnak 100 lóerő/literes motort gyártani.. :) hova halad a világ... :)

Ezzel a Forddal nicns különösebb gondom (bár nekem nagy), viszont a formájáról nem csak a Ferrari jut eszembe, hanem kissé a Lancia Stratos is :)

Field · http://petrany.freeblog.hu 2006.09.26. 15:06:07

Clarkson azért vette,mert gyerekkorában ez a kocsi volt a kedvenc matchboxa.Mindenkinek van ilyen "berögződött" kedvence,onnantól kezdve pedig az ész érvek nem számítanak..

oPal · http://opal.uw.hu 2006.09.26. 15:06:31

Piha. csak 8.4:1es a kompresszió. ezen lehet még mit alakítani. szörnyeteggé tehető.
Ami nagyvas.

omm 2006.09.26. 15:57:26

hmmm...banyek:
értem én, hogy mindenáron le akarsz nyomni, de hiszed vagy sem, bizony én az összes TG-t láttam 2000-től és azt hiszem, nagyon jól kiszűrtem a ki-kicsoda szerepet a műsorban...az pedig, hogy a Jeremy nagy gyerek és vett magának játszani egy Ford GT-t szerintem nem hülyeség, elvégre látsz kivetnivalót abban, hogy valaki, akinek pénze van hozzá, azt csinál, amit akar? én nem...és le a kalappal alőtte, hogy nem egy Ferrarit vagy 911-et vásárolt, hanem valamit, ami a büdös életben többet nem kerül gyártásba és valszeg megőrzi az értékét jó sokáig...mennyi olyan ember van, aki a német "presztízsautóból (muhaha)", Passatból sóvárogva néz egy RX 8-ast vagy 350Z-t és nem tudja, hogy annyi pénzért simán vehetne egyet...de a begörcsölt agyának csak az a verda, amin csillag, propeller vagy négy karika stb. van...félreértés ne essék, nem fikázom a német kocsikat, jók és szépek, de azért mielőtt lehányjuk a Ford GT-t, előtte szembesíteni kéne a konkurrenciával...
ja, és ne gondold ám, hogy a Ferrari és a Porsche überdolog és sosem romlik el...haha...csak nem beszélnek róla...

omm 2006.09.26. 15:58:52

ja, közlekedni az országban Ford GT?
ha közlekedni akarsz, vegyél Logant...

banyek 2006.09.26. 16:26:57

omm-ra reagalva:

"értem én, hogy mindenáron le akarsz nyomni"
Na _azt_ nem akarlak. Csak szepen mondjuk sajat velenyunket mind a ketten. Nemigaz?

"az pedig, hogy a Jeremy nagy gyerek és vett magának játszani egy Ford GT-t szerintem nem hülyeség"
Nem azt irtam hogy ez hulyeseg, hanem hogy ezt tette.

"látsz kivetnivalót abban, hogy valaki, akinek pénze van hozzá, azt csinál, amit akar?"
Ez a vita nem errol szol. Az autorol szol, a technologiarol, es legfokepp arrol hogy mit nevez az ember jo autonak. Mert ahany elvaras, annyi jo auto kep el az emberben.

"Passatból sóvárogva néz egy RX 8-ast vagy 350Z-t"
Sertesnek veszem ;-) hogy azt hiszed rolam hogy egy Passatot jo, vagy aka'r presztizsautonak gondolok. Az RX-8 az egy nagyon jo auto, persze megintcsak mas szempontok szerint.
Ne'met autot (Mercedes) csak azert hoztam elo, mert nem jutott mas supercar kategoriaju auto eszembe amit szinte mindent tud.

"de a begörcsölt agyának csak az a verda, amin csillag, propeller vagy négy karika stb. van"
Ejh, nem is ertem miert irsz ilyeneket. En konkret dolgokat irtam a Ford GT-rol amik ugy nagyjabol es teljesen egeszeben "hasznalhatatlanna" teszik azon emberek szamara akik kozlekedni akarnak egy autoval. Te meg azt irod hogy szemellenzos vagyok. Nem ertem miert?

