Kell a hírnév a boldogsághoz?

  2014. szeptember 07. - ommm Címkék: verseny bajnokság indiana bulivan sprint car

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Ez nem egy világbajnokság, nincsenek benne milliók, sztárgázsik és csillogás. Nem közvetítik az összes kontinensen, nem lepik el a celebek, na meg sokaknak nem is érdekes. Hiszen túl egyszerű, túl pronyó, koszos, sáros, veszélyes és...

...és valószínűleg ők erre pont tesznek rá. Ott ülnek az 4-5-600 lóerős V8 tetejében egy ketrecben, körzőn a bódé és senkit nem érdekel, hogy van közöttük 60 és 21 éves egyaránt. Szórakoznak, versenyeznek, esnek-kelnek (igaz, néha el-el megy közülük valaki) és jól érzik magukat. Apák, gyerekek, családok, felpakolják a trélerre a kis Sprint Car-t, aztán hajrá. Fiúk ezek, sosem nőnek fel. És ez egyáltalán nem baj.

Kipróbálnám, hej...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr956665791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kaksi Atomerőmű 2014.09.07. 18:07:57

hogyan válasszunk a videóhoz totál nem illő zenét... tudom, megragadtam a lényeget.

Csé 2014.09.07. 18:54:14

Ezért is Amerika a lehetőségek hazája, itthon csak ez a rohadt unalmas gyenge béna foci van nyomva, a többi sport amiben jók vagyunk meg alig-alig, a motorsport meg... Aztán az ínyencségekről már nem is beszélve... Te kipróbálnád Pista, én ki is költöznék, ha lenne erőm és szívem itthagyni ezt a kis kutyaólat, de nincs, mert bármennyire is szar, jó itthon lenni :'( És marad nekünk a youtube!

Schütii 2014.09.07. 20:30:44

Ezt nem kipróbálni kell, hanem rendesen csinálni hogy ne fogalmatlan tingli-tangli legyen a dologból. Csak ha nem lehet vele pénzt keresni akkor a fene megette az egészet.

eszkütyü 2014.09.07. 20:33:23

Egyet nem értek: ezeknek az amcsiknak miért mániájuk a balra kanyarodás?

Mamagaio 2014.09.07. 20:49:23

@Csé: Korlátoltan demagóg hozzászólást ellensúlyozandó mondanám el 6 év USA-beli (legális) életkörülmény után, hogy semmivel sem vagyunk lemaradva a lehetőségek terén, csak talán nagyobb hagyománya van ott az autósportnak, meg ugye a prómótálás is profin megy ott, hogy még egy mezei roncsderby-t is úgy adnak el mint egy Indy 500-at.
Szóval ott sincs kolbászból a kerítés, pl erre a videós versenyre kilátogató középnyugati átlagember SEM engedheti meg magának ezeket a gépcsodákat, ahogy ők is nyögve nyelik a törlesztőket és szorosan hordják a nadrágszíjat (főleg az utóbbi 5-6 évben). Viszont a lelkesedésük és a korábban említett autósport hagyomány példaértékű, de ezen nem kell csodálkozni, az autózás ott elengedhetetlen létforma, már csak a távolságok miatt is.
Ezzel szemben Európában is van hagyománya a kis költségű versenyzésnek, lásd 2CV kupa Franciaországban, Mini kupa az Angoloknál, de ha kilátogatsz egy Magyar rali-napra, láthatsz ladákat, suzukikat, trabantokat, amin látszik, hogy nem sokmilliókba fájnak és ugyanígy trélerre rakja a család mint ahogy a cikkíró is írta.
A lehetőségek országa vagyunk mi is és szerencsések, hogy ebben a korban élhetünk, hiszen ha nincs pénzed saját gépre, csináld azt amit pl MINDENKI (beleérve a cikkírót is) és haverokkal összeállva dobjatok össze egy Shitgun-ra pénz és pályázzatok (thx to Totalcar-pályanapok egyébiránt).
Vagy minimális utánajárással találhatsz ilyeneket is mint ez: index.hu/video/2012/06/10/siorally/

Quattroman 2014.09.07. 20:53:53

@eszkütyü:

nem az amcsik mániája.
minden körpályás verseny az óra járásával ellentétes legyen az ügető, kerékpár, korcsolya, salakmotor, akármi...

Quattroman 2014.09.07. 20:58:07

@Mamagaio:

sajnos ellent kell mondjak és nem demagógiából.
a kilencvenes éveket végigversenyeztem OB szinten AC, RC bajnokságban. (nem eredménytelenül) manapság esélyem sincs még a közelébe szagolni sem...

