Hans felbukkant. Bár ne tette volna

  2014. november 23. - Csikós Zsolt Címkék: tc flotta Mercedes Hans

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

csik_matrica_s.jpg 

Nem tudom, hányan emlékeznek még a régi 124-es Merci kombimra, amit jó hét éve adtam el. Született is belőle egy cikk anno, Intergalaktikus lúzerszopás fénysebességgel címen. Mert az volt. Az eladás is, az autó is.

IMG 9046
Egy vagyont költöttem rá, hogy ilyen legyen

Hogy mennyien ajvékoltak a cikk után. Hogy miért adtam el azt a jó autót. Hogy sose lesz még egy olyan. Hogy egy idióta vagyok. Hogy visszasírom majd. Hogy nem telik el egy év, és megint 124-es dízelkombit fogok keresni, mert az a világ legjobb autója. Hogy az unokáim gyalázkodnak majd a sírom előtt, hogy eladtam. Hm, nem teljesültek a jóslatok, az utolsó kivételével, amit még nem tudok. Én továbbra is utálom a 124-eseket, különösen a kombikat. E vélemény kialakulásában jelentős szerepe volt Hansnak, közvetlenül és közvetetten is.

Közvetlenül azért, mert egy szar volt. Nem látványosan – hiszen szuperül ment és jól nézett ki –, hanem sejtelmesen, a héj alatt, nyomasztóan, alattomosan. Soha autón nem buktam ekkorát, még közel ekkorát sem. Soha autóban nem akartam ennyire hinni. Soha autót nem vettem ilyen messzire előre tekintve a jövőbe, kvázi örök megoldásként. És nagyon rég, valamikor még az igazán utcánroncsautóttákolok korszakomban volt olyan váratlan lerohadásokra képes autóm, mint Hans.

IMG 9057
2006-ban a motor. A szigetelés már akkor mállott

Közvetetten azért, mert miatta megfogalmazódott egy súlyos gyanú. Csak az enyém ilyen pocsék? A másfél év alatt, amíg Hans megvolt, minden lehetséges 124-esbe beültem, amibe tudtam. A merítés széles volt, a veteránklubomban akkoriban megfordult vagy tíz ilyen kocsi, a mercis ismeretségi köröm is nagy, ott is akadt bőven. És – miközben elismerem, hogy egy csupán félmilliót futott 124-es még tud csodás lenni –, azt kell mondanom, hogy ez a típus igen dicstelenül öregszik. Legalábbis ahhoz képest, ahogy az általam megszokott Mercedesek, a W115-ös és a W123-as teszik.

Persze, nem rohad, a vonalai annyira örökzöldek, hogy most, közel harminc évvel a bemutatása után sem látszik elavultnak, egy örök kőtömb a zagyván változó divat világában. Ha meglátok egyet, most is megremeg a lelki térdem. És akkor Hansra gondolok, illetve az akkor kipróbált kábé húsz másik dízel 124-esre. Majdnem mindben volt valami zörej, mindnek papírszerűen csukódott az ajtaja, kvázi mind melegedett autópályán, lámpák (nem műszervilágítás) égtek a műszerfalukon, le volt szakadva a vezetőülésük, ez nem működött, az nem működött, a szintszabályzó hülyéskedett, akadt a váltó, dobált a kuplung, húzott és lógott a kormány – ehhhh. A 190-es is csak azért jobb autó, mert ugyanazok az alkatrészek vannak benne, de alsó hangon 250, felső hangon 500 kilóval kevesebb súly öli benne a cuccokat.

IMG 9038
Volt rajta vaksz, de még anélkül is egész csinos volt 2006 elején

Igen, vannak jó 124-esek, keveset futott, óvott, alaposan újjáépített, avagy frissen behozott példányok, félmillióig nyilván csodás mind. Hans órája valami 311 ezret mutatott eladáskor, de utólag már biztos vagyok benne, hogy a hit gyülis matrica nem óvta meg attól, hogy az isteni szeretet jegyében valaki alaposan bele ne nyúljon az órájába. Alapvetően mindegy, de most már úgy sejtem, Hans 500 ezer kilométer jobbik felét láthatta, mire hozzám került.

850-ért vettem, ami elég sok volt 2005-ben egy 124-es kombiért, kardánzörejjel, kissé húzó kormánnyal, kissé magas fenékkel (az első rugók voltak töröttek, mint később kiderült), a vezető oldali háttámla dudorán apró lyukkal, de különben kvázi makulátlan beltérrel. De akkor nem volt jobb.

IMG 2592
Egyik első fotó, amikor megvettem. Még töröttek az első rugók, azért lóg az eleje

Másfél év alatt ráköltöttem 600 ezret, eleinte a hosszú távú gondolkodás és az alapos rendbetétel jegyében, később már csak kétségbeesésből, már afféle sikító kómában. Hihetetlen bajai lettek, én meg nagyon is szembesültem azzal, hogy a 124-es Leichtbau autó a 123-ashoz, pláne meg a 115-öshöz képest. Hans végül 2007 januárjának első napjaiban ment el, hogy az adóját is még én fizettem arra az évre, rohadjon meg.

Mialatt hirdettem, a legkülönfélébb borzalmas nepperekkel hozott össze a sors, gyűlöletes, óriási arcú, már az utca végéből is baseballütővel való elkergetés után kiáltó sötét barmokkal, illetve néhány normális, de rettenetesen ruppótlan alakkal, akik a csoda reményében (feléből százastalkudom, tényleg nincs több pénzem) érkeztek. Nem is tudom már, ki vitte el, addigra meggyötört az élet, egy félig agyonnyomott svábbogár utolsó leheletével rábólintottam a 600-as ajánlatra, úgy, hogy egy hónappal előtte sikoltva küldtem el egy csávót, aki be-800-azott rá. Naja, közben csavartak egyet a regadón.

IMG 6973
Illusztris társaságban

Jókora kanyar után visszanyergeltem 123-asra, ami ezerszer jobb volt Hansnál, arról meg még visszább egy 115-ösre, ami mindennél jobb, ahogy ezt mindig is tudtam. Az elmúlt három évben révbe ért az életem ezzel a vén zöld döggel, megint fejfájás nélkül autózóm, még ha lassan is. És nem hittem volna, hogy hallok még Hansról. Aztán egy olvasó levelet küldött a múlt héten, imigyen szólt:

Helló, w124 300d kombi bordó LXX-NNN tényleg a tied volt? Akitől vettem, azt mondta, tőled vette, üdv, Feri

Szia! Ja, Hans, a gyűlöletes, akin 900-at buktam és kétszer módosítottak jogszabályt, mialatt árultam? :-) Az nem LXX-NNN, hanem HNS-valami volt. HNS–769, most nézem, itt a cikk. Még MŰKÖDIK? Még mindig csörömpöl valami az adagolójában? És hány hengerrel indul? Istenem, mennyit szívtam vele, ez egyik fő oka, hogy most megint állólámpásom van. Remélem, neked azért jó! Szia, Csik

IMG 9015
2006-ban, eladáskor így nézett ki

– (Feri) Elolvastam, így a cikk után nem fogsz krokodilkönnyeket hullatni, nekem meg elég éles a kontraszt... nézd és ne zokogj:) Egyébként 130-ért adta a nagyonszimpatikus srác, motorhibásan. Állítólag egy erdei úton mentek és egy kavics valószínűleg megrepesztette a karter alját, és elcsöpögött az olaj belőle és megállt. Na most, a karteren akkora a lyuk, hogy egy nyugvó és egy hajtó csapágycsészét is le tudtam venni, és a két kezem befér, halkan tapsolni is tudok.

Itt kaptam meg a képeket, és elhűltem. Először nem akartam elhinni, hogy LXX-NNN ugyanaz az autó. De az. Ott a telefonszám-kezdemény a tetőben, ott a Hit Gyülekezet hala a farán (amit én H betűvel takartam el), ott az elöl vastagabb, hátul vékonyabb anyagból készült, csíkos üléshuzat.

IMG 2805
Gyönyörű rajta a körömlakkszínű, szétrohadt sárvédő

– (Én) Ez horror. Amikor én eladtam, ez még egy egészen mutatós, nagyon pici, de tényleg nagyon pici korróziós, apró makulás autó volt. Oké, fel volt vakszolva eladáshoz, mert enyhén matt volt a teteje, de még csak nem is políroztam, elég volt neki egy lájtos átkenés. És rejtett hibái nem voltak, mindent kigyomláltam, csak az a fura adagolóhang maradt, meg az öthengeres indulás. Istenem, ez egy szétbaszott roncs lett. Miközben két állólámpást láttam rendbe jönni, a volt 123-as kombim meg valami elképesztő szép lett mára...

Tényleg borzalom. Feketére zsírosodott a könyöklő – milyen koszos alkar kellett ehhez? Szemét-hegyek mindenütt, körben rohad. És az a zárhíd... Bálint fiam tegnap eldobált papírzsebkendői simábbak a szemetesben, mint ez.

