A hülyeségre épülő társadalom nem vezet jóra

  2014. október 28. - ommm Címkék: interjú hülye emberek népbutítás károly közmédia fogyasztáscsökkentés hartlein

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Härtlein Károlyt már talán jól ismerik a Totalcar-olvasók is. Azon felül, hogy a Brutális Fizika-sorozat kapcsán együtt dolgoztunk még olykor-olykor besegít nekünk, pláne ha tévhit-oszlatásról vagy selejtes vackok képességeinek bemutatásáról van szó. Mindennél jobban utálja ugyanis a szemfényvesztést és az önnön lustaságunkból fakadó butaságot. Ő egy fizikus, aki gépészként kezdte, de volt adagolós is egy szervizben, tán csak akasztott ember nem.

Népszerűségét hallgatói körében leginkább annak köszönheti, hogy a tanításhoz, a tudás átadásához nem a megszokott módon áll hozzá, ő az, aki inkább a gyakorlati rész felől közelíti meg az elméletet és önti érthető formába azt, ami elsőre csak fizikai fogalmak kusza gombolyagának tűnik. Ja, és ő az, akit szakértőként felhívnak akár egy reggeli rádióműsorból valami Balázs nevű emberek, majd miután elmondja, hogy a kísérletük minden, csak nem kísérlet, nos, akkor - a beszélgetés végeztével - megjegyzik, hogy az efféle szárazon magyarázó, elméleti tanárok miatt utálták mindig is a fizikát (17:45-től). Pedig ha bármi mást is, de ezt nem lehet ráfogni Magic Karcsira.

Akivel egy jót beszélgettünk az emberi naivságról, a fogyasztáscsökkentő csodaszerekről és arról, hogy egyáltalán miért hiszünk még 2014-ben is a benzolgyűrűket rendező mágnes csodájában. Talán érdemes megnéznie önnek is.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr196840627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovi90 2014.10.28. 14:20:22

Mi a bajod a kondenzációs kazánokkal?

András Rádóczi 2014.10.28. 14:39:57

Vajon kinek az érdeke, hogy buta legyen a nép?

Ryuk24 2014.10.28. 14:42:38

Ez az ember Edison egy Tesla világban... az orráig lát, ahhoz ért is nagyon, de valójában sokkal több minden van mint amit ö tanult vagy megtapasztalt.

hofi601 2014.10.28. 15:01:06

"Talán érdemes megnéznie önnek is."
Te, Pista! Mióta magázódunk itt a belsőségen? :)

MCK 2014.10.28. 15:02:36

18,5 km 25 perc alatt? Ezen elgondolkodtam. Magamba szálltam. Hat igen kulombozoek vagyunk. Az eletbe nem menten ilyen lassan. Hihetetlen.

Ada 2014.10.28. 15:10:23

Karesznel nagyban megy az oravisszatekeres... :-)
Vagy ez inkabb idoutazas?

alvázvédelem 2014.10.28. 16:16:32

@MCK: szerintem reggel nyolckor még ekkora sebességet sem érnél el dél budáról a belvárosba.Én amikor a 11.ből mentem a 8. ba akkor a 11 kilómétert ha minden jó volt 20 perc alatt tettem meg.Ha nem akkor meg 40 perc alatt.

UdjanMineck 2014.10.28. 16:20:39

@Ryuk24: Jól beszélsz, nekem is ez az érzésem, meglátásom. Minden tiszteletem és elismerésem a természettudományoké, de azért az merő tudományos rövidlátás, hogy csak a tapasztalat, a kísérletek számítanak. Igen, Tesla jó példa lehet itt: ő a világnak éppen olyan dimenzióira mutat rá, amit ma is homály fed, és épp a korlátolt tudósok, pénzéhes konszernek gáncsoskodásai miatt. Maga a kvantumfizika egy sor olyan eredményt produkál, ami előtt a hagyományos fizikusok csak tátogni tudnak. Perspektívát kellene váltani és több alázatot tanúsítani a természet iránt. Tudjuk, hogy a pszichének semmilyen hatása nincsen valamely tudományos eredményre? Nem tudjuk. Tudjuk, hogy a placebo-hatás mechanizmusa mi is valójában? Nem tudjuk. Tudjuk, hogy az asztrológia totálisan hasznavehetetlen? Nem tudjuk.
Ettől még természetesen 100%-ig igaz az, hogy a csodaszerkezetekkel kufárkodók sarlatánok, és a börtönben lenne a helyük, és igaz az is, hogy az emberi ostobaság mértéke felbecsülhetetlen. Viszont ha csak a (dogmatikus) szkeptikusoknak lenne igazuk, akkor ma nem létezhetne például repülőgép sem, hogy más technológiai vívmányokat ne is említsek...

Lucas18 2014.10.28. 16:21:52

@Ada: Jó, hogy másnak is feltűnt a ˝visszafelé˝ járó óra. :)

Rónarider 2014.10.28. 16:27:36

Demokrácia: A többség diktatúrája a kisebbség fölött.
-talán Churchill, de találó és igaz.

Aztán mindannyian tudjuk, érezzük, hogy a többség tapló. Lusta volt tanulni általános iskolában, talán középiskolába nem is jutott, de ha mégis, valami alibi papírt szerzett, amivel meg állást sosem. Felsőbb iskolákról nem is álmodott. Nem volt hülye abban az értelemben, hogy szorgalommal és lehetőséggel mehetett volna és tanulhatott volna, de az elején eb*szta és ott rekedt. Na az ő többségük dönt el minden szavazni valót egy országban, illetve majdnem minden országban. Pedig az ő többségük általában szűk látókörű, kétbites biorobot. Adnak neki örül, elvesznek tőle, morcos. Ezt ki is használja szépen minden politikai szerveződés. Az ő többségük nem keresi az összefüggéseket, nem igyekszik a dolgok mélyére látni, nem próbálja meg kibogozni azt az információhalmazt, amit hírek címszóval letolnak a torkán és önmagában egy halom hazugság, félinformáció, terelés és csúsztatás. Nem érdekli, vagy ahhoz fáradt, vagy nem fogja fel ésszel. Nekik létszükséglet a kertévé, illetve a bulvár. Mindegy, csak kéz nap között a gályán ne kelljen belegondolni az életébe.

