Amerikai Chrysler-alkatrész Észak-Koreából. Mi?!

  2015. március 16. - Csikós Zsolt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Balázs Viktor TC-közeli egyén, egyben barátunk, nos az ő egyik ismerőse rendelt a múltkor alkatrészt a köztudottan amerikai Chrysler Voyager autójához. Nem, semmi baj nem volt az árral, az is jött, amit kért, csak volt egy kis bibi a zacskón levő felirattal.

A Mopar még rendben van, az a Chrysler tuningcége volt még a hatvanas években, mostanra már nagyon átalakult, de még mindig a Fiat-Chrysler-birodalom védjegye. Ott van a vignettán, semmi baj, oda is való a.

20150306_131233.jpg

De nézzék csak, hol készült? Koreában. ÉSZAK-Koreában. Hogy is van ez az embargó?

Azért érdekes, hogy nem egy Hongqi, nem is egy Lada, Dacia, vagy akármi más alkatrésze készül épp a Föld legsötétebb és legelszigeteltebb diktatúrájában. Hanem egy amerikai autóé, értik. Csak annyit tudok hozzátenni:
&#>&@@&#@Ł$Ł$Ł>#&˘˘˘ˇ~^~^~ˇ^][][]###@#@#&&!!!!OMFG
!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr147257259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

230e 2015.03.16. 16:46:58

Mintha a határnál lenne egy Dél-Korea által működtetett gyár, ahol Észak-Korea lakói dolgoznak.

w a s d 2015.03.16. 17:04:23

Szóval a Best-Korea is autógyártó nagyhatolom, mint mi.

arthur877 2015.03.16. 17:19:19

Igen, a tűzszüneti övezetben van egy nagy ipari park, ahol az északi csávók szinte ingyen dolgoznak a romlott nyugatnak!

Pepejoe 2015.03.16. 17:29:31

Nahát, ki hitte volna, hogy a világban nem minden úgy van ahogyan beállítják és elhitetik. Pontosabban láttatják.
A németek a II. vh.-ban az Opel Blitzet használták, ami GM termék volt már akkor is, az amerikaiak pedig fizettek a Springfieldjük után a Mauser családnak mert az ő 98-asukat másolták le. Aztán pedig a legnagyobb egyetértésben lőttek egymásra. A Toshiba vígan adta az oroszoknak a spéci CNC-ket a tengeralattjárókhoz. Most hirtelen ezek jutotak eszembe és csak ebben a témakörben de bizony máshol is megvoltak/vannak a sunyiskodások.
A PÉNZ a legfontosabb, minden más humán és egyéb megfontolások csak ezután jönnek.

alvázvédelem 2015.03.16. 17:35:03

@Pepejoe: a GM 1929 ben vette meg az Opelt.

Pepejoe 2015.03.16. 17:56:01

@alvázvédelem:

Így van, én is így tudom. Erről beszélek.

Pepejoe 2015.03.16. 18:06:10

@Aranyba mártogatott étnyúl:
Dehogyis, az egy faxság.
Amit én írtam, az meg politika. Nehogy meglepődj! :D

thebigben 2015.03.16. 18:08:11

@230e: valóban van a kaesong nevű ipari park (amit a hyundai üzemeltet) de ott elvileg cipőket, ruhát és órákat gyártanak, nem amerikai autóalkatrészeket.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.03.16. 18:28:16

@Pepejoe: úgy-úgy. Ott gyártatják ahol a legolcsóbb. Csak a VW 2013-as eredményeit nézve, ha összességében fél euróval olcsóbban kapják a motortartó bakot Indonéziából, akkor onnan veszik, mert az összes eladott autóval számolva (9.728.250) ez több, mint négymillió megtakarított euró. Ennyi.

pizo 2015.03.16. 18:42:36

Chrysler Voyagerhez, amit az európai piacra a (volt) Steyr gyárban, Grazban (Grácban) gyártottak...:)

Zoli

stig 2015.03.16. 18:45:36

Zsolt miért nem kértek egy hivatalos választ a Fiat-Chrysler-től???

pizo 2015.03.16. 18:46:30

@Pepejoe: A Rába Botondhoz Angliában az ATE-Lockheed a kardántárcsaféket gyártotta – rejtély, a háború alatt hogyan sikerült az összes Botondhoz biztosítani ezt a fontos alkatrészt - az utolsó pillanatig...

www.masodikvh.hu/haditechnika/pancelosok/harckocsik/magyar-harckocsik/2912-botond-terepjaro-rajkocsi

