Örömteli, öreg budi

  2014. július 27. - ommm Címkék: bmw totalcar flotta e30 tcflotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

IMG 0599
Lassan csiszolódik-csiszolódik, nem kerget a tatár, ráérünk

Ez a poszt nem akar rábeszélni az öregautózásra. Ne tedd, ne csináld, sokkal okosabban is eltöltheted az idődet, sokkal hasznosabban, tényleg. Ha eddig nem kezdted el, most már ne vágj bele, mert az autózásnak sajnos nemsokára leáldozik, nem lehet, nem szabad, drága.

Ne akard ezt, mert nincs mellette más hobbid, ez ilyen kirekesztő dolog, vagy ezt csinálod, vagy semmit. Nem jársz kocsmába, nem jársz bulizni a haverokkal, a szabadidőd a családod és az autók között osztod fel, megromlanak a kapcsolataid a többi – normális – emberrel és egy napon azon veszed észre magad, hogy csak a hozzád hasonló hülyékkel vagy képes beszélgetni a családodon kívül. Velük is csak az autókról. Ez nem jó, beszűkülsz, egyetlen dimenzióban élsz, aztán ha egyszer kihúzza a sors alólad a szőnyeget, akkor beleesel a nagy semmibe.

IMG 0617
Na igen, annak a kis M-betűnek nincs ott keresnivalója, majd ha sok időm lesz és ez lesz a fontos, akkor kipattintom a rácsból

Nekem sincs semmim, csak két gitárom és négy farmergatyám. Azokat is a feleségem vette.

Mert nem költesz másra, csak erre. Mert mindig kell, mindig van valami. Nem veszel karórát, menő telefont (még ha vágysz rá, akkor sem), menő cipőt vagy méregdrága cuccokat, nem tartod a lépést a divattal, a világ egy kicsit elmegy melletted. Ez nem hiányzik senkinek. Kivéve persze, ha kőgazdag vagy, de akkor ilyen öreg szarokkal nem foglalkozol, szóval hellószia.

Ne tedd, ha híján vagy a megértő feleségnek, aki ráadásul van olyan bölcs, hogy vesz magának egy Priust, mert tudja, hogy ezt meg kell hagynia neked és előbb-utóbb úgy is eléred. Jobb a békesség.

IMG 0626
A hátulja már jól áll

Ne tedd, ha az utóbbi  15 évben nőttél fel, mert nem fogod érteni, miért jó ez bárkinek. Ne tedd, ha bármi mással is szeretnél még mellette foglalkozni és ne tedd, ha depressziós leszel a kudarctól. Ne tedd, ha abban a korban éltél, amelyben már törvényszerű volt a szervókormány, a légzsák és az elektromos ablak. Vagy az ABS. Vagy a klíma. Vagy bármi a négyfokozatú szellőzésen kívül. Csalódni fogsz. Csalódni fogsz akkor is, ha bármit vársz, amit egy mai autó tud. Ez nem olyan. Ez abból nem tud semmit. Nem is halk, nem is puha, szűk, kényelmetlen és néha büdös, a fék sem úgy fog, semmibe nem nézik, kicsi a csomagtartója és hülyegyereknek néznek benne felnőtt fejjel. Vagy lúzernek. Ezt is nehéz lesz elviselned. És még vezetni is olyan furcsa lesz, mert nem úgy fordul, ahogy manapság kéne, télen vagy esőben, nagyobb gázra furcsán elkezd oldalazni a hátulja, tök gáz, hogy ráadásul ezért a kellemetlenségért még pluszban drága olajat is kell bele öntözni hátulra. Tudod, a SAF-X-et.

IMG 0632
Az új, excenteres szilentek itt vannak a polcon, adnak némi plusz kerékdőlést még, de nem sokat

Ja, a pénz. Költeni fogsz, teljesen fölöslegesen, hiszen soha nem kapod vissza, annyit soha nem fog érni. Az adminisztráció, a bepapírozás, a sarc, hej, könnyezni fogsz! Ne vágj bele, ha nincs kedved lehajtani magadról a menetet a munkával, ne kezdd el, ha nem tudod, mibe vágsz és eszedbe se jusson, ha kínnak érzed az olajban-koszban turkálást órákon keresztül. Akkor sem, ha elviseled, az kevés. Ezt szeretni kell. Ha nem tudsz folyamatokat szeretni, csak a végeredményt, akkor se kezdd el. Nincs értelme, költsd másra a pénzed. Menj el csajozni vagy nyaralni, több értelme van. Ebben is benne van az alfám ára, meg még valamennyi és látod, hogy néz ki. Egy szakadt, öreg vacak, pedig mennyi minden más már, mint amikor megvettem 430 ezer forintért! Felejtsd el, ha nem autók között nőttél fel, ha nem ismerted a környék összes kis mellékútjának minden gödrét, ha nem dobtál össze a haverokkal öt liter benzinre csak még egy kör kedvéért. Ne akard ezt a végeláthatatlan szopásmezőt, ha félsz az aknáktól, nem fogod megérteni úgysem, ha nem tudod, milyen volt az, amikor olcsó volt a benzin, kevés a rendőr és szőrös a pina.

IMG 0635
Ráadásul nem is kupé, hanem négyajtós. Ilyet akartam, elvégre családom van és ebbe pakolni is jobb. Ja, a formája kábé örök lesz már.

Nézd, én elveszett ember vagyok, én ezeket a vackokat szeretem. Sosem tartoztam semmilyen klubhoz, soha nem álltam a bármilyen –isták élére zászlóvivőnek és nem is fogok. Mert hülyeség bármi mellé letenni a garast egy életen át. Hiszen nincs rossz/jó gyártó csak jó/rossz típus és ha tőrőlmetszett hondás leszel, akkor sosem tudod meg, milyen csodálatos egy R5 Alpine, ha elvakult BMW-s vagy, akkor sosem érted meg, mi a jó egy Civic Type-R Championship White-ban, egy Mercedesből pedig nem ülsz át egy hátsókerekes Escortba, csak azért, mert a saját márkád rabja vagy.

Ami beteg egy dolog, kivéve, ha nem ez adja a megélhetésedet, mint szerelőnek.

Nézd meg ezt a 24 éves, kicsit kitaposott mamuszt. Te nem tudod még, de én igen, hogy ebből sosem lesz szépségdíjas autó. Ez nem lesz már gyári soha, nem lesz patinás veterán, sosem lesz már kényelmes, halk és újszerű. Ez nálam nem cél, nincs olyan hosszú takaróm, amivel betakarhatnám és nem is akarom, mert ahhoz rövid az élet, nem kell, hogy szép legyen, olyanból van elég. Nem vágyom a többi közlekedő elismerésére, a szánalmuk meg nem érdekel egy pillanatig sem, ha érdekelne, akkor tízéves BMW-ben ülnék, nem 24 évesben.
Mai szemmel nézve veszélyes, nem biztonságos, egyáltalán nem korszerű, sőt, szinte kőkorszaki. Ráadásul alig több, mint 130 lóerő, nem utazik zajtalanul százhatvannal és éppen csak elindultam vele az úton, melynek kijelölt állomásai világosan definiáltak, elérhetőek és nem lehetetlenek, de messze vannak még. Persze józanul kell gondolkodni és tisztában lenni a kiinduló helyzettel. Tudod, mennyi minden kell még?

IMG 0647
Magyar kötődéssel. Nagyon régen került ide, tudtommal innen vették és jöttek vele haza.