Ilyen emberektől, akiknek esélye sincs GONDOLKODNI, nem is várhatunk mást, mint a mágneses térdszalagrend és csuklópánt tekintettisztító hatásának csont nélküli beszopását eh?

/Bocs, rossz napom van

Härtlein Károly 2014.10.28. 16:36:58

@Ada:
@Lucas18:

Ennek az a története, hogy régen az óra a hátam mögötti falon volt felakasztva, és nem szerettem megfordulni. Így került a szembe falra egy tükör. De ekkor meg látszólag visszafelé járt. Így született a gondolat, mi lenne, ha szétszedném és megfordítanám a forgás irányt, és a gondolatot tett követte...

Kiborg01 2014.10.28. 16:44:04

@Ada: vagy ha egyik másik közelin megnézed (ahol látszódik a másodpercmutató)akkor rájössz, hogy az az óta bizony visszafelé jár. :P

panrew 2014.10.28. 16:46:41

No comment... nagyon igaza van Härtleinnek!

oszikari 2014.10.28. 16:53:50

István !
"Nem ez -e a baj ?" helytelen, "Nem ez a baj -e ?" helyes
A kondenzációs kazánok hatásfoka nem hülyeség:
Megegyezés szerint 100%-nak azt az értéket tekintjük, amennyi
hőenergia keletkezik az adott tüzelőanyag égetése során (fűtőérték).
A kondenzációs készülékekben azonban az égéstermék vízgőztartalmának nagy része még az égéstérben cseppfolyóssá válik (kondenzálódik), így az többlet hőenergiát eredményez.
Ezért az ilyen készülékek esetében a maximálisan hasznosítható hőenergia a fűtőértékhez képest 111%. (Ezt az értéket pedig az adott tüzelőanyag égéshőjének nevezzük.)
Természetesen a kondenzációs kazánok sem állítanak elő több energiát, mint amennyit elhasználnak.

beg 2014.10.28. 16:58:01

A kondenzációs kazánokat egy foghegyről odavetett félmondattal leszólni, az is egy olyan hozzáállás, ami ellen épp harcoltok. Ha nem értesz valamihez, akkor ne szóld le. Okosabb vagy azoknál a mérnököknél, akik ezzel foglalkoznak. Ha utánanéznél, könnyen megtalálhatod a működési elvét és a hatásfok számítás módját, hogy hogyan jön ki a 100% fölötti hatásfok. Hiszen minden relatív.
Amúgy rengeteg igazság elhangzik, amivel egyetértek.

Inka70 2014.10.28. 17:08:07

@Härtlein Károly: Nekem is feltünt a visszafele járó óra :)
Erről csak az jut eszembe, hogy ezért készteti a lustaság (nem fordulok meg..) tettekre (gondolkodásra) az embert :)
Egyébként tetszett az interjú, a műsorsorozat.
További sok sikert (mindenhez).

Üdvözlettel:
egy gépész üzemmérnök

oszikari 2014.10.28. 17:10:45

Karcsi !
Teljesen egyetértek az elmondottakkal. Köszönöm.
Drukkolok , hogy sikerüljön az ifjúságnak ismeretterjesztő müsorokat csinálnod.
Én még az Öveges prof. kisérleteinek segítségével kerültem kozelebb a fizikához.

Bughi 2014.10.28. 17:21:17

en ezt nem ertem!
tanult ember es azt allitja h nem lehet az autok fogyasztasan javitani mert azt par nagyokos kitalalta es az ugy van jol????
akkor ezekszerint teljesitmenytsem lehetne novelni rajtuk hisz azok hibatlanok?!?!?!?!?!
lofaszt!
minden auto fogyasztasan lehet javitani,elsolepesben mondjuk kiszorni mindent ami felesleges az autoban,masodik korben lecserelni a gumikat,harmadikreszben pedig egy jo chipel,hisz az alap chip csak egy optimalizalas,mivel nem orszagonkent gyartanak autokat es vezerleseket hanem egy vilagra igy annak -40-ben is pont ugy kell mukodnie mint +40-ben hogy a paratartalomrol ne is beszeljunk.....ha ezeket csak a kornyezetemre optimalizalom maris jobb lesz az auto es kevesebbet is fogyaszt!

oszikari 2014.10.28. 17:33:55

@Bughi:

Ő csak azt mondta , hogy különböző csodakütyükkel nem lehet fogyasztást csökkenteni.
Egyébként a legegyszerűbb eszköz erre a lábad.

gumifust 2014.10.28. 18:00:16

Jó a videó és alapvető életszerű kérdéseket feszeget. A sarlatánsággal én se értek egyet de, azért itt mondjuk meg lehetne említeni a bio fizikát illetve a bio kémiát amik sima egyszerű fizikai szemlélettel tekintve szintén áltudománynak nézhetőek. És még egyszer nagy szükség lenne ezekre a műsorokra, de nem csak fizikából hanem kémia történelem stb...

Härtlein Károly 2014.10.28. 18:00:46

@Kovi90:

Igazad van, a KONDENZÁCIÓS kazánokkal nincs semmi baj, itt egy szóbotlás volt: a KAVITÁCIÓS kazánra gondolt Pista, a riport előtt erről beszéltünk. Nekem akkor fel sem tűnt, elnézést kérek a figyelmetlenségemért!

Rónarider 2014.10.28. 18:31:36

@Härtlein Károly: Kavitáció a kazánban?
Vadul hangzik, mintha arról lett volna szó, hogy a kavitáció "eszi" a fémet. Most ha ott meleg van, és víz, pláne gőz, akkor kész is a bomba.

Acmee 2014.10.28. 18:37:43

@Bughi:

Itt első körben azokról a fogyasztáscsökkentő eszközökről beszéltek Pistáék, amelyek egy pattintással/bedugással több tízszázaléknyi csökkenést ígérnek.

Analógiádra: Nyilván a különböző ellenállások csökkentésével drámaian javítható egy autó fogyasztása. Valahol hallottam egy motorokhoz igencsak konyító embertől, hogy az utcán előforduló autókból bármikor elő lehet csalni 10-20% teljesítménytöbbletet szimplán a gyártási hibák kijavításával.
Mivel 0 tűrést megadni egy ilyen komplex rendszerre nem lehet, így vannak pluszos és mínuszos tűrések, ezután -- jobb esetben -- ezekből az alkatrészekből "összeválogatják" a kész berendezést. Jó lesz, de tökéletes viszont így sem. Grammolni, centírozni, portolni, polírozni mindig lehet egy nagyszériás darabon. Az gondolom megvan, amikor a szívósor pakolás kitakar 1-2mm-t a járatokból. Pl. ilyenekre gondolok.

