Heti merítés

  2015. július 26. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet

53849

Kicseréltük a tömítéseket, mert onnan okádta az olajat és ugye a forró olaj nem a primer megoldás a vezérműszíj élettartamának növelésére. Mintha olvastam volna, hogy újabban az autógyártók olajban futó vezérműszíjjal kísérleteznek. Még csak most jutnak el eddig, mikor az űrtechnika hallgatva az idők szavára, magától produkálja.

Alfi

65959

Az autót hibái ellenére ajánlom bárkinek, de nem ezzel a motorral. A JTD diesel sokkal gazdaságosabb, tartósabb és általánosságban kevesebb a nyűg is vele.


Örömteli sz#rbanyúlás

65965

A hátsó futómű viszont túl puha. Vétel után ki lettek cserélve a rugók és csillapítók, de 4 személlyel és holmikkal a földön húzza a farát.

Egy - még - őszinte autó

65943

A német pályán lehengerelt a rugalmassága, a cseheknél azonban a csodás Prága-Brno autópályán viszont sírni tudtam volna. Köszönhetően a 35mm-es ültetésnek, az egyébként sem hajóhinta puhaságú futómű olyan kemény volt, hogy azt hittem, megszülöm a veséimet.

Elpusztíthatatlan

65971

Ez az autó annak ellenére, hogy már Angliában lett összerakva még igazi japán minőség és tényleg a gondtalan autózás élményét adja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr737655040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LoveKills 2015.07.26. 12:32:59

@Matenak: Bizonyos Totoyák egyre jobban tetszenek. Minden idők legkívánatosabb Toyotája számomra a Supra (leginkább az MK3, az MK4 egyáltalán nem tetszik, nem kéne), de a legtöbb Celica is tetszik. Viszontott az MR2 is, az első két széria nagyon kéne. Viszont a "kommersz" Toyotákkal egyszerűen nem tudok mit kezdeni, pedig próbálnám. A japán Volkswagen...

LoveKills 2015.07.26. 12:34:43

@LoveKills: Na, ezt nem tudom, hogy tudtam leírni: "Viszontott". :-) Viszont ott.. - akartam mondani.

vmaast 2015.07.26. 12:36:15

@LoveKills: Valahol mintha olvastam volna, hogy a korai időkben a szovjetektől vették az acélt. No comment :D

LoveKills 2015.07.26. 12:37:15

@vmaast: Khm-köhöm. Aha, így már érthető a dolog. Kutyából nem lesz szalonna, fekáliából nem lesz praliné, orosz acél nem svéd acél. ;-)

butschq 2015.07.26. 12:37:32

@vmaast: Astra f GSi, Vectra 2000, talán Calibrába is. Szerintem belefér az általad megadott intervallumba.

vmaast 2015.07.26. 12:37:54

@butschq: Ja! Gsi. Hát igen. Csak az 16v ;-)

butschq 2015.07.26. 12:40:09

@vmaast: Az M50B20/M52B20 meg 24 szelepes :)

vmaast 2015.07.26. 12:44:50

A Cizeta Moroder meg 64 :D

Rónarider 2015.07.26. 12:46:24

@Schütii: Jajj, ezen átsiklottam.
Abban is egy műanyag katranc a vízpumpa?
Én állandóan attól félek, hogy egy vezérműszíjat sem bír ki. Ránézésre. Persze ki szokta, és kivéve még jónak tűnik, de egy filléres alkatrész az esetleges következmények tekintetében meg pláne.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.07.26. 12:47:47

Digó Limóból érdemes lenne sorozatot csinálni, betörnénk vele a nemzetközi tv-s piacra az biztos. Csak kellene hozzá pár autentikus szinkronhang.

KawaBazsy 2015.07.26. 12:48:28

@Matenak: Ilyen Celicám volt 15 éve, amerikai kivitelben, rongytetővel. Kellemes kocsi volt, nem tudom, h fut e még, nagyon keveset látok már ebből a generációból..

Rónarider 2015.07.26. 12:50:29

@LoveKills: A Lexus az nem Toyota ünneplőben drágáért?
Ahogy az Infiniti Nissan?
Meg nem mindegy?

butschq 2015.07.26. 12:53:33

@vmaast: Akkor most a 16 szelepről átugrunk a 16 hengerre? :D

Rónarider 2015.07.26. 12:54:19

@LoveKills: Mit mondott Álmos vezér, mikor kézhez kapott egy hamisított toledói pengét?
-Ezaztánacsodaszarvas! ;)

LoveKills 2015.07.26. 12:54:49

@Rónarider: Egyetlen egy Lexus tetszett, tetszik: a "klasszikus" IS200. Szedán vagy Sportcross - mostanra mindegy. Szép, de még inkább harmonikus autó, amelynek külső és belső erényei a részletekben, kifinomultságban rejtekeznek. Erősen kéne. Egy Toyota ezt így, ebben a csomagolásban, főleg a családi autók szintjén nem tudta/akarta.

Schütii 2015.07.26. 13:09:50

@Józsi a guminagykeres: Nem mondd már hogy te ránézel egy vízpumpára és megmondod hogy na ez még elmegy legalább egy vezérműszíj csereperiódust, ami ugye kb 100Ekm, mert hozzád fogom vinni az autómat hogy ránézz erre-arra. :) Ha már szar akkor azt nyilván észreveszem.

Schütii 2015.07.26. 13:13:20

@vmaast: Oké Apukám, megfogtál, Alfa rulez!

Rónarider 2015.07.26. 13:39:32

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Jó lenne főszereplőnek Csuja Imre, de nem Csokival, hanem Balável...-val. Mondjuk elmondaná hogyan indult a maffiabiznicc... :)

Józsi a guminagykeres 2015.07.26. 13:41:22

@Schütii: Írtam,hogyha vezerműszíj hajtja csere,ott nagy opás ha vezérlés csere után két héttel kezd folyni. Ha egy hosszbordást meg egy két bilincset kell a cseréjéhez meglazítani akkor majd ha zörög vagy csöpög. Ilyen biztos ami biztos alapon nagyon sok mindent ki lehetne dobálni egy autóból,maradjunk a heti témába vágó főtengely csapágyaknál. Nem sokan fűzik szét a motort,hogy megméressék hogy állnak és mennyit bírnak még.

