KGST-kemping

  2013. augusztus 09. - streetsta Címkék: kgst

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Péntek este még  Totalcar autósmoziban voltunk, éjjel egyig beszélgettünk a többiekkel. Közben Prokeeval megegyeztünk, szombaton letrabantozunk Balatonakaliba, ahol a vízparti kempingben családias hangulatú szocialista autós találkozót rendeznek. Rézmányiról, aki az elején még jönni akart, bebizonyosodott, hogy papírkutya. A korai indulásnak már a gondolatától is szédülni kezdett, mondta, ő inkább vasárnap megy szabadtéri programra, megnézi Kecskeméten a repülőnapot.

Fél nyolcra ígértem magam Prokeehoz, mert úgy legalább esélyes volt, hogy nyolcig megérkezem. Sosem jártam még náluk, picit el is keveredtem, és egy nyári szombat reggelén úgy be tud dugulni az emnullás, hogy motorral sem egyszerű haladni. Ezzel együtt nyolc előtt már a kormányon pihent a bukósisakom. A matt katonai zöldre mázolt Trabi frissen mosva várt az indulásra, a szerszám-szombatos videókból sokaknak ismerős Rozi a hátsó ülésen grimaszolva sürgetett.

IMG 4905
Villámtempóban autógázt vételeztünk, ablakot le, könyököt ki - irány az M7. Igen költséghatékonyan lehet portyázni egy benzin-gázos négyütemű Trabival.

IMG 4914
Nem kellett sokáig várni, hogy a normálisan közlekedő autósok közt megjelenjen egy agyalágyult, és a láthatóan egyre sűrűbbé váló forgalomban nekiálljon szlalomozni
IMG 4910
Hazudnék, ha azt mondanám, nem számítottam erre. De azért nem örültem, a menetszél elviselhetővé tette a kánikulát, de ha itt fogunk rostokolni, az erősen ront a komfortérzetemen
IMG 4915
Pillanatok alatt bitang hosszú, tömött sorok alakultak ki. Egy rendőrautó szirénázva száguldott el a leállósávban
IMG 4924
O-ó! Amíg nem csak a piros világít nincs nagy baj, de meg kellene előzni, hogy felforrjon a hűtővíz
IMG 4921
Gyakorlott autósok a bazmeg-szituációt elkerülendő, ilyen helyzetekben maximumra tekerik az utastér fűtést, és teljes gőzzel járatják a ventilátort. Így hatékonyan lehet csökkenteni a hűtővíz hőmérsékletét, és hatvan fok környékére emelni az utastérét
IMG 4920
Ennyi volt az egész. Két autó összekoccant, és a leállósávban zajlott a rendőri intézkedés. Persze, mindenki jól megnézte magának, ezért kilométeresre duzzadt a sor. Innen viszont már szabad volt a pálya
IMG 4925
A Balaton mellett találkoztunk az első Trabival, rögtön egy ilyen csinos kis púpossal. Természetesen integetéssel üdvözlik egymást a trabantosok. Itt már Rozi öt percenként kérdezte, mikor érünk oda, mi pedig igyekeztünk megnyugtatni, hogy már csak egy óra. Természetesen fél óra elteltével is egy óra volt a válasz, és Prokee gyakran kimutatott a csillogó Balatonra: "Nézd Rozi, még egy Balaton, csak ez egy másik!" Kell a kiképzés a gyereknek
IMG 4930
A kemping bejárata. Nem kellett kérdezősködni, jó helyre jöttünk-e. Aki ennyiből nem jött rá, az tényleg eltévedt
IMG 4935
Bent aztán volt minden, így Romet Pony alakulat is
IMG 4934
Igen, egy Dacia, sátras utánfutóval
IMG 4936
Meg még sok Dacia. Kihaltak az utakról, a magyar Daciák nagy része visszakerült Romániába
IMG 5032
Na, majdnem ilyen Daciám van nekem is, csak az Dacia, és nem Renault 12, mint ez itt. Meg sárga, nincs rajta oldalsó díszléc, és pillanatnyilag egy üres, fényezetlen bódé. Egyszer összerakom, az volt apám második autója, és az első, amire már én is emlékszem
IMG 4941
Katonai, vászontetős, vászontetős-katonai Trabant. Tramp, nem Kübel, ezt meg kell jegyeznem, mert különben a Prokopp beleokoskodik a végén. De nem a Koncz Janié, az mostanában ócska kifogásokkal menti ki magát, még a Belsőség-találkozó alól is. Dolgozni kell, cöccö, azt bárki mondhatja...
IMG 4969
Hipermodern, LED-es visszajelzők tájékoztatnak az üzemanyagszintról, vízhőmérsékletről, és még egy gazdaságos vezetést segítő műszer is került a Wartburgba. Hogy ennek a darabnak a gyártási évében hogy nézett ki egy nem szoci autó belseje, azt most ne feszegessük
IMG 4982
Nagy becsben van tartva ez a Trabi: egy vadonatúj Sprinter platóján, ponyva alatt szállították a helyszínre
IMG 4989
A magyar kisipar válasza a nyugaton megjelent tetőcsomagtartó-box divatra.Kicsit üvegszálas, kicsit nyers a kidolgozása, de legalább volt. Figyeljük meg a Trabant csomagtér-zárakat a boxon
IMG 5028
Volt, aki még az árnyékba állított Trabantját is ponyva alatt tartotta
IMG 5034
Dél felé elindultunk lángosost keresni. Közben egy kasseli Trabantra bukkantunk a szomszédos kempingben. Sajnos a gazdáinak nem tudtunk szólni, hogy egy házzal arrébb egy csomó márkatársra lelhet
IMG 5041
Lángosost a szomszédos falvakban sem találtunk az út mellett, de levetett haditechnikai eszközöket igen. Látványos a felhozatal, közvetlenül a volt zánkai úttörőtábor bejárata melletti parkban vadászgépek, helikopterek és tankok várják az ilyesmire fogékonyakat
IMG 5048
Naná, hogy összefotóztunk a T-72-es harckocsival az olivgrün Trabit. Lángost nem vettünk, maradt a kemping büféjének hamburgere, szendvicse. Rozi tündér lány, jól viselte a két infantilis majom autós tobzódását
IMG 5060
A kempingbe visszaérve lőttem mindenre, ami nem mozgott. Tökéletes ízléssel összerakott darab, meg kell hagyni. A hozzátartozó lakókocsit nem fotóztam le, pedig az is megér egy misét
IMG 5197
Egyedi átépítésű kabrió. Volt púpos Vareszből gyárilag is nyitott tetejű, de ritka mint a fehér holló, és drága, mint a kolumbiai fehér por
IMG 5062
Számomra a kombi ezerkettesnél nincs szebb Lada. Nem, még a VFTS sem rúghat labdába. Csak ha a VFTS technikát egy kombi ezerkettesbe szerelnék be. Mondjuk egy olyantól akár sírva is tudnék fakadni
IMG 5063
Az igazán rutinosak mindenre készültek, még egy Babetát is becsomagoltak az útra. Nagy ám egy ilyen kemping, elkél a segédmotor
IMG 5065
Ezek a kis szürke egerek mára már feltűnőbbek, mint egy fullos A8-as. Az OT rendszámos mellett olyan Trabant-szag felhő gomolygott, hogy az önmagában időutazásra vitt
IMG 5113
Na, ha semmi mást nem láttam volna a kempingben, csak ezt a taxinak dekorált Daciát, már megérte volna. Azt hittem, már sosem fogok élőben látni ilyen utólagos csomagtartófedelet
IMG 5137
A korabeli (nyolcvanas évek közepe-vége)lámpavédő olyan extra, amiről már magam is megfeledkeztem
IMG 5170
A daciások beálltak egy csoportképhez. Ők az igazi lázadók, a veteránozók, youngtimerezők feltartott középső ujjai. Ők azok, akik lenézett, megszólt autókba lapátolják a pénzüket, mert tojnak rá, ki mit gondol róluk és az autóikról
IMG 5189
Tessék, ők az igazi vagányok. Több levélnyi Leszarom-tablettát kell lenyelni, hogy az ember Daciával nosztalgia-autózzon
IMG 5227
Prokee, bár órákig tartotta magát, estefelé kíbújt belőle a díszléc-troll
IMG 5109
Lengyel gyártású Predom Prespol N-126 típusú lakókocsi. Nem véletlen a 126-os szám a típusmegjelölésnél: a Polski Fiat P126 által is vontatható, könnyű lakókocsi. Még Kanadában is árulták, Taurus Cadet néven
IMG 5182
Prokee és nyakában a szerszám-szombat videók sztárja, fogadott lánya, Rozi. Nap végére már mindenki kicsit megviselt volt, a Balaton, a hamburgerek és a palacsinták megtették hatásukat
IMG 5212
No igen, így kell befejezni egy tökéletes nosztalgia-szombatot: naplemente, Balaton, a kétüteműkből gomolygó, szúnyogriasztó kék füst

