Trükkös hólánc

  2015. január 19. - streetsta Címkék: teherautó kamion hólánc rotogrip

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Azt mondják, egy újszülöttnek minden vicc új. Én a tejfogaimat is rég elhullajtottam, de úgy tűnik, a hólánc-iparban nem nehéz nekem újat mutatni. Stump Bandi csak hümmögött, mikor extázisban mutattam neki az alábbi videót, mert ő már látott hasonlót, ráadásul legalább hat éves találmány. Nekem teljesen új volt.

Pár pillanatig ezt gondoltam, hogy ez a cucc épp akkor nem működik, amikor a legnagyobb szükség van rá. Mert elinduláskor nem forog elég gyorsan a kerék, nem fogja olyan jól maga alá dobni a láncokat. De persze ez nem igaz, hiszen amint elveszti a kerék a tapadást, elforog, nagy sebességgel  maga alá dobja a láncot. Szóval, ez egy egyszerű és zseniális találmány. Kár, hogy személyautókhoz nem gyártják, csak kistherautókhoz és annál nagyobb járművekhez lehet beszerezni a német gyártótól.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr477088677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dansun 2015.01.19. 17:21:34

...na, én meg nem értettem, miért lógnak láncok itt a környékünkön a német kisteherautók alatt. Először azt hittem valami földelés miatt van rajtuk, de ahhoz minek 20-30 darab, amik el sem érik a földet. Most már értem.

moszijo · http://szinmuvek.hu/ 2015.01.19. 17:21:48

kb. húsz éve volt ez megoldás a Deltában
beérett na :)

pdani 2015.01.19. 17:30:59

van némi helyigénye, gondolom, azért nincs kisautókhoz

csedársajt 2015.01.19. 17:42:39

Van ezzel sok baj---pl mivan, ha a lánc elszabadul?

Ki garantálja, hogy a sofőr csak mély, puha letaposott hóban "kapcsolja be", latyakos vagy neadjisten száraz aszfalton nem?

Azt vajon meddig bírja, mikro lesz belőle láncszem géppisztoly, ahogy a szemek szépen lassan elkopnak és engednek?

De még üzemszerű használatban is..., az utakat azért sózzák, a lánszemeket meg odaverik a földhöz másodpercenként sokszor, majd megtapossa pár tonna, szintén másodpercenként sokszor.
Oké, bírhatja sokáig, de meddig a sokáig és azt ki ellenőrzi....

UGA 777 2015.01.19. 17:48:09

Sipos úr! Ha legközelebb tűzoltóautó közelében jársz érdemes benézni a hátsó tengelyhez. A civil teherautókon nem tudom mióta használják, de 20 év körüli Mercedes gépjárműfecskendőkön gyárilag rajta van.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.01.19. 18:00:14

Tehát gyakorlatilag ez nem hólánc, hanem egyfajta lánctalp? Gombnyomásra a gumi alá lánc kerül?

MP 2015.01.19. 18:24:07

Vagy harminc éve jelent meg az Autó-motorban s "kint" már akkor is üzemszerűen használták.

MP 2015.01.19. 18:27:14

Ez olyasmi jelenség mint ami az ÁB-Mikopa volt. Ma már talán egy ember csinálja pedig zseniális dolog s már azt is vagy 35 éve mutatták be a tévében. Gravíroznak két csíkot az ablaktörlő fölé s lehúzza a koszt miközben "élezi" az ablaktörlőt. Az is volt s mára eltűnt.

Tóth Ottó2 2015.01.19. 18:59:14

@pdani: "van némi helyigénye, gondolom, azért nincs kisautókhoz "
Szerintem inkább arról van szó hogy a személyautó gumik oldalfala nem bírná el hosszú távon ezt a terhelést amit a lánctovábbító görgő adna neki.

jürgen baromartz 2015.01.19. 19:06:16

@csedársajt: és szerinted ezek, amiket leírtál, a gyártónak soha eszébe sem jutottak. aha.

