Ford GT Budapesten!
Kellene még egy Alfa
2008-07-18 06:41:00Nem, nem hülyültem meg, egyszerűen csak hiányzik még egy a flottámból. Lassan két éve, hogy rendszeresen
Kész az első kecskeméti Merga
2008-06-30 15:00:00Eredetileg arról volt szó , hogy a 2012-ben induló gyárban csak A és B osztályokat fognak gyártani, de a DAG
„Megb@szlak, amikor akarlak”
2008-05-16 11:18:00Egyre jobban bebizonyosodik, hogy Dopeman szövege az élet bármely területére igaz. Ha egyszer bekerül az ember a
Autós újságíró piperepolca
2008-05-13 18:30:00Látom már, ebből sorozat lesz. A múltkor megtaláltam az autós újságíró ideális munkaeszközét , most pedig
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
omm 2006.09.25. 13:50:36
kovik 2006.09.25. 15:25:44
scheerti 2006.09.25. 15:33:12
omm 2006.09.25. 15:36:22
M12 GTO 2006.09.25. 15:48:28
Egyébként a falon azóta SU...
111s 2006.09.25. 15:56:42
néző 2006.09.25. 16:14:20
A következőket mondta:
- kb egy siófoki túrán már lefelé menet tankolni kell,
- ha beállsz egy parkolóba, akkor messzire kell állni mindentől , az ajtón lévő tető elem miatt mert, ha utcán beparkolnal melléd, - rendesen, nem rád parkolva - ,akkor is kabaré a beszállás.
ezek után nem hinném, hogy neki is lenne egy ilyen, bár sosem lehet tudni.
omm 2006.09.25. 16:43:30
Dörmi06 2006.09.25. 17:28:13
Egyébként szerintem ezt az autót én láttam először M.o-n. Ott voltam, mikor kiszedték a Malév new york-i járatából ;) (már ha az ugyanez volt, de nem hinném, hogy olyan sok szaladgál idehaza)
dav 2006.09.25. 18:05:44
suny · http://www.suny.uw.hu 2006.09.25. 18:49:14
carlosracing 2006.09.25. 19:19:33
scheerti 2006.09.25. 19:34:11
Engine Ford Modular 90º V8
Engine Location Mid , longitudinally mounted
Configuration Aluminum block and heads
Displacement 5.409 liter / 330.1 cu in
Bore / Stroke 90.2 mm (3.6 in) / 105.8 mm (4.2 in)
Compression ratio 8.4:1
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC
Fuel feed Sequential multi-port fuel injection
Aspiration Eaton roots-type supercharger
Weight 1538 kilo / 3390.7 lbs
Length / Width / Height 4643 mm (182.8 in) / 1953 mm (76.9 in) / 1125 mm (44.3 in)
Wheelbase / Track (fr/r) 2710 mm (106.7 in) / 1599 mm (63 in) / 1618 mm (63.7 in)
Power 410 KW / 550 bhp @ 6500 rpm
Torque 678 Nm / 500 ft lbs @ 3750 rpm
BHP/Liter 102 bhp / liter
Power to weight ratio 0.36 bhp / kg
Top Speed 330 km/h / 205 mph
0-60 mph Acceleration 3.3 s
scheerti 2006.09.25. 19:43:24
Hát nem vicces,hogy a GT tervezésekor a 360-as legyőzése volt a cél és a 360 ast felváltó 430 ast is sikerült lenyomnia majd mindenben?
Dimensions
Overall length: 4512 mm 176.6 in
Overall width: 1923 mm 75.7 in
Height: 1214 mm 47.8 in
Wheelbase: 2600 mm 102.3 in
Front track: 1669 mm 65.7 in
Rear track: 1616 mm 63.6 in
Curb weight: 1450 kg 3197 lb
Engine
Type: 90° V8
Bore/stroke: 92 mm x 81 mm 3.50 x 3.03 cu in
Unit displacement: 538.5 cc 32.86 cu in
Total displacement: 4,308 cc 262.89 cu in
Compression ratio: 11.3:1
Maximum power: 360.4 kW (490 CV*) at 8500 rpm
Maximum torque: 465 Nm (47.4 kgm or 343 lbft) at 5250 rpm
Specific horse power: 114 CV*/l
Performance
Maximum speed: >315 km/h > 196 mph
0-100 km/h (0-62 mph): 4.0 s
Ha az amcsik nagyon le akarnák nyomni a Ferrarit akkor építenének egy olyat ami messze a Ferrari szintje felett van abban biztos lehetsz.
