Csak úgy nem dobunk ki egy Toyotát

  2014. március 09. - Stump András Címkék: drift toyota ae86 corolla diy szerelés csapágy hacsiroku sperr diffi hacsi tc flotta shitgun hajtórúd

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Hány élete van ennek az autónak? A Kakucsringről úgy jöttünk le a tavalyi Faluvégi Faroláson, hogy lényegében nem lehetett kormányozni, csapágyas volt a motor, és kuka a difi. Ezek közül bármelyik önmagában elég lehet, hogy a sredder torkába toljunk egy autót, de a Toyotánknál ez szóba sem jöhetett. Ahonnan a Shitgun már visszatért, ott ezek csak apró karcok a csomagtérfedél belső oldalán.

P1160019
Itt még a régi rugókkal húzza a földön a seggét

Nem is csüggedtünk egyetlen percig sem. Megírtuk a bevásárlócédulánkat, és az univerzum tágulásának feltartóztathatatlanságával elkezdtük kipipálni a tételeket.

Első volt a kormánykardán és -oszlop, mivel ez a két alkatrész fordult el váratlanul egymásban, elnyalva a rozsdás ricnit. Bizonyítva, hogy Magyarország mekkora Hacsi-hatalom, a Jap-Ker hátsó polcáról sikerült is előtúrni egy párost.

P1160020
Egy majdnem új kormányoszlop, majdnem új kardáncsuklóval

Még nagyobb mázlink volt a hajtókarcsapágyakkal, melyekért mindössze Salgótarjánba kellett lemennünk Balázshoz, akinél ott porosodtak a garázsban. Balázs egy igen takaros, panda-fényezésű AE86-tal riogatja a népeket a Karancs-háromszögben, és mindenképpen ránk akarta tukmálni fölöslegessé vált cuccait. A csapágygarnitúra mellé kaptunk egy majdnem komplett tömítéskészletet, vezérműszíjat és feszítőgörgőt, sőt, még háztáji ültetőrugókat is. Így, csomagban adták. Márpedig amit adnak, azt el kell fogadni. Köszönjük.

A differenciálművel egy kicsit túloztam: óriási baja nem volt, csak a részlegesen önzáró funkcióját (vö: sperr) veszítette el, legalábbis így éreztük a lobogós orrú, valamivel szigorúbb farú futóművünkkel. Tény, hogy nehezen akart gázra megindulni a segge, és ha egyszer az orrára billent a kanyarban, minden rendelkezésünkre álló eszközzel küzdhettünk, csak a kanyarbelső hátsó kerék kezdett el diszkréten füstölni. Ha egy autóval driftelni szeretne az ember, ennek nem örül.

De erre is megvolt a megoldás: a kezdetek kezdetén a Toyota mellé kapott alkatrészkupac csúcsdísze volt egy úgynevezett sperrdió, amit nagy becsben tartottunk, nejlonszatyorban, mivel azzal a jelentőségteljes szóval adták a kezünkbe, hogy felújított. Úgy ítéltük, megérett a helyzet, hogy beépítsük ezt a kincset.

P1160021
Benne a csavar, meg is volt húzva, nem lett volna szabad elfordulnia

Ott álltunk hát, nyakunkon a karácsonnyal meg egy kazal alkatrésszel, csak egy kis idő kellett volna, hogy gatyába rázzuk a Shitgunt. Az ünnepek közötti időszak tökéletes az ilyesmire, a szokatlan módon napokra összezárt család is örül, ha egy napra megszabadul a fő bejglizabálótól.

IMG 4036
Most már tudom, mitől fogok verejtékben úszva felriadni az éjszaka közepén

Bemelegítésnek a kormánnyal kezdtük. Még tologatni is kínszenvedés volt így, kézzel birkózva a kerekekkel - a Kispolszki-kormányt már ellenállás nélkül lehetett pörgetni úgy, hogy a kormánymű meg sem moccant. Dermesztő látvány volt a rozsdás kardáncsukló felfényesedett felülete, ahol 1984 környékén még katonásan sorakoztak a barázdák, biztosítva az AE86-os kormányozhatóságát.

