Heti merítés

  2015. június 14. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Rob Úr, az erdei utak elnyűhetetlen lovagja

39121

Neki csak ukrán gázolaj jutott, de szerette. Legtöbb gond a párhuzamkapcsoló meghibásodása és a gyakori rugótörések jelentették, ezeket már rutinszerűen javítottuk. (rugólapcsere 45 perc) .

Második otthonom

Renault master

(a kép csak illusztráció)

Sajnos kb két év múlva VWre kell átülnöm ha megleszek még. Az LT35 és a Crafter35 ellen nem lenne kifogásom ha a Transithoz hasonlóan lenne fronthajtásos változata. Bűn magas a rakterük és 5 cm hóban 1%°°°°es emelkedőn már nem indulnak el. 

Érdekfeszítő írás a nagy fehér bálnáról!

31373

Ideális kirándulni vele, mert 6-an is aludtunk már benne és 180 cm a belmagasság. Hagyományőrző lovascsapat teljes felszerelés (lovak nélkül): nem gond. Sajnos költöztetni is ideális..:(

A nagy, fehér munkatárs...

64462

Nagyon jól megy, de nem kínzom, max.110-120-al járok ott. Jellemző, hogy fék betéteket először 140 000 km-nél kellett cserélnem.

Megingathatatlan társ a mindennapokban

800px-Vw lt sst

(a kép csak illusztráció)

Ez csak hátul hajtott; az aszfalton állat volt, de ha lementem róla nagy valószínűséggel vontatás lett a következménye. Ha száraz füvön belocsoltad az egyik hátsó kereket, nem tudott elindulni.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr817542012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ps3peter 2015.06.14. 11:27:40

@dodi83: Jogos, de a gépjármüadórendszert is lehetne modernizálni egy kicsit valami értelmesebb mintára. Szereted az ösi dízellel mérgezni a környezetet? Megteheted. Éves adód 500e Ft... Hátha alábbhagy a szerelem elöbb-utóbb...

dodi83 2015.06.14. 11:32:46

@ps3peter: Csak ezzel az a baj, hogy általában a kisebb pénzűek járnak a régebbi dízelekkel, tehát továbbra is azt szívatnák nagy adóval, aki amúgy is csóró....ördögi kör....

ps3peter 2015.06.14. 11:35:57

@dodi83: az autózás - ugyanúgy mint oly sok minden más - nem jog, csak lehetöség...

nick papagiorgo 2015.06.14. 11:37:10

@ps3peter: jelen pillanatban az a rendszer, hogy minél régebbi az autód, annál kevesebb a gépjárműadó (egy új autóra pl. 2,5 x annyi, mint egy tizenhat évesre). Ennek nem tudom, mi értelme. Ha mondjuk pl. a matrica típusa alapján mondanák, hgy a feketéknek több az adója, mint a zöldeknek, annak több értelme volna....

dodi83 2015.06.14. 11:37:56

@ps3peter: Teljesen egyetértek, de majd nemsokára megérkeznek akik nem így gondolják, és markánsan leosztanak :)

dodi83 2015.06.14. 11:38:58

@nick papagiorgo: talán az a lényege, hogy aki régebbi autóval jár, az csóróbb (legalábbis idealistán én így fogom fel, és nagyjából így is lenne a helyes)

ps3peter 2015.06.14. 11:44:53

@nick papagiorgo: igen, és ez föleg azért van így (szerintem), mert az embereknek ezt szeretnék a döntéshozóktól. Ezért dölhet be nyugatról a sok tízezernyi tizenéves rom is. Tudod: sok a csóró, ök választanak, a magyar politikusnak meg minden logikus, racionális érvnél többet ér az újraválasztása, legyen szó bármilyen döntésröl. Felelösségteljes politika? Na, olyan Magyarországon nincs, csak a máról-holnapra verzió kapható...

ps3peter 2015.06.14. 11:46:24

@dodi83: már megszoktam a leosztást, no problem, nem az újraválasztásra hajtok :)

nick papagiorgo 2015.06.14. 11:48:03

@dodi83: ez így önmagában hülyeség, mert egy tízéves Bentley, vagy egy komolyabb felsőkategóriás autó is drágább, mint egy új Swift, vagy Dacia.
Lehet, hogy erre gondoltak, de ez így önmagában ugyanakkora marhaság, mint pl. ha azt mondom, hogy aki kisebb lakásban lakik, az szegényebb, mint aki nagyban :) Holott lehet, hogy a kicsi az egy minden jóval felszerelt ökolakás, a nagy meg egy parasztház.
A környezetvédelmi besorolást kellene pl. figyelembe venni (ha már van ilyen - és nem csak arra használni, hogy Pesten nem lehet feketével közlekedni, ha dugó van, mert a fekete az vidéken is jobban környezetszennyez, ugye), nem a kocsi életkorát. Mert amúgy jelenleg nem sok értelme van ennek a környezetvédelmi besorolásnak se, jelzem :)

nick papagiorgo 2015.06.14. 11:50:36

@ps3peter: hát, ezek olyan tíz-tizenötéves törvények, akiket senki változtatott meg, mert elfelejtették, vagy kényelmesek vagy mittudomén. De pl. a köztársasági elnök urunk, ha már így átment zöldbe, talán megpiszkálhatná a témát :)

dodi83 2015.06.14. 11:52:06

@nick papagiorgo: Teljesen igazságos rendszer sosem volt, és sosem lesz, maximum az irányokat, és az elveket lehet belőni jó vagy rossz irányba...és ha ilyen szempontból nézzük, akkor szvsz a jelenlegi irány nagyjából jó (a 15 éves Swift tulaj azért ne fizessen tízszer többet a kocsira, mint a kvázibűnöző páréves nagyautó tulaj)

Ortodox 2015.06.14. 12:01:06

Ez olyan uncsi.

Németországon, Ausztrián kívül minden EU országban ugyan olyan az autópark állapota, mint nálunk. Dél-Olaszországban meg Párizsban még szarabb, nálunk olyan szutykok nincsenek amivel ott vígan járnak.

Nem mintha nem lenne pénzük, csak leszarják. Az autó nyugat európában nem beszédtéma, a kutyát nem érdekli. Ferrarit lehet venni egy szoba-konyhás lakás árából.

C@raVWelle 2015.06.14. 12:10:02

@ps3peter: Üdv,
ezt mond annak a villanyszerelőnek aki próbálja eltartani a mondjuk 5 fős családját... Mondjuk ha kiszáll, és elkér egy lámpacseréért 40 e ft-t, mert kell az új autóra akkor kissé máshogy látja az ember a helyzetet... És ez csak egy, lehetne sorolni. Arról nem is beszélve, hogy egy mai furgon mondjuk, fele, negyedakkora futásteljesítménynél sokkal több és drágább szervizt igényel. Összességében kellene megvizsgálni, hogy mi terheli jobban a környezetet egy régi de nem annyira környezet barát autó ami elmegy 500 e km-t, vagy 2 új, amik egyesével elmennek 250 e km-t, de minden szervizzel egyebekkel. Nem tudom a egzakt végeredményt, de gyanítom, hogy nem a két új autó nyerne...:( És ezt olyanoktól hallom akik fuvarozással foglalkoznak. Én személy szerint a sportkocsikra vetnék ki hatalmas adót, mert feleslegesek. (Persze nem mert örömfaktor, valakinek ez kell stb). Vagy ne is, járjon mindenki egyen autóval. Mondjuk egy 1.2 es kis turbós autóval, ugyan olyan kasztnival. Minek ez a sok féle? 130-al ez is tudna menni, többel úgysem lehet. No és akkor meg is érkeztünk egy szép új világba...

