Tizenkét hengernyi Porsche és az ezernégyes BMW

TCTV S04 EP05

  2013. május 22. - ommm Címkék: tv bmw porsche totalcar tctv 928 944 114i

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Sosincs könnyű dolgunk, amikor két vagy több autót próbálunk meg egy képbe hozni. Egyrészt nem egyszerű (még manapság sem) elfogadható példányokat találni és ha mégis sikerül, akkor jön a sakkozás a tulajdonossal.

Ami persze érthető, hiszen ahogy mi, úgy a tulajok sem szeretik, ha nyaggatják szeretett autóikat. Ezért az ilyen forgatás mindig az óvatosság jegyében zajlik: mi figyelünk, nehogy kárt tegyünk, a tulajdonos imádkozik. Van némi feszültség a levegőben, az autó, a gép mindennél fontosabb, bevallom őszintén, hogy én nem is szeretem az ilyet, leginkább azért nem, mert bármilyen pöpec is a gép, bármennyire is figyelünk minden zajára-gondjára, törvényszerű, hogy valami történik. Ha más nem, akkor egy defekt, egy kiakadt gázbovden vagy bármi. Más autójának vezetéséhez mindenképpen nagy önuralomra- és kontrollra van szükség. A legnagyobb veszély ilyenkor abból adódik, hogy a hibátlannak mondott autó valóban az, de leginkább gazdája számára, aki ismeri minden apró trükkjét, ami már számára rutin, ezért említésre méltónak sem tartja, és nem is várhatjuk el tőle, mi is ilyenek vagyunk.

Szerencsére Ákos, az Orrmotoros Porsche Klub elnöke nem szívbajos srác, ráadásul - eltérően azoktól, akik divatból és menőzésből youngtimereznek - ő maga szereli autóit és meglehetősen komoly szaktekintélynek számít porschés körökben. Az ilyen emberrel aztán öröm dolgozni, nem hozza ki a sodrából egy leugrott ékszíj, egy morgó kerékcsapágy, látja a megoldást. Szép nap volt, az biztos. Lehet, hogy az orrmotoros Porsche nem olyan klasszikus, mint a 911, de óriási hiba lenne azt gondolni, hogy ettől rossz. Mert nem az.

Winkler héjaként csapott le az ezernégyes BMW-re, meg is rágta alaposan és a végeredmény? Láthatták-hallhatták: nem kell csillió lóerő ahhoz, hogy jót autózzon az ember, az egyes sorozat pedig még fényezetlen kilincsek nélkül is remek alap.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr495312654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

josip 2013.05.22. 20:40:51

B'szki, holnap két vizsgám lesz, erre ti nem hagytok tanulni! :)

Leadfoot 2013.05.22. 20:55:03

A Test Drive-ot látva és hallva önkéntelenül is mosolyra görbült a szám.

1kutya 2013.05.22. 21:44:46

a Tóth Pista ki lett emelve! skandallum!!! ;)))

Tizenkettő 2013.05.22. 21:45:09

Azért az a 928-as a maga korában igen komoly autó volt, és még szerintem ma is az. A 911-es akarták leváltani vele. És manuális váltóval az a v8-as motor egy állat. Lehet tényleg az az automata öli meg.

Rocko- 2013.05.22. 22:06:00

emlékeim szerint a 944-es hátsó öülésén én elfértem, csodával határos módon, nem volt könnyű és jó bemenni oda, de elfértem.

Pista ahogy hátulról mutogat. :D

akinek tetszik a 944, de az orrmotor nem:
www.facebook.com/photo.php?fbid=415318201899294&set=a.159993674098416.32843.159808564116927&type=1&relevant_count=1

"BMW 114i, 10 év múlv találkozunk a használtpiacon!"
:))))

óóó, ShadowBull, sztár lettél! :))))

Ciri 2013.05.22. 22:19:32

Jó volt, rövid volt :))

Shadowbull 2013.05.22. 22:45:18

@Rocko-: es jo az nekem? :)

egyebkent ha jol tevedek, a 114iben nem a Prince van, hanem egy sajat BMW motor, talan az N13? Semmi koze sincs a BMW-PSA kooperacioban keszulo Prince-hez.

ommm 2013.05.22. 22:59:50

@Tizenkettő: Hohó, itt félreértés van fennforgásilag!
Talán nem jött át elsőre, de a 928 egy igazán kétarcú autó.
Először is az ember nem hiszi el, hogy alig 1300 kiló, nem csak azért, mert minden futóműalkatrésze magnézium ötvözet. Legalább 1600-nak érződik, leginkább a lusta automata miatt.
DE!
Amikor úgy igazán, kicsit kíméletlenül a hóna alá nyúlunk, akkor üt át igazán a Porsche-gén és hamar kiderül, mennyire könnyedén mozog és milyen iszonyatosan jó egyensúlya van.

