Ezt láttam már párszor.
Tehát óvatosan

  2014. szeptember 22. - Csikós Zsolt Címkék: magazin expressz totalcar újság

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Talán akad még az olvasók között, aki emlékszik a megboldogult nyomtatott Totalcar-magazinra. A kiadvány élt nem egészen két évet, megjelent ötször. Nem nagy truváj, mondanák sokan, de a Totalcar neve jelentett annyit már akkor, hogy amikor kikerült az újság a standokra, a korábbi munkahelyemről rögtön megkerestek, hogy nem akarnék-e visszamenni. Persze abszurd volt a kérdés – az életteli, működő Totalcartól visszatérni a döglődő, nagy darabokban morzsolódó, temetői hangulatú Motor-Presséhez? Lol.

DSC06182
Az utolsó példányból sajnos nekünk sincs már

Nos, engem pont annak a nyomtatott Totalcarnak a büdzséjére vettek fel ide, a Totalcarhoz 2006. november 1-jén. Történt ugyanis, hogy 2005 végén már nagyon menekültem volna a Motor-Pressétől, s kaptam egy ajánlatot először az Origótól rovatot vezetni, majd amikor kábé négy hullámban tárgyaltunk, mindenben megegyeztünk, de fél év múlva sem jött meg a végleges ajánlat, kínomban leléptem egy induló, kicsi internetes újsághoz, amit egy volt kollégám gründolt éppen.

Kellett volna oda még egy-két munkatárs, hogy hitelesek legyünk, akiket a főszerkesztőm kiszemelt, ki is léptek az állásukból, aztán mégis visszacsábították őket, mi meg ott maradtunk mégis ketten, egy majdnem kész, óriási autó-adatbázissal, egy megvásárolt URL-lel, félig felprogramozott újsággal, de nulla névvel, semmi ismertséggel. Mondanom sem kell, ezek után nem indult be a magazin. Én meg ott maradtam a kezemben egy rosszul időzített felmondólevéllel, mellesleg egy építkezés kellős közepén, s hogy rontsam a dolgokat, épp egy gyönyörű, de pénznyelő 124-es kombi Mercit hajtottam akkoriban. Már amikor működött.

Mivel 2001-től írogattam a Totalcarba (eleinte a szabvány TC-s álnéven), addigra néhányszor szóba került, hogy esetleg átlépnék oda, dolgozni. A hirtelen kialakult, kellemetlen helyzet nyomása alatt megkerestem hát Karottát, vázoltam neki a nyomorult állapotokat, majd megkérdeztem, nincs-e hely náluk. Nem a legjobb feltételek állásváltásra, de ezt dobta a gép. „Adj egy hetet, megnézem” – válaszolt. Egy hét múlva felvettek, Karotta nem használta ki a szorultságomat, nagyon korrekt volt. A nyomtatott újság hátán úsztam be az internetes sajtóba, hiszen úgy volt, hogy eleinte az termeli majd ki a fizetésemet.

DSC06184
Ez volt az első kiadás. Még sok az életlen fotó, az újság dinamikája sem az a hűde. Később sokat javult

Mert a Winkler ugyan dolgozott addigra már jó sokat a sajtó nyomtatottabbik felén, de ő nem akart még egy újságot főszerkeszteni, meg azok, amiknél dolgozott, amúgy se autós újságok voltak. Karotta a net felől jött, a többiek meglehetős undorral álltak hozzá ehhez az egész magyar nyomtatott autósújság-témakörhöz, s magukhoz a termékekhez is. Teszem hozzá, volt benne igazság. Én, mint ólomszedett sajtós, viszont pont alkalmas voltam egy efféle újság elkészítésére. Hogy jön ide az Expressz? Hát ők adták rá a pénzt.

Az ötlet egy Bea nevű csajtól jött, aki mindenféle új projekteken dolgozott az Expresszen belül, s kitalálta, hogy a Totalcarral kellene együttműködniük. A TC-magazin lényegében az ő babája volt, és ahogy mi kívülről láttuk, nem sok támogatást kapott hozzá odabent. Ettől még teljes erőbedobással tolta a projektet.

Tehát adott volt a feladat: a Totalcarnak le kell szállítania a meghatározott dátumig egy újság teljes, nyomdakész pdf-jét (ami azért egy meglehetősen precíz, sok-sok speciális egyebet tartalmazó, nagy felbontású anyag, nem az az összecsapott házi pdf), mínusz hirdetési oldalak, s ezért cserébe kaptunk egy adag pénzt.

DSC06186
Régi nevek az impresszumban

Egy még a Motor-Pressétől ismert, zseniális grafikus kolléganőmmel, Zaják Pirivel, egy másik újságtól kvázi kilopott, öreg, tartalék Macintoshon (amin megfelelő programok sem voltak), napi tizenhat órában raktuk össze a magazint. Sajnos a grafikus igazából a művész egy újságnál, s a végleges munkát elvileg a korrektor, a képszerkesztő, a retusőr, a tördelő végzi el – nos, őket csetelve-botolva magunk pótoltuk. Piri ügyesebben, én amennyire tudtam, annyira.

Mivel a nyomtatott újság az azt íróktól is más módszereket követel (tervezett keretesek, nagyjából lyukra írás, precíz, szabványos műszaki adatok, utólagos képaláírások), a többiek közül is páran hideg zuhanyként kapták a nyakukba az új feladatokat – senkinek nem volt könnyű, tizenkét évnyi, profin működtetett sajtógépezet után rettenetes szecskának éreztem azt, amit műveltünk, de legalább szabad volt a kezünk – ez a fele mérhetetlenül üdítő volt.