C@raVWelle 2015.06.14. 12:11:52

@C@raVWelle: A helyesírási hibákért bocsesz:)

dodi83 2015.06.14. 12:21:43

@C@raVWelle: Nehéz lenne a sportkocsi fogalmát meghatározni :)

ps3peter 2015.06.14. 12:41:21

@C@raVWelle: ez a régi autó sok futás vs. új autó legyártás számítgatás mindig ott bukik meg, hogy a sok birka ember azt hiszi, egy régi autó mondjuk 20-50%-kal szennyez többet. Ebben az esetben a sok okoskodónak tényleg igaza lenne, csak kár hogy a valóság úgy néz ki, hogy egy régi autó 10-20-szor annyi ocsmányságot ereget, mint egy modern. Teherautónál meg ugyanez hatványozottan látható...

nick papagiorgo 2015.06.14. 12:48:43

@dodi83: nem, de ha pl. egy új Swiftet veszel, akkor majdnem ugyanannyit fizet - max annyival kevesebbet, amennyivel a lóerő kevesebb :)

C@raVWelle 2015.06.14. 12:51:18

@ps3peter: Ennek az információnak a forrására lennék kíváncsi... Konkrét adatokkal, mérésekkel. Hiteles helyről. A von Bauch' módszert én is ismerem...

nick papagiorgo 2015.06.14. 12:57:35

@C@raVWelle: mondjuk a vállakozók pont jó nem példa erre, mert ha adóznak (ha....), akkor a költségeiket (beleértve az autóvásárlást, a benzint, a matricát, a szervizt, mindent) elszámolhatják mint költséget. Tehát max az lehet, hogy nincs pénze egy vadiúj autó vásárlására, vagy nem adózik annyit, hogy az összes autóval kapcsolatos költséget leírja - kb ez lehet a két ok, ami miatt nem vesz újat.
A fuvarozók is érdekes szakma, nekem pl. telesírták a fülemet, hogy milyen drága az üzemanyag, meg "estleges üzemanyag-felár" meg ilyenekkel akartak operálni, de amikor megzuhant a benzinár egy százassal, valahogy nem csökkentették az áraikat, hehe :)
Egyébként a nagy fuvarozók vesznek újakat, mert van az amortizáció, tehát a költséget kb 5 év alatt leírják. A "mindenre vállakozó" Pista bácsi (aki pl. egy seggel elmegy Spanyolországba, a tachográfot meg buherálja), na az nem vesz újat, mert ne mfizet adót, és nincs miből levonni :)

ps3peter 2015.06.14. 13:00:31

@C@raVWelle: de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm
lásd pl. a teherautók nitrogénoxid vagy szilárdrészecske kibocsátását Euro 1 és Euro 6 között. De nézheted a személyautókét is, az se sokkal szolidabb, csak nincs annyira részletezve, mert korábban kevesebb összetevöre volt a mérés kidolgozva...
Szóval védheted az régi romot, de szerintem te se szeretnéd, ha a hároméves gyereked a kipufogód mögött játszana bújócskát...

Pepejoe 2015.06.14. 13:03:28

@ps3peter:

Azért azt ne feledd, hogy jelen estben munkaautókról van szó, nem hobbiról. A jog és lehetőség mint megjegyzés inkább arra passzolna.
Nekem sem tecc, amikor az öreg Transporter a pofámba vágja a füstöt de az a helyzet hogy ez van. A főnököknél kell reklamálni, Viki és elődei, miért nem lehet egy péknek az első szériás Dyna helyett egy új Iveco. De akkor abból se legyen vita, ha a Pékszövetség teszem azt 600-es kenyeret akar mert a pénz nem terem csak úgy magától. Viszont akkor ne 110k.-t keressen az emberek 80%-a az országban, hanem szorozzuk meg legalább néggyel, hogy meg is tudjam venni azt a kenyeret. Tőlem lehet 1000 is a kenyér, ha olyan a fizu.
Szerintem ha egy tv szerelő kijönne egy 10 perces melóra 50k.-ért, rögtön megalkuvó lenne az emberek nagy része és visszaültetné a szakit akár egy 2T Waresz kombiba is és már nem lenne olyan érdekes a környezetszennyezés. :D

nick papagiorgo 2015.06.14. 13:07:22

@nick papagiorgo: egyébként ez a fuvarozós sztori ez olyan, hogy én pl. éves szerződéseket kötök, tehát mennyi lesz egy fuvar "innen oda" a jövő évben. Folyton jönnek ezzel az üzemanyagfelárral, hogy hát ők nem tudják most, hogy mennyi lesz az üzemanyagár év végén. Tavaly meg az volt, hogy hát a gonosz kormány bevezette a megyematricát.
Mire én mondtam, hogy nem is tudtam, hogy csak két megye között közlekedik, én pl. Németországba küldtem, azt hittem teljes hazánkra érvényeset vesz. Meg beszéljünk akkor arról, hogy mennyit esett az üzemanyagár, és mennyit kapok akkor vissza.
Aztán néztek rám, mint a harmadik teve Noéra :)

nick papagiorgo 2015.06.14. 13:12:41

@Pepejoe: ld előző hozzászólásomat feljebb. Az emberek 80 %-a nem 110-et keres, hanem a KIMUTATHATÓ jövedelme annyi (a többi meg....). Ha az emberek 80 %-a 110-et keresne, nem tömörülnének annyian a teszkóban pl, hanem a fakérget rágnák :)

A pékek is megnyalhatják a sót amúgy, folyton emelni akarják a kenyér árát az üzemanyagköltségek miatt, de amikor csökkent, akkor nem igyekeztek csökkenteni, sőt, ment a blalbla, hogy most meg a búzatermés volt rossz, és ezért kéne emelni :)

C@raVWelle 2015.06.14. 13:13:38

@ps3peter:
Tudod mi a különbség az elmélet és a gyakorlat között? Elméletileg semmi, gyakorlatilag meg...
A szabványokat ismerem. Ettől függetlenül kíváncsi lennék egy átfogó mérésre. Számolni én is tudok:)

ps3peter 2015.06.14. 13:13:51

@Pepejoe: szerintem meg pont hogy a munkaautónál kéne sokkal szigorúbban venni a dolgokat. Német kisvállalkozóknál normál, ha nekik 30%-kal több jut a hó végén, mint az alkalmazottaiknak. Magyarországon az alkalmazott minimálbért kap akkor is, ha a vállalkozó milliókat kaszál havonta, egyszerüen azért mert sok a birka és kevés a fü, azaz van helyette 100 másik, ha nem tetszik. Az olyan tudású emberek, akiket nem lehet öt perc alatt lecserélni egyböl nem 110-et kapnak Magyarországon se, csak belölük nagyon kevés van...

ps3peter 2015.06.14. 13:20:13

@C@raVWelle: te kértél forrást, ott van. Elmélet, gyakorlat? A gyakorlat pedig az, amit írtam, nem fogod odaengedni a hároméves gyerekedet a kipufogód mögé bújócskázni, de azért még ezernyi kifogás fog eszedbe jutni, hogy miért jó az, ha a százéves szarral pusztítod a bolygót.

ps3peter 2015.06.14. 13:29:41

Na, ebböl nekem ennyi elég, nem itt fogjuk megváltani a világot, elmentem csavarogni a hegyekbe egy tök felesleges sportkocsival... (nobody is perfect)

C@raVWelle 2015.06.14. 13:33:01

@ps3peter: én nem személyeskedtem, csupán felvetettem pár gondolatot, de nem ment át:(

Pepejoe 2015.06.14. 13:42:49

@nick papagiorgo:

Na, és akkor vajon mennyit keresnek az emberek?

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.14. 13:54:16

@jani taxis: dobd össze egy blogbejegyzésben, hidd el addiktív dolog blogolni, ha elkezded :)

@ps3peter: nyugaton legöbb esetben ilyen adórendszer van hatályban, ezért is kerül 5000 euróba a sok 10 éves bimmer.

@Ortodox: te sem jártál még Luxembourgban öcsém...
Halkan jegyzem meg, a belga vagy a holland autópark se kispályás. És nemrég keltünk át Franciaroszágon É-D irányban, persze vannak 2CV-k, de jól belegondolva a mi "prémiumautóink" (10 év körüli bimmerek és merdzsók) teljesen hiányoztak. Voltak új 5ösök és hármasok meg sok Renault Scénic és Megane, Golf VII.

Pepejoe 2015.06.14. 14:01:45

@ps3peter:
Hát persze, hogy szigorúbban kéne venni, ez nem kérdés.
Én a hátteréről beszélek. Vagyis pont arról, ami nincs.

Ortodox 2015.06.14. 14:02:03

@Ződ2000: Luxemburg, haggyál már. Jó hogy nem a monacói kaszinó parkolójával jössz.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.14. 14:12:33

Kicsit elkanyarodva a témától, de azért jön annyi tizenéves bimmer, mert ezekből adták el a legtöbbet, így használtan is ezekből van legnagyobb számban.

Ráadásul nyugaton az adórendszer löki ki ezeket, hogy mindenki vegyen újat. (Ami mellesleg ugyanúgy dízel lesz).