Rónarider 2015.07.26. 13:41:31

@LoveKills: Az az előítélet egykor valakiknek a tapasztalata volt. Az teljesen más kérdés, hogy a tények azóta változtak, a mítoszok nem olyan rugalmasak.

Bambano 2015.07.26. 13:51:48

a krómás gyerek tök jól ír, dolgozhatna a totálkárnak...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.07.26. 14:03:47

@Rónarider: Ed Csájná a kanyarban nem lenne ezekhez a szerelésekhez képest ;)

LoveKills 2015.07.26. 14:21:52

@Rónarider: Nem. Az előítélet táplálása és kritikátlan átvétele, terjesztése ősi primitív szokás, ami különösen jellemző a fejletlenebb, elmaradottabb vidékeken, így pl. Magyarországon is. Még a legkommerszebb olasz autó, mondjuk egy Fiat Tipo/Tempra is tudott hasonlóan tartós és megbízható autó lenni, mint egy konkurens opelfordvolkswagen, a különbség alapvetően az, hogy milyen gazdája volt/van egy autónak. Egy csavart órás Tempra, amely itthon már taxiként kezdte az életét, kiválóan szolgálhatta egy olasz család életét. Csak ugye itthon az ment, hogy "né'má', alig futott 150.000 km-t, és milyen lepattant már ez a bontószökevény!'... És hasonlók.

LoveKills 2015.07.26. 14:24:45

@tivA: műszaki tartalmon és lehengerlő esztétikán alapuló érzelmi kötődést azért nemcsak egy Alfa Romeo vagy egy Lancia tud kiváltani az autóbolond emberben. Egy gyönyörűen karbantartott svéd vagy angol autó bármikor képes ugyanerre, és a franciák között is akadnak gyöngyszemek. Sőt, még a németek közt is, bár ott van a legkevesebb érzelmet kiváltani képes típus, de azért van.

Schütii 2015.07.26. 14:27:13

@Józsi a guminagykeres: Még akkor is baromság ezen spórolni ha nem a vezérműszíjra van felfűzve a vízpumpa, mert ha pl hosszabb úton autópályán szépen csendben elfolyik a víz akkor megfő a motor, csak ennyi a tétje végül is.

nick papagiorgo 2015.07.26. 14:33:02

@LoveKills: "kibaszott unalmas, szerethetetlen autó. Ez a baja a legtöbb Toyotának".
Toyotát nem azért vesznek az emberek, hogy szeressék. (Pl. elég kevés Toyotán láttam matricákat, szempillákat, felhenkölt spoiler-szettet stb, ami bizonyos embertípusoknál ugye a "szeretet" jele:)
Meg nem is az élményautózás miatt.
Toyotát azért vesznek az emberek, mert (ha normálisan karbantartod) nem szarik be. Nem rohad szét stb.
Sok ismerősömnél a "vezetési élmény" pl. az, hogy nagyon jól megy a gép, csak kibírja hazáig. Meg az a nyikorgás, az most vajon egy "ötezer forintos nyikorgás", vagy egy "kétszázezer forintos nyikorgás"? Stb.
Toyotánál ilyen mondjuk nincs. Semmi élmény nincs benne. Beülsz és mész.
Ha szeretni akarsz valamit, akkor szeresd a feleségedet. Vagy vegyél pl. Alfát:)

LoveKills 2015.07.26. 14:39:03

@nick papagiorgo: igen, de mégis akadnak Toyoták, amelyek tudtak vezetési élményt adni, és akkor is, most is kívánatosak, sőt, kultusztárgyak. Egy Supra vagy egy MR2. Nem értem, ezt a know-how-t miért nem tudták átültetni a hétköznapi(bb) autóikba, ahogyan erre képes volt korábban a Lancia, Alfa vagy akár a Honda.

vasutasrendőr 2015.07.26. 14:46:14

@nick papagiorgo: A "toyota nem rohad szét"-ről azért tudnék mesélni ...

nick papagiorgo 2015.07.26. 14:59:22

@LoveKills: nem akarták. Nem az volt a cél. Ha megnézed, igazából az "eyecandy" autók egy darab szarok, a szép design miatt mindenki megveszi, ezért nem foglalkoznak pl. a beltérrel, vezethetőséggel, stb. A Toyota pont ennek az antitézise :)

nick papagiorgo 2015.07.26. 15:03:32

@vasutasrendőr: mesélj :) (de komolyan, tényleg jó tudni, hogy pl. bizonyos típusok hol rohadnak).

LoveKills 2015.07.26. 15:21:08

@nick papagiorgo: ez totálisan nincs így. Épp a Toyota az ellenpélda: egy MR2-es az I-es szériából vagy a II-esből tipikusan "eyecandy" autó, instant get sokak számára, mégsem "darab szarok". És lehetne sorolni a példákat hosszasan... A szép, kívánatos design és a vezetési élmény (+megbízhatóság) közti ellentét mesterkélt és sokszor előítéleten alapuló egyszerű hazugság.

LoveKills 2015.07.26. 15:22:29

@nick papagiorgo: A '80-as évek Toyotái (ahogyan az ÖSSZES japán autó abból az időszakból) bizony rohadt. Sok japán autó (különösen a Mazdák és a Hondák) még a '90-es évek első feléből - közepéből származó példányok is rohadtak. Utána lettek egyre tartósabbak.

vasutasrendőr 2015.07.26. 15:30:16

pl a lite-ace-ünk mindenhol... raktérpadlótól kezdve a tolóajtó sínen át az ajtóéleken keresztül a tanksapka ajtajáig ...talán csak a teteje nem rohadt meg a létraváz is elég jól bírta. nem azt mondom hogy garázsban tartott,de általában volt valami tető felette de 3 vezérműszíjt eltépett nálunk a nálunk töltött idő alatt,;) utóbbi 10 évben mindig kellett egy kis fémpótlást csinálni műszaki előtt...

Negrogo 2015.07.26. 16:04:58

@Schütii: csak barmelyik mai 2 literes dieselnek vagy akar egy 15 eves 320i -nek :D

a fogyasztas meg vicc. 28i nem eszik ennyit CSAK varosban.

