Felkúrták az agyam Tajvanon

Látogatás a fedélzeti kamerákat gyártó Vacron központjában

  2015. május 21. - Winkler Róbert Címkék: autólopás Tajvan dashcam Winklertajvan Taitra Papago Vacron

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

dsc05019.jpg

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél

Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra által szervezett úton. Nem csoda, Tajvan igazi fedélzeti kamera-világhatalom, a tajvani cégek gyakorlatilag egymással versenyeznek. Utazás előtt rémálomnak tűnt a program, mondogattam is, hogy gyárlátogatási világrekordot fogok felállítani egy hét alatt, de a helyzet egyáltalán nem ilyen rettenetes.

dsc05020.jpg

Belül kicsit más, mint a thaiföldi változat

Gyárat ma láttunk először, inkább prezentációk vannak. Ráadásul a sokadik dashcam-cég is tud újat mutatni. A Papago cuccai a vezetőtámogató rendszerekre mentek rá, a 200 dolláros csúcsmodelljük tud táblafelismerést, sávelhagyás-figyelmeztetést, figyelmeztet a sebességtúllépésre és csipog, ha a dugóban elindult az előttünk álló, de mi túl sokat mélázunk.


dsc04987.jpg
A többinél is felbukkan időnként egy-egy sajátos funkció, a Vacronnál látok például egy olyat, amiről még nem is hallottam: a fedélzeti kamera nem csak az utat rögzíti, de a sofőrt is. Kérdem, mire jó, hogy a biztosítók miatt van-e, de nem. Négy éve gyártják, elsősorban Japánban és Nyugat-Európában népszerű, de valójában nem annyira a sofőrt, inkább az utasteret figyeli, mert taxikban használják. Van még négyfelé néző kamerájuk, tehát megvan az út, a két oldalablak, az utastér és kicsit a hátsó szélvédő is, csak az kedvetleníthet el, hogy a készülék megtévesztően hasonlít a szélvédőről fejjel lefelé függeszkedő Rogán Antalra.

dsc04990.jpg

Tóni, a 360 fokos

Az ő dashcamjükben az az extra, hogy a G-mérő logolja az autókra ható erőket, tehát az is megvan, ha ráhajtottunk egy csatorlafedélre, de nálunk egy defekt-per esetén lehet jó. Itt van az első tényleges üzemlátogatásunk, jól be is kell öltözni, nem teljesen logikus módon, hiszen az én hajszálaimtól nem sok félnivalója van a félvezetőknek, bezzeg a szakállammal egy tranzisztort is bármikor tönkreteszek. Így viszont úgy festettem a szettben, mint egy bujkáló Al-Kaidás, vagy wannabe IS-harcos, de ebből csak akkor lehet bajom, ha a CIA képszoftvere olvassa a Belsőséget.
 dsc04982.jpg

A Vacron zártláncú kamerákban is erős, de azzal szerencsére nem fárasztanak minket, ugyanakkor amikor megkérdezem, motoros bukósisakra is ajánlanak-e kamerát, nem annyira sport- mint inkább baleseti bizonyítási jelleggel, kis zavar támad. Végül elővesznek egy boxer BMW-makettet, amin elöl és hátul is van egy, persze nem méretarányosan, hanem a tényleges termék. A tajvani posta használja a motorokon, elöl és hátul is van kamera, de a sokmilliónyi tajvani robogós nem – annyira be van kamerázva az összes város, hogy baleseti bizonyíték bárhol készen áll, és robogóval nem nagyon hagyja el valaki a várost.

 dsc04985.jpg
Ezt hiszem is, meg nem is, lényeg, hogy nem igazán gondolok bele, inkább csak úgy elfogadom a választ. A Vacronosok aztán elvisznek minket kajálni egy olyan étteremben, amiről majd zokogva emlékezek meg egy másik posztban. Lényeg, hogy az asztaltársam Hsiao Er, alias Antonio Hsiao, a Vacron tengerentúli részlegvezetője. Kérdezem tőle, hogy is vannak ezek a motoros fejkamerák. Ő is ugyanazt mondja: Tajvanon felesleges robogón, úgyis minden be van kamerázva. Robogózol? Kérdem én. Igen, így ő. Volt már baleseted? Négy is. És? Vetted valami hasznát a bekamerázott városnak?

