Megint béemvés lettem

  2013. november 01. - Motordoktor Címkék: bmw totalcar ti 323 compact flotta tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes lesz. Minden mindenre hatással van, aztán ezek együttesen alakítják ki a dolgok menetét.

TC autóflotta szinten nekem két dolog volt hatással a döntéseimre. Az egyik, hogy cégautó fronton bekövetkezett változás miatt nem kell saját családi autót tartanom, biztosítást fizetni, garázst biztosítani neki. Ez óriási könnyebbség. A másik, talán még nagyobb hatás a Totalcar Track Day a Hungaroringen, illetve a Faluvégi Farolás a Kakucsringen.

DSC02404

Már tavaly az első Totalcar Track Day-en elindult valami mocorgás a fejemben, de akkor nem olyanok voltak a körülmények, hogy érdemben léphessek.
Vettem egy W124-es kombit, de csak szűk egy évig és alig 20 ezer kilométerig volt nálam. Írhatnám, hogy a barátom elkönyörögte, és igaz is lenne, de nem ez volt a fő motiváció, más mozgatott már belülről.

Egy hobbi pályaautó. Egy olyan gép, ami nem annyira érzékeny, mint a Bogárhátú, de legalább annyi tuninglehetőség van benne.

DSC 6370

Szerencsés vagyok, hogy megtehettem, hogy tartok még egy hobbiautót, de ez nem csak hobbi. Tanulni szeretnék, tapasztalatokat gyűjteni, mert az élet iskolája, - ahol soha nincs szünidő - a műhelyben, a pályán és a tuningnál kezdődik. Egy közlekedés mérnöki diploma önmagában majdnem semmi ahhoz képest, amit az ember meg tud tanulni pár intenzív, érdeklődéstől motivált év alatt a műhelyben, a pályán és esetleg a kavicságyban.
Hosszan tervezgettem, hogy mi legyen az alap és mire kell. A profi versenyzés nagyon sok pénzbe kerül, az távol kerül ezért tőlem, tehát inkább olyan autó kell, amivel élvezni tudok egy pályanapot és esetleg amatőr szlalomban is el tudok indulni.

Bár jól tuningolhatók, de nem szeretem a turbó motorokat, és leginkább hátsókerék-hajtású autó kellene. Kezdtek szűkülni a lehetőségek. További nyomás volt, hogy nagyon sok új autó már felső középosztályban is négyhengeres motorokkal jön, feltöltővel. Alig van könnyű, hathengeres autó.

Beugrott a régi E21-esem, hathengeres motorral, mennyire szerettem azt az M20-as motort. Aki már párszor beleforgatta a leszabályozásba, az tudja miről beszélek. A soros hatosnak nincs párja. Vegyük észre, már alig van hathengeres autó a középosztályban. Kompaktban meg pláne nincs. Egy korszak lezárult. Hoppá, kompakt, azaz Compact. BMW E36 Compact!

DSC 6353

Hátul az E30-as egyszerű és nagyszerű futóműve, elöl az M52-es relatíve könnyű, szimpla Vanos-os hathengeres, nincs nagy túlnyúlás, bevált technika. BMW 323ti a megoldás!

Telefon ide-oda, internet böngészés, rátalálás. Utánakérdezés, tulajdonos felhívás, megbizonyosodás. Megnézés, kipróbálás, gondolkodás. Kalkulálás, mi lenne jobb. Semmi, ez jó lesz. Elhatározás, megvásárlás. Ez nagyjából másfél hét története, körülbelül öt álmatlan éjszakával és negyven telefonhívással barátoknak, szerelőknek és a tulajdonosnak.

DSC 6368

Az autót már úgy vettem meg, hogy be volt nevezve a Faluvégi Farolásra a Kakucsringre és pár pályanapra felkészítő átalakítás már eleve rajta van, mint nagy fékek, M3-as olajhűtő, nagy hűtő és 3D toronycsapágyak. Nagyházas sperr van alatta, nagyon rövid végáttétellel.

A Kakucs-ringi eseménykor annyira friss volt az autó nálam, hogy még utcán is alig mentem vele, hiszen előző nap hoztam el. Ez részben magyarázatul szolgál a pályán történő szerencsétlenkedéseimre, pörgésre, forgásra. A difi rövid, a motor erős a sperr meg kemény. Jól jön ki a kanyarból, kettesben még elúszik a segge, eszméletlen jó volt vele menni. Sajnos az alászerelt gewinde futómű sem a csúcsok csúcsa, mintha a saját gátlója nem fogná meg rendesen. Egyelőre nem volt közöm az autóhoz, vitt, amerre állt az eleje, de nagyon élveztem és ez a lényeg, ezért vettem.

mig1

Még van pár nyitott kérdés vele kapcsolatban, még az is felmerült, hogy MNASZ gépkönyvet kap és sportrendszámot. Van min agyalni, van mit szerelgetni és van lendület is. Ezek együtt pedig mindig hoznak valami érdekeset, majd beszámolok róla.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr285608185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karolyk22 2013.11.01. 19:29:01

én is pont ilyet akarok építeni, csak 28-as motorral.
Chiptuninggal, 210 lóerőt ki lehet hozni belőle, mert gyárilag inkább nyomatékra van hangolva.
jó kis gépek ezek csak sajnos nem valami szépek

uarempty 2013.11.01. 19:29:14

Mit is mondhatnék? "jóvanakkó"

karolyk22 2013.11.01. 19:30:31

mondjuk ez a gép tényleg gyönyörű, a színe, a felnije, a lámpák, látszik hogy gondos tulajdonosa volt aki törődött vele, gratula az autóhoz!

