Négyhengeres BMW? Ugyan már...

  2015. július 30. - ommm Címkék: e30 dtm hillclimb

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég átlagos erő és már jól érezzük magunkat. És hát...izé...rossz hangja van a négyhengeres E30-nak? Télleg?

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!

  2015. július 29. - ommm Címkék: belsőség találkozó treffen 2015

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

flyer.jpg

Öregszünk, öregszünk, más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal trombitáljuk össze a Totalcar-közeli barátokat, újoncokat, ismert és ismeretlen arcokat egy közös bulira. Valamikor nagyon-nagyon régen, amikor sok, mostani olvasónk még fel sem érte az íróasztalt, na akkoriban csináltuk meg az elsőt, amelynél világosan leszögeztük az alapelveket, melyekhez azóta is ragaszkodunk (nagy sikerrel).

Ez nem egy márkafanatikus találkozó, ez nem egy kötött program, itt nem kötelező semmi. Ez valójában nem más, mint egy nagyon lazára vett hétvége azokkal, akik írják, azoknak, akik olvassák. És nem utolsó sorban az ország egyik legaktívabb közösségének találkozója. Könnyen lehet, hogy egyben a legrégebbi ilyen összeröffenés is egyben. Nem is tudom, hogy azok közül, akik az elsőn ott voltak, vajon jön-e még idén valaki? Felnőttünk, apák lettünk, családot alapítottunk de bízom benne, hogy ahogy bennem, úgy a többi, lassan őszülő autóbuziban is megvan még valahol a Matchboxot tologató kisgyerek és a srác, aki egy sör mellett órákon át képes vitatkozni azon, hogy Porsche 959 vagy Ferrari F40.

De hogy mi szokott mégis történni egy ilyen találkozón? Mondjuk elmondjuk, hogyan kell cikket írni, autót fotózni, vitázunk nagyokat, elmesélünk mindent, amire kíváncsiak vagytok és persze zenélünk, rántottát ütünk háromszáz tojásból és irgalmatlanul sokat nevetünk, hasfájásig. Meet the meat azaz találkozz a hússal, velünk!

DSC 2225

Az idei találkozónkat is tópartra szervezzük, egyszerűen azért, mert nagyon bevált. Ezen a tóparton ráadásul (a kemping területén belül) akad strandfoci-pálya, asztalitenisz és lengőteke is, aminél jobb sport nincs is éjszaka, pár fröccs után. Találkozzunk 65 kilométerre Budapesttől, a Nádas-kempingben! A Bánki-tó ideális helyszín, büfé van és ha netán előre foglalnál helyet valamelyik vendégházban (az egyik még üres, sátorhely rengeteg van), akkor mindenképpen mondd el a telefonba, hogy a Totalcar-Belsőség találkozóra jelentkezel!

DSC 1946

Fontos! Ha netán pénteken érkeznél, akkor időzíts délután három utánra! Korábban nem lesz lehetőséged elfoglalni a szállást, na de aztán! Az árak barátiak, itt mindent megtalálsz, amit tudnod kell, de csak akkor foglalj, ha tényleg el is tudsz jönni. Az ember sok, a hely kevés!

De aki már volt legalább egyszer egy ilyenen, az tudja, hogy a hangulat pazar! Mi ott leszünk!

Mégfilléresebb Koszradírok

  2015. július 28. - streetsta Címkék: mágikus koszradír filléres nepertrükk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői magaslatokban szárnyalt az olvasottsága. Sok reakció is érkezett, amit nem győzök megköszönni minden facebookon vagy levélben jelentkező olvasónknak, akik felnyitották a szemem: nem csak autósboltban kapni Mágikus Koszradírt. Persze, azt tudtam én is, hogy e-bayen, aliexpress-en tízes kiszerelésben, olcsó pénzért is meg lehet venni, de az ember nem ugrik le az e-baybe, szalajtja a gyereket az aliexpress-be, hogy gyorsan-hamar beszerezzen egy Koszradírt, mert valaminek sürgős tisztításra van szüksége. Persze, a neten akár vasárnap is rendelhetünk, olyankor se a Rossmann, se a Drogerie Markt nincs nyitva (kösz szépen, kedves illetékes!), de a netes rendelést csak később hozza a postás, vasárnap meg neki sem szabad kézbesítenie.

