Ez nem létezhet. Pláne nem így

  2014. október 01. - Csikós Zsolt Címkék: alfa romeo alfa használt autonánia autonania vadonatúj Alfasud

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ez nem létezhet. Pláne nem így
2014-10-01 14:59:25

Rég volt új poszt az Autonánia-rovatban. Pista már nem álmodozik, hanem ha felhorgad, vadul vesz is . Dani

Ezt láttam már párszor.
Tehát óvatosan
2014-09-22 17:37:09

Talán akad még az olvasók között, aki emlékszik a megboldogult nyomtatott Totalcar-magazinra . A kiadvány élt

Era új lett!
2014-09-21 16:34:43

Történnek klassz dolgok az életben. Ha az embernek elég kocsija, motorja és barátja van szerteszéjjel a

A Szobor... valójában egy roncs?
2014-08-30 06:44:03

Az úgy volt, kezdeném a Tanár úr kérem diákjának stílusában – és igazából így is érzem magam

Rég volt új poszt az Autonánia-rovatban. Pista már nem álmodozik, hanem ha felhorgad, vadul vesz is. Dani áttette a fókuszt autókról robogókra. Bende Tibby épp a Bogara megültetésével, majd visszamagasításával, majd újbóli megültetésével, és az ehhez kapcsolódó filozófiai problémák mélyelemzésével – utazni vagy felvágni – van naphosszat elfoglalva. Sipos továbbra is buldózerrel tolja haza számolatlanul a romokat, vele ne foglalkozzunk. Bandi kiszeretett a járós öreg autókból, eladta lelkét a műanyagszagú, légzsákkal támadó japán ördögnek, csak fű alatt tart veteránt. Winkler a szűrt citromos után most talán a szűretlen ananászos sör főzésének tökéletes receptjén dolgozik egy eredeti Maui Jim és egy Persol-hamisítvány napszemüveg tesztelése között félúton. Papp Tibinek Avensise van.

Nincs, aki onanizáljon, hiszen kivételesen még nekem is mindenem megvan, amire vágytam, ha pénzt költök, azt maximum a meglevő cuccok befejezésére vágom ki az ablakon, miközben a fejemre kövekként záporoznak a Kiszámolóblog súlyos megállapításai. De most, hoppá, most kicsit megrepedt a védőburok. Muszáj volt elővennem az Autonánia-blogot, hogy hűs ölén megnyugvást találjak. Jöjjön hát.

12 alfasud ti
Ugrott, amíg nem reped el a varrás mentén

tovább »

Alfa 4C egy mondatban (18+)

  2014. szeptember 30. - ommm Címkék: bemutató alfa 4c

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Alfa 4C egy mondatban (18+)
2014-09-30 17:09:34

Ha az ember érdekes autóbemutatón van, a többiek mindig izgatottan várják a beszámolót. Szorított az idő

A nyeretlen bajnok
2014-09-29 18:20:01

Hogy miért is kedvelem én sok, nagy sztárnál és híresebb bajnoknál jobban ezt a nyomott orrú, kopaszodó

Így még nem láttál Forma-1 futamot
2014-09-15 15:20:28

Harminc percben az Olasz Nagydíj, csak onboard-kamerákból. Élménynek sem utolsó, a hőkamerás felvételek pedig

Kell a hírnév a boldogsághoz?
2014-09-07 17:29:26

Ez nem egy világbajnokság, nincsenek benne milliók, sztárgázsik és csillogás. Nem közvetítik az összes

Ha az ember érdekes autóbemutatón van, a többiek mindig izgatottan várják a beszámolót. Szorított az idő, így tényleg csak pár szóban előtájékoztattuk a kollégákat. És értették. Mert autóbuzik ezek. A nyelvezetért elnézést, de rövidebben máshogy nehéz kifejezni. Ha cizelláljuk, akkor nincs súlya, tudta ezt Szántó Öcsi bácsi is, csak ő az ökölvívás nyelvén mondta el anno.