IMG 4068
Kell nekünk a kormányzár?

Gyorsan le is bontottam róla a gyújtáskapcsoló-részt, egyúttal teljesen kiheréltük a kormányzárat, mivel úgysem volt hozzá kulcsunk, és újszerű kormányoszlopunk újszerű kardáncsuklóba csusszanva került vissza a helyére. Azt már csak halkan merem mondani, hogy a félállásban megragadt gyújtáskapcsoló abban a szent percben lökte be a kormányzár nyelvét reteszelő állásba, amikor lekocogtattam a régi rúdról. Ebből is lehetett volna Darwin-díjas manőver. De nem lett. (Vigyázat, ez itt egy úgynevezett biztonsági troll csapda.)

IMG 4086
Szerelős nap - pizza nap

Megérdemeltük a pizzát, miután úrrá lettünk a legsúlyosabb bajon. Mellesleg a minket hihetetlen béketűréssel és határtalan jóindulattal befogadó Novoth Tibi műhelyébe szállító pizzafutárok autóparkja is megérdemelne egy külön adást: akkor éppen egy a Shitgunnál ránézésre is rosszabb egészségnek örvendő kocka Civic-kel érkezett a srác, amit frissen vásárolt. Mi csodálkoztunk, hogy ezért pénzt adott, de ő nagyon elégedettnek tűnt.

A következő pont a halállistán a hajtókarcsapágy volt. Akit zavar a kifejezés, helyettesítse be hajtórúdcsapággyal - a közérthetőség kedvéért én előbbinél maradok. Szóval a nemes siklócsapágyak zörgése felerősítette amúgy is szépen kifejlett aggódási hajlamomat, ezért úgy szedtem le az olajteknőt, hogy lehet, hogy már nem is kell visszatenni. Az együttérző gödöllői hacsis sporttársak még a Faroláson megmondták, hogy csakis a gyári csapágy a csapágy, köszörülni sarlatánkodás, és utángyártott csapágyakkal sem érdemes kísérletezni. Nos, nekünk volt egy doboz japán, de nem Toyota-dobozos csapágyunk, miközben a gyári alkatrészből háromféle létezik, három különböző tűréssel, hogy mikron pontosságra be lehessen lőni a hézagot.

IMG 4116
Az első csap még egész jól néz ki

A bontás viszonylag gyorsan ment, két spanifer és egy gázcső segítségével kicsit megemeltük a motort a helyén, így könnyen le lehetett kapni az olajteknőt. Már a hajtókarok alsó felén is látszott, hogy ennek a motornak több a múltja, mint a jövője: furcsa ütésnyomok látszottak két hajtókaron is, mintha valaki bőszen kalapálta volna őket kívülről. Aztán amikor kiterítettük a műtőasztalra a nyolc csapágyfelet, elkezdtem faragni a sírfelirat rímeit is. Csúnyán megkopott, barázdás, égett felületek néztek vissza a belecsöppent olajtól csillogó szemembe. A negyedik csap a főtengelyen kicsit el is színeződött már, itt ugyanis elfordult a hajtókarban a csapágy. Nem hamarkodtuk el a javítást.

IMG 4121
Nem szép, ha több réteg fém is látszik egy csapágyon

Igen, rendes ember ilyenkor vesz egy nagy levegőt, és azon nyomban ripityára szedi a motort. Hiszen ha ennyire gajra mentek a hajtókarcsapágyak, akkor ott más is lesz. Minimum illik cserélni a dugattyúgyűrűket, de mindenképpen kötelező patikára elpucolni és végigmérni mindent. A főtengelyen segíthet egy leppelés, de ha nem adja már ki a méret, sokszor a csere az egyetlen alternatíva, ha nem bízunk a köszörülésben. A hengerfejre is ráfér ilyenkor a kezelés, egy kis szelepcsiszolás, egy síkolás, esetleg köbölgetés, szívócsősimítás, netán bővítés. Három-négy munkanapból és párszázezerből ki szokott jönni egy ilyen műtét, attól függően, mennyi a komplikáció.

