Két év munkája ennyiért?

  2014. április 06. - ommm Címkék: edzés drift ae86 corolla tc flotta fospisztoly shitgun

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

2011. októbere, Autót a semmiből c. blogposzt
Minden valószínűség szerint ön egy folytatásos reality-show első részét olvashatja/láthatja most, érezze át a pillanat nagyszerűségét, főszerepben egy autóra emlékeztető tárgy, két hülye és kazalnyi szórakozás.
- Arra gondoltam, hogy nektek adnám azt a Corollát, amit anno még donornak vettem a Hacsihoz, csak aztán semmi nem kellett belőle – hiszen egy Toyotáról beszélünk – így szerencsétlen már csak a helyet foglalja hatodik éve, sürgősen el kéne vinni.
Ezt közölte Karotta komoly arccal Telós Bandival és velem a dohányzóban.
- Csak a meglévő kormányművet kell belelógatni és kész, működik. – legdörzsöltebb PR-oshoz méltóan kapacitált, de mi már azonnal eldöntöttük, hogy kell, naná. Bandival összenéztünk: csapatósnak, de jó lesz.

DSC 0705

A többi már életünk egyik hosszú történetévé lett. Amit öregkorunkra megőriznek a pixelek és majd a levegőben hadonászva mutogatjuk a tornácon unokáinknak háromdében.

Ilyenkor szokták kiírni a filmekben, hogy 2,5 év múlva…

Ennyi idő telt el azóta, hogy először megláttuk ledobva Sabc néhai műhelye előtt, a rátekeredett vontatókötél, mint egy gigászi anakonda, úgy fojtogatta szerencsétlen és most, 2014 márciusának végén itt állunk vele a képzeletbeli rajtvonalon, idegesen röfögtetjük a gázt és a fordulatszámmérő úgy ugrik éhesen és idegesen lábunk minden apró mozdulatára, mint kiskutya a plüsspapucsra.

DSC 0258
Hátul a business, elöl a szórakozás

Végre egy jókora, szabad placcon vagyunk és elkenjük a száját, driftelni tanulunk legálisan, lezárt területen, minimális kockázattal. Madarat lehetett fogatni velünk, erre vártunk mindig is. És az autónk hálás. Ha lelke lenne (néha hisszük, hogy van), akkor azt örökké nekünk adta akkor, amikor a csattogó shredder torkából vakartuk ki, akkor, amikor Karotta három éve azt mondta: vigyétek el.

Eleinte kétkedve figyelték a barátok és kicsit kétkedtünk mi is, nem gondoltuk, hogy eddig túlél.

kdf-4
Minél korábban érkezünk, annál többet megyünk

De eltelt egy nap a Hungaroringen, majd még kettő ugyanott, két nap a Kakucsringen és még mindig itt van. Egyszer utánaszámoltunk, a le- és felvezető körökön kívül ez több tucat kör a gyilkos Grand Prix pályán, több tucat kör a kacskaringós kis ringen. És akik ott voltak és látták, vagy akit utasként vittünk, azok tudják, hogy ezek a körök nem voltak elspórolva. Megkerestük a néhai lóerőket, amikor csak lehetett.

Aztán amikor valami szétesett vagy elmaradt, akkor jöttek a cimborák és segítettek, vagy mentünk a bontóba, fúrtunk-faragtunk és igyekeztünk olyan irányba haladni, hogy egyszer elérjünk egy tökéletes egyensúlyi állapotba. Amikor az autó jó és kezdődhet a tanulás és a móka. És ami nagyon fontos, hogy ezen az úton sikerült olyan barátokra szert tennünk, akik önzetlenül, jó szívvel segítenek, mert tudják, hogy addig jó és szabad dolog az autózás, amíg nem csinálunk belőle sportot. Köszönjük nekik, azoknak, akik befogadták ezt a kis projektet kisebb-nagyobb időre és köszönjük azoknak, akik nem hittek benne. Sok erőt adtak a folytatáshoz.

kdf-11
...előbb-utóbb...

Most működik, most jónak tűnik a futómű, helyükön vannak a megfelelő keménységű rugók, jók a keményített gátlók, tökéletes lett a kettőből összerakott sperr és bevált a 10W60-as Gulf Racing olaj is, mert egy centilitert sem csippentett belőle ezen a napon.

Amit mi csak esünk-kelünk napnak hívunk azóta. És így volt jó. Nem kellett hozzá más, csak pár cimbora és egy placc, amire összedobtuk a pénzt, valamint némi logisztika és hajrá. Annyit mentünk és úgy, ahogy csak akartunk. Nem voltunk sokan és így volt jó.

A Fospisztoly egyedüli gondja aznap egy elöregedett benzincső volt, de kaptunk egy e célra tökéletes, fémhálós IFA gázolajcsövet, azzal véget is vetettünk a benzinfolyásnak kábé 8,5 perc alatt. Fogyott a gumi, estünk-keltünk, a nap végén már tarhálni kellett két szettet hátra, de mi is adtunk szerszámot-emelőt, akinek kellett.