IMG 2810
Még fent van az összes üléshuzat. De miféle undorító mocsok az ott a kartámaszon? Mennyire koszosan kell ehhez beülni, hány százszor, hogy ilyen legyen?

– (Feri, a következő levélváltással) Régóta kerestem egy valamilyen 300D Mercit. Amikor ezt megláttam, és hogy ennyit kérnek érte, nem volt kérdés, hogy elhozom. Ránézésre rettenet az autó. De mikor felemeltem, láttam, hogy az alján nincs rohadás, a vezetőoldali B oszlop és küszöb találkozásánál van megrohadva meg a két küszöb eleje az emelési pontnál. Ezen kívül az anyós első sárvédőt látod, de az csavarozható, a csomtér ajtó csúnya, de menthető, és a jobb hátsó ajtó teteje azért olyan, mert valamivel eltalálhatták, és a gitt jött le.

Hihetetlen, hogy az ajtók alja abszolút nem rohad. Egy telifénnyel hibátlan autóvá tudna válni, de csak kívülről. Belül... hát azt a szemétmennyiséget, ami benne volt, és láttam kipakolni az embert, ne tudd meg! És meg annyi maradt, mint a képen! Ráadásul az ember mondta, hogy a kárpitot kivágta az aljából, hogy fel ne szívja a nedvességet és ki ne rohassza! Vezetőülést kell majd cserélnem, mert a faszi is cserélt, de valami gumilapokat tett az ülésbe, hogy magasabban üljön (cirka 170 centis volt), én meg 186 vagyok 105 kilóval, és a kormány és az ülés közé a lábaim alig férnek be, a hajam meg hozzáér a tetőkárpithoz.

IMG 2816
Jól szétment a motor

De tényleg, hogy lehet így elpusztítani egy autót? Ez nem kicsit megcsipásodott, mechanikailag elfáradt, belül elpiszkolódott autó... Ez egy módszeres gyilkolással lélektelenül tönkretett, telehányt, rommá tördelt és kőbaltával kijavított borzalom. Bazeg, Era, az Alfa, a Panda mind tovább javult, amikor eladtam őket, de Hans... Szegény, nem szerettem, de ilyen életet nem kívántam neki, esküszöm. A képek láttán viszont kibuggyant belőlem a segítő szándék, hogy Feri legalább azt ne cserélje ki, amit én újat tettem Hansba, legalábbis, ha még valami jó azok közül. A következőket írtam neki:

- Jut eszembe, a jobb hátsó ajtónál már az én időmben is megjelent egy kis repedés. Ezen kívül elöl, a sárvédőkön, az index mögötti sarkokat kellett kicsit fényezni, a csomagtérajtón volt már pötty és a B oszlopon is, de épp csak pici. Viszont az valószínűleg a küszöb ürege felől érkezett már akkor. A tetejét a szomszédunk fia karistolta össze – az valami telefonszám-kezdeményezés – miután volt egy kisebb szóbeli afférunk. A vezetőülés nálam még teljesen vállalható volt, egy parányit mintha az eleje le lett volna ülve, de ahhoz ismerni kellett a típust, hogy érezd. A háttámlának a dudora volt lukas csak, ahol a hátad súrolja, amikor beülsz.

IMG 2803
Igen, ez Hans, felismerem a halas matricáról. Minden műanyag letörve, ajtó szétrohadva

Cseréltem benne első rugókat, szilenteket, ABS-relét, vezérműtengelyt (eltört szereléskor), adagolót javíttattam, kardánhardykat tettem be újakat, hátsó ablaktörlő új relét kapott, a tetőlégterelőt cseréltem, kormányösszekötőket, hátsó Z-karokat is kapott. Aztán lett rajta egy teljes Dinitrol üregvédelem, keresztstabi-szilentek, termosztát, segédirányítókar-persely, kormánylengés-csillapító, két új FEBI-gázgömb hátra, 6 izzítógyertya új, egy bontott (de szuper autóból kivett) főfékhenger, hátsó bölcső szilentjei, első támasztógömbfejek, majd motortartóbakok, a szintszabályzóban cserélve lettek a szimeringek, felment egy új kardánrezgés-csillapító, 6 porlasztócsúcs is bekerült, hengerfejet felújíttattam (szelepvezetők, szelepcsiszolás, tömítés, minden), belement egy új vákuumszivattyú (miután elszállt a feleségem alatt az M7-esen...).

Majd adagolócsillapító teleszkópot is vettem, végül eladáskor az izzítódoboz is beszart, abból csak bontott lett... Vért hugyáltam, annyit költöttem rá. Sose volt még ilyen pénztemetőm, olyan most az állólámpással járni, mintha nem is lenne autóm – legalábbis anyagilag. Pedig karban van tartva az is, nem hanyagolom el, ugyanúgy. Csak kevesebbet kér enni és sose romlik el.

IMG 2813
Valamikor alaposan összetörhették a jobb elejét. És micsoda borzalmas igénytelenséggel rángatták vissza, te jó ég

Hát... Sok sikert. Én azt hittem, hogy kvázi mindent megcsináltam rajta. Nálam valami 311 ezret mutatott a számláló, amikor eladtam, a feleségemnek most van egy 360 ezret futott 190-ese, az jobb állapotban van az akkori Hansnál (a belső tere is), ezért úgy vélem, legalább egy százast tekert valaki előttem rajta. Én nem.

IMG 9063
Belső tér, amikor eladtam

Nagyon szeretném, hogy Hans végre jó kezekbe kerüljön, ha még egyáltalán érdemes megmenteni. Magyarországon, úgy tűnik, még nem történt vele ilyen, én is feladtam félúton. Hátha most, majd Ferinél.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr376860511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nirvana27 2014.11.23. 15:07:17

@Csikós Zsolt: Mi a helyzet a K-jetronic rendszerrel? Beszéltem néhány autószerelővel w123-as gépekről. Ők azt javasolták, csak es kizárólagosan a korábbi karbis példányokat érdemes megvenni, mert a K-jetronic tartogat zsebbenyúlós meglepetéseket.

MrTinkertrain 2014.11.23. 15:08:30

@Csikós Zsolt: Ebben igazad van, de nem gyűlölted szívből ezt az autót? Ilyenkor fellélegezhetnél, hogy már nem a te problémád:)
Én is autóbuzi vagyok, de ami rossz az rossz. Nem lehet minden autót megmenteni, azt a Föld sem köszönné meg:)

sompetike 2014.11.23. 15:23:50

A galériában miért nem lehet látni az aláírásokat?

conmorientes 2014.11.23. 15:30:37

Minden napi használatú autómmal így jártam.
majdnem tökélete állapotban adtam el, aztán néhány év múlva majdnem romként találkoztam velük az utcán. Ilyenkor le is fényképezem és sajnálom őket.
Sokszor gondolkodtam rajta és azt a következtetést kellett levonnom, hogy olyankor adtam el őket amikor már nem voltak elég drágák hogy megérje az állapotukat fenntartani. Valószínűleg Csik is pont így járt....

Iron212 2014.11.23. 15:49:31

@nirvana27: Ne hülyéskedj már, szívtál Te már ezeréves többszázezret futott Strombergekkel? Én azt mondom, ha állólámpástól a 124-ig terjedő skálán benzinest akarsz, akkor a K-Jetronic a legjobb választás, vagy vegyél 250-es fekvőlámpást, az nem Stromberges, de nagyon zabál, viszont isteni finom a 6 henger miatt. A KE-Jetronicot se kevés szívás rendesen tisztába tenni. Szerintem vagy K-Jet, vagy inkább dízel.

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2014.11.23. 15:56:27

@Csikós Zsolt: Szervusz, ha bazzeg '75-ös miért szamárfüles ajtós és miért kis hátsó lámpás? Szép napot!

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.23. 16:08:17

Eddig minden eladott autómmal találkoztam, mind jó helyre került.
Kivéve a zsigulit, arról évek után is kaptam értesítéseket a hatóságoktól..

nirvana27 2014.11.23. 16:09:44

" szívtál Te már ezeréves többszázezret futott Strombergekkel?" Egyenlore nem szivattyuztam, am a tervem szerint pont szeretnem elkerulni a propellert:) A szerelok velemenye alapjan irtam amit irtam. Egy Stromberg karbi felujitasa szakmuhelyben saccra 30-60k kozott megall. A K jetronicot mennyiert teszik rendbe? Az Erden talalhato muhely elegge combos arakkal dolgozik.

rekszem 2014.11.23. 16:21:53

Mi egy trabantot vettünk 15 rugóért a haverommal, csapatai vele az erdőbe. 5 ezret kötöttünk a szervizben, de ezért kaptunk egy működő aksit is. Pár hónap csapatát után 8 rugóért eladtuk a cigóknak, de egy héten belül fejre tették. Csak röhögtünk rajta ☺

dynand 2014.11.23. 16:35:57

Ember nem tud lepusztítani így egy autót, csak cigány.

