Meglepő kamionos videók

  2015. január 18. - streetsta Címkék: vlog kamion fuvar 444 Kótai Zoltán

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Ma találkoztam a 444-en egy anyaggal, amiben Anarki rajong körbe egy kamionos videót. Érzékletesen leírja, hogy a videóban közel három órán át nem történik semmi, szinte perces bontásban meséli el, hogy hogyan nem történik a semmi. Ezek után muszáj volt megnéznem már magamnak. Hogy egy kamionos fuvarról, ami spanyolból megy németbe, miért készít valaki egy két óra ötvennégy perces videót, nem tudom, én biztos, hogy egy könnyebben fogyasztható, rövidebb anyagban foglaltam volna össze a történéseket. De nem az a meglepő, hogy ilyen hosszú lett a film, hanem hogy bő tizenháromezren nézték meg eddig. Ahogy az ember szemezget Kótai Zoltán filmjei közt, a YouTube ajánlója feldob sok más videót is, így tudtam meg, hogy a magyar kamionos szubkultúrának komoly videós al-szubkultúrája van, és egy másik állócsillag is ott van a trucker-roadmovie-k dizelkoromtól fekete egén: ST22 Lacika. Neki is számtalan filmje készült, általában tízezres nézettséggel. A Hogyan él egy kamionos című, 38 perces anyagon keresztül már 32 ezren ismerhették meg a kamionos életformát.

Sosem gondoltam volna, hogy itthon az ilyen házi készítésű, fejkamerával felvett videóknak ekkora népszerűsége van. És hogy egy mozgássérült, kamion rajongó srác ennyire meg tudja mozgatni a hosszútávú fuvarozó elitet. Mert Kamionos Peti rajongása a tizenkétkerekűek iránt annyira megmozgatott pár kamionost, hogy a Kamion Sulival közösen megszervezték, hogy ez a srác, akinek semmi esélye nem volt, hogy valaha is elinduljon egy négykezesre a kontinens másik felére, de még arra sem, hogy egy féloldalasra rogyott Ifával építőanyagot szállítson, egy igazi nyergest vezethessen. Kótai Zoltán egyik filmjéből viszont kiderült, tavaly novemberben pár ember tényleg, szó szerint valóra váltotta Kamionos Peti álmát.

Van itt egy másik videó is, ez tömörebben foglalja össze a lényeget:

Az álmok olykor valóra válnak from Eric Dávid Tóth on Vimeo.

Aztán december 23-án, Kamionos Peti újabb meglepetést kapott. Többek összefogásának köszönhetően egy számítógépet kapott, amin az Euro Truck Simulator 2 tökéletesen fut, így, ha nem is mozdul ki a szobájából, akkor is elmehet egy hosszú fuvarba, megépítheti a saját vontatóját.

Ha ma nem látom meg Anarki cikkét, sosem tudom meg, hogy a magyar kamionos társadalom milyen érdekes dolgokat csinál.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr387085921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hun_Fighter 2015.01.18. 21:57:30

Szép, jó. Respect maximum.
Az ilyenekre érdekes módon nem jön fél órán belül 300 komment.
Ez viszont gáz.

butschq 2015.01.18. 21:58:05

Már legalább két éve követem Kótai Zoltán videóit, szerintem eszméletlen jók. Mintha ott ülnél mellette, mesél erről-arról, megmutatja hol jár, beavat a kamionos életébe, szinte mint valami reality.

És elég nagy rajongótábora van, kamionos és nem kamionosok is.

Vajda László Zoltán (törölt) 2015.01.18. 22:02:54

Imádom Zoli bácsi és Lacika videóit. :)

Dozeee (törölt) 2015.01.18. 22:38:45

Én még valamikor tavaly előtt akadtam rá Zoli bácsira... elsőként talán gradilaci naplóját olvasgattam. Mivel én is olyan vagyok hogy jobban érdekel maga az utazás, mint az úti cél, ezért kézenfekvő, hogy egy 6 órás vidit is meglesek.

Vártam hogy a TC mikor akad rá. Talán a kamionok tesztelése jut elsőként az eszembe. Hát ők azok aki ismerik a "gépet".

Kicsit zárt világ ez, elég szűk a réteg. De 10-200 éves korig mindenki kommentel/írogat a facebook rajongói oldalon stb. Amúgy 100 vidi meglesése után, elég sok dolog kiderül zoli báról, hogy fuvaros cége volt, aztán csődbe ment, aztán eladta, a videókból az is kiderült, hogy menet közben "céget" váltott stb. Miértek/hogyanok stb. Ez egy olyan vlog, ami tényleg szól valamiről.. nem úgy mint herby, vagy a többi like vadász.

