Tempomat fillérekből

  2014. december 08. - streetsta Címkék: lego tempomat Alfa Romeo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Őszintén megmondom, álmomban sem gondoltam volna, hogy működő extrát lehet legókockák segítségével építeni. De persze megint tévedtem.

Sok modern autónál elég a kereskedőnél megvásárolt tempomat-kapcsolót rádugni a gyári kábelkötegre és már működik is a rendszer. De ezek a kapcsolók sok tízezer forintba is kerülhetnek újonnan, ezért a költséghatékonyságra kihegyezett júzerek itt kiélhetik barkácshajlamaikat. Pár mikrokapcsoló, egy marék legóelem a gyerek játékos vödréből, és hoppá! Egyszerűség rulez.

És ti, kedves olvasók, milyen extrát építettetek a kocsitokba legóból?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr796949263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.12.08. 14:40:33

Semmilyet. Ökörködésnek jó, de nem több.

szvsz 2014.12.08. 15:07:25

Egy kxxxanagy dudát! Mo-n amúgy sem kell több, csak egy gázpedál és egy duda.

Hun_Fighter 2014.12.08. 15:41:22

P*csába a részletekkel. Kocsit építettem legóból... Lejtőn jól megy. :D

nagyo78 2014.12.08. 16:19:36

Autózzál autópályán 1000 km-t, megtudod. Persze automata váltós autóval, mert a tempomatnak igazán úgy van értelme.

Tökösmákos 2014.12.08. 16:21:06

Swiftbe is működik? Ha igen akkor már csak az állófűtést meg az ülésfűtést kell megépíteni legoból és full extrás lesz a verda.

fifibá55 2014.12.08. 16:45:18

@lófüle elemér: A mögöttem jövők soxor nem bírják a tempomat.

kasu 2014.12.08. 16:47:19

Az örök fikázás. Tempomat.Minek? Ha nem volt soha, nem tudhatod. Persze a piacig meg vissza tényleg minek.
Mondok mást.Ha egy komoly terepjáród sem volt és ha nem f***sz-növelőnek használod/értelmezed, akkor azt sem tudhatod, miért olyan isteni jó egy nagy autó. Mert rohadt kényelmes, mert mindenhol elmegy, mert biztonságban érzed magad és abban is vagy, befér minden cucc,pihent maradsz, nyugi van és tökéletesen lehet haladni.
Ok. ez drága, sajnos nem mindenki engedheti meg magának. De egy tempomattal is igen kellemessé teheted az utat...úgyhogy próbáld meg.

Netuddki. 2014.12.08. 16:47:50

Legóból én legutóbb automata sofőrt építettem...

helixpomatia 2014.12.08. 16:48:33

Sőt, csináld Magad légzsákot is, szülinapi lufiból...

2014.12.08. 16:54:42

Tempomat? Ingyen sem kell.

oszikari 2014.12.08. 16:59:09

@kasu:
Hogy jött össze Neked a terepjáró a tempomattal?

fifibá55 2014.12.08. 17:00:53

A kisautónkban szekvenciális tempomat van. Először egy sebességhatárolás történik, amikor a gázpedál alá szoruló macska üvölteni kezd, azután meg sebességnövelés történik, amikor a feleségem száguldani kezd vele az állatorvos felé. Jól működik, csak gyakran kell cserélni.

Netuddki. 2014.12.08. 17:03:44

@oszikari: Úgy, hogy villogni akart egyet a (városi, muhaha!) terepjárójával. Persze az már nem jutott el a tudatáig, hogy a többi kommentelőnek csak egy nicknév, amivel bárki azt mondhat amit akar...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.08. 17:05:54

T 72 be kéne tempomat,az városban sem lassulna le :-)

skyrangr 2014.12.08. 17:19:37

Józsi a sarki műszaki vizsgáztató állomáson nézne egy nagyot :D :D :D :D

Glover 2014.12.08. 17:26:31

Persze, az automata váltó sem kell sokaknak, mert szeretnek váltani! :) Aztán felmegyek az autópályára, utazom 400 km-t, azalatt számolják már meg, hányszor kell váltani? Az, aki valóban csak péniszhosszabbításra használja az autót, az döngesse csak a mellét ilyen, és ehhez hasonló baromságokkal, én használom mindkettőt, és full kényelmesen utazok mindenhová. Sőt! Ahol lehet, használom a tempomatot is, mivel sokkal jobban vezet, mint bármelyikünk!

Börtönőr 2014.12.08. 17:30:59

@nagyo78: Vannak még akik nem világcsavargók és nem autóznak 1000km-eket hanem az ország határain belül is tudnak érvényesülni. Itthon nem tud érvényesülni a tempomat 1-2percnél tovább az utak vonalvezetése,illetve a többi közlekedő miatt.

nagyo78 2014.12.08. 17:36:38

@Börtönőr: Világos. De gondolom neked is, hogy attól még, hogy Magyarországon nem lehet használni, nem haszontalan dolog a tempomat. Én sokat megyek pályán (nem Mo.) és nagyon szeretem, mert meg tudom mozgatni a lábaim vezetés közben. Amikor autót cserélek, akkor is az egyik alap nálam a tempomat és az automata váltó. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez nem mindenkinek kell, régebben nekem is felesleges lett volna. A mostani körülményeim között (85% Autobahn) viszont rettentő hasznos a sebességtartó automatika. Akinek meg ingyen sem kell, az le is törheti a kart, ha véletlenül még is van az autójában. Korlátoltság ellen nem véd...

Bambano 2014.12.08. 17:39:12

@Glover: mikor a szüleimhez megyek, felmegyek az autópályára, benyomom 138-nál a tempomatot. A szüleim szerencsére az autópálya másik végétől nem messze laknak, így amikor lejövök a pályáról, és ehhez lefelé kell váltanom, akkor kikapcsol a tempomat. Nagyon sokszor meg tudom tenni ezt az utat úgy, hogy sem fékezni nem kell, sem váltani, egy gombnyomás és annyi.

Az igaz, hogy amikor az m3-ról nyíregy irányából átmegyek az m30-ra, akkor kicsit kapaszkodni kell a kormányba...

@kasu: az enyémben épp döglődik. gyűlölöm, hogy nem működik. a legjobb védelem traffipax ellen...

Börtönőr 2014.12.08. 17:48:06

Persze,akinek szüksége van rá annak hasznos,másnak meg csak egy pipa a ha-hun amikor el akarja adni.
Mint az elektromos ülés. Egyszer beállítottam azóta se nyúltam hozzá.Minden reggel ugyanolyan magas vagyok minek állítgassam.

Phteven 2014.12.08. 17:49:30

Én lambda szondát raktam össze legóból.

butschq 2014.12.08. 17:54:12

@Börtönőr: Butaság. Én rendszeresen használom lakott területen kívül szinte mindenhol.

Sőt, sokszor lakott területet elhagyva már tempomattal gyorsítok, beérve lassítok vele.

traxx 2014.12.08. 18:39:38

Én szeretem a tempomatot. Persze tudni kell használni. Lehet élni nélküle? Persze. Amikor vettem az autót, nem ez volt az elsődleges szempont, de van benne, és örülök neki. És naná, hogy használom :)
A fikázók hozzáállása engem kicsit arra emlékeztet, amikor az automatát szidják olyanok, akik csak képről láttak ilyet. És akkor jön a mindent eldöntő érv: A kuplungpedál nyomogatása adja meg az autózás örömét(vagyis a nem nyomkodása megöli). Bazz', vegyél akkor a bontóba egyet, szereld fel otthon a kis foteledre, és a Barátok Közt nézése közben az autózás örömét is átélheted.

Lord Mersant 2014.12.08. 19:03:23

Nekem nem hiányzik a tempomat hosszú úton. Nem vitatom, hogy nagyszerű dolog, és néhány órás vezetéstől is fárad a láb, nem beszélve egy Anglia-Magyarország távról, de pont az ilyen hosszú utakon nekem nagyon jó visszajelzés az, ha csökken (vagy épp nő) a sebességem, mert figyelmeztet, hogy lankad a figyelmem, jobb megállni egy frissítőre. A legújabb autókban már vannak erre figyelő rendszerek, de a régebbiekben nem, a tempomat pedig már nem mai találmány. Ez csak egy szubjektív magán vélemény.

1kutya 2014.12.08. 19:13:08

@traxx: akkor te olyan vagy, mint a románok. van az autón ködlámpa, aztán mikor megveszik felkapcsolják, az aztán addig ég, míg neki nem mennek a kamionnak a 42-esen... :)

irónia OFF!

nekem is van és nagyon gyakran sima főúton is! a műtött lábamnak külön felüdülés!!!

Dömijani 2014.12.08. 19:18:01

Az enyémben ('93-as Omega) van gyárilag, de nálam sosem működött. Nem hiszem, hogy bonyolult lenne,de nem érdekelt annyira, hogy foglalkozzak vele. Hallom a motor hangján, hogy egyenletesen haladok-e. Amúgy meg országon belül nem autópályázom, kívül meg még annyit sem :-). Országúton meg 3 percnél hosszabban úgysem lehet egyenletes tempóval menni.

Egy kormányfűtést viszont szívesen barkácsolnék. Valahogy nekem télen nem a fenekem fázik a hideg ülésben, hanem a kezem a jéghideg kormányon. Addig is marad a kesztyű...

Tóth Ottó2 2014.12.08. 19:18:07

Én pedig városon belül is használom gyakorlatilag mindig, ha előreláthatólag 1000 m-nél többet kell menni és beláthatóan nem kell változtatni a sebességen. Ez van, és igen van az automata autómban is és a kézi váltósomban is, és a kéziváltósnál is ugyanolyan jó használható, tehát nagyon nem automata váltó függó.
A tempomat ugyanis az adott tempót tartja, tehát autopályán és városban sem vált -túl gyakran- a tempomatos automata sem, kivéve ha erős emelkedő vagy leejtő jön. Mondjuk lehet hogy egy szívóbenzineshez kevésbé jó a tempomat a nyomatékszegénység mellett már ha nem 3 literes szívómotorról beszélünk)

mt-03 2014.12.08. 19:21:06

mozaikban biztos megdicsernek az ilyen haztaji megoldasokert. plane az ilyen csucs szinvonalu legobol csinalt igenykiralyokert. azert a facsavart betekerte a muanyagba azt nem sajnalta nem ugy mint a penzt a gyari (ne adj isten utolagos) kiegeszitoert, gratulalok.

Tóth Ottó2 2014.12.08. 19:26:59

...ja és nagyon jól jönne mindkét autómba elektromos-memóriás ülés is mert mindkettőt ketten használjuk és mindent össze-vissza kell állítani hetente többször

Pierr Kardán 2014.12.08. 19:42:01

A tempomat az pont olyan, mint a légkondi, vagy az elektromos ablak.

Sokaknak nem kell, hiszen a légkondi csak növeli a fogyasztást, az ablakot meg lehet tekerni kézzel is.

Sokaknak meg már nem elég a sima légkondi, vagy sima elektromos ablak, hanem Climatronik kell, meg le-fel automata elektromos ablak.

Én se pártoltam a tempomatot, amíg nem volt az autómban :-)) Amióta van, azóta viszont rengeteget használom, szerintem nagyon hasznos extra.

min 2014.12.08. 19:48:05

A tempomatos kolégákat kérném arra, ha autópályán látványosan elengedi a belső sávban haladó mielőtt utólérné az előtte haladó lassabb járművet akkor legyen már kedves és lépje arra a gázpedálra kicsit és ne a tempomattal vánszorogjon el a belsőben.