- Tárcsafékes hátsó futómű, mert hiába lett vastagszáras az eleje, hátul dobfékes. Van olcsón, veszünk, szutykosak leszünk megint.
- Új kipufogórendszer katalizátorral, egészen a hátsó dobig (az friss, marad).
- Másik kormánymű, 320d-ből, akár szervó nélkül is, leszarom, alkarra-vállra gyúrok.
- Két rendes ülés előre a gatyarohasztó öreg Recarók helyére, melyek ki tudja, honnan kerültek bele.
- Nagyobb fékek, valamelyik korabeli, nagymotoros E32-ről vagy E34-ről.
- Egy kicsit hegyesebb motor.
- Gyógytapaszként lokális lakatolások a csomagtérfedélen, az egyik ajtó alján, majd két elem fényezése, a szépség nem lényeges.

IMG 0662
A maga idejében modern kis motor volt a 16 szelepes M42. A karaktere ma is lenyűgöző, pedig az E30 az M20B25-tel az igazi. Vagy az M3, ami elérhetetlen.

Látod, közben fogy ez-az, arra is költeni kell, a fent felsorolt dolgokat is sokszor macerás beszerezni, akkor meg minek? Ha nem ismered azokat, akik már tapasztaltabbak nálad ebben, vagy nem vagy hajlandó órákon át túrni a netet és tanulni, akkor még át is basznak, sok pénzzel.

Hogy akkor mégis, miért?
- Mert úgy ülök benne, ahogy én szeretek.
- Mert úgy fordul, ahogy én szeretem, úgy üti le a vesémet, ahogy nekem jó.
- Mert olyan izomcsoportokat mozgat meg, melyek manapság elsatnyulnak.
- Mert büdös, mint egy gép, olyan hangjai vannak, mint egy gépnek és kezelni kell, mint egy gépet.
- Mert az az ember rajzolta, aki tudta, hogyan kell örökkévalóságot rajzolni.
- Mert van mellette egy hibrid Toyota, amelyikkel soha nincs semmi baj, megbízható és öt litert fogyaszt.
- Mert nincs benne semmi, amire nincs szükségem egy hobbiautóban.
- És van benne olyan alkatrész, amelyik manapság már az élményautók 99 százalékában nincs.
- Mert a hároméves fiam úgy hívja, hogy a mi kis hangos béemvénk, a fiúké, ugye apa?
- Mert nem sajnálom és nem is fogom.
- Mert nem státusszimbólum és nem ébreszt irigységet.
- Mert ott kezd el menni, ahol a mai autók abbahagyják.
- Mert a 34.-ik életéven túl, kétgyermekes családapaként ez az én lázadó ifjúkorom morzsányi huligánkodása.
- Mert nem értik a komoly emberek.
- Mert akkor üvölt benne a Led Zeppelin, amikor csak akarom.
- Mert rá van írva az élet és őszinte, vén tróger, egy valaha lángoló, mára lehugyozott tábortűz, melynek mélyén még parázslik a rock'n roll, csak alá kell fújni egy nagyot.

IMG 0657
Ami manapság sok élményautóból hiányzik. Az önzáró differenciálmű, ráadásul ez már a tisztességesebbik fajta. És csodásan teszi a dolgát.

- Mert minden méter, minden kanyar és minden sávváltás, egyáltalán minden, amit csinál az azonnal történik, akkor és ott, nem méterekkel és tizedmásodpercekkel később.
- És mert ugyanakkor önmérsékletre tanít. Ha itt elbaszom, koppanok. Nem áll mellettem senki, csak én és az autó, ezért kialakul egy belsőséges viszony, bízunk egymásban. Átadja az infót mindenről, ami történik és csak rajtam múlik, hogyan alkalmazkodom. Ezt manapság kommunikatív menettulajdonságnak hívják.
- Mert könnyű.
- Mert durva, prüszkölő-hörgő, szálkás és nyers, csattogó, mint a konyhapultra csapott bélszín.
- Mert ki van fizetve és ha nem megy, mert éppen vezérléscserére, új olajkarterre vagy bármi másra vár, akkor el tudok menni gyalog is a munkahelyemre.
- Mert még soha nem szálltam ki belőle rosszkedvűen. Még akkor sem, amikor alig húzta a belét és várta, hogy megjavuljon.
- És mert harminc évvel ezelőtt rámutattam az utcán, most pedig az enyém. Ami nem egy amerikai sikersztori, csak olyan kicsi, privát.

Igen, igazuk van azoknak, akik szerint a mai autók jobbak és többet bírnak. Mindenben. A mai közlekedés fényévekre van a régi idők közlekedésétől. A mai igények a sztratoszférában vannak a néhaiakhoz képest, hiszen manapság olyan autókkal közlekedünk gyorsabban-biztonságosabban-kényelmesebben, melyeknek motorja akkora, mint egy átlagos kólásflakon, a fogyasztásuk alacsonyabb és szinte zöld fűszálakat pufognak ki.  És ez így is van rendjén.

Viszont ha nem tudjuk, hogy honnan jöttünk, akkor soha nem látjuk meg azt, hogy merre tartunk és meddig jutottunk.

IMG 0646
Büdös, zajos, rázós, sokan nem értik. Nem baj.

Ez a kis négyhengeres BMW pedig az én kályhám, a biztos pont a múltból, amelynél bármikor melegedhetek, ha netán elfelejteném, hogy mit is szeretek a vezetésben és az autózásban igazán.

Másnak egy értelmezhetetlen hulladék, nekem egy örömteli, öreg budi. Mert örömből kevés van, pedig ránk fér. Mindannyiunkra.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr916539527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joe E34 2014.07.27. 17:43:42

@Ronin_: Akkor két hibát már biztosan elkövettél életedben ;)

dieselrocket524 2014.07.27. 17:59:11

@csedársajt:

látál már közelről régi BMW t ? mert ha látál volna tudnád hogy a 3,5 ös motor is simán bemegy 5-7 es ből is ! volt is amerikában 335i E30 aszem . de egy ide nem ilő m50b25 ot is berakol simán ha van némi fogalmad szerelésről akor meni fog ! meg ha élmény autó akor kit érdekelnek a patentok meg bármi gyorskötöző ahol lóg valami aminek nincs füle hegesztel neki lakatolni is lehet 80 000 ből nem szépnek meg gyárinak kel leni jónak és kész igaza van Csikosnak nem kel mindent megmenteni

a másik dolog egy fél ilegális autó ? ha mindent más bmw ből és főleg más E30 ból rakok át akor mitől lene ilegális meg veszéjes ?

Lxa 2014.07.27. 18:00:48

Félek, Pista, akiknek ezt írtad, azok nem olvassák... feltűnően sok kommentelő (az összes) éli ezt az életet, így a poszt csak arra jó, hogy nosztalgiázzunk egy kicsit, illetve kibeszéljük hogy mennyire jobb volt minden régen.... ami igaz is, engem sem lehet a 205-ösből kirobbantani, hiába 1.1, de a gyári sibeda (sic!), a pilicka A oszlop, meg a 900 kg ma is odab*.... a Calibra meg kb a garázsba száműzetett, pedig 3x olyan erős, mint a pug. Ha jót akarsz, veszel valami tojást a családnak (fillérekért van scenic, picasso, etc), mellette meg olyannal szivatod magad, amivel csak akarod. (mondjuk ez nagyban függ a család autózási szokásaitól/igényeitől)

Joe E34 2014.07.27. 18:24:01

@Lxa: Nem is tudom kinek írhatta ;)
Lényeg, hogy szépen le vannak ebben a posztban írva a nyilvánvaló dolgok, amik számunkra egyértelműek, de a kivülállóak sosem fogják megérteni, hiába is olvassák, fehér foltok ezek a sorok.