Ilyen mértékű beavatkozással igen-igen sokat lehet nyerni, de amint láthatod nem a hétköznapi júzer szintje, de még a köznyelv által szakértőnek nevezett valamiké sem.

Rónarider 2014.10.28. 18:42:59

Utána is olvastam. Szóval a nyomás gyors esésekor képződő levegőbuborékok hő termelődése közben képződnek. És a nyomás előállításához nem kell energia? Mert mondjuk ha ott áll minden ilyen mellett egy hidroglóbusz, abba is fel kell szivattyúzni a vizet, de ha egy duzzasztó tövében készítenek ilyet, akkor már miért ne forgatna a víz egy turbinát, ami kipróbált folyamat, működik is, rizikó sincs.
Az, hogy egy vícsapra kötött szerkezet állítja elő a nyomást, már első pillantásra is hülyeség, ha nincs egy "nyomáspuffer", akkor az állandóan járó 800W-tos szivattyú energiaigénye miatt, inkább egy 800W-tos olajradiátort szereznék be. Igaz az nem fűt fel 400 m^2-t pár perc alatt.
Az ilyen örökmozgó hívőktől óvjanak a szellemek.
Nem is értem miért nem a Napenergiával bűvészkednek, oda nem kell betenni semmit (persze kell, de az megoldott és a csillagnak éppen mindegy, hogy mi történik a sugárzásaival 8 fényperccel amarrébb), energiát ki lehet venni belőle, amit aztán lehet raktározni akár vízben, akár akkumulátorban, de egy jobb elrendezésű épület légterében is. Jajj, már olyan is van.

Nincs új a Nap alatt... :)

Bughi 2014.10.28. 18:57:41

@Acmee: ez igy is van,nekem ez bantotta a fulemet a videoban!
egyebkent vannak csodaszerek(uzemanyag adalekok)
amik azonnali uzemanyag csokkenest eredmenyeznek,persze kerdeses hogy melyik takarekosabb,ha megfogom azt a par deci uzemanyagaot vagy ha nem veszem meg az adalekot hisz ezek alltalaban eleg dragak!
de igazabol mar az is eleg lenne ha a bezinkutakon beletennek a megfelelo mennyisegu adalekokat,kulfoldon dolgozom telen,a hideg motoros autozas ellenere siman 1,1.5 literrel kevesebbet fogyaszt az autom a kinti uzemanyagbol!

Rónarider 2014.10.28. 19:01:32

@Acmee: De gondolkodni merő ember nem feltételezi, ha ilyen létezne, akkor egyrészt tele lenne vele a sajtó, de legalábbis a net, másrészt meg azonnal bekerülne minden magára valamit is adó autógyár szériamotyói közé?

Főleg a mai EUsötétzöld szabályozás mellett. Nagyon nem mindegy, akár 10 % fogyasztáscsökkenés sem, az körülbelül a gyári és a valós fogyasztási adat különbsége (jó kevesebb, de így hazudhatnának 2,5-3 literes fogyasztást is), ráadásul ebben is érvényesül a fizika (mindenhol érvényesül, jól néznénk ki ha nem), kezdve a különböző gördülő-, sikló-, lég-, rugó-, stb. -ellenállások leküzdéséhez szükséges erők is, a mindenféle mozgó alkatrészek üzemre fogásához szükséges erők is, a villamos eszközök is igényelnek befektetett energiát és még ki tudja mennyiféle energiafogyasztó folyamatnak nagyjából egy időben kell működnie, miközben egy liter üzemanyag energiatartalma sem végtelen. Például lehetne vacakolni az euro6-tal üzemanyag-oldalon is. Ugyanabból a löttyből hasonló technikai megvalósításokkal elérjük az evolúció végét (vagy legalábbis a motorfejlesztés talán ehhez hasonlít a legjobban).
Vagy a motor működési elve kell változzon alapjaiban, vagy az inputok(üzemanyag-levegő-kenőanyagok-építéshez használt anyagok), vagy mindkettő, de a hagyományosnak mondható Otto és Diesel nagyon a vége felé lehet a hatékonyságvadászatnak. (ráadásul pár éve nagyjából majdnem minden egyértelműen hazugság ezzel kapcsolatban).
Mármint szerintem.

Acmee 2014.10.28. 19:18:33

@Rónarider:

Vagyok olyan hülye, hogy szoktam műszaki megoldásokon agyalni:

- turbólyuk-tároló (kisebb tartály a magas fordulaton feltöltve nyomással, ami váltás után "megfújja" a turbinát).
- hibrid autókon nem nagyon látni napelemet. Pedig elég sokszor kell a klíma, ha olyan erővel süt a nap, akár felezhetné is a teljesítményfelvételt. Ha pedig nem a klímára, akkor rádióra, visszatáplálásra, stb. Többet érhet, mint a rengeteg drága karbon alkatrész.

satöbbi.

THT 2014.10.28. 19:54:01

@Acmee:

Ötletekből sosincs hiány.
Csak mire az ötletből megvalósult, működő, gyártható, rentábilis megoldások születnek, elmegy néhány munakóra a fizikusoknak, vegyészeknek, gépészeknek, villamosmérnököknek stb stb.
Mert a nyomástároló tartály kiváló gondolat, de ha le kéne irni a működését számokkal, vajon menne-e?
Ezt a tudást hiányolja a riport az önjelölt világmegváltókból.

Hun_Fighter 2014.10.28. 20:05:02

Minden tiszteletem az interjú készítőjének és az interjúalanynak, de ez... gyenge volt. Több (sok) dolgot is említhetnék, de nem teszem, hisz messzemenően tisztelem a tudást, és nem kezdek el személyeskedni olyan tudósemberrel, akihez képest sehol nem vagyok, és nem is leszek. De azért engedjétek meg, hogy annyit mondjak, hogy egy tudós sem tudhat mindent, és visszatetsző, ha (szerinte) univerzális igazságokat jelent ki különféle témákban, és mindenkit, aki esetleg nem úgy gondolja, ismeretlenül is gyakorlatilag degenerált idiótának titulál. Ez nem túl tudományos... Ommm pedig próbál felnőni a tudóshoz és ugyanezt teszi.

