Heti merítés

  2013. szeptember 22. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A kis Ékszerdoboz

25840

A fényezés után jött a motor. A szervizesek nem találtak rajta semmit, nem is mertek hozzányúlni. Elég ritka darabról van szó, Magyarországon nem is tudok kettőnél többet ezen kívül. Mivel az autó eredetileg angol, csak Olaszországban szerelték össze, ezért minden colos méretű volt.

Varacskosdisznó

48481

Igazából, magasan ülsz benne és túrja magát előre, mint egy varacskosdisznó, ez a pick-up érzés, ami nem a rohanást jelenti! Szerintem vonulni kell vele, szépen magabiztosan. 

Kisgyerekkori álmom

50491

Mi motiválta jóapámat, hogy ilyen autót vegyen? Előző trabantjukat szétkenték egy moszkvics oldalán. A trabi utánfutón ért haza, a moszkvicsnak lehet, hogy behorpadt az ajtaja. És hát első a biztonság ugye.

Japán romboló

45749

Kb. 1 milliót költöttem rá, de még 500 ezer ráment volna simán (ülés felújítás+teljes bőrözés). Ez megegyezik az autó vételárával. pedig az autó még jó állapotban volt a magyar LS 400-asok táborában (szervíz véleménye)!

Schaffhausen-i megbízhatóság

51525

A műszerfal jól átlátható. Mindössze egy km-órával és üzemanyagjelzővel, valamint töltés, olajnyomás és irányjelző kontrollal rendelkező óra van a műszerfalon (mint a régiben). Van még 2 db kapcsoló (világítás, elakadásjelző), valamint a bajuszkapcsolók. Hát nekem ennyi elég is az üzemi infókból.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr715528304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.09.22. 12:40:03

"Arról nem is beszélve, hogy a szervízköltségei, messze elmaradnak egy mai autó költségeitől. " ez olyan furcsán hangzik az 5ezres szervizperiódus szükségességének kiemelése után.
"A kipufogónak köszönhetően kifejezetten Subaru-s hang. De tényleg." ilyet én is tudnék írni, hogy az ezerötös kockaladánk hangja verte a shelby gt500-ast (igaz közben a komplett kipufogó le volt esve), de mi értelme?
Egyébként elég elvetemült lehet a bogár gazdája, persze jó értelemben.

Zsozé_ 2013.09.22. 12:56:11

Moszkvics: a szerelem tényleg vak :D

Én is itt vagyok 2013.09.22. 13:03:49

412-es Moszkviccsal anno bejártuk európát. Átkeltünk a St Gotthard hágón is és hazafelé 1 hét Nice, francia riviéra. Majd Velence, Opatija és haza. Meg sem nyikkant, 7 litert fogyasztott. Nagyon király volt az a BMW koppintás motor. Mivel huszonévesek voltunk, a szállásunk is abban volt. A riviérán meg belógtunk a kempingekbe slózira, meg zuhanyozni..

kapitális 2013.09.22. 15:18:20

A BT-50 kategóriájában mindig azt tartottam érdekesnek, hogy a Hiluxokból, BT50-ekből hahu-n alig van fenn, L200-ból legalább a triplája. Vajon csak ennek köszönhető, hogy legalább egy millával lejjebb van az átlagáruk?...

CernaGeza 2013.09.22. 15:33:21

moszkvics for president:)

gazduram 2013.09.22. 15:33:52

@Én is itt vagyok: 1970 nov 4-én hozta haza apám akkor még tanyánlakóként az ID 8720 rendszámú hasonló csak piros moszkaót, azzal tanultam meg 15 évesen vezetni , nosztalgia de nem a kommunizmus hanem a fiatalság után , volt jó pár autóm ,közte életem első és egyetlen új autója egy trabant , most egy ISUZU D-maxot hajtok(4400km-el vettem) , príma nekem való olyan öreguras!!!

dansun 2013.09.22. 17:13:31

...jaj, szegény Lexus tulajon jót nevettem. De hát így jár az akinek fontosabb a nagyzolás, ahelyett, hogy vett volna például egy avensis-t, hogy a japán márkánál maradjunk.