Mamagaio 2014.09.07. 21:06:37

@Quattroman: Megértem, de kíváncsiságból: Mi másabb most? Drágább lett a fenntartása egy pl Suzukinak? A homológizációs eljárások drágultak számottevően (arányosítva persze az inflációval)? Vagy csak az egyéni életkörülmények változása miatt van?
Komolyan kérdem, mert ebben a témában elég kevés az info. Hozzáteszem, kizárt dolognak tartom, hogy az amatőr kategóriák suzukival induló szponzormentes barkács-csapatai olyan elképesztő költségvetéssel indulnának. Ez persze megint relatív.
Viszont a szponzort némileg helyettesíti a "szívvel-lélekkel" hozzáállás. Egy ideig.

LuxiMFP 2014.09.07. 21:07:32

Ez nem a kolbásztól és a kerítéstől függ.

Magyarországon rohadtul nem érdekli az embereket az autóverseny.
Nézd meg, mennyi néző van egy AC vagy RC versenyen - pedig ezek nagyon nézőbarát események, egész nap előtted zajlik minden, nem úgy mint pl a rallyban...
És nincs néző. A pályaversenyeken meg aztán végképp nincs...

Szóval nem érdekel ez itt senkit, kár ezt bármi másra ráfogni.

LuxiMFP 2014.09.07. 21:15:16

@Mamagaio: Lehet menni most is kicsi pénzből, csak nagyon eltávolodott egymástól a két véglet.
OB szinten, főleg eredményesen, ez rohadt drága dolog lett.
De, kiskategóriában, esetleg amatőrben szinte bármilyen pici pénzből lehet menni.

Az autósportnak a nagy átka, hogy nem nagyon tudnak a versenyzők visszafele lépkedni. Aki ment már slickkel, az nem tesz fel többé utcai gumit, aki egyszer tolós váltót használt, az utána eladja a fél veséjét érte, aki pedig OB-ban ment, az nem megy lejjebb, inkább nem megy egyáltalán.

Furcsa ez, főleg hogy most tavasszal mentem RC amatőrben Pócson, és azt számolgattam, hogy hajszálpontosan ugyanannyit voltam a pályán, ugyanazon nézők előtt, mint a az OB-sok.

Tirpákium 2014.09.07. 21:19:41

Akit érdekel az ilyesmi, az itthon is csinálja, persze van aki egy egész élet alatt sem viszi tobbre a sírásnál, a kifogásoknál, meg a nyekergésnél.

eszkütyü 2014.09.07. 21:22:04

@Quattroman: nem a kanyarodás iránya a probléma, hanem miért csak az egyik irányba? Milyen király lenne ez nyolcas, vagy babapiskóta alakú pályán!

Tirpákium 2014.09.07. 21:28:09

Na, pont megmonja Tomi is, nem kellenek ide milliók, sott. Minnél kevésbé profi a szinvonal, annál nagyobb a haverság meg a feeling.

Quattroman 2014.09.07. 21:39:40

@Mamagaio:

már kinőttem abból hogy szívből-lélekből...
szponzor pedig azután sem lett több miután az egyes szám mellé írtak az éves eredménylistán, és nem hinném hogy bárki szívesen menne egy szutyukival mikor évekig egy négykarikás százlábú volt a lova.
most csak farigcsálok, olyat amit sose gyártottak, és alkalomadtán kiviszem a H.ringre...

kisörDög 2014.09.07. 21:59:16

A Cseheknek van egy versenyzőjük, úgy hívják Jaroslav Hošek, 1975-től versenyzik. Szinte nem hagyott ki versenyt. Ma 69 éves, és még mindíg járja az Európa-banokságot is, és még ma is itt-ott beesik neki egy-egy győzelem.

Akinek tetszik az kimehet Nyirádra, október elején (4-5 asszem) OB futam, nemrég volt az Európa-futam is, jó buli, jól tudnak szervezni.

GhostR 2014.09.07. 22:07:17

@eszkütyü:
Az egésznek kb annyi a lényege, hogy régen(100-110 éve) a legnagyobb sebesség elérése volt a cél, nem az hogy gyökkettővel körbedöcögjenek egy bonyolult vonalvezetésű pályán. Eleinte Európában is oválok voltak az első állandó pályák majd itt elkezdték bonyolítani Amerikában meg máig megmaradtak az oválok. Kb ennyi a sztori. Ma meg Amerikában az a tradicionális itt meg rali meg az f1.

meakzs 2014.09.07. 23:38:10

@eszkütyü: A salakmotornál is balra kel kanyarodni.

