Szuper Autóbasz Kreatív Autóélet Bolt

Autósbolt Yokohamában

  2013. november 20. - Stump András Címkék: lol japán bolt úton tokió autósbolt tokió 2013 tokyo 2013

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Így két nap után már ki merem jelenteni, hogy Japán az én gyomromnak kissé túl cuki. Az egy dolog, hogy a mindenhonnan támadó cukipofa állatkák után egy mezei Hello Kitty-s kipufogóvég már megkönnyebbülésként hatna, mert a cukiságok reklámtáblákról bandzsítanak rád csőstül, a metróban, az utcán, az aluljáróban, mindenütt. De az emberek is túl cukik, a folyton vihogó csajoktól kezdve a papucsbojtig hajlongó éttermi pincérekig mindenki. És ne vegyétek zokon, japán barátaink, hiszen tisztelettel nézünk fel csodákat véghez vitt nagy nemzetetekre, de a többség béndzsának hat.

DSC01606
Neem, nem ment ki a divatból

Nem vagyok egyedül ezzel a benyomással, konzultáltam a kollégákkal is. Hányatott történelmüknél fogva az elnyomott nők viselkedésén nem akadunk fenn, meg különben is, egy elesett leányzó mindig meghatja a férfiszívet, de hol van a hím, aki határozottan a segítségére siet? Ilyet alig látni a nagy tokiói forgatagban, a testbeszédből legalábbis ez jön le. Félénken néző, félénken mozgó, félénken beszélő az emberek túlnyomó többsége, szamurájt nemigen látni. Lehet, hogy ez is visszavezethető a történelemre, hiszen az elszigetelt országban ronda diktatúra alatt nyögtek évszázadokon át, aki kinyitotta a pofáját, azt gyorsan hasba szúrták, de elég volt akár csak megkérni erre.

Itt van például a 47 ronin meséje. A sokszor megénekelt sztori Aszano Naganoriról, pontosabban az ő szamurájairól szól. Aszano az 1700-as évek legelején volt kiskirály, és egyben udvari tisztviselő. Egyszer sikerült úgy összeszólalkoznia a rangban felette álló Kira Josinakával, hogy tettlegességre került sor, ám mindketten túlélték a kakaskodást. Kira erre megparancsolta neki, hogy az illendőség kedvéért éljen a szeppuku lehetőségével, vagyis rituálisan ölje meg magát, amit Aszano meg is tett, ezzel életre keltve a máig népszerű legendát.

Negyvenhét szamurája volt Aszanónak, akik egy csapással roninná, gazdátlan szamurájjá lettek. Két éven át tervezték a bosszút, amit sikeresen véghez is vittek, vagyis kinyiffantották Kirát. Levágott fejével még parádéztak is a városban. De hogyan tovább? Nos, a negyvenhét ronin csoportos szeppukut követett el, miután a regnáló sógun ezt elrendelte. Ennyit a lázadó japánokról.

Ettől függetlenül, vagy éppen ezért szenzációs, milyen döbbenetes kultúrát hoztak létre, nem beszélve a technikai fejlettségről. Közben elfelejtettem, hogyan akartam rákanyarodni a témára, a lényeg az, hogy megszöktem egy nissanos buliról, mert nem bírtam ellenállni a helyi autósbolt csábításának.

DSC01620
Már a bejárat is ígéretes

Mázlim volt, mert este fél kilenckor még nyitva találtam. A Homasita ehhez képest kutyafüle. Aki még nem járt a Hong-Kong, Malajzia, S(z)ingapur, Tajvan országnevekből összeácsolt áruházban, képzeljen el egy százforintos boltot, ahol csak autókhoz szánt kellékeket árulnak. Azért írom azt, hogy autókhoz szánt, mert hogy nem szükséges, az biztos. Na, a yokohamai Super Autobacs Creative Carlife Store ennek az intercooleres, vízbefecskendezéses, nitrós, turbós változata. Na nem, mintha ilyeneket árulnának.