Schütii 2014.07.27. 18:36:41

@dieselrocket524: Hát azért nem olyan simán megy bele az E30-ba a nagy M30 blokk. Mert vagy a tűzfal van útban, vagy a hűtő, ezért szokták átalakítani elektromos ventilátorosra, ami a hűtő előtt van. Egyébként Dél-Afrikában volt néhány gyári 333i.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2014.07.27. 19:43:04

Az az M3 felirat nagyon gagyi, nagyon. Az idő hiánya az eltávolításához nem kibúvó, mert csak kb. 5 másodperc, én képtelen lettem volna ezzel együtt közhírré tétetni, hisz gagyi. Ja, de ezt már mondtam. :)

dieselrocket524 2014.07.27. 20:09:16

@Schütii:

mi is elektromos ventilátoral oldotuk meg de azert ez nem ojan nagy dolog mint amikor rakják be a V8 at akor mindent át kel csinálni it csak lekaptuk a viscot egy E34 klima ventilátor előre bentre egy kapcsoló és kész nameg 2,4 td hűtő mert azert az joval nagyob mint a gyári 318i

szerintem igy biztonságosab is mert a visco az egyszer gondol egyet és már nem megy én igy jártam fel is főt segény azota bene figyel egy dupla ventilátor egyszere 2 vilany motor csak nem éghet le :D

komikus 2014.07.27. 20:18:46

Szívemből szóltál.
Emlékszem az első 320-asom hat hengerének nyugodt duruzsolására indításkor,a nyers erőre gázadáskor.Boldog békeidők voltak: a hidegháború már befejeződött, a melegháború még nem kezdődött el.
Elmúlt azóta sok esztendő,öregebb lettem annyi minden más lett,de fél éve vettem egy E60-as 525d-t.Amikor beleülök,becsukom a szemem, és újra érzem az olcsó benzin, a kevés rendőr és a sz... p...illatát!

Schütii 2014.07.27. 20:28:38

@dieselrocket524: Hát nemtom elég e a 24td hűtője, mindenesetre a németek E28 535i-ét teszik be, mert az elég vékony is, mindamellett hogy mégiscsak 218 lóerőre van méretezve, nem 115-re.

A&B 2014.07.27. 20:42:42

Az én budim alatt még kerék sincsen. És az asszony kerti törpének hívja, mert még sosem látta mozogni. És én is csak 40 kilométert vezettem eddig, beletoltam jónéhány órát és most tartok ott, hogy tudom milyen alkatrészeket kell megrendelnem hozzá és mennyiért. De úgy érzem jó haverok leszünk.
www.flickr.com/photos/redskinhu/sets/72157639871085226/

banfwd 2014.07.27. 20:45:12

Na, már mindenki lógatná bele a sorhatot, pedig a 18is egy nagyon jó motor. Sok örömet hozzá, ommm. ;)

GGG54 2014.07.27. 20:52:00

Kb ugyanez az érzelmi töltet nálam egy W140 vagy 124 felé.
Sok örömöt hozzá!

dieselrocket524 2014.07.27. 20:54:38

@Schütii: hát nekünk ez volt kéznél szal ezt kapta de egyenlőre nem fort fel pedig már ledobot pár hátsó gumit :D meg már E28 ast is csak találkozókon látni forgalomba szinte soha szóval az szerintem nagy kincs már

qmatch 2014.07.27. 20:57:15

egyszer segítettem hazahozni cimborám frissen vett cápa 320-asát, két ajtó, karburátor, sorhat
elég ha annyit mondok, akkoriban S100 skodám volt - keresztbe jöttem haza a bömössel végig :).
pedig vérzett mindene - de alig akartam kiszállni belőle.

később kapott egy L-Jetronic rendszert, meg másik váltót - emlékszem, a nagypapa hegesztette át a dolgokat, mert nem volt helye a légtömeg-mérőnek :)

aztán mire összeállt, elkezdett pánikszerűen szétrohadni.

...de ha már legalább 23-al gurult, elkezdett élni a kormány, éreztedmilyen kemény kis dög ez, szúrtál egy kettest, és a halálba pörgetted - bal kéz a kormányon, jobb a váltón, és egyiked sem ereszted, legszívesebben egyfolytában kavarnál mind a kettővel, miközben 4ezer alá nem esik a fordulat soha.

kicsi, öreg BMW - ja....

Schütii 2014.07.27. 21:00:52

@dieselrocket524: Ja igen, a német bemegy a legközelebbi BMW szalonba és megrendeli a vadiúj E28 hűtőt, mert hát az a biztos.

nem kéne... 2014.07.27. 21:03:44

@Schütii:

igen, de a hűtőt nem lovakra méretezik, hanem hőterhelésre.
aztán tökugyanakkora a dízel hűtő, csak vastagabb.

dieselrocket524 2014.07.27. 21:22:46

@Schütii: szerintem az auto kevesebe került mint amenyibe ot kerülhet egy hűtő :D

ommm 2014.07.27. 21:38:52

@Matenak: Nem annyi, mert öreg és nem akarom letörni a füleit, próbáltam már, kipattintani törés nélkül nem lehet. Le kell hozzá kapni a rácsot, majd.

ommm 2014.07.27. 21:40:13

@banfwd: Meg is marad. Én ebbe sorhat-papírozást biztosan nem fogok kifizetni.

namostatutituti... 2014.07.27. 21:50:49

@ommm: Nem is nagyon tudod bepapìrozni, ez a 18is motor sem épp gyári motor a négyajtós kaszniban. Egyébként gratula, ha motorerőt akarsz fűzd át 2.3-ra 20d főtengelyel szépem kiadja, nem lesz orrnehéz mint a hathengerrel, de erőben ott lesz a 25-27-ek körül.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2014.07.27. 22:01:12

@ommm: Engem ugyan nem érdekelt volna a törés, repült volna mindenfelé az anyag a világban a levételkor, hisz utána úgyis a kukába kerül. A konkrétba is és az álmainkéba is szimbólumként... Mások vagyunk, hajrá! :)

HartgeH3 2014.07.27. 22:07:04

"Nekem sincs semmim, csak két gitárom és négy farmergatyám. Azokat is a feleségem vette." Enyhe költői túlzás a több milliós hybrid Toyota nyomán.

kkn 2014.07.27. 22:08:34

Ilyenje volt valakinek? Tényleg jól tol az alacsonyan jövő nyomaték miatt, vagy lomhának tűnik?

www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/325e

dieselrocket524 2014.07.27. 22:09:31

2 évente visza dobni bele a vizsgára ezt a motrot nem nagy meló :D amugy őszintén nem értelek minek vetél te magyarországi autót ot élsz meg minden de egy köpésre a határtól amenyiből ot csak a nevedre irod szlovákiaban fizeted 5 évig a kötelezőt aztán anyi és nincs rá 12 fajta adó meg .... és gondolom nem őrültél meg anyira hogy felved az abszurdisztáni álampolgárságot :D

