Mercedes M271: előzd meg a bajt!

  2014. augusztus 04. - ommm Címkék: mercedes 200 kompresszor clk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

IMAG0127

Jánost alig két éve ismerem. Ez idő alatt egy olyan embernek ismertem meg, aki kitartóan megy a célja után, kemény feltételei vannak, de maximálisan tartja magát a megállapodásokhoz és nem sunnyog el semmit. Az a fajta, aki azért tudott magának 2005-ben új Mercedest venni, mert mindig megnézte, hogyan és hol forgatja a pénzt és értett is hozzá. Nem a lepkék hordták neki össze, megdolgozott érte.

De mindegy, a sztori szempontjából ez csak annyira fontos, hogy tisztában legyünk vele: ez az ember addig nyújtózkodik, ameddig a takaró ér. És évek óta Mercedes-rajongó, mert szereti a márkát. Fekvőlámpással kezdte sok-sok évvel ezelőtt, de 2005 óta egy második szériás CLK 200K-val jár. Szereti, mert automata, csendes, jó utazóautó, pláne, hogy ő maga nem egy száguldozós típus (neki a 160 már nagy tempó).

IMAG0131

Most is csak annyit mondott, kis csalódottsággal a hangjában, hogy persze, semmi gond, kifizeti, mert ez benne van a pakliban, az autót pedig szereti. De azért többet vártam, Pista, egy Mercedestől.

120 ezer kilométernél kell ezeken az M271-es motorokon vezérlést cserélni. Jani autójában pontosan 120 ezer volt, amikor egy forgatásra begurulva egyszer csak nem indult be többé. Karbantartott, nem elhanyagolt autó. A szerelők csak legyintettek, M271, ez mind ilyen, nyúlik a lánc és lám, eszi a vezérműkerekeket. Nyilván volt hangja, persze, egy ideje biztosan szólt már, de önök szerint, mit hall ebből egy tökéletesen zajszigetelt autóban egy zenehallgató tulaj? Semmit. Hiszen ha hallott volna, nem várja meg, amíg ilyen állapotba kerül.

IMAG0136

Nem kell nagyon túrni a netet ahhoz, hogy kiderüljön: bizony voltak gondok ezekkel a motorokkal, az egysoros, silány és nyúlós vezérműláncokkal- és kerekekkel, amelyeket így megesz a kinyúlt lánc. Sok esetben bőven 100 ezer kilométer alatt. Szóval, legyenek óvatosak, jó autók ezek, de a biztonság kedvéért nézzék meg, mi a helyzet a vezérműfedél alatt az M271-es motornál. Mert ez így, eddig hat kiló, baráti áron. És hát... nem szép látvány, pláne egy Mercedesnél. És van ott más is, ami furcsa, nézzék meg a képeket.

IMAG0134

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr256573309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kkn 2014.08.04. 17:56:43

Mi is a furcsa? A hátsó dugó teteje lenne az?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.08.04. 18:16:47

azt nem lehetne javítani hogy a képek a galériában ne kb 100×50 pixelben jelenjenek meg alapjáraton? minden képnél külön még rá kell nyomni a nagyításra :)
a múltkori osztrák motorostúra beszámolónál is ilyen fos volt nálam.

vwszolnok 2014.08.04. 18:31:36

Az M271 egy romhalmaz. Nagyon szeretem a Mercedeseket, volt is egy pár, de egy W203 C180K-val nagyon megjártam. Elugró vezérlés, meghalt kompresszor, és a kedvencem a blokk oldalán lévő motorvezérlőbe az elektromos csatlakozásokon át befolyó olaj a szelepvezérlést állító hengerfejben lévő "CAM SENSOR" -okból. Gyári típushiba, szinte egész európában ingyen cserélték. Magyországon nem ismerik el... Óvakodj!!

nyikk 2014.08.04. 18:34:16

A német ipari hulladékok tervezői lassan elmehetnek tanulni a japókhoz:))

stevee 2014.08.04. 18:45:28

Hurrá Torpedóhoz hasonlóan mostanában nálam is furcsa a galéria. Ha lehet, kérjük a javítást! : )

Oldm4n 2014.08.04. 18:49:07

Már nálam is fura a galéria. Már úgy megijedtem, hogy ebből is kimaradok...

karlmann 2014.08.04. 18:54:20

Sajnos ezt úgy hívják pech. Bármilyen más autóval is megtörténhet, hogy a vezérlés pontosan akkor megy szét, amikor épp cserélni kellene. Sokan tudnak ilyen sztorikat éppúgy, ahogy olyat is, hogy pluszban akár tíz-húsz ezerrel is túlment az autó a gyárilag előírt intervallumhoz képest. Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy mi a pontos MB előírás, vagy ajánlás ezeknél a motoroknál, vagyis a csere fix 120 ezer km, vagy, 120 ezer és/vagy ..... ettől-attól függően. Sok gyártónál van ilyen, ami csak az "apró betűs" részben szerepel.

ZON 2014.08.04. 18:54:28

@nyikk: vagy inkább gyorsan. Ismerek agy embert :) , aki 8 éve használ egy most 11 éves Accordot, megtett vele 85e km-t, és a olajak-szűrők-fékbetét-tárcsa-gyertya cseréken kívül egy féltengelyszimmering cseréje (gyári szimm. kb. 4e, csere munkadíja 3e ft - 45 perc ) volt az egyetlen váratlan, keserű szájízt okozó kiadása.

