Heti merítés

  2013. december 29. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Mother ship, az örökkévalóságig!

29527

Akinek van, tartsa meg, és ne érdekelje, hogy a feltörekvő kőművesek is ilyenekben ülnek! Fel kell újítani, be a garázsba, hétvégente elővenni, kikönyökölni belőle, pár év múlva megszerezni az OT-s rendszámot, aztán még pár év múlva büszkén feszíteni mellette találkozókon!

Második autónak, élményautózáshoz nem tudok jobbat elképzelni.

58236

Van egy "perverzióm", szeretem a wankel motoros autókat. Eszméletlenül lelakott, dzsuvás állapotban volt (napi használatban). 2 napig tartott, amíg sikerült kitakarítani. Az ilyen fokú nem törődés azért már előre vetítette, hogy lesz vele gond a későbbiekben.

Jinba Ittai

57614

Szóval megvettem.
Attól a pillanattól kezdve pedig fülig ért a szám. Ez a kis autó annyi örömet és élményt ad, hogy az elmondhatatlan. Tapasztalni kell.

Jobbkormány

62803

Itthon a használtautón szocializálódva, sok hónapos nézelődés vezetett az MG Midget-ektől és Morris Minor-októl a Z3-ig.

MyRolla!

62793

Első meglepetés az volt, hogy "ez nem piros" de tényleg, rózsaszínes árnyalata van. Mentem is megkérdezni "apa miért rózsaszínű?" Aztán ez a kérdés még elhangzott anyámtól is...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr825715663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabványok 2013.12.29. 15:31:05

@lars: Én tankoltam 200Ft-ért is. Teljes tanknyi szuperbenzint.
(De ez mindössze azért van, mert öreg vagyok. Manapság 20000Ft körül van egy tankolás.)

Ogerg 2013.12.29. 15:55:50

@Zakk: Szerintem a Wankel igenis jó. Nekem ugyan nincs igaz nem is vágyom rá. El kell fogadni hogy macerás technika. de például rohadt macerás egy S40-es Volvóban kuplongtárcsát cserélni. El kell fogadni hogy a wankel ritka Európában így rendes alkatrés ellátás sincs és igazán jó szakikat is nehéz találni.
Egy Gyóri barátomnak van egy wankele RX8-asa (Nem tudom mekkora de nem a legkissebb) és ő napi szinten jár vele. Igaz hogy megeszi a 15+ literét de egy 300 ló környéki autó teszem azt egy 3.6-os V6-os Audi sem igazán kér kevesebbet. Még én is 97-es keveset futott 1.5 Nexiámmal ilyen időben nem városban de rövidebb távoko megetetem a közel 9 litert.

Azok akik ilyen RX-ekre vágynak nem azt nézik hogy mikor törhet el a lapka a motorban. vagy mikor lesz zárlatos hanem azt hogy megy mint az állat.
Megjegyezném hogy az OTTO motoros autókban sokkal több olyan alkatrész lapul meg ami ha letörik vagy megkopik vagy rosz jeled ad akkor az is a tréleren végzi.

Ui.: nekem is fáj ha tele kell tankolni a Nexiát :-)

Schütii 2013.12.29. 16:07:52

@Ogerg: Nem vagyok hozzáértő, de asszem hogy RX8 ból 2 féle teljesítményű verzió volt, de a motorok mérete nem tért el, és az erősebbik éppen valamivel 200 LE felett volt, ami nem 300. Mindazonáltal azt a 200-at se nagyon használja ki az ember ha mindennapi szaladgálás a fő felhasználási terület. Szóval az a 15 liter az azért sok, még "ahhoz képest" is.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.29. 16:31:29

@Schütii: Gondolom, Angliában meg csupa balkezes él.:-/

Schütii 2013.12.29. 16:33:53

@agresszív kismalac: Nem érdekel hogy ők hogyan oldják meg, én a jobb kézzel váltást szoktam meg huszonpár év alatt. Nem áldoznék még arra párat, hogy bal kézzel is megtanuljak.

Ogerg 2013.12.29. 16:34:33

@Schütii: elfogadom nem ismerem a pramétereit az autónak azt tudom hogy az említett gép nem a kissebbik. de szerintem egy sportosnak szánt és valójában tényleg sportos autó ami ugyan nem 300 lóerő hanem mondjuk akkor 220 és haladnak vele nem pedíg városi kisautóként használnak. szóval ilyen körlümények között a 15 liter 100-on még nem tűnik rettentően soknak. A hangsúly a rettentően szón van.

Schütii 2013.12.29. 16:39:17

@Ogerg: Wankelnél meg számolni kell a dugattyús léptékben mérve brutál olajfogyasztással is.