DSC 0006
Zoli, az egyik legnagyobb AE86-guru

Többet tanultunk, mint bármelyik iskolapadban. Bénák voltunk, de senki nem esett le okosan a fáról és a nap végére már úgy-ahogy ráéreztünk arra, mit és hogyan is kellene csinálni. Tanácsot kértünk és kaptunk és nekünk sem okozott gondot kölcsönadni a Pisztolyt bárkinek egy-egy körre. Erről szól a barátság, tudják, a dolog, ami manapság egyre ritkább.

Ja, és 15 liter benzinből megúsztuk. A drift nem eszi annyira az autót, mint a pályázás, így semmiféle gondunk nem volt, pedig estünk kicsit és fosatósat is, de élünk. És él ám a gépezet is, várja a következő kormánycibálást, leszabályzáson vett kanyart lapjával, mert szereti és bírja. Nem tudni, hogyan és miért, de bírja. Pedig még mindig 300 ezer forint alatt vagyunk. Munkaóra? A Jóisten sem tudja. Számolja a gamer, mennyit ül a számítógép előtt? Vagy a szalvétagyűjtő, hogy meddig rendezgeti a szalvétáit? Nem.

DSC 0152
Itt a bizonyíték: Kopasz gyerekeket dolgoztatott

Addig azonban a következő listán kell végigfutnunk:
- Kerékdőlést adni előre (legalább 2-3 fokot).
- Nyomtávot szélesíteni és kormányszöget adni.
- Az utánfutáson is mókolni kell, mert így elég küzdelmes bármilyen ív és olyan csomót kötünk a kormányra és saját kezünkre, hogy az vicc.
- Finoman tekerni kell az első gátlókon, egy leheletnyivel még keményíteni kéne rajtuk.
- Gumikat szerezni, sokat, előre olyanokat, amik fognak valamit
- Kormányt 3-4 centivel közelebb hozni.
- Valami hővédőt barkácsolni a leömlő és a bódé közé, mert a Pisztoly a benzinnel egyenes arányban fogyasztja a cipőket is, már a második pár csukánk sarka olvad le teljesen a tűzforró padlólemezen.

DSC 0046
Először azt hittük, hogy Kopasz csak parádézni hozta ki a cimboráját, annyira szép és csillogó volt ez az E30. Aztán jól elkente a száját, fuckyeah!

Mindenre van megoldásunk már, csak idő kérdése az egész. A hely megvan, a társaság is hozzá és amíg ez így marad, addig nincs baj. Keep drifting fun! Mert az az igazi szabadság.

(Két galériányi kép vár a kattintásra!)
DSC 0202
Pitya is profi, csak nincs róla matricája

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr595912902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

red87 2014.04.06. 13:33:54

Énisakarok. :D
Nagyon jó buli lehetett, már megértem miért nem a parkolóba jöttetek, ami szintén fain buli volt, de azért ez persze más.
Tök jó, milyen hetyke lett a Fospisztoly, ezerszer összeszedettebb, még videóból is átjön.
A fehér Hacsis srác kisfia meg óriási :D

Papp Sanyi 2014.04.06. 13:54:52

Milyen méretű gumi megy rá?

Lacko68 2014.04.06. 14:41:59

Imádom az autóbuzikat és kész!

Never 2014.04.06. 15:13:06

Ez az igazi. Szinte nulla pénz, sok lelkesedés, tanulás-hegyek, és senkinek nem esik baja. Így kell ezt csinálni, nem a körforgalomban jaszkarizni este a zsigával (nem a Zsigulival van bajom, behelyettesíthető az éppen aktuális pénztárcának megfelelő hátsókerekes járgánnyal - furcsa módon Hacsit még nem láttam szabálytalanul gumit csikorgatni...)

Riszpekt.

RWD 2014.04.06. 15:25:17

@Papp Sanyi:
Gyárija 13". Azon kívül 14-5 a jellemző.

ürgebőr 2014.04.06. 16:00:37

"A drift nem eszi annyira az autót, mint a pályázás" És ezt így hogy? Vagy nem rúgjátok a kuplungot és erőből megoldja az AE? Vagy arra gondolsz, hogy most nem ette?

Egyébként gumikat hogy oldjátok meg? Gumistól megy rá a használt hátra, előre meg valami tapadósabb olcsó utcai?

ommm 2014.04.06. 18:04:48

@ürgebőr: Különösebben nem is kell rugdosni a kuplungot, max. amikor megindítod. A többi nem nyűg az autónak, nincs tempó, nem melegszik annyira, nem megy olyan sokat nyélen, nem fogy a fék. A gumi meg használt, elhordjuk a szemetet. Hátul a 18 éves Kormoranok működtek a legjobban. Vídiakemények voltak és sokat bírtak :)

Medgar 2014.04.06. 20:10:56

@ommm: Öröm autó lett :-)

Off: Hol a hangyász?