Ilyen könnyen még sosem nyertél

  2014. szeptember 30. - ZáchDani Címkék: volkswagen golf hiéna Porsche hibri

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

Nyolcezer köbcenti, egy henger
2013-10-23 12:13:11

Mai nagyképes anyagunk nem lehetne teljes, ha nem elevenedne meg legalább egy a Mezőkövesdi Mezőgazdasági

Kollégánké a rangos díj!
2013-05-14 12:15:59

Kollégánk, Vályi István a múlt héten meggyőző fölénnyel megnyerte a Totalcar fotópályázatát , mert az

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból előcsomagolt színes álomkép. A duzzadó bankszámlák országában annyi különleges és régi, vagy régi, illetve különleges autót láttunk a forgalomban, mint itthon két veterántalálkozón összesen. Csakhogy ezeket használják is.

Amikor rendesen beragadtunk a délutáni zürichi dugóba, csúcsforgalom azért ott is van, egyszer csak elénk került egy gyönyörű Porsche 356A Speedster. Ez egy nagyon régi Porsche, a motorblokk konstrukciója némi hasonlóságot mutat a korabeli Bogarakéval, de messze nem azonos, ráadásul más főtengellyel, hengerfejjel lényegesen erősebbé tették az évek során. A 356 összes változatából (1948 és 1966 közt) mintegy 71 ezer példány készült, míg le nem váltotta a 911/912 páros. Ez utóbbi egyébként maradt négyhengeres, míg a 911-esek hagyományosan hathengeres motorokkal készültek. Ezeknek egy felszereltségi szintjét nevezték egyébként Carrerának akkoriban. Hangban és teljesítményben két külön világ a két modell, de ez önöket ne tévessze meg a most következő játékban. 

A Golf GTE plug-in hibrid és a közös út pillanataihoz aláfestéssel szolgáló 356-os találkozása elmúlt, de valaki örökké emlékezhet a nagy pillanatokra, ha ő lesz a legjobb torkú Mohó Hiéna. A feladat nagyon egyszerű, készítsenek felvételt, melyen a Porsche 356 motorjának hangját utánozzák. A felvételek legfeljebb 30 másodpercesek lehetnek, számít a hangszín, az egyes üzemállapotok (alapjárat, gyorsítás, motorfék) megfelelő váltakozása, majd a végén egy egyszerű motorleállítást kérünk. Mivel mozgóképes anyagról van szó, külön pont jár a vizuális megjelenítésért is, de csupán ezzel nem lehet megnyerni hangpárbajt.  

IMG 3869

A játék ezennel megkezdődik, én elhúzok a Párizsi autószalonra, de jövő hétfőig, azaz október 6-án déli 12-ig várom. Az ezt követően feltöltött hangutánzó videókat sajnos nem tudjuk értékelni. Sok szerencsét, öblögessenek mézes teával, állítólag az jót tesz a hangszálaknak. 

A pályaműveket töltsék fel az Indavideóra, és kommenteljék be az éles linket ide, ebbe a posztba. A szerkesztőség meghallgatja a felvételeket, majd kedden, vagyis október 7-én kihirdeti a nyertest, akivel levélben vesszük fel a kapcsolatot és egyeztetünk a nyeremény átadásáról.

Akiről kiderül, hogy születésénél fogva egy négyhengeres Porsche-bokszer lakozik a torkában, az egy eredeti Volkswagen Power Tube-bal lesz gazdagabb. Akinek merült már le konnektortól távol a mobiltelefonja, vagy mp3 lejátszója, az pontosan tudja, mekkora segítség egy ilyen ügyes kis külső áramforrás, mellyel további értékes órákat nyerhetünk a teljes lemerülés előtt. A VW logóval ellátott Power Tube minden micro usb-csatlakozós eszközhöz kapcsolható, kapacitása 2600 mAh. Ez egy bikább okostelefon akkukapacitásával egyenértékű, ha lemerült, hálózatról újratölthető.   

 

 

A nyeretlen bajnok

  2014. szeptember 29. - ommm Címkék: mitsubishi grande galli

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Alfa 4C egy mondatban (18+)
2014-09-30 17:09:34

Ha az ember érdekes autóbemutatón van, a többiek mindig izgatottan várják a beszámolót. Szorított az idő

A nyeretlen bajnok
2014-09-29 18:20:01

Hogy miért is kedvelem én sok, nagy sztárnál és híresebb bajnoknál jobban ezt a nyomott orrú, kopaszodó

Így még nem láttál Forma-1 futamot
2014-09-15 15:20:28

Harminc percben az Olasz Nagydíj, csak onboard-kamerákból. Élménynek sem utolsó, a hőkamerás felvételek pedig

