Brutális fizika és a Totalcar?

  2013. október 04. - ommm Címkék: totalcar fizika brutális spektrum tv

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

DSC0309

Az kérem úgy volt, hogy egy szép napon felhívtak, hogy esetleg nem akarnék-e részt venni egy fizikai jelenségekkel foglalkozó műsorban. Én és a fizika? Nem mondom, annak idején a kémia- és matematika után a harmadik helyet foglalta el a legellógottabb óráim és előadásaim között de hazudnék, ha azt mondanám, hogy sosem érdekelt.

Mert érdekelt, csak nem okvetlenül minden. A számolást és a képleteket sosem szerettem, ellenben a jelenségeket- és a demonstrációt igen. Na meg, nem is voltam teljesen hülye, úgyhogy egész ügyesen ment, köszönhető ez természetesen türelmes tanáraimnak is, akik – mikor látták, hogy aznap éppen nem érdeklődöm és inkább vállalom az ötöst (nálunk ez volt a legrosszabb osztályzat), akkor hagyták, hogy a hátsó padban nyugodtan olvasgassam az aktuális Auto Bildet vagy EVO-t, netán kedvenc sportújságjaimat. Hajthatatlan egy önfejű tulok voltam akkor és vagyok ma is.

Naná, hogy érdekelt.
- Fogunk robbantani bármit vagy törni-zúzni? Mert egy száraz beszélgetős műsor nem nekem való.
- Fogunk, erről szól az egész, a bemutatásról.
- Oké, hová menjek?

DSC0213

Aztán valami miatt túljutottam a háromkörös válogatón, pedig nem is tudtam, hogy akarom-e, de jó mókának tűnt odamenni, mondani egy rakás hülyeséget mindenféle idegen előtt és kész. Eközben megismertem Károlyt, akin látszott, hogy nem tudja hová tenni ezt az iszonyatosan sokat beszélő, irritáló idiótát.

Végül rájött, hogy jó lesz ez. Engem pedig megtettek műsorvezetőnek, jelentsen ez bármi is. És még fizettek is érte, ön kihagyta volna? Látják, hát így kerültem én az IKO-n keresztül a Chellón át a Spektrum TV-re, más minden bizonnyal azt mondaná: így lett műsorom, de persze ez nem igaz. Mert ez a műsor nem az enyém, nem is a két fizikusé, akikkel együtt szívtunk hajnaltól-éjszakáig több, mint 15 napon keresztül. Dehogy.

Ez a műsor az önöké, akik megnézik és talán megértik azokat az egyszerű - helyenként mégis nagyon-nagyon erős és veszélyes – fizikai jelenségeket, melyeknek hála működik ez a világ. Fene tudja, hogy látják majd a nézők és a kritikusok: Öveges professzorba oltott Állítólag-klónnak vagy fordítva, de higgyék el, nem terveztük, hogy bármihez is hasonlítson. Ezt egyszerűen csak így lehet csinálni, máshogy nem lehet megmutatni ezeket a dolgokat, ez a műfaj sajátossága. És – bármennyire is fog csörögni a telefonom ez után, de akkor is leírom – a fő a szórakoztatás.

DSC 0655

Nem mondom, remekül szórakoztunk mi is, pedig messze nem volt sem könnyű, sem veszélytelen. Száz és száz kilométerek utazni hajnalban és éjjel, fűrészporrá zúzott aggyal negyvenhétszer felvenni egy jelenetet vagy éppen mosolyogva beülni egy jéghideg vízzel teli medencébe, melyben pár pillanat múlva felrobban valami, amiről nem tudjuk, hogy merre és hogyan repül... volt egy két komoly helyzet. Ön például ki tudná számítani, hogy egy acélhordóban felrobbanó másik tartály hogyan veti szét (ha szétveti egyáltalán) magát a hordó és az éles srapnel-darabok merre és milyen messzire repülnek majd? Volt biztosításunk. És vér is néha. Aztán jót nevettünk a végén.

Szerencsére remek csapat jött össze és mindig volt valaki, aki a mélypont kellős közepén képes volt bedobni valami totálisan idióta poént, ami lazított a hangulaton. Talán átjön ebből valami már ebben az első epizódban, melyet holnap, azaz szombaton, 16.00-tól nézhet meg a Spektrum TV-n. És ez minden októberi szombatra érvényes, ráadásul ismétlik is bőven, előbb-utóbb belefut majd ön is, aztán vagy legyint egyet és elkapcsol vagy megnézi, mit tudnak a legegyszerűbb dolgok is, ha egy kicsit tuningoljuk őket. Első műsorunk a sebességgel foglalkozik és ez talán a leginkább köthető hozzánk, a Totalcarhoz. Talán önnek is érdekes lesz látni, mit tud egy ceruza vagy pingponglabda, ha mondjuk 700 km/órára gyorsítjuk őket. Csodálatos és őszinte embereket ismerhettünk meg, néztük közelről, hogyan tör ropira puszta kézzel cserépkupacokat a profi karatés (közelről elég kemény végignézni), hogyan zúz Európa legerősebb dobójának labdája... És még ott a többi is, talán egy kicsit lazábban, mint az iskolában megszokták annak idején.

