Ide menj, ha zokogni szeretsz

  2014. április 24. - Csikós Zsolt Címkék: lada trabant kiállítás skoda wartburg dacia szocialista zsiguli kgst retropartyzánok

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Csendes kis rendezvénynek indult még tavaly az Oldtimer Premier árnyékában, annak társeseményeként a Retropartyzánok. A rendezők félig-meddig maguknak akarták csak bebizonyítani, hogy bele lehet túrni a magyar autós-motoros múltba ízléssel is, össze lehet hozni itthon is valami jópofa, hangulatos kiállítást. Aztán vasárnap már csodálkoztak, hogy elfogytak az előre bekészített karszalagok (a belépés ingyenes volt, de a statisztika miatt szükség volt ezekre), annyi lett a látogató. A nosztalgiára, pontosabban a jól, ízléssel, tuc-tuc zene, hasfestés és ültetett alufelnis sportkipufogó nélkül előadott nosztalgiára úgy látszik, komoly hallgatóságot lehet összetoborozni.

R1289367

Nem volt kérdés, idén meg kellett ismételniük, egy kicsit nagyobban, egy kicsit színesebben, egy kicsit szélesvásznúbban. A helyszín továbbra is Csepel, de most az Orion park, ahol több a lehetőség. 700 négyzetméterről 3000-re nőtt a használható csarnokméret, így már 100 autót is ki tudnak állítani, a kültéri, veteránautóknak fenntartott parkoló a múltkori nagyjából 150 nm-ről 800-ra bővült. Ja, a belépés továbbra is ingyenes, a Veterán Zsiguli Egyesület idén még könnyebben össze tudta rántani a szponzorációs hátteret.

R1289362
Már tavaly voltak ügyes installációk, például ez a lakótelepi részlet

Ízelítő a standok tematikájából: fekete autók (Csajka, Pobjeda, ZIM); KGST-kerékpárok; 50 éves a Skoda 1000MB; szolgálati autók a Malév, a rendőrség, a taxi, a BKV, az Autóklub, a tűzoltóság és a mentőszolgálat színeiben (Zsiguli, Ikarus, Wartburg, Trabant, Dacia, Zsuk és Nysa típusokra készüljünk); három autó a cseh rendőrmúzeumtól (remélem, látjuk majd a sárga-fehér autókon a "VB" feliratokat), a pápa kabrió Polksi 125p-je.

image002
A pápa csak magas autóban fér el - ezért

A Zsigulik természetesen nagy csoportot alkotnak majd, ünnepelve a gumicsíkos Lada 40. születésnapját, kiállítják azt a Ladát, amely elsőként kapott Magyarországon veteránminősítést, az udvaron pedig ki lehet próbálni egy kereklámpás 1200-est, illetve egy jobbkormányos kocka Ladát. Mmmm, már milyen izgalmas.

Polgár 21013 2
Ladák színre, tétre, befutóra

No meg helyet kapnak még az utcaképet csak foltokban színesítő, ám már a hatvanas-hetvenes-nyolcvanas években nagyon is jelen levő típusok ilyen standokon, mint:

- olasz autók a szocik között

- Volvo és Saab

- 40 éves a Volvo 240,

satöbbi, satöbbi, satöbbi, inkább nem lőjük le.

Nysa mentő
Na, ilyet tényleg rég láttam, pláne ezzel a rendszámmal

Tehát holnaptól, azaz április 25-től 27-ig, Csepelen, a Retropartyzánokon mindez és még több. Akár az OT Premierről, akár a Rendőrnapról, akár a katonai parádéról, akár csak a vasárnapi rántott hús mellől jönnek el, mindenképpen jó lesz, bízhatnak bennük.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr356035269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.24. 18:37:48

Kemény a Pápa a nagypolákban:-)
Ok lengyel de akklr is:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.24. 18:40:22

Mivel én már éltem és vezettem a szoci kocsik nagyrészét így vegyes érzelmeim vannak a képek láttán.

misinator 2014.04.24. 20:07:40

@Gyurma73: Baszki, öregszem.
44 évesen valamelyik nap is az jutott eszembe, amikor bementem egy szűkülő ívbe, hogy a Nysa hogy tekeredett, csavarodott /Ja, mint a DNS!/ ugyanitt 91'-ben...
Azon szoktunk röhögni volt kollégáim egy csoportjával, akikkel volt egy aranykorszakunk együtt, hogy a szokásos havi egy gőzleeresztő partin újra és újra ugyanazokat a sztorikat meséljük el.
Mint a vének. Tiszta gáz! :-)
/Nyugi fiatalabbak, mi sem hittük ezt egy pár éve.../

nagyonnagyon 2014.04.24. 21:05:02

fater alól kirohadt kispolszki volt az első járgányom, imádtam ! Ha lenne egy normális fűthető garázsom vennék egyet és ott lakna szépen. Olyan emlékek kötnek hozzá jézusszűzanyám :)
Soha egy percre sem volt tökéletes még a maga módján sem de akkor és így utólag sem érzem túlzásnak amit művelt. 300-ér tankoltam sokszor .. állat.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.04.24. 21:18:28

nekem a Wartburg 353-as a kedvenc, amin még sok króm volt. Fater vett egy újat 83-ban, piros Deluxe volt... pff
Lényegében abban nőttem fel, nagyon imádom még ma is...