Never 2014.08.04. 19:18:16

@nyikk: Már megint ez a német-japán-francia-olasz-piréz szöveg. Vannak jó és rossz konstrukciók, jó és rossz szerelési minőségek mindenhol. Vannak tendenciában jobb és rosszabb gyártók. Vannak jobb és rosszabb, szerencsésebb és kevésbé szerencsés autó tulajdonosok. Sőt, még olyan is van, hogy a kötelező vagy nem kötelező szerviznél elszúrnak valamit.

Ha tényleg érdeklődsz az autók iránt, akkor ezt tudod te is (kivéve, ha csak azért mondod ezt és olvasod kaján vigyorral a cikket, mert savanyú a szőlő - ezt ugye már régen megírták). A mercihez egyébként mindössze annyi közöm van, hogy egy Smart-ot is hajtok (ami ugye csak nagyon távoli lelki rokon egy CLK-val...)

Fasírt 2014.08.04. 20:12:03

Mi a más furcsa dolog? Az egyenetlen lánckerék kopás?

Acmee 2014.08.04. 20:18:56

Az a gyenge mennyiségű spén mit okozhatott lejjebb, mire elért az olajszűrőbe? Továbbá -- ha jól látom --, akkor van hiányzó fog is. A feszítő oldalán kopásnyom van?

Plusz azért 120e km-nél kicsit sok a "feketeség"+ a dugótetőkön mi az a cucc?

Sayniqua (törölt) 2014.08.04. 20:21:42

Sajnos nálunk sem ismeretlen ez a probléma.
Anno 2007'-ben a cég vett 2 db E osztályos Mercedest, ezzel a motorral volt szerelve mindkettő. Tudom, tudom ki az a barom aki ilyet újonnan vesz, pláne E Classéban, de az a sok kedvezmény, meg assistance szolgáltatás, mert raktáron voltak, (nyiván nem véletlenül)és a sok parasztvakítás stb...
Szerintem egy karton pezsgőt és egyéb mást is kibontottak azon a napon a Pappasban, és egy hétig részeg volt az örömtől mindenki, amikor ezektől megszabadultak, mindegy ez már a múlt.

Életrajz:
Mindkét autót két felsővezető kapta meg, az egyik szolid, lassan haladó, minden tekintetben vigyázott rá, kb. egyszer ment vele egy előzésnél 150-et és agyon babusgatta, a másik bácsi kétféle gázpedál állást ismert: a padlót és a padlót, hidegen, melegen tökmindegy volt neki.
A két autó kb. egyforma kilométer teljesítmény futással üzemelt a fent leírt módon, DE mindig rendszeresen lettek szervízelve a Pappasnál, (aszonták')a szervízkönyv és az összes okmány, számítógépen vezetve stb. Nos a lényeg, hogy némi olajfogyasztáson kívül és két komplett váltófelújítás/autó után 180.000 km-ig, "más" gond nem volt a két szekérrel, onnantól viszont tényleg dőlt a sz*r a nyakunkba. Előrebocsátom, hogy 120.000 km-nél NEM lett cserélve a vezérlés, mert egyszerűen mi nem tudtunk róla, hogy kellene, (egyszerű fogyasztók vagyunk, honnan tudhatnánk) a márkaszervíz ezek szerint pedig nem tartotta fontosnak, ebből következik, hogy az agyon kímélt autón 182.000 km-nél széthullott a vezérlés, kb ugyanígy néztek ki a vezérmű fogaskerekek, mint a fényképeken, a lánc kinyúlva, a láncfeszítő patron szétesett, a szelepek összevesztek a dugattyúkkal stb. Pár hetes adok-kapok után a javítás megtörtént, 1.100.000 Huf-ba került.
Jót röhögtünk azon, hogy lám-lám, az agyon hajtott autó tovább bírja, aztán két hét múlva lefagyott a mosoly az arcunkról, mert 189.000 km-nél szinte előírás szerűen azon is ugyanígy széthullott minden. A Görögnél azt mondták, hogy egyedi esttel állnak szemben, és mélyen kussolnak erről a dologról, de felvetődik a kérdés, hogy miért is nem cseréltek vezérlést 120.000 km-nél? Na mindegy ezen is komplett hengerfej és egyéb felújítás újabb 1.100.000 Huf repült ki az a ablakon. Egyébként imádtuk ezeket az autókat, mert 7 éves korukra még mindig jobb, finomabb minőséget sugároznak, mint az alig 1 hónapos vadiúj A6-os dízel Audik.

Mindenki levonhatja a konzekvenciát.