Képzelhetik, amikor – talán 2006 decemberének közepén – letámasztottam a motoromat a Duna Plazával szembeni, hatalmas irodaház előtt, s kipufogószagú bőrdzsekimben, ujjaimmal a kész újság fájljait tartalmazó apró pendrive-ot morzsolgatva behatoltam a sok emelet magasan fölöttem terpeszkedő Expressz-várba. Szinte ijesztő volt, emeleteken át, irodák százaiban elegáns öltönyös férfiak, igényesen kivitelezett, kosztümös nők, mindenki sürgött-forgott, láthatóan az utolsó segédszámszeríj-hordozónak is külön, dedikált serpája volt. És annyi igazán kommmmmoly mobiltelót sose láttam még egyszerre, mint ott, akkor, ráadásul mind használatban volt.

DSC06190
Orosz Peti és a Bazeg

Igazi ufó voltam abban a környezetben, ott, a sok, Nagyon Fontos és Hozzáértő ember között. Abból, hogy mennyit kellett várnom, mire Bea előkerített valakit, aki egyáltalán meg tudta nézni, mi van a pendrájvon, s hogy Bea is, illetve az az illető is mennyire csodálkozott, hogy a magazin hajszálpontosan, időre készen lett, sejtettem, mit gondolhatnak arrafelé az én kis, nyolc düledező íróasztalos, 2,20-as belmagasságú irodámban a nedveit folyamatosan sziszegve eregető kávéfőző mellett működő, a Velvet egyik szegletébe belezsúfolt Totalcaromról, ahonnan csupán két ember létezését fogadják el, Karottáét és Winklerét. Őket is a tévé miatt, az internetes újságokat abban a körben még a kínai kétszáz forintos zseblámpákkal és a Józsefvárosi piac vietnami büféjével emlegették egy mondatban.

Persze a gyanús TC-magazinnal csak szegény Bea foglalkozott, ő úgy gondolta, hogy ebből az újságból azért az Expressz is szépen tudna profitálni, ha netán ínségesebb idők jönnek. A többiek úgy tűnt, tojtak rá. Mi, a TC tartottuk az időpontokat, az Expressz nem, az egyik ott ülő illető megjegyzéséből – „nahát, már itt az újság, de hiszen még el se kezdtük szervezni a hirdetéseket!” – (mindezt egy héttel a nyomtatás előtt) véletlenül megtudtam, mennyire veszik komolyan a dolgot.

DSC06199
Az akkori indexes főszerkesztő-helyettes MX-5-öse, amit stúdióba vittünk, de ettől még nem lett szebb

Hogy azért fehér oldalak ne legyenek benne, tele is lett az újság az utolsó pillanatban az Expressz saját berkeiből összelapátolt hirdetésekkel, külső, valóban fizetős viszont szinte semmi nem termett. Így a magazin nem hozott pénzt az Expressznek, mert tévedés ne essék: sajtótermékeknél a vételár legfeljebb a papír, vagy ha nagyon drágán adják, akkor esetleg még a nyomdaköltség kifizetésére elég, a dolgozói béreket, az irodabérletet, áramot a hirdetések állják. Ezek az „utolsó pillanatban eszmélünk”-jelenségek a magazin további részeinél kivétel nélkül megismétlődtek, nem véletlen, hogy a tűrhető eladások mellett, ám finanszírozás hiányában nem sokkal később megszűnt az újság.

Jó volt, szép volt, nekünk lett belőle pénzünk, nekem személyesen lett belőle egy jó állásom. Én hálás vagyok az Expressznek, hogy legalább annyi lett, amennyi lett, de sajnálom, hogy elpuskázták a lehetőséget. Szegény Zaják Piri még saját pénzből vett is egy új Macintosht, hogy masszívan tudja készíteni az újságot, majd a TC-magazin megszűnése után jól munka nélkül maradt, ő volt az igazi vesztese ennek a bénázásnak.

DSC06197
Karotta végül asszem akkor vette az Avantime-ot

Viszont az Expressz... A lap szélén ragadt dobozra érkezett múlt heti figyelmeztetés révén jutott csak megint eszembe, hogy létezett. Az a hatalmas, erődítményszerű épület benne azzal a sok, Nagyon Fontos és Hozzáértő emberrel... Merthogy Expressz évek óta nincs, felvásárolta a Jófogás, ami ugye, csak egy lenézett, új, apró, internetes hirdetési magazin volt akkor. És az Expressz azzal a lendülettel valahogy el is tűnt a Jófogás egy odvas fogában. A Totalcar? Köszöni, jól van, már nem nyolc, hanem tizenkét, egészen masszív íróasztalunk van, a belmagasság pedig már bő négy méter, fejlődünk. Az olvasók? Köszönjük, kétszer annyian, mint akkor.

DSC06202
Balázs Viktor szerezte e látomást

Csak azért írtam le ezt az egészet, mert az Expressz példája nem egyedi. Sorra látom magam körül megnyekkenni, olykor meg is dőlni azokat a vállalatokat, ahol értekezleteken stratégiákat kitaláló, céges autót három év után kicsit nagyobb céges autóra lecserélő, Nagyon Fontos és Hozzáértő emberekből álló óriási vízfejet egy apró, kifacsart termelőbrigád tart el. Ezek a vállalatok meglepő gyorsasággal tudnak összeomlani – a szomorú csak az, hogy mindig azok szívják meg a pusztulást, akik az igazi munkát végezték. Mert tudják, a Titanicon is a gépészek haltak meg először, a hajó gyomrában.

