Ez a pornó, gyerekek

  2013. január 30. - ommm Címkék: porsche ford capri winkelhock ludwig zakspeed zakowski ammerschlager

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Zakowski magának való ember, de kétségkívül az autósport egyik ikonikus figurája

Már nem is tudom, melyik olvasónk küldte nekem privátban de arra jól emlékszem, hogy mit válaszoltam neki: ó, ez a kedvenc autóm! Aztán megnéztem a videót, sekélyes német tudásom morzsái segítségével megértettem, hogy ez az autó 10 évig a múzeumban állt (innen származnak ezek a felvételek is, melyeket anno lehoztunk), onnan szedte elő a maximálisan zárkózott Erich Zakowski. Zakowski amúgy - Stump Bandi szerint, aki egy ideig a motorsport körül mozgott - nem éppen emberbarát, csodás privátgyűjteményét szinte soha, senki nem látta.

Mészárszék, négy keréken

Pedig nem pite dolgok állhatnak a klimatizált hangárban. Ott, ahonnan előszedte ezt a Gruppe 5-ös Caprit. A legendás Würth-szponzorost. Ez annak idején a Gruppe 5 kistúrájában (Div.2) indult, csak akkoriban mást jelentett a kistúra-kategória. Maximálisan kétliteres motorokat, feltöltéssel 1400 köbcentimétert. A nagytúrában (Div.1) a P935K3 uralkodott, de komoly ellenfél lett idővel az 1.8-as Zakspeed Capri. Csodálatos és félelmetes meccseket vívtak a pillekönnyű alumíniumketrecbe zárt bátrak. Zakowski Mike Kranefuss (a német Ford motorsport főnöke) támogatásával Helmut Barth és Bruno Bunk mérnökök segítségével építette meg az első, tisztán csővázas túraautót. A háttérben álló műszaki zseni azonban Thomas Ammerschläger volt, az ő ötlete a tisztán csővázas koncepció.

Ez nem az az egynégyes a kocka-Escortból

A szabályok előírták, hogy a motorblokk szériamodellből származhat, azonban a Fordnak nem volt ekkoriban modern 1.4-ese (kétliteres szívómotornak pedig sok esélye nem volt már). Így az 1968-as Cosworth BDA-blokkot vették alapul, az ezerhatos lökettérfogatát 1427 köbcentire redukálták, így 1,4-es szorzóval éppen befértek a kétliteres határ alá. Aztán megfújták két KKK-turbóval, telepakolták Garrett közteslevegő-hűtőkkel, így tudott a prototípusban 380 lóerőt. Az autó versenykész súlya 790-800 kiló volt, ezt ne feledjük.

Hetven méter 36-40-es alucső

Persze erőből sosem elég, bőven volt még hová tuningolni, így az 1980-as szezonban már 450-460 lóerőt tudott az egynégyes motor, 9200-as fordulatszámon. A hűtés mindig is nagy probléma volt, már a kipufogóleömlőt is króm-nikkel ötvözetből kellett készíteni, mert 800 fokon izzott verseny közben, a kerékjárati íveket és oldaldobozokat pedig megrakták átalakított (kvázi behajtogatott) Citroen-hűtőkkel. A Div.2 a Caprik játszótere lett. Mivel azonban a Gruppe 5 bajnoki küzdelmébe mindkét divízió összpontszáma beleszámolt - és a Div.1-ben a 935-ös Porschék domináltak - így hiába nyerte meg a Capri a Div. 2-bajnokságot, a nagy elégtétel még hátra volt.