jim202 2014.08.04. 20:26:57

Arra kiváncsi vagyok, és ha van hivatalos forrás örülnénk neki páran, akik M271-et használunk, hogy honnan vette a cikk írója a 120ekm-t, mert szakszervizek és szervizkönyv alapján ugyanúgy nincs erre se előírás, mint a régebbi duplasoros láncosokra. Elméletileg nem kell cserélni, gyakorlatilag az index MB club-ban is van 3-4 tulaj, akiknek átugrott már, jellemzően 160-180ekm felett. Szerencsére egy eset kivételével nem bántotta a fogakat, de azon az egyen se akadt össze, mert 2-3 fogig ugorhat, nem éri el a szelep a dugattyút. Egy lánc+feszítő csere megoldott, azóta is mennek hibátlanul. Az olajra nagyon érzékeny, gyenge a szíjfeszítő, ha nyúlik a lánc, csak keveset tud ráfeszíteni, vacak olajjal meg később jön meg a nyomás, ami feszíti, ezért 80-100ekm-enként érdemes cserélni, mintha szíjas lenne és prémiumolajat használni ami MB 229.50-51-es lehetőleg. Nagyon sok 271-es motor fut, 2002-2008-ig rengeteg típusba tették, 2004 után ez az egy valóban jellemző hibája van (előtte volt az olajfelkúszás is a kábelkötegben), de ezt talán a cserékkel meg lehet előzni. Fontos dolog ezeknél még az, hogy nem szabad sebességben hagyni a manuális váltóst, épp az olajnyomás indításkori hiánya miatt, mert ha visszamozdul a motor, fellazul a lánc, és ha már nyúlt legtöbbször olyankor ugrik át indításkor.

Rocko- 2014.08.04. 20:44:36

@Hurrá Torpedó: @repecs: kattints kis képekre, majd opcionálisan vissza.

Sayniqua (törölt) 2014.08.04. 20:48:44

@jim202:

Sajnos ez nekünk eső után köpönyeg, de azért köszönöm az infokat.
Egyébként érdekes, mert semmi előjele nem volt az eseményeknek, olajból pedig a gyári előírtat kapta mindig, beleértve az utántöltéseket is. Most 300.000 km-ig megint 100%-os mindkét autó :)

Lako 2014.08.04. 20:50:14

@Hurrá Torpedó: Azt hittem csak nálam ilyen retek mostanában a galéria... Bár nálam minden cikknél ezt csinálja. :/

bearman 2014.08.04. 20:50:32

Nálam is fura a galéria (Chrome), de katt a "kis képek"-re és megjavul.

Sayniqua (törölt) 2014.08.04. 20:52:39

Egyébként ahhoz képest, hogy az egyiket ütötték-vágták a kompresszorokkal sosem volt gond, ami konstans volt, az a mindenkor jelenlévő olajfogyasztás, leginkább sok városi használat után kellett utána tölteni.

Sayniqua (törölt) 2014.08.04. 20:54:33

Még egy érdekes dolog:
A gyári vezérműkerék darabja 170.000 Huf.... és csak gyári létezik ebből.

B56 2014.08.04. 21:04:57

@Sayniqua: Nekem erről a tervezett elavulás jutott eszembe...

hpapagaj 2014.08.04. 21:14:06

Mennyit spórol a gyár ezzel a szar lánccal, 10€-t?

tomcsibácsi 2014.08.04. 21:18:00

@Sayniqua: 170.000 egy tököm lánckerék?
...annyukpicsáját...

Börtönőr 2014.08.04. 21:26:08

Egy Alfával történik ilyen akkor "...mert szarok az olasz autók"
Ha némettel bármi: "Ez kopóalkatrész"

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.04. 21:37:18

@Sayniqua: csak kérdés ha az egyik tönkre ment miért vártátok meg hogy a másik is tönkre menj2n?

Mérges 1234 2014.08.04. 21:37:56

Szar minőségű lánc és lánckerék, ami hamar tönkre is megy, viszont kibaszott drága....

Hát nem mondom lassan valamelyik autóklub perelhetén az autógyárakat. Ez itt egyértelmű lehúzás.

Visszaélést szerintem lehetne bizonyítani. Miközben egy joval bonyolultabb alkatrész mondjuk egy lengéscsillapító, is megáll 100 alatt, akkor ez miért ennyi, ha csak azért nem mert direkt szar.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.04. 21:39:44

Azért az érdekelne miért ilyen láncot használnak.

agydoki 2014.08.04. 21:43:28

Hát nekem is ilyen C200K-m van, 120 ezernél cserélve lett a lánc, és a feszítőpatron, azóta hibátlan. Egyébként ennek a típushibának hála vettem meg az autót (patika állapotban 2003, kb full, 2500 euró volt..., itthon 1.5 misi alatt nem igen van), mert a német gazdi nem tudta mi baja, és a MÁRKASZERVÍZBEN, NÉMETORSZÁGBAN!!! sem tudták, cseréltek lambdaszondákat, meg gyertyát, meg ilyen baromságok... egyet ugrott a lánc, és már elment a vezérlés. Épp annyira, hogy a szelepekbe még nem vert bele a dugó, és érdekes módon a lánckerék se volt kopott, csak a lánc volt tré. Elhoztuk, saccperkb 100 ezer ft-ból megvolt a motor rendberakása, olajcserével.
Ja, az olaj nem igazán fogy, két csere között (amit mondjuk én 10 ezrenként elkövetek, Valvoline Synpower 5w-40) kb 2-3 dl fogyott el, amit nem mondanék problémának. Ezen kivül megvan az a jó szokása a motornak, hogy viszonylag alulról húz a kompresszor miatt, ezért jól megy, és a városi fogyasztás nálam bizony megáll 9 liter körül, pedig nincs is hímestojás a pedál alatt. Szóval alapvetően értelmes gazdának nyugodtan merném ajánlani az M271-et. Gazda, nem egyenlő tulajdonos! Sajnos a cikkből az a szomorú, ami ráadásul az én tapasztalatom is, hogy kevés a hozzáértő szerelő, sőt márkaszervízben még talán nehezebb ilyet találni...