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.27. 22:19:04

Nekem is volt sedan E30-am, 90-es évjárat, nagylámpás 316i. Ültetett, sportgátlós, gyári Z1 felnikkel (azt nagyon sajnálom, hogy az autóhoz adtam). Sok szép emlék fűz hozzá, nem keveset autókáztam vele éjjel a Mecseken üvegig forgatva, és a még hideg gumival bizony nem egyszer kilinccsel előre! Abban az időben nem éreztem gyengének azt az 1.6 motort, vígan pörgött, óra szerint 200 fölé ment és nagyon komoly hangja volt gyári dobbal is. Plusz egyszer muterom alatt kibírt egy 10km-es utat át a városon hűtővíz nélkül 30 fokban (vízpuma elengedte a vizet hirtelen). Már a megragadás határán volt, csörömpölt, erő semmi, úgy ért vele haza a muter. Én agyvérzés közelében óbégattam, hogy nem dísznek van a mutató a műszerfalon, ami természetesen a pirosban feküdt. vízpumpa csere után még évekig használtam, nem ette sem az olajat sem a vizet, ami csoda volt ez a kaland után. Aztán megörökölte a húgom, aki megcsukta 1x, majd szebbé lett varázsolva, mint valaha. De nem szerette a kenyérszervó + széles kerék kombót ezért eladtuk egy fiatal gyereknek egy téli napon, aki hazafele természetesen totálra törte a havas úton. Azóta is vérzik a szíve érte, ha meglátok róla egy fotót. Fiatal korom legszebb évei fűződnek hozzá.

HANGYÁSZ HÉTFŐ??!! 2014.07.27. 22:33:22

tedd be a v6 ot mivan nicns pénz

HANGYÁSZ HÉTFŐ??!! 2014.07.27. 22:35:31

az a ciki nekem 12 éves koromban vett ilyen apukám v6 os motorral rendszám nem volt de a falut ezzel jártam télen és faroltam igaz öszetörtem de jó volt nagyon.
orvos-ügyvéd gyerekként sok mindent megkaptam azóta egy vadi új Mercedes S600 hybridet hajtok igaz megörte anyu meg kölcsönadtam neki amikor z ő Lexus-a a szervizben volt.

Lil Bro 2014.07.27. 22:58:06

Gyönyörű gondolatok, minden sor arany, sok boldogságot a géppel! :)

Pasas 2014.07.27. 23:02:49

Első autóm egy E30-as volt, kurva jó autók (bár szerintem 6 hengerrel az igazi), én nem az elmúlt 15 évben nőttem fel, tudom mit érzel, ezért nem is nézek senkit hülyegyereknek vagy lúzernek, hanem egy olyan embernek akinek van stílusa, és próbál egy szeletet megtartani abból a korból mikor minden más (jobb) volt, és sajnos már soha nem jön vissza :(

GustavssonCarosserie 2014.07.27. 23:06:45

Szoval tetszik ez az iras,mert erzelmi oldalrol kozeliti meg a hobbiautozas oromeit. Jomagam 43 eves vagyok,25 ev karosszerialakatos gyakorlattal,de mint mas autos szakember,en is beletanultam a rokon szakmakba( szereles,gitteles,csiszolas,ilyesmi).Aki autos szakmaban dolgozik,nem tudja laikus szemmel nezni ezeket a regi klasszikus verdakat,mert megfertozte oket a szakma ordoge. En pl. allandoan az eleket,hezagokat,illeszteseket nezem.Szamomra sem az elmenyautozas a lenyeg,mikor regi verda kerul a kezem koze.Az igazi elmeny az,mikor eletre keltesz egy mely alomba merult veteran autot,maga a folyamat leirhatatlan erzes.Mikor egy folyamatot befejezel,pl. egy sarvedo,vagy kuszob legyartasa,mert nincs uj alkatresz.Vegig babaskodsz az auto ujaszuletesen,szoval nekem ez jobban tetszik,mikor mar kesz az auto es mukodik,egy ideig jo erzes,de utana uj kihivas kell..Van egy kihivasom,o egy 1981-es Ford Capri... 13 eve dekkol fateromek udvaran.Mikor leallitottam,csontra kilakatoltam,tokeletes allapotban volt,a yard elvette a forgalmijat,mert muszaki nelkul vezettem...2001-et irtunk... Azota ido es penzhiany miatt nem nyultam hozza.Sok melo lesz vele,de elvezet lesz ujra eletet lehelni bele.. :)

Rocko- 2014.07.27. 23:22:29

föld hívja СubE-ot! :D

vitya25i 2014.07.27. 23:54:25

@ommm: Gratula Pistám, jól döntöttél :) hamarosan (kb. két hét) és elkészül a nagytesó, ha érdekel szívesen megmutatom. Láncot le fogod dobni, ezt előre borítékolom ;)

Béla_ 2014.07.28. 00:23:28

@kkn: Én vezettem etát. Igaz E28-ban, de ugyanaz a motor. Nagyon durva érzés hogy 2 ezres fordulaton olyat tol hogy leszakad a fejed! :) Cserébe 3000-4000-nél (már nem emlékszem pontosan) nem igazán forog többet. Olyan feelingre mint egy szívó dízel, csak még olyanabb. :) Kis fordulaton tényleg iszonyatot tol. Városban ide-oda gurulni, dugózni nagyon jó, de pörgetni nem szabad, nem szereti, nagypapás. Fogyasztást nem tudom, csak próbáltam, de ha szerzel ilyet és meguntad, a főtengelyt mindenféleképpen tartsd meg belőle! :D (27i építéséhez elengedhetetlen)

bbors 2014.07.28. 00:54:55

@ommm:
A Lorenz cégnek tényleg van magyarszki vonatkozása, én a ma már (asszem) nem létező cég alapító fiával találkoztam, aki szerint a fénykorban tuningolással is foglkoztak erősen, szóval nézz körül az autódon rendesen, hogy kapott-e lényeges dolgot, vagy csak csomagtartófedelet a bontóból...

Gácsfalvi Róbert 2014.07.28. 08:19:42

@BMWSzabi: Lószart!!! Ez egy pénznyelő ócskavas!!! A Toyota a jó és abból is csináltak hátsókerekest. Csak költse a pénzét rá megérdemli. fos.

Lajos63 2014.07.28. 09:40:57

127-el vettem az E30-at 2008-ban. Most 224-nél cseréltettem rajta szíjakat másodszor. Pár futómű kacat csere volt közben és két féltengely a rúgatástól. Soha semmi baja nem volt és egyáltalán nem szervizigényes autó, pedig az enyém 86-os! Utálom már olvasni ezeket a cikkeket hogy mennyi baj van ezekkel. Igaz én nem rakok/rakatok bele típus idegen, vagy olcsó hulladék alkatrészeket. Bontottat meg egyáltalán.

Michel Djerzinski 2014.07.28. 10:00:05

Gyönyörű autó, igazi klasszikus, sokáig meg kell tartani, és minden szava igaza Istvánnak. E sorokat pedig kőbe kéne vésni:

"Mert hülyeség bármi mellé letenni a garast egy életen át. Hiszen nincs rossz/jó gyártó csak jó/rossz típus és ha tőrőlmetszett hondás leszel, akkor sosem tudod meg, milyen csodálatos egy R5 Alpine, ha elvakult BMW-s vagy, akkor sosem érted meg, mi a jó egy Civic Type-R Championship White-ban, egy Mercedesből pedig nem ülsz át egy hátsókerekes Escortba, csak azért, mert a saját márkád rabja vagy."