DSC01616
A japánoknak kötélidegzete lehet

Belépéskor először a csengés-bongás és a vizuális ingerek gyilkos koktélja nyom hókon. Minden második sorban beszél hozzám valamilyen gép, néha egyszerre kétfelől, megállító táblák jobbról, balról, a polcokon, falakon, de talán a plafonon is a pink és a neonsárga eddig ismeretlen intenzitású árnyalataival lelkesítenek a vásárlásra. Először megyek egy kört, hagyom, hogy hasson rám a környezet, rágjon meg, köpjön ki, menjen át rajtam úthengerrel, aztán ha túlélem, majd körülnézek, mit árulnak.

DSC01600
Nehéz volt otthagyni

Nem könnyű rájönni. Néhány terméknél ki kell betűzgetnem és logikáznom a gyenge angolságú feliratozást, máshol ez sem segít. Pedig azt gondoltam, autós téren nem vagyok teljesen zöldfülű. Ám a nyuszifüles rendszámrögzítőcsavar-sapka és a dugattyúra emlékeztető hátsóablaktörlő-anyatakaró valahogy nem ugrik be elsőre.

DSC01602
Nem tudtad, hogyan dobd fel az autód műszerfalát?

Amikor már szédülök a gagyikavalkádtól, megtalálom a tutit: a vakkapcsolóra ragasztható elektromostükörgomb-imitációt. Túl drága, nem hozhatom el, viszont nem tudok menekülni, csapdába kerültem - a bödönös autóparfüm-soron át vezetne az út kifelé, de itt ráadásul nyuszifülek és manófejek ontják a bűzt.

DSC01609
A dobozért adnék egy ezrest

Végül kiszemelem a távolban az olajos sort, és a fémkannákat fixálva átszörfözök az illatcunamin. A Magnatecet fantasztikus retródobozban árulják, és külön olaj van a GT86-oshoz. Koncentrációs képességemnek köszönhetően megúsztam az utazást, az olajadalékoknál már kinyitom az orrom, és majdnem beleütöm egy szétszedett Wankel-motorba.

DSC01614
Ehhez az autóhoz. Ültetés

A guanó egy légtérben osztozik a Koh-i-Noorral, van itt más is. Tein-rugók sorakoznak a polcon, akciós áron. GT86-hoz csavargatós rugóstag raktárról. Csak tessék. Érdemes megnézni a Toyota Alphardot, aki esetleg nem ismerné - na, ehhez a pompás kisbuszhoz is lehet kemény ültető szettet kapni. Ne legyünk igazságtalanok, ezek egészen jó minőségű cuccoknak tűnnek, ahogy a tuning kipufogó rendszerek is. A legdurvább orgia közepén is akadnak virágszálak.

DSC01597
Enyhén zsúfolt a kipufogópolc, de vannak gyöngyszemek

Mielőtt kitántorognék a boltból, eszembe jut, matricát ígértem Rézmányi Balázsnak és Pistának. Próbálok a Hello Kittyk közé fókuszálni, és leakasztok kettőt a polcról. Megvan, srácok!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr715644297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.20. 13:23:13

A "szeles valasztekban" szokapcsolat itt uj ertelmet nyer.

SemBoga 2013.11.20. 13:40:02

látszik hogy japán a föld másik oldalán van - ott már fejjel lefele mászkálnak az emberek

vittore 2013.11.20. 14:05:33

Hosszabb, átfogóbb "elemzésre" számítottam. A vicces bevezető után, kicsit olyan se füle se farka lett a cikk.

Rocko- 2013.11.20. 14:07:53

és ez csak egy bolt.

Béza Dániel 2013.11.20. 14:18:36

@milliliteratura: attól még hozzánk képest fejjel lefelé vannak.