Zoli

Pepejoe 2015.03.16. 18:51:03

@Make Valamit:
Pontosan. Ezt a gondolatmenetet egészítettem ki azzal, hogyha pénzről van szó, akkor tökmindegy, hogy hol van az a hely és épp van-e ott embargó vagy nincs.
Ha adott ország pl. az USA kitalál egy ilyen, átláthatatlanságából adódóan szerintem könnyedén kijátszható dolgot mint egy hülye embargó, máris kopogtat vagy 6 cég Obamánál, hogy ez nekik ennyi meg annyi kiesést jelent a konkurrenciával szembeni küzdelemben és nem ezért támogatták őt az elnökválasztáson nem kevés pénzzel. Tehát felmentést akarnak. Azt azért furcsállom, hogy nem védték le magukat legalább annyival, hogy nem írják ki a származási helyet. Plusz kérdés, hogy pontosan mire is vonatkozik az embargó, ennek azért több fokozata van mert egy embargó annak az országnak is milliárdokba fáj, aki elrendeli.
Saját gondolatként még annyi, hogy egy embargóban sosem az szenved, aki az ország dolgait intézi és az egész politikai berendezkedésért felel, hanem a rizsföldön és a gyárban dolgozó paraszt (jó értelemben az) aki egyedül neveli az utolsó életbenmaradt gyerekét, mert a házastársa 10 éve táborban bűnhődik mivel nem tapsolt időben. Az a felnyírthajú herpeszes ödönke Kim viszont nem ül sötétben este, van benya a kocsijaiban, van kajája és az egészből semmit sem tapasztal. Ez a baj.

R!ck4 2015.03.16. 18:55:00

@pizo: Ott nem gyártottak semmit az autókhoz, mindössze a Kanadából behajózott km/h-s műszerfalas Dodge autókat matricázták ár Chrysernek, és dobtak bele egy olasz VM motori dízelmotort kéziváltóval, ha már szar volt a Scorpiosoknak, Alfa 164-eseknek, legyen szar ezeknek is.

pizo 2015.03.16. 19:02:17

@R!ck4: 2005-ben 3 hetet voltam a gyárban (Magna Steyr) oktatáson, hidd el alapoktól ott készült a 300C, a Voyager, a G-Merci (több Steyr-emblémával), az E-Klasse 4Matic (ebből is láttam Steyr-emblémásat!), a BMW X5 is.

Zoli

R!ck4 2015.03.16. 19:08:51

Az lehet, de akkor az bérgyártás volt. Alvázszámból lehet dekódolni mikor, hol, milyen motorral készült, és abból a gyártás helye is kiderül.

A lénygeg, hogy aki egy vm motori 2.8 CRD motoros Voyagerrel nyomja, az miért próbálkozik ilyen szar motortartó bakokkal, ő nem az élet császára?

Adam88 2015.03.16. 19:12:56

Nekem kimondottan amerikai piacra készült Chryslerem van, onnan is hajózták be. Ebay en én is találtam hasonló helyről árusított alkatrészt az autóhoz.
Nem mertem rendelni semmilyen alkatrészt, annyira kétes eredetűnek tűntek. Pedig volt pl első komplett futómű felújító készlet is.

Marad a jó öreg Made in USA.

mx3 2015.03.16. 19:19:17

@R!ck4: A 2800 crd nem vm motori a 2,5 crd sem csak a 2,5 td volt az.

R!ck4 2015.03.16. 19:26:22

@mx3: Dehogynem, kerekskedői duma a merci motor, de köze nincs hozzá. Írd be a googlebe, hogy vm motori 2.8 crd, aztán olvasgass.

R!ck4 2015.03.16. 19:29:45

@Adam88: A made in usa egy hülyeség. Leginkáébb azért, mert az amerikai is szeret olcsón dolgoztatni, az meg ott nem igazán működik, plusz sok sok éve nem gyártanak már a tojás Voyagerhez semmit, ami van az tizenéves raktári cucc, a gépsorok rég az újabb verdákhoz csinálják a cuccokat. Az ebay-es komplett szett ötvené' meg 2 hónapot bíró kínai csoda. Tudom, mert amerikai autók alkatrészeivel foglalkozom.

mx3 2015.03.16. 19:29:51

@pizo: Bizony,hogy ott gyartottak,meg mindig Steyr es szerintem a 4x4 hajtaslancokat meg mindig ott csinaljak.A 90-es evek elejen jo par mk 1- est hoztam be amik a gyartas beinditasakor teszt autok vagy mik voltak,nem is volt osztrak forgalmijuk,azok amcsik voltak.