Józsi a guminagykeres 2015.07.26. 16:06:23

@Schütii: Egy picit lyukas hűtővel vagy egy repedt vízcsővel ez ugyanúgy megtörténhet. Gumicsövek is csúnyán öregszenek 10 év után egyik sem hasonlít már a gyári rugalmasságra. Nem eszik olyan forrón azt a megfőzést,vízpumpa tömszelencén saját tapasztalat,hogy több száz km kell mire elmegy egy kigyenlítőnyi víz,legalábbis a w201 szerintem még gyári 28 éves pumpáján így volt. Amúgy új pumpával opelnél jártam úgy,hogy annak ellenére,hogy a ruville volt és hozzáértő szerelő cserélte a vezérműszíj készlettel együtt, hidegen rohadt idegesítően nyekergett. Nem volt túl bizalomgerjesztő.

nick papagiorgo 2015.07.26. 16:44:16

@LoveKills: hát, nem tudom. Persze vannak olyan autók, amik szépek, és mindamellett jók. Viszont nagyon sok autót ismerek, amelyeknél a szépség elvitte az egészet a hátán, magáról az autóról aztán kiderült, hogy egy halom kaki. Itt van pl. a citroen c3 pluriel, mint iskolapélda, milyen szép autó, milyen aranyos, stb. aztán kiderült, hogy azzal a hülye tetővel pl. annyi gond van, hogy ihaj (a c3 egyéb btegségein kívül persze).
Meg a múltkor hallgattam az égésteret, Vályi Pista áradozott az új Espace-ről, hogy az milyen jó, és asszem Stump Bandi megjegyezte, hogy oké, akkor majd megvesszük tízévesen, lesz egy jó autónk, de jó lesz. Erre Pista hozzátett, hogy hát, tízévesen már azért.....
Szóval szerintem azért az inkább véletlen, hogy valami egyszerre szép is, meg jó is (értsd kényelmes, jó vezetni, nem is romlik el stb.)

vasutasrendőr 2015.07.26. 16:53:27

@nick papagiorgo: ma már nem sok új autó van ami 10 év múlva is autó lesz, nem pedig kiskanál, meg tejfölös pohár...

nick papagiorgo 2015.07.26. 17:01:14

@vmaast: "Megbízhatóság ügyében meg nőjünk már fel a városi legendákból... Minden a karbantartáson múlik, a többi blabla."

A legtöbb autónak vannak típushibái, ezeket napestig lehetne sorolni, pl. az I-es Focusok szétrohadnak, a Renault dízelei szétrázzák a váltótartó bakokat, stb. A típushibákat hiába tartogatod karban.
Ha van elég pénzed, akkor MINDEN autó megbízható, mert ha pl. tízezrenként cseréled a komplett motort, akkor nem fog tönkremenni vélhetőleg. A megbízhatóság pont azt jelenti, hogy vannak olyan autók, amik betegágyak, mert hiába vagy a leggondosabb gazda, állandóan szerelőhöz kell szaladgálni vele, illetve minden előjel nélkül elfossák magukat, meg vannak olyan autók, amik nem. Az utóbbiakat nevezzük megbízhatónak :)

nick papagiorgo 2015.07.26. 17:04:14

@vasutasrendőr: ebben telejsen egyetértünk, ez mostanság a tendencia. Mondjuk nem vagyok abban az élethelyzetben, hogy új autót vegyek, de ha akarnék, rendesen beszarnék, hogy melyiket vegyem meg. Mondjuk a Mondeót az 1.0-ás "év motorjával" pl. tuti nem, de szívóbenzinest meg már alig gyártanak :)

Teshow 2015.07.26. 17:21:54

Digó Limóból egy jó szerkesztő segítségével könyvet kéne írni.
Jó a srác! Humor rulez ;)

Olasz gépnek lelke van, szeretni kell, és akkor ő is szeret.
Vezetési élmény, ha volt neked tudod, ha nem, akkor minek magyarázzam?

Toyota: 1998-as 2.2 Camry. Japán gyártás, svájcból, 2 évesen. Ott se mindenki tudja fizetni a lízingdíjat ... Életem legjobb autója. Unalmas? Ja! Tökéletes? Ja! Két év alatt +120eKm hiba nélkül!!!
Lehet kapni bármelyik autós hirdetési oldalon? NEM!!!
Lexus? Vezettem sokat, de nem xartam be tőle .....

Ma egy tíz éves Corolla Versoval járok. Bemutató autó volt (tényleg) de ezt leszámítva újkorától én hajtom.
300eKm van benne.
Olajat nem csipegeti (Castrol).
Futómű gyári.
Egyszer kért kuplungcserét.
Ja, és török!
A török Dunlopokat nem szerette, gyorsan megette, de utána a (lengyel) Goodyear és a (???) Vredestein jól szolgál (meg télire a magyar Hankook) amúgy semmi különlegesség!
1.8 VVTi benzin szívó. A szalonban azt mondták, hajtsam, amíg megy. A jelenlegi stílusban kb 1 millió km .....

nick papagiorgo 2015.07.26. 17:44:52

@Schütii: @Józsi a guminagykeres: most fejből nem vágom, hogy a Carina szíja volt-e vagy láncos, de a Toyota láncos motorjainál a vízpumpa csereperiódusa 200 ezer km, ahogy a bordásszíjé is (magát a láncot meg nem is kell cserélni a teljes élettartam alatt). A vízpumpánál való tömítetlenség nem jellemző hiba - feltéve persze, hogy hozzáértő ember normális alkatrészt szerelt be. De ha az utóbbi, az általában elég hamar kiderül :) Akkor meg egy új vízpumpa, egy hatezer forintos bordásszíj + szerelési költség. Meg persze új szerelő, hehe.
Ez csak Toyotára vonatkozik jelzem, lehet, hogy másnál más.

