Heti merítés

  2015. június 07. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Motorozz négy keréken!

65777

A legőszintébb, legjobb visszajelzést egy kisgyerek reakciójából látjuk. Ott nincs irigység, se mérlegelés, hogy most ennek szabad-e örülni, vagy le kell-e nézni a másikat, netalán utálni kell-e az illetőt. Kisgyerek nem tetteti, mint egy szomszéd a hűvös köszönésével, hogy hidegen hagyja a verda. Vigyorog, szalad, ölel. Ennyi.

Cruisin'!

65803

Na a külsejéről nem is mondanék többet, mert ez az a forma amit vagy gyűlölnek vagy imádnak, de mindenki azonnal el tudja dönteni. Szerencsére a beltér is egy ilyen poénra vett téma, funkcióját tekintve semmi extra, sőt az anyagok néhol kritikán aluliak, de az ember beül, és egyszerűen leszarja!

Marcsa - a szeszélyes boszorka

65729

Hibái: szerencsére csak apróbb dolgok mentek rajt tönkre, olyan sosem volt, mint amit barátoktól hallok, hogy többszázezres javítási költségek, pedig nem vagyok egy nagy karbantartó, ellenben nem is hajtottam szarrá.

Autóba öntött elmebaj

65737

Először is szeretném leszögezni, hogy aki szép és takarékos autót keres, keresse tovább! Olvasni persze szabad, de ez egy prémium autó, és nem tűri a félmegoldásokat.

Béka, az érték

65815

Külsőre sosem tetszett a békalámpás modell, és ez azóta sem változott amióta megvan. Csúnya kívül, belül. De nem a szépsége miatt vettem.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr807523466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

dodi83 2015.06.07. 11:46:21

@UdjanMineck: Kb egy szinten áll a Corollával :D

vasutasrendőr 2015.06.07. 11:51:22

@Csalfa Romeo: Szerintem ez csak "sima" Marea volt...

dodi83 2015.06.07. 11:54:23

@vasutasrendőr: Kombi volt, írta is a srác a szövegben, meg az első képen is látszik

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.06.07. 11:56:13

@bigpond: "Haat hianyzik az egesz hatulja, a teteje meg lapos nem latod bazzeg!?"
Elég nehezen tudom az autó hibájának felróni, hogy összetörik, ha " pörgött-forgott-szaltózott vele és fejtetőn állt meg". Lehet, hogy csak nekem vannak ilyen vaskalapos nézeteim...

Én is itt vagyok 2015.06.07. 12:01:33

@h.pityu: Lehet. Nem választotta szét egyértelmüen, hogy mi a Km és mi a Ft.

vasutasrendőr 2015.06.07. 12:03:20

@dodi83: Tényleg.... bezavart mert nincs benne a típusnévben a Weekend. Azért egy kombit így összecsukni...na de most már így tényleg csak sima Marea lett :D :D :D

nick papagiorgo 2015.06.07. 12:56:38

@dodi83: igen, csak a Corolla tudja azt, hogy nem romlik el :) A PT cruiser meg egy nagyon extravagáns autó, viszont egy pénztemető. Többek között ezért sem adtak el belőle miliószám.

UdjanMineck 2015.06.07. 12:58:33

@dodi83: Ezt nem mondanám. A Toyota Corollák (a fenti típus is), többnyire jellegtelen, enyhén rút és esetlen autók, kb. mint az összes japán középkategóriás autó. De olyan ízléstelen, direkt elrontott, a retro-láz jegyében kiadott borzalmas autó, mint a PT Cruiser, nem sok született.

nick papagiorgo 2015.06.07. 13:01:45

@Én is itt vagyok: "Nem választotta szét egyértelmüen, hogy mi a Km és mi a Ft. "
Ha rosszindulatú akarnék lenni, azt mondanám, hogy hát egy Fiatnál nem is lehet :)
De - komolyra fordítva - egyébként az elsőt km-ben adta meg, tehát számomra pl. egyértelmű, hogy akkor a többi is km.

KawaBazsy 2015.06.07. 13:04:10

A Mitsu Galant az nem prémium autó. Bár attól még lehet hozzá drága az alkatrész..

UdjanMineck 2015.06.07. 13:13:32

@KawaBazsy: Nehéz ügy, de kis túlzással nevezhető prémiumnak szerintem... Főleg, ha az akkori Mitsubishiket nézzük.

3gb 2015.06.07. 13:15:34

Vajon miért szeretik a férfiak az autókat? Miért szeretem a benzin szagát, a motor hangját...? Valamikor mamutokat öltünk, asszonyokat hágtunk, most is vadászunk,meg hódítunk, de miért szeretjük az autókat?

Laci1982 2015.06.07. 13:16:19

igen, tudjuk, az autós újságírók mx-5-öt vennének mind. De ezt minden hónapban nyomatékosítani kell itt-ott :) uncsi

Teshow 2015.06.07. 13:21:38

@UdjanMineck: A retro autó fokozottan ízlés dolga, van akinek tetszik és van akinek nem. Neked nem tetszik, nem veszel, ilyen egyszerű. Direkt elrontottnak meg végképp nem nevezném, és az átépítő műhelyeknek is kedvelt típusa ma is.
A netes adatok szerint 1,350,000 darabot (!) adtak el belőle a 10 év alatt, az azért nem rossz szám.
Tény, hogy főleg az USA belpiacos gépek borzalmas összeszerelési minőséget tudnak produkálni, de megint ne felejtsük el, hogy OTT ez egy olcsó autó!
Európában Grazban szerelték évekig, az amerikainál lényegesen jobb minőségben, és a legnépszerűbb a 2.2-es Mercedes Dízelmotorral volt.