RollDuke 2013.11.01. 19:36:22

Gratulálok az "új" BMW-hez, én a 318 Ti-t próbálgattam, már az is nagyon tetszett, ehhez sajnos még nem volt szerencsém. Kár, hogy az E46-osokhoz már nem járt sperr. Talán csak az M3-hoz. Ezek az e30, 36-osok jobbak játszani....

Hilux94 2013.11.01. 19:40:35

Német autó... komolytalan.

vaz21 2013.11.01. 19:41:59

Üdv!
Nyári gyakorlat alatt ezt szereltem (emlékszek a rendszámára).

akos696 · www.focusauto.hu 2013.11.01. 20:33:21

Nagyon jó választás! Volt Kompótom, majd 10 évig, igaz sajna csak az alap motorral, de én imádtam. Feleségemre szállt, ő is imádta. Aztán eladtuk, mert jött a gyerök és nem jó hátra ültetni, meg a babakocsi sem fér bele. Még mindig visszasírja. Én is. Elképzelem, ha egy sima 1.6 milyen jó volt, egy 2.5 sor6 milyen finom technika lehet. Sok örömet kívánok hozzá!

ChPh 2013.11.01. 20:51:19

M52B25, oké nem B28, de úúúúú :) Nyammm :)

probajanos 2013.11.01. 20:55:11

A kilencvenes évek vége fele volt a Kapy-Törökvész sarkán egy autószalon, prémium verdákkal (mercik, bmw-k, jaguárok, még egy ezüst Diablo is állt egyszer bent egy rövid ideig) ott állt egy ugyanilyen kék e36 compact.

Még nem volt jogsim, de állandóan arra csorgattam a nyálam, amikor reggelente a gimibe vitt a busz, fogadkoztam, hogy egyszer ilyenem lesz.
Aztán, 2003-ban, másfél év fősuli alatti meló árából vettem egyet, egy 1994-es, püspöklila 316i-t, klíma nélkül, de tetőablakkal, és alufelnivel, majdnem egy új swift áráért.

Annyira szerettem, hogy mostanában is időről időre felmerül bennem, hogy kellene egy ilyen, csak már normális motorral (ez a 23ti pont jó lenne), klímával és tetőablakkal.

TURBÉK 2013.11.01. 21:00:58

Grat! Nézegettem hahu-n a kocsit, tényleg szép darab sok munka és pénz van a felkészítésében. Jó döntés, én csak a pulya miatt voksoltam a 328i sedan mellett, nagyszívósor rajta van már! Olajhűtő is nagy okosság, szükség lesz rá, a 3,73 sperr túl rövid pályázni, inkább szlalomra jó szerintem. Sok sikert hozzá!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.11.01. 21:19:22

Gratula, tetszik, főleg a sztori felvezetése!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2013.11.01. 22:01:26

Isten hozott a klubban. Lassan 10 éve megvan az E36-om. Körülötte állandóan változik a flotta, de ő marad, azt hiszem örökre.

peti251 2013.11.01. 22:04:44

Fain, csak nekem ez a kompakt nem tetszik. Ezerszer szebb egy "kupé"?? szóval kétajtós szedán.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.11.01. 22:10:55

@probajanos: Én is 2003-ban vettem, az is 1994-es, majdnem egy új stift áráért, az is stimmel és az is klíma nélküli 316i volt calypsorot színben, de abban még tetőablak sincs, sőt tekerősek a ablakok. De én nem bántam, imádtam, idén májusban adtam el, nagyon megbízható volt, sosem romlott el, csak a kötelező dolgok.

delmarco 2013.11.01. 22:18:24

Mi lessz a Bogaral es a kis 127-el?
Hisz utoljara meg a 127 volt terv... illetve hogy kis kaszni kis kerek kis tempo megis nagy elvezet?

Tizenkettő 2013.11.01. 22:19:09

A Mercinél kellett volna maradni mert Jocit is letolták az SL-lel. :) Pedig neki 5-öse volt....

kertam33 2013.11.01. 22:46:10

Undorító német sz@r

GorCseW 2013.11.01. 22:49:36

Sziasztok,

bocsánat előre is nem kacsolódik szervesen a blog bejegyzés teljes egészéhez, inkább csak egy megemlített gondolathoz....

Szeretném megosztani a saját tapasztalatomat, és véleményemet az MNASZ gépkönyv és a sportrendszám avagy a papiros versenyautó témakörben.

Volt egy csöves gépkönyves autóm amit gyakorlatilag hobbi autóként használtam, kijártam vele drift edzésekre / pályanapokra, jó volt, hogy rendszámos volt, lehetett vele jönni menni lábon, telepakolva hátul szerelt kerekekkel + egyéb pályanapos bazárral, és haza felé ha kellet simán megálltam vele vásárolni. Biztonságosabban éreztem magam a ketrecben, hogy ha valami nem adja ki, talán van több esélyem.