Tomchy 2013.11.20. 14:30:16

@Béza Dániel: Vagy balra, ha már mi ennyire jobbra nézünk.... :D

Acrocercops 2013.11.20. 14:46:30

@vittore: Megjött a khm, örömlány.

noelthewalrus 2013.11.20. 14:53:34

használtbugyi-automata nincs is. de ha igazi borzalmat akarsz, javaslom a játéktermet, ahol ilyen lavórból dobálják be a golyókat valami kurvahangos gépbe értelmetlenül. előtte két xanax!

prokee · http://blog.prokee.hu 2013.11.20. 15:45:48

Ajajj, sem magyar nyelvű hologtam, sem kaparósteszt nincs a Magnatecen. Meg ne vedd, tuti hamis! :)

David Bowman 2013.11.20. 15:57:55

@noelthewalrus: Csak az iskolákból tiltották ki.

red87 2013.11.20. 16:14:45

Azért van ott értelmes termék a sok szemét közt, ahogy elnézem. És az árak sincsenek elszállva, az fotózott kannás Magnatec 7200HUFért egyáltalán nem rossz. (Ha jól számolok.)

Schütii 2013.11.20. 16:43:48

@red87: Szólj a Bandinak hogy hozzon egyet, ő még fizet is neked egy ezrest a kannáért.

dextercapo 2013.11.20. 16:52:59

coiloverek ... aztan rakerestem a koi-ra , megprobaltam elkepzelni . betegek ezek a japanok . :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.20. 17:16:03

@SemBoga: hm, szerintem az is az eszaki felteke, raadasul ugyanugy a keleti resze mint Magyarorszag, szoval nincs is az olyan messze.

Az ausztralok, na azok tenyleg fejjel lefele vezetnek, bizonyitek 5:36 tol

youtu.be/b94mPaCd1B8

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.20. 17:17:09

@red87: ezek a boltok olyanok mint a hahota ujsag 77 bol: el kell olvasni szaz sz@r viccet hogy egy jot nevetehess.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.20. 17:18:52

@noelthewalrus: jo az, en a tekeroset szeretem amiben a belsejeben van a masodik palya. Erteni nem kell hozza mert ugy is a szerencsen mulik, kezugyesseg talan a forgoshoz kell kevesbe ( azert is az a kedvencem ) :)

landcruisör 2013.11.20. 17:21:22

azt a vak kapcsolóra ragasztható matricát nagyon csak a Toyotától nyúlták le. Az Avensisemben ugyaniylen van... csak az működik is

red87 2013.11.20. 17:56:59

@Schütii: Nagy teret foglalna a poggyászában :D De a kannát én is megtartanám, milyen frankó már :)

@visszakettopadlogaz: Ilyesminek képzelem én is, ja :D

[ Error ] 2013.11.20. 18:13:59

Valahogy még mindig "komolyabb", mint a kínai (tudom, ebből is sok az) sz*rokkal megtöltött boltok/áruházak, ahol egy vagyont elkérnek egy krómos, plébójos pohártartóért... (ez fura, az meg okádék szvsz... :D)

Acrocercops 2013.11.20. 18:26:55

@vittore: Gondolom vállalod a felelősséget a két lóért és a szamárért. Hosszú ám az út Ukrajnába. Győrből.

Rocko- 2013.11.20. 18:52:30

@red87: mé. van GT86-od? :D

@prokee: ha a Kanji-Fer boltján megjelenik ez az olaj, akkor tudjuk ám honnan van!