Nézzenek körül, ha nagy a cég és nem értik, miért dolgoznak annyian a feljebbi osztályokon - tartsanak egy állást azért a tűzben, az ördög nem alszik.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr86719339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

castroll 2014.09.22. 17:57:48

LOL!
Kiváló végszó!! :-)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.09.22. 18:11:04

Nagyon jó cikk, így változik a világ dicsősége, mert ami elmúlik az azért múlik el, mert jobb jön helyette, ettől szép a nyugati mintájú kapitalizmus.

Remélem a TCnél azért figyelitek hogy mi jön legközelebb és már gyakoroljátok a holografikus megjelenítést :)

Mamagaio 2014.09.22. 18:12:52

Jó cikk, sok igazsággal, de hozzáteszem: ez az Index esetében ugyanúgy esélyes (sőt). A Totalcar-nak most jól megy, de ki tudja mi lesz később. Senki.
Minden sokkal gyorsabb most mint régen, ez azzal is jár, hogy gyorsabban és magasabbról lehet bukni.
A pont a végszóban is bent van. Amíg nem a saját cégedet irányítod, bármikor kirúghatnak.

Nem Penny hajója 2014.09.22. 18:19:29

Kár azért a lapért, minden számot megvettem.

Csík: arra egyébként nem gondoltatok, hogy ti adjatok ki Totalcar nevű lapot? Hirdetni itt ingyen tudjátok, a reklámfelületeket meg el lehetne csomagban adni a totalcar.hu-val.
Ez nem merült fel?

jürgen baromartz 2014.09.22. 18:35:48

szóval Csikós régen "bakos" nicknévvel publikált a totalcaron. ma is tanultam valamit. :D

yenoee 2014.09.22. 19:28:54

Ez egy olyan cikknek tűnik, amit nem szokás csak úgy elengedni.
Helyzet van?

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2014.09.22. 19:37:02

Hú, azok az újságok még most is meg vannak.
Meg a Boest of Totalcar könyv is.
Abból nem terveztek újabb kiadást?
Vagy az első is nagy bukta volt?

Csikós Zsolt 2014.09.22. 19:37:43

@Nem Penny hajója:
Nyomtatott sajtót? Reménytelen :-)

@jürgen baromartz:
Mások is publikáltak azzal, az volt a Mátyás király álruhában.

Autopeti 2014.09.22. 19:40:50

Ha lapot nem is, de minden év végén egy összefoglaló könvyet kiadhatnátok, benne néhány érdekesebb teszttel, a TC-flotta alakulásáról szóló írásokkal és minden egyébbel, ami abban az évben említésre volt méltó. A részleges ismétlés sem lenne baj, egy helyen meglenne minden könyv formájában és nem kellene a netet túrni ha valami újra el akarnék olvasni. Egy 7-9 ezer ft-ot szerintem sokan adnénk érte.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.09.22. 19:53:55

Az első fotón nem az utolsó, hanem az utolsó előtti hiányzik (2008. július 23, 2. évfolyam 2. szám). Az első évfolyam 2 (!) számán még rajta volt, hogy megjelenik évente négyszer. :-) (Volt egy +1 is hatodiknak, egy vékony Expressz melléklet, az első évfolyam után. Megvan az egész a szekrényben, az autókatalógusok között/alatt.)

gromek7 2014.09.22. 20:02:27

Ez nagyon penge lett!

Csikós Zsolt 2014.09.22. 21:00:39

@bonifac:
Egy csomó olyan vékony kiadvány volt, az Expresszekbe voltak befűzve, legalább nyolc vagy tíz készült :-)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.09.22. 21:06:12

@Csikós Zsolt: Mik derülnek ki. Expresszt nem vettem, azt a vékonyat sem tudom, hogy és miért.

Arra emlékszem, hogy amikor vettem a nyomtatott TC-t, az újságos sem találta. Aztán kiderült, hogy azért, mert nem az autósújságoknál volt, hanem a hirdetősvackok (Expressz) között.

Oldm4n 2014.09.22. 21:10:33

@Mamagaio: Ha a saját céged irányítod bármikor kivégezhetnek. (Adóhivatal, hitelezők, piaci árindexek, befektetői bizalmatlanság, etc. etc.) Nagyot, igazán nagyot nagyon fentről lehet esni...

Sassika 2014.09.22. 21:14:46

A megvásárolt URL, az a domain, ugye? ;)

EPP · http://eppcobra.blogspot.com/ 2014.09.22. 21:16:37

Szívemből szóltál. Hány cégnél van ilyen...
És elmondásod alapján te csak külsősként láttad ezt. Nekem volt szerencsém egyszer a vízfej és a dolgozok között a lehető legszarabb szerepet eljátszani... brrr... fentről 15-en baszogattak, mindenféle újabb és újabb bürokratikus akadályokat gördítettek elém, és kaptam egy ( azaz 1 ) kollégát, aki elvileg megcsinálja a feladatot. :)

uki 2014.09.22. 22:13:34

@Oldm4n: Pontosan. A saját cég irányítása se csak abból áll hogy az ember mereszti a segget a borfotelben es számolja a dellat. Lehet nem rúgják ki, de ahogy írtad is majd jön a konkurencia, név, stb es es egy övön aluli ütéssel ad egy KO-t. Az se kellemesebb.

