Heti merítés

  2014. június 29. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Komfortos űrsikló

63860

Végre sikerült eljutnom a szervizbe. Nem vagyok az a tipikus autószerelő alkat na, értsd tökhülye vagyok az autókhoz, de azért tanulom a dolgot. Persze minek vettem Xm-et, de valamiből a szerelőknek is meg kell élni, olyan szép szakma.

Kék családi hajó

54931

2012.szeptember: vmi fékcsikorgás van lassítás után, de nem vészes, szerelő azt mondja ne foglalkozzak vele. Horvátországi nyaralásnál nagyobb fékezésnél ráz a kormány (féktárcsa szabályozás?).

Öreg japán Sensei megmutatta mennyire nem értem a nőket...

63850

Cefetmód csúnya szerintem, szigorúan derékszögű vonalzóval tervezve!, de a család hölgy tagjai - számomra érthetetlen módon- "egyéniségnek", "aranyosnak", "elegánsnak"!?, szerethető "bumbikának" tartják.

A dögös és takarékos gép

63836

Először valami adagolós régi dízelre gondoltam, de azt nem engedik be a városba ahol lakunk, mivel nem kapja meg a német zöld (4es) környezevédelmi plakettet. Ezért hát EURO4-es kellett.

2 dudás 1 csárdában

63840

Reális áron adták. Pici motorral, pici biztosítással, pici alkatrészárakkal könnyen fenntartható autónak ígérkezett.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr576447071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prérikutya 2014.06.29. 12:51:10

@Hurri Kán: Ha hiszed, ha nem, de így van. Persze ettől nem lesz több erő a motorban, de gyorsabb lesz a gázreakció.

Hurri Kán 2014.06.29. 12:56:26

@prérikutya:
Volt szerencsém vezetni ezzel az 1,7-es motorral szerelt Astrát, tényleg takarékosan elvisz A-ból B-be, de ezzel a motorral kb. ennyi. Megfelelő fordulaton kell tartani, mint bármilyen motort, akkor van gázreakció gomb nélkül is :)

Pepejoe 2014.06.29. 13:24:11

Ha megvalósítható a jobb gázreakció, akkor miért nem olyan alapból? Úgyis be lesz nyomva non-stop, nem? Vagy állandóra kell kötni, a gombot meg ki kell szerelni. :)
Ez egy marketinghülyeség szerintem. Olyan, mintha fogyasztáscsökkentő extraként adnának felárba egy fakockát mondjuk 120.000 + áfáért, amit a gázpedál alá kell tenni.
Amúgy maga az autó tetszik, jó kis húzás Opeléktől. Régebben olyan érdektelennek tartottam ezt a szériát formailag, mostanában meg minél többet látok, kezdem megszokni, sőt már tetszik is.
Főleg egy jó szín/jó felni kombóban egész kis ütős verda, ilyen motorral meg pláne.

nyikk 2014.06.29. 14:00:54

@Michel Djerzinski: Szerintem te még olyat sem ismersz, aki már látott japán autót:)

Prognozuoti Blasio 2014.06.29. 14:25:12

@Pepejoe: Szerintem ez nem így van!!

Én csak egy 2011-es hulladék A6 S-Line-ból tudok kiindulni, mert azt vezettem eddig, amiben volt sport funkció gázreakció állítással...
És igenis van értelme! Meg is mondom miért: Komfort fokozatban sokkal finomabban lehet vezetni az autót!! Sokkal hülyebiztosabb, sokkal rángatás-mentesebb!!

Egyszerű példa: 1-esben finoman elindulsz, gyök kettővel araszolsz, majd elkezdesz kigyorsítani... Élénk gázreakcióval ez rúgásszerű/ütésszerű, komfortban pedig ugyan lassabb, de finomabb és egyenletesebb!
Vagy amikor egy pillanatra elemeled a lábad, és utána visszalépsz a gázra. A sportmód ilyenkor sokaknak kellemetlen!! Az A6-ban nekem kimondottan az volt!

Persze jó dolog, ha csapatod neki, meg mikor elgurul a gyógyszer, de egy általános hétköznapon dugóval, elindulással, forgalommal sokkal kellemesebb a komfortos gázreakció.

uki 2014.06.29. 14:29:42

@Michel Djerzinski: azért az űrhajó civic legalább akkorát ütött amikor megjelent mint az xm annak idején. A Mazda 6 mindhárom generációja design orgia volt a konkurenciahoz képest amikor megjelent. Rx8? Juke? Hagyjuk mar ezt a hülyeséget hogy a japánok nem tudnak forradalmi autót tervezni ütős design-nal csak szürke vackokat.

Michel Djerzinski 2014.06.29. 14:34:16

@nyikk: szerintem te meg jófejkedőnek szánt, valójában kapitális nagy dőreséget írtál, de hajrá!

Michel Djerzinski 2014.06.29. 14:37:10

@Pepejoe: maximálisan egyetértek! Jogos...

Prognozuoti Blasio 2014.06.29. 14:47:53

@uki: Szerintem meg bojkottáljuk a rasszizmust, és almát ne hasonlítsunk körtével összes.
Minden autógyártó nemzetnek megvannak, és meg is voltak a maga úttörő alkotásai, sajátosságai. Hogy kinek mi jön be inkább, az ízlés kérdése.

De az nagy talány számomra, hogy miért más autók szarozásával próbálják egyesek a sajátjukat az egekig dicsérni...

uki 2014.06.29. 15:00:48

@Prognozuoti Blasio: csak utálom amikor valaki ezzel a hülyeséggel jön hogy a francia szar, japán unalmas, nemet meg örök élet meg egy nap, stb. Aztán 1-1 konkrét autó tapasztalta alapján egyből egy egész márka szakértőjének válnak. Aztán ha valaki nem az istenített markát veszi a családban akkor az tiszta hülye. :-)

Hurri Kán 2014.06.29. 15:21:51

@uki:
"Aztán 1-1 konkrét autó tapasztalta alapján egyből egy egész márka szakértőjének válnak."
Ja. Főleg ha megvesznek egy 350.000 km-ről 150.000-re visszatekert órájú, praktikusan kétszer már galancsinra tört darabot, ami persze irdatlan szopáshalmaz, majd kijelentik, X márka autói szarok :)

imitv 2014.06.29. 15:24:13

@Gülücsipacsodamuki: Az én Xm-em 6 év használat után egy balesetben kivégezték.azóta is gyászolom.Régóta szerettem volna egyet,de sokáig nem mertem megvenni,mert a sok okostojás károgott,hogy agyon van bonyolítva.Aztán eltöltöttünk együtt 6 évet,semmivel nem volt több baja,mintbármely átlagautónak,ráadásul a 2,1 Td motor nagyon tartós konstrukció.400-ezernél semmi olajfogyasztása nem volt.
Most keresem a méltó utódját,de sajna nem lelem...

