150 ezer, hát ez is megvolt!

  2013. augusztus 14. - papptibi Címkék: belterj avensis tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

A minap bekövetkezett. Igen, a számláló átlépte a 150 ezret, ami igazából nem sok egy tizennégy éves kocsitól. Ebből úgy 57 ezret nyomtam bele én, mert hát nem vagyunk nagy menőkések.

DSC00212
A nagy pillanat: megvan a 150 ezer! Bocs, hogy poros a műszer, spontán fotó, nem sminkeltünk

Most aztán mindenki izélhet, hogy persze, mert a sok tesztautó...de nem. Higgyék el, ha egy mód van rá, inkább az Avensisszel megyünk nyaralni – a hosszú útjaink gyakorlatilag ebből állnak, illetve a húsvéti-karácsonyi nagyszülő-látogatásokból. A tesztautókkal ugyanis van pár baj. Egyrészt az időpontok kötöttek, másrészt sokszor nyűgös bepakolni, a csomagtartójuk kisebb, hisz nemcsak BMW 3-as GT tesztautók vannak ám.

És a vicc az, hogy a tesztautók java többet fogyaszt az Avensisnél, amivel legutóbb 7,3-mal jártuk meg Romániát. Ehhez képest előtte a dízel Kia Carens evett 7,4-et. Akkor már nem mindegy? Klíma van, hely van, és szeretjük. Nem mondom, biztos pár ezer kilométerrel több lenne benne, ha nem kellene néha tesztautóval mennünk, de egy biztos: ez nem jelentene tízezreket. Legfeljebb annyit spórolok meg így egy-egy évben, amennyivel alulmúlom a tizenötezres olajcsere-periódust. De az év leteltekor az olajnak úgyis mennie kell.

DSC02670
Így néz ki ma, az öt évvel ezelőtti állapotához képest van három húzás a sarkain, ebből egy a feleségemé, a többit névtelen hősök okozták a parkolóban

A Totalcarnál szinte kötelező műsorszám, hogy az ember kocsija legyen izgalmas, vagy öreg; a lényeg, hogy az üzemeltetése szívással és heroikus küzdelemmel járjon, amely aztán vonzó trollmágnesként, szerelős posztként manifesztálódhat az önök szórakoztatására, kedves olvasók. Hát én pont az ellenkezőjére vágytam, amikor megvettem, és kiderült, hogy a számításom bejött.

IMG 4998
Az utca névtelen művészeit is megihlette kihívó formavilága, színes egyénisége

Ha a család járműveit rangsorolnom kellene szopófaktor szerint, akkor hátul egyértelműen a Honda Xelvis motorom állna, de csak paraszthajszálnyival lemaradva a Toyotától: az Avensis gyújtáskapcsoló-betétje bemondta az unalmast tavaly, ez egy húszezres tétellel könnyített meg a pénztárcámat. És nagyjából ennyi, a többi a kopó alkatrészek cseréje (fékbetét és -tárcsa, gumi, ablaktörlő, ja és egy tűzkarika-csere) volt.

Az első hely határozottan a Suzuki Balenónké, amit a feleségem használ, de mint autó, a kis háromajtós bódéval és az 1,6-os motorral sokkal nagyobb élmény. Csak hát szétrohadt a bölcsője, az előző tulajok egy-két tákolása is visszaütött – ezeknek a javítására megy el a legtöbb idő. Imádom, mert sokkal jobban megy, mint az Avensis, hogy a fenébe ne menne jobban, ha 400 kilóval könnyebb, a motorja meg ugyanúgy 1,6-os?

IMG 1329
Az autó papírjai közt találtam a prosit, amin első tulajai kiválasztották a felszereltséget és az extrákat

Azon persze sokat törtem a fejem, hogy tényleg 93 ezer kilométer volt-e a Toyotában, amikor megvettem. Azt ugye tudjuk, hogy úgy 90-95 százalék az esély arra, hogy nem. Talán írtam már, hogy minkét kocsinkat úgy vettem meg, hogy egy métert sem vezettem. A Suzukinál a rendszámhiány volt az ok, meg az, hogy a kert úgy öt méter hosszú volt, ahol állt. Az Avensisnél a nepper nem akarta a kezembe adni, de mondtam, nem baj, vezessen csak, nekem az is elég. A hangja jó volt, nem zörgött, patika volt, mi kell még? 93 ezer km (haha), idős fogorvos bácsi (haha) második autója (haha). De úgy nézett ki, mint az új. Igaz, már előtte is láttam 280 ezret futott Avensist, az sem volt túlzottan lerongyolódva. Megvettem. Átírattam. Az már más kérdés, hogy most újra kérni kezdték tőlem az átírási illetéket.

IMG 1334
A szervizkönyv első szekciója, ezután kis szünet következik

Aztán a kezembe került a szervizkönyve. Az eladáskor nem is mutogatta nekem a csávó a papírokat, meg is lepett, hogy 60 ezerig márkaszervizbe hordták, és az előző tulaj akkurátusan vezette utána is a karbantartási melókat, km-rel és dátumokkal, egy külön papíron. Az ajtó melletti lenyíló apró rekeszben még a tankolási blokkokat is megtaláltam, így tudtam, hogy főleg szupermarket-benzinnel etették.

IMG 1335
Aztán már nem márkaszervizbe járt az Avensis. De mindent szépen felírt a tulaj

Aztán mi került még elő? Hát az akkor vadiúj, egy hónapos (!!!) Falken gumik számlája. Nem egy nagy szám, mint gumi, de vadiúj, nem is tudom, ki ad el így használt kocsit. Talán egy idős orvos, mivel valóban szerepel a dr. a neve előtt. Hogy idős-e? Valószínűleg igen, mivel a rádió apró gombjainak funkcióit kijegyzetelte egy papírra. Egészen pontosan egy megíratlan recept hátoldalára. Szóval az idősorvos-teória igazolva, nem hinném, hogy valaki ennyi melót feccölne az autó és a tulaj identitásának a meghamisításába. Vagy ha igen, megérdemli.

