Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon

  2015. június 12. - Winkler Róbert Címkék: Tajvan eagle eyes lámpateszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

dsc05114.jpg

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában sem. Elég meggyőző volt, hogy amikor elkértem a katalógusukat, egy másfél kilós, hatszáz oldalas paksamétát kaptam, amiben szúrópróbaszerűen mindent megtaláltam, régi Swifttől az újig, Cadillac Escalade-en át még a Tehén hátsó lámpáját is. Amit egyébként egyszer már cseréltem, majd meg is nézem, véletlenül nem Eagle Eyes-e.

 dsc05085.jpg

dsc05087.jpg

Az Eagle Eyes azért is lehet viszonylag kicsi, mert ott van még Tajnan városban a…, az Eagle Eyes pedig hozzájuk képest viszonylag kicsi, és inkább utólagos buragyártó. Sok típushoz újonnan is gyártanak, de úgy látszik, nem veszik magukat olyan lehetetlenségig komolyan, mert simán engednek fotózni, még a fényképezni tilos táblák alatt is. (A … gyárban erről szó sem lehetett.)

dsc05098.jpg
Az első döbbenet, hogy miért nem sorjás a minőségi műanyag: mert a gyártási folyamat végén emberek egyesével lesorjázgatják és csomagolják a burákat. Ahogy egyébként a kész lámpatesteket is egyesével végigpróbálgatják. Aztán ugyancsak emberi erővel burkolgatják abba a légpárnás fóliába, amit mi itthon vicsorogva pukkantgatunk ki. Nem mindenhol sorjáznak persze ilyen lelkesen, mert például a nálunk a gyári ár majdnem harmadáért (450-150 ezer forint) kapható alumínium géptetőt BMW-re, na ott a ponthegesztések hagyta pöttyök elég élesek tudnak lenni. Tényleg, ilyen présüzemben nem is jártunk, de egyszer mindennek eljön az ideje.

dsc05118.jpg

dsc05109.jpg

Az egyik szobában láttam egy fáraószarkofágra emlékeztető szekrényt, amiből fehér füst gomolygott. Közelebbről láttam aztán, hogy valójában gőz: Amerikában valamelyik autógyár megköveteli a sós párával szembeni ellenállást. Az összesített időtartam 240 óra tíz, egyenként 24 órás etapban, addig gőzölik a burát.

dsc05126.jpg
Mindez természetesen nem keverendő össze a nedvességteszttel, ahol zuhanyoztatják a lámpatesteket, 24 egymást követő három órás etapban. Ha belegondolunk, egy olyan fényszóró, amiben magunk is ki tudjuk cserélni az izzót, nem lehet hermetikusan leszigetelve, márpedig a jelenlegi globális autópark nagyobbik része ilyen. A cél tehát nem az, hogy kiderüljön, nem tud behatolni a nedvesség - ennél sokkal összetettebb a kérdés. És persze a tesztelés is: a sós gőzfürdőn és a zuhanykabinon kívül még meglehetősen extrém körülményeket szimulálnak. Például skandináv értelemben vett farkasordító hideget.

dsc05128.jpg

dsc05131.jpg

A zuhanyoztatást követően az előírás szerint három percen belül el kell kezdeni a légáramlás-tesztet. A gép nem csinál nagy vihart, a kis rojtos kártyalapok kissé illúziórombolóan analóg módon mutatják, megy-e éppen a 30 km/h-s légáramlás. Az is meg van szabva, hogy a lámpatest egyes oldalain hány hüvelyknyi szabad helynek kell maradnia. Egy órányi szél után veszik ki a munkadarabot, és vizsgálják meg, maradt-e benne nedvesség.