Michel Djerzinski 2014.06.29. 15:37:39

@uki: Nézd, a Honda űr-Civicje inkább volt szokatlan és izzadtságszagú próbálkozás a design terén, mint forradalmi, avantgarde, különleges. Az előbbi egy divatjelenség (volt), ami hamar elfáradt és nem lett átütő siker. A japán gyártó próbálkozása volt egy új formavilág rátalálására, ami inkább inkább kevésbé, mint többé sikerült neki. Tény, hogy az XM sem lett átütő siker (sem formailag, sem műszakilag), viszont hiánytalanul beleilleszkedik a francia gyártó több évtizedes formavilágába, identitásába. Vagyis - és ez a lényeg - ami jól áll a Citroennek, az nem állt jól a Hondának. (Az más kérdés, hogy nagyjából a ZX-Xantia vonal óta a Citroen értékelhetetlen, elnémetesedett, szerethetetlen, egyetlen típusnak, a C6-nak a kivételével.)
A Mazda 6 soha nem volt különleges, de nagyon szép sem. Az első generáció (főleg a beltért illetően) egyértelműen az Alfa 156-ra hajazott, amivel persze nincs gond, de ettől még nem válik szerethetővé, egyedivé. Egyetlen egy gyártó van, amelyik tényleg bármelyik európai gyártó mellé odaállhat: a Lexus. Már a Lexus IS200 is (a személyes kedvencem) is egy kis csoda volt: részleteiben szép, kényelmes, anyaghasználatban igényes. Mint egy prémium európai modell. De amúgy már egy Honda Accord vagy az említett Mazda 6 sem tudja azt kényelemben, szerethetőségben, mint egy kortárs európai konkurens. Nincs semmi bajom a japán autókkal, csak más erényeik vannak, mint egy európai autónak. (És ugyanez elmondható az amerikai autókról is.)
Az RX8-cal kapcsolatban igazad van, az tényleg egy kakukktojás, sőt, szerintem kultuszautó lesz belőle (ha már most nem az), még akkor is, ha a motorproblémák sajnos tipikusak. A Juke viszont egy köpedelem, ugyanolyan erőltetett formai téboly, mint az űr-Civic.

"Hagyjuk mar ezt a hülyeséget hogy a japánok nem tudnak forradalmi autót tervezni ütős design-nal csak szürke vackokat."

Tudtak, de amikor tudtak, akkor is inkább plagizáltak. Jaguart (Datsun 240Z), Ferrarit (Toyota MR2 II), mikor mit. Szeretem a japán autókat, de azért a forradalmiság az európaiak érdeme leginkább.

Michel Djerzinski 2014.06.29. 15:39:59

@Prognozuoti Blasio: teljesen igazad van. Én egyrészt a saját meglátásaimat írtam le, szarozni egyetlen nációt sem akartam és nem is fogok, a legcsekélyebb mértékben sem. De tény, hogy vannak (vagy inkább voltak) nemzeti jellegek, amelyek visszaköszöntek az autókban is. És én épp örültem ennek, mert az (autós) világ sokszínűségét, differenciáltságát jelentette. Sajnos épp ez, ez a különbözőség veszett el a nagy uniformizálódás jegyében az elmúlt 10-15 évben.

Rocko- 2014.06.29. 15:56:24

@uki: "Aztán 1-1 konkrét autó tapasztalta alapján egyből egy egész márka szakértőjének válnak."
így szokott ez lenni. de nem cssk autók terén.
aztán csodálkoznak ha megdőlnek a szterotipiáik.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.06.29. 15:59:57

@Prognozuoti Blasio:
A Ford hibalistája azért szerintem nem teljesen tudható be konstrukciós hibának, mert ha valami "jóképességű" túltölti a motorolajat, arról nem a gyártó tehet, vagy ha a futómű gallyra megy a "jó magyar utakon" sajnos. Ettől függetlenül több helyről is hallottam, hogy az 1.8 TDCi nem a legkiforrottabb konstrukciója volt a Fordnak.

Hurri Kán 2014.06.29. 16:09:04

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
Igen, ezt bármelyik Fordos fórum megerősíti. De hát nyilván az éves kötelezője 2500 Ft-tal kevesebb volt, mint a kétliteresnek lett volna.

norisz01 2014.06.29. 16:11:47

@Michel Djerzinski: Mekkora hülyeségeket irkálsz még hogy európai jobb kidolgozás stb.Szerintem pont forditva van,a német belsők műszerfalak főleg a régi olyan mint a kő és reped szarrá.

protézisesh 2014.06.29. 16:13:37

@uki: űrci ic = XM. Ugye neked fogalmad sincsen, mi mindeben más egy XM, mint bármi más ebben a világegyetemben?

prérikutya 2014.06.29. 16:41:17

@Pepejoe: "Ez egy marketinghülyeség szerintem."

Szerencsére csak szerinted. :-)

prérikutya 2014.06.29. 16:43:15

@Hurri Kán: "Megfelelő fordulaton kell tartani, mint bármilyen motort, akkor van gázreakció gomb nélkül is :)"

Szerintem kevered a szezont a fazonnal. Nem azt írta, hogy erősebb/gyorsabb lesz tőle az autó, hanem azt, hogy a gázpedál lesz érzékenyebb.