Schütii 2014.09.08. 06:12:40

@kisörDög: Van aki versenyez, van akinek meg családja van.

Szkotti 2014.09.08. 09:20:35

Nem kell sem Amerika, sem a böszme V8-ak: posztoló látogasson el egy autocrossra, és a "respekt ki lesz maxolva" ha meglátja, mit művelnek az ifjoncok a 600 köbcentis szöcskékkel.
Sokszor, sok embernek meséltem már: nem hittem el, hogy a gyerek rendszeresen hátsókerékkel előre érkezett a kanyarba (és nem azért, mert így sikerült, hanem mert így akarta), és amikor letérdelt a paripa, a pályamunkás emelte át a szalagkorláton(10 éves körüli lehetett a pilóta)...
És erről az autósportról se itt, se más internetes portálon nem lehet olvasni...hírnevük tehát biztos nincs (itthon legalábbis) de nem gondolom, hogy boldogtalanok lennének.

ommm 2014.09.08. 09:26:20

@Szkotti: Köszi, próbáltam Szabó Krisztián EB-bajnok gépét. Tudom, miről beszélek :)

m.cdn.blog.hu/be/belsoseg/image/ommszocske.jpg

Szkotti 2014.09.08. 09:57:56

@ommm: akkor? Kicsit lehetne azt a szakágat is futtatni, esetleg, neadjisten OMGVisuals odabaszós klipet forgatni, mert Nyirádra nagyobb az esélyünk eljutni, mint az Indiana Speed weekre...

ommm 2014.09.08. 10:23:59

@Szkotti: Persze, lehetne, sőt, ha lesz rá alkalom, hogy kipróbáljuk, akkor meg is csináljuk, de a szomorú igazság az, hogy a nézők kis rétegét érdekli csak. Ez tény, amivel mindig szembesülünk. Nyírádról is volt anyagunk, még Tóth Zolival voltunk kint és persze, mi tudjuk, hogy kurvajó, de a számok azt mutatják, hogy az olvasót hidegen hagyja.

Szkotti 2014.09.08. 10:27:43

@Mamagaio: Nem mindenkit motivál egy Swifttel versenyezni...
A hőskorban, mivel gyakorlatilag nem volt megvásárolható versenygumi, a mezőny nagy része utcaival ment, a tapadást bátorsággal pótolva.
Ha olcsót akarsz, most is mehetsz kopott Matadorral, de csak nevetség tárgya leszel, nem mész vele semmire.
A "homologizációs eljárások" a gyártók feladata,de ha itt a versenyautóvá alakítás költségeire gondolsz, akkor egész biztosan nagyot ugrottak a dolgok. Csak nézz meg egy 70-80-as évekből származó videót, milyenek a Zsigulik egy bajnoki futamon, és milyenek az elvárások most.
Nyilván az életkörülmények is mások, és igen, a szívvel-lélekkel dolog addig megy, míg csak magadra kell gondolnod.
Ha döntened kell, hogy ingyér szögeled a haver verdáját szombaton, vagy bemész túlórázni, mert iskolát kezd a gyerek, te sem a "szívvel-lélekkel" mellett döntesz valószínűleg.

Szkotti 2014.09.08. 10:38:26

@ommm: Értem, és ez nagy kár.
Kiskölök voltam, amikor családos piknik keretében jártunk Csesznekre az akkoriban elinduló ralikrosszra, de voltunk néhányszor Pécelen autókrosszon is. Voltak emlékképek, meg bennem volt, hogy jó buli, de mikor pár éve elmentem az Autocross EB-re, sokkoló flash volt, azóta is ajánlom mindenkinek. Lehet, hogy ha több videót látok, több technikai cikket olvasok a lánccal hajtott, szárazon forgó első difikről, vagy a hátsó, kardántengelyből készült féltengelyekről, és egyéb agyament (ugyanakkor zseniális) megoldásokról, hamarabb megnézem élőben is.

kisörDög 2014.09.08. 14:51:43

@Schütii: Persze, de én inkább azt akartam ezzel mondani, hogy valaki 40 éve, nem hobbi, hanem a legmagasabb szinten csinálja ezt a sportot! Az előtt pedig le a kalappal.

