Kreatív traffipaxolás

  2015. július 21. - streetsta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian. Igen, tudom, mindenki baromi szabályszerűen közlekedik, soha senki nem hajt gyorsan, és csak azoknak a nénikéje térgyekalácsát, aki meg de. Csak én még nem találkoztam olyan emberrel, aki ne lépte volna át a megengedettet, és most itt, nagy nyilvánosság előtt kijelentem, hogy aki magáról azt állítja, hogy ő márpedig soha ebben az életben nem gyorshajtott, az nem mond igazat.

sávelválasztó mögött
Beteszik a sávelválasztó terelőelemek mögé

Ez nem vita téma, egyszerűen, ha olyan járművel közlekedik az ember, ami képes legalább nyolcvannal menni, azzal bele lehet futni egy harmincas táblába. Mi több, még biciklivel is lehet túl gyorsan hajtani, nem csak a járdán (itt ugye max. tízzel lehet tekerni), de például kerékpárúton is szabálytalankodik, aki gyorsabban megy harmincnál, és a hegyről nagy tempóval ereszkedőnek sem árt tudnia, lakott területen belül, sisak nélkül legfeljebb negyvennel lenne szabad gurulni.

szemetes zsákban
Akár egy fekete szemetes zsákban is elrejtik

A baj csak az, hogy a rejtőzködős, bokor mögül fényképezgetés egyszerűen orvlövészet, semmi esélye a másik félnek védekezni. Egyszerűen sokkal fairebb dolog, ha valahol ott áll a járőrautó, a rendőr a háromlábúval, és egy kis odafigyeléssel ki lehet szúrni. Ha annyira bamba valaki, hogy ennyire sem képes, az meg is érdemli, de legalább egy kis esélyt adjunk már egymásnak. Hogy legalább tudjunk a másiknak villogtatni, hé cimbora, itt vadászik a jard, figyelj. És igazából ezzel már el is érte a dolog a célját, hiszen azt szeretnénk, ha mindenki szabályosan közlekedne, annyival, amennyivel szabad. Mert ugye ez a cél, nem pedig a pénzbehajtás – ezt már olyan sokan, olyan sok helyen elmondták, hogy már én is elhiszem.

zöldségesnél
Nem, az ott nem zöldséges láda, a hagyma és az ásványvizek között egy traffipaxot rejtettek el

A mi rendőreink is tudnak kreatívan bújócskásat játszani, különösen az új traffipaxok megjelenésével lett igazán nagy a mozgásterük, de úgy, ahogy az oroszok, még egyiket sem láttam traffizni. Az English Russia egyik posztjában mutatták meg, micsoda leleményes (aljas, sunyi, féreg, a megfelelőt mindenki húzza alá magának) megoldásokat alkalmaznak az orosz rendőrök. Én azért ösrülők, hogy nálunk ezek a megoldások még nem terjedtek el

tábla mögött
Közlekedési tábla mögé is elfér

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr997645086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

maseratisti 2015.07.22. 12:47:07

@Érdekes: Földdel egyenlővé nem :-) de Eger felé oda meg vissza is megb@aszták 30.000-el ugyanaznap, ugyanabban a faluban. Mindezt egy 1,3-as Toyota corollával .. megérdemli? Meg ha hülye ...

HellYeah01 2015.07.22. 13:13:09

@zippofcy6: Azért szerintem nem kell olyan sokat várni hogy 500 ft legyen a benzin

noob johnson (törölt) 2015.07.22. 13:14:17

@Shadowbull: Ne haragudj, nem tudtam, hogy ekkora celeb vagy. Ha nem titok, elárulhatod nekem is, hogy mivel foglalkozol, igazán kíváncsivá tettél.

Közgazdasági diploma nyilván nem kell, ezért írtam a negyedikes szintű matekról. Ez inkább egyfajta rendszerben gondolkodásról szól.

Definíciószerűen az egységnyi munkabér pontosan az az összeg, amennyiért egy egységnyi szabadidőt elcserélsz egy egységnyi munkaidőre. Nyilván nem lineáris az összefüggés, mert ha egyiket növelem a másik kárára, akkor növekszik/csökken a feladott (a te esetedben=eladott) szabadidő ára, vagyis az egységnyi munkabér.
Ez azt jelenti, nagyon egyszerűen számszerűsíthető, mennyit ér a szabadidőd, illetve az is, hogy mennyit ér a kényelmed, illetve nagyjából bármi más az emberi életben.

Igazából nem is szeretnék vitatkozni Veled, olyan ez, mintha vakkal vitáznék színekről, vagy Orbán Viktorral a liberalizmusról. Az öcsém informatikus, apám és apósom gépészmérnökök, ismerem őket: egy kólát nem tudnának eladni a Szaharában. Hasonló típusnak gondollak Téged is.

Hu Szi 2015.07.22. 13:26:49

@noob johnson: Arról nem is beszélve, számolatlan ismerősömnek van egy bőrönd bizonyítványa, de olyan sötét mint az országút.A legjobb mikor az informatikus oklevelesnek én rakom rendbe hobbyból a gépét. LOL

pimpikee 2015.07.22. 13:27:28

MrZed001

+1

Sajnos az ilyen 65-70 -el vitorlázókra nincs törvényes megoldás.

Kedvencem a "A korábban kell elindulni" -zós együgyű, aki korábban indul el 15 perccel egy Nyíregy-Bp. távon AUTÓPÁLYÁN és mekkora g.májernek képzeli magát mer' igaza van!
Tessék már megmondani hétfő-péntek viszonylatban mennyivel hamarabb kéne elindulni reggelente pl. a 4-es főúton egy 40-50Km -es távon Pestre ???

Megoldás ami nem pontos:
hétfőn 50 perccel
kedden 10 perccel
szerdán 30 perccel
csütörtökön 20 perccel
pénteken 0 perc
...nem pontos mert nem árt bekalkulálni változónak, hogy épp van-e román, litván, ukrán kamion beszorulva a gyorsforgalmi felüljáró alatt, illetve a fent említett 65-tel vitorlázó szétkenődött-e már valamelyik reptérre siető taxi lökösén.

éppcsakkérdem 2015.07.22. 13:34:32

Mutasson nekem valaki egy biciklit, amivel olyan rombolást lehet végezni, mint egy akármilyen kicsi autóval!

Ahol tahó módon közlekedik a nép, oda kell az ellenőrzés, ha ez sunyi módon történik, még jobb, legalább megszívják a tahók. A sunyi tahó ugyanis akkor fékez, ha meglátja a rendőrt, előtte/utána padlógázzal közlekedik, mer' ő siet.
Védekezni egy módon lehet: csak kicsit léped át a megengedett sebességet vagy sehogy sem.
Ja, hogy akkor nem vagy menő...akkor fizess, barátom! A menők azért menők...
A hanyagságból kint felejtett 30-as tábla nagy szemétség, elismerem, de autópályán, autóúton ritka, mint a szabályosan hajtó boyracer.

Érdekes 2015.07.22. 13:45:39

@maseratisti: hát jó, nem volt okos, ennyit tudok erre mondani azért :D de azt is lássuk be, hogy számszerűen 0 embert veszélyeztetett ezzel, mert érdekes mód probléma nem lett....szóval, ezt behajtásnak titulálom.

Érdekes 2015.07.22. 13:53:43

@noob johnson: núb úr, maga egész egyszerűen farokságokon rugózik, nem sikerült megragadni a lényeget úgy tűnik (általános iskola, értő olvasás). ráadásul a 10% - hülyesége is beböfögés szintű,ahogy a többi (IS), az unalmas és szintén irreleváns osztás szorzás, meg a túl sok szabadidőre utal....és, ha már ennyi van núúbok felé belőle, akkor amit ajánlanék : legelőször az értő olvasás elsajátítása, statisztikák keresgetése, értelmezése.

"még a szarosgolyóstollt is eladni tudó" (porszívót is írhatnék, mint klasszikus) skill pedig, nem ruházza fel önt természetfeletti képességekkel.