Természetesen szigorúan a magánvéleményem és kérem, hogy ne vegye senki sértésnek, egyáltalán nem ilyen szándékkal írtam.

Árpádné, Pehely 2014.10.28. 20:07:06

Egy tudományos műsor vagy érdekes beszélgetés szerintem viszonylag olcsón elkészíthető lenne. Nagyon sok egyetemi tanár vagy akár akadémikus biztosan szívesen beszélne az érdeklődési területéről, akár jelképes juttatásért is. (Gondolok pl Horváth Dezsőre, aki a CERNben fizikus, és remek előadó.)

Vágó István nyilatkozta egy újságban anno, hogy amikor elkezdték a televíziózást, mindenkiben óriási volt a lelkesedés, hogy fantasztikus nevelő és oktató műsorokat csináljanak, aztán hatalmasat csalódtak, amikor látták, hogy mennyire nincs erre igény a nézők részéről.

Az oktatásról: szerintem nem jó ötlet, hogy a 'válasz' ebben a rendszerben mindig megelőzi a kérdést. Prezentálnak a hallgatónak (alap- és középfokú oktatásban) egy kontextust, amiben a jelenségeket le lehet írni és értelmezni lehet, anélkül, hogy a hallgató bármilyen módon motivált lenne arra, hogy azokkal a jelenségekkel alkotó módon foglalkozzon. Nincs olyan probléma, amit a hallgató meg akarna oldani. Rossz példa, de: ha hajót akarsz építtetni az emberekkel, ne hajóácskodni tanítsd meg őket, hanem vágyakozni a tenger után. Tehát, ha a diák előtt lebeg egy cél, amit el szeretne érni, akkor megérti, hogy ahhoz az elméleti alapokon keresztül vezet az út. Nagyon hamar leszoknak a diákok arról, hogy megkérdezzék, 'mire fogom ezt használni?', pedig erre a kérdésre szinte minden esetben van válasz, és nem szükségszerűen olyan tág és semmitmondó, hogy nem fog átverni egy kókler majd valamikor az életben. Pl lehet, hogy egy középiskolásoknak érdekes dolgokat tudna mondani Horváth Dezső (de szinte bármely komoly mérnök, kutató) arról a kérdésről, hogy 'Mire fogom használni a szögfüggvényeket?'

nikarágja 2014.10.28. 20:42:49

Csak a gyerekek körében van értelme az eddigi bevett oktatósémákon változtatni, a felnött okosabb nálatok -legalábbis azt hiszi. Az ált.isk. 6.oszt.-t célozzátok és kösz az eddigieket!

Rónarider 2014.10.28. 20:43:40

@THT: még nekem is menne, pedig nem vagyok egy zseni, főleg nem műszaki. ;)

Garázslakó 2014.10.28. 20:47:13

@Rónarider:
Pedig egyszerűbb lettt volna egy másik szöget beverni. :-)

Fauchon (törölt) 2014.10.28. 21:43:58

@Bughi: "mivel nem orszagonkent gyartanak autokat es vezerleseket hanem egy vilagra"

Ez konkrétan hülyeség, minden gyártónál vannak országvariánsok a különböző piacokra, mert országonként eltérőek lehetnek az előírások, a piaci/üzemi körülmények, vagy a vásárlói igények.

Persze lehet otthon a sufniban tekergetni a szoftvert, és elképzelni mellé, hogy milyen kurva okosak vagyunk, csak épp nem érdemes, mert a sufnitunernek lövése sincs arról, hogy miért született a motorvezérlésben az adott kompromisszum.

Ecotrans 2014.10.28. 22:34:08

@Härtlein Károly:
Egyszerűbb lett volna a tükör helyett az órát akasztani a szemközti falra.
De pont ezért szeretjük az ilyen szent őrülteket :D
Nélkülük nem volna napelemes bólogató virág, és rengeteg egyéb hasztalan cukiság :D:D:D

ababo 2014.10.29. 01:12:59

A kedvemért csak a hanganyagot nem tennétek fel?

Tökösmákos 2014.10.29. 06:06:51

@Rónarider: Komolyan úgy véled hogy az iskola az gondolkodni tanít?
nblo.gs/10Movj
Én meg nem hiszem hogy 1. elolvasod 2. felfogod amit olvastál :P

froton 2014.10.29. 06:23:49

@alvázvédelem: "Én amikor a 11.ből mentem a 8. ba akkor a 11 kilómétert ha minden jó volt 20 perc alatt tettem meg.Ha nem akkor meg 40 perc alatt. "

Ilyen tempót kerékpárral szoktam menni...Talán érdemes lenne kipróbálnod...olcsóbb (nem rosszindulatból írom)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.10.29. 06:55:40

Azért a nagy nosztalgiázás közben nem szabad elfelejteni, hogy a korábbi, többet követelő oktatási rendszer és a tévé szűkös, ámde minőségibb műsorkínálata ellenére abban az időben nőtt fel az a generáció, amelynek jeles tagjai ma 90-es számon rendelik a pénzenergiát és szivargyújtócsatlakozón át csökkentenek fogyasztást. Mindezt a saját gyerekeik szeme láttára, így biztosítva a stabil kereslet utánpótlását.

Attól mondjuk tartok egy kicsit, hogy az azóta végbement változások következtében nem csak az utánpótlás lesz meg, hanem egyre gyakrabban találkozhatunk majd ezzel a jelenséggel.

Amúgy az ilyen komolytalan kütyükön én már csak röhögök, olyan nagyon még a "gyártókat" és a kereskedőket sem tudom hibáztatni, ha ők nem forgalmazzák a saját portékájukat, az idióta pógár válogathat ezer másik átbaszás közül, piaci rések soha nem maradnak kihasználatlanul. Az igazi vétkes ez esetben egyértelműen a vevő, ha ennyi esze van, hát úgy kell neki.

A félretájékoztatás mára marketinges alapelv lett, verseny van, nem tudsz olyan tévéreklámot mutatni, amiben ne hangzana el legalább egy ordas nagy hazugság. A csodakütyüsök is csak egy lépéssel mentek tovább, nagyvonalúan eltekintenek bárminemű igazságtartalom közlésétől. Nem is olyan nagy különbség, ugye?