dsc05134.jpg

dsc05130.jpg
Mer' ugye, ha maradna nedvesség, nagyon hülyén nézne ki, amikor berakják a porkamrába. Itt is kijegyzeteltem a konkrét kívánalmakat: 900 milliméter falhosszú kockában 4,5 kg finomított ASTM C150-77 szabványú portland cement. Mint valami marsi élőlény terráriuma, a közepén ott csücsül a marsi Anikó varangy, aki azt szereti, ha nem ülepszik le a por, ezért 15 percenként sűrített levegővel fújnak neki oda egyet-egyet.

dsc05137.jpg

Majd a munkadarabot kiveszik és letisztogatják. Sajnos ilyet pont nem láttam, és amúgy is már rég tovább kellett volna haladni, úgyhogy csak annyit tudtam felírni, hogy kilenc ciklusból áll a koptatópróba, de a gép is éppen állt. Gondolom, olyasmi, mint az Ikea székre ülő robotja, csak ez csiszatol.
dsc05138.jpg

Aztán már tényleg csak kettőt tudtam kattintani, de muszáj volt, mert elég jól nézett ki a kivetítős nagyító, ahol - gondolom - az izzószálakat csekkolták.

dsc05140.jpg

Utána már tényleg irgalmatlanul rohanni kellett, a bennem rejlő ipari kém alig tudta lefotózni az alapanyagos zsákot, így tehát most már tudjuk, hogy a lámpatestek jókora adag nejlont tartalmaznak, és ha esetleg magunk is belevágnánk a gyártásba, akkor a Chun Lu Plastic Companyt keressük.

dsc05102.jpg

A papírforma szerint a végére tartogatták a legérdekesebb részleget, a sötétkamrát, ahol még ellenőrzik a fényszórók vetített képét. Egy ilyen műhely tényleg jó, főleg, hogy a zajból és a néha vakító fényből hirtelen egy félhomályos, csendes zugba jutunk. Mi viszont már szinte hazajárunk a budapesti GE-gyár laborjába a Váci útra, ami azért ennél sokkal-sokkal komolyabb, hiszen ott nem csak termékeket ellenőriznek, de fejlesztenek is.

dsc05143_1.jpg

A fröccsöntő gépek viszonylag kis helyet foglalnak a gyárban, és az esztergomi Suzuki présüzeméhez hasonlóan inkább a prásformál foglalnak sok helyet. Az autólámpák formái kívülről ugyanúgy néznek ki, csak lényegesen kisebbek, bár egy daru nélkül ezeket sem lehet csak úgy kikapkodni a sorból, viszont ezeket is szigorú térképészettel tartják nyilván, hogy ha esetleg gyorsan kéne a piacra ezer Golf II hátsó lámpa, ne kelljen hosszasan bolyongani.

dsc05111.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr887505008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2015.06.12. 11:22:55

Szándékosan van kihagyva a másik említett gyár neve, vagy csak a cikk véglegesítése során elfelejtődött? :-)

Nand 2015.06.12. 12:14:29

Bámulatos, amikor egy laikus beszabadul az iparba. Ezt minden pikírtség nélkül mondom.
- nagyon sok mindent műa. cuccot sorjáznak, még a gyerek műanyag gyerekmotorját, azt a 3000 forintosat is. A gépet kiszolgáló operátor idejébe általában bele szokott férni.
- festett, de nem rozsdamentes acél lemezekre teljesen bevett dolog 200-300 órás 5% NaCl permet vizsgálat. Aztán persze gond nélkül egy éven belül képes megrozsdásodni.

Sportbíró 2015.06.12. 12:40:44

A "prásformál" az feltételezésem szerint présformák szeretett volna lenni. :) De nagyon ügyesen van az "é" és a "k" karakter is egy-egy billentyűvel jobbra ütve. ;)

TaaT 2015.06.12. 13:11:30

@Nand: Jó dolog bepillantani a színfalak mögé. Én pl imádom nézni a how it's made-et.

tomsawyer3131 2015.06.12. 13:44:02

@TaaT: Nem lenne rossz csak kár ,hogy dilettáns barmok fordítják (meg sok mást is).