Aztán jöttek a törvényi változások szabály módosítások stb [thnx to MNASZ] és ott találtam magam, hogy az eddig több éve működő [jogilag] autóm nem kap gépkönyvet, mert megszüntették a csoportot amiben indult. Ami meg lett helyette, abba nem fér bele. Vagy átalakítom, vagy marad így, és sz0p@t0m magam a P rendszámmal és/vagy a trélerezéssel ha ki akarok menni valahova, vagy járok az ocsmány irodába ideiglenes forgalomba tartási engedélyt kérni [lánykori nevén útvonal engedély] és akkor 3500 kreditért jó vagyok három napra, bár a forgalmiba ugye az volt írva, hogy "gépkönyvvel együtt érvényes" ami ugye nem állt fent. Mindegy is eljátszottam párszor nem volt gond, de ez se ultimate solution. Vagy valahogy kivonatom a forgalomból és nézegetem a kertben.

Szóval megkeseredett a szám íze, eladtam.....

Most azon a véleményen vagyok, hogy amennyire hobbira kell egy autó ami vizsga képes, bele kell rakni mindent amit kell/lehet/szeretnénk, hogy kiszolgáljon pályán/driften/stb, és két évente el kell vinni műszakiztatni [az évenkénti gépkönyv + műszaki sz0p0roller combo helyett] a különbözetet meg rá kell költeni rendes slick gumira meg futóműre, vagy egy rendes csavaros csőre.

ON:
Jó választás, bár sokak szerint az E36 hátsó futóműve, nagyságrendileg jobb mint az E30-é, [nekem csak az egyikkel van tapasztalatom] ennek némileg ellentmondani látszik az a tény hogy ezt az 1981-es konstrukciót pakoltak 2002-ig a Z3 feneke alá.

Üdv

GorCseW

ghostdog75 2013.11.01. 22:51:28

@Tizenkettő: akkor azért kellett 7esre váltania?vagy az a Jolly már?
mindig keverem ezeket a nagy,neves Művészeket...
ehhe :-)

DenesWebb · http://www.igorracing.eu/ 2013.11.01. 23:12:39

Klassz verda.
A Faluvégi Farolás végére egyre jobban terelgetted.
Még csak 1 napos volt? Ha előbb tudom, nagyobb áhítattal csodálom. :)

akos27 2013.11.02. 00:24:38

Gratula hozzá! Nekem is szép emlékeim vannak egy ilyesmi compactról és néha álmodozom az "újrázáson"...

Jock Ewing 2013.11.02. 00:55:01

Nekem is van BMW-m ( F10-es ), de ez egy csótány.

DrSzoke 2013.11.02. 05:34:01

@Hilux94: Mar vartam....Miert kell ez mindig? Annyira,de annyira unalmas...

DrSzoke 2013.11.02. 05:36:12

@kertam33: Akkor ne olvasd.Ilyen borzaszto egyszeru.

Motordoktor 2013.11.02. 07:22:26

@malenykij polgar: Nem, a coupé apám autója, nincs összefüggés, csak az én telszámom van a hirdetésben. Én az eladásával sem értek egyet.

Motordoktor 2013.11.02. 07:26:49

@Jock Ewing: Ez a csótány bizonyos alkalmazásokra sokkal jobb, mint az F10-es bármilyen motorral...nem mellesleg töredékébe kerül. Az eszközt a célhoz választjuk.

Motordoktor 2013.11.02. 07:29:50

@GorCseW: Köszönöm ezt a leírást, megfontolom. Egyelőre a tapogatódzás fázisban vagyok, még akármi is lehet. Egy biztos, valamit hivatalosan szeretnék, okosba nem akarom megoldani. Meglátjuk.

Motordoktor 2013.11.02. 07:36:56

@delmarco: A Bogár és a 127-es köszöni, jól vannak. A Fiatba keresek valami kicsi, klasszikus sportülést, ami illik bele korban és méretben is. A Bogár hátsó futómű /váltó / motortartó merevítéssel még tartozom, valamint előre is vastagabb kanyarstabilizátort tervezek, de most a BMW jobban motivál.
A 127-es és a 1303-as stabil tag, nem valószínű, hogy eladom valamelyiket is.

Motordoktor 2013.11.02. 07:41:32

@Minden Áron: Hiába erős az Aero, először is első kerekes, másodszor pedig nehéz(kes). Pár dolog ki van hozzá találva, de drágább hozzá minden, mint egy E36-oshoz és persze nem is hat hengeres.
Nem utolsó sorban semmi tapasztalatom nincs vele, nem ismerem, stb.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.02. 08:03:52

ezt a tipust én is nézegettem régen.

1127ccm 2013.11.02. 08:10:17

Az Ádámnak van 7esa bmw je. Palya teso meg sl mercivel tolja......

Taviszörny 2013.11.02. 08:35:22

Azokkal a sárga lámpákkal nagyon jól néz ki!

Schütii 2013.11.02. 08:55:18

Naccerű! Következő lépés a motor 2.8-asra történő feloptimalizálása BMW legoelemekből.

Schütii 2013.11.02. 08:59:44

@GorCseW: Az E30 futómű csak helyproblémák miatt került a 36-os kompaktba és a Z3-ba.