Természetesen nincs ez így jól, de sokmindent kezdeni ezzel nem lehet. A tájékoztatás a legtöbb, ti megteszitek a tőletek telhetőt, a többi már nem rajtatok áll.

nyelv-ész 2014.10.29. 08:01:41

@UdjanMineck: Ne terelj. Tesla kísérleti fizikus volt a javából. Amit kigondolt, meg is valósította. A hozzá fűződő legendák egy része pont a látványos, és a kor embere számára misztikus kísérleteiből fakad. Nincs mögötte semmiféle parajelenség vagy világméretű összeesküvés.

UdjanMineck 2014.10.29. 08:12:31

@nyelv-ész: Ki terel?! Butaságokat beszélsz. Tesla épp arra példa, hogy a tudomány nemcsak empirikusan-konvencionálisan (racionálisan) tud fejlődni, hanem bizony spekulatív alapon is, víziók által, amelyeket az éppen aktuális kor mereven elutasít. A misztikusság nemcsak a kísérletei megvalósítását, annak körülményeit lengte körül, hanem azt az elvet is, amin alapultak (maradjunk az autónál: Tesla híres autóját is).

nyelv-ész 2014.10.29. 08:26:04

@UdjanMineck: Erről beszélek. Te is bedőlsz a legendáknak. Nincs semmilyen "híres autó". Tesla minden találmánya, kutatása kézzelfogható eredménnyel bír. Ami spekulatív, az inkább Einsteinre jellemző.

UdjanMineck 2014.10.29. 08:50:59

@nyelv-ész: Hogyne lett volna autó?! Éppen te dőlsz be a porhintésnek, miszerint nem volt. Mindegy, hiheted azt, amit akarsz.

std 2014.10.29. 08:54:21

Amit az orvosokrol mondott azzal nem ertek egyet mert sajnos ''kepzett, modern, nyugati'' orvosok is zaros hataridon belul eltesznek labalol szinte barkit aki a kezuk koze kerul. Ezzel nem szemelyeskedni akarok, biztos vannak jok, de pl a borgyogyaszokrol megvan a vaskos velemenyem. Amin a felesegem eddig atment(en is kivettem belole a reszem) az maga volt a pokol es meg nincs vege. Ilyenkor az ember ahhoz fordul, akiben hisz. A nagy ''nyugati'' orvosok meg sulyoz penzekert a sotetben tapogatoznak.
Az autokrol pedig: En a jobb labammal sporolok.

kayaibrahim 2014.10.29. 09:15:43

Szegény UFO-k hogy jönnek ide? Kb 100000-szer több Józsi néni van a Földön mint csillagász. Pilótáktól sok beszámoló érkezett, ők is hülyék?
A tudomány mai állása szerint hemzseg az univerzum az élettől. 30 éve még azt szajkózták, hogy az sem biztos, hogy máshol is vannak bolygók. Már már frissítették a tényezőket az intelligens élettel kapcsolatos képletben.
hu.wikipedia.org/wiki/Drake-formula

Rónarider 2014.10.29. 10:25:53

@Tökösmákos: nem az iskola, hanem a tanár, már ha jó. Ám ha az ember el sem jut odáig, önszorgalomból vagy el sem kezdi, vagy nem leli meg a lényeget még egy spéci szakterületen belül sem.
Szerintem.
Azt nem tudod nekem megmagyarázni, hogy bármilyen tanulás káros.

Bughi 2014.10.29. 11:51:02

@Fauchon: ki beszelt sufnirol?
a padon merheto teljesitmeny noveles szerinted kamu?
akkor veled nincs mirol beszelni :)

Hun_Fighter 2014.10.29. 12:25:36

@kayaibrahim: A Drake egyenlet elég sok bizonytalan tényezőt alkalmaz, épp ezért is osztja meg jelentősen a tudóstársadalmat. Egyébként lehet, hogy 100 000-szer több Józsi néni van, mint csillagász, de egy csillagász 1 000 000-szor messzebb és szélesebb spektrumban "lát", mint 1 Józsi néni. Ezzel nem szeretném sem megerősíteni, sem cáfolni sem Józsi nénit, sem a csillagászt. Én magam is láttam már nem egyszer olyan égi jelenséget, amiről a mai napig nem tudom, mi volt. Mivel engem teljesen elbűvölnek a csillagok, az éjszakai égbolt mágnesként vonzza a tekintetem. Szerencsére nem városban lakom, ráadásul olyan helyen, ahol nem jelentős a fényszennyezés, minden este legalább fél órát-órát bámulom az égboltot. Sok mindet felismerek, pl. a forgó műhold megcsillanását és lassú haladását az égen, meg mindenféle légi jármű mindenféle navigációs fényeit. De, mint említettem, néhányszor már láttam olyat, amit a mai napig nem értek és magyarázatot sem találok, ami nem jelenti azt, hogy feltétlenül idegen civilizáció tevékenységei voltak. Mindenesetre pl. a legutóbbi megfigyelésem a Fiastyúk közelében, szabad szemmel csillagmentes övezetben a "semmiből" felcsillanó 3 pont (a Fiastyúk csillagainál valamivel fényesebbek voltak), szabályos háromszög alakzatban (a háromszögek képzeletbeli oldalai látszólag kitettek 4-5 Fiastyúk távolságot), majd néhány másodperc után "eltűntek". Míg látszottak, nem mozdultak.

Ezt például én nem tudom megmagyarázni, vagy hasonlítani semmihez. A jelenség pontszerűsége arra utalt, hogy nagyon messze vannak, viszont ha nagyon messze voltak, akkor a 3 pont egymástól is igen messze volt, de mint említettem, egy szabad szemmel pontosnak látszó egyenlő oldalú háromszög csúcspontjain elhelyezkedve. Amikor az ember ránézésre pontos mértani alakzatot lát, mindenképp a szándékosság sejlik fel mögötte, az értelem, mindegy, hogy kié.