Már sötétben indultunk haza, a hőség kicsit sem csökkent. Ennek örömére Prokee ismét feltekerte a fűtést - sztráda-tempónál elkél a hűtőrendszernek egy kis segítség. Lekurblizott ablakkal már otthonos 45-50 fok körül volt a belső hőmérséklet, így elégedetten horpasztottam egy kicsit. Miután szemérmetlen mennyiségű főtt kukoricával és amerikai palacsintával zártuk a napot (kösz, Hetti!), azzal váltunk el, a nagy sikerre való tekintettel a programot - kis változtatással - megismételjük, augusztus 10-11-én, az alsóörsi kempingben találkozunk. Ugyanis a hétvégén Trabant-Wartburg Klub találkozó!

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr545453022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

roshen 2013.08.09. 08:03:05

Apróság, de az a tank az egy T-72-es :)

prokee · http://prokee.blog.hu 2013.08.09. 08:05:07

@roshen:
Jó, jó, de mi az autó előtte? :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.09. 08:18:49

@roshen: Igen, igazad van, a szoknya hiánya megvezetett. Pedig csak a kerekekre kellett volna jobban figyelnem. Javítottam. Illetve nem is, eleve ez volt odaírva, csak te rosszul olvastad.

mindegy ha szereted 2013.08.09. 08:20:11

Frankó lehetett!
Polgárpukkasztó, nosztalgiázó, és valószínűleg ritka élmény.
A pályás képen látszik, hogy a mentősáv intézménye "működik"...(?)

Schütii 2013.08.09. 08:28:10

Sipos Úr a király! Mondtam már? Azok a képalák! Önmagukban is elégendőek lennének. A képekkel együtt persze..

Schütii 2013.08.09. 08:30:17

Lehetséges-e, hogy az a 600-as (P50, P60 mittudomén..) motorháztető és annak hűtőnyílástalansága erősen befolyásolja egy vízhűtéses motor hőháztartását?

HakapesziM 2013.08.09. 08:31:41

Ezek a Trabantos, Daciás, KGST - sátoros képek. Tiszta nosztalgia, gyerekkorom, 80' - as évek Bulgária. Nekünk is Daciánk volt, már Jugóban eldugult a rossz benzintől, nemzetközi kemping - összefogásban javította meg faterom. Seftelés a benzin utalványokkal, hiánygazdálkodás, egy rakat alkatrész az útra, ablaktörlő lapát leszerelése mielőtt ellopják, hasonlók. Igazi kaland volt még akkoriban az autózás.

prokee · http://prokee.blog.hu 2013.08.09. 08:31:59

@Schütii:
Maximálisan lehet, bár már szinte a használhatóságig szelidítettük - már amennyiben a +40 fokban néha fűtéssel utazás annak tekinthető.