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.08.04. 21:48:31

nekem 101.000 merfold volt a 2003as CLKban ( AMG motoros, 5.5 V8 ) amikor hirtelen ra kellett koltsek $4400et, aztan 120.000nal meg $6k ot. Minden egyszerre befosott. El is adtam, eladas elotti esten meg a computer is "bucsut intett", masnap traileren vittek el. ( a kialkudott arbol lejott a fixalas koltsege, fiatal gyerek vette meg, szerintem mar azota a Boldog Vadaszmezokon autozik ) A ceges autom is merci de az ketevente cserelve van, hordom szervizbe es kesz. Mondjuk neha fel ora a szerviz neha meg adnak csereautot es egy het mulva kesz, nem tudom mit szerelnek rajta nem erdekel annyira.

Minden silanyodik, ezen kar ragodni, most furcsa lesz amit irok: a FORD MUSTANG egyszerusege okan sosem romlik el ( tessek kontextusaban erteni az utolso mondatomat )

nincs_nick 2014.08.04. 21:48:31

@Never: Khm, mint akinek van "szerencséje" sok náció autógyártóival rfq-tól kezdve asset supportig szívni fejlesztőként.

A japánok egy nyamvadt bal here vakaró funkció 6V-os undervoltjához küldenek 120 oldalnyi(!) questionary-t, olyan részletekben menőleg, hogy az adott ECU tervezője is a fejét vakarja két hétig. Utána képesek ezt egy három napos session-ön végigrágni, majd veled is, majd javítod, majd újra és utána szépen tovább. A végén kb. 3000 oldalnál hagytuk abba. És ez nem ABS, motorvezérlő vagy bármi komolyabb.

Kis túlzással a franciák, olaszok küldenek olyan speckókat, amik mondatonként ellentmondanak egymásnak, de nem érdekli őket. Majd a gyártói teszt annyi a végén, hogy Luigi/Francois beül és nyomogatják a gombot.

Amcsik ugyanez, de legalább a speckók nem mondanak maguknak ellent.

Angoloknál nincs speckó, használd a korábbi autót, majd abból küldünk...

A németek valahol a franciák és a japánok között.

Persze a japánok sem mindenhatók, pl. dinamikus kód analízist nem csináltak (lásd gázpedál balhé), meg ennek a hihetetlen egyszerűségre és megbízhatóságra törekvésnek az ára, hogy ha valami elromlik vagy típushiba lesz, akkor lehet vele szívás, mert egyszerűen nem készülnek a cseréjére.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.08.04. 21:55:28

Chevy pickup Heavy Duty, $66k az uj ara, kb a masodik napon kitorott egy darab (!!!) a transfer case bol, olaj az autopalyara, rendor, sheriff, highway patrol es a caltrans ( utkezelo ) kivonult, 2 oras dugo amig lepucoltak az utat, mindenki nezett egy nagyot. Truckot kicsereltek egy ujra, dealer adott egy $1000-os Chevron kartyat a sracnak hogy ne nagyon beszeljen a dologrol ujsagoknak meg amugy senkinek ha lehet es jelenleteben az osszes kep letorolve a telefonrol ami keszult az incidensrol. A "kitorott egy darab" ot tessek ugy erteni hogy valami rendessen kinezett a valto aljan. Egyedi hiba egyertelmuen, a truckban a szeteseskor volt 29merfold.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.08.04. 21:59:30

@Gyurma73: mert 0.00001 centtel olcsobb volt a vietnami beszallito ara mint a nemet/angol/magyar e, szerintem ez lehetett az oka. Aki meg van ezzel bizva a mercedesnel az megkapta az arajanlatot meg a parametereknek valo megfelelest bizonyito emailt, kuldott egy DEAL valaszt es mar el fel is duborgott a "mercedes lanc-gyar" a Mekong deltajaban egy dzsunkan! :D

Never 2014.08.04. 21:59:46

@nincs_nick: Japánokkal nincs dolgom (szerencsére-sajnos) a saját munkámban, de németekkel, franciákkal, olaszokkal, amerikaiakkal (pontosabban USA-beliekkel, bár ez meg nyelvtan-nácizás, tehát maradjunk az amerikaiaknál) igen - és annyiban mindenképpen egyetértek, hogy Luigi nem éppen ugyanazzal a pontossággal dolgozik, mint Herr Dipl.-Ing. Jürgen.

Ettől függetlenül a műszaki megoldások terén sokszor az egyszerűbb a jobb (lásd AK-47) vagy legalábbis tudni kell jól lopni (pl. az MG42 - M60 páros - valamiért most ilyen fegyveres hasonlatok jutnak eszembe, autó fejlesztésben nem vagyok ennyire otthon).

A tökéletességre törekvés őrülete persze meg tudja ölni az innovációt, vagy ahogy von Clausewitz mondta, a jó terv legnagyobb ellensége a tökéletes tervre való törekvés (jé, ő is hadtörténész és hadászati szakértő volt, ma ilyen militáns hangulatban vannak a neuronjaim...)