Proxy5 2014.12.08. 20:09:23

@min: ez egy jogos kérés, csatlakoznék én is.

Szabványok 2014.12.08. 20:28:50

@Börtönőr: A sógornőm tempomatbuzi. Nem irigylem. Megyünk az autópályán és folyton jár a keze, most lefelé nyomja, aztán felfelé nyomja. FEltorlódnak az autók, akkor szorgosan lenyomja a sor sebességére, aztán ha kiáll a 100-zal előző kamion, akkor felnyomkodja 130-ig, majd ha előzni akar, akkor 150-re.
Én egyre találtam hasznosnak a tempomatot: sebességhatár betartására. Belövöm a maximumra, aztán vagy fékezek, vagy visszagyorsítok. De ez nem éri mag. Nekem nem zsibbad el a lábam a gázpedál nyomásával, viszont zavar, ha "magától megy" az autó.
Talán a radaros tempomat az, amit meg tudnék szokni, mert az tényleg kényelmes.

Természetesen ez Mo.-ra érvényes. USA-ban, ahol hosszú autópályákon mindenki ugyanolyan sebességgel megy, nélkülözhetetlen a tempomat. De az egy másik világ, egy másik kultúra.

efi 2014.12.08. 20:29:07

Aztán mi lesz addig a lábunkkal, levágjuk?
Valahol úgyis lennie kell, akkor meg elfér a gázpedálon is, akit ez fáraszt, az nem autózzon. Aki meg 20 centivel odébb "pihenteti" az meg majd szépen kapozhat (+0,3 mp), hogy rálépjen a gázra vagy a fékre, ha hirtelen, de tényleg hirtelen éppen akció van.
Automata váltó: kib@szottul idegesítő álló helyzetben, hogyha nem nyomod a féket, magától mozog. Nekem ne önállóskodjon, ha nem nyomom a gázt maradjon nyugton. Élmény vele centizni egy parkolóban, ha egy pillanatra elfelejted, hogy mi van és éppen megkönnyebbülten felengeded a féket, hogy beparkoltál úgy, hogy 10-10 centi maradt, már jön is a koppanás, szó szerint.

Kyrie Eleison 2014.12.08. 20:29:43

@Börtönőr:
Azért ezt nem mondanám.
Pécsről hazafelé jövet tegnap összesen 37 autót számoltam össze az érdi 100-as tábláig. Rajtam kívül.
Tempomatot kb 3szor lőttem ki 200 km alatt.
Ez nettó 1 óra 40 perc a pályán, amikor könnyebb az életem.
De mivel ezt havonta többször játszom oda-vissza, plusz járkálok az M1-en, M7-en is elég sokat, nekem számít.
Ahogy itt valaki már előttem szólt: a piacig meg vissza persze, hogy felesleges.

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.08. 20:32:59

Tempomat-ügyben nem utolsó szempont az sem, hogy egy jó autó jó tempomatjával jobb fogyasztást lehet elérni hosszú távon, mint amit egy átlagsofőr lábbal kihozna a helyzetből.
Nem tekintve persze a jelenlévőket, azok mindenkinél - és így értelemszerűen egymásnál is - jobban, biztonságosabban, de főleg takarékosabban vezetnek.

Kyrie Eleison 2014.12.08. 20:36:11

@Dömijani:
Pha, a kormányfűtés az valami állat dolog! Ha lesz rá lehetőséged, ikszeld be a listán...de komolyan.
2011-es Astrám van, kapott bele kormányfűtést gyárilag.Mivel utálok kesztyűben vezetni, óriási megkönnyebbülést jelent nekem télen.
Nem tartom kizártnak, hogy utólag is megoldható, azért nem lehet annyira bonyolult, talán egy kormány-újrabőrözéssel megúszod. De csak találgatok!

Szabványok 2014.12.08. 20:38:25

@Pierr Kardán: Nem értek egyet Veled.
Bár lassan 20 éve vettem az első elektromos ablakos, klímás autómat, ma sem érzem elengedhetetlennek ezen extrának. Különösen zavarnak a "dupla digit" klímák. (Pedig több, mint egy évtizede dupla digit klímás autóim vannak!) Elég szomorú voltam, amikor megtudtam, hogy az általam kiválasztott autót (szemben más európai országokkal!) nálunk csak "dupla digit" klímával forgalmazzák.
Amikor a régebbi autómban bedöglött a villanyablak, akkor downgradeltem kézitekerős ablakra. Nekem nem hiányoznak ezek a kényelmi extrák. Én képes vagyok kézzel lehúzni a sliccemet és nem felejtem el felhúzni. Az ablakot sem.

Tökösmákos 2014.12.08. 20:58:53

@prokee: Hagyjuk már ezt a fillérbaszást. A jó sofőr simán eléri ugyanazt a fogyasztást HA akarja. És most nem millió kilométert levezetettekre gondolok csak átlagos, évi 10-15 ezret levezetett, huszon- vagy harmincéves hímnemű egyedekről.
Normális ember nem úgy gyorsít hogy minél kevesebb legyen a fogyasztás hanem forgalom szerint. Vagyis nem fogok csigaként vánszorogni hogy mindenki dudáljon meg bevágjon elém. Ugyanígy nem fogom tiltásig se pörgetni a motort hogy aztán bevághassam a féket.
A tempomat csak egyetlen tempóval tud gyorsítani. Mindig ugyanazzal. Ha az elektronika elérné az átlagember képességeit, már rég lenne mesterséges intelligencia. Ehhez képest nem lesz soha :P

Tovább megyek. Aki évekig vezetett ABS nélküli autót aztán meg ABSest, a kezdeti lelkesedés után mit vesz észre? Hogy az is totál felesleges. Csúszós úton a féktáv a sokszorosára nő vele mert mindig "utánengedi" a megcsúszó kereket. Jégen ez halálos. Havas útról ne is beszéljünk mikor ABS nélkül a blokkoló kerék előtt feltorlódó hó gyakran harmadakkora féktávot eredményez mint ABSel.

Ráadásul a hülyegyerekek akik beesnek a kanyarba ezerrel mert az "ABS megfogja" hamar rájönnek hogy a kormányt tudják ugyan tekerni hála az ABSnek, de kanyarban fékezve hiába van elfordulva a kerék, az áttevődött tömegközéppont miatt simán kisodródik ugyanannál a tempónál ahol pici gázzal még neccesen elment volna. Vagyis őket se menti meg.

Egyetlen esetben van értelme: a rénszarvas tesztnél. Már ha azt végig fékezve hajtjuk végre. Tegye fel a kezét aki ilyen helyzetet az ABS miatt úszott meg :P
Városban nettó felesleges, max a szembejövőbe megy bele az előtte haladó helyett. Az ESPről, itelligens seggrezegtető ülésről, körbekameráról, seggtörlő berendezésről nem is beszélve. Kiket paliznak be ezekkel a baromságokkal, fel nem foghatom. Talán az ÉNB nézőket :D Lassan olyanok az autók mint a karácsonyfa, teleaggatva semmirevaló de díszes baromságokkal. Egy autóba kell egy jó motor (erős, de nem 2 ezres hasznos fordulatszámmal szal modern dízelek is kilőve, az hogy 4 vagy 10 ezernél adja le a maxot irreleváns, az mk2 suprám motorkarakterisztikája semmivel nem volt se jobb se rosszabb mint a két CRXemé) 50%-os tömegelosztás, hátsókerékhajtás (és NEM az élmény hanem a biztonság miatt, nézzetek csak meg nürnburgringes crash videókat, a civicek nyílegyenesen állnak bele a szembefalba elmért tempónál ahol a bömösök kitett seggel két három ellenkormányzás után simán elmennek) és normális (800-1200) kiló közötti súly. Nyilván az 1200 a nagy kombikhoz tartozik nem a városi gyöszökhöz. Tempomat meg automata váltó? Azt a mondást juttatják eszembe: "Még ha meg is nyered a paralimpiát, azt jelenti retardált vagy" :P :D :D

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.08. 21:04:07

@Tökösmákos:
"A tempomat csak egyetlen tempóval tud gyorsítani."
Ez még az én húszéves, bovdenes tempomatomra sem igaz, nemhogy egy mai modern, elektromos gázpedálos autóra.

Az ABS-ről és egyéb vezetéssegítő rendszerekről írott divatos zöldségeket meg már annyiszor olvastam és annyiszor vitatkoztam ilyen témában, hogy ne haragudj, de most nem reagálok rá.

Kyrie Eleison 2014.12.08. 21:05:52

@Tökösmákos:
Bocs...de nagyon úgy nyilatkozol meg, mint akinek soha nem mentette még meg az életét (ne adj isten másét!) az ESP vagy az ABS. Nekem ez évente 40-50 ezer megtett kilométer alatt azért 1x-2x már összejött... És abban az egy-két esetben nagyon örültem, hogy ott volt, amikor kellett. A többit önerőből megoldottam.
1, ismétlem: egy ilyen eset elég ahhoz, hogy már megérje.
Egyik sem atyaúristen, a fizika törvényeit nem írják át, de nem is véltlen, hogy kitalálták ezeket a "baromságokat", és nem vagyok vevő az összeesküvés elméletekre:)

Tökösmákos 2014.12.08. 21:09:48

@prokee: Igen, a nem radaros tempomat nyilvánvalóan gondolatolvasással találja ki hogy épp mekkora gázadással gyorsítson vissza az adott tempóra :P

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.08. 21:11:19

@Tökösmákos:
Nem, ettől egyszerűbb a helyzet, a sebességkülönbségből (és persze a MAP/MAF jeléből áttételesen terhelésből is) számol.

Tóth Ottó2 2014.12.08. 21:14:16

@Tökösmákos: "És most nem millió kilométert levezetettekre gondolok csak átlagos, évi 10-15 ezret levezetett, huszon- vagy harmincéves hímnemű egyedekről.
A pénisznek mi szerepe a vezetésben? Kevesebbet fogyaszt tőle az autó?

Tökösmákos 2014.12.08. 21:16:14

@Kyrie Eleison: Soha nem mentett még meg ABS, kétszer majdnem ütköztem miatta csúszós úton. Azóta első dolgom kiszedni a biztosítékát, KIVÉVE ha állat módjára akarok hajtani, akkor visszarakom hogy a gumit ne nyalja le a sok blokkolófékezés (tönkre nem megy tőlük a gumi csak gyorsabban kopik).

ESPs autóm sose volt sose lesz. Párszor vezettem olyat, amíg nem avatkozott be nem volt gond. Miután beavatkozott állandóan azt vártam mikor csinálja újra. Halálra idegesített. Hálistennek annak is van külön biztosítéka :D De aki tud vezetni annak sperdiffi kell nem ESP (a biztonság és nem az élmény miatt!). Aki meg nem tud vezetni az ESPvel is összetöri magát előbb utóbb. Az olyan tartsa be a megengedett sebességet, csúszós úton ne üljön autóba, stb. Városi közlekedésnél nehéz elképzelni olyan helyzetet ahol az ESP megment :P

Tóth Ottó2 2014.12.08. 21:19:38

@Tökösmákos: visszavontam az előző kérdést, látom csak trollkodsz :D

efi 2014.12.08. 21:22:32

@Tökösmákos:
Hátsókerékhajtás, mi? Hát mert szerinted az átlagember a Nürnburgringen vezet? Húzni mindig is precízebben, vagyis az irányítás szempontjából könnyebben lehetett bármit, mint tolni. Az elsőkerék hajtás gázadásra "javít" a hátsós ront. (kifarol)

Tökösmákos 2014.12.08. 21:23:47

@Tóth Ottó2: Szal szerited férfi és nő között az egytlen különbség a lábuk között van? :P
Egyetlen hímneműt láttam eddig aki szarul vezetett. De ő nettó idegbeteg volt. Ehhez képest egyetlen nőt láttam aki vezetett úgy mint egy átlagos férfi.