Kell a hírnév a boldogsághoz?
2014-09-07 17:29:26

Ez nem egy világbajnokság, nincsenek benne milliók, sztárgázsik és csillogás. Nem közvetítik az összes

gigi.jpg

Hogy miért is kedvelem én sok, nagy sztárnál és híresebb bajnoknál jobban ezt a nyomott orrú, kopaszodó kis embert? Miért is gondolom úgy - és miért is gondolják így azok is, akik vele versenyeztek -, hogy az egyik legnagyobb ikon annak ellenére, hogy egyetlen bajnokságot sőt: egyetlen futamot sem nyert? Miért imádják a világon mindenütt, ahol megfordul? Azért, mert látványosan ment? Igen, lehet, kívülről úgy tűnik, hogy mindig a közönségnek autózik. Azért, mert bármikor leakasztható volt és beugróként bármilyen autóba beülhetett? Lehet. Talán azért, mert ő volt az, akinek a botladozó Mitsubishi csak köszönheti azt, hogy nem abszolút lúzerként kellett kivonulnia a rali-világbajnokságból így úgy-ahogy megőrizte néhai dicsőségének romjait legalább? Az is lehet.

Számomra azonban Gigi Galli az, aki a legmagasabb szintre emelte az összkerekes raliautó-kezelést. Addig - és azóta sem - láttam senkit, aki ilyen könnyedén és durván lett volna képes szándékosan kizökkenteni hajmeresztő stabilitásából a négykerékhajtású, aktívdifis versenyautót (már ha olyan volt), majd a mindkét tengely mentén instabillá vált gépet pontosan arra és úgy terelni, amerre szerette volna. McRae-szintű tempó és bátorság tanári precizitással kombinálva, számomra Gigi a raliautó-kezelés királya.

Na mindegy, csak úgy eszembe jutott, ha már hétfő volt, valamivel fel kellett dobni a napot.

Heti merítés

  2014. szeptember 28. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2014-09-28 08:16:40

Szentségtörés, amikor a Volvós BMW-t vesz Már többször tapasztaltam, hogy megállok a zebra előtt és

Heti merítés
2014-09-21 09:36:57

A legcsajozósabb vas A legújabb LAMBÓ! 2014 év meglepetése!! Az enyém az első Magyarországon, de lehet

Heti merítés
2014-09-14 07:49:07

Ezüst nyíl Pontosan olyan, amilyenre számítottam. Szűk, nekem pláné a 196 centimmel, lassú (automata) de

Ha férfi vagy, ide elmész
2014-09-10 16:37:07

Múlt heti szerdai posztom utóélete során merült fel egy csodás program erre az esős hétre Sopronban. A tuning

Szentségtörés, amikor a Volvós BMW-t vesz

64414

Már többször tapasztaltam, hogy megállok a zebra előtt és néznek rám, mintha csoda történt volna. Megállt egy BMW? Tényleg?

Sportos családi kisbusz

64418

A váltó rövid áttételű, a fokozatok egymáshoz közel esnek, így dinamikusan vezethető. Elég szürreális látvány, mikor egy ilyen autó ekkorát 'lép' :)

Öreg,de hűséges szépség

64374

Azt is elfelejtette a tahó tulajdonosa megemlíteni, hogy enyhén beázik a csomagtérfedél. Nyilván sosem volt törve ugye?!

Csöngetett Mylord?

64360

A főbb szempontok az alábbiak voltak: legyen legalább 100 LE teljesítménye, legyen minimum akkora, hogy 4 ember kényelmesen tudjon benne utazni, úgy hogy csomagok is beférjenek, legyen dízel, mert sokat, és hosszútávokra használom, a formája is tetsszen...

Vadállat szmokingban

64314

Ha az ember tudja hol a nyomatékcsúcs, egyenesen ugrik, kifejezetten fürge...alacsony fordulatnál persze köhög szegény, de ez nem is egy TDI.

Pedig milyen jó kis Bogár volt

Kár volt elrontani az ültetéssel

  2014. szeptember 27. - Bende Tibor Címkék: volkswagen totalcar flotta ültetés tibby bogar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Az előző részek tartalmából:
Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni.
Vettem egy bogarat, örültem neki.
Elkezdtem szerelgetni, kiderült, nagyon élvezetes dolog.
Kasznit cseréltünk rajta, szép sárga lett.
Az egyik részben pedig felpolíroztam
Egyszer lerobbantunk az út szélén
Most meg leültetem a porba, és sok pénzért használhatatlanná teszem.