Vu, de ja vu 2013.09.22. 17:28:02

@Én is itt vagyok: Nekünk is egy 412-es volt az első autónk, a mai eszemmel még meglenne - talán - mert egyre erősebb a nosztalgiám iránta:-(

Egy haveromnak ajándékoztuk, 3 éves kiskertben süppedés után a segítségül hívott 'hitetlennek' leesett az álla, mert az első fordulatra indult a gép, lábon is elvihető lett volna (ohne műszaki). Aztán a haver feladta és olyat tett vele, ami egy autónál a nyilvános gyalázással ér fel: odaadta vasas megélhetésieknek - ezzel pedig a barátság is elkopott:-(((

Amúgy végig úgy tudtam, hogy a motor Peugeot-koppintás, de vitára nem kelek miatta...

Nagyon kényelmes, dinamikus autó, 30-tól használható utolsó fokozattal, izgalmasan ide-oda húzogató dobfékekkel...
Remélem, Jay Leno-nak volt annyi pénze, hogy vegyen egyet...:-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.09.22. 17:40:15

"(lásd: simson komplett felújítása panelban, 2. emeleten, az első beindítást is beleértve)."

Innentől kezdve szimpatikus a Moszkvics-tulaj :))

pickapu 2013.09.22. 18:28:10

A BT-50 első olajcseréjénél miért kellett a váltóban és diffiben is olajat cserélni?

Józsi a guminagykeres 2013.09.22. 18:29:42

@kapitális: Az L200nál még van olcsóbb és gyakoribb eladó pick up: Navara.
Két közeli ismerősöm/rokonom példájából kiindulva azt kell,hogy mondjam,nem véletlenül.

Schütii 2013.09.22. 19:48:15

A moszkvicsos írás nagyon jó, ott komoly érzelmekről van szó.
Lehet hogy a bogaras is jó, de nem bírtam elolvasni annyira tömény.

Evil Dragon 2013.09.22. 20:18:20

A kis kocka Miniből kb 10 éve még futkosott 1-2 felénk,aztán hirtelen eltüntek...A Moszkvics story ismerős: 16 évesen nyári munkákat vállaltam,hogy megvehessem 18 ezerért egy öreg fószertól a 2140-es Moszkvicsát...Mikor megmutattam bátyámnak,figyelmeztetett,hogy nehogy megvegyem,mert xarrá van rohadva...nekem is a szivem szakadt meg akkor....

ledo76 2013.09.22. 20:31:39

A 412-es Moszkvics nem volt rossz kunstrukció (legalábbis motorikusan), ellentétben a 408-assal, de a pocsék anyagminőség miatt nem voltak tartós darabok még szoci szinten sem. A motorja pedig hiába volt viszonylag erős, de dinamizmusról egy 1500-as Zsigulihoz, vagy Nagypolskihoz képest nem lehetett beszélni.

kapitális 2013.09.22. 20:44:39

@Józsi a guminagykeres: Azzal sajnos nincs tapasztalatom, de olyat ismerek, aki a Nissan Patrolt(tudom, hogy nem feltétlenül egy kategória) cserélte le L200-ra(az eggyel régebbire, a B2500-assal egyidősre). Hát egyáltalán nem volt megelégedve vele, szerinte az L200 egy semmirevaló hobbiterepjáró a Patrolhoz képest, ráadásul folyamatosan elromlik, így ha ingyen adnák se kéne neki olyan többet.
Bár azt nem szabad elfelejteni, hogy talán a mostani L200 az, amelyik hozott egy új színt a pickupok világába a maga kicsit "sportosabb" formatervével. Mondjuk sokat ér a forma, ha az első eső megfogja, ugye...

hamisnero 2013.09.22. 21:08:45

a moszkvás nem normális. hála a jó istennek.