A retro autóknak egyébként az a legnagyobb baja, hogy egy ötlet általában csak egyszer működik, a ráncfelvarrások többnyire már nem: nekem a Bettle, a Mini is csak elsőre tetszett, és a Fiat500 új inkarnációi is valahogy furák ... de mint írtam, ízlésekről nem vitatkozunk, virágozzék minden virág ;)

nick papagiorgo 2015.06.07. 13:35:59

@KawaBazsy: @UdjanMineck:
Csak hogy helyretegyük:
A galant az egy felsőközepes autó. Kategóriatársai pl. a mazda6, accord, citroen c5, skoda superb, insignia, mondeo.
Lehet, hogy az illető ezt "prémiumnak" érzi de nem az. A prémium az pl a bmw7, audi a8, mercedes S, lexus, infinity ésatöbbi.

butschq 2015.06.07. 13:45:19

@nick papagiorgo: És most sikeresen felsoroltad a középkategóriát :)

Dr Dee 2015.06.07. 13:48:18

@bigpond: Bocsánat,de a hiba listát azt nem a fénykêppel igazolta. Az a vêge volt az autójuknak,szerintem

dodi83 2015.06.07. 13:49:09

@nick papagiorgo: Amiket felsoroltál azok középkategóriás autók....

butschq 2015.06.07. 13:49:33

Mazda MX5: -
PT valami: -
Fiat: Rendesen megcsukták, az egyszer biztos.
Galant: Ennek a formája bejön, nagyon bejön. És ezt elég kevés japán mondhatja el magáról.
Toyota: --

A80 2015.06.07. 14:21:03

A Fiatos felesége megúszta, én a helyében biztos vmi ESP-vel, de legalább ABS-el felszerelt utódott vettem volna, használatukkal az ilyen pörgős-forgós, kicsúszós balesetek jelentős része megelőzhető vagy csökkenthető a súlyosságuk.

A80 2015.06.07. 14:24:26

Nekik nem volt szerencséjük a Mareával. A fotókon látszik, hogy taposták a féket az utolsó métereken, amit az autó azzal hálált meg, hogy keresztbe állt és úgy csapódott a fának...

www.langlovagok.hu/hirek/11232_kettos-halallal-vegzodott-a-bulizas

UdjanMineck 2015.06.07. 14:37:54

@Teshow: Nem magával a retro műfajjal van bajom, hanem azzal, ha valamely új típusból csöpög az "izzadtságszag", ha az egész autóról lerí a marketing. Az új Beetle is ilyen: gáz. De vannak üdítő kivételek: az "új" Mini szerintem klasszul mutatja fel a gyökereket és hitelesen csomagolta újra a klasszikus típus értékeit. Az új Fiat 500-as is nagyon szerethető autó lett, és főleg: szép. De a PT Cruiser tipikusan olyan autó, amely az első csavartól az utolsóig ronda és hamis életérzést sugall. Aztán van az a kategória is, amely egy régebbi legendás/klasszikus nevét használja fel (pl. a VW Scirocco), de bár ne lenne így. Az új VW Scirocco-nak semmi köze a régi Sciroccokhoz - sem szerethetőségben, sem szépségben. Legalábbis szerintem.

UdjanMineck 2015.06.07. 14:45:15

Szívesen látnám ezeket az autókat az utakon, éspedig azért, mert úgy modernek, hogy közben abszolút őrzik a hivatkozási alapjuk gyökereit, arányait:

www.autoedizione.com/amazing-retro-fiat-127-by-german-designer/

www.autemo.com/forums/?t=18378

www.designboom.com/design/david-obendorfer-revival-of-a-childhood-impression-renault-4-ever-shortlisted-entry/

www.autogaleria.hu/index.php?s=tgal&tid=4758&marka=trabant

Az autóipar, a hozzá kapcsolódó marketing gépezet és a potenciális vevők közös szégyene az, hogy ezek az ígéretes és csodás autók nem valósulnak meg évek óta...

UdjanMineck 2015.06.07. 14:47:20

@nick papagiorgo: azt hiszem, igazad van, rendben.

nick papagiorgo 2015.06.07. 15:02:58

@butschq: @dodi83: na jó.
A német wiki szerint felsőközép pl. a merci E, a bmw 5, az audi a6, a volvo 80, meg a Jaguar F.
Ugyanezen wiki szerint a Galant csak középkategória (tehát azért legalább a ketegóriatársait sikerült eltalálnom).Bár a wiki sem konzekvens, mivelhogy szerinte a Skodából az octavia a középkategória (ami a Galant társa, én a superbet mondtam felső középnek). Továbbá találtam valami Eu listát, aszerint a bmw 5 az felsőközép a 7 meg luxus, illetve a az accord meg a mondeo is felsőközép. Úgyhogy úgy látom, itt vannak némi eltérések .
Egy biztos: a Galant NEM Préiumautó.

KawaBazsy 2015.06.07. 15:04:57

@nick papagiorgo: Egyetértek. A hsz-em közben gondolkodtam is, h a Mitsunak van e prémium márkája, mint a Toyotának a Lexus, vagy a Hondának az Acura, de nem tudok ilyenről..

UdjanMineck 2015.06.07. 15:05:15

@nick papagiorgo: "Egy biztos: a Galant NEM Préiumautó."