Tökösmákos 2014.11.23. 16:35:57

@a 3.audimnak romlik el a váltója!: Mert mjalmőből hazafele seggbetolta egy Airbus, szerencsére nem magyar biztosítása volt így fizetett is és kéz alól olcsón ilyen segget tudott rá venni csíkos. A maradékból vették a két másik mercit meg a házat meg 10 éve járnak belőle nyaralni. De már épül a saját focistadionuk is, mer milyen már az hogy csak a miniszterelnöknek lehet saját (igaz neki több is).

tavasz17 2014.11.23. 16:40:37

a levetett kocsikkal mindig ez van, az elhagyott nokkel meg a forditottja :)

csedársajt 2014.11.23. 16:51:16

Most visszaigazolódik az első, szarkasztikusnak szánt mondata az ilyen cikkeknek, hogy csak egy öreg, lassú, "füstölő", krehács, nem trendy stb. Mert az emberek 99.9%-ának az.

És ugye az öreg autó kétféle rétegben van jelen mostmár, a lassan azért nálunk is létrejövő jómódú veterános közösségben, ahol dédelgetik és akár "napi használatú" "személyes múzeumként" tekintenek rájuk.

Illetve a nagyon csóró emberek körében, ahol az autó egy kehes gebe igásló, ami csak aznnyit és azt kapja, amitől még épphogy nem áll meg, mert többet költeni rá a hazai viszonyok között egyszerűen nem éri meg, nettó pénzkidobás.

Tehát az autózás egyetlen kifizetődő (az átlagos melósnak "megfizethető") legolcsóbb módja a folyamatos lerohasztás, ennek valamely stádiuma, állapota, időpillanata megtekinthető végtelen mennyiségű kavicsostelep ma már 10 négyzetkilóméterekre rugó "fantasztikus" kínálatában.

Ennek persze van egy nagyon szomorú háttere a folyamatos autózás ellehetetlenítés lehúzástól a hivatali és bürokratikus lehetetlenségeken át az innen jövő végtelen korrupcióig, pl vizsgával kapcsolatban, vagy az utak elképzelhetetlen balkánt meghazudtoló átlag minősége, stb.

Azt csak igy mellékesen teszem hozzá, hogy a jelenlegi országos haladási irány erőteljesen ez, ami szerencsétlen autón mintegy tükörben látható, talán ebből még nem lesz politikai köpködés.

Egyébként az autók élete és halála külön tudomány szerintem.

Sokszor egy aránylag szép, kissé korosodó veterán "magától", egy minden eresztékéből rozsdával folyó, mindehol lukas, alig vánszorgó, kontakthibákkal teli, mindene szétesett xarrá alakul elképesztő gyorsan, ha pár telet utcán tölt sokév szerető ápolás és garázsok után. Ehhez képest ez a vas nem is hullott annyira szét.

Nomeg az esztétika és gépeszet is két külön téma, volt nekem olyan autóm, hogy vadidegenek dicsérték ahol csak megálltam, és csak én tudtam, hogy a csilivili fény és újszerű műanyagok, kárpit, stb dacára folyamatos a zabszem, mikor állunk meg, és leszünk köznevetség tárgya a szétdurrant vizzel, elment villannyal, beesett kuplunggal, mindenhol folyó szervoolajakkal, hányszor kell szánalmas módon csattogtatva ráindítani, hogy elkapja, stb.

És volt olyan vas, amit ha más mesélne, kiröhögném, nem hinném el, hogy mennyire puruttya élete volt előttem, méter hó és félméter gazbol huztam ki már megvételkor, tulajdonképpen nálam is alig kapott törődést csak ami muszáj volt. Olajos volt a víz, benzines az olaj, volt ott minden, mint a bucsuban.

Ehhezképest meddig ingáztam vele naponta, +40ben, minuszban, télben, nyárban, hányszor letettem félévekre az itenhátamögé szabad ég alá, csupa olyan dolog volt vele, amitől egy mégoly modern és állítólag tartós (lol) drága autónak is kiesik a bele, letérdel, meghal, szétrohad, ez az öreg kis hulladék meg csak ment ,csak ment, csak ment.

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2014.11.23. 17:08:59

@Tökösmákos: de most komolyan...
Már Csikósnál is megvolt ez a bibi vagy az eladás után lett valami. Vagy simán elírás?

Csikós Zsolt 2014.11.23. 17:20:45

@nirvana27:
Akkor ők még nem szereltek Stromberget. Maradjunk annyiban: mindkettő pokoli szemét tud lenni. A K-Jet alapvetően nagyon egyszerű, teljesen mechanikus rendszer, csak a különféle fordulatszám-határolások és a szívató üzemmód miatti plusz alrendszerek tudnak igazi galibát okozni. Ja, meg a benzinszivattyú. De ezeket lehet találni.

A benzineseknél viszont a Stromberg CD175. Te jó ég, mennyit szívtam azokkal. Eleve: nincs hozzájuk tű újonnan, márpedig azzal lövik be a motorhoz a karburátort. Utoljára Volvo-tűről hallottam újban, de azt hiába teszed be, nem lesz jó vele a motor. A szívatórendszerben is sok a trükk, a membrán is beteg, baromi érzékeny a falsszívásra...

Igazából, sokkal többet szenvedtem már (és kevesebb sikerrel) tromberg karbikkal, mint a K-jettel. Egyébként olvastad az ehhez a témához kapcsolódó cikket?

totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/01/okkult_hibak_mercedes_k-jetronickal/

Tökösmákos 2014.11.23. 17:21:54

@a 3.audimnak romlik el a váltója!: Szerintem ember nincs aki biztosra megmondja de ha tippelnem kéne szerintem egyszerűen nem a valós évjárat szerepel a forgalmiban.
Annak idején az ilyesmit totál leszarta az állam, pl. 92-ben hoztunk Svájcból egy Suprát, 350 ezer Ft volt, mondtam az út szervezőjének hogy a vámot már nemtom kifizetni rá. Aszonta no para. Simán beírták a 2.8-as 6 hengeres motort 1.8-asnak. Úgy jártunk vele 10-12 évig. Egyetlen vizsgabiztos se akadt fenn rajta. Se biztosító. Mikor meghirdettem egyetlen telefonáló mondta hogy ez nem legális. Mondtam neki jelents fel bazd+. Ennyibe maradtunk :D

Csikós Zsolt 2014.11.23. 17:24:30

@MrTinkertrain:
Erre írtam, hogy nem volt jó a viszonyunk, de ezt a sorsot nem kívántam neki. Meg úgy gondoltam - én már annyira rendbe tettem, hogy igazán ideje, hogy pár évig megint szép és jó autóként tegye a dolgát :)

@a 3.audimnak romlik el a váltója!:
Hm... Ezeknél az öreg állólámpáknál sose tudni :-) Én már így ismertem elég régóta.

@Tökösmákos:
:-)

motor77sport 2014.11.23. 17:37:14

Erre mondják hogy tervezett avultatás, megtervezi hogy öt évig nem költök rá tolom neki, nem nézem az olajat vizet, ha baja van meggányoltatom az első önjelölt szerelővel, aztán hadd menjen, a kukának is van kereke, de a szemetet nem kell átrámolni, amíg nem nagyon büdös elvan a csomagtartóba, aztán meg lehúzza az ablakot.
A szőnyeget sem kell kitakarítani a kocsma előtt a járdán is van sár, ott is szokott aludni attól se lett semmi baja:)
Vagy nincs pénze fenntartani, és összeszorított foggal hajtja amíg megy, mert menni kell...aztán majd lesz valami majd jövő hónapban cserélek olajat.

Schütii 2014.11.23. 17:41:58

Én két E30-at adtam el. Az elsőnek (18i) szar volt az injektora (igen, K-jet..) és szana szét volt rohadva. Évekkel később öcsém mondta hogy látta a lakóhelyünktől 100 egynéhány kilométerre. Szal azt megcsinálták. A másikat (20i) egy haver vette meg akiről tudni kell, hogy rendmániás, ő fogkefével tisztította körbe, kipufogót cserélt rajta, vadonatúj gumikat, egészséges difit vett rá. Aztán megkérdezte hogy nem akarom e elvinni egy fél napra nosztagiázni. HÁHOGYAVIHARBANE!?? És már vittem is. Mintha 10 évet fiatalodott volna a kocsi. Aztán nem sokáig volt nála, elpasszolta valami rokonának aki, hogyismondjam.. póverfanatics, na ott aztán megindult a lejtőn.