De mi nem vagyunk rendes emberek, ilyen szempontból legalábbis nem. Egyrészt szóba sem jöhetett, hogy Tibinél napokig, hetekig rostokoljon szétborítva az autó, vagy akár csak a motor, márpedig mi örülünk, ha havonta találunk egy napot, amelyet mindketten a Shitgunra tudunk áldozni. Másrészt az autóra eddig összesen nem költöttünk annyit, amibe várhatóan kerülne egy ilyesmi kisebb motorgenerál. Szigorúan tartjuk magunkat az elvhez, hogy a lehető legkisebb pénzből tartjuk életben és fejlesztjük az autót, különben elkezdenénk félteni, és oda a móka. Százezres tétel szóba sem jöhet. A valóságban ennek a gondolatmenetnek a csírája sem sarjadt ki fejünkben, ellenben az utángyártott csapágysor védőfóliája már hasadt a sniccer alatt.

IMG 4144
Bár tudnám, mik ezek az ütésnyomok

A helyzetet csak az bonyolította, hogy én mindenek felett utálom a fölösleges munkát. Ezért mielőtt összeraktuk volna megkotlott motorunkat az új csapágyakkal, tudni akartam, jók lesznek-e a csapágyhézagok. Ha nem, értelmetlen lett volna tovább bajlódnunk. Ilyenkor jön jól a gyurma.

IMG 4160
Imádom a Plastigauge-et

A Plastigauge óriási találmány, ahányszor használom, lélekben térdre borulok a kitalálója előtt, hálát adok neki és a sorsnak, hogy ez a remek cucc eljuthatott hozzám. Nem más ez, mint rendkívül precízen zsinórba húzott gyurma, de elképesztő segítség a motorszerelésnél. Bármilyen hézagot szeretnénk megmérni, csak tépünk egy csíkot a gyurmából, betesszük a két felület közé, lehúzzuk a rögzítő csavarokat a megadott nyomatékkal, majd szétszedés után már tudjuk is, széna vagy szalma. A mellékelt skálát a szétnyomott gyurmához tartva megmondja a Plastigauge, mekkora a valós hézag a gépelemek között. Hajtókar-főtengely viszonylatban ez kábé egy napi szerelést spórol meg, valamint egy menetet a gépműhelybe, ha nincsenek tíz-, vagy inkább százezer forintos mérőeszközeink.

IMG 4162
Ezt a hurkát lapítjuk ki mindjárt

Örülünk, Vincent? - csattant fel a kérdés, amikor a matricává lapított gyurmacsíkhoz tartottam remegő kézzel a papírskálát. Örülünk! Kopott főtengely ide, gyanús hajtókarok oda, az utángyártott csapágyakkal befértünk a gyári tűrésmező felső harmadába. Mondjuk úgy, hogy versenymotoros hézagot hagytunk, még ha nem is rajtunk múlott.

IMG 4172
Hat század - teljesen rendben

Mint akire száz héliumos lufit kötöttek, olyan könnyedséggel pakoltam össze a Toyota-motor alját. Megkapta a 10W-60-as Gulf Racing olajat, egy új szűrőt, és már pörgettük is az indítómotorral, gyújtás nélkül, hogy az első rúgás előtt körbemenjen a kenőanyag. Aztán visszadugott gyújtótrafóval újra indult a Shitgun, ahogy szokott, negyed fordulatra, de már zörgés nélkül. Gyorsan megmértük még az olajnyomást egy megbízható, Bourdon-csöves műszerrel: gyönyörű, stabil 4,5 bar. Elégedetten fejeztük be a napot, már csak a diffivel meg a futóművel kellett foglalkoznunk.

IMG 4132
Nagy találmány a csápos emelő

Rendesen rákészültünk erre is, amíg kerestük a következő napot, amelyen mindketten megint végre összemocskolhattuk magunkat. Még amikor a hátsó lengéscsillapítókat újjáépíttettük Kárászyéknál, megmérettettem a rugókészletünk legígéretesebb darabját is, egy hüvelykujj vastagságú rúdból tekert, igen masszív tekercset, amit elvileg a hátsó hídhoz vágtunk méretre, de autózhatatlannak bizonyult. Mint kiderült 77 N/mm az állandója, ami a végtelen mennyiségű Hacsi-fórumok egybehangzó véleménye alapján egész jó érték - az első futóműhöz.