Balra az oldaldobozba hajtogatott Citroen-hűtő, jobbra a mérnökzseni Thomas Ammerschläger

Ez volt az oka annak, hogy ebből a "kis" Capriból megcsinálták az 1745 köbcentiméteres nagytúra-autójukat is. A ZAK G5C-0-001/80 alvázszámú 600 lóerős autóval Klaus Ludwig az 1980-as szezonban végig pariban volt a 800 lóerős Porschékkal. Jobb tömeg-lóerő arányának és sokkal fejlettebb aerodinamikájának köszönhetően. Vezette a bajnokságot, amikor a március 30-i Nürburgring Nagydíj időmérője (amit rekord köridővel megnyert) után a Div.1-es Zakspeed Caprikat kizárták a versenyből, arra hivatkozva, hogy a gigantikus hátsó szárny kilóg az autó sziluettjéből hátra. Addig szerzett pontjaikat elvették, Zakowski azonban nem adta fel: átdolgozta az egész autót és a Forma-1-ből akkor már ismert szívóhatás-autók (ground effect car) alapjain építette újra. Visszatértek a szezon második felében, de hiába zsebelte be Ludwig az utolsó öt versenyt: a szezon elején elvett pontokat már nem tudták visszaszerezni és a Porsche nyerte a Gr.5 - címet.

Háttérben a még nem szívóhatás-Capri, elöl az átdolgozott változat

Ludwig az 1981-es szezonban visszatért a Div.2-be (a "kis", 1,4-es Capriba), a helyére Manfred Winkelhock ült. Az autó súlyából sikerült még 17 kilót lefaragni, a teljesítményt pedig 600 lóerő fölé tornázni. Winkelhock autója hamar megkapta a Killer Capri-nevet. Nem véletlenül. Hat futamot nyert míg Ludwig a Div.2-ben 11-et, így a Zakspeed Capri végre odaért, ahová való volt: a túraautó-bajnokság csúcsára.

Thomas Ammerschläger pedig később az Audi technikai igazgatója lett, a quattro hajtás alapjait fektette le. Majd az M GmbH-nál töltötte be sokáig ugyanezt a posztot. Az E30M3 is az ő munkája.

Még a nagyszárnyas változat (Div.1)

A videón pedig egy Div.2-es autót látunk egy szürreális dimenzióban mozogni és átlépni mindenkit. Az, amelyikkel végül nem bírt, egy Div.1-es 935K3 amely egyértelműen az egyenesekben menekült meg attól, hogy a Ford martalékává váljon. Persze akadnak némi technikai gondok is, a turbómotorok és az ugrásszerű teljesítménynövelés, valamint a kezdetleges aerodinamika hőskorában nem volt könnyű dolguk az úttörőknek. Ezért is jár ki nekik a maximális tisztelet. Hiszen hatványozottan vitték vásárra a bőrüket azért, hogy azt csinálhassák, amit mindennél jobban szeretnek: versenyezzenek.

Azt hiszem, erre bátran rámondhatjuk, hogy szépet lép a gép.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr285052714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krakagyil 2013.01.30. 18:46:36

Jajj de nagyon jól esett ez most. Konstans hidegrázás plusz szőrfelállás. A hang meg brutális!

átlátó 2013.01.30. 18:52:18

Egyszer volt Caprim... V/6, felnik rendesek, meg rekáró ülések, meg zöld üvegek, meg metálfény... semmi matrica, meg ilyesmi rajta...úgy natúr...szerettem a hangját...

datacom 2013.01.30. 19:03:07

Én küldtem ;-) én, megkönnyeztem mikor néztem, és ezt egyből a megfelelő TC-snek kellett elküldenem. Köszi a posztot Pista, nem hittem volna, hogy ilyen gyors leszel :-)

fzr1000 2013.01.30. 19:05:18

Nekem is volt Capri Mk3 de az nem ment így. :-)))) (2,3 V6 aut.)

Mazzzzu 2013.01.30. 19:07:56

ezigen, köszi Pista, ez nekem totál ismeretlen volt eddig :) atom, kőkemény ahogy a rajtnál lelépi a többieket, de tessék mondani mit teker állandóan? fékerő eloszlást mint a Forma-1ben? :D Nem értek hozzá de az autó hangja nagyon vad, tüsszög mint a náthás kisgyerek :D Caprihoz meg általában annyi közöm van, hogy szériaautókban a Mantát jobban kedvelem :)

nagyiWRX 2013.01.30. 19:09:14

Ez a sorozat a legkeményebb volt, DRM voolt a neve DeutcheRennensportMeisterschaft lehet hibásan irtam.
Nyáron voltam Sinsheim-be németországba van ott egy nagyon jó közlekedési múzeum és ott volt egy ilyen kiállítva közvetlenül az IMSA quattro melett, van pár képem róla.
Ezt a motort csinálta a Zakspeed cég a forma 1 es 1,5 ös motorból, legalábbis ezt irták a múzeumba.

nagyiWRX 2013.01.30. 19:17:01

Kár hogy a porsche múzeumba nem volt ott a 935 Mobydick amikor ott voltam pedig azért mentem, valahol kint volt valami versenyen.Brutál turbo rakéták voltak ezek.