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.14. 14:17:19

@Ortodox: nagyobb autópiac mint a miénk. A belga pedig nagyobb mint egész K-Európáé (amúgy lakosságuk magyarral összevethető). És náluk pl a 3er a második legnagyobb pld számú autó.

Nem tudom te merre jártál, én nem azt tapasztalom, hogy A miénkhez fogható lenne az autóprkjuk...

nick papagiorgo 2015.06.14. 14:22:47

@Pepejoe: hát azt nem tudom :)
viszont nem átlagosan 110-et, az tuti, mert a minimálbér 105 ezer, a bérminimum (amihez középfokú végzettség kell) meg 122 ezer :)
Nost ezzel nem Téged akarlak fikázni, félre ne érts. Láttam én is valami statisztikát az indexen, ahol tizedekre osztották a lakosságot, és pl. a 9-ik tizedbe be lehetett kerülni valami átlag 130 bruttó bérrel, vagy hogy. Ez azt jelentené, hogy mondjuk egy középfokú végzettségű pályakezdő, aki bruttó 130 fölött keres, gazdagabb, mint az emberek 80 %-a. Szerinted ez reális? :)

Ortodox 2015.06.14. 14:34:56

@nick papagiorgo: Minden attól függ, hogy mennyi a melós, és mennyi az eltartott.

Én most a kommmunista blokk Svejcában, Prágában csapatom. Nem, nem veszem el a munkájukat, mert nekem magyarul is kell tudnom.

A cseh nagyátlag bruttó 27et keres, a prágai nagyátlag 32őt (Ez 350.000 ft kb.) Nem egy egetverő összeg, egy kicsit magasabb mint a budapesti átlag. Node, senki nem a bruttóbul él, ugyi.
Fingom nincs mennyi marad Mo-n 350ből, de biztos nem 250, mint itten. Ja és ezt úgy hogy itt elvileg magasabb az SZJA, 19% FLAT TAX.
Na ennyit svejcról. A csehek amúgy kurva meglepő módon Skodákkal járnak, és nem fikázzák mint mi a Sutyukit. Csak hogy autósat is mondjak.

nick papagiorgo 2015.06.14. 14:48:33

@Ortodox: nálunk (most megnéztem) 350-ből nettó 230 marad.

Amúgy a magyarokkal úgy általában az a baj, hogy állandóan nyafognak: ki***t velük az állam (bárki is van épp kormányon), a főnökük, mindenki. Nézzék meg milyen szegény vagyok, ki van a seggem a gatyából, nézze csak meg! :) meg ezek. Soha semmi sem elég jó, a fizetés kevés, a kormány béna, a szomszéd sokkal gazdagabb, mint én, a Szuzuki egy szar, ésatöbbi. De ugyanakkor rengetegen nem tesznek semmit a saját boldogulásukért, nem tanulnak, nem költöznek el, hogy máshol jobb munkájuk legyen stb, csak várnak, a Jósitenre, vagy én nem tudom kire, hogy húzza ki őket a szarból.

Egy pillanatra abbahagyná mindenki ezt az állandó nyafogást meg siránkozást, és elkezdene tenni valamit, hogy a saját dolgai jobban menjenek, teljesen más hely lenne ez :)

No mindegy, elnézést az offért :)

Csalfa Romeo 2015.06.14. 14:50:30

@Nyiri: Mostanra jól elfogytak, nagy részüket csettegővé alakították - tüzépeknél lehet hébe-hóba látni piros rendszámos tákolt változatokat. Fehér rendszámos platós már nem nagyon van, buszból meg tényleg alig-alig lehet már. Pedig Istenem, az a dízelhang, azt nem lehet feledni:)Hasonló, mint a csőrös Csepeleké. Érdekes egyébként, hogy az Ifák tartják magukat, pedig a gyártási országuk ugyanaz...

nick papagiorgo 2015.06.14. 14:52:53

@Pepejoe: ahogy körbenéztem egyébként, a multik általában normális gépeket tesznek a dolgozó segge alá. A lefingott gépek általában a magánvállakozóknál vannak, akik nem maguk hajtják a gépet, hanem emberük van erre (pl. aki teríti az árut, vagy anyagért szaladgál stb). Na ott siralmas állapotok vannak, mert a vállakozó nem ruház be valami normálisabb gépbe, mert úgyis csak összetörnék, meg leamortizálnák, meg minek klíma abba a kocsiba, hadd izzadjon a dolgozó, hát nincsen énnekem pénzem ilyen luxusra, ésatöbbi.

Pepejoe 2015.06.14. 15:11:15

@nick papagiorgo:

Igen, sajnos igen, reális.
A magyar átlag nettó 140 és egypár ezer Ft. Ez a statisztika, egy kormány által is elfogadott helyről. Nekik pedig érdekük lenne az, hogy ez az összeg magasabbra legyen hazudva, így nem olyan gáz az ő "munkásságuk".
A pénz. Ez abból adódik össze, hogy az emberek egy kis része sokat keres, pár 100k.-t, esetleg megközelíti a milliót bruttóban, ezzel javítja a statisztikát, mert a többiek meg 130-140k. BRUTTÓT kap, annak szégyenteljes a nettója. Ezt a kettőt összehúzva egy kalapba jön ki a fent említett 140 valamennyi, azaz a 214k.-s bruttó átlag, most nem keresem meg azt a HVG.-s cikket. Ez van, ez az igazság. Én nem szégyenlem a fizumat, bizonyára az én csődöm de rajta vagyok az ügyön, számszerűsítsünk.
Nekem 130k. a bruttóm, számold ki a nettóját. Ez egy jó átlagnak számít az én munkakörömben, ez ennyit tud ebben az országban (mármint a bruttó), erre jön némi műszakrendi pótlék, amit persze benyalva a középvállalatoknak úgy csökkentettek vikiék, hogy szerintük csak este hattól van délután és nem kettőtől, tehát 14-22h.-közti melóbeosztásban megfelezték az 1 hónapra eső pótlékodat. Köszönjük. Lényegében 1 hét délutánt átminősítettek délelöttnek. Hozzáteszem, hogy jogkört is adtak a cégnek, miszerint jó részét nem kell kifizetni, hanem az idő mozgatható szabadságban. Csakhogy nekem nem idő kell mondjuk egy szerdai napon otthon ülve ingyen, hanem a pénz a számlámra. Szerencsére ritkán merik megjátszani mert folyamatos szabotálás lenne a vége, meg nem érek rá maradni mert fingott a macska, fáj a fejem, szül az asszony pont akkor.
Aztán addig mocorogtam, amíg kaptam egy kis plusz melót 45 br.-ért havonta, amit heti egyszer kell elvégeznem, lehetőség szerint éjjel, amikor nincs munka. Plusz, mivel nem büdös a munka és fiatalként nem is visel meg különösebben egy kis fizikai túlóra, mondjuk 8+6, kapok arra is egy kis zsét. Így jön ki cafeteriaval, asszem nem hagytam ki semmit, olyan 218br.-ra a fizupapírra. És így tényleg megvan a 140 kb nettóra, ja meg a 8k. kajajegy, pár ezres magánnyugdíjra, végülis ki is jött a KSH kimutatása.
Így néz ki egy teljesen átlag fizu ma az országban és úgy látom, hogy ennél inkább csak szarabb van.
Úgyhogy igen, 110.k.-t keresnek az emberek. Ha kihagyjuk a képletből a fent említett 20%-ot, akik javítják a statisztikát a jó fizujukkal, besírsz egyből. :)

nick papagiorgo 2015.06.14. 15:46:09

@Pepejoe: hát nemtom. Én valami 235-240-et találtam
www.ksh.hu/keresetek
ami olyan 150 nettó.
Meg van egy pár ismerősöm, akik ugyan a minimálbér körül keresnek papíron, de hát jön még a zsebbe, ugye. Az se mindegy, hogy hol laksz, ugye, valami HVG-s cikk szerint pl. Budapesten 300 az átlag, de mondjuk Békésben csak 160.
No mindegy, ne menjünk el túl ebbe az iránybe, ez egy autós portál végülis :)

Prérifarkasz 2015.06.14. 15:49:03

@ps3peter: Ezek az adatok kb. annyit érnek, mint a forint '46-ban... Mit kezdjek olyan adatokkal, amit új autóknál laboratóriumi körülmények között mérnek... amikor az autók átlagéletkora 13 év fölött van. Nem szeretném a dízeleket védeni, a régieket sem, de az újakat sem, mert 2-3 évesen már ugyanúgy okádják a füstöt mint a régi... Semmivel sem jobbak. Csak újonnan, laboratóriumi körülmények között a mért anyagokat tekintve... Amikor meg már jönnek a problémák, 2-3 évesen, akkor kiiktatják a részecskeszűrűt stb. Szóval ezt hívják parasztvakításnak. Még egy dolog, az hogy az új dízeleknél nem látható és nem mérhető a károsanyagkibocsájtása, az nem jelenti azt, hogy nincs is, egyszerűen olyan apró finomszemcsék keletkeznek, amelyeket a mérésre használt eszközök nem képesek kimutatni, csak elektromikroszkópok... Ezekkel meg nem gyakran mérik az autók emisszióját. Itt a TC-n is született cikk pár évvel ezelőtt ezzel kapcsolatosan, hivatkozva nemzetközi kutatásokra... ha gondolod keress rá, sajnos én nem érek rá.