Egy haverommal beszelgettunk a Ford GT-rol, o azt mondta: "Jól írtad: egy játékszer. De annak kiváló. Ki akar közlekedni vele? :)"
Hat errol beszelek en is. En ertem hogy a Ford GT miert jo. Le is irtam. Es azt is vallom, hogy a mai inseges idok arrol szolnak, hogy mindenbol csak a tucata'ru megy (marmint azt veszi a jo'ember), es hogy a hulye marketinggel akarnak ravenni egy sokadik rancfelvarrott mittomen milyen modell megvetelere (nem irok markat es modellt mert megint elfogultnak leszek mondva), ami pont ugyanolyan mint a masik 100 auto az utcaban. Es ilyen idokben nekem is nagyon tetszene egy Ford GT. Mint ahogy tetszik pl. az Alfa 156 (ez se ne'met...). Csakhogy van egy DE:

"ja, és ne gondold ám, hogy a Ferrari és a Porsche überdolog és sosem romlik el...haha...csak nem beszélnek róla... "
Ezt megint kicsit az altalam irtak elkenese. Minden auto elromlik, egyszer vagy ketszer, vagy szazszor. De azt ne mondd hogy a Jeremy Mercedese ugyanannyiszor romlott el mint a Ford GT-je. (Mert nagyjabol ezt allitod.)
Masok allnak neki 2 total mas autot osszehasonlitani, me'g az arat is beleveve. En csak arrol irok, hogy habar szep auto ez a Ford, es jol megy, azert nem veletlenul olcso.
Ha valaki jatekszert akar, annak tok jo. Persze lehet hogy egy Lotus Elise egy jobb jatekszer. De megintcsak ugye arrol beszelunk hogy kinek mire kell a milyen jatekszer. En csak hozzatettem a Ford GT nagyszerusegehez a magam adalekait. Nem csak az a te'ny hogy egy nagyszeru auto, de az is, hogy trehanyul van osszerakva, es me'g ha lenne is nekem egy, nagy az esely arra hogy nagyon-nagyon sok bosszusaggal jarna a hasznalata. Kiveve ha szerelmes lenne'k bele', ami nem vagyok.
Es lehet hogy megbantottam azt (vagy beszoltam annak) aki szereti a Fordot, de attol meg a velemenyem az, hogy ha mar az ember vesz egy jatekszert, akkor azt lehessen is valamire hasznalni. Szamomra ez a Ford nem egy hasznalhato auto, ha meg is lenne'k tomve penzzel, Ford GT-t max a gyujtemenybe vennek, de hasznalatra nem.

omm 2006.09.26. 16:38:02

de banyek: Ford GT-t nem utcai használatra kell venni nemde? elhiszem, hogy véleménynyilvánítás meg stb. de azért mert a Clarkson autója nem jó még nem biztos, hogy az egész széria trehány...a másik dolog, hogy ha kötjük az ebet a karóhoz, akkor a rendeltetésszerű használat fogalom alatt biztosan nem a London belvárosi közlekedést értették...legyen így vagy úgy, ennyi pénzért ennyi lovat nem sokan adnak...az Elise tuti jó dolog és nem is drága, de nem egy súlycsoport és nem is lehet őket hasonlítani, mindkettő másra van tervezve...