Ogerg 2013.12.29. 16:43:06

@Schütii: ezt a részét nem ismerem a dolognak eddíg nem penaszkodtak rá mikor szóba jött a technika bár lehet hogy aki ilyennel jár alapból készül az ilyenre. Én mellesleg sem a Wankelre sem pedíg a hidrotőkés Otto motorokra nem esküszöm. Én uganis a sor 2-re a sor 3-ra és ha megengedhetném a V2-re esküszöm (gondolom ebből kiderült hogy nálam az autó csak arra szolgál hogy átvészeljem a két motoros szezon közti kevésbé barátságos időket :-) )

Schütii 2013.12.29. 17:04:52

@Ogerg: Semmi gond nincsen, mindenkinek megvan hogy mire esküszik, a Wankelesek a Wankelre esküsznek. Aztán másik tábor meg máshogy látja.
Széles utat! :)

United Steaks 2013.12.29. 17:15:07

Olyan jobbkormányos autót, melyből létezik balkormányos is életvitel szerűen használni Mo.-on sima ruppótlanság, a felelőtlenségről nem beszélve. Nincs ezen mit vitatkozni.
Az meg nonszensz, hogy "E" betű nélküli lámpaburával nem kapsz magyar rendszámot, jobbkormánnyal meg (asszem) igen...

ZenÉsz 2013.12.29. 17:18:25

@Schütii: Érdekes dolog ez az "olajfogyasztás". A wankel alap konstrukció szerint a motortérbe fecskendez be olajat. Ez segíti a kenést az éltömítéseknél. Ez alapján akinek nem fogy az olaj a wankel motoros autójából, az vagy nem mond igazat, vagy átalakított az autója, esetleg hibás az olaj befecskendező rendszere (ez esetben hamarosan motorfelújítás várható).
Az értékelést igyekeztem egyébként objektíven megírni, bár biztosan érezhető, az elfogultságom is.

Hurri Kán 2013.12.29. 17:27:45

Mazdát bármikor, többi felejtős. Na jó, Z3 nem, de csak sorhat benzinnel.

Pufibá 2013.12.29. 17:40:09

Jó nagy verseny lehetett a Pözsősnak,ha még 140 felett se ment vele.Mondjuk ahogy a leírásból kiderül óriási dolog lenne egy teletank,akkor egy pár fékbetét,tárcsa,esetleg gumigarnitúra...hú...
Jobb is ha nem száguldozik közúton-arra ott az udvar.

De azért a Szuzukisoknak meg kell mutatni,az a lényeg!
:-)

Tirpákium 2013.12.29. 17:46:00

@United Steaks: A ruppótlanság kb. alapszituáció kishazánkban, de van aki úgy látja, hogy az a felelotlenség, hogy ha egy sima kommersz Opel Astrában tol le egy nyarat, nem pedig egy dogos kis Z3-asban és szerintem neki is éppen annyira igaza van mint neked. Csak gondolj bele.

Turtle Run 2013.12.29. 17:57:47

A Corollás tag tőlem vette azokat a "BBS Style" Exip kerekeket, kb. 1.5 hónappal ezelőtt. Kicsit befúj a szél nála, az már a telefonban lejött..

///M_Straight_six 2013.12.29. 18:06:47

a kommentekhez hozzászólva,

1. a corolla nem 60 lóerő, hanem 63 kw, ami azért nem ugyanaz, persze így se száll fel az a kocsi egyhelyből, de akkor se mindegy...

2. nemértem miért a poénok kifogyhatatlan tárháza, ha valaki kevés pénzért tankol. Én is szoktam néhány ezer forintért tankolni, még ha többért is tudnék, egyszerűen azért, mert ha tele a tank, akkor sokkal többet használom a kocsit, jobban pazarlom az üzemanyagot. Másik: Volt, hogy a családban egy autót többen is használtunk, mint fiatalok, és mindig aki vitte, az tankolt bele magának annyit, hogy elég legyen az aktuális használatra. Én sem voltam hajlandó bele tankolni 10-20 ezer forintért egy napi használatra azért, hogy a hugom utána kiautózza belőle a maradékot. Persze nem lepődök meg ezen a beskatulyázó, előítéletes, sztereotíp gondolkodáson...

Pufibá 2013.12.29. 18:16:21

@///M_Straight_six: Igen,régen volt olyan hogy ha tele a tank többet autóztam-de ez elmúlt.Csak utálok benzinkútra járni a szükségesnél többször.Aztán ha ha valaki min. 1000km-t megy hetente,akkor nem kérdés a dolog szerintem.

Schütii 2013.12.29. 18:50:54

@ZenÉsz: Szóval lényeg a lényeg, a Wankelnak kell az olaj bőségesen. Nem baj ez, hanem egy jellemző.

Kyrie Eleison 2013.12.29. 18:56:29

@Schütii: A balkezeseknek ezek szerint jobbkormànyost kellene vezetniük...?:)

TaaT 2013.12.29. 19:00:24

@ZenÉsz: "A wankel alap konstrukció szerint a motortérbe fecskendez be olajat."

Erről valamiért a 2üteműek jutnak az eszembe és a keverék nafta esete :D

kapitális 2013.12.29. 19:06:26

@///M_Straight_six: Az megvan, hogy a második pontban mennyire mellébeszélsz?