Főleg ha a korabeli Audikhoz, BMW-khez, Mercedesekhez, Jaguarokhoz viszonyítjuk. Azok prémiuk, viszont NEM luxusautók. Még a 7-es sem. A luxus az merőben más.

butschq 2015.06.07. 15:14:53

@nick papagiorgo: A Superb a Passat padlólemezét használja, az Octavia meg a Golfét, igaz kicsit túlméretezve. Az pedig köztudott, hogy Passat középkategóriás, a Golf meg alsó közép (ha már állítólag ő volt a kategóriateremtő).

nick papagiorgo 2015.06.07. 15:20:13

@KawaBazsy: én se. Legjobb tudásom szerint a mitsunak az Outlander a legdrágább márkája jelenleg, de az egy SUV, nem prémium. A mitsu az egy marha nagy zaibacu, ami ezer dolgot gyárt a sörtől a hajókon át az autóig, a mitsubishi motors meg a zaibacu egyik alkategóriája (csak hogy mondhassák, hogy gyártanak autót is), és szerintem marhára nem érzik szükségét, hogy a prémiumkategóriában is jelen legyenek. Ez mondjuk csak az én véleményem.

butschq 2015.06.07. 15:20:50

@UdjanMineck: A full size, esetleg luxury car kategóriába nyugodtan bele lehet sorolni a 7-est, S osztályt, A8-ast stb.

nick papagiorgo 2015.06.07. 15:23:57

@butschq: őszintén szólva, elolvastam most vagy tíz cikket, de nekem se teljesen tiszta, hogy pontosan mi is a különbség a közép meg a felsőközép között. Mert ugye a méret nem, meg a motorteljesítmény se, extrákat egy minibe is bele lehet pakolni - akkor vajon mi?
Hálás lennék, ha bárki fel tudna világosítani, hogy akkor mitől lesz valami felsőközép, mitől nem prémium stb.

LoveKills 2015.06.07. 15:26:44

@nick papagiorgo: anyaghasználat, minőségérzet, utazási komfort stb. Nagyrészt szubjektív faktorok.

nick papagiorgo 2015.06.07. 15:31:36

@butschq: egyébként a wiki egy hülyeség pl, mert ő a felső-közepet "E-segment" ként definiálja, és ehhez egy cikkre hivatkozik
ec.europa.eu/competition/sectors/motor_vehicles/prices/2011_07_full.pdf
ahol viszont az van, hogy "D - obere Mittelklasse, E - Oberklasse"
tehát maga a wikis is azt mondja, hogy az "obere mittelklasse" az tulajdonképp az "oberklasse"
de.wikipedia.org/wiki/Obere_Mittelklasse

butschq 2015.06.07. 15:33:07

@nick papagiorgo: Nagyjából csak annyi a különbség, mint egy 3-as és 5-ös BMW , C-osztály E-osztály vagy A4 A6 között. :)

Felső közepet mára kevés autógyár gyárt, a német trión kívül alig lehet ilyen kategóriájú autót találni. Ilyen pl. a Volvo S60, a valamikori 166-os Alfa, és az esetleges utódja.

Hogy mitől prémium valami az már jobb kérdés. Elvileg a prémium nem kategória ugye, szóval lehet valami prémium a kisautóknál is, meg a középkategóriában.

nick papagiorgo 2015.06.07. 15:33:22

@LoveKills: na de azokat egy mini autóba is bele tudod tenni :)

UdjanMineck 2015.06.07. 15:45:00

@nick papagiorgo: nyilván a méretkategórián belül értette..

Katana750 2015.06.07. 15:51:28

@KawaBazsy: Nincs a mitsunak ilyen Acura meg Lexus féléje. Ellenben volt egy majdnem luxus(talán prémium) gyártmánya, a Sigma. Jó verda volt a maga idejében.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.06.07. 15:56:50

Mondeot azt inkább középkategóriába pozicionálja a vásárlóközönség még ha a legújabbat agyártó feljebb is szerette volna tornászni szerintem. Egy nagyon szép Galantot láttam valamelyik nap, teljesen gusztusos volt, beindította az ember nyálelválasztását, de ettől függetlenül nem mondanám prémiumnak, inkább csak egy kívánatos társ a mindennapokba.

Teshow 2015.06.07. 16:00:47

@Katana750: Bizony, pont a Sigma jutott eszembe nekem is. Volt is az egyik haveromnak, majdnem pont olyanra csukta össze, minta képen a Marea. Ééééés, két hónap múlva piacon volt, garázsban tartott, idős vidéki körzeti orvos tulajtól ... ahogy kell :)))

nick papagiorgo 2015.06.07. 17:33:43

No, megnéztem valami EU-s szabványt. Ezek szerint van:
A - minik
B- kisautók
C- középosztály (Audi A3, BMW 1, Golf, Focus, Civic, Mazda 3 stb. Érdekes hogy pl. az Octaviát sorolja ide IS meg eggyel feljebb is, most legyünk okosak)
D- felső középosztály (Merci c, Audi A4, Octavia, Passat. Itt meg az az érdekes, hogy a volvo S70-et ide sorolja, de a V70-et meg eggyel feljebb, az S80 mellé)
E - felső osztály (A6, BMW 5, Infinity, Lexus GS, Maserati Ghibli, Merci E, Volvo S80)
F - luxusautók (Aston, Audi A8, Bentley, BMW 6 és 7, Lexus LS, Maserati Quattroporte, Merci S, Tesla, Rolls, Phaeton)
S- sportkocsik
M- több felhasználású
J- terepjáró és suv

UdjanMineck 2015.06.07. 17:38:13

@nick papagiorgo: Fura, de nálam az A8-as, 7-es BMW, pláne a Phaeton NEM luxusautók. Nem is értem, hogyan lehet ezeket egy Bentley, egy Rolls mellett említeni. És akkor mondjuk egy Maybach micsoda?! Szuperluxus?!