Geza Figlar 2015.07.22. 14:14:32

Birom amikor jönnek a nagy nyugati közlekedési kultúrával. :D Egy ideje az egész várost kitáblázták 40-re. Elmondanám, hogy jó ha a fele tartja be. Autópályán 110. Igaz, jó ha 2 évente egyszer mérnek.
Németeknél se azért tartják be a szabályokat, mert olyan megfontoltak, hanem mert tele vannak civil rendőrautóval.

fkx 2015.07.22. 14:21:11

A kinn felejtett 30-as táblák rejtélye mögött nem a trafizást kell keresni.
Például:
XY útszakaszon burkolatbontással járó munkát végez N cég. a munka végeztével az utat helyre kell(ene) állítani. Az útépítés drága mulatság, ezért N cég -bár ismeri a szabályokat- megoldja "okosba", lesz amilyen lesz.
A műszaki átadáson az illetékes hivatal, aki az út fenntartásáért felelős, nevezzük Z-nek, kiküldött embere észleli a hibát, nem akarja átvenni az munkát.
Ekkor N cég képviselője félrehívja Z hivatal emberét és a megfelelő vastagságú borítékkal nyomatékosítva szavait elmondja, szerinte az adott útszakasz már a munkálatok előtt is rossz állapotban volt, ezért végezték szemét módon a helyreállítást, végül is úgy is fel kell újítani nemsoká az egészet.
Z hivatal embere az elhangzottak(és a boríték) hatására megvilágosul, a munkát átveszi az adott szakaszt pedig 30-ra korlátozza. Kész.
Aztán később(sokkal), Z hivatal(aki az állam) majd felújítja az egész szakaszt(közpénzből,persze).

Shadowbull 2015.07.22. 14:23:29

@noob johnson: "Ez azt jelenti, nagyon egyszerűen számszerűsíthető, mennyit ér a szabadidőd, illetve az is, hogy mennyit ér a kényelmed, illetve nagyjából bármi más az emberi életben."

Szamszerusitheto egyfajta modon, csak az nem biztos hogy ez a szamszerusites barmifele vonatkozasi alap lesz amikor az ember meghozza a donteseit. Raadasul van egy csomo szubjektiv tenyezo, ami erosen befolyasolja az ertekelest.
Meg aztan az is ott van hogy ha az ember elert egy adott jovedelmi szintet, akkor a szabadido sokkal ertekesebbe valik mint korabban, egy szint folott az ember mar inkabb tobb szabadidot akarna mint tobb jovedelmet, azaz a szabadido ara kvazi vegtelenne valik, mivel nem akar tobbet eladni belole, mert nincs tobb penzre szuksege.

Azt gondolom hogy tobb esellyel vitatkozok en veled eredmenyesen kozgazdasagi kerdesekrol mint te velem gepeszetiekrol :)

Geza Figlar 2015.07.22. 14:34:48

@maseratisti: Nem értem! Ha te annyira betartod a szabályokat, akkor minek vettél Maseratit? Kivéve, ha egy ezer éves roncs, amit olcsón megkaptál.
Meg aztán ez a "befékezek, hagy szívjon a mögöttem jövő" hozzáállás is eléggékimeríti a veszélyeztetés fogalmát.

rekszem 2015.07.22. 14:46:44

@ecetes torma: zebra előtt hogy állsz meg 70-ről? Gondolom így se szokásod. Amúgy nagyobb forgalom esetén a sebesség csökkentése növeli az atlagsebesseget.

noob johnson (törölt) 2015.07.22. 14:48:21

@Shadowbull: Eszembe sem jutna gépészeti kérdésekről vitatkozni, e téren az ismereteim erősen középszerűek, inkább csak a családi hagyomány miatt ugatok valamennyit a témához.

Egyébként tökéletesen igazad van. Belegondoltál mondjuk, hogy mennyit ér Bill Gates egy órányi ideje?

rekszem 2015.07.22. 14:50:32

@Shadowbull: és a halálos vagy súlyos balesetek mekkora százalékát?

báró Csekonics 2015.07.22. 14:51:15

nem lopják el / verik le pl. a tábla mögöttit?
nálunk ez kb. 5 percig bírná - ellenben megugrana a hulladéktelepeken leadott 'rossz' egységek forgalma

rekszem 2015.07.22. 14:55:47

@Shadowbull: mit nem értesz? Mindenki kB tudja mennyit ér meg neki x idő spórolás. Lehet, hogy átlag Jóska nem számol utána, így csak hó végén kevesebb pénze marad, mint szeretné és nem tudja mitől. De nagyobb léptékben te is érzed a különbséget, mert nem Ferrarival vagy magán repülővel nyomod a közlekedést.

Hu Szi 2015.07.22. 15:09:26

Az biztos hogy azért kár nyomni, hogy otthon a mini tv előtt sörözve aludjon el a delikvens mint sokan itthon...de Shadow-nak igaza van abban, hogy ha van olyan anyagi kereted, hogy kreatívan töltsd el a szabadidőd, akkor igenis számít.És az lehet hogy pályán nem (sokat) lehet nyerni ( bár ezzel vitatkoznék, ha pl, kölnbe megyek ki ráérősen az 15-16 óra, de ha már hazafelé "tolom" akkor az 10-11 óra ) és marhára nem mindegy az hogy 4 órával előbb érek haza/vezetek kevesebbet, ez statisztikailag is kedvezőbb, hiszen lehet hogy a "száguldás" nagyobb baleset veszély, de az is baleset veszély ha 4 órával többet tartózkodok szabályosan az úton, hiszen ugyanúgy balesetbe keveredhetek a plusz 4 órában nem? Város: apám a város egyik sarkából egy óra alatt ér át a másikba, két kézzel fogva a kormányt, betartva mindent, sárgánál fékezve, én ugyanezt "dinamikusabban" 40 perc alatt teszem meg, "sietve" 25 alatt.Ez se kis nyereség.Nyugat: németbe pl. azért mennek 50-es táblánál 49-el, mert egyrészt annyi az autópálya, ahol szabadon lehet menni, vagy ha csak 110-el is, de legalább a nagyvároson belül is van 3 pálya ahol lehet tolni, másrészt a lámpák úgy vannak állítva, hogy egyszer elindulsz zöldnél, és 10 perc múlva állsz meg pirosnál ( ha nem tolod, mert akkor mire oda érsz még mindig piros ), nem úgy mint itthon, hogy indulsz a zöldnél, a következő már piros... plusz annyi a trafi, és olyan vastag a bírság, hogy inkább érdemes a megengedettel haladni.Pluszba kicsit máshogy élnek, és van idejük vánszorogni... Más világ, hasonlítgatni felesleges

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2015.07.22. 15:37:25

Nem érdekel sosem, hogy mennyire dugják el a trafipaxokat.
Nem szoktam olyan sebességgel hajtani, hogy megbüntessenek.
30-as táblánál is le szoktam lassítani, oka van, hogy kitették. Vagy az az oka, hogy tényleg indokolt, vagy az az oka, hogy trafizhassnak.
Ha meg nagy ritkán átlépem azt a határt, ameddig nem büntetnek, annak is megvan az oka, és ilyenkor mindezt úgy teszem, hogy bevállalom érte a 30 ezres csekket.

börtönőr 2015.07.22. 15:48:03

A cikkben szereplő képek közül a táblás mellett, a zöldséges standos sem nálunk készült. Sehol nem 15ft a görögdinnye.
De látom,hogy a többség nem szidja a rendőröket egymást túllicitálva, ennek örülök.
Lehet gyorsan hajtani nem,csak fizetni kell érte. Mindenkinek van sebességmérő az autójában,csak az ő döntése az egész. Ha esetleg megbüntetik ne panaszkodjon.
Van egy nagyon régi mondás:
"Bliccelni lehet, csak ne jöjjön az ellenőr"

ze11 2015.07.22. 16:46:19

@Shadowbull: Az autópályák tervezési sebessége, útgeometriája a 130km/ó megengedett maximuot veszi alapul, főleg az újabb építésűek esetén, ergo emiatt _sem_ emelhető jelentősen a sebességhatár.
Az autók hajtáslánca is erre a sebességre van tervezve (károsanyag-kibocsátás, illetve fogyasztás optimalizálása), de a biztonsági berendezések/megoldások tervezésénél is ezt az értéket veszik alapul - megfelelő biztonsági tartalékkal - úgy, hogy egy balesetnél minél nagyobb esélyed legyen nem megpusztulni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.07.22. 17:04:34

@protézisesh: A bírságolásnak, a trafipaxnak nem direktben a gyorshajtás a célja, hanem a forgalom köcsögmentesítése. Ez biztos fájdalmas annak, akit a köcsögmentesítés során ki akarnak vonni a forgalomból, de ezzel nincs gond.

