Tempomat fillérekből

  2014. december 08. - streetsta Címkék: lego tempomat Alfa Romeo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Őszintén megmondom, álmomban sem gondoltam volna, hogy működő extrát lehet legókockák segítségével építeni. De persze megint tévedtem.

Sok modern autónál elég a kereskedőnél megvásárolt tempomat-kapcsolót rádugni a gyári kábelkötegre és már működik is a rendszer. De ezek a kapcsolók sok tízezer forintba is kerülhetnek újonnan, ezért a költséghatékonyságra kihegyezett júzerek itt kiélhetik barkácshajlamaikat. Pár mikrokapcsoló, egy marék legóelem a gyerek játékos vödréből, és hoppá! Egyszerűség rulez.

És ti, kedves olvasók, milyen extrát építettetek a kocsitokba legóból?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr706949263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Laci 2014.12.08. 22:27:23

@Tökösmákos:

Michelisz egyébként rendkívül jól vezet közúton, csak kicsit gyorsan.

Tökösmákos 2014.12.08. 22:28:16

@butschq: guglizd ki, ha én mondanám 1. nem hinnéd el 2. nem biztos hogy el tudnám magyarázni úgy hogy megértsd.

Ahh most látom hogy a googolplexel ellentétben erre nincs találat az első oldalon.
Adok linket te figyelmeztetlek, nehezebb olvasmány mint egy csíkos féle kasztnifelújítás házi alapanyagokból.
Ami azt illeti szerintem a nyelvezete már túlzottan akadémikus de mivel a mondanivalója igaz ezért átküzdöttem magam rajta.
Tudom te nem így fogsz tenni de az nem az én bajom :P
nblo.gs/10Movj
Amúgy se ajánlok neked olyat amin esetleg el kellene gondolkoznod :D

Szépia 2014.12.08. 22:30:55

@Tökösmákos: Azért ne felejtsük el azt, hogy a versenyeknek nem sok köze van az utcai valósághoz. Van olyan formula pilóta, akinek jogosítványa sincs, illetve akadt olyan is, aki inkább sofőrrel mászkál, mert mindig tekegolyósat játszott.
Te kezdtél el általánosítani, aztán számon kéred rajtam, amikor egy statisztikai adatokkal és tapasztalatokkal jól megalapozott tényt közlök a hétvégi és/vagy gyakorlatlan sofőrökről! Ne vicceljél már!
Bár a vicceskedésnek jelét adtad akkor is, amikor a hárombetűs dolgok biztosítéktáblája körüli babrálásról írtál... :)

Mészáros Laci 2014.12.08. 22:39:32

@Szépia:

mondom, Michelisz jól vezet közúton-

meg egyébként van az a régi vicc, amikor Londonban kicsit neccesen vezető, csikorgó kerékkel kanyarodó autót lemeszel a yard és határozottan legorombítja a sofőrt:
- Mit képzel uram, azt hiszi maga Ayrton Senna?
- Nem, kérem szépen, Nigel Mansell vagyok

(mondom régi vicc, konkrétan ezekkel a nevekkel hallottam)

Szépia 2014.12.08. 22:44:36

@Mészáros Laci: Elhiszem, ha azt mondod, hogy Michelisz jól vezet közúton. Nem azt mondtam, hogy mind problémás, hanem azt, hogy akadnak olyanok, akik nem igen. A guglin bárki rákereshet... :)
A viccet Béccsel és Niki Laudával ismertem. :) Illetve a végpoén - Igen, az vagyok.
De vicceknek már csak az a sorsuk, hogy mutálódjanak ... :)

Tökösmákos 2014.12.08. 22:44:38

@Szépia: Az nem vicc hogy számomra az ABS inkább veszélyforrás mint "mentőangyal". Kétszer kerültem bajba miatta, ezért már régóta kilövöm. Először még 15 éve mikor a CRXek után átültem az MR2esbe az első eset után azt gondoltam "oké, van hátránya de biztos van előnye is". Aztán mikor 2 év alatt egyetlen előnyét se tapasztaltam de másodjára is veszélybe sodort, kilőttem. Jól megvoltam nélküle addig is, azóta is.

Az ESP LEHET hogy hasznosabb. De itt írta vki hogy őt nem zavarja az ABS mert SOSE KAPCSOL BE. Vagyis tud vezetni, úgy vezet hogy nincs rá szüksége. A különbség csak az hogy csúszós úton lassabban megy (nyilván helyesen, ált. én se száguldozok olyankor csak 2x becsúszott a 2 év alatt). Tehát az ESP valszeg nem okozhat balesetveszélyt de az ABS az tuti igen, tapasztaltam. ESPvel nem mentem évekig. Mikor bekapcsolt, ugyanúgy zavart mint a kipörgésgátló.

Szépia 2014.12.08. 22:46:35

@Tökösmákos: A linket mentettem, mert érint, érdekel a téma, illetve amúgy is érdekesnek látszik ...

Bod.z.a 2014.12.08. 22:47:18

@butschq: Ne etessük már szegény trollt, aki ha megcsúszik Gigi Gallizik egyet, és megy tovább, bármikor, bármilyen körülmények között. Neki nem úgy tanították a matekot sem, hogy van ez a számegyenes, tök egyszerű, balra csökken, jobbra nő. Benne van minden szám, és ha rádobsz egy harmadik tengelyt leképezhetsz vele bármit...

butschq 2014.12.08. 22:51:50

@Tökösmákos: Én egész konkrétan arra vagyok kíváncsi, hogy miért az 1 a legnagyobb szám. Matematikai levezetéssel.

Ne gyere nekem mindenféle jött-ment bölcsésznek az elmeroggyantságával. Mert addig ez csak üres beszéd, úgy mint a többi marhaság amit eddig leírtál.

Az egyetemen megtanultam, hogy ha valamit állítunk, meg is tudjuk magyarázni.

Szóval akkor tételezzük fel, hogy a legnagyobb szám az 1.

Bizonyítsuk be:...

Á hagyjuk, nincs kedvem etetni a trollt...