Gomulka Béla 2014.04.06. 20:40:19

Driftakadémiát akarunk, driftstadionnal! (Nyilván meg is lesz, másképp eszembe se jutna.)

protézisesh 2014.04.06. 20:44:47

Egy heten belul lesz 4db 185/65-15 michelin (8 eves de még nem erte el a TWI jeleket), ha tudtok vele mit kezdeni, gyorbol ingyen elviheto.

vasvizsla 2014.04.06. 21:30:52

Én technika fanatikus vagyok de belőlem ez az öncélú driftelés kb 5 éve nem nem vált ki semmit. Kicsikét együgyű nekem. 12 éves koromban apám Aro 4x4 kisdobozosát verettem összkerékkel keresztben a sárban egyedül akkor még bejött a dolog, mert gyerek voltam. Bennem van a hiba?

Szabványok 2014.04.06. 22:03:37

@vasvizsla: Én technika fanatikus vagyok és tudom, hogy a driftelés csak öncélú lehet. Fél évszázada lelkesedem érte.
Nekem már csak hátsókerék-hajtású autóim lesznek!

hofi601 2014.04.06. 22:37:24

@ommm: Egész jól mozog; már a videóból is lejön, hogy sokat fejlődött a futómű. Szép munka! Mászóka nincs terveben? A szürke hacsi alatt milyen futómű van elől? Az a kormányszög elég gyanús.
@vasvizsla: Mit értesz azon, hogy öncélú? Az üres parkolóban forgolódást, kézifék rángatást én se nézem semmibe, de ha már kidobsz 1-2 bóját, vagy van pár tereptárgy, fű széle bármi, akkor már el lehet kezdeni, hogy "itt kirakom a seggét jobbra, a bal elejével kicentizem ezt a bóját, a jobb hátuljával megpróbálom megérinteni a másikat stb." És ebből már lehet tanulni, és így már jó móka tud lenni.
@Kegyetlen: Megfogtad a lényeget, ügyes vagy!

Kegy 2014.04.07. 08:20:52

@hofi601: nem érdekel alapvetően a drift, de a képeket végiglapoztam, hátha valami érdekes. maximum ez volt, rákérdeztem. egy baromi "okos" választ kaptam.

palinkasa 2014.04.07. 09:09:24

OFF:A Ferodo fizet,hogy kitettétek a fejlécre?

okta 2014.04.07. 10:56:50

195/60 és 185/65 R15 téligumikat tudok felajánlani eme nemes célra, ha eljöttök érte Maglódra. Természetesen ingyen, de minden célzás nélkül megjegyezném, hogy szeretem a 0,33-as Heinekent. :-)

venturaea 2014.04.07. 12:43:00

"we don't know nothing about drifting" ez valami Borat idézet? Mehet a Totalcarmagazine.com-ra

dailyvicodin 2014.04.07. 13:07:03

@ommm: 4 darab 195x65r15-ös goodyear nyárit tudnék adni húsvétkor ha kell.
még egy részén a szõr is rajtvan, csak 2002-es, és németországban már "nincs kedvem" ottópályán használni.

Sopron-Györ-Pest-Debrecen útvonalon ki tudom dobni valahol. ha kell.

bokor@solutiondrive.de címen elértek.

ommm 2014.04.07. 13:26:11

Köszi mindenkinek a felajánlást, élni fogunk vele, ha addig nem sikerül megoldanunk. Királyok vagytok!

bono92 2014.04.07. 13:44:50

@vasvizsla: Úgy néz ki, hogy igen, benned van a hiba.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.04.07. 15:58:29

@vasvizsla: Az a baj, hogy az egész "projekt" lényegét nem érted. Nézz rá az arcukra a képeken, akár a korábbi cikkekben.

Ha még mindig nincs meg, sajnálhatod.

Bizonyos mennyiségű boldogság érzet átéléséért gyakran milliókat fizetnek az emberek, vagy azt hiszik, hogy sosem érhetik el mert...

Itt van négy kéz, két arc (na jó ezt ne minősítsük) és két vigyor. Pizzát zabálnak koszos kézzel, gumit égetnek, közben barátkoznak.

A Shitgun maga a négykerekű Jézus :)

bonitao 2014.04.07. 16:44:25

@protézisesh: Én felhozom szívesen. Holnap megyek úgy is Győrbe, csütörtökön jövök vissza.

Zoltán Maszlik 2014.04.10. 19:32:25

Brutális milyen jól bírja a gép:) Gratula hozzá, a videót meg jó volt nézni:)

Kecerakoncza 2015.09.05. 00:20:40

Nem eladó ez a kocsi? Már egy éve keresek hachit, de sehol semmi. Minden vágyam egy ilyen, és kezdek kételkedni, hogy valaha is szerzek egyet.