Mi megpróbáltuk a maximumot kihozni mindenből, elengedtük a gyermek kezét, mondja meg a néző, sikerült-e vagy sem. Fogadják szeretettel ezt a kivonatolt ízelítőt. Szombaton 16.00-tól Brutális Fizika a Spektrum TV-n, jó szórakozást!

DSC0281

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr805550647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Begérke 2013.10.04. 08:33:24

A neten adják valahol? Nincs tévénk és emiatt nem vennék.

gergoh90 2013.10.04. 08:40:09

Pista lesz a magyar Richard Hammond? Biztos nézni fogom!

protézisesh 2013.10.04. 09:08:22

@Begérke: @gergoh90: Nekem is ez a két dolog jutott eszembe:

Pâlóc Hamster és hol lesz a neten. tecső is jó, nem köll indának lennie. :)

amúgy hajrá!

Rocko- 2013.10.04. 09:26:06

jó lesz, jó lesz!

Schütii 2013.10.04. 09:28:00

A "brutális" jelző azért kellett, biztos ami ziher.

nyikk 2013.10.04. 09:28:21

Baszod, pont a Härtleinnel....

ommm 2013.10.04. 09:36:33

@Schütii: Ööö...finomnak és puhának semmiképpen nem nevezném.

Leonard Zelig 2013.10.04. 09:48:26

Miért nem nevezted plüssmackónak, most az a divat.

Shock12 · http://www.aniblog.hu 2013.10.04. 09:51:18

Örülök neki, hogy mégsem hibbantam meg. Láttam a héten a reklámját a műsornak a Paprikán és csak néztem, hogy dikmán egy Pista... aztán elhesegettem a gondolatot, hogy ilyen műsort úgyse csinálnak (Kareszt ki se szúrtam pedig imádtam azokat az órákat az egyetemen amin volt demonstráció tőle).

Na, ez nézős lesz!

sunblind 2013.10.04. 09:56:08

eladta magát az olcsó, szuggesztív hatásvadászatnak. innentől pálcikával fogja tekergetni a dákó kormányát, oxigénatom-súrlódást mond szar formájú tükör helyett és késsel villával fog enni. pfejj. :D

phaidros 2013.10.04. 09:57:06

Ez a Härtlein az, aki szerint a mérőóra sose lesz hibás, mindig az ügyfél csal? Tényleg kemény. Emberek, úgy nézzétek a műsort, hogy ha a szolgáltató szerint csaltok az árammal (holott nem), akkor ez a faszi fogja szakmailag igazolni a szolgáltató állítását.

Lomha 8V 2013.10.04. 10:02:18

Na, remélem el tudom kapni valamikor. :)

Lomha 8V 2013.10.04. 10:13:12

@phaidros: Én nem tudtam ki ez, de miután írtátok, utánanéztem. Hát tényleg nem sokan szeretik a hapsit.

ommm 2013.10.04. 10:14:57

@Lomha 8V: Nem hinném, hogy a nemszeretés bármit is levonna a tudásból, ami a fejében van.

Negrogo 2013.10.04. 10:17:14

Egyik este mikor epp kivetelesen neztem vmit a TV-ben es reklamnal elkapcsolgattam akkor mintha ommm fejet lattam volna a Spektrumon egy pillanatra...csodalkoztam is mit keres ott, most mar tudom :)

phaidros 2013.10.04. 10:19:32

@ommm: természetesen, ezzel nincs is gond. Csak gondoltam nem árt tudni, hogy ki ő valójában. A tudást és az ezzel szerzett tekintélyt lehet jóra is használni, és rosszra is.

ommm 2013.10.04. 10:23:09

@phaidros: Mi a "rossz" esetedben? Én enyhén túlzónak érzem

phaidros 2013.10.04. 10:34:33

@ommm: egy ismerős kálváriája miatt találtam még régebben ezt a blogot.

villanyora.blog.hu/

Gomulka Béla 2013.10.04. 10:35:01

Biztos, hogy nem nézem meg. Kár. Mert az okostelefonok és az internet korában ezt tényleg így kéne csinálni. Így, és nem mindig képletekkel: engem is ez, az általános iskolaiból a gimnáziumi fizikára váltás kedvetlenített el annak idején. Amikor a barátságos ohmok és newtonok helyett papírdobozokban repkedo" darazsak és absztrakt képletek jelentek meg, én meg ott álltam szomorúan, mert valamit elvettek to"lem. Ott volt például a felu"leti feszu"ltség, hogy a laposan feltett tízfilléres miért nem meru"l el a vízben. A fizikatanár, és o" a maga részéro"l megtett mindent, amit tehetett, elémrakta a képletet. Én meg mondtam, hogy jó, de miért? Hát ezért, mutatott a képletre. De miért? És azt soha nem meselte el nekem senki, csak késo"bb esett le, hogy a kohézió és a felu"let no"vekedése egymás ellen dolgozó ero"k, és hogy alkalmasint alakulhat úgy az egyensúly, hogy az érme nem su"llyed el. Így, képletek nélku"l, vidékiesen, csókolom.
Látatlanban is szép munkának látszik a tévésorozat, gratulálok!