KissGecihuszár 2014.11.23. 17:47:34

1-et leszögezhetünk; mégpedig azt, hogy az átlagmagyarja igénytelensége nem ismer határokat! illetve azt is, hogy használt -pláne diesel- AUTÓ-t ebben az országban megvenni, nos, az több ,mint orosz rulett! Mivel az élet nem fehér, vagy fekete, ezért úgy érzem, kissé igazságtalan vagy a W124-el! Az is tény, hogy azért egy 25 évesnél is idősebb diesel gép még akkor is lutri, ha azt bizonyíthatóan egy NSZK-s, vagy Svejci, netán Holland idős, orvosprof házaspártól vetted, akik garantálhatóan az előírt időpontokban vitték inspekcióra, csak garázsban állt, télen szinte nem is mentek vele, de ha mégis, akkor gondosan előmelegítették a mocit, még mielőtt 1-be, vagy D-be kapcsoltak volna. Azért azt fogadjuk má el, hogy alapvetően a W124 az autógyártás elvitathatatlan sikere, bár kétségkívül pl. az E 300 24 szelepes változatával rengeteg gond van, sőt sokan állítják, hogy ha választani kell egy 5 hengeres E250 D és egy 6 hengeres E300D közt, 1 percig nem vitás, mire esik a választás. Vagy van, aki ex catedra a '93 előtti 230E, 260E, 300E mocikra esküszik a '93 utáni E220, E280, E320-al szemben. tény, csúnyán belenyúltál "Hansiba", de abban is biztos vagyok, nem véletlen, hogy ha az ember lecheckolja akár a mobile, netán az ebay.de választékát, világosan látni fogja, hogy a valóban "erst klassige zustand" megjegyzéssel kínált W124-ek nem 1000 ojróért, de mégcsak 2000-ért se nagyon kaphatóak, esetleg olyan eladóknál, akik pénzszűkébe kerültek, vagy "disszidálni" készülnek az NSZK-ból (mert ott is vannak elégedetlenek) és rohadtul nincs idő még pár udvariassági kör futására. Mivel gyerekkorom jelentős részét én is egy pezsgőmetál W115-ös 200-as benyás, majd egy W123-as 250E automata anyósülésében töltöttem, ezért megértem a permanens erekciód, viszont nem tudom elfogadni, hogy pálcát törj minden W124 felett!! Az írás viszont a tőled megszokott színvonalas, humorral gazdagon megtűzdelt, szórakoztató volt, úgyhogy RÍÍÍSZPEKT...

hdnctrl 2014.11.23. 17:59:02

Nem látszik elavultnak?!

TWK001 2014.11.23. 17:59:13

@tailor13: az M102-es motorból van 230-as dupla soros vezláncos verzió. Én egy RHD 123 200 /stromberg karbis/LPG gázüzemű kombit hajtottam 10 évig. Az első évben meguntam a 102 920-as 2 lityis mocit, mert nem bírta a trélert. Szereztem egy 102 983-as 230-as befecskendezős motort /W124 230E/ a karbit visszaillesztettük a befecskendező helyére, és jött kilenc év gázos trélerezés, hóban fagyban sárban. Vigyáztunk rá, hogy másfél-két tonnánál soha ne legyen kevesebb a futóval az összterhelés. Csak gázzal ment, 10.000-ként olajcsere, slussz. Majd eladtam a Trabant-Trek nevű csapatnak, akik elindultaak vele Kambodzsa felé. A Pamir highway nevű köves hegyi úton kivégezték a karterját egy sziklával, és olaj nélkül csapágyasra verték, mert nem ismerték, vagy lexarták az olajnyomás lámpát. Ezzel végződött ki a motornak. Ma is menne, ha nem ütötték volna ki az olajteknőt. Sztem ez volt a 124-es széria leg ár-érték-gazdaságos arányú blokkja. A 280-ast próbáltam svájci kivitelű, gyári AMG tengelyes 195 lovas verzióban, városban a 25-öt akkor ette, ha eco-versenyt próbáltam játszani, és levillogott az Istenhegyi úton felfelé egy rakott, hengerfejes IFA W50-es. Borzalom motor volt...soha...

rekszem 2014.11.23. 18:09:35

Faterom is leromosított minden autót 2 év alatt, aztán ment a bontóba, pedig lett volna pénze karban tartani. Mondjuk én ezt mindig is utáltam, mert ok, hogy az autó egy tárgy, de van az a szint ami már a használhatóság rovására megy.

A másik véglet, aki becenevet ad neki, meg megsiratja amikor eladja. Egy haverom mikor eladta a kocsit, könnyezve integetett utána. Azt hittem a föld alá sűlyedek szégyenemben helyette is ☺

igazi hős 2014.11.23. 18:18:20

OFF
@novothauto: @Never: Nagyon elmentünk a poszttól, de Jézus követői semmilyen "Jézus az emberek megváltója" szimbólumot nem használtak, az összes ilyen backronym (lásd "INRI") legalább másfél évezreddel Krisztus után keletkezett. Persze a Hit Gyüliseket is hívhatjuk "Jézus követőinek", és akkor igaz a halas állítás...
OFFOFF

TWK001 2014.11.23. 18:21:21

@Csikós Zsolt: tudod hogy nekem egy Stromebrgesre visszabutitott 102-983-as 230-as mocim volt a Trélerezős, gázos RHD-ban. Egy 124-es ből jött a 200-as helyére. Stromerg átcuppant a sokszázezret futott motorról és jött 10 év trélerezés, jó a Saly Balázzsal, tehát kíméletesen, és 65-ös átlaggal:-). De rájöttem hogy miért nem szívtam vele! Mert csak annyit mondtak, hogy 1000 km-enként töltsek bele a megfelelő színtig ATF-et. Egyszer volt egy membrán csere, és csáá. Ha "értettem vona hozzá", azaz b@szkurálódok, hobbizok vele, akkor beb..ik. Mivel csak mentem vele, így nem:-) Pedig csak gázt látott /meg ATF-et. Ok, ez már a másik oldali, W123-as verzió volt, de ment. Ez kb olyan Mari nénivel a Babetta. Pedál pöccintésre indul neki mindig. A hobbistánál sztenderd letörésig való betekerés, gyújtás f@szkódás, szívás, tologatás a vége. Mert ő ért hozzá, tehát javítgatni is akarja. Mari néni nem ért hozzá, ő megy vele. Nem is értené mi a kérdés, a babettáról beszélnénk vele...

büdösbohóc (törölt) 2014.11.23. 18:31:04

nem értem ezt a cikket.
adott volt egy szakadt merci, amit eladott a gazdája,majd pár év múlva újra látta, és megy a siránkozás hogy "Jézusom, mi ez a szakadt merci"....
uncsi, lapozzunk

keymaking (törölt) 2014.11.23. 18:33:00

nem értem ez a cikket.
adott volt egy szakadt merci, amit eladott a gazdája, majd pár év mulva látta, és most megy a siránkozás, hogy "Jézusom, mi ez a szakadt merci..."
uncsi, lapozzunk

keymaking (törölt) 2014.11.23. 18:35:10

@büdösbohóc: csak kijavítottam , nyelvtanilag így helyes kis barátom

tailor13 2014.11.23. 18:38:07

@TWK001: Nem rossz teljesítmény :)

Bár az emlegetett motor (983) a Cosworth-hengerfejes 16V verzió :)

De tényleg találtam dupla soros vezérműláncost, 961 és 962 verzió, KE-jet-tel, meg valami TZL/EZL gyújtással... Akkor ennek más a főtengelye is?

fzoli415 2014.11.23. 18:39:25

Milyen emberek vannak?
Móricz Zsigmond Barbárok c. novellája jut csak eszembe.

Azért az nem a kocsi hibája, hogy ezt nem bírja. Kicsit össze van mosva a dolog. Ez nem szegénység, ez valami más.

A ruháimnak sem adok nevet, az is eszköz, az van értem, nem én őérte, mégis kimosom a melósgatyát is!

Mit kell ehhez elkövetni? Alighanem burokban élek.

Talán azt csinálta, amit 15 éve láttam: egy diplomatakék Szivar plüss hátsó ülésén (szebb anyag mint amit én megengednék magamnak) két nagy hordó moslék gőzölgött és a sofőr és motorosan engedte le mellette az ablakot (a mosléknak. Elektromosan. Érted.) Na annak a fickónak olyan alkarja volt, amiből talán összejön ez a könyöklő.

Előző életemben az 1978-as vasúti személykocsi piros műbőr konyöklője is KICSIT tisztább maradt 30 év alatt, mint ez.

Barbárok.

nirvana27 2014.11.23. 18:40:47

@Csikós Zsolt: Köszi, most már olvastam, és lőn a megvilágosodás:) Érdekes iromány. Valóban gondot okozhat ha nincs elegendő alkatrész egy verdához, mert így meglehetősen nehézkes felújítani egy karbit:)
"Volvo-tűről hallottam.."
Skandináv élvezet:) A hecc kedvéért, mit szólnál egy 1959-es Volvo Amazon 122-höz? B16-os motor, SU HS4 karburátor. Válasszunk a karbi"tűhöz" autót:):) Két éve svédben jártam, és több szép állapotú Amazont láttam futkosni az utcákon. Megmondom őszintén, nekem nagyon bejön látványra ez a típus, ráadásként ezek a gépek már extra,extra veteránnak számítanak. Egy angol honlapon olvasottak szerint, többen napi használatra alkalmasnak ítélték/javasolták az Amazon típust:) Nem tudom mennyire ismered ezeket a svéd csodákat, milyen szerelni őket stb. A kinti látogatásom tapasztalata összegzéseként azt mondnám, valamennyire felveheti a versenyt a régebbi Mercikkel szemben. Úgy vélem mintha kevésbé rozsdásodnának a Merciknél. A svédacél jobban bírja? (Nyilván te profibban vágod ezt a témát.)