Schütii 2013.08.09. 08:32:42

Prokii! Végre egy férfi, akit nem a fekete póló tesz azzá!

deak.atti 2013.08.09. 08:40:16

Sziasztok!

Ez a hátránya, ha valaki telepített lakókocsit foglal ... kiesik a vérkeringésből ... :o( Legközelebb áttolom a motoromat a Trabik közé, hátha bekerül az is a Galériába. Meddig maradtatok? Mondjuk, én leléptem 18 órakor, FEZEN-re, Deep Purple koncert okán. Megfőztem a kaját, zuhany, és tipli át Fehérvárra. Ettetek? MG azt mondta, úgy elfogyott, hogy Krisztivel feleztek meg egy adagot ... ;-)

DA

DA

kzolee 2013.08.09. 08:46:01

"Prokee, bár órákig tartotta magát, estefelé kíbújt belőle a díszléc-troll"

Ezen azért röhögtem rendesen. :D

Hurri Kán 2013.08.09. 09:50:24

Nagyon jó írás és képek. Egy kétütemű Trabit de kipróbálnék most, hogy el ne felejtsem, milyen volt vezetni. :)

Palex 2013.08.09. 09:57:13

Nagyrészt ezerhármas Ladán szereztem a vezetési rutinomat, de nem hiányoznak ezek a sz@rok.
Fűteni nyáron? Mindig szerelni?
Kell a francnak.
Én vezetni szeretek.

kvcsoliver 2013.08.09. 10:33:56

Roziról mindig Telós Bandi 504-ese jut eszembe, sorry :D

kvcsoliver 2013.08.09. 10:33:56

Roziról mindig Telós Bandi 504-ese jut eszembe, sorry :D

Tizenkettő 2013.08.09. 10:35:57

@Palex: Te ne haragudj de akkor minek olvastad el? Ne haragudj de szerintem ebben a posztban marhára senki sem kíváncsi a véleményedre. Vegyél új autót, és akkor minden nap boldog lehetsz mennyire jól válaszottál.

Palex 2013.08.09. 10:49:34

@Tizenkettő: Nem haragszom :)
Egyébként nem új autóról, hanem jó autóról beszélek.
A kettő nem ugyanaz. Szerintem.
Amúgy meg nem azt mondtam, hogy nem érdekel, hanem, hogy nem kéne otthonra ilyen.
Egy poszthoz egyébként is csak úgy lehet hozzászólni, hogy egymás f@szát szopkodjuk, vagy mi?

szabi1983 2013.08.09. 10:51:09

Köszi a posztot. Micsoda emlékek ébrednek bennem is. Én fiatal korom okánn csak kétszer mehettem kempingezni a szüleimmel a román tengerhez de az emlékek ma is élnek. Már akkor autóbuzinak készültem, így számomra egy paradicsom volt. Ha egy ismeretlen autótípusra akadtam órákig nem tudtak elvontatni mellőle. Nem sírom vissza azokat az időket és autókat de egy ilyen időutazásra én is befizetnék.

Tizenkettő 2013.08.09. 10:53:00

@Palex: Nem nem a szopkodásról van szó, hanem arról, hogy volt egy találkozó, ahol egy csoport összegyűlt akik szeretik amit csinálnak, erre te idejössz és belefosol a képükbe és leszarozod amit csinálnak. Szerinted ez normális dolog? Nyilván mindenkinek megvan a véleménye, de nem gondolom, hogy ezt így kellene kinyilatkoztatni.

szabi1983 2013.08.09. 10:55:52

@Tizenkettő: Annyiban igaza van a srácnak, hogy szoptak faterék eleget ezekkel az autókkal. Na de az idő megszépíti a dolgokat és egy hétvégére ujra fiatalok lehetünk egy ilyen helyen, ujra a mienk lehet a legszebb piros lada a kempingben. Apropó ladások hogy nem voltak?

Tizenkettő 2013.08.09. 10:57:56

@Palex: És attól, hogy neked volt egy szarod amivel nem lehetett közlekedni az nem azt jelenti, hogy az összes többi is az volt max azt hogy nem értettél hozzá, meg az sem aki tákolta neked. Nyilván nem olyanok voltak ezek amit egy mostani autó, de azért akkor is mindenki eljutott mindenhova, és használható tárgyak voltak.

Gomulka Béla 2013.08.09. 10:58:48

@streetsta: Mennyi vas! A Trabant fém / nem fém arányát is számításba véve a Zwickau kétéves kapacitása kijott volna egy ilyen ostoba, zold csótányból. (Bár, mintha valahol olvastam volna, hogy a tankban is volt Trabant-panel anyag. Vagy valami hozzá hasonló, beleszuszakolva két réteg vas kozé, nem tudom hogy miért. Talán a proletár-internacionalista szolidaritásból kifolyólag. És, hogy állítólag homokkal is próbálkoztak, mondjuk a bolgár-szovjet barátság jegyében. Szerintem az egész tankot homokból kellett volna csinálni, csak rám nem hallgat soha senki.)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.08.09. 10:59:50

Jó kis nap lehetett :) Szépek azok a Trabik :)

Palex 2013.08.09. 11:09:23

@Tizenkettő: A cikk is lesz@rozza őket, ha elolvasod. De ez szerelem, nem érdekli őket a szívás. Ez erről szól.
Én csak annyit mondtam, nekem ez nem hiányzik, hiába ebben nőttem fel.