Józsi a guminagykeres 2015.07.26. 18:17:45

@nick papagiorgo: Ha használtan veszel autót,főleg legalább 10 év körülit,akkor nem tudhatod melyik végén vagy a 200ekm-nek. már írtam, szíjat,feszítőt,vezetőgörgőt,olajat,szűrőket,gyertyákat asap cserèlek a többit meg amikor kéri.

nick papagiorgo 2015.07.26. 19:00:03

@Józsi a guminagykeres: persze. Ez így helyes is. Én mondjuk úgy vettem egy 300 ezret futott Corollát, hogy a Richter kocsija volt, amikor kinyitottam a kesztyűtartót, kiesett belőle egy papír, rajta egy kinyomtatott excel, amin rajta volt, hogy mikor mit csináltak vele, időpont+ km. Még azt is megtudtam, hogy a kereskedőnek 550 ezerért adták el két hónapja (aki aztán kitisztította kárpitot, lefújta az első lököst, és utána 1.1 milliót kért tőlem érte, ezt tegyük zárójelbe - engem sose az érdekelt, hogy mennyi az autó aktuális ára, hanem az, hogy ha beszámítja az enyémet, átíratja stb, akkor nekem mindösszesen mennyit kell fizetni). Gondoltam, ezt az autót akkor megvesszük.
Egy éves, azóta kb 100 ezret költöttem rá, volt az általad említett gyertya+olaj+szűrők az elején, aztán a második olajcserénél hosszbordásszíj (vízpumpa nem, 196 ezernél cserélték, ez meg 288-nál tart vagy hogy), meg fékbetétek. Az autónak minden extrája kifogástalanul működik, ülések nincsenek kiülve, beltér teljesen kulturált, 300 ezer után is.
Korábban egy Focust vettem használtan, arra egy 250-et költöttem közvetlenül vásárlás után, mert még komplett vezérlés meg némi futómű dolgok bejátszottak. Aztán kiderült, hogy a rejtettebb helyeken gondosan ráfestettek a rohadásra, ami egy fél év múlva előjött, és komplett elemeket kellett volna cserélni, hát én inkább az autót cseréltem le :)

nick papagiorgo 2015.07.26. 19:05:56

@nick papagiorgo: ja, 2002-es az az autó, tenném hozzá (annyi alatt rakták bele a 300-at).

leganza 2015.07.26. 19:08:40

@Matenak:
Nekem 2.0 gli-m van, az is japán gyártású motor(nagyon is az), 3SFE és szerintem csak ez való bele igazán.....133Le, 1150kg,maximum euro II, parádés dolgokra képes és eljárok vele 7-9,5 literből(láb- és klímafüggő). Imádom, baromi jó kocsi.

Statler Waldorf 2015.07.26. 19:09:03

@tivA: egy értelmes hozzászólás! Végre.

Pepejoe 2015.07.26. 19:09:09

@vmaast:
A 16V TS-től is szépen eltávolodik egy XE még a nehéz Calibrával is. A könnyebb Astrában és Vectrában meg teljesen egyértelmű.
Viszont mi a sima TS-ről beszélünk ugyebár, arra persze lehet mondani, hogy csak 8V az XE meg 16, de abban meg 2x annyi gyertya van. Ez sem túl tisztességes ha már itt tartunk, tudvalevő előnyei vannak egy TS nek a hagyományos megoldásokhoz képest. 4-ről kapjuk le a pipákat és mellétesszük a 115 Le-s 8V C20Ne motort valami fapados Vectrában is akár. :)
Az XE a 2.5 V6 155-el van pariban, pedig az még előnyben is van köbcentivel és az XE fele hengerszámával.
Felesleges is ezen izélni, pl. a Q4 190 Le volt, a Calibra Turbo meg 204, most akkor az Alfa kevesebb bármivel is az ember szemébyen? Hát nagyon nem, ennyi lett és kész.

leganza 2015.07.26. 19:13:33

@J.R. Ewing:
Az enyém most 22 éves, volt 5-ös golfom előtte(meg még egy jó pár),csak a dsg váltó hibája 600 forintban állt meg!!!!!!!!, 530-ért vettem a komplett Toyotát.......szerinted hazudott a Carinás a megbízhatóság terén? Kétlem....ez tényleg rohadt jó kocsi, csak nem a szomszéd pukkasztására való, hanem kihajtani a világból gond nélkül.(mondjuk a 2.0 motorral meg még lép is eleget szerintem....160-as utazó, klíma, 4 fővel, nekem elég)

Herr Glatzkopf 2015.07.26. 19:23:01

@Teshow: 1998-as Camrym van, most 166.000 km-rel. Én úgy tudtam, hogy ezeket Kanadában gyártották, de szerintem nem veszünk össze rajta. Márciusban vettem első, német tulajdonostól 155 ezerrel. Eddig tetszik és én is remélem, hogy sok probléma-, és hibamentes km-t meg tudok még majd vele tenni.

supernem 2015.07.26. 19:55:55

A 147-es alfa kiölt belőlem minden együttérzést az alfák iránt. Szép, meg minden, de kib*szott drága hozzá minden alkatrész, kezdve egy szett gyertyával mondjuk, ami ugye elvileg nem nagy cucc. ANNYIRA azért nem prémium a márka, bármennyire is szeretnék a digók. Sokat is zabált. Benzint, olajat, az idegeimet... Rohadni, mondjuk nem rohadt. Az az 1981-es Alfasud Sprint-em volt. Az speciel elporladt.

Ahhoz képest a Calibrám egy Zen tanfolyam, pedig (még) az sem tökéletes (értsd van rajta egy-két dolog, amit meg akarok még csinálni, de a biztonságos használatot nem befolyásolja).

Nagyon igaz, hogy az alfás szerelmből marad a kocsijával. Az meg ugye, mint tudjuk vak. Még az sem zavarja az alfatulajt, ha vágya tárgya kiforgatja a vagyonából...

nick papagiorgo 2015.07.26. 20:23:48

@supernem: tudod, ez olyan, hogy (márkától eltekintve), van, aki szerelmes az autójába, úgy bánik vele, mint a friss szerelmével, vagy a gyerekével:
Ejnye, Bubuka, megint bekakiltál? Majd néz neked apuka új szelepfedelet. Mi van, Bubuka, megint beesett az első ablak? Megint megyünk akkor ahhoz a csúnya doktorbácsihoz! (Közben szállnak a milliók). Bubuka, leszakadt a kézifék? Ejnye Bubuka, most aztán már tényleg elég legyen! Apukának már nincsen mindenre pénze! Csúnya Bubuka! Rossz Bubuka! Mi, hogy a fékpedál is beesett? Bubuka, ez már mindennek a tetelje, ha ez még egyszer előfordul, akkor.... Bubuka....Bubuka..... Bubukaaaaaa.....csatt :)

LoveKills 2015.07.26. 21:18:30

@nick papagiorgo: Erre azt tudom mondani Neked, hogy 1) a C3 soha nem volt szép autó, pláne nem "eyecandy", legfeljebb egy kissé üdébb színfolt a mai ordenáré kínálatban, de ez messze nem az, mint amit mondjuk egy Opel Calibra jelentett a debütálásakor. 2) Az, hogy Vályi István, vagy Stump "szarautózós" András mit vakog össze, sokadlagos (emlékeztetül ajánlom S.A. elhíresült, gyalázatos cikkét: totalcar.hu/magazin/velemeny/2015/03/25/a_szar_autot_is_lehet_szeretni/)
A te kishitűséged és tekintélytiszteled bizonyítja az, ha épp rájuk hivatkozol. Kibic okoskák, nem mérvadók. (Inkább Winkler Róbert vagy Bazsó Gábor, esetleg egy régebbi TC-s újságíró, Jermann Kálmán legyen az etalon, ha már.)

