Leugranál húsz méter magasról biciklivel?

  2014. november 24. - Sturcz Antal Címkék: bringa rampage downhill omfg

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pillanatok a sivatagból
2015-07-09 18:35:47

Ahmed burnuszban térdel a Land Cruiser mellett, a szeleppel babrál. A levegő halk sziszegéssel távozik az

Ahol harmincezerért is parkolhatsz
2015-05-23 14:55:14

A Jumeirah Beach Residence-et nehéz lenne egy magyar helyhez hasonlítani, talán a Váci utca és a füredi Tagore

Azt hiszed, itt elnyomják a nőket?
2015-05-21 10:23:04

A dubaji metró egyértelműen király, pedig a föld alá ritkán bukik csak le. A Red Line inkább amolyan

Itt végzik az elkobzott dubaji luxusautók
2015-05-19 17:46:32

Nem tudom, mi az öt legnépszerűbb Dubajjal kapcsolatos téma, de az itt pihenő magyar modellek után biztos nagyon

Hogy az ember mennyire élvezi a bringázást, leginkább a saját kreativitásán múlik. Először mindenki csak leféli magát a lejtőn, aztán, ahogy gyűlik a tapasztalat, úgy lesz egyre élvezetesebb játszótér a hegyoldal. Egy földkupac, amiről el lehet ugrani, egy vastag gyökér, ami mandínernek is jó, vagy nagyobb kő, amiről elpattanva átrepülhetjük a sziklakertet. Nincs két egyforma nyom, és ahogy a századszor is végigcsinált pályának is megvan a maga szépsége, úgy egy friss ösvényen zúzni is élmény.

p4pb11490651

A downhill versenyek legtöbbször egy nyomvonalra korlátozódnak, és bár izgalomból így sincs hiány, azért ezt is felül lehet múlni. Például úgy, ha egyáltalán nincs kijelölt út. A Red Bull Rampage versenyzői számára csak a rajt és a cél adott, a közte lévő szakaszokat mindenki maga választja meg, bár útnak nevezni talán kicsit túlzó. És itt lesz lényeges a kreativitás, hiszen minél látványosabb kört megy a versenyző, annál jobb. Nézzék meg például Andreu Lacondeguy győztes menetét az idei futamról:

Kapaszkodtak a karfába, igaz? Már az sem kis dolog, hogy itt egyáltalán lemennek, de ha győzni is akarnak, akkor nem árt ezt úgy tenni, hogy a pontozóbírók is elégedettek legyenek. Számít a választott nyomvonal nehézsége, a stílus, és az is, hogy milyen trükköket vállalnak be. Például a sport történetének egyik legnagyobb hátraszaltóját, amit Cam Zink húzott el 2013-ban:

Ne abba gondoljanak bele, hogy ő mit élt át ugrás közben, hanem abba, amit a várandós felesége érezhetett a célvonalnál. Nem is tudnám autós teljesítményhez hasonlítani, de nem is kell, ez a felvétel magáért beszél. A pályát persze alakítják, de a Utah állam beli Zion nemzeti park meredélyei elég jó alapot adnak a játszótérhez. Nem egyszer maguk a versenyzők mennek fel lapátokkal, hogy előkészítsék a terepet egy-egy ugráshoz, és nem aprózzák el. Képzeljenek el egy nagy letörést. Nem akkorát, nagyobbat. Na jó, most egy akkorát, amelyen már a videókon látható elmeháborodott is elgondolkodik:

23 (!) méter magasról ugrani biciklivel? Pont, amikor az ember azt hinné, hogy mindennek van határa, akkor kiderül, hogy a freeridenak például nincs. Volt már, hogy én is elengedtem egy-egy pályán, de azt sosem fogom megérteni, hogy erre mi vesz rá valakit. Akárhányszor leülök megnézni az aktuális versenyt, mindig azt gondolom, hogy ennél keményebb nem jöhet, aztán mégis. Hihetetlen, hogy a 2001-es első futam óta mekkora fejlődésen ment keresztül a sport, amihez nem csak az egyre elszántabb atléták, de az egyre komolyabb bringák is kellettek.

 

p5pb11460642

Ez a Knolly Podium egyik fenti videón sem szerepel, a gazdája, James Doerfling nem tudta befejezni a futamot, gondolhatják, hogy ez egy ilyen pályán mit jelent. Nem olcsó gép, de minden darabja megvásárolható földi halandók számára is, nincs rajta direkt a versenyző számára készített egyedi alkatrész. Érdekes például a villa, hiszen a legtöbb top-versenyző a Rock Shox, a Fox, esetleg a Marzocchi villáit használja, ebbe viszont egy SR-Suntour került. Régi motoros a szakmában, olcsó, egyszerűbb villáiról híres, viszont alig pár éve elkezdtek a downhillel is próbálkozni. Ebben a szakágban akár a testi épség is múlhat egy-egy alkatrészen, szóval biztos nem olyan rossz, ha egy Rampaget is bevállalnak vele.

p5pb11460637

De amiért számomra érdekes a bringa, az a hátsó futóműve. A nyomórudas rendszer ismerős lehet a versenyautókból, állítólag tíz évig reszelgették, mire megtalálták az ideális kompromisszumot. Az a célja, hogy progresszív legyen, vagyis a rugóút végére felkeményedjen, miközben az áttétetelezésnek hála, végig az úton tartja a kereket. Elméletben csodásan hangzik, ha majd évek múlva használtan meg tudom venni sokadik tulajként, akkor elmesélem, hogy milyen. A rugóstag amúgy persze Öhlins, és nagyon kellemes órákat lehet eltölteni a beállításával, ezt már személyesen is tapasztaltam, igaz, csak passzívan, egy haveromon keresztül.