Egyébként a kérdéses Lada, amit lesz@roztál, a maga nemében a legjobbak közé tartozott, nagyon pöpec volt motorikusan is, bárki, aki ment vele, mind a csodájára járt, mert nem ehhez voltak szokva. Ennek ellenére közelébe sem volt a kortárs nyugati autókhoz képest.
És igen, mindenki eljutott vele oda, ahova akart, csak éppen már egy szinte egy Balatoni túra előtt is töviről hegyire át kellett nézni, nehogy út közben rohadjon le. Mai átlag futásteljesítmények töredékét lehet velük abszolválni.

citrix 2013.08.09. 11:13:22

Mozgalmas a hétvége:Alsóörsön Trabi-Waresz találkozó,Komáromban amerikai autók adnak randevút.A Trabizás egy életérzés,nem simán eljutás A-ból B-be.Volt részem belőle a nyolcvanas években mint utasnak:elmondani nem lehet,csak átélni,pláne ha egy fiatal szőke bombázó a sofőr :-)

1127ccm 2013.08.09. 11:24:13

Huu. Koszi. Az a csomagter-toldat gyerekkorom kedvence volt

Tizenkettő 2013.08.09. 11:35:07

@Palex: Szerintem nem szarozza le, lehet mást olvastunk. Nekem nincsenek rossz emlékeim a keleti autókról. Nyilván voltak szerelések, de mindent meg lehetett oldani egyszerű szerszámokkal. És attól, hogy akkor mindenki nyugati autóra vágyott mert státusszimbólum volt attól nem feltétlenül kell ezeket leszarozni. Nyilván előrébb jártak a kelethez képest, és a keleti autók nagy része valamilyen licensz vagy másolat volt, de nekünk akkor is ez a történelmünk, én nem a kaliforniai import SLK meg a tököm tudja milyen nyugati autók. Itt ilyenek voltak, ezek határozták meg a mindennapjainkat minden jó és rossz dolgukkal együtt. De attól nem kell szarozni. Kapcsolj másik csatornára ha nem tetszik, már megteheted, nem úgy mint régen, és örülj neki hogy most szabad ember lehetsz. Vagy legalább is annak hiheted magad. És ne rontsd el sok ember kedvét azzal hogy elkezded itt szarozni azt amit ők csinálnak. Ők ezt szeretik, te meg a nyugati autókat. Nekik jó emlékeik vannak neked nem. De ettől nem kell ilyen stílusban leszarozni valamit amiért ők rohadt sokat dolgoznak a szabadidejükben, hogy fennmaradjon belőle valami.

We make the world a better place 2013.08.09. 11:39:28

"Apropó ladások hogy nem voltak?"
A LADÁSOK hegyi utakon drifteltek eközben. :-D

"csak éppen már egy szinte egy Balatoni túra előtt is töviről hegyire át kellett nézni, nehogy út közben rohadjon le. "
Amelyik autót nem nézed át rendszeresen,arra sokáig nem kell költeni, majd egyszerre sokat kell.
"Mai átlag futásteljesítmények töredékét lehet velük abszolválni."
Szomorú, hogy 1970-ben nem tudtak olyan minőségű alkatrész- és kenőanyagokat használni, mint most...de van már helyette tervezett avultatás. :-D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.09. 11:42:42

@Palex: @Tizenkettő: Srácok, srácok, ne essetek túlzásokba. Az emberek általában helyükön kezelik ezeket a kocsikat, csak a legelfogultabbak állítják, hogy az övéknél (hogy ez most Lada, Dacia, Trabant, Wartburg, Skoda, vagy bármi más, az mindegy) jobb a világon nincs. Látnunk kell, hogy a maguk korában voltak évek, amikor még korszerűnek számítottak, majd jöttek évtizedek, mikor már a gyárból kigurulva is elavult gépek voltak. De ez hozzátartozik a történethez, pontosan úgy, mint a kisipari kiegészítők, a hiánygazdaság kitermelte okosságok.
Ezeket épelméjű ember nem sírja vissza, de velejéig gonosz az, aki nem fogja fel, hogy embereknek teljes joggal lesz párás a tekintetük, mikor ilyen emlékei tolulnak fel. Egy letűnt, remélhetőleg soha vissza nem térő korszakot idéznek - meg a fiatalságukat. Ez már úgynevezett történekem, méghozzá a mi (értsd magyarok, kelet európaiak) történelmünk.

ledo76 2013.08.09. 11:43:31

@Palex: A Zsigulikat pont nem kellet állandóan nézegetni és ha tönkre is ment valami rajta, 10-ből 9-szer hazahozott. Egyébként voltak olyan szoc. autók amiket tényleg állandóan szerelni kellett. A nyugati kortársaik pedig a 70-es évek első fele (hiába gyártották még 20 évig), azok a járgányok is bütykölősebbek voltak a maiaknák és ár-érték arányban nem is biztos, hogy jobbak. A modern autókon valóban ritkábban romlik el bármi, de ha igen esélyesebb a tréler. A véleményedet pedig leírhatod természetesen, de ez így tényleg mások szórakozásának lefikázása.

Tizenkettő 2013.08.09. 11:47:41

@Tizenkettő: És nem azt mondom, hogy a régi rendszer jobb volt, mert nem,(mondjuk ez sem jobb semmivel sem, csak más mozgatja azt a bizonyost ami ígyis úgyis a mi seggünkben fog kikötni) de a történelmünk ezekhez az általad szarnak megbélyegzett fosokhoz kötődik nem pedig a nyugati csodákhoz.

Tizenkettő 2013.08.09. 11:54:14

@streetsta: Persze ezt tiszta sor, de attól nem gondolom, hogy le kellene kapásból flegmán szarozni az egészet, mivel ezzel azoknak az embereknek a munkáját is minősíti akiknek ezek a "szarok" igen sok pénzbe és energiába kerülnek. És ha ők ezt nem tennék akkor lehetne nézegetni a képeken a történelmünket, illetve a könyvekben olvasni róla.