IMG 1338
A rádió kezelési kiskátéja, egy biankó recept hátoldalán

A másik nagy kérdés az volt, hogy tényleg 93 ezer km van-e benne. A tulaj feljegyzései alapján egy évvel korábban 80 ezernél járt, tehát nem irreális, de azért az ördög nem alszik. A kérdés már csak azért is feszített, mert ha valaki belepörgetett még 60 ezret az utolsó évben, és nem cserélt vezérműszíjat, az gáz. Kicsit izgultam is, de azért kivártam a 105 ezer km-t, mert alapvetően hihetőnek tűntek a dolgok. Mivel a Toyota-univerzumban keringő jó tanácsok alapján érdemes ilyenkor márkaszervizbe vinni a kocsit, ezt tettem. Kilométerenként egy forint volt a számla vége, de megerősítették: sokkal több km nemigen lehet a kocsiban.

De mindegy is. Az a lényeg, hogy működik.

IMG 1330
Ezt már én fizettem: a 105 ezres szerviz, vezérműszíjcserével

Voltak még apróságok, például a kormánytengely kissé nyiszorgott, ott, ahol a motortérbe kilép. Ezt a pontot azóta szorgosan WD 40-ezem, úgy egy-két évente. Persze kicseréltem a fényszórómagasság-állító tekerőgombját és az ötödik ajtó gumiütközőit. Ekkor írtam, hogy mivel nem nyöszörgött többé az ajtó, meghallottam a hátsó futómű kopogását. Aztán amikor Attilához, a szerelőhöz elvittem, mondtam, nézze meg és cserélje ki a stabilizátor-szilenteket, vagy a kutyacsontot, amit kell. Nem cserélt semmit, mert szerinte jók. Én meg káromkodtam, és hallgattam tovább a kopogást.

DSC04785b
Nem volt drága, így már 0 állásban nem jojóznak le-fel a lámpák

Aztán elkezdtem agyalni. Tegyük fel, hogy Attila mégsem hülye, a futómű jó. Akkor mi kopoghat még? Mondjuk az emelő, ami sosem állt stabilan a helyén. Kivettem. A kopogás megszűnt. Kicsit törtem a fejem, hogy mit tegyek, hogy jól álljon a helyén, végül arra jutottam, hogy kicsit széjjelebb tekerem, és máris befeszül a tartó acélnyelv alá. Azóta kussol.

SAM 4449
Ilyen volt a régi gumi, ettől zörgött az ötödik ajtó

Ennek ellenére ez az év a költések jegyében zajlik. A Falkenek megkeményedtek, de nagyon, pedig mintájuk még volt. Egy vidám felúszás után azonnal lecseréltem, majd Sipi ledrifteli róluk a maradékot, arra még jók ezek a megkeményedett, búgós gumik. Nagyon gyűlöltem már a végére, mindig vártam a telet, hogy a csendes téli Dunlopokat felrakathassam. De ennek vége.

Aztán elkoptak az első féktárcsák, az első, sikertelen felszabályzás után csere, újra. Már ekkor gyanús volt, hogy valami lehet az első futóművel, mert ezekkel is rázott fékezéskor. Aztán az új gumikkal is. Aztán az újracentrírozás után is. Szóval elmegyek egy futóműveshez, mert autópályán zavaró.

IMG 1340
Még ezek is megvoltak. A rádiót azóta lecseréltem, mert untam átvenni kazettára az MP3-as zenéket

Ezzel együtt nem szeretném azt a hitet plántálni senkibe, hogy ez egy elpusztíthatatlan autó. 150 ezernél igazából nem is lenne szabad több bajának lennie, a futómű, fék belefér, de a motornak, váltónak, mindennek bírnia kell. És a karosszériának is, rohadás nélkül. (Érdekes, a lányom ovis barátnőjééknek B Vectrájuk volt, 1-2 évvel fiatalabb kiadás, és rohadt. Úgy tűnik, ez a Toyotánál evidens, máshol nem feltétlenül.) Valójában ügyeltem rá, gondoztam, a szervizeket megkapta, miért is ne működne?

Egy biztos, eladni egyáltalán nem akarom. Sokat nem ér, mármint a piacon. Nekem annál inkább, mert az egész család szereti. Aztán majd 300 ezernél meglátjuk, hogy tényleg elpusztíthatatlan-e, addig kérnék egy kis türelmet.

(Utóirat: a Daewoo akksi, amivel vettem, még mindig jó, nem értem...)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr215460029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.14. 21:03:16

"150 ezernél igazából nem is lenne szabad több bajának lennie, a futómű, fék belefér"
Ilyen utakon? Az a csoda, ha nincs baja...
Nekem pár évente elmegy egy-egy kerékcsapágy (általában jobb). Szar utak, sok kátyú. Az akkurau rendszeresen szétrázódik Somogy és Baranya kiváló útjain.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.14. 21:05:41

@Gyurma73: Anyám ettől kapott gutát, amikor 150 volt az autómon a vezérléscsere, de még vagy 5-6 dologgal együtt, fékkel + műszakival :D LOL.

WhiteEagle 2013.08.14. 21:07:48

Jo auto az Avensis (legalabb is az elso szeria, a tobbirol nem tudok nyilatkozni). Tagas, kenyelmes, megbizhato, nem fogyaszt sokat. Az enyemben most van 157000 merfold (253000km), 1998 elejerol valo, szoval 15.5 eves. A korabbi autoimhoz kepest szinte alig kell ra kolteni, az elmult 2 evben peldaul egyeltalan semmi hiba nem volt, csak olajcsere stb kellett.

kultúrpesszimista 2013.08.14. 21:08:50

Mindez semmi. Én ismerek egy BMW-t, pont 45 éves, 1200000 km van benne, és gyári még minden, olajat is csak egyszer kellett cserélni, viszont a többi folyadékot magától termeli, egy speciális - Münchenben kifejlesztett - szabadalom segítségével.