Személy szerint a 3 napos session-ök nagy ellensége vagyok, az ilyen megbeszélés már semmire nem visz az én véleményem szerint. Hozzáteszem, hogy a karikás autógyár győri motorfejlesztő részlegén pont ilyen session-ök keretében elemzik, hogy a teszt motorblokk öntvényébe beágyazott enyhén radioaktív részecskék milyen sebességgel áramoltak ki a gondosan leszűrt és vizsgált kipufogógázokban illetve találhatóak meg az utolsó cseppig megvizsgált motorolajban az X órás tesztüzem után. Luigi ezzel elküldene bárkit oda, ahol a nap sem süt.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.08.04. 22:00:37

Hasonlóan szarok az Opel 1.0,1.2,1.4 láncos motorok, valamint a Vw 1.2 3 henger és 1.2 vagy 1.4 tsi korai szériái. A vezérműlánc gyakran 100e km előtt megnyúlik, csattog, átugrik stb. De érdekes módon a fogaskerekek nemigen kopnak el (legalábbis az Opeleken). Plusz a fiat 1.3 dízel motorokon is ismert probléma(szintén Opelekbe, suzukikba szerelve is fellelhetőek). Mondjuk szakadás nem nagyon fordul elő, ebből a szempontból jobbak, mint a szíjjak, és a megnyúlt lánc iszonyú hangos tud lenni, néha lyukat vájkál a fémházba. Aki pl azt nem hallja, annak úgyis kell, ha átugrik. De ott vannak a régi VM motori dízelek Alfa 164-ben, Voyagerben, Scorpioban. Amelyik ezekből láncos, attól óvakodni kell, nagyon kevés km-ekkel szakadoztak a láncok. Később módosították fogaskerekesre. Van itt vakvágány bőven....

w a s d 2014.08.04. 22:17:31

Egy jó 2 ütemű Trabanttal vagy Wartburggal bezzeg sosem történne ilyen!:D

Ladához, farmotoros Škodához meg ~5000 Ft a lánckészlet.

(Mégsem feltétlenül jobb autók...)

Ádi F. 2014.08.04. 22:18:02

@jim202: Tehát ha a tulaj tisztában van a motor gyengeségeivel és a megelőzést választja, akkor kiküszöbölhető a hiba, a cdi-en is egysoros a lánc?

ommm 2014.08.04. 23:04:30

@jim202: Hmm...de azért ez így önmagában is elég lelombozó. Már amit írtál.

ommm 2014.08.04. 23:09:10

@Sayniqua: Darabja. És kell kettő. Meg a vezetők. Plusz a kicsi kerék, a feszítő, lánc, ezmegaz. Meg a munkadíj. Hellószia! Szuper dolog a Merci, de ez ennyi, ezt tudatosítani kell.

Swind 2014.08.04. 23:25:44

Vegyetek előző szériás clk-t (w208), azzal 12 év alatt generátorcserén kívül nem volt baj, pedig jócskán tunningolt (230-as)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.08.04. 23:29:00

Nem tudom hová hordta szervizbe, de láttam 240.000-ret futott diesel mergákat aminek nem volt ilyen ocsmány barna a hengerfeje belül. (Gyakoribb olajcsere? Jobb olaj?) A 4-es kép alapján biztosan nem 120.000-et mondok futásteljesítményre.

dextercapo 2014.08.04. 23:53:15

@ommm: becsuletes mercedes tulajdonos nehany hetente megnezi a vezermulancot , feszitot , esetleg a hajtokar , fotengelycsapagyakat ?
ez siralom . ha a gyar 120.000-et ad meg csereperiodusnak , akkor ertem hogy 200.000-nel szeteshet , de hogy 120-nal a gyari allpotban levo cuccot cserelunk az a tuti - nem csapkodhat , nem csoroghet - mert a vas porlik , de egy igy csapkodo lanc eszi az osszes alkatreszt amit eler : blokkoldalbol ragott alu por... de vegulis mindegy : mitol van tele a blokk olajsarral ? elfelejtettek benne olajat cserelni az elso szazezer km soran ?
ugyanigy a vezlanc extrem kopasa , nyulasa volt a tema a harmincezer km-es olajcserek letjogosultsagat megkerdojelezo cikketekben .

Tökösmákos 2014.08.05. 01:57:14

Német szarok, már a Tigris tankot is alulméretezett motorral gyártották, el is vesztették a háborút :P
Aki minőséget akar az Japánban gyártott autót vett eddig ... most már nem mert sikeresen szabotálták Fukushimával (egy év használat után te is világítasz majd a sötétben :) )
De nem gond, itt van nekünk Korea, az új Japán.
Aki meg olcsót akar az vegyen 2005 előtti Swiftet. Ha néha tönkremegy benne vmi, annyiért javítják amennyibe egy Mercinél a diagnosztika kerül :P

Epercsibe 2014.08.05. 07:40:15

Ehh, komolyan erdekelt a tipus, mert kulsore es belsore is tetszik, meg mar boven megfizetheto evjaratok de mar ertem miert hajtogatja mindenki, nem szabad megvenni.