Csalfa Romeo 2013.08.09. 11:54:45

Az 1200-as Lada kombi és a Daciás képek láttán szinte csorog a nyálam...nap, mint nap körbevesz minket a sok, szinte tök egyforma modern eldobható kocsi, és néhanapján, mikor ilyeneket látok, nem szégyellem, birtoklási vágyat ébresztenek bennem. Csak a benya ne lenne olyan piszok drága! Ez ítélte halálra a régi keleti autókat, nem a rozsdásodás, meg a korszerűtlenség, a megbízhatatlanság...

Amúgy nem igaz, hogy a régi Daciák eltűntek az utakról, csak "autóbuzi" szemmel, alaposan kell figyelni a forgalmat a hétköznapokban, és lesz ott még Nagypolski, Moszkvics, Zastava meg szerencsésebb napokon Volga is, higgyétek el...

ledo76 2013.08.09. 12:08:47

@Csalfa Romeo: Hát ez azért típusonként változó, mert azért szép számmal voltak megbízhatlan és/vagy rozsdaboglya típusok. A Daciák nem véletlen tűntek el, mégha az eredeti fazonú kimondottan kívánatos formájú, mai szemmel is. Nekem a 2103-as a non plus ultra, három dolog tart vissza tőle: a kora (fiatalon még mai szemmel is megbízható gépek voltak, főleg, hogy gombokba kerül minden hozzá és nem bonyolult javítani), a fogyasztása és a biztonság (nem is magam inkább a gyerek miatt), második autónak tökéletes lenne, de arra nincs pénzem.

Palex 2013.08.09. 12:13:01

Én nem a munkájukat sz@roztam le, hanem a kocsit.
Mert attól szép állapotban vannak tartva, attól még az alapok sz@rok.
Ha egy kocsiban menet közben kell fűteni nyáron, arra mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy jó konstrukció.
Mert ha még esetleg dugóban másfél órát lépkedve forrna a víz, az még csak-csak. De így...
És az egyik képaláírás is így szól: "Több levélnyi Leszarom-tablettát kell lenyelni, hogy az ember Daciával nosztalgia-autózzon"
Mi ez, ha nem beismerése annak, hogy sz@rok, de ettől még szeretik a Dákókat. És? Ő dolguk.

Az én kocsimat még nem vitte tréler, pedig 185e km van benne (60-70%-a Budapesti autózás). Kisdiesel, ráadásul életének 90%-át chippel élte meg. Elvileg már rég szét kellett volna esni, de valamiért csak nem teszi...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.08.09. 12:26:14

@Palex: Félreértés áldozata vagy. A Trabi azért melegszik, mert ez egy különleges darab, az eleje-háta egy 500-asé, és nem kap elég levegőt a hűtő ilyenkor. Normál négyütemes nem hinném, hogy melegszik.
A Daciákkal kapcsolatban nem feltétlenül azért kell a Leszarom-tabletta, mert az autó esetlegesen hibákkal bosszantja gazdáját, hanem mert nálunk divat szarozni a Daciát, ha kell, ha nem. Apám három Daciát használt napi munkára, szar nem volt, de kérte a karbantartást. Jó, évi 30-40 ezer km nem volt mindennapos akkoriban, de a karbantartás-igény sem volt kezelhetetlen. Ja, természetesen újonnan vett és háromévesen eladott autókról beszélünk, nem tizenéves, sokat futottakról.
De mindegy is, felesleges szócséplés az egész: mindenki azzal nosztalgiázik, amivel csak akar.

robijoe 2013.08.09. 12:28:29

A Trabant "műszerfalas" képhez,
"Az autó színével harmonizáló de nem fekete műszerfal"
MŰSZERFAL-nak hívták régen a kilométerórát YEAH !
Anno ,utaztam púposban az NDK-ban ..... Örökké emlékezetes marad pedig csak néhány kilométert mentünk.
Ilyen se lesz több ,istennek hála(mármint NDK).
Minden tiszteletem a Daciasoké. ARO klub nincs ? :-)
Az már tényleg mindent ütne !

Palex 2013.08.09. 12:37:51

@streetsta: Akkor jó, megnyugodtam :)
Ez esetben viszont nem értem, miért nem rendes autót rakott össze a tulaj? 50°C-ban autózni nem túl kényelmes, de nem is biztonságos, mert úgy eltompul tőle az ember, hogy ihaj.

Egyébként meg az utolsó mondat természetesen igaz.
Mindenki azt csinál, ami akar, legfeljebb nem mindenki érti meg miért :)

BBSTi 2013.08.09. 12:40:59

Jó volt olvasni ezekről a már rég elfeledett járgányokról. Nekünk egy 125-ös "nagy" Polski-ra futotta, szerettem nagyon, a mai műanyag autóknál sokkal jobb volt, csak meg kellett húzni rajtuk mindent erősen :D

Csalfa Romeo 2013.08.09. 12:42:48

@ledo76: Jó ízlésed van, a 2103 valóban király gép, nálam még a Moszkvics 2140 meg a modernebb kiadású Nagypolák is ott van a szeren, de a Daciákra is rá szoktam kívánni. Igen, voltak még szoci-szinten is rosszabb kocsik, pl. Zápor Józsi, Tavria, Oltcit, Kispolák, utóbbi kivételével nem is sok maradt belőlük. Szoktam amúgy eladó régi Dákókat nézegetni a neten(nem venni akarok, csak nézegetni szoktam), és föltűnt, hogy szinte mind elsőtulajos. Na most - ha olyan rossz autó lenne, a tulajok egytől-egyig fölgyújtották volna őket mérgükben. Ehelyett meg 20-25-30 évet leautóztak velük(páran még most is mennek velük, főleg idősebbek).Akkor most mi a helyzet?

prokee · http://prokee.blog.hu 2013.08.09. 12:47:40

@Palex:
A tulaj így vette, sőt, ígyebbül. Mondjuk a színe nem ilyen volt, az igaz :)
Már áprilisban sem lehetett vele 50 km-t vízforralás nélkül menni. Azóta kis reszeléssel már több levegő éri a hűtőt, simán le lehet vele autózni 300km-t is 40 fokban, ha néha rákapcsolom a fűtést.

prokee · http://prokee.blog.hu 2013.08.09. 12:52:00

@Csalfa Romeo:
Te, a kispók szoci viszonylatban egész jó autó volt, legalábbis a minőséget tekintve.
Kicsi, meg vicces, meg sok egyéb negatív jelző jut eszébe az embernek róla, de nem volt rossz.
Nem sokat ígért, de azt tartotta.