IMG 7136
Más-más kiszerelés és árak

Szóval nyakamba kaptam a lábam, és körbenéztem, a javasolt helyek közül hol találok Koszradírt. Tescóban, Aldiban, Lidlben nem, itt ez a cuc csak szezonális termék lehet. De a Rossmannban és a DM-ben állandóan készleten tartott áru, mindkettő áruházlánc saját márkás cuccot tart. Azonnal vettem is belőlük egyet-egyet, mert az nem elég infó, hogy itt és itt lehet kapni hasonlót, azt is szeretném tudni, ugyanúgy működnek-e.

IMG 7140
A szivacsok méretben kicsit különböznek, sőt, az anyag sűrűségük sem tűnik egyformának. Ezzel együtt...
IMG 7147
... a tisztító hatásuk nagyjából egyforma

A rossmannos csomagban kettő radír van, 399 forintért ez már sokkal jobb vételnek tűnik, mint a Sonax, a DM-es kartonba viszont négyet csomagoltak, és ezért a pakkért 449 forintot kérnek, szóval még olcsóbbra jön ki egy darab. Tapintásra hasonló mind, méretben kicsi eltérés van köztük, de tényleg nem jelentős. Közelebbről nézve látszik, hogy nem teljesen ugyanabból az anyagból vannak, úgyhogy gyorsan előrántottam a vizes vödröt, és a még kezeletlen gumikéderen összehasonlító dörgölést végeztem.

Fotón nem látszik nagy különbség, igaz élőben sem volt valami nagy differencia. Ha pisztolyt szorítanának a fejemhez, hogy azonnal állítsak fel sorrendet, akkor talán a rosmannos radír lenne a harmadik, a Sonaxé a második, és a DM saját márkás lenne az első. De nem lenne tiszta a lelkiismeretem, mert amennyi különbség a végeredményben volt, annyi simán lehetett a kéder koszosságában is. Szóval, inkább azt mondom, egálban vannak. Hogy melyik mennyire tartós, azt viszont már tényleg nem tudom megmondani, lehet, hogy ez, vagy más tulajdonság indokolja, hogy a Sonax radírja durván négyszer annyiba kerüljön, mint a DM cucca. A Rossmann radírja nagyjából fele annyiba kerül, mint a legelőször tesztelt Sonax. Mivel nincs hosszú távú tapasztalat sem az egyikkel, sem a másikkal, nem hülyézném le sem azt, aki a legolcsóbbat veszi, sem a legdrágább, márkás cuccot vásárlót.

Egyetlen dolog biztos csak: a Mágikus Koszradír felfedezése után a világ már nem ugyanolyan, mint előtte.

A XI. Blitz Weekend képekben

  2015. július 27. - papptibi Címkék: blitz találkozó Opel

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott végre, mert valahol talált egy klassz állapotú Omega A-t, 1,8-as motorral. Gondolom ezek után nem árulok el titkot, hogy megőrül az Opelekért. Amúgy egy folyosó átellenes végén dolgozunk, tehát amikor van valami újítás az Opel-parkjában, mindig tudunk róla. És mindig eljön a Parkoló Parádéra is.

11713875 1036592943019842 5198269313394502213 o

Az opelesek azonban szeretnek egymás között lenni, és elég nagy a közösség ahhoz, hogy már tizenegyedszer rendezzék meg a Blitz Weekendet. A találkozó szervezői leginkább az Opel-embléma villámaira számítottak, de az jutott nekik valódi is. Gábor tavaly is ott volt, meg az idén is, tömören összefoglalta, mi történt. A lényeg amúgy is a képeken látszik, érdemes valamelyikre rákattintani és átlapozni a galériát.