cirrmurr 2014.04.24. 22:05:59

Én vezettem néhány szocialista kocsit, háát azok hoz képest egy mai régi swift az öröklét megbizhatóság és a luxus megtestesitője.
Nehéz volt hozzájuk jutni ujonnan irreálisan drágák voltak , és a megbizhatóság az nem nem az erősségük.

Örülhetünk hogy a szar korszaknak vége van.

cirrmurr 2014.04.24. 22:14:46

Nálam a régi autók közül ami még mindig megálja a helyét az a 123 zőccséges merci. Ja az nem szoci, de bármikor beülnék egy jobbállapotuba. A wartburg ,lada 1500 , is élmény lenne ujra meg a Trabi is, de két nap után szeretettel megköszönném és vissza vinném:-)

yenoee 2014.04.24. 22:20:58

Kissé kellemetlen szembesülnöm a ténnyel, hogy néha vágyom egy ezerötös Ladára. :)

cirrmurr 2014.04.24. 22:30:46

@yenoee: Én igy voltam a vartburggal. Nekünk az volt :-) Kölcsönkértem egyett 50 kilométer után nem vágytam már rá annyira, de az élmény jó volt...meg elég is.

Ez a szerelem kérem gyógyitható :-))))

yenoee 2014.04.24. 22:35:38

@cirrmurr: 2104-es ezerötössel még jártam is sokat egy időben, nem is túl rég, úgy tizenöt-tizenhat éve :)
Amúgy mondasz valamit, megvárom amíg elmúlik.:)

diktatorikus kleptokrácia 2014.04.24. 23:26:10

ARC-325, születési nevén TN 83-70, a zöld ezerkecske, ami a második összetöréséig boldogan vitte a családot. a gimiben/koleszban istencsászár voltam, mert a kulcskarikámon ott volt a Zsiga kulcsa is...
előtte meg a CH 54-50, a tágabb család 600as Trabija. meg anyámék 100as Škodája. meg a 105ös. akkori barátnőmék 120-asa, meg az unokatesó 353as Wartburgja. most meg egy '57-es Danuviát restaurálgatok.
tehát én is öregszem.
azt gondolom, én is elmegyek a hétvégén Csepelre zokogni

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.25. 00:14:07

IG 74-24 feher wartburg W353 6voltos, hatsohutos, vesszvillogo nelkuli, aztan KA 26-12 piros dako, 1310es negylampas de csak negygangos, viszont renault hutoracsos elol ;) hja, elni tudni kell :))))

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.25. 00:21:14

@cirrmurr:

merkur arak kb 1985bol

Lada Ezerocsi 180.000 ( sose kaptad meg )
Lada Ezerharom 149.999 ( minimum 5 ev varakozas, sorszamokat tudtad figyelni az ujsagban )
Dacia 1310 132.000 ( egy honap varakozas utan magadeva tehetted! )
Zaporozsec 968M ( a mar nem kopoltyus de ugyanolyan sz@r ) 68.000FT

Trabant 80.000 de az valtozott, a kombi dragabb volt 3ezerrel, szinvalasztek az annyi volt hogy ha jattoltal egyAdyt ( 500ft ) akkor nem az undorito libafos zoldet kaptad.

Golf II 1.3 benzin 440.000FT
Kadett E 1.2 lancos 540.000Ft

Merkurnal Csepelen kellett jattolni ha akartal ablaktorlot, potkereket, tanksapkat, 100ft-500ig, a szinvalasztasba is besegitett ha volt csuszo.

Debrecenben emlekszem az adadotelepre, nagy vastag futescsovek mellett vitt az ut, annyi daciat sosem lattam egy helyen. Csak oda vittek dacia kombit.