Pepejoe 2015.06.14. 16:04:10

@nick papagiorgo:
Én 140 pár ezerre, de jó, legyen 150k. Nem látom az érdemi különbséget, ez már elhanyagolható.
A lényeg, hogy hogy adódik össze az a magyar átlag 150. Hát így, hogy X %-ék keres rendesen és ez megdobja a másik X szar fizuját. A jól keresőket vonjuk le, mert attól a szarul keresők nem fognak több számlát befizetni vagy több kaját venni, mert az átlag a 150. Bármennyi is lehet az, ha neki csak 110-et utalnak át. Márpedig javarészre ennyit.
A zsebbefizetés meg olyan dolog, hogy ne számoljuk bele, hiszen vagy van vagy nincs egy vállalkozásnál, nem konkretizálható összeg, nem tudsz vele pontosan számolni csak találgatni. Azzal tudsz számolni ami kimutatható és bizonyítható, az pedig a fizupapír, ennyi.
A statisztika pontos számokra épül, "ha"-ra nem.
A bíróságon is csak az létezik, ami be van bizonyítva, hiába tudja mindenki, hogy valami úgy van, ahogy.
De tényleg igazad van, nem kell elmenni erre, ez van oszt' kész, csak nem árt utánanézni, mi-hogyan áll össze és máris nem olyan szép a menyasszony.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2015.06.14. 16:55:31

@ps3peter: Ülj be egy garázsba a vatta új, üde hegyi levegőt uninkornispukizó benzines autód mellé, csak 15 percre a garázsba és a hülyeséged problémája örökre megoldódik.

nick papagiorgo 2015.06.14. 17:07:05

@Pepejoe: hát nézd, nekem azért a "zsebbekapós" ismerőseim folyton nyafognak, hogy nekem mennyivel jobb a fizetésem, mint nekik. Mondom, és ami a zsebbe megy? Ja, hát azt ne számoljuk bele... aztán miért ne? Az nem jövedelem? Azért mert látható, attól az még az.
Én itt Pest környékén dolgozok, most pl. keresünk egy embert, irodai meló, kell hozzá középfokú végzettség, nyelvtudás, meg mondjuk 2-3 év szakmai tapasztalat. A fizetés az olyan bruttó 300 körül lenne. És nincs ember, nem jön, mert az kevés. Aranyos, nem?
Másik, egy kollégám elkezdett nyafogni, hogy kevés a fizetés (ez a bruttó 300 környéke). Aha mondom, van a melegétkeztetés, erzsébetutalvány, a benzinedet fizetik (vagy ingyenes céges buszjárat, a lényeg ugyanaz, az utazásra nem igazán kell költeni), évente kétszer prémium, ezeket beleszámoltad? Összesen havi kb 30-50 között tisztán. Ja nem, az nem fizetés. Hanem micsoda? Az valami ajándék, vagy az csak "jár"?
El van tévedve azért itt néhány ember. Párat elküldenék azért néha mondjuk Szabolcsba, hogy nézzen körül ott, hogy ott mennyiből élnek emberek :)

Ortodox 2015.06.14. 17:14:00

@nick papagiorgo: No, ez az egyik.

A másik, hogy a magyarok taplók, idegesek, türelmetlenek. Egymással. A prágaiak bevesznek minden reggel 3 leszarom-tablettát oszt jóvan. Tényleg kevesebb a rinya meg az anyázás.
Persze, a csehek is parasztok, csak másképp. Az átlag cseh pl. kifejezetten udvarias, függetlenül attól, hogy bíró vagy útkaparó munkás. De pl. úgy öltöznek mintha csak a turkálót ismernék, köpködnek mint egy kocsis, elég jó arányban büdösek. A nőktől sem vagyok elájulva.

Amit viszont szeretek bennük, az az öniróniájuk. Ők tudják hogy milyenek és röhögnek magukon. Ez mo-n elképzelhetetlen, mert valaki vagy turbómagyar, vagy hazátlan hazaáruló...:)

Na mind1, Prága amúgy tényleg jó hely, kedves emberekkel és megfizethető árakkal. Csomó olyan magyart ismerek, aki 1 deka cseh tudás nélkül kurva jól elvan itt (ez csak Prágára igaz), rengeteg a külföldi itt lakó+turista.

nick papagiorgo 2015.06.14. 17:14:50

@Prérifarkasz: van ebben igazság. Mondjuk azzal az EU sem kalkulálhat, hogy a koma majd kikapja a részecskeszűrőt vagy katalizátort "ez is csak fojtásnak van itt" felkiáltással.
Az EU-s norma mondjuk egy marhaság, pl. eleve meleg motort mér. Az USA-s az állítólag jobb, ott mondjuk nincsenek is dízelek túl nagy számban :)
A hazai helyzetről meg kb annyit, hogy én még nem igazán láttam olyan autót, amelyik megbukott volna a környezetvédelmi vizsgán (amire régen a zöldkártyát adták), még a füstokádó romok se. Hogy van ez, nem értem :)

nick papagiorgo 2015.06.14. 17:26:35

@Ortodox: hát igen, amit leginkább én is hiányolok mostanság az az önirónia meg a humor úgy általában. A szockóban még tudtak nevetni, ha kínjukban is. Mostanra ez kikopott.
Meg ez a mindent két táborra osztás, ez nagyon zavar. Vagy balos vagy (és akkor narkós liberális buzi hazaáruló),vagy jobbos (és akkor szittya turbómagyar idegengyűlölő náci állat). Ahogy Te is mondod. Értelmes embert (olyat, aki mondjuk objektíven képes látni, és tetszik neki az aktuális kormány (vagy bármelyik párt) intézkedései közül "ez", de utálja "amazt") el se tudnak képzelni :)

Pepejoe 2015.06.14. 17:57:44

@nick papagiorgo:

Persze hogy bele kell számolni azt is, ha van. De ha nincs, mit számol bele? Az én ismerőseimnek meg van egy picsányi bruttója, mellé meg nem kap semmit, azaz a cafeteriát nagy leereszkedve, amit egyébként a bruttódból számolnak ki. Azaz átlag 11800 Ft. szokott nekik lenni mert szar a bruttójuk. Ja, pont kajajegyet csak 8k.-ig kérhetsz, a többit másból kell összeraknod vagy bentmarad. És arra is felhívják minden év elején a figyelmet hátulról mellbe stílusban, hogy ismét emelték a cafeteria adóját, így borulj térdre, hogy kifizetik és kapod mert amúgy nem kötelező.
Minnél többet keres valaki, annál több a cafi. Az egyik kisgórénak 70k. a cafija. Ennyi. Nem sajnálom tőle, mert az egy ilyen beosztás, csak az arányok végett mondom. De 70k.-ból itthon kettőnknek 1 hónapra bőven megvan a kaja és akkor már csak a csekkek maradnak, ami nem vészes szerencsére. Nekik is megvan gondolom, mégis sír.
Improduktív munkákkal nem vagyok képben, ha 300k.-ra nem jönnek, az szánalom. De talán már kint vannak azok az emberek az országból, nem lehetséges?
Na látod, pont az említett szabolcsiakat akartam felhozni. Közéjük mersz-e menni, hogy 150k. az átlagfizu M.o.-n, fel a fejjel? :D
Szerintem ha csak 1 ember fosul él egy tízmillás országban, (nemhogy egy egész megye akár) nem tudja fizetni a cuccait, nem tud rendes kaját enni, az pláne 2015-ben a világ bármely táján ugyanakkora gáz, mintha 10.000 vagy 100.000 ne tudná megtenni ugyanígy tízmillió emberből.
Ne örüljünk már egy éppenhogy 6 számjegyű összegnek.