Tudom a feminizmus most nagy divat (amit amúgy Rockefeller terjesztett el, akit érdekel miért guglizza ki) de a férfiak és nők nem egyformák és nem is lesznek azok soha. A nőknek pl. jobb az empátiás készségük, de pl. matematikában sokkal rosszabbak.
Ugyanígy rosszabb a térlátásuk és a sebességfelmérő képességük. Mindkettő nagyon fontos vezetésnél. Ráadásul bizonytalankodnak. Sokkal többet mint egy férfi. És ez utóbbi a legveszélyesebb a közlekedésben. Mert ha tolakszol, mész mint állat, a többi autós tudja mire számítson, elhúzódnak, stb. De ha egyszer rosszkor megindulsz aztán megállsz (vagy fordítva) ott a csatt jó esélyel.

efi 2014.12.08. 21:24:50

@Tökösmákos:
Szóval te tudsz vezetni, legalábbis magadról azt hiszed.
A többiek meg tartsák be a szabályokat, nemde?
Én ezek után támogatom, hogy állat módjára vezess, de ez akkor legyen a csiga.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.08. 21:28:22

Elszállt ez a k!b@szott g.ci, mégeccer:

Asztakurva, ez igen.Kreativitás a csimborasszón! :D
Amúgy Magyarországra, és általában az európai kontinens közepére télleg tök fölösleges, még több ezer km autózása esetén is.Egyszerűen folyton ki kell kapcsolni, mert akkora a forgalomsűrűség, illetve olyan különböző sebességekkel autóznak, hogy nem tud működni.Nem a levegőbe beszélek, minden évben átszelem fél Európát oda-vissza, és csak nagyjából itt a svédeknél tudom használni.Még éjszaka sem egyértelmű a lehetősége.De nem is kell tempomat, elég már a reflektor is.Azt se tudom használni 3-4 másodpercnél hosszabban, mert vagy utólérek valakit, vagy jönnek szembe.Már általában fel se kapcsolom, minek szétégetni az érintkezőket?

Kyrie Eleison 2014.12.08. 21:28:25

@Tökösmákos:
Nem városi közlekedésről beszéltem, bár ott is előfordulhat. Még túl nagy fantázia sem kell hozzá.
És a közlekedésről alkotott fogalom neked nem ugyanaz, mint nekem:)
Nem csupán helyváltoztató eszközként tekintek az autóra, szeretem, összenőttem vele, a második otthonom.
Azt sem gondolnám, hogy nem tudok vezetni (habár ebben is lehetnek terminológiai különbségek...), de ezzel én úgy vagyok, túlélve saját csikókoromat, hogy amíg vezetek, tanulok. Minden nap. Minden kilométer alatt. Ha lehet, tempósan haladok, ha lehet, akkor élvezetből vezetek, értem ezt arra, ha a körülmények és a helyszín megengedi.
De azért a mindennapi életben a biztonság élvez előnyt. Az országút nem egy monstre versenypálya (sajnos:))
Valószìnűleg te vagy az az egy az ezerből, akinek ez "teher", vagy nyűg, de hát nem vagyunk egyformák.
Nekem eddig csak segíteni tudott az ABS és az ESP is.
Béna lennék?
Többször és rendszeresen le van tesztelve, hogy nem.

Tökösmákos 2014.12.08. 21:30:54

@efi: Nem elmért tempónál nem farol ki. Igaz ott az elsőkeréknek sincs hátránya. DE.
Ha kicsit is nagyobb a tempó, az elsőkerekes autóval SENKI nem tud mit kezdeni. Választhat hogy fékezéssel egyenesen megy az árokba (neki a fának) vagy gázadással alulkormányozva teszi ugyanezt. A hátsókerekessel csak annyi a dolga hogy ellenkormányzáskor ne húzza túl a kormányt és fusson le a szembe árokba. Ezt csak egyszer kell megtanulni.

Az egyetlen oka hogy az autók ma elsőkerék hajtásúak a költséghatékonyság. Más szóval a seggrezegtető ülés, ESP, stb árát az elsőkerék hajtáson spórolják meg a gyárak. Pedig ezen berendezések egy része (ami nem kényelmi extra) simán elhagyható lenne hátsókerék hajtással. Mert az ESP, ABS megmentHET. HA nem túl nagy a baj. A vezetni tudás MINDIG megment. De ha mégse, ott már az ESP vagy ABS se mentene meg, az tuti. 50-50%-os tömegelosztássnál csúszós úton sincs előnye az elsőkerékhajtásnak. Viszont pl. a fordulókör sokkal kisebb lehet hátsónál.

Kyrie Eleison 2014.12.08. 21:31:24

@Tóth Ottó2:
Hűbazz, ezt nem is láttam:D
Nincs farkam.
Pofámat befogom.
Tökösmákos jobban tudja...!:))))
Innentől kezdve érzem parttalannak a "társalgást", bár már az ABS és az ESP működésének felvázolásánál gyanút fogtam:D

Tigrincs86 2014.12.08. 21:33:00

@Tökösmákos:
Köszönöm szépen minden nőtársam nevében. :) Kedves és aranyos mondat volt (És most nem millió kilométert levezetettekre gondolok csak átlagos, évi 10-15 ezret levezetett, huszon- vagy harmincéves hímnemű egyedekről.)
Csak mellékesen egyre gyakrabban látok pont a leírásnak megfelelő, ám rettentő bénán vezető, meglepően fiatal férfiakat az úton.
Kerülgetni kell őket, mert 30-nál többel nem mernek menni és a szélvédőn túl nem látják mi van körülöttük. A forgalom ritmusa tökéletese ismeretlen dolog a tükör pedig paranormális jelenség.
Az egymás mellett 30-al haladás 2 sávos úton pedig kötelező. A sávváltás pedig atomfizika szintű kihívást jelent, ezért meg sem kísérlik. :D
Nem bántásból, kérlek, ne sértődj meg, nem vonatkozik személyesen senkire. Szubjektív megfigyelés. Mindenki ismerjen magára, vagy ne!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.08. 21:39:54

@efi: Hehh, mexokás kérdése, és emberfüggő.Én spec pont a kúszást imádom az automatában, dugóban ülve elég egyetlen lábat föl-le engedni...Parkolásnál meg a fék egyben a kuplung is, semmi probléma.

Kyrie Eleison 2014.12.08. 21:41:38

@Tigrincs86:
Like:D
Azért én még azt is hozzátenném, hogy a munkahelyemen egy 8 fős csoportban dolgozom, ahol 7 nő van. Csapatépítés keretében voltunk már versenypályán (autóban ülünk egész nap amúgy...), többször vezetéstechnikai tréningeken, és láss csodát: kizárólag az egy szem fiú bénázott állandó jelleggel.
Továbbá az utóbbi öt évben ő volt az egyetlen, aki saját hibájából összetörte az autóját.
A cégünknél dolgozó nők többsége összehasonlíthatlanul jobban vezet (=hatékonyan közlekedik), mint a "hímnemű egyedek" döntő többsége.
Most meg majd rám fogják, hogy feminista vagyok:D
Pedig csak tényt közöltem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.08. 21:42:02

@prokee: Nagyon igaz ez a jobb fogyaszás, tempomatot használva látja csak igazán az ember, hogy a többiek, láthatóan tempomat nélkül közlekedők, összevissza gyorsulnak-lassulnak, ami tuti hogy többletfogyasztást okoz.

Tökösmákos 2014.12.08. 21:43:10

@efi: Szerinted aki tud vezetni az mindig állat módjára megy? :P
Az HA úgy megy is, megússza. Többnyire. De a motorosok tudnának mesélni hogy ahol több ismeretlen tényező van az mindig rizikós.

De a vezetni tudás mindig jól jön. Elég egy lefagyott út egy kanyarban vagy egy idióta másik közlekedő.
És hiába megy vki lassan ha nem tud vezetni, pl. percekig tartja fel a forgalmat egy kereszteződésben vagy sávváltásnál, ugyanolyan veszélyes mint az aki gyorsabban megy a forgalom ritmusánál.

Aki tizenévekig vezetett sportkocsikat és megúszta anélkül hogy magának vagy másoknak sérülést okozott volna, az szvsz tud vezetni :P
Más kérdés hogy ehhez nem elég a vezetni tudás, szerencse is szükséges. Pláne az elején. Akkor még főleg az és óvatosság. De ez utóbbi önmagában nem elég mert a tapasztalatszerzéshez gyakorlat szükséges. Tehát mindig mindenben van első alkalom.

Szépia 2014.12.08. 21:45:35

@Börtönőr: Miből gondolod, hogy nem tud érvényesülni hazánkban a tempomat? Próbáltad már?
Szerintem nagyon kellemes és praktikus kényelmi felszereltség. Jó dolog, amikor Budapestről Pécsig vagy akár Győrig el lehet úgy autózni, hogy szinte alig kell a váltóhoz nyúlkálni, miközben a kényelmes vas az egyenletes tempó miatt 130-nál beéri 5.5 literrel gázolajjal. Vidéki országutakon is meg van a létjogosultsága, természetesen nem mindenkor és nem mindenhol.
Tény, a tempomat nem az ideges, kapkodós embereknek van kitalálva, hanem azoknak, akik képesek nyugisan autózni.

Tökösmákos 2014.12.08. 21:46:28

@Tigrincs86: Gondolom a média kommunikáció vonalon vagy, mert így vezető pasikat max buzik vagy metroszexuálisok között tudok elképzelni :P
Látni még egyet se láttam de ki tudja milyenek a mostani tizenévesek, aki ÉNB-t néz attól minden kitelik. Az emós nemzedék is nemrég kaphatott jogsit, azokból se nézek ki sokat :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.08. 21:47:11

@Tökösmákos: Őőő, az megvan, hogy az abs nem a féktávot csökkenti, hanem az autó kormányozhatóságát garantálja?Hétszentség, hogy jégen is könnyebben kerülsz ki valamit, mint az abs nélküli kocsival.
Azon kívül meg a tesztben szarvas az jávor. :-) A rént nyugodtan elütheted, bár hosszú annak is a szarva.

Tökösmákos 2014.12.08. 21:50:59

@geegee: Őőő felfogtad amit írtam? Városban mégis hova kerülsz ki általában? De minek kikerülni ha a féktávod eleve fele / harmada ABS nélkül havon vagy jégen? :P
Gyalogátkelőhelyen hova kerülsz ki? Olyan penge vagy hogy ABSel választani tudsz hogy a nagyit vagy a kisgyereket ütöd el a kattogó ABSel? Vagy csak elfehéredve taposod a féket? :P

Mészáros Laci 2014.12.08. 21:52:12

meg tudni kell a titkos parancsokat, ami aktiválja a tempomatot.
egy korábbi fókában gyárilag ott volt a kapcsoló csak nem csinált semmit

Tóth Ottó2 2014.12.08. 21:53:31

@Tigrincs86: Az a helyzet hogy én is azt hittem hogy azért a férfiak kevesebbet bénáznak, de az a helyzet hogy pont a feleségem hívta fel rá a figyelmet hogy nem így van és elkezdtünk strigulázni, és lám-lám kb 50-50%-ra jött ki. Na már most a férfiak valószínűleg többen vannak az utakon, ezért még az az abszúrd helyzet állhat fenn, hogy talán átlag szituációkban bénábbak és balfaszabbak vagyunk nőtársainknál. Ez van. Lehet hogy versenypályán jobbak vagyunk, de ott is csak azért mert a nőket ritkábban engedik oda, kb 50:1.
Arra meg hogy a nőknek rosszabb a matekképessége arra már nem is reagálnék mert ez konkrétan kreténség. Pl a fiam matekkönyvét 3 nő írta, és nem is nagyon ismerek férfi matektanárt ;)
Az már csak a hab a tortán hogy az idei matemetikai Nobel díjat is nő kapta. A gond ott van hogy a nőket nem engedik a húsos fazékhoz és nyomatják ez a hímsoviniszta dumát a hozzád hasonló okoskodók akik az ESP-t simán kikapcsolják, mert ők simán tudják a két átlóban lévő kereket fékezni másodpercenkenként 20X. Ugye?