Schütii 2014.06.29. 16:57:50

@prérikutya: Szerintem arra gondolt Hurri Kán, hogy kis fordulaton "gödörben" van a nyomaték, aztán egyszer csak megjön, váltasz, megint gödör és így tovább. Volt szerencsém nekem is ehhez a motorhoz, városban borzalom a vezetése. Autópályán viszont már elég faja, kis nyomás a gázon és huss, le is előztük az előttünk lévőt.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.06.29. 17:10:43

@Hurri Kán:
Na igen, nekem is fájt, amikor 2.0 TDCI helyett (115 ló) a 2.2. TDCi 155 lovas teljesítménye után kellett az átíratási illetéket kicsengetnem, de az volt olyan állapotban, hogy meg mertem venni, a legtöbb kétliteres amit láttam nagyon rottyon volt, az 1.8 meg alapból tiltólistás volt a sok panasz miatt.

nick papagiorgo 2014.06.29. 17:20:26

@uki: a japánok tudnak forradalmi autót tervezni, leginkább akkor, amikor épp szarban vannak :)
Van egy olyan elméletem, miszerint minden autógyár akkor jön ki a tuti kocsijával, amikor épp szarban van.

Michel Djerzinski 2014.06.29. 17:38:02

@norisz01: Te hány éves vagy? Milyen mesekönyveket olvastál? Ha kisfiú vagy, az oké, de amúgy épp te beszélsz mérhetetelen ostobaságokat, amikkel csak magadat járatod le. Még a japánautó-fanatikusok sem tagadják (nem is tagadhatják), hogy mennyire sprődek, igénytelenek az utasterek. De nem is nekem kell hinni: ez tapasztalati kérdés. Ülj be egy svéd, igényesebb német, angol, francia, olasz autóba, és ülj be egy ugyanolyan kategóriás japánba. Meg fogsz lepődni. Ha nem, nincs szemed és inkább maradj a focinál.

nick papagiorgo 2014.06.29. 17:50:22

@Michel Djerzinski: ez nem japán meg nemjapán kérdés. Az autógyárak kontinensekre terveznek. Mondok pár klisét, USA nagy motor meg szar fékek, EU designos belső, Korea mindegy, csak nagy böhöm legyen meg luxus, India mindegy csak olcsó (Maruti, Tata Nano), Japán jó minőség meg igénytelen belső terek. Ezek adják el az autót az adott helyen.
A belpiacos japán modellekben gyakorlatilag kesztyűtartó sincs, csak egy polc. Nem kell. Az EU-ban meg USA-ban meg hűtött kesztyűtartó van.A Daewoo Lanost gyártották pl. kétezres benzines motorral, csak USA piacra, stb.

Michel Djerzinski 2014.06.29. 18:26:35

@nick papagiorgo: igen, értem én, de ettől még az összevetés - bizonyos szempontok alapján - továbbra is él és aktuális lehet, hiszen végső soron mégis autókról beszélünk, amelyek összevethetők, különösen akkor, ha kulturálisan eltérő gyártók egy kategóriájába tartozó autóiknak a célpiaca ugyanaz. Így lehet jogos az, hogy az Európának szánt japán autókat igenis össze lehet hasonlítani egy hagyományos európai gyártó hasonló modelljével.

nick papagiorgo 2014.06.29. 18:34:55

@Michel Djerzinski: igen is meg nem is. Egyfelől tény, hogy egy autógyártó nem tagadsa meg a gyökereit, tehát a pl. a Toyota sose fog egy VW-vel megegyező minőségű belső teret kialakítani (mert ők az autó minőségére, nem a belső tér minőségére mennek). Másfelől meg itt van pl. a KIA Ceed (a ceed egyébként central european designt jelent), aminek a belső terének a kialakításakor tipikusan arra törekedtek, hogy európai "szintű" legyen. A ceednek vagy egy hyundainak van olyan belső tere, mint mondjuk egy seatnak vagy ocatviának, pedig azok koreai gyártók.

DeezL 2014.06.29. 20:38:09

@Pepejoe: csak ne kelljen izzítógyertyát cserélni benne

DeezL 2014.06.29. 20:43:27

@Prognozuoti Blasio: csak 1 kérdés? szereltél már XM Xantia BX-et? és most nem a motorjára értem mert pl az 1.8 1.9es dieselek nem rosszak inkább ami jó ezek közül az 1.9 XUD... az XM ugye 2.1 2,5el volt szerelve.. hanem a többi részét kérdem még a motoron kívül..

nick papagiorgo 2014.06.29. 20:55:28

@DeezL: meg a 18-as (amire írja, hogy nyári) és a 15-ös (téli) gumi között is van kb 5-10 ezer Ft különbség/kerék. Meg...meg...meg.....

uki 2014.06.29. 21:19:43

@nick papagiorgo: ez egyebkent kb minden autogyartora igaz. :-)
1-2 alkalommal el lehet jatszani egymas utan hogy szart gyart valaki es majd névvel vagy design-nal eladjuk az újat is hülyének, de aztán rájön a tulaj hogy balekra vették és máris más márkát vesz az a következő autócserénél.

Michel Djerzinski 2014.06.29. 21:27:09

@Hurri Kán: szállj le rólam. Örökre. Mondtam már, most megint mondom.

uki 2014.06.29. 21:31:58

@protézisesh:
"A japán autók többségének egyetlen erénye a megbízhatóság, de amúgy érdektelenek, szürkék, nem emberközpontúak, nem igényesek a részletmegoldásaik, nem kényelmesek, nem szerethetőek."

Az ugye megvan hogy erre reagálva hoztam fel az űr-Civic-et, hogy van ám a japánoknak is olyan designú autójuk amit oda lehet tenni a híresen merész franciák mellé. Mindegy az hogy az egy xm vagy egy avantime (sztem egy mestermű, amit bármikor elfogadnék). Ráadásul mi csak azt kapjuk amit ide európának gyártanak, a belpiacukon vannak ám nagyon ütős verdák.

Csak utálom ezeket a hülye sztereotípiákat hogy a francia autók szarok, a japánok soha nem romlanak el, az olaszok állandóan szétesnek, a németek meg unalmasak.

Mai napig emlékszem amikor amikor először láttam a sok szockó és németből beesett golf/escort mellett akkor olyan volt mint egy ufo, ami nem is erről a földről származik. Főleg amikor leengedve állt a parkolóban a többi őskövület mellett. :-)

dhrbikes 2014.06.29. 21:46:48

Az Opelhez lazán kapcsolódva, ha valaki megy németország nagyvárosaiba:
Önmagában az euro4 nem elegendő a kinti zöld matricához, mert alapvetően finompor kibocsátás alapján adják.
Benzines esetén euro2 is megkapja, amiben szabályozott a katalizátor és van benne a "check engine" lámpa, dízel esetén viszont csak a részecskeszűrős. Az euro 4-5 besorolás viszont nem jelenti hogy részecskeszűrős is, legalábbis a 4 biztos nem.