Hurri Kán 2013.09.22. 21:16:19

Egy lassan 20 éves Lexus, mint presztízsautó? Értem én, hogy szerelem volt, meg szemellenző, no de akkor is. :D

Tippszmix 2013.09.22. 21:17:46

@kapitális: Cserélje le a gumikat rajta, mert ez nem igaz, hogy hobbiterepjáró! Olyan sarakon húztam át a 1,5t-ás utánfutót vele, hogy a futó 4 kereke már nem is forgott, úgy telirakódott agyagos sárral, meg az alváz is borotválta középen az utat, de szó sem volt elakadásról! Egy jó bütykös gumival még mocsaras helyen is elmegy, tudom a Patrol is, de az hamarabb fel fog feküdni egy bakhátra, meg érzésre szerintem nehezebb is, bár Patrolból csak öreget vezettem ('90 körüli lehetett).

Én is itt vagyok 2013.09.22. 21:24:12

@Vu, de ja vu: Én is Peugeotnak hittem de Csikós kiokosított, hogy ez a motor volt a BMW első F1 motorja. Gondolom az eredeti :) De biztos sok lehetőség volt még ebben a motorban. Egészen korszerű volt, OHC vezérlés, nedves perselyek, stb. Ha jól emlékszem 75 pacija volt, ami akkor, és most sem kevés. A nosztalgia meg ahogy fentebb írták, valószínűleg inkább a fiatalságunknak szól. Akkori csajommal még ki is próbáltuk egy erdei tisztáson. Ülések letekerve....... :)

1kutya 2013.09.22. 21:25:05

@Józsi a guminagykeres: tudjuk! a szomszéd haverjának a nagybátyja mondta!
van egy 50-esem, hogy életedben nem ültél még navarában (használni meg...)

öt görög 2013.09.22. 21:41:54

kiváló munkát végeztem

DeezL 2013.09.22. 21:45:12

@ledo76: igen a Nagy polos jobban ment,abban azt bírtam hogy tárcsás volt már akkor is hátul!

DeezL 2013.09.22. 21:55:51

@1kutya: nem azért de a Navaráról én csak annyit hallottam ismerősömnek van 2db .. a 2.5DCI-k... mind kettő megborult ,bár ő megcsináltatta és használja tovább...

CSÖRR-CSI££ 2013.09.22. 21:58:04

Az első autóm (1985-től '90-ig) egy 2140-es narancs- (akkoriban kukásautó-) színű Moszkvics volt. Kíváncsian olvastam, hogy egy típus-fan számára milyen élmény a Moszkító, és részben egyet is értek vele.
Az enyémnek lelketlen gazdája sőt, taxis előélete is volt, mielőtt hozzám került, ezért elég sok gondom volt vele.
Normális, hozzáértő tulaj keze alatt annak a kornak a szoci autói között simán ott lehetett volna a top háromban, de a magyar autóvásárló már akkor is "hülye" (© Becsületesnepper) volt. Nagyfokú hozzánemértés jellemezte már akkor is, ezért inkább hittek az emberek a 105-ös Skodában vagy a kocka Wartyogóban, mint a Moszkvicsban, pedig a Zsigától (nagy Poláktól, esetleg Volgától) eltekintve nem volt olyan autó a szoci blokkban, ami hozta volna azokat a paramétereket és élményt, mint a Moszkvics. (Tatra 613 az más kategória)
Ugyanzen oknál fogva vesznek annyira kevesen Subarut is ("Há' meraz sokat eszik!") ők pedig nem hülyék, tudják mi a jó, okosak és jól tájékozottak autós témában, mint az az egykori (Trabant tulajdonos) utasom is, aki fikázta a Mercit (a taxit, amiben ült), és hülyézte az összes embert, aki Mercit vesz, mert az volt a rögeszméje, hogy: "A Trabantnál jobb autó nincs, csak drágább."
Most nem arról beszélek, akinek csak a Trabira volt pénze, arra is csak alig-alig, hanem arra (egykori bölcs utasom is vállalkozó volt), aki lazán meg tudná venni a Subarut, és a fenntartása (üzemanyag + kopó alkatrészek) sem okozna gondot, de inkább vesz ugyanannyiért vagy drágábban olyan autót, ami kevesebbet fogyaszt 1-2 literrel, de évente több milla az értékvesztése, a javíttatgatási költségei is horribilisek, de szerinte okosan döntött, a Subaru az csak a márkafanatikus hülyék, azaz balekok autója, akik a gatyájukat is ráköltik a hobbijukra a benzinkútnál.