Tökösmákos 2014.12.08. 22:52:31

@Szépia: Amit leír az igaz, de nem hiszem el hogy nem bírta volna közérthetőbben leírni, hétköznapibb nyelvezettel. Igaz hogy dr. de akkor is, így kicsit önellentmondásos, olyan hogy "elmagyarázom miért nem ér a közoktatás semmit" "de teszem ezt úgy ahogy az egyetemen tanultam". Így az "átlagember" fel se fogja, és az átlagon nem a mostani érettségizetteket értem hanem azokat akik még akkor végeztek mikor a szövegértés követelmény volt :D

Mészáros Laci 2014.12.08. 22:54:25

@Tökösmákos:

ebben (ESP, ABS) annyiban értek egyet veled, hogy ha az autós ugyanúgy vezeti a mindenféle hárombetűsökkel szerelt autóját, mintha azok nem lennének benne, akkor a hárombetűsök általában biztonságosabbá teszik az autót.

sajnos az autósok nem a biztonságra törekszenek, hanem a megszokott kockázati szintre, ha az autó abszolút értékben biztonságosabb, akkor annyival gyorsabban hajt a sofőr, hogy elérje a megszokott veszélyérzetét, különben unatkozik.

Tökösmákos 2014.12.08. 22:56:31

@butschq: Nem bírod értelmezni a szöveget. Ez önmagában nem baj, DE TE EGYETEMET VÉGEZTÉL. HOGYAN? És MIÉRT?
Én nem végeztem egyetemet de mégis felfogom a linkelt szöveget.
És te hívsz engem trollnak :P Mind1, sose fogod megérteni mi ezzel a gond :D

De ha annyira bizonyítani akarod az igazadat, bizonyítsd be hogy: 1. a végtelen az egy SZÁM. 2. a végtelen a LEGNAGYOBB szám :P
(szerintem azt se érted miért használtam a nagybetűket) :P
Remélem bölcsész vagy média kommunikáció szakon végeztél :D

Mészáros Laci 2014.12.08. 22:58:40

@Tökösmákos:

ez a végtelenezés annyira offtopic, nem kéne erőltetn.

herk 2014.12.08. 23:00:02

@Tökösmákos: "pl. mateknál maradva úgy tanítják hogy a legnagyobb szám a végtelen, pedig az 1 az."
Mit szívsz Cimbora? Küldj már nekem is belőle, jó cuccnak tűnik..

supernem 2014.12.08. 23:03:29

@Tóth Ottó2: 1.4-es Fabiaba rakattam bele, nem volt ott se gond a nyomatékkal. ;)

Tökösmákos 2014.12.08. 23:07:18

@Mészáros Laci: De ha úgy vezetik hogy nincs rá szükség (vagyis tudnak vezetni) akkor mi szükség van rájuk egyáltalán?

Az ABS ahogy fentebb írtam többször lehet veszélyes mint ahányszor hasznos.
De az ESP vajon többször ment meg embereket mint ahányszor bajba sodor a túlzott biztonságérzettel amit ad?

Mi van ha pont a beavatkozása zavarja meg a sofőrt annyira hogy balesetet szenved? Mint pl. az ok nélkül kirobbanó légzsák. Én ez utóbbit is rühellem, kétszer ütköztem egyszer se volt a kocsiban, mégse lett semmi bajom a gazdasági TK ellenére. Mielőtt a száguldozásra fognák, először egy tropára ment gumi miatti defekt miatt (18 évesen hajlamos leszarni az ember ha fél éve lepadkázta a gumikat :D), másodjára meg egy hajnalban kanyarból (amúgy 40-es tábla van ott) kb 100-120-al kizúgó autó miatt, ez utóbbi akkor is az én saram mert anno én is így vezettem és nekem is rosszul esett volna ha vmi "hülye" elémkanyarodik :D Mindegy úgy voltam vele 10-20 évente egy egy TK belefér. Fogyasztói társadalomban szükség van a vásárlásra úgyis :D

butschq 2014.12.08. 23:08:38

@Tökösmákos: Neked annyi közöd sincs a matematikához, mint egy marék molylepkének.

"Én nem végeztem egyetemet"

Ajánlanám valamelyik egyetemünk műszaki karát, de szerintem annyit érne, mint halottnak a csók.

A személyeskedést nem veszem fel, bár szemmel láthatóan ez a legnagyobb fegyvered érvelés mentén.

Szépia 2014.12.08. 23:09:01

@Tökösmákos: Amíg nincs szükség arra, hogy bekapcsoljon az ABS, addig jó. Ez nem jó vezetés-nem rosszvezetés kérdése elsősorban. Nekem többször mentette meg az életemet a léte. Két példa.
Autópálya, 120-140 körül ingadozó tempóval halad a belső sáv. Minden előzetes jel nélkül a külsőben lévő kamion egyszer csak bevágódik elém, és nekicsapódik a szalagkorlátnak. Valszeg defekt. Blokk, kormány jobbra kiránt egészen a leállósávig, s ippeg csak kikerültem a kamion végit.
Talán 80-90-el haladok egy főúton. Egy bátor traktoros kiszédeleg, pedig neki táblája van, én meg felkapcsolt lámpákkal jövök... Szintúgy blokk, de balra nem mehetek, mert jönnek szemből is. Kínomban oda vágódtam be, ahonnét éppen kiér a traktor vége. Megpördülés, árokba csúszás nélkül megúsztam a az első pár méterén aszfaltos majd földútra való kivágódást.
Ha vészfékezés közben nem tudtam volna irányítani, kormányozni az autót, akkor megszívom... Sok, elsősorban a "vakegerek" elsőség meg nem adását ikerült kivédeni a segítségével. De azt is elmondom, hogy volt olyan, amikor én néztem be, és lettem "vakegér"... :) Amúgy évi 30-35 ezer kilométert autózom, ennek háromnegyedét Budapesten, és az elmúlt 10 évben nem volt még egy koccanásom sem. Kopp-kopp-kopp.

Bod.z.a 2014.12.08. 23:10:21

@Tökösmákos: Nem nekem szólt a komment, de a végtelent bizony számnak tekintjük. Másképp egyszerűen nem lehetne megoldani sok matematikai példát. Vegyük például a te MR2-esed, ha kikapcsolnánk a fizikát, és megpöckölnénk mondjuk 10 m/s gyorsulással meddig gyorsulna? Csak adott időpillanatban tudod megmondani, de mi van akkor, ha soha semmi nem áll az útjába? Az bizony végtelen sebesség lesz, a sebesség pedig számokkal kifejezhető (skalár, ha úgy tetszik), így a végtelen is szám.