Akik pályázni, driftelni használják az AE86-ost, leggyakrabban 80-as rugót tesznek előre, 60-ast hátra. Ez a legáltalánosabb Hacsi-beállítás, amit egy csomagtartóra való valahonnan kukázott, vágott rugó sikertelen kipróbálása után végül mi is megcéloztunk. Sosem szégyelltünk kérdezősködni az okosabbaktól, tudjuk, hogy jobb hallgatni az öregekre, de eddig a többi dolog egyszerűen sokkal fontosabb volt, a futóműbeállításra csak néhány percet tudtunk áldozni.

IMG 4043
Mindig elcsodálkozunk, amikor emelőre tesszük a Shitgunt, hogy milyen jó dolgunk van Tibinél

Mázlink volt, a 77-es rugók pont passzoltak az első rugóstagokhoz, még a magasság is rendben volt, úgyhogy már csak hátra kellett keresni valami 60 körüli rugót. Lejegyzeteltem a 77-es menetszámát és a többi releváns méretét, előtúrtam egyetemi könyveimet, és kiszámoltam, nagyjából milyet kellene keresnünk a bontóban. Teherautó vagy Merci, nagyjából ez lett a konklúzió. A régi, klasszikus Merciknek ugyanis olyan a futóműfelépítése, hogy a rugót úgymond áttétellel nyomják a lengőkarok, vagyis amikor két-három centit berugózik a kaszni, a rugó sokszor csak egy centit nyomódik össze. Ezért sokkal combosabb tekercseket használnak gyárilag, vagyis a Merci-rugó a sufnituner Eibach-ja.

Végül véletlenül akadtam bele a jövendőbeli hátsó rugóinkba, amikor éppen az 504-esemhez kerestem valami alkatrészt a Keresztúri úti bontóparadicsomok egyikében. Amiért eredetileg indultam, már nem volt meg, viszont megláttam a futóműsarokban a polcokra akasztott facér rugókat. Végigmegyek rajtuk, gondoltam, ha már itt vagyok. Huzalvastagság alapján szűrtem először, és máris kettőre csökkent a versenyzők száma: egy VW Transporter-rugópár és egy Merci-rugónak kinéző rozsdaspirál akadt fenn a rostán. Végül a 123-as Merga hátsó rugója mellett döntöttem, közel volt a kívánt méretekhez.

P1160184
Az új első lengéscsillapítóink, állítópálcával

A következő körben Kárászyékhoz nem csak ezeket, de egy pár első lengéscsillapítót is vittem. Akinek mond valamit a K-Sport név, tudja, hogy jóféle kínai gyártmány, és bár ezt a párost sokat nem használták, máris teljesen eltérő működést mutatott a kettő. Annyit megállapítottam, hogy egycsöves, Bilstein-hez hasonló rendszer, és szerelhető, de nem otthon. Az egyiket lejjebb tudtam nyomni fél centivel, ha teljes testsúlyommal ránehezedtem hosszú perceken át, amíg teljesen el nem fehéredtek az ujjaim, a másik ehhez képest befelé elég könnyen mozdult, viszont kihúzni csak Tong Po tudta volna. Ezeket is az autóhoz kaptuk, hátha tudunk vele kezdeni valamit.

Ha mi nem is, de Andris, aki a versenygátlókat masszírozza a Kárászy műhelyben, rendbe tudta rakni őket. Kiderült, hogy állíthatók, csak olyan hosszú pöcök kell hozzá, mint az alkarom. A Merci-rugók pedig gyári hosszban 50 N/mm-esek, amiből némi matekozás után kiszámítottam, hogy kábé 1,2 menetet kell vágni, hogy 60-ast csináljunk belőlük.

Bár nagyon izgultunk, hogy fog állni végül a Shitgun az új rugókkal, először a keményebb diót próbáltuk megrepeszteni: a diffit. Itt az egyik féltengely kiütése igényelt némi erőszakos beavatkozást, de a rejszkalapács csődje után egy kukaérett felnit csavaroztunk fel, majd addig ütlegeltük belülről a rendelkezésünkre álló legnagyobb kalapáccsal, amíg meg nem indult.