13 eves Jaguaromban dupla (2 soros, vastag) lancos a vezerles es az ilyen eles, vekony lanckerek fogak helyett kb felkor alaku butykok a fogak metszetben (3.0V6). Lanc es fogak elettartama megegyezik a blokkeval. No nem rossz ertelemben :)

jim202 2014.08.05. 08:02:34

@ommm: Sajnos egy automata váltó javítás/felújítás is 350-500eft, de beszélhetnénk a cdi-kre önthető pénzről, vagy kéttömegű lendkerék, SBC stb. hibákról, amik egyéb modelleket érintenek, kvázi, mint típushiba és mind 2-300eft-nál kezdődik. Ezek az összegek nekünk sokak, illetve az autó 8-10 éves árához képest sokak, ezek újonnan 8-12 milliós autók voltak, ha az élettartamuk harmadánál, felénél rájuk kell költeni egy ilyen összeget, és akkor mégegyszer annyit elmegy gond nélkül (ezt is csak akkor, ha nem lett időben kicserélve - ismert hiba, a privát szerelők szólnak az ügyfélnek, márkaszerviz eltitkolja, annak kevés a vezérléscsere, jobb egy motorfelújítás), szóval akkor azt kell mondjam, ez ennyi. megtudják majd a népek milyen az öreg autóra nagyobb összeget költeni, ha elterjednek a hibridek, a 10 évig tartó 5-700eft-os akkupakkokkal... Ahogy egy szerelő ismerős mondja: "Haladni kell a korral, együtt kell élni a sz@rral..." :)

TK86 2014.08.05. 08:53:59

@kkn: most komoly? ne haragudj, de tényleg nem látsz a szemedtől? :) a képen látható fent elhelyezkedő fogaskerekek jóval kisebbek, mint pl amit a bal felső sarokban látsz... ergo szétette a lánc a kereket... szerintem elég nyilvánvaló, de egyébként írták is a cikkben...

zuulululu 2014.08.05. 09:35:54

Az M271 az M111-et valtotta le a Mercedesnel. Abban dupla soros lanc, elettertama kb a blokkeval egyenlo :)

McKinney 2014.08.05. 09:42:28

Csak azt nem értem, hogy márkaszervizben miért vágta rá rögtön a szerelő (megtörtént eset amikor rákérdeztem a vezérlés karbantartására): "nem kell foglalkozni vele, láncos"

Pierr Kardán 2014.08.05. 09:48:39

@Tökösmákos: "Német szarok, már a Tigris tankot is alulméretezett motorral gyártották, el is vesztették a háborút :P
Aki minőséget akar az Japánban gyártott autót vett"

Pedig ha jól emlékszem, a japánok is elveszítették ugyanazt a háborút :-))

qmatch 2014.08.05. 09:55:17

Foglár fogán foglyuk van - nosza, tömni fogjuk!
...eközben a fogházból megszökhet a fogjuk .
Elröppenhet fogjuk is - hacsak meg nem fogjuk.

McKinney 2014.08.05. 10:17:01

@qmatch: a fogoly (mindkettő) ragozva is ly-os

tlacka 2014.08.05. 11:02:09

"120 ezer kilométernél kell ezeken az M271-es motorokon vezérlést cserélni."

Se a lánc, se a feszító cseréje nem előírás. A szelepeket, a vezérműtengelyt és a lánkerekeit meg végképp nem.
Én szeretem a Mercedest, de benzinmotoros "prémium" autóból BMW-t vennék.

zuulululu 2014.08.05. 11:30:02

@ommm:

Ha mar ezt a cikked megirtad, belerakhatnad, hogy erdemes ellenorizni, mondjuk minden olajcserenel, a vezermutengely allito magnest is. Az M271-en ketto van, szivo/kipufogo, itt latszik:

mbworld.org/forums/attachments/c-class-w203/145591d1229265035-my-mb-horror-story-dealer-0117081543.jpg

Az a 2 kerek a motor elejen, 3 csavar tartja, egy csatlakozo megy bele. Ezen szivarogni tud az olaj, legtobbszor belul, a csatlakozon at, kivulrol nem mindig latszik. Ott kapillaris hatas altal tovabbkuszik a vezeteken, es onnan eljut a szamitogepig, tobbi szondakig, stb - nagyon sokba kerulhet a javitas ha mar gondot okoz. Gyari Mercedes alkatresz ara kb 15ezer Ft, tehat nem veszes. Alá sensor-safe ragasztopaszta kell.
Ellenorzes: kihuzzuk a csatlakozot, es megnezzuk van-e benne olaj.

fedél nélkül (törölt) 2014.08.05. 12:16:37

@jim202: Ha a szar olajtól laza a lánc, akkor bizony hallani a csörgést hidegen, zenehallgatás és relativizálás ide vagy oda.

nagyiWRX 2014.08.05. 12:50:31

Nincs ilyen előírás a Mercedes blatt alapján nem tudom honnan veszitek ezt, és nem lánc nyúlás miatt kopik el a vez.kerék hanem mert szar anyagból csinálták az új amit cserélek már edzve van a fogak körü. Havi egy ilyen előfordul nálunk. A 271.8 as motornál már nincs ilyen bár az nem kompresszoros hanem turbós.
Az egyik motorba 90 e volt amit most csináltam, mégegyszer mondom NINCS CSERE PERIÓDUS A VEZÉRLÉSRE a gyár alapján

nagyiWRX 2014.08.05. 12:57:37

Ja még valami egy Mercedesnél sincs előírás vezérműtengely cserére
Mercedesnél szerelek nem maszeknál azért tudom.

kkn 2014.08.05. 16:57:39

@TK86: Nekem az alsó képeken látható két kerék akár ugyanaz is lehet.De nem is látom, milyen fent, meg balra? Én egyik képen sem látok balra fent kereket.
Valami egyéb meglepetést vettem ki a szövegből, nem azt, amit leírt, hogy lenyalta. Azt látom a két utolsón. Az első kettő képen meg semmi kereket. Úgyhogy nem tudom, milyen nagyobb, meg kisebb kerékről van szó?