Mélyen egyetértek.

Egy dolgot érzek furcsának/túlzónak, hogy sokak szemében miért jelent ekkora kultuszt ez az autó, miért az e30-as jelenti 'a' klasszikus autót. Hiszen rengeteg más típus adta vegytisztán ezt az élményt, szép köntösben, mégsincs akkora kultusza, mint egy korabeli BMW-nek, pedig...

Itt van pl. ez, igaz, mocskosul túlzás az ára, de olcsóbban is elérhető, és legalább akkora élmény, mint egy BMW:

totalcar.hu/magazin/hirek/2014/07/27/egy_supra_amely_szinte_meg_uj/

És millió más típus van még...

Michel Djerzinski 2014.07.28. 10:24:37

@Én is itt vagyok: és a lényeg, amely kimaradt: ezekben mind ott van a STÍLUS!!! Ami a mai célgépekben nagyítóval sem észrevehető.

c 2014.07.28. 10:33:12

@uszilard:
Én 143 000-el vettem 2001-ben (óra szerint), most van benne >270 000 (320i). Vezérműszíjat megvételkor meg 240 000-nél cseréltettem. Volt egy vízpumpa és egy benzinpumpa cserém ez idő alatt - ami a motorhoz köthető.
Meg a szokásos kopó/fogyó alkatrészek cseréje. Nem érzem szervizigényes autónak. Ha karban van tartva, kimegy a világból. A legnagyobb ellensége a gazdi meg a rozsda.

Michel Djerzinski 2014.07.28. 10:40:52

@Roll1983: rondának nem mondanám, cseppet sem. A BMW-k nagyon nem az én világom, a szívem és autóbolondériám nekem is ezerszer inkább az Alfák felé vonz, de el kell ismernem, az e30-as BMW-k szép, ember-/vezetőközpontú, klasszikus autók, amelyek méltán váltak mára élő legendákká.

Szabványok 2014.07.28. 10:43:17

:-))
Örülök, hogy vannak még ilyen emberek.
Én sajnos(!) nem vagyok ennyire lelkes. Engem zavar, ha egy autó nem tökéletes (saját magához mérve), engem zavar a zaj, nekem nem elég a 130LE, nekem nincs időm(sajnálom rá az időt, lusta vagyok) bontókban kutakodni, Dunaújvárosba vinni szervizbe, egész hétvégén vakargatni a rozsdát.

Viszont rettenetesen vágyom egy régi autóra!
Nem, nem öreg autóra, nem szétesőfélben lévő autóra, nem szerelni való autóra, hanem egy régi, őszinte autóra.

Amit még én vezetek. Aminél bowden (vagy rudazat) mozgatja a fojtószelepet, nem elektronika (késve és akkor is a saját feje után).
Egy olyan autóra, amiben vagy nincs szervokormány, vagy egy vagy csak egy halvány hidraulikus szervó van, de semmiképpen sem intelligens elektromos szervó, oldalszélkompenzációval).
Egy olyan autóra, amiben nem "dupla digit klíma" van, hanem egy csappantyúval a külső levegőt lehet beereszteni hűtés-fűtés nélkül. Ha fázom, akkor majd egy másik csappantyúval melegebbre állítom, de ne okoskodjon egy elektronika 8 LIN buszon lógó szervomotorral, áttekinthetetlen rendszerben.
Egy olyan autóra, amiben nincs kipörgésgátló, ha lepadlózom azonnal megnyikkan a kerék.
Egy olyan autóra, amiben visszaváltásnál belerúgok a gázpedálba, akkor egy pillanat alatt felpörög a motor.
Nem kellenek a villanymotorok tucatjai, a tükröt egyszer beállítom és kész, az ülést tudom én kézzel is állítani.
Egy olyan autót szeretnék, amiben vagy nincs, vagy egyszerűen és teljesen kikapcsolhatók a "vezetőt segítő elektronikák", "automaták".
Egy olyan autót szeretnék, amiben kapcsolók vannak. Amelyik ha így áll, akkor be van kapcsolva a rákötött valami, ha úgy áll, akkor ki van kapcsolva. Nem egy gombocska, amit nyomogatok és aztán egy szoftver eldönti, hogy most mit is kell csinálni.
Viszont legyen halk, kényelmes, jó futóművű, gyors, megbízható, strapabíró, könnyen, sok helyen szervizelhető, ne legyen kalandregény egy alkatrész beszerzése.

Óh, ha be lehetne indítani az E30 gyártását újra! rohannék befizetni egyet! (De nem kell BMW, egy Sierra Cosworth, egy 190-s MB vagy hasonló is megfelel.
De ezekből csak annyira lelakottakat látni, hogy hányinger.

c 2014.07.28. 11:13:16

@Gácsfalvi Róbert:
Akkor vegyél egy hátsókerekes Toyotát, amire nem kell költeni.
Ha megvetted, azért jelezd valahogy.
Sok sikert!

Ne a mesekönyvekben keresd...

DrSzoke 2014.07.28. 11:22:49

@Szabványok: Es usb csatlakozo meg muszerfalbol kibukkano erintokeperyo? Anelkul nem lehet am elni. :-)

Lomha 8V 2014.07.28. 11:55:18

Kicsit emlékeztet az írás a saját autómra ('84 Opel Kadett GTE) és a saját gondolataimra. Bár igazából nem szoktam ezen gondolkodni, legtöbbször akkor jönnek elő a fejemben ezek a dolgok, mikor megkérdezik, hogy ez miért jó nekem. Múlt héten megint kaptam a családtól a fejmosást, hogy miért kell nekem ez a rom, mert fél éve áll a garázsban szétszedve és foglalja a helyet (lakatolásra vár), különben is egy öreg konzervdoboz, büdös, rohad, hangos, huzatos, sokat fogyaszt stb. Az a poén, hogy nem az asszonytól jött az "áldás", hanem a szüleimtől. Hiába, akárhány éves vagy, nekik akkor is csak a kisfiuk leszel mindig és ez így van jól. Ők nem értik. Főleg azt a részét, hogy ehhez az autóhoz csak egyetlen lakatos nyúlhat, akire viszont várni kell. Nekik felfoghatatlan, hogy az autónak nem állnak neki azonnal. Számukra ez egy pénzkidobás, nettó hülyeség. És lehetetlen elmagyarázni nekik, hogy ez miért jó. Egyszerűen nem értik meg és ezzel sokszor felmérgesítenek (vagyis inkább azzal, hogy mindig újra és újra szóba kerül). De legalább az asszony szereti, soha egy rossz szót nem mondott rá.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.28. 12:19:55

@Michel Djerzinski: Igen, de egy japánt nagyságrendekkel több feltámasztani/életben tartani, nagyon körülményes és drága az alkatrészbeszerzés. Az e30-at azért szeretik ennyien, mert megvan benne minden, ami az öreg élményautózáshoz kell, egyszerű, megbízható, könnyen szerelhető, de zseniális konstrukció és viszonylag olcsón életben tartható/fejleszthető (itt is észrevehető a drágulási tendencia, ahogy fogynak ezek az autók, de még nem szálltak el túlságosan az árak). Az új alkatrészek is sokkal olcsóbbak, mint egy japánhoz és sokkal több a választék is belőlük. Lehet szeretni más márkát, de ha 5x annyiba kerül az életben tartása (pl egy régi Supra turbo), akkor az már nem az a kategória.