Csizirájder 2013.01.30. 19:23:09

Fúúú, ez király volt! Köszi Árpi!

redriot77 2013.01.30. 19:23:48

Aki játszik az rFactorral annak kötelező darab a DRM Revival mod/kiegészítő! A Capri mellett van benne 935, M1, 320turbo, Lancia Beta Turbo, és Toyota Celica DRM!

Egy kis ízelítő:
www.youtube.com/watch?v=kSDY7XT3f_U

Tommi 2013.01.30. 19:24:51

@1127ccm: Néhány Caprit fotóztam, nem tudom melyik volt a tiéd.
indafoto.hu/tommi/ot_expo_2010_1_nap :-)

Csizirájder 2013.01.30. 19:26:26

@Mazzzzu:

A töltőnyomást tekergeti a pilóta menet közben, amit 1.3-1.5 bar között lehet variálni.

1127ccm 2013.01.30. 19:30:50

@Tommi: Kék-fehér volt az is de nincs közte sajnos.

Andrzei 2013.01.30. 19:31:29

Nagyon zsírak ezek a 80-as versenygépek. :) A végére tényleg az ember lett e leggyengébb láncszem.

Ajánlom a következő "nagyot lépő" kocsit szíves figyelmetekbe. Mikor nekiindul még nézni is szörnyű, a sofőr is alig bírja összeszedni. A hangja meg...
www.youtube.com/watch?v=WsAztGAs2Sg

smikee 2013.01.30. 19:34:20

4:18
Nu pagagyí :)

sunblind 2013.01.30. 19:37:54

:D ez valami kurva ijesztő.

dekás dezső 2013.01.30. 19:40:07

ebben benne van minden, komoly a gép nagyon.
gyönyörűen pakolgatja vissza gázfröccsökkel az öreg, nem sokat hagyja pihenni a vas...

superfrog 2013.01.30. 19:44:29

@nagyiWRX: igazából fordítva történt, ezen motorral megszerzett tapasztalataikra alapozta a Zakspeed F1 a saját motorját. (1.5 sor4 turbo) ezt Zakowski le is nyilatkozta vagy 10 évvel az F1 elhagyása után. nagyon pöpec kis cucc, én spec eddig is imádtam a Zakspeed caprit, hát most így a video után épp a f*st törölgetem a vádlimról................

subtotal 2013.01.30. 19:48:29

Van nekem egy ilyen fémmodell otthon, nem kerültek fel rá a matricák, de azok is megvannak valahol...

superfrog 2013.01.30. 19:51:27

@Andrzei: ha nagyot lépő, akkor ezt teljes képernyőn, sztem érdemes meglesni a jó öreg osella-bmw-t elég a rajt utáni 5mp, az mindent elmond.......

www.youtube.com/watch?v=nf5lx7NKWgw

Andrzei 2013.01.30. 19:55:58

@superfrog: Odever. :) De ez valami Le-Mans kocsinak néz ki...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.01.30. 20:04:36

Nem rossz, nem rossz, de ez a video sajna pont nem azt bizonyítja, h verhetetlen volt a pályán, sőt.

Haveromnak volt V6-os Caprija gyönyörű bilikék színe volt. Egyszer elvitte a karosszériáshoz, hogy nem sürgős, de ha úgy van kezdje már el lakatolni. Sejthetitek, itt rontotta el. Kb. egy, másfél és után a kocsi eltűnt. A faszikám széttárta a karját, háááát, sajna vki ellopta.