Amugy Gyorben, Csepelen meg Debrecenben volt Merkur telep,
ennyi. Annyi benzint adtak hogy epp elertel a legkozelebbi Afor kutig ( ja nem is volt masmilyen :D )

krva sz@r vilag volt, bar egy zsenialis fordulattal 89ben mi sem valtozott.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.25. 00:22:53

@diktatorikus kleptokrácia: de utaltam azokat akik a gimi elott leparkoltak :D mindig volt csajuk :D:D:D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.25. 06:04:51

@visszakettopadlogaz:
A Golf volt a drágább akkoriban:-)
Azért volt pár shell,meg BP kút is ,bár nem sok.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.25. 07:17:12

@Gyurma73: Tolna megyeben volt Dunafoldvaron, Csongrad megyeben meg Szegeden egy Hodmezovasar fele. Bekesben, Bacs-Kiskunban nem emlekszem hogy lett volna. Pesten ( ahol ugye jobban tartottak a fovarosi elvtarsakat hatha megint kimennek az utcara mint 56ban ) ott volt harom?

ja, a golf dragabb volt, viszont volt opelbol metal kek es metalbordo!! Na azert bomlottak a zoldseges felesegek es maszek fodrasz nenik :))))

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.25. 07:20:20

@Gyurma73: a Csikos altal emlegetett Fiatok meg renaultok a nyolcvanas evekben mar szerintem nem voltak, en nem emlekszem masra csak a VW re es Opelra. A Volga - hiresztelesekkel ellentetben - sosem volt kaphato sorszamra a merkurnal, multkor irta itt valaki de nem akartam unnepronto lenni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.25. 07:26:05

@Gyurma73: regen ami fenyesebb volt egy lada motorhaztetonel az mar METAL volt :))) nem tudom, nem emlekszem, lehet hogy csak egyszeruen szepen volt fujva es a pornep azt mar egy nyugati kocsin "lemetalozta" :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.25. 07:40:40

@visszakettopadlogaz: egy két Fiat uno volt ,ungeria tipusnévvel a 80 as évek végén talán.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.25. 07:42:11

@visszakettopadlogaz: csak azért mondtam mert épp tegnap csináltunk egy ilyen bordó kadettet és az nem metál volt.
Csodálkoztam is hogy egész egyben volt nem volt szétrohadva pedig 25 éves körül volt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.04.25. 07:46:08

Amúgy egy ismerősöm árul egy 4 ütemű wartburgot 70 ezer km van benne ,1.tulajos,új akksi,friss vizsga, stb talán 100ezerért..
Néhány apró rozsdafolttal,de eredeti törésmentes.
De mégsem éreztem hogy nekem az kéne:-)

FJPO 2014.04.25. 08:35:00

Hhhhhhhhhhhhhh....
Moszkvics 424! Azon tanultam vezetni 1969-ben, 12 évesen.
Nem hiszem, hogy van ilyen életben, de már egy 403-assal is kiegyeznék, végigvizslatnám, beleülnék... :-)

Zus 2014.04.25. 10:17:43

Bilikék Trabant 601 (IH 68-02), mustársárga Skoda 110L (UG 36-30), fehér (már az újabb) Skoda 120L (a betűkre nem emlékszem 52-53) és 2105-ös Zsiguli (DI 27-28), a legjobbak. Különösen a Zsiguli, már egy kis eső után is, de leginkább csúszós úton, télen. :-D Na akkor vezetni volt az élmény, nem ezekkel a mostani sok műanyag szarokkal az utakon !

GaborApa · http://kempingmania.hu 2014.04.25. 10:20:57

A lakótelepi részlet megindító azzal a füles zapival :)

cirrmurr 2014.04.25. 10:49:54

@GaborApa: Poénnak nem rossz, de ha belegondolunk, hogy alkatrész hiánnyal, szakértelem nélkül milyen mókolásokat csináltak anno, háát jobb hogy vége.
Nem akarok ünneprontó lenni, de ezek azért nem amegikai meg német oldtájmerek .

Sok szivás volt a legrosszabkor elromló majd hetekig alkatrész nélkül ákkó autókkal.

internal_combustion 2014.04.25. 12:36:03

nekem van egy yugo sakala 55 a garázsban. Várja, hogy kitaláljam mi legyen vele. Nagyon egyben van, alig volt használva, nem rozsdás, nem lóg semmilye, jó a motorja, a fék meglepően jó, a kormány már-már élvezetes, a kis motor meg egész fürge, egyedül a váltó pontatlan. És hát ugye mint minden régi autó, itt sem beszélhetünk ergonómiáról vagy modern értelemben vett kényelemről. Puhák az ülések és nagyok, valamint meglepőek sok hely van benne, de hosszú távon szerintem kényelmetlen lenne. Viszont amikor megvettem egy-két éve csak úgy poénból (olyan olcsón adták, hogy nem lehetett otthagyni), akkor nagyon meglepő volt, hogy mennyivel autószerűbb, mint a legtöbb szoci autó, amikben utaztam/vezettem. Egy egész nyáron keresztül jártam vele naponta dolgozni és jó volt. Tényleg élveztem. Egy 100-as, 120-as skodában ezt soha nem éreztem, de a waresz-trabi páros is sokkal esetlenebb, "bénácskább". Ez hozzájuk képest egy egész használható autó.