Lomha 8V 2013.10.04. 10:45:54

@ommm: Nem is mondtam én ilyet.

Gomulka Béla 2013.10.04. 10:51:34

(Tudom, a felu"let no"vekedése nem ero", a tízfilléres súlya az.)

((Adam)) 2013.10.04. 10:52:25

@phaidros: Öööö nálunk az egyik céges bérleményben is volt hasonló, akkor elismerték az óra hibáját, és nullázták a követelést.
Most akkor kinek van igaza?

phaidros 2013.10.04. 11:04:03

@((Adam)): na, pedig a tudós úr nekik is elmondta volna, hogy olyan nincs, ha kérdezik. :) Eszerint nem kérdezték.

LAPE 2013.10.04. 11:28:56

Fiar Sanyi remek tanár, húsz éve még tanított engem is...
És hogy azóta semmit nem öregedett az is valami fizikai turpisság lesz. :)

zsg? 2013.10.04. 11:47:51

Ez jónak ígérkezik, hajrá!

rbalint88 2013.10.04. 12:27:48

hátha feltöltik majd valamelyik "kölcsönzőbe"... megnézném szívesen, de nincs kábeltévém, így csak netes móka játszik.

Scaleo 2013.10.04. 12:45:58

@Lomha 8V: Nem is ismered, semmit se tudsz róla, de egy-két netes baromságból máris ezt a következtetést vontad le. Gratulálok. Mond neked az a latin mondás valamit, hogy "Audiatur et altera pars"?

Karcsi a barátunk, a fizikai kísérletek felkent pápája. Mindenki imádja, aki már látta a kísérleteit, nézte műsorait, előadásait, és egykori tanítványai is szeretik. Sok-sok ezer emberről van szó, nem is tud eleget tenni minden felkérésnek, annyi helyre hívják kísérletezni a határon túl is. Ő az, aki kísérleteivel a 8 éves gyereket és a 80 éves aggastyánt is le tudja bilincselni, és mindeközben nem mond olyat, amit ne érthetne meg bárki, akár fizikai előismeretek nélkül is.

Azt hiszem, sokan szerettek volna olyan fizikatanárt, mint amilyen ő. Megfordítanám, amit mondasz: mindenki szereti, néhány elmebeteget leszámítva.

2013.10.04. 13:17:54

@Scaleo: főleg azok szeretik hinteni a port róla, akiknek beletenyerel az áltudományába... szerintem meg Karcsi for prezident.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.04. 13:31:38

Brutális fizika az a témazáró, nem? :D
Remélem elkapom, jó lehet :)

cukkkorka 2013.10.04. 14:18:05

nahát, Győzikének új műsora van?

pedaz 2013.10.04. 14:21:46

Az utolsó képen a jobb oldali úr végezte el a kísérleteket a fizika előadásokon. :D Nagyon jó fej.

Lomha 8V 2013.10.04. 14:23:43

@Scaleo: Semmiféle következtetést nem vontam le, nekem nincs véleményem a jóemberről. Azt mondtam, amit láttam. Ergo a másik felet sem kell meghallgatnom, hiszen számomra teljesen triviális.

Scaleo 2013.10.04. 14:50:08

@Lomha 8V: "Azt mondtam, amit láttam."

Tényleg? Nézzük csak, mit írtál:

"Hát tényleg nem sokan szeretik a hapsit."

Érdekelne, ezt vajon hol láttad. Főleg annak fényében, hogy ezt írtad:

"Én nem tudtam ki ez, de miután írtátok, utánanéztem."

Nem tudod, ki ő, utánanézel (= olvasol valami baromságot a neten) és máris kijelented, hogy nem sokan szeretik.

Javaslom, más forrásokból tájékozódj, esetleg akár itt is nézd meg azoknak a hozzászólásait, akik veled ellentétben ismerik őt. Rá fogsz jönni, hogy közülük mindannyian kedvelik a Karcsit.

blacklord 2013.10.04. 15:09:53

Härtlein K FTW! Nekem a Kísérleti Fizika előadások demonstrációit csinálta ő mindig, és brutálisan jók voltak. A fentebbi pár fika-huszár, pl. @phaidros: sorait éppen emiatt nehezen hiszem el - ha valami bizonyítékot is előásna, az nem lenne rossz, addig komolytalan szerintem.

Lomha 8V 2013.10.04. 15:19:29

@Scaleo: Elnézést kérek, igazad van. Túl hamar vontam le következtetéseket.

phaidros 2013.10.04. 16:03:14

@blacklord: "fikahuszár", persze. Személyeskedhetnék én is veled, de nem teszem.