Hajnali negyed kettőkor a kalapács is másképp csattan. Hiába engedtem le a levelibékazöld garázsajtót, így is nagyon hangos volt, ami nem épp előnyös egy százegynéhány lakásos társasház udvarán lévő garázsban. Persze mindenki sejti, hogy én vagyok, én szoktam az udvaron polírozni, ha épp nincs jobb dolgom. Aznap este szokatlanul meleg volt, így a hatalmas ház ablakai többségükben nyitva voltak. A környékbeli kutyák felvonyítottak, én pedig szorítottam, legyen már vége, engedjen végre az a gömbfej, mielőtt felkapcsolódik valahol a villany, kinéz egy kócos fej, és elmondja a véleményét a mai ifjúságról. Az utolsó gömbfejet ütöttük szét, és hat-nyolc ütés elég is volt. 

IMG 3718

Az egész azzal indult, hogy elmentem hengerfejet venni. Ez előfordul a bogarasokkal, csak úgy is, hogy legyen a polcon tartalék, mert egyre ritkább dolog ez, főleg, ha nem repedt. De sajnos szimplaszívós volt, ami azt jelenti, hogy egy közös csövön szívja a benzint a két henger, nem pedig külön, persze az átmérő is jóval kisebb így. Az én céljaimnak nem ez volt a megfelelő, így otthagytam. De előkerült a polcról valami más. Egy felújított ATE féknyereg szett. Azonnal elindul bennem a vezérhangya, hogy most itt a nagy alkalom, tárcsásítani lehet a Bogarat. A Bogár fékről annyit kell tudni, hogy a legtöbb elöl-hátul dobfékes. Csak keveset szereltek tárcsafékkel, azt is csak elöl, és ehhez másféle tengelycsonk való.

IMG 4764
Három fő építőkockánk van, ez a féktárcsa

Mivel a Bogárnak 15 colos felnije van, ezért a féknyereg ugyan külsőre szinte teljesen megegyezik a korabeli VAG termékek fékjeivel, de sajnos a féktárcsa rádiusza miatt nem csereszabatosak, mert amazok jóval kisebb kerékkel és tárcsával készültek. Ebből már biztos sejtik, hogy ez a ritka, és egyedi alkatrész igen olcsó. Hát, nem. Persze elhoztam.

IMG 4770
Ez a második kocka, a féknyereg

A tárcsa és betétek is meglettek a Totalcar Áruházból, valamint az újfajta kerékcsapágyak is, ugyanonnét. Egy hónap alatt ez a negyedik és ötödik kerékcsapágyszett, amit vettem hozzá. Előre. A hátsókat már rég kicseréltem. Igenám, de a tárcsához más tengelycsonk kell, tehát azt is kéne venni, hogy végre legyen rendes fék az autón. És itt el is érkeztünk a lényeghez. A Bogárhoz minden van. Ezt nem úgy kell érteni, hogy lehet kapni mondjuk légbeömlő rostélyt, meg üzemanyagcsövet, hanem úgy, hogy henger-dugó szettből van vagy ötven kétszáz-féle, 1200 köbcentitől 2300-ig és feljebb, mindenféle minőségben, gyári, német, mexikói, brazil, kínai, tuning, verseny. Ez a tengelycsonkokkal sincs másként, csak úgy röpködnek a mindenféle verziók, és én meg elvesztem közöttük.

IMG 4772
Így néz ki előről, látszik, hogy másutt van a csecs, amin a kerék van

A hamár-szabály alapján vásároltam eeeeegy: egy ültetettet tengelycsonkot. Azt még akkor nem sejtettem, hogy létráról f.szbaugró versenyre vettem ezzel örökbérletet. Nem sokkal drágább a simánál, és sokat ad hozzá az autó külsejéhez. Végre, trendi leszek és divatos, még ha évtizedes késéssel is. Ami a legfontosabb, a csonk nem szól bele a rugózásba. Illetve nem úgy. Elmondom. A Bogár futóműve elég butuska szerkezet, de a fő tervezési elveknek, miszerint legyen strapabíró, olcsó és kényelmes, megfelel. Két párhuzamos csőben, a tengelytestben fut a külvilágtól elzártan két torziós rúd, ezek gondoskodnak a két első kerék valamelyest független rugózásáról. Ezek közvetlenül a lengőkarokhoz kapcsolódnak. Az alsók az alsókhoz, a felsők pedig a felsőkhöz. A lengőkarok végén lakik a már korábban említett tengelycsonk, ezen pedig csücsül a kerék, meg a fék. Hagyományos lengéscsillapító is van, ez lengést csillapít, pont úgy, mint máshol.