Ada 2015.06.12. 14:18:54

Fog lehetni kapni ilyen fényszórót a TC áruházban?
Nagyon szeretnék egy szett fényszórót beépített LEDes nappali fénnyel Outback 2004es autómhoz.
Ha valaki tudna egy tippet gyártóra, webáruházra, nagyon megköszönném...

gigabursch 2015.06.12. 14:24:16

Szeretem az ilyen leírásokat.
Még jöhet.
Előre is köszi.

kawa550 2015.06.12. 16:00:03

Hát az a hiánytalan katalógus a suzuki sx4-ről még csak nem is hallott.:))))) És amikor a swiftre kerestem rá csak úgy általánosságban, akkor sincs találat.:) De remélem fizettek a reklámcikkért!:D

decompression 2015.06.12. 17:03:21

@Nand: igen. Ezeken én is sokat szoktam mosolyogni. Nyilván az egységsugarú olvasónál még mindig jobban ért hozzá az autós újságíró, szóval ez azért annyira nem fáj.

Rónarider 2015.06.12. 17:12:33

Az indapass-szal mobilos felületről belépni "pain in the ass". Disqust ide, vagy normális IT-szakembert! Amúgy a 450-150ezer Forint az pontosan hogyan? 450 Ft - 150000 Ft? Az alja eléggé ergya lehet.

T1OK3 2015.06.12. 18:29:23

@Rónarider: Én úgy értelmezem,hogy a gyári BMW géptető 450 ezer,az utángyártott 150 ezer.

Rónarider 2015.06.12. 19:08:21

@T1OK3: Mire gondolhatott a költő? ;)
Amúgy hihetetlen ami az alkatrészek árképzésénél megy.
+1 (ha nem az egyetlen) érv a német autók mellett, hogy kint dolgozó/élő honfitársaink harmad-ötöd áron (is) tudnak eredeti alkatrészt hozni, hátránya hogy majd amikor jönnek (vagy elküldik hazaindulókkal).
Legalábbis két esetről van tudomásom, amikor ez így összejött.

Boka1 2015.06.12. 23:48:05

Ilyen tajvani lámpát vettem a corollámra. A következő évben megvettem rá a gyárit. Sajna télen kijött az olcsóság.

R!ck4 2015.06.13. 01:12:51

Rossz a cikk, szar a fogalmazás, helyesírási hibák, logikai bukfencek, tiszta vezessponthu színvonal, egy szóval: élvezhetetlen. Szerencsére van még lejjebb, úgyhogy hajrá...

www.gyarixenon.hu · http://www.gyarixenon.hu 2015.06.15. 20:01:52

Egész jó a vetítési képe és a fényterítése a képen látható projektornak. Némelyik komoly gyártó is megirigyelhetné! :)

RelakS 2015.06.17. 07:50:36

@tomsawyer3131: hehehe
Valami hengert elkezdtek megmunkálni, következetesen csőnek fordították. A hengert végre kifúrták, lett belőle egy cső, onnantól következetesen hengernek fordították :)

tomsawyer3131 2015.06.17. 12:46:06

@RelakS: Erről van szó. Pedig nem hiszem el ,hogy nem lehet találni egy szakmai nyelvhez kicsit is konyító fordítót (az említett how it's made esetén jellemzően gépész irányultságú). A jó múltkorában egy villanyszereléssel kapcsolatos műsort láttam, az még hagyján ,hogy "220 V feszültségű áram", de az idióta fordító az egyen és váltakozó "áram" közötti különbségnél teljesen idiótaságokat beszélt össze- vissza. Akkor eljött az idő és otthagytam a francba. Ilyen formában az ismeretterjesztésből inkább nép hülyítés lesz. De az idióta fordítások ugyanígy megfigyelhetők filmekban is.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2015.06.20. 16:03:30

@RelakS: :D
A Második Világháborús dokumentumfilmeknél is gyakori a jelenség.

sziszi1951 2015.09.11. 17:39:43

Ki tudja hol lehet mercihez taiwan fényszorót venni ?