Szépia 2014.12.08. 23:10:57

@Tökösmákos: Na újra, az első nem küldődött el.
Amíg nincs szükség arra, hogy bekapcsoljon az ABS, addig jó. Ez nem jó vezetés-nem rosszvezetés kérdése elsősorban. Nekem többször mentette meg az életemet a léte. Két példa.
Autópálya, 120-140 körül ingadozó tempóval halad a belső sáv. Minden előzetes jel nélkül a külsőben lévő kamion egyszer csak bevágódik elém, és nekicsapódik a szalagkorlátnak. Valszeg defekt. Blokk, kormány jobbra kiránt egészen a leállósávig, s ippeg csak kikerültem a kamion végit.
Talán 80-90-el haladok egy főúton. Egy bátor traktoros kiszédeleg, pedig neki táblája van, én meg felkapcsolt lámpákkal jövök... Szintúgy blokk, de balra nem mehetek, mert jönnek szemből is. Kínomban oda vágódtam be, ahonnét éppen kiér a traktor vége. Megpördülés, árokba csúszás nélkül megúsztam a az első pár méterén aszfaltos majd földútra való kivágódást.
Ha vészfékezés közben nem tudtam volna irányítani, kormányozni az autót, akkor megszívom... Sok, elsősorban a "vakegerek" elsőség meg nem adását ikerült kivédeni a segítségével. De azt is elmondom, hogy volt olyan, amikor én néztem be, és lettem "vakegér"... :) Amúgy évi 30-35 ezer kilométert autózom, ennek háromnegyedét Budapesten, és az elmúlt 10 évben nem volt még egy koccanásom sem. Kopp-kopp-kopp

zolo123 2014.12.08. 23:14:41

Tempomat minden autóban van nem??Amelyikbe nincs az valószínűleg versenyautó..vagy öreg..vagy cheap.

egy másik répatorta 2014.12.08. 23:15:00

"Pár mikrokapcsoló, egy marék legóelem a gyerek játékos vödréből, és hoppá! Egyszerűség rulez."

Persze, és ugyan meséld el hogy a gyerek legósvödre hogy kapcsolódik össze a CAN busszal és egyéb alkatrészekkel.
Nálam fogpiszkálókból és megkövesedett rágókból van a kar. És milyen egyszerű.

"És ti, kedves olvasók, milyen extrát építettetek a kocsitokba legóból?"
Én csillagrombolót és most jöttünk vissza az Alfa szektorból ahol az mágneses tér idő kontinuo megszakadási anomáliákat tanulmányoztuk.

zolo123 2014.12.08. 23:19:52

@Bod.z.a: Uhh ez nagyon jó...vízuális tipus vagyok..MR2 a végtelenben tempomattal...skaláris..

Tökösmákos 2014.12.08. 23:22:20

@Bod.z.a: BIZONYÍTSD be hogy egy szám. És azt is hogy A LEGNAGYOBB szám.
Elárulom neked, nem fog sikerülni.
És pedig azért mert ez csak MEGÁLLAPODÁS kérdése. Más szóval, EGY NÉZŐPONT. NEM pedig TÉNY. Más szóval, ha akarom igaz, ha akarom nem. Szabadon eldönthetem.

De mi van akkor ha azt mondom hogy az 1-es a legnagyobb szám. Az összes többi pedig ennek vagy hányadosa (pl. 360 fokra felosztott kör) vagy pedig a többszöröse?
A legnagyobb autó mondjuk a Kraz. De ha egymás mellé teszünk végtelen számú Krazt akkor az lesz a legnagyobb? Egyáltalán autó mondjuk 1 milló Kraz hogy rámondhassuk hogy nagyobb autó mint az egy Kraz? Szám a végtelen? Vagy csak egy fogalom? :P

Hogy melyik a logikusabb nézőpont azt mindenkinek a saját belátására bízom :P

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.12.08. 23:23:35

Örülök, hogy ilyen sokan olvastátok, annak is, hogy van véleményetek a dologról. De. Ha ez a mostani vita elfajul, és durvább személyeskedések lesznek, elkezdem nyomkodni a moderáló gombot.
Ha valaki, így a huszonegyedik században teljes meggyőződéssel kijelenti, hogy ABS és ESP, meg társai mind haszontalan hülyeség, azzal nem állunk le vitatkozni. Mert fölösleges. És láthatóan csak borzoljuk vele egymásidegeit.
Inkább azt tessék elmondani, ki mit épített Legóból utoljára?

Mészáros Laci 2014.12.08. 23:26:10

@Tökösmákos:

"De ha úgy vezetik hogy nincs rá szükség (vagyis tudnak vezetni) akkor mi szükség van rájuk egyáltalán?" - előfordul, hogy a vezetni tudás kevés :)

@streetsta:

elsőkerékkormányzású, hátsó differenciállal hajtott kisautót, amit NXT-re írt program vezérelt. vettem giroszkóp meg gyorsulásmérő szenzort, azzal a szándékkal, hogy inerciális navigációt írok az NXT-re, de aztán a projekt két éve jegelődött :-/

Mészáros Laci 2014.12.08. 23:27:19

@egy másik répatorta:

szerintem a cikkben benne van, hogy a gyárilag kialakított helyre köti be a mikrokapcsolókat, a LEGO csak a mechanikát adja. te kötekedő.

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.08. 23:29:57

@streetsta:
Nekem Bendegúz megcsinálta az ORRot legóból, most kint van a bolt kirakatában. Persze úgysem érti senki, de attól még én igen :)

Bod.z.a 2014.12.08. 23:30:43

@Tökösmákos: Akkor marad az n+1. 1+1 az kettő. Nagyobb mint az egy, igaz? És a 2+1? Mindig van egy nagyobb szám. Azzal meg, hogy azt mondod, hogy a többszöröse az egynek egy adott szám pontosan egy alsós példát idézel fel. 1x2 az pontosan ugyanannyi mint 1+1, 1x4 az meg 1+1+1+1, de ez nem azt jelenti, hogy az egy a legnagyobb, mert ha van 2 almád az több mint 1 alma, igaz?