Béza Dániel 2013.12.29. 19:20:13

@ZenÉsz: Gratulálok a kocsihoz, az rx7-esek közül az FC formája mozdít meg legkevésbé, de ez a cabrio marha jól néz ki. Az értékelésed szerintem teljesen jó, sokan a jóval hétköznapibb kocsijaikat is elfogultabban értékelik.

@TaaT: Az igazán hardcore wankelesek keveréket is használnak, biztos ami biztos, a nagyon durva versenyzésre épített blokkoknál meg csak azt :)

@Schütii: 3 féle van 170, 190, és 230 lóerővel.

Schütii 2013.12.29. 19:25:12

@TaaT: A Wankel is résvezérelt motor. :)

Schütii 2013.12.29. 19:28:02

@Béza Dániel: Köszönöm a kiigazítást. :)

George Iceman Chambers 2013.12.29. 19:34:13

@Béza Dániel: Keveréket? Persze, 2T olajat kevernek 1:50-be mi? Ekkora hülyeséget ritkán hallani, bearanyoztad az estémet, köszi. :)

Nem tudom ki hogy van vele, de szerintem akinek 20.000 Forint egy vagyon, annak a kocsiján véleményem szerint normális fékek sincsenek, sem gumik és nem is sorolom tovább. A lényeg, hogy valószínűsítem, hogy ön és közveszélyes. Meg kellene érteni, hogy az autózás nem olcsó dolog, viszont nem is alanyi joga senkinek.

Először is a fejekben kellene rendet tenni.

Schütii 2013.12.29. 19:34:14

@aetna: Megszokás kérdése. Próbáltam jobbkormányost vezetni, de a váltó nem volt tőle boldog, ahogy én sem.

Béza Dániel 2013.12.29. 19:56:52

@George Iceman Chambers: Akkor milyen jó napod lesz, ha utánanézel, és rájössz, hogy tényleg 2t olajat kevernek a benzinbe ;). Valami 1:100arányban, de a kedvedért utánanézek. Addig tanulmányozd ezt a videót youtu.be/ap4_KItilFQ :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.29. 19:57:19

Emlékszem, mikor Edd Chináék az Mx5-öst krómjellegű cuccokkal dobták fel kívül-belül "á la Homasita".
Maj'nem elhánytam magam.

ledo76 2013.12.29. 20:07:03

A Toyotán azok a "gyerekszoba dekorációs tapéta" betétek micsodák? Elmebeteg módon néz ki az autó. Nem tetszik/tetszett ez a Corolla soha, de egy gyári állapotú (még ebben a színben is) sokkal szebb lenne.

JaxTeller 2013.12.29. 20:08:20

Nem tudom ki hogy van vele, de sosem értettem miért megy többet akkor valaki, amikor tele a tank. Én akkor használom a kocsimat, amikor szükségem van rá, elsősorban dolgozni járni, a többi meg úgymond "privát" út. Amikor csak lehetséges igyekszem elkerülni, a felesleges utakat pl ha be kell vásárolni stb, azt megcsinálom munka után, a szabad napokon csak ezért nem megyek be a városba. Csak úgy, hogy elugrok valahova, vagy gyalog/bringával is mehetek nem veszem elő a kocsit. Persze, ha lenne hobbi/játszós autó (ami remélem egyszer összejön), akkor lesz örömautózás bizonyos keretek között, de az másról szól, az kikapcsolódás.
Szóval ne vegye senki sértésnek, de ez a 2ezerért tankolok, mert különben a WC-re is kocsival megyek, elég komolytalan dolog szerintem.

skip2 2013.12.29. 20:24:46

@Béza Dániel:
Ne haragudj, hatalmas troll leszek, de 230 helyett 231 lóerő a legerősebb wankel, már ha az rx-8asban használtra gondoltál :)
az emlegetett 15 literes fogyasztás pedig normál használat, aza városban 50-60, kint 90-100-110 mellett értendő, ha rúgod neki, teszem azt előzgetsz, forgatod, ami ugye a lényege lenne ennek a motornak, akkor 20+ liter, mondom ezt hatalmas rx8 iránti elfogultsággal, dehát ez van, az élmény felbecsülhetetlen az biztos :)

Béza Dániel 2013.12.29. 20:43:04

@skip2: Miért lennél troll egy adat pontosítása miatt, pláne, hogy igazad is van :) . Fejből írtam és csak a nagyságrendre emlékeztem, a 170, és 190 lóerőben sem vagyok biztos hogy kereken ennyi, csak ez a nagyságrend. A fogyasztásban is igazad van, 15 liter az alaphang, ha kihasználod amit tud, jóízüen elfogyasztja a maga 20+ literét, de hát ez van, napi használatra önszopatás ilyet venni, de hobbiautónak szerintem kiváló, nekem rajta van a kívánságlistámon :)

///M_Straight_six 2013.12.29. 20:45:22

@kapitális: még jó hogy te jobban tudod a tankolási szokásaim hogyanját, mikéntjét, hiszen ki ismerne jobban nálad, én sajátmagam? ugyanmár...