Azt viszont biztosan állítom, a magyar kamionosok tényleg "jók" persze a vidikben is szóba kerülnek az "olyanok" de általánosságban, szakmailag ott vannak. És szabályosan közlekednek is, ez már abból is látszik mikor késélre menő viták vannak a tachográfról... pihenő stb időkről..

Komojtalan 2015.01.19. 07:15:21

@Hun_Fighter: Miért jönne? Én a 444 -en láttam a cikket, de valahogy nem éreztem rá ingert, hogy rákattintsak a videóra. A 13k -s szám csalóka, lehet onnan kattintottak sokan kíváncsiságból, persze ha a többi videóját is hasonló számban látták nem szóltam.

Egyébként főleg az utazási filmes műfaj teljesen át fog alakulni. Nem fog senkit érdekelni a TV -k által horribilis pénzért legyártott, mesterségesen összeállított filmek, mert a Youtubon sokkal jobbak vannak. Én Cobranco kicsit kevesebb keréken (kettő) tett túráit néztem végig, fél év alatt közel 100 filmet. Vannak benne magyar és külföldi túrák vegyesen, 10 percestől 10 órás filmekig (több részben), viszont nincs benne egyetlen múzeum sem, nincs benne egy pont kenyeret sütő Mari néni aki meglepődik a kamerán, ellenben sok mindent elmond a tájról is és ha érdekel valakit utána lehet nézni. Nem egy koca biciklis, 30 kilós biciklivel mennek az Alpok hágóin (is) és nagyon jó dumája van. Mindezt eleinte kézi kamerával és az eredeti dumával, nem utólag mondja rá a szöveget, hanem ami ott épp eszébe jut.

Lazlo Nardin · http://lazlonardin.blog.hu/ 2015.01.19. 07:32:52

Én is folyamatosan figyelemmel kísérem Zolibá videóit. Szerintem iszonyatosan hangulatosak. Ezt persze sokan nem értik, de nekem egy az egyben azokat az érzéseket hozza vissza, amikor apummal jártam gyerekként kamionozni (belföld és nemzetközi is) és ez nagyon jó. Hallgatni, ahogy mesél közben.. Sok srácnak kötelezővé tennék 1-2 ilyen utat. Egyrészt megtudnák, hogy az íróasztalon túl is van élet, másrészt rájönnének, hogy milyen kemény szakma is ez (és nem vágnának be a 40 tonna elé).

Mérges 1234 2015.01.19. 08:48:19

@Hun_Fighter:

Én ugyanezen szoktam fennakadni az Origon, ha komolyabb gazdasági, tudományos vagy közéleti hír van. Akkor van 5-10 komment, ha valamelyik VV-s sudribunkó kényeztette a másikat, arra van 500.

Amúgy nem pattogtak volna a mozgássérült srác körül vagy 10-en kamerákkal, könnyebb dolga lett volna....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.01.19. 09:21:05

Zsír, ez tényleg kedves volt :)

WhiteFalcon 2015.01.19. 09:50:05

Azért azt jó látni, hogy nincs baj az emberekkel - amíg a politika és a pénz nem szól bele az alulról, szívből jövő (=civil) kezdeményezésekbe.

Cave Nick 2015.01.19. 11:04:03

@Komojtalan: Az összes többi videóját is hasonló számban látták.

Dozeee (törölt) 2015.01.19. 11:34:34

Amúgy ha valakit érdekel, van olyan vidije amikor egész nap forgott a kamera, és ilyen maratoni 6+ órás :D, elvetemült nagyon, de megnéztem...

Egyébként 17.000 feliratkozó, és abból elég sok vissza is "jár", szóval nem, nem csak úgy nézik a videóit. (persze van 1-2 ahol a MAN van bemutatva azt kiemelkedően sokan nézték meg). Szubkultúra, ez van, van aki 4+ kerékre gerjed, és álmai gépe egy Actros ahogy Finnországba gurul...

RnYk 2015.01.19. 12:04:11

Bazzzz a csavo nem kicsit fegyelmezett: "Letettem a cigit, fogytam 50 kilot, nem nagy dolog" :)

Sütemény1975 2015.01.19. 13:47:09

Altalanossagban jo fejek a magyar kollegak, segitunk egymasnak ahol tudunk. Par bunko akad, de hol nem?

