Hatvanéves a DS

  2015. január 23. - Perkó Rudolf Márk Címkék: video belterj citroen tctv ds

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Belsőség a Totalcarra költözött
2015-07-31 16:04:54

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Belsőség nem áll le, sőt. Mostantól a

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

Idén 60 éves a DS - áll a Citroen sajtóközleményében, amit Papp Tibi beküldött a szerkesztőségi levelezőlistára. Ennek kapcsán idézzük fel Vályi Pista csodálatos tesztjét, ami méltó emléket állít az autók istennőjének.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr347101693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiskaresz 2015.01.23. 17:02:52

Teljesen off: hidegindító? Tegnapi TCTV? Minden elmarad???

altona 2015.01.23. 18:03:40

" Hol ismerte meg Vályit?!"

ecpeckimehecc 2015.01.23. 18:11:18

Ez a film profi munka, minden reszleteben.
Koszonom az alkotoknak es gratulalok hozza.

Buckethead 2015.01.23. 18:20:13

A színész Funesnek is volt ilyen autója. Azt mondta két hibája van, az egyik ha sietésben vagy, akkor nem indulhatsz azonnal, mert az idő míg a hidraulika felemeli a járművet a másik meg hogy idézem: cigarettapapírból van a kasztni.

Katana750 2015.01.23. 18:39:15

Még mindig gyönyörű.

pickapu 2015.01.23. 18:54:51

Megvolt. Jó volt. :)

jürgen baromartz 2015.01.23. 18:56:56

nekem ez már egy kicsit túlságosan ódon jármű, ráadásul utcára hajtani vele, a sok nyomorult hétvégi sofőr meg komplexusos pszichopata közé, egyszerűen nem volna szívem. de a hidrós citroen az tényleg egy külön kategória, a személyes kedvencem a ferdehátú cx, de félek, mire eljuthatnék egy olyan birtoklásáig, addigra megfizethetetlen lesz. hüpp-hüpp.

bervas · http://mt10.blog.hu 2015.01.23. 19:30:49

@jürgen baromartz:

Megfizethetetlen lesz, mert mind úgy szétrohad :-D A hetvenes évek második felének francia autói igen rohadósak.

jürgen baromartz 2015.01.23. 19:35:51

@bervas: hát ez az, már most is alig van belőlük néhány az országban. ami még kinéz valahogy, annak meg is kérik rendesen az árát.

Don_Matteo 2015.01.23. 20:01:19

@bervas:
40 év feletti autókkal kapcsolatban megállapítani, hogy rohadós... hát milyen legyen? :)

40 év felett az ember is ráncos, lehet pocakot is ereszt.

A 80-as évektől - megkockáztatnám azt a kijelentést, hogy - a Citroënek a kevésbé rohadós autók közé sorolhatóak.
Láttam, szereltem én is porrá rohadt bx-et, de az átlag szerintem jó.

bervas · http://mt10.blog.hu 2015.01.23. 20:10:05

@jürgen baromartz:

Próbálkozz inkább GS-sel. Az levegős boxer, szebb a hangja, és fillérekért vannak egész jók. A hidraulika kb. ugyanez, mínusz diravi.

misinator 2015.01.23. 21:05:14

@pickapu: Üdv pickapu!

Nekem is megvolt!
S életem egyik legjobban bevésődött autós élménye volt.
Amiért Örök Hála a tulajdonosnak! Újfent köszönöm!
Két okból is meghatározó volt:
1, Egy szimbólum a szemeben: Gyerekkorom vasárnap délutáni/esti francia filmjeinek ikonikus autója, így különösen bevésődött.
+ egy korszaké is. Sejtem, hogy erről is szó van a videóban, de már csak holnap fogom tudni megnézni/meghallgatni:-(
2, Maga az autó vezetése számomra egy maradandó élmény.

Itt az alkalom, hogy lebukjak, hogy mennyire korrekt és valós avagy nem a leírásom az eseményről:-)
8598, 8590-es hozzászólás:
forum.index.hu/Article/showArticle?go=120685784&t=9094328
@bervas:
Ha már levegős, meg boxer, igaz csak gumirugós, de ugyanezen a linken picit lentebb találsz leírást képekkel egy másik egzotikumról is:-)
8594-es, 8600-as hozzászólás.

vasnyuvo 2015.01.23. 22:29:24

@Buckethead: Nem abból van, határozottan állítom!:)

zsebkettő 2015.01.23. 22:46:47

Ez egy jó műsor volt, pedig eztet a Vályit nem kamillázom.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2015.01.23. 23:10:33

Megvolt...közel három évig, imádtam!
Csak hétvégékre vettem elő és mászkáltam vele, aztán hétfőn átültem a napi használós modern autóba amit arányaiban százszor többet használtam és mégis arra kellett rádöbbennem hogy az első kilométerek alatt kaparászom a kormányváltó helyét, lábbal akarom "betaposni" a kéziféket és rohadtul kényelmetlen és zötyögős minden ;-)

car-tarsak.blogspot.hu/2012/08/probakor-teszt-citroen-ds-20.html

Hasta la vista 2015.01.24. 12:18:58

Csúcs, amikor Vályi Pista elszlovákolja, hogy mindenféle büdösbogár autók közé tört be az Istennő...

Nagyon Jó!!!

Alfax 2015.01.24. 14:26:55

@Buckethead: kétlem, hogy ezeket mondta.

Alfax 2015.01.24. 14:33:00

egyébkétn a sok tárgyi tévedés ellenére ez az egyik legjobb film ami valaha a Citroen DS-ről készült.