11782517 1036593013019835 4003987057822109241 o

A völgybe zárt villám

A pénteki zivatarnak sem sikerült elriasztani a MOTE szervezésében Vác külterületén megrendezett, a XI. Blitz Weekend nyitóakkordjaként életre hívott szlalomverseny résztvevőit. Füstöltek a gumik, feszültek a féltengelyek, hörögtek a motorok és mindenkiről patakzott a verejték. Szinte minden adott volt, hogy mindenki kedvére kipróbálhassa tudását, autóját, tesztelhesse a felhúzott motorok teljesítményét. A versenybírók végtelen türelme a röpködő bóják ellenére is töretlen maradt. A kevésbé rutinos versenyzők is kiérdemeltek egy-egy elismerő pillantást. Márkatársakhoz méltó hozzáállás és barátság jellemezte a hangulatot.

11713935 1036592243019912 1222541992034362874 o


A program késő délután átköltözött a festői szépségű verőcei Csattogó-völgy területére, ahol a melegtől kitikkadt vendégek elfoglalták szálláshelyeiket és autóik közelségében, családtagjaikkal, barátaikkal várták az esti enyhülést. Lassan összeállt a kép, gyűltek a weekend résztvevői, sorra gurultak be a szebbnél szebb autók. A Csattogó-völgy konyhája és büféje terjedelmes menüvel várta vendégeit, a hűs medence késő estig rendelkezésre állt. Csak az nem érezte jól magát, aki nem jött el.

11187138 1036590016353468 2479483908863667542 o


A rendezvény második napja is a hőség jegyében telt, de ez semmit sem vett le a különböző autós programok élményéből. Szépségverseny, hangnyomás-próba, ügyességi feladatok várták az résztvevőket. Kézből repültek az alu hengerfejek, összezártak a sperrdiffik, füstöltek a gumik, vagy éppen árnyékban pihenve osztották meg egymással opeles élményeiket az emberek. Itt nem volt idegen senki. Itt jó ismerősök, klubtagok, márkatársak, családok, barátok adták tanúbizonyságát annak, hogy egy jól megszervezett rendezvény kortól, nemtől függetlenül mindenkinek minőségi kikapcsolódást és élményt nyújthat. Köszönjük a szervezést, örülök, hogy ott lehettem.

Heti merítés

  2015. július 26. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet

53849

Kicseréltük a tömítéseket, mert onnan okádta az olajat és ugye a forró olaj nem a primer megoldás a vezérműszíj élettartamának növelésére. Mintha olvastam volna, hogy újabban az autógyártók olajban futó vezérműszíjjal kísérleteznek. Még csak most jutnak el eddig, mikor az űrtechnika hallgatva az idők szavára, magától produkálja.

tovább »

Kreatív traffipaxolás

  2015. július 21. - streetsta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian. Igen, tudom, mindenki baromi szabályszerűen közlekedik, soha senki nem hajt gyorsan, és csak azoknak a nénikéje térgyekalácsát, aki meg de. Csak én még nem találkoztam olyan emberrel, aki ne lépte volna át a megengedettet, és most itt, nagy nyilvánosság előtt kijelentem, hogy aki magáról azt állítja, hogy ő márpedig soha ebben az életben nem gyorshajtott, az nem mond igazat.

sávelválasztó mögött
Beteszik a sávelválasztó terelőelemek mögé

Ez nem vita téma, egyszerűen, ha olyan járművel közlekedik az ember, ami képes legalább nyolcvannal menni, azzal bele lehet futni egy harmincas táblába. Mi több, még biciklivel is lehet túl gyorsan hajtani, nem csak a járdán (itt ugye max. tízzel lehet tekerni), de például kerékpárúton is szabálytalankodik, aki gyorsabban megy harmincnál, és a hegyről nagy tempóval ereszkedőnek sem árt tudnia, lakott területen belül, sisak nélkül legfeljebb negyvennel lenne szabad gurulni.

szemetes zsákban
Akár egy fekete szemetes zsákban is elrejtik

A baj csak az, hogy a rejtőzködős, bokor mögül fényképezgetés egyszerűen orvlövészet, semmi esélye a másik félnek védekezni. Egyszerűen sokkal fairebb dolog, ha valahol ott áll a járőrautó, a rendőr a háromlábúval, és egy kis odafigyeléssel ki lehet szúrni. Ha annyira bamba valaki, hogy ennyire sem képes, az meg is érdemli, de legalább egy kis esélyt adjunk már egymásnak. Hogy legalább tudjunk a másiknak villogtatni, hé cimbora, itt vadászik a jard, figyelj. És igazából ezzel már el is érte a dolog a célját, hiszen azt szeretnénk, ha mindenki szabályosan közlekedne, annyival, amennyivel szabad. Mert ugye ez a cél, nem pedig a pénzbehajtás – ezt már olyan sokan, olyan sok helyen elmondták, hogy már én is elhiszem.