IMG 3720
Így néz ki hátulról a csonk, és rajta a dobfék. Látszik, hogy elég egyszerű szerkezet. Alul az a két bumszli az alsó lengőkarok közötti stabilizátor

Sok beavatkozási lehetőségünk nincs az egyszerű halandó szintjén. Persze gyártanak arasznyi nyomtávszélestést produkáló terminátorszerkezetet párezer dollárért, ami becuppan a gyári helyre. Van lehetőségünk más keménységű torziókat beépíteni, merevíteni az egész szerkezetet, vagy rugóstagot tenni a lengéscsillapító helyére. Földi halandóként maradjunk az ültetett csonknál, amin egyszerűen feljebb van az a kis csecs, amin csücsül a kerék, meg a fék, ettől a kocsi közelebb kerül az aszfalthoz, minden egyéb paraméter változatlansága mellett. Ez eddig az elmélet.

IMG 4771
Gyorsan bedobáltuk a fékbetéteket, mert beszerelőkészlet is volt a nyereghez

Büszkén mutattam Pupp Balázsnak a szerzeményeimet, aki egyből magához vette összeszerelni, hogy aztán a három gömbfej leütésével egyszerűen csak a helyére passzintsuk a készre szerelt cuccokat, nyergestül, tárcsástul, csonkostul. A beszereléshez se kell túl sok dolog, midössze a kerekenkénti három gömbfejet kell oldani, a lengéscsillapító alsó szemét kikötni, és egyben lejön a dobfékes csonk, mindenestül. Pár óra az egész, nem ügy...

IMG 3727
... egyszerűen csak le kell akasztani

Magával a szereléssel kapcsolatban sok érdekeset nem tudok elmondani, csak azt, hogy a garázsban kallódó AS41 jelű, vékonypálcás, vastag olajfuratos blokk egyik tőcsavarjával húztuk vissza a helyére a lengéscsillapító kifordult alsó szilentjét. Ezzel el is szaladt úgy egy órácska, mire rájöttünk, hogy az a megfelelő hosszúságú és vastagságú csavar az egész garázsban. Mer persze szerelni csak az erre tökéletesen alkalmatlan helyen lehet, lehetőleg felszerelés nélkül és szerszámok nélkül. Éjszaka.

IMG 3750
Ez az egyetlen kép, hogy a régi és az új csonkról, a fékkel

Nagynehezen bekerült minden, a fék-légtelenítés aznapra kimaradt, az azonban látszott, hogy a gyári 165-ös kerekek nem fognak elférni a sárvédők alatt, nemhogy fékezni, de kormányozni se lehet, egy fő beülése esetén. Amikor végeztünk, a búcsúciginél Balázs leült a virágoskert szélére, rágyújtott, kifújta az orrán a füstöt, hatalmasat sóhajtott, és megmordult. Híjj, baszod, ez nem viccel. De azért vehetnél valami gumit, amibe nem ér bele a sárvédő, mert ez a tárcsás tengelycsonk szélesített az első nyomtávon, de nem is kicsit.

IMG 3772

Nos, ez sem ilyen egyszerű. Ugyanis a Bogár ültetés szükségszerű következő lépése a keskenyítés, hiszen kompenzálni illik a tárcsás ültető csonk okozta szélesítést a hídtest keskenyítésével. De én ezt semmiképp sem szeretném, mert az első tengelytest szétvágásával jár, kellenek rövidített torziók is. Nagyon drága, a kész, keskenyített tengelytest egy százas. Visszaalakíthatatlan beavatkozás. Aztán még be is kell rakni, és hirtelen előállna az a helyzet, hogy az autó egyetlen alkatrésze többet ér, mint az egész autó. Másrészt rendes gumi akkor se lehetne rajta, mert vagy a lámpabilibe ér bele berugózáskor, vagy a belső sárvédőívbe kanyarodáskor. Mondjuk akkor még mindig le lehet vágni a lámpabili hátulját.