 dsc04986.jpg

„Persze, mind a négyszer a felvételek alapján döntött a rendőrség. Egyszer én voltam a hibás, megelőztem jobbról egy autót, ami aztán belém jött. Amikor a rendőr megkérdezi, elismered-e a hibát, és elismered, csak a fele bírságot fizeted. Mert utána ugye megnézik a felvételeket, és úgyis kiderül, ki volt a hibás. A másik három esetben nem én hibáztam, más jött nekem, de akkor is mindig megvoltak a bizonyító felvételek.”

 dsc04993.jpg

Mindez csak áttételes érdekeltséget jelent, hiszen a kártérítést a biztosító fizeti. A bírság, ha valaki balesetet okoz, nem nagy tétel, ha jól értettem, olyan 10-20 ezer forint között van. Viszont a robogós kötelező sokkal több, mint nálunk, ahol ha jól tudom, valami négyezer körül van, miközben a tajvani harmincezer forint egy évben. Igaz, őt tényleg egész évben robogóznak. De az agyam természetesen távolról sem ezen kúrtam fel. Hanem hogy Hsiao Er, alias Antonio (Costa Ricában tanult, ott kapta a nyugati nevét) tovább mesélt a kamerarendszerről

dsc04983.jpg

Nálunk ugye az van, hogy miként büszkén nekem is megmutatták egyszer az V. kerületben, a rendőrség a kamerákat egyszerű közigbírság-gyártásra használja. A másik cselekményszál, hogy mindeközben Vezda Laci egy darab Fiat Pandával, és a laptopjával járja a várost, hogy lopottautó-rendszámokra vadásszon. A rendőrség meg szarik az egészbe, és ha ezt megírjuk, a Police.hu-n hazudoznak valamit egy zavaros közleményben, név nélkül. Na, ezzel állítanám szembe (mert párhuzamba nem tudom) a tajvani rendszert.


 dsc05003.jpg

Aranyhalak az előcsarnokban a szerencsehozó (szerencse=pénz) alfajból

„Ezt a rendszert” meséli tovább Antonio „kábé két évtizede kezdték kiépíteni. Probléma volt a sok autólopás- és feltörés, sok lopott autó került Dél-Amerikába, és sok cucc Japánba. Ennek vetettek véget. Tudod, mennyi idő alatt kerül itt elő egy lopott autó? Három óra.”

Oké, de most komolyan?

„Egyszer teszteltem a rendszert. Beugrottam egy piacra venni valamit, húsz percre hagytam ott a robogóm. Mire kijöttem, eltűnt. Felhívtam a rendőrséget, bejelentettem a helyet, időpontot, rendszámot. A diszpécser azt mondta, rendben van, uram, kérem, most oldja meg a hazautat robogó nélkül, és majd értesítjük. Tudod, mikor lett meg a robogóm? Két és fél órán belül hívtak. A tolvaj mondjuk nem lett meg, de még aznap elmehettem érte a rendőrségre. Három óra a szintidő, úgy tudom.


dsc04988.jpg

A Tóni adta kép


Fontos is, hogy rögtön bejelentsük, mert ha a lopott robogóval-autóval követnének el bűncselekményt, rögtön minket gyanúsítanának, így meg nincs probléma, és a jármű is hamar megvan. Hogy működik? Megkeresik az adott felvételt, attól kezdve a rendszerbe épített rendszámfelismerő automatikusan követi végig a járművet, a számítógép sorba rendezi a térfigyelő kamerák képét, és annyi. Hát ezért nincsenek Tajvanon bukósisak-kamerák.”

 dsc04997.jpg

Köszönöm a figyelmet, és igen, elmeséltem Antoniónak, milyen hatásfokkal deríti fel a BRFK az autólopásokat (2,6%), és hogy Pintér Sándor ezzel tök elégedett, hiszen lapzártáig egyetlen rendőri vezető sem került lapátra emiatt. Csak hivatalosan megsértődtek, amikor Pista megírta, milyen szinten szartak bele az ellopott Priusa felderítésébe, még úgy is, hogy a magyar Prius Klub gyakorlatilag felderítette helyettük az utcát, ahová a lopott autók kerülnek. Hét ennyit mára a fedélzeti kamerák világáról, hamarosan kajákkal jelentkezem.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr367479436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

TaaT 2015.05.21. 16:12:49

"...elmeséltem Antoniónak, milyen hatásfokkal deríti fel a BRFK az autólopásokat (2,6%), és hogy Pintér Sándor ezzel tök elégedett, hiszen lapzártáig egyetlen rendőri vezető sem került lapátra emiatt."