tomekk 2014.09.08. 15:08:48

@Szkotti: +1
Aminek nincs marketingje, arról a nem autós környezetben élő autóbuzi (jómagam) sem tud. Ha valaki kitartóan az orrom alá dörgöli, előbb-utóbb megnézem.

kisörDög 2014.09.08. 15:14:02

Mondjuk Nyirádról tudósít más lap is, nem csak az ő oldaluk, meg hát EB-futamok is rendezésre kerülnek. Az a baj, hogy azok a sportágak amelyekhez nem kell annyi pénz, és így elérhetőbbé vállnak!!, már nem érdekli az újságírókat (vagyis csak nagyon kis hányadukat). Mert sajnos a pénz adja a hírnevet az újságírónak is, nem pedig az hogy otthagytad a tüdőd a pályán. Ez a sportág is sajnos a ,,nemleszek tőle híres,, kategóriába esik. Nem olyan rég láttam 10 éves gyerekeket motokrosszozni, nem akartam elhinni mire képesek. Egy jó átfogó ,,blogvagymi,, kéne, ami ezekkel a sportágakkal foglalkozik.

ommm 2014.09.08. 15:19:08

@kisörDög: "Az a baj, hogy azok a sportágak amelyekhez nem kell annyi pénz, és így elérhetőbbé vállnak!!, már nem érdekli az újságírókat (vagyis csak nagyon kis hányadukat). Mert sajnos a pénz adja a hírnevet az újságírónak is, nem pedig az hogy otthagytad a tüdőd a pályán."

Ez hatalmas baromság. Ha történetesen a tésztanyújtó-OB érdekelné az olvasókat, akkor oda mennének az újságírók. Semmi köze a tartalom minőségének ahhoz, hogy miről ír.

kisörDög 2014.09.08. 15:25:15

@ommm: Akkor pontosítok.

Ha egy újságíró, mondjuk a foci EB-ről tudósít, arról tudja hogy hatalmas pénz forog benne, emiatt a cikkét el tudja adni............. Míg ha kimegy egy tésztanyújtó-EB-re, nem biztos hogy egyáltalán engedélyt kap rá hogy megírja. Mert egy fillérje sincs belőle a lapnak/tévének.

Nehezebb eljuttatni a néphez. Rosszul gondolom?

kisörDög 2014.09.08. 15:32:28

@ommm: Újságíráshoz nemértek, én csak abból indulok ki, hogy pl. egy nagy cég ami mondjuk napszemüvegeket gyárt, az kiteszi a falra a reklámot, szerez szponzort, mert pénz van az üzletben. Nagymellű ,,,soook nagymellű csaj fogja reklámozni. Meg pár híresség.

DE: Vannak aztán azok a cégek amelyek teérted vannak, a polgárért. Kutyamenhely, aztán a szegények megsegítése, stb.... sok-sok cég ami nem tud reklámozni, mert keresete nulla, és az állam adja a pénzt, vagy adományokból él. Ezek a cégek nincsenek szem előtt, nem lehetnek.

Ezért irtam, hogy amiben van pénz az eljut az emberhez akármikor, amiben meg nincs az meg a tüdejét is kiköpheti, akkor se fog.

ommm 2014.09.08. 15:42:47

@kisörDög: Ne keverjük a fizetős reklámcikket az olvasottal. Sokan megteszik, könnyű belecsúszni, ez tény, de megrendelésre senki nem dolgozik szívesen. Pláne, mert az újságírónak aztán ebből haszna nincs, csak a szégyen :)

kisörDög 2014.09.08. 16:42:24

Én Csehországban élek, és csak hasonlításképp, a kamionversenyeknek itt nagy hagyománya van. Nincs talán cseh aki ne tudná mit jelent az hogy ,,Buggyra,, . Mégis a televízió letudja egy 20 perces összefoglalóval. 1 televízió, nem 2-5-7, csak 1 közvetíti összevágva, hetekkel később, ráadásul abban a 20 percben 2 EB helyszínről van szó. De ha Karcsi Gott körmöt vág azt megírják azonnal. Minden körmöt egyenként.

Gaszto 2014.09.09. 00:31:07

Erdemes guglizni a "dirt race" kifejezesre. Nagy hagyomanya van ezeknek a versenyeknek az USA-ban. Szombat estenkent sotetedes utan... volt szerencsem parat megtekinteni. Sajnos a video nem igazan adja vissza a hely hangulatat, eloben rezeg az ember gyomra is olyan hangjuk van :)
süti beállítások módosítása