Csalfa Romeo 2013.08.09. 12:52:23

@BBSTi: Nem elfeledett járgányok ezek...ha tudnád, kisebb falvakban, városokban még hány meg hány ember ilyenekkel járkál - lehet, hogy csak ki a telekre(mert messzebbre nem mer menni:), de esze ágában sincs eladni, mert annál a pár tízezer Ft-nál, amit érnek, jóval nagyobb a használati értékük. Csak a nagyvárosokból tűntek el, de onnan se nyomtalanul. A Nagypók meg tényleg betyáros egy gép:)

Bambano 2013.08.09. 13:10:00

ifjonc koromban a környékünkön az egyik tűzoltóparancsnoknak 1200-es kombi kasztniba hekkelt 1500-ös motorú parancsnoki autója volt. Valószínűleg meghagyták a kombi rövid diffijét, mert úgy ment, mint a háborodás.

egyébként meg érdekes ez a katonai zöld szekér, kasztni szerint egy régi léghűtéses trabi, amiben aggódni kell a hűtővíz hőmérséklete miatt? :)

Palex 2013.08.09. 13:10:27

@prokee: Lehet velem van a baj, de én nem vágyom ilyen nosztalgiára :)
Inkább egy hasonló korú E30-assal csapatnék, vagy kis cápával, ha már :D

tomnemtom 2013.08.09. 13:14:44

@streetsta: így van !
pl. én sem vagyok elfogult és a helyükön kezelem ezeket az autókat.
ennek tükrében jelentem ki, hogy életem legjobb autója Prokee 2T Trabantja volt.
és ezt tudta télen, 165-ös nyárigumival is.

prokee · http://prokee.blog.hu 2013.08.09. 13:24:39

@Palex: Nincs ezzel semmi baj, nem gondolom, hogy egyformának kéne lennünk. Én az E32 helyett vettem ezt :)
@Bambano: Kasztni szerint ez egy gyári négyütemű, amire az 500-as (vagy tetszés szerint 600-as) eleje és hátulja van rávarrva.
@tomnemtom: Bazz, nekem is az volt életem legjobb autója :)

göröG 2013.08.09. 13:26:26

KÉRDÉS:

A Wartburg műszerfalon (4969) középen elhelyezkedő 6 darab visszajelző lámpácska közül a jobb felső az minek a mije ?

- anno nekünk is volt ilyen 353-as , de nem tudtunk rájönni mi az...

Rocko- 2013.08.09. 13:26:42

@tomnemtom: még a váltója is jó volt.

Csalfa Romeo 2013.08.09. 13:48:38

@prokee: Jó autónak számított anno a Kispolski? De nyilván azért a Trabi komolyabb kocsi volt(ahhoz az társult, hogy "német" - az ország keleti feléből jött, de német volt). A másik hárommal szerintem nagyon nem lőttem mellé - ZAZ 969M, Tavria(ami ugye szintén ZAZ), és az Oltcit...De elég ócska volt a Nysa 522 is, hozzáteszem, szerintem a legszebb korai furgonok egyike. Jó, hogy megmaradt ill. restauráltak néhány ilyen mentőautót, mert amúgy már szó szerint NINCS Nysa az ország útjain.

Palex 2013.08.09. 13:54:21

@prokee: Akkor te egy különösen perverz állat lehetsz :)

prokee · http://prokee.blog.hu 2013.08.09. 13:55:59

@göröG: Alacsony fékolajszintet jelez.

@Csalfa Romeo: A minőségével nem volt gond.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.08.09. 14:02:32

Élvezet volt a poszt minden képe és sora, kösz és grat!

Tippszmix 2013.08.09. 14:06:17

@göröG: Az ott egy fékpedál lenne, ha kevés a folyadék, akkor jelez.

jk88 2013.08.09. 14:13:48

A zánkai hadi kiállítás egy kalap kaki, kevés cucc van, és még drága is, ráadásul csak messziről lehet nézni a dogokat. Sokkal jobb van zamárdiban, olcsóbb, és minden testközelben van, nincs kordon, sőt, ott még vezetni is lehet ezeket a dögöket.
goo(pont)gl/maps/4dEUO

Csalfa Romeo 2013.08.09. 14:24:39

@robijoe: Ez engem is foglalkoztat...mármint az Aro-klub téma. Nyilván nincs, de elvakult Aro-fanok vannak(fórumuk is van). Vannak felkapottabb keleti márkák, amiket veteránosítanak, pl. Lada, Skoda, Trabi, Wartburg, meg vannak kevésbé felkapottak, amikből ritkán látni OT-s változatot(Dacia, Zastava, Kispók). Engem is érdekelne, hogy van-e az országban muzeális minősítésű Aro, Uaz, Zuk, Lada Niva, vagy hogy kicsit messzire menjek - Ifa, Robur? Mert Barkasban van, Nysában is, sőt OT-s Csepelt és Uralt is láttam már találkozón.

dani 2013.08.09. 15:12:51

Csak egyet nem értek az autópályával kapcsolatban. Minek kell erőltetni ilyen esetben?

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2013.08.09. 15:19:44

Az utsó kép nagyon jó!

@Csalfa Romeo:
UAZ, Niva biztosan van OT-s. Roburból van több szépen felújított busz, talán azok közül is akad már OT minősített.

göröG 2013.08.09. 15:47:57

@prokee: @Tippszmix: THX ! Szóval akkor az egy kis pedál akar lenni ....Egyébként fékre vagy azzal kapcsolatos valamire én is gondoltam párszor, de csak a pedált közrezáró két "félkör" miatt , azoknak olyan fékpofa formájuk van.

tomcsibácsi 2013.08.09. 17:06:30

Sziasztok Daciafanok!