M12 GTO 2006.09.25. 20:42:30
James · http://www.suprcars.net 2006.09.25. 21:31:11
scheerti 2006.09.26. 07:11:53
omm 2006.09.26. 08:29:27
scheerti 2006.09.26. 08:49:45
omm 2006.09.26. 09:02:48
fateless 2006.09.26. 11:38:23
banyek 2006.09.26. 14:53:49
banyek 2006.09.26. 15:03:45
Jeremy az egy nagy gyerek. Es vett maganak egy jatekszert. Csak ennyit hallottal hogy vett maganak egyet, vagy azt is hallottad hogy mi a velemenye rola igy a sok hasznalt utan... A McLaren Mercedes-re mondta (nem emlekszem hogy pontosan melyikre) hogy az egy _hasznalhato_ auto.
"- ha beállsz egy parkolóba, akkor messzire kell állni mindentől , az ajtón lévő tető elem miatt mert, ha utcán beparkolnal melléd, - rendesen, nem rád parkolva - ,akkor is kabaré a beszállás."
Ezt a reszt is lattam, marha jo volt! Kollegai beparkoltak melle, es Jeremynek az volt a feladata hogy beuljon a kocsiba! Ott rohogott rakta mindenki mert csak a foldon terdelve tudott a kis resen bemaszni vegul...
"Hát technikailag azért nincsenek ám annyira elmaradva mint hinnéd, egy ilyet nem gyerekjáték összehozni"
Az amerikaiak tenyleg sokat gorcsoltek rajta. ;-)
oPal · http://opal.uw.hu 2006.09.26. 15:04:21
Ezzel a Forddal nicns különösebb gondom (bár nekem nagy), viszont a formájáról nem csak a Ferrari jut eszembe, hanem kissé a Lancia Stratos is :)
Field · http://petrany.freeblog.hu 2006.09.26. 15:06:07
oPal · http://opal.uw.hu 2006.09.26. 15:06:31
Ami nagyvas.
omm 2006.09.26. 15:57:26
értem én, hogy mindenáron le akarsz nyomni, de hiszed vagy sem, bizony én az összes TG-t láttam 2000-től és azt hiszem, nagyon jól kiszűrtem a ki-kicsoda szerepet a műsorban...az pedig, hogy a Jeremy nagy gyerek és vett magának játszani egy Ford GT-t szerintem nem hülyeség, elvégre látsz kivetnivalót abban, hogy valaki, akinek pénze van hozzá, azt csinál, amit akar? én nem...és le a kalappal alőtte, hogy nem egy Ferrarit vagy 911-et vásárolt, hanem valamit, ami a büdös életben többet nem kerül gyártásba és valszeg megőrzi az értékét jó sokáig...mennyi olyan ember van, aki a német "presztízsautóból (muhaha)", Passatból sóvárogva néz egy RX 8-ast vagy 350Z-t és nem tudja, hogy annyi pénzért simán vehetne egyet...de a begörcsölt agyának csak az a verda, amin csillag, propeller vagy négy karika stb. van...félreértés ne essék, nem fikázom a német kocsikat, jók és szépek, de azért mielőtt lehányjuk a Ford GT-t, előtte szembesíteni kéne a konkurrenciával...
ja, és ne gondold ám, hogy a Ferrari és a Porsche überdolog és sosem romlik el...haha...csak nem beszélnek róla...
omm 2006.09.26. 15:58:52
ha közlekedni akarsz, vegyél Logant...
banyek 2006.09.26. 16:26:57
"értem én, hogy mindenáron le akarsz nyomni"
Na _azt_ nem akarlak. Csak szepen mondjuk sajat velenyunket mind a ketten. Nemigaz?
"az pedig, hogy a Jeremy nagy gyerek és vett magának játszani egy Ford GT-t szerintem nem hülyeség"
Nem azt irtam hogy ez hulyeseg, hanem hogy ezt tette.
"látsz kivetnivalót abban, hogy valaki, akinek pénze van hozzá, azt csinál, amit akar?"
Ez a vita nem errol szol. Az autorol szol, a technologiarol, es legfokepp arrol hogy mit nevez az ember jo autonak. Mert ahany elvaras, annyi jo auto kep el az emberben.
"Passatból sóvárogva néz egy RX 8-ast vagy 350Z-t"
Sertesnek veszem ;-) hogy azt hiszed rolam hogy egy Passatot jo, vagy aka'r presztizsautonak gondolok. Az RX-8 az egy nagyon jo auto, persze megintcsak mas szempontok szerint.