Dömijani 2014.11.23. 18:44:50

Egy kis fényezés, egy kis polír, belső takarítás, óra vissza 180ezerre, oszt má' mehet is a hirdetés , hogy aszongya: "Idős arab terroristától, öngyilkos merényletből visszamaradt, nagyon keveset használt, megkímélt, gazdaságos dízel, váratlan haláleset miatt olcsón eladó". Még nyerni is lehet rajta...

Csikós Zsolt 2014.11.23. 18:49:12

@büdösbohóc:
Nem volt szakadt. Most az. Olvasni tudni kell. Értelmezni is.

TWK001 2014.11.23. 18:54:21

@tailor13: Igen, inkább a 981 vagy 982 a jó. De mentségemre szolgáljon, hogy nem akartam annó bíbelődni a motorátépítés papírozással, így a számát nem sokáig láttam:-);-). Az egy 200-as karbis kocsi volt, és kész......ahogy a hátsó ajtó felirata is tudatta a közvéleménnyel azt jómagyar szokás szerint...

Tökösmákos 2014.11.23. 19:14:02

@Csikós Zsolt: Nem kell minden trollkodásra ugrani :P
Akinek uncsi ne olvassa. Hamarosan nem lesz olyan aki fél oldalnál hosszabb írott szöveget képes lesz egyáltalán elolvasni, ne adj isten értelmezni. Csinálhatjátok majd a utubeos videókat jackass stílusban a hirdetők kedvéért hogy elérjetek egyáltalán vkit :D

Acmee 2014.11.23. 19:58:11

@tailor13: Az én 230TE-mben 670.000-nél áll az óra. Pöcc-röff, 9-12 között evett. Most fényezve várja az összerakódást.

A kaszni über állapotát "őriztem" meg. (küszöbvégek (emelőbak gyári!)+1-2 123-as betegség, még az ajtók alján sem nagyon kellett dolgozni (kédertartó rohadt el))

Tommi 2014.11.23. 20:08:19

Ennél csak az rosszabb, amikor autóbontóban, kibelezve látod az előző autódat (megvolt az élmény)... :-(

Mumia 2014.11.23. 20:08:47

Azért hét év rohadt hosszú idő, főleg egy már akkor is második X felé közelítő autónak.

Sokan 7 év alatt két új autót is vesznek. Mert ha 2 év telt volna el azóta, akkor azt mondom tényleg nehéz így lelakni, de 7 év alatt, bármiből roncs lesz.

Mi céges autót (Mazda B2500) úgy adtuk át, hogy műszakilag és kívül belül is teljsen jó volt. Nem hibátlan de vállalható. 2 év múlva csak a rendszám alapján lehetett felismerni. És nem kell ehhez különös kegyetlenség meg szándékosság. Csak tartós terepi használat. Meg egy adag leszarás. Ami abból áll, hogy amikor már kicsit koszos nem takarítják ki, hanem hagyják hogy a téli mocsok egész nyáron evődjön bele a kárpitba meg a műanyagokba a por. És amikor kigyullad a check engine lámpa nem viszik szervízbe, hanem "-Megy? -Igen -Akkor nem költünk rá"

Tomi76 2014.11.23. 20:10:29

Rossz látni, hogy az ember beleöl egy csomó pénzt, hogy szép legyen működjön jól megbízhatóan és utána látja jó pár év után lepukkantva.
Tisztán látszik melós esetleg lomizós autó volt.
Én az "első" autómra lennék kíváncsi 1991-es peu 205 1,6 gti piros (CFW-863)amit mutertól kaptam, oldalán törötten, hogy mire meglesz a jogsim rendbe lesz rakva. Sajnos több sebből vérzett, dadogott, nem volt alapjárat ette az olajat, kompresszió sem volt tökéletes. Nagyon imádtam mikor jó volt, de aztán muter megunta a pénztemetőt nekem meg a kezdő fizum kevés volt hozzá. Mai helyzetemmel lehet belevágnék még 1x. Szép a szerelem.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.11.23. 20:16:33

Nagyjából a rendszerváltás óta tartja magát szívósan ez a tömegpszichózis, ami itt néhány kommentből is süt, nevezetesen, hogy az 5-10-15 évnél régebbi az Szar, Szakadt, Ciki, Kidobnivaló, és a magyar ennek megfelelően is kezeli az ingóságait. Kúrjuk ki a szemétbe, vágjuk szét, kölykezzen bele a kutya, rohasszuk el a csalitosban, csirkeólnak még jó lesz, etc. Teszi ezt a hülyéje ugyanazokkal az eszközökkel, amiket nyugaton megbecsülnek, karbantartanak, nem ritkán dupla olyan hosszú élettartamon át használnak, mint itt - és aztán még mindig használható állapotban eladva visszakapják az ára egy részét.

Volt - és máig van - itt egy kurvanagy félreértés, hogy ez a jólét dolog abból áll, hogy tékozlunk látástól vakulásig, a kicsit is avíttas dolgokat sem becsüljük, sőt lenézzük, mert ez a MENŐ, mifelénk ez a siker látszatának a fokmérője. Hát lófaszt, mama. Minden egyes sárba rohasztott autó, minden tűzifának felaprított bútor, minden összedőlni hagyott épület pótlásra kerül idővel - a mi pénzünkből. Többek között emiatt a sok ostoba fasz miatt tart ez az ország ott, ahol.

Tomi76 2014.11.23. 20:46:31

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: De Hans is kintről jött, tehát már kinn nem volt "megbecsülője", nem láttak benne fantáziát, itt Zsolt látott benne. Majd el lett adva és gyakorlatilag használták bármire, mint egy régi kombi dizelt, traktort, esetleg erdei megközelítőt. A régi autóknak ez a sorsuk. Én úgy hallottam nyugaton a koruk miatt sem éri meg tartani ezeket az autókat, tehát nem csak velünk van a baj.

velo · http://www.astra-coupe.hu 2014.11.23. 21:01:24

hm... nem semmi...
nekem ilyen volt közel 9 éve a qp, amikor hozzám került, mellette pedig, hogy milyen most:
prntscr.com/59em0x

Látszik ezen is a közel 9 év használat és az azóta beletett 120.000 km, de azon vagyok, hogy ezeket folyamatosan javítsam, karban tartsam stb... :)

Előtte volt egy Megane a családban, ami tk lett egy balesetben, így adtuk el 5 évesen 110.000 km-rel:
prntscr.com/59emuy
Később megtudtuk, hogy sérülésmentesként adták tovább valakinek valami 40.000 km-rel.. A múltkorában láttam is, sajnos a pesti forgatagban nem tudtam a közelébe kerülni, hogy beszéljek az új gazdájával... Egyébként IJC-769 volt a rendszáma, hátha valaki ráismer az autójára, nyugodtan vegye fel velem a kapcsolatot
Folyton megnézem az összes Hárs-zöld Megane Classicot, hátha újra látom, de eddig csak egyszer sikerült...

Csikós Zsolt 2014.11.23. 21:18:54

@Tomi76:
Nem, a teljes elzsírosítás, mezőn széthajtás, alkatrészek letörése nem szokványos használat, az módszeres tönkretétel...

Pasas 2014.11.23. 21:21:14

Egyszer egy BMW-met láttam pár év múlva, lepusztítva, visszatekerve. Nem volt szép látvány. Meg volt egy Sierrám, egy romántól vettem, Hollandból hozta, nem tudta átvinni a határon, pici pénzért átvettem, nem volt még papírja sem. Nem sokkal utána láttam az autópiacon magyar rendszámmal, mikor megkérdeztem hogy van-e törzskönyve, még a pali volt felháborodva hogy már hogy ne lenne.

Tomi1973Wien 2014.11.23. 21:35:28

sztem siman csak hasznalta amiota megvette, es nem foglalkozott semmivel. se javitas, se takaritas, se semmi... hisz egy atlagon feluli minoseget kapott ami evekkel meghosszabitotta a tokeletes lestrapalodast, es ezalatt megkereste neki a kovetkezo akarmire valo penzet, sööööt, még ezert a *maradekert* is penzt kapott... 6kiloert eladtad, kapott erte még 130-at, hasznalta 2007januartol 2014 novemberig (durvan 7 evet)... 600-130 = 470eFt...

ennyi penzbol volt auto a segge alatt 7 evig, tehat ennek a trehany es nemtorodom embernek kesz uzlet volt az, hogy te annyi lovet beleboritottal...

...ezt kb ahhoz tudnam hasonlitani, mikor egy automatas jatekbarlangban bennt ul a figyelo ember, nezegeti a luzert, mikor az már beleboritotta a fizeteset az automataba, meg 2x levett lovet az automatabol es azt is elbukta, akkor szepen odamegy a gephez, es 10eFt bedobasaval kivesz 200eFt-ot...

ennyi, nem kell rajta sirankozni, ilyenek mindig voltak es lesznek.