Schütii 2015.03.16. 19:29:54

A dollár mindig is kellett minden diktatúrának, csak azt nem értem hogy miért kell feltüntetni (ekkora betűkkel) a származási országot...

pizo 2015.03.16. 19:33:34

@R!ck4: Igen, mint gépjárműves szakember jól tudom, hogy mit lehet kezdeni az alvázszámmal.

Zoli

daneel1976 2015.03.16. 19:37:43

Már csak ilyen a világ!

Az M1-en láttam valami doksi filmben,hogy amikor az USA belépett a II. vh-ba a Fordtól besétáltak a légierőhöz és egy jelentősebb összeggel támogatták a harcokat,de egyben "kérték"is,hogy Köln környékét ne nagyon bombázzák már!Természetesen a Köln-i gyárban nem szgk-ikat gyártottak,hanem kőkemény haditechnikát!
De ugyanígy tett a GM is,ők az Opel gyárat szerették volna sérülés mentesen visszakapni!No és igen ott gyártották a Blitzet, a Wehrmacht általános teherautóját, is....

daneel1976 2015.03.16. 19:39:12

egyébként milyen alkatrész ez??

R!ck4 2015.03.16. 19:44:16

@daneel1976: Első motortartó bak egy 2001 utáni R428-as kódszámű VM motori 2.8 CRD motoros Voyagerhez. Fillérbaszás volt a javából ezt ebay-ről rendelni.

Adam88 2015.03.16. 19:44:21

@R!ck4: Akkor jól sejtettem hogy az a kínai cucc pont annyit is érhet.
Én raktári cuccokra szoktam vadászni. Azok még talán érnek is valamit.
Eddig pár apróság kivételével szinte mindent találtam.

smax 2015.03.16. 19:46:54

@R!ck4: "Az lehet, de akkor az bérgyártás volt."

Sose fogod kitalálni, mi a Magna Steyr fő profilja :)

R!ck4 2015.03.16. 19:48:12

@Adam88: Vadássz csak, egy 10 éves gumidarab öregszik ott is... Legalább hamarabb tönkremegy, és veszel újat. Rock és ebay leginkább az árról szól, az, hogy a cucc tizenéves, nem érdekel, egy centtel legyen olcsóbb, mint a második.

R!ck4 2015.03.16. 19:50:47

@smax: Sosem fogod kitalálni, de a lényeg a beszélgetésben az volt, hogy ettől még alvázszám szerint amerikai gyártmány az autó, és nem a bérgyártás helyszíne van megjelölve gyártási helyként, emellett persze sokminden mást is jelent, de azt már nem kell tudnod. Van az úgy, hogy értelmezni kell először a leírtakat, és csak utána beírkálni, sosem fogod kitalálni, mikor lett volna jobb előbb olvasni. :-))

bervas · http://mt10.blog.hu 2015.03.16. 19:51:24

A dolog nem új. A 70-es években a Volvo autóemelői mind az NDK-ban készültek. Bennük van a GDR felirat.

R!ck4 2015.03.16. 19:57:19

@bervas: Azért nem mindegy, hogy a gyár átadott egy műszaki dokumentációt, ami alapján gyártatott 100000 db-ot, meózta, majd sajátként beépítette, vagy egy élelmes kereskedő egy mintadarabot átadva a kis kínaiaknak kér belőle 11 ezret, amiből 10 ezret elad, a maradékból meg cserélgeti a hibásakat a gariidőn belül... Kötve hiszem, hogy ezt a terméket valóban a Chrysler gyár gyártatta volna valahol, mopar címkét nem nagy cucc nyomtatni, kb annyi költséggel jár, mint egy csíkos szatyor, ebay-en úgyis elviszi a sok pupák..

mx3 2015.03.16. 20:03:22

@R!ck4: Hat nem is hiszem,hogy ezt Amerikaban igy arulnak.