Alfax 2015.01.24. 14:34:23

itt egy másik, Jay Leno múlt héten erről beszélt: www.youtube.com/watch?v=kzW_ERSgFRY

Túrós (törölt) 2015.01.24. 14:46:25

Hell is Where:
...
The French are the mechanics
...

Alfax 2015.01.24. 14:47:15

@KamuJoe:

Jó cikk csak egy kis pontosítás:
"2,2 literes volt a csúcsverzió, 1969 és 1972 között gyártották. Az OHV motor elektronikus befecskendezéssel bírt, 125 LE maximális teljesítménnyel."

A csúcsmodell 2347 köbcentis volt és 141 lóerős.

Tommi 2015.01.24. 17:08:32

@Hasta la vista: Sehol sem szlovák. Palóc.

Bocs.

Buckethead 2015.01.24. 17:36:55

@Alfax: A könyvéből olvastam amit a két fia írt.

Buckethead 2015.01.24. 17:44:35

@Alfax: a cigarettapapírt néhány év használat után mondta, mikor valakinek megtetszett (vlmi. gazdag arab ha jól emlékszem) a DS, és érdeklődött, jó vétel-e lenne. --- A hidraulika pedig mindennapos probléma, ha nem ő és a Francia termék imádata akkor nem is nagyon jártak volna vele.

vasnyuvo 2015.01.24. 20:28:51

@Buckethead: Hozzáértő szakemberrel és megfelelő karbantartással nincs az ég világon semmi baj a hidraulikájával! A baj az, hogy az egy kezemen meg tudom számolni azon szakembereket itthon akikszakértelemmel és hozzáértéssel nyúlnak a DS-hez...

Buckethead 2015.01.24. 20:34:46

@vasnyuvo: De én nem a technikára gondoltam, hanem arra hogy meg kell várni míg felemeli a kocsit. Más a mai néha-néha, vagy abban az időben a napi használat.

vasnyuvo 2015.01.24. 20:42:21

Értem:) Hozzáteszem, hogy a jól működő DS pár másodperc alatt menetkész.:)

Buckethead 2015.01.24. 21:03:33

Azt nemtudom, de ha a tulajokat tudta ,,idegesíteni,, akkor csak van benne valami. Eltudom képzelni hogy sofőr nélkül és mindenes kocsinak 10x egy nap már zavaró. Nekem is tetszik a DS, de csak egy típusa, pont ez ami Vályi tesztjében volt, ahol az első lámpabúra csíkozva van.

Conan The Librarian 2015.01.26. 14:32:28

Egyik kedvenc TC videom, van hangulata!

Alfax 2015.01.29. 23:28:39

@Buckethead: nem tudom, nekem 7 éve van DS-em, a hidraulika nem egy jellemző probléma... de te biztos jobban tudod.

Alfax 2015.01.29. 23:29:59

@Buckethead: Egy jól karbantartott DS-nél szinte csak reggel kell várni, hogy felemelkedjen, amúgy pár óra alatt nem veszti el a nyomást.

Buckethead 2015.01.30. 10:02:05

@Alfax: Gondolom rosszul olvastad, és azért írtad hogy ,,de te biztosan jobban tudod,, -mert én az autót évekig minden nap használó család szavairól írtam a 60-as évekből, és nem pedig a felhasznált technika minőségéről. Ma 2015 van, szinte biztosra veszem, hogy nem teszed bele az évi 25-30 ezret. Még annyit hozzá tudok tenni a könyvből, hogy már 1968-ban mondták nekik ismerősök-színészek, idézem ,,Add már el ezt a tragacsot!,, ........ Megértem hogy szívügyed, de ne rugdoss belém.

Alfax 2015.02.01. 20:20:41

@Buckethead: lehet, hogy csak félreérthetően írtad, "A hidraulika pedig mindennapos probléma, ha nem ő és a Francia termék imádata akkor nem is nagyon jártak volna vele."

Nehéz értelmezni ezt a mondatot. Egyébként évi kb 12.000 km-t használom, bejártam vele egész európát finnországtól délfranciaországig...

Csak télen nem használom. Én nem teszem bele az évi 25-öt, de egy negyven éves autóról beszélünk, amely tól van a félmillió km-n.
Egyébként igen, 1968 ban a dst már 13 éve gyártották.

Buckethead 2015.02.02. 11:22:04

A DS a 60-as évek végén már nyűg volt csak a többi újdonság mellett, gyorsabb lett a világ, stb. Úgy 7 éve láttam bazárban is, kb. másfél millió körül, szép autó, nekem mindig is tetszettek. Én nem azért írtam amit írtam, hogy valamit lenézzek, de nem olyan régen olvastam ezt a könyvet, ez a család 2x is vett DS-t, és hozzá akartam tenni valami olyat a felvételhez, amit az ember akkor érzett mikor annak az autónak a ,,főszezonjai,, voltak.

Buckethead 2015.02.02. 11:23:40

@Alfax: Elfelejtettem megcímezni a fenti írást.

Alfax 2015.02.04. 11:37:08

@Buckethead: én is kicsit túlreagáltam, öregautós-citroenes betegség a bizonyítási kényszer... :)

Buckethead 2015.02.04. 14:06:03

@Alfax: Citroen tud egyedit csinálni, én például az XM után még ma is megfordulok. A francia gyárak közül dizájnban egyértelműen a Citroen a csúcs. Németesen egy-két vonalból -a minimumból- tudnak dolgozni, de azt úgy, hogy leeseik az ember álla (C4), pl. 2 csík az egész hűtőmaszk, és mégsem hiányzik róla semmi. Kár hogy mostanában már kezdik komplikálni a vonalakat.
süti beállítások módosítása