Jók ezek az "offtopic" a nosztalgikus cikkek is, jöhetnek meg, biztosan van meg mit mesélni.

gumifust 2014.09.22. 22:34:08

Miért olyan reménytelen a nyomtatott sajtó ? A rozsdakupac már elég régóta gurul és meg is szoktam venni az újságot, mert bármennyire is gyors az internet meg jó az e book, a nyomtatott újságot és könyv olvasási élményét semmi nem adja vissza. A régi újságokat és cikkeket végigpörgetve teljesen más érzés fog el, mint klikkelgetve a monitor előtt. Az írott sajtó MARAD ! A számítógépes tartalom meg addig tart amíg van net meg áram , ha ez nincs mindenki munkája kútba vész. Egy ekkora vállalatnak mint a tiétek, saját véleményem szerint még ha egy alacsony példányszámban is és esetleg ráfizetéssel is tartanotok kéne saját újságot.

Tirpákium 2014.09.22. 22:41:32

Jó cikk és hogy mennyire az, azt az is mutatja, hogy az az oltonyos, kosztumos, serpás csapat sem síratja a múltat azóta, hanem inkább más cégek nevei alatt ugyanolyan operabáli hangulatban élik a "szerény" kis életuket.

GGG54 2014.09.22. 22:53:03

Azert en azt hiszem, hogy Mo-on meg mindig jobb egy multinal dolgozni, mint vmi kkv-nel, ahol a fizetes altalaban 'okosba' van megoldva... Bar nalunk is, oltonyos, kosztumos senkihazibol nincs hiany, de egyik fulemen be, masikon ki, szarok rajuk, meg a diplomaikra.

Csikós Zsolt 2014.09.22. 22:54:41

@gumifust:
Hm, attól, hogy te megveszed, még nem lesz szebb a világ. Hadd ne menjek bele, 20,5 éve ezt csinálom, ismerem kívülről-belülről, nem akarok szájszkanderezni, de itt egy valahány éve user véleménye áll olyasvalakiével szemben, aki pöttyet beljebb van, minden dimenzióban. Hogy a rozsdakupacosok eladnak pár ezer példányt, még nem jelenti, hogy stabil megélhetésük van. Pedig tényleg drukkolok nekik, de különösen Magyarországon a nyomtatott sajtó rettenetesen földbe állt, bárki, aki a szakmában mozog, több órás előadást tud neked tartani erről. Az a csoda, hogy létezik még olyan, akinek ez az olvasói oldalon még nem tűnt fel.

Csikós Zsolt 2014.09.22. 22:57:32

@gumifust:
Egyébként tavaly adtam el az 1948-1951-es Autó-Motorjaimat. Porladnak, pedig széltől-fénytől-párától óvva tartottam őket. Azok az Autópiacok, amikbe szakmám elején írtam, mint törékenyek, megsárgultak. Viszont itt egy link:
totalcar.hu/magazin/kozelet/vontato/

A Totalcar első cikke, három másodperces kereséssel kidobta a Google. Melyik az örök élet? Hm.

Majdénmegmondom 2014.09.22. 23:42:14

Digitális változatban nem lehetne megjelentetni azt az öt számot? Vagy legalább beszkennelné valaki? :)

gumifust 2014.09.22. 23:45:05

@Csikós Zsolt: Jogos persze , értem én. Azaz értve értetlenkedem. Értem, hogy mire mondod azt, hogy már nincs értelme nyomtatott sajtót csinálni, mert a kereslet olyan szinten lecsökkent, hogy senki nem fizet jóformán az újságokért és ezzel szemben a netes sajtó előnyei .... .
Ok ez mind igaz. De ha nem lenne pl neted akkor oda a google , de ha van is, más egy régi cikket olvasni a monitorról és más egy kényelmes fotelben lapozgatva. Kicsit olyan ez, mint amikor azon megy a vita, hogy letorrentezzem a filmet, vagy megnézzem moziban? Mind a két út egy helyre vezet csak az élmény más.
Én megértem, hogy nem fizetődne ki a Tc-nek az írott sajtó , csak szimplán örülnék neki ha ismét lenne. Mondjuk ezzel szemben az is röhej hogy minden reggel elárasztják a metrót és buszmegálló környékét az ingyenes sok oldalas semmit érő lapok amik jobb esetben belelapozás után a kukában rosszabb esetben a szél által kergetve azt utcán és sínek között bóklásznak.

Nem Penny hajója 2014.09.22. 23:48:45

A poszt apropója amúgy az, hogy valami hasonló van kialakulóban a Totalcar tulajnál is, mint régen az Expressznél?

octy 2014.09.22. 23:49:25

@Csikós Zsolt: Na pont ez a téma b*ssza a csőrömet már régen. A TC régi cikkei minimum olvashatatlan formában jelennek meg, de a leginkább zavaró probléma az, hogy rengeteg fotó eltűnt a null porton. Remélem, valamit tudsz annak érdekében tenni, hogy mások, esetleg az aki tudná javítani, foglalkozzon ezzel.
Mert így a TC archívuma is szépen tönkremegy.

Többször előfordult hogy egy cikkben hivatkozás volt egy régebbi írásra (5-7-10 éves), amit talán nem is olvastam anno. Megnyitottam és rosszul tördelt szöveg, be nem töltődő képek helye fogadott. A képek linkjei érvénytelenek voltak már.

Ha már itt tartunk, a mostani cikkeket valaki ellenőrzi?
Hónapokig küzdöttek sokan azzal, hogy a galériában kisebb képek jelentek meg mint a cikkben. Én is. Állandóan váltogatni kellett az üzemmódokat hogy valamit lássak is. Több gépen, több böngészővel is tapasztaltam. Mások is. Nektek nem tűnt fel?