 

A gép legtöbbször tovább bírja, mint az ember, de van, hogy a milliós technika is megadja magát. Nem kell hozzá sok, csak egy cirka húszméteres ugratót hét-nyolccal túlrepülni. Kelly McGarry Új Zélandon született, és azt ugyan nem tudom, hogy mennyi köze van a legendásan kemény, őslakos maorikhoz, de az esés után a saját lábain sétált el. A Diamondback DB8-asa már nem volt ilyen szerencsés, a kerekek úgy roskadtak össze, mintha acél helyett spagettiből fűztek volna bele küllőket.

10409047 787458357958111 6044958835857864534 n

Szép és jó dolog egy ilyen elborult freeride verseny, hisz a nézők is megkapják, amit akarnak, és a versenyzők kiélhetik magukat. Viszont akárhányszor megnézem az aktuális futamot, mindig azon jár az eszem, hogy meddig mehetnek még el? Az egyre feszesebb húr valamikor elpattan, és akkor valaki majd nem áll fel a porból. 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr566905309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeleskaposzta 2014.11.24. 12:58:38

Ellenőrizni kéne blog.hu motorját, valamiért néha random
kerékagy.blog posztok jelennek meg a belsőségen.

Viszont az új szarosszendvicsbe nagyot harapós, olajos-benzingőzös posztok nem jelennek meg se itt, se ott...

/troll off

gyuri70 2014.11.24. 13:44:09

+1, Br. Fizika szarrápromózás: +1

Kaksi Atomerőmű 2014.11.24. 14:53:09

+csesszétek meg az egyből induló, beágyazott videótokat.
alig találtam meg, hogy melyik lapról ordít a fülembe a zene max hangerőn.

Lazlo Nardin · http://lazlonardin.blog.hu/ 2014.11.24. 15:14:08

Csatlakoznék az előttem szólókhoz. Mivel én is gyakorta járok dolgozni (és nem csak dolgozni) bringával, és nagyon szeretem is a sportágat, így nagy örömmel fogadtam az olyan jellegű posztot, amikor például Bende Tibi megosztotta, hogy mióta bringával jár dolgozni sokkal jobban érzi magát, lőtt pár képet a cangáról és ennyi. Ez ugyebár a belsőség és ide bőven elférnek olyan posztok is, melyek nem feltétlen tartalmaznak autókat, hanem a szerzők életéről is megoszt néhány egyéb mozzanatot.
Viszont a totalcar-ra továbbra is az autók miatt kattintok, így az ilyen számú downhilles bejegyzések véleményem szerint legfeljebb a totalbike-on vagy a sebességoltárán férnének el.
Nem fikázás, csak a véleményem. És szerintem sokan értenek velem egyet. BENZINGŐŐŐŐŐŐŐŐŐZT!!! :-D

tlantos 2014.11.24. 15:41:12

A biciGLisekkel mindig csak a baj van :)

TaaT 2014.11.24. 15:41:29

A beágyazott videót én is linkesíteném vagy mit hogy ne ordítson egyből, persze ettől még jó kis vid.

randomuser1 2014.11.24. 16:58:24

a küllő húz, nem feszít, ha a felni valami fura erőhatásra összeroppan, az ellen nem véd :)

bardocz 2014.11.24. 17:58:07

Milyen kemény az autós élet, kedvenc oldaluk felületéből 5%-ot elvesz egy biciklis cikk, ami nem érdekli őket, és emiatt muszáj azzal tölteniük a drága idejüket, hogy megírják, ez nem idevaló :(

Tomchy 2014.11.24. 18:43:33

@Szeleskaposzta, Kaksi Atomerőmű: +1

Én is járok a kerékagyon is. Ide nem bicajért jövök

bajan 2014.11.24. 18:48:18

+1

Én is unom már hogy autós és motoros oldalon bicikliket lássák.

(pedig tekérek én is)

fzsolt 2014.11.24. 19:04:46

Ez annyira veszélyesnek tűnik, hogy be kellene tiltani.

red87 2014.11.24. 19:42:24

Tényleg, hosszú ideje nézem ezt itt. Imádom a Rampage-et, soha nem merném csinálni, de nagy tisztelet azoknak, akik merik.
Viszont ezek a bicajos cikkek továbbra sem idevalók. Még mindig inkább Sebesség Oltára, mert az legalább két kerék, de ide nem.
Gyakorlatilag az indulása óta olvasok TC-t, és soha nem panaszkodtam semmire.
Most először :(

Vadkeleti Bölcs 2014.11.25. 03:12:06

Múltkor pont azon gondolkoztam, hogy mikor fog valaki meghalni a rampage-en(on?).
Remélem soha!
Őrültek a srácok. Bár lenne pénzem ilyen bicajokra...

Börtönőr 2014.11.25. 17:06:53

Hát ezek az autók nem semmik...és az a motorhang!

rashy729 2014.11.28. 06:24:36

Eszméletlen király poszt! Csak rossz helyen. :(
süti beállítások módosítása