Sütemény1975 2015.01.19. 13:50:42

Lacika teljesitmenye peldaerteku. Lehetne rola peldat venni, fogyas, etkezes, mozgas tekinteteben is. Szeretem a videoit. Jo kamionos is holtig tanul :)

Nem Penny hajója 2015.01.19. 14:15:56

ST22 Lászlónál ezek a fejkamerás, vezetés közben készült videók baromi jók.

Már akartam is korábban írni, hogy a Totalcar is készíthetne ilyen fejkamerás autóteszteket. Külföldi autós oldalaknál egyre gyakoribbak.

vapela 2015.01.19. 14:17:11

Tiszteletem Kótai Zoltánnak!
Már az első videó meglepett.Adott egy ember,aki bemutatja a munkáját,és a szép tájakat amerre jár.
Kellemes meglepetés,hogy nem akar többnek látszani, nincsenek
"show"elemek. Van viszont kulturált, érthető tiszta beszéd,korrekt magyarázatok,a ma divatos "de jópofa vagyok"
arcoskodás nélkül.Az eddig közzétett 130-nál több jó nézettségű
videó ellenére sincs elszállva magától(mint annyian, sokkal kevesebbtől.) Lehet kérdezni tőle,korrekt válaszokat ad, segít a kezdőknek.
Tiszteletem Kótai Zoltánnak!

aleb19 2015.01.19. 15:03:25

a kamionozas/uniozas/ az egyik legszarabb munka ami letezek, aki nem hiszi probalja ki

csak egy néző 2015.01.19. 15:44:44

1975 ben még kis Rábával 20 tonnával 250 lóval bejárni európát még kaland volt és kemény meló a mai kamionokhoz képest. Viszont akkor még nem hajtották ki a sofőrök belét, mint ma.

Scaleo 2015.01.19. 17:10:31

@butschq: Én még csak 1 éve nézem, de én is nagyon szeretem. Nem mondom, hogy van időm végignézni a videókat, de az összes részben van valami érdekesség, ami miatt szinte mindegyikbe megéri bele-belekukkantani.

Zoli bácsi számomra nagyon szimpatikus, normális, józan gondolkodású embernek tűnik; és szerintem nagyon jól tette, hogy elkezdett videózni.

Mint ahogyan Lacika is, bár az ő videóit csak néhány hónapja követem. Neki a kitartása, az akaratereje és a gyakorlatias, problémamegoldó hozzáállása tetszett meg nagyon.

ChopiTzr 2015.01.19. 18:13:02

Én vagyok a genyó, de nagyott röhögtem a "kotázs csíz"-en, nyugodtan mondhatta volna, hogy túró (és akkor tuti jól ejetette volna ki).

Mindenesetre nem az én műsorom, de sokkal jobb mint egy való világ, vay egy "thetségkutató", szóval én támogatom! ;)

Mumia 2015.01.19. 19:19:43

Én akkor fedeztem fel a csatornáját, amikor először elkezdte az utifilmeket csinálni. Talán 5. vagy 6. résznél járt akkor. Azóta folyamatosan követem, és egy kisebb kimaradástól eltekintve a 90-110 részek környékén (időhiány) az összeset elejétől a végéig láttam.

És bevallom néha egy átlan filmsorozat egy része unalmasabb tud lenni. Szinte mindig mond érdekes insidier infókat a szakmáról, amit én kívülállóként máshogy sose tudhatnék meg. Na meg azt is megtudtam belőle, hogy nem nekem való munka az, mert én nem tudnám elviselni, hogy havonta 1.5 napra lehet hazajutni. Legalábbis hosszú távon nem bírnám elviselni.

Na meg amúgy is vonzanak a kamionok, RC modell változatban van nekem is "sárga vasalóm".

De a táj miatt érdemes nézni a videókat, meg néha a rakodásról is csinál felvételt, ha megengedőbb helyen van. Azok is érdekesek.

De a legfontosabb, ami miatt nézem, hogy nagyon megnyugtatnak a videói.

Na meg az is motivál, hogy ha olyan helyen jár ahol én is jártam, akkor valahogy jó érzés ezekre rácsodálkozni, hogy "jé itt már jártam".

Én 2014 elején azért izgultam, hogy vajon összefutok e vele, mert februártól május végéig én is európa autóútjait róttam, igaz csak 4 kerekűvel. De volt olyan, hogy 1 nappal kerültük el egymást Belgiumban meg Szlovéniában.

Lulu Lulu 2015.05.29. 01:46:38

Nagyon jó! Az ajándékozás is! És a kamionos videòk is!
süti beállítások módosítása