Elsősorban olyan emberekre gondolok, akik azon panaszkodnak, hogy aki betartja a sebesség korlátozást és "feltart" az a balesetveszélyes, miközben a delikvens gyorshajtása nélkül fel sem merült volna, hogy aki a megengedett sebességgel megy az feltartja.

De lépjünk tovább. Éppen így számít az a helyzet is, amikor a gyalogátkelőhelynél merül fel a probléma, a nagy vasat lefékezni a gyalogos kedvéért nem jó... Fogyasztás, stb. és ezért megállni sem sikerül. És szerint az a balesetveszélyes aki miatt jöhet a satufék, mert az nem akart senkit elgázolni, és nem figyelt eléggé a mögötte fék távon belül nyomuló tunying racsing nagyzenés 20 éves fosra... (Aki utána nyirvákol, hogy a sokszor törött verdájánál többe kerül a bírság)

De ugye vannak itt olyanok is akiknek luxus az, hogy a táblát nézzék. Lehet, hogy szabálytalanul kanyarodni vagy a gyalogost veszélyeztetve vagy giga dugót okoz, de ő nagy öntudatos autós, akinek a nagy zenére figyelni joga van, a táblák nézése meg le van szarva. Legfeljebb párszor nem csak gyalogosnak, kerékpárosnak nem tudja majd megadni az elsőbbséget.

Az a tábla ami azért van ott 30as (ne adj isten 20as) korlátozás, hogy az elkerülőt válaszd, mert így a nyaraló turistákkal kevesebb baleset lesz, ha átmennének az úton, szerinte csak dísz, mert leszarja a célt, mert az út egyenes 70 is megy a városban, ha nem akar a gyalogátkelőhelynél megállni.

Éppen így igaz az, ha az út még nincs ellenőrizve, valami baja van, csúszik, akkor ő anyázik, hogy a közútkezelő a hülye, miért nincs táblázva, miért nincs ez, miért nincs az. Ha tábláznak és mérnek akkor telesírja a Totalcar-t, hogy kinn felejtett tábla. Ugyanott.

Tudod a közlekedéssel a rendőrök szerint 2 baj van. Az egyik ez a fajta öntudatós autós, a másik pedig a mazsola. De a mazsola tanul, arra a többi figyel, ott könnyű korrigálni, és nem lehet kivédeni, hogy mindenki kezdő legyen.

Az öntudatos köcsögöt viszont tanítani nehéz, így csak adminisztratív eszközökkel lehet kivonni a forgalomból. És a rendőr azt látja, hogy eme nemes célhoz sokat segít, hogy a köcsög az átlagnál jóval többször, jóval nagyobb mértékben követi el a gyorshajtást. Azzal lehet az előtt eltántorítani, vagy az autóra szánt pénzét elvéve kivonni a forgalomból, hogy valami veszélyesebb dolgával nagyobb bajt okozna.

Na ezért szűr kb. egyformán erre a magyar, az angol, a francia, az orosz, a román, a cseh, az osztrák. Trafival. Elbújtatva. Olyan helyen, ahol a köcsög úgy fogja gondolni, hogy bár van sebesség korlátozás, de az rá nem vonatkozik.

És nyugodj meg az USAban a vidéki sheriff, aki amikor ezért feljelent nem mér, mert elég a szava is ahhoz, hogy a te utad drágább és sokszor hosszabb legyen (county jailben pihenéssel töltött idővel) is ezért tudja, hol kell vadásznia gyorshajtóra, és szakmai rutinból szúr ki (és mond jelentősnek) olyan gyorshajtást amit talán máshol még bőven megúsznál.

És nyugodj meg, az utóbbi esetében, ha vitatkozol, hogy szerinted indokolatlan a tábla, akkor azt a büntetés kiszabási szakaszban a bíróság azzal köszöni meg, hogy a büntetési tétel felső határához közel választ neked valamit.

Mondjuk itthon sem feltétlenül ártana meg pár embernek a hetekben, hónapokban mért jutalom. Addig melóhelyről fizetés nélküli szabi, ez jövedelemarányos büntetés. Nomeg a sitten egy kis KRESZ oktatás, arra az esetre, ha visszakapja a delikvens a jogsit, vagy addig kerékpárra ül.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.07.22. 17:07:31

@Altaïr: Olyan elvet akarsz alkalmaztatni vele besorolásnál, ami a magyar KRESZben nagyon nincs. Sőt...

protézisesh 2015.07.22. 17:08:27

@éppcsakkérdem: "Mutasson nekem valaki egy biciklit, amivel olyan rombolást lehet végezni, mint egy akármilyen kicsi autóval!

Ahol tahó módon közlekedik a nép, oda kell az ellenőrzés, "

Mutasson nekem valaki egy helyet, ahol azért mérnek, mert ott tahó módon közlekedik a nép! (Amúgy te miért jársz autós fórumra ha ennyire autóellenes vagy? A kerékagy.blogon a helyed, nem?)

protézisesh 2015.07.22. 17:17:23

@Válasszunk: az utolsó betűig egy gyűlölködő baromság a hozzászólásod, aminek nulla értelme van. Igazi házmester-alkat vagy, kár, hogy már nincs ilyen állás a világon se...

@ze11: Magyarország összes autópályáján gond nélkül végig lehet menni 160nal. Az autópark jelentős része (igen, a tinédzser-korú E46os import-kedvencek is) messze nem 130-ra vannak optimalizálva. Semmilyen formában sem. Ha igazad lenne, a világon nem gyártanának olyan autót, ami 150nél nagyobb tempóra képes (130 megengedett maximum + 20kmh biztonságos előzéshez).

Amúgy meg egy (sport)autóipari fejlesztőmérnökkel állsz le vitatkozni az autótervezés irányelveiről? Bátor...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.07.22. 18:21:14

@protézisesh: Gondolom azért reagálsz így egy stílus említésére, mert rólad van szó. Ha nem rólad lenne szó, akkor felismernéd az ott leírt viselkedés gáz, és valóban együtt jár a rendszeres gyorshajtással. És hogy a bírságnak az a célja, hogy a veszélyes magatartást korán kiszűrjék.

De gondolom az érvek nélkül személyeskedő behányásodat is ugyanúgy otthon tanultad a kedves szüleidtől, mint a szabályok leszarását, mások életének leszarását.

A történet baromi egyszerű. Az sérelmezi, hogy nem mehet "rutinból leszarva" a táblát, aki rutinból leszarja a táblát. Oké, tudom, gyorshajtás közben nehéz minden táblára odafigyelned...

Kitty Farkass 2015.07.22. 18:41:05

A klasszikussal – Kóka János volt SZDSZ-es miniszter – élve: nem a rókával kell egyeztetni arról, hogy milyen zár kerüljön a tyúkólra. Nem az a probléma, hogy a rendőrség elrejti a mérőket, hanem az, hogy nem tud eleget kihelyezni. Aki akkora kaszkadőr, hogy leszarja az előírásokat, az szépen fizesse meg az árát.

Érdekes 2015.07.22. 18:52:06

@Kitty Farkass: csak nehogy sírjál majd, ha beléd vagy családtagodba olyan hajt, aki figyelmetlen volt (de szabályos sebesség alatt haladt), vagy nem adta meg az elsőbbséget....csaxólok, erre kb 10x annyi esély van, mert ezekből a baleseetekből minimum 10x annyi van (halálos kimenetelű is), mint az abszolut gyorshajtásból....sokan nem tudják ezt feldolgozni ésszel, hogy mit is jelent. leírtam a megoldást fentebb, tessenek olvasgatni kicsit, nem szégyen.