Engem nem tanított, emiatt nincs okom fikázni. Sőt akár lehet nagyon jó szakember is, sőt biztos az. Ami gondom van vele, az az említett blogban írtak, és amit az ott idézett riportokban állít.

Härtlein Károly a fenti idézett blog tanúsága szerint az ELMŰ/ÉMÁSZ szakértőjeként számtalan ügyben képviseli azt a nyilvánvalóan képtelen álláspontot, hogy az bizonyos fajta mérőórák (Elster, Ganz) csakis szándékos mágnesezéstől hibásodhatnak meg.

Azért nyilvánvalóan valótlan, mert bármilyen műszaki ember tisztában van azzal, hogy ez képtelenség, hogy más módon ne romolhasson el mérőeszköz, főleg sorozatosan ugyanazok a gyártmányok. Persze én nem vagyok szakmailag hozzá mérhető, viszont van mérőórám, gáz és villany is, így kicsit aggaszt a dolog.

Idézet a blogról:

"H. Károly a BME-re hivatkozik folyamatosan. Azonban ha fellépünk egyetlen kattintásnyi időre a BME oldalára (www.vmt.bme.hu/hu/kapcsolatok), kiderül, hogy a BME szoros kapcsolatot ápol a legtöbb áramszolgáltatóval, és támogatást kap tőlük, ezek között szerepel az ELMŰ-ÉMÁSZ és összes leányvállalata, az Elster és a Ganz is (akinek esetleg nem teljesen tiszta, az ő általuk gyártott és-vagy összeszerelt órák hibásodnak meg sorra, egy-két kivételtől eltekintve)."

Nekem egyébként az is elég lenne, ha Härtlein úr kijelentené, akár a műsorban, hogy nem, nem igaz az, hogy ő azt állítaná, hogy az órák csakis a szándékos mágnesezés miatt hibásodhatnak meg. De ha ezt teszi, az előadásai és a szakértői véleményei miatt viszontperek indulhatnak a szolgáltatók ellen.

Nosza, egy téma a műsornak: a meghibásodhatatlan mérőórák legendája. Próbáljátok ki azokat a dolgokat, amiket a jóember egyébként kizár (azaz minden mást, ami nem szupermágnes szándékos használata).

phaidros 2013.10.04. 16:09:15

@phaidros: egyébként persze lehet, hogy az említett blog ténylegesen az ő befeketítésére indult, mindenki, akit megbüntettek rossz villanyóra miatt, valóban csaló, és a riportok manipuláltak, és Härtlein sose állított ilyet. Csak személy nem tartom valószínűnek. Igaz, nekem nem is "Karcsi".

phaidros 2013.10.04. 16:24:48

Mondjuk az biztos, hogy érdemes szétválasztani a dolgokat: a faszit függetlennek nehéz leírni, mivel mindig a szolgáltatók szakértőjeként lépett fel, másrészt viszont elmondta a személyes, megalapozott szakmai véleményét, amit úgy gondolt, hogy van, és a szolgáltatók erre, és szakmai tekintélyére építették fel a szemétségeiket, amíg tudták. Állítólag újabban már nem nagyon áll meg a bíróság előtt a dolog.

Mindenesetre, Härtlein Károly neve már összefort ezzel az üggyel azok számára, akik ismerik a sztorit.

Így kerek a kép, szerintem.

ommm 2013.10.04. 16:25:02

@phaidros: Már ne haragudj, de tényleg komolyan gondolod, hogy Károlynak adásban kéne mentegetőznie hibás gáz- és villanyórák miatt? Miért? Kinek? Minek? Mi a tököm köze van az ő szakértői véleményének egy fizikai jelenségeket extrém módon bemutató műsorhoz?!

phaidros 2013.10.04. 16:29:11

@ommm: félreértesz. Adott a legenda, hogy a régi fajta Ganz, stb. mérőórákat nem lehet másként kicsinálni, csak mágnessel.

Nézzük meg, mit csinál életszagú esetekben, jó nagy áramok hatására (villámcsapás, egyéb elektromos problémák a közelben, meg amire hivatkozni szoktak azok, akik szerint viszont nem kell mágnes egy rosszul mérő órához).

Nincs még nicked 2013.10.04. 16:52:50

@phaidros:
Nem néztem vagy számoltam utána és egy-két hőzöngő kóboridióta miatt nem is fogok, de az az 'életszerű' mágneses tér saccra akkora lenne, hogy a számítógépedtől a gázkazánon át a kertikapáig minden fölugrana tőle a falra.
Namost mihelyt valaki ennek a nyomait meg tudja mutatni, azonnal elhiszem neki, hogy okosabb, mint egy ötödikes hertlejn, és tényleg nem ő delejezte meg a miskulanciát.