zöldségesnél
Nem, az ott nem zöldséges láda, a hagyma és az ásványvizek között egy traffipaxot rejtettek el

A mi rendőreink is tudnak kreatívan bújócskásat játszani, különösen az új traffipaxok megjelenésével lett igazán nagy a mozgásterük, de úgy, ahogy az oroszok, még egyiket sem láttam traffizni. Az English Russia egyik posztjában mutatták meg, micsoda leleményes (aljas, sunyi, féreg, a megfelelőt mindenki húzza alá magának) megoldásokat alkalmaznak az orosz rendőrök. Én azért ösrülők, hogy nálunk ezek a megoldások még nem terjedtek el

tábla mögött
Közlekedési tábla mögé is elfér

Heti merítés

  2015. július 19. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Olajkályha kirakat managereknek

36612

Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy csepp ítélőképessége (nekem nem volt)az nyugodtan számoljon utána, hogy az év 365 napjából hány napon tudja ezt igénybe venni, a többin viszont marad a plusz egy liter, vagy 1,5.

tovább »

Öt gang az állólámpában!

  2015. július 19. - Csikós Zsolt Címkék: utazás mercedes szerelés állólámpás Totalcar-flotta TC-flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok tudják, illetve a nagyon öregek emlékeznek rá, hogy régen minden erősen pörgött, ha a pályatempót valaki tartani akarta vele, még a nagy V8-asok, sorhatosok is, a kisebb négyhengeresek pláne. És a pályatempó akkor még 120 volt, nem 130. Elfelejtettük ezt rég, hiszen már a nyolcvanas évek elejének az autóiban – pedig azok ma már veteránok, akad közöttük vizsgás, OT-rendszámos – is sokszor volt hosszú áttétel, de amelyikben nem, abban is sokkal hosszabb volt a diffi, mint a korábbiakban, gondolok itt akár a szögletes 127-es Fiat első és második szériájára, vagy például a 190-es, 124-es Mercik rettentő nyugis negyedikjére a 123-asok meglehetősen rövid össz-áttétele után. Korábban egyszerűen túl rövidek voltak a hajtáslánc-áttételek. Szinte érthetetlenül rövidek.

i584537
Lehetett 130-at menni a 127-es első szériájával is, csak vér serkent a füledből

tovább »

Ég veled, Jules!

  2015. július 18. - Lendvai Zsolt Címkék: baleset tragédia emlékezés jules bianchi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ég veled, Jules!
2015-07-18 09:31:40

Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A

Megfőztem a BMW-t
2015-07-04 06:25:15

Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az

A világ leghülyébb közlekedési lámpája
2015-05-16 11:12:52

Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa

Bocsi! Eladó a BMW?
2014-12-29 18:49:19

Úgy tizennégy éves lehettem, amikor édesapám elmesélte, hogyan szedte rendbe első Zsiguliját. Komoly

Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A kómából már nem ébredt fel, 2015. július 17-én elhunyt. Az autósport hatalmas tehetséget és egy szimpatikus srácot veszített el, akinek szinte mindegy volt, milyen autóba ül, a tempójára nem lehetett panasz. Ahogy a legtöbb Forma-1-es pilóta, ő is gokarttal kezdte pályafutását, és ha alkalma nyílt rá, később is örömmel ült vissza ezekbe a járművekbe. 2011-ben például a Masters Kart megmérettetésen állt rajthoz, ahol agyonverte a mezőnyt. Pedig olyan ellenfelei voltak, mint az akkor már nyolcszoros rali-világbajnok Sebastien Loeb, vagy a mostanában Volkswagennel sikeres Sebastien Ogier.