Bod.z.a 2014.12.08. 23:32:40

@Bod.z.a: Most olvastam streetsa hozzászólását, elnézést kérek, elkapott a hév.

Én legutóbb autót építettem belőle, 4 éves unokaöcsémmel. Kiskoromban is mindig azt eszkábáltam, ezért is vettem műszaki irányba a tanulást, bár még rengeteg munka áll előttem.

Tökösmákos 2014.12.08. 23:33:51

@streetsta: A középkorban az egyház is kimondta: nem állunk le vitatkozni arról hogy vki azt állítja a Föld kering a Nap körül és nem fordítva. Mert fölösleges. Inkább megégetjük.

Ha úgy vesszük minden vita fölösleges. Mi több, káros. Mert aki nem ért egyet az ellenség. A miénk, a rendszeré, vkié. Teccikérteni? :P

Hogy lettek volna kéthengeres turbós motorok amik papíron kettő, valóságban nyolc litert fogyasztanak százon (és tönkremennek 100 ezer km alatt, plusz vezetni őket szenvedés) ha egy autógyártó ki merte volna jelenteni hogy a globális felmelegedés csak propaganda és így a károsanyag kibocsátás mérséklése tök felesleges?

Na de ennyi agytorna elég volt mára, megspórolom a moderálást :P

supernem 2014.12.08. 23:37:17

@streetsta: Én a Millenium Falcont, ha már szóba hoztad.

De mint fentebb egy lényeglátó kolléga rámutatott (nem az agyatlan troll) tök mindegy, hogy miből építed magát a kart, nincs az a LEGO szett, ami a CAN buszra fel tudna szállni. Még a Mindstorm se...

Tökösmákos 2014.12.08. 23:41:37

@prokee: Gyerekkoromban bírtam, azóta nem sok újdonsággal álltak elő. De Pataki hozzáállása hogy 10-15 évente frissíti a nőit, feltétlen követendő példa számomra is ;) Bár jobban belegondolva 5 év jobban tetszik, annyi idő alatt unom meg a jó autókat is.

De télleg elég volt ennyi mára, igaz hogy a többséggel ellentétben én képes vagyok használni az agyam gondolkodásra de fő a mértékletesség :D
Piát is jól bírom mégis csak havonta 1x rugok be (ha meg be se rugok nem pocsékolom rá a pénzt).

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.08. 23:43:22

@Tökösmákos:
Na már azért kérdezem, mert mostanában a Pataki is sokat gondolkodik ilyen mifélénk számára felfoghatatlan dolgokról.
Lehet, meg kéne venned az új albumot, talán tetszene.

Rocko- 2014.12.08. 23:47:54

@streetsta: airride-os Hummerkezdeményt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.12.08. 23:52:07

@supernem: Legóból itt csak a harver készült. A kapcsolók (gondolom)sztenderd mikrokapcsolók. A rendszerrel összebarátkoztatása a Lego alkatrészektól független.

skyrangr 2014.12.08. 23:54:19

@prokee: nagyon magas labda volt :D :D :D :D

cso zsi 2014.12.08. 23:57:59

35 éve vezetek.
Tempomatos autó csak pár éve került alám, az ML az automata/tempomat/speed limiter funkciókkal bírt.
Utóbbi igen hasznos városban, és bár hiányzott a kuplung, azért a kényelmet gyorsan megszokni.
Nagyobb furgonban is jól jön a tempomat, autópályán mindig, városban is sűrűn használva.
De. Fentebb egy hozzászólás írta, amit magam is tapasztaltam. A kényelem az elkényelmesedést is ad, tehát a padlóra helyezett láb (mintha fotelban ülnénk) az jelentős fék-késedelmet idéz elő.

Ennyi év alatt az ember ül a más autójában, vagy csak sofőrcserével halad tovább. Több nő mellett aludhattam nyugodtan, mint férfikollégák, alkalmi sofőrök mellett.
Tény, hogy az idők hajnalán mellettem is mindenki a majrévasat szorongatta...
...és akkoriban még Fittipaldit hozták példának. ;)

Ott a gomb, csak ki kell egészíteni? Gondolom, a lego-elemek némi ragasztót is kívántak.
De ilyen "beépítem utólag, mert ott van minden hozzávaló" az itthoni praxisban is előfordult. Opelban ülésfűtés, Skoda Favoritban az első ködfényszóró, és kapcsolója (horror áron, pedig csak be kellett pattintani a helyére).

egy másik répatorta 2014.12.09. 00:00:03

@Mészáros Laci: Valaki írja már meg ha egy gyári kocsiban benne van a "lelke" akkor mi a fenéért kell legóból eszkábálni és miért nem kukáz magának egy kart a bontóban vagy az e-bayen.

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.09. 00:00:33

@min:
Kérésed számomra parancs, szerencsére az enyémen nincs gázpedál-kapcsoló, így gyorsítani anélkül lehet, hogy "cancellálná" az aktuális tempót.

Szóval így szoktam elmenni, gázzal, ha hasonló helyzetben vagyok.

Aki meg nem, annak mondom: nem köztudott, hogy a modern tempomatok bekapcsolt állapotban a + vagy - gombokra általában az utoljára beállított, de eldobott tempóra állnak vissza.