A tisztánlátás kedvéért és az alaptalan konteók megelőzése érdekében tegyük hozzá, hogy körömpiszoknyi közöm sincs a szolgáltatgatnilátszókhoz, sőt éppen a delejesekkel vívtam magam is sokszázezres (szigorúan adminisztratív alapú) harcot, szerencsére sikerrel (igen, én is okosabb vagyok náluk ];-P ).

phaidros 2013.10.04. 17:00:17

@Nincs még nicked: na tessék, akkor a látványosság is megvan.

Mert megérdemled 2013.10.04. 17:05:18

Gyenge koppintásnak ígérkezik, ellenszenves szereplőkkel. (Igen, látatlanban alkottam véleményt, és?)
Maradok a "Szenzációs szerelőknél, a Föld nevű gépezetnél és a hasonlóan színvonalas sorozatoknál. Most pedig jöhet a szokásos PR-szöveged kedves ommm.

ommm 2013.10.04. 17:54:49

@Mert megérdemled: Elnézed nekem, ha valahogy kihordom lábon értékes hozzászólásodat?

Scaleo 2013.10.04. 18:08:57

@phaidros: Összefoglalom: minden, amit a témában tudsz, egy noname blogról származik. Nem tudod, mi az igazság, konkrétan ki mit állított, konkrétan mik az ügy pontos részletei (erre is vonatkozna ám a fenti latin mondás), de máris tényként fogadsz el terhelő állításokat egy közmegbecsülésnek örvendő mérnöktanárral kapcsolatban.

Tipikus konteós hozzáállás, büszke lehetsz magadra.

Az áramszolgáltatók támogatása azért kell, hogy tudják járni az ország általános- és középiskoláit, fizikai kísérleteket prezentálva a tanulóknak, bővítve a tudásukat és színesítve az amúgy sok esetben unalmasan átadott tanórai fizikát, meghozva ezáltal a fiatalság kedvét a természettudományokhoz. Tájékozódj kicsit: www.energiasuli.hu/fizibusz

Scaleo 2013.10.04. 18:14:08

@Mert megérdemled: "Igen, látatlanban alkottam véleményt, és?"

Ez csak téged minősít.

phaidros 2013.10.04. 18:34:52

@Scaleo: és a mellébeszéléstől eltekintve, egyébként szerinted se romolhat el egy mérőóra magától, csak és kizárólag mágnesezéssel?

phaidros 2013.10.04. 18:35:59

@Mert megérdemled: az a bibi, hogy te ezt itt fontosnak tartottad beírni. :)

Scaleo 2013.10.04. 19:05:11

@phaidros: Nem tudom, nem értek hozzá. Gondolom, ha egy baltával nekiesel, attól is elromolhat. Azt tudom, hogy magától meghibásodott mérőórát én még nem láttam, és érdemes elgondolkodni azon is, vajon a fogyasztók hány százalékának van bármiféle gondja a mérőórákkal. Én nem hallok ilyen problémákról.

Olyan embereket viszont már láttam, akik áramlopással próbálkoztak (többen sikerrel, amíg ki nem szúrta a szolgáltató, hogy feltűnően keveset fogyasztanak), és lemágnesezési próbálkozásokról is hallottam. Az biztos, hogy önmagától csak úgy nem alakul ki olyan mágneses tér egy mérőóra környezetében, aminek a hatása felérne egy szándékos mágnesezéssel.

De azt továbbra sem tudom, ennek az egésznek mi köze van ehhez a műsorhoz, illetve a Karcsi kísérleteihez és általános megítéléséhez. Én nem tudom, konkrétan mi volt az ő szakértői véleménye, de elhiheted nekem, hogy az őt ismerő emberek 99 %-ának nem a villanyórák meghibásodása jut eszébe vele kapcsolatban. Fogalmam sincs, ezt a témát mi a büdös francért kellett idecitálni.

makkoscipo 2013.10.04. 19:44:58

@phaidros: Szerintem Karcsit kérdezzétek meg, hogy miért állítja azt amit állít!

Eddig ilyen kérés elől soha sem tért ki.

Szerintem a válaszából ki fog derülni, hogy mit mondott pontosan és miért...