Mészáros Laci 2014.12.08. 21:54:05

@Kyrie Eleison:

ezt alá tudom támasztani, ha a pasi hagyja, hogy a nő is gyakorlatot szerezzen a vezetésben, a nők figyelmesebb és biztonságosabb autósok. nem véletlen, hogy a GFB is kedvezményt ad, ha nő az üzembentartó :)

Kyrie Eleison 2014.12.08. 21:54:18

Anyám, priznicelj...! Mondjuk nem ültetem fel a gyalogost a géptetőre, csak a nagylábujján megyek át. Nem kis differencia.

Tóth Ottó2 2014.12.08. 21:54:51

@Tigrincs86: Bocs az utolsó bekezdés az tökösmákosnak szól :)

butschq 2014.12.08. 21:55:02

@Tökösmákos: Nem tudom, hogy mit szedsz, de jó cucc lehet. Ne legyél juhász, adj nekem is :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.08. 21:57:37

@Tökösmákos: Városban , még zebrán is simán lehet kikerülni, nem ettől függ a dolog.Ugyanannyi esélye van, mint országúton.A kikerülés lehetőségének.

Kyrie Eleison 2014.12.08. 21:57:59

@Mészáros Laci:
Khm, azért a figyelmességet én is megkérdőjelezem néha:))))
Példa: sáv vége tábla virít, szeretnék időben besorolni, irányjelzek, mert így tanultam, nem türhő-mód az utolsó méteren. Százból százegyszer a női sofőr nem enged be, nem, nem azért, mert bunkó. Egyszerűen észre sem vesz. Ami ez esetben kissé bosszantó tud lenni. Mondjuk napjában tizenháromszor:D
A többi stimmel!

Tökösmákos 2014.12.08. 21:58:36

@Tóth Ottó2: Az megvan hogy aki csinálni nem tudja, tanítja? :P A tanáros hasonlat már csak azért is sántít mert olyan mintha azt mondanánk a nők vérzékenyebbek mert havonta véreznek :P

Tökösmákos 2014.12.08. 21:59:35

@geegee: Ha ezt komolyan gondolod az a te tapasztalatlanságod bizonyítéka :P

Tóth Ottó2 2014.12.08. 22:00:24

@Tökösmákos: "Az megvan hogy aki csinálni nem tudja, tanítja?"
Meg van persze, látom hogy oktatni próbálsz mindenkit ;)

Tökösmákos 2014.12.08. 22:04:49

De az megfontolásra érdemes gondolat hogy a tankönyvek azért szarok mert nők írják őket. (pl. mateknál maradva úgy tanítják hogy a legnagyobb szám a végtelen, pedig az 1 az.)

Szerintem nem ezért szarok, hanem mert az oktatás célja az hogy a társadalom engedelmes szolgáit faragja az egyénekből, önálló gondolkodásra nevelés helyett.

Bár tudom az itt levők közül senki nem tudja megmondani miért az 1 a legnagyobb szám, de ez nem őket minősíti hanem az oktatást :P

Mészáros Laci 2014.12.08. 22:09:08

@Kyrie Eleison:

Ez inkább a gyakorlatlanság vagy a férfitól (férjtől) kapott folyamatos alázás. Én tudatosan dicsértem mindig a gyermekek anját, amikor vezetett, minden apróságért, meg is lett az eredménye, 200 ezer kilométer gyakorlattal biztonságosabban vezet, mint én (15 év alatt egy sajáthibás karcolása volt, én meg évente - kétévente járok a karosszériáshoz, hiába van 500 ezer kilométerem). tény, hogy szögletesebben vezet és hiába megy átlagosan lassabban, nálam 4.5 körül eszik a fóka, nála inkább 5 litert. szóval nem azt mondom, hogy szuper sofőr lett, de mindenképp biztonságosabban vezet. ha pedig én vezetek, akkor kb olyan, mint a közelmúlt aranyos kisfilmjében, az Újratervezésben Pogány Judit :) mármint stílusban.

Tóth Ottó2 2014.12.08. 22:09:37

@Tökösmákos: Volt amikor férfiak írták a tankönyveket, akkor is szarok voltak, és gondolom hogy mivel most nő lett amatematikai Nobel díjas ezért már szart sem ér a Nobel díj sem.

Szépia 2014.12.08. 22:11:09

@Mészáros Laci: Tanúsítom. Ha a nőknek van lehetőségük vezetni, akkor a többségük nagyon ügyes vezetővé válik! A feleségem lassan húsz éve, minden nap vezet, és jobban érzi a közel öt méteres autóját, mint sok férfi a kisautóját.
Az évi 4-8 ezer kilométert vezető hétvégi sofőröktől meg a jóisten mentsen meg mindenkit! Azoknak tök mindegy hogy Mercedes terepjáróban vagy egy kis Suzukiban ülnek, potenciális veszélyforrások!

Kyrie Eleison 2014.12.08. 22:12:45

@Tökösmákos:
Taníccsá' még! Komolyan érdekel, hogy miért. Nem tudni valamit nem szégyen, eljátszani, hogy tudod, na az a szégyen.
Ugye érted, mire célzok...?
Jó éjt!

Mészáros Laci 2014.12.08. 22:14:00

@Kyrie Eleison:

Jah, egy kedves nőismerősöm évente törte az autóját, férje legnagyobb örömére (látszólag dühöngött, valójában ebben találta meg a fölényét). Elváltak, nem szépen, a nő vett magának egy autót, 10+ év alatt nulla darab karcolást szerzett. És egyébként dinamikusan is vezet, forgalomban nehéz a nyomában maradni.

Tökösmákos 2014.12.08. 22:15:25

@Tóth Ottó2: Obamaki nobel békedíjat kapott. Kertész irodalmit. Soroljam még? Az a díj minimum fele részben politikai propaganda. Akkor pedig a többi díjazottról sem lehet teljes biztonsággal megmondani hogy nem politikai okból kapták.
Olyan ez mint a politikusok szavahihetősége. Becsületes ember nem megy politikusnak, kivéve ha segghülye. De segghülye pont úgy nem futhat be politikai pályát ahogy becsületes sem. Teccikérteni? (kétlem :P )

Pepejoe 2014.12.08. 22:17:04

@Tökösmákos:

Szerintem egyezzünk meg abban, hogy nem mindenki olyan kivételes képességű sofőr mint te és ha nem is szempont az ABS meg még 1-2 tényleg alap hárombetűs, azért nem veszi ki a biztosítékát. Egyik kocsim full fapad biztonsági cuccok tekintetében, kormány is csak véletlenül van benne. A másikban van ABS meg hasonló régóta létező bizbasz. Nem szokott kattogni (mert nem kötelező használni csak azért mert van) de csak lazábban vezetek fos időben, ha tudom hogy van. Pedig nem vagyok egy pöcsölős járművezetésben, sportmocival járok, ma is. Na azon nincs semmi.
Nem venném ki a kocsiból az ABS-t és megjavíttatnám ha rossz lenne. Nem várhatod azt sem, hogy mindenki járjon hátsókerekes autóval mert vész esetén azzal lehet keresztben kidriftelni a bajból . Ezt anyám valahogy nem tenné meg pl., attól tartok. Egy elsőkerekesnél viszont eljutna odáig valszeg, hogy levenné a lábát a gázról és némi lassulás után irányba korrigál.

butschq 2014.12.08. 22:17:25

@Tökösmákos: Erre én is kíváncsi vagyok. Na miért az 1? És mi a helyzet a googolplex-el?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.08. 22:18:24

@Tökösmákos: Háppersze.Meg mindenki szembe megy az autópályán... :D

Tökösmákos 2014.12.08. 22:20:49

@Szépia: Szerinted a F1-es versenyzők évi hány ezer KM-t vezetnek közúton? Vagy Michelisz? Jók ezek az általánosítások :P
A szőke nők meg mind buták mert okos nő tudja hogy a természetes hajszínével a legszebb, vagy ha nem akkor se pont szőkére festeti :D És a természetes szőkék között is sok a buta, pláne ha a határt eléggé fent húzzuk meg (mondjuk ott hogy ki van tisztában azzal hogy nem a végtelen a legnagyobb szám :P ) Tehát a szőke nők mind buták. Akár festett szőkék akár nem. Ez olyan igaz mint hogy aki évi 5 ezer KM-t vezet az mind potenciális veszélyforrás az utakon. :D

Tóth Ottó2 2014.12.08. 22:21:28

@Tökösmákos: "Olyan ez mint a politikusok szavahihetősége. Becsületes ember nem megy politikusnak, kivéve ha segghülye. De segghülye pont úgy nem futhat be politikai pályát ahogy becsületes sem. Teccikérteni? "
Teccik, kár hogy ez volt az egyetlen értelmes hozzászólás, amivel 80%-ban egyetértek, mivel ismerek segghülyét is azaz szinte csak olyat aki politikus.

Kyrie Eleison 2014.12.08. 22:22:24

@Mészáros Laci:
Bár rajtam nem volt soha, de a pszichés nyomás sokat ronthat a helyzeten, az biztos.
Van olyan barátnőm, aki csak emiatt már teljesen leszokott a vezetésről, inkább viteti magát mindenhova, így apu fontosságtudata is ápolva lészen.
De hát nekik így jó!

Mészáros Laci 2014.12.08. 22:27:23

@Tökösmákos:

Michelisz egyébként rendkívül jól vezet közúton, csak kicsit gyorsan.

Tökösmákos 2014.12.08. 22:28:16

@butschq: guglizd ki, ha én mondanám 1. nem hinnéd el 2. nem biztos hogy el tudnám magyarázni úgy hogy megértsd.