Szintén 2011-ben, a GP2-es sorozat silverstone-i futamán volt egy emlékezetes csatája Christian Vietorisszal szemben. A német srác hamarabb kapta meg a friss gumikat, azonban Bianchi keményen odatette magát, és nagyot küzdöttek az első helyért. Jules végül nyerni tudott, a szezont pedig a harmadik helyen zárta.

A Forma-1-ben a Marussiánál versenyzett 2013-ban és 2014-ben. Az autó közel sem volt ütőképes, ennek ellenére a 2014-es Monacói Nagydíjon a 19. helyről rajtolva (váltócsere miatti büntetéssel) felküzdötte magát a kilencedik pozícióba. Ezzel megszerezte saját maga és csapata első pontjait.



Nyugodj békében, Jules!

Itt sem Ferrariból van a kerítés...

  2015. július 16. - papptibi Címkék: szatmárnémeti autóverseny

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

07110075.JPG
Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt egy nagyot, és néha ismét visszaszivárog a lakott területekre, hogy ne kelljen kizarándokolni az épített autodrómokhoz vagy a ralipályák szélére.

Hisz nincs annál kényelmesebb, ha az ablakod/erkélyed alatt nézhetsz autóversenyt. Elvileg. Most hétvégén Szatmárnémetiben jártunk a családdal, és ez volt a helyzet. Ott ralisprintnek hívták az eseményt, de a valóság inkább egy szlalomverseny volt. Az utca embere is benevezhetett, meg ott voltak a profik, akik a saját bajnoki sorozatuk következő fordulóján voltak. Mondjuk jól szórakoztam, de nem vagyok benne biztos, hogy mindenki így volt ezzel.

07110079.JPG
Egyrészt arrafelé is azt hiszik, hogy attól lesz gyors egy autó, hogy hangos, pedig ez pont fordítva van: ha gyors, attól lesz hangos. Vagyis itt is mindenki a kipufogóban keresi a nem létező lóerőket, leszámítva a dízel Rovert, aki a koromban.

g6.gif

És ha amatőröket úgymond széria autóval engedik indulni, tilos lenne úgy ordítaniuk, mint az állat. Oké, hogy Romániában sem szól egy kurva szót sem miatta a rendőr (ahogy nálunk sem), de az, akinek ezt kell hallgatnia egész nap a blokkokban (ott így hívják a panelt), az gyűlölni fogja. Pláne, ha azt látja, hogy:

- az ordító kipufogósok egy jelentős hányada nyilvánvalóan fakezű;
- hiába ordít a kocsi, nem halad.

A hőskorban az autósport azáltal tudott tömegeket megmozgatni, hogy érdekes volt. Egyrészt maga az autó is úri dolognak számított. Örültél, ha láthatsz egyet az úton, a helyi újság megírta, ha átment a falun egy. Ma már mindenkinek tele van töke a dugókkal és minden egyéb, autó okozta kellemetlenséggel, a Szamos folyóval kettévágott, százezres városban a balfasz forgalomszervezés és a régi vágású úthálózat miatt ismerik jól a dugó fogalmát. Ki akarja a Bulevardul Transilvaniei-re néző lakásokból ezt hallgatni szombaton? Így ez csak egy hétvégi kellemetlenség, pedig maga a lezárt útszakasz nem túlzottan zavaró forgalmi szempontból.

g5.gif
Régen néhányan fel is dobták a pacskert az autóversenyeken. Vér ma nem folyik, elvégre ez csak játék, de ott van a lebonyolítás. Gyakorlatilag egyenes útszakaszról van szó, amit lassítókkal tesznek izgalmassá. Autó autó elleni harc nincs, a versenyzők nem egymás ellen, hanem a stopperral harcolnak, egyenként rajtolva.

Délután aztán ki is mentünk a Szamos-gátra, hogy ne az erkélyről nézzük. Ekkor lőttem pár képsorozatot meg videót önmagam szórakoztatására, ezek láthatók itt. Szerencsére délutánra előkerültek a rendesebb kocsik, bár ott sem Ferrariból van a kerítés: BMW-k, és egy-egy Evo, WRX is akad. Nem is ez számít: itt már jobb a vezetni tudók aránya. (Higgyük azt, hogy a BMW-k egy része driftelésre van belőve, ezért az egyenesek némelyeknek gondot okoznak.) Amúgy a kocsik döntő többsége lepattant, úgy, ahogy mifelénk is, de ettől ez még lehetne a világ legjobb autóversenye. Volt is pár kisebb költségvetésű, de jó kocsi, egy Clio I (bár csipegette az olajat), egy CR-X, Civic, egy ügyes Swift, ezekkel egy ilyen versenyen akár el is lehetne kenni egy gyengébb Imprezát, ha kiadja.