LoveKills 2015.07.26. 21:20:11

@Teshow: a (???) Vredestein

Vredestein = holland

nick papagiorgo 2015.07.26. 21:23:04

@supernem: egyszer volt a rádiókabaréban egy ilyen Gyurcsók-féle autós távjavító is. Kern András játszotta (ő volt a betelefonáló) meg Gálvölgyi (ő volt a távjavító):
- És mondja doktor úr, milyen alkatrész kell a Skodámnak?
- Jól figyelj, fiam, mondom. Buksza. Vigyázz, Skodához kétféle van. Neked a nagyobb kell :)

supernem 2015.07.26. 21:52:47

@nick papagiorgo: Mondják, hogy autót ne szeress, mert megszívod. Ha tetszik egy autó hajlamos vagy a villogó felkiáltójelek ellenére is beleugrani, ha meg már megvan nem tudod elengedni és csak öntöd bele a pénzt.

Az első autóm volt a Sprint, ott tanultam meg a "beleszeretni és megvenni"-t a saját bőrömön, de a legtöbb autómat is jobb állapotban adtam el, mint ahogy vettem, lehetőleg buktával (bár voltak kivételek, japán és olasz is). De talán mostanra benőtt a fejem lágya. A 147-est nullszaldón forgattam meg és még élveztük is egy kicsit a használatát (néha, mikor épp jó volt), a 1.2-es Bravám majdnem annyiért adtam el, mint amennyiért vettem és csak hajtottam 5 évet (mondjuk költöttem is rá mindig, amikor kellett, de csak fogyó-kopó cuccok voltak), de a legjobb az a Mitsubishi Space Wagon volt, amit friss műszakival vettem 600€-ért, és egy év múlva 550€-ért adtam el. Belül volt takarítva, de egyetlen egyszer se volt még csak mosva sem kívűlről (itt mondjuk gyakran esik az eső és a középszürke metál nyeli a koszt), csak a benzint töltöttem bele és használtuk egy évig. :)

J.R. Ewing 2015.07.26. 22:04:48

@bigpond:

Ezek szerint te sem ültél még 20 évnél fiatalabb autóban.

J.R. Ewing 2015.07.26. 22:06:20

@LoveKills:

Te guruló koldus, mit okoskodsz?

nick papagiorgo 2015.07.26. 22:06:24

@LoveKills: Nemtom, most teljesen összecsuklottam. Azóta is azon matekolok, hogy mi jellemző rám inkább, a kishitűség, vagy a tekintélytisztelet. Rádásul ez a Jermann Kálmán? Ez Te vagy? :)

J.R. Ewing 2015.07.26. 22:08:42

@leganza:

Nekem is volt 2.0-ás Avensisem.....2002-ben. 260ezret mentem vele gond nélkül. De ma már bele nem ülnék.

LoveKills 2015.07.26. 22:16:55

@J.R. Ewing: :-)
Ez komoly riposzt volt. Egyéb?

Burgermeister 2015.07.26. 22:17:46

@nick papagiorgo: qrvajóóóó...hhangosan vihog..:)

LoveKills 2015.07.26. 22:19:10

@nick papagiorgo: nem, nem én vagyok. Ő egy régebbi cikkíró volt, része a TC stábnak. Jól látta a dolgokat, szerettem, ahogy ír, és nem akart úgy kibic módon okos lenni, ahogy a nevezett urak.

LoveKills 2015.07.26. 22:20:32

@LoveKills: "nem, nem én vagyok." = Ő nem én. (és nem "ez")

Teshow 2015.07.27. 07:21:37

@Herr Glatzkopf: Én úgy tudtam, hogy akkoriban még gyártottak Camryt Japánban is, de tényleg nem veszünk össze ;)
Ma a Toyota egyik legnagyobb gyára valóban Kanadában van, láttam is, mert a sógorom szeretett volna ott dolgozni, de akkora volt a túljelentkezés, hogy sajnos nem kapta meg a megpályázott állást.

Teshow 2015.07.27. 07:24:18

@LoveKills: Tudom, hogy a Vredestein eredetileg holland, de 2009 óta az Apollo Tyres tulajdonában van.
A kérdőjelek ezért annak szóltak, hogy nem tudom, az ln általam most használt garnitúra honnan származik?
Szinte biztos, hogy nem Hollandiából!

Csak Norris 2015.07.27. 07:44:49

Az audin szétröhögtem magam. Fekete A6 Kombi mint szép autó.:D

Kb. annyi szépség van benne mint egy fekete márványkriptában.

Csak Norris 2015.07.27. 07:50:00

@nick papagiorgo: "I-es Focusok szétrohadnak"

Nekünk van egy, 99-ben vettük újonnan. 16 évesen még csak a vezetöajtó alja virágzik, mert valami folytán a peremezésnél a sikaflex vagy mi az a trutyi lejött és nem kezelték idöben.

Ráadásul az idö 90 télen nyáron kint töltötte. (asszel az elsö 2-3 évben még bevitték a garázsba.