Rocko- 2014.09.22. 23:51:26

@gumifust: a rozsdakupac erősen kezdetleges dolog.

gumifust 2014.09.22. 23:57:28

@Rocko-: Lehet de a 900 ft érte nem vág földhöz és remek képek vannak benne és jó az irány amerre haladnak.

Csikós Zsolt 2014.09.23. 00:25:19

@gumifust:
Azok annyiból is készülnek és annyit is érnek. Magyarországon az igényes nyomtatott sajtót tényleg a filléres okádékbulvár tette tönkre. Sajnos: utóbbira nagy az igény.

@Nem Penny hajója:
Nem, úgy tudom, nem, szerencsére. De látok sok újságot, ahol igen, és nem tudunk mindenkit megmenteni.

@octy:
Volt egy szerkesztői rendszer megújulás 2009 táján (talán 2010-ben), amikor az index áttért egy új formátumra. Nekik nem keresik a régi cikkeiket, vagy csak kicsit, nekünk igen, mert magazinjellegű újság vagyunk, nem kevés tanácsadós cikkel. Hirtelen a képek formátuma nem stimmelt, egy csomó cikk képeit elnyelte a váltás, azokat kézzel, egyenként kellene újrafotosoppolni (ha meglennének valahol, valamelyik gépen), újra feltölteni. Borzalmas meló, a töredékéhez sincs meg az emberanyag. A fantaszták átgondolatlan kavarása tény, hogy szét tudja baszni a képi tartalmat, de a szövegek ott vannak mind :-)

Flankerr 2014.09.23. 00:50:55

@Csikós Zsolt: Az ilyen eredettörtének is a Csikós legendárium részei nálam, köszönöm az élményt :)

Na?? 2014.09.23. 04:39:07

@Csikós Zsolt:
Mert ti nem filléres bulvárokádék vagytok, mi?
Meg gondolom, a nyomtatott sajtóban tudni kell írni.
Ahogy észrevettem, itt nálatok ez nem feltétel, nem is nagyon tud senki.

Egyébként nem a bulvár tette tönkre a nyomtatott sajtót, hanem az internet.

Pensivo · http://ebbenmaradtunk.tumblr.com/ 2014.09.23. 05:14:40

"Nagyon Fontos és Hozzáértő emberekből álló óriási vízfejet egy apró, kifacsart termelőbrigád tart el"

Így van! Éljen a munkás-paraszt egységfront. A sok burzsoá reakciós pedig reszkessen, mert a munkásököl lecsap! És most az internacionálét!

S2000 2014.09.23. 05:21:15

Nagyon tetszett ez a cikk, köszönet!

TomT 2014.09.23. 06:35:41

Milyen kár, hogy a nyomtatott sajtónak szinte vége.

Pedig érdekes kísérlet lenne nyomni vagy háromféle borítót, a változatlan tartalomnak különböző címeket adni, és mondjuk kétnaponta lecserélt borítóval tenni ki a standokra a lapot.
Ahogy online megy, szimpatikusan, etikusan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.23. 06:43:03

Mennyire alapvető jelenségről szól a cikk :) Nagyon jó egyébként, de ez a világon mindenhol így van, valahol ez a cégek természetes szelekciója.

Amúgy a témában olvasnivaló : fenteslent.blog.hu/2013/09/09/a_humbugszakmak_jelensege

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2014.09.23. 06:52:18

Mondtam már, hogy Csikós for Prezident? :)

qmatch 2014.09.23. 07:02:55

Az öltönyösök nélkül nem jön a pénz - aminek a jó része elakad az öltönyösökben.
Ha "kis, saját, áramvonalas" céget csinálsz, akkor is öltönyösöktől szerzed a melót és a pénzt, csak nem vagytok egy kerítésen belül.
És ha többre vágysz, előbb-utóbb Te is elkezdesz a köreikben mozogni, még több melót-pénzt szerezni , öltönyt hordani.
Ha emellett nem jut időd dolgozni, akkor felveszel pár serpát , és persze megadod Nekik azt a fizetést, amire Te mindig is vágytál és helyesnek tartottad. ...mindig, minden körülmények között.

...és szerényen kormányozod - immár öltönyben - a "kis" cégedet, eszedben sincs sok pénzt kivenni belőle, hiszen sosem tartottad helyesnek ... a serpákat persze kényezteted, hiszen azt mindig is fontosnak tartottad.....

Azt hiszem, aki pénzért kuncsorog nap mint nap, az megtörik derékban, megalázkodik , seggeket nyal ki, esetleg térdel vagy bokát fog .... Ember legyen a talpán, aki ezek után ember tud maradni - talán ezért is előny a gerinc néküliség és a prosti hajlam ezekben a "munkakörökben".
Na ARRÓL LEHETNE vitázni, hogy JÓL csinálják-e amit csinálnak - de , ugye , ismerünk itt lent a gépházban is dilettánsokat bőven ....

Tirpákium 2014.09.23. 07:33:48

...és a WC-n ulve sem jó a padet lapozgatni. Oda valódi nyomtatott sajtó kell :D

Tirpákium 2014.09.23. 07:43:10

De a legjobb mégis az lenne, ha a lejobb írások be lennének tordelve A3-as méretbe és ki tudnék legalább magamnak nyomtatni minden hónapban egy Totalcar magazint.

zutyi128 2014.09.23. 08:51:28

Nagy kár,hogy megszünt.Nekem megvan mind az öt kiadás.Ídőnként jó belenézni.

effendi79 2014.09.23. 09:26:54

@Csikós Zsolt: Kimaradt az életútból a Motorpressés visszakanyar, talán 2007 táján taálkoztunk ott (a Hajógyári szigeten), akkor minket raktak oda rendszergazdának, Te meg pont akkor mentél el onnan, mikor azt a "kedves" félig német/osztrák nőt tették meg uralkodónak.