///M_Straight_six 2013.12.29. 20:51:53

@Pufibá: látod pont erről beszélek, ami neked régebben volt, az nekem most van :) mivel szeretek autózni, ha mondjuk félig, vagy tele a tank, akkor nem számít, megyek vele, mert majd spórolok később stb. Azt nem mondtam, hogy benne vagyok a Top 100 leggazdagabb magyarban, de sztem sok tehetős ember se pazarolja feleslegesen az üa.-ot ha nem muszáj. Márperig ha én mondjuk teszek 3-4-5 ezerér a kocsiba akkor nem megyek annyit mert tudom hogy utána pl. megin mennem kell tankolni, ahhoz meg nincs kedvem, mivel a benzinkutaktól amúgy is hülyét kapok, sok idióta feltartós ember, stb. ergo inkább tartalékolok. És azt sem mondtam, hogy én bármikor tele tudom nyomni a 80 literes tankot, akár mindennap. Én csak azt mondom, hogy amikor olyan van, hogy na most megtehetem, akkor sem rakom tele, és ennyi...

///M_Straight_six 2013.12.29. 21:00:24

@skip2: ha már trollkodás :) az a 190 lóerő meg 192 valójában, 170 lóerős változatról meg nem hallottam még, de lehet létezik valami belpiacos...

1kutya 2013.12.29. 21:07:13

@///M_Straight_six: na ezt én sohasem értettem! kevesebbet mész, ha kevesebb az üa? én annyit megyek, amennyit kell. ha keveset kell, akkor csak 1-2x látogatom havonta a kutat, ha többet, akkor 3-4x. de hogy azért ne menjek el mondjuk hétvégén anyámékhoz, mert nincs benzin az autóban, háááttt...???

a minap azért kijött a legalja, mikor anyu a jánosi utcai agip kúton kemény kétezerért nyomott az althang 13 milliós x3-ba! értem én, hogy hóvége, meg karácsony, de azért...

1kutya 2013.12.29. 21:08:45

@1kutya: ja, számolgatta az aprót a shopba menet...

Hurri Kán 2013.12.29. 21:09:55

@1kutya:
BiSZtos bebaszott a zárfolyamkülönbözet a negyedév végén ;)

Gjon 2013.12.29. 21:11:34

@JaxTeller: asszony nézegeti a mutatót a kocsiban. 5 vagy 10ezerért szoktam tankolni kb. havonta. Nem napi szinten használjuk a kocsit. Ha van elég nafta benne, akkor menjünk ide-oda-amoda. Most is, mikor a mutató már a piros csíkot nyaldossa, ilyenkor már gyalog is el lehet menni egy-két helyre és nem fontos autóval járni. Bár csak én tudom, hogy a szintjelző nem működik jól, kevesebbet mutat a valóságos mennyiségnél.
:D Tudom, papucs vagyok és béna. De szeretem a békességet. Písz!

Béza Dániel 2013.12.29. 21:19:47

@///M_Straight_six: Gyanús lett hogy mindenki csak két teljesítményváltozatra emléxik, csak én emlegetek 170 lovast, úgyhogy utánanéztem, hátha én emléxem rosszul. És valószínüleg így is van mert nem találtam 170 lovast, viszont az erősebbik 177kw-os, lehet ez maradt meg bennem tévesen :).

JaxTeller 2013.12.29. 21:36:44

@Gjon: "Tudom, papucs vagyok és béna. De szeretem a békességet. Písz!"
Na ez tetszett :)
Amúgy félreértés ne essék, aki tényleg nem sokat megy az érthető, hogy nem tankolja állandóan tele

amit @1kutya: írt az X3-asról na az a kemény :D

Szabványok 2013.12.29. 21:45:40

@///M_Straight_six:
Elgondolkoztam és lehet, hogy igazad van!
Fogyasztási rekordot mindig akkor döntök, ha üres a tank és messze még a kút. A csúcsom 4,5l/100km. (Plusz pár % mérési pontatlanság.) Három literes benzinmotorral!
Az alternatíva az lett volna, hogy a leállósávban megfagyok, míg valaki hoz egy kanna benyát. Ez a fogyasztás kevesebb, mint a fele annak, mint különben.

picasaweb.google.com/lh/photo/O2xviTFO-EZJgF0U4WdOc4ZYZ1N4XDwlGtP8YUh27Lw?feat=directlink
(A kiírt hatótáv ne tévesszen meg, mert ez tankolás közben készült kép.)

1kutya 2013.12.29. 21:51:51

@Hurri Kán: a fijjuG fellőték 242 fölé a zárfolyamot :-DDD

@JaxTeller: én is lehidaltam, nyugi :) (pont 20k-ért tankoltam a szomszédos pisztolynál a szutyok nissanba)

Hurri Kán 2013.12.29. 21:54:49

@1kutya:
Nem néztem, hálistennek nem érint. Épp csak eszembe jutott, jó pár éve ismerős csinált céget, első dolog volt két új Saab 9.3-ast lízingeli neki, meg a társának, aztán kb. a második hónap végén jött, hogy vidékre kéne tárgyalni menni, tudnék-e kölcsön adni 10.000 forintot benzinre :D

1kutya 2013.12.29. 22:08:49

@Hurri Kán: naigen! valakik belátják a korlátaikat, mások a másét sem...