Altaïr 2015.07.22. 19:02:35

@Válasszunk: Tudom, hogy nincs. De ha a rendőr arra utasít, hogy márpedig mindkét sávban mész a besorolásig, ott a másik meg arra, hogy egy jön innen, egy onnan, akkor azt csinálod. Talán ha az ésszerű, logikus, praktikus, segítőkész dolgokat erőltetnék, akkor nem olyan lenne a megítélésük, mint most.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.07.22. 19:39:05

@Operator: Itt jön az, hogy hülyével nem vitatkozunk. Azt si tudtad ugyanis, hogy ha kint a tábla, akkor a 40-nél gyorsabb áthaladásért simán megvághat.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.07.22. 19:44:11

@pimpikee: Kedvencem az, aki tudja hogy mennyi ideig tart beérni valahonnan valahova, majd amikor az úton valami akadállyal (útfelbontás, baleset miatti féloldalas lezárás, vasúti sorompó 10 percig leengedve, akármi) találkozik, akkor anyázik, mert nem fog odaérni.
Amikor jelzem neki, hogy én mondtam, hogy érdemes lenne kicsit előbb, akkor én vagyok a hülye.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.07.22. 20:17:19

@Geza Figlar: Az mindegy, bizonyítani nm nagyon lehet, és máris ráhúzza a yard a Szent Relatív Gyorshajtás Gumiszabályát.

Geza Figlar 2015.07.22. 20:20:39

@ColT: Attól még aljas dolog.

88jk88 2015.07.22. 21:00:40

Oroszoktól nem is várna többet az ember. Az a fura, hogy a sünijeinknek ezek még nem jutottak eszükbe.

fda 2015.07.22. 21:21:31

Egyébként be kellene vezetni, hogy bármilyen szabályszegésért csak akkor lehessen büntetést kiszabni, ha az elkövetés előtt írásban tájékoztatták az autóst, hogy hol kell betartania valamelyik szabályt, mert épp ellenőrzik.

Mercel 2015.07.22. 22:02:00

@maseratisti:

Idióta vagy, akkor is ha verejtékes legális munkával nem adótcsalva (nyilván nem) tettél szert egy maseratira.

Másik, ha előttem nyomsz egy satuféket és belédszállok akkor elmehetsz egészen anyukádig mert van bent kamera és nagyon kedélyesen fogok vigyorogni amikor a sündőrök, és adott esetben a bíróság azt mondja - öcsém viheted specialistához a szarodat - de te fizeted.
Plusz még egy jó ügyvéddel jól meg is cseszetlek a nekem okozott kárért plusz veszélyeztetésért.
Ennyit erről.
Most majd biztos jön az, hogy húdekemény csávó vagy, de fel kell, hogy világosítsalak - MINDIG van keményebb csávó, vagy többen vannak.

Szerintem ésszel keménykedj gázsi.

(Amúgy támogatom a mindenki annyira megy lassan dolgot amennyire akar - mindaddig amíg nem arról van szó, hogy leszarja mögötte hányan szopnak.)

Mercel 2015.07.22. 22:10:15

A rúszkik alapból kecsegek amúgy.
Nem mintha a magyar zsaruknak szomszédba kéne menni szarháziság terén, de ennyire (többnyire) még ők sem aljasak.

(Ráadásul nekem már mesélte zsaru, hogy a felettese kihajtotta a fél bandát trafizni, és mivel nem volt mit tenni ezért jól látható módon álltak ki és csak a hülye nem láthatta mit csinálnak.)

Többnyire nem is a nyilvánvalóan trafizó zsarukra vagyok dühös, mert tudom, hogy személy szerint nem tehetnek róla mire utasítják őket hanem a sunnyogó kecsegekre, meg a kedves nem korrupt nem fszfej feletteseikre akik felett meg egy nem
alkesz idióta áll főgóréként akit nem cincér sanyinak hívnak.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.07.22. 22:28:25

@Geza Figlar: Letolni mást is veszélyeztetés az megvan?

rekszem 2015.07.22. 22:37:43

@Érdekes:

Aham

"A 2011-es közúti balesetek 30 százalékának hátterében a gyorshajtás áll. 23 százalékában az elsőbbségi jog megsértése, 14 százalékban a kanyarodási szabályok megszegése a felelős. A balesetek túlnyomó részét - 67 százalékát - a személygépkocsi-vezetők okozták."

éppcsakkérdem 2015.07.22. 22:56:07

@protézisesh:

"...Mi több, még biciklivel is lehet túl gyorsan hajtani, nem csak a járdán (itt ugye max. tízzel lehet tekerni), de például kerékpárúton is szabálytalankodik, aki gyorsabban megy harmincnál, és a hegyről nagy tempóval ereszkedőnek sem árt tudnia, lakott területen belül, sisak nélkül legfeljebb negyvennel lenne szabad gurulni...."

Emiatt a felszólítás. Ostoba dolognak tartom a biciklistákra hivatkozni, miközben nagy teljesítményű verdákkal közlekedik a cikkíró.

Nálunk tahó módon közlekedik a sok gyökér, nagy a nyomor, szegény tahók autójára index sem kerül, amit használhatnának pl. a körforgalomban... sok ilyen roncs fut 2000 óta.

Ne törődj azzal, hová kommentelek, nekem pont jó itt, ha nem tetszik, már le is léphetsz.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.07.22. 23:16:58

@éppcsakkérdem: Éppcsakmondom: beütötted a fejed. Már miért ne hozhatnám fel a biciklizést, ha arra is vonatkoznak szabályok? Gyalogosként nem vonatkoznak rád sebességkorlátok, de járművet irányítva már igen. Akkor? Miért baj, hogy azt hozom példának, amire sokan nem is gondolnak, mert nem is tudják, hogy egyrészt gondolniuk kéne, másrészt meg fel sem tételeznék, hogy egyáltalán tudnak gyorshajtani kerékpáron?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.07.22. 23:29:31

@börtönőr: Attól tartok, elkerülte a figyelmed, hogy az ajánlóban és a posztban is leírtam, orosz képek, mi több, az eredeti orosz forrást is belinkeltem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.07.22. 23:33:18

@éppcsakkérdem: És az a biciklis, amelyik a gyorshajtása miatt nem tud megállni, balesetet okoz, mondjuk elüt egy gyereket a járdán, kihajt egy busz elé és meghal, vagy más járművek csattannak össze, az mekkora rombolást csinál? Miért az fáj neked, hogy a biciklisekre is vonatkoznak szabályok?

éppcsakkérdem 2015.07.22. 23:37:49

@streetsta:
Nem én, az valaki más lesz. Ha lehet biciklivel gyorshajtást elkövetni, akkor autóval már szinte kötelező? Mondjuk, példaként elmegy, de nem igazolja, hogy miért is nem lehet betartani autóval a sebességhatárokat.

Szerintem tolj ki a rendőrökkel: hajts szabályosan!