Ahh most látom hogy a googolplexel ellentétben erre nincs találat az első oldalon.
Adok linket te figyelmeztetlek, nehezebb olvasmány mint egy csíkos féle kasztnifelújítás házi alapanyagokból.
Ami azt illeti szerintem a nyelvezete már túlzottan akadémikus de mivel a mondanivalója igaz ezért átküzdöttem magam rajta.
Tudom te nem így fogsz tenni de az nem az én bajom :P
nblo.gs/10Movj
Amúgy se ajánlok neked olyat amin esetleg el kellene gondolkoznod :D

Szépia 2014.12.08. 22:30:55

@Tökösmákos: Azért ne felejtsük el azt, hogy a versenyeknek nem sok köze van az utcai valósághoz. Van olyan formula pilóta, akinek jogosítványa sincs, illetve akadt olyan is, aki inkább sofőrrel mászkál, mert mindig tekegolyósat játszott.
Te kezdtél el általánosítani, aztán számon kéred rajtam, amikor egy statisztikai adatokkal és tapasztalatokkal jól megalapozott tényt közlök a hétvégi és/vagy gyakorlatlan sofőrökről! Ne vicceljél már!
Bár a vicceskedésnek jelét adtad akkor is, amikor a hárombetűs dolgok biztosítéktáblája körüli babrálásról írtál... :)

Mészáros Laci 2014.12.08. 22:39:32

@Szépia:

mondom, Michelisz jól vezet közúton-

meg egyébként van az a régi vicc, amikor Londonban kicsit neccesen vezető, csikorgó kerékkel kanyarodó autót lemeszel a yard és határozottan legorombítja a sofőrt:
- Mit képzel uram, azt hiszi maga Ayrton Senna?
- Nem, kérem szépen, Nigel Mansell vagyok

(mondom régi vicc, konkrétan ezekkel a nevekkel hallottam)

Szépia 2014.12.08. 22:44:36

@Mészáros Laci: Elhiszem, ha azt mondod, hogy Michelisz jól vezet közúton. Nem azt mondtam, hogy mind problémás, hanem azt, hogy akadnak olyanok, akik nem igen. A guglin bárki rákereshet... :)
A viccet Béccsel és Niki Laudával ismertem. :) Illetve a végpoén - Igen, az vagyok.
De vicceknek már csak az a sorsuk, hogy mutálódjanak ... :)

Tökösmákos 2014.12.08. 22:44:38

@Szépia: Az nem vicc hogy számomra az ABS inkább veszélyforrás mint "mentőangyal". Kétszer kerültem bajba miatta, ezért már régóta kilövöm. Először még 15 éve mikor a CRXek után átültem az MR2esbe az első eset után azt gondoltam "oké, van hátránya de biztos van előnye is". Aztán mikor 2 év alatt egyetlen előnyét se tapasztaltam de másodjára is veszélybe sodort, kilőttem. Jól megvoltam nélküle addig is, azóta is.

Az ESP LEHET hogy hasznosabb. De itt írta vki hogy őt nem zavarja az ABS mert SOSE KAPCSOL BE. Vagyis tud vezetni, úgy vezet hogy nincs rá szüksége. A különbség csak az hogy csúszós úton lassabban megy (nyilván helyesen, ált. én se száguldozok olyankor csak 2x becsúszott a 2 év alatt). Tehát az ESP valszeg nem okozhat balesetveszélyt de az ABS az tuti igen, tapasztaltam. ESPvel nem mentem évekig. Mikor bekapcsolt, ugyanúgy zavart mint a kipörgésgátló.

Szépia 2014.12.08. 22:46:35

@Tökösmákos: A linket mentettem, mert érint, érdekel a téma, illetve amúgy is érdekesnek látszik ...

Bod.z.a 2014.12.08. 22:47:18

@butschq: Ne etessük már szegény trollt, aki ha megcsúszik Gigi Gallizik egyet, és megy tovább, bármikor, bármilyen körülmények között. Neki nem úgy tanították a matekot sem, hogy van ez a számegyenes, tök egyszerű, balra csökken, jobbra nő. Benne van minden szám, és ha rádobsz egy harmadik tengelyt leképezhetsz vele bármit...

butschq 2014.12.08. 22:51:50

@Tökösmákos: Én egész konkrétan arra vagyok kíváncsi, hogy miért az 1 a legnagyobb szám. Matematikai levezetéssel.

Ne gyere nekem mindenféle jött-ment bölcsésznek az elmeroggyantságával. Mert addig ez csak üres beszéd, úgy mint a többi marhaság amit eddig leírtál.

Az egyetemen megtanultam, hogy ha valamit állítunk, meg is tudjuk magyarázni.

Szóval akkor tételezzük fel, hogy a legnagyobb szám az 1.

Bizonyítsuk be:...

Á hagyjuk, nincs kedvem etetni a trollt...

Tökösmákos 2014.12.08. 22:52:31

@Szépia: Amit leír az igaz, de nem hiszem el hogy nem bírta volna közérthetőbben leírni, hétköznapibb nyelvezettel. Igaz hogy dr. de akkor is, így kicsit önellentmondásos, olyan hogy "elmagyarázom miért nem ér a közoktatás semmit" "de teszem ezt úgy ahogy az egyetemen tanultam". Így az "átlagember" fel se fogja, és az átlagon nem a mostani érettségizetteket értem hanem azokat akik még akkor végeztek mikor a szövegértés követelmény volt :D

Mészáros Laci 2014.12.08. 22:54:25

@Tökösmákos:

ebben (ESP, ABS) annyiban értek egyet veled, hogy ha az autós ugyanúgy vezeti a mindenféle hárombetűsökkel szerelt autóját, mintha azok nem lennének benne, akkor a hárombetűsök általában biztonságosabbá teszik az autót.

sajnos az autósok nem a biztonságra törekszenek, hanem a megszokott kockázati szintre, ha az autó abszolút értékben biztonságosabb, akkor annyival gyorsabban hajt a sofőr, hogy elérje a megszokott veszélyérzetét, különben unatkozik.

Tökösmákos 2014.12.08. 22:56:31

@butschq: Nem bírod értelmezni a szöveget. Ez önmagában nem baj, DE TE EGYETEMET VÉGEZTÉL. HOGYAN? És MIÉRT?
Én nem végeztem egyetemet de mégis felfogom a linkelt szöveget.
És te hívsz engem trollnak :P Mind1, sose fogod megérteni mi ezzel a gond :D

De ha annyira bizonyítani akarod az igazadat, bizonyítsd be hogy: 1. a végtelen az egy SZÁM. 2. a végtelen a LEGNAGYOBB szám :P
(szerintem azt se érted miért használtam a nagybetűket) :P
Remélem bölcsész vagy média kommunikáció szakon végeztél :D

Mészáros Laci 2014.12.08. 22:58:40

@Tökösmákos:

ez a végtelenezés annyira offtopic, nem kéne erőltetn.

herk 2014.12.08. 23:00:02

@Tökösmákos: "pl. mateknál maradva úgy tanítják hogy a legnagyobb szám a végtelen, pedig az 1 az."
Mit szívsz Cimbora? Küldj már nekem is belőle, jó cuccnak tűnik..

supernem 2014.12.08. 23:03:29

@Tóth Ottó2: 1.4-es Fabiaba rakattam bele, nem volt ott se gond a nyomatékkal. ;)

Tökösmákos 2014.12.08. 23:07:18

@Mészáros Laci: De ha úgy vezetik hogy nincs rá szükség (vagyis tudnak vezetni) akkor mi szükség van rájuk egyáltalán?

Az ABS ahogy fentebb írtam többször lehet veszélyes mint ahányszor hasznos.
De az ESP vajon többször ment meg embereket mint ahányszor bajba sodor a túlzott biztonságérzettel amit ad?

Mi van ha pont a beavatkozása zavarja meg a sofőrt annyira hogy balesetet szenved? Mint pl. az ok nélkül kirobbanó légzsák. Én ez utóbbit is rühellem, kétszer ütköztem egyszer se volt a kocsiban, mégse lett semmi bajom a gazdasági TK ellenére. Mielőtt a száguldozásra fognák, először egy tropára ment gumi miatti defekt miatt (18 évesen hajlamos leszarni az ember ha fél éve lepadkázta a gumikat :D), másodjára meg egy hajnalban kanyarból (amúgy 40-es tábla van ott) kb 100-120-al kizúgó autó miatt, ez utóbbi akkor is az én saram mert anno én is így vezettem és nekem is rosszul esett volna ha vmi "hülye" elémkanyarodik :D Mindegy úgy voltam vele 10-20 évente egy egy TK belefér. Fogyasztói társadalomban szükség van a vásárlásra úgyis :D

butschq 2014.12.08. 23:08:38

@Tökösmákos: Neked annyi közöd sincs a matematikához, mint egy marék molylepkének.

"Én nem végeztem egyetemet"

Ajánlanám valamelyik egyetemünk műszaki karát, de szerintem annyit érne, mint halottnak a csók.

A személyeskedést nem veszem fel, bár szemmel láthatóan ez a legnagyobb fegyvered érvelés mentén.

Szépia 2014.12.08. 23:09:01

@Tökösmákos: Amíg nincs szükség arra, hogy bekapcsoljon az ABS, addig jó. Ez nem jó vezetés-nem rosszvezetés kérdése elsősorban. Nekem többször mentette meg az életemet a léte. Két példa.
Autópálya, 120-140 körül ingadozó tempóval halad a belső sáv. Minden előzetes jel nélkül a külsőben lévő kamion egyszer csak bevágódik elém, és nekicsapódik a szalagkorlátnak. Valszeg defekt. Blokk, kormány jobbra kiránt egészen a leállósávig, s ippeg csak kikerültem a kamion végit.
Talán 80-90-el haladok egy főúton. Egy bátor traktoros kiszédeleg, pedig neki táblája van, én meg felkapcsolt lámpákkal jövök... Szintúgy blokk, de balra nem mehetek, mert jönnek szemből is. Kínomban oda vágódtam be, ahonnét éppen kiér a traktor vége. Megpördülés, árokba csúszás nélkül megúsztam a az első pár méterén aszfaltos majd földútra való kivágódást.
Ha vészfékezés közben nem tudtam volna irányítani, kormányozni az autót, akkor megszívom... Sok, elsősorban a "vakegerek" elsőség meg nem adását ikerült kivédeni a segítségével. De azt is elmondom, hogy volt olyan, amikor én néztem be, és lettem "vakegér"... :) Amúgy évi 30-35 ezer kilométert autózom, ennek háromnegyedét Budapesten, és az elmúlt 10 évben nem volt még egy koccanásom sem. Kopp-kopp-kopp.

Bod.z.a 2014.12.08. 23:10:21

@Tökösmákos: Nem nekem szólt a komment, de a végtelent bizony számnak tekintjük. Másképp egyszerűen nem lehetne megoldani sok matematikai példát. Vegyük például a te MR2-esed, ha kikapcsolnánk a fizikát, és megpöckölnénk mondjuk 10 m/s gyorsulással meddig gyorsulna? Csak adott időpillanatban tudod megmondani, de mi van akkor, ha soha semmi nem áll az útjába? Az bizony végtelen sebesség lesz, a sebesség pedig számokkal kifejezhető (skalár, ha úgy tetszik), így a végtelen is szám.

Szépia 2014.12.08. 23:10:57

@Tökösmákos: Na újra, az első nem küldődött el.
Amíg nincs szükség arra, hogy bekapcsoljon az ABS, addig jó. Ez nem jó vezetés-nem rosszvezetés kérdése elsősorban. Nekem többször mentette meg az életemet a léte. Két példa.
Autópálya, 120-140 körül ingadozó tempóval halad a belső sáv. Minden előzetes jel nélkül a külsőben lévő kamion egyszer csak bevágódik elém, és nekicsapódik a szalagkorlátnak. Valszeg defekt. Blokk, kormány jobbra kiránt egészen a leállósávig, s ippeg csak kikerültem a kamion végit.
Talán 80-90-el haladok egy főúton. Egy bátor traktoros kiszédeleg, pedig neki táblája van, én meg felkapcsolt lámpákkal jövök... Szintúgy blokk, de balra nem mehetek, mert jönnek szemből is. Kínomban oda vágódtam be, ahonnét éppen kiér a traktor vége. Megpördülés, árokba csúszás nélkül megúsztam a az első pár méterén aszfaltos majd földútra való kivágódást.
Ha vészfékezés közben nem tudtam volna irányítani, kormányozni az autót, akkor megszívom... Sok, elsősorban a "vakegerek" elsőség meg nem adását ikerült kivédeni a segítségével. De azt is elmondom, hogy volt olyan, amikor én néztem be, és lettem "vakegér"... :) Amúgy évi 30-35 ezer kilométert autózom, ennek háromnegyedét Budapesten, és az elmúlt 10 évben nem volt még egy koccanásom sem. Kopp-kopp-kopp

zolo123 2014.12.08. 23:14:41

Tempomat minden autóban van nem??Amelyikbe nincs az valószínűleg versenyautó..vagy öreg..vagy cheap.

egy másik répatorta 2014.12.08. 23:15:00

"Pár mikrokapcsoló, egy marék legóelem a gyerek játékos vödréből, és hoppá! Egyszerűség rulez."