Prérifarkasz 2014.06.29. 21:48:30

Mazda akármi tulajának üzenem, nem kell úgy felvágni azzal a Twin Spark rendszerrel, ha tényleg az is van benne... előzés a másik oldalon történt, az Alfa 1913-tól alkalmazta ezt a megoldást, igaz polgári autókban csak a 80-asévek elejétől (AR 75, 145, 155 majd az újabbakban is)... A japán vonal szerintem itt is valami vásárlás, együttműködés vagy másolás eredménye...

DeezL 2014.06.29. 21:51:28

@uki: és az első szériás bx?még a billenőkapcsolós változat ? döntött motorral?az sem volt szokványos autó,de a 90es évek elején nagyon nagy sláger volt.. húú de szar egy fos trágya volt,ami volt sógoromnak 1.4,de volt 1-2 diesel változatú ami nagyon sokat kibírt.. akartam is venni 98-2000között Turbodieselben

DeezL 2014.06.29. 21:57:38

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: a 2.0 TDCI a régebbi ami a Mondeoban Jaguar X-typeban is van az nem rossz valóban,az 1.8assal sok a gond... meg amikor cserélsz egy gázolajszűrőt mennyit kell vele vakarozni hogy elinduljon,brutális....nincs benne pumpa,meg nem igazán légteleníti magát a rendszere...

uki 2014.06.29. 22:12:29

@Michel Djerzinski: maradjunk abban hogy van igazság abban amit írsz de nem értek egyet mindenben. A franciaknak is vannak ám olyan típusaik amik baromira nem illenek bele a francia formavilágba. Egyebkent meg soha nem ertettem miert kell egy markan belul minden tipusnak beleilleni a nagy egyseges markaarculatba? Miért jó ha odáig jutnak mint a a volvo ahol egy idoben kis tulzassal meg nem mondtad hogy s40-60-80 áll veled szembe. De ott a "szuper" single frame az Audinal amit szintén túlzásba vittek sztem. (szerencsére nem én vagyok aki erről dönt mert zabálják a népek az Audit mintha ingyen lenne :-) )
Pl nekem sem tetszik a Juke, de az egész autós szakma odavolt érte amikor megjelent és lelkendezett a design miatt amit még a híresen bevállalós franciák sem mertek megcsinálni.
Értem amit a design elfáradásával kapcsolatban mondasz de ez sztem a már rongyossá emlegetett 8-ik generációs civic-kel kapcsolatban pont nem igaz, ugyanis az utódja is szépen viszi tovább a design-t. De a mai napig emlékszem amikor először láttam az utcán a Focus I-et és onnantól hirtelen minden más unalmas szürkeségnek tűnt a C szegmensben.

Pasas 2014.06.29. 22:13:07

Az XM régi nagy álmom, a kupé-Astra meg simán jól néz ki.

DeezL 2014.06.29. 22:16:30

@uki: az s60 s80 volt ugyanolyan kinézetű... az s40 eltér de a régi kocka Volvoknál megint volt hasonlóság,de ennyire mint az280 s60 esetében nem.. de az uccsó audi 100 és első audi a6is ugyanolyan lényegében,de volt mindkettőből kurva jó autók

uki 2014.06.29. 22:21:18

@DeezL: igen-igen, egy időben borzasztó sokat hoztak be belőlük, általában persze a lelakottak jutottak el hozzánk, legalábbis nálunk vidéken azok voltak főleg. Valahogy a bx olyan méltósággal viselte hogy lógott a bele, füstölt minden gázadásnál, hátul kilógott a robi kapa a csomagtartóból. :-)

uki 2014.06.29. 22:34:39

@DeezL: jó, nyilván a második generációs S40-hez erősen kell sandítani, de érted mire gondolok. :-) Természetesen jó autók, pl a második generációs V70-re rendszeresen rákívánok egy jó turbós benzinmotorral nagyon kellene.

DeezL 2014.06.29. 22:37:10

@uki: persze értem .. sok autóm volt, több nemzettől,de a Volvo idáig elkerült ,de én is nézegettem ,mert voltak,vannak nagyon fasza autói!

Prérifarkasz 2014.06.29. 22:51:29

@Prérifarkasz: Meg azt sem értem, hogy az ülésmagasság és a kormányállítási lehetőség mért olyan nagy szám, igaz az enyém csak egy 89-es modell (olasz), de én eddig nem voltam úgy eltelve tőle, pedig van elektromos ablak, elektromosan behajtható fűthető tükör, kartámaszok elől és hátul is, ülésfűtés, olajhőfokmérő, sperdifi, abs meg miegyéb... Ja meg az injektor miért is volt akkor már olyan nagy szám?...

internal_combustion 2014.06.29. 23:53:33

Tök cuki a Nissanos. Azt hiszi, hogy a japánok előbb találtak ki bármit, mint az olaszok (twin spark). Azért mert ő nem hallott róla korábban. 1913-ban találta ki az alfa.
De amúgy még ha lenne is bármilyen érdemleges autóipari újításuk, akkor is csak azt tudnám mondani, hogy ha Európa nem találja fel az autót és nem fejleszti ki bele az összes ma ismert és használt rendszert, akkor a japók még most is egy szandiban kapálgatnák a rizsföldjeiket. De jó szórakozást kívánok a műláb-színű krumpli nissanhoz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.30. 01:16:45

@nick papagiorgo: "usa szar fek" ki kell igazitsalak: hosszabb uton jaro pedal, ennyi a kulonbseg. Nem kell mindent keszpenznek venni amit az egesterben mondanak fel nap berauto tapasztalat alapjan. Usa piacon az autok 100%-a automata valtos, ( kivetel jatszos autok, mint GT86, imprezza, eros mustang/camaro/challenger, porschek stb ) tobbet nyomod a feket mikor kommutolsz mint a gazt. Ezert. Ettol nem szarabb a fek csak mashogy vagy beallitva.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.30. 01:18:45

@dhrbikes: ezt a tulbonyolitott burokratikus rendszert..... szoval ezek szerint van "falura" meg "varosba" kulon auto? eh.....