Tudod, nem a zsömle a kicsi... :)

"a Vacronnál látok például egy olyat, amiről még nem is hallottam: a fedélzeti kamera nem csak az utat rögzíti, de a sofőrt is."

Én meg Tajvan-i dashcam gyártóról nem hallottam még, csak kínairól. Most is Kínai cuccot használok a kocsiban.

remixer 2015.05.21. 16:26:00

Tessék példát venni Pintér Sándorról. Egy Wartburgja van. Ellopták? Nem. Naugye!

tlantos 2015.05.21. 17:02:09

@remixer: valoban nem, de mintha utoljara mar eladta volna azt is. nagy a csorosag.

Secnir 2015.05.21. 17:19:20

"és igen, elmeséltem Antoniónak, milyen hatásfokkal deríti fel a BRFK az autólopásokat (2,6%),"

gondolom azonnali orvosi kezelésre szorult Antonio.

hpapagaj 2015.05.21. 17:22:07

Stadionokat, hülye kamerák helyett!!!

Winkler Róbert 2015.05.21. 17:24:21

@Secnir: Ja, a kérdésből egyértemű volt, hogy alacsony szám lesz, úgyhogy elsőre huszat mondott.

vasgyuszi 2015.05.21. 17:27:12

Na így és erre kellene használni a kamerákat, nem úgy ahogy a fosadék magyar rendorség teszi. Pintér... egy gyomorbajos-feju rosszarcú képzodmény, akire semmit sem bíznék. A Tóni a másik, az is egy tenyérbe,ászóan ütnivaló feju cserépedény.

Node a cikk, az rendben volt!
Eygébként ott is az autók között cikáznak a robogósok, mint itt Európában?

88jk88 2015.05.21. 17:33:19

Ha a cikkben leírtak tényleg igazak, és Cseng nem csak kamuzott a "nagy nyugati újságíróknak", akkor azt kell, hogy mondjam következményektől függetlenül, hogy Magyarország minden egyes rendőrének qrva nagy lóf@szt kívánok a p*csájába.

Winkler Róbert 2015.05.21. 17:47:50

@TaaT: Tajvan hivatalos neve Republic Of China, lehet, hogy ez tévesztett meg.

pajaci 2015.05.21. 17:56:03

@88jk88: Nálunk a zsaruk és a bűnözők is a tisztességes emberek pénzére hajtanak. Az egyik bírságol, a másik ellopja. Ennyi.

BitPork 2015.05.21. 18:07:30

@pajaci: Csak nem tudni melyik melyik...

LanciaBacci 2015.05.21. 18:21:53

Vigyázz mit kívánsz, mert a végén még teljesül... biztosan akarjátok a Big Brother-be oltott Skynet-et?
Arra célzok, hogy akkor is lesznek csókosok, miközben ha éjjel kettőkor véletlenül átléped majd a záróvonalat hogy életben hagyj egy kivilágítatlan bringást, az pont látni fogják és jön a bünti 3 órán belül. És még mennyi minden...
Szóval amit mondani szeretnék az az, hogy nem elsősorban a technológián múlik úgysem, már ma is lehetne jobb a felderítési arány, ha bárkit is érdekelne a károsultakon és az autóvadászokon kívül.

TaaT 2015.05.21. 18:40:12

@Winkler Róbert: Szerintem a Made in Taiwan feliratok tévesztenek meg engem. :)

@LanciaBacci: Nemrég betörtek fater vállalkozásába, másnap már megvoltak az elkövetők, senki sem látta őket... csak a térfigyelő. Ja, jöhet a big brother.

LanciaBacci 2015.05.21. 18:54:38

@TaaT: értem én és igazad is van, de két dologról beszélünk. Az egyik a kamera a fater vállalkozásának a kerítésén, a másik meg az a szoftver, ami rendszerbe köti a város összes kameráját és önálló következtetésekre jut.

pimpikee 2015.05.21. 19:20:06

Jaja, kamerát mindenhová!
A magyar rendőrség azonnal tudná mire kell használni: MÉG TÖBB BÍRSÁG!!!