nick papagiorgo 2015.06.14. 18:45:19

@Pepejoe: cafeteria: hát igen, ez egy ilyen dolog, pl. szolgálati autót is a menedzser kap, aki meg amúgy a fizetéséből simán meg tudná venni, meg tankolni is.
Munka: ez egy termeléstervező / gyártásprogramozó meló. Excel kell hozzá, meg józan ész, meg középfokú végzettség meg angol nyelvtudás. Gondolod, hogy az összes ilyen ember kint van? Egyszerűen nem értem pl. a mai "frissdiplomásokat", mások is mesélték, hogy ilyen irreális, 400-500 ezres kezdő (!) fizetéseket szeretnének, tapasztalat nélkül. Aztán meg nyafognak, hogy sok a munkanélküli köztük.
Szabolcsiak: ld Ortodoxhoz 14.48-kor írt kommentemet is. Én pl. Egerben éltem, imádtam azt a várost, de ott (mint sok hasonló helyen) is az van, hogy van egy max bérszint, amit elérhetsz, és nincs tovább. Főnök sose leszel, ki nem emelnek, van 3-4 cég, akik nem veszik át egymás embereit, tehát még az sincs, hogy elmész máshová, többért. Ha meg épp válság van, akkor örülsz, hogy luk van seggeden és nem rúgtak ki, mert meló az sehol. Egerben max szőlészkedni lehet mellette némi több pénzért (de sok helyen még ez sincs). A szívem vérzett, de fogtam magam és elköltöztem ide Pest mellé, mert itt mondjuk a másfélszeresét megkeresem, van karrierlehetőség, és annyi cég van, hogy valahol biztos lesz meló. És voltam én munkanélküli még itt is, bele se gondolok, ha mi történt volna, ha ott lettem volna munkanélküli, azóta se lenne melóm valószínűleg.
Tehát én pl. igenis el tudok menni, és a szemükbe tudok nézni, és azt tudom mondani, hogy gyerekek, hagyjátok itt Alsógubacsfalvát, menjetek a városba, tanuljatok nyelveket, menjetek külföldre, stb. Mert a munka, az nem fog Alsógubacsfalvára jönni. Azt hiszem, hogy páran megértenék - és ha csak pár ember van, akit így ki tudok húzni a szarból, már megérte. Nekik ez lenne a megoldás, nem pedig ott tepedni, és várni a segélyt, a közmunkát meg ezeket :)

Pepejoe 2015.06.14. 19:04:07

@nick papagiorgo:

Hát ez az, hogy elmenni, nem is egy vagy pár országgal, hanem akár csak pár megyével odébb. Mit gondolsz, ki(k) ugatnának legjobban, ha egyes megyék elnéptelenednének, mások meg túlnépesednének az elköltözők miatt, mert tegyük fel mindenki megfogadná az amúgy jogos és alátámasztható tanácsodat?
Főnének odafent a fejek.
Ráadásul a farkába harapna a kígyó egy idő után, hiszen ha mindenkinek lenne diplomája és ezáltal minimum egy nyelv a hóna alatt, már nem lenne érték, pláne ha egy helyen tömörülnek. Akkor kettőt kellene tudni, aztán hármat. Aztán takarítónak is minimum érettségi, bár ez egyre több helyen már így is van. Vannak szerényebb képességű és képzetlenebb idősebb emberek is, nem csak mi, nekik is kell valami. Nem halhatnak éhen 110k.-val mert elment melletük az idő. Nem is olyan rég még nem volt egyértelmű az érettségi és itt az 50-es 60-as években születettekre gondolok, de akár a 70-es is jöhet még a fővárosban is akár.
Én úgy gondolom, hogy ha valaki szorgalmas a lehetőségeihez és adottságaihoz mérten, akár a 6 általánosával is komolyabb anyagi gondok nélküli életre jogosult. Főleg egy eu.-s országban. De ez nincs így.
Nem-e lehet-e, hogy a rendszerben-e van-e a hiba-e? :)
Ez momentán dzsungel és ez nem jól van így, elméletileg egy civilizációban élünk, bőven a XXI. sz.-ban.

nick papagiorgo 2015.06.14. 19:09:33

@Pepejoe: ja, még egy dolog ehhez a témához, hogy kicsit "autósabb" vizekre evezzünk :)
Olvasom a múltkoriban, hogy a kormány autópályákat épít, és hát sokan nyafogtak, hogy miért pont oda, miért nem máshova, ott nem jár senki, nem is kéne építeni, csak pazarolják a pénzt, ésatöbbi. Az egyik "szakértő" koma (asszem a 444-en) még azt is leírta, hogy hát Lengyelországban kevesebb autópálya van, mint nálunk, mégis jobban megy a gazdaság, vagy mit hadovált össze.
Basszus, azt hittem, hogy mára már szinte mindenki számára nyilvánvaló, hogy ahol autópálya van, oda megy pl. az új tőke. Egy új gyár megépítésénél elsődleges szempont, hogy milyen az infrastruktúra. Hogy lehet valaki annyira gyökér, hogy azt mondja, hogy inkább ne építsünk autópályákat? Azért mert ott most nincs semmi, nem biztos, hogy nem is lesz, és nem hiszem, hogy a kormány az illetőket egyesével bevonná abba, hogy milyen multi épp hova akar letelepedni. Egy ilyen Alsógubacsfalva típusú helynek pont élet-halál kérdés lehet, hogy ha építenek mellé autópályát. A multiknak jellemzően úgyis betanított munkás kell, az meg van ott dögivel (egyéb sincsen). Hogy ne építsünk stadiont, azt értem. De már autópályát se? :)

nick papagiorgo 2015.06.14. 19:19:08

@Pepejoe: figyelj, ez van. Az Audi meg a Mercedes úgy halássza meg kecsegteti az embereket. Oda kell menni, mert ott van munka, kész. Az "ddafentieknek" az a dolguk, hogy megtervezzék, hogy ne az legyen, hogy megyék néptelenednek el, mert mondjuk az ország 40 %-a Györ-moson-Sopronban dolgozik.

Ettől a diploma + 2 nyelv + még több kell dologtól nem félek, bár ott tartanánk, hogy mindenki ennyit tud, és egymást szorítják ki. Rengeteg diplomást ismerek, akinek nincs is nyelvvizsgálja, vagy "te adni a kalapács én törni magyar" szinten kommunikál. Ha ennyire képzettek lennénk, max a legjobbak elmennének külföldre, még több pénzért. Bár ez lenne.

Az időseket meg tényleg sajnálom, de nekik szerintem az a dolguk, hogy felneveljék a gyerekeket úgy, hogy piacképes szakmájuk meg minél több nyelvtudásuk legyen. És akkor a gyereknek jó állása lesz, és tudja a nyugdíjas szüleit támogatni (mert a nyugdíjból ne mfognak megélni ugye). Az mondjuk nyilvánvaló, hogy egy 50-es vagy 60-as nem szerez újabb diplomát, vagy nyelvtudást. De aki a gyereket csak a családi pótlék egy forrásának tekinti, de nevelni nem neveli, a gyerek meg felnő mint a gyom, az utcán vagy akárhol, az majd időskorára saját magával cseszik ki....