IMG 3762
Hát eléggé sokat székesített a nyomtávon ez az átszerelés, egyértelmű, hogy gumiból másik fog kelleni

A következő pár napban mindenkit megkérdeztem a helyes gumiméretről, ha nem akarok/tudok keskenyíteni. Három iskola volt. Az egyik a keskeny 135-ös gumi, per nélkül, a másik a nagyon peres 175-ös, a harmadik a keskeny, peres, továbbiakban Smart gumi. Én a középsőt választottam, és részben igazam is lett. Kétnapos telefonálgatással nagynehezen beszereztem egy pár, nem túl régi, 175/60 R15-ös gumit előre, ez széles, de laposabb, mint a gyári 165/80-as. 54 mm átmérőkülönbség az jelentős, ennek elégnek kell lennie. Megvettem próbából egy külvárosi gumisnál, ami életem szörnyű alapélményeinek könyvébe bekerült, a fenyegetettség fejezetbe. Hazamenekültem, autócsere, másik gumis, felrakás. Már a műhelyből kifordulva éreztem, hogy valami nem oké.

IMG 3769
És rajta is a 175/60-as gumi, elférni ugyan elfér, bíztam benne, hogy nem fog majd beleérni se kanyarban, se félezéskor. Tévedtem

Amikor otthon kiszálltam, láttam, hogy mi van. Beleér a kerék külső oldala a baloldali sárvédőbe. Alányúlva kiderült, másképp van peremezve, mint a jobbos. Leginkább sehogy. Szépen cafrangosra harapdálta a gumi sarkát, szerencsére ott, ahol a legvastagabb a húsa, de ez így akkor sem oké. Megbeszéltük Pupp Balázzsal, hogy állíttassam be a futóművet, mert összevissza áll minden. Beállíttattam, jobb lett ugyan, de a problémát nem oldotta meg. A helyzet tovább bonyolódott, amikor Balázzsal együtt mentünk volna egy kört. A kapun se tudtunk kiállni, annyira lent volt az alja. Aláfeküdve kiderült, hogy a vonószem van egy extragiga méretű konzolon, ezt le kell vágni onnan, és ésszerűbb módon visszahegeszteni.

IMG 3775
Itt látszik, mennyire lejön a vonószem

Most ugye az a helyzet állt elő, hogy az autó használhatatlan, mert a torziók annyira berugóznak, hogy a vonószem gyakran leér, és a sárvédő kiharap a gumiból. Megpróbálkoztam hát a Smart gumival, 135/70, ennek további 21 milliméterrel kevesebb az átmérője. És tudják mit? BEJÖTT!

Lett kormányszög, kevésbé pattogós az eleje, vágyja a Bogár a keskeny gumit. Érdekes, de a konzol se ért le, mióta ez a gumi van fent. Délután kettőkor a Parkoló Parádén megtekinthető, a Hungexpón.

Amikor reccsen a sisak

  2014. szeptember 26. - Sturcz Antal Címkék: baleset bringa esés downhill

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Amikor reccsen a sisak
2014-09-26 13:22:54

  Mindig azt kérdezik, hogy miért csinálom. Anyám szerint fel kéne nőnöm, és hagyni a downhillt, az ő

Kihívás ezzel? Nagyjából semmi
2014-09-17 13:10:53

Az a jó a Ken Block -féle vírusvideókban, hogy egy jó akciófilm látványvilágát kapjuk gagyi történet, gáz

Hétszáz értelmetlen lóerő
2014-09-05 17:17:22

  A napokban futotta be a közösségi médiát a BBC Autos infógrafikája, amely a Dodge Challenger Hellcat

Ha robban a motor
2014-08-19 17:48:04

Néhány hete készült egy poszt, ahol szóba került a Top Fuel versenyzés . Abszurd dolog, amit talán a számok

 

Mindig azt kérdezik, hogy miért csinálom. Anyám szerint fel kéne nőnöm, és hagyni a downhillt, az ő véleménye talán még védhető is. Egy volt tanárom azt mondogatta, hogy az egész nem több, mint magamutogatás, hogy kinek mekkora a töke. Hát, az erdő mélyén a vaddisznókon kívül sok embert nem ejt ámulatba a dolog.

tovább »

Három kívánság. Neked van?