WhiteEagle 2013.08.14. 21:09:38

@WhiteEagle: Meg annyit, hogy ahogy a Nepiteletben latom, valamiert MO-ra nem kerultek az 1.8-as benzines "szegenykeverekes"-bol. Pedig jo kis motor. Egyetlen ami kicsit hianyzik, egy hatodik, hosszabb sebessegfokozat.

mensh 2013.08.14. 21:11:28

150.000 km??? Be van járatva legalább! Previám pont ma lepte a 350.000-t , a Hiace-m 640.000-et kaparja .És mennek ,mennek,mennek..........

Nigger bácsi 2013.08.14. 21:16:06

teljesen korrekt az a 105E-es szerviz számla... hasonlóakat én is fizettem már Toyota márkaszervizekben... Van amit megéri náluk csinálni, valamit nem.

kuf 2013.08.14. 21:32:33

Tibi, most adtál egy tippet.. 10 éves corolla, vadi új első tárcsák, betétek, hátsó betétek, centírozott téli/nyári gumival is durván ráz fékezéskor. Alapban ezért cseréltettem első tárcsát, betétet, de mostmár hajlok arra,h felesleges volt :( Szóval futómű..

papptibi 2013.08.14. 21:38:36

@Ciri: Ezzel teljesen tisztában voltam, amikor bevittem a szervizbe. És az összeget is tudtam előre.
@WhiteEagle: Carinából volt itthon is ilyen lean burn motor itthon is.
@LAJBI: ez tény, de egy dízelnél a a megéri-határ magasabban van, szerintem.
@Rocko-: igyekszem, de kis türelmet:)

Jock Ewing 2013.08.14. 21:44:35

Nekem volt ilyen autóm 1998-2001-ig. 267ezer km-rel adtam el.
2005-ben valami hülye 127ezerrel árulta...... Wellcome to Hungary :-)

LAJBI 2013.08.14. 21:53:16

@papptibi: Attol fugg mennyi a beszerzesi ar, meg mennyire van 1 bites laba valakinek, valamint meddig akarja megtartani az autot. :) En evi 25K-val szamoltam a hatart kb. 5 evre, ebben az evben meglesz, kesobb nem biztos. Szoval ha nem, akkor vagy tovabb meg kell tartanom a verdat, vagy eladni amint lehet...

deak.atti 2013.08.14. 21:57:22

@papptibi:

Szia!

"(Utóirat: a Daewoo akksi, amivel vettem, még mindig jó, nem értem...)"

Mármint Delkor akku van benne, vagy Daewoo gyártmányú? A gyári Delkor nekem a Nubirában 7 évet bírt ki, azóta már 2 más típusú utángyártott akku volt benne, 3-3 évet tudtak működni ... :o(

Amúgy 150-ig nekünk sem volt semmi gondunk a Nubirával, pedig az nem Toyota, hanem egy ezerszer leköpött-lesajnált Daewoo. Második tulajos megkímélt családi autó volt, 104 ezerrel vettük meg, az előző tulajdonos az orrunk előtt írta alá az új Kia Cerato-ja papírjait a szalonban, ahol beszámíttatta a régebbi koreait egy újba. Egy jól szituált öltönyös úr volt, bár nem orvos. :o) 180-nál kellett levenni a hengerfejet, mert elpukkant egy vízcső benne télvíz idején, és Anya óvatosan hazagurult vele víz nélkül néhány kilométert, hátul a kislányunkkal. Nem akkor ment ki a tömítés, hanem a következő, mostanihoz hasonlóan döglesztő forró nyáron. Akkor csak a csövet cseréltem, feltöltöttem a rendszert, és nagy sóhaj, hogy megúsztuk, nem bugyog bele a tartályba. Majd nyáron elkezdte eszegetni, a vége felé már Budapest-Gárdony egy tartály hűtőfolyadék, visszafelé ugyanennyi. Na, akkor aztán zsebbenyúlós volt ... :o/ Most van benne 230 ezer, megint fogy a folyadék, már lélekben felkészültem, hogy ismét hengerfej le, de aztán kiderült, hogy a hűtő a ludas (ismét nagy sóhaj ...). Szóval, oké, hogy szép kerek szám az a 150 ezer kilométer, posztot érdemel, de nem akkora nagy fegyvertény egy 2000-es évekbeli japán autótól, hogy ennyit effektíve hibátlanul megtett. Ezt a technikai szintet ma már Dél-Korea is tudja produkálni ... :o)

DA

CorollaVVTI 2013.08.14. 21:58:34

@atesz: Carina Coupe, Belga idős úré, '82-ből, 76.000km. Itt áll már a garázsban, az utolsó 1500 én voltam.

Schütii 2013.08.14. 22:00:39

Azért én nyaralni, vagyis hosszabb utakra mégiscsak tesztautóval mennék, meg úgy általában is azt használnám ha lenne lehetőségem. Addig a saját autó pihen a garázsban/utcán, nem pörög bele a kilométer, nem kopik rajta/benne semmi és nem teszem ki koccanás vagy komolyabb törés kockázatának sem, akár saját hibás, akár nem. Megy ugye a tesztautókon van casco.

herkó 2013.08.14. 22:03:03

A 10 éves corollámban 105 ezer van, ugyanezzel a motorral,csak 1,4es, de most elbizonytalanodtam, mert eddig úgy tudtam láncos motorja van. Legalábbis ezt vettem ki a szervízkönyvből. Már nem hordom szakszervízbe, mert drága, és a pecsétet is külön pénzért adják. Valaki felhomályosíthatna, milyen is valójában.

mis 2013.08.14. 22:05:07

@papptibi:
Csak azért, hogy trollkodhassak egy kicsit: nem ártott volna megállni az autóval a kilométeróra lefényképezéséhez (kb 90.et mutat a képen)? Menet közben nem balesetveszélyes?

traxx 2013.08.14. 22:06:34

Attól, hogy nem márkaszervíz végezte, még kerülhet pecsét a kiskönyvbe, nem? Garanciát nem érinti(mert nincs), a munka korrekten el van végezve, akkor mi a gond? Vagy Toyota könyvbe csak a toyotás pecsét fog?