Igen, a Moszkvicsnak sok nyűgje is tudott lenni (a Zsigán kívül melyiknek nem), de legalább jól adta elő, szerethető volt az egész performansz a stílusa miatt. Nagy Feró vagy Király L Norbi nyilván nem a legjobb énekesek az országban, de ha nem lenne más választásom, mint ők és a Kozsó vagy Fluor Tomi, akik ugyan több lemezt adtak el, mint az előbbiek, én akkor is a Moszkvicsot választanám.
Aki nem érti, annak úgyis secko jedno

kapitális 2013.09.22. 22:12:14

@Tippszmix: Vegyes használatban járkált vele, nem rakhatott rá full terepgumit.
Nekik a telepen volt egyébként rengetegféle terepjáró(B2500, Hilux, Ranger, ilyesmik voltak náluk akkor, ma meg nyilván az újabb verzióik), meg mindet használták is rendesen, így gondolom volt viszonyítási alapja, ami nekem sajnos nincs, mivel én csak egyszer vezettem.

ledo76 2013.09.22. 22:36:13

@DeezL: Pedig korszerűtlenebb volt a motorja (és a szintén gyenge anyagminőség plusz a három helyen csapágyazás miatt az sem volt sokkal tartósabb), mégis jobban húzott, gondolom az olasz eredet számított, de iszákosabb volt mint a Moszkvics. Az autók többi részét (pl fékek, úttartás) nem is érdemes összehasonlítani, akkora volt a Nagypók javára a különbség, de kétségtelen a Moszkvicsnak is voltak előnyei (pl: terepjáróképesség)

DeezL 2013.09.22. 22:57:50

@ledo76: ucccsó szoci autóm volt a nagy polski én szerettem.... volt ilyen Moszkvicsom is ,de azt eladni vettem csak nem volt vele komolyabb szándékom.. az eredeti Fiat 126 is jobb volt mint a lengyel változata

ledo76 2013.09.22. 23:20:47

@DeezL: Jó lett volna a Nagypolák (messze a legjobb KGST), ha a lengyelek jobban odafigyelnek az anyagminőségre (főleg a kaszninál) és ha nem a Fiat 1300/1500 motorját, hajtásláncát kapják meg hanem az eredeti 125-ösét, vagy legalább egy Zsiguli szintűt.

n53 (törölt) 2013.09.22. 23:57:42

@Én is itt vagyok: Ezt valszeg a jerevani radioban hallotta :)
Bar hasonlitott az M10-re, voltak azert elteresek, az oroszok pl alublokkot hasznaltak, cserelheto hengerperselyekkel, es a hengergeometria is mas volt. Az M10-bol modositott turbomotor, az M12 meg jo 20 evvel kesobb jott. Igazsagtartalma nem sok, viszont baromi jol hangzik, hogy a 412-esben BMW F1 motor (koppintasa) van :)

DrSzoke 2013.09.23. 02:40:53

@gazduram: Szinten zenesz,1970 vagy 71-ben IT4906 kombi moszkvics. 4-5 eves voltam,de annyi megmaradt bennem,hogy allandoan tolni kellett,mindig lerohadt,pedig ujonnan vette apam.Azt cserelte le egy 3 eves meg kormanyvaltos polszkira,azzal soha semmi beaj nem volt,amennyire emlekszem.