2014.09.23. 09:36:24

jó írás, de én már csak Kovács Alexandra key account managerre emlékszem belőle

Mamagaio 2014.09.23. 09:46:20

@Oldm4n: Pont hogy nem és ez a lényeg!
Alkalmazottként, szinte teljesen biztos, hogy váratlanul ér majd a kirúgás, reggel bemész és egy tárgyalóba hívnak (jobb esetben a HR-es is ott lesz), ahol felajánlják a közös megegyezést kb 2-3 hónap fizetésért (ha már ott vagy pár éve). Mire kiérsz, az IT-s csávókám újrainstallálja a géped, összepakolsz és kb 10-re már otthon is vagy. Ebben benne van a sör a sarki boltból.
Saját céged esetén, természetesen csak akkor tudsz megélni, ha legalább minimálisan követed az alapokat: azaz tervezés, pontos könyvelés, tartalékok, stb. Itt most nem a "hozok számlát majd" típusról beszélek. Ebben az esetben pontosan tudnod kell már előre, hogy mivel tudsz gazdálkodni és milyen kötelezettséggel jár az adózás, a járulékok és egyéb költségek ami miatt NEM érhet váratlanul semmi.
Az hogy csak egy ügyfeled van és az megszünteti a szerződést nem tartozik ide, mert az nem egy vállalkozás, hanem max fizetési kiskapu.
Ezért és a felelősség miatt sem érdemes fikázni egyik társadalmi csoportot sem, hiszen nem látsz bele igazán, hogy mit csinálnak. És a semmiért nem adnak pénzt sehol (versenyszférában!).
Ami pedig az "igazán nagyot fentről lehet csak esni" dolgot illeti, az esetek döntő többségében azért nem igaz, mert ezeknek a nagyon magas pozícióban tevékenykedő embereknek több érdekeltségük van. Hisz nem véletlenül ülnek ott, majd pont a saját életüket ne rendeznék be szépen? Maximalizált hozam, minimális kockázat. Egy vezérigazgató minimum 3-4 másik helyen ül még igazgatóságtanácsi székben, amellett, hogy bizonyára saját befektetési vonalai is vannak.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2014.09.23. 09:57:48

Azt hiszem az idő sok mindent megszépít, meg más lehetett ezt belülről látni, de én jól emlékszem rá, h azonnal tepertem az újságoshoz, amikor megjelent az első szám és hát... Mondjuk ki, elég gagyi egy lap volt. (bocsánat)

Persze, attól lehet, h fogyott, sok TC rajongó megvette, de én nem sokat jósoltam neki. Meg hát 2007 -ben egy nulla előélettel, viszonylag kevés új infoval teletömött újságért 593 Ft -ot elkérni... Szerintem ma sem adnék érte annyit, pedig hol vagyunk már attól a forint erőtől...

/tényleg elnézést, nem bántás, de én akkor így láttam/

közösperonos átszállás 2014.09.23. 10:01:21

@Csikós Zsolt: "Borzalmas meló, a töredékéhez sincs meg az emberanyag."

Hát így "sárgul" a netes lapok "papírja". A régi netes oldalak tele vannak broken linkkel. Ha meg egyszer megszűnik a lap, egyik napról a másikra fog az egész eltűnni a netről, mintha sose létezett volna, sajna.

Arculatervin 2014.09.23. 10:28:37

@gumifust: @Csikós Zsolt: Ez főleg gumifüstnek szól. Én egy más érdekeltségben mozgó cégnél vagyok grafikus. Negyedéves ingyenes kiadványunk van, ami 56+4 oldal, 4+4 szín, borító matt fóliázott. Elég kis igényes az egész. Ez az egész mutatvány 10.000 példánynál cirka 1.8-2 millió forint. Ebben nincs benne a grafikai szerkesztési díj, mert ugye, fixért dolgozom. De külsős cégnél 350.000-től indulna. Azért ezt az összeget valahonnan oda kell tenni.

ommm 2014.09.23. 10:41:35

@Na??: Szerencsére van rá megoldás: olvass mást, az Internet hatalmas és ott kalandozol, ahol csak akarsz.
Sok-sok évet dolgoztam nyomtatott sajtóban- és kiadókban és úgy gondolom, hogy az internet sokkal-sokkal alkalmasabb a hír- és információközlésre, mint bármilyen nyomtatott médium, kivéve a könyvet.
Fejlődés, tudod, van ilyen. A palatáblára sósavval írók is gyűlölték Guttenberget...

Csikós Zsolt 2014.09.23. 11:11:44

@effendi79:
Nem, 2007-ben biztosan eszembe se jutott visszamenni, a Nagyszőlős utcában egyszer voltam, a papírjaimért :-)

@klarky:
Én is ezt mondom. Hiszen nem volt mögötte rendes (print) szerkesztőség :-)

kneissl 2014.09.23. 11:14:41

A tabletet még csak-csak be tudod magaddal vinni a mellékhelyiségbe de azért az LCD monitorral macerás a legyeket csapkodni...
:-)

butschq 2014.09.23. 11:32:38

@kneissl: Akkor én mit szóljak a crt-hez? :)

pinczes92 2014.09.23. 12:44:44

A kompakt tesztes cikk, kijött online is?
Ha igen valaki be tudná linkelni ide?
Köszi előre is!