DonkeyXote 2015.05.21. 19:20:26

Egy gyors szakmai észrevétel :) azok a bizonyos aranyhalak valójában papagájsügérek.

jóvanna, mindjárt végigolvasom...

Egy Srác 2015.05.21. 19:23:55

Pár éve bejött a boltomba két rendőr, hogyaszongya úgy tudják, hogy nekem van biztonsági kamerám és hát az utca túloldalán történt valami kocsifeltörés az éjjel és hátha felvette...

Mondom, erről egy szót se senkinek, de nekem ilyen kamukamerám van, amiben az elektronok egyetlen darab villogó piros ledet, egy ellenállást és az egészet meghajtó 555-ös időzítő IC-t tudják max. átjárni, felvételt nem igazán tud készíteni. De örömmel hallom, hogy a 2990 forintos, elrettentő jellegű álkamera-rendszerem városi szájról-szájra legendává vált.

Jót nevettünk, elköszöntünk, de azért közben még megkérdeztem:
Ha mégis lenne olyan felvételem, ami az utcán történt autófeltörést tartalmazza, akkor a felvétel átadása után hány borítékot kapnék a rendőrségtől? Egy-két másodperc reakcióidő után mosolyogva mondták, hogy valószínűleg kettőt: az egyikben megköszönnék a szíves közreműködést, a másikban pedig valamilyen cselekménynek megfelelő súlyú közig eljárás megindításáról szóló szöveg lenne, amiért engedély nélkül fordítottam az utca felé a biztonsági kamerámat. De nyugodjak meg, valószínűleg figyelmeztetéssel megúsznám a dolgot, mert szólnának az érdekemben...

Hát így, kedves olvasók. :)

sunblind 2015.05.21. 19:31:27

Te is tudod, hogy itt csak akkor lenne ilyen típusú kamerarendszer, ha közvetlen haszon származna az üzemeltetésből.
Mittomén; sebességkorlátozás a gyalogosokra, gőrdeszkásokra, iker-babakocsikra megkülönböztető jelzés, kötelezően veszélyes hulladék indikátorok a használt pelenkás csomaggal az utcai kukához igyekvő lakókra.
Az, hogy autólopásokat derítenek fel, az konkrétan kurvára semmi bevételt sem jelent a jagellóknak (államháztartásnak --> politikai hiénáknak).

nov2016 2015.05.21. 19:41:23

Ennek a motoros dashcamnak mi a tipusa?
Eddig csak bazinagy minden-egyben szélvédőre cuppantós verziókat láttam.

Egy pici kamera kellene, feltűnésmentesen, fixen beépítve, a kezelőfelülete meg lehetne a kesztyűtartóban.

TaaT 2015.05.21. 19:49:44

@LanciaBacci: Nekünk nincs kameránk. De majd lesz. Mivel ma megint betörtek...

börtönőr 2015.05.21. 19:55:16

Ha be lenne kamerázva a város akkor az lenne a baj,hogy mindenről tudnak,mindig mindent látnak.

DonkeyXote 2015.05.21. 19:57:51

@TaaT: Az sem mindegy, hogy Kína melyik részén készül. Ha a senzeni vagy a sanghaji ipari körzetben, akkor 99%, hogy az anyacég tajvani.

DonkeyXote 2015.05.21. 20:40:30

@Winkler Róbert: Mei-ék szervezik még most is a taitrás túrákat? Ha igen, akkor lesz miről mesélned kaja ügyben :)

Secnir 2015.05.21. 20:48:47

@Winkler Róbert:
20%-ra tippelt magyarországot illetőleg? nehezen jutnak el oda a hírek...
(...esetleg a totalcar kínai nyelvű verziója? olvasottság megvolna, ha csak minden századik kínai olvasná a totalcart...)