DrSzoke 2013.08.14. 22:08:25

@Ikukám: Akinel a sporolas az elso szempont,az ne vegyen premiumautot.A 4.4-es V8 bimmerbe 7-7,5 liter olaj kell.Sokba kerul? Igen.Dragallod? Suzuki swift...ennyi.

herkó 2013.08.14. 22:10:02

@traxx: Ha ezt nekem írtad, akkor elmondom,hogy van benne pecsét,csak nem a márkaszervízé.

DrSzoke 2013.08.14. 22:17:33

@deak.atti: Kina is. Ugyfelem great wall pickupjaben nemsokara 150 lesz,zero hibaval.

Hurri Kán 2013.08.14. 22:20:37

@DrSzoke:
Abban a főbb részegységek (motor, váltó, stb., befecskendezőrendszer, ha dízel, stb.) saját fejlesztésűek, vagy átvették mástól?

zootyo 2013.08.14. 22:25:46

Ez az autó nálad 300000km nél is ugyanilyen lesz, leszámítva a külső sérüléseket, amit nem te okozol.
Ebben semmi extra nincs.
Ez nem zsiguli.
Az enyémben 370000 van és fiatalabb mint az avensis. Egyáltalán nem érzem, hogy az élete vége felé járna.
A titok: folyamatos karbantartás és olajcsere valamint megfelelő bánásmód. Én 7-800000 ig nem aggódom. (TDI)
Évente 35-40000-et megyek.

Tippszmix 2013.08.14. 22:28:59

Nekem a t3-om 600.000 körül szarta össze magát, de szerintem már tekerten ülhettem bele, valójában lehetett az 800 ezer is... És ez melós kocsi volt, tehát nem volt dédelgetve, volt, hogy nem én vezettem, és visszahallottam az éjjeliőrtől, hogy akit ráültettem az úgy, ahogy volt hidegen nyomta ki a szemét, de mégsem lett hengerfejes! Azért ezt a t5 nem hinném, hogy bírni fogja. Ennél majd én is pezsgőt bontok, ha 150 ezer lesz...

Tippszmix 2013.08.14. 22:31:19

@Jock Ewing: Biztos csak tolatva használták, volt ilyen autóm nekem is :-)

230e 2013.08.14. 22:31:56

@atesz: Ezt az ember már csak legendának tekinti :-). Extrákat mennyire mérték benne bőkezűen, vagy üres volt a középkonzol?

akos696 · www.focusauto.hu 2013.08.14. 22:32:34

@malenykij polgar: Ez pontosan így van. Kopó alkatrészben meg lehet venni a gyárit a saját márkájában (mert ugye pl a toyota csak a kasznit gyártja) fele áron. De azon kívül bármelyik Gates, Contitech, Ina stb szettet nyugodtan bele lehet tenni Aisin japan vízpumpával fele áron.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.08.14. 22:34:19

Az én 1994-es e36-omban is 190 e km-nél gyári volt a kipufogó, a lengéscsillapítók, stb gyakorlatilag az első fékeken és a vízpumpán, görgőkön kívül minden, mikor idén eladtam.

Tippszmix 2013.08.14. 22:37:12

@Schütii: Ez így igaz, ezért jó a céges furgon is! Nyaralni nem, de elszaladni Szabolcsba, vagy ide-oda tökéletes, nem az otthoni kopik, avul.

Rocko- 2013.08.14. 22:46:26

@papptibi: én türelmes vagyok. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.14. 22:48:33

@Tippszmix: vetesd le t5 ös teljesítményét 60 lóerőre,az is bírni fogja,igaz nem fogsz 150 el száguldozni vele:-)

kovk 2013.08.14. 22:50:31

Az Avensis alapvetoen europai auto gyartasat tekintve, nem japan, az enyemet Angliaban gyarottak. Ebben meg a gyari akksi van 10 evesen (meg eppen az utolso T22-es szeria, 1.8 VVTi). Az indikatora meg mindig zold. Az akksi made in France. Vannak autok, amit ilyen, masokat meg mas filozofiaval terveznek es gyartanak, ennyi. Hogy hol, az kevesbe lenyeges kerdes. Viszont egy dolog jo az Avensis eseteben, hogy az europai beszallitok miatt jok a gyari alkatreszarak.

Nekem sincs eszem agaban sem eladni, bar a hatso ajto tamaszto gumi ebben is kezdi megadni magat... ;)

Joszip Zsugás Vili (törölt) 2013.08.14. 23:06:21

Ez is valami? Nálam ugyanilyen Avensis (2.0) 2007-ben lépte át a 300.000 km-es határt. Abból 100.000-ret én tettem bele.

Komolyabb probléma: kuplungcsere 270.000-nél.
Egyéb: gyújtótekrecs kb 250.000-nél.

Ezen kívül csak időszakos szerviz.

DrSzoke 2013.08.14. 23:14:49

@Hurri Kán: Igazabol fogalmam sincs.2 literes common rail,meggyozoen szedi a labat meg automataval is. Az olcsosag ugyan a kasznin es a belsejen kijon,de ennyi.Ratyi muanyagok,az elektromos ules allitogombja mar par honaposan is leesni keszult,de a futomu jo,a 3 eves muszakijat en csinaltam, semmit nem kellett cserelni benne.Fekek szepen egyforman fogtak,semmi nem logott.Ujonnan 3 ev vagy 100e km garanciaval a 4 kerekes 29900 dollar,ami egy 4-5 eves 150 ezret futott hilux ara.Ha valakinek munkaautonak kell utni vagni es belefer a 3-5 evenkenti csere,akkor uccu neki.

másik oldalon 2013.08.14. 23:28:37

@roppantokosan: Hülyének néznek a Wallisnál? Igen! Mégis odamész? Igen! Hülye vagy? Off Course!

Rocko- 2013.08.14. 23:40:12

@visszakettopadlogaz: szóljál ha bontani kezed.