Hurri Kán 2013.11.02. 09:26:32

A 124-es kombit kellett volna átépíteni csapatásra, az lett volna az igazi móka :)

DeezL 2013.11.02. 09:37:36

@akos696: 2.5 sor 6 nagyon fasza! ÉS aki hiszi aki nem igen is normális használat mellett elmegy kint 7körül is! de inkább 8körül van a vegyes neki városban 11körül elment max.... Kaposvár kisebb város...

Schütii 2013.11.02. 09:56:27

@kertam33: Csak arra vigyázz hogy nehogy a közelébe kerülj egy ilyen német szarnak, mert össze fogsz zavarodni.

Motordoktor 2013.11.02. 10:45:19

@Schütii: Én nem vagyok BMW-s, tőlem lehetne akármilyen embléma az autó elején és gyárthatják akárhol a világon. Nekem az számít, hogy nagyon jó konstrukciójú, hatos hosszmotoros, hátsókerék hajtású, jó a futóműve és könnyű hozzá szerezni pl. sperrdifit vagy tisztességes futóművet. Ha ez állna egy kínai Chinling modellre, akkor az lenne otthon. Aki csak ideböfög indoklás nélkül valamit ellene, azt helyén kezeljük.
Gondolkodtam AE86-ban is, de vagy aránytalanul drága, vagy rom és nem akarok belekezdeni nagyfelújításba. Meg ez azért jobb autó, ezzel nem kicsinyítve a Hacsi érdemeit.

Dzso_bácsi 2013.11.02. 11:28:38

Hali!
Gratula a bajorhoz. Anno nekem is ez a típus opcióként a többi közt volt (MR 2 MKII, E30 Coupé mellett). Végén egy E30 IS lett, mert a klasszik DTM-n nőttem fel, és az tettszett a legjobban... Csak a gyér alkatrész ellátást bánom, az hogy nem sorhatos az enyém annyira nem tör le. Viszont a ti remek választás, sok örömteli percet hozzá!

korponaiz 2013.11.02. 12:16:29

@DeezL: Ugye hogy ugye. És aztán lehet még fokozni HF portolás, kovi belső, okosabb tengelyek, nagyobb spricnik, hidrotőke helyett lapkás megoldás, egyedi motorvezérlés stb.

Schütii 2013.11.02. 13:47:12

@Motordoktor: Ööö.. parancsolsz?! Nem értem (jelen esetben) a trollozásod.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.02. 14:01:10

@Motordoktor: lexus IS is soros hathengeres hátsókerékhajtásos.:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.02. 14:03:06

Jó a rendszáma MIG-27 ,csak le ne zuhanjon :-)

Schütii 2013.11.02. 14:32:42

Vagy fel ne szálljon.

Rocko- 2013.11.02. 15:20:04

megértem a dógot, de azért sajnálom, hogy nem Audi lett. ;(

sok élményt, sikert a Bömivel!

johnclayborne 2013.11.02. 16:01:23

Nekem egy 318ti van, 140 lóval. Nagyon szeretem, bár a pesti utakat nem szeretik a gömbfejek és a szilnetek...:)

Zolus84 2013.11.02. 16:33:22

@Dzso_bácsi: Azért annyira szerintem nem gyér az alkatrészellátás, főleg az E30-ak korához képest. Újan nagyon sok mindent kapni hozzájuk, csak sajnos elég borsos az ára. A bontásukkal mondjuk nem sokan foglalkoznak már, ott most az E46 a sláger. A legviccesebb, amivel eddig találkoztam, az a torlólapos légtömegmérő ára, ami valami 170ezer Ft, és durván egy rugós csappatyúból és egy potméterből áll. De ezt is megkapni még a mai napig, bár nem hiszem, hogy bárki is megveszi.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.11.02. 16:57:02

@Motordoktor: Én sem. Nem sok ilyen állapotú maradt az országban. Ráadásul ideális kombináció (motor/váltó) és jól van extrázva. Nagy kár érte.

Dzso_bácsi 2013.11.02. 17:06:40

@Zolus84:
Bontott mechanikai elemeket (motor - váltó - felfüggesztés) még valóban lehet találni, viszont amikre én vadászok, azok már megfelelő állapotban nagyjából elérhetetlenek: vagy én keresek rosszul (Győr környékén).
Németből esetleg tényleg lehet rendelni új portékákat, de az az árfekvés már nem nekem lett kitalálva - amit még a postaköltség is szépen meg tud dobni.
Viszont nem adom fel, mert az autó hozza azt, amit elvárok tőle.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.11.02. 18:11:26

Gratulálok a géphez.
Vagy fél éve nézegetem énis ezeket az E36-okat, bár nekem inkább a kupé jön be, és hihetetlen jó ár értéket képviselnek.

Egyébként a 325i 328i motorokkal van valami baj, vagy csak éppen 323 volt jó áron?
Vagy compactban nem volt 328/325?
Bár azt hiszem valami dupla vanos jött onnantól de nem világos nekem még teljesen.