Itt a kis home-videó, hogy átélhetők legyenek az izgalmak, ott-ott aládumálva, de nem akartuk zenét rakni alá:

A nézőszám akár a kétszázat is eléri, ha beszámítjuk a bulevardul melletti étteremben zajló lagzit – gondolom, ők is a motorsport szerelmesei lettek. Az időeredményeket bemondják egy hangosbemondóba románul, ami közelről hallatszik, de száz méterről már elnyomja a következő autó zaja. Amúgy sem tudod, mi a francért megy ötödszörre ugyanaz a kocsi, éppen mi zajlik, vagy hasonló. És ha már nem mondják el magyarul egy ekkora magyar lakosságú városban az eredményeket, legalább lehetne valami kijelző, ahol kiírnák.

Szóval, az ember nézi a kocsikat, fotóz vagy filmez a telefonjával, aztán ha már unja, hazamegy. Ez ma egy autóverseny. Ha megkérdezik tőle, hogy ki nyert a versenyen, nem tudja megmondani, hiszen nem hallotta. Gondolják csak meg, mit reagál erre egy feleség: félrekúrtál, Radu?! Csak akkor túlélhető a dolog, ha van ideje megmutatni a videót a telefonján, még mielőtt repül a vajling, mert arrafelé tüzesek ám a menyecskék.

g2.gif

Meg sem fordult a fejemben, hogy ezt a kanyart ilyen íven fogja bárki is bevenni...

Meg különben is, annyi a kategória, hogy nekem az eredménylista alapján úgy tűnt, minden induló nyert. Arra is rádöbbentem, hogy volt pár 13-16 éves fiú és lány is, külön junior kategóriákban – ez nem mentség ám a rossz ívekre. Elvégre van apja annak a gyereknek, aki akkora maflást adjon neki, amikor ilyen íven fordul, hogy a gumifal adja a másikat.

Ha ebből, meg a Forma-1-ből indulok ki, akkor tényleg nagy bajban az autósport jövője. Pedig akadnak ügyes pilóták, sőt, a szlalomot nehéz jól művelni, bár szerintem a harmadik-negyedik óra után már a versenyzők sem annyira élvezték. Úgy lenne az igazi, hogy ne csak annak legyen jó, aki csinálja, hanem annak is, aki nézi. Mert ha már ingyen is alig érdekli az embereket, akkor gáz van. Lehet, hogy nem a központban kéne rendezni, hanem kicsit odébb – ha tényleg jó, kimennek oda is az emberek. Így viszont több lesz az ellensége, mint a barátja.

g4.gif

Ui: Ovidiu Paşca rajongói megnyugodhatnak, nyert a kedvencük az Evóval.

Kinyomtattuk a Totalcart

  2015. július 13. - Perkó Rudolf Márk Címkék: totalcar levél mulatós gáspár győző omfg nyomtatott

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

Mondd meg te, hogy milyen legyen a Totalcar!
2015-03-19 13:02:13

Ha éppen nem a szerkesztőségben pakolom az anyagokat a címlapon, akkor műszaki menedzser szakos hallagatóként

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is, most nem erről van szó, csupán egy kérésnek teszünk eleget. Mikor a mulatós sztárok autóiról végeztem kutatómunkát, megkértem őket, aki tud, küldjön képet a kocsijáról. Gáspár Győző küldött is tizenkét képet, amiken ő Ferrarival és Bentley-vel, lánya pedig egy Porsche Panamerával pózol. Utóbbi az az autó, amit állítólag szponzortól kap, de a Porsche hivatalos magyarországi képviselete nem tud róla. Majd érkezett Győzőtől még egy levelem:

tovább »

Heti merítés

  2015. július 12. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A Jószág

65915

Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

tovább »