Nigger bácsi 2013.12.29. 22:17:09

Ugyanez a Corollám van, de ferde hátú, semmi csúfítás sincs rajta, emiatt ettől a kocsitól a képeken sírva fakadtam.... Az ilyen embernek aki ennyi ízléstelenséggel erőszakol meg egy autót, annak inkább 30 napos bkv bérlet való...

Pepejoe 2013.12.29. 22:20:36

@Ogerg:
Ha egyszer egy helyre keveredünk egy időben, vendégem vagy egy sörre. :)

etwas kultur muss sein 2013.12.29. 22:24:18

@ikubetyár: Ezeket írta a tulaj:

"Város 9-10, országút 8-9... NYÁRON! Télen össze vissza, nagyon sokat, 10-12 közt!"

"Átlagfogyasztás 9.5l"

1.6-os Focus átlagfogyasztása nálunk kisvárosban + országúton 7 l alatt van. Azért van különbség. Lehet, hogy télen nagyvárosban ez is megenne 9-10-et, de a pözsós úriember tapasztalatai vegyes használatra értendők.

kayaibrahim 2013.12.29. 22:28:18

Wankeles cikk teljesen rendben.

Pepejoe 2013.12.29. 22:30:52

@Béza Dániel:
Így is van, már az 1:100 keveréket sem lehet látni szemmel a levegőben (pláne fordulaton) egy jól beállított 2T-nél jóféle szintetikus olajjal különösen. 1:128, az semmi, egy egész tankhoz 4dl. lehet kb...
Valamit már én is hallottam a keverékkel és a Wankellal kapcsolatban, most alkalom volt utánalesni, köszi.

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.12.29. 22:41:27

Nálam a Wankel kis szivattyúja direkt az AC-nál adagolja a benzinbe a kenőolajat, így lesz keverék. Meleg katalizátornál nem érezni a kétütemű szagot. Hidegen járatva azonban sokkal rosszabb a szaga, mint tetszőleges kétüteműnek.

supernem 2013.12.29. 22:53:28

Ez a jobb kormány, bal kormány dolog nem egy nagy was ist das. Én balkormányos autóban szocializálódtam, bár mostanában jobbkormányos országban vezetek jobbkormányos autót. De vezettem itt balkormányost is, sőt a nejem is. Nincs számottevő különbség, talán tényleg csak annyi, hogy előzést nagyobb távról kell kezdeni. Akinek a váltás gondot okoz, annak egyébként sem való az autóvezetés. Úgy általában.

supernem 2013.12.29. 22:59:40

Ja, és az "átszokás" se nagy kunszt. Nem mondom legelőször, amikor hazamentem egyszer-kétszer bevertem a bal könyököm az autómba, de azóta semmi. Itt elvezetek a reptérig, leszállás után meg beülök az ottani verdába és vezetek az úticélomig. Meg vicaverza...

supernem 2013.12.29. 23:01:32

...és nem szokásom lassabban vezetni a megengedett sebességnél.

tibi70 2013.12.29. 23:23:35

@skip2: Én 81 000 km-t tettem az Rx-8-asomba (231 LE-s) és ezalatt a fogyasztás közel sem volt ezekhez az adatokhoz. Egy biztos 10,5 alá nem tudtam vinni, ezt egy vegyes 3600 km-es távon mértem, de 15 fölé sem ment nagyon. Legutóbb Békéscsaba-Budapest 14,6 l délutáni forgalomban 1 óra 40 perc. Ez kb. azt jelenti, hogy országúton 150-190, autópályán amit a forgalom engedett. Ezek a 15+ meg 20 literek legfeljebb pályán lehetségesek (mondjuk ott több is). De azt tudni kell, legalábbis nekem az a tapasztalatom, hogy a wankel nem az alacsony fordulatszám-tartományokban fogyaszt a legjobban, hanem valahol 4500-5000 körül. Ez hatodikban olyan 160 km/h (és még ott van további 4500 1/min :P).

Az olajfogyasztás sem "brutális", normálisan közlekedve 1500-2000 km/l, gyakran kiforgatva 1000 km/l, mivel előre programozottan fordulatszám-tartományonként más és más a befecskendezett mennyiség.

Ezeket az adatokat mindig olyanoktól hallani akinek nincs és nem is volt ilyen autója.

United Steaks 2013.12.29. 23:54:14

@supernem:
Megszokni/átállni persze hogy lehet. Az élethelyzetek is nyilván mások. Én arra céloztam, hogy aki egy 1 milliós autót állandó itthoni használatra inkább jobbkormánnyal vesz 300 ezerért, az nem az élet császára...