DSC03000
Kardán lent, féltengelyek kint

A diffiszerelés meglepően problémamentesnek bizonyult - ha van javítási útmutatónk, már csak egy indikátoróra kell a hézagoláshoz, mivel a csapágyakat menetes támasztótárcsákkal lehet állítgatni. Imádni való a japán technika.

DSC03001
Zacskóban a "felújított" sperrdió

A sperrdióhoz nem nyúltunk. Igaz, néhány testüregéből konzervdoboz-szerű felgyűrődött lemezkék türemkedtek ki, de a felújított, az felújított, azt nem bántjuk. Úgy 5-6 óra volt a szintidőnk, az első kerékcsavar meglazításától a leeresztésig. Mintha kicsit nagyobb lett volna a holtjátéka a féltengelyeknek a diffiben, de nem lehetett már könnyen elforgatni a két hátsó kereket egymáshoz képest, vagyis a sperr előfeszítése rendben volt. Igaz, a futóműre nem jutott időnk, de a diffit kipipáltuk a listánkon. Fegyelmezetten, kis gázzal gurultunk vissza a Shitgun pihenőhelyére, azzal a jólesően melengető tudattal, hogy már csak a futómű van hátra.

P1160174
Nem szarral gurigázunk, makitázunk

Egy kellemesen tavaszias februári napon vonultunk ki, hogy, izé, beállítsuk a szetapot. A Makitától tesztre kapott ütvecsavarozóval első reccsentésre szerelembe estünk mindhárman, onnantól csak marakodtunk, hogy ki makitázhat. Lekaptuk a rugóstagokat, becsúsztattuk az új gátlókat, egy kis igazítás után felfűztük a 77-es rugókat, és már kész is volt az eleje.

P1160182
Kicsit átdörgöljük, mielőtt bemegy a helyére

A hátsó Merci-rugóknál annyi dilemmánk volt, hogy honnan számoljuk a meneteket, de Pista pragmatizmusával hamar pontot tettünk a kérdés végére. Megtörtént a tudományos méretre szabás, és a 60-as körüli állandójú rugókat csak be kellett állítani a helyükre. Mintha oda találták volna ki. Kicsit izomautós lett a Shitgun kiállása, magasan hordja a fenekét, de ha eddig nem a látványra mentünk, most sem remeghetett meg a kezünk. Csak az számít, hogy jó legyen menni vele, és most a rugóállandóink elvileg rendben vannak.

P1160178
Toyota, flex, Merci-rugó - ennyi kell a boldogsághoz

A próbakörön már nem bírtuk ki, hogy legalább félgázt ne adjunk. Éppen Pista ízlelgette a vadonatúj pályafutóművünket, amikor egyszer csak reccsent valami, és megszűnt a hajtás. Tibivel úgy száz méter távolságból figyeltük az eseményeket, és tippeltünk: kuplung? Nem emel ki, nem lehet betenni sebességbe? Úgy kerepel...

Mellé lőttünk: a féltengely volt az. Karotta pár nappal előtte megjósolta, hogy ez fog történni, mivel a beszámolónk alapján összerakta a képet, hogy a sperr, amit adott nekünk, az újabb, vastagabb féltengelyhez való - talán - ezért lehet nagyobb a holtjátéka. Nekünk persze fogalmunk se volt a kétféle féltengelyről, főleg nem arról, hogy a vékonyat be lehet tolni a vastag lyukba, és még hajtás is van - egy darabig.