TWK-001 2015.03.16. 20:50:57

Megvan ez Kína VS Taiwan-ban is. Kb 20-30 éve a kínaiaknak nem volt elég akkoriban mikroelektronikának hívott ipara. Viszont videókat adtak el Európa felé, melyeket ún. rabszolgahajón szereltettek össze. Szóval elindult a hajó, melyen volt egy videó összeszerelő üzem. Tele alkatrésszel, és rendszerellenesnek kikiáltott rabokkal. A taiwani szorosnál felvették egy taiwani hajóról a chipeket-elektronikát -persze a legnagyobb titokban, mivel ellenségek-. Majd európába érve elkészültek a cuccok, és lehetett kipakolni a készterméket. Persze a főbb alkatrészek ciprusi, vagy Kajman szigeteki papírokkal futottak. A pártvezetés meg óriás részesedésért nemcsak hogy szemet hunyt, hanem biztosította az emberállományt is. Az USA meg a legnagyobb hidegháborúban, a 70 évektől Made in Hong-Kong néven engedett be piacaira mindent. Gyakorlatilag minden terméken ez a felirat szerepelt. Ha tényleg ott gyártották volna, Hong-Kong városállam területe 5 millió négyzetkilométeres kellett volna hogy legyen. A vörös Kína simán a Britekkel üzletelve Hong-Kongon keresztül látta el nagy ellenségét a korai bóvlipiac korában. Ne legyenek senkinek illúziói....

ciel 2015.03.16. 20:53:47

@R!ck4: eleg eletszerü. Hamisít egy mopar cimkét, es ráírja, hogy made in north-korea. Mert minden chrysleres az eredeti eszak-koreai alkatreszekre bukik...abban még vót anyag.

mx3 2015.03.16. 21:23:10

@ciel: Hat tenyleg nem ertem,hogy ez hogy lehet.Mondjuk ez nem egy igazi kattintas generator cikk,de lehet megerne egy miset melyebben utanna nezni hogy is van ez.Jo kis oknyomozo riportot is lehetne ebbol csinalni szerintem.

mx3 2015.03.16. 21:28:30

@TWK-001: Mondjuk ez a hajon osszeszereles meg mindig divik a kinaiaknal,mondjuk nem hiszem,hogy rabokkal,de lehet.En haztartasi feherarut importalok es az iparagban nem titok ez a hajon osszeszereles.Erdekes modon eppen Kina-Anglia viszonylatban.

Quattroman 2015.03.16. 21:44:27

@pizo: a VW Golf Synchro is ott készült

mx3 2015.03.16. 21:44:27

Na megneztem a kepet,es az a vonalkod se nagyon tetszik nekem.A kod alatti szam az nem gtin szam.Ez valami kamu dolog

smax 2015.03.16. 21:48:35

@R!ck4: Neked meg azt kéne megtanulnod, hogy internetes alvázszámdekóderek alapján felesleges osztani az észt, mert egy bérgyártó vagy CKD üzemnek nem feltétlenül oszanak ki saját kódot. Ezzel elkerülheted azokat a szituációkat, hogy kijelented, hogy nem gyártottak ott semmit, aztán jön valaki, hogy de, gyártottak. Javaslom az ilyen jóskapista által összeállított dekóderek helyett a gyári adatbázis használatát, ott az alvázszám mellé gyártási dokumentációt is találsz.

Pepejoe 2015.03.16. 21:48:41

@mx3: És a nemzetközi vizeken gyártva még adómentes is, a keletkező hulladék meg közben mehet az óceánba, készárú kirak, visszafelé meg visznek mást, ami a vörösöknek kell.
Botegyszerű az egész. Megy ez nyiltan is, konkrét varróüzemet simán feldobnak egy kivénhedt tartályhajóra rabok nélkül is rendes melósokkal.

mx3 2015.03.16. 21:58:02

@prokee: Ertelek persze.Igy is van.Jo,hogy jottel.Kerdeznem:Neked mint alkatresz kereskedesben jartasnak meg Voyager? tulajnak mi a velemenyed errol.Tenyleg erdekelne.

daneel1976 2015.03.16. 22:01:04

@R!ck4: Köszi,ezek szerint Észak-Korea ipara már itt tart,hogy ilyeneket is képes gyártani........
A minőség az más kérdés......

prokee · http://blog.prokee.hu 2015.03.16. 22:06:52

@R!ck4:
Miért fillérbaszás pontosan? Mennyi ez mostani listaáron, és ehhez képest mennyi lehet ez ebayen?
(Most attól tekintsünk el, hogy esetleg mást is vett...)

mx3 2015.03.16. 22:20:47

@prokee: Szerinted?Hat persze,hogy a posztrol.Amerikai auto alkatresz Eszak Koreabol

prokee · http://blog.prokee.hu 2015.03.16. 22:47:17

@mx3:
Azt már megfejtették előttem, a határmenti zónában gyártatta egy dél-Koreai beszállító.