Pepejoe 2015.06.14. 19:50:04

@nick papagiorgo:
Igen, azt a cikket én is olvastam. :/ Szomorú is lettem, hogy ilyen emberek egyáltalán akármiben is teret kapnak. Nincs is mit hozzáfűzni.
Ez az, hogy betanított munkás kell, ez jól is van így, van is rengeteg csak ezzel nem kéne visszaélni. Lásd Tecsó. Kell az éjszakai árufeltöltő, de pénzt azt nem adunk hozzá.
Az odafentiek, jaja. Ez lenne a dolguk, én is erre utalok. Mégsem teszik.
Az időseknek pedig ez LENNE a dolguk és amennyire látom, meg is tették ami tőlük telik és így te is ott lehetsz ahol és én is. Mert lehetne szarabb is. (ebbe persze nem nyugszunk bele)
Ne feledjük, hogy akik az 50-es években születtek, azok a 70-es 80-asban szültek legkésöbb, szintén épp elvolt valahogy az emberek javarésze, adtak egy szakmát a gyerek kezébe, nagyobb szerencsével érettségivel és ennyi telt általában úgy 1995-1998-2000 körül, amikor 20k. volt (ebből nem lesz fősuli a gyereknek) a minimálbér, valami ilyesmi rémlik...az akkor végzett emberek a mai 30-asok és épp 40-esek, elméletileg az egyik húzócsapat kéne legyen már megfelelő munkatapasztalattal, még rugalmas hozzáállással és "nevelhetőséggel". De azért annyira már nem irányítható generáció, hogy fát vágj a hátán és ezért fáj a sok nyomorultnak fent, ha ennek a csapatnak egy jó része eltávozik másfelé. Vagy lehetne megfelelő teret hagyni itt élni, mondjuk méltó 200k. nettó stresszmentesen, ha valaki többet akar a terveihez (család meg ilyenek) adott a lehetőség többet tenni érte.
Természetesen el lehet várni, hogy mindenki képzett legyen akár több különböző téren is, de ez nincs így és nem is lesz sehol. Viszont azoknak az embereknek is meg kell tudniuk élni szépen és tisztán, ha csak a füvet nyírják az árokparton Árokpartpusztán egész nap vagy szemetet szednek szúróbottal. Rájuk is szükség van mert nem én akarom csinálni több szakmával és stb.

nick papagiorgo 2015.06.14. 20:23:03

@Pepejoe: hát ez van. Teljesen egyetértünk. Annyi még, hogy pl. szerintem inkább a nyelvtudást kellene hajszolni mint a diplomát, mert ha valaki jó szakember, és nyelvet beszél, az többet ér, mintha elvégzett valami most divatos médiaszakot. Mondok egy példát, ha már autóipar, minőségügyi szakemberekből pl. egyszerűen nincs elég - nem feltétlenül mérnökökre, meg ilyenkre gondolok, azok sincsenek, de pl. egy középfokú végzettségű szakemberre, csoportvezetőre stb. Olyanok jönnek, hogy siralom, "vonzódik a minőségügyhöz", de életében még ilyen helyen nem dolgozott (vagy behazudja, hogy igen, de az első kérdésnél lebukik),az ISO szerinte egy energiaital, "liquid" beszél angolul, és tud olyan programokat használni, mint a "kitekintő gyorsvonat", ami amúgy az outlook express. Szóval itt még lenne hely simán, akárkinek is, aki ennél többet tud:)

No mindegy. Elszunnyadok lassan, holnap munka van. köszönöm a beszélgetést, és minden szépeket :)

Arcade Macho 2015.06.14. 21:35:30

@dodi83: "Csak ezzel az a baj, hogy általában a kisebb pénzűek járnak a régebbi dízelekkel, tehát továbbra is azt szívatnák nagy adóval"

agglomert aki beletol napi 60 - 100 km -t ne nevezzuk szegenynek
o egy alsokozep benyasat siman kellene tudjon venni, mondom BP
aki meg nem annak ott a Volanbusz es a MAV, meg a helyi gyesznyotelep ha olyan keveset er a tudasa akkor tolja csak helyben

Arcade Macho 2015.06.14. 21:40:56

@ps3peter: "Ebben az esetben a sok okoskodónak tényleg igaza lenne, csak kár hogy a valóság úgy néz ki, hogy egy régi autó 10-20-szor annyi ocsmányságot ereget, mint egy modern."

ez pont hogy nem igy van

20 eves Euro 2es benya kb annyi NOXot tol mint a mai csucsmodern turbodizelnek a nagy resze valos hasznalat mellett merve(igen!!! a DPF + hugyos rendszer utan is), mig finomporban meg szinte semmit...

volt egy cikk, a kisteherek propanbutanositasarol, hat koszonom a T Vezetoinknek ezt a retardalt idiota jogertelmezest, remelem minel tobb tudorakot kap, kezdve a "nem lett doktorim de legalabb a f@rkam nagynak lassek ezert felsokatban tolom varosban is" smittpalikaval egyetemben

boom2 2015.06.14. 21:44:28

@nick papagiorgo:

"autóipar, minőségügyi szakemberekből"
jah akkora a kereslet, h 4 év bosch és knorr-bremse-nél eltöltött munkatapasztalattal nem tudtam elhelyezkedni..

amit a kamuzós munka-vállalókról írsz, azt én meg pont fordítva éltem meg hazug aljas munkaadók képében

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.14. 22:19:37

@Prérifarkasz: "az újakat sem, mert 2-3 évesen már ugyanúgy okádják a füstöt mint a régi" Ezt a baromságot meg honnan szeded? Igen ha leszedik a katalizátort persze hogy szennyez,ez minden autóra igaz. Csak talán nem lenne szabad engedni (mondjuk a műszakin?) hogy szétbarmolják a kocsikat.

@Arcade Macho: "20 eves Euro 2es benya kb annyi NOXot tol mint a mai csucsmodern turbodizelnek a nagy resze valos hasznalat mellett merve"

Azért érdekelne hogy ezt a marhaságot honnan szedted...

Arcade Macho 2015.06.14. 22:54:34

@Ződ2000: gugli + real nox diesel
www.greencarcongress.com/2014/10/20141012-icct.html

"On average, NOx emissions from the tested vehicles were about seven times higher than the limits set by the Euro 6 standard. If applied to the entire new vehicle fleet, this would correspond to an on-road level of about 560 mg/km of NOx (compared to the regulatory limit under Euro 6 of 80 mg/km)."

en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
HC+NOX, petrol+euro2: 0.5 g

mint utalag lathatod a cikkben az "ICCT" vegezte el igy az original: www.theicct.org/real-world-exhaust-emissions-modern-diesel-cars

UdjanMineck 2015.06.14. 23:16:18

Érdektelen, fos merítés.

Prérifarkasz 2015.06.14. 23:26:07

@Arcade Macho: Hát igen, erről ennyit...

Csak megjegyzem, a fekete matricás, roppant környezetkárosító, 23 éves benzines romom, meg még mindig hozza a gyári értékeket...

Prérifarkasz 2015.06.14. 23:35:46

@Ződ2000: Hátpont erről van szó, mert leszedik... onnan szedem, mert elmondják, vagy leírják a különböző autós fórumokon... Hja műszaki, hagyjuk inkább... Igen, gondolom Te sem láttál még füstöt okádó néhány éves autókat...
Egyébként egyet értük, nem kéne hagyni, de ez itt nem a világ jobbik fele, ne legyenek illúzióink.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.14. 23:36:33

@Arcade Macho: az ICCT egy civil szervezett, amit forrásként nehéz komolyan venni, ha hivatalos szervek sem teszik.

A valós adatok mindig eltérnek, a héten egy 10 liter feletti fogyasztású faceliftes szívóbenya yaris van a xxxem alatt, papíron mennyi is a fogyasztása? 4-5 liter?

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.14. 23:40:57

@Prérifarkasz: füstöt okádó néhány éves autót még sosem láttam. Csak 10+ feletti esetében. Megjegyzem, a német prémiummárkák eleve többéves késésben voltak a franciákhoz és az olaszokhoz (és a velük együttműködő márkacsoportokhoz) képest, így simán megeshet hogy egy megkímélt gyári állapotú E60as bimmeren vagy PD TDI Audin gyárilag sem volt r.szűrő...

Egyébbként pont E60as bimmerből láttam ilyet Budán, szánalmas volt.

Nyugat-Európában amikor ilyet láttam akkor az a kocsi (egy gyönyörű állapotú Bangle 7es volt) el sem jutott a pályalejáratig...