éppcsakkérdem 2015.07.22. 23:41:02

@streetsta: Nekem nem fáj, de mintha te ágáltál volna amiatt, hogy biciklivel is - ha eddig nem tudtad, egy autó sokkal komolyabb és veszélyesebb is, mint egy bicaj.

kolololo 2015.07.23. 00:07:44

@nick papagiorgo: te mennyit vezettél Németországban??
Csak mert én 5 év alatt ~250.000km-t (Magyarországon 12 év alatt ~650.000km). Természetesen személyautóval.
Annyira nagyra tartod a közlekedési kultúrájukat?
Azokét, akik kevesebbet használnak irányjelzőt, mint az általuk közlekedésileg utált olaszok? Tanulóvezető is (konkrétan ma is láttam ilyen tanulót)!
Azokét, akik "csont nélkül" bevágnak eléd (természetesen irányjelző nélkül), miközben te pl. 160-nal, ők 100-zal mennek (én ilyenkor nem vágom be a "satuféket", hanem hagyom az autót kicsit ráfutni a másikra /biztonságosabb így/, amire általában ők mutogatnak hátra, hogy mit képzelek én!)?
Azokét, akik ha megelőzöd egy 10+ éves autóval -mindegy, mennyivel sétakocsikázott előtte- azonnal kényszert érez, hogy visszaelőzzön egy pl. új Yaris-szal?
Azokét, akiknél a legtöbb ráfutásos baleset nem a ráfutó autós hibájából történik (azaz baxnak a visszapillantóba nézni, mielőtt sávot váltanak)?
Azokét, ahol egy rendőrautó 50km-en keresztül ment előttem és EGYSZER SEM használt irányjelzőt (dashcam felvételt archiváltam)?
Azokét, akik azt hiszik a 3 sávos pályán haladva, hogy a külső az csak a teherautóknak van fenntartva (bár ez otthon is jellemző, de közel sem annyira, mint itt)? Ma pl egy Hyundai i10-zel ment 80-as táblánál 75-tel, 5km-en keresztül előttem egy anyuka, mikor megszűnt a belső sáv, ő zokszó nélkül ment a felfestésen 200m-en át -kamion mellett- a következő körforgalomig, ahová a kamionnal párhuzamosan ment be!
Azokét, akik lexarják, hogy hány helyet foglalnak el egy nyilvános parkolóban (tegnap konkrétan egy rövid Transit-tal anyukának sikerült elfoglalni 4 /azaz négy/ helyet, ami után kiszállt, megnézte a helyzetet és a kislányával elment vásárolni).
Azokét, akik szerint a sör nem alkohol (kórházban, alkoholizmus miatt bent lévő betegnek adnak sört!!!) és nyugodtan kocsikáznak a családdal, miután legurult pár üveggel?
Dicséred a német autópálya minőségét?
Nem akarlak megbántani, de légpárnás járművel utaztál rajta és az is éjszaka volt?
Szerinted miért van minden jelentősebb szakaszon útépítés/javítás? Most pl. egész Bajorország tele van 80-as táblával!
Szerinted gusztusos, hogy az összes pihenő tele van xarva, hugyozva? A budipapírt csak úgy lengeti a szél...
Megsúgom, ez azért van, mert baromi kevés a mellékhelyiséggel ellátott pihenő (ott, ahol van is, sokszor csak egy minősíthetetlen ToiToi). Van olyan pályaszakasz, ahol 100km (azaz egyszáz km) van két kút között!
Kész megváltás, mikor hazalátogatunk és jelentősen visszaesik a figyelmetlen sofőr/perc érték a pályán autózva...
Bírom, mikor a ma divatos "szidunkmindentamimagyar" beütéssel megáldott autós dicséri a német szent tehenet (gy.k.: német autópálya), miközben annyit vezet rajta, mikor éjszaka átutazik a családdal síelésre tartva...
Biztos sokan húzzák a szájukat, ha szidom a nagy és sérthetetlen szent tehenet, de itt kell élni, baromi sokat vezetni és mindjárt más lesz a leányzó fekvése!

u.i.: a 130-as limit meg nem léte egyébként nagyon egyszerűen magyarázható: baromi erős az autógyártó lobbi...

Rocko- 2015.07.23. 00:17:49

@noob johnson: tessék egy adag ékezet külföldről, csak hogy megnyugodj.
nagybetűt leadóztam.

@szipipeti: igen kevés baleset történik 400 km/h sebességtartomány felett, minden baleset oka a lassúhajtás.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.07.23. 00:23:31

@Shadowbull: "felemelnek 200ra a hatart" és ott halnánk meg az autópályán mind. Ugyanis pl kamionok esetében 80 a sebességhatár, azt megemelni meg teljesen életszerűtlen (már így is 90-100 között megy egy csomó). Innentől kezdve meg a sebességkülönbség miatt életveszély lenne közlekedni, egy kamion mögé beragadsz, többet nem jössz ki a 160+-szal vágtató Fittipaldik közé. Már így is elég barom van, aki vágtat ész nélkül, és még felháborodik, hogy 130-cal kijönnek elé. Egyébként meg a követési távolság miatt a a sebességhatár növelése egy ponton túl éppenhogy csökkenti az út átbocsájtóképességét.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.07.23. 00:43:09

@protézisesh: "Az autópark jelentős része messze nem 130-ra vannak optimalizálva." Elég sok olyan autóban ültem már, amivel pedig kifejezetten kellemetlen 130-nál nagyobb sebességgel menni. És nem szétesőfélben lévő romokról van szó, hanem például egyterűekről, kisautókról, furgonokról stb. Egy BMW nem a legjobb példa ilyen esetben, mert ők fél szemmel az Autobahn-t nézik tervezéskor :-)

Geza Figlar 2015.07.23. 00:57:48

@ColT: Nem mondtam hogy az rendben van. De az nem azt jelenti hogy beléd akar menni, szándékosan. Azért az nem ugyan az. A hangsúly a szándékosságon van.

Geza Figlar 2015.07.23. 01:05:24

@kolololo: Svédországban ugyan ez a helyzet. Nem csak a bejemvéből hiányzik az irányjelző. Stb.

Shadowbull 2015.07.23. 06:51:54

@ze11: az autopalyak tervezesei geometriajat nem ismerem, csak tudom hogy a magyar szakaszok jelentos reszen minden tovabbi nelkul lehet gyorsan menni mert semmivel sem rosszabbak mint a nemetek. Ha Nemetorszagban mukodik akkor mukodik Magyarorszagon is.

Amit az autokrol irtal az meg szimplan nem igaz, a biztonsagi berendezesek mar 130km/h utkozesnel is jelentosen tul vannak terhelve, uhgyanis a leggyakrabban elofordulo varosi utkozesekre vannak optimalizalva, egy autopalyas tempos utkozesre amugy sem lehet felkesziteni az autot.

De mondom meg 1x: Nemetorszagban minden tovabbi nelkul mukodik.

Shadowbull 2015.07.23. 06:55:09

@rekszem: "A 2011-es közúti balesetek 30 százalékának hátterében a gyorshajtás áll"

Ez igy ahogy van hazugsag. 30%-ot tesz ki a sebesseg helytelen megvalasztasa, aminek tulnyomo resze relativ gyorshajtas.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.07.23. 06:55:57

@rekszem: Ebbe a statisztikába belevették a relatív gyorshajtást is, vagy csak azt, amikor tényleg túllépte a megengedettet? Mert az előbbi eléggé tudja torzítani a képet, azt bármire rá lehet mondani.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.07.23. 06:59:53

@Geza Figlar: Mi, nem szándékosan megy a seggedbe? :D
A Maseratis se azt akarja, hogy nekimenjenek, hanem hogy ne tapadjon rá.

Shadowbull 2015.07.23. 07:03:51

@SomiTomi: Nezd, az a szerencse hogy letezik a vilagon ilyen orszag, ahol az autopalyak nagy reszen nincs korlatozas. Ha nem lenne akkor csak elmeletben vitatkozhatnank rola, de szerencsere gyakorlati tapasztalatok is is renlekzesre allnak, sot statisztikak is.

Ha igazad lenne akkor Nemetorszagban a halalos balesetek aranya sokkal magasabbnak kellene lennie mint barhol mashol a vilagon, de valojaban pont forditva van, rengeteg sokkal szigorubb szabalyozasu orszagnal jobbak a statisztikak, Magyarorszagnal is.

Nemetorszagban 2014ben 3368 ember halt meg az utakon. Magyarorszagon 626-an, Nemetorszag statisztikaja sokkal jobb minden tekintetben. De ki lehetne keresni tobb europai orszagot, vagy az USAt is.

Geza Figlar 2015.07.23. 07:04:59

@ColT: Akkor olvasd el hogy mit írt.