ZON 2014.11.23. 21:41:46

Szóval keresztény szimbólum... Én meg azt hittem, hobbijelző, horgászoknak. :)

Tomi76 2014.11.23. 21:48:57

@Csikós Zsolt: Szerintem vannak emberek akiknek ez is csak 1 gép volt, és nem azért vette meg, hogy ápolja rendbe tegye. Nem becsülte azt amit kapott (tőled). Bár akkor meg miért épp ezt vette? Vehetett volna omegát is akár ilyen használatra és még olcsóbb is lehetett volna. De szándékos leépítésre bármi jó akár 50ezerért is.

Tomi76 2014.11.23. 21:59:25

@Csikós Zsolt: Akármi is volt a háttérbe, ez nekem sem tetszik. De jó reklám, hogy így is eddig bírta ilyen használat mellett, és ha nincs az a bizonyos kavics ki tudja még meddig ment volna.

United Steaks 2014.11.23. 22:09:55

@Tomi76:
Olaj nélkül tönkrement?
Van nálam egy Kadett dízel, levertem az alját, de siettem. Mikor megállt az emelkedőn, 100m-re voltam a céltól. 2 óra múlva visszamentem, beindult. Elmentem vele a szerelőhöz, új teknő+ olaj, azóta megy. Igaz, jobban füstöl...:)

United Steaks 2014.11.23. 22:11:57

Ja, pedig 6x fordult át, új cégautó kora óta ismerem.

Tomi76 2014.11.23. 22:22:34

@United Steaks: Lehet ezért írtam omegát? :)

büdösbohóc (törölt) 2014.11.23. 22:40:41

@Csikós Zsolt: te magad írtad hogy egy szakadt ócskavas volt, amit sose tudtál megjavíttatni rendesen , mert ezért is adtad el.
Vagy ez neked még nem elég szakadt? Mert nekem a "told be a roncstelepre" kategória.
Mondjuk a családom testi épségét biztos nem kockáztatnám egy általad is elismerten MŰSZAKI HIBÁS autóban.
De nem vagyunk egyformák az igaz...

:-)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.11.23. 22:44:25

@Tomi76: Csakhogy ebben az esetben (is) a kor független volt az állapottól. 2007-ben volt az országban 600eHUF készpénz, és volt egy legalább ennyit érő jármű. Most a 600k megvan, mert a Csikós ahelyett, hogy begyújtott volna vele a kandallóba, befektette ebbe-abba, ami hosszú távon megtérül. Ehhez képest a kocsit 7 év alatt leírták, tán épp csak ganét nem hordtak vele, pedig... Ennyi idő alatt nulla ráfordítás mellett is sokkal jobb állapotban kellene lennie ennél, hogy kvázi anyagáron megérje eladni. Ezt itt módszeresen elpusztították. Valaki anno ezért az autóért kiadott több mint fél milliót, és ez az érték pár év alatt lefolyt a klozetba. Ha az új tulaj elkezdi rendberakni, azzal megintcsak röpködnek majd a pénzkötegek át a határon. Pedig elég lett volna egyszerűen vigyázni rá.

Pepejoe 2014.11.23. 22:49:22

@United Steaks:
Egy "ismerősöm" is elment jópár éve egy öreg Regattával, csomagokkal-családdal a balcsihoz, pedig Törökbálint magasságában megszűnt az olajnyomás, világított a lámpa. És még ő volt felháborodva amikor mesélte, hogy "ezt a szart". Dízel volt. Nem tudom, mennyire szavahihető a pasas de igazából láttam pár dolgot tanulókoromban szakmai gyakorlaton szervízben és az a helyzet, hogy egy kopottabb motor azokkal a hézagokkal meg "illesztésekkel" (ha lehet még annak nevezni) nehezebben szorul már meg ha szerencsésen állnak a csillagok. Végülis elképzelhetőnek tartom.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.11.23. 23:26:57

@Tomi76: A lényeg valahogy lemaradt, szóval ha már guruló komposztálónak vesz autót a paraszt, arra minek ad ki ennyi pénzt? A töredékéből kap olyat, amiben eleve nem tud kárt tenni, amit nem sajnálunk, ő pénzt spórol, a Csikós nem kap sokkot, az olvasók nem kapnak agyfaszt, mindenki jól jár.

std 2014.11.24. 00:28:55

Szerintem ez siman igenytelenseg. Nem penz es szeretet kerdese. Akit nem zavar, hogy evekig ugyan azt a pille palackot latja az utasterben, vagy eppen kivagja a szonyeget minthogy orvosolna a bajt hogy ne keruljon oda viz attol az 'ember'-tol nem lehet semmit varni. Ez szemelyes igenytelenseg.

velo · http://www.astra-coupe.hu 2014.11.24. 01:37:19

Szerintem: megvette valaki, használta max pár évig amikor összetörte az elejét... innentől gtk. Mondjuk még kiárult belőle ezt-azt, valaki meg megvette tőle 80ezerért a roncsot tanyajáráshoz. Összetákolták az elejét és mentek vele ameddig bírta a járgány... 3-4-5 év beleszarós körülmények között simán okozhat ilyen állapotokat. Kár érte...

TaaT 2014.11.24. 01:51:37

Nálam is sokat változott az autó 8év alatt, lehet rá sem ismerne az előző tulaj :)
i.imgur.com/X9EjTV2.jpg
i.imgur.com/dxseK6c.jpg

atesz 2014.11.24. 05:36:17

Két és fél éve van meg az én "hans"-om. Elég drágán vettem, patika volt belül, összességében kívül sem volt rossz. Azt tudtam, hogy az alját át kell csiszolni, alvázvédeni, de nem volt sehol átrozsdásodva. Valamennyire rutinos öregautósként egy évet adtam az ismerkedésre, hogy kiderüljön minden gebasz. És ez így is lett: az alvázvédelemből a hátsó fertály felé vezető valamennyi fémcső cseréje lett, az autó gyakorlatilag életveszélyes volt a vételkor. (Ettől még simán honosította és levizsgáztatta a hatóság). Pár hónap múlva teljes kipufogó-rendszer csere. Aztán tavaly januárban el kezdtek elpukkanni az izzítógyertyák. Az egyik beletörött. Hengerfej-felújítása, síkolás, rettenetes hang, füstölés, iszonyat sok pénz, azt hittem a hajam tépem ki. Tavasz végére kezdett összeállni a technika, kisimult a motor járása, elcsendesedett, maj az egy éves évfordulónk előtt két héttel, a nyaralás első napján, külföldön eltörött az egyik magasnyomású üzemanyagcső. Tőben, így nem kellett újat vadászni és egy idős dalmát szaki szépen megperemezte, összeraktam és viszlát. Na, azóta másfél év telt el, az autó üzembiztos, továbbra is megnézik, mert valóban korát meghazudtolóan szépen mutat. Egy érdekes "hibája" volt, ezt leírom tanulságként. Valamikor idén tavassal menet közben egyszer csak elnémult a műszerfal néhány funkciója (üzemanyagszint, vízhőfok, fordulatszám-visszajelző). Aztán visszajött minden. Aztán a fékre lépve tűnt el minden. És vissza... Mivel tudtam, hogy ezek mind egy elektromos körön vannak, a biztosítéktáblával kezdtem. Minden rendben volt. Azért kontaktspray-vel megkínáltam. Nem szűnt meg a hiba. Szétbontottam a mindent, átvizsgáltam mindent, semmi hiba. Hát, mondom ez nem igaz. Vissza a biztosítéktáblához és mi történt? Kivettem a biztosítékot, látszólag rendben volt, azonban a fémrészei szétpízlettek az ujjaim között. Így amikor ráléptem a fékre, a hirtelen jött terhelést már nem bírta átvinni magán az anyag. Újat tettem be, teljesen rendben minden azóta.
Szóval szívatott engem is rendesen egy évig, de azóta rendben van. Még akkor is nagyon szerettem, amikor rossz volt. Egyszerűen isteni autó. És én is nagyon szerettem a 115-öst és a 123-ast is. Majd egyszer talán még lesz hozzájuk szerencsém. Üdv: Atesz

atesz 2014.11.24. 05:57:11

Ja, és az állólámpám meg a 123-asom is értő kezekbe került annak idején, és bár nem találkoztam azóta velük, biztos összeszorulna a szívem, ha romosan látnám őket.

közösperonos átszállás 2014.11.24. 07:01:55

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: "Teszi ezt a hülyéje ugyanazokkal az eszközökkel, amiket nyugaton megbecsülnek, karbantartanak, nem ritkán dupla olyan hosszú élettartamon át használnak, mint itt - és aztán még mindig használható állapotban eladva visszakapják az ára egy részét."

Nyugaton ezeket a "megbecsült" autókat sokkal többe kerül karban tartani, ezért sokkal hamarabb mennek a bontóba, vagy jönnek ide, keletre, szóval nagyot tévedsz. Faggasd már ki az ide járó, Angliában élőket, mikkel vannak tele ott a bontók.

A másik, hogy ez az autó nyolc éve lett eladva ('07 január). Nyolc... Az baromi sok.