United Steaks 2014.12.09. 00:07:21

Azért ilyen megoldással az autóban ne keveredj galibába, mert megszívod.

dextercapo 2014.12.09. 00:20:55

@prokee: akkor en nagyonbena sofor vagyok . jo teherautom van , 2.8TD, rendesen karbantartva . en tulvagyok a millio km-en boven .
az auto egyszeruen faraszto : 1800-nal felporog a turbo es megindul , 2000-nel van a nyomatekmax - ahhoz hogy 90-el autozzak pont azon a lejton kell egyensulyoznom hogy a turbo lelassul es elgyengul az auto vagy megjon a kakao es megindul mint az allat . mivel hosszuakat is szoktam menni tobbszaz , neha ezer km-t) vegtelenul faraszto szteppelni a pedalon es szorfozni a nyomatekon , turbokesessel , megindulassal .
mivel faraszto , ket-harom ora utan elfaradok es elengedem az autot , menjen csak 100-110 kozott , ez a legtobb helyen meg belefer a trafipax turesebe stb . ennel a temponal a teherauto 9.5-10 liter kozott eszik . beragtam , vettem fillerekert egy aftermarket tempomatot (ccs100) beszereltem es azota ugyanazon az uton , ugyanazzal a gazolajjal het alatt marad egy picivel szazon . nem faradok el , mert kinezek az ablakon , nezem a gps-t , a muszereket zenet hallgatok , nem stresszelek a trafipax miatt - nem a km orat sasolom es probalom kitalalni hogy mit var a motor tolem - o dolgozik ertem , nem en erte .
mondanam hogy minden fillert megert , de valojaban az elso hosszabb uton meghozta az arat , szoval azota folyamatosan hozza a penzt .

Bambano 2014.12.09. 00:36:42

@Tökösmákos: a jávorszarvas tesztből az esp húz ki, nem az abs.
az abs soha nem ígérte, hogy rövidíti a fékutat, melléktermékként egy bizonyos közlekedési helyzetben mégis megteszi.

Betti31 (törölt) 2014.12.09. 05:23:38

Kedves Tökösmákos,

Annak örülj, hogy ha esetleg komoly csatt lesz a vége, nem ül melletted senki, mert a kiszerelt biztosíték miatt emberölés büntette miatt fogsz a bíróságon és később a sitten ülni. Aki crx meg mr2-ből hozza a példáit az a Te szavaiddal élve nettó balfék. A technika azok után a kocsik után nem gyengén fejlődött. Ne az 1994-es abs és esp technológiát vedd figyelembe. Hallo!!! Azóta elmúlt 20 év!!! Gondolom az itteni hozzászólásaidat sem egy 486-os gépen pötyögöd...
Egy mai volvo, merci, bmw, audi, stb.. előbb figyelmeztet bármilyen problémára, mint ahogy azt te egyáltalán észrevennéd. Ja, hogy nincs lehetőséged egy mai komoly autót használni??? Ohh ezer bocs. Erről én nem tehetek.
Attól még az abs és az esp nem szar, főleg azért, mert ezek nem az egyetlen elektronikus balesetvédelmi rendszerek MA egy autóban. 1994-ben azok voltak, de pár nap és 2015-öt írunk! Ébresztőőő!!!

Mészáros Laci 2014.12.09. 07:23:04

@egy másik répatorta:

de hát ez is benne volt a cikkben :)
1. drága
2. szeret legózni

Mészáros Laci 2014.12.09. 07:33:24

@Betti31:

Ez már a ló túlsó vége :)

Beülök egy nem is annyira modern autóba, mondjuk a fókába, és azt érzem, hogy jól vezetek. Ez bátorságot ad és kicsit gyorsabban is megyek, különösen, hogy az autónak van "ereje" ráadásul elég csendes.

Valójában azonban ez nem az ÉN vezetni tudásom, hanem azoké a mérnököké, akik a kormányművet, az injektort, a felfüggesztést, kanyarstabilizátort, ABS-t, ESP-t és a többi hárombetűset tervezték. Tehát amikor arra vagyok büszke, hogy milyen pontos a kormányzás, a német mérnököket dicsérem, amikor azt mondom, hogy ereje van az autónak, a ravasz befecskendezési trükkökkel "kilapított" nyomatékkarakterisztikát dicsérem (aminek megvan az ára).

Amikor (bátran) vezetek, a mérnökök tudása szépen elrejti előlem, milyen közel kerültem az autó tervezési határaihoz, aztán egyszercsak vége a tapadásnak, és hiába cirreg az ESP, sódródunk, csúszunk pördülünk. A fizikának mindig igaza van.

Egy MR2-ben ***szándékosan*** nincsenek túljátszva ezek a hárombetűs automaták. Egy sportos autót, különösen sportkocsit ***szándékosan*** úgy terveznek, hogy csak az tudja az autó határait megközelíteni, aki tényleg tud vezetni, és nem a hárombetűs cuccok alakítják át a vezető szándékát. Egy Airbus tele van automatikus irányítórendszerekkel, de Besenyei Péter az Extra330-ban TÉNYLEG a csűrőlapot mozgatja a botkormnnyal.

gigabursch 2014.12.09. 07:48:01

@kasu:
No nem a vita a kedvéért, de egy komoly terepjáró legfontosabb tulajdonságai:
- Strapabíró szerkezet, nagy hasmagasság
(ez még sokhelyütt megvan, viszont)
- viszonylag könnyű öntömeg
- nem túlméretezett motor
- viszonylag rövid hossz.

Szóval a böhömök után beülni a Samurai, Jimny, Niva méretbe és rádöbbenni arra, hogy mindent meg lehet velük közölni, és hogy mennyire nem akadnak el, ugyanakkor extrém kevés helyeken is meg lehet velük fordulni, ahol egy Patrol/Pajoro/Landy stb már esélytelen, nos arra kevés a mastercard... :-)
Hidd el, hogy elég sok tapasztalatom van.
Való igaz 185-190 cm testmagasság felett a fentiek egyre inkább használhatatlanok, de addig igencsak.

Kyrie Eleison 2014.12.09. 07:51:33

@Szépia:
Hallottad. Neki beleférn10-20 évente egy tk, neked nem, és úgy is vezetsz.
Jómagam is inkább ezt a tábort gyarapítom, köszi...

Kyrie Eleison 2014.12.09. 07:56:35

@streetsta:
Mit, mit bameg, hát Ezeréves Sólymot!
:P

fda 2014.12.09. 07:59:15

@min: Ha véletlenül épp 130-ra volt állítva a tempomat, akkor azért nem olyan nagy hiba az.

Aldo Moro 2014.12.09. 08:00:05

Gyerekek! Itt mindenki csak az oviba hordja a gyereket? Hidd el, 400 km. után, mikor már fáj a térdem, jobban esne benyomni a tempomatot és egy kicsit tornáztatni, mint megállni, kiszállni és úgy mozogni.

fda 2014.12.09. 08:03:22

@Bambano: Ha azonban nem csúsznak meg a kerekek, van esélyed kikerülni a jávorszarvast. Amikor az ABS még világszenzáció volt, már akkor épp ezzel hirdették.

gigabursch 2014.12.09. 08:04:00

@Mészáros Laci:
Felcserélted a két nevet.
Amúgy az eset valós, és 170-nel (lehet mph, ezt nem tudom) kapták el a sztrádán Sennát.