Persze, és ugyan meséld el hogy a gyerek legósvödre hogy kapcsolódik össze a CAN busszal és egyéb alkatrészekkel.
Nálam fogpiszkálókból és megkövesedett rágókból van a kar. És milyen egyszerű.

"És ti, kedves olvasók, milyen extrát építettetek a kocsitokba legóból?"
Én csillagrombolót és most jöttünk vissza az Alfa szektorból ahol az mágneses tér idő kontinuo megszakadási anomáliákat tanulmányoztuk.

zolo123 2014.12.08. 23:19:52

@Bod.z.a: Uhh ez nagyon jó...vízuális tipus vagyok..MR2 a végtelenben tempomattal...skaláris..

Tökösmákos 2014.12.08. 23:22:20

@Bod.z.a: BIZONYÍTSD be hogy egy szám. És azt is hogy A LEGNAGYOBB szám.
Elárulom neked, nem fog sikerülni.
És pedig azért mert ez csak MEGÁLLAPODÁS kérdése. Más szóval, EGY NÉZŐPONT. NEM pedig TÉNY. Más szóval, ha akarom igaz, ha akarom nem. Szabadon eldönthetem.

De mi van akkor ha azt mondom hogy az 1-es a legnagyobb szám. Az összes többi pedig ennek vagy hányadosa (pl. 360 fokra felosztott kör) vagy pedig a többszöröse?
A legnagyobb autó mondjuk a Kraz. De ha egymás mellé teszünk végtelen számú Krazt akkor az lesz a legnagyobb? Egyáltalán autó mondjuk 1 milló Kraz hogy rámondhassuk hogy nagyobb autó mint az egy Kraz? Szám a végtelen? Vagy csak egy fogalom? :P

Hogy melyik a logikusabb nézőpont azt mindenkinek a saját belátására bízom :P

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.12.08. 23:23:35

Örülök, hogy ilyen sokan olvastátok, annak is, hogy van véleményetek a dologról. De. Ha ez a mostani vita elfajul, és durvább személyeskedések lesznek, elkezdem nyomkodni a moderáló gombot.
Ha valaki, így a huszonegyedik században teljes meggyőződéssel kijelenti, hogy ABS és ESP, meg társai mind haszontalan hülyeség, azzal nem állunk le vitatkozni. Mert fölösleges. És láthatóan csak borzoljuk vele egymásidegeit.
Inkább azt tessék elmondani, ki mit épített Legóból utoljára?

Mészáros Laci 2014.12.08. 23:26:10

@Tökösmákos:

"De ha úgy vezetik hogy nincs rá szükség (vagyis tudnak vezetni) akkor mi szükség van rájuk egyáltalán?" - előfordul, hogy a vezetni tudás kevés :)

@streetsta:

elsőkerékkormányzású, hátsó differenciállal hajtott kisautót, amit NXT-re írt program vezérelt. vettem giroszkóp meg gyorsulásmérő szenzort, azzal a szándékkal, hogy inerciális navigációt írok az NXT-re, de aztán a projekt két éve jegelődött :-/

Mészáros Laci 2014.12.08. 23:27:19

@egy másik répatorta:

szerintem a cikkben benne van, hogy a gyárilag kialakított helyre köti be a mikrokapcsolókat, a LEGO csak a mechanikát adja. te kötekedő.

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.08. 23:29:57

@streetsta:
Nekem Bendegúz megcsinálta az ORRot legóból, most kint van a bolt kirakatában. Persze úgysem érti senki, de attól még én igen :)

Bod.z.a 2014.12.08. 23:30:43

@Tökösmákos: Akkor marad az n+1. 1+1 az kettő. Nagyobb mint az egy, igaz? És a 2+1? Mindig van egy nagyobb szám. Azzal meg, hogy azt mondod, hogy a többszöröse az egynek egy adott szám pontosan egy alsós példát idézel fel. 1x2 az pontosan ugyanannyi mint 1+1, 1x4 az meg 1+1+1+1, de ez nem azt jelenti, hogy az egy a legnagyobb, mert ha van 2 almád az több mint 1 alma, igaz?

Bod.z.a 2014.12.08. 23:32:40

@Bod.z.a: Most olvastam streetsa hozzászólását, elnézést kérek, elkapott a hév.

Én legutóbb autót építettem belőle, 4 éves unokaöcsémmel. Kiskoromban is mindig azt eszkábáltam, ezért is vettem műszaki irányba a tanulást, bár még rengeteg munka áll előttem.

Tökösmákos 2014.12.08. 23:33:51

@streetsta: A középkorban az egyház is kimondta: nem állunk le vitatkozni arról hogy vki azt állítja a Föld kering a Nap körül és nem fordítva. Mert fölösleges. Inkább megégetjük.

Ha úgy vesszük minden vita fölösleges. Mi több, káros. Mert aki nem ért egyet az ellenség. A miénk, a rendszeré, vkié. Teccikérteni? :P

Hogy lettek volna kéthengeres turbós motorok amik papíron kettő, valóságban nyolc litert fogyasztanak százon (és tönkremennek 100 ezer km alatt, plusz vezetni őket szenvedés) ha egy autógyártó ki merte volna jelenteni hogy a globális felmelegedés csak propaganda és így a károsanyag kibocsátás mérséklése tök felesleges?

Na de ennyi agytorna elég volt mára, megspórolom a moderálást :P

supernem 2014.12.08. 23:37:17

@streetsta: Én a Millenium Falcont, ha már szóba hoztad.

De mint fentebb egy lényeglátó kolléga rámutatott (nem az agyatlan troll) tök mindegy, hogy miből építed magát a kart, nincs az a LEGO szett, ami a CAN buszra fel tudna szállni. Még a Mindstorm se...

Tökösmákos 2014.12.08. 23:41:37

@prokee: Gyerekkoromban bírtam, azóta nem sok újdonsággal álltak elő. De Pataki hozzáállása hogy 10-15 évente frissíti a nőit, feltétlen követendő példa számomra is ;) Bár jobban belegondolva 5 év jobban tetszik, annyi idő alatt unom meg a jó autókat is.

De télleg elég volt ennyi mára, igaz hogy a többséggel ellentétben én képes vagyok használni az agyam gondolkodásra de fő a mértékletesség :D
Piát is jól bírom mégis csak havonta 1x rugok be (ha meg be se rugok nem pocsékolom rá a pénzt).

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.08. 23:43:22

@Tökösmákos:
Na már azért kérdezem, mert mostanában a Pataki is sokat gondolkodik ilyen mifélénk számára felfoghatatlan dolgokról.
Lehet, meg kéne venned az új albumot, talán tetszene.

Rocko- 2014.12.08. 23:47:54

@streetsta: airride-os Hummerkezdeményt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.12.08. 23:52:07

@supernem: Legóból itt csak a harver készült. A kapcsolók (gondolom)sztenderd mikrokapcsolók. A rendszerrel összebarátkoztatása a Lego alkatrészektól független.

skyrangr 2014.12.08. 23:54:19

@prokee: nagyon magas labda volt :D :D :D :D

cso zsi 2014.12.08. 23:57:59

35 éve vezetek.
Tempomatos autó csak pár éve került alám, az ML az automata/tempomat/speed limiter funkciókkal bírt.
Utóbbi igen hasznos városban, és bár hiányzott a kuplung, azért a kényelmet gyorsan megszokni.
Nagyobb furgonban is jól jön a tempomat, autópályán mindig, városban is sűrűn használva.
De. Fentebb egy hozzászólás írta, amit magam is tapasztaltam. A kényelem az elkényelmesedést is ad, tehát a padlóra helyezett láb (mintha fotelban ülnénk) az jelentős fék-késedelmet idéz elő.

Ennyi év alatt az ember ül a más autójában, vagy csak sofőrcserével halad tovább. Több nő mellett aludhattam nyugodtan, mint férfikollégák, alkalmi sofőrök mellett.
Tény, hogy az idők hajnalán mellettem is mindenki a majrévasat szorongatta...
...és akkoriban még Fittipaldit hozták példának. ;)

Ott a gomb, csak ki kell egészíteni? Gondolom, a lego-elemek némi ragasztót is kívántak.
De ilyen "beépítem utólag, mert ott van minden hozzávaló" az itthoni praxisban is előfordult. Opelban ülésfűtés, Skoda Favoritban az első ködfényszóró, és kapcsolója (horror áron, pedig csak be kellett pattintani a helyére).

egy másik répatorta 2014.12.09. 00:00:03

@Mészáros Laci: Valaki írja már meg ha egy gyári kocsiban benne van a "lelke" akkor mi a fenéért kell legóból eszkábálni és miért nem kukáz magának egy kart a bontóban vagy az e-bayen.

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.09. 00:00:33

@min:
Kérésed számomra parancs, szerencsére az enyémen nincs gázpedál-kapcsoló, így gyorsítani anélkül lehet, hogy "cancellálná" az aktuális tempót.

Szóval így szoktam elmenni, gázzal, ha hasonló helyzetben vagyok.

Aki meg nem, annak mondom: nem köztudott, hogy a modern tempomatok bekapcsolt állapotban a + vagy - gombokra általában az utoljára beállított, de eldobott tempóra állnak vissza.

United Steaks 2014.12.09. 00:07:21

Azért ilyen megoldással az autóban ne keveredj galibába, mert megszívod.

dextercapo 2014.12.09. 00:20:55

@prokee: akkor en nagyonbena sofor vagyok . jo teherautom van , 2.8TD, rendesen karbantartva . en tulvagyok a millio km-en boven .
az auto egyszeruen faraszto : 1800-nal felporog a turbo es megindul , 2000-nel van a nyomatekmax - ahhoz hogy 90-el autozzak pont azon a lejton kell egyensulyoznom hogy a turbo lelassul es elgyengul az auto vagy megjon a kakao es megindul mint az allat . mivel hosszuakat is szoktam menni tobbszaz , neha ezer km-t) vegtelenul faraszto szteppelni a pedalon es szorfozni a nyomatekon , turbokesessel , megindulassal .
mivel faraszto , ket-harom ora utan elfaradok es elengedem az autot , menjen csak 100-110 kozott , ez a legtobb helyen meg belefer a trafipax turesebe stb . ennel a temponal a teherauto 9.5-10 liter kozott eszik . beragtam , vettem fillerekert egy aftermarket tempomatot (ccs100) beszereltem es azota ugyanazon az uton , ugyanazzal a gazolajjal het alatt marad egy picivel szazon . nem faradok el , mert kinezek az ablakon , nezem a gps-t , a muszereket zenet hallgatok , nem stresszelek a trafipax miatt - nem a km orat sasolom es probalom kitalalni hogy mit var a motor tolem - o dolgozik ertem , nem en erte .
mondanam hogy minden fillert megert , de valojaban az elso hosszabb uton meghozta az arat , szoval azota folyamatosan hozza a penzt .

Bambano 2014.12.09. 00:36:42

@Tökösmákos: a jávorszarvas tesztből az esp húz ki, nem az abs.
az abs soha nem ígérte, hogy rövidíti a fékutat, melléktermékként egy bizonyos közlekedési helyzetben mégis megteszi.