///M_Straight_six 2013.12.30. 00:42:04

@Szabványok: Nem azt mondom, hogy mindenkinél így van, de nálam igen, de látom nem vagyok népszerű ezzel logikával :D

///M_Straight_six 2013.12.30. 00:48:13

@1kutya: nem úgy értettem, hogy ha mennem kell 100 km-t, akkor nem tankolok, igen akkor tankolok a szar*s kocsiba amennyit kell. Úgy értettem, hogy ha tele a tank, akkor hajlamos vagyok hosszabb úton menni, netán feleslegesen is megteszek pár kilómétert, mert szeretem vezetni a kocsimat, akkoris ha ez a hétköznapi autóm, nem egy mx5-ös mazda, kevesebb élményfaktorral, de akkoris szívesen vezetem, akár céltalanul is bizonyos határokon belül. De ha nincs benne gázolaj, illetve kevés, és tudom hogy kelleni fog az autó ide meg oda menni, akkor csak azért nem fogok elmenni tankolni, hogy még pluszban céltalanul is gurulgassak vele. Így értettem, de látom, annak ellenére, hogy ez egy autókkal foglalkozó portál, vélhetően autób*zikkal, de legalábbis autó kedvelőkkel, akik általában az átlagnál jobban szeretnek vezetni is, nem sokan tudják ezt a jelenséget itt elképzelni...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.12.30. 01:17:02

Régen lehetett kapni ilyen gömbrágót 10 forintért, annak volt ilyen műanyag rózsaszín színe mint ennek a Corollának, most úgy elkapott a nosztalgia. Vajon lehet még kapni valahol? Egyesével is lehetett kérni, vagy ha az ember jól állt, akkor megvehetett egy egész csíknyi rágót, és persze mindet még aznap kinyomkodta belőle.

hdnctrl 2013.12.30. 01:19:04

Az élményautózás nem abból áll általában, hogy hosszabb úton mész mert még van gázolaj (!) a tankban.

B.GY. 2013.12.30. 02:06:04

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
Sőt olyan is volt ami műanyag játékban volt.Volt fokos,vonat meg furulya alakban is.
Aki 85 ezerért vesz autót,annak tényleg kisebb vagyon az 52 liter benzin.Az az autó értékének a negyede.

nincs_nick 2013.12.30. 06:20:51

A hócipőm teli van a jobbkormányos barmokkal, akik spórolásból csesznek kicseréltetni a lámpát és telibe vakítják az embert. A másik ilyen állatfajta (mert jobb szó nincs rá) aki "okosba" megveszi a törtött sz@rjába a bontóból az angol lámpákat, amiket hordanak be fillérekért. Már vagy minden 20. autó ilyen az utakon, hogy a bal lámpájával vakítja telibe az embert, még a jobbal meg szemmel láthatóan semmit nem világít be az út széléből, hát ezért még rányomja a szintén szarul bekókányolt bontós ködlámpákat is...

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2013.12.30. 06:51:54

@United Steaks: egyetértek és remélem a z3as pöcs nem akkor mutatja be előzési tudományát a "fasza" jobbkormányos kocsijával a 67-esen, amikor a gyermekeimet fuvarozom azon az útszakaszon...

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2013.12.30. 06:58:10

na jó a "pöcs" kicsit erős, elnézést, indulatból volt. sokszor autózok a gyerekeimmel azon a szakaszon és tényleg nem szeretném, ha egy ilyen "mindent megmagyarázó" vagy akárki más belém állna. de egyesek mintha még próbálnák rontani a túlélési esélyeiket a közúton :-(

Schütii 2013.12.30. 07:52:09

@tibi70: Mosdathatod a szerecsent, de attól még az 1l/1500 km olajfogyasztás "brutális" marad a legtöbb dugattyús motorral szerelt autóval közlekedő számára.

indapass90210 2013.12.30. 08:09:17

Annak a lefosott peugeotnak a gazdája tényleg presztízsről beszél (ír)?

Már képen is szarul néz ki, pedig a hasznaltauto.hu óta tudjuk, hogy a valóság szinte mindig elkeserítőbb...

Poeta81 2013.12.30. 08:47:30

Aloha Mindenki!
@///M_Straight_six: Én értem, amiről írsz! Nekem egy '96-os Corollám van és imádom vezetni! Főleg, hogy egy nagyon-nagyon leharcolt Iveco Daily-vel járok minden nap.

Kedves scuynat! Ez nem élményautózás! Arra ott van pl. a gokart (pardon bér gokart), ha nincs pénz/igény állandó élményautóra! Ez csak a saját autóba való belebuzulás, illetve a vezetés szeretete!

victor vacendak 2013.12.30. 08:52:51

ahelyett, hogy a szlovák/román/akármilyen rendszámos, de balkormányos autósokat baszogatná a rendőrség, inkább a jobbkormányos autókat kéne azonnal kivonni a forgalomból.