közösperonos átszállás 2014.09.23. 13:07:40

Egyébként most akkor tényleg, mi is az apropó? Jönnek majd más TC-historys posztok is? Vagy mostantól hivatalosan is utáljuk az öltönyösöket?

rognork 2014.09.23. 13:34:19

Nekem is csak később esett le, hogy a veteránba író Csikós az megegyezik a totalcaros Csikóssal. Meg is néztem egyszer magamnak a tesco parkolóban amikor a Kubinyi Zastavája levert mindenkit. 2007-ben talán.

szemeteske 2014.09.23. 13:36:09

@Csikós Zsolt: Érdekes, hogy az "okádékbulvárt" említed. Nem érzed úgy hogy az utóbbi pár évben a TC is kissé "túl laza" lett?
Egyre inkább azt látom, hogy az Indexre kivágtok valami hatásvadász klikkmágnes címet (kb.: "Ez jobb mint egy BMW?"). Ennél nagyobb (autós)bulvár nem kell.

Pepejoe 2014.09.23. 15:40:41

Kis országunkban épp ez van mindenhol, mint ami az utolsó pár mondatban elhangzott, akár én is megfogalmazhattam volna.
Ide bárki behelyettesítheti magát, aki magára ismer diplomás improduktív emberként: TI vagytok azok, akik miatt röhögnek rajtunk a külföldiek itt is és külföldön egyaránt, legyen szó egy pár főt foglalkoztató magyarországi cégecske létrehozásáról vgy a magyar politikai érdekérvényesítésről, MIATTATOK nem vesznek minket komolyan. TI csináltok kevés kivételtől eltekintve minden magyar és jól prosperáló cégből egy rakás híg sz.rt, a hozzánemértésetekkel és azzal, hogy ahogy Csikós úr is írta, vízfejet csináltok. Hozzátok a havert, a feleséget, a rokont, a kutyáját és a macskáját. Ha elfogytak a pozíciók, csináltok. Akármennyit, mert produktíve dolgozni egyikőtök sem akar, tehát a főnök megfelezi a munkáját, kell még egy igazgató egy másik területre de nahát, az sem akar dolgozni, kell egy asszisztens, az sem akar, kell egy pályakezdő, aki 90-ért már ténylegesem meg is csinálja. Persze ezen a szerencsétlenen kívül mindegyikőtök 400k. bruttót akar minimum mert nehogymá', diplomátok van. MIATTATOK nem ér semmit a diploma, a mégis hozzáértő része nem talál munkát MIATTATOK és le kell tagadnia a végzettségét, hogy felvegyék a mekibe vagy a madarasba. Mert arra ügyeltek, hogy közétek ne kerüljön ilyen ember, aki ért is hozzá és tán' belevilágít a Napba mert nem elégségesre végzett a FIZETŐS (hahaha) suliban, mert akkor látszódna az alkalmatlanságotok az élethez és a "munkátokhoz". Egy jobb tulaj ezt látva kivág titeket mert az az egy lefőz titeket. Tehát maradtok a kis belterjes közösségetekben és csináljátoka semmit, a cég pusztul, egyre többem vagytok (hátha ezen múlik) és már nincs kit idehozni, marad Pirike, akit dugtatok a koleszban vagy a józskapista, akit szintén körbeadtatok. Azért jó, hogy ott van minden ismerős mert legközelebb ő segít, amikor ezt a céget tönkretettétek és kell egy újabb jól tejelő állás. Próbáljátok meg ezt külföldön, hazavágnának titeket. De inkább mégse próbáljátok, további rossz hírünket keltitek, így is elég szégyen az, amit itt tesztek. Nyilván ti is sejtitek ezt, hisz' csak itt játszátok a "karrieristát", kint szembesülnétek az alkalmatlanságotokkal. A végén a "legjobb", hogy a sajnos elkerülhetetlen csőd eljövetelekor vagy egymásra mutogattok vagy az utolsó pár hetet a cég életében egy hirtelen megbetegedés miatt betegszabin kell tölteni mondjuk, így nem kell az utolsó gyűlésen benyögni a pár megmaradt produktív embernek, hogy a hirtelen megszűnt munkahelyük miatt munkanélküliek lettek. BENNETEK nincs alázat és tisztelet semmi irányába, aminek bármi köze van a munkához. A következő zsíros haver-általi "melóhelyeteken" persze már úgy mesélitek, hogy nem rajtatok múlt és ilyenolyan pozíciótok volt. Amihez persze nem értetek, de ez az új helyen sem fog feltűnni, hiszen ismét hasonszőrűek közé kerültetek.

solkim001 · http://travelbug.blog.hu/ 2014.09.23. 16:02:52

Szeretem az irott sajtot (valaha Veteran elofizeto voltam), de tobb mint 2 eve, hogy elkoltoztem Magyarorszagrol es 10000 km-re az otthontol szinte lehetetlen nyomtatott formaban megszerezni a hireket.
TC az egyik, amit ezek miatt (is) szeretek olvasni/hallgatni.