Így ért véget a történet...

dr.oid 2013.01.30. 20:09:27

kit érdekelnek pucér csajok
e kijelentésre elborzadok

miért vetném meg én a jó bulát
lábakat feneket szép nunát
(egy csinos arc rosszalló fintorát)
mikor németszóval küszködöm
épp veterán ragad az üstökön
mit a porschénak kéménye kibocsát
míg csóválja termetes tomporát
botváltóval barátunk jót gyalul
prüszköl a kkk piszkosul
nyers hangon hörögnek hengerek
vaddállat ez a gép emberek
egyhetes motorban hangerő
citroen hűtőt hűt levegő
gyorsítva felüvölt piszkosul
agyamba érchangú zaj tolul
getragban sívító kerekek
olajjal hűtötték gyerekek
csővázban majd hatszáz lóerő
egy capri sosem volt íly menő

csókollak titeket franciák
pierre csak igya a jó borát
:D

V12 Power 2013.01.30. 20:12:25

@1kutya: Na én is pont valami ilyesmire gondoltam, csak te szebben fogalmaztad meg!:-)
De szigorú hangja van!!!

Viszont létezik, hogy a Porsche ennyivel szarabb kanyarban, vagy csak láma aki vezeti? Legalább annyival lassabb kanyarban, mint amennyivel jobb egyenesben, és ez így nekem fura.

Rocko- 2013.01.30. 20:15:28

"így tudott a prototípusban 380 lóerőt. Az autó versenykész súlya 790-800 kiló volt, ezt ne feledjük."
kedves Zoli! szeretném megkérdezni hogy mire volt jó az Önnnneked hogy ebben a hideben ráadásként végigfutott rajtam a hidegrázás???

"szezonban már 450-460 lóerőt tudott az egynégyes motor 9200-as fordulatszámon."
leforogja. :))))

V12 Power 2013.01.30. 20:18:16

Mellesleg, Skála Rallye megvan mindenkinek???

Rocko- 2013.01.30. 20:18:28

Zoli? ahh, nem olvastam el a szerzőt, azt hittem hogy streetsa írta, annyira evidens volt számomra.

Schütii 2013.01.30. 20:31:08

Hogyan jön ki 1.7-es motorból 1.5 bar töltőnyomással 600 LE?

eszgbr 2013.01.30. 20:34:06

@Adam31: jogos, egyszer sem volt leírva a posztban: Deutsche Rennsport Meisterschaft (DRM), a DTM elődje

F1DO 2013.01.30. 20:36:45

@Andrzei: Jó a video, köszönet érte, de hogy a sofőr alig bírja összeszedni.. Szerintem igenis rohadt jól vezeti.

Adam-69 2013.01.30. 20:39:47

Mit tekerget a műszerfalon?

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.30. 21:00:08

@V12 Power: 1981-ben vagy 82ben nagybátyám kivitt a mecsek rallye-ra lavórforma NSU-k 100-as skodák trabantok sose fogom elfelejteni.

csiky944 2013.01.30. 21:07:21

szegény hengerfejcsavarok :D

Rocko- 2013.01.30. 21:10:06

@streetsta: láttam, igen, talán ezért is hittem hogy egy téma (Capri), de két aspesktusból. :)

atomgape 2013.01.30. 22:14:30

Szépótó, jóótó, nekem is nagyon tetszik a Capri, a széria is, de azért a Porschéknak egyenesben csak integetni tud.

KPali 2013.01.30. 22:14:40

Brutális a gép, én is leginkább poszterekről ismertem eddig :) Valószínűleg a fékerőeloszlást állítja.

Верховина 2013.01.30. 22:21:17

Ennél szebb hangja csak a Verhómnak van, amikor motorféken durrog.. :D Gyönyörű.. Az a prüszkölés, amit levág váltáskor, meg az üvöltés amikor gyorsít.. Jó lenne élőben hallani egyszer ilyet.. :)

Csizirájder 2013.01.30. 22:33:00

@Adam-69:

Feljebb már volt róla szó, a töltőnyomást tudja állítani a pilóta azzal a szeleppel. :)

Az alatta lévő tekerős cucc pedig a fékerő elosztó. Felirat: HA Bremse VA.
HA: Hinterachse - Hátsó tengely
Bremse: Fék
VA: Vorderachse - Első tengely
A feliratnak megfelelő irányban tekerve lehet változtatni az első és a hátsó tengely közötti fékerő arányát.