Gomulka Béla 2013.12.30. 08:54:35

@Schütii: A váltás nem számít, ahhoz ot perc elég. Amit én nehéznek találtam, az az volt, hogy az autó egyszerre a másik irányban lett széles. Rendesen ugye nem figyeli az ember meredten a kocsi uatsoldali elso sarkát, mert valahogy benne van, hogy milyen alakú és kirerjedésu tárgyat vezet. Ezt a reflexet átirni, ahhoz kell tobb ido és figyelem.

tomcsibácsi 2013.12.30. 09:36:34

@victor vacendak:

Nekem az autó:

- kézi váltós,
- a kormány a bal oldalon van,
- az óracsoport pont mögötte,( egyébként mintha lovon ülnék )

Ennyi kritériumom van csak.

Szerintem ez csak egy joghézag már megint. Nem haragszom rájuk, csak nem értem! Ha törött, repedt mondjuk a bal ( vezető ) oldali tükör az autón, akkor kivágják vizsgán, mert nem látod rendesen a forgalmat, és veszélyes. De hogy azért nem látsz ki mert "rossz" helyen ülsz, az senkit nem zavar.

Nekem is ajánlottak jobbkormányost, mert olcsóbb lett volna. De el sem gondolkodtam rajta.

Lehet öregszem, de köszönöm nem!

1kutya 2013.12.30. 09:38:02

@///M_Straight_six: hát őszintén szólva nincs olyan autóm, hogy élményautózzak vele :(

egyébként meg megyek havi 5-6k km-t (cég+magán), ezek után faxnak nincs kedve élményautózni...

Schütii 2013.12.30. 09:42:23

@tomcsibácsi: Dehogy öregszel! Sőt, túl fiatal lehetsz még, ha nem látod át hogy mi miért van a műszaki vizsgán. :)

Schütii 2013.12.30. 09:44:31

Asszem most a jobbkormányosoknak odab*sztak a biztosítók a kötelezővel. Mintha láttam volna ilyet a kalkulátorban novemberben.

tibi70 2013.12.30. 10:02:40

@Schütii: Akit zavar 2 Ft/km plusz költség annak nem ilyen autó kell. De megjegyezném, hogy ez például kiegyenlítődik a vezérlés cserénél, mert itt nincs vezérműszíj (lánc), görgő stb. Ez pedig a dugattyús motoroknál szintén ugyanennyire jön ki kilométerre vetítve, szakszervizben.

Schütii 2013.12.30. 10:48:42

@tibi70: És a motorcsere milyen kilométerköltséggel bír? Szakszervízben természetesen.

deepdiver 2013.12.30. 11:16:10

@tibi70:
Kb egy életre elvenném az olyan ember jogsiját, aki így közlekedik, és 1.40 perc alatt van Békéscsabán Pestről.

deepdiver 2013.12.30. 11:18:04

@tibi70:
Még dicsekszel is vele? (1.40 perc Pest-Bcsaba)
Egy életre el kéne venni az ilyen jogsiját!

DeezL 2013.12.30. 11:30:17

@Mondeoman: a 305ös egy borzalom volt,de nem szerettem....meg sok szerelő,de ha az jött oda nyilván neki kellett állni és megcsinálni!!!

@Gyurma73: akkor mit szólna egy E34 M5 90literes tankjához?

tibi70 2013.12.30. 12:47:23

@Schütii: Remek meglátás, csak eltévesztetted a házszámot. Én arra reagáltam, hogy a fogyasztás nem olyan mértékű, mint azt egyesek gondolják és nem Rx-8 vásárlásra buzdítok (főleg úgy, hogy sohasem akartam eladni). Motorcsere meg nem lesz, mert ha szükséges lenne, felújítás lesz belőle, 350-800 e Ft-ért. Az, hogy több autónál volt motorcsere, annak tudható be, hogy a tulajdonosok nem tudták, hogy mire kell ügyelni, mert még a márkakereskedőknek sem volt fogalma sem róla. Éppen ezért én sem vennék ismeretlen előéletűt.

Bandit 1200 2013.12.30. 13:11:42

@Béza Dániel: Én ugyanezt szoktam mondani csak a kereklámpa e420a példa.Veszel egyet valahányszázezerért 280 ló és rugod.Tuningoljon aki ráér.

Bandit 1200 2013.12.30. 13:29:58

@///M_Straight_six: Nálunk a mennyiért tankolok azért téma mert "mi" ebből próbáljuk levenni hogy vajon az audibmwmercisnek vajon van e pénze is.Le kéne erről szokni.
Meg egyébként sincs pénze senkinek.Kivéve politikus/fehérgalléros-bűnöző stbstb.

Bandit 1200 2013.12.30. 13:42:05

@1kutya: Sose tudhatod ki miért mennyiért tankol.Én 5000 ért szoktam kivéve nyaralás meg messzi út.Nullázom a napi számlálót és nézegetem a fogyit.A kutast meg ismerem meg kávé kis duma és indulás.

olcso 2013.12.30. 13:50:39

@deepdiver: A gyorshajtóktól mindenki egyből jogsit venne el és fizettetne velük mindent. Egyéb szabálytalanságokra miért nem szokott ez lenni a reakció??