Szóval, én azt mondom, hogy fogalmam sincs, mik voltak azok. Lehet, hogy egy csillagász is látta ugyanazt, és ő meg tudta, hogy mik azok. Józsi néni viszont rávágja, hogy UFO, és ezért a fizikus és az autós újságíró meg nyilvánosan kiröhögi és komplett idiótának titulálja.

sandrew 2014.10.29. 12:36:40

@Rónarider: Szimpatikus a gondolkodásmódod. A fogyasztói-kapitalizmus elvével ellentétes fogalmak: gondolkodni akarás, széles látókörűség, magas alapműveltség, nemzeti öntudat, hit. A fogyasztói-kapitalizmusnak szakbarbárokra van szüksége, az azt kiszolgáló politikai csoportoknak pedig csőcselékre. Szerinted érdekében áll - sőt, valaha állt érdekében valakinek bármely XX. századi rendszerben megtanítani az embereket gondolkodni, kételkedni, önmaguk által bizonyságot szerezni? A "modern" emberek egyre messzebb kerülnek a valóságtól, természettől, egymástól, istentől (vagy mindeki nevezze ahogy akarja). Néha valaki úgy érzi, öntudatra ébredt és legyárt egy populista összeesküvés-elméletet, követőkre talál és maximum palotaforradalomig képes eljutni, mielőtt végleg nevetségessé válik. A félművelteknek bármit be lehet bizonyítani és az ellenkezőjét is, ezért nem jelentenek valódi veszélyt a rendszerre. Akik esetleg úgy gondolják, hogy nem a vagyonszerzés vagy a dorbézolás az élet egyetlen célja és értelme, azok minden átmenet nélkül maradi, ókonzervatív és hasonló jelzők mellett kommunista vagy fasiszta bélyeget kapnak, hogy harcolni lehessen ellenük.

randomuser1 2014.10.29. 13:16:07

Én csak simán jól akarom érezni magam, nem érdekel a jó-rossz évezredes filozófiai vitája :)

moltam4300 2014.10.29. 14:06:03

@Tökösmákos: Épp ezt akartam leírni én is. Iskolából senki sem fog megtanulni gondolkodni.

moltam4300 2014.10.29. 14:13:22

@sandrew: " sőt, valaha állt érdekében valakinek bármely XX. századi rendszerben megtanítani az embereket gondolkodni, kételkedni, önmaguk által bizonyságot szerezni? " Mióta ember él a földön, azóta egy rendszernek sem állt ez érdekében. Ez az alapvető emberi tulajdonságokból adódik.

butschq 2014.10.29. 14:28:09

Azért úgy látom, néhány kommentelő fejében is van gond bőven.

Sebaj, azzal nyugtatom magam, hogy a hülyék hülyék is maradnak.

sandrew 2014.10.29. 14:31:23

Egyetértek. Soha senkinek nem állt érdekében.

moltam4300 2014.10.29. 14:34:49

@Tökösmákos: Viszont ez a link erre csak annyit tudok mondani hogy: jajj.

randomuser1 2014.10.29. 14:43:20

amúgymeg, régen lehetett valaki polihisztor, a többieknek meg elég volt a bibliai tízparancs, de mivel az emberi tudáskincs exponenciálisan fejlődik, mainapság jó, ha a saját szakmádban nagyjából képben vagy, a többi meg homály.
szal lehet itt okoskodni, de egy eccerű humán kultúrtörténész egy mondattal is meg tudná nyugtatni a kedves tehnókrata kollegákat:
a hülyék mindig is az emberiség gerincét alkották kéremszépen, nincs itt semmi gond, valaki a köveket is fel kell horgya a piramisra!

moltam4300 2014.10.29. 14:49:24

@Acmee: Turbólyuk-tároló: ALS :D en.wikipedia.org/wiki/Antilag_system Vagy van most a villanyturbó de az nem durrog ilyen szépen. :)

moltam4300 2014.10.29. 14:57:10

@Emmanuel Goldstein: Nem azzal van a baj, hogy a többi homály, hanem hogy a "zsarolható zombinép" en keresztül valósítják meg nagyratörő céljaikat egyes pénz és hataloméhes politikusok, akik csak a saját érdekeiket nézik. Nem is egyes, hanem inkább az összes. Ennyire nem érzik az emberek, hogy mikor b*sszák át őket. De tényleg felesleges a semmiről, közhelyes baromságokról beszélni, változni úgyse fog semmi. Éljen mindenki sokáig, legyen boldog, én meg ma este beb*szok a haverokkal... :)

Rónarider 2014.10.29. 15:04:02

Van 2 vicc ide.

Teljesen bizonyos vagyok benne, hogy a Földön kívül van értelmes élet. Az, hogy nem látogatnak ide, ennek világos bizonyítéka.

Mennyivel elviselhetőbb amikor az okos hülyéskedik, mint amikor a hülye okoskodik.

Amúgy megboldogult nagyapám -legyen neki könnyű a föld- mondta mindig, fiam légy okos, hülyéből már van elég. Nagyfater jó arc volt

Hun_Fighter 2014.10.29. 15:49:58

@sandrew: Jó gondolatok. Konkrétan reagálnék erre a mondatodra, azon belül is az istenre vonatkozó részre:

"A "modern" emberek egyre messzebb kerülnek a valóságtól, természettől, egymástól, istentől (vagy mindeki nevezze ahogy akarja)."

Stephen Hawking Az idő rövid története című remekművében van egy mondat abban a részben, ahol az univerzum születésével foglalkozik, kb. így szól: Ha egyszer le tudnánk írni (tudományosan az univerzum keletkezése utáni pár másodpercet), megismerhetnénk Isten gondolatait.

Itt az a lényeg, hogy egy akkor koponya (szerintem korunk legnagyobb tudósa) felvállalja a hitet. Azt a hitet, ami épp kihalófélben van.

Az eredeti szövegkörnyezetből kiragadva nem üt akkorát az idézett mondat, mint amikor az ember az eredeti helyén olvassa. Ajánlom a könyvet azoknak is, akiket amúgy az elméleti fizika, meg a csillagászat, meg a kvantumfizika nem érdekel. Megéri elolvasni.

Hun_Fighter 2014.10.29. 17:15:03

Klasszikusokat csak szó szerint (mert én sem jól idéztem emlékezetből), íme pontosan az idézet Stephen Hawking-tól:

"Ha viszont mégis felfedezzük a mindenséget leíró, teljes elméletet, akkor
annak nagy vonalaiban idővel nemcsak a tudósok, hanem mindenki számára érthetőnek
kell lennie. Akkor mindannyian – filozófusok, természettudósok és egyszerű
laikusok – képesek leszünk megvitatni, miért létezik a világ, és miért létezünk
benne mi magunk. Ha ezekre a kérdésekre megtaláljuk a választ, az lesz az emberi
ész végső diadala – mert akkor megismerjük Isten gondolatait."