std 2015.03.16. 22:55:24

Abban az ipari parkban hivatalosan csak ajándék tárgyakat gyártanak a valoságban meg szerintem mindent amit megrendelnek tőlük. Észak Korea GDP jének egy jelentős hányadát adja, mert másból nem igazán tudnak ott pénzt csinálni (fegyverekből gondolom igen). Voltam a határnál, távcsővel atnéztünk a folyó túloldalán ácsorgó kis falura és hát sokkoló volt. Düledező házak ajtók, ablakok nélkül, 30 kilósra fogyott szerencsétlenek mindenhol. Sehol egy autó, de még ló sem. Mindezt -20C ban. Szóval a szükség nagy úr. Embargó ide vagy oda.

mx3 2015.03.16. 23:09:58

@prokee: Ez a te velemenyed? Hogy mas megirta? Ne hari de szanalmas,tudod miert? mert te nem egyszeru kommenter vagy itt hanem adminkent szerepelsz.Hat akkor mibe kerulne leirni a velemenyed akkor amikor az olvasok kerdezik toled mert te adminkent valamifele velemenyformalo vagy.

prokee · http://blog.prokee.hu 2015.03.17. 00:20:59

@mx3:
OMG, mi rosszat mondtam? Altatom a lányomat, beteg vagyok, mint a picsa, hát most ilyen rövid mondatban írtam meg a véleményemet. Talán tényleg szokatlan, a legtöbb esetben magam is elvetek minden olyan összetett mondatot, ami nem áll legalább négy-öt tagból, de jelenleg ez a legtöbb, amit nyújtani tudok :)
Abban még egyet tudok érteni, hogy amerikai alvázszámosak voltak az osztrák Voyagerek is, de a gyártás helye ettől még kiderül a vázszámból, meg tudok képet küldeni a Magna Steyről, lefotóztam vagy nyolc éve az autópályáról.
Asszem ebben tényleg kimerül minden, amit ismétlés nélkül hozzá tudnék tenni a poszthoz.

mx3 2015.03.17. 00:38:22

@prokee: Sajnalom.Gondolod mas nem altatja a gyereket? Dehogynem.Gondolod mas nem beteg "mint a picsa"dehogynem.Csak nem jelentkezik be adminkent.En meg itt lakom a Magna Steyertol par kilometerre.De ez nem is erdekes.Az az erdekes,amit irtam is,hogy te "Admin" kent irsz ide.Bocsanatot kerek toled,hogy kivancsi voltam a velemenyedre a poszthoz kapcsolodoan tulajdonkeppen mint a poszt irojanak kepviseloje,talan.Tevedtem.Bocsesz.Jobbulast.

nick: 2015.03.17. 02:21:55

@mx3: :-DDD
...ilyen messze gurult?! :-P

United Steaks 2015.03.17. 07:19:00

@Pepejoe:
Legfrissebb példa pedig a EU-ra erőltetett Oroszország elleni szankciók, melyek óta az Usa-orosz kereskedelem szépen felerősödött...

Shadowbull 2015.03.17. 07:36:08

@pizo: X3 volt az az X5, abbol is az elozo.

ciel 2015.03.17. 08:50:58

@mx3: tessék oknyomoztam baratommal guglival:
www.marklines.com/en/top500/nation_KOR/

"....Korea Electric Terminal Co., Ltd.: Manufactures more than 3,000 types of connectors. Partnership (manufacture, sales and technical) with Yazaki of Japan for automotive connectors. Established a plant for connector assembly in North Korea...."

Ezek szerint nincs ebben semmi rejtely, ha egy TOP500-as beszallito is nyiltan vallalja.

Ha akarsz utananezhetsz, mire is vonatkozik az embargo. Nekem ugy tünik banki tranzakciok, hadiipari alkatreszek, modern technologia a tiltott - de utobbiaknal is foleg az export. Voyager motortarto bakokrol nem talaltam infot :-)

Csikós Zsolt 2015.03.17. 09:36:23

Nehéz a küzdelem a mindig, mindenben és mindenkiben hülyét és rosszindulatot gyanító egyes olvasókkal, sőt végtelen. Egy apró kiegészítést azonban hadd tegyek hozzá azoknak, akik sóherségről és ebayről vásárolgatásról beszéltek fent, ez jött ma a levelesládámba Balázs Vityától:

"Azt esetleg pontosítsd a Csikós kollégával hogy ezt én konkrétan itthon vettem az Emil Freynél és kb. 23 ezer Ft volt, szóval nem ebay és hasonló, de öröm nézni a hozzászólásokat. Ja, még valami: 2009-es Grand Voyager RT és ez az első bak, mert a hátsó, az made in USA. És igen, VM Motori, amit egyébként az amerikai Jeepbe is tesznek odakinn. Tehát nem osztrák. A többi stimmel nagyjából. Ehhez is ért mindenki mint a focihoz. :-)"

okta 2015.03.17. 09:40:20

Eddig azt hittem, hogy USA a demokráciát azért nem akarja oda is elvinni, mert nincs olaj...de úgy tűnik, hogy van más oka is. :-(

Rónarider 2015.03.17. 10:00:37

Én csak simán örülök neki, hogy van pár észak-koreai mandró, aki etetni tudja a családját, altatni a gyereket, esetleg hozzájut valami alkalmas vegyszerhez, ha beteg mint a picsa. A minőség kérdése a távolkeleti dolgokkal meg kétséges. Mármint az kétséges, hogy minden szar lenne. Ott is biztosan vannak normális mérnökök, megfelelő technika a jó előállításához. A megrendelőn múlik, ha minőséget követel, akkor stabil lesz a végtermék (ott készül a tömegpszichózis szent tehene, az iphone is), ha meg csak olcsóságot akar akkor ne csodálkozzon, ha szart kap. Van az a határ pénz/ darab áru, ami alatt senki nem tud jót csinálni, mindegy hol. A távol-kelet meg pont ezen a mezsgyén billeg. Sok szart összehoznak, ám nekik fáradtságban/odafigyelésben pont ugyanannyiba kerül jót gyártani is, csak tessék megfizetni a jobb alapanyagot, a minőségbiztosítást, a melósokat. A fillérbaszó ez esetben a chrysler.

sz.s. 2015.03.17. 10:01:10

@w a s d: Nem, mi nem nagyhatalom vagyunk az autóiparban hanem ZÁSZLÓSHAJÓ!!!!!!!!!!!!! ;-)

Rónarider 2015.03.17. 10:06:07

Az megvan, hogy Szerbia orosz exportja az embargó óta 200%-on felül növekedett? De Bosznia-Hercegovina és Crna Gora is jobban teljesít sokkal.
Az embargó annyit ér, mint halottnak a beöntés.

88jk88 2015.03.17. 10:33:02

@Make Valamit: Azért ez VW szinten, akik végtelen milliárd eurót kaszálnak minden évben, már jogosan nevezhető fillérbaszásnak.

88jk88 2015.03.17. 10:34:35

@pizo: A Steyr-nél nem csinálnak G-Mercit, az G-Puch volt. :D

Shadowbull 2015.03.17. 11:00:45

@88jk88: A takarekossag nem fillerbaxas, ha szerinted igen, akkor nem erted a piacgazdasag mukodeset.

Egyebkent meg ostobasag hogy csak a penz szamit.

pizo 2015.03.17. 11:25:51

@Shadowbull: Ok, abban a részben nem voltunk, mert kifejezetten Chrysler oktatás volt, és 10 éve.

Zoli

Adam88 2015.03.17. 12:26:38

@R!ck4: Konkrétan én raktári cuccok alatt pl szenzorokat értek, olyan dolgokat amik még pár év után is bőven esélyesek arra hogy jól működjenek, még ha nem is 30 évig.
Futómű, fék, ezekből pl nem is találtam nagyon raktárit, mindből más más márkát vettem, eddig nem volt velük gond.

P_Lac 2015.03.17. 14:31:24

A múltkor a Natgeo-on beszélt egy idős jenki arról, hogy az SR71-es kémrepülőhöz természetesen a titánt a Szovjetúnióból szerezték be, a CIA bótolta le a KGB-vel... No comment.

Az amerikai autógyártás fénykora 1950-es 1960 -as évek, azóta csak lefele mennek. GM, Chrysler egykutya, ipari hulladék az összes.

TaaT 2015.03.17. 15:49:19

Amúgy miért baj ha valaki csájnából rendel autóalkatrészt?