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2014.06.30. 06:53:36

Azért az XM-hez kell egy "fater" aki becsiszol egy 6.5 mm-es közdarabot. Ha ilyen nincs, akkor csak ez a tünet egy hónap szerelő és kb százezer forint plusz a hályogkovácsolásra beszerzett alkatrészek.
Mondom ezt úgy, hogy a múltkor negyedórát követtem a családunk régi XM-jét, amit felfedeztem a Hungárián kettővel előttem. A világ legjobb autója, ha az ember autószerelő.

Prognozuoti Blasio 2014.06.30. 07:41:51

@DeezL: Nem szereltem, mert nem vagyok szerelő! Majd a szakinak odaadom, olyannak, aki valóban ért hozzá. Aztán fizetek. Ennyi lenne az én dolgom!

nick papagiorgo 2014.06.30. 07:59:30

@visszakettopadlogaz: tekintve, hogy én még az életemben nem vezettem autót az USA-ban, készséggel elhiszem neked :)
Meg én szeterotípiákra gondoltam, amik nem feltétlenül igazak, csak ilyen általános okosságok....

2014.06.30. 09:01:23

@Michel Djerzinski: Mitsubishi Galant? Előre mutató design, csúcs műszaki tartalom, megbízhatóság, kényelem, sportosság.
A formája még ma is korszerű, tizenév után, a 2,5 V6 egy technikai kuriózum, és létezett hátsó légrúgóval.
3000 GT ?
Honda 2000 ? Az MX5 hátsó lámpája múzeumi darab, mutogatják, mint ipartörténeti remeket.
A Wankel motorból csak a japók képesek használható technikát gyártani.

Shadowbull 2014.06.30. 09:02:31

@Könnyen elkaptuk, uram!: "A Wankel motorból csak a japók képesek használható technikát gyártani."

Hat igazabol ok sem.

norisz01 2014.06.30. 09:22:03

@Michel Djerzinski: Szerintem ugy látom fröcsögsz az idiótaságodtól.Ülj be egy kettes golfba vagy hasonló németbe időnkig.Utána ülj be egy japánba Mazda Toyota Nissan..stb.
A német fapados fostalicska.
De főleg a régieknek akart mindig leesni a műszerfala.
Opeleseknél is az isuzu a menő valyon miért?

norisz01 2014.06.30. 09:26:59

@internal_combustion: Aha vagy te az összes elektronikát nem ismered meg soha aztán még most is kapával hajtod a talicskádat.
Csak azt nem értem miért a japó cuccokat akarják használni a német fanok is.pl denso

norisz01 2014.06.30. 09:30:14

@Könnyen elkaptuk, uram!: Á ezeket csak el lopták az európaiktól.:)
Mások szerint.

dhrbikes 2014.06.30. 09:33:36

@visszakettopadlogaz: Nincs túlbonyolítva: "a régi füstölő dízelek takarodjanak ki a belvárosokból" Ez van lefordítva kibocsátási normákra :) Ja és a buszokra is vonatkozik, ott nincs kivétel. Volt ahol elhalasztották egy-két évvel a bevezetést, de közben lecserélték a tömegközlekedés buszait is.

deepdiver 2014.06.30. 09:43:53

Lehetne jó egy autó, HA franciásan kényelmes, olaszosan design-olt, japánosan megbízható, és németesen praktikus....de ilyen egyenlőre nem igen van.

Larry Silverstein 2014.06.30. 09:59:56

Az XM egy fospumpa, de a Roninban jó volt ahogy szétlőtték.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.30. 10:23:01

@nick papagiorgo: ertem :)

akkor roviden, sztereotipiakbol igaz hogy:

VANNAK gyenge minosegu autok ( ford fiesta most $14.000ert hazavezetheto, hat milyen lenne ha nem sz@r? :D )

VANNAK elavult technikaju autok: ezek foleg truckok, vanok. Na de olcsok. Itt nincs EURO XXX norma ami fejlodesre osztonoz, 40 eves konstrukcio divatos lemezkasztniban aztan jonapot. A wyomingi farmer sz@rik ra hogy valtozo szelepvezerles vagy sem, neki olcson eros truck kell ami nem sz@rik be.

VANNAK a nagy gyaraknak helyi klonjai - opel insignia alias buick regal pl - amikben itt mast hangsulyoznak, ettol nem rosszabb / jobb hanem mas. ( tobb pohartarto, mashogy beallitott fek, olcsobb anyagok a belterben, stb )

na de van itt is lexus, bmw, mercui, audi, be lehet setalni a dealerhez es ott egy 4ajtos szedan $40.000-$60.000, egy ugyanakkora Ford Fusion meg $21.000. Szoval itt is van jo, a penztarca es akarat szabja meg ki mivel jar. ( visszaterve az eredeti fek ugyre: senki nem gondolhatja hogy pl egy Audi a6ban direkt "elrontjak" a feket hogy rosszabb legyen mert ugyis amerikaban adjak el.

@Könnyen elkaptuk, uram!: ha a 25literes fogyasztas benzinbol es a 2-4 liter (!!!) fogyasztas olajbol elfogadhato neked .... plusz amelyik megeri a 100.000merfoldet azt korbeviszik mint a szent jobbot olyan ritka.
Szerintem a Tejutrendszerben senki nem csinal hetkoznapi hasznalatban helytallo wankel motort. A mazda is szerintem presztizsokokbol tartotta gyartasban.

@Prérifarkasz: az ulesmagassag erdekes dolog. En magas vagyok, olyan autoban eddig nem ultem amiben nem a legalacsonyabb allas lett volna jo. Olyan ez mint anno az FJ Yamahakon az elektromos plexi allitas - a vilagon nem volt olyan FJ amin ne a legmeredekebbre lett volna allitva. Mindenki megvette a motort, beallitotta elso vegallasba es kesz.

♔bаtyu♔ 2014.06.30. 10:26:17

Én sem értem ezt az autósovinizmust.

Az autókat eladásra gyártják, itt a 99.99% nem tud olyan autót venni, aminek egyénisége van, azaz legyártanak egy autót lényegében kompromisszumok nélkül és nem igazítják senkihez, kell, vagy nem kell. A többi nagyon is tudományosan kutatott vásárlói igény, viszont tele kompromisszummal. Ami nem unalmas, az szerintem egy tank, legalábbis az én vezetési álmom nem egy BMW, hanem egy tank és effélék.