@visszakettopadlogaz: az angolok parodizálják az ausztrálokat. ez jó.

vittore 2013.11.20. 20:00:25

@Acrocercops: Bocs, nem értem.Számomra egy kicsit elvont amiket írsz. Mondjuk releváns választ nem kaptam még...

csubakkapákó 2013.11.20. 22:13:56

Kedves Stump András: ha már rá vagy kattanva a retró olajos kannákra, irány a louis, nem kell ezért jappánig elfutni(nem reklám):
www.louis.de/_20b693e5b14bdb57a1f1c5cbd475deaf6d/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038243
van ám hajtóműolaj-család is:
www.louis.de/_20b693e5b14bdb57a1f1c5cbd475deaf6d/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038154

Egy dolgot: ami engem illet, az új autók rohadtul nem érdekelnek -csömöröm van tőlük, ez szakmai ártalom - de viszont a régiek, vagy a sok beszerezhető hasznos vagy haszontalan (ki-ki döntse el maga)autós gadget már annál inkább.
Ötlet: mi volna, ha arra kalapolnátok össze egy rahedli pénzt, hogy ilyen témakörben szpottoljátok keresztbe-kasul Japánt? Vagy mondjuk paralell körbejárni a kei-car, belpiacos mocik, robogók szürkeimport témát? el nem hiszem, hogy itthon ne lenne rá kereslet.
Látom, titeket is nagyon vonz ez az egész téma - no jó, titeket az új autók is, no meg lássuk be, erre könnyebben akad szponzor. Azért érdekes volna, szerintem nem csak nekem.

cukkkorka 2013.11.20. 22:21:33

mi vagyunk fejjel lefelé nem a japók

Rocko- 2013.11.20. 22:37:08

@csubakkapákó: "nem kell ezért jappánig elfutni"
vö.
"Ha még nem tudná ország-világ: Bandi a Nissannal indult Japánba most vasárnap, én pedig ugyanoda, ugyanakkor, hasonló célból a Toyota-Lexus konglomerátum jóvoltából."
belsoseg.blog.hu/2013/11/18/repulovel_a_golgotarra

"Ötlet: mi volna, ha arra kalapolnátok össze egy rahedli pénzt, hogy ilyen témakörben szpottoljátok keresztbe-kasul Japánt?"
vö.
belsoseg.blog.hu/2013/11/19/leszolitott_egy_bentley-s
Autószpottolás Tokióban

Acrocercops 2013.11.20. 22:53:56

@vittore: "releváns választ nem kaptam még" Ez volt a releváns kérdésed:??? Erre eleve nem lehet értelmesen válaszolni. De mit nem értesz? Azt írtad hogy a vicces bevezető után hosszabb írásra számítottál, erre én hogy megjött egy kurv@. Má' bocsánat! Azaz azért csapta össze, mert lehet van jobb dolga is Japánban mint boltokról írjon órákig.

De úgy érzem hogy trollkodsz, mivel nem vagyok benne biztos, így szép munka!

Hogy megspóroljunk egy újabb üzenetváltást, a khm-ről többet megtudhatsz itt: gyakorikerdesekponthu/egyeb-kerdesek__egyeb-kerdesek__1273906-mit-jelent-az-hogy-khm

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.21. 00:20:34

az ulteto szett jo ha van a sarki autosboltba, mesz haza melo utan es kell egy akkor csak beugrasz... az ulteto szett japanban az olyan mint olaszban a feher triko :))) az nem is ferfi akinek nincs!!

amugy megy menjen at rajtam a kraz azonnal ha ertem mi a peklapatnak kell raragaszti egy vakkapcsolora valami barmi jelentest? ugysem fog mukodni, aki raragassza tudja hogy nem mukodik, mast meg nem erdekel.

butschq 2013.11.21. 00:29:18

Már egy fél órája gondolkodom, honnan ismerős a koh-i-noor, és mire eljutottam odáig, hogy megkérdezzem, rájöttem, hogy az írószereken van rajta.
Básssszus.. :D

butschq 2013.11.21. 00:31:34

@visszakettopadlogaz: Engem ez a vakkapcsoló ragasztás arra emlékeztet, mint mikor az "ízléses egyéniség" a homasitásból megrendelt tuningcsíkokat ragasztja az autójára.
:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.21. 01:31:34

@butschq: tenyleg, a sarga grafitceruza!!!! :))) az nem cseh volt? A puha a B ( nagyon puha 2B ) a felkemeny meg a HB!!! A Rotring fever ig azzal irtam!!!!!! :))))

utalom a nicknev cseret (törölt) 2013.11.21. 06:13:42

@Rocko-: az a baj az autoszpottolassal hogy akkor ott a google street view - kell hozza valami adalek, sztori mert anelkul a masodik perc mar unalmas.