Negrogo 2014.07.28. 12:21:11

@Patás: Rosz E39 vettel! :) Nekem M Sport 528i van es nem sirom vissza az E30-at. Nem mondom, h nem kene megint egy E30 aminek ha be utom a segget nem gond, nem banom de csak is ezert... :)

rekszem 2014.07.28. 13:16:46

Sokszor hallottam Pitától, hogy nincs rossz gyártó, csak rossz típus.

Na mit gondoljunk arról a gyártóról, akinek zömében csak rossz típusai vannak?

Hurri Kán 2014.07.28. 13:34:54

@rekszem:
Melyik gyártóra gondolsz?

Sam8888 2014.07.28. 13:41:45

Ha majd az M jel körül jársz, azt a szemöldököt is szedd már le róla! :)

Lacko68 2014.07.28. 15:25:44

Mint mindíg,most is minden szavával egyetértek! Benne van minden,amitől érthető lesz a mi korosztályunk autóbuzersége! A kanyarkövető parasztvakítást meg nyugodtan melegítsék rá az önmagukat anyagilag túlvállaló sznobokra! Én akkor is vigyorogva szállok majd ki a 24 éves quattróból,amikor ez a sok majom visszaül a 7-es buszra mert nincs pénz szervízre,meg benyára!

m3246 2014.07.28. 15:39:07

Bárki bármit mond ez olyan szépre sikeredett... Teljesen meghatott... kb ugyanígy érzek az E36-om iránt, ami most beteg és pihen, ráadásul egy másik országban vagyok... de remélem hosszú-közös jövőnk lesz még.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.28. 17:10:22

Szép írás. Aki nem szeret szerelni, vagy saját kezével alkotni, az persze, hogy nem érti. Venni bárki tud, bármit. Alkotni, kevesen.
Én elektromos dolgokat javítok, és sok régi cuccot meg is tartok, mert ahogy itt is áll, jó tudni, honnan jöttünk.

És az "ezt még vezetni kell" dolgot is meg lehet érteni, én is megértem :)

". Nem veszel karórát, menő telefont (még ha vágysz rá, akkor sem), menő cipőt vagy méregdrága cuccokat, nem tartod a lépést a divattal, "
És ki a francot érdekelnek ezek különben...

Amúgy a 130 paci szerintem bőven elég :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.28. 17:12:00

Ja igen, és vannak akik ugyanígy beleborultak valami más hobbiba, csak éppen nem értik a tiédet :) Ezekkel sincs baj, amíg meg nem akarják magyarázni a saját gödrükből, hogy miért vagy hülye.

datacom 2014.07.28. 17:53:54

@namostatutituti...: Na végre valaki!!! A 6 henger nehéz, mint a sár. Jó kis 4 hengeres ez, csak tényleg cserélj főtengelyt és megkapod a 180-190 LE-t. Ha pontos tanácsot és útmutatást szeretnél, keresd Cserkuti Öcsit ;-)

Lacko68 2014.07.28. 18:15:21

@Gácsfalvi Róbert: ostobának születtél,és úgy is fogsz elpusztulni! Sosem fogod megérteni ennek az autóbuzerségnek a lényegét,és amíg élsz megtestesíted az átlag magyar szarosszájú semmi nem jó mindenki hülye csak én nem kategóriát! Biztos jó így élni,hát érezd jól magad!

zvajo 2014.07.28. 18:55:10

@THT:
@omm:

omm, reagálj THT-nak, igaza van, amikor ezeket irja:
"Ha elfogadjuk, hogy ez egy 16 szelepes egynyócas, akkor mid a dobfék, mind pedig a 2 hátsó ajtó igen gyanus... Lehet, hogy nem a 316i felirat az, ami utólag került rá.."

Ehhez jönne még, hogy:
Nem az M3-as felirat a legnagyobb kamu rajta, hanem a 316i. M42-vel inkább 318iS lenne :) 1989-91 közötti gyártással. Abból meg csak kétajtós volt valóban. Hátul is tárcsafékkel, alapkivitelben is.

Ha meg 316i, akkor nem lenne két kipufogója, azok a 6 hengereseken voltak.
Szóval néhány dolgot még tisztázni kell :)
Legyen benne nagyon sok örömöd!!
Üdv: zvajo

ommm 2014.07.28. 19:25:10

@HartgeH3: Hol olvastál ilyet? Vagy netán arra a használt Priusra gondolsz, amit a feleségem vett magának a saját pénzén? Ne haragudj, de ahhoz mi közöd?

ommm 2014.07.28. 19:26:13

@dieselrocket524: Mert nem fogok szlovák rendszámos autót használni, ha itt élek. Az nem én vagyok.

ommm 2014.07.28. 19:30:21

@bbors: Nagyházas sperr, elöl vastagszáras, ennyivel vettem. A többi (futómű, motor, karbantartás) már az én időmben készült. Volt rajta szárny, annak nyomai látszanak a csomagtérfedélen (Lorenz-autó volt amúgy), de a bódé elég jó, azért vettem meg főleg (na meg a nagyházas sperr miatt).

ommm 2014.07.28. 19:33:07

@Sam8888: Az teljesen korhű és típusazonos, miért tenném?

szirbik 2014.07.28. 19:38:05

@zvajo:
Az enyém is 318iS, 2 ajtós, hátul is gyárilag tárcsafékes, és 1 csöve van a kipufogódobnak.
Persze ettől még lehet Ommm-é is "gyári", de ilyen felállásban még nem találkoztam egyel sem, mint az övé!
Ennek ellenére sok örömöt kívánok a használatához!

ommm 2014.07.28. 19:39:39

@zvajo: Szerintem leírtam, hogy így vettem, 16i volt valamikor 90-ben szerintem, az előző tulaj kezdte átépíteni, kapott előre vastagszáras futóművet, új futóművet (eltettem, télre jó lesz), nagyházas sperrt, nagyjából ennyi.

ommm 2014.07.28. 19:42:00

@zvajo: Ja, a dobot már én vettem rá, ami rajta volt, hááát, azt bizony elcseréltem egy kipufogókönyökre ott, helyben a kipufogós szakinál. (Kösz, Laci!). Ez bizonylatos és ez volt a legkiebb átmérőjű ferdén vágott kétcsöves (ez tetszik minden autón a leginkább).

zvajo 2014.07.28. 19:48:47

@ommm:
Szia, igen, meg új mocit is rakott bele az előző tulaj :)
Lepapirozta? Komoly munka... A dob sem tipusazonos, akkor egy csöves lenne.

Ha már leirtad és nem vettem észre, akkor elnézést!
Legyen sok örömöd benne, kitűnő választás! Pörgős moci, max teljesitmény 6000-es fordulaton. Ami mindegyiken rossz, az az ülés (eltörik benne a rugó), és a szerviz intervallum kijelző (kimerül benne az aksi) - mindkettő egyszerűen javitható :)

zvajo 2014.07.28. 19:51:45

@szirbik:
A Tied a gyári konfig :)
Ommm már jelentősen átalakitott gépet vett.
Mindkettőtöknek sok örömet!!!