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.06.07. 17:42:53

@UdjanMineck: Teljesen mind1 a besorolás szempontjából, hogy a mikromárkák mikrodarabszámban eladott autóit hova kategorizálják.

Ez a kategória rendszer az autós újságírók összehasonlító tesztjeit van hivatva segíteni, és senki nem azért vesz Bentleyt, mert olvasta a tesztjeit..:)

nick papagiorgo 2015.06.07. 17:52:52

@UdjanMineck: nem tudom. Azt se sikerült kiderítenem, hogy minek alapján sorolják be így a kocsikat. Ez egy kb 100 oldalas doksi, beleszámít pl. a méret, a súly, a motor teljesítménye,a csomagtér, az utastér mérete, az ár, meg még kismillió tényező, talán a csillagok állása is.

Nekem ez nagyon úgy tűnik, hogy ez egy rohadt bonyolult valami, és a rafinált gyártók a képlet alapján be tudják pozicionálni az autóikat (tehát pl. ha húsz literrel nagyobb a csomagtér mérete vagy kapható pl. 5000 cm3-es motorral is, akkor feljebb ugrik egy kategóriát). De egy átlagembernek amúgy ez felfoghatatlan....

Agr3ssor 2015.06.07. 18:05:59

Szerintem a Micunak a Sigma volt a "prémium" terméke. Aztán 1996-ban megszűnt ez a kategória náluk...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2015.06.07. 18:43:20

@butschq: Az szokott lenni a prémium egyik definíciója, hogy szabadon konfigurálható. Pl. a bőrüléshez nem kell rendelned automata váltót meg tolótetőt csomagban, hanem külön ikszelhetsz.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.07. 19:08:09

@malenykij polgar: ez baromság. AZ európai prémiumoknak jellegzetesége hogy van fapad de ez csak azért működik mert le tudják zsírozni az újságírókkal, hogy odabigygesszék az alapárat a 20e eurónyi extrával bíró autó mellé a tesztekben... HA beleférne az árba, akkor senki se tiltakozna a bőrölés vagy a tolótető ellen...
@KawaBazsy: @Agr3ssor: megvette a Mercedes és innentől kezdve nem volt a márkacsoportban prémium micuknak. Pedig volt pár állat modelljük. 90 és 98 között igen jó modelljeik voltak. De a prémiummárkát beauldták, igaz a Mercedes-CHrysler fúzóig sokat dolgoztak be az amerikaiaknak (pl Eagle márka, Dodge Stealth)
@nick papagiorgo: milyen "EU"-s szabvány ez? Amúgy a 7-es és tsai inlább luxus mint prémium, utóbbira az olcsó fafadosan induló de luxussá konfigurálható modellek jellemzők.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.07. 19:12:52

@UdjanMineck: a maga idejében teljesen rendben volt a PT, sajna nem szépen öregedett a forma. Egyébként a Prowleren ez a formanyelv még most is ütős.

wolves84lb 2015.06.07. 19:20:42

Ezek azért egészen jó kis leírások voltak...elég őszinték is (a corolláson sokat röhögtem).

Az MX5-ösön én is gondolkodok egy ideje. Sztem aki ilyet vesz, annak pont nem egy 74-es Camaro az álma, nem is értem, hogy lehet azzal egy kalap alá venni (sportautók, sportosautók). Kb mintha azt mondanád, a kivi szar, te max cseresznyét ennél. És amúgy sem szereti mindenki a kivit.

Sztem próbálj ki egyszer egyet, és lehet, megérted, mit érzett a mazdás :)

butschq 2015.06.07. 19:31:30

@nick papagiorgo: A linkben szereplő dokumentumban is ezek a megnevezések vannak, magyar részben is, de valószínűleg nem konzultáltak, hogy mi másképp nevezünk pár kategóriát.

A C az az alsó középkategória
A D a középkategória
Az E pedig a felső középkategória.

Valószínűleg az angolból tükörfordítás lehet néha a kavarodás alapja, meg persze az olyan típusok, amit a gyártó kicsit nagyobbra szab a méretosztályán belül. Például a Skoda az Octavia/Superb esetében.

butschq 2015.06.07. 19:35:04

@malenykij polgar: Igen, a prémiumnak ez egy tipikus meghatározása, ami azért csak részben igaz.

De pl. egy Skoda Octaviába is rendelhetsz bőrt, panorámatetővel automata nélkül. És hát a Skoda nagyon nem prémium :)

KawaBazsy 2015.06.07. 19:36:12

@Ződ2000: Eagle Talon-om volt már, az egy Mitsu Eclipse, de az se prémium.. MOndjuk az amerikai piac miatt full felszereltségű volt.

nick papagiorgo 2015.06.07. 19:42:30

@Ződ2000: itt meg egy leírás, hogy mi micsoda, ha nem akarod átszenvedni a 100 oldalt

de.wikipedia.org/wiki/Fahrzeugklasse

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.07. 19:43:33

@KawaBazsy: az eagle-t nem prémiummárkának szánták, egyszerűen csak ezen a néven hozták be a Mitsubishiket a Chrysler (akkoriban volt egy vegyes vállalatuk) már alig emlékezünk rá, de a 80-as évek elejéig a japán autók meglehetősen gagyik voltak (ahogy a koreaiak a 90es években), és nehogy prémium, de bármilyen autónál is némi hátránnyal indultak volna.

Ugyanakkor a 93as Galant vagy a 95ös Eclipse (ennek voélt Eagle változata) műszakilag, formatervben és tudásban jóval meghaladta az amerikai és európai konkurenseket.