Ne'met autot (Mercedes) csak azert hoztam elo, mert nem jutott mas supercar kategoriaju auto eszembe amit szinte mindent tud.
"de a begörcsölt agyának csak az a verda, amin csillag, propeller vagy négy karika stb. van"
Ejh, nem is ertem miert irsz ilyeneket. En konkret dolgokat irtam a Ford GT-rol amik ugy nagyjabol es teljesen egeszeben "hasznalhatatlanna" teszik azon emberek szamara akik kozlekedni akarnak egy autoval. Te meg azt irod hogy szemellenzos vagyok. Nem ertem miert?
Egy haverommal beszelgettunk a Ford GT-rol, o azt mondta: "Jól írtad: egy játékszer. De annak kiváló. Ki akar közlekedni vele? :)"
Hat errol beszelek en is. En ertem hogy a Ford GT miert jo. Le is irtam. Es azt is vallom, hogy a mai inseges idok arrol szolnak, hogy mindenbol csak a tucata'ru megy (marmint azt veszi a jo'ember), es hogy a hulye marketinggel akarnak ravenni egy sokadik rancfelvarrott mittomen milyen modell megvetelere (nem irok markat es modellt mert megint elfogultnak leszek mondva), ami pont ugyanolyan mint a masik 100 auto az utcaban. Es ilyen idokben nekem is nagyon tetszene egy Ford GT. Mint ahogy tetszik pl. az Alfa 156 (ez se ne'met...). Csakhogy van egy DE:
"ja, és ne gondold ám, hogy a Ferrari és a Porsche überdolog és sosem romlik el...haha...csak nem beszélnek róla... "
Ezt megint kicsit az altalam irtak elkenese. Minden auto elromlik, egyszer vagy ketszer, vagy szazszor. De azt ne mondd hogy a Jeremy Mercedese ugyanannyiszor romlott el mint a Ford GT-je. (Mert nagyjabol ezt allitod.)
Masok allnak neki 2 total mas autot osszehasonlitani, me'g az arat is beleveve. En csak arrol irok, hogy habar szep auto ez a Ford, es jol megy, azert nem veletlenul olcso.
Ha valaki jatekszert akar, annak tok jo. Persze lehet hogy egy Lotus Elise egy jobb jatekszer. De megintcsak ugye arrol beszelunk hogy kinek mire kell a milyen jatekszer. En csak hozzatettem a Ford GT nagyszerusegehez a magam adalekait. Nem csak az a te'ny hogy egy nagyszeru auto, de az is, hogy trehanyul van osszerakva, es me'g ha lenne is nekem egy, nagy az esely arra hogy nagyon-nagyon sok bosszusaggal jarna a hasznalata. Kiveve ha szerelmes lenne'k bele', ami nem vagyok.
Es lehet hogy megbantottam azt (vagy beszoltam annak) aki szereti a Fordot, de attol meg a velemenyem az, hogy ha mar az ember vesz egy jatekszert, akkor azt lehessen is valamire hasznalni. Szamomra ez a Ford nem egy hasznalhato auto, ha meg is lenne'k tomve penzzel, Ford GT-t max a gyujtemenybe vennek, de hasznalatra nem.
omm 2006.09.26. 16:38:02
omm 2006.09.26. 17:12:30
scheerti 2006.09.26. 18:30:24
omm 2006.09.27. 08:49:23
higyjétek el, rohadt sok autót vezettem már és próbáltam ki, de azok, amikre emlékeszem is, szinte kivétel nélkül youngtimerek voltak...és most nem hízik a májam...
Uncle Rabbit 2006.09.27. 21:51:12
Menjetek inkább babázni!
omm 2006.09.28. 11:35:06
levi96 · http://www.scirocco.hu 2006.09.29. 01:43:43
Ja és gyönyörű a GT40!!!
PozAko · http://pozako.freeblog.hu 2006.09.29. 16:22:35
FeREE21 2006.09.29. 17:33:01
suny · http://www.suny.uw.hu 2006.09.30. 06:16:15
scheerti 2006.10.01. 18:35:32
omm 2006.10.02. 08:27:14
1966-ban mind az első három helyen a Ford végzett, aztán megynerte 67,68,69-ben is...