omm 2006.09.26. 17:12:30

viszont, ha már így belelendültünk, érdemes megvizsgálni azt az oldalát is a dolognak, hogy, bár igaz, amit a Jeremy mondott a Merciről, az az autó egy "mindenes", tud gyorsan is menni, kényelmes és erős...de én, természetesen személy szerint, sokkal inkább vagyok régimódi, nem szeretem a kevert kategóriákat, ezért is berzenkedek a SUV-októl és az AMG Mercijeitől...elég erős az amúgy is, és egy limuzinból ne akarjunk sportkocsit csinálni, a BMW az M5-öt már direkt ilyenre építette, és annak azért kultusza van, az még elmegy, de a Porsche Cayenne-féle szörnyek? na neeee...mi értelme? őszintén...sajnos egyre inkább magamra maradok ezen filozófiámmal, mert a piaci mutatók mást mondanak (habár az SUV-k iránti kereslet kezdett visszaesni az USA-ban), de én már csak megmaradok ilyennek, és egy szétrozsdált Niva még mindig nagyobb presztízs nekem, mint egy kicsincsált RAV4-es (terepjáróként)

scheerti 2006.09.26. 18:30:24

Omm megtaláltad a saját MEGMONDÓDAT:)

omm 2006.09.27. 08:49:23

azzal a kivétellel, hogy mi inkább elbeszélünk egymás mellett:))
higyjétek el, rohadt sok autót vezettem már és próbáltam ki, de azok, amikre emlékeszem is, szinte kivétel nélkül youngtimerek voltak...és most nem hízik a májam...

Uncle Rabbit 2006.09.27. 21:51:12

Barmok!
Menjetek inkább babázni!

omm 2006.09.28. 11:35:06

hmmm...érdekes és építő jellegű hozzászólásodat ezúttal is köszönöm...

levi96 · http://www.scirocco.hu 2006.09.29. 01:43:43

Youngtimer forewer! :)


Ja és gyönyörű a GT40!!!

PozAko · http://pozako.freeblog.hu 2006.09.29. 16:22:35

Csak amennyire szép, már megérte, hogy megépítették. BTW a GT40 anno nem volt olyan rossz... ;]

FeREE21 2006.09.29. 17:33:01

Mielőtt mindenki bőszen lefikázza a ferrárit és istent csinál a GT-ből (ami tényleg kategória király), azt azért érdemes tudni, hogy az eredeti GT-t a ferrari és a ford fejlesztette ki közösen, vagyis inkább a ferrari a ford-nak, még abban az időben mikor arról volt szó, hogy fölvásárolja a ford. erről ennyit.

suny · http://www.suny.uw.hu 2006.09.30. 06:16:15

Amcsi autó - Európai autó...hmm valamit csak kihagytatok ...azért a Japók se hülyék a témához teljesen...sőt!!!

scheerti 2006.10.01. 18:35:32

Japán Szupersportautó? hmmmmm érdekes meglátás:)

omm 2006.10.02. 08:27:14

khmmm....FeREEE21...nem tudom, nem sántít-e valami az elméletedben, ugyanis a Ford GT-t a Ferrari ELLEN hozta létre a Ford, mégpedig azért, hogy Le Mans-ban legyőzhesse azt...
1966-ban mind az első három helyen a Ford végzett, aztán megynerte 67,68,69-ben is...

A Ford csak felkérte a Ferrarit, hogy segítsen nekik a fejlesztésben, de a flegma Enzo egyszerűen kiröhögte az amikat, mire Henry Ford II. létrehozott egy versenyműhelyt és ott kezdték el építeni a GT-t még 1963-ban...

végülis nem tévedtél nagyot..:)))

Field · http://petrany.freeblog.hu 2006.10.04. 02:45:59

scheerti!
Japán supersportautó: NSX.

omm 2006.10.04. 09:04:50

biza scheerti, Field mond valamit....a futóművet Ayrton tesztelte...

dzsekk 2006.11.01. 13:22:30

Gyönyörű autó...de mutatkozik rajta a szoci hiánygazdaság minden baja:)))Drágán gyártunk valami szarból keveset,nehogy mindenkinek jusson.Előbb-utóbb kultusza lesz és hosszútávon befektetésnek sem rossz.Aki megveszi,az+leszarja hogy nem praktikus a belvárosban,inkább kibérli neki a sepangi pályát...A garázsban jólmutat,a ferraris haverokat sem a szervizszámla+a megbizhatóság foga érdekelni.