Tomi76 2014.11.24. 07:20:49

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: Abszolút így van. Erre írtam lejjebb, hogy miért, mikor lehetett volna venni régi omegát is ha már nagy kombi kellett, vagy ha csak szétcseszni akkor 50-ért bármi. De lehet pont ez volt a lényeg, hogy teszteljék a csillagot mit bír. Vagy ha már csinálunk valamit (ami haszontalan) akkor legalább stílusosan. Lehet a top gear keze benne volt.

Csikós Zsolt 2014.11.24. 08:01:23

@Tomi76:
A Top Gear három csávója nem ül be ilyen koszosan autóba, még Jordániában sem, azok civilizált emberek. Ezen az látszik, hogy olyan használta sokat, aki a barlangból kijőve egyenesen autóba ült.

lodola 2014.11.24. 09:16:15

szegény Hans,ez valószínüleg egy legyilkolt példány volt már mikor hozzád került
én azt figyelem melyik tipusokat használják a tulajok a legtovább a környezetemben,hát magasan ez az a tipus az,bár a legtöbb sedan

elkoptattam már jópár autót,de a w124-es volt a legjobb az összes között
az lépcsőshátú 250d volt egyedül a hajtáslánci reakciók zavartak,ott döntöttem el hogy nagyköbcentis automata dízelmerci nekem a megoldás

most w140 3000d van,azóta minden autó kiábrándítóan kicsi,hangos,pattogós

szerencsére mindenki retteg tőle mert rossz a híre-miattad is:),így olcsón megvehető

az enyém túl van a 400 ezren,8-9 liter gázolajból 2 tonnával suhanok

Tomi76 2014.11.24. 09:16:27

@Csikós Zsolt: Az a baj ciki vagy nem de tényleg vannak ilyen típusú emberek sőt ismerek is egyet személyesen. Ő céges Renault kangooval jár és szerintem súrolja a 200 kg.Tudnék mesélni, és kap is a vezetőségtől érte, de nem tud megváltozni, ő ilyen állítólag sok a munka és nem ér rá autót takarítani.

230e 2014.11.24. 09:39:09

@KissGecihuszár: Nekem 230E KE-Jetronic volt, és nem szeretnék még egyszer, sokat szívtam a befecskendezéssel.
Talán egyszer egy egy 93 utáni 220 vagy 200 kupé hétvégi autónak, mert a típusból nem szerettem ki.

The Good Boy ! 2014.11.24. 10:08:40

9 év nem múlt el nyomtalanul ezen az autón, el kell ismerni...
Miféle igénytelen ember lehet, aki ilyen állapotában képes akár csak a közelébe is menni (nem beleülni és használni).
Nekem a gyors amortizációról az egyik korábbi autóm jut eszembe az ezredforduló környékéről. Eladtam a kis turbós zsebcirkálómat (ilyet soha nem tettem, de az eladó kedvéért, mivel neki nem volt autója, még a kocsit is elvittem hozzá, hogy megnézze eladáskor, márkaszervizes átvizsgálást is akart, oda is elvittem, ahol az egyik szerelő kijelentette, hogy ő úgy, hogy nem tudja a vételárat vakon megadja, ha a vevőjelöltnek nem kell, mert még nem látta a tipus ilyen jó állapotú egyedét). Erre a srác megveszi, elmondja, hogy tudja hogy kell egy kis benzines koporsót használni, mert már volt ilyenje, igaz annak megölte a motorját. 3 nap múlva hiv telefonon, hogy az autó nem gyorsul 100 fölé. Mondom voltunk próbaúton, ott bizony gyorsult elég rendesen. Mondja igen ez igaz, de most miért nem. Majd egy hét mulva az egyik ismerősöm mondja, hogy a közeli megyeszékhelyen látta a vasat kiflibe hajtva egy tréleren. No comment
A másik véglet: az egyik kollágám kb. 2005-ben totálkárra törte a pár hónapos suzukiját (megpróbálta a hátsó kerekével megérintine az áram légkábelt-szemtanuk szerint valószinüleg érintette is a bemutatott tripla leszúrt ritzberger során). Azóta kb. fél évente látom azt az autót, éppen hétvégén álltam meg az egyik plázaparkolóban mellette. Eszembe is jutott, hogy mint egy sérülésmentes autó, úgy néz ki, pedig felelősségteljesebb országban (tudom most már itt is így van, de akkor még nem így volt), az ilyen törést sznvedett autó a bontóba végzi.

Tomi76 2014.11.24. 10:23:40

Az imént írt kollégám után jutott eszembe. Én is mindig a leadott cégeseket kapom, és úgy örülök mikor tetőtől talpig kivakarom a szutyokból. Valamiért késztetést éreznék ennek a Mercinek a rendbetételére, vajon mit lehetne kihozni belőle. Persze nem műszakilag, mert ahhoz nem értek és kapcsolataim sincsenek, de esztétikailag tuti rendbe lehetne hozni.

uarempty 2014.11.24. 11:51:36

hát...nem vok egy nagy öregautófanatik, de azért ez elég sz@rcigóság így bánni a géppel..még, ha szerencsétlen öregebb is már meg bajos..

ilyen rendberakott verdát, csak gondos tulaj kitételével adnék el. akinek munkagép kell és nem akar többet rákölteni, vegyen talicskát, abba bele is sz@rhat, mondjuk érthetetlen, h nem lötték ki a yardok, vagy csak a szemétdomb meg a putri között járt a földúton ez a szerencsétlen toprongy?

Vupi 2014.11.24. 12:25:35

Én nem értek egyet azzal, hogy ha valaki szereti a járgányát akkor ne adja el! Feltételezem mindenki azért vált mert jobbat, szebbet, vagy fiatalabbat szeretne. Fenn is kell tartani egy kocsit, a szeretetet meg fokokban is lehet mérni, főleg ha nyeli a tízezreket. Ettől függetlenül valóban rossz érzés, ha azt látja az ember, hogy a volt járgánya a kimúlás határán van. Szerintem ügyesben tették rá a mászaki érvényességet. Jó döntés volt megszabadulni ettől a pénznyelőtől, ahogy elnézem nem is sok lehet szegénynek hátra e földi életben. Talán jó omen lesz a halacska a kocsik mennybeli paradicsomában! :-)

Alfax 2014.11.24. 13:38:11

első sárvédő lehet, hogy nagyon más autóról való, de a színe legalább stimmel :)

hooopp 2014.11.24. 13:50:46

Nekem is volt 123 as, 250 benzin+automata. Jártam vele! Egyszercsak hazavittem a zenész barátaiamt koncert után. Még sohasem kértem ezért pénzt tőlük, akkor megtettem. Amikor kiszálltak az egyik benyögte "bammeg ennyiért taxival is jöhettünk volna" Másnap el kezdtem árulni. Egy olyan "csapat" vette meg, akik ilyeneket hajtottak fel, és afrikába vitték ezeket a vasakat. 1995 ről írogatok.

kockablogger 2014.11.24. 14:23:56

@Csikós Zsolt: Nekem 124-es 230E-m volt (a 136 lovas) 3 évig, mikor megvettem, 32 litert evett százon és úgy kormolt, mint egy pöckölt tdi. Én 720-at költöttem a KE-Jetre, lakatra, jeladókra, bemelegedésszabályzóra, AC-relére, rugókra, befecsiszelepekre, tömítésekre, kuplungkészletre, munkahengerekre és még sorolhatnám. Gatyába ráztam szépen, jó kiállású dög volt, a végén 8,5 körül evett autópályán, négygangos kéziváltóval. Imádtam, de gyűlöltem is egyben, gombokért tudtuk eladni (602.000km-t mutatott az óra), 2 évvel később a redőrségtől kaptam levelet, hogy papírok nélkül, még az én nevemmel a forgalmiban fogták meg a későbbi tulajt részegen, valahol bivalybasznád középső mellett, menjek szépen a szaromért. Fél éves tortúra volt bebizonyítani, hogy évekkel azelőtt eladtam már, hiába volt minden papírom kéznél és jelentettem le az önkormányzatnál. Egy szó mint száz, amikor újra láttam az autót, konkrétan elsírtam magam. Nem is hasonlított egykori önmagára.. Sajnos ilyen van, még sajnosabb, hogy elég sok. Mégis járnak velük és van rajtuk vizsga, isten tudja hogy. Engem meg ver a víz, akárhányszor viszem a vasaimat igazi vizsgára. Ez a méreg, nem a cián.

kockablogger 2014.11.24. 14:25:21

@Alfax: A "fényezés" meg inkább művészet, mint vállalhatatlan :D

Hurri Kán 2014.11.24. 15:09:58

Láttam már pár autót belülről, amit sokat használnak napi szinten, én is ültem már autóban napi 12-14 órákat, de egyik sem nézett így ki belül. Disznóól különbül néz ki :(

Lazlo Nardin · http://lazlonardin.blog.hu/ 2014.11.24. 15:17:46

Ez a bordó belső - bordó külső nagyon perverzül beteg. A 124-esnek iszonyat jól áll. Tényleg szomorú így látni.

MisterD 2014.11.24. 16:11:51

Egy kis bazári cicoma és az araboknál ez még bejáratós állapot.