Schütii 2014.07.28. 20:11:05

@nem kéne...: Hát a fene megette ha egy 24td motor több, vagy ugyanannyi hőt termel mint egy 35i, mert akkor kb ugyanannyit kellene fogyasztania a 2 motornak. Leszámítva a benzin és a gázolaj fűtőértéke közötti különbséget.

komikus 2014.07.28. 20:13:52

Az ilyen korú japánnal az a baj, hogy már a bontóban van ...

rATdrAgOn 2014.07.28. 20:31:02

Végre, egy "A"-val kezdődő rendszám a TC flottában! :)
AKM-284 üdvözli AOD-122-t! Sok közük nincs egymáshoz. :D
(Azon kívül, hogy mindkettő máshogyan jó és gépszerű, meg masszívan 1990-es évjárat mindkettő :D)

rahsol (törölt) 2014.07.28. 20:31:11

@T54-44: 1.6i-m és 1.8i-m is volt anno, és sajnos tényleg egy büntetés, gázfröccsnél annyi történik, hogy a sebmérő helyett a fogyasztásmérő leng ki - a négyhengeres szívó benzinesek csak arra jók, hogy azt hihesd, BMW-t vettél.
Ezeket tuningolni értelmetlen, abból a pénzből kell venni inkább egy hathengerest, ami nagyságrendekkel jobb autó, és kendácsolás nélkül, üzembiztosan, széria állapotban tud mindent, amit tudnia kell. Ráadásul a vizsgán és a közúti ellenőrzéseknél sem kell remegni, hogy mikor veszik le a tákolmányodról a rendszámot. (Balesetnél meg pláne.)

spellbinder 2014.07.28. 20:37:08

ez csak ilyen kommentmágnes, ugye? :
"manapság olyan autókkal közlekedünk gyorsabban-biztonságosabban-kényelmesebben, melyeknek motorja akkora, mint egy átlagos kólásflakon, a fogyasztásuk alacsonyabb és szinte zöld fűszálakat pufognak ki. "
Mert nem igaz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.28. 20:51:28

@komikus: Köszöni szépen a saját, hasonló korú, sokkal kevésbé minőségi autóm, ami még mindig jó egészsgnek örvend - csak nekem az az egy van :P

Sam8888 2014.07.28. 21:21:13

@ommm: Sokkal jobban néz ki nélküle.
A Black Hellákért meg a OMMp kormányért meg beírhatsz egy piros pontot. :D

Goran Marković 2014.07.28. 21:35:02

E30-at kéretik megmenteni. Több példányom volt, imádtam.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.28. 21:53:37

@rahsol: Ja, jóhogy nem lassult gázfröccsre, nem?! Szerintem te kevered a 800-as Marutival mag az 1. Stifttel :)

rahsol (törölt) 2014.07.28. 22:36:39

@akos696: A négyhengereseket pörgetni és kínozni kell, szenvedés autózni velük. Ha lett volna valaha hathengeresed, értenéd, miről beszélek.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.28. 22:51:39

Persze, mindenki a 6 hengerest sztárolja, nyilván joggal, de nem minden szempontból jobb. Pl kényesebb és többet fogyaszt, tehát pl munkába járni nem jobb, minden másra igen, sokkal orrnehezebb az autó. De egy pl 318i a maga 115 lóerejével már egész tisztességesen mozgatta a könnyű e30 kasznit és még a 316i is elég sportosnak számított pl az én akkori baráti körömben. Még így is megviccelt párszor, de én megfogtam, egyszer egy haver az övét nem, szép fémkuka borogatást rendezett az utcában. :) Pörgetni kellett, de szép hangja volt és akkor ment is. Na meg az E36-nál megjelent M43 kódjelű 16 és 18i család gyakorlatilag a legtartósabb motorok egyike. Pl a 16i turbóval tuningolva stabilan 220 ló körül tud tartósan. Amúgy most is 6 hengeresem van, de ez egy teljesen más világ, szerinte a régi 316i 100 felett megzabálná. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.28. 22:53:03

@akos696: *Szerintem a régi 316i-m 100 felett megzabálná

Szkotti 2014.07.28. 22:58:26

Anya figyelmébe ajánlottam a posztot, azzal, hogy a Bömbit helyettesítse be a nálunk garázsban állo, szétszedett, lakatolásra váro 110R-rel.
Aszonta: "akkor ez a cikk rolad szol" ... szal így állunk, na.

jürgen baromartz 2014.07.28. 23:47:44

amikor még nagyon szerelmes voltam az e30-ba és folyton túrtam a fórumokat információkért, szembejött valami dél-afrikai bmw-specialista forum threadje, ami m42 tuningról szólt. röviden összefoglalva:

- m47tud20 főtengely (kovácsolt acélból van, 88 milliméteres a lökete és kevéske gépmunkával be lehet faragni az m42-es blokkba)
- euro s50 hajtókar és dugattyú (a dugattyútetőből szintén le kell kapni úgy másfél millimétert, mert nagyon kilóg a blokkból felső holtpontnál)
- euro s50 pillangószelepek (csak a négy középső, másik kettőt a faszi levágta)
- és persze némi kipuffleömlő, vezérműtengely és megasquirt.

az eredmény 2050 köbcenti és még a bejáratás alatt, kímélő üzemre vett komputerrel is 180 lóerő volt. "állítólag" létezett akkoriban valahol egy öreg escort ugyanígy átalakított m42-vel, az bőven 200 ló fölött tudott. szóval nem kell leírni a négyhengerest, lehet abból is jót faragni, ráadásul ez a motor kb. 30 kilóval könnyebb, mint egy véletlenszerűen kiválasztott m20-as mindenestül.

Pista, ezt már csak neked írom a végére: ha majd a kuplungcsere megérik, javaslom, a lendkereket is cseréld ki benne (valamelyik m20-asé egy az egyben rámegy kuplungszerkezetével együtt, nem emlékszem már melyiké, de guglival biztos megtalálod, és annak fele akkora tömege van), mert mindenütt azt olvastam régen, hogy a gyári m42 lendkerék fölöslegesen nehéz. ennek olvass majd utána.

c 2014.07.29. 09:44:51

@rahsol:
Attól függ milyen 6 hengeresről beszélsz.
25i-t, épített 27i v. 28i-t talán nem kell. De egy 20i is 4000 fölött kezd el lendületesen menni. 2000ccm ~130 ló. Ez annak idején jó értéknek számított. Nincsen változó szelepvezérlés, meg egyéb huncutságok. Valamit vmiért.

Én egy 20i-t hajtok 13 éve. Egy chippel leheltem bele még némi nyomatékot, de nyomatékos vasnak nem mondanám.

A ///M3 feliratból én csak a 3-at szedném le. A ///M logó szerintem nem gáz hanem dísz.

Az enyém hűtőrácsára fél éve raktam egy ///M logót, és a belső szőnyegekből is ///M logósat rendeltem.
Nekem tetszik. Egy kis színt visz a szürkeségbe.
(Szürke a kocsim, nagy kockás szürke is sport belsővel).

Negrogo 2014.07.29. 10:05:53

@jürgen baromartz: Nyilvan ki lehet ezt hozni de nem tudom ezek mennyire problema mentesek es uzembiztosak. Nyilvan az ember nem akar 1000km-es utakra indulni vele de akkor is. Ha meg az ember a legjobb ketezres e30-at akarja ami ki megy a vilagbol is gond nelkul arra ott a 320is. 190 lo. Ahoz nem kell nyulni.

Latom megy a 4/6 henger vita: igazabol nekem mivel nemvolt 4 hengeres BMW-em ehez hozza szolni nem tudok de az biztos el nem tudnam kepzelni az autozast mar -2 -vel. Sot. Igazabol mar ideje szemezgetek es erlelodik bennem a dolog nagyon, hogy idovel a kovetkezo mar V8 -lesz. Egy biztos, egy jo kis karcos, erces BMW soros6os hangot nagyon nehez el engedni!