Addig is kívántam, ezentúl is fogom. ezt a kerekseggű, első szériást, remek autó.

@Shadowbull: Ne viccelj, te már egy intézmény vagy, szinte családtag. Mi becsüljük a kitartást.

Rocko- 2013.05.22. 23:15:49

@Shadowbull: hááááát, azt Neked kell tudni. :)))

@ommm: fura, hogy Égéstérben Winkler letrollozza SB-t, TV adásban pedig megböcsült kommentelő. :)))

ommm 2013.05.22. 23:17:08

@Rocko-: Látod, ilyen könnyű ez. Troll és troll között is van különbség! Van a szőröstalpú, barlangból kifelé üvöltős és van a megbecsült, hozzáértő troll :P

TaaT 2013.05.22. 23:53:20

Azért a 928-as motortere megérdemelt volna egy kis öblögetést ha már kamerák elé kerül. Szakmai ártalom :)

A BMW meg úgy megy mint egy ugyanakkora köbcentis 10éves mezei szívó benyás? Én inkább az M3-at választanám (vagy az árát)

megint 2013.05.23. 00:03:27

Biztos velem van a baj, de a 928 nekem egyáltalán nem tetszik, a 944 közelebb áll az ízlésemhez. A Test Drive elvett jó pár órát, napot az életemből annak idején, jó volt látni ismét.

exhaust 2013.05.23. 00:44:08

Már már megijedni kezdtem amikor elővettétek a Trabant Porsche-és poént :) de szép mentés volt a 2 Porsche:D (Y)
Még valami ennél szebben nem állt autónak ez a szín mint a 928-asnak!

Globetrotter2014 2013.05.23. 08:16:09

Na ezt a nyitószóviccet kérjük átültetni az angol nyelvű oldalra is :)

A 928asssal régóta szemezek, oldtimerkrba érve meglehetősen jó áron kaphatók szép darabok is. 911esek ebből a korból már csillagászati áron (a ferkárkól nem is beszélva Mondialok is 20e EUR felett.)

A 924 már túlzás, de minden elismerésem azoknak akik szinvonalasan tartanak ilyet...

Globetrotter2014 2013.05.23. 08:24:27

Ja és megitn azt kell írjam, ezt annyival jobban csináljűátok mint a teszteket. Mardajatok meg ennél, mert ebben nagyon ók vagytok.

Télleg, 968ast nem találtatok a videóhoz?

Sadist 2013.05.23. 08:50:44

A Hooterses leányzó meglehetősen szimpatikus. Gondoltam szólok.

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.05.23. 08:56:41

Én úgy tudtam, h 944ből van S2 ÉS turbo, és nem S2turbo, mivel a turbo 2.5 16V, az S2 3.0 16V szívó....

Tévedek?

amúgy az egyik kedvenc Porschém!

Rocko- 2013.05.23. 09:40:01

@ommm: na itt a baj, hogy sajnos ilyen szinten a TC fogalomzavarban van.
a troll az aki csak rombolni akar.
ezzel szemben pedig ShadowBull nagyon dícséretes módon építeni akar. lehet hogy sokakat zavar, mert egy dolgot tényleg rombolni akar: az emberek fejében lévő sötétséget. nos, én úgy érzem, ezt a dolgot letrollozni nem jogos.

ommm 2013.05.23. 10:15:31

@Rocko-: Rocko, ne trollkodj!

önkéntes rendőr 2013.05.23. 12:16:29

Meglepő, hogy béjemvé...

caplan 2013.05.23. 12:30:19

Ki az a lány a leghátsó sorban???
Szerelmes vagyok belé, feleségül akarom venni!

A Testrive bevágás tényleg mosoly fakasztó volt!