///M_Straight_six 2013.12.30. 14:09:23

@Bandit 1200: szerintem nagyobb mértékű lelki szegénységre utal, ha valaki azt figyelgeti, hogy melyik prémium autós mennyiért tankol, de hát ez van...

TaaT 2013.12.30. 14:40:40

@Schütii: Mondjuk van egy pár autógyártó akik szerint 1L/1000km olajfogyasztásig még minden rendben van.

///M_Straight_six 2013.12.30. 15:32:14

@TaaT: az teljesen jó, akkor gondolom nem kell külön olajcserére vinni, hiszen a csereperiódus 15 ezer kilómétere alatt legalább 2x "cserélsz olajat"...

Schütii 2013.12.30. 16:07:36

@TaaT: Na jó, azért azt tudjuk hogy ez mit jelent a gyakorlatban, ugye?!

Béza Dániel 2013.12.30. 16:19:58

@///M_Straight_six: A vicc az, hogy vagy egy éve találtam valami 70-es évekbeli cikket valami tudományos lapból, ahol azt elemezgették milyen előnyei lesznek gyártási és üzemeltetési szempontból a wankel motornak, és egyik tényezőként pont azt említették, hogy majd tök jól meg lehet spórolni az olajcsere szervízdíját, mert az olajfogyás-rátöltögetés miatt mindigfrissül az olaj, elég időnként az olajszűrőt letekerni, és feltenni egy újat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.30. 19:05:50

kicsit google oznom kellett hogy mi a faxot keres negy gyertya egy blokk oldalaban... ez a wankel jo dolog de ha tusszent egy rosszat akkor az nagy lukat ut a bankszamlan is. En nem mernem bevallalni, meg ugye ha lerohadsz vele ott ahol a legkozelebbi angol wc 200miles ra van es nincs terero az tobb mint ciki.

@TaaT: 2011 MB S550, olajfogyasztasra
1qt/period = 0.946 Liter/ 9656.064Kilometer t irnak.

magyarra leforditva 1L/1000KM az oke ami szerintem nem oke de ok csinaltak az autot nem en.

TaaT 2013.12.30. 19:34:37

@visszakettopadlogaz: Az 1L/10000km már vállalható.

@///M_Straight_six: Ja csak szűrőt kell cserélni. :D

@Schütii: 2üteműeket megszégyenítő füstöt? :)

Jamesblond 2013.12.30. 20:38:01

El lehet vitatkozni a Wankel vs dugattyús (Otto) motor tartósságán, meg fogyasztásán.
Ha egy 1.3-as dugattyúst felpiszkálunk 231 lóerősre, ki fog bírni 60-100.000 km-nél többet? Fog 15 alatt fogyasztani? Nem hiszem. A wankel az alternáló tömegek (hiánya) miatt ezért sokkal jobban tűri a kínzást. Tehát ilyen értelemben nézve az az 1.3-as RX egy csodajó autó. Van a Youtube-on néhány video 270-et, 280-at mennek vele. Egy 1.3-as Otto nem tud olyat ha belebetegszik se.

///M_Straight_six 2013.12.30. 23:45:51

@Béza Dániel: LOL, mondjuk ha tényleg lenne olyan konstrukció, aminél ez normális, hát istenem... jártam olyan kocsival, hogy kb ennyi volt az olajfogyasztása, olyan szar volt a motor, hát tényleg nem kellett külön olajcserére vinni, bár olajcsere miatt amúgy sem viszem sehova, hogy behúzzanak 10++ ezer ft-al 2 csukómozdulatért...

///M_Straight_six 2013.12.30. 23:51:35

@Jamesblond: énis láttam már olyan videókat, de vagy lejtő van, vagy nem gyáriak... 230 lóerős autó nem fog neked 280-al menni síkúton, önerőből, ha a fene fenét eszik, akkorsem... (szerény véleményem szerint) kicsit olyan mint amikor az ember taglalta nekem, hogy a 316-os bmw milyen fasza, állítása szerint könnyedén megfutotta a 235-öt (a 105 lovas középkategóriás szedán)... nem volt több kérdésem, magára hagytam a képzelgéseivel...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.31. 02:05:49

@TaaT: en nem ertek ehhez de egy 5500cmm 8henger motornak az nem keves? csak kerdezem.

TaaT 2013.12.31. 13:08:20

@visszakettopadlogaz: Igazad van, ez elkerülte a figyelmemet. -.-'

robber-fly 2013.12.31. 16:08:15

@A munka hőse, minden kommunista őse: ...egyesek, mint például az összes európai kormány, akik nem tiltották ki a több millió brit turistát a kontinensről, akik jobb-kormányos autóikkal ellepik a földrészt nyáron...Ha olyan veszélyes lenne, csak léptek volna a szervek gondolom.

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2013.12.31. 16:59:50

@robber-fly: a brit turisták szerencsére nem mind z3-mal és előzéskényszerrel lepik el a földrész útjait.
süti beállítások módosítása