Negrogo 2014.07.29. 10:14:36

@c: Nem M-es valtozaton szerintem gaz (es akkor finom vagyok) egy M-es felirat. Plane mivel ezeken meg a gyari M Tech -es valtozatokan se volt! Nekem is M Sport E39 van es nekem sincs rajta hatul M logo. (csak egy kicsi diszkret jelzes az elso ajto diszlecben) Pedig en meg ugy ahogy fel is tehetnem. Amikor latok ilyen sima 320d-ket M logoval... nevetseges. Meg az 316i E36 -ok M logoval es tarsaik.

Szabványok 2014.07.29. 10:52:55

@DrSzoke: :-)
USB csati minek? Én elvből nem hallgatok MP3 (tömörített) zenét. A Nakamichin szól a Bartók rádió (reggelente a Klasszik), hosszabb útra viszek CD-ket.
Érintőképernyő autóba?
Használja az, akinek két anyja van, másfél méter hosszú keze, amit képes kinyújtva tartani rezzenéstelenül egy száguldó autóban. Az érintőképernyős navikat sem szeretem, a gombosak sokkal inkább, de igazi a távvezérlős. Ott van a kardánboxon a távirányító, kitapintható vakon kezelhető gombokkal. Ezért aztán, az iDrive kezelése sem okozott gondot soha, szemben a sógornőm autójának érintőképernyőjével.

Amúgy a zene, navi és hasonlókban én jobban szeretem ha én választok és nem az autógyár. Nem jók ezek az összeintegrált megoldások.

c 2014.07.29. 11:10:49

@mennyi?husz!:
Izlések és pofonok. Szerintem nem gáz ha egy picit sportosra hangolt E30-on virít (nem dísztárcsás 316i-n van).
A 80-as években rengeteg német E30-as hűtőrácsán ott vírított a ///M logó.

MisterD 2014.07.29. 11:17:25

Szia Ommm!

A cikk szuper. Gratulálok hozzá! És köszönöm is.

A kommentelőknek:
Mivel volt már egy pár BMWm, csak e30-ból 5db, így pontosan egyetértek a cikkben mindennel. A kocsijaim 318/318is/320/325e/325i voltak. Bevallom mindegyikben szerettem valamit, még a 318i -t is.
De a legélvezetesebben/legyorsabban a kipakolt 318is-sel lehetett autózni és nem mellesleg ez fogyasztotta a legkevesebbet is. A súlyelosztása sokkal jobb, mint a 6 hengereseké, driftelni ez is tud, de csak ha te is akarod.
Illetve egy jó fékbetéttel még meg lehet vele állni (Ferodo, Jurid, Textar mind jó). Igaz a megálláshoz a pedált mindenképpen taposni kell.
Ültetés helyett M rugók/vastagszáras minőségi gátló(Bilstein, Koni, Boge..stb) megfelelő az utcára. Nem olyan csibész a kinézet(a Stancefestre ne ezzel nevezz be). Ellenben autózni csak ezzel élvezetes. Az ültetőrugókat, ha a kocsit nem csak pályán, vagy talikra használod, sajnos el kell felejteni.

A hathengeres hangja /nem buta átmenő tuningdobbal/ duplacsöves gyári rendszerrel és hozzá a hatleömlővel versenyautós. És érezhetően könnyebben pörög vele a motor.

V12 Power 2014.07.29. 17:38:30

@ommm: Nagyon köszönöm neked ezt a cikket, igazán jó volt olvasni! Rengeteg dolgot fogalmaztál még benne, amit én is érzek, de nem tudtam volna így szavakba önteni. Gratulálok a vételhez, és sok örömet kívánok vele!

Michel Djerzinski 2014.07.29. 23:07:42

@akos696: a német és a japán autókon azért van még más szerethető vintage autó is e bolygón (hála az égnek!)

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.29. 23:15:25

@Michel Djerzinski: Tényleg? Hol? :) Látom sikerült "megérteni" az irományom lényegét...

Michel Djerzinski 2014.07.29. 23:23:48

@akos696: megértettem a kommented. Egy svéd, olasz vagy egy francia autó szeretete és fenntarthatósága is simán említhető lenne itt, nem csak a japán, ami tényleg drágább. Egy vérbeli brit autó megint más világ, az még egy japánnál is drágább lehet.

jürgen baromartz 2014.07.30. 01:02:45

@mennyi?husz!: az m42 blokk acélöntvény, túlélne egy atomtámadást is sokak szerint, az m47 forgattyús tengelye és az s50 hajtórúdja kovácsolt acélból van, olyanról pedig még nemigen hallottam, hogy egy e36-os m3-ban elolvadt volna a dugattyú. :) a lényeg, hogy tisztességes hengerfejcsavarokat használjon a tuner, a többi nagyjából megbízható, legalábbis ezt állítja a sok okos ember a fórumokon.

ahhoz a 320is-hez meg sok sikert kívánok, az m3 a csúcsok csúcsa, de azért árban egyre közelednek a 320is-ek is a fellegekhez, ráadásul csak a mediterrán országokban forgalmazták. :( minden jóból kimaradunk.

Lacko68 2014.07.30. 17:27:55

Azért jó látni,hogy mennyien gondolkodnak,éreznek hasonlóan egy ilyen nosztalgikus témában! Jó az amit csinálsz Pista! Basszad a kisbömbinek,oszt vigyorogjál!!!

OIL-r 2014.10.02. 08:32:06

Kicsit elkéstem a kérdésemmel, de Pista, ha olvasod még, mikor lesz Faluvági Farolás? :) Kéne..! ;)

MisterD 2014.11.26. 11:25:16

ENNYI? Mi van a kocsival Pista?

elgery. 2016.01.30. 23:11:46

@Lomha 8V: Bakker,nem hiszem el hogy micsoda érzelmek rohantak meg..
Nekem egy GTE után volt egy 320i még 98 körül..

Beleborzongok,de a legnagyobb szerelmeim voltak a mai napig..

A BMW fekete volt,mint a Pistáé,valami fasza első spoilerrel,picit ültetve,BBS-eken,faszául szétrepedezett műszerfallal,meg minden..A kilencvenes évek legvégén én voltam az Aranyifjú benne,de nem ezzel vett meg..(azóta is a BMW maradt a szívem csücske)Most például egy E34 áll a garázsban,ami már csak fanoknak menő..

De első autóként egy Opel Kadett GTE....
Hát az nem volt gyerekjáték..(Pedig addig már a zsigulit is lecserélte apám egy 1.3-as Jettára)Minden percet élveztem benne..

Lomha 8V 2016.01.31. 05:35:28

@elgery.: Az biztos, hogy nagyon élvezhető autó. Üvölt mint egy sebzett állat és olyan vidáman forog, mint egy jobb állású Honda. Azóta sajnos úgy alakult az élet, hogy már új gazdája van, de szerencsére olyan sráchoz került, aki imádni fogja és törődni fog vele. Hiába, az iyen autók nem a hasznaltauto.hu-n cserélnek gazdát. :) A BMW nekem is kedves, de eddig nem volt szerencsém sajátot vezetni, az még várat magára. De nem aggódok, jön, ha jönnie kell. :)
süti beállítások módosítása