Ovecskin 2013.05.23. 12:31:12

ez a rész jó lett. 928 az Isten. :)

Peter Csongradi 2013.05.23. 13:28:32

Sziasztok!

Évek óta várok orrmotoros Porsche tesztre.. jó volt.. de rövid és kevés információval szolgált. Bemutathattak volna a Klubból egy patent 924-est, vagy egy 944/1-et.. de a lényeg, hogy Karotta Úr megtiporhatta volna jobban azt a 944 Turbót.. mert a 250Le/340NM-hez adjunk hozzá még egy-egy 100-ast. :)

üdv.

Peter Csongradi 2013.05.23. 13:43:07

Pl. azt igazán elmondhattátok volna, hogy a 928 aluminiumból van, 50-50% súlyelosztás, és anno a 911 utódjának tervezték.. de nem kellett a farmotor/léghűtés elkötelezettjeinek. Minden orrmotoros is egy zseniális autó.. mint minden Porsche. :)

Olyan nincs , hogy S2 Turbo; van viszont

2500cc 163Le
2700cc 165Le
2500cc Turbo 220-250Le
2500 16v (944S) 190Le
3000 16V (944S2) 211Le
3000 16V (944S3) vagyis a 968, ami 240 Le, a Turbós változat 305Le.

MechanicGod 2013.05.24. 11:40:32

Jó volt megint!

Az a 928as nagyon tetszetős, harmadik autónak még vennék is egyet talán.

A fapados prémium autó számomra értelmezhetetlen fogalom. Eddig még nem sikerült 17-18 millió alatt 3as bmw-t összeállítanom konfival (tudom tudom, az nem a valós ár, de akkor is).

Flankerr 2013.05.24. 23:03:30

Ez pöpec adás volt, a Test Drive-ért külön beírtam egy csillagos ötöst, ceruzával..:)

cukkkorka 2013.05.25. 11:50:43

shedóbullal az a baj, hogy néha akkora hülyeségeket ír, hogy csak röhögni lehet rajta

Rocko- 2013.05.25. 15:23:29

@cukkkorka: nem illik böfögni társaságban, nem tanították meg a szüleid?

BrianHUN 2013.05.25. 15:55:38

ezt nem bírom szó nélkül hagyni...

bmw 114i - 102 lóerő? 2013at írunk apám!!!!!!
TURBOMOTORRÓL BESZÉLÜNK!!!

a bmw jobb lesz ha megmarad a fos kattogó motorok gyártásánál 3-4-5-6-7 turbo rápakolásával. A bmw a sportosság megtestesítőjeként hírdeti magát. Okés értem ez nem sportautó! DE EGY 1.4-es motorból TURBOVAL 102 loeröt kihozni ?:D ne vicceljünk már...

nézzük meg a benzines turboit a bmw-nek, mind1iket kiröhögi az összes konkurens márka. Turbo nélkül alázva vannak az ugyanolyan lökettérfogatú autokkal.... NEVETTSÉGES! tudod mikor kéne ennyiért egy ilyen auto! SOHA!

Peter Csongradi 2013.05.26. 10:38:32

@BrianHUN: Bár nem kell minden autónak 200+ lóerősnek lennie, de ezzel az erővel csinálhattak volna egy jóval erősebb/nyomatékosabb motort... tuti direkt csinálták ilyen sza*rra.

Shadowbull 2013.05.26. 10:56:20

@BrianHUN: na meg ha azt is hozzatesszuk, hogy meg csak nem is 1,4-es hanem 1,6-os, akkor aztan tenyleg skandallum :)

Mondjuk a piaci szegmentacio fogalmarol meg nemigen hallhattal.

"nézzük meg a benzines turboit a bmw-nek, mind1iket kiröhögi az összes konkurens márka. Turbo nélkül alázva vannak az ugyanolyan lökettérfogatú autokkal.... "

Azert tehetnel be nehany peldat tanulsagkeppen.

Shadowbull 2013.05.26. 10:59:50

egyebkent most jut eszembe, hogy a Mini John Cooper Works GP-ben egy ugyanekkora 1,6-os motor van, 218 loerovel, es 280Nm-rel...

Persze az sem egy nagy durranas, de azert valamivel erosebb.

WheelHeart 2013.06.03. 21:30:59

A 944 első fele oldalnézetből hirtelen tisztára olyan mint a Nissan 200SX :)
süti beállítások módosítása