Rónarider 2015.07.27. 08:36:09

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: csájna szerintem a "filmünk" első öt percében hatszor lenne öngyilkos, hajtókarokat rágna miszlikbe, és visszaadná a munkakönyvét. ;)

nick papagiorgo 2015.07.27. 08:46:14

@Desmond77: nem azt mondtam, hogy a Te Focusod rohad, hanem azt, hogy általában az I-es Focusok rohadnak :)
A Tiéd az a kivétel, ami erősíti a szabályt.
Az F astrák is rohadnak pl. ha ez vigasztal. És ha jön nekem egy F Astra tulaj, hogy de az övé nem, akkor is csak azt tudom mondani, hogy az ég kék, a nők hazudnak, és az F Astrák (meg a Focusok) rohadnak :)

Rónarider 2015.07.27. 08:51:46

@LoveKills: Nem vagyok nagy (kicsi sem) autóismerő, de úgy tudom, minden gyártó minden típusában akadhatnak olyan kivitelű gépek (akár évjáratokba csoportosíthatóan, akár beszállítóváltásokhoz köthetően), amelyek még vagy már nem olyan jók (akár szignifikánsan kimutathatóan sem), mint a többi hasonló példány. És persze nem hiába hívnak vissza olyan rengeteg kocsit évek óta. Ugyanolyan típushibák ennek az okai is, csak a visszahívásos típushibák általában baleset vagy/és életveszélyesek. Megfelelő karbantartással persze hogy minden tovább bírja, akár évtizedekkel is, de egy új korában nem megfelelően működő légzsákon, indításkapcsolón, gyárilag vajból formázott, vezérműláncon nincs mit karbantartani. A rozsdát meg legtöbbször meg lehetne fogni még a porrá rohadós kasznikon is, csak be kell nyelni a komplett alváz-és üregvédelem, a lecsiszolás és tisztességes újrafényezés költségét. Ami azért az adom-veszem típusú autóhasználóknak nem pálya. Nekem meg igen, most 14 éves gép első tulaja vagyok és nem szándékozom megválni az autótól, tehát fordítok rá, esetenkén sokat is, mert ez az én autóm, nem passzolom el az első köhintésénél hogy más szopjon vele. Műszakilag állandóan rendben van, és lassan ideje a külcsín felfrissítésének. Semmi buzulás, csak egy szolíd festés.

LoveKills 2015.07.27. 09:03:49

@Rónarider: kiegészítve mindazt, amit írtál: azt nem értem, hogy ha sokan rászánnának pár tízezer forintot egy alapos alváz- és üregvédelemre egy olyan autóra, amit szeretnek (vagy szeretnék sokáig jó állapotban használni), akkor miért nem teszik meg. Egy ilyen kezelés 7-10 évvel is ki tud tolni egy esetleges rozsdásodást. De hát ez egy ilyen ország. Inkább kell a pénz a tetkóra meg a homasita tuningra, de egy épkézláb állagmegóvási procedúrára már nem futja..

bigpond 2015.07.27. 09:05:53

@J.R. Ewing:

"Ezek szerint te sem ültél még 20 évnél fiatalabb autóban."

Te hany eves vagy? A hozzaszolasaid alapjan olyan 8, max 12 evesre saccollak. Ha megse igy van ne cafold meg mert nagyon ciki lesz!

bigpond 2015.07.27. 09:15:52

@nick papagiorgo:

A Faternak van F Astraja es rozsdamentes.
A titkot mar fentebb leirtak, a karosszeriat is karban lehet tartani, enelkul minden auto elobb utobb elporlad.

Irtam is egy szosszenetet ezzel kapcsolatban TC-nek de b@sztak megjeleniteni, valoszinu nem novelne az olvasottsagot, mert az embereket qrvara nem erdekli a tema. Az altalam hasznalt modszer egyebkent szinte ingyen van, nem kell tizezrekben gondolkodni.

LoveKills 2015.07.27. 09:25:51

@bigpond: "Az altalam hasznalt modszer egyebkent szinte ingyen van, nem kell tizezrekben gondolkodni."

Ha publikus, megosztanád itt?

bigpond 2015.07.27. 09:58:11

Olcso es hatekony vedelem rozsda ellen.

Leirok egy szerintem szokatlan modszert amit mar 20 + eve hasznalok sikerrel.  Tobb 20 ev feletti autom is volt es egyiket sem kellett meeg korrozio miatt lakatolni.
Mindenki tudja , hogy festes elott csiszolni vagy rozsdamarozni kell . Mivel ez eleg maceras , sokszor nehezen elerheto helyen kellene csinalni ezert mindenki hagyja az egeszet a picsaba.

Becsuletes nepper ur napokban irt valasza inspiralt, miszerint Astra F haromfele letezik: amelyik elrohadt, most rohad , vagy el fog rohadni. 
Ez nagyjabol le is fedi az atlagember  hozzaallasat a kerdeshez, nagyjabol mindenki kisakkozza mikor kell majd az autot lakatolni , eladni vagy bontoba tolni.

Roviden az allagmegorzo  muveletrol:

Az. erintett teruletrol egy nem tul eles szerszammal eltavolitjuk a festeket es a rozsdat. Nem kell tulzasba vinni es a tiszta femig letakaritani , tehat nem kell drotkorong vagy csiszolopapir sem. Ez a donto kulonbseg a koztudatba melyen bevesodott technikaval szemben, nem kell femtisztanak lennie a feluletnek ezzel rengeteg idot es frusztraciot sporolunk.--> Ne hagyd abba, olvass tovabb!
2
Szaritas: lehetoleg nyaron, szaraz idoben dolgozzunk, ekkor mehany ora alatt a legtobb helyen ki tud szaradni a rozsda ( kiveve az uregeket)
3
Beitatas olajjal: hasznalhatunk szilikon sprayt, hasznalt motorolajat is ecsettel felhordva. Mivel a fuggoleges feluletekrol az olaj szeret lefolyni az olajozasi muveletet meg lehet masnap ismetelni. Tegyunk talcat vagy rongyot a kezelt terulet ala.
4
Festes: nagyjabol toroljuk le az olajat a feluletrol ( vagy hagyjuk lecsurogni) es fujjuk le vekonyan akarmilyen festekkel.  Ez a masik donto kulonbseg a hagyomanyos eljarassal szemben, olajos kell legyen a rozsda a festek alatt, hogy amikor majd a festek megemelkedik vagy serul ne tudjon a viz alakoltozni. Ha a rozsdas felulet vedett helyen van nem kell festeni sem, ilyenek az uregek ahova nem tud viz  es sar felcsapodni es az olajat lekoptatni.  
5
Egy ev mulva az egesz procedura elolrol:  kapargatas , szaritas , olaj, festes.
6
A masodik evben mar nem lesz mit lekaparni,  tehat ez a lepes kimaradhat. 
A vekony festekretegen persze atuthet nemi rozsda de ettol nem kell megijedni, mert ennek ellenere a kocsi lakatolas nelkul ,  vegelgyengules miatt fog a bontoba menni, szemben a jelenlegi gyakorlattal.
7
Evente ellenorzes, szukseg eseten  kezeles.