  2014. szeptember 23. - Perkó Rudolf Márk Címkék: lista autó álom három

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Három kívánság. Neked van?
2014-09-23 14:14:33

Nemrég belefutottam a kérdésbe a carthrottle-ön , hogy ha három autód lenne, mi lenne az. Egy hétköznapokra

Ez tényleg 10 millió mérnök országa
2014-08-21 18:17:03

Azt sejtettük, hogy Prokee Parkolásasszisztens? Tolatóradar? Mind felesleges filefranc című posztjához jönnek

Öreg Lexus vs. fiatal Audi
2014-06-30 17:43:52

Állandó téma a gombok és kapcsolók kopása az autókban.  Peka Amerikából küldte nekünk a képeket és a

Hétvégén VWándor találkozó
2014-06-25 18:03:49

Amikor öt éve megvettem a T3-as Transporterem , debütálásának a várpalotai Pannónia Fesztivált szemeltük ki.

Nemrég belefutottam a kérdésbe a carthrottle-ön, hogy ha három autód lenne, mi lenne az. Egy hétköznapokra, egy hétvégére és egy pályázni. Be is küldtem a kérdést a szerkesztőségi levelezőlistánkra. Íme, a válaszok:

tovább »

Ezt láttam már párszor.
Tehát óvatosan

  2014. szeptember 22. - Csikós Zsolt Címkék: magazin expressz totalcar újság

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ez nem létezhet. Pláne nem így
2014-10-01 14:59:25

Rég volt új poszt az Autonánia-rovatban. Pista már nem álmodozik, hanem ha felhorgad, vadul vesz is . Dani

Ezt láttam már párszor.
Tehát óvatosan
2014-09-22 17:37:09

Talán akad még az olvasók között, aki emlékszik a megboldogult nyomtatott Totalcar-magazinra . A kiadvány élt

Era új lett!
2014-09-21 16:34:43

Történnek klassz dolgok az életben. Ha az embernek elég kocsija, motorja és barátja van szerteszéjjel a

A Szobor... valójában egy roncs?
2014-08-30 06:44:03

Az úgy volt, kezdeném a Tanár úr kérem diákjának stílusában – és igazából így is érzem magam


Talán akad még az olvasók között, aki emlékszik a megboldogult nyomtatott Totalcar-magazinra. A kiadvány élt nem egészen két évet, megjelent ötször. Nem nagy truváj, mondanák sokan, de a Totalcar neve jelentett annyit már akkor, hogy amikor kikerült az újság a standokra, a korábbi munkahelyemről rögtön megkerestek, hogy nem akarnék-e visszamenni. Persze abszurd volt a kérdés – az életteli, működő Totalcartól visszatérni a döglődő, nagy darabokban morzsolódó, temetői hangulatú Motor-Presséhez? Lol.

DSC06182
Az utolsó példányból sajnos nekünk sincs már

tovább »

Era új lett!

  2014. szeptember 21. - Csikós Zsolt Címkék: szerelem era fekvőlámpás Mercedes W123 totacar flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ez nem létezhet. Pláne nem így
2014-10-01 14:59:25

Rég volt új poszt az Autonánia-rovatban. Pista már nem álmodozik, hanem ha felhorgad, vadul vesz is . Dani

Ezt láttam már párszor.
Tehát óvatosan
2014-09-22 17:37:09

Talán akad még az olvasók között, aki emlékszik a megboldogult nyomtatott Totalcar-magazinra . A kiadvány élt

Era új lett!
2014-09-21 16:34:43

Történnek klassz dolgok az életben. Ha az embernek elég kocsija, motorja és barátja van szerteszéjjel a

A Szobor... valójában egy roncs?
2014-08-30 06:44:03

Az úgy volt, kezdeném a Tanár úr kérem diákjának stílusában – és igazából így is érzem magam

csik_matrica_s.jpgTörténnek klassz dolgok az életben. Ha az embernek elég kocsija, motorja és barátja van szerteszéjjel a világban, minden napra jut egy öröm, néha kettő is. Itt van például Podgornik Zsolti, aki a volt kombi 123-as Mercim, Era tulajdonosa mostanában, mellékállásban. Februárban lesz három éve, hogy megvette tőlem, tehát már nagyjából annyi ideje gazdi, mint én voltam. Viszont ő sokkal jobb gazdi nálam. Már amikor hazavitte, rögtön írt levelet, itt van:

"2012.02.12.