ReToP 2015.01.19. 19:11:13

lehet, hogy hülye kérdés, de mi történik motorfékezés közben? akkor is biztosítja a tapadást? vagy ha mondjuk nem egyenletesen van hóval fedve az út test? ez nekem csak szükség megoldásnak tűnik, ha épp egy rövid szakaszon nincs le tisztítva az út.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2015.01.19. 19:13:52

A kar mozgatását a teherautó légfék-rendszerből vett sűrített levegő végzi. Személyautókban meg nem légfék van ugyebár...

georgedragon 2015.01.19. 19:15:09

SCANIA "gyári" tartozék.. feltaláltátok a spanyolviaszt..

www.rudchain.com/

Peetee 2015.01.19. 19:47:02

Nem rossz, de még szkeptikus vagyok. Megnéznék egy üres póttal álló helyzetből való elindulást...

C krisztian 2015.01.19. 19:55:29

Vicces lenne itthon.Egész télen hallgatni a lánc csörgést csak mert havi 1 x havazik egy nagyot.

CsLacc 2015.01.19. 20:11:08

A találmány zseniális, de nálunk csak a hó hiányzik hozzá! :-)

nortonvincent 2015.01.19. 20:13:36

Gondolom a gyártó mar talált rá megoldást de mégis mi van ha:
- Jég kerül a szerkezetre. Vagy inkább latyak és utána oda fagy.
- Menyire daráljak le a gumi oldalát a csapkodó lánc szemek.
- Fékezésnél van e hatása
Lehet jó megoldás kisebb hóban és ritkán, kevés ideig használva.

Garázslakó 2015.01.19. 20:39:24

@moszijo: A számból vetted ki ezt a hóláncot! Én is láttam annak idején a deltában, meséltem is azóta sok embernek, micsoda egyszerű és praktikus.(ezeknek a mai fiataloknak persze újdonság)

nikarágja 2015.01.19. 21:01:52

@MP: igen, ezt màr öt éve is kérdezted és azért nincs ilyen Micopa, mert a szélvédöbe belegravirozas miatt minden vizsgàn megbukna a kocsi.

MP 2015.01.19. 21:08:26

Nem bukik meg. Műbizonylattal készül s simán levizsgázik vele. www.youtube.com/watch?v=xINritR-Iv4

granreserva 2015.01.19. 21:14:47

@MP: Elnyírja a lapátot meg lehámozza a grafitréteget, tényleg nagy találmány, ezért is tolonganak a szabadalomért a gyártók :)

DonVincenzo 2015.01.19. 21:33:45

@MP: Én is pont ezt akartam írni de látom más is olvasott 20-30 éve autós újságokat.

youngtimerfanatic 2015.01.19. 21:58:12

Ausztriában manapság nem használunk ilyent,legalább is én 8 éve amióta itt dolgozok sofőrként még sehol nem láttam.Mesélték hogy korábban próbálkoztak vele,de kb 2 szezon után a forgó alkatrészek elrozsdásodnak a rengeteg sótól és ettől kezdve nem működik tovább.Mindenhol a hagyományos hóláncot használják,a cégeknek az a legkedvezőbb.

frankiboy 2015.01.19. 22:45:59

@moszijo: Szinte ugyan ezt akartam írni,igen én is emlékszem rá a deltában....megelőztél.... :)

frankiboy 2015.01.19. 22:57:21

Nem biztos,hogy olyan jó,bizonytalan,nem fix,és az emberek hajlamosak karbantartás nélkül hajtani...Ez a magyar utakon meg csak javítani tudna.... :)

Bambano 2015.01.20. 02:25:53

"Kár, hogy személyautókhoz nem gyártják": az én opelemben elég kevés a kompresszor meg a nagy nyomású levegő...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2015.01.20. 11:12:05

Azt azért megnézném, ahogy egész évben ott lóg a kocsi alatt, kapja a sarat, a port, az olajat, a mocskot, ott lóg mint egy ridegtartáson lévő puli, majd eljön a tél és egyszercsak úgy dönt a gazdi, h aláteszi. Vajon mi történik? Mert szerintem először kb. semmi, aztán hatalmas munka árán (mire szét ver ott mindent) lejön róla a szutyok az összes környéken álló autó (esetleg gyalogos) nagy örömére...

Ugyanez a kérdés egy havas, latyakos több 100 km -es csapatás után, amikor leengedik, h na most már muszáj.