:DDDD

kewcheg 2013.08.14. 23:56:24

Egy japánnál hányadik kilométernél kezd el megjelenni az olaj- alul? (féltengelyek,esetleg kardánkimenet...)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.15. 00:24:56

@Rocko-: ott meg nem tartunk :) szerintem lassan beujitok egy camarora. Muscle car KELL a "nemetek" melle!

Gyulimali 2013.08.15. 00:54:57

@kewcheg:
Az én Swiftemben 170 000km van, és már van szivárgó féltengelyszimmering.
@Post:
Kedves Tibor, most hogy fogod eladni "keveset futott, megkímélt, orvos, hölgytulajdonostól" autóként???

sz.s. 2013.08.15. 01:22:42

230ezer volt az Almera 1.6-ban amikor 12 évesen eladtam, 7 évig volt nálam, az olajcseréken kívül egyszer kellett egy ABS szeenzort cserélni a bal hátsó keréknél, ennyi. Most 210ezer van a C 180 kompressor-ban, eddig egy kormányösszekötő gömbfej, egy másik kitámasztó gömbfej, és a termosztát volt cserélve, összesen kb. 60-70 ezer Ft. Az olajat meg a fékbetéteket nem számolom, azt minden autóban kell cserélni. Most akkor miért ünnep a 150ezer???

Ottopappa 2013.08.15. 02:01:45

Daewoo Matizunkabn, ami ugye pici (800 ccm, 52 LE) 162 ezer van, oszt semmi baja... Pedig ez fele akkora ugye, mint az 1.6... Szerintem 150 ezernél még korai örülni. A duplájánál már esetleg el lehet kezdeni vigyorogni...

Picollo2 2013.08.15. 02:36:25

Végre egy normális cikk!

Nekem t25-ös avensisem van és hasonló problémák hasonló költségvetésben voltak. ezt lehet vállalni szerintem csak ebben most 236 ezer km van összesen négy év alatt mentem vele 100 ezret, ennél rosszabb autóm ne legyen sosem! :) ha teheted ne add el! :)

deak.atti 2013.08.15. 05:32:34

@Tippszmix:

Szia!

150-ig azért bírni fogja az is. Onnantól omlik össze az egész, mint a kártyavár. Kuplung + kettőstömegű lendkerék, generátor-szíjtárcsa, váltómechanizmus, lassacskán majd elkezdenek folyni a hátsó gátlók, pattogni a toronycsapágy, ja a lengókarszilentekről egy szó sem volt még ... nem egy T3-T4 széria, mit ne mondjak. :o(

DA

Ciri 2013.08.15. 06:09:42

@Ikukám:

Ha gratuláltál neki, akkor megfoghatjátok egymás kezét. Sok ész kell ahhoz, hogy valaki (főleg egy teherautón) 5 milliméteres tárcsával járjon.
Tehát nem 400 ezret bírt ki a tárcsa, csak kétszázat, de a sógorod kockáztatott vele még kétszázat.

Jaffar 2013.08.15. 06:25:47

@Gyulimali: az álmoskönyv szerint "hölgytulajdonostól" autót venni nem szerencsés dolog. Köztudott, hogy a hölgyeket nem zavarja az autó kattogása, furcsa viselkedése amíg gurul ês eljut vele A-ból B-be...

clior 2013.08.15. 07:27:34

Csak egy dolgot, de azt nagyon hianyolok minden autos oldalrol!
1998-as Renault Megane 190.000 km-el hasonloan hobatlan mukodeserol miert nem ir soha senki? Nem csak Japan tud elpusztithatatlan lenni. Barmelyik auto kepes jol mukodni ha van gazdaja es foglalkozik a kocsival, ha pedig igenytelen hasznalo, akkor par ev alatt is leamortizalja a Japant es a Franciat is egyforman.

Cockroach 2013.08.15. 07:32:15

@Ikukám: a wallistól használt bmw-t vettek 3,5 misiért, hazafelé az autópályán ledobta a váltót - !!!!! - telefon és tréler vissza, ahol még nekik áll feljebb.....friss sztori

Rocko- 2013.08.15. 07:36:39

@Jaffar: és bizonyos hölgytulajdonosok pedig megijednek mindenféle kattogástól és azonnal elviszik szervizbe, hogy mi baja, mert ők em értenek hozzá. azaz fixen karban van tartva.
no, ennyit a sztereotípiákról.

@clior: mert nem láttak még olyat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.15. 07:40:25

@Rocko-: jelzem, meredeken esnek a scion fr-s arak, ( alias toyota gt86 ) $19k volt ujonnan egy eve mar lattam $12ert is, HA nem v8 izom lesz akkor az. Meglepoen jo kis kocsi.

100 uj autobol van 5 ami "hetfoi", azokrol szolnak a remtortenetek, azokkal barmit csinalsz szetesik.

a maradek 95 bol van kb 10 ami "nagyon osszeallt", ( pl uj szerszamokkal keszult cuccok, nem egy egyhetes gyakorlattal levo munkas rakja ossze, meg a csillagok is jo szogben allnak mikor kijon a gyarbol, stb ) azokbol lesz az a feher focus ami szerepelt itt is, 700k al az orajaban gyakorlatilag gyari parametereket produklva fodarab javitas nelkul.

tobbszor elmondtam mar itt: ismerek olyan bmw 325 ( ami ugye 2800ccm -es ) kabrio tulajt szemelyesen aki 550.000milesnal jar ( merfold trollok kedveert kilometerben 550.000 x 1.68 = szamold ki kb 800.000kilometer ) a hiresen besz@ro automata valtonak semmi baja csak az auto gyari piros szine lett ugye kicsit narancsba hajlo.

ez - szerintem - szerencse kerdese is.