KPali 2013.01.30. 22:34:05

Augusztusban lesz ez, egyfajta német Goodwood Revival-nek tűnik, itt mennek a videón :)
www.avd.de/ogpracing/home.html

ommm 2013.01.30. 22:39:35

@datacom: Ó, én köszönöm, ne haragudj, hirtelen nem ugrott be, kitől jött.

TSiga · http://alfaamore.hu 2013.01.30. 22:40:41

Hihetetlen!
Ez az igazi downsizing!

ommm 2013.01.30. 22:41:34

@nagyiWRX: Ellenkezőleg. Ugyanez a Cosworth-motor adta az alapját (és az azzal ebben a bajnokságban szerzett tapasztalatok) az F1-es motornak. Persze köze csak annyi volt hozzá, hogy kábé ugyanaz volt az öntvény.

dzolee 2013.01.30. 22:43:28

Drága Pista,ez embertelenül fasza volt! Köszi neked!Maximum hangerőn hallgattam!

ommm 2013.01.30. 22:45:14

@atomgape: Mert - mint az el is hangzik - az egy Div.1-es autó, emez pedig egy Div.2-es. Van közöttük legalább kétszáz lőerő és 1.6 liternyi lökettérfogat-különbség... Most képzeld el az 1.8-as Caprit... :)

nikó 78 2013.01.30. 22:56:21

Elképesztő!!!!Ha hasonló videókat nézegetek a 80-as 90-es évekből mindíg felmerül bennem a kérdés? Az autósport visszafelé fejlődik? Pl: a rallyban egy b-csoportos ascona,stratos,quattro, mai futóművel gumikkal,egy Vatanennel mennyit verhetne anemis tudom most éppen nem követem talán 2 két literes tejfölösdobozokra, egy 25 perces aszfaltos gyoraságin?Pár percet biztos.De a DTM is szánalom, hol vannak már a látványos Baby Merci-E30 csaták.

rooklin 2013.01.30. 23:06:07

Fasza cikk! Azt megkérdezhetem, hogy annak idején milyen forrásokból csorgott ezekről a sorozatokról egyáltalán az infó Magyarországra vagy Csehszlovákiába? Mozgásban, képpel-hanggal gondolom teljesen esélytelen volt bármit is elcsípni az egészből. Német autósmagazinok?

cukkorborsó 2013.01.30. 23:06:49

na végre egy rendesen megírt cikk tőled! Így kell cikket írni, mostantól így írj,megértetted!?

Quattroman 2013.01.30. 23:08:42

@csiky944:

a Ford úgy építette a motorokat hogy a hengerfejcsavarok keresztülmentek a blokkon és azok fogták a főtengely csapágyfészkeit is. gyakorlatilag bármennyire is fújták fel a turbóval nem tudott kiszakadni a menet a blokkból, és nem bírta megemelni a "kalapját"

sajnos ez a videó nem a legjobb példa a végére üzemanyag ellátási gondjai támadtak. ezért voltak a kihagyások/feléledések.
sajnos ismerős szitu...:(

Hurri Kán 2013.01.30. 23:52:37

Faszomatbazmeg... nincs több kérdésem.

conmorientes 2013.01.31. 00:11:53

Autó motor valamelyik 1979-80-as számaéban van szerintem a Div2-es autó talán Winkelhockkal....
Énis meglepődtem rajta gyerekként. Ufónak hatot a modern "Dácsiák"mellett.
Nagy kedvenc.....

ommm 2013.01.31. 01:08:20

@rooklin: Határmenti településeken volt osztrák TV és a csehek is sokszor adtak futamrészeket.

kitiltott, de seráfütty 2013.01.31. 01:24:24

@Andrzei: Mennyi idő alatt lepörög egy fokozat, nincs két másodperc, lehidalok. Botrány.