Van kisautó kifejezetten városokba, van kifejezetten nagy távolságokra szánt kényelmes autó, luxusautó, ahol lényeges a dicsekvés lehetősége is, sőt országspecifikus autók is, nálunk ilyen a Suzuki típusai. A magyar utakra (főleg régebben) nem jók a francia vagy japán autók, mert szétmegy a futóművük. Volt mindkettő nekem is, ezért váltam meg tőlük. Aki telekre járkál és nincs túl sok pénze, az nyilván egy igénytelenebb dobozos kisautót fog venni, pld. WagonR-t, mert jól futkározhat vele városban, futóműve végtelenül egyszerű, viszont mivel könnyű és 1.3-as motorja van, igen fürge autópályán is és szar utakon is jól elmegy. Akinek nincs telke és nagyvárosban, vagy környékén lakik, valami kisautó, ahol gyerekek vannak, pedig valami más.

Szinte mindenki kompromisszumokkal vesz autót és vannak akik ezt próbálják "megszépíteni" maguknak különféle teóriákkal.
Én pld. mindegyik autómat hamar "meguntam", bár rájöttem, azt szeretem, amelyikben "ülök", mert kényelmes és ellátok az autók többsége felett. (persze van aki a versenyautós feelinget szereti).

Amúgy pedig legjobb autó az új autó.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.06.30. 10:28:32

@dhrbikes: ertem. Arra mondjuk kivancsi lennek hogy mondjuk 1996ban amikor megvett valaki egy nemet turbodizelt es mondtak volna neki a dealernel hogy Oke, vedd ezt a kocsit meg de 10 ev mulva egy nagyvaros kozelebe sem mehetsz majd vele! akkor is megveszi e az erdeklodo.

jewdi76 2014.06.30. 10:34:15

Bizonyításkényszer van itt, nem autók iránti szeretet.

♔bаtyu♔ 2014.06.30. 10:54:16

@visszakettopadlogaz: Ráadásul jól látni az autópályán, ahogy a valamikori gyors műszaki csodákat jellegtelen kisautók megerőltetés nélkül előzik az Érdi lejtőn.

Larry Silverstein 2014.06.30. 11:01:48

@visszakettopadlogaz: Ebben poliika is van. Németország autógyártásból él, a kormány ezzel azt támogatja hogy a 10 évesnél öregebb autókat adják el a németek(mondjuk pl. nekünk..:)) és vegyenek újat. 10 éves átlagautó Németországban havi átlagfizuból megvehető, a csórókat ott sem komázzák...:)

- használt eladási exporttámogatás is van, nem céljuk öreg autókat az országban tartani

dhrbikes 2014.06.30. 11:06:04

@visszakettopadlogaz: Gondolom volt ellenállás, de Németországban 2008-óta amúgyis csak részecskeszűrős dízelt lehet forgalomba helyezni, és ennek a bevezetése azt hiszem 2011-ben volt. Azért ott más a mentalitás, örültek, hogy tisztább lesz a levegő, a korlátozás amúgy is csak a belvárosokra vonatkozik, tehát mondjuk Budapest szintjén a Hungária körút lenne nagyságrendileg. Aztán az is benne van, hogy ezeken a belvárosi részeken sokkal többen járnak bringával mint itthon és sokkal drágábban az ingatlanok tehát vagy bringázik elvből, vagy pedig ha ott lakik, akkor úgyis van pénze három évente autót cserélni. (A lízingelt autókat meg simán visszaadták és kihoztak egy másikat helyette.)

cdrom70 2014.06.30. 11:38:39

@Michel Djerzinski:
Hali

Lehet, hogy a japánok nem készítenek forradalmi autókat, (bár ezzel erősen vitatkoznék Toyota GT86, skyatív motor, stb) De legalább mennek!!! Nem kell állandóan szervírvbe vinni őket.
A francia is bírja gyűrődést 100-150.000 km-ig utána bérletet vehetsz a szervízbe.
Inkább választom a jellegtelen de megbízható technikát mint a forradalmi de döglődő jószágokat.

cdrom70 2014.06.30. 11:40:32

@deepdiver:
Van benne igazság, bár az új mazda 3-6-CX5 csomag azért jól sikerült..)

cdrom70 2014.06.30. 11:45:52

@Michel Djerzinski: @norisz01:

Nem műtárgyat akarok birtokolni, hanem eljutni A-ból B-be. Erre a japán autó a legalkalmasabb.
Mennyire forradalmiak? NISSAN GTR, uj mazda 3-6-CX5, mind japánbanban készült japán autók kevés ember mondaná rájuk, hogy kategóriájuknak nem számitanak sikeres és forradalmi autóknak.

DeezL 2014.06.30. 11:55:33

@Prognozuoti Blasio: okés én csak kérdeztem,mert nálunk volt a családban BX több is, meg dolgoztam Citroen szakszervízben szerelőként

DeezL 2014.06.30. 12:20:39

@cdrom70: azt csak hiszed barátom,ugyanúgy jelen voltak már a 90es években a japán autók is a szervízben ahol dolgoztam,mert voltam maszeknál is,meg maszekban is javítottam japán autókat!
1ben van igazad,pl a régi benzines motorjaik egyszerűek voltak és átláthatóak,de hogy a legtöbb bimbiacélból volt,meg spóroltak a festékvastagsággal meg stb stb az vicces... és most nem a francia autót védem ,mert különösebben nem értékelem őket,de a franciának is vannak jó autói!Ja és igen volt japán autóm nekem is!!!

cdrom70 2014.06.30. 12:51:08

@DeezL:
Hali

Igazad van. Akkor rosszul fogalmaztam. Mint minden autó, a japán is elromlik, sőt költeni is kell rá..)
Valóban voltak a franciáknak nagyon jó megbízható autóik, csakhogy az utóbbi 15 évben sajnos erősen romlott a megbízhatóságuk, ez jórészt a tervezett avulásnak köszönhető. A rossz minőségű autók sztereotipíáját csak hosszan munkával lehetne megszüntetni, sajnos erre a franciáék nem nagyon törekednek. Mondjuk ha növelnék a garanciaidőt az autóikra, akár hosszabb lenne mint a konkurrenciájé, akkor jobban gondolkodnának az emberek azon, hogy francia autót vegyenek pl. én is..