Ott volt a 93ban bemutaott Galant VR4, kétliteres (V6os!) utrbóval, rallye-ban bizonyított 4WD-vel, alapráon lusuxnak számító extrákkal.

Kár hogy az NCAP miatt viszonylag gyorsan le kellett váltani...

A 95ben bemutatott Eclispeből is volt V6 turbo AWD, egy rendes bőr belsővel igen kívánatos darab volt.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.06.07. 20:46:52

@Ződ2000: A prémium nem feltétlenül jelent müszaki finomságokat, inkább a belső anyaghasználat + a név jelentette presztízs ami számít.

Ilyen módon a prémiumtermék felépítése inkább marketing kérdése, és sokáig tart. Az Audinak 30 évig tartott, a Lexusnak európában nem sikerült, az Infinitynek, Acurának sem.

Az Audik 80%-át ugyanolyan motorral-váltóval árulják, mint a Skodákat. A futómüben már van különbség, több a könnyüfém elem, de a konstrukció ugyanaz. A hangszigetelés és a kapcsolók, ülések stb. viszont más, meg a rendelhető extrák köre is.

Aldo Moro 2015.06.07. 20:48:43

mindIg és pOsta. Olyan nehéz ezt megjegyezni? Bocs, csak bassza a szemem.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.07. 21:02:16

@nick papagiorgo: látom, ez egy eléggé releváns doksinak tűnik (versenyjogi főigazgatóság piacelemzése) mondjuk 2002ben még nem volt ennyire kikristályosodva a prémiumautók szegmensei, a pl legtöbb német prémiumközepes kisebb volt, és 2002 ben a 3er, A4 és az S40 egy méret volt, az S80 meg bőven az ötössel/A5ossal volt egy méret, így az S60 és az akkortájt érkező Saab 93 nem lett volna értelmezhető.

Szerintem ha valami akkor a prémiumnál mostanra eléggé összeállt a kép, szinte az összes prémiumközepes eléggé egy méret.

Amit a piacelemzés felső-középként emleget, az mostanra megszűnt, illetve beolvadt valamelyikbe. Talán az Inifniti G lenne ilyen.

Illetve... AZ ú.n. tömegmodellek (amik márcsak nekükben azok) esetében lehet még ilyen méretekről beszélni, a Passat vagy az insigna valahol a 3er és a 5er között helyezkedik el méretben.

Könnyen elkaptuk, uram! 2015.06.07. 21:06:50

@Ződ2000: A helyzet az, hogy a Mitsu maga egy kuriózum volt. Az a 2,5-ös motor, vagy a nagyobb, a 3,0 literes azért ütütt.
Még a biturbósra lettem volna kíváncsi....
Amúgy csak Európában volt ám szar a töréstesztje, az National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) szerint csupa négyes, ötös.

Prérifarkasz 2015.06.07. 21:10:21

@KawaBazsy: Szerintem anno annak szánták, ha mai szemmel nem is annak tűnik...

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.07. 21:11:16

@Tiszteltetem Brüsszelet: hát mondjuk az 1es BMWre sok minden jellemző volt de belső anyag finomsága biztos nem :) Amúgy értem hova akarsz kilyukadni.

Névből sokáig nem lehet megélni, ezért is haldoklik az Alfa.

Az A4 Vs Passatnál sokkal több a különbség, eleve az MLB platform miatt.

Akráhogy is, ahhoz hogy valamit prémiumáron adjanak el valami többletet kell nyújtani,lehetőleg nagyobb hiányosságok nélkül.

A szabad konfigurálhatóság az árversenyben előny. A japánok nálam mindenképpen elvéreztek az árajénlatoknál, mert a fullos felszereltség egyszerűen túl drága volt, a Matda 6 hirtelen 3er árban találta magát...

A80 2015.06.07. 21:26:04

@Tiszteltetem Brüsszelet: az Audi és a Skoda nagyon távol van egymástól, én csak a Golf 7 és Octavia 3 közötti néhány különbségre hívnám fel a figyelmet:
- elektromos kézifék
- erősítős hátsó ablakba integrált fm rádió antenna
- dupla-ajtó gumiszigetelés (=csendesebb)
- autohold funkció
- jobb hangszigetelés, beltéri anyagok
- eggyel frisebb generációs beltér, pl. Dsg váltó design, kormány stb.
- már 122 lóerőtől jár a független hátsó felfüggesztés
- síkba dönthető padló kombinál

Ezek olyan dolgok, amik felárért sem rendelhetőek az Octaviához, plusz alapfelszereltségben is jelentősek az eltérések, de ezek felárért orvosolhatóak, relatív drágán egyébként.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.06.07. 21:38:24

@A80: Én is ezt mondtam, de ezek apróságok.

A motorok/váltók ugyanazok, persze nem minden specifikációt/kombót kínálnak a Skodások.

Ne mondd hogy az Octavia kombiban nem hajtható síkba a csomagtérpadló, az újjal nincs tapasztalatom, de az eddigi Octaviákban úgy volt.

A VW csoportnál márkán belül is jellemző, hogy mondjuk egy Trendline teljesen más fíling (slaggal pucolható cégótó) mint egy majdnem prémium Highline belső.

UdjanMineck 2015.06.07. 21:41:11

@Ződ2000: Nem értünk egyet, de sebaj. Emlékszem a 2000-es évek elején, amikor először láttam. Sokkal vegyes undor fogott el, és ez azóta sem változott, legfeljebb csak a mértéke szelídült...

