Villámok és napsütés

  2014. augusztus 18. - ommm Címkék: weekend opel blitz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Gabi bácsi érdekes egy srác. Itt dolgozik, nem messze tőlünk, egész nap a monitorba mered, telefonál és intéz, de valójában még most sem tudom pontosan, mit is csinál. Valamit a reklámokkal és a pénzzel, tudja fene. Néhanapján összefutunk az udvari dohányzóban (amit nemes egyszerűséggel csak buszmegállóként emlegetünk, mert úgy néz ki), ilyenkor néha odasomfordál és elképesztő sztorikat mesél dobozos sörökre cserélt futóművekről, padláson talált gyári alkatrészekről és fillérekért dolgozó fényezőkről-lakatosokról.

CAM01490

Szinte hihetetlen, de még igaza is van, mert valahogy mindig van egy-egy Opel akármi nála, amit vett, cserélt, felújított és napi szinten használja. Neki ilyen fejlövése van, de az autói mindig egyben vannak, olyannyira, hogy már meg is írtuk az egyiket. Az Asconát aztán jól-rosszul eladva (inkább rosszul) hozzájutott élete álmához: egy B Mantához, amit megint valami elképesztő olcsón rakatott rendbe vidéken és egész jó minőségben.

Nem szereti, ha Opeles Gabinak hívjuk, ő ragaszkodik a Mantás Gabesz névhez, hát legyen. Mondjuk az azért ellene szól, hogy a klubos megmozdulásokra azért elmegy. Na nem mintha ez baj lenne, sőt, jó látni, hogy klubszinten pezseg az élet az országban. Nem halt még ki végkép az autózás. Ezt írja Gabi:

CAM01478

Panem et circenses - X. Hungarian Blitz Weekend Verőce
Szép dolog, hogy idén már tizedszer (!) szervezte meg a  Magyar Opel Tulajdonosok Egyesülete (MOTE) ezt a találkozót. A verőcei Csattogóvölgy kitűnő helyszínt biztosított a közel 300 autót felvonultató találkozónak. A kiváló szervezés, a jó helyszínválasztás és a társklubok együttesen biztosították a remek hangulatot. Jó volt beállni a sorba és mindennemű feszkó- és arcoskodás mentes hepeningen beszélgetni egyet a régi cimborákkal.
Röpültek a hengerfejek, füstöltek a gumik (óvatosba'!) és még egy IFA alvázra épített összkerekes Omega bigfoot is törte a bontásra ítélt vasakat.
A 40. évükhöz közeledő veterán autók jól megfértek a fiatalabb generációjú Opelek társaságában. Jó volt látni, hogy ez a közösség típustól függetlenül összetart és képes kulturáltan jól érezni magát. Ritka az ilyen.
Gabi

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr916604085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Grifter 2014.08.18. 17:34:17

Tisztelt Mantás Gabesz,

Egy olcsó és megbizható lakatos és fényező kombináció elérhetősége megérne nekem egy láda sört, vagy akár kettőt is. (Lehet tálcás kivitel, vagy hordó, nincs megkötés ^^ )

Válaszát előre is köszönöm ;)

GiXXXer 2014.08.18. 19:31:58

@Grifter: általában egy szerelő olcsó, jó, és gyors munkát tud végezni, de a fentiekből egyszerre csak kettőt... :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.18. 19:32:14

Olcsó és jó munka nem gyors
Gyors és jó munka nem olcsó
Gyors és olcsó munka nem jó.

Slavedriver 2014.08.18. 19:36:47

Pista nem úgy van, hogy leszoktál a dohányzásról? :-D

GiXXXer 2014.08.18. 19:38:01

@Gyurma73: Karosszériajavító, gyors-, és gépíró egyéni vállalkozó vagy tán? :)

Grifter 2014.08.18. 21:20:03

@GiXXXer: Senki nem mondta, hogy gyors is kell, de azért köszi, ezt a poént még SOSE hallottam.

SimonGábor 2014.08.19. 09:15:34

A galéria megint nem jó.

Amúgy nincs olyan hogy jó lakatos, nem létezik. Mindegyik trehány, nem kezeli le utána rendesen, max drága.
Akit ajánlanak is hogy jó, az sem jó, mert másnak már nem úgy dolgozik.

Pepejoe 2014.08.19. 22:33:02

@SimonGábor:
Létezik jó, nagyon jó lakatos. A MESTER, aki Stump Bandi 02-esét lakatolta.
Nála tanultam.
Amúgy a végső alváz és üregvédelmet NEKED kell intézned (mint ahogy annak 2-3 évenként történő felülvizsgálatát is).
Vannak erre cégek, szinte külön szakma. A lakatos javít, kivág-pótol-hegeszt-újragyárt és egy butára szétrohadt autónál lényegében szobrászkodik.
Utána cinksprayt és egyéb átmeneti megoldásokat választ, max. alapoz. Csak annyiban felelős, hogy a beteg rész írmagját is eltüntesse, ami a tartós eredmény érdekében elengedhetetlen. Viszont ami nem látszik így vagy úgy, azt kivágni sem tudja.
Nem nyúl bele más szakmákba, azoknak kell felépíteniük azokat a rendszereket, amik kellenek egy normál felületvédelemhez. A fényezők sem örülnek, ha te otthon gittelsz, csiszolsz, szórógittelsz, alapozol és aztán odaviszed, hogy csak a szín kell. Aztán visszamész, hogy az egész esik le a vasról, fénytörés van a lakkban, átlátszik a csiszolópapír nyoma, stb-stb.
Az utolsó évünkben a gyak. oktatók felügyeletével persze de ki kellett lakatolnunk egy teljesen porrá rohadt kockát aminek semmilyen vesztenivalója nem volt már az életben. A kapható javítóelemeken kívül bele ment rengeteg lemez is, amit bele kellett szabogatni ide-oda.
10 évre rá még biztosan megvolt a kocsi, ami egy kockától még új korától nézve is szép eredménynek számít a rozsdásodás szemszögéből.
Én inkább abban nem vagyok biztos, hogy van-e rendes alváz-üregvédő cég, akik nem a sárra fújják az anyagot, hanem neadjisten' le is mossák a kocsi alját, aztán nem a vizes lemezre fújnak hanem kiszárítják azt, esetleg még drótkorongoznak is néha. Attól tartok hogy nem, csak legyen fekete és kész. Az üregek meg...csak fizess, úgysem látsz bele, mondani meg bármit lehet részükről. a felhasznált anyagokat meg szakértelmet pedig inkább ne firtassuk.
Én is inkább csak magamnak.

SimonGábor 2014.08.19. 23:10:32

@Pepejoe: Jól hangzik, de én mindig azt kértem, hogy legyen üregvédelem is, meg lekezelés, mégsem sikerült kilakatolni sosem azt a tenyérnyi darabot .( csak a sokszázezer ment el fényezéssel együtt

Pepejoe 2014.08.19. 23:28:06

@SimonGábor:
Hát ez beszarás...egy tenyérnyi darabért. Ha szó szerint csak 1 percig drótkefézi azt a részt és egy mocskos-benzines ronggyal áttörli, ráfújja a cinksprayt, száradás után a leghitványabb bitumenes alvázvédőt, már akkor sok évig ki kéne tartania.
Ezt az egészet úgy tudom esetleg elképzelni, hogy ki sem vágott semmit, csak mindig rálapolgatott, oszt'jóvan. Belülről meg persze semmit.