Józsi a guminagykeres 2013.09.23. 10:52:57

@1kutya: buktad. számlaszám privátban. :D

Józsi a guminagykeres 2013.09.23. 11:10:54

De valóban nem volt a nevemen Navara,néhány száz km-t vezettem a nagybátyámét. Meg ugyanennyit ültem benne. A másik meg faterom cimbijének a céges verdája.
Így hirtelen két dolog jut eszembe,ami nem tetszett bennük. Rokonom 17ekm-rel vette egy évesen kb. 5misiért,két év múlva 40-45ekm futással olyan csapágyhangja volt elindulásnál,hogy bántotta a fülem.(El is adta 1.8ért sikerült megválni tőle.) A másik céges navara meg egy terrano II-t váltott, 2.7TD-t. A terrano 8at evett a navara 13at...

becseit 2013.09.23. 13:46:19

Tisztelet a Moszkvicsosnak!

becseit 2013.09.23. 14:23:39

Москвич = moszkvai férfi

Én is itt vagyok 2013.09.23. 18:17:11

@n53: Különösebben nem számít de mégis csak az M10 volt az alap amit elloptak :)

Vu, de ja vu 2013.09.23. 19:35:58

@Én is itt vagyok: Nekem a jogsi megszerzésével egyidőben állt rendelkezésemre. Én imádtam, hátsó felfüggesztés miatt sima úton is folyton 'hömpölygött", ringatózott, ha a fék nem nyomta az olajat, akkorát lehetett fékezni, hogy a hátsó kerék alig érte a földet:-)))

Amikor le akartuk cserélni, a faterral végig jártuk a pesti Merkúr-telepeket egy 2140-esért, de egyetlen helyen volt, horror áron, így ott maradt. Egyszer arra értem haza, hogy egy sárga Dacia 1310 áll az udvaron. A dühöm határtalan volt, hiába próbált a fater megbékíteni, hogy menjek vele, milyen kényelmes meg jó... Szerencséjére nem jött velem, csak a Mindenható tudja, mitől maradt egyben a Dacia, mert meg lett úgy hajtva, hogy sok akkori autónak az az utolsó útja lett volna...

A Moszkvicsot állandóan berheltük a faterral, ha jó volt azért hogy még találjunk pár lovat, ha meg rossz volt, akkor azért. Az utazás és a szerelés is kaland volt (nyaralásra menet az út szélén cseréltünk hengerfej tömítést, egy Crova-készlettel meg a gyári számszámokkal). Azt hogy történni fog valami, már előre lehetett tudni, pl. hf-csere előtt csak parton felfelé nyomta a vizet a kiegyenlítőbe, onnan szájjal visszafújtuk a part tetején, 'oszt gyí Teee':-P) A Dacia is szerelős autó volt, de az máshogy, folyton azért kellett buherálni, mert egy idő után a legképtelenebb dolgok jöttek ki rajta... és hamarabb elrohadt a padlólemeze, mint amennyit a Moszkva kibírt...

Lomha 8V 2013.09.24. 12:06:24

Az létezhet, hogy nálunk volt egy ilyen Mini a '90-es években? Vagy már akkor is ritka volt?

A moszkvás ítélet nagyon király, minden elismerésem! :)

Legközelebb Lexus helyett Honda Legend, azzal nem lesz ennyi bajság, legalábbis úgy tudom. Kinézetre ugyanaz a doboz.

A bogár meg bogár. Jó, 'oszt kész. :)

DeezL 2013.09.24. 13:25:03

@ledo76: az enyém jó volt szerettem,jobban szerettem mint az 1200est pl.

ledo76 2013.09.24. 21:23:10

@DeezL: Jobb is volt, csak nem motorikusan, meg hamarabb elporladt.

Dennis01 2013.09.24. 21:33:09

Az Innocenti jopofa jarmu, kar, hogy mindent at kellett barmolni metrikusra rajta..

DeezL 2013.09.24. 21:42:50

@ledo76: igazából ilyen lótufuti,cuccolós szerszám hordozós autónak volt egy ideig...mellette ott volt az E21es:)
süti beállítások módosítása