Prérifarkasz 2015.06.07. 21:50:49

@nick papagiorgo: A prémium nem méretfüggő. Itt alapvetően a felszereltségben, a külső és belső kidolgozottságában van különbség... A prémiumoknál már jellemzően az alapfelszereltségbe beletartoznak olyan dolgok, amelyek a nem prémiumoknál csak felárért vagy úgy sem. Illetve a kidolgozás minősége, a használt anyagok minősége stb.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.06.07. 21:55:41

@UdjanMineck: Szerintem is ronda a PT. Amcsi giccsparádé.

Ehhez képest az F500, Beetle és Mini matyóhímzés, akkor is ha csak nagyon távolról emlékeztetnek a legendás ősre. Amiket persze megszépített az idő, mert ki akarna ma olyan fosokkal járni?

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.06.07. 21:57:54

@Prérifarkasz: 'A prémiumoknál már jellemzően az alapfelszereltségbe beletartoznak olyan dolgok, amelyek a nem prémiumoknál csak felárért vagy úgy sem.'

Az anyaghasználattal egyetértek.

Mi van benne alapból egy fapad 1,2es Golfban, ami az Octavia 1,2ben nincs? Mi van benne az alap A3-ban, ami a Golfban nincs?

Prérifarkasz 2015.06.07. 22:00:11

@nick papagiorgo: Ebből is látszik, hogy a az EB meg az EP egy sóhivatal, úgy hülyeség ahogy van... Pl. a legtöbb márkát jellemzően 1 kategóriával feljebb sorolja. Méghogy a BMW1 meg a Civic középkategória, a BMW 5 meg felső stb. Hülyeség. Ez az autós "szakirodalommal" abszolút nincs összhangban.

UdjanMineck 2015.06.07. 22:04:58

@Tiszteltetem Brüsszelet: Nálam jobban kevés ember rühelli a mai (2000-2015) autókat, de azért ami igaz, azt ismerjük el: a Fiat 500 igazán jól sikerült, és szuperül idézi a klasszikus eredetit. A Mini is ez a kategória. (A Beetle viszont egy csőd.)

sowi 2015.06.07. 22:09:40

@nick papagiorgo: neked van PT-d? mert gondolom onnan tudod mekkora penztemeto

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.06.07. 22:10:00

@UdjanMineck: Nekem a Beetle, mármint ez az újabb, kifejezetten tetszik.

Nem mintha bármi köze lenne a bogárhoz, de szar autó nem lehet, mert Golf7 alapú, és engem a korai Porschékra (356) emlékeztet (persze elsőkerekes) a formája.

Prérifarkasz 2015.06.07. 22:15:20

@Tiszteltetem Brüsszelet: Nem szerettelek volna megbántani, ha Octaviád van, anno nekem is nagyon bejöttek, de én ültem anno Octáviában és Audiban is (új Octaviában most is), nekem elég jelentős volt a (anyag)minőségbeli különbség és nem csak érzetre... A 3 betűs és egyéb felszereltségre már nem emlékszem, a mai német márka-trendeket pedig bevallom nem nagyon követem...
Megjegyzem a BMW-t is prémium márkának mondják, holott tudtommal alapárért tényleg nagyon csak az alapot adják...

totál kár 2015.06.07. 22:15:57

@nick papagiorgo: a 2ezer köbcentis Pl Cruiserben mitsubishi 16 szelepes motorja van ,ritkán romlik el.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.06.07. 22:20:00

@Prérifarkasz: Nem van Octaviám, de kedvelem, ahogy a Golfot is. Meg az Ódit.

Abban egyetértünk hogy a leghájtekebb felszereltséget megtartják az Audinak, más kérdés hogy felárért. Az alapgépekben nagyon hasonló a felszereltség, de az anyagok, kapcsolók anyaga, mechanikája tényleg különbözik.

UdjanMineck 2015.06.07. 22:20:18

@Tiszteltetem Brüsszelet: Elbeszélünk egymás mellett. Sehol nem írtam, hogy szar autó a Beetle. (Ma már amúgy sincs kifejezetten szar kocsi. Még egy nyomorult Dacia is jó autónak mondható.) Arról van szó, hogy a Beetle nem működik, mint retro-autó. Köze sincs az eredeti klasszikus hangulatához. Ezt az olaszok, angolok jobban érzik egyelőre.

Prérifarkasz 2015.06.07. 22:20:18

@Tiszteltetem Brüsszelet: Most újból visszaolvastam, amit írtál, akkor tárgytalan, előbbi hozzászólásom, kicsit fáradok... Felszereltség terén, inkább olaszautókban van "jelenlegi" tapasztalatom...

Csalfa Romeo 2015.06.07. 22:20:44

@vasutasrendőr: Az ugyanaz a Marea Weekend, ami a másik két képen van - azt törték össze. A színe és a felnije ugyanaz, a tetősín első fele is látszik a törött kocsin(szedánokon nincs tetősín), és igazából az ötödik ajtó is kivehető. Sanyarú sors jutott neki.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.07. 22:27:39

@Prérifarkasz: pont fordítva. a prémium azért nem luxus, mert alapáron igen fapados. Ez mindhárom német márkára igaz, és a hazai piacon a helyi újságírók miatt a versenytársaknak is muszáj volt bevezetni ilyen full fapadmodelleket (mindazonáltal ez ritkán hatotta meg őket, simán beírták a Summum vagy a Distinctive executive stb. fullos csomagos árat "alapárnak").

De a lényeg: az E90es alapáron lemezfelnit, manuális klímát és hátul tekerős ablakot kínált. Az A6os fapados szövetborítású üléssel is viccesen hat.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.06.07. 22:30:11

@UdjanMineck: 'Ma már amúgy sincs kifejezetten szar kocsi.'

Nagy mázlink van hogy Európában élünk. Én sajnos vezettem Ford Fusiont (Mondeo).