Kakimaki0123456789 2015.05.21. 21:51:42

Orbanisztánban gyakorlatilag nem készíthetsz közterületen felvételt, mert minden esetleges szereplőnek (hacsak nem közszereplő) egyenként bele kell egyeznie. Ez komoly, így van a törvényben.
A dashcam ugrott, ugrott az ha lefilmezed a szabálysértő vagy csendháborító szomszédot, erdőbe szemetet hordó kisiparost.
Hogy ez így nem korlátozza-e aránytalanul a sértett jogát a bizonyításra, majd pár Legfelsőbb Bírósági, Alkotmánybírósági kör után kiderül. A cél természetesen az hogy a bűnözőket védje az egyre kevesebb joggal bíró állampolgárokkal szemben.

2015.05.21. 22:00:31

Az az érdekes, hogy ilyen hatásfokú a felderítés és mégis lopnak járművet ott is. Ki érti ezt?

iriszi 2015.05.22. 06:39:03

Az nem aranyhal,papagájsügérnek hívják: diszhal.info/cikkek/papagajsuger.php

Secnir 2015.05.22. 06:44:17

@Kakimaki0123456789:
"Orbanisztánban gyakorlatilag nem készíthetsz közterületen felvételt, mert minden esetleges szereplőnek (hacsak nem közszereplő) egyenként bele kell egyeznie. Ez komoly, így van a törvényben."

mtmi.hu/cikk/656/Szabade_autonkban_fedelzeti_kamerat_hasznalnunk
www.langlovagok.hu/tuzor/47_vedd-magad-e-tanuval

szabad. és ne keverd össze azt, hogy te készítesz egy felvételt, majd
-megosztod a neten
-átadod a rendőrségnek egy bűncselekmény/szabálysértés kivizsgálása miatt
-otthon rejszolsz rá

között.

fay rodisz 2015.05.22. 08:09:38

Itthon elég macerás lenne egy ilyen kamerarendszer.
A sok agyhalott azonnal azon pörögne, hogy minden lépését megfigyelik.

voicespeed 2015.05.22. 08:39:20

Ha csak annyit el lehetne érni, a meglévő térfigyelő, forgalomirányító és a tervezett VÉDA (szupertrafi) kamerákat rendszámfelismerő szoftverrel egy hálózatba kapcsolnánk az azért talán javítana a 2,6%-on. Nem beszélve a rendőrautókba szerelt kamerákról.

madbalee 2015.05.22. 09:17:08

@LanciaBacci:
"véletlenül átléped majd a záróvonalat hogy életben hagyj egy kivilágítatlan bringást, az pont látni fogják és jön a bünti 3 órán belül."

Hat azert ha az ellopott autok felderitese drasztikusan javul, akkor azert jo sok zarovonalbüntetes kell ahhoz, hogy pariban legyen egy ellopott autoval.

88jk88 2015.05.22. 10:10:06

@pimpikee: Ha a kupleráj nem megy, nem a bútorokat kell kicserélni, hanem a kurvákat.

Egy ilyen rendszer előtt az kéne végre, hogy legyen egy tényleges rendszerváltás, mert ami '89-ben volt, az csak egy bohóckodás volt.
Mindenkit, akinek bármi köze volt az előző politikai rendszerhez felkötni/dunába lőni az összes rendőri vezetővel és rendőrrel együtt. Aztán mindent 0-ról kezdeni olyan politikusokkal, akiknek tényleg fontos az ország sorsa és olyan rendőrökkel, akik tényleg szolgálnak és védenek.

üregi 2015.05.22. 10:44:35

Az angol nagyvárosokban (főként Londonban) az utóbbi 7 évben igen nagy arányú kamera telepítési hullám indult. "Érdekes módon" megugrott a szabálysértések száma. (Szemetelés, nyilvános helyen vizelés...)
Viszont megugrott a felderített bűncselekményeké is. Nem beszélve a potenciálisan elkövetni szándékozottak elriasztásáról, megakadályozásáról!
Az eszköz hasznossága a felhasználó szándékától függ.
Egyes -Európától nagyon messzire távolodó- országokban honoló mentalitásból kiindulva lehet, hogy védettebb az átlagpolgár, ha "csak" meg-megtámadják a vak utcán, mintha kamerával védenék a lépéseit.

Cave Nick 2015.05.25. 05:31:21

Budaörsön kiépítették a térfigyelő rendszert. Most a térfigyelő kamera alá hordják ugyanúgy az illegális szemetet, ahogy eddig.

DocBulywood 2015.06.16. 18:46:40

Kib.szott jó a cikk! Még ilyet! Még ilyet!