Egyébként a toyota minősége is romlott, csak nem annyira mint mint francia autóké.

Larry Silverstein 2014.06.30. 12:58:11

@cdrom70: hadd legyek kicsit náci:

'Mint minden autó, a japán is elromlik, sőt költeni is kell rá..)' - J-s alvázszámú jappánban gyártott jappán ami benzines, nos nem romlik el és nem kell rá költeni a rozsdáig (15 év), vagyis csak a normál fenntartás van

'Valóban voltak a franciáknak nagyon jó megbízható autóik, csakhogy az utóbbi 15 évben'

- előfordultak. Amúgy a régi franciák is (pl. R19) nem kicsit szarok voltak, francia autó főleg azok szerint jó akiknek másuk nem volt. Ettől még az árát megérheti olcsó+szar. A franciáknál nagyon kijön a 'változatos minőség', pénteki, szombati, keddi autó fos szar, na meg az is amit a forradalom évfordulóján csináltak. Aki volt kint az láthatta hogyan dolgoznak(akárhol) balkán kb.

Frankye_budapest 2014.06.30. 13:14:48

@visszakettopadlogaz: "kommutolsz" szép magyar szó. :)
Egyébként tudom mit jelent nem azért írtam csak mert jópofa.

cdrom70 2014.06.30. 13:15:22

@Larry Silverstein:
Hali

Nem vagy náci..) Csak realista..)

DeezL 2014.06.30. 13:27:52

@cdrom70: na ja... bár amikor ott dolgoztam akkor a Xsara,Saxo,Berlingok,XM,Xantia,beestek BX-ek Zxek ezeket csinálgattuk... a hátsó hídjuk szeret megterpeszteni szinte minden francia autónak,de a ZX dieselben eléggé elviselhető db volt,abból nem is volt 2 TD forgalomban ... kissógoromnak volt pár évig egy 1.6 2005ös Corollája az fasza volt,utána cserélt Pug 407re,de 2.0 HDI-re az nem annyira vészes szerkezet,apósé meg idősebb sógoré 1.6 HDI azok lapát szarok....de abban igazad van mindig voltak idióta megoldásaik,különösen a renaultnak... renault 19? veszélyes veszélyes, de van egy a családban egy 1.9 TD az még bírja,de nagyon sokat csináltam belőlük a 90es években,nekem renault 11-esem volt 1.6 D az meg a vezérműtengelyt szerette eltörni,vagy csak megenni:)após inkább francia autós beállítottságú meg sógorom is...kissogór már különösebben nem

DeezL 2014.06.30. 13:28:58

@DeezL: nekem is volt 2 db*, itt javítanám magam

Larry Silverstein 2014.06.30. 13:32:57

@DeezL: Ja az a hátsó híd dolog az jó vicc.

Minden gyártónál vannak típushibák de hogy azt 10 évig rendületlenül és változatlanul beszereljék szinte minden modelljükbe az kemény.

Mondjuk engem az lep meg hogy ahhoz képest a franciák nem is szerepelnek túl szarul a piacon, legalábbis a magyaron...

internal_combustion 2014.06.30. 13:34:10

@norisz01: nem nagyon értem amit írsz. Mi ez a kapás, talicskás dolog? Meg hogy kevered ide az elektronikát? Egyébként az elektromosságot az olaszok fedezték fel és utána is a kontinensen találtak fel kb mindent, amit ma használunk. De ha a modern dolgokra gondolsz (számítógépek, laptopok, mobilok, okostelefonok) ezek sem japán cégekhez köthetőek. Az, higy szolgaian tudnak másolni és a rabszolgasághoz hasonló munkaerejükkel aztán olcsóbban tudják adni a szarjaikat, mint aki kitalálta, azt ne keverjük össze a kreatvitással meg az invenciózussággal (már ha van ilyen szó) Vagy az zavar meg, hogy náluk még a budiülőke és polifónikusan zenél? Hát egészségükre. Ezt a denso dolgot sem értem. Te látsz embereket ezen keseregni, hogy bárcsak denso alkatrészek lennének az autómban? vagy hogy kell ezt elképzelni?

DeezL 2014.06.30. 13:42:05

@Larry Silverstein: van sok gazdi aki garancia időn belül lecseréli,vagy elvitte a bank,vagy keveset használja! de sokan a kényelmüket szerették,és azt én is szeretem,meg régen amikor a Merciben tekergettük az ablakot,meg a 100as Audiban is,akkor volt már olyan BX pl, ami 4x el. ablakos volt stb stb...

Igen az a torziós baromság egy érdekes dolog náluk,viszont azt a hidraulika rendszert ami volt a BX,XM,Xantiánál azt lezárhatjuk azoknál ,a C5 már teljesen más hidraulika rendszerű,a C5 II C5 III-al pl absz nem volt különösebb probléma..

Azzal én tisztában vagyok,hogy mindegyiknél vannak típushibák

deepdiver 2014.06.30. 14:00:06

@cdrom70: Nekem is bejön a Mazda design, és irányvonal, nagy lökettérfogat, szívó benzin motor.
Inkább választanék egy Mazda3-at szívó 2000-es benzinessel, mint egy 1.2-es turbós németet, franciát.
Mondjuk fényévekkel kisebb az esély a szívónak a meghibásodásra, mint egy turbósnak, fogyasztásban meg egyformák, legalábbis a normál használati tesztek alapján.

Prognozuoti Blasio 2014.06.30. 15:33:34

@Larry Silverstein: "Amúgy a régi franciák is (pl. R19) nem kicsit szarok voltak"

Az R19-es minden idők legmegbízhatóbb francia autója. És imádtam.
Másom nem volt, csak Suzukim, Golf3-asom, Galantom, meg Escort-om.

Agr3ssor 2014.06.30. 15:54:41

@Larry Silverstein:

Taníts mester!! R19-em van, abból is a sportosított!! 480ezer van benne, és még a hengerfeje sem volt levéve... Lehet igazad van, és nem is használom minden nap problémamentesen. Biztos ráköltöttem a gatyámat az együtt töltött évek alatt, csak nem tűnt fel. Ha te mondod biztosan így van!