TK86 2014.08.05. 17:13:39

@kkn: akkor bocsánat az egyszerű megfogalmazásért, FOGASkerék, lekoptak a fogak róla, ami a kép fenti részén látható, míg egy-két részén még nagyjából gyári méretűek a fogak...

kkn 2014.08.05. 18:12:13

@TK86: Értem én, erről szólt a cikk, hogy idejekorán lenyalta a megnyúlt lánc: ... egysoros, silány és nyúlós vezérműláncokkal- és kerekekkel, amelyeket így megesz a kinyúlt lánc...
Csak az nekem középen van, te meg balra fent lévőről írtál, amit nem látok.
int írtam, én valami egyéb dolog tönkremenetelére vártam a ... van ott más is, ami furcsa, nézzék meg a képeket... olvastán, csak nem láttam biztosra semmit ezen kívül.

De más is a dugókat kérdezte, és el is ismerték egyebek mellett.

sanagoti 2014.08.05. 19:19:42

Arról van infó valakinek, hogy A271 kódú motorral szerelt C-osztálynál(W203 C180 Kompressor) is 120e km a lánccsereperiódus?
Szervízkönyvben a lánc karbantartásáról vagy cseréjéről egy szó sincs.

jim202 2014.08.05. 21:47:06

@sanagoti: Egyiknél sincs előírt csereperiódus, nem tiszta, hogy honnan vette ezt bárki is. Viszont, mintha szíjast vennél, vásárlás után azonnal cseréltesd ki és akkor jó eséllyel nálad már nem lesz gond vele 80-100ekm-ig. A költsége is annyi kb., mint egy vezérműszíj+görgő cserének, kb. 25 egy IWIS lánc, 15-20 egy normális feszítő, és 15-20-ért cserélik. Nekem a 271.948-on (ugyanaz a 1.8-as csak C230 Kompr.) 60-ból megállt, kispesti merciboltból, gyári lánccal, soroksári mercihez értő szerelőnél.

ZON 2014.08.05. 22:07:31

@zuulululu: na, ilyen egy HASZNOS hozzászólás!

Corrado83 (törölt) 2014.08.06. 00:19:39

Nem szeretnek semilyen mercedes rajongotmegbantani csupan egy dologra szeretnem felhivni a figyelmet. Hogy hova is "fefejlodott" mara a nemet autoipar.
A boldog bekeidokben nem vitatom a mercedes egy kivalo auto volt. Most is az. Csak eppen a csili vili premiumkategoriaban. A belepo szegmensben ez a marka is a semmit nyujtja. Nesze semmi fogd meg jol. Es mivel hatalmas nimbusz van mogotte mara a sok evtized munkaja alatt elertek azt hogy rossz autot eltudnak adni jo dragan. Na ez az igazi marketing.
Egy pelda. Nemreg ultem egy bmw 120dben. Oszinten megmondom hogy ritka rossz auto volt. A muanyagok olyan sorjasak voltak es olyan kopogosak amiket utoljara az egyes puntoban lattam. A tulajdonosa egy katyuba belement. Onnantol kezdve teljesen meghalt az osszes elektronika ami az abst iranyitja a menetstabit stb. Jo dragan ilyen vette. Ez az igazi arres... Persze mindket markanak vannak nagyon kivalo autoi nem vitatom. De ez a resze a dolognak siman letezik.

sanagoti 2014.08.06. 08:08:44

@jim202: Köszönöm, remélem ez másoknak is hasznos infó volt.

fedél nélkül (törölt) 2014.08.06. 16:00:28

@sanagoti: Cool story, bro. Az autó nem robbant fel a kátyútól véletlenül?

outtatime 2014.08.10. 14:55:42

Előre bocsátonám ez a történet nem igaz, mert a neten adatgyűjtés folyik, de én sem vagyok valóságos személy.

Történt egyszer egy vidéki városban, itt kies hazánkban, hogy egy bmw-rajongó, azokat szerelő (és tényleg jól szerelő), valamint lehetőséggel, kellő mersszel és megfelelő szaktudással felvértezett ifjú honfitársunk forgatta a kezében a bömbi mittomén mely szériájában található (nem értek hozzá, nem szeretem) gumírozott (vulkanizált?) fémtárcsát, és arra gondolt, gépek vannak, tehetség van, elszántság is, akartnak sincs épp híján, egyet gondolt, bősz levelezésbe kezdett a bajor gyárral, minek folytán felvilágosítást kért, hogyan lehet nekik ilyen gumírozott tárcsákat gyártani Magyarországról, ha minden lehetőség adott a művelethez.
Bmw írta kein problem, küldjél mintadarabot.
Hősünk gyártott egy szériát, kínosan ügyelve, hogy ne legyen egy agyonpolírozott, széltől-víztől óvott kirakatholmi az elküldött néhány darab, mutassa a rögvalóságot, ha véletlenül üzlet köttetik ne mondhassák, hogy a mintapéldányok fényesen csillogtak mint Salamon töke, a továbbiak meg miféle ipari hulladékok.
Ült az árun a gyár majd' fél évig, majd visszaküldték a jelentést, nem lesz jó, az alkatrész a tesztek során túl tartósnak bizonyult (mármint a lényegi mondanivalója ez volt).