Arcade Macho 2015.06.15. 00:46:07

@Ződ2000: lemertek es prezentaltak az adatot, es nem laborban

amugy meg itt van mas info: en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Cycle_beating
el kell olvasni

vagy keresni lehet mast is:
www.theguardian.com/environment/2015/feb/03/car-makers-face-real-world-emissions-tests-in-eu-pollution-clampdown

ez a peldad meg hat hogy is mondjam...
menjel javittsd meg azt a szart ne csak papolj arrol de jo lenne ha nem koromfosokkal lenne tele Bp

Arcade Macho 2015.06.15. 00:48:06

@Prérifarkasz: fel nem tudom fogni hogy a rendorseg miert nem ezekre szall ra, egy ket labort felallitani es folyamatosan ellenorizni

jo tudom a ivott-e on alkoholt vagy a trafizas az sokkal egyszerubb menet

Ecotrans 2015.06.15. 01:26:32

Na, derüljön ki itten, hogy a benzines autók nem is károsítják már a környezetet.
Amúgy benne vagyok, hogy a kormosokat tiltsák ki a városból, elsősorban az összes okádék buszt, aztán a kamionokat, kistehereket.
Minden plázát, bevásárlóközpontot kurrantsanak ki a városhatáron kívülre, hogy a szállítók azért ne szopantsanak annyit. Viszont mindenkinek kelljen évente vizsgáznia kreszből, és forgalomban való közlekedésből. Aki nem tud 5km-ert szabályosan közlekedni, annak ugorjon öt évre a jogsija, és csak biciklizhessen.
Lenne itt rend pillanatok alatt.
(hülye ötletek vannak még tarsolyban mindenkinek gondolom)

abes 2015.06.15. 08:43:14

@ps3peter: Igen, de egy autó legnagyobb környezetterhelése az előállítása.
Kb. 10 éves korára lehet azt mondani, hogy átbillen a mérleg (nagyban függ a típustól és az előállítás helyétől). Egy új autó, hol lesz 10 év múlva?

Minden terméket amit megveszünk a "Bölcsőtől a koporsóig" szemlélet szerint kell néznünk.

És itt sajnos bukik szinte minden termék, mert előbb tönkremegy és kerül szemétbe, mint egy régi többet fogyasztó akármi.

Pl.: 1 hónapja a 10-es úton csorogtam befelé a 10-es úton Bogárral. Előttem egy L..-... volvo haladt. Pilisborosjenő táblánál éktelen füstölésbe kezdett. Jött abból minden feketén keresztül a sárgásfehérig minden. Nem lehetett mögötte megmaradni.

Pl ezt nem mérik a kibocsájtási ciklusban, de beszélhetnénk a régebbi újabb

abes 2015.06.15. 08:47:06

@abes: A fene...

Pl ezt nem mérik a kibocsájtási ciklusban, de beszélhetnénk a régebbi-újabb, dízelek által kibocsájtott koromszemcsék mérete és annak károsságának összefüggéseiről.

Vagy az Euro4 fölött motorokról amik többletüzemanyagot fogyasztanak a jobb kibocsájtási értékek eléréséért. (Nonszensz)

Vagy a modern benzinesek által kipufogott aromás vegyületekről.

Szóval árnyaltabb a kép, az újabb nem mindig a jobb.

Shadowbull 2015.06.15. 08:50:33

@abes: " Előttem egy L..-... volvo haladt. Pilisborosjenő táblánál éktelen füstölésbe kezdett. Jött abból minden feketén keresztül a sárgásfehérig minden"

Nyilvan egy meghibasodott, vagy szarra csiptuningolt jarmu alapjan nyugodtan lehet szeles ivu kovetkezteteseket levonni.

"az újabb nem mindig a jobb. "

De, altalaban jobb.

nick papagiorgo 2015.06.15. 08:59:06

@Arcade Macho: volt már ilyen asszem tavaly nyáron vagy ősszel. Talán 2-3 olyan kocsijuk van, amiben van ilyen mobil labor, kimentek és mérték a kibocsátást. A kocsiknak valami 10-15 %-a bukott meg így.
Szóval tudnák csinálni, ha akarnák. Más kérdés, hogy az autósoknak ez mennyire lenne jó, gondolok arra, hogy ha én pl. levizsgáztatom a kocsit (nem kevés pénzért), és átmegy, és két hét múlva megfognának így, és megbuknék, és fizetnem kellene - no, akkor ocsmányat szólanék :)

nick papagiorgo 2015.06.15. 09:04:46

@Ecotrans: az összes okádék busz dízel, ha mindt kitiltod, a honpógárok mehetnek gyalog :) Nem mindehol van ám villamos, meg metró :)
A nagyobb bevásárlóközpontok egyébként nem véletlenül vannak a városok szélén (Pesten pl a 0-ás mellett).
Az évenkénti vizsgázás a jelen vizsgaállapotok mellett sima pénzbeszedés lenne, lefizeted az oktatót,ill. az államnak leszúrod a vizsgadíjat és máris megvan, be se kell ülni az autóba. Kb mint a gépjármű-vizsga, ott is átmegy minden, csak pénz kérdése :) Az ötlet nem lenne rossz, csak így nem sok értelme van.....

2015.06.15. 09:16:04

@Pepejoe: jól mondod, arcoskodni lehet, de a megrendelőnek kell kitermelnie a szaki autóravalóját. akkor meg megy a púposkodás, számlanélkül áfanélkül stb stb.

Endy1 2015.06.15. 09:17:54

@ps3peter: hát én a dízeleket tiltanám be úgy általában. Előbb-utóbb mindegyik füstöt okád, gyártmánytól, technológiától függetlenül. Inkább előbb, mint utóbb.

Arcade Macho 2015.06.15. 09:35:22

@nick papagiorgo: nekem az a velemenyem (euro 2es benyaval) hogy a jobban szennyezo autokra nagyobb utdijat kellene kicsurni Budapesten belul
igazsagosnak az atlag szennyezokre(euro2es benya + modern turbodizel) kivetett 30 HUF buntetoadot gondolom, szigoruan szennyezoanyag kibocsatast alapul veve!!!

ha meg megbukik 1 even belul akkor arra ott a garancia, alljanak helyt a szervizben az elvegzett munkaert, elvegre a garancia az arra valo
ha meg a kis husi balkani modon attolatta a fosat a muszakin, akkor meg nem kell idegeskedni, csak a tobb utdijat kell fizetni a kovetkezo muszakiig

buszra is igen, legalabb az ujpalotai gyorsvillamos egy rentabilis beruhazas lenne :)))

Arcade Macho 2015.06.15. 09:41:35

@Endy1: azert nehez lenne az elet traktor es munkagepek nelkul :)))
ezeket a komoly szenyezoket fokent Budapesten kellene ellehetetleniteni, hiszen ott nem tud a szennyezoanyag olyan konnyen tavozni

nick papagiorgo 2015.06.15. 10:10:25

@Kulics: szerintem nem a megrendelőnek KELL. A szakinak kell annyi munkát vállalnia és olyan áron, hogy kitermelje a hasznát. Most a számlanélkülizést tegyük zárójelbe, ha pl. a villanyszerelő egy hónapban csak két munkát kap, az is biztosítékcsere, akkor kérjen 50 ezret darabjáért, hogy megérje? :)
Teljesen őszintén, én pl. attól herótot kapok, hogy kihívom a "szakit", kijön egy 30 éves ronccsal, kinyitja a bódét hátul, és gyakorlatilag kiömlenek a szerszámok, anyagok vegyesen, , az anyósülésről kimászik a bebaszott segédje, elkezd a kupacban kotorászni a megfelelő cuccok után, stb. Ezeknek fizessek én pl akármennyit is (hiába "ócsó")? És akkor megoldjuk "zsebbe", garancia persze nincs, de Mekk Elek az ezermester úgy bekötötte a villanyt, hogy két hét múlva leég a ház, és akkor még a biztosító se fizet, ugye....
Ez egyébként tapasztalat, az volt a szerencsém, hogy megéreztem az égett szagot.

Prérifarkasz 2015.06.15. 10:50:21

@nick papagiorgo: Igen, évente 1x szoktak egy egész napos ellenőrzést tartani...

Endy1 2015.06.15. 10:52:35

@Arcade Macho: természetesen így gondoltam.

2015.06.15. 10:54:29

@nick papagiorgo: persze, igazad van. egy normális országban, ahol nincs szénné adóztatva a tisztességes munka, ott az ilyen mekkelek nem élne meg. ez egy igénytelenség amit leírtál és akkor a munkája is olyan szinvonalú nyilván.
de a kétkezi munkának nincs becsülete, mindenki irodista akar lenni és az alkalmatlanok mennek melósnak.
és parsze a melósnak is az az álma hogy fekete mercije legyen, pont mint az agysebész professzornak. igényei a csúcson, de a társadalmi presztizse meg sehol... satöbbi satöbbi, messze vezető kérdés.

Prérifarkasz 2015.06.15. 10:55:05

@nick papagiorgo: Hát a tapasztalatok különbözők, de én már rohadt ritkán találkozom olcsó mesteremberrel... Inkább az van, hogy rohadt drágán megcsinálják a 10 perces melójukat, és aztán még jól számlát sem adnak...
Az utóbbi 10 évben két olcsó szakival találkoztam, de ők becsülettel el is végezték a munkájukat...