Büszke vagyok rátok! :-)

A többieknek meg:

daciafanclub.comyr.com/index.php?link=tagok

calibra91 2013.08.09. 17:25:02

Na, a cikk olvasása közben én olyan büszke voltam, hogy csak na!!!!!

Van egy Pannóniám, és egy 2T Trabim. Sajnos a campingbe nem jutottam el...

Schütii 2013.08.09. 17:38:03

@prokee: ARO puhapöcsűeknek való? Engedd meg hogy ne értsek ezzel egyet! 20 éve már hogy 2 hétig vezettem egy román G klassét, de pár nap után már szabályosan fájtak a könyökeim a szervo hiánya miatt. Meg az a kuplung! 2 hét konditermi edzés, na az a puhányoknak való!

Hurri Kán 2013.08.09. 17:43:45

@Schütii:
Kuplungbowden nem szakadt egyszer sem? :)

MantaMann 2013.08.09. 18:37:35

@streetsta:
Köszönöm szépen ez egy nagyon szép cikk!
Sajnálom, hogy nem szúrtam ki, hogy Ti vagytok a Trabival!
Néha benézhetnél a Dacia fórumra is, meg lökhetnél oda egy képet a bódéról. Biztosan megbiztatnánk, hogy rakd össze!
Ha meg kell hozzá valami...

Schütii 2013.08.09. 19:38:50

@Hurri Kán: Húú, nem, de anélkül is szűretlenül jött át a fíling. :)

dennisthemenace 2013.08.09. 19:43:03

Most talaltam egy R12 kombit négyszáz fontért, de az asszony azt mondta, elhagy, ha megveszem. Most megyek trélerért..:))))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.09. 21:37:49

nagyon ötletes rákendácsolni a 600 as elejét-hátulját a négyütemüre,annyira nem tartom nehezen megvalósíthatónak,de kinek.jutott.ez eszébe és milyen anyagot tolt elötte?
mondjuk ha egy helyben járatva melegszik a dugóban ,miért hem állítottátok le,ment a klima?:-) :-)

ledo76 2013.08.09. 21:38:33

@Csalfa Romeo: A Daciák átlagban volt rosszak, de ki lehetett fogni jót is, és akkor egész helyre kis autó volt. Kényelmes volt, tágas, a szoc autók között egész fürge és a fogyasztása sem volt elvetemült szintén ebben a relációban. A formája pedig a Favorit és a Szamara megjelenéséig fényévekkel modernebbnek hatott a többinél (ami nem azt jelenti, hogy a legszebb volt, legalábbis nekem). Egyébként én azt mondom, hogy megbízhatóságra a Trabant, Wartburg, Zsiguli, Zastasva, Volga volt viszonylag rendben a többi szoci autót ebből a szempontból fenntartásokkal kezelem.

Rocko- 2013.08.09. 21:41:47

@dennisthemenace: :D
visszajön, ne félj. :D

prokee · http://prokee.blog.hu 2013.08.09. 21:53:36

@Gyurma73:
Nem állva melegszik. Hosszú autópálya-emelkedők padlógázas bevételekor, meg ha kilométereket megyünk relatíve lassan.
Alapjáraton órákat megy teljesen rendben.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.08.09. 22:18:16

@prokee: ja értem,kevés levegő áramlik.
plusz hütő?mint régi szivar td audikon amiket olasz piacra szántak ,volt bennük egy plusz hötő.

JL 2013.08.09. 22:24:49

...most, lefekvés előtt leltem meg a cikket - a jauisten álggya meg a szerzőit!:-D Nagyon ott vannak a fotók, nincs túlspilázva/erőlködve az írás - olyan, mint a 380: nagyot üt!:-)
Amúgy meg felhorgadtak a régi szép emlékek...

Schütii 2013.08.10. 08:29:50

@ledo76: Minden relatív, de én nem nevezném kényelmesnek a Daciát, jó, az ülés az puha volt,a futómű meg billegős, tehát pár kilométeres utakon tűnhetett úgy hogy kényelmes, de egyébként olyan szar ergonómiájú "vezetőállást" se nagyon termel ki bármikor az autóipar. Lehet persze úgy is mondani hogy "megszokást igényel", holott az alapot egy ízig vérig "nyugati autó" adta.

DeezL 2013.08.10. 09:56:15

Én és jó pár haverom akkor Skodákkal kezdtük...:)

Csalfa Romeo 2013.08.10. 11:04:50

@ledo76: Igen, ha eltekintünk attól, hogy szinte mindig volt valami baja, jó kocsi volt a Dákó, bár ez nyilván a Renault érdeme. Nagyon szerette zabálni pl. a féltengelyeket, meg nagyon nem szeretett hidegben beindulni. De még lehetne sorolni. Amúgy szerintem is az általad fölsoroltak voltak a legjobbak, én kiegészíteném a sort az 1500-as Moszkviccsal(az Aleko nem, az már gyengébb volt) és a Nagypolskival, annak muszáj volt jónak lennie, mert főleg fejeseket szállított akkoriban. A Yugo-t meg ugye árusították Amerikában is - kell ennél nagyobb elismerés egy szoci autónak?:)

Csalfa Romeo 2013.08.10. 11:33:48

@trainmodeller: Az OT-s Niva nagyon kíváncsivá tett, biztos frankó, remélem több is van, ill. lesz majd belőle. Uazból gondolom a dzsip-verziót(469-es) favorizálják jobban a bubusok, pedig a mikrobusz(452) meg a platós is jól sikerült darabok. Roburból tényleg van egy-két felújított mikrobusz, azok gyönyörűek, meg mintha lenne egy Robur-mentő is, valószínűleg az OT-s lehet. Meg Zukból is vannak zárt tűzoltó-változatok felújítva.