Betti31 (törölt) 2014.12.09. 05:23:38

Kedves Tökösmákos,

Annak örülj, hogy ha esetleg komoly csatt lesz a vége, nem ül melletted senki, mert a kiszerelt biztosíték miatt emberölés büntette miatt fogsz a bíróságon és később a sitten ülni. Aki crx meg mr2-ből hozza a példáit az a Te szavaiddal élve nettó balfék. A technika azok után a kocsik után nem gyengén fejlődött. Ne az 1994-es abs és esp technológiát vedd figyelembe. Hallo!!! Azóta elmúlt 20 év!!! Gondolom az itteni hozzászólásaidat sem egy 486-os gépen pötyögöd...
Egy mai volvo, merci, bmw, audi, stb.. előbb figyelmeztet bármilyen problémára, mint ahogy azt te egyáltalán észrevennéd. Ja, hogy nincs lehetőséged egy mai komoly autót használni??? Ohh ezer bocs. Erről én nem tehetek.
Attól még az abs és az esp nem szar, főleg azért, mert ezek nem az egyetlen elektronikus balesetvédelmi rendszerek MA egy autóban. 1994-ben azok voltak, de pár nap és 2015-öt írunk! Ébresztőőő!!!

Mészáros Laci 2014.12.09. 07:23:04

@egy másik répatorta:

de hát ez is benne volt a cikkben :)
1. drága
2. szeret legózni

Mészáros Laci 2014.12.09. 07:33:24

@Betti31:

Ez már a ló túlsó vége :)

Beülök egy nem is annyira modern autóba, mondjuk a fókába, és azt érzem, hogy jól vezetek. Ez bátorságot ad és kicsit gyorsabban is megyek, különösen, hogy az autónak van "ereje" ráadásul elég csendes.

Valójában azonban ez nem az ÉN vezetni tudásom, hanem azoké a mérnököké, akik a kormányművet, az injektort, a felfüggesztést, kanyarstabilizátort, ABS-t, ESP-t és a többi hárombetűset tervezték. Tehát amikor arra vagyok büszke, hogy milyen pontos a kormányzás, a német mérnököket dicsérem, amikor azt mondom, hogy ereje van az autónak, a ravasz befecskendezési trükkökkel "kilapított" nyomatékkarakterisztikát dicsérem (aminek megvan az ára).

Amikor (bátran) vezetek, a mérnökök tudása szépen elrejti előlem, milyen közel kerültem az autó tervezési határaihoz, aztán egyszercsak vége a tapadásnak, és hiába cirreg az ESP, sódródunk, csúszunk pördülünk. A fizikának mindig igaza van.

Egy MR2-ben ***szándékosan*** nincsenek túljátszva ezek a hárombetűs automaták. Egy sportos autót, különösen sportkocsit ***szándékosan*** úgy terveznek, hogy csak az tudja az autó határait megközelíteni, aki tényleg tud vezetni, és nem a hárombetűs cuccok alakítják át a vezető szándékát. Egy Airbus tele van automatikus irányítórendszerekkel, de Besenyei Péter az Extra330-ban TÉNYLEG a csűrőlapot mozgatja a botkormnnyal.

gigabursch 2014.12.09. 07:48:01

@kasu:
No nem a vita a kedvéért, de egy komoly terepjáró legfontosabb tulajdonságai:
- Strapabíró szerkezet, nagy hasmagasság
(ez még sokhelyütt megvan, viszont)
- viszonylag könnyű öntömeg
- nem túlméretezett motor
- viszonylag rövid hossz.

Szóval a böhömök után beülni a Samurai, Jimny, Niva méretbe és rádöbbenni arra, hogy mindent meg lehet velük közölni, és hogy mennyire nem akadnak el, ugyanakkor extrém kevés helyeken is meg lehet velük fordulni, ahol egy Patrol/Pajoro/Landy stb már esélytelen, nos arra kevés a mastercard... :-)
Hidd el, hogy elég sok tapasztalatom van.
Való igaz 185-190 cm testmagasság felett a fentiek egyre inkább használhatatlanok, de addig igencsak.

Kyrie Eleison 2014.12.09. 07:51:33

@Szépia:
Hallottad. Neki beleférn10-20 évente egy tk, neked nem, és úgy is vezetsz.
Jómagam is inkább ezt a tábort gyarapítom, köszi...

Kyrie Eleison 2014.12.09. 07:56:35

@streetsta:
Mit, mit bameg, hát Ezeréves Sólymot!
:P

fda 2014.12.09. 07:59:15

@min: Ha véletlenül épp 130-ra volt állítva a tempomat, akkor azért nem olyan nagy hiba az.

Aldo Moro 2014.12.09. 08:00:05

Gyerekek! Itt mindenki csak az oviba hordja a gyereket? Hidd el, 400 km. után, mikor már fáj a térdem, jobban esne benyomni a tempomatot és egy kicsit tornáztatni, mint megállni, kiszállni és úgy mozogni.

fda 2014.12.09. 08:03:22

@Bambano: Ha azonban nem csúsznak meg a kerekek, van esélyed kikerülni a jávorszarvast. Amikor az ABS még világszenzáció volt, már akkor épp ezzel hirdették.

gigabursch 2014.12.09. 08:04:00

@Mészáros Laci:
Felcserélted a két nevet.
Amúgy az eset valós, és 170-nel (lehet mph, ezt nem tudom) kapták el a sztrádán Sennát.

Szóval ez nem vicc, hanem nagyon is komoly.
Utána volt egy kis hercehurca, hogy hogyan versenyezhet valaki, akinek bevonják a jogsiját.
A FIA (meg akkor még volt valami FOCA is a képben) meg pitizett az angol yardnak, hogy tán nem kéne és kapott Senna Nagy-Britanniában valami vezetési eltiltást is a közutakra.

Talán majd egyszer a Lapajszerint.blog.hu-n fent lesz a teljes történet. (Remélem)

fda 2014.12.09. 08:06:18

@Aldo Moro: Ha a cikk az ablaktörlőről szólt volna, akkor is megjelenne pár okos, aki szerint hülyeség az egész ablaktörlőzés.

gigabursch 2014.12.09. 08:07:37

@Tökösmákos:
Szerencsére ezt a kérdést nálad okosabb mérnökemberek vastagon kiszámolták mindenféle variációra. (permutációra nem, viszont kombinációra igen - na az meg milyen állatfaj)
Lehetsz okos, meg szép, de veled ellentétben nem neked hiszek.

Aldo Moro 2014.12.09. 08:08:00

Tökösmákos: Mert mi a tököm bajod van a bölcsészekkel?

Baines 2014.12.09. 08:23:16

@geegee: Érdekes, én még városi forgalomban is sokszor használom, autópályán meg gyakorlatilag csak azzal megyek. Ja, hogy nem az előttem haladó csomagtartójában vagyok állandóan és onnan próbálok mindenkit megelőzni? Az lehet...

Mészáros Laci 2014.12.09. 08:39:56

@Tökösmákos:

"Az ABS ahogy fentebb írtam többször lehet veszélyes mint ahányszor hasznos."

Hiába írtad, ez nem így van. A meggyőződéseink befolyásolják az emlékezetet - te azt hiszed, hogy az ABS árt, ezért csak azokra a dolgokra emlékszel, amikor az ABS ártott. De az excel tábla elfogulatlan, és az jön ki, hogy az ABS nagyon hasznos.

Az ESP ritkán működik, nem nagyon lehet hozzászokni.

"Mi van ha pont a beavatkozása zavarja meg a sofőrt annyira hogy balesetet szenved?"

Ezek a te személyes fóbiáid. Barátkozz meg velük, szeretgesd őket, de ne erőlködj azon, hogy ezt tekintsd standardnak és másokat is erre ösztönözz :)

A személyes tapasztalat pedig, mint már mondtam, szubjektív. A mentőszolgálat és az ambulanciás sebészet statiszikája őszinte és kíméletlenül felülírja a személyes tapasztalataidat. Már csak azért is, mert te csak azért tudod leírni, hogy a légzsák hülyeség, mert szerencséd volt. Akinek nem volt szerencséje, nincs itt, hogy cáfoljon.

Mészáros Laci 2014.12.09. 08:41:17

@gigabursch:

bocsánat :) nagyon rég hallottam

megvagyhadnagy 2014.12.09. 09:09:39

@geegee: Kb 170 ezer km tapasztalattal mondom, hogy tempmattal többet fogyaszt az autóm, mint nélküle. Vezetési stílusa válogatja. Gondolj bele, autópályán egy hosszú, enyhe emelkedő esetén a tempomat tartani akarja a sebességet, gázt ad, nő a fogyasztás. Én mit csinálok? Tartom a gázállást, az autó lassul ugyan mondjuk 130-ról 120-ra mire felérek, de a fogyasztás nem nő. Ugyan ez igaz lejtőre is. Hagyom az autót a lejtő alján kigurulni, és csak utána adok gázt. Lehet itt is 5 km/h val visszesik a sebesség, de közben megtettem 300 métert, gáz nélkül.

ixub 2014.12.09. 09:55:55

Csak, hogy az ABS vitát lezártnak tekintsem: www.youtube.com/watch?v=mKiTAcXK6M4

kewcheg 2014.12.09. 09:59:32

A sok 3 betűs kütyü helyett jó normális állandó 4kerékhajtás kellene. ja, hogy az a sok vas sokba is kerül? az elektronikus ketyerék meg ma már gombokból megvannak, állítom az 100ezerből megvan az abs,esp,tempomat tokkal vonóval minden autóban, ettől csak kevesebb lehet....

csakazértistotalcar 2014.12.09. 10:03:00

@prokee: Elektromos gázpedál, vagy elektronikus? Nem mindegy.

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.09. 10:09:38

@csakazértistotalcar:
Ez szőrszálhasogatás. A gázpedál egyébként önmagában simán lehet elektromos is, hiszen a sima duplapotméteres már nem veri le a lécet az elektronikus definícióversenyen.
A hall-jeladós már más kérdés.
Aztán ott van még a kérdés, hogy mennyire nevezhető elektronikusnak a C5 bovdenes pedálja, aminek a bovdene kimegy a motortérbe, és ott ráncigálja a potmétert.
Az elektromos gázpedált viszont mindenki érti, és relatíve kevesen kötnek bele.

csakazértistotalcar 2014.12.09. 10:14:32

@Tökösmákos: Na ez súlyos, hogy a matekkönyvek azért rosszak, mert nők írják. Miért is a legnagyobb szám az 1?
Obádovics J. Gyula. Hallottál már róla? Írt már néhány klasszikusnak mondható matekkönyvet.
Köszönjük Emese :)

Tóth Ottó2 2014.12.09. 10:22:24

@supernem: biztos felment 5.-ben az érddi emelkedőn tempomattal ;)

sgarde 2014.12.09. 10:23:33

@megvagyhadnagy: Emelkedőn engem is ez idegesít - főleg, ha még vissza is vált! Lejtőn meg (pusztán a fogyasztás szempontjából) meg gyorsíthatna is, mert a lendület majd elfogy.

Még jó, hogy ki lehet kapcsolni...

Egy "gázpedálhelyzettartó" kéne. Megyek a boltba LEGOért! :)

csakazértistotalcar 2014.12.09. 10:24:31

@prokee: Nem ,ez nem szőrszálhasogatás, ez a hozzáértés és a felületes ismeretek közötti különbség. Az a bajotok, hogy bedobtok valami általatok szakszerűnek gondolt szöveget és az átlagember azt gondolja: autós újságíró írta, akkor az biztosan oké. Így terjednek a féligazságok. Ez a bulvárszint -amivel semmi baj- csak akkor nem kéne komolykodnotok.
Az általad felhozott magyarázkodásnak van egy nagy hibája, nevezetesen az, hogy elektromos gázpedál mint olyan nem értelmezhető.

prokee · http://blog.prokee.hu 2014.12.09. 10:32:02

@csakazértistotalcar:
Akkor mondom, aztán te jössz.
Elektromos minden, ami elektromos árammal működik.
Elektronikus pedig az, ami
1. relatíve alacsony feszültséggel működik
ÉS
2. az áramot jelhordozóként használja, mérhető, nem elektromos mennyiségeket elektromos árammá, vagy elektromos áram jellemzőivel leírható jelekké alakítja és ekként feldolgozza.