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2013.08.15. 07:56:17

Már megvettem a pezsgőt amit 300.000nél bontok majd, nemsokára :D

Schütii 2013.08.15. 08:08:35

@sz.s.: Az az ünnep benne, hogy "csak" ennyi, ilyen idős autónál. De nem, nincs itt semmiféle ünnep, szimplán posztot írt a mi papptibink azt kész.

pimpike_ 2013.08.15. 08:16:29

Ennek az autónak is a kor fogja betenni a nagykaput -nem a kilométer.

kovk 2013.08.15. 08:25:13

@visszakettopadlogaz: 1.609 a szorzo. Ha mar merfoldtroll. Amugy egyetertek, nekunk volt 550.000 km-t futott Xsara Piacassonk, fodarabhoz nem kellett nyulni. Kuplungcsere volt, meg stabpalcak.
Ismerosomnek 1.200.000 __merfoldet__ futott Peugeot 406 2.0 HDI van... Dobbenet. Es megy, nem fustol. Szoval tenyleg, a franciak is tudnak tartosak lenni.

Az Avensisem annyit tuti nem fog birni, de nem is az a lenyeg, ezek most igy jo autok, 10 ev folott occsoe', azt' kesz. Folosleges az ujonnan vett hibatlan 150.000km-es kocsihoz hasonlitani, mert az pont nem mutatja, hogy miert jo deal egy ilyen Avensis. Ez azert jo, mert hasznaltan is meg lehet venni occsoe' es nem kell a gatyadat rakolteni. Es akkor nem te alltad az ertekvesztes csekket.

Csalfa Romeo 2013.08.15. 08:43:37

@sabbath: Ennél a Toyotánál nem az az ünnep, hogy kibírt 150 ezret, hanem hogy csak ennyi van benne, nincs tekergetve, és ez manapság nagyon ritka...kicsit a régi időket idézi, ma is sok alig futott Zsiguli, Trabi meg Dacia van.

Csalfa Romeo 2013.08.15. 08:45:52

@DrSzoke: Már a Great Wall autóit is lehet kapni nálunk? A Shuanghuan CEO-ról tudtam, a BMW X5 koppintásáról. Csak nehogy kiderüljön, hogy Kína már rég nem a spájzban van, hanem nagy erőkkel rugdossa a nappaliajtót...hamarosan több európai autógyár vezetője elkezd majd templomba járogatni:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.15. 08:47:10

@kovk: vilageletemben azt hittem 1.68 a szorzo :)

ja, en imadok alig futott egy-ket eves kocsit venni magamnak, az uj ar 65-70% -ert :) nem hoz lazba hogy nem en pukizok bele eloszor, ennyi penzert atengedem az "elmenyt"

kovk 2013.08.15. 08:59:04

@visszakettopadlogaz: bocs a szorzotrollkodasert... De legalabb egyszerubb lesz az elet: ha siman 1.6-tal szorzod fejben, akkor se losz nagyon melle.

Az 1-2 eves verda, az sokkal jobb deal, mint az uj. Es amugy honnan tudod, hogy a munkas nem pukizott bele az ujba? Csak mert rajta van a folia? Ugyan... ;) Es ha meg ugy is van, hogy a folia vegig rajta van, a puki a folian keresztul is bediffundalhat az ulesbe. Sose buzlott at a camembert/kolbasz/stb a folian? Na, ugye.

De persze az ujhoz te rendeled meg az extrakat, a szint meg mittudomen. Szoval en biztatok mindenkit, hogy vegyen uj autot. - Mert akkor lesz nekem hasznalt. Es en elhiszem, hogy van, akinek ez szamit, kulonben nem elne meg az autoipar. Live and let live, ennyi.

gumirocker 2013.08.15. 09:18:57

Kb 1 éve egy 1998-as Toyota Corollám van, automata váltós. Szeretem. Múlt hónapban vittem először szerelőhöz - előtte egy gyerekorvosé :-))). Szerelő mikor érte mentem akkor lelkendezett, hogy nagyon örül, mert nagyon jó állapotban van a kocsi és nagyon jó kis darab. Ebből két dolog következik: továbbra is hozzá viszem az autót, mert akkor ez első látásra szerelem a részéről az autó iránt, és továbbra is maradok a Toyotánál, mint márkánál.

gumirocker 2013.08.15. 09:22:16

@Rocko-: megerősítem. Hallják és kérdeznek. Először férjet/barátot/bátyust, aztán ha azok is azt mondják, hogy ez nem normális, akkor amint tehetik viszik a szerelőhöz.
Akik nem, azoknak a kocsija azért olyan amilyen, mert agyatlanok egyébként is.

Rocko- 2013.08.15. 09:27:35

@gumirocker: naugye. de a típus egy gyors szemrevételezéssel vagy beszélgetéssel kiderül.

Plumper_ 2013.08.15. 09:33:29

igen, van ilyen a tündérmesékben.
meg a jobbkormányos, Angliából behozott roncsokon.
tényleg pillanatragasztóval vannak az 1. (esetleg 2.) tulajok belekötve a praktikus japán autókba.
túlzás, hogy 1 millióért is csak 15 éveseket kapni, vagy apró, semmire nem jó Yarist.

atesz 2013.08.15. 09:41:25

@230e: csak a klíma nincs benne. Ja, és teljes a dokumentáció az elejétől, számlákkal egyetemben. Elég régóta utazom régi merciben, de ilyet még nem láttam.

atesz 2013.08.15. 09:42:50

@CorollaVVTI: húúú... de gyönyörű lehet! Grat!

jobbos 2013.08.15. 09:45:43

@kovk: Az enyém is T22 1.8 vvt-i, 280.000 km van benne, ez a modellfrissítés utáni, elől a rácson van az embléma.
Ez sem japán gyártás, de kopó dolgokon kívül semmi baja.
Nemrég volt kuplung meg hátsó féktárcsa és fékpofa csere.
Sokan károgtak mikor megvettem hogy drága lesz a fenntartása, szervizek, alkatrész, de ez egyáltalán nem így van.

jewdi76 2013.08.15. 09:54:09

Megmondom mi lesz 300-nál. Az a mi 150-nél. Sőt, megmondom mi lesz 450-nél, kb az ami 300-nél, kissebb megingásokkal. Ezek a japán blokkok kb 6-800.000 km-ig gond nélkül elfutnak, de az 1 millió sem álom. Addigra kortól és használattól függően talán pár gumi vagy műanyag el fog érni, az alvázat elkezdi megenni a rozsda ha nincs megelőzve védelemmel, ezen kívűl nem hiszem hogy szívinfarktusba fog kergetni bárkit is a kopó alkatrészek cseréjén túl.