blacklord 2013.10.04. 21:15:17

@phaidros: sorry a beszólásért, elsiklottam az egyik bejegyzésed felett. Elolvastam egy nagyobb adagot a blogból. Egyrészt nem lenne rossz valahol sűríteni, összefoglalni a fő üzenetet, mert én, aki közmondásosan sokáig tudok anyagokat olvasni, se bírtam cérnával, és még csak az első oldalt se rágtam végig... Härtleinról az általad feltételezettet nem tudom elhinni. Csatlakozom @makkoscipo: -höz, szerintem közvetlenül keresd meg, akár egy nyílt levél formájában, közvetített eseményt ajánlva, ahol bemutatjátok azt, ahogy a be- és kikapcsolási események hatására meghibásodnak mérőórák (before- & after-státusz). Ő pl. Egely csodadoktor munkásságával kapcsolatban is belement ilyen kihívásokba, ezért nem tudom elhinni, hogy ha az előbb leírtakhoz hasonló felhívást intéznél/nétek hozzá, akkor elutasítaná.
Más: valahogy az egész blognak olyan a stílusa, mint a Civil Mozgalmas Seres Máriának. Alapvetően jószándékú, van tettvágy és lendület is, de valahogy olyan negatív csapdalkozásba és duzzogásba megy el az energia 80%-a - amiért kár, mert minden egyes ilyen mondat helyett kreatívabb módszerekkel messzebb lehetne jutni - érzésem szerint (aztán lehet, hogy tévedek). Pl. az említett "nagyon érzékeny műszerekkel" végrehajtott mérések. Hol vannak a részletes jegyzőkönyvek, kik csinálták, mikor, milyen eszközökkel, mik az eredmények, stb. A kritikád az ELMŰ, a hatóság és egyéb szervek felé méltányolhatónak tűnik, de valakinek, aki mint én, belebotlik az ügybe, sokkal megbízhatóbb és megalapozottabb lenne, ha jóval több tényszerű dolgot állítanátok a bizonyítékokkal együtt. Ha pedig arcok és nevek is kerülnek mellé, akkor lassan már kezd az ember 80-90%-ban biztos lenni, hogy a ti oldalatokon van az igazság...
Érted, mit akarok mondani ezzel?

phaidros 2013.10.04. 22:06:09

@blacklord:

Szia, nekem a bloghoz nincs közöm, csak olvastam amíg futott.

Egyetértek a blog stílusával kapcsolatban, a szó, amit keresel, a tehetetlen düh, amikor a bíróság semmibe veszi a jogot (Pl. hogy miért csak az az illető mágnesezett volna, karcolta volna az órát, ami nyilvános helyen van? Miért fogadja el független bevizsgálónak a gyártót? Miért fogadja el függetlennel Härtlein-t? Ha a szolgáltató 1994 óta tudja, hogy az órák mágnesezhetők, miközben a gyártó szerint meg nem, akkor miért a lakosságot csesztetik? Stb.)

Én onnan tudok erről az egészről, hogy egy ismerősömnél évekkel ezelőtt kinn járt két villanyszerelő. Otthagyta őket pár percre, mert elment valami papírért, majd miután visszament, mert elment a villany, azt látta, hogy már elkezdték leszedni az órát. Kérdezte, hogy mi történt, azt mondták neki, hogy volt egy karcolás az elején, és gyanús, hogy mágnesezte, azért sérült. Na, az a karcolás nem volt rajta előtte, hogy kijöttek. Elvitték és bevizsgálták.

Ebben az a vicc, hogy az vizsgálati helyszín az óra gyártójának a telepe volt, mint utólag kiderült. Közölték vele, hogy fizet kurvasok kötbért, vagy bíróság és bűncselekmény.

Az ismerősöm idős ember volt (azóta már meghalt), fizetett, hogy hagyják békén. Lakótelepen volt, több óra egymás mellett kinn a szekrényben, nem kulcsra zárt helyen. De biztos volt benne, hogy az óra nem volt karcos, mert pont előtte pár napja nézte a számlálót, és a karc maga elég brutálisan szembetűnő volt. Egyébként az óra korrektül mért, a fogyasztás az új órával nem változott, se a számlázott összeg.

Amikor elmesélte az ügyet, akkor kerestem és találtam rá erre a blogra, és megdöbbentett, hogy mennyi hasonló eset van.

Ebben az ügyben a károsultak szakértőként általában Härtlein Károly nevével találkozhattak, előadásokat tartott a témáról, riportok voltak vele. Az egyik riportban a 4. interjúalany beírta a blogban, hogy azt kihagyták a TV-ben, hogy mondta azt is, hogy egy felsőbb szervnél (asszem Energiahivatal?) megtámadta a péceli vizsgálatot, és az nem ismerte el függetlennek azt. De érdekes módon ezt kivágták a riportból, ahol egyébként lényegi kérdéseket nem tettek fel az illetékeseknek.

Scaleo írta, hogy az emberek 99%-ának nem ez jut eszébe róla. Szerintem az emberek 99%-a nem tudja ki ő, én sem tudtam a villanyblog olvasása előtt. Miért ne írtam volna be? Ő vállalta a nyilvánosságot ezzel kapcsolatban, nem titok. Nekem ő egy rossz oldali szereplő egy szégyenletes ügyben. Igaz, nem jogász, de azért számomra hihetetlen, hogy nem volt büdös neki az, hogy miben vesz részt.

Ettől még lehet jó tanár, jó barát, jó családapa, stb. de én ebből az ügyből ismerem, mint aki asszisztált a fentiekhez.

Egyébként ez a "noname" blog segített sokaknak abban, hogy a sarkukra álljanak a sértettek, és érdekes módon a szolgáltatók elkezdtek alkudozni, hogy elég, ha a felét befizetik, meg ilyenek, és bíróságra meg már nem akartak menni, mert sorban veszítették el a pereket.