P1160186
Ennél jobban nem lehet szétszedni

Nem gyújtottunk örömtüzet a leeresztett diffiolajból, viszont már begyakorolt mozdulatsorokkal emeltük le másodszorra a diffit. Most már szétkaptunk mindent, amit lehetett, és kiderült, hogy a felújított sperrdió persze ugyanúgy használt, mint a miénk, csak ráfeszítettek egy lemezollóval kivágott hézagoló alátéttel, ami teljesen jó megoldás, de a rojtos lemezkét inkább nem raktuk vissza. Kiválogattuk a kettőből a legszebb, legvastagabb lamellákat és támasztógyűrűket, illetve rugókat, és így raktunk össze egy best-ofot a két önzáró részből. Hézagolással együtt megvoltunk szűk négy óra alatt - az előfeszítés nem annyira délceg, de a sperr szépen működik, legalábbis amennyire vizes úton ki tudtuk próbálni.

DSC03009
Befejezésként sosem árt tusírfestékkel ellenőrizni a hordképet

Csak összeállt megint a Shitgun, várja a következő akciót, talán egy driftedzést, talán egy pályanapot. Tuti, hogy lesz még mit fejleszteni rajta, de talán megint egy kicsit jobb lett, mint a műtét előtt.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr275846525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

DBandesz 2014.03.09. 08:11:30

Szép munka!

Halkan jegyzem meg, hogy az alkatrészmosóba nem célszerű a klasszikus félig mártott cérnakesztyűben nyúlkálni. Javaslom inkább ezt:

muhelynet.hu/spd/mb84802/Nitril-vegyszerallo-kesztyu-38-cm-es?utm_source=arcedula.hu&utm_medium=cpc&utm_campaign=price_comparison_site

Elnézést, ár nélküli verziót nem találtam.

Nekem a mosó káváján pihen mikor nem használom, és simán fel tudom húzni a cérnakesztyűre.

Mi lelte Pista Alfáját? Felteszem nem csak nyújtózkodik a csáposon.

tibidanny 2014.03.09. 08:20:37

Könyörgöm ne hívjátok már a Mercedes-t mergának... Az fekáliát jelent, pedig a Benz nem az.

xDéé 2014.03.09. 09:15:44

látom otthon vagytok a difiszerelésben az e36om sperrdiója nekem is elfáradt, kéne egy kis segítség, hogy zongorázzuk le a cserét..? A hézagolás az, amivel igazán meg vagyok lőve sajnos, se szerszám, se szaktudás.. :)

Never 2014.03.09. 09:19:20

"(Vigyázat, ez itt egy úgynevezett biztonsági troll csapda.)"

Itt a kötelező biztonsági trollok közül az első jelentkezik, és ünnepélyesen jelentem, hogy saját magával mindenki azt csinál, amit akar.

Mivel tehát a Shitgun csak zárt pályán megy, így aztán tőlem fékek nélkül és két befőttesgumival összefogott Velorex kormányművel is mehetne. Amint kimegy a forgalomba az persze más kérdés lenne - de nem megy.

Az egész pont a tákoltságától buli, ha pedig valaki ebbe beleül és vezetni is meri, az előtt le a kalappal (bár a Shitgun esetébe a két sofőr, ha minden igaz, csak a saját kezét szidhatja, ha beesik a kuplung, szétesik a kormány vagy leszakadnak kevésbé vagy inkább létfontosságú alkatrészek...)

Úgyhogy mint többszörösen kitiltott (és ezzel elismertnek tekintett) biztonsági troll, ünnepélyesen áldásomat adom a projektre!

Mazzzzu 2014.03.09. 09:20:19

végre fospisztoly poszt :) jó olvasni róla, csak elképzelni tudom milyen jó lehet vezetni, majd tönkretenni :D és megszerelni, hogy újra kezdődjön a körforgás :) sok boldog kilométert vele

ZYLO 2014.03.09. 09:25:03

Még a végén forgalomba helyezitek, pár év múlva meg mehet OT-ra. :)

samot 2014.03.09. 09:50:21

A karosszéria elrohadva,merci rugo,uj difi,stb...Most ezzel mi a cél?Màr csak egy trabi motor bele,azt hadd guruljon!Amikor màr eredeti rugora sincs lové(ami nem összeg)na akkor ott kell abbahagyni a fusizàst!

RWD 2014.03.09. 10:10:50

@samot: Azért amíg nem vagyunk tisztában a GYÁRI (ha tényleg arra gondolsz) árakkal, addig ne dobálózzunk.