Zolus84 2013.11.02. 18:29:05

@Dzso_bácsi: Jellemzően a legutolsó kis műanyag biszbaszt is meg lehet venni újonnan bármelyik BMW kereskedésből, vagy egyéb eredeti BMW alkatrészt forgalmazó kereskedőtől (pl. bajorbolt). Az ár viszont tényleg elég borsos tud lenni, attól függően, mit veszel. Én az E36-omat pofoztam helyre egy kicsit, és szerintem csavarokra, patentokra elment több tízezer Ft. Egyes alkatrészek teljesen megfizethetőek (pl. szélvédő feszítő), mások teljesen irreálisak (pl. motortér kb. 20*30 cm-es hangszigetelés 20-30e Ft). Az egyik féle patent fillérekbe kerül, a másiknak meg 2-300 Ft darabja. Futóműhöz, fékekhez általában vannak jó minőségű utángyártott cuccok is, így ott könnyebb a helyzet. Viszont a karosszériaelemek nagyon drágák, az utángyártott pedig a legritkább esetben áll rendesen.
Feladni viszont tényleg nem szabad, nagyon jó kis autók ezek, csak nagyon eljárt felettük az idő. Lassan szinte lehetetlen normális állapotút találni, ami szép, azért pedig rengeteget kérnek már. Ha van egy jó E30-ad, azt meg kell becsülni, mert ilyen autókat már nem gyártanak, és nem is fognak.

Zolus84 2013.11.02. 18:31:23

@Lui_: Így van, compactban a 323i a legnagyobb. 325i akkor már nem is volt gyártásban, csak 23i (2500 cm3) és 28i (2800 cm3). Dupla vanos az E46-okban volt, ezeknek a motoroknak a továbbfejlesztett változatában.

Schütii 2013.11.02. 18:35:25

@Zolus84: Nem kell mindjárt másik légtömegmérőért szaladni, meg lehet trükközni azt amelyiknek már elkopott a csúszkája. Az alaplapot kell egy kicsit odébb tolni miután fellazítottad a rögzítőcsavarjait. Ha már koppon van, akkor egy fél millimétert le kell reszelni a lap éléből és a csavarlyukakon tágítani. Lehet hogy utána egy picit állítani kell a CO csavaron, de annyi.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.11.02. 18:40:52

@Zolus84:
Köszi az infókat!

Hátha tudod még(vagy valaki):
E36 25i és 23i motorok között mi a különbség a teljesítményt leszámítva?
(azt tudom mindegyik 2500-as)

Tapasztalati alapon melyik motorok a problémamentesebbek 323i 325i 328i közül? (Kalkuláljuk bele hogy néha meg is hajtják őket pályanapokon.)
Melyiknél milyen típushibák ismertek?

Fék kérdés:

Gondolom az M3 -asé a legjobb, kérdés 23, 25 28 -asoké elegendő -e pályahasználatra, vagy simán elmelegednek?

Fórumokban olvasgattam E36 fék E46 upgradet, de tapasztalatot nem hallottam róla. Gondolom méretezés miatt kompleten, főfékhengerestől cserélik.

Nyilvánvalóan az M3-as bmw-ben minden már egy elfogadható pályázási szinten van, de annak az üzemeltetése, bontott alkatrészek hiánya miatt szerintem nagyságrendekkel nagyobb...(vagy ha van is bontott elkapkodják)

Schütii 2013.11.02. 19:29:14

@Lui_: Csapatni inkább a VANOS nélküli M50-es motorral szerelt 25i való.

Zolus84 2013.11.02. 20:39:54

@Schütii: Köszi! Ez egy jó tipp. Testvéremet még érinti a dolog, átvette tőlem a régi autóm, egy E30 318i-t. Az enyémben már szerencsére fűtött szálas van.

Zolus84 2013.11.02. 20:55:27

@Lui_: A 23i és 28i (kód: M52)már alumínium blokkosak, nikasil bevonattal ellátva, ami valamivel érzékenyebb, mint a 25i (M50), ami vas blokkos. Emellett a 23i 28i motorok fajlagosan kisebb teljesítményűek, mert a szívósoruk le van szűkítve az M50 motorokhoz képest. Cserébe alul nagyobb a nyomatékuk, felül viszont kicsit elfogy belőlük a szufla. Ez pályán kevésbé előnyös, az utcán viszonyt sokkal kellemesebb. Sokan szokták csinálni, hogy a 28i-re rárakják a 25i szívósorát, ezzel lehet nyerni némi teljesítményt, állítólag a nyomaték kárára, ami chipeléssel orvosolható.
25i-ben még volt VANOS nélküli változat, talán 92-ig, ahogy előttem is írták. Valószínűleg tényleg ez a legjobb csapatni, mert nem nagyon van, ami elromolna benne, magas fordulaton pedig ugyanannyi ereje van.
A legtipikusabb hiba is a VANOS-hoz köthető. A VANOS dugattyújának gumi tömítése hamar tönkremegy, emiatt a szabályzása nem lesz tökéletes, így nem adja le a teljes nyomatékot alacsony fordulaton. Némelyik autóban csörögni is szokott. Ezekre már van megoldás a beisansystems.com oldalon.