Prérifarkasz 2015.06.15. 10:59:21

@Arcade Macho: Igen, egyszerűbb, és rövidtávon látványosabb eredményt is produkál... Mert ugye a részegek és a gyorshajtók rövidtávon okoznak kárt, míg a légszennyezettség csak hosszútávon, és nehezen is bizonyítható az összefüggés...

nick papagiorgo 2015.06.15. 11:12:09

@Kulics: @Prérifarkasz: hát, én a fenti tapasztalatokból elkezdtem gyűjtögetni a normális embereket (aki akkor jön, amikor megbeszéltük, nem ugranak meg az előzetes költségek a duplájukra stb.), és meg kell mondjam, hogy vannak azért ilyenek is. "Jól dolgozol, körbeadnak mint a békepipát", ugye. Ezek amúgy elég rendesen meg is élnek, pont a fenti dolog miatt, meg az embereik se a sörivással meg a lapát támasztásával vannak elfoglalva, hanem egymás keze alá dogozva pikk-pakk elvégzik a munkát, és mennek tovább, hajtják a pénzt. Én számlát mondjuk sose kérek (de a kisboltban sem kérek mondjuk két kifliért, ez nem az én dolgom), viszont a garancia szívügyem - a fenti alkoholistának is azt mondtam, hogy azzal mi lesz, mondta, hogy szóljak, ha gond van. Hát én szóltam, nézett mint a harmadik teve Noéra, aztán némi ráhatásra visszadta a pénzt (ahhoz valahogy nem ragaszkodtam, hogy a munkáját ő maga javítsa ki).
Tehát mondjuk lehet így is. Nem biztos, hogy ezek a legolcsóbbak, de én úgy vagyok vele, hogy nekem mondjuk az is veszteség, ha kiveszek egy nap szabit, és várom a "mestert" az meg nem jön, meg az is, ha elkezdi, "elugrik alkatrészért", és nem látom két hétig, de víz pl. addig sincs a lakásban.
Én személy szerint azért bízom benne, hogy a "mindenre vállakozó" "ezermester" (aki kb ugyanazon szinten szerel vizet, villanyt, gázt, de füvet is nyír, kőműveskedik, ácsol stb.) típusú szakik azért szép lassan kihalnak.

nick papagiorgo 2015.06.15. 11:15:06

@Kulics: meg kimaradt, szerintem igenis van a kétkezi munkának presztízse, némelyik ilyen pl. többet keres mint egy irodista. Csak még benne él az emberekben az a hülyeség, hogy akinek nincs diplomája az hülye, akinek meg van (akár médiaszemélyiség szakon is) az okos, meg menő, meg sokat keres.
De majd megváltozik ez is szépen lassan.

Arcade Macho 2015.06.15. 17:42:59

@Prérifarkasz: itt a cikk:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/09/22/miert_fustolnek_a_magyarok_autoi/

itt leirjak a kovetkezoeket:
1., egy darab emisszios radar van kis hazankban
2., ebbol ezzel 1 napot mertek Budapesten a tavalyi evben

azert ennel tobbet varna el az ember... fokent a sajat valsztott vezetojetol!!!

kistehernel pl. azt is el lehetne varni, hogy Budapest teruletere napi szinten pl. 2010 elotti kisteher be ne jojjon, hiszen amugy is ez az orszag legfejlettebb regioja, igy a fizetokepes kereslet az pl. egy szabolcsihoz kepest ugy cca haromszorosa
ugyanakkor semmi bajom a koszlott 20 eves szivodizellel munkabajarashoz a valodi videken...
csak valamilyen retardalt torvenyhozo + torvanyalkalmazo az ugy gondolta hogy az emisszio merteke az mindegy hogy a teli szmogban Budapesten vagy a vilag vegi Bivalybasznadon van, azt ugyanugy be kell tartani...

cdtrack 2015.06.15. 21:06:39

A Robouros tetszik, a Transitnak meg elég jó motorja lehet ha még 800ekm-nél nem ette az olajat. Nem olyan régen kb 15 éve egy két Nysát is lehetett még látni. Talán valamelyik faluban még most is fut egy-kettő, bizonyára már mentősként nem igazán.
Gyermekkorunk szépi emléke megszépíti eme régi járműveket még ha okádták(ják) a füstöt.
A Trabis poszthoz miért nem lehet kommentelni? Jó lenne.

Rónarider 2015.06.16. 01:20:05

@Shadowbull: attól függ. Általában nemhogy nem jobb hanem rosszabb.

DemiA 2015.06.16. 09:40:17

@nick papagiorgo: Az áláshirdetés linkjét elküldenéd. Engem érdekelne.

DemiA 2015.06.16. 10:07:55

@Ecotrans: Mondjuk aki nem tudja a kresz-t az ne is biciklizzen szerintem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.16. 10:44:23

@Ortodox: Na jó, de ez nem azt jelenti, hogy a Ferrari olcsó, hanem azt, hogy egy szoba-konyha is kurv@ drága... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.06.16. 10:48:04

@nick papagiorgo: "amikor megzuhant a benzinár egy százassal, valahogy nem csökkentették az áraikat, hehe :)"

Persze, mert ők dízellel járnak... :-))

De amúgy jogos, gusztustalan egy tempó ez.

Mayday 2015.06.16. 11:33:46

Azért vmit ne felejtsünk el: az új dízelek sokkal rákkeltőbbek, mint a régiek (10 mikron alatti szennyezést már nem fog ki a tüdőd, a nagy fekete látható füstöt meg igen).

Glover 2015.06.16. 20:40:07

Remélem valaki a szerkesztőségből is elolvassa...

Miért van mindig ugyanaz a garnitúra a Heti merítésben? Mindig vissza-visszatérő autókat, esetemben Robúrokat lehet olvasni. Ezt kb 3, vagy 4-szer láttam már. Nincs választék?

Rónarider 2015.06.17. 16:32:18

@Mayday: előttem már égetett kormot - vagy hogy hívják ezt - modern szappantartó, kis túlzással szólva majdnem hátranyúltam az oltóért, csak azért nem amúgy mert megijedtem/meglepődtem, hogy mindjárt lángokat is látok. Na abból a matériából egy slukk szerintem simán kivált 15 év KAMA3-füstölgést :)

Prérifarkasz 2015.06.18. 10:37:39

@Arcade Macho: Gondolom arra gondolsz,hogy a bp.-i átlagjövedelem 3-szorosa a szabolcsinak. Ha jól emlékszem olyan 1,5-2-szerese... De azt sem szabad elfeledni, hogy a vállalkozások 60%-a is a közép-magyarországi régióra koncentrál, tehát a nagyobb jövedelmen többen is osztoznak.

Másrészről közelítve a problémát pedig bármennyire is fognak keresni a bp.-i vállalkozások, ez nem a környezetbarát fejlesztésékre fogja ösztönözni őket, egyszerű "racionális" lényként, önérdeket követve profitot fognak maximalizálni... Sajnos.
A környezetvédelem nálunk ezredrangú szempont...

Arcade Macho 2015.06.24. 00:00:21

@Prérifarkasz: termeszetesen nem azt gondoltam, hogy a T. vallalkozo az szurja tokon magat!!!
arra ott van Tarlos vagy a BKK, o azert van hogy globalisan atlassa a dolgokat, es annak megfeleloen cselekedjen

megfelelo osztonzokkel el lehet azt erni hogy tisztabb kisteherek legyenek Budapest utjain, es szerintem az e miatt megemelkedett szolgaltatasok es aruk dragulasat a budapesti atlagember siman ki tudna fizetni

Arcade Macho 2015.09.21. 12:31:19

@Ződ2000:
@Arcade Macho: "20 eves Euro 2es benya kb annyi NOXot tol mint a mai csucsmodern turbodizelnek a nagy resze valos hasznalat mellett merve"

Azért érdekelne hogy ezt a marhaságot honnan szedted...

na tudatlan kisfiam...
nesze!!!
index.hu/gazdasag/2015/09/21/volkswagen/

Arcade Macho 2015.09.22. 00:58:54

@Ződ2000: "az ICCT egy civil szervezett, amit forrásként nehéz komolyan venni, ha hivatalos szervek sem teszik."

na latom te is csak egy tockosert tertel be ide...
ugye tudod mirol beszelek?