titu 2006.11.06. 11:27:17

Ajjaj... Nem akartam irni, mert nem szivesen mondok velemenyt valamirol,
amit nem vezettem es meg csak kozelrol sem lattam, de a Ferrari altal
fejleszett Ford GT-nel hajmeresztobb dolgot nem sokat hallottam.
A GT40-et nem a Ferrari fejlesztette a Fordnak es nem egy Ford-Ferrari
kozos projektrol van szo. A hatvanas evek elejen a Ford nyitni akart a
fiatalabb retegek fele es ezt az akkor eleg nepszeru endurance
versenysorozatba valo beszallassal akarta elerni (A Ferrari egyeduralkodo volt a kategoriaban). Legegyszerubb
megoldaskent meg akarta venni a Ferrarit (ami akkor meg eleg uj markanak
szamitott). Elorehaladott targyalasok utan Enzo kifarolt az uzletbol (a
kialkudott vetelar 10 millio USD volt). Ekkor Henry Ford II-nek eldurrant
az agya es letrehozta a FAV-ot (Ford Advanced Vehicles) Angliaban,
leigazolta Eric Broadleyt (a Lola Cars alapitoja) es Broadley Mark
VII-esere alapozva a Ford 289-es smallblockjaval megepitettek a Ford GT-t.
(Nem ez az elso eset, hogy angol formaval es futomuvel + amerikai motorral
valami maradando keszul, mert az AC Ace-bol is Shelby csinalt utokepes
vasat Ford V8-akkal, miutan a Bristol elvagta a motorellatast) A GT40-ben
a "40" allitolag egy ujsagirotol jott, mivel az auto pont 40 coll magas.
Ergo az uj GT nem GT40 (a Ford nem is keresztelte annak), hanem inkabb
GT44 lenne...
Az elso ev nem sikerult tul jol, de utana 4 even at vertek a Ferrarikat,
Porschekat LeMans-ban, volt olyan ev, amikor az egesz dobogon GT-k voltak.
Kb. 100 GT40 keszult, nagyreszuk tulelte a versenypalyakat es rendszammal
is rendelkezik. Ha egyaltalan talani eladot, az arak valahol 1-1.5 millio
dollarnal kezdodnek. Ennek tukreben az uj GT 150000 dollar koruli ara igen
barati.
fogyasztas: nem hiszem, hogy a tulajok barmelyiket komolyan erdekli es azt
sem mondhatja komolyan senki, hogy 550 LE-t es 700 Nm koruli nyomatekot az
olasz vagy nemet gyartok 3 csepp mokuskonnybol is ki tudnak hozni... :)
Tudjatok: szarbol varat nem lehet epiteni...
kompresszio: mivel feltoltott motorrol van szo, a kompresszio alacsony
(csakugy, mint turbofeltoltos eroforrasoknal)
Bocs, ha hosszu volt, es nem akartam tudalekos vagy kioktato lenni, de a
Ferrari-Ford projekten elgurult a gyogyszer... :)

Senator 2007.01.05. 22:16:53

Ha valakit érdekelne élőben a paripa, akkor bécsben a Szabadidő- és luxusautó kiállításon megcsodálhatja január 11 és 14 között. senator_imre@gmx.at

ford gt 2007.03.30. 09:10:22

basszus ha nekem lenne egy ilyen autóm,gyönyörű ajjjjjjjjjjj és még a magyarok a csórok..pffff

Keresem a Ford tulajt! 2007.04.24. 02:40:43

Szeretnék én kezet rázni azzal az emberrel, akinek van ilyen... Sőt, fel is ajánlanám neki, hogy tök ingyen lemosom meg akár ki is takaritom, pár fénykép ellenében... Jelentkezést a diablodiavolo@citromail.hu -ra várom!!! Köszi