48231 SPRING, COIL, REAR
48231‑12250 AE86..GT 2 € 99.09

Ettől függetlenül kicsit fáj a szívem, hogy ennyire lowcost a dolog...valahol sajnálom az autót. De legalább mozgásban tartják, és működik.

spud74 2014.03.09. 10:42:45

Jó kis műhely ez, kéne. De azért betennék valami kiselejtezett asztalkát, hogy ne a padlón kelljen dolgozni. Bár ennek is megvan az előnye: nem esik le semmi!:) A Pista szakadt farmere a 32-es képen meg nagyon röhögős.:)

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2014.03.09. 11:02:15

Hohó! Mennyivel nagyobb élmény lesz végre "rendes" futóművel csúszkálni vele!Használjátok egészséggel :)

DBandesz 2014.03.09. 11:12:34

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Nekem sem a munkavédelem volt a fő cél a szemem előtt, viszont a mosófolyadék iszonyatosan szárítja a bőrt. Konkrétan kifehéredik a bőröd tőle, mintha nagy töménységű Hidrogén-peroxidos oldatba mártanád. (Egyszer sikerült, senkinek sem kívánom)

Személyi védelem: minden életrövidítő/egészségkárosító hatás csökkentése, ami ellen lehet védekezni ésszerű határokon belül. Csak ennyi.

adam034 (törölt) 2014.03.09. 12:48:45

Az autó legszebb része az Eastblock tévéadásában felpolírozott jobb hátsó lámpa.Azóta is feltűnően csillog.

László Gaál 2014.03.09. 12:49:15

@DBandesz: a Pistáé 156-os, ez innen nekem 159-esnek tűnik (a hátsó ajtó kilincse miatt), de lehet, hogy tévedek...
Ha viszont 159, akkor Karottáé talán?

dr.oid 2014.03.09. 12:51:44

LBS
Mit Vollgas zum Schrottpiste
in dieser Scheißkiste

precíziós wckefe kalapács meg gyurma
prszerszám makitával szépen legyalulva
rozsdmarta csavarmenet a gumisok álma
férfierő pocsékolva ne vesszen már kárba

jürgen schläger német bontós hüledezve nézi
amint e két magyar csávó az ő dolgát végzi
markoló és shredder helyett némi szereléssel
hosszúra nyúlt kínzásokkal végez japán géppel

szerszámgépes szamurájok ámokfutó estje
trancsírozva heverészik szegény hacsi teste
szorgos japán szalagmunkás elbaltázott álma
sírva hívná zen mesterét mikor ezt meglátja

gratulálok a virtushoz magyar leleményhez
a pincelyukból előásott főnyereményhez
japán autó addig szalad amíg lelke hajtja
fanatikus igénytelen roppant szívós fajta :D

mtk001 2014.03.09. 13:14:16

Hű, de irígy vagyok !
Jó kis szerelgetés lehetett.

másik oldalon 2014.03.09. 13:49:33

@samot: Én most vettem egy eredeti rugót, mert eltörött!!, 40.000 pénz volt Bazzz.

ghostdog75 2014.03.09. 16:50:44

@adam034: ez biztos nem,hiszen az adásban felpolírozott lámpák Karotta SAJÁT hacsirokuját ékesítik...ez az autó akkor épp az elfekvőben kornyadozott donorként.Lehet,hogy ez még a gyári fénye a lámpának :-).

w a s d 2014.03.09. 17:45:34

Kidobni ezt? Még ha másik motor, vagy egy nagyobb felújítás kellene bele, és az már vállalhatatlan költségnek tűnne, szerintem még akkor is lehetne könnyen találni embert, aki hajlandó átvenni olcsón (vagy beszerzési áron), és azt a pár százezret rákölteni.