Most rendeltem Touran hátsó ablaktörlő kart és Tiguan lapátot a négyesgolfomra, 2000ft-ból megúsztam postával együtt... lh4.googleusercontent.com/-HzoqeAWYhhU/VQgm_j-V-PI/AAAAAAAAMbo/x2oP1FeFAcY/w1516-h853-no/P1070315.JPG

lapaleves 2015.03.17. 19:06:43

@88jk88: az a "G-Puch" az "Puch G", és összességében a

-grillen,
-motorháztetőn,
-kormányon,
-kerékagyon,
-wartungsheften,

meg adott esetben a pótkerék ponyváján lévő csillag vs puch logó a különbség, meg a typenschild tán (puch g vs. mercedes g, de nem nyitom ki emiatt). a konkrét típus nevezéktana egyezik. minden logó egyszerűen cserélhető.

ha jól tudom, akkor ezektől függetlenül "steyr-daimler-puch" a gyártó mindkettőn, amennyiben feltüntetik (pölö rendszám kereten, typenschilden).

ami korai w463-asokat még puch logóval láttam, azokon is ez volt a helyzet. újabb w463-akat csak ilyen aftermarket láttam puchosítva.

kellett amúgy oda a daimler is bőven, pénzzel is meg kompetenciával is, hogy világlegszebb-legjobb lehessen belőle.

rick444 2015.03.17. 19:33:56

@Csikós Zsolt:
"Ehhez is ért mindenki mint a focihoz"
Ja.
:-)

rick444 2015.03.17. 19:35:51

@R!ck4:
Honnan is tudod, hogy "ilyen szar"?

rick444 2015.03.17. 19:37:17

Kedves rick4 kollega valami megmagyarázhatatlan okból, különös ellenszenvvel viseltet a grazi voyagerek iránt. Főleg a vm motori dieselek képezik utálatának tárgyát.
Valószínűleg ennek oka abban leledzik, -mint említette amerikai autó alkatrészekkel foglakozik-, kvázi nem tudja rásózni a vackait a dieselekre.
:-)

88jk88 2015.03.17. 21:15:12

@Shadowbull: Ez ezen a szinten nem takarékosság, hanem fillérbaszás. Vegyük pl. az USA-t. Ott még forgalomban van az 1 centes fémpénz, ami technikailag nem ér semmit, de ha veszel valamit x.99-ért, akkor visszakapod. Ilyenkor az esetek 110%-ában a vevő otthagyja a visszajárót, vagy előre szól, hogy nem kéri. Mert nem ér semmit. Ok, hogy sok kicsi sokra mehet, de ezen a szinten technikailag a 4 milla euró a VW-nek még 1 centet sem érhet.

Btw, nem nagyon látom a VW-n, hogy annyira látszana az áraikon a fene nagy spórolás. Egy valamirevaló, normális VW 6 milla felett indul. Népautó mi? A nagy lófaxt. Ferdinand Porsche (meg a Führer :D) forogna a sírjában, ha tudná, hogy mi lett az olcsón fenntartható, olcsó kisautó koncepciójából.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.03.17. 22:40:53

@88jk88: Már nem kell nekik népautó áron adniuk a kocsijaikat, hiszen az összes autós médiában azt szajkózzák hogy a Hyundai meg a KIA milyen pöpec autókat gyártanak, meg hogy mennyire felzárkóztak már az EU gyártmányokhoz. Akkor aki olcsót akar, azt veszi. Vagy Daciát. ;)

Showmiller · http://ujallastakarok.blog.hu 2015.03.17. 22:45:07

Amíg volt Ikarus addig magyar Ikarusok is futottak amerikai utakon is. Sőt voltak kifejezetten amerikai piacra fejlesztett modellek, pontos típusszámokat nem tudok most mondani.
De a Rába is gyártott az USA-nak futóműveket Meritor néven. Pedig akkoriban még még simán a vasfüggöny mögött voltunk.

88jk88 2015.03.17. 23:16:24

@Make Valamit: Akkor viszont változtassanak nevet. "Volks Wagen" = népautó. Legyen inkább "Obere Mittelklasse Wagen". Mert ez már minden, csak nem "nép".

Shadowbull 2015.03.18. 07:08:24

@88jk88: Mondom hogy nem erted, es ez szerintem a XXI. szazadban, 25 evvel a rendszervaltas utan eleg bosszanto, bar az orszag tulnyomo resze pont igy van vele mint te. Ezert lehet megvezetni oket mindenfele gazdasagi demagogiaval.

Egy vallalkozas celja a nyeresegtermeles. Azert van, azert mukodik. Minel nagyobb a nyereseg, annal jobb. Nincs olyan hogy fillerbaszas, ha valahol meg lehet fogni egy eurot anelkul hogy a vallalat egyeb celjait csorbitanak, akkor meg kell fogni. Egyebkent is sok kicsi sokra megy, es ez kurvara nem kozhely. Egy auto tobb ezer alkatreszbol all, ha mindegyiknel nagyvonaluan azt mondana a gyar hogy nehany euro nem szamit, akkor egyszer csak azt venne eszre hogy vesztesegesen termel.