Palex 2013.08.15. 10:23:29

150e km nem sok.
Persze 10e km alatt is szét lehet gyilkolni, de 150e km, főleg vidéki használat mellett nem olyan komoly, mint sokan hiszik.
Előbb fog szétrohadni, mint bedögleni ilyen használattal :)

Jaffar 2013.08.15. 10:30:22

@Rocko-:
Hát tapasztalatból mondom, hogy a legjobban lelakott, legretkesebb autók tulajdonosai szinte kivétel nélkül nök.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.08.15. 10:30:26

@Schütii: Van Casco, csak általában van egy önrész is, ami simán lehet 10%, egy 12 millás tesztautónál egy ilyen beugró pont kiadja egy Avensis árát, ha odavered vagy arra ébredsz a vidéki panzió második emeletén, hogy az autó nincs ott a parkolóban. A saját autó meg saját felelősség, nem kell egész nap azt nézegetni, hogy a kordé körül lődörgő baseball-sapkás csávó csak azért nézte meg az új BMW-t, mert még nem látott ilyet, vagy azért, mert abból él, hogy ilyeneket lop. Egy sima koccanás is ultrabrutál szopás külföldön, nem egy tesztautóval.

Hurri Kán 2013.08.15. 10:35:27

@Rocko-:
És a szervizben sajnos sokszor fixen átbasszák őket :/

másik oldalon 2013.08.15. 10:37:04

@Ciri: Irónia? Szmájli a mondat végén? Mond valamit?

Rocko- 2013.08.15. 10:38:03

@Jaffar: nem tudom reprezentatív mintának venni.

@Hurri Kán: hjah. itthon, gondolom.

papptibi 2013.08.15. 10:42:37

@mis: nyilván olyan körülmények között fotóztam, amikor nem volt az.

pimpike_ 2013.08.15. 10:43:37

@jewdi76
"Megmondom mi lesz 300-nál. Az a mi 150-nél. Sőt, megmondom mi lesz 450-nél, kb az ami 300-nél, kissebb megingásokkal."

Ez az autó 300ezernél közel 30 éves lesz...
kb. 20év körül kezdenek a még ki nem cserélt silentek repedezni, revülni.
20-25 év között a beltér műanyag és gumi dolgai és a kárpitozás _rohamosan_ amortizálódnak -mivel elérnek..
25 év felett szinte bármi törik/mállik ami nem fémből van.

@Jaffar
"Hát tapasztalatból mondom, hogy a legjobban lelakott, legretkesebb autók tulajdonosai szinte kivétel nélkül nök."

+1
Női tulaj = háromdísztárcsás/égett kuplungos/karbantartásmentes guruló budi.

Hurri Kán 2013.08.15. 10:45:34

@Rocko-:
Igen.
Kint nem tudom, mi a helyzet, nincs információm.

jewdi76 2013.08.15. 10:51:15

@pimpike_: Ezt írtam én is, olvasd végig.

"Addigra kortól és használattól függően talán pár gumi vagy műanyag el fog érni"

Ciri 2013.08.15. 10:53:12

@Ikukám:
Részedről semmit nem mond a szmájli. Az elmúlt néhány napban annyi marhaságot összehordtál a hozzászólásaidban, hogy nehéz követni mikor poénkodsz.

pimpike_ 2013.08.15. 10:56:24

@jewdi76:
Persze, de nem "pár" műanyag/gumi hanem gyakorlatilag minden ami addig nem volt cserélve...
(az egyik autómnál pont ebben a stációban vagyok- akárhogy vigyázok/óvom)

másik oldalon 2013.08.15. 11:17:53

@Ciri: "nehéz követni mikor poénkodsz. "
Neked az élet is nehéz lehet, de vigasztaljon, hogy trollkodában jó vagy.

bigpond 2013.08.15. 11:19:38

Ez mind semmi, van egy 121 - es Mazdam , 296.000- km futott eddig, ebbol legalabb 120.000 km - t teszkos olajjal. A kompresszio, olajnyomas meg mindig annyi mint egy ujban.

kovk 2013.08.15. 11:25:10

@jobbos: Jaja, ez a kocsi jo deal. Nem eszik sokat, jo aron van szerviz. Nem swift arak persze, dehat azert nem is azt nyujtja. Nekem eddig egy lambda szonda ment el, ami meghibasodasnak mondhato, a tobbi az mind TMK. Hasznald egeszseggel.

Ha mar igy osszefutottuni 1.8 VVTisek. Hatha te is belebotlasz a dologba. Nemreg voltunk Franciaorszagban a kocsival es szembesultem a tennyel, hogy azoknal az E10 az alap, 95os benya alig van. Elvileg az EU-ban az alap benzin specifikacio az E10 mar vagy ket eve. Csak a nemetek elkurtak a bevezetest, szerintem ezert nem masoltuk meg le. ;) Az 1.8 VVTi kompatibilis, de azert itt van a netes csekkolo: vinrecall.toyota-europe.com/e10.aspx erdekes, hogy a 2.0 es a 2.4 VVTi Avensis bizonyos evjaratai nem kompatibilisek.

kovk 2013.08.15. 11:34:20

@kovk: Marmint ugy ertsd, hogy az E10 is RON 95, csak a mostani 95 specifikacioval ellentetben a max 5% etanol helyett 10% etanolt is tartalmazhat.

jobbos 2013.08.15. 12:09:46

@kovk: biztonság kedvéért lecsekkoltam, kompatibilisnek mondja az oldal.
Mondjuk én ritkán járok arrafelé, itthon meg a maxmotion-t öntöm a gépbe, a sima 95-ösből többet eszik a gép.
Vagy ez, vagy az ukrán 95ös, minden mással +1 liter/100km.