JMC 2014.11.24. 16:46:03

Az utastér tele van szeméttel, szélsőségesen koszos, a jobb eleje puffant és _nagyon_ olcsón lett rendbehozatva, a kasztnin meg csámcsog a rozsda, és kapott egy méretesebb ütést a motor alulról. Azt kell mondjam átlagos huszonéves melósautó, sajnos.

Ezt az autót pont arra használták, amire a hasonló korúakat és árkategóriásokat szokták. Megkapták a hipermarketes olajat, ha már vason volt a betét akkor azt, gátló nem kell, max kellemesebben rugózik, fényezésre nem költünk, az nettó kidobott pénz, az elején a törés megvolt egy bontott lámpából meg egy sem típusban sem színben nem passzoló szintén bontott sárvédőből, meg abból a tizesből, amit "Józsi" kapott ezért a "munkáért". Ugyan egyre több plusz pénz volt áttolni a műszakin, de még mindig megérte (mer' jó ez még, ezekbe' még volt anyag). Aztán kapott egy rendesebbet a motor alja, na azt már vagy nem érte meg kicserélni, vagy nem volt rá pénze a mókusnak, így eladta ahogy volt és vett az árán egy még járóképes-műszakis szintén bontószökevényt. Úgyis mindig találni egy hülyét, aki még egy ilyen "csodás" állapotban lévő verdát is fel akar támasztani, anyagilag is milyen jó vétel volt, végülis csak a kasztni java részét a motort a futóművet meg a többi sz@rt kell cserélni, az alváz meg az ajtók alja ép...

baliakobon 2014.11.24. 18:41:12

9 év tényleg sok idő egy autó életében. Ez tény. De az, hogy ilyen állapotban az autó közúti forgalomban részt vehetett... Akármilyen műszaki vizsgán ment is át. Nekem meg azért szólnak be műszakin, hogy mossam le a motort (amikor egy olaj csepp sem volt rajta, csak poros volt).

handras17 2014.11.24. 19:09:59

Ha már régi autó újra előkerülése: a nyáron futottam bele nagymamám egykori Lada 1200S-ébe, nagyon szépen rendberakva, jó volt látni az autót, aminek a jobb hátsó ülésén ülve kiskölyökként döngettünk a Balatonra anno. Beszéltem a tulajjal, egy szimpatikus harmincas fickó volt, megadtam neki a számom, ha valaha a jövőben el akarja adni, bár erről hallani sem akar...
@a 3.audimnak romlik el a váltója!: apám egykori Alfasudja (autób*ziságom fő okozója volt az a kocsi) is 1983-as volt papíron, közben meg még a 80-előtti fémlökhárítós, kislámpás, régi műszerfalas széria volt. Nem hiszem, hogy annak idején nagyon problémáztak ezen.

Iron212 2014.11.24. 20:21:52

@nikarágja: Ez KE-Jet, nem K, mint a fekvőlámpásban. A motor maga ugyanaz az M102, csak '84-től hidrotőkés lett, '88 vagy '89 után meg duplasoros láncot kapott, de K-Jettel sokkal gondtalanabb az élet. Minden 124-es befecskendezős benzines KE-Jetes gyárilag.

Iron212 2014.11.24. 20:30:05

@Iron212: Illetve, ez így nem igaz. A '93 utániak már nem, ott már valami más rendszer van.

Ad Dio 2014.11.24. 20:37:52

@novothauto:

Nem írtál butaságot. Azt ugyan nem tudjuk pontosan, hogy miért pont hal, de a hal volt az őskeresztények első "egyezményes" jele nyugaton.

marek89 2014.11.25. 10:56:05

@Iron212: Az első években a W124-es 200-asokat szerelték karburátorral is. A '92 végétől készült benzineseken Bosch Motronic befecsirendszer van. Én nem értek annyira hozzá, viszont az ismerős szerelők és gépészfejű barátaim ezt javasolták, pontosan a KE-Jet kissé rapszódikus lelkülete miatt, így lett egy jóképű 220E-m, már két éve. (persze vannak vélemények, akik a 16 szelepes motort már nem tartják tartós konstrukciónak, valószínűleg igazuk is van, de nem sokat érek vele, ha a rendkívül tartós élettartam alatt a befecsirendszerre meg borogathatom a talicskányi tőkét...) 20.000 km-t csavartam bele eddig, az előző tulajok hányavetiségeit kijavítottuk (igen, kardán és segédfelszerelései: súlyok és hardyk...), kapott egy maxos üreg- és alvázvédelmet, hogy nyugodt legyen a lelkem. Szeretem, régi álmom volt a típus.

@Csikós Zsolt: Valamikor '84 november végén - hunyorogva 30 éve - mutatták be a típust a világsajtónak, Sevillában. Vagy ez csak valami jereváni rádiós értesülés lehet? :)

Erdei osonó 2014.11.25. 11:40:38

Én láttam már ilyen hal alakú matricát autóhátsón de szintén volt bika, skorpió és egyéb ilyen marhaság is. Épp ezért én csillagjegy reklámnak néztem.

marek89 2014.11.25. 12:45:18

@Erdei osonó: ez amúgy érdekes, a 124-esem elég szép állapotban van, de mégis a Ladámra (kocka kombi, itt az avatar képemben) érkezik megszámlálhatatlanul sok ajánlat a "felhasználói csoportból" :) Piros is, vonóhorgos is, készen vannak tőle...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.25. 18:24:08

Télleg kurvaszép volt ez az autó, mármint a gyári kiépítése, ez a szín, a beltér, nekem a formája is nagyon bejön.Kéne ilyet venni nullkilométeresen, automataváltóval, benzinesben, mondjuk háromér'.
Ha lenne, esküszöm rohannék a boltba érte...
De ezt a sz@rhalmazt, így, hát ahogy mondják, innen szép nyerni.
És az a duma, hogy picit megrepedt a karter... Áháháhááá... :-)))

dr.oid 2014.11.26. 18:08:45

drága hans felbukkant bár ne tette volna
rémképként kísérvén elfeledett múltba
ha nálam marad még ma is tarolna
torxokat oldok fekve zuglói porba
elbaszott egy idő széjjelcseszett gépek
míg a főoldalon plasztikverdáról regélek
rozsdaporral telik fagyban kínzott tüdőm
modern sváb szekérrel tartom az esküvőm
alá fekszem szépen jót tekerek majd rajta
kurvaanyázásom a fél utca meghallja
hová tűntek el a decens mérnök népek
mikor baby benzzel a piacra kiléptek
hová tűnt a műszer míves megoldások
helyette műszar van és széthulló átok
a sok vhs pornó volt az oka mondom
tisztességes autó bizony az a ponton
dicső sirályszárnyas s állólámpás éra
ami ezt követi hitványság martaléka
műanyagvilágunk plasztikból lett szarja
elkurvult emberhad pénzért egymást marja
dante giacosa szálanként tépné haját
mintha össszemérnénk valódi s műbulát
hej időgép kéne bianchinámba betéve
működésbe lépne ballábbal fékre lépve
visszatérnék egyből a dolce vita korba
inkább mint küszködni a faggyal dacolva
lassan gémberedő ujjal szorongatni crovát
s szép szókkal illetni a tervező rokonát.. :)

United Steaks 2014.11.26. 22:52:33

@geegee:
"Kéne ilyet venni nullkilométeresen...,... mondjuk háromér'"
Én így vagyok a dízel kadettel, csak fele ennyiért. Az életben nem kéne másik melós.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.27. 15:42:56

@United Steaks: Hát ja, az meg a másik.De asszem, az a hajó meg az a korszak elment.És a lexebb az, hogy van pofájuk azt mondani, hogy ezt a fejlődést mi akartuk.Akarta a lóf@sz, az...A varrógépmotorokat, meg a kettőstömegű lendkereket...Rohadjanak meg.

@dr.oid: Oid mester, hatalmas, mint mindig... :D

TaaT 2014.11.27. 16:20:10

@geegee: Köszönjétek meg a méregzöldeknek Brüsszelben.

Rónarider 2014.11.27. 21:53:07

nagyon off, de találós kérdés veteránismerőknek:
imgur.com/R4fFNcA

ez mi?

Van képem az elejéről is, de úgy könnyű....

Rónarider 2014.11.28. 06:21:15

imgur.com/YZeMrCc

Szerintem nyertél, Audi72-nek ismertem, de úgyis, hogy az első 80-as.
A wiki szerint az az f103.
A vicc, hogy magyar első tulajos autó, és a karbiba injekciózott benzinnel be is indul, csak sajnos már elkelt. (nem mintha aranyáron ment volna el, csak nekem a helyrehozatalhoz nem lenne erőm, energiám, pénzem, időm)

Gratula!

Rocko- 2014.11.28. 09:01:46

@Rónarider: F103 a típus, a pontos név a teljesítmény függvénéyben változott: 60, 72, 75, 80 és Super 90.

Rocko- 2014.11.28. 16:06:43

@Rónarider: kisujjból ment, de köszi!
süti beállítások módosítása