Fauchon (törölt) 2014.10.29. 19:59:37

@Bughi: Méricskélhetsz te a padon napestig, attól még nem fogod tudni, hogy mit miért implementáltak úgy, ahogy. (Plusz üzemanyagot pl. emissziós normák betartása, vagy az alkatrészek védelme érdekében is fecskendeznek be.)
Te tipikusan az az ember lehetsz, akinek ha sztetoszkópot adnak a kezébe, rögtön körzeti orvosnak képzeli magát.

Rónarider 2014.10.30. 10:31:47

@Fauchon: próba-szerencse alapon tanulja az ember az autóját nem?
Így szokott kiderülni, hogy aminek az elméleti lehetősége egy az egymillióhoz, az a valóságban tízből kilencszer bejön. :)

Rónarider 2014.10.30. 10:39:25

@Tökösmákos: Ezt végigrágtam, használtam a Bakos-féle szótárt is (szégyen, nem szégyen). Eme nagyszerű írás amolyan intézkedéshiányos, örökké nyüzygő, de pályát tévesztett bölcsész elme leleménye lehet. Értem én, hogy nem szeret tanulni, meg őt ez butítja, és prekoncepciókat ültet a fejébe, amelyek miatt adott problémának nem tud friss aggyal, elfogulatlanul nekimenni, de ez az ő problémája. Aki használja az eszét az megpróbálja a bevált megoldásokat, majd ha nem jönnek be, akkor innovál. Ha elég kreatív megoldja, ha nem segítséget kér. De bármitől amit megtanult szerintem soha sem kevesebb lesz, hanem tapasztaltabb, sokoldalúbban felkészült.
Aki nem tudja mi a vödör, bajban van a kútnál.

We make the world a better place 2014.10.30. 10:50:08

@oszikari:
"Egyébként a legegyszerűbb eszköz erre a lábad."

Azzal tolod az autót, és csökken a fogyasztás.

We make the world a better place 2014.10.30. 11:08:01

"Teljesen bizonyos vagyok benne, hogy a Földön kívül van értelmes élet."

Vagy a Földön belül.
A Föld felszínén élő lények többségében nem nevezhetők értelmesnek.
-felesleges dolgokat végeznek kutatás(egészséges víz, táplálék, fűtés, közlekedés), oktatás, önfejlesztés, önmaguk képességeinek javítása helyett
-egészségtelenül táplálkoznak
-szennyezik és tönkreteszik a környezetet
-nem követik a logikát, nem a legjobbat vagy a legkevésbé rosszat választják
-az űrbe kijutva is csak lerabolnak és teleszemetelnek, tönkretesznek mindent

We make the world a better place 2014.10.30. 11:17:54

@Hun_Fighter: képzeld el, milyen jókat derülhetnek a háromszögön utazók arról, hogy a Földön fosszilis alapú üzemanyagot használnak, annak is minimum a felét veszteséghőként elfűtik miközben optimalizációról és csúcstechnikáról értekeznek. :-)

ne most (CX) 2014.10.30. 21:37:04

Sok száz mérnök... na ja, de nem ők döntik el mennyit lehet költeni rá. Néha 1000Ft ráköltésével a gyárinál 10-szer jobb megoldást lehet találni.
Nyilván, ahol 10 millió autót gyártanak, ott 1000Ft megtakarítás is már 10 milliárd forint. Az is pénz. A vevő legfeljebb anyázik néha egyet.

Ennél már csak az jobb mikor 25grammos műanyag alkatrészért 12000Ft-ot kérnek. Sok mérnöknek nyilván nem sok köze van hozzá.

ne most (CX) 2014.10.30. 21:52:20

Pista, ez a testtartás.... Hát felértél a csúcsra a biztos.

UdjanMineck 2014.10.30. 22:17:25

@Tökösmákos: Kevés ennyire erős, megrázó és zsigerig ható írást olvastam mostanság, aminek minden sorával egyet tudok érteni. Köszönöm!

(A baj csak az, hogy hiába jutna el potenciálisan mind a 10 millió emberhez itthon, abból alig pár százan értenék csak meg.)

UdjanMineck 2014.10.30. 22:19:59

@Rónarider: szerencsétlen lúzer vagy, aki gyatra szellemi képességeit gőgös arroganciájával és okoskodásával próbálja palástolni - reménytelenül persze.

Rónarider 2014.10.30. 22:26:24

@UdjanMineck: Még az is lehet, de ez nem érv.
Ja és ilyen "megrázó" és "zsigerig ható" írásokat sem nyalok be elsőre.
Hangsúlyozottan szerintem, lehet más szempontok alapján, de leagalább akkora lúzer vagy Te is. Hm?

UdjanMineck 2014.10.30. 22:31:48

@Rónarider: Lehet, hogy lúzer vagyok, de egy döntő különbség máris van köztünk: én nemcsak Bakos nélkül tudtam elolvasni és magamévá tenni Dr. Baranyi Tibor Imre eme írását, de cserébe nem nézem le azokat (a többséget), akik erre képtelenek. Már nem. Veled ellentétben, aki értetlenségét minősítésekkel kompenzálja: "(...) amolyan intézkedéshiányos, örökké nyüzygő, de pályát tévesztett bölcsész elme leleménye lehet. Értem én, hogy nem szeret tanulni, meg őt ez butítja, és prekoncepciókat ültet a fejébe, amelyek miatt adott problémának nem tud friss aggyal, elfogulatlanul nekimenni, de ez az ő problémája."

Rónarider 2014.10.30. 22:35:49

Csak megnéztem ki ez a forma
hu.m.wikipedia.org/wiki/Baranyi_Tibor_Imre
Nincs is több kérdésem.
Filozófus, ráadásul nincs egy önálló gondolata. Szakmája büszkesége.
Körülbelül ilyen lehet a lisztallergiás pék is.

UdjanMineck 2014.10.30. 22:41:53

@Rónarider: Hány könyvét olvastad? Mennyire lehet ismerős mindaz, amit képvisel?