ledo76 2013.08.10. 16:25:29

@Csalfa Romeo: A Nagypolski minden volt csak jó nem. Mint autó jó volt, de a tartósság nem tartozott az erényei közé. Egyrészt az egyik legrohadósabb fajta volt, másrészt a három helyen csapágyazott, oldalvezérelt motor (mert nem a 125-ös motorját kapta meg) lengyel minőségben nem volt túl strapabíró, főleg 80 után. A Moszkvics valóban nem volt rossz ebből a szempontból, de az általam megnevezett öt márka volt az ami hosszútávon bírta a napi használatot karbantartás mellett.
@Schütii: Valóban vezetni nem volt a legjobb, bár könnyebben működtek benne a dolgok mint a Zsiguliban, viszont ergonómiailag tényleg sokkal szarabb volt, de ez sok más szoc. autóra is igaz volt akkoriban. Én elsősorban utazóautóként mondtam, hogy kényelmes volt.

Morzsaszar · www.oltcit.iweb.hu 2013.08.11. 00:35:05

"Több levélnyi Leszarom-tablettát kell lenyelni, hogy az ember Daciával nosztalgia-autózzon." - 3 Oltcitom van...

Minden Áron 2013.08.11. 08:20:58

Volt skoda 105 bulgár tengerpart, 3 dacia 2 görög (1 hónap) 1 lengyel, 1 török és számolatlan erdélyi úttal, trabant horvát és erdélyi úttal a háta mögött, mind a 80-as 90-es években, úgy, hogy a fater már nem élt, anyám volt a soför. Mind hiba nélkül. Szerintem nem voltak azok szarok egy kicsit sem. Ja és kempingben mindezt. Amúgy a dacia hátsó ablakra szerelhető fekete árnyékolót csak a belső állítható lamellás reluxa überelte, persze alu vázzal...

Csalfa Romeo 2013.08.11. 10:37:54

@Morzsaszar: 3 Oltcit? Atyaég! Már nem tudom, hány éve nem láttam...gondolom, találkozókra el se mersz menni, mert kiröhögnének:) Az a baj, hogy még a közelében sincsenek a 30 éves kornak, közben meg már alig van belőlük(Tavria, Aleko detto), de nagyon vigyázz rájuk! Javíts ki, de ha jól tudom, Németh Kristóf(Barátok Közt) nagy Oltcit-rajongó. Vagy már csak volt?

Morzsaszar · www.oltcit.iweb.hu 2013.08.11. 11:58:04

@Csalfa Romeo: Mennék én találkozóra de erre semmi sincs, ha meg néha van akkor vagy idő vagy pénz nincs rá. Én is úgy tudom (Németh Kristóf), hogy volt neki, csak elérni nem lehet semilyen módon. Ja 26 éves az egyik Oltcitom...

33621 2013.08.11. 13:43:17

Az az erre semmi sincs, gondolom kelet Magyarországot jelenti. Valamikor nekem is volt egy Dacsiám amit 13 évesen vettem és 20 évesen adtam el 1994-ben a román vásárlóknak. Nagyváradról abban az időben járt át egy barátom egy Oltcittel, amit akkor nagyon szerettem vezetni.

i_am_Williams 2013.08.11. 14:15:04

soci autók de hol a Zaszti? ennyire kevés volt Magyaro.-n belőlük? én szeretem őket erre mifelénk van belőlük mint a szemét. az ilyen találkozókról csak ezeket hiányolom. Tudja valaki mért van ez?

i_am_Williams 2013.08.11. 14:17:32

csak mert a cifraf***s kerülget az ilyen találkozókon a trabantoktól... tényleg... nem szerettem volna senkit megsérteni BOCSÁNAT csak tényleg ez van :)

Hurri Kán 2013.08.11. 14:21:02

@i_am_Williams:
Fene tudja. Zastavából túl sok sosem volt, és mire kinőtték volna a lenézett szoci-autó státust és "retró" lett volna belőlük, kb. eltűntek.

Csalfa Romeo 2013.08.11. 18:38:11

@Morzsaszar: Nehéz lenne megjósolni, mi lenne az emberek reakciója egy Oltcit Club láttán egy szociautó-talin...szerintem inkább a fiatalok röhögnék ki, de amúgy se sok embernek van kötődése hozzá, mert régen se volt túl gyakori. Amúgy a műszerfalától még ma is leesik az állam, nagyon komoly. Valahogy én meg úgy tudtam, hogy az Oltcitok nagy része kb. mostanában tölti a 20. évét, mint az Alekók meg a Tavriák.A Barátok Köztről meg annyit, hogy azzal a sorozattal vallatni lehetne, de mikor olvastam, hogy N. K.-nak Oltcitjai vannak(voltak?), nagyot nőtt a szememben.:)

Csalfa Romeo 2013.08.11. 19:21:26

@i_am_Williams: A Zastikkal az van, hogy a bogárhátú 750-esek már rég veteránautók, ahogy látom, elég fölkapottak is, aztán a 80-as évek elején jött az 1100 Confort, már azok is veteránok, és a GTL55-ösök, amiket olyan jól ismerünk, csak mostantól kezdik majd szépen sorban betölteni a 30. évüket. Majd kiderül, mennyire lesz kedvelt veteránautó a Zatyó, szerintem jó kis autó volt a maga idejében, biztos vannak fanatikus rajongói. Zastava-Yugó Klub pedig már régóta létezik. Amúgy még sok Zasti közlekedik, csak árgus szemmel kell figyelni a hömpölygő forgalmat meg a parkolókat.

medvekoma 2013.08.15. 14:33:40

Az utolsó képen a vízen látszik egy Barum kajak is. Nekünk is volt a Trabikkal egy időben.