Szóval ez nem vicc, hanem nagyon is komoly.
Utána volt egy kis hercehurca, hogy hogyan versenyezhet valaki, akinek bevonják a jogsiját.
A FIA (meg akkor még volt valami FOCA is a képben) meg pitizett az angol yardnak, hogy tán nem kéne és kapott Senna Nagy-Britanniában valami vezetési eltiltást is a közutakra.

Talán majd egyszer a Lapajszerint.blog.hu-n fent lesz a teljes történet. (Remélem)

fda 2014.12.09. 08:06:18

@Aldo Moro: Ha a cikk az ablaktörlőről szólt volna, akkor is megjelenne pár okos, aki szerint hülyeség az egész ablaktörlőzés.

gigabursch 2014.12.09. 08:07:37

@Tökösmákos:
Szerencsére ezt a kérdést nálad okosabb mérnökemberek vastagon kiszámolták mindenféle variációra. (permutációra nem, viszont kombinációra igen - na az meg milyen állatfaj)
Lehetsz okos, meg szép, de veled ellentétben nem neked hiszek.

Aldo Moro 2014.12.09. 08:08:00

Tökösmákos: Mert mi a tököm bajod van a bölcsészekkel?

Baines 2014.12.09. 08:23:16

@geegee: Érdekes, én még városi forgalomban is sokszor használom, autópályán meg gyakorlatilag csak azzal megyek. Ja, hogy nem az előttem haladó csomagtartójában vagyok állandóan és onnan próbálok mindenkit megelőzni? Az lehet...

Mészáros Laci 2014.12.09. 08:39:56

@Tökösmákos:

"Az ABS ahogy fentebb írtam többször lehet veszélyes mint ahányszor hasznos."

Hiába írtad, ez nem így van. A meggyőződéseink befolyásolják az emlékezetet - te azt hiszed, hogy az ABS árt, ezért csak azokra a dolgokra emlékszel, amikor az ABS ártott. De az excel tábla elfogulatlan, és az jön ki, hogy az ABS nagyon hasznos.

Az ESP ritkán működik, nem nagyon lehet hozzászokni.

"Mi van ha pont a beavatkozása zavarja meg a sofőrt annyira hogy balesetet szenved?"

Ezek a te személyes fóbiáid. Barátkozz meg velük, szeretgesd őket, de ne erőlködj azon, hogy ezt tekintsd standardnak és másokat is erre ösztönözz :)

A személyes tapasztalat pedig, mint már mondtam, szubjektív. A mentőszolgálat és az ambulanciás sebészet statiszikája őszinte és kíméletlenül felülírja a személyes tapasztalataidat. Már csak azért is, mert te csak azért tudod leírni, hogy a légzsák hülyeség, mert szerencséd volt. Akinek nem volt szerencséje, nincs itt, hogy cáfoljon.

Mészáros Laci 2014.12.09. 08:41:17

@gigabursch:

bocsánat :) nagyon rég hallottam

megvagyhadnagy 2014.12.09. 09:09:39

@geegee: Kb 170 ezer km tapasztalattal mondom, hogy tempmattal többet fogyaszt az autóm, mint nélküle. Vezetési stílusa válogatja. Gondolj bele, autópályán egy hosszú, enyhe emelkedő esetén a tempomat tartani akarja a sebességet, gázt ad, nő a fogyasztás. Én mit csinálok? Tartom a gázállást, az autó lassul ugyan mondjuk 130-ról 120-ra mire felérek, de a fogyasztás nem nő. Ugyan ez igaz lejtőre is. Hagyom az autót a lejtő alján kigurulni, és csak utána adok gázt. Lehet itt is 5 km/h val visszesik a sebesség, de közben megtettem 300 métert, gáz nélkül.

ixub 2014.12.09. 09:55:55

Csak, hogy az ABS vitát lezártnak tekintsem: www.youtube.com/watch?v=mKiTAcXK6M4

kewcheg 2014.12.09. 09:59:32

A sok 3 betűs kütyü helyett jó normális állandó 4kerékhajtás kellene. ja, hogy az a sok vas sokba is kerül? az elektronikus ketyerék meg ma már gombokból megvannak, állítom az 100ezerből megvan az abs,esp,tempomat tokkal vonóval minden autóban, ettől csak kevesebb lehet....

csakazértistotalcar 2014.12.09. 10:03:00

@prokee: Elektromos gázpedál, vagy elektronikus? Nem mindegy.

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.09. 10:09:38

@csakazértistotalcar:
Ez szőrszálhasogatás. A gázpedál egyébként önmagában simán lehet elektromos is, hiszen a sima duplapotméteres már nem veri le a lécet az elektronikus definícióversenyen.
A hall-jeladós már más kérdés.
Aztán ott van még a kérdés, hogy mennyire nevezhető elektronikusnak a C5 bovdenes pedálja, aminek a bovdene kimegy a motortérbe, és ott ráncigálja a potmétert.
Az elektromos gázpedált viszont mindenki érti, és relatíve kevesen kötnek bele.

csakazértistotalcar 2014.12.09. 10:14:32

@Tökösmákos: Na ez súlyos, hogy a matekkönyvek azért rosszak, mert nők írják. Miért is a legnagyobb szám az 1?
Obádovics J. Gyula. Hallottál már róla? Írt már néhány klasszikusnak mondható matekkönyvet.
Köszönjük Emese :)

Tóth Ottó2 2014.12.09. 10:22:24

@supernem: biztos felment 5.-ben az érddi emelkedőn tempomattal ;)

sgarde 2014.12.09. 10:23:33

@megvagyhadnagy: Emelkedőn engem is ez idegesít - főleg, ha még vissza is vált! Lejtőn meg (pusztán a fogyasztás szempontjából) meg gyorsíthatna is, mert a lendület majd elfogy.

Még jó, hogy ki lehet kapcsolni...