kitiltott, de seráfütty 2013.01.31. 01:31:11

@superfrog: Nem is tudom, hogy amikor egyszerre összefosnám és hánynám magamat egy kör után ebben, tudnék-e még lélegezni, de az kurva élet, hogy vigyorognék, ha élmék, ha halnék :)

СubE 2013.01.31. 02:25:42

hú menj a picsába bazmeg de kurva jó ez a vas a mocskos mindenit, a faszomat is bedugnám érte a darázsfészekbe bazmeg gecó, hallod e, én is tolnám így ezt a vasat ha nem fosnám szarnám össze magam közben. Kurva anyját hogy vált a faszi, lepörög pikkpakk, váltás odabaszás, szigorú gázfröccs, leforog, tekergetés, gáznyomás, fékpróba és siklik mint faszom. Ez volt a legkeményebb sorozat a DeutscheReishtagMaistershaft röviden DRM. Ötször néztem meg a videót, az ötödiknél már kibasztam az ablakba az 1000 wattos hangfalakat is a faszba. Bazmeg most jut eszembe nekem is volt egy caprim, a faszomat az hogy ment bazmeg, akinek van róla egy képe az kibaszott sürgősen küldje el nekem. Olyan hangja volt hogy csak álló fasszal lehetett vele csapatni. Az biztos hogy konstans hidegrázás, faszlengetés, hatalmas respect és instant get ezért a videóért. baszóggyá meg de átjött

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.31. 06:30:46

Azt a k* milyen hangja van a videón... :)
Amúgy az egyik legjobb autóforma, szerintem, a Capri :)

Rocko- 2013.01.31. 07:11:47

@СubE: az E28-at vetted a Capri után vagy rögtön az E30M3-ba ugrottál bele?

СubE 2013.01.31. 08:44:48

@Rocko-: bazmeg már nem tudom, akkoriban folyamatosan be voltam baszva, érted faszom, de a capri volt a legnagyobb álmom, már a szerelő faszi ismerősömnél is ott lógott a capri poszter a falon két nagy csöcsű germán muff között.

m.o.p. 2013.01.31. 09:05:54

Ez volt az ébresztő, nem a kávé. Köszi a videót, de sokkal inkább az írást!

rocksarkany 2013.01.31. 09:25:28

Terror-metál-brutál.
Milyen szekér megy előtte?!

red87 2013.01.31. 09:45:42

Amíg el nem rúgta igazán, addig csak egy közepesen szarul indult csütörtököm volt. De az első komoly padló utáni szisszenéstől nagyon szép lett ez a hét :)

FatFish · http://www.fatfish.hu 2013.01.31. 09:55:28

Aki esetleg régi capriját keresi, annak itt a magyarországi capri regiszter, hátha van róla infó (ha meg avan olyan infód ami nincs ott azt örömmel vennénk):

www.pudva.hu

ha esetleg van valakinek régi fényképe saját vagy más capriról, én a capri klub honlapján gyüjtöm őket, örömmel venném ha valaki küldene

Luighi 2013.01.31. 10:06:27

Miért Citroen hűtők voltak benne, tud erről valaki valamit? Azok tudtak a legkönnyebbet? Az volt az egyetlen ami nem hasadt el hajlításkor? Vagy csak azoknak volt épp olyan "gyerekméretű" hűtőjük ami oldalt épp passzolt?

doglott_eger 2013.01.31. 10:10:28

@Schütii: Másfél bar-t be lehet nyomni egy szívószálon és lehet egy kályhacsövön is. Valszeg itt az utóbbi esete áll fenn. A szállított légmennyiség is fontos.

Pudva · http://www.fatfish.hu 2013.01.31. 10:50:55

2009-ben Speyerben egy Capri találkozón ki volt állítva egy a 'kisebb' Capriból, hát mit mondjak a szélvődőn és a hűtőrácson kivül nem volt túl sok alkatrész benne ami az utcaival megeggyezne! Ha érdekel a kép katt link: fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/14432_105172869493350_5419015_n.jpg

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2013.01.31. 11:04:41

olyan hangja van basszatokmeg, mintha egy megvadult ikaruszt hajtana, csak a visitas hianyzik az egyenesek kezepen :)

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2013.01.31. 11:27:21

uhh, ez veszi a fordulatot rendesen.

googyi 2013.01.31. 11:27:24

@rocksarkany:
Szerintem porsche 935.
en.wikipedia.org/wiki/Porsche_935
Az is egy elég beteg autó volt..