Demidoux 2014.03.09. 19:49:41

@Never:
Szerintem a troll magas labda az lett volna, hogy: Jaj, hogy lehettek ilyen felelőtlenek, hogy egy nem jól reteszelt kormányzárral hajtjátok a jószágot! Mert mi lett volna ha menet közben bezár és irányíthatóság hiányában elgázoltok egy ártatlanul arra sétáló többszörösen védett sáfrányos szeklice családot tojóstul, fiókástól!

ghostdog75 2014.03.09. 20:30:11

@Demidoux: hehe,rákerestem,hát ez nem tojással szaporodik,de nájsz tráj!:-)

hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1fr%C3%A1nyos_szeklice

(dehülyevagy,hahahaha)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.09. 20:58:12

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:

@DBandesz: a mukedvelo amator autoszereles nem a munkavedelemrol szol.

az elso levagott uj / kivert szem / felgyujtott muhelyig.

nem art az ovatossag, az elszabadult flexkorong darabok nem tudjak hogy profi vagy amator e akinek elmetszik a nyaki utoeret. ( ez eros tulzas volt de ide kellett valami elrettento! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.09. 21:00:04

naponta fohaszkodok hogy nehogy egyszer "kesz" legyen a hacsi, akkor, mar igy is Dezso es Hangyasz szerelo posztok nelkul vagyunk. Sokkal erdekesebb iras ez mint hogy nem indulr Dezso az OT vizsgan. Hangyasz meg eltunt - nem vagyok egy rosszindulatu ficko de igazan besz@rhatna valami filleres, de Akosert kialto dolog a hangyaszon :)

Gomulka Béla 2014.03.09. 21:16:38

Tusírfesték, hordkép! Még a magamfajta filiszteusnak is jut valami. Jó kis vasárnap.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.03.09. 21:23:16

@László Gaál: Az csak egy lefosott 159-es a sok közül.

1127ccm 2014.03.09. 21:28:27

Nagyon sakál. Bar a rugos reszt nem nagyon ertem. De jo lesz...

whale 2014.03.09. 22:48:20

A gyurmás hézagoláson bexartam. Biztos csak nekem újdonság, de zseniális!

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.03.10. 02:08:38

"Bár tudnám, mik ezek az ütésnyomok"
Nem az van, hogy a fotengely adott pár pofont a hajtókarnak belulrol, valaki meg egy kalapáccsal vissza adta kivulrol és most szent a béke?

bigpond 2014.03.10. 07:53:43

@xDéé:

A meroeszkozoket, speci dolgokat meg lehet venni az e-bay-en egesz olcson (< 15e Ft ), szaktudas nem igazan kell hozza, eleg a nagyon-nagyon-nagyon jozan paraszti esz is!

Mas:
A feltengely jateka szerintem normalis egy ilyen sperrnel. Ha kopottak a lamellak ( es minden sperrnel kopottak ) akkor a fogaskerek -amibe a feltengely van- csuszkal jobbra balra a tengelyen es megeszi a bordakat. Sima diffnel ilyen nincs, ott ugy all a feltengely a fogaskerekbe mint Katiba a gyerek, a diff teljes elettartama alatt.

DBandesz 2014.03.10. 08:16:48

@visszakettopadlogaz: Na pont erről van szó. A "gyorsan flexezek egy kicsit" eredménye lett a szemész magánrendelés és 4 nap gyulladt szem egy szatyor pénzért, pedig egy helységgel arrébb volt a szemüveg. Azóta sokkal óvatosabb vagyok hivatásból és hobbistaként is.

zöldi 2014.03.10. 09:25:33

A legszebb mondat+kép páros:
"Befejezésként sosem árt tusírfestékkel ellenőrizni a hordképet"

Jó volt, köszi fiúk.
Pár hét és megyek Kárászyékoz rettenetes részing rugóstagot varázsoltatni.

Prezi 2014.03.10. 09:43:44

ez a gyurma tényleg rulez :) végül is a lényege a precíz 'kukacméret' nem? :)

DBandesz 2014.03.10. 21:33:51

@Rocko-: Nos igen, az elmeháborodottságnak nincs határa. :-D

outtatime 2014.08.27. 03:11:46

Küldeném a shitgun-masszőröknek/rajongóknak a következő zenét(?) www.youtube.com/watch?v=5bdSfmYdJ8o (nagyjából az első másfél perc után válik élvezhetővé)

Semmi köze a drifthez, autóhoz, toyotához, a barna gombóc pályára állításához pedig van.