-gyaloggalopp- 2013.08.15. 12:12:13

Én úgy jártam, hogy egy nehézlábú 75 bácsitól vettem egy 1999-es Escortot csúszós kuplunggal és 123 ezer kilométerrel. Azóta kuplungcsere volt. És ennyi.

uarempty 2013.08.15. 12:31:47

@DrSzoke: azért a 4.4-es "bimmer" és a swift között van még lehetőség.Másrészről, ha már 4.4-es prémium kat, egyáltalán nem a bimmer körül nézelődnék, hanem valami normális és szép sport autót vennék, van sok.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.08.15. 12:43:08

@Jaffar:

Jaffar 2013.08.14. 20:17:13
@gergo:
Mán nem azért, de aki szerint egy autóra nem kell költeni (ez vonatkozik az újra is), az nem normális, vagy még sohasem volt autója.

Rengetegen vannak, akik úgy gondolják hogy megveszik az autót (használt-új, mindegy) és arra bizony 1-2-3 évig egy fillért sem kell költeni, mert minek, hiszen jó.

Schütii 2013.08.15. 12:48:58

@scheerti: Akkor gyakorlatilag az autós újságíró az egzisztenciáját teszi kockára a munkája végzése közben? Ezen az alapon az a zsurnaliszta járna jól, aki soha nem ülne tesztautóban? Vagy hogy van ez?

jobbos 2013.08.15. 12:57:25

@gergo: Sajnos ez elég gyakori, főleg a japánautó tulajoknál.
Valóban nem lesz komoly baja elég sokáig, nem is költenek rá mert "ez japán ez bírja", aztán ennek az a vége hogy 12-15 éves korukra lefingott lerúgott szarok lesznek, amin már minden csereérett.

dailyvicodin 2013.08.15. 13:18:39

@roppantokosan: kilométerenként egy forint, életem..

kitiltott, de seráfütty 2013.08.15. 13:47:35

Hát, ez a normális használat, amit a Tibi leírt. A legtöbb autó abból a korszakból éppen ugyanezt tudja, valamiért olyan 2000 körül minden autót elég jól sikerült legyártaniuk.

A Laguna nem hibátlan, nem hazudom azt (hogy "CSAK" egy váltó, hengerfej, motorvezérlő, stb. kellett hozzá, "AMÚGY HIBÁTLAN").

Az elmúlt három évben cseréltem:

-egy váltó/motortartó bakot, ún. "kutyacsont" (50 Euro)
i.imagebanana.com/img/vlypd9fb/Photo0051.jpg
-egy kerékcsapágyat (60 Euro + munkadíj)
-egy GYÁRI (1999!!!) akkumulátort (55 Euro)
-két külső kormányösszekötő (műszakira jobbnak láttam, habár nem lógott még, de a porvédő már megviselt volt) (40 Euro)

+ a normál kopó alkatrészeket, folyadékokat.

Ami most jön, az még egy hátsó kerékcsapágy. Lassan a kipufogó is megérik a cserére, ami igazságtalan, mert a cső kezd kilukadni mindenhol a dobok körül, miközben a dobok meg tök jók még. Egyelőre gázkéményesek által használt aluszalaggal meggányoltam.

A lámpát kellett még felpolírozni, mert matt volt, de másra nem emlékszem, amivel szívatott volna a "FOS FRANCIA". Mondjuk amióta hozzányúlt a szerelő, kis rázás van nagyobb fékezésnél, gyanítom kalapács érte a féktárcsát. Hogy rohadjon meg.

Szóval évi 100 Euro körül volt a "nem tervezett kiadások" listája. Sok ez egy 14 éves autónál? Nem hinném. Persze nem dédelgetek álmokat, 18 éves korára kb. össze fogja már teljesen fosni magát, rengeteg apróság kéne majd addigra rá és nem fogja megérni rákölteni. Akkor majd szét lesz bontva és a maradék meg vasnak leadva.

Nem találom a 100.000 mérföldes állást, így itt a 88888:
i.imagebanana.com/img/ned3gxr5/Photo0097.jpg

szemeteske 2013.08.15. 14:11:16

A "Daewoo akksi" jó eséllyel egy átmatricázott Rocket, amit a Global Battery Co. Ltd. Korea gyárt, ami egy 60 éves cég, csak idehaza a kutya sem ismeri Őket, pedig olcsó és jó.

Bambano 2013.08.15. 14:23:13

öreg, ha nem adod el a toyotádat, akkor neked csak csütörtöki címlap jut, nem úgy, mint Csikósnak vasárnaponként :P

Bandit12 2013.08.15. 14:25:33

Jó autó. Az enyém 2000-es benzines. A héten fordult 300.000-re. Korához képest minden rendben. Teljesen elkopott váltó gomb, szét kopott bőr a kormányon, de teljesen jó a gép, szerkezetileg semmi baja. A feleségem imádja a mérete miatt, én meg a 150LE miatt.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.08.15. 14:52:19

@Schütii: Nem tudom, nem vagyok autós újságíró. Viszont egyszer régen, még az 'ántivilágban( úgy 3-4 éve)megkeresett egy másik magyar online újság főszerkesztője, hogy teszteljem(nagyarc-üzemmód OFF, a tesztből nem lett semmi) az akkor zsír új Alfa Mito valami sportos változatát, ami akkoriban egy hatmilliós autó volt. Tőle hallottam ezt a sztorit a 10%-os beugróról, gondolom más magyar újságoknak is hasonló feltétellel adták oda azt az autót. Azóta lehet, hogy változott a világ, és az is lehet, hogy ez a 10% csak ennél az Alfánál volt, franc se tudja, mert mint írtam, nem teszteltem a kocsit. De nem a 600 000-es önrész miatt:)

DeezL 2013.08.15. 17:07:51

mindegy ez az autó sokáig jó lesz! én itthon ezért nem igazán veszek autót,mert kitudja hány km van benne,autóim 90%át külföldön vettem nem is voltak különösebb problémák velük.ott kinnt tapasztalataim szerint valóban annyi km van amennyi

Cockroach 2013.08.15. 22:58:51

@dailyvicodin:

Cica! mer' a papptibi má' javította! ;)
süti beállítások módosítása