Ez a történet dióhéjban, amúgy meg ott van rakás bejegyzés.
Részemről ennyi, egyébként a műsort beállítottam felvételre.

baliakobon 2013.10.04. 22:39:04

Elég érdekes irányt vettek a kommentek :)... Egyébként tényleg linkelhetne valaki majd valami neten elérhető verziót. Tévétlen társaimnak és jó magamnak. :D

Scaleo 2013.10.04. 22:44:20

@phaidros: "Scaleo írta, hogy az emberek 99%-ának nem ez jut eszébe róla."

Nem ezt írtam. Azt írtam, hogy az _őt ismerő_ emberek 99%-ának nem a szakértői szerepvállalása ugrik be vele kapcsolatban. (Mint ahogy nekem sem, és emberek százaival találkoztam már, akiknek szintén nem.) Azok, akik tudják, kicsoda, a XXI. század Öveges professzorát látják benne, teljesen érthető módon. Én úgy gondolom, ez független az ő szakértői tevékenységétől, és ezért sem értem, miért kellett ezt az ügyet itt felhozni.

Nem tudom, az áramszolgáltató, illetve annak villanyszerelői mit követtek el, azt sem tudom, hogy a Karcsinak pontosan melyik ügyben mi volt a szakértői véleménye. De nekem a blogban leírtak nagyon egyoldalúnak tűnnek vele kapcsolatban (is), én bizony nem kezelném tényként a leírtakat a konkrét ügy részleteinek ismerete nélkül, és főleg nem vádaskodnék egy műsor blogbejegyzésének hozzászólásai között. Ne haragudj, de ha visszaolvasod az első hozzászólásaidat ebben a témában, és elgondolkozol azon, hogy hiányos ismeretek alapján, csupán az egyik oldal véleményét ismerve milyen színben akarod itt beállítani a Karcsit az olvasóknak, akkor bizony rá kéne jönnöd, hogy ez itt nem csak irreleváns, de meglehetősen ízléstelen is.

Biztos vagyok benne, hogy ha megkérdezed a Karcsit, el fogja mondani, mi volt az ő konkrét álláspontja a konkrét ügyben, és mire alapozta azt. Neki a fizika a mindene, én meg elég régóta ismerem elég közelről, és nem tudom róla elképzelni, hogy igaz az, amit a blog sugall (illetve tudom, hogy nem igaz). Az áramszolgáltatóval való kapcsolata egészen más jellegű, fentebb utaltam már rá – szó nincs itt olyasmiről, amire egyesek gondolhatnak.

Én is amondó vagyok, hogy zárjuk itt le ezt a témát. Karcsiék és Ommm munkája szerintem nem azt érdemli, hogy ilyen témákról értekezzünk ebben a blogbejegyzésben, és szerintem az olvasók sem erre kíváncsiak.

b-gabee 2013.10.05. 08:17:28

Basszátok meg, bármi jöhet, amit Palóc Pestánk ad elő!!!
Ha a Topshopban árulna valami gagyi műanyag vackot huszonötezerért, azt is megvenném!

makkoscipo 2013.10.05. 09:14:25

Nem kell a Karcsihoz fordulni, mert annak idején részletesen leírta az álláspontját. Itt elolvashatjátok. Kicsit hosszú...

villanyora.blog.hu/2010/06/09/az_elmu_ujabb_terror_akcioja_immaron_szeles_koroket_celozva?fullcommentlist=1#comments

Nyiri 2013.10.05. 12:07:59

@ommm: Off. Tegnap mintha Angélát láttam az 1es villamos pótlón. Ha jól láttam állapotos. Ha Ő lehetett az, akkor gratulálok nekik és sok oldogságot :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.05. 15:49:19

Tévétlenek! Nyilván "kiadják" majd "hivatalosan" t*rrenten is, lehet hogy csak az évad végén, az összes epizódot.Főleg, ha sikeres lesz a műsor... :P

toto92 2013.10.05. 17:45:27

A mitől mentek tönkre a villanyórák és ki a köcsög tartalmú kommentek mellett lehet offolni azzal, hogy fasza volt a műsor? :)

Matulanéni 2013.10.05. 21:01:45

Csak nekem volt olyan érzésem, mintha Pista helyett Győzike lépett volna színre, "Sányi, Sányi, mit csinálsz, mi ez, én is ákárom csinálni" megnyilvánulással? ráadásul még a frizura és a puhos alkat is stimmel :DD

takarék-láng 2013.10.05. 23:43:01

"Én és a fizika? Nem mondom, annak idején a kémia- és matematika után a harmadik helyet foglalta el a legellógottabb óráim és előadásaim között"

De azert lehetsz musorvezeto egy "ismeretterjeszto" csatorna egyik musoraban, 100 ezreket zsebre lapatolva, azok az osztalytarsaid pedig, akik meg nem logoskodtak, linkeskedtek, azok ma kemenyen dolgoznak, ertekteremto munkat vegeznek, es megis egyik naprol a masikra elnek.