Rónarider 2014.10.30. 22:48:40

@UdjanMineck: Én ezt éreztem, miközben olvastam. És kiderült hogy bölcsész tipp bejött. Az pedig régóta köztudott, hogy aki idegen kifejezések garmadáját használja, mondaton belül is többször, pláne szövegszinten, az kompenzál, vagy komplett hülye. Szerintem ez is bejövős. Te pedig benyaltad az egész maszlagot. Én pedig megnéztem amiben nem vagyok biztos, mert bonyolítja az ipse a mondandóját, ettől nehezebb értelmezni mint egy törvényt. És ha már elolvasom, tudjam mit olvasok. No, nettó hülyeséget, de legalább tisztába kerültem egy kosár indokolatlanul használt, idegen kifejezéssel. Nem nagy haszon, de tanultam valamit. Illetve szerintem hülyeség. Attól még lehet igaza, de hadd tartsam már meg magamnak azt az előjogot, ha közzéteszi, ne értsek vele feltétlenül egyet. Az ilyen kinyilatkoztatás-szerű jólmegmondomság arról, hogy ne hagyjuk magunknak jólmegmondani már az első olvasatra megbukott.

UdjanMineck 2014.10.30. 22:52:36

@Rónarider: Amíg te érzel, addig én tudom, hogy az előítéletesség (bölcsészek ilyenek meg olyanok) és a szóhasználat (ipse, bejövős) árulkodó. Azt árulja el - legalábbis nekem -, hogy az illetővel semmi további beszélnivalóm, vagy együtt-gondolkodni-valóm nincsen.

Rónarider 2014.10.30. 22:53:32

@UdjanMineck: bocs, ebben a cikkben nem találkoztam eredeti gondolattal, csak valami frusztrált vagdalkozáshalmazzal. Így nem is vagyok kíváncsi a többire.

Rónarider 2014.10.30. 22:56:08

@UdjanMineck: tapasztalaton alapuló előítélet.
és hasonló jókat, egy élmény volt!

ommm 2014.10.31. 00:31:31

@ne most (CX): Hja, kérlek, 12-14 órás munkanapokat tolok mostanában, örülök, hogy látok még egyáltalán.

tlantos 2014.10.31. 07:44:29

@MCK:
tegnap: Szentendre-->Lagymanyosi hid budai hidfo: 30perc
Lagymanyosi hid budai hidfo --> Fehervari/Galvani sarok: 25perc

Mumia 2014.11.01. 16:34:41

Azért országúton elég sokat lehet nyerni vezetési stílustól függően. És ehhez még rakéta sem kell. 75Lovas astrával nagypapásan forgalom tempójával haladva 2 óra a 140km-es út. Dinamikusan lassú járműveket megelőzve, meg 1:30 perc volt.

Persze ilyen országon belüli utaknál tényleg nem nagyon érdemes az idő miatt sietni. Én is csak azért szoktam mert jobban szeretek dinamikusan vezetni.

De aki járt már Europában autóval, az tudja mekkora felüdülés amikor beér németországba és végre padlóig nyomhatja a gázt. Mert az azért nem mindegy, hogy délután még világosban érsz oda ahova indultál, és világosban kell címet keresni, vagy a sötétben.

Tommi 2014.11.01. 18:22:18

@ommm: Lesz még Brutális Fizika, ugye? :-)

Bughi 2014.11.03. 10:50:25

@Fauchon: nem hiszem h kell sertegetni a masikat!
eu normakrol szo nem volt,csak fogyasztas csokkentesrol!
es egy keskenyebb gumi pont jo iranyba fogja befolyasolni azt is!
jaaaa hogy az elozo kommenteket nem is olvastad el???

Begérke 2014.11.04. 08:43:31

Az elején beszél arról, hogy meg kellene nézni, hogyan hat a stressz a száguldozó autósokra és el kellene indítani két autót, amelyek közül az egyik vezetője szabályosan vezet, a másik nem és mérni a vérnyomást, stb. - Ezt a '80-as években megcsinálták, van róla OKBT kisfilm, két 1200-as Lada versenyez. A Youtue-on fenn van.

ommm 2014.11.06. 09:15:49

@beg: Ha elolvastad volna Károly hsz-ét, kicsivel feljebb, akkor láthattad, hogy elszólás volt, mert alig pár perccel korábban a kondenzációról beszélgettünk interjún kívül.
Természetesen a kavitációs kazánokról van szó.

csubakkapákó 2014.11.11. 22:41:55

Ommm(ani padme hum) azért ez :"megjegyzik, hogy az efféle szárazon magyarázó, elméleti tanárok miatt utálták mindig is a fizikát (17:45-től)" erős csúsztatás, ha már az általad megadott időponttól visszahallgatjuk, azt mondja B., hogy imádja Károlyt MOST, de gyerekként nem vágta volna le, miről hadovál (tehát már valszeg nem utálja). Tehát a mostani rizsát már vágja, csak szerinte gyermekeknek kicsit más stílusban kellene levezetni a különböző történeteket. (ezzel egyébként egyetértek, bár nehéz megmondani a tutit, hogyan is kellene ezt jól csinálni?) Ez egyébként tisztára az Ő baja, főleg a chemtrailes agymenését figyelembe véve, de akkor sem úgy van, ahogy írtad. Amúgy meg B.-nél és csapatánál nehéz pusztán a hang alapján levágni,hogy csak viccelnek, szívatnak-e, vagy tényleg komolyan gondolják. Ebben főleg J. a mester :-)

2014.11.12. 08:23:00

@Härtlein Károly: Huhh, azt hittem, ilyesmi csak nekem juthat eszembe. De miért nem használtál inkább két tükröt? Akkor nem kellett volna megmodifikálni az órát.

Rocko- 2014.11.12. 23:55:02

csak így magamban morfondírozok ezen, de most már leírom (úgyse olvassa senki), szóval a tudomány egyik legfontosabb jellemzője, hogy nem ad hoc dolgokra épül, hanem konzekvens, reprodukálható tényekre.
gondolom ezen a tényszerű gondolkodás okán Károly meg tudja indokolni azon állítását, hogy ezek az autók az örökkévalóságnak épültek, minden bizonnyal ezt alá tudja támasztani bizonyítékokkal.
meg valahol biztosan van valahol egy konzekvens válasz, hogy ha a kettes Golfja az örökkévalóságak épült, akkor miért kellett felújítani.

de gondolom ez a komment hamarosan az enyészeté lesz.
süti beállítások módosítása