Motordoktor 2013.11.02. 21:08:10

@Schütii: Csak azért neked válaszoltam, mert trollnak nem írok.
Arra reagáltam, hogy "szar német". Ne érts félre. ;-)

lestyanrobi 2013.11.02. 23:22:00

@Motordoktor: Kedves Motordoktor!
Lehet, hogy hülye kérdés, de miért esett a választás a compactra egy 325i coupé helyett például? Ha jól tudom, a tengelytáv azonos, és bár a compact könnyebb valamennyivel, annyival gyengébb is a motor. Másrészt, ízlésről persze nem vitatkozunk, szerinted nem ronda a hátulja?

Lacee83 2013.11.03. 00:32:11

Szerintem ronda a hátulja, ronda a műszerfala (Kb mint egy Kadett, elnézés a Kadett tulajdonosoktól). Tetszenek az E36osok Coupe vagy szedán változatban. Időtálló forma kívűl belül. de ez a compact...

Motordoktor 2013.11.03. 07:59:05

@lestyanrobi: A Compactnak elég csúnya a kacsasegge, szerintem is szebb egy coupé, viszont ennek a hátsó túlnyúlása kisebb (szlalomon számít), könnyebb, és a hátsó futóműve nem annyira bolondbiztos, mint az E36-osoké. Ez előny, mert jobban fordul, jobban megy keresztbe, és hátrány, mert jobban megy keresztbe, ha gyors akarsz lenni pályán. De élvezetesebb.
@Lacee83: Nem a szépségre mentünk, egyébként a Compactnak a műszerfala is kompakt. ;-)

Schütii 2013.11.03. 08:51:56

@Motordoktor: Ja, értem, tehát mandinerből ment az üzenet az érintettnek. :)

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.11.03. 10:56:16

@Zolus84:
Nagyon köszi az infókat!

Egyébként pont ez tetszik ebben a típusban, hogy a motorból és a kasztniból is iszonyat mennyiséget eladtak, és nagyon nagy az infómennyiség, tapasztalat róla, és a megoldáshalmaz is. (Lásd Vanos)

Remélem a következő pár évben nem fogynak nagyon el, boyracerek remélhetőleg a 316/18i-ket homasitázzák fel, hajtják szét, és tudok venni egy ilyet játszósnak amikor lesz erre pénzem.
Ha meg a 200 ló kevés, úgy látom a turbósítás is járható út.(Azért valljuk be, nem egy aszfaltszaggató ezzel a súllyal.)

Mégegy dolog eszembe jutott.

Megyik e36-osokban van mechanikus speer difi?
Ha jól tudom a 325i-kben mindben van.
@Motordoktor
Mindenhol olvasom ezt a nagy házas kis házas speer difit, azt értem hogy áttételben van különbség, de ez a te gépeden már egy NEM gyári átalakítás?
Ha igen akkor ez a nagyházas melyik típusból jön?

Zolus84 2013.11.03. 11:18:18

@Lui_: Ez így van, tényleg nem egy erőgép 1400 kg-mal. Nekem 28i-m van, és egy ideje már töröm a fejem, hogy lehetne bele több erőt varázsolni. Van több féle megoldás (M3, V8, turbó), de mindegyiknek megvan a maga hátránya és előnye. Ami biztos, hogy a 23i és 28i nem jó alap turbósításhoz, hacsak nem sikerül szerezned amerikai verziót belőle, ami vasblokkos, és tudtommal a belseje is erősebb. Az M50 motort (25i) szokták fújni. Úgy tudom a későbbi, M54 motorok (E46 325i, 330i) is bírják a turbót, tehát motorcserével talán ez is megoldható. Azt nem tudom, hogy ezek az utólag turbósított motorok ténylegesen mennyire bírják a strapát.
Sperr témához: Feláras extra volt, egyik típusban sem volt alapból (kivéve M3). Azt hiszem 96-ban meg is szűnt, átvette a helyét az ASC (pfejjj). Bontottan 50ezertől indul egy sperr.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.11.03. 11:25:08

@Zolus84:

Jó hír, 28i -re van magyar turbósítás, szerintem megkérdezheted őket:
www.youtube.com/watch?v=RomsVDXzYvw
Szinte biztos vagyok benne 300le felett a motorblokk belsejét teljesen ki kell cserélni erősebb kovácsoltvas cuccokra.

nem kéne... 2013.11.03. 12:02:12

@Rocko-:

audinak nagyon szerteágazó az rwd kínálata, a bőség zavara miatt nem tudott választani a vevő.
gondolom én.

Rocko- 2013.11.03. 12:05:38

@nem kéne...: valóban kevés az RWD Audi, ellenben amikor Göbi keresgélt, akkor nem volt kitétel az RWD, így volt közte Audi. ;)

Hurri Kán 2013.11.03. 12:08:01

@nem kéne...: @Rocko-:
Tolatva szlalomozáshoz ideális :)

nem kéne... 2013.11.03. 12:26:54

@Rocko-:

hasonló értékű audiknál lássuk be, sajnos kevés a potenciális pályaautó-jelölt.
értem én, hogy szörnyű erősre meg LEHET építeni, de azok nem ennyibe kerülnek, ami meg ennyibe kerül, az ezekhez képest kivétel nélkül egy buta, esetlen szerkezet.
linkelj quattro videókat nyugodtan, van pgdn a gépemen.