Furcsa egy vilagot elunk, annyi biztos, egy olyan vilagot, ahol a jo elnyeri melto bunteteset.

Mcemru 2013.10.05. 23:50:39

Total rendben volt a műsor @ommm!
azért mert vki anno utálta a tárgyat, lehet a tanár is ludas volt ám ebben
ellenben ilyen jellegű műsorok után akár meg is szerethetik ezt a műfajt a nebulók!

Csaba Petrika 2013.10.06. 00:07:18

Most néztem a tv-ben. Végre egy igazi északi otthoni tájszólás :) Na ez ne változzon sose, mintha otthon lennék Borsodban vagy Nógrádban, nem mellesleg az oktató módszer is tetszik.

Először azt hittem egy koppintás lesz a Mythbusters-ről, de ez sokkal jobb, remélem lesz belőle még sok rész, és még éveken át élvezhetjük.

Amúgy kémiából érettségiztem anno, pár műsort az is megérne. Kit érdekelnek már az autós tesztek :D

További sok sikert, én kitartó néző leszek az tuti.

Scaleo 2013.10.06. 00:47:42

@takarék-láng: "azok az osztalytarsaid pedig, akik meg nem logoskodtak, linkeskedtek, azok ma kemenyen dolgoznak, ertekteremto munkat vegeznek, es megis egyik naprol a masikra elnek."

1. Honnét veszed, hogy ez így van?
2. Honnét veszed, hogy Ommm nem dolgozik keményen, illetve nem fektetett eleget abba, amit csinál, és nem tett meg eleget azért, hogy oda jusson, ahol most van?
3. Miért kellene egy műsorvezetőnek feltétlenül értenie a fizikához? Itt a szórakoztatás az elsődleges, ott van a posztban. Ommm feladata a műsorvezetés – van fizikus a műsorban éppen elég, nem tudom, mi a kifogásod.

Tényleg furcsa világot élünk, igazad van. Én például nem hittem volna, hogy egy műsor beharangozó blogposztjának a kommentjeiben is a szereplőket fogják ekézni, ahelyett, hogy a műsorról és a kísérletekről folyna az eszmecsere.

Scaleo 2013.10.06. 00:57:16

Egyébként a műsor nekem is nagyon tetszett, mindenki hozta a formáját. :) Én nagyon sok kísérletet láttam már a tanár úr prezentálásában, de nekem is tudott újat mutatni a műsor.

Remélem, sokan nézik és kedvet kapnak a fizikához, mert a kísérletek tényleg fájdalmasan hiányoznak a legtöbb fizikaóráról (az óraszám nem is igazán teszi lehetővé a kísérletezést).

Bambano 2013.10.06. 02:16:16

ki rajzolta neked a jogsit :PPPPPPPPPPPPP

fetrengős könnyesre röhögős :P

Bambano 2013.10.06. 02:18:13

egy kis gondom volt, amikor a táblás vonalas ábra után számolt, akkor konzekvensen egy egész huszonöttel osztott szóban, és egy-huszonötödöt írt (ez volt a helyes).

Bambano 2013.10.06. 02:29:51

Miért érzem, hogy a prof mindenre fel volt készülve, csak Pistára nem :PPPPP

Jalo 2013.10.06. 10:42:04

Ez tényleg brutális volt. Az a szakállas gyerek nagyon nem kellene bele:(

madbalee 2013.10.07. 11:32:40

online megnezhetö valahol?

contle 2013.10.18. 17:33:39

@phaidros: Szerintem is elég bünti, hogy itt hozod fel, mert semmi köze a cikkhez.
Mellesleg a ,,csak beleolvastam, de ilyen meg olyan csúnya dolgokat is hallottam, (pedig tanított is)'' hozzáállás simán kinézném belőled is, hogy ezzel vissza akarsz adni valamit.

Mellesleg a beidézett posztban a kommentjét tökéletesen korrektnek érzem. Aki ezzel vitatkozik, az vagy a fizikát nem érti, vagy nincs elég problémája.

phaidros 2013.10.18. 17:51:36

@contle: ugye nem baj, ha nem különösebben izgat, hogy mit nézel ki belőlem, mint névtelen kommentelőből, egy másik névtelen kommentelő? :)

Leírtam amit írtam, leírtam hogy mivel kapcsolatosan. Ennyi. Köze annyi volt hozzá, hogy ő szerepelt a cikkben, és erre annyit mondtam, hogy "kemény". A többit már azért írtam, mert megkérdezték, hogy miért.

A film amúgy tetszik, ő is szimpatikus, ez megerősít abban, hogy valószínűleg tényleg csak felhasználták ebben a szemétségben.

Kegyetlen 2013.10.26. 14:46:44

ha elektronikus mérőket alkalmaznának az áramszolgáltatók, nem lehetnének mágneses ügyek. plusz kisebb helyen, kevésbé rondán is el lehetne helyezni a fogyasztásmérőket. de hát az két forinttal többe kerül, és, ugye, a profit...
süti beállítások módosítása