Arabokkal drifteltem, állat volt

2015. április 18. - Sturcz Antal Címkék: afrika csináld magad drift trike csapatás olcsón tunisz utazunk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pillanatok a sivatagból
2015-07-09 18:35:47

Ahmed burnuszban térdel a Land Cruiser mellett, a szeleppel babrál. A levegő halk sziszegéssel távozik az

Ahol harmincezerért is parkolhatsz
2015-05-23 14:55:14

A Jumeirah Beach Residence-et nehéz lenne egy magyar helyhez hasonlítani, talán a Váci utca és a füredi Tagore

Azt hiszed, itt elnyomják a nőket?
2015-05-21 10:23:04

A dubaji metró egyértelműen király, pedig a föld alá ritkán bukik csak le. A Red Line inkább amolyan

Itt végzik az elkobzott dubaji luxusautók
2015-05-19 17:46:32

Nem tudom, mi az öt legnépszerűbb Dubajjal kapcsolatos téma, de az itt pihenő magyar modellek után biztos nagyon

Abdellal egy nyirkos februári estén találkoztam, akkorra már negyedik hete esett folyamatosan. Én éppen a csapatimat küzdöttem le - helyi tésztaféle, remek töltelékekkel, ha arra járnak, ne hagyják ki -, ő melóból tartott haza, de amikor megláttam, majdnem a torkomon akadt a harisszás csirke. Nem is maga a srác tűnt fel, hanem a Specialized Demo 8 downhill bringa, amit tekergetett. Itthon egy ilyen gépért akár kétmilliót is elkérhetnek, odakint ennyiért már inkább három Volkswagen Polót vesznek, fél év alatt ez volt az egyetlen ilyen bringa. Hamar kiderült, hogy egy nyelvet beszélünk, meg is hívott a szokásos hétvégi szeánszukra.

fotó 4

A bringás terveket elmosta az eső, mivel menthetetlenül felázott a hegy, de ez nem tartotta vissza az új haverjaimat: Sebaj, akkor megyünk driftelni! Ha már keresztbe kell menni, az rossz nem lehet, de az azért nem hagyott nyugodni, hogy mégis mivel tervezik. Szakadt BMW járt épp elég, de százból kilencvenkilenc a lehető legkisebb motorral szerelt homasita-szökevény volt, vagy még valami annál is rosszabb.

fotó 6

Aztán kiderült, hogy drift bizony három keréken fog megvalósulni. Hallottam már erről, többek közt itthon is keményen tolják keresztbe a háromkerekűeket, és az új-zélandi dift trikeosok is megmutatják mire elég a maori vér. Kezdtem izgulni.

A rákövetkező szombat reggel a tuniszi rögvalóságban fagyoskodtunk, rezignáltan tudomásul véve, hogy Meher egy rossz városrészben keres minket. Röpke egyórás késéssel állított be a Golf, amely hátulján a kocsi árának megfelelő bringa lógott. Mert persze hiába trike-ozni megyünk, a bringa nem maradhat otthon. Vegyes társaság jött össze, ki kite-oktató, ki családapa, mások gépbeállítók egy gyárban, de akadt marokkói cserediák is. Egy karthágói parkolót foglaltunk el, a mecset és néhány római kori rom között.

fotó 1

Tudom mi jár a fejükben: a rendes ember szocializációja hároméves kor felett elfogadhatatlanná teszi a háromkerekűvel való csapatást, de itt most egy kicsit többről van szó. Jusszufék már szerpentineken is csúsztatják, alkalmanként akár hatvannal, de minket nem feltétlen akartak megölni, ezért maradt a hatalmas lejtős placc. Aztán előkerültek a célszerszámok is, de nem azt kaptam, amit vártam, bár igazán nem is tudom, mit vártam. A legszórakoztatóbb dolgok egyszerűek, és hát egy ilyen háromkerekű sincs túlbonyolítva: az eleje egy húszcolos gyerekbringáról jön, persze pedál nélkül, a hátulja meg jó másfél méter zártszelvény. Donor akad elég, ha nem a bringákról lefosztott fémhulladék, akkor kerítésvas, vagy ami jön.

fotó 14

Ezen felül az egész mutatványra nem áldozhattak többet két hegesztőpálcánál. Kell még egy ülés is, rendes oldaltartással, ez éppen egy fogorvosi váróból jön, és persze egy fék, ami itt leginkább csak a helyet foglalja, mert ha szigorúan nézünk a kerékre, az is többet lassít. Vendéglátóink hoztak egy 2.0-ás változatot is: ezen bárszék volt a versenyülés, és legalább háromszor annyi vasból készült, de már a kerék is egy bóvli chopper-bringáról származott.

fotó 12

A kritikus rész a hátsó kerék, ez a legtöbb esetben KPE, vagy ismertebb nevén vízvezetékcső. Ez az az alkatrész, amitől egészen lehetetlen szögekben lehet csúsztatni a trike-ot. Itt a kite homokfutójának a kerekeire húzták a műanyagot, a váz pedig szétszerelhető, így befér a csomagtartóba. A gumi további előnye, hogy megmarad a fogtömésünk is, de a vesekövet azért még így is hatékonyan lehet vele kezelni.

fotó 9

Nehéz lenne megfogni, hogy miért okoz örömet a drift, talán az ellenőrzés alatt tartott veszélyes helyzet lehet a kulcs, mint az egykerekezésnél. Azt nem mondanám, hogy van olyan jó, mint autóval csúszkálni, de nem is rosszabb, egyszerűen más. Egyensúlyérzék kell hozzá, mivel nagyon könnyű megpördülni, és ha nem csak vaktában csúszunk, hanem egy adott íven kell menni, az tapasztalatot kíván. Fontos a tempó, hiszen ha túl gyorsan megyünk, hiába az ellenkormányzás, a szinte nulla tapadású hátsókerekek hamar megelőzik az elsőt. Nézzék, mi eddig jutottunk:

Drift TC from rolee on Vimeo.

Azt nem tudom, hogy egy rendes drifter mennyit profitálhat a háromkerekűvel való ökörködésből, de az biztos, hogy elképesztően jó szórakozás. Fillérekből összerakható, és ha akad egy üres, lejtős útszakasz, akkor garantált a buli. Hülyeségnek hangzik, de ha tehetik, adjanak neki egy esélyt, garantált lesz a döbbenet.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.04.18. 19:22:26

Én az utánfutót is keresztbe raktam volna...:P.

bencelovescars 2015.04.18. 22:03:24

Látom az egyik képen befigyel egy longboard is, az is jó buli ám :)

2015.04.18. 23:07:40

inkább mint robbantsanak

Tökösmákos 2015.04.19. 05:51:39

@toportyánféreg: A terrorizmus egészét a háttérhatalom "szponzorálja" a "nemzeti" titkosszolgálatokon (CIA, Moszad, MI6) keresztül. Ha szerinted nem így van akkor csak tessék, próbálj felrobbantani vmit :P