Na kéremszépen, ezt én hallottam, igen megbízható forrásból, illetve természetesen nem.

A kérdésem az lenne. Van olyan, hogy valami túl tartós, és nem olvadóbiztosíték?

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.08.11. 07:28:39

@outtatime: erre ott van a Meyle, ők is azt tűzték a zászlóra, hogy tartósabb alkatrészeket gyártanak, mint ami kihullik a kocsiból.
Tessék igenis megérteni, hogy most, hogy már nincs hiánygazdaság, mint a háború után/között, nem érdeke egy cégnek sem, hogy harminc évig kitartson egy gyártmány, legyen az akármi. Én nem csak kocsikat berhelek szét.

1. Régebben egy mosógépben a fűtőszálat (~1kW) legalább 8-10, de inkább 16A-s relé kapcsolta. Szétkapsz egy mostanit, a kezedet összeteszed ha a termosztát nem közvetlenül kapcsolgatja a fűtőszálat, hanem legalább egy 6A-s kis körömnyi mini relé van bennük. Ezek el is fáradnak öt éves korára. És ez ugyanúgy van egy százezres Whirlpoolban és a félmilliós Miele-ben is. Namost melyik gazdájának fog jobban fájni egy 35 ezres javítási ajánlat?

2. Autógyár, autókereskedés. Csikós két cikket is írt, hogy milyen oltári szopásokba lehet belefutni garanciaidőn túl. Az autókereskedésnek (meglepetés!) nem az a dolga, hogy autót javítson!!! Neki az számít, hogy a kocsi valahogy húzza ki a garancia végéig, utána meg csak néznek rád ha beviszed és kacsintgatnak a kint sorakozó újautók felé, mert (meglepetés2) abból élnek, nem a javításból.

3. Autóalkatrész. Nemrég csináltam egy relatíve új Golfot, a tulaj állítása szerint nem is olyan olcsón vette, épp a 4. évét töltötte be, viszont csak 120000km volt benne. Benzinyes. Csekkendzsin meg a drifter.hu lámpa is világított a műszerfalon. Fojtószeleppotméter (amit csak kompletten lehet megvenni a szeleppel és az alapjáratot állító motorral) és fékolajnyomás-szenzor (amit csak kompletten lehet megvenni az ABS egységgel) csere. Ha még láttál felnőtt embert elzöldülni, amikor megtudta, hogy mennyibe fog kerülni. Van itt két olyan cikk is, hogy csak a cserealkatrészekre költött pénzből milyen klímás elsőautót lehet venni. És ez egy népautó! Drosselklappenkurvaanyád...

4. Nem szedtem még szét ledes fényszórót, még szerintem van két-három évem, amíg megjelennek a haszáltpiacon, de szerintem tutira nem lehet csak a kiégett led-egységet kihúzni a lámpatestből és kicserélni. Elég komoly összegbe fogadnék, hogy a komplett lámpatestet meg kell venni, ha kimegy a csodafényszóró.

5. Nemrég vettem egy Metabo fúrót. Apámnak is van egy, öregebb, mint én. Nem éppen Praktikeres az ára. Egy hét után tűnt fel, hogy hangosabb, mint az öreg... szétszedtem a pajzsot, szerinted mennyi zsír volt benne? Éppencsak maszatosak voltak a fogaskerekek. Telenyomtam hogy az oldalán jött ki, összeraktam, most kuss van, deazérmár.

stbstb.

outtatime 2014.08.11. 08:57:45

@Make Valamit: értem én, hogy meg kell élniük, de szerintem ha kinyílik a fogyasztók csipája, nagyon könnyen nagyon gyorsan lehúzhatják a rolót.

Ha a kínaiaknak leesik (és szerintem már leesett), hogy teljesen mindegy a csilivili, illetve van egy vásárlói réteg amelyik leszarja a külcsínt, ha a belbecs annyira tartós, mint a Szent-Gellérthegy, akkor is azt választja majd, ha 10-15%-kal drágább, és nem dísziti a legújabb hellókitty-matrica.
Igaz nem autóipar, ott még van tanulnivalójuk, bár az is igaz rohamosan fejlődnek, de IT-vonalon ott a Lenovo, vett ezt-azt az IBM-től, a Motorolától, most piacvezető, ráadásul nem drága, és kifejezetten tartós.
Néhány autógyár már jelen van ott, és ismerve a kínaiak rugalmas hozzáállását a szabadalmi dolgokhoz előbb jöttek az ócska kopintások, nemsoká jönnek a jók, később meg a jobbak olcsóbban az autók között is. Lehet nem lesz 30 év gari átrozsdásodás ellen, meg lesznek hibák, csak épp harmadáron, ami annyit tesz, hogy európa keleti felén sem beruházásként fogunk tekinteni a gurulóra, hanem fogyóeszközként.
Egyrészt kár, mert én pl. ragaszkodom a cuccaimhoz, nem csereberélek autót-könyvet-nőt, nem vagyok nepper alkat, másrészt üdvözlöm, mert miféle dolog az, hogy 10 évet kell dolgozni egy új gépért, és még akkor is alá kell írni a következő tízre a hitelszerződést.És akkor még nem egy valamire való autót vett a polgár, hanem egy olyat, amire rákölti az új árának felét, mire lejár a hitele. Európában.2014-ben az EU-ban. (mármint a legátlagosabb átlag esetben)
süti beállítások módosítása