Oldm4n 2014.09.23. 16:28:03

@Mamagaio: Saját példámon igazolom az állításom. 2009-ben lehetett sejteni, hogy több évtized után, pozitív éves záróegyenleggel meg fog szűnni a munkahelyem, ahol középvezető voltam évtizeden át. Még két évig (!!!) vonszolta a belét a cég, mire becsődölt. Így, amit leírtál gyakorlatilag szinte csak a fegyelmi vagy érdekellenes vétségért építenek le multinál, és ismétlem, több évtizedet töltöttem ebben a környezetben! Volt aki így távozott tőlünk, szóról szóra, csávókám lopott. Nem kicsit, nagyot. (Nem került börtönbe.) A többiek, akik nem loptak, rendesen megkapták a felmondásukat, időben, végkielégítést, papírokat, mindent. A párom is, mikor multi megszüntette a pozícióját, három hónapra előre szóltak, addig felmentették a munkavégzés alól, kapta a fizetését, nála maradt 90 nap felmondásra a cégautó, benzinkártya, telefon, laptop, minden. Nem fegyelmivel jött el ő sem. (Legnagyobb gyógyszeripari multi ami az országban van.) Volt ideje munkát keresni, így nem esett ki egy napra sem.

Régebben (még a multi előtt) cégeztem, építőiparban volt vállalkozásom egy nagyon speciális és kurrens területen. (Vízzárványok radiográfiás feltérképezése építési területen) Nagyon jól prosperált, szép felfelé ívelő grafikonokat tudtam rajzolni az irodám falára a hitelezőknek (1993-4) amikor elkezdte az állam a "körbetartozás" kezdetű játékát. Hihetetlen gyorsan ment csődbe a cég, a fejem kapkodtam, hogy huss, amiért évtizedet dolgoztam éjjel-nappal, egy pillanat alatt ment csődbe, pedig én megcsináltam, amire szerződtünk! A mai napig milliókkal tartozik állami megrendelő, akin reménytelen behajtani a követelésállományt. Hidd el, nem a levegőből beszélek, tudom, mi megy cégben, mi megy a multinál.

Ami a magasságot illeti - azt hiszed, egy nagyvállalatnál egy vezérigazgató az egy valaki? Óriási tévedés. Valószínűleg a magyar képviselet/tulajdonos/társtulajdonos sógora, komája, jóbarátja. Egyéb értéke jellemzően NINCS. Csak addig él a pozíciója, amíg él a vállalkozás, utána kalap-kabát, mehet hajléktalannak, mert a kapcsolati tőkéje nélkül, mint szakember nem ér egy kalap szamócát sem. Fejétől és mindig a fejétől bűzlik a hal! Fejből mondok száz ilyen alkalmatlan komát, egészen miniszteri szintig, ha érdekel...

Oldm4n 2014.09.23. 16:29:20

@Pepejoe: Ebben a játékban az angolok sem ügyetlenek, lásd angol egészségügy! (Kezdve a Google-orvosoktól)

Oldm4n 2014.09.23. 16:34:44

@qmatch: Szólj kérlek, ha tudsz ilyen munkát! Szeretném ha végre a főnököm megfizetne, megbecsülne és kényeztetne, nem a belemet hajtaná ki szaros 0.00001% növekedésért, amit kissé kozmetikázva (Közel 10%!) küld az ő főnöke asztalára, amivel meg is indokolja a saját létezését. (Egy öltönyös.)

Mamagaio 2014.09.23. 18:06:32

@Oldm4n: Abszolút igazat adok neked egy bizonyos perspektívából ami az állami vállalatok fizetési (pontosabban nem-fizetési) szokásait illeti, magam is tapasztalom, bár nem ilyen mértékben és a szolgáltatás jellegéből adódóan erre is van megoldás (szerződés szerint eljárva szolgáltatás korlátozása, stb).
Az alkalmatlan felsővezetés szintén egy állami szférára jellemző példázat, mint korábban is mondtam én a versenyszférából idézek, ott én is meg tudok nevezni sok-sok embert aki beleillik a több érdekcsoportot lovagló képbe.
Amúgy vállalkozni sosem egyszerű, egy bizonyos szint után pedig kötelező tőkeerős befektetőket bevonni, de nem ragozom, ez egy ilyen világ, egyszer fenn...

Krisi 2014.09.23. 20:28:06

@Csikós Zsolt: ha nem lenne nyomtatott TC, akkor nekem se 75-ösöm lenne, úgyhogy már csak emiatt is megérte megcsinálnotok :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.24. 04:25:07

Jéééééééééééééééé, mexűnt az Expressz újság?Pedig az volt az apróhirdetés alfája és omegája, még 6-7 évvel ezelőtt...Gondoltam is, hogy megyünk haza látogatóba, akkor veszek egyet.Hát majd levegőt...
:D

És egyetértek azzal a kommentelővel, aki az internetet jelöli meg a nyomtatott sajtó bukásának okaként.Manapság már senki nem akar várni a másnapi megjelenésig, mindenki azonnal akar tudni minden hírt.És így is van ez jól.Nyomtatott napilapot kb csak a nyugdíjasok vesznek, akik nem voltak/lesznek sose a net meg a számítógép rabjai... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.24. 04:34:55

Az a fehérblúzos bestella az íróasztalnál, hát az valami csoda, az biztos...:P

És télleg, mi lett Balázs Viktorral, ott van még a tc-nél?Rég volt írás tőle, vagy csak épp beteg voltam...?

Rocko- 2014.09.24. 08:50:22

@geegee: hát egy olyan 5 éve beteg lehetsz. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.25. 02:40:42

@Rocko-: De most mééér, te látsz tőle naponta írást?

Rocko- 2014.09.25. 08:04:19

@geegee: nem, ez a lényeg, kicsit nehezen esett le nálad a tantusz. :)

Lordmotor 2014.09.30. 15:58:55

Júúj mi is volt az a régi magyar film, ahol ezt parodizálták ki? Pár vályogvető vetette a réten a téglát és a film végére már egy gigantikus irodaház épült rá tele nagyonfontos kamuemberekkel :)

Nagyon átjött!
süti beállítások módosítása