Schütii 2013.11.21. 08:16:26

@visszakettopadlogaz: Debizony, Csehszlovák volt. Ma már persze csak simán Cseh.

csubakkapákó 2013.11.21. 08:17:36

@Rocko-: b+, tudom hogy nem az olajért mentek ki :-)))))), a szpottolás meg mint külön, célirányos tevékenység, külön túrán még eredményesebb és nem utolsó sorban számomra érdekesebb volna :-)

Rocko- 2013.11.21. 08:56:37

@csubakkapákó: kinek hogyan ugye.
mondjuk két poszttal arrébb pont ezt nem siekrült megérteni egyeseknek, hogy ezt a szpottolást nem tudod kárpótolni pénzzel.

protézisesh 2013.11.21. 09:31:20

a szerzőnek meg: Singapore vagy Szingapúr (de nem Szingapur)

csubakkapákó 2013.11.21. 21:51:50

@Rocko-: van benne igasság... nem a szpottolást kell kárpótolni(nyilván önként, kedvtelésből teszik a srácok, hál' istennek) hanem PONT ARRA KELLENE a lóvé, hogy ne a márka (nissan, toycsi stb) fizesse a spászrájzét a célirányos és 100 éve ugyanolyan ausstellungra, hanem más szponzoroktól szedjünk össze lóvét a minket érdeklő kirándulásra, ahol ha futja, akkor 2 hétig villanyos kerekesszéket meg benzinmotoros fogkefét fotózok meg nyomok a olvasó acába, mert az érdekli - ha már van olyan elvetemült és a japán posztokat olvassa és szereti. Csak arra akartam utalni, megérné a totalcaros srácoknak a fizetett repjegy+hotel autóskiállításokon kívül csak simán beleugrani a nagyvilág autóséletébe megnézni, vajon mi érdekelhet minket: főképp a használtpiacról, kei car-ok, extravagáns robogók, sosem látott sok-, vagy kevéskerekű akármik? Vagy ez csak engem érdekel?

Rocko- 2013.11.21. 22:08:36

@csubakkapákó: hát ilyenben - kiidulva a Mazda3 túrából - Winkler lenne a legalkalmasabb, csak éppen nehéz lenne ezt vagy a TC keretei közé beszorítani, vagy már annyira tág lenne a dolog, hogy travelora kerül.
plusz kell hozzá sponzor.

vittore 2013.11.22. 11:41:52

@Acrocercops: Ja! Akkor értem! Ha valaki egy kicsit is kritizálni meri a Szent Andrásod írását, netán eltér a véleménye a tiédtől, te rögtön védelmedbe veszed és hisztizni kezdesz. Valóban nem érdemes vitatkoznunk. Én a te szemedben egy kurva vagyok te meg egy seggnyaló fityfasz az enyémben. 1-1. :)

Acrocercops 2013.11.22. 13:40:19

@vittore: Szerintem nem vitatkoztunk, én magyarázkodtam:O De sikertelenül, nem érted:(
A válaszod "nem érdemes" részével egyet kell hogy értsek, nem egy gondolati síkon mozgunk:)

vittore 2013.11.22. 18:10:38

Hát nagyon nem... :( Basszus, biztos velem van a baj, de nem értelek.... :)

Pudva · http://www.fatfish.hu 2013.11.22. 22:50:53

Szerintem nem is a vakdugóra rakható kamu-kapcsoló itt a lényeg, hanem hogy szvarovszki' :P csillogós kövek vannak rajta! Ez a tutiság ;)
süti beállítások módosítása