Geza Figlar 2015.07.23. 07:07:22

@ColT: Ja. Azt írtam hogy nem akar neked menni szándékosan. Kis különbség.

ecetes torma 2015.07.23. 08:07:43

@rekszem: "zebra előtt hogy állsz meg 70-ről? Gondolom így se szokásod. Amúgy nagyobb forgalom esetén a sebesség csökkentése növeli az atlagsebesseget."
Ember, te meg miket hordasz itt össze?
1. Ugyan én csak a Hungária krt. és Váci út vonatkozásában írtam a 70-ről, ahol meg lámpás zebrák vannak, de mindegy. Amúgy simán megállok, csak korábban kell fékezni. Neked ez gondot okoz? Egyébként a 60km/h-s városi sebességkorlátozás eltörlését fájlaltam, csak hogy pontosak legyünk.
2. Hogy milyen téves gondolataid vannak számodra ismeretlen emberekről az a te problémád. Figyelmesebb olvasással, pontosabb szövegértelmezéssel javíthatsz ezen hiányosságodon. De valóban nem szokásom minden egyes zebránál megállni (ha esetleg erre gondoltál volna), csak ha valaki át akar kelni, vagy piros nekem a lámpa.
3. Az utolsó mondatod így hülyeség. Ha a "sebesség csökkentése" helyett a megengedett maximális sebesség csökkentését értetted, akkor már vitatkozhatunk róla. Bizonyos ritka esetekben ez elképzelhető, de általánosságban biztos nem igaz.

Pálfi B 2015.07.23. 09:18:43

Sziasztok!
1. A jelenlegi KRESZ-ben meghatározott szabályok -mindennapos, életszerű forgalmi szituációkban- gyakorlatilag betarthatatlanok. Tudom miről beszélek és kérem mindenki legalább egyszer próbálja ki, pl. próbálja mindenhol betartani csak a sebességhatárokat! (Itt nem releváns, hogy ez a GPS szerint mutatott sebesség érték, vagy a műszercsoporton leolvasott érték.) Valamilyen útszakaszon, akár csak egy rövid ideig, biztosan beleszaladunk egy gyorshajtásba, jobbról előzésbe párhuzamos közlekedésre alkalmas útszakaszon ez tuti.
2. Arra itt senki sem gondol, hogy lehet a közlekedésben egy olyan résztvevő is, akinek megvan az indoka a sietségre? Mindenki csak köcsög, gyökér, stb. lehet, aki gyorsabban megy a megengedettnél.
Jómagam átlagban naponta 600 km-t vezetek szerte az országban. Speciális egészségügyi szállítmányaim vannak, aminél néznem kell a laborba érkezés idejét, különben gáz lehet! Ezért gyakran gyorsan hajtok immáron négy éve. Nincs megkülönböztető jelzésem, mert azt legálisan egyelőre senki sem fizeti meg. Egyetlen balesetem volt, ami egy relatív gyorshajtás és egy rossz hátsó gumi miatt következett be. Egyedül voltam az úton autóval nem ütköztem. Viszont hetente legalább három olyan szituációt is meg tudok említeni, ahol azonnal ki- illetve leszállítanám a közlekedőt a járművéről egy jó időre. (A vidéki kerékpárosok "közlekedési morálja" egy újabb témaindító is lehetne...)

Palladrin 2015.07.23. 09:32:48

@Pálfi B: Ne haragudj, de a megkülönböztető jelzést erre találták ki. Az, hogy valaki ezt nem akarja kifizetni ...

Egyébként mindenki kitalálhat bármilyen okot arra, hogy gyorsa hajtson. Te labor cuccokat szállítasz, nekem meg oda kell érnem oviba a gyerekért, mert nekem az a fontos ...

Pálfi B 2015.07.23. 09:36:38

A németországi autópályás közlekedés szabályozása, pedig tökéletes! Nagyon fontos és ezt sokan elfelejtitek, hogy a viszonylag nagy sebességgel történő haladást nem tegnap kezdték. Nálunk a kilencvenes évek elején kezdtek tömegével erre (viszonylag) alkalmas autók érkezni, addig mindenki tudja milyen összetételű volt az autóparkunk. (Kérjetek kölcsön most egy ezerkettest és menjetek egy laza Bp-Siófokot pl. mindenki érteni fogja. Édesapámnak van egy patent Trabantja, nekem egy 1983-as S51B Simson-om (is), amiket néha meghajtok: halálfélelem közeli élmény a jelenlegi közlekedésben). Szóval ők már régen megszokták, hogy milyen nagyobb sebességgel haladni és onnan MEGÁLLNI! Ezért tiszteletben tartják a belső sávot, folyamatosan jobbra tartanak és ez számukra semmilyen fusztrációt nem okoz, nem úgy, mint itthon. A 911-essel is simán lement előlem, amikor én 160-nal haladtam, neki meg amúgy elég volt a 130 km/h is... plusz a 110 km/h-val közlekedőnek eszébe sem jutott belekezdeni egy kamion előzésébe, amikor látta, hogy gyorsabban érkezem a belsőben, mert tudja milyen, amikor ennél a tempónál hirtelen fékezni kell, ja és nem felejtett el belenézni a tükörbe!!! Megjegyzem a közlekedésben szereplő összes autó műszakilag kifogástalan -még a young- és oldtimerek is- fék, futómű gumi hibátlan. Ja ott van is pénz normális műszaki állapotban tartani az autót, akinek meg nincs rá keret az tömeg közlekedik, mert az is valahogy élhetőbb, mint a szeretett Hazánkban.

Palladrin 2015.07.23. 09:36:38

@ecetes torma: "Amúgy simán megállok, csak korábban kell fékezni."

Igen, csak ahhoz előbb kell észlelni a helyzetet. Városban szinte minden parkoló autó mögül kiléphet valaki. Nem egy országút, ahol szinte alig történik valami és ha van is, akkor kormányzással és fékezéssel van idő és tér korrigálni. A város sokkal több infó, sokkal több mindenre kell figyelni és nincsen helyed korrigálni. Ha féktávon belülre kerül valami akkor elütöd. Ezért van csökkentve a városi max. sebesség ...

Pálfi B 2015.07.23. 09:39:23

@Palladrin: Senki sem mondta, hogy én nem akarom kifizetni, ne forgasd ki a szavaimat! A jelenlegi szállításra elkérhető összegből egyelőre nem tudom fedezni ennek a költségeit. Ez itten Magyarország. De ebbe ne menjünk bele kérlek! Köszi, béke!

ecetes torma 2015.07.23. 09:42:53

@Palladrin:
Ahogy olvasgattam, itt a többségnek nem az a baja, hogy nem engedélyezik az esztelen száguldást, hanem hogy indokolatlan sebességkorlátozásoknál előszeretettel mérnek a rend őrei, ami egyértelműen, nem a baleset megelőzést szolgálja, hanem a pénzbehajtást.

Palladrin 2015.07.23. 09:43:00

@Pálfi B: Bocs, béke! Ha mögém érkezel villogó nélkül, akkor indifferens, hogy nem akarod/tudod-e fizetni a villogót. Mivel nincs rajtad semmi ilyen, ezért egyrészt az ember nem készül fel rá, hogy megleped 160+-al hátulról, másrészt meg neked a munkád miatt fontos sietni, de ezzel nem vagy sem kivételezett, sem különleges a többi közlekedőtől, akik ugyanúgy találhatnak bármilyen kifogást, ami miatt sietniük kell. Mindenkinek fontos valami.

Nem téged csesztetlek, csak úgy általánosságban mondom ...

Pálfi B 2015.07.23. 09:50:07

@Palladrin: Értem, láttam, tanulságos, hatásos! DE hol megy valaki falnak 190km/h-val pl. az M3-on???
Traffi pl.: M3 autópálya Mátészalka lehajtó utáni új szakasz a határ felé : forgalom gyakorlatilag nulla, jól belátható, széles út, nyílegyenes szakasszal. A 130km/h olyan, "mintha állnál" Ott még Te is beleszaladnál egy laza 150-be és meg sem éreznéd. Na ott biztosan mérnek, mert biztosan meglesz a napi betevő. De említhetném az M7-e végét Letenye felé (nem a nyári csúcsidőben) ugyanez. Vagy az M6-os bizonyos szakaszait. Annyira belátható, nyílt szakaszok, hogy simán belefér egy komolyabb lassítás is, mert időben érzékelni tudsz egy esetleges nem várt akadályt! NEm egy zsúfolt és kanyargós autópálya szakaszt mondok (M1 pl.) mert ott jogos a 120, 110 stb...!