Egy "gázpedálhelyzettartó" kéne. Megyek a boltba LEGOért! :)

csakazértistotalcar 2014.12.09. 10:24:31

@prokee: Nem ,ez nem szőrszálhasogatás, ez a hozzáértés és a felületes ismeretek közötti különbség. Az a bajotok, hogy bedobtok valami általatok szakszerűnek gondolt szöveget és az átlagember azt gondolja: autós újságíró írta, akkor az biztosan oké. Így terjednek a féligazságok. Ez a bulvárszint -amivel semmi baj- csak akkor nem kéne komolykodnotok.
Az általad felhozott magyarázkodásnak van egy nagy hibája, nevezetesen az, hogy elektromos gázpedál mint olyan nem értelmezhető.

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.09. 10:32:02

@csakazértistotalcar:
Akkor mondom, aztán te jössz.
Elektromos minden, ami elektromos árammal működik.
Elektronikus pedig az, ami
1. relatíve alacsony feszültséggel működik
ÉS
2. az áramot jelhordozóként használja, mérhető, nem elektromos mennyiségeket elektromos árammá, vagy elektromos áram jellemzőivel leírható jelekké alakítja és ekként feldolgozza.

A potméteres gázpedálok (önmagukban, a rendszertől függetlenül) szimpla elektromos eszközök.

Te jössz, cáfold meg!

DjFlash 2014.12.09. 10:35:39

@prokee: Pontosan!

Nekem egy Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatám van (vagyis kettő van). Autópályán soha nem voltam vele, de a tempomat mindig be van lőve 50-re. Falu végén gyorsítok 90+ ra, 300 méterrel a következő falu(város) előtt leveszem a lábam a gázról és lelassít a beállított értékig. Ha leheletnyit hozzáérek a fékhez, azonnal kikapcsolja a tempomat-ot. Ha álló helyből felgyorsítok 30+ ra akkor Recall gombbal beállítom az 50-et újra. Manuális váltóval sosem használnám ki, bár ennél a motornál nem igen kell váltogatni. Nekem az hiányzik, hogy nincs 2 beállítható érték. Beállítanám az 50-et és a 90-et és csak kapcsolgatnék. Rég volt az amikor mindenkit csak a tükörben akartam látni :-)

Tóth Ottó2 2014.12.09. 10:37:22

@megvagyhadnagy: "Én mit csinálok? Tartom a gázállást, az autó lassul ugyan mondjuk 130-ról 120-ra mire felérek, de a fogyasztás nem nő."
És ugyan már miért ne nőne a fogyasztás, ha ugyanazon pedálállás mellett, lassabban mész?
Ha lenne pillanatnyi fogyasztásmérő a kocsidban akkor látnád, de szerintem tempomatod sincs, csak a trollkodás ;)

Conan The Librarian 2014.12.09. 10:40:29

@Tökösmákos: "Még ha meg is nyered a paralimpiát, azt jelenti retardált vagy" :P :D :D

Nem, nem azt jelenti. Sem orvosi, sem koznapi ertelemben, ahogyan te erted. Te retardalt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.09. 12:04:35

@Baines: Ha valaki, akkor én kurvára nem autózom senkinek a hátsójában...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.09. 12:09:13

@megvagyhadnagy: Oksa, ez igaz is lehet, én inkább csak lapos részeken megyek sokat pályán.

SkizofrénSün 2014.12.09. 13:50:27

@Tóth Ottó2: Matematikai Nóbel dí nincsen.

megvagyhadnagy 2014.12.09. 14:55:14

@Tóth Ottó2: Jahhh...trollkodok. Akkor figyu: azt állítom neked, hogy az autóm dimbes dombos, hegyes vidéken jóval kevesebbet fogyaszt, mint síkvidéken. Opsz.
Mondom: vezetési stílusa válogatja. Ha van türlemed, és érzéked a gázpedál állással játszadozni, akkor kis kompromisszummal litereket tudsz megspórolni. Nagyon nem mindegy, hogy autópályán 5 km alatt a mutató 130-ról 135-re kúszik fel, vagy 130-ról 125-re csökken a sebességed.

A_blogger 2014.12.09. 15:28:05

Nemrég ültem át egy Lanosból Mondeoba. Jó lett volna a tempomat, de használtban nem ez volt a legnagyobb érv, ami alapján autót választottam. Most azzal nyugtatom magam, hogy a Mondeo gázpedálja "keményebb", ellentart a lábamnak, minimális erőkifejtéssel ugyanabban a pozícióban marad. De ha tehetem, a következőben már lesz tempomat. Évi negyvenezernél, sok autópályázás mellett nagyon is hasznos.
Voltak itt, akik az ABS és egyéb hárombetűs létjogosultságát firtatták. Az új kocsimban van, és már dolgozott is. A Lanosban sosem dolgozott, mert nem volt benne. De ez nem jelenti, hogy Fittipaldi vagyok, csak szerencsém volt. A hárombetűsök ellenzői vajon a téligumit is feleslegesnek tartják, mert annak idején a Lada is ment anélkül?
Az automata váltóba is sokan belekötöttek. Eleinte én is felesleges "fícsörnek" tartottam, mert egy ilyen kis forgalmú városban, mint a mienk, felesleges. De amióta havi több alkalommal utazom fel Budapestre, azóta ezt is felírtam a következő kocsi kívánságlistájára. M7 bevezetőnél reggelente, és amúgy is, az araszolásban az egyik legjobb találmány lehet. Viccet félretéve, sok felesleges stressz forrása lehet a dugóban az állandó le-fel gangolás.

Tökösmákos 2014.12.09. 15:57:03

@prokee: Ha fel akarsz ébredni ezzel kezd:
m.cdn.blog.hu/ne/neoltsal/file/Julius_Andan-Vilag_a_szinfalak_mogott.pdf

De ahogy a középkor embere semmit nem hitt volna el abból ha vki azt mondja neki hogy a Föld nem egy lapos korong alatta a pokollal felette a mennyel, így a ma embere is élből utasít el mindent ami ellenkezik a propagandával amit az iskolában tanult, a médiában hall és a KÖZTUDATBAN van.
Már csak eleve az önérzet miatt is ... "az nem lehet hogy ostoba birkaként éltem eddig, aki ezt állítja tuti az a hülye ..."