Nezd meg a VW uzleti eredmenyeit, nyoma sincs kulonosen nagy profitnak, akkora forgalomaranyos nyeresegrataert amiert egy ilyen ceg dolgozik, a sarki zoldseges ki sem nyitna.

Raadasul a kiadasai is oruletesen nagyok, a fejlesztes soran ugy ropkodnek a milliok hogy csak kapkodnad a fejed. A beruhazasok is baromi dragak, nezd meg mennyibe kerul pl. egy froccsszerszam, es olyanbol mennyi kell egy autohoz? Azok a cegek akik ilyet gyartanak, hatjegyu szamoknal kisebbet nem is ismernek...

A neven valo lovagolas pedig olyan tudalekos, es elegge nevetseges. Plane azzal osszefuggesben hogy a VW a mai napig valodi tomeggyarto, es a nevehez hiven nepauto. Hogy nem a magyar nepe?

Hat istenem. Az a magyarok baja hogy nem latnak az orruknal tovabb.

88jk88 2015.03.20. 11:20:28

@Shadowbull: Nem kell elmagyarázni a vállalatok működését, 6 évig tanultak közgazdaságtant.

Egyébként ha ennyit fog a VW minden kínában gyártott alkatrészen, akkor a Golf Gti miért nem másfél millió forintba kerül? Miért 9, ha ilyen olcsó gyártani?

Rohadtul nem jó ez az irány, amit egyes cégek csinálnak. Minden kis lófasz alkatrészt átutaztatnak a fél világon pár cent reményében. Közben meg ki tudja pl. hány ezer liter üzemanyagot használnak el a hajók/repülők amik hozzák a cuccost.

Másrészt ez egyfajta vízfej is. Mindenki kínában gyártat mindent. Egyszer lenne bármi, Un bácsi kiveri a palávert, vége lenne a nagy barátságnak a nyugat és kína között, és minden gyártó baxhatná az ottani gyárait/termelését. Mi meg lennénk baxva fasszal, kínában meg ott a know-how és élnék tovább a világukat gond nélkül.

Harmadrészt egyfajta etikátlan lépés a VW-től és más nagy nyugati gyáraktól, hogy olyan helyen gyártat bármit, ahol tudvalevő, hogy az esetek többségében 14 év alatti gyerekrabszolgák dolgoznak a gyárakban éhbérért...

Shadowbull 2015.03.20. 11:30:23

@88jk88: maradjunk annyiban, hogy marhara nem Kinaban gyartanak mindent. Az Europaban gyartott Golfokhoz az alkatreszek tulnyomo resze Europaban keszul.

A kerdesed az eladasi arrol meg azt mutatja hogy hiaba tanultal 6 evig kozgazdasagtant.

TaaT 2015.03.20. 15:44:50

@88jk88: "a Golf Gti miért nem másfél millió forintba kerül? Miért 9, ha ilyen olcsó gyártani?"

Anno amikor még az ötösgolf volt az aktuális modell egy Amerikai fórumban olvastam hogy egy srác újonnan vett 5-ös GTI-t odaát, leírta az árat dollárban, aminek a pontos összegére már nem emlékszem de átváltottam forintra és itt annyiból a leg fapadosabb 1.4 szívó golfot tudta volna csak megvenni...

Amúgy feketén fehéren le van, írva a VW (nem a konszern, csak a VW) a személyautók darabján 610eurót fog, ennyi a tiszta haszon.

88jk88 2015.03.20. 19:38:22

@Shadowbull:
A vállalatok két fő célja a profit maximalizálása és a kiadások csökkentése.

Ettől függetlenül pár centet spórolni valamin fillérbaszás és olyan szintű vadkapitalizmus, amit simán büntetni kéne.

Részemről a vita lezárva. További jó VW szopkodást kívánok.

jarjolcsobban 2015.03.20. 23:51:17

A voyagereket Eu piacra Ausztriában gyártották.

smax 2015.03.21. 07:19:37

@88jk88: Nem sok fogalmad van róla, mi folyik Kínában. Egyrészt legfeljebb termelést helyeznek ki, nem fejlesztést, azaz nem sok know-how áramlik az országba. A Qorost még nyugati fejlesztőkkel sem bírják lábra állítani már évek óta, és a kínai autók többségében is valamilyen licenc alapján gyártott motor van.
"Gyerekrabszolgákra" légyszíves mutass példát az autóiparban.
süti beállítások módosítása