A modszer elonyei: 

Nem kivan szakertelmet es befektetest egy ecset es egy festekspray eleg.
2
Sok esetben jobb vedelmet nyujt mint egy teljeskoru alvaz es uregvedelem.
Eldugott es hozzaferhetetlen helyeken is alkalmazhato. Mondok egy peldat.
Astra hatso rugo felfekvesi pontjai koruli rozsda: 
Csavarhuzoval konnyen eltavolithato a felholyagosodott festek es a laza vasoxid, ha tobbszor befujjuk szilikonnal az olaj a rugok ala is beszivarog a hajszalcsovesseg miatt , ez utan a viz mar nem kepes ugyan erre.
Nehezen tudom elkepzelni, hogy egy hivatalos alvazvedelemmel foglalkozo mester kiszerelne a rugokat csak azert hogy odaferjen a drotkorongjaval, egyszeruen betakarjak az erintett teruletet alvazvedovel, ezzel felgyorsitva az adott resz rohadasat.  Hasonlo a helyzet az uzemanyagbetolto koruli ureggel is, elektromos geppel nem lehet beferni, csiszolopapirozni meg senki se fogja, foleg, hogy nem is igazan lehet belatni az uregbe.

A lakatolas amellet, hogy draga , leegeti a festeket a folt koruli belso lemezfeluletekrol amit gyakran nem lehet visszafesteni  ezert a szep eredmeny csak atmeneti lesz. Lattam mar autot ami 4 evvel a kuszob csereje utan ismet kilukadt.

A konkret F Astra peldanal maradva, Ha vastagon ecseteljuk tobbszor egymas utan az iveket a lemez osszeteteleknel akkor ide be tudjuk eroszakolni az olajat, ez utan a viz mar nem fog tudni kart tenni benne. A tankolonyilas kornyeket ki kell takaritani mert tele van sarral, kivenni az ajtot es a gumi akarmit es mindenhez hozza lehet ferni, majd a munka vegeztevel  ( festeni itt folosleges) az ureget lezarni hungarocellel, hogy a kerek ne tudja teledobalni a betolto kornyeket mocsokkal. Azert hungarocell mert ha kiesik ( de nem esik ki) nem veri ki senki fogat, szelvedojet stb.

Osszegzes:
Igen , ez az eljaras idobe kerul, koszos , viszont csak elhatarozas kerdese.
Ha evi kb egy orat szanunk a procedurara az 10 ev alatt egy-ket napi munkat tesz ki. Ha ez ido alatt a kocsi szetrohad es lakatolni es festeni kell az a leveliro szerint 100-150.000Ft es ezt  par ev utan lehet ismetelni.  Ezek utan lehet merlegelni, egy-ket nap munka otthon a kocsi alatt vagy egy  honap a munkahelyen (a magyar atlagbert figyelembe veve) . Az emberek sajnaljak az idot a karbantartastol, mondvan az auto van ertem es nem en az autoert.  Ez ertheto is , csak egyre tobben vannak akik nem engedhetik mar meg ezt a nagyvonalusagot. Ha meg valaki  nem akarja 10 evig  megtartani az autojat akkor eladni is  egyszerubb egy rozsdamenteset, egyben levot, meeg menthetot. 

Csak Norris 2015.07.27. 10:01:09

@nick papagiorgo: Egyébként nem vagyok Ford rajongó, a szüleimé, de el kell ismernem, hogy nem rossz. Ezért csodálkozom hogy a többi miért rohad. Pedig azért mi Sem vigyáztunk rá.
Az F astrát tapasztaltam magam, is. Ahhoz képest amekkora reklámja Volt hogy mennyire lekezelik a kasznit, Volt nálam 9 éves nagyon megkímélt festésen, elsö tulajos, aminek már nem lehetett becsukni a tankfedelet úgy ki Volt virágozva.

Rónarider 2015.07.27. 11:34:35

@LoveKills: Szerintem ilyen lepasszolós országban élünk. Maximum a kötelező lécserék, kopó-fogyók (jó esetben), ha bármi más zörög, bekenjük sárral, addig bírja míg akad rá vevő. A vevő használja amíg meri, továbbadja, a következőnél már melósautó, aztán bontó. Úgy, hogy közben a bajai nagy része sosem volt tisztességesen megcsinálva, maximum kendács.

nick papagiorgo 2015.07.27. 12:10:14

@Desmond77: azért rohad (az I-es) mert elcseszték a felületkezelését. Ezt a Becsnepper is mondta valamelyik égéstérben 3-4-el ezelőtt amúgy. Jellemzően a hátsó ajtók rohadnak alul legelőször, mert odanyomtak valami szigetelőcsíkot szarul, ami nagyon könnyen lepattan, és utána elkezdi enni a rozsda.
De jellemzően a 10 évesek már elkezdenek rohadni (10 évesnél fiatalabb I-es Focus meg nincs is). A II-esnél már megoldották ezt a problémát amúgy. Az enyémnél pl. az volt, hogy valaki úgy oldotta meg a dolgot, hogy nem komplett elemeket cserélt, hanem csak kivágott meg belehegesztett, namost az "új" rész bírta, de mellette már megint rohadt. A fő tartóelemek rendben voltak, de az ajtóknál szinte mindenhol rohadt. Az enyém kombi volt, azok meg még a hátsóajtónál is rohadnak elég vadul.

nick papagiorgo 2015.07.27. 12:13:38

@Rónarider: nincs pénzük az embereknek (nézd meg, teszkógazdaságos olajakat, meg noname gumikat vesznek). Az üregvédelmet hanyagolják, ha meg már ott tart a dolog, hogy rohad, akkor ugye a kezelés (elemek cseréje, ill lakatolás + fújás+ üregvédelem) százezres nagyságrendű tétel.
Ilyenkor szokták megködölni, ill alul Hammerite-al bekenni, aztán mehet a vásárba.
Szerintem egyébként a jelenlegi használtautóknak ez a legnagyobb baja úgy általánosságban, mert a nyilvánvaló hibákat (törött, szar motor stb) észreveszed, ezt meg, ha jól lefestették, egyáltalán nem.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.27. 14:08:07

Lehet, hogy volt mar, de nem lehet elegszer leirni: Aldo, ez a nepitelet egy blogert kialt! Hidd el, felszabadito erzes :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.07.27. 14:19:41

Aldo! Kezdj bele egy blogba, ekkora cikknel mar erdemes...

rashy729 2015.07.27. 14:33:05

@bigpond: wow...tehát jól értettem hogy az olajos felületre fújod a festéket? Biztos jól néz ki és tartós a fényezés.
Másik, évente újrafényezed az autót?
Ez nem korrózióvédelem hanem kendácsolás.