A Ford csak felkérte a Ferrarit, hogy segítsen nekik a fejlesztésben, de a flegma Enzo egyszerűen kiröhögte az amikat, mire Henry Ford II. létrehozott egy versenyműhelyt és ott kezdték el építeni a GT-t még 1963-ban...
végülis nem tévedtél nagyot..:)))
Field · http://petrany.freeblog.hu 2006.10.04. 02:45:59
Japán supersportautó: NSX.
omm 2006.10.04. 09:04:50
dzsekk 2006.11.01. 13:22:30
titu 2006.11.06. 11:27:17
amit nem vezettem es meg csak kozelrol sem lattam, de a Ferrari altal
fejleszett Ford GT-nel hajmeresztobb dolgot nem sokat hallottam.
A GT40-et nem a Ferrari fejlesztette a Fordnak es nem egy Ford-Ferrari
kozos projektrol van szo. A hatvanas evek elejen a Ford nyitni akart a
fiatalabb retegek fele es ezt az akkor eleg nepszeru endurance
versenysorozatba valo beszallassal akarta elerni (A Ferrari egyeduralkodo volt a kategoriaban). Legegyszerubb
megoldaskent meg akarta venni a Ferrarit (ami akkor meg eleg uj markanak
szamitott). Elorehaladott targyalasok utan Enzo kifarolt az uzletbol (a
kialkudott vetelar 10 millio USD volt). Ekkor Henry Ford II-nek eldurrant
az agya es letrehozta a FAV-ot (Ford Advanced Vehicles) Angliaban,
leigazolta Eric Broadleyt (a Lola Cars alapitoja) es Broadley Mark
VII-esere alapozva a Ford 289-es smallblockjaval megepitettek a Ford GT-t.
(Nem ez az elso eset, hogy angol formaval es futomuvel + amerikai motorral
valami maradando keszul, mert az AC Ace-bol is Shelby csinalt utokepes
vasat Ford V8-akkal, miutan a Bristol elvagta a motorellatast) A GT40-ben
a "40" allitolag egy ujsagirotol jott, mivel az auto pont 40 coll magas.
Ergo az uj GT nem GT40 (a Ford nem is keresztelte annak), hanem inkabb
GT44 lenne...
Az elso ev nem sikerult tul jol, de utana 4 even at vertek a Ferrarikat,
Porschekat LeMans-ban, volt olyan ev, amikor az egesz dobogon GT-k voltak.
Kb. 100 GT40 keszult, nagyreszuk tulelte a versenypalyakat es rendszammal
is rendelkezik. Ha egyaltalan talani eladot, az arak valahol 1-1.5 millio
dollarnal kezdodnek. Ennek tukreben az uj GT 150000 dollar koruli ara igen
barati.
fogyasztas: nem hiszem, hogy a tulajok barmelyiket komolyan erdekli es azt
sem mondhatja komolyan senki, hogy 550 LE-t es 700 Nm koruli nyomatekot az
olasz vagy nemet gyartok 3 csepp mokuskonnybol is ki tudnak hozni... :)
Tudjatok: szarbol varat nem lehet epiteni...
kompresszio: mivel feltoltott motorrol van szo, a kompresszio alacsony
(csakugy, mint turbofeltoltos eroforrasoknal)
Bocs, ha hosszu volt, es nem akartam tudalekos vagy kioktato lenni, de a
Ferrari-Ford projekten elgurult a gyogyszer... :)
Senator 2007.01.05. 22:16:53
ford gt 2007.03.30. 09:10:22
Keresem a Ford tulajt! 2007.04.24. 02:40:43
20-30 évesen is működni fog egy mai motor? 2007.07.16. 14:57:16
Másik dolog: Az amerikai motorok (régiek élettartalma nagyon hosszú időre elég, pont az alacsony fordulatszám miatt. 400-600 Nm motornál nem mindegy, hogy 3000-5000-et forog? Minden fokozatban eldobja a fenekét (ezt játszotta az Audi is még a 70-80-as években max. 5200-at pörögtek, de akár 1 M Km-ig is). Ez volt az amiknál a Muscle éra az 1964-1974 közötti időszakban. Nem számított a benzin, mert olcsó volt, pont a drágulása ölte meg ezeket a gépeket. A vicc, hogy a mai napig ezeknek a régi autóknak az ára vetekedik a mai modern sportautók árával. Vezetés élményben hol van egy elektronikusan szabályozott autó egy nyers erőtől duzzadó géphez képest? Az vezetés, hogy egy összkerekes agyon elektronizált autót valaki elterelget?