Pálfi B 2015.07.23. 09:52:51

@Palladrin: Egy 1.4 tdci Ford Fiestával megyek, csúcssebessége 150...
A többiben igazad van, de egyszer gyere el velem egy körre és mindjárt érteni fogod miről beszélek. Peace!:)

ecetes torma 2015.07.23. 09:52:54

@Palladrin:
"Egyébként mindenki kitalálhat bármilyen okot arra, hogy gyorsa hajtson. Te labor cuccokat szállítasz, nekem meg oda kell érnem oviba a gyerekért, mert nekem az a fontos ..."

Azért van olyan eset, amikor te is találnál okot a gyorshajtásra. Velem megtörtént, bár nem én vezettem, mert akkor még nem volt se autóm se jogsim, így a szomszédot kértük meg, hogy vigye el a 2 éves kislányomat a kórházba. (Durván fejbe verte a hinta). Vidéki falu, nyolcvanas évek, telefon a főtéren, a mentő körülményes és lassú lett volna. Na ő nem tartott be semmilyen sebességkorlátot, viszont a duda és az összes villogó fényforrás ment végig.
Persze tudom, hogy a legtöbb gyorshajtás jóval jelentéktelenebb indokkal magyarázható, pl. amiket írtál.

Pálfi B 2015.07.23. 09:55:40

@ecetes torma: mármint erről van itten szó: "...nem az a baja, hogy nem engedélyezik az esztelen száguldást, hanem hogy indokolatlan sebességkorlátozásoknál előszeretettel mérnek a rend őrei..."

Palladrin 2015.07.23. 09:56:48

@Pálfi B: Az autópályának az a természete, hogy a lassítási hullám visszafelé végigfut a közlekedőkön. Elég, ha valaki egy picivel nagyobbat fékez valahol a sor elején, s utána 20-30 autóval - a köv. táv. be nem tartása miatt - koccannak az autók.

Persze, nekem is volt olyan fontos dolgom már az életben, hogy kicsit tojtam a limitekre.

ecetes torma 2015.07.23. 10:04:45

@Palladrin:
Én az általános 60km/h-s sebességkorlátozás visszaállításáról beszélek, de ezt nem lenne kötelező mindenütt kihasználni. Most se megyek mindenütt 50-nel, mert hiába lehet, de ha mondjuk szűk az utca, sűrű a forgalom, vagy számítani lehet gyalogosok lelépésére, akkor úgy ítélem meg, hogy ott csak pl. a max. 30 a biztonságos.

Palladrin 2015.07.23. 10:06:53

@ecetes torma: Ok, csak ezek szerinte te gondolkodsz ezeken. Sok embernek ez nem megy. Másrészt pedig, ha 50-es szakaszon 60-al mész és baleset van, akkor a bíróság másképp dönt, mintha 60-as tábla lenne.

ecetes torma 2015.07.23. 10:11:10

@Palladrin:
Látod pont erről beszélek. Most is mindenki 60-nal megy, mert csak 65-től küldik a levelet. De hadd mehessek már tiszta lelkiismerettel 60-nal, és nem bánom, ha 65-nél már akkor is büntetnének.

protézisesh 2015.07.23. 11:42:31

@rekszem: www.vezess.hu/magazin/gyorshajtas_nem_is_olyan/36828/

ha lusta lennél kinyitni, itt a lényeg:
"Ezek szerint tavaly (=2011) a 15064 járművezetői hibából eredő személyi sérüléses balesetből mindössze 124 történt abszolút gyorshajtásból eredően, az 576 halálos balesetből 16 történt meg a sebességhatárok be nem tartása miatt.Ennyi, amit traffipaxszal - esetleg - meg lehetne előzni."

Ez a halálos balesetek 2,7%-a, az összes személyi sérüléses balesetnek pedig a 0,1%-a...

A többi, amit itt összehordtok, az csak rizsa.

Hu Szi 2015.07.23. 12:56:48

@kolololo: Teljesen egyet értek veled, bár azt hozzá kell tenni, hogy sokakban 15-20 évvel ezelőtti kép él a németekről, amikor közel nem volt ennyi bevándorló.Akiket Te javarészt emlegetsz, egyik se bennszülőtt.Én is mindig azt mondom, aki járt pl. Berlinben, az nézze meg a külvárosi részeket is ( a 8 ker ahhoz képest itthon villa negyed ) sokan a túrista részeket nézik meg, és attól élveznek el.A közlekedésben amit mondasz, piros lámpa, index nélküliség, tolás stb, is nézd meg, sokkal jellemzőbb pl Berlin és környékére, ahol szerintem 30-70 az arány a benszülött és a bevándorló között.Az se véletlen, hogy 30 éve szinte nem volt kint lopás, most meg a német ebay tele van lopott cuccokkal, amiket a bevándorlók nyúlnak le, és adnak el jó pénzért munka helyett.Az IGAZI német nem lop, és kultúráltan közlekedik, csak lassan nincs belőle.Ugyan ez igaz Londonra is, nézz körül, igazi "angol urat" szinte nem is látsz, csak turbánost, cig*nyt, négert.Ez van

Hu Szi 2015.07.23. 13:01:38

@SomiTomi: "még felháborodik, hogy 130-cal kijönnek elé" Én csak azon, amikor kijössz elém, és a tükörbe nézve mögöttem közel-távol senki se jön, tehát ahelyett hogy én ha megyek 160+ al, akkor mi a töknek nem vár meg az, aki látja hogy utánam senki se jön, hanem úgy érzi, hogy most "büntethet" mert Ő bizony betartja a 130-at.Ilyenkor persze ha ledudálom a haját, én vagyok a szemét.Pedig annyi hogy megvárt volna, aztán felőlem mehet 80-al is, szabad az út.Olyankor sosem pattogok, ha mögöttem is folyamatos a sor, és olyankor jönnek ki elém, Istenem, előzni kell Neki is, egyértelmű.De a fent említett esetben bugyog bennem a f@s

Rónarider 2015.07.23. 15:26:18

@Hu Szi: Ez de tipikus, nemcsak pályán, hanem olyan pusztasági úton is, ahol délibáb is csak kétnaponta van. Láthatárig tiszta úton közlekedem, persze gyorsan, mert zsaru sesincs, hopp kereszteződés lesz, öccá méter, de már motorfék, mert úgyis lesz egy barom, ki elém akar kihajtani, majd kilométereken át küzdeni a fokozatokkal a négyesig, és még ott is jóval lassabb, mint amiről engem fékezésre kényszerített. NEKTEK NEM MINDEGY BEZMAG?

Hu Szi 2015.07.23. 15:46:01

@Rónarider: Ezt már nem is írtam...persze erre is az a válasz nyilván hogy valamikor ki kell jönni...no komment. Ennél már csak az a legjobb amikor mondjuk az üllőin balra akarok fordulni, nem enged el senki, majd a legutolsó (!) aki mögött senki nem jön elenged, majd alig lassít, én meg a buckás villamos sínre kénytelen vagyok gyorsan felhajtani, mert valaki még dudál is hogy miért nem szaggatok előtte gyorsan balra ha már elengedett.Szerintem alap, hogy ha el akarok valakit engedni, a tükörbe nézek, és ha utolsó vagyok, nem jópofizok, semmi értelme.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.07.23. 16:51:09

@Shadowbull: Egyrészt nem lehet simán összehasonlítani a számokat, mert nem autópályán történik az összes halálos baleset (sőt). Másrészről meg lehet, hogy engedékenyebb a szabályozás, de ha jól tudom a német rendőrök erősen ellenőrzik pl. a követési távolságot, és keményen büntetnek a be nem tartásáért. Így működik (működhet) is a dolog, de úgy nem, ahogy nálunk a 140 fölött vágtatók közlekednek.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.07.23. 16:54:19

@Hu Szi: Tehát a másik lassítson le 130-ról 80-ra, mert te nem akarsz 160-ról 130-ra lassítani :-)

Rónarider 2015.07.23. 16:56:07

@ecetes torma: Emlékeim szerint ilyen esetekről van szó a KRESZben, vagyis becsípteted a piros rongyot az ablakba, és viszed a sérültet. Most abban nem vagyok biztos, hogy ezzel bármilyen amúgy rád érvényes szabályt megszeghetsz, de talán az ilyen elől illik lehúzódni, vagy lehetőséghez mérten segíteni az előrejutásban. Mondjuk ha a gyerekkel lenne valami az sem érdekelne, ha rakétával lőnének rám, mennék mint a meszes ahol lehet.