De ha gondolod átadom az igédet a Renault Clubon az R19-es kollégáknak. Igaz, hogy elromlott belsővilágítás, meg szar csomagtartó-teleszkóp kaliberű gondokkal küzdenek a 20 éves több-százezret futott autóikkal, de szerintem meg tudnád őket győzni, hogy egy betegágy sz@rtalicskát vezetnek.

Ez tipikusan nem az az eset, amikor az okos hülyéskedik!!

Agr3ssor 2014.06.30. 16:03:59

@DeezL: Amiről te beszélsz, az a tűgörgős-torziós futómű, és Peugeot-kban van, meg néhány Citromban.
Az összes franciában nehezen lehetne, mert a Renault-é teljesen más volt.
Azokon sima torzió volt, szintén problémásnak mondott. Cserébe ha tavasszal kitakarítja az ember, és bezsírozza a rugók ricnis csatlakozásának a tövénél, akkor soha nem megy tönkre.

De az ilyen hasznos trükkökhöz érteni is kellene a francia autókhoz, ami itthon nem jellemző, és soha nem is volt az.

norisz01 2014.06.30. 18:27:23

@internal_combustion: Az hogy az olaszok a legszarabbak elektronikában azt tudjuk a jpánok meg királyok autóban motorban .
Miről beszélsz?

Michel Djerzinski 2014.06.30. 22:18:40

@Könnyen elkaptuk, uram!: igen, a Mitsubishi Galant kivétel lehet, sőt, az a márkának is egyik ékköve, személyes kedvencem. De ez ritka... Az említett sportautók nekem is eszembe jutottak, sőt, én még a Toyota Suprát is itt említeném, de ezek különlegesebb, ritkább modellek, és még bennük is érvényesül kis mértékben az, amit írtam. Az más kérdés, hogy manapság (ill. az elmúlt évtizedben) pl. a Porsche Boxster sem egy nagy szám belülről, eléggé olcsó hatást kelt. Valahogy nincs bennük a "prémiumság", az, ami elfogta az embert korábban vagy egy olasz, angol autó belseje láttán...

Michel Djerzinski 2014.06.30. 22:20:23

@norisz01: vajon, pontos j. Annyira szánalmas vagy (és az írásod is az), hogy teljesen méltatlanná váltál arra, hogy komolyan vegyelek. Semmi értelme dilettáns, okoskodó, a saját szemének sem hinni tudó kistacskókkal diskurálnom.

Michel Djerzinski 2014.06.30. 22:21:34

@cdrom70: "Nem műtárgyat akarok birtokolni, hanem eljutni A-ból B-be. Erre a japán autó a legalkalmasabb. "

Hehe, ez vicces. Szerintem meg bármilyen autó képes lehet erre, amelynek gondos gazdája van. (Leszámítva az Oltcitot, Tavriát és a Velorexet.) Nevetséges és ostoba dolgot írtál, de csak hajrá!

Michel Djerzinski 2014.06.30. 22:23:32

@Prognozuoti Blasio: nem érdemes leállni vele. Ő is csak egy sokadik kibic dilettáns, aki színes képeskönyvekből ismeri az egyes autótípusokat. Foteltudós, katalógushuszár. Komolytalan.

DeezL 2014.06.30. 22:55:06

@Agr3ssor: pontosan,de én nem azt írtam hogy ugyanaz az összesnek,hanem a francia alatt mind 3 fő márkát értettem,de torziós ugye ahogy írtad,csak ez is 2 külön fajta...

norisz01 2014.07.02. 10:07:38

@Michel Djerzinski: Na te okostojás!
A másik belsőséget ha olvasod pont ott van leirva hogy a régi lexusnak is jobb a belseje mint az imádott náci audinak.Az audi mállik mint a szar.
Amugy meg tacskózol itt engem?
Nekem már legalább a több német autó után van annyi eszem hogy nem kell.
Nagyon sötét lehetsz te csak vw audi meg béjemvé,űűűűű.
Még egyszer leírom neked a japánok a legjobbak elektronikában is.

Shadowbull 2014.07.02. 10:22:15

@norisz01: van annak valami diszkret bája, amikor egy japófan nácizik.

Ilyen lehet amikor az ovodas ertelmi szinvonal otvozodik a kozmikus sotetseggel.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2014.07.02. 15:13:08

ferjánszki ossza az észt 88-ból az autós öltözködésről...

www.youtube.com/watch?v=Fz_zApFcR9Q

Michel Djerzinski 2014.07.02. 20:36:21

@norisz01: Közröhej, amit művelsz. A kor egy állapot, tudom, de te még az ovisok közt is bölcsödésnek számítanál. Állítottam olyasmit, hogy az audibmwvw a jó, az etalon?! Nálam ugyan nem. Én ugyanis nem kedvelem a német autók többségét, de az erényeiket elismerem, ahogyan más gyártók esetében is így teszek. A japán autóknak is megvan a helye (és örökké meg is lesz) az autógyártásban, de ettől még a többsége igenis szerethetetlen, gyakran igénytelen kivitelezésű, nem túl emberközpontú funkcionális céltárgy. Ami persze jó az emberek többségének, akiknek az autó arra kell, hogy eljussanak A-ból B-be. Én nem a többséghez tartozom, te - minden jel szerint - igen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.18. 20:42:51

Lol, bzmg, mi az az első kép, kijár a négyes metró Jászkarafaszajenő-alsóig? :D Onnantól meg térugrással megy tovább a Proxima Centauri felé? Tudtam, hogy az ország egyre jobban teljesít otthon, de hogy ennyire...? :-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.19. 02:52:48

@Prognozuoti Blasio: "Az R19-es minden idők legmegbízhatóbb francia autója. És imádtam.
Másom nem volt, csak Suzukim, Golf3-asom, Galantom, meg Escort-om."

Plusz ezer.
Nekem is volt, patentul működött, megbízhatóbb volt, mint az előtte lévő német autóim összesen...Egyszer olvastam, hogy akkoriban erősen meg volt szorulva a gyártó, muszáj volt valami nagyon nagy dobással előhozakodni.Ezért van, hogy az R19 németebb a német autónál.8 évnyi tapasztalat után csak ajnározni tudnék róla, akár oldalakon keresztül.
süti beállítások módosítása