Krisz_ 2015.06.07. 22:34:00

A Mazdás írás kifejezetten tetszett. Jó stílusú, ugyanakkor informatív. Nincs elszállva magától, és még egyszer, kifejezetten jól, intelligensen, szórakoztatóan ír.

A Fiatosban annál inkább zavart a "mindíg", "muszály", "kiválló"... A 20 db pénztárgépfiókot sem értem, nekem úgy rémlik, az beférne egy Corsaba is, de lehet, csak az a baj, hogy még sosem próbáltam :)

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.07. 22:34:46

@UdjanMineck: @Tiszteltetem Brüsszelet: nem tom srácok, érik egy blogbejegyzés a héten hozzám került bérautó Yarisról. Hát valahogy nem így képzelem el a minőséget. Az az autó kifejezetten gagyi. Mindene. És ennek semmi köze a lomha menetdinamikához.

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.06.07. 22:41:00

@Ződ2000: A bérautókat sok cég lefojtja, úgyhogy abból azért ne vonj le messzemenő következtetéseket.

Én első gen. Yarist vezettem utoljára, a belsejét nagyon utáltam, de a motorját kifejezetten jónak találtam. Keveset evett és jól ment (az 1 literes kategóriában persze).

Shadowbull 2015.06.07. 23:24:31

@Tiszteltetem Brüsszelet: "Az Audik 80%-át ugyanolyan motorral-váltóval árulják, mint a Skodákat."

Ez hulyeseg.

Shadowbull 2015.06.07. 23:27:45

@Ződ2000: "az E90es alapáron lemezfelnit, manuális klímát és hátul tekerős ablakot kínált."

Tedd hozza hogy Magyarorszagon es hasonlo isten hata mogotti piacokon.

camelus 2015.06.08. 00:07:54

eddig gondolkodtam MX-5ösön, de olyan autó nem kell amivel kinszenvedés 200 km-t autókázni. Pályanapra ritkán jutok el, de így hétvégén lemenni a partra sem lenne jó

Szabványok 2015.06.08. 01:11:35

@Shadowbull: Pont fordítva. Amikor én vettem e90-t (2021 vége) akkor Németországban volt alap a manual klíma, Magyaroszágon alapból dupla digit volt. Lemezfelnivel legfeljebb egészen piciket lehetett konfigurálni, de ezt sem hiszem.
A BMW elég érdekesen nemzetiesít, nehéz kitalálni mi mögött mi van. (Pl. akkor az usaba nem engedték az elektromos kormányzárat biztonsági okokból, a benzin kéntartalma miatt más olaj, más olajcsereperiódus, stb. )

bigpond 2015.06.08. 03:36:58

@wolves84lb:

Akkor egyertelmubb leszek, nem veszem egy kalap ala a Camarot meg MX 5 ot, mondjuk ugy akkor hogy ranezesre egy kategoria OK? Tudom a Mazdaval lehet fordulni a masikkal meg egyenesen menni se. Mivel ez a kategoria teljesen hidegen hagy , azert a 74-es Camaro mert az jobban tetszik, ha mar mindenaron innen kellene valasztani. Mielott meg valaki nekem esik , nem anyagi okokbol nincs sport(-os) kocsim, szerencsere vehetnek ezt is azt is , meg meeg masok hatot es nem reszletre.
Szoval a Mazdasnak en is huvosen koszonnek es nem irigysegbol. A masik meg, hogy manapsag annak is orulni kene ha koszon a szomszed , ez a fiatalabb generacioknal mar nagyon nem termeszetes.

A lapos Fiatot meg viccnek szantam de ez se esett le egyeseknek.

Shadowbull 2015.06.08. 08:26:19

@Szabványok: Nemetorszagban a konnyufem felni es a 4 ablakemelo szeria volt. es nem volt 316i.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.08. 10:29:05

@Tiszteltetem Brüsszelet: engem azért meglepett, hogy mennyire ás liga mint a megszokott autóim.
@Shadowbull: talán a három nem volt együtt mellőzve, de piaconkénk változó volt, a németeknél is fapados volt, sőt. A benelux piacon az alufelni hiányzott, de volt digitklíma.

Mindenesetre bő 4-5ezer eurót keleltt rákölteni hogy pl a Lexus IS alapfelszereltségét elérd. Csak ez nagyon nem derült ki a tesztekből...

Endy1 2015.06.08. 10:29:06

@camelus: természetesen a 200 km sarkítás. De a léyneget fedi: autópályán menni vele igen fárasztó élmény. Olyankor a célbaérés a lényeg, nem az utazás maga.

De ha gondolkodsz egy ilyen autón hidd el, hogy nem fogod megbánni. Lemenni a partra (gondolom Balaton) elég jó élmény vele.

Szabványok 2015.06.08. 21:38:03

- 316i valóban volt Magyarországon.
(Németországban nem volt??)
- Valóban acélfelni volt a kicsiken.
(Németországban a legkisebbekhez is könnyűfém volt?)

Viszont:

+Mindegyikhez (így 316i-hez is) alapfelszereltség volt a
"Ablakemelô mindegyik ablakhoz, elektromos mûködtetésû,
egy érintésre mûködô nyitó-záró funkció, komfortnyitás
és zárás"

+Mindegyikhez (így 316i-hez is) alapfelszereltség volt az
"automata klímaberendezés"

+Sőt, Magyarországon elérhető volt a 602-es opció, ami a
németeknél nem volt elérhető. (Képernyő+tévé+CIC+HDD,
de navigáció FSC nélkül.)

Annak idején sokat hasonlítgattam az alapfelszereltségeket, elérhető opíciókat. Igaz, a négyhengeresek kietek a látókörömből, ezért tévedhettem a 316i és a lemezfelni vonatkozásában.

dunántúli gyerek 2015.06.08. 22:34:03

Ennek igen egyszerü a magyarázata.

A BMW és más prémiummárkák vevőköre nem különösebben árérzékeny Magyarországon. Semmit sem számít az a pár százezer amit az alapvető extrákra kéne költeni egy közel 10 milliós alapárnál, így lehet az alapfelszerelés magasabb mint egyes gazdagabb piacokon.

Németországban semmilyen presztízsértéke nincs egy 3mas BMWnek, a Golffal váltakozva a legnépebb népautó. A németek meg sokkal fillérbaszóbbak a magyaroknál, és azt szokták meg hogy konfigurálás nélkül nincs semmi a prémiumokban sem. Van ott egy rakás nyugger aki csak kormányt meg kereket akar a Bimmerébe.

316i és 316d is volt E90-ből Németországban, miért ne lett volna: suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=191301802&scopeId=C&vatable=&climatisation=&usedCarSeals=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&emissionsSticker=&ambitCountry=DE&zipcode=&emissionClass=&airbag=&adLimitation=&doorCount=&isSearchRequest=true&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&maxFirstRegistrationDate=2011-12-31&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=8&pageNumber=1

dunántúli gyerek 2015.06.08. 22:36:24

Bocs a helyes link: ptionCombined=&emissionClass=&emissionsSticker=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&numberOfPreviousOwners=&minHu=&usedCarSeals=

Rónarider 2015.06.09. 08:03:23

@LoveKills: luxusautó: hátul kényelmes, elöl vezesse a sofőr.
prémium: nagy, drága, illetve indokolatlanul drágább a mérettel.
;)

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.09. 11:01:22

@Rónarider: ez így szerintem nem fedi a valóságot, ott a Porsche, egyik sem limuzinos, még a Panamera sem.
@Szabványok: a 2 zónás digit klíma biztos nem volt alapáras a német listán.

Rónarider 2015.06.09. 13:03:00

@Ződ2000: volt szmájli. A Porsche az se nem prémium, se nem luxus, hanem valami sport-szerűség nem? Amúgy a prémiumot, mint kategóriát én sem értem. Az valami olyasmi-szerintem-, amiből létezik funkcionálisan legalább ugyanolyan jó gép, olcsóbban. Pont attól prémium, mert megbombázzák a belteret bőrrel, fával, üveggel, meg ilyen-olyan parasztvakítással, ezért aranyárban van a hasonló tudású, racionális változathoz képest. Vagy nem tudom, sosem szerettem a fát és bőrt az autóban.

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.06.09. 14:27:21

@Rónarider: mea culpa, :)ebben a nézetben áttördelte a következő sorba.

Ennél több, minden nagyobb márka igyekszik drágábban elsózni a legújabb fejlesztsáeit biztonság, kényelem, szórakoztatás tekintetében. Ezt egy prémiummárkánál könnyebben megteheteik. Hiába jön bármilyen akciós Mondeo, azok amiket a Volvohóz fejlesztettek ki ritkán tudják elsózni.

Ha azt nézed hogy egy 1.6os swifthez képest mit tud egy A3 vagy egy V40 alapáron akkor nem lesz annyira nagy a különbség. Ha megnézed hogy mit tud egy fullosabb A3as vagy V40, akkor érthetővé válik a prémiummárkák létjogosulsága.

Épp most adtam vissza egy tömegmárka kisautóját, nagyon egyértelművé tette hogy mekkora a különbség, még az olyan apróságok is hiányoztak mint az automata 4 ablak, vagy a magáétól záródó központi zár.

Szabványok 2015.06.10. 12:42:16

@Ződ2000: Igen, erre határozottan emlékszem én is.
(A magyarról meg megvan a hivatalos dokumentum. Hogy alapáras.)

A tévé navi nélkülre azt mondták, hogy abból az időből maradt meg, amikor még a BMW térképein nem volt rajta Magyarország, ezért volt külön opció a navi Magyarországon, a németeknél meg a tévéhez jött automatikusan. (602 kontra 609).

Az egyes országok számára az ottani igényeknek, szokásoknak, jogszabályoknak megfelelően szűkíteni szokták a lehetőségeket.

Szabványok 2015.06.10. 12:50:05

@Rónarider: "Pont attól prémium, mert megbombázzák a belteret bőrrel, fával, üveggel, meg ilyen-olyan parasztvakítással, ezért aranyárban van a hasonló tudású, racionális változathoz képest. Vagy nem tudom, sosem szerettem a fát és bőrt az autóban."

Szerintem nem.
Nekem a BMW belterében nincs sem fa, sem bőr. Illetve látszólag van fa, de a "fabetét" még a BMW 180eFt-os opciójában is műanyag....
Viszont látom a "prémiumot" műszakilag. Egyrészt tervezésben. Jobban átgondolt egy BMW, mint egy Ford, nem is beszélve egy franciáról. Láthatóan kevesebbet spórolnak, eggyel igényesebb megoldást választanak.
Több a csavarkötés, kevesebb az egyszer használatos bepattintás.
Kedvenc példám az indítógomb. Látszólag egy nyomógomb. Viszont mögötte nem egy kontaktus van, hanem két(!) független, automotive hall cella, két mágnessel, két elektronikával, két tápellátással.
Ha az ember elkezdi használni, de még inkább szerelni, akkor átgondolt, igényes megoldásokkal találkozik, látszik többet foglalkoztak a mérnöki tervezéssel és kevesebbet az árcsökkentéssel, mint egy nem prémium autónál.