Arcade Macho 2015.07.27. 17:38:21

@bigpond: az en F astrammal a kovetkezokeppen ertem el hogy ne rozsdasodjon: telen soban nem megyek, es igyekszem olyan helyre parkolni ahol a napocska ki tudja szaritani
mondjuk az hogy az 10 evet garazsban toltott az is sokat segitett :)

irtak hogy amit irtal az kendacsolas, hat van benne valami, mindenesetre ranezek akkor a nyaron a dolgokra, mindenesetre egy katranyos celszutyok az tutti jobb mint az olaj, de ki tudja... ajanlgatjak a fele dizel fele motorolaj oszt kezeljuk a vegen le egy kis ut poraval kombot is :)

LoveKills 2015.07.27. 17:41:22

@bigpond: Köszi, de ez bonyolult. Inkább fiezetek és Dinitrol.

bigpond 2015.07.28. 02:32:00

@rashy729:

Igen olajosra, mert a durva feluleten atmenetileg (a kovetkezo kezelesig) megtapad.
Fenyezesrol szo sincs, festerol volt szo az is a nem lathato feluleteken ( foleg az alvaz kerekdobok uregek stb, probalj ertelmezni.
Kendacs ?? Igen az, de mukodik, sokszor jobban mint a szolgaltatas amire te eskuszol vagy fizetsz.

Lehet OMG-ozni , erre szamitottam.

Arcade Macho 2015.07.28. 07:56:04

@bigpond: "Kendacs ?? Igen az, de mukodik, sokszor jobban mint a szolgaltatas amire te eskuszol vagy fizetsz."

szerintem itt arrol van szo hogy te megcsinalod valahogy mig a masik meg egyaltalan nem

de irtam, mashol a fele dizel fele hasznalt motorolaj divik, ut poraval lefogatva, uregvedelemnek kivalonak mondjak, megis inkabb valahogy regi szarokra hasznaljak :)

bigpond 2015.07.28. 09:27:51

@Arcade Macho:

Nekem a kartanyos trutyival az a bajom, hogy egyszer megszarad.
Ha vastag volt alatta a rozsda akkor ez egy ido utan megemelkedik es a viz bejut ala, te viszont nem latod.
Ha egy lemez osszetetelnel szarad be akkor azt lezarja orokre, persze a viz akkor is bejut a resbe, kijonni mar nem akar. Te meg nyugodtan alszol mondvan az alvazvedelem a kovetkezo 5-10 evre le van tudva.
Az olaj elonye hogy barhanyszor ismetelheto, jobban beszivarog a resekbe es mindig friss (mert ugye evente aztatod)ezert a fenti helyzet nem allhat elo.
Nagy feluleteknel feluleti rozsdanal persze sokkal jobb a katranyos trutyi. Ajtoeleknel, ajtouregekben, sarvedoiv osszetetelnel mar nem hasznalnam.

Amugy koszi (meg lovekillsnek), hogy nem neztel teljesen hulyenek :-)

Csak Norris 2015.07.28. 10:41:54

@bigpond: "Beitatas olajjal: hasznalhatunk szilikon sprayt, hasznalt motorolajat is ecsettel felhordva."

És a szilikonspray-n meg fog állni a festék? Mert a festékboltban külön a szilikor eltávolítására van szilikoneltávolító, és ha nem használjuk, akkor pöttyökben szétfut a festék ahol szilikon van a felületen.

bigpond 2015.07.28. 11:44:56

@Desmond77:

Most megfogtal, szilikonnal csak mostanaban kiserletezek es festeni meeg nem probaltam. Ahol gumi is van oda erdemes ezt hasznalni mivel a motorolaj ki tud babralni bizonyos gumikkal.

sechskant (törölt) 2015.07.28. 15:32:35

@Desmond77: Hagyd, felesleges, moricka feszt meg van gyozodve rola, hogy az a trutymo, ami hazilag kikevert veszelyes hulladekokbol, az sokkal jobb, mint a Dinitrol.

LoveKills 2015.07.28. 21:13:10

@sechskant: ne mórickázz kérlek senkit, nem fair. Ha nem jó a módszer, majd okul, de méltatlan szerintem mórickázni így ismeretlenül.

bigpond 2015.07.29. 02:23:45

@sechskant:

"moricka feszt meg van gyozodve rola, hogy az a trutymo, ami hazilag kikevert veszelyes hulladekokbol, az sokkal jobb, mint a Dinitrol."

Morickanak bevalt gondolta megosztja masokkal. Azert annak orulok, hogy csak a veszelyes hulladekba tudtal belekotni, a Dinitrol meg biztos nem az, de az igazsag, hogy nem ismerem.
Ha a katranyos alvazvedo es a Ditrol ugyan az akkor elnezest, nem vagyok szakember mint te. Kulonben meg leirtam miert hiszek benne jobban es milyen esetekben, olvass vissza!

Amugy meg okos ember nem szaroz le dolgokat anelkul, hogy kiprobalnaa vagy legalabb elgondolkozna rajta kb 5 percet.

wolves84lb 2015.08.30. 16:52:25

@vmaast:
"Egyfelől 90-es éveket írtam, nem 2000-es éveket. Literteljesítményt, nem lóerőt. Értelmezd a mondatokat, ne olvass kapkodva ;-) A régi 2.0 nyolcszelepes TS-t eu és japó viszonylatban egyedül a sorhat Bimmer ette meg, az összes többi 16v(!) csak a seggét nézegette."

Tipikus Alfás...ezeket honnan veszed? :)
Honda 1.6vti
Mitsubishi Colt 1.8GTi

Ezek mindketten picsánrúgták az alfát, és még röhögtek is közben :)
süti beállítások módosítása