De azt természetesnek veszi hogy a világegyetem egy ősrobbanásban keletkezett. Azt hogy ami akkor felrobbant hogy keletkezett, illetve mitől robbant fel, inkább nem firtatja. Se azt hogy ha a materializmus szerint "semmiből nem lesz vmi" akkor hogy lehet az hogy a tudatunk a semmiből jön létre születéskor és megszűnik a halálunkkor.

Szvsz mindenki maradjon meg annál amihez ért. Pataki a zenélésnél.

Ha az "UFO"kra vagy kíváncsi Sitchin életművét ajánlom, az ő érvei hihetők és logikusak, sőt még bizonyítékai is vannak.
docs.google.com/file/d/0B2qnyfRZiLU5ODU1MWM5ZTEtYmExNi00YTM0LTk5ZDMtYTJmZjQ0OTZlM2Ri/edit?hl=en

A legfontosabb a kritikus gondolkodás. Mikor egy semmiből jött ötlet hirtelen elterjed és mindenki által elfogadottá válik (lásd globális felmelegedés, ebolaveszély, gonosz Putyin stb) mindig azt nézd hogy 1. kinek áll az érdekében hogy az emberek ezt higgyék és 2. mit akarhat elérni vele.

nick: 2014.12.09. 17:10:01

@Tökösmákos: köszi a hozzászólásaidat! :-)

...most végre lesz konkrétan kit mutogatnom az ismerősöknek, ha olyan "ügyesekről" lesz szó, akik akár az ABS-t is kifékezik és/vagy arra szerintük semmi szükség :-P :-D
(mondjuk nem nehéz, ha már azt sem tudod, melyk mire való, ahogy lejön a kommentjeidből...)

...a tizenéves sportkocsi-vezetésre meg igazán kiváncsi lennék :-)
(btw. ha az MR2-t még annak is hívod esetleg, azért a CRX-et már remélem, te sem... :-P)

...az ún. matektudásod, és általános problémaértésed (ld. axióma vs. ha nem akarom, nem igaz...) pedig fenomenális! :-D

ha lehet, írj léci blogot (csak hogy ne itt offold szét a topikot), ahol megosztod az ilyen és hasonló - úgymond - gondolataidat, mert én pl. nagyon jókat szórakozom rajta, és még szívesen vidulnék tovább rajtuk! :-)

köszi előre is! ;-)

UI: amúgy amikor végtelenről, mint számról beszélsz, konkrétabban MELYIK végtelenre gondoltál?
(...ööö ... ezt a kérdést érted legalább?)

Csaba_78 2014.12.09. 18:44:07

Nem vagyok egy autoszakertö, sem a temäban tulkepzett, csak felhasznälo. Havi 5-10e km-t vezetek 80%-ban pälyän. Csak egyet tudok erteni azzal, aki sokra tartja a tempomatot. A regi automban volt, a mostaniban nincs es megerzem es hiänyolom. A külföldön keszitett sztärfotokrol nem is beszelek mär. Mmikor färadt vagy es veletlenül nem figyeled a mutatot egy trafinäl...az igen kellemetlen tud lenni.

Ismertek olyan utolag beszerelhetö rendszert, ami nem tul dräga es müködik? Nagyon hiänyzik a tempomat, de penzem nincs most rä. :(

A_blogger 2014.12.09. 19:43:57

@Csaba_78: neten rákerestem, 50 ezertől indulnak, de a többség 100 ezer fölött van.

Csaba_78 2014.12.09. 19:45:23

@A_blogger: Igen, en is 100-120-ert tudnäm beszereltetni, de az nagyon dräga ebbe az autoba. Marad egyenlöre a läbtempomat. :) Azert köszi

randomuser1 2014.12.09. 21:34:56

@Tökösmákos: ez a julius andan az amerikai pszichiátriai szövetség elnöke, aki leleplezte a világ működését és elárulta a felső kasztot!

HgGina 2014.12.09. 21:53:01

@Szépia: és ami a valóság, Prosttal történt meg az eset. A francia zsandár még el is mesélte a történetet egy riportban, és megmutatta az igazoltatáskor Prosttól kapott autogramot.

granreserva 2014.12.10. 23:36:03

@Mészáros Laci: Akinek drága 60 euró egy bontott karért, annak javasolnám a biciklit. Persze abból is csak az olcsóbbat.
www.ebay.de/itm/201237048825

granreserva 2014.12.10. 23:39:03

@Emmanuel Goldstein: "Vákuum szervo-berendezés bowden-kábellel"
Hacsak nem valami 20-30 éves autója van, bowdenes gázpedállal, ezzel nem jut messzire.

granreserva 2014.12.10. 23:40:58

@Mészáros Laci: Szép eufemizmus, nevezzük nevén: igénytelen kendácsolás, trágya minőségben.
Cuore Poverissimo.

Mészáros Laci 2014.12.10. 23:42:00

@granreserva:

én inkább kreatív hobbinak nevezném, de ha te jobban alszol mások céltalan fikázása után, csak nyugodtan fokozd :)

granreserva 2014.12.10. 23:50:24

@Mészáros Laci: Ez ugyanolyan haszontalan szar, mint a tempomatkar. Poénnak jó, aztán legkésőbb 2 hét múlva szétszedi, és visszaadja a gyereknek a lego-alkatrészeket.

Mészáros Laci 2014.12.11. 00:11:42

@granreserva:

Majdnem :) szerintem nem két hét, hanem két óra múlva.
Tudod, ilyenek a legózók.

randomuser1 2014.12.11. 10:17:35

@granreserva: hát, igen, de villanyos gázpedálra a gyárin kívűl mi jó?

granreserva 2014.12.11. 21:08:31

@Emmanuel Goldstein: Semmi. Ha nem létezett hozzá gyári tempomat, akkor buktad, mert ez esetben a motorvezérlőben nincs meg az adott funkció (a tempomat nem pedálszöget, hanem beállítandó sebességet küld a motorvezérlőnek).

Kaksi Kapitány 2014.12.12. 09:07:23

Megnézném vizsgán mit szólnának hozzá :/
süti beállítások módosítása