Zolus84 2013.11.03. 12:30:00

@Lui_: Ez nem gyári 28i, hanem M50 növelt lökettérfogattal. A videó első részében (link a leírásában) felnyitják a motorháztetőt, és látszik, hogy vanos nélküli M50 van benne. Ilyen ismeretségi körben is van, nemrég lett kész. Arra várok, hogy meddig fogja bírni. :) Ha nem esik szét, akkor lehet, hogy én is építtetek magamnak egyet. Nem olcsó, de kb. duplája lenne a teljesítmény a mostaninak.

Bikusz 2013.11.03. 12:31:39

@Motordoktor:
Nagyon jó ez, gratulálok! Én májusban tettem szert egy E46-os kompakt-ra, annak továbbfejlesztésén gondolkodom.

Mit jelent nálad a nagy fék? Nálam a kiindulási alap E46 325ti AT kompakt. M-technik futómű vann benne, illetve a motor már 3 ezres sorhatos. :)
Tervben:
állítható sportfutómű
nagyobb fékek (vagy a 30i kupé, vagy E90 35i, bár utóbbiban nem vagyok biztos, sport betétekkel)
természetesen kéziváltó (tudom, macerás, kéziset kellett volna, de ez tetszett. ötös váltó már lenne, de hatost szeretnék, az egy kicsit ritkább)
sperr? (Sajnos ezekhez csak építeni lehet, gyárilag nem volt csak az M3-ban)
esetleg rövidebb végáttátel
esetleg kompresszor... ;)

Rocko- 2013.11.03. 12:33:53

@nem kéne...: már ha az ember pályázni, szlalomra keres autót.

nem kéne... 2013.11.03. 12:37:56

@Rocko-:

"de nem ez volt a fő motiváció, más mozgatott már belülről.

Egy hobbi pályaautó. Egy olyan gép, ami nem annyira érzékeny, mint a Bogárhátú, de legalább annyi tuninglehetőség van benne."

ebből én azt olvasom ki, hogy egy hobbi pályaautót keresett, ami nem annyira érzékeny, mint a bogárhátú, de legalább annyi tuninglehetőség van benne.

nem pedig azt, hogy egy hobbi audit keresett, ami nem annyira érzékeny, mint a bogárhátú, de legalább annyi tuninglehetőség van benne.

aztán ha az ember audit akar venni, akkor ehhez egy audi kiváló választásnak szokott bizonyulni általában, viszont ha egy pályaautó a cél, akkor az audi viszonylag komoly hunyorítással alkalmas.
vagy nem annyiba kerül.

Rocko- 2013.11.03. 12:39:40

@nem kéne...: "Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes lesz. Minden mindenre hatással van, aztán ezek együttesen alakítják ki a dolgok menetét."
és ezzel kezd. ;)

nem kéne... 2013.11.03. 12:41:48

@Rocko-:

és ebből te azt olvasod ki, hogy audi?
vagy most nem tudlak követni.

Rocko- 2013.11.03. 12:48:37

@nem kéne...: nem ebből olvasom ki.
vanank dolgok, amit én tudok, te meg nem, ilyen egyszerű.

nem kéne... 2013.11.03. 13:31:26

@Rocko-:

és ebből kijön az audi.
mindenből kijön.
téged a tájjal kéne párba kötni, szép baleset lenne.
:))))

Rocko- 2013.11.03. 13:36:49

@nem kéne...: nem bazmeg, onnan jön ki, hogy Göbi megnézte ismerős Audiját, mint potenciális hobbiautót.
én meg azt hiszem, hogy néha Téged meg váltóármmal kéne sorbakötni. :P

nem kéne... 2013.11.03. 16:49:35

@Rocko-:
igazából erre a célra megnézhetett volna egy tavriát is, ha érted mire gondolok.
bazmeg.

1kutya 2013.11.03. 18:45:36

ha már compact, akkor inkább egy 318ti. könnyebb, jobban igazodik a tömeghez a 140le. igaz "csak" 4 hengeres, de egye kánya...:)))

Hurri Kán 2013.11.03. 18:52:14

@1kutya:
4 henger??? Azt bevásárlóautónak hívják :DDD

Motordoktor 2013.11.04. 07:25:32

@nem kéne...: Nyugodjatok, valóban megnéztem egy Audit, amely sem hátsókerekes, sem hathengeres nem volt. Viszont elég jól ment. ;-)

Szkotti 2013.11.04. 11:18:59

@nem kéne...: Itt nem kell hunyorítani:
www.youtube.com/watch?v=B4l-0zH00nI

Jójó, csak vicc, az árából valóban kijönne pár Compact.

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.11.04. 13:29:10

Potosan ezt akartam én is kérdezni.. Természetesen az élményautóhoz szorosan hozzákapcsolódik a hangélmény is, de súly szempontjából nem jött számításba a 318Ti? kis okosítással sztem tudna ilyen menetdinamikát, főleg kisebb pályákon, szlalom versenyeken ahogy írtad még akár agilisebb is lehet...