Rónarider 2015.07.23. 16:58:53

@Hu Szi: kivéve tanulók esetén, MINDIG elengedem őket, nekem még megvan a stressz, amit akkor éreztem, persze lehet ezzel is egy másfajta elé állítom őket, de legalább nem nekem jön. ;)

Hu Szi 2015.07.23. 17:00:17

@SomiTomi: Netán gyorsítson 15-20-al, és fejezze be az előzést ameddig oda érek...már ha mindenképpen elém akar kijönni.Ennyi

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.07.23. 17:23:58

@protézisesh: Akinek egy csep esze van, az lát valamit:

biztonságos sebesség (ennyivel mehetne a forgalom) < balesetező sebessége < sebesség korlátozás < trafi innen büntet < gyorshajtó sebessége

A fenti a jelenlegi helyzet.

Ideális helyzet pedig:

forgalom sebessége < sebesség korlátozás < trafi beállítása < mindenkinek biztonságos sebesség felső határa < egyéni határaid...

Ehhez nem a trafipaxok számát kell megoldani, hanem a sebesség korlátozást és a trafipaxot ennek megfelelően beállítani... Szükség esetén esős időre, stb. alacsonyabb korlátozást megállapító táblákkal. És nem rutinból vezető emberekkel, hanem a táblát érzékeltetve.

Az olyan balesetek ahol relatív gyorshajtás nem, csak abszolút gyorshajtás valósul meg jelzik az indokolatlan sebességkorlátozást, az "e miatt nincsenek felkészülve a reális vezetőre" helyzetet, és ebben az esetben a trafipax gond lenne. De nagyon kevés az olyan eset, ahol csak abszolút lenne, relatív nem...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.07.23. 20:01:22

@Hu Szi: Te választod a gyorshajtást, azzal együtt, hogy többet kell fékezni, gyorsítani, beszorulhatsz más mögé. És, ha rosszul mérik fel a sebességed és ezért vészfékezel, amiből baj van, akkor is te leszel a hülye és a hunyó az esetben.

Ő pedig vállalta a szabályos tempót, és így ritkán kell lelassítania, felgyorsítania, nincs többlet kockázat, többlet fogyasztás, igénybevétel. Ehhez mérten jön ki előzni.

Ebben a helyzetben ki miatt tart fel? És abból az időből amit megnyersz a gyorshajtással mennyit buksz el a több tankolással, benzinkúti kitérővel?

Hu Szi 2015.07.23. 20:04:19

@Válasszunk: Ez olyan mint a benzines-diesel vita. Úgyse győzhető meg egyik fél se. Én eddig levezettem 2M km-t, és sosem a gyorshajtásból volt bajom, én ezt vallom, Te meg azt. Ennyi.Egymást térítgetni értelmetlen

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.07.23. 20:46:26

@Hu Szi: Esetleg vedd el a gázról a lábad, és akkor te sebességed csökken annyival, hogy ne ess a nyakába :-)
Viccet félretéve az esetek nagy részében nem egyértelmű az ideális megoldás. Tükörből szerintem senki nem tudja 100%-ra belőni, hogy mekkora sebességgel érkezik a másik. Némi előrelátással (mindkét fél részéről) persze megoldható, hogy ne pont akkor érjenek utol egy kamiont, amikor egymás mellett vannak.

ha1tt 2015.07.24. 09:56:31

Nyilván van, amikor nem életszerű egy harmincas tábla. Viszont, nem hiszem, hogy bárkinek joga van mérlegelni, betart egy szabályt (törvényt) vagy sem.
A gyorshajtás tiltott. Mint ahogy az alkoholos állapotban vezetés is. Ennyi.
Ha én szabályosan közlekedek, csont mindegy hol, hogyan mérnek. Ha nem ittam, nem gond a szonda.
Nem értek egyet azzal a kiindulással, hogy mindenki szabálytalankodik. Azzal pláne nem, hogy ha villog a szembejövő, és ezért lassítok, elérte a célját a radar. NEM CSAK ott kell szabályosnak lenni, ahol mérnek.
Lehet, nyuszi vagyok, egye fene, de én bizony nem radarfüggően szeretek szabályos lenni.
Igaz, annyival, amennyivel lehet, viszont megyek.

Hosszú Haj 2015.07.24. 13:50:40

@ha1tt: nem te vagy a nyuszi, hanem a gyorshajtók a seggarcok. az ilyen hu szi féléket seggbe kéne rakni egy seprűnyéllel, és elvenni a jogsijukat, csak ebből értenek.

Hu Szi 2015.07.24. 18:42:58

@Hosszú Haj: Kíváncsi lennék azért "kisfiam" mennyi km vezetés van a hátad mögött.Szerintem annyi éves a jogsim ahány éves vagy, de abban biztos vagyok, hogy annyit vezettem eddig, amennyit Te és a kedves családod egy életen át se fog. Erről ennyit.

Richard Abonyi 2015.07.24. 19:49:36

@agyramegy: Azért én ezt még kiegészíteném azzal, hogy a zebra előtt megállnak a gyalogosok is, felmérik a forgalmi helyzetet és az autósokkal együttműködve kölcsönösen elősegítik egymást. A közlekedéskultúrát nem csak az autósok alkotják.

ha1tt 2015.07.25. 08:11:14

@Hu Szi: Nem tudom, miből szűrted le, hogy fiatal. Attól, hogy valaki nem notórius szabályszegő, még lehet tapasztalt. (Az én jogsim is túl van negyven éven, és pár százezer kilométert én is vezettem, mégse futok ámokot.)
" és sosem a gyorshajtásból volt bajom, én ezt vallom" Aha, szóval volt bajod, csak jól megmagyaráztad magadnak. Erről ennyit.

ha1tt 2015.07.25. 08:15:25

Még valami.
Aki tudja, hogy épp szabálytalan, óhatatlanul nem csak a közlekedésre figyel, hanem keresi a trafit. Márpedig ez eleve növeli a balesetveszélyt.
Az, hogy hány százalék hal meg az úton gyorshajtás miatt, nem érv. EGY ember is sok!

Kegyetlen 2015.07.25. 13:37:26

@Hu Szi: de hát 130 a szabály. neki ugyanannyi, mint Neked. nem beszélve arról, lehet hogy jobb, ha nem megy gyorsabban, mert pl 90+ éves. addig el tudom fogadni, amit mondasz, amíg a sebességhatárokon belül történik mindez, de felette... sőt, engem is bosszant a sok töketlen a városban 42-vel, közúton 76-tal poroszkáló fogyasztásbajnok.

Arcade Macho 2015.07.27. 17:28:57

ennek a "80al beleszaladtam a 30as tablaba" dumanak nem felmento jellege kellene hogy legyen...

ugyanis parszor van az ugy hogy egy aszfaltfelmaras vegen ott figyel a fincsi ugrato, persze 30as tablaval megtamogatva

e helyett a rendes gyorshajtasos felmento duma a kovetkezo: autouton fel kellett vennem a forgalom ritmusat, elvegre az eletemre tor a hatosag ha arra kenyszerit hogy elozgessenek

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu