Cuki cicák a gumigyári klotyóban

  2015. május 22. - Winkler Róbert Címkék: Tajvan Federal Funtoro

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

dsc04960.jpg

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is. Most osztozunk a helyiek örömében, hiszen kaptunk esernyőket, és folytatjuk a gyárlátogatás-maratont. A Federal már a harmadik gyárát építi Taoyuan városában. Mondhatnám, hogy sem a bejáratnál elhelyezett óriásfeliratra, sem a reci előtt elrendezett autógumikra állított bizarr gumilovacskára nincs mentség, de ez mégiscsak a Kínai Köztársaság, náluk volt már női lovaspóló a Krisztus utáni 600-as években (!!!), úgyhogy inkább mégsem élcelődök.

dsc04963.jpg
1954-ben alakultak, 1960-79 a Bridgestone-nal volt valamiféle együttműködésük, van Kínában is gyáruk, ott gyártják a Hero és a Federal gumikat. Négyszer kapták meg a Taiwan Exellence Award-ot, ami afféle kiváló áruk fóruma, de a vetítés az nagyon nem megy nekik. Ez azért érdekes. A Mitac-nál teljes audio-katasztrófa volt, recsegett össze-vissza, a Federal-nél meg szegény kiscsaj csak áll a laptop mellett, míg a hangszóróból üvölt a Ferrari-hang, de látni csak szaggatott képeket látunk, és a főnök, aki az elején magyarul is köszöntött, olyan arccal ül a tárgyalóasztalnál, mint Putyin az arab katonazenekarok fesztiválján. És ez valami tíz perces vetítés! A legjobb, amikor csak zene megy, és a projektoron időnként néhány pixelesen széthullott gumitorony jelenik meg, hasonlóan szétesett feliratokkal váltakozva.

dsc04966.jpg
Jó amerikaias a logójuk, egy Nascar-palánkról sem lógna ki a többi közül. Ők a King Of Europe driftkupa főszponzora Európában, így a magyar drifter közösség számára biztos ismerős a nevük, meg az elég dögös, meglehetősen NASCAR-stílusú dizájnjuk. A nyomtatott katalógusukban Mercedeseken van az illusztrált Federal gumi, de persze odáig még nem sikerült eljutni, hogy valamelyik európai gyártó alapban Federal abroncsokkal kínálja az autóit. A japán piacra lehetetlen betörniük, mert a japánok a saját termékeiket nyomják, amivel egyet is értek, mert Bridgestone-ban még nem csalódtam. Viszont Tajvanon már övék a hazai Luxgen, és Kínában a Ford, ami kezdetnek nem rossz.

dsc04964.jpg

A bejáratnál ravaszul elrendezett relikviák között főhelyen van Jackie Chan, akinek személyesen gyártottak valami signature series gumit a Mitsubishi Evójára, eddig nem hallottam a művész autós szenvedélyéről, de őszintén remélem, nem ő lesz az új Paul Walker. A prezentáció megpróbáltatásai után megtekintettem a macsó gumigyár központi épületének vécéjét, hangsúlyozom, a férfivécét. A következő dolgokat láttam:

dsc04967.jpg

dsc04968.jpgdsc04970.jpgTudják, miért rimánkodnak a pici cicák és cuki kiskutyák? Hogy tessék elzárni a vizet, és lekapcsolni a villanyt. De ehhez miért kellenek ilyen illusztrációk?

dsc04764.jpg

A Funtoro ellenben mindenféle buszos interfészeket gyárt, távolsági buszok fejtámla-monitorait, meg amin a sofőr néz mindenféle adatot. Kezd egyértelmű lenni, hogy ezek nem gyárlátogatások lesznek, csak különböző tárgyalókba ülünk be, névjegyeket csereberélünk, és megnézünk egy prezentációt, ami nagyjából annyi, mintha otthon Youtube-linkekre kattintgatnék. Igaz, azt nem tudnák ellenőrizni, tényleg megnézzük-e, és nem megyünk-e ki közben mondjuk pisilni, miközben egy papundekli bábu tartja a frontot a laptopkamera előtt a székünkben. Igazuk is van, hogy elhoztak, hiszen a budapesti Taitra kirendeltségen például kaptam egy CD-t, hogy nézegessem, de a laptopomban CD-meghajtó sincs.

dsc04766.jpg

A legnyugatabbi képviseletük Tadzsikisztánban van, bár el tudom képzelni, hogy valaki nálunk is forgalmazza svarcba'. Náluk az gyilkolja a prezentációt, hogy nincs hangszóró a prezentációs irodában, úgyhogy a csiholó metál-aláfestés egy kehes Macbookból cicereg. Inkább gyártják, mint használják a számítástechnikát. Taxikba is van monitoruk, meg sokféle fejegységük. És ha például a Densónak gyártanak, akkor mi van a fejegységre írva? Mi lenne? Ha egy Toyotában van a fejegység, akkor Toyota, és kész.

dsc04767.jpg

A lényeg, hogy bármilyen kezelőfelület-dizájnnal és külső megjelenéssel megcsinálják. Meg messziről is megjavítják, illetve szoftver-upgrade-elik a cuccot. Busz-bewifizésük is van, gondolom, a 801-es dorogi helyközin még nem aktuális, de ki tudja. A Mercedes-buszokba már gyárilag beépítik, de utólagosra is gyártanak, nagyjából fele-fele. És mit gondolnak, mit jelent a Funtoro? Kérem, próbálják kitalálni, mielőtt lejjebb görgetnek. Megér egy kis agytornát, mert utána sokkal jobban fáj majd, amikor beviszi a gyomrost a megfejtés. Funroro, ne? Egy portugál teniszező, aki 1988-ban két kört is sikerrel teljesített a Roland Garroson? Hát nem.

dsc04761.jpg

Fun To Road! és ez még nem elég, jön a távolkeleti márkanév-túlmagyarázás, ugyanis a fun to road-ot még továbbnyilazzák, és az is kijön belőle, hogy fun+trustful+reliable. Mintha a trustful és a reliable szinonimák is lennének, de épp ez az öncélú szótárazós hülyeség a legmegkapóbb az egészben. Mint a japánok, akik annak idején megmagyarázták, hogy a Suzuki Liana a Living In A New Age rövidítése. Érdekes egyébként, hogy csoportdinamikailag öt újságíró tök sokat kérdez.

dsc04762.jpg

Van valahol egy szám, ami fölött ha beültetsz újságírókat, nem lesz kérdés. Ugyanezekkel az arcokkal ültem már végig egy csomó autóbemutatót, mindenki csak kushadt. Szerintem tizenötödmagunkkal már nem kérdezünk. A kaja-posztot ígéretemmel ellentétben kicsit későbbre toltam, mert azóta fogyasztottam néhány igazán borzalmas dolgot, amiből csak annyit szivárogtatnék ki, hogy a mai ebéd végén desszert gyanánt kihoztak egy fazék sűrű, zsíros kacsalevest.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr117482872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Bubyking 2015.05.22. 19:28:12

Én is motiváltabban zárnám el a csapot, ha cicás matricák kérnének rá!

♔bаtyu♔ 2015.05.22. 19:36:17

Jó nagy ott a mocsok, egy takarítónő is elkelne, továbbá a mosdóban szappan is.

Tomi1973Wien 2015.05.22. 20:41:40

@♔bаtyu♔: nezd meg jobban a fenykepet vakszem.. ott lathatod a falra szerelt nyomogatos folyekonyszappanadagolot...

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.05.22. 21:01:00

" eddig nem hallottam a művész autós szenvedélyéről". A tájékozatlanság nem mentség. Volt egy rakás autós filmje,és sokéves együttmködése a Mitsubishivel. A csúcs(?)pont ez a film volt: www.imdb.com/title/tt0114126/?ref_=nm_flmg_act_49

Amúgy Chan többnyire Mitsubishivel tolta, a linkelt filmben kicsit túlságosan is, bár az az FTO tényleg cuki volt.

Volt még pár látványosan szponzorált filmje, mint az istenek fegyverzete II a colt tanulmánnyal. www.imcdb.org/vehicle_117103-Mitsubishi-Colt-C10-1986.html

keményen drogozó kisemberek 2015.05.23. 01:34:26

Taojüan lesz az a Taoyuan magyarul.
És mióta kitették az ESNZ-ből, azóta hivatalosan nem Kínai Köztársaság (még ha magukat így nevezik is).
Tajvan az Tajvan.

Az angoljuk elég szörnyű, de mondjuk a Magyar Úszószövetség (amelyik még a saját nevét, magyarul sem tudja helyesen leírni) által a Swimming Worldnek Hosszú Katinka ügyében küldött HIVATALOS tiltakozólevél (és pláne a portál honlapjára írt magyar tiltakozások) angolsága után ezen nincs is mit csodálkozni.

nick: 2015.05.23. 02:01:12

a Federal-os videó pixelekre szétesése a Nucleus hibája volt!

jürgen baromartz 2015.05.23. 03:29:44

@Ződ2000: a pasasnak gyakorlatilag nem volt olyan, "jelen korban játszódó" filmje 1985 és 1998 között, amiben fel ne tűnt volna legalább egy (de inkább több) kortárs mitsubishi modell. sőt, szerintem ha a korhűség határát már nem lépte volna át ízléstelen mértékben, még a részeges karatemester 2-be is beraktak volna valami galant vr4-gyel a feudális távol-keleti falvakban jaszkarizó helyi menő csávókat. :D

Troppauer_Hümér 2015.05.23. 07:38:19

@Ződ2000: Ez így van. A Thunderbolton anno próbáltam röhögni, de nem sikerült. Nagyon túltolták az anyagot és olyan brutális gyorsításokkal tömték tele az alkotást, hogy mai napig sírógörcs fog el ha rágondolok.

Sárkányikrek Mitsubishi tesztcenteres fináléja megvan?

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.05.23. 07:57:37

Hiányolom a molinót a bejárat fölül amin egybeforr kínai nő és férfi tekintete, és a kézfogásuk mögötti háromszögben ott a sarlókalapács, a kalász meg egy esztergapad. :)

Winkler Róbert 2015.05.23. 09:44:42

@Ződ2000: A mindenit, tényleg, már rémlik, hogy egyszer régen magam is kiakadtam valami barkács, szögletes szaron, ami a filmbeli szerepe szerint menő autó volt.

ChopiTzr 2015.05.23. 19:24:24

@Winkler Róbert: Én itt röhögtem fel még köyökkoromban is, de attól még imádtam.
youtu.be/n7vLzSajCx8?t=4m46s

gyula270 2015.05.23. 23:07:57

kis Jackie :D

Partnership with Jackie Chan[edit]
Mitsubishi has had a 30-year-long association with actor Jackie Chan, who has used their vehicles almost exclusively in his movies throughout his career.[68][69][70] The Jackie Chan Cup, first held in 1984,[71] is an annual celebrity auto race involving international motor journalists and starlets from across Asia in Mitsubishis with professional Touring Car drivers alongside for assistance, and was held before the Macau GP until 2004 when it moved to Shanghai.[72] In September 2005 Ralliart, Mitsubishi's motorsport arm, produced 50 Jackie Chan Special Edition versions of the Lancer Evo IX; Chan acts as the honorary Director of Team Ralliart China.

en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Motors

BTO11 2015.05.24. 00:34:38

Miért csak a faszbokon lehet kommenteni?
miért akartok engem oda csábitani,mikor tele van a faszbok idiótåkkal?
itt miėrt nem lehet?

nincs_nick 2015.05.24. 09:31:16

Federal RS-R, nem is kell más.:)

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2015.05.25. 12:47:28

@gyula270: és azt hiszem Winkler úr máris többet tanult mint a teljes tanulmányi kirándulásán... :)