Így laborban a kisfilmen okés, de a gyakorlati alkalmazhatóság tekintetében kicsit szkeptikus vagyok. Pláne ha idővel elrohad és kivágja az egész miskulanciát oldalra...

Pepejoe 2015.01.20. 11:56:58

Ismerősöm Németországból behozott melós Ategóján is van és azt mondta, hogy szükségmegoldásnak meg lehet próbálni de nem ér fel egy hagyományos lánccal, viszont tény, hogy a használata egyszerű mert megnyom egy gombot. Egy próbát megér a bajban. Épp ezért van nála rendes hólánc is és el sem indul nélküle mert csodát ez a cucc sem tesz. A dupla kerék külsője alá nem kerül be.
Viszont működik, pedig nem tartja karban, nem csinál vele semmit és mégsem rohad össze.
Szemmel látható az eszközön, hogy odaát sem használták gyakran, pedig nem új darab...viszont a kocsi vásárlásakor csak a személyes cuccait pakolta ki a Fritz és egy dobozban olyan dolgok voltak pl. hogy hólapát meg hólánc. :)

protkova 2015.01.20. 12:39:51

A szomszédnak van egy 12éves MANci-ja abban már volt ilyen.

Pécsi bölcsész 2015.01.20. 13:24:31

18 éve már láttem élőben kamionon!!

lapar 2015.01.20. 13:50:38

Úgy látom, azt mindenki elfelejti, hogy a hagyományos láncot "hajtja" a kerék, ezt meg nem, csak alácsapja a szerkezet, tehát a gumi akár a láncon is meg tud csúszni. Egy durva homokszóró(hasonló, mint a villanyoson) pont ennyit, vagy többet érne.

tomcsibácsi 2015.01.20. 14:13:32

Arra ki emlékszik, hogy a nyerges szerelvényt úgy fékezik vészfékkel állóra, hogy egy szerkezet egy vastag gumiszőnyeget enged az ikerkereke alá, aminek az első része rögzítve van az alvázon.

A jelenség kb ugynaz, mint amikor ráhajtasz a vontatóköteledre...

Az sem terjedt el, de érdekes volt látni amikor a két kerék felfut a gumiszőnyegre, majd csúszik minden.

don't 2015.01.20. 18:18:29

@pdani: Helyigény,levegő,független kerékfelfüggesztés...

sanyey 2015.01.20. 20:23:26

www.youtube.com/watch?v=v4PW02S9WQM

Ez , ahogy nézem igencsak nyolcvanas/kilencvenes évek :D

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.01.20. 20:58:02

Az egyébként mekkora már, hogy lefutott a hogyan-csapassunk-télen sorozat, lement az egész december, lassan a január is, de az ország 95 százaléka még havat se látott?

gigabursch 2015.01.20. 21:27:04

Elsőkerék hajtás esetében szerintem használhatatlan, így a szgk-k javánál fel sem merülhet a használata.

Börtönőr 2015.01.22. 10:47:13

@Aranyba mártogatott étnyúl:
Ezek már nem telek hiába hisztiznek a gumisok,hogy nem fogy a téli gumi,kevesebb az átszerelés. Decemberben napközben sokszor még kabát sem kellett. Most is 10fok van.

kisvagány 2015.01.22. 22:29:02

Azt hiszem ez a cucc csak arra való, hogy könnyebben elinduljanak vele. Ha elérsz egy bizonyos (nem túlmagas) sebességet már ki kell/lehet kapcsolni. Nekem sohasem volt, de az egyik kollégának egy 90-es években gyártott MAN-n már volt. Én még soha nem használtam hóláncot. Csak "mutatóban" tartottam a kocsiban, gondolom fel sem tudnám szerelni. Még sohasem éreztem a hiányát. Ahová nem lehet eljutni jó gumikkal lánc nélkül, oda nem is érdemes elmenni.:-)

gigabursch 2015.01.25. 13:11:45

@kisvagány:
Pedig hasznos dolog a hólánc.

A Nívámhoz annó volt (KN90) 4 db.
Kétszer mentett ki.
Egyik dagonya volt, a másik felázott Duna ártér, ahonnan még ki kellett vontatnom egy személygépkocsit.
Egyszer jól jött hóban is 2006 februárjában.
süti beállítások módosítása