20-30 évesen is működni fog egy mai motor? 2007.07.16. 14:57:16

Ezek a sablon szövegek, amiket itt olvastam hihetetlenek. Autók vannak és nem amerikai vagy japán, német, hanem autók. Csak a célok számítanak: a GT luxus sportautó, akinek van, az benne van a 4038 db-ban, amit összesen gyártottak + a régi GT40. Hihetetlen menetteljesítmények, egyedi forma. 30 M-nél kit érdekel a fogyasztás? A kategóriája nem dolgozni járó, hanem hétvégén, ha jó idő van elugrunk autókázni. Aki ilyet vesz annak van még autója...
Másik dolog: Az amerikai motorok (régiek élettartalma nagyon hosszú időre elég, pont az alacsony fordulatszám miatt. 400-600 Nm motornál nem mindegy, hogy 3000-5000-et forog? Minden fokozatban eldobja a fenekét (ezt játszotta az Audi is még a 70-80-as években max. 5200-at pörögtek, de akár 1 M Km-ig is). Ez volt az amiknál a Muscle éra az 1964-1974 közötti időszakban. Nem számított a benzin, mert olcsó volt, pont a drágulása ölte meg ezeket a gépeket. A vicc, hogy a mai napig ezeknek a régi autóknak az ára vetekedik a mai modern sportautók árával. Vezetés élményben hol van egy elektronikusan szabályozott autó egy nyers erőtől duzzadó géphez képest? Az vezetés, hogy egy összkerekes agyon elektronizált autót valaki elterelget?

Jollyroger 2007.11.15. 02:14:13

Úgyse tudjátok meggyőzni egymást, meddő vita az egész. Személy szerint én a Muscle verdákért vagyok oda.Akármilyen japó rizsrakétával, vagy olasz csodával előállhat bárki, úgysem fog a véleményem megváltozni. Lenyűgöznek persze az európai autók mint a Lambo, Ferrari vagy akármi. Persze hogy örülnék neki ha mindegyikből lenne egy aztán felváltva furikázhatnék velük.Akkor is a jó öreg Dodge Charger lesz a nyerő nálam.Tőlem aztán akármivel előállhatnak. Elfogultság. Egy Ferrarisnak bármit mutatnak magasan tesz rá, még a Vyron se fogja meghatni. Amúgy meg Trabant...:)

Leno 2008.02.12. 14:21:33

A Ferraris "okosmókustól" kicsit engem is levert a víz, fôként a pökhendi magabiztosságától. Bár nem tudtam, hogy bosszantson-e a dolog, vagy inkább könnyesre kacagjam magam a beköszönésén... Kicsit olyan kertévés - fókuszos, Frei-es, stb. - "osztom az észt, majd én megmondom nektek ezt is, de valójában kajak lövésem sincs róla" zöngéje volt. A GT40 történetét szerintem sokan ismerjük, de titu, a Te részletességed elôtt csak fejet hajtani tudok!!

Viator 2008.04.02. 22:09:34

Amcsik? el kell keserítselek, ezt az autót ANGOLOK csinálták, a Ford csak pénzelte őket :). Ezt az autót viszont imádom. Erős. Szép. Egy vadállat. (És kevesebbe kerül mint egy Ferrari- nem mintha lenne rá pénzem de akkoris)

Vili 2008.06.25. 15:05:46

Egy 500(!)lóerős monstummal állunk szembe,uraim!

Michael 2008.07.08. 20:34:34

fasza kocsi csak hogy ez nem egy sima ford gt:) hanem egy heffner tuningcég álltal feltuningolt ford gt ami annyit jelent hogy az autó 1150 (ezeregyszázötven)lóerős és 1300a newtonméter nyomatékja van. 3,4alatt gyorsul 100-ra,200ra 8mp alatt.valahol 400körül van a vége:) www.cromax.hu/ ez a weboldal itt jobb oldalt van egy olyan h feketebikapata gt arra kattintsatok ez bemutatja a kocsit:D sok sikert