Jamesblond 2014.04.25. 12:48:40

A lakotelepi reszlet... Gyerekkent vagy 30 eve hetvegente sokszor lattam a fatert a 6V-os Trabink alatt fekudve. (Miskolc Avas) Zsirozott, fuggocsapszeget dorzsarazott, megszakitot cserelt, motort generalozott, szabadonfutot cserelt, utanallitott a fekeknek, megszeretgette a dinamot, hegesztett-festett, mindezt az eg alatt. Ha kellett segitett a szomszed, kozben lecsuszott egy jo hideg Borsodi, delutanonkent 4-8 ember is uldogelt a teren a kocsi korul, temazgattak, nevetgeltek, hahotaztak. Mi gyerekek is ott surogtunk forogtunk. Aztan masnap indultunk a Bukkbe, vagy nagyanyamekhoz a faluba ami 200 km Miskolctol. Boci csoki, Marka narancs, 70-80 km/h... Anyamek fizujabol siman kitelt a lakas reszlete, a trabi olyan volt amilyen, de ki volt fizetve, bekirandultuk vele az egesz orszagot. Volt eletunk. Ma? Nagy kenyelemmel es uzembiztonsaggal mehetnenek rengetegen a modern autojukkal, ha lenne penzuk benzinre, meg lenne kivel... Sok ember szemeben nem kivanatos az a korulmeny ami akkor volt, valoban jobb most nem ketseg, de az egymas mellett elo emberek jobban segitettek egymast. Az autosok megalltak segiteni ha valaki bajba kerult, az autozas eletforma es elvezet volt nem nyug.

DonVincenzo 2014.04.25. 13:07:36

@visszakettopadlogaz: Az a volt Merkur telep Debrecenben a Monostorpályi úton még most is megvan szinte érintetlen állapotban. Nem épitettek rá semmilyen multit. :)

A Daciák és Aro 10-esek az azóta már megszűnt régi kisállomáson szálltak le a vagonokról és lábon vitték őket a volt Balmazújvárosi úti telepre (volt 13-as Autójavító és Autópiac).
Guminyikorgásról és az üveghangig forgatott motorról már messziről hallottuk ha új szállítmány gurul át a fél keleti városrészen.

petrol pet 2014.04.25. 15:51:00

@diktatorikus kleptokrácia: Az '57-es Danuvia alatt D-Csepelt értesz? Mert nem nagyon tudunk eddig fennmaradt valós '57-es motorról. Talán '58 januári az eddig fellelt első. Jó lenne pedig, mert sok apró részlet még nem tisztázott.

apamacko 2014.04.26. 14:06:31

@visszakettopadlogaz: '89-ben kb. 1 év várakozás után vettük át (fater, mert én még csak kísértem 14 évesen) a Dacia kombit Győrben! 186.000 Ft-ra emlékszem, de kb. 30 sorszámmal előttünk ált a lista 1-2 hónapot, hogy aztán már ezen az áron kapjunk autót (154.000 Ft helyett). Ja és először csak sárga(!) lett volna de vártunk kicsit és lett fehér.
Nagyon kényelmes kocsi volt az öreg 1200 kombi és a 150S után, bár azokat is szerettem. A Ladán tanultam vezetni, és a nosztalgia révén lett saján 105S is pár évig.
Jó lenne holnap elkirándulmi ide, de 3 nővel nehéz lesz...

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.26. 17:33:06

@apamacko: o ember az a sarga szin!!! :D tojashejsarga vagy mi volt a hivatalos kpm neve!! Ket het balatoni nyaralas garazs nelkul es maris sargas-feher kocsija volt az embernek! Volt a dacsiakbol a vilagoskek - delfinkek neven futott hivatalosan, valoszinu az elvtars aki adta a nevet sosem latott delfint :)

hat ja, a nyolcvanas evek vegen felmentek az arak es a kombikra tobbet kellett varni mert ugye a maszek zoldsegesek, egyeb kisiparosok igenyeltek oket - apropo a felsorolasbol kimaradt a suzuki swift ( szigoruan 92 elott made in japan ) 440.000 volt 88-89ben mikor megjelent, akkor mar a vw golf szivo 1.6D 1.2M volt asszem de erre mar nem mernek megeskudni - meg ugye ki nezegetett egymillio forint folott autot mikor Vecsesen vagy Nagykovacsiban 300-400e volt egy csaladi haz.

diktatorikus kleptokrácia 2014.06.23. 14:54:31

@petrol pet: bocs, csak most olvastalak.
a forgalmija szerint 60. 3. 17. az első forgalombahelyezés. Danuvia, 125-ös. tehát mégsem '57-es :(
süti beállítások módosítása