A potméteres gázpedálok (önmagukban, a rendszertől függetlenül) szimpla elektromos eszközök.

Te jössz, cáfold meg!

DjFlash 2014.12.09. 10:35:39

@prokee: Pontosan!

Nekem egy Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatám van (vagyis kettő van). Autópályán soha nem voltam vele, de a tempomat mindig be van lőve 50-re. Falu végén gyorsítok 90+ ra, 300 méterrel a következő falu(város) előtt leveszem a lábam a gázról és lelassít a beállított értékig. Ha leheletnyit hozzáérek a fékhez, azonnal kikapcsolja a tempomat-ot. Ha álló helyből felgyorsítok 30+ ra akkor Recall gombbal beállítom az 50-et újra. Manuális váltóval sosem használnám ki, bár ennél a motornál nem igen kell váltogatni. Nekem az hiányzik, hogy nincs 2 beállítható érték. Beállítanám az 50-et és a 90-et és csak kapcsolgatnék. Rég volt az amikor mindenkit csak a tükörben akartam látni :-)

Tóth Ottó2 2014.12.09. 10:37:22

@megvagyhadnagy: "Én mit csinálok? Tartom a gázállást, az autó lassul ugyan mondjuk 130-ról 120-ra mire felérek, de a fogyasztás nem nő."
És ugyan már miért ne nőne a fogyasztás, ha ugyanazon pedálállás mellett, lassabban mész?
Ha lenne pillanatnyi fogyasztásmérő a kocsidban akkor látnád, de szerintem tempomatod sincs, csak a trollkodás ;)

Conan The Librarian 2014.12.09. 10:40:29

@Tökösmákos: "Még ha meg is nyered a paralimpiát, azt jelenti retardált vagy" :P :D :D

Nem, nem azt jelenti. Sem orvosi, sem koznapi ertelemben, ahogyan te erted. Te retardalt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.09. 12:04:35

@Baines: Ha valaki, akkor én kurvára nem autózom senkinek a hátsójában...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.12.09. 12:09:13

@megvagyhadnagy: Oksa, ez igaz is lehet, én inkább csak lapos részeken megyek sokat pályán.

SkizofrénSün 2014.12.09. 13:50:27

@Tóth Ottó2: Matematikai Nóbel dí nincsen.

megvagyhadnagy 2014.12.09. 14:55:14

@Tóth Ottó2: Jahhh...trollkodok. Akkor figyu: azt állítom neked, hogy az autóm dimbes dombos, hegyes vidéken jóval kevesebbet fogyaszt, mint síkvidéken. Opsz.
Mondom: vezetési stílusa válogatja. Ha van türlemed, és érzéked a gázpedál állással játszadozni, akkor kis kompromisszummal litereket tudsz megspórolni. Nagyon nem mindegy, hogy autópályán 5 km alatt a mutató 130-ról 135-re kúszik fel, vagy 130-ról 125-re csökken a sebességed.

A_blogger 2014.12.09. 15:28:05

Nemrég ültem át egy Lanosból Mondeoba. Jó lett volna a tempomat, de használtban nem ez volt a legnagyobb érv, ami alapján autót választottam. Most azzal nyugtatom magam, hogy a Mondeo gázpedálja "keményebb", ellentart a lábamnak, minimális erőkifejtéssel ugyanabban a pozícióban marad. De ha tehetem, a következőben már lesz tempomat. Évi negyvenezernél, sok autópályázás mellett nagyon is hasznos.
Voltak itt, akik az ABS és egyéb hárombetűs létjogosultságát firtatták. Az új kocsimban van, és már dolgozott is. A Lanosban sosem dolgozott, mert nem volt benne. De ez nem jelenti, hogy Fittipaldi vagyok, csak szerencsém volt. A hárombetűsök ellenzői vajon a téligumit is feleslegesnek tartják, mert annak idején a Lada is ment anélkül?
Az automata váltóba is sokan belekötöttek. Eleinte én is felesleges "fícsörnek" tartottam, mert egy ilyen kis forgalmú városban, mint a mienk, felesleges. De amióta havi több alkalommal utazom fel Budapestre, azóta ezt is felírtam a következő kocsi kívánságlistájára. M7 bevezetőnél reggelente, és amúgy is, az araszolásban az egyik legjobb találmány lehet. Viccet félretéve, sok felesleges stressz forrása lehet a dugóban az állandó le-fel gangolás.

Tökösmákos 2014.12.09. 15:57:03

@prokee: Ha fel akarsz ébredni ezzel kezd:
m.cdn.blog.hu/ne/neoltsal/file/Julius_Andan-Vilag_a_szinfalak_mogott.pdf

De ahogy a középkor embere semmit nem hitt volna el abból ha vki azt mondja neki hogy a Föld nem egy lapos korong alatta a pokollal felette a mennyel, így a ma embere is élből utasít el mindent ami ellenkezik a propagandával amit az iskolában tanult, a médiában hall és a KÖZTUDATBAN van.
Már csak eleve az önérzet miatt is ... "az nem lehet hogy ostoba birkaként éltem eddig, aki ezt állítja tuti az a hülye ..."

De azt természetesnek veszi hogy a világegyetem egy ősrobbanásban keletkezett. Azt hogy ami akkor felrobbant hogy keletkezett, illetve mitől robbant fel, inkább nem firtatja. Se azt hogy ha a materializmus szerint "semmiből nem lesz vmi" akkor hogy lehet az hogy a tudatunk a semmiből jön létre születéskor és megszűnik a halálunkkor.

Szvsz mindenki maradjon meg annál amihez ért. Pataki a zenélésnél.

Ha az "UFO"kra vagy kíváncsi Sitchin életművét ajánlom, az ő érvei hihetők és logikusak, sőt még bizonyítékai is vannak.
docs.google.com/file/d/0B2qnyfRZiLU5ODU1MWM5ZTEtYmExNi00YTM0LTk5ZDMtYTJmZjQ0OTZlM2Ri/edit?hl=en

A legfontosabb a kritikus gondolkodás. Mikor egy semmiből jött ötlet hirtelen elterjed és mindenki által elfogadottá válik (lásd globális felmelegedés, ebolaveszély, gonosz Putyin stb) mindig azt nézd hogy 1. kinek áll az érdekében hogy az emberek ezt higgyék és 2. mit akarhat elérni vele.

nick: 2014.12.09. 17:10:01

@Tökösmákos: köszi a hozzászólásaidat! :-)

...most végre lesz konkrétan kit mutogatnom az ismerősöknek, ha olyan "ügyesekről" lesz szó, akik akár az ABS-t is kifékezik és/vagy arra szerintük semmi szükség :-P :-D
(mondjuk nem nehéz, ha már azt sem tudod, melyk mire való, ahogy lejön a kommentjeidből...)

...a tizenéves sportkocsi-vezetésre meg igazán kiváncsi lennék :-)
(btw. ha az MR2-t még annak is hívod esetleg, azért a CRX-et már remélem, te sem... :-P)

...az ún. matektudásod, és általános problémaértésed (ld. axióma vs. ha nem akarom, nem igaz...) pedig fenomenális! :-D

ha lehet, írj léci blogot (csak hogy ne itt offold szét a topikot), ahol megosztod az ilyen és hasonló - úgymond - gondolataidat, mert én pl. nagyon jókat szórakozom rajta, és még szívesen vidulnék tovább rajtuk! :-)

köszi előre is! ;-)

UI: amúgy amikor végtelenről, mint számról beszélsz, konkrétabban MELYIK végtelenre gondoltál?
(...ööö ... ezt a kérdést érted legalább?)

Csaba_78 2014.12.09. 18:44:07

Nem vagyok egy autoszakertö, sem a temäban tulkepzett, csak felhasznälo. Havi 5-10e km-t vezetek 80%-ban pälyän. Csak egyet tudok erteni azzal, aki sokra tartja a tempomatot. A regi automban volt, a mostaniban nincs es megerzem es hiänyolom. A külföldön keszitett sztärfotokrol nem is beszelek mär. Mmikor färadt vagy es veletlenül nem figyeled a mutatot egy trafinäl...az igen kellemetlen tud lenni.

Ismertek olyan utolag beszerelhetö rendszert, ami nem tul dräga es müködik? Nagyon hiänyzik a tempomat, de penzem nincs most rä. :(

A_blogger 2014.12.09. 19:43:57

@Csaba_78: neten rákerestem, 50 ezertől indulnak, de a többség 100 ezer fölött van.

Csaba_78 2014.12.09. 19:45:23

@A_blogger: Igen, en is 100-120-ert tudnäm beszereltetni, de az nagyon dräga ebbe az autoba. Marad egyenlöre a läbtempomat. :) Azert köszi

randomuser1 2014.12.09. 21:34:56

@Tökösmákos: ez a julius andan az amerikai pszichiátriai szövetség elnöke, aki leleplezte a világ működését és elárulta a felső kasztot!

HgGina 2014.12.09. 21:53:01

@Szépia: és ami a valóság, Prosttal történt meg az eset. A francia zsandár még el is mesélte a történetet egy riportban, és megmutatta az igazoltatáskor Prosttól kapott autogramot.

granreserva 2014.12.10. 23:36:03

@Mészáros Laci: Akinek drága 60 euró egy bontott karért, annak javasolnám a biciklit. Persze abból is csak az olcsóbbat.
www.ebay.de/itm/201237048825

granreserva 2014.12.10. 23:39:03

@Emmanuel Goldstein: "Vákuum szervo-berendezés bowden-kábellel"
Hacsak nem valami 20-30 éves autója van, bowdenes gázpedállal, ezzel nem jut messzire.

granreserva 2014.12.10. 23:40:58

@Mészáros Laci: Szép eufemizmus, nevezzük nevén: igénytelen kendácsolás, trágya minőségben.
Cuore Poverissimo.

Mészáros Laci 2014.12.10. 23:42:00

@granreserva:

én inkább kreatív hobbinak nevezném, de ha te jobban alszol mások céltalan fikázása után, csak nyugodtan fokozd :)

granreserva 2014.12.10. 23:50:24

@Mészáros Laci: Ez ugyanolyan haszontalan szar, mint a tempomatkar. Poénnak jó, aztán legkésőbb 2 hét múlva szétszedi, és visszaadja a gyereknek a lego-alkatrészeket.

Mészáros Laci 2014.12.11. 00:11:42

@granreserva:

Majdnem :) szerintem nem két hét, hanem két óra múlva.
Tudod, ilyenek a legózók.

randomuser1 2014.12.11. 10:17:35

@granreserva: hát, igen, de villanyos gázpedálra a gyárin kívűl mi jó?

granreserva 2014.12.11. 21:08:31

@Emmanuel Goldstein: Semmi. Ha nem létezett hozzá gyári tempomat, akkor buktad, mert ez esetben a motorvezérlőben nincs meg az adott funkció (a tempomat nem pedálszöget, hanem beállítandó sebességet küld a motorvezérlőnek).

Kaksi Kapitány 2014.12.12. 09:07:23

Megnézném vizsgán mit szólnának hozzá :/
süti beállítások módosítása