Szép autó! Érdekes, h az ember hogy változik az évekkel, pár éve még lehányni sem szerettem volna ezt az autót, most már értem, és tetszik.. Így vagyok a BX-el is, kezd tetszeni.. vagy az már baj? :)

1kutya 2013.11.04. 18:54:27

@Hurri Kán: azok, akik még nem mentek vele...:-DDD

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.11.05. 09:42:54

@nem kéne...:
Én, mint Audis, és különösen 5 henger őrült is azt kell mondjam, hogy pályázásra totálisan alkalmatlanok! Őskövület futómű, hihetetlen hajtásveszteség, alapból nagyon gyenge motor, 230 ló azért nem túl sok összkerékhez és adott tömeghez! Eljárt felettük az idő sajnos, ahhoz meg, h ne fogja vissz a ahajtás, kell bele vagy 400 lóerő, azaz nagy turbó, azaz nagy lyuk, azaz használhatatlan szinte pályán. Akkor már inkább egy A4 1.8T Quattro, ha összkerekezni akarna az ember, az alatt van okos futómű, könnyebb motor..

pj02 2013.11.08. 09:33:24

Nekem a copmpact tetszik a legjobban az e36-osokból.

///M_Straight_six 2013.12.16. 21:38:45

@1127ccm: az ádámnak hetese, jocinak ötöse, boginak x5-öse van, de mindegyiket megelőzi robi az SL-el, ez a lényeg... és mindnek megemelte a végsebességét a gyár 250-ről 280-ra, az M7-es úton, miután ádi, joci, és bogi is elvégezte a BMW M részlegének vezetéstechnikai kurzusát...

///M_Straight_six 2013.12.16. 23:32:16

@Zolus84: szerintem a 28i touring kb. 1400 kg, persze ez gyakorlatilag lényegtelen, de azt azért nem tudom hogy miért 1330 kg a 23-as kompakt, mikor egy 25-ös kupé meg kevesebb mint 1300 kg, ha a méretét nézem, akkor meg pláne sokallom, persze jól mennek meg minden, de a hely az e36-osban a közép kategória dacára annyi kb mint egy G-astrában, nem mondhatni hogy tele van pakolva mindenféle súlyos extrákkal, ráadásul a compact ezzel a rövid fenékkel egy "kis szar" már bocsánat :) Persze nagyszerű autók, de én mindig is sokallottam a tömegüket

Zolus84 2013.12.17. 16:40:25

@///M_Straight_six: Nekem 28i limom van, forgalmi szerint 1395 kg. 25i coupé biztos nincs 1300 kg alatt, még fapadosan sem. Neten 1380 kg-ot találtam ( www.autoevolution.com/engine/bmw-3-series-e36-coupe-1992-325i.html ). Tényleges mérésekre 1,5t körüli értékeket találtam. Lehet, hogy a gyári adatban nincs benne a benzin és egyéb folyadékok, pótkerék, stb.
A compact gondolom csak annyival könnyebb, amennyi anyag hiányzik a farából, meg esetleg a másik hátsó futómű hozhat még pár kg-ot. A méretben teljesen egyetértek veled, de ennek a fő oka a hosszmotor, ami sok helyet elvesz, főleg hogy hat hengernek kellett helyet csinálni. Egy G astrába nem tudnál ekkora motort beleműteni. Kábelezés azért van benne, klíma, szervo is szinte mindegyikben, és elég jó a zajszigetelésük, kivéve a kárpitok saját zaját. :) Egyébként egyetértek veled, méretükhöz képest nehéz autók, ez a legfőbb bajom vele. Ha 2-300 kg-mal könnyebb lenne, sokkal jobb autó lehetne. Álmodozok róla, hogy ebbe rakjak egy nagyobb motort, ezt pedig átrakjam egy E30 bódéba, amiben nagy élmény lenne ez a közel 200 LE. Sajnos ez nem kevés pénzbe kerülne, így az elkövetkező 1-2 évben biztos nem kerül erre sor.

///M_Straight_six 2013.12.19. 15:34:21

@Zolus84: igen igazad van, persze tudom, hogy a hosszmotor közre játszik, de mégis, egy 190-es merciben sokkal jobb volt nekem a térérzet, mint egy e46-ban, pedig az is hosszmotoros, ráadásul több mint 10 év van a két kocsi között a bmw javára, és mindkettő egy kategóriában játszik

mad #47 2014.10.14. 14:10:01

Akárki akármit mond, akárhogy magyarázkodtok, azért csak irigyellek Titeket! :-) Nálunk is van céges kocsi, de nagy, piros, tele van vízzel, meg nem használhatom magáncélra. Így viszont kénytelen vagyok saját (és különböző anyagi okokból kifolyólag egyetlen) autónak mindig vmi kompromisszumot kitalálni. :-( Mindenesetre ha összejön a jelenlegi terv akkor már végre találkozunk egy hasonló TC-s nyíltnapon, és még márkatársak is leszünk! Bár előző is BMW volt...

Strajfa 2015.05.28. 17:14:30

Sziasztok! Nekem egy E36 touringom van m52-es stroker 3.0.
Még a kis szívósor van fent (28i) gyári vezérléssel,de még így is hatalmas a különbség. Értem én,hogy turbó,meg v8, de relatíve kis költségvetésből, három literből ki lehet hozni 230-250 pacit, és a szívó hathenger üvölt:)

Strajfa 2015.05.28. 17:18:14

Múlkor a continetálhoz vittem árút, és 1358kg mar mérlegeltem üresen:) E36 touring Negyed tankal.
süti beállítások módosítása