Nagyon tetszik, hogy gázadás nélkül, tényleg pöccre indul azonnal meg hogy nagyon jó a fűtés. Debrecenben nagy fűtéssel, nyitott tetőablakkal közlekedtem :-) Hazaértünk, kb. délután 2-re, minden ok, kivéve:
- a teszkós csillag leesett, annyi neki (persze itt Debrecenben, a pályán állt mint a feszület), mindegy, pótolom,
- a nagyobb gondom: nem fért be a kocsi a neki szánt helyre. Így a terepjáróm ment a garázsba a 6,9-cel, Era meg az eresz alá - némi szikrázó tekintet mellett. Átmeneti megoldás, mielőbb szerzek olyan kerék alá való izét, amivel úgy lehet toszigálni a kocsit, mint a bevásárlókosarat, akkor be tudom játszani a 2 Mercit egymás mellé úgy a garázsba, hogy mindenki elférjen.

Most egy órámba került, mire az összes autót a helyére logisztikáztam, lényeg, hogy kapun belül alszanak."

Először is: amikor lehetett, brutál sokat használta Erát, amit az ilyen 123-asok mindig kedvelnek. Az első évben – ha jól emlékszem – valami harmincezer kilométert ment a kocsival, annak ellenére, hogy a családi vállalkozásban akad jó pár, nagy teljesítményű, gyors, modern, klímás autó is, és bármelyiket bármikor elvihette volna. De nem, Erát is azért vette, hogy legyen öreg Mergája, amíg egy másik, még kicsivel öregebb elkészül. Era átmeneti lett, de nagyon megkedvelte, kicsit felötlött benne a gondolat, mi lenne, ha hosszan megtartaná...

02
Az új tulajjal

tovább »

Heti merítés

  2014. szeptember 21. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2014-09-28 08:16:40

Szentségtörés, amikor a Volvós BMW-t vesz Már többször tapasztaltam, hogy megállok a zebra előtt és

Heti merítés
2014-09-21 09:36:57

A legcsajozósabb vas A legújabb LAMBÓ! 2014 év meglepetése!! Az enyém az első Magyarországon, de lehet

Heti merítés
2014-09-14 07:49:07

Ezüst nyíl Pontosan olyan, amilyenre számítottam. Szűk, nekem pláné a 196 centimmel, lassú (automata) de

Ha férfi vagy, ide elmész
2014-09-10 16:37:07

Múlt heti szerdai posztom utóélete során merült fel egy csodás program erre az esős hétre Sopronban. A tuning

A legcsajozósabb vas

Lamborghini-Nitro-Tractor-interior

A legújabb LAMBÓ! 2014 év meglepetése!! Az enyém az első Magyarországon, de lehet, hogy egész Európában sem sokadik...GIUGIARO DESING!

tovább »

Kilinccsel előre, forgalommal szemben

  2014. szeptember 19. - streetsta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kilinccsel előre, forgalommal szemben
2014-09-19 15:29:56

Tessék, így megy ez a világ más részein. Tolják a 124-es Mergát rendesen, izomból, senkinek a szeme sem

Renault szörnyek a Ringen
2014-09-13 09:25:01

Péntek délután kinéztem, hogyan készülnek a Hungaroringen a Renault emberei a hétvégi WSR (World Series by

Amikor odaver a rotakapa!
2014-09-08 18:12:05

Láttunk már rotakapákat egymás ellen versenyezni, vicces és szórakoztató dolog. De az, amit a videón

Vonóhorog? Erre? Sehol!
2014-09-06 12:48:30

Az úgy volt... van a családban ez a kis Colt , ami igazából Mirage, mert amerikai piacos. Városi rohangászósnak

Tessék, így megy ez a világ más részein. Tolják a 124-es Mergát rendesen, izomból, senkinek a szeme sem rebben. Pedig tényleg, kilinccsel előre megy végig a kocsi, egy pillanatra sem engedik el a srácok.

Azért egy pillanatra álljunk meg. Mennyi egy ilyen Merci menetkész súlya? Durván 1400 kiló. Ha kivették a motort-váltót, még akkor is egy tonna. Csak úgy tologatják egy kétkerekű kordén. Az emberi test csodákra képes.

(a videóért köszönet Rockonak és Scheertinek)