СubE 2013.01.31. 12:34:22

@Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke: Basszad meg tényleg olyan hangja van, pont tegnap hallottam egy kurvára megvadult kibaszott ikaruszt a hegyalja úton, valami baszottarcú idióta vezette. Valaki tudja miért kurva Citroen hűtőt használtak hátul? A tervezőzseni nem tudott saját hűtőt tervezni bassza meg?

Pepejoe 2013.01.31. 12:39:32

Ehhh, a CBR-emnek pontosan ilyen hangja van a szusszanást leszámítva! :D Meg amikor fogy a benya, akkor is, bbbrrrrr-da-da-da-da...ismerős.
Itt is az ugrott be egyből, hogy fordulaton kifogyott az úszóházból a benzin. :D

-trogerone- 2013.01.31. 13:01:20

az megvan hogy mozog a muszerfal a gyorsulastol es fekezestol? :D

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.01.31. 14:42:18

Húú, sor4-ben még nem hallottam ilyen szép hangot!

ha1tt 2013.01.31. 14:55:23

@СubE: Bocs, már nem bírom! Az jó, hogy szereted, élvezed az autózást, de miért kell ennyire ocsmányul írni? Nem vagyok prűd, én is beszélek csúnyán, de ha lehet nem írom le. Ha meg magától jön neked, az a Tourette szindróma, lehet kezelni! Ne higgy el minden címet, ez igazából nem pornó oldal...
(Tudom, ha nem tetszik ne olvassam, de 84 komment viszont tetszik!)
Még egyszer bocsánat!
A kocsi hangja viszont nekem is jobb napot csinált, köszönöm.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.01.31. 17:52:11

@visszakettopadlogaz: Eleve gyanús az a szervíz, ahol nem lóg Würth naptár a falon.

Quattroman 2013.01.31. 19:25:18

azért Citroen hűtők (igazából Valeo) mert ők kezdték el csinálni ezeket az alurostélyokat. addig a rézből készült ónozott hűtők voltak mindenhol amiknek a súlya lényegesen nagyobb.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2013.01.31. 20:02:32

höhö bazz
az öreg kitiporta a belét
de én se tettem volna másképp

betm3n 2013.01.31. 20:33:46

@ommm: a video azt irja, hogy ez 1745ccm (2:32-től látható)

Schütii 2013.01.31. 20:47:54

@doglott_eger: Hát, ez elég gyenge lábakon álló magyarázat. A levegő úgyis a hengerbe jut, ahol nagyobb nyomás úgysem lesz 1,5 barnál, vagyis a feltöltési nyomásnál, még akkor sem ha a szívócső (nyomócső) vastagabb mint a hengerfurat maga.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.31. 21:07:01

@malenykij polgar: Biro Ica, Sabrina es Samatha Fox -os kepekrol se feledkezzunk meg, szigouran csocs villantos pozban es vizpoloban ! :D volt meg a Helia-D reklamos csaj, azt azert utaltam mert tuloltozott volt! :D

Quattroman 2013.02.01. 00:26:40

@Schütii

nem, nem gyenge magyarázat.
valóban lényeges a csőkeresztmetszet és az intercoolerek sem véletlenül nőnek nagyra. egyfajta puffer szerepe is van, a turbó és a pillangószelep között megfelelő légtömegnek kell rendelkezésre állnia.
tudod, ha üres a kamra éhes maradsz....

cukkorborsó 2013.02.01. 13:51:27

@ommm: a F1-es Cosworth motor nem V6-os volt véletlenül? A 4 hengeressel kisérleteztek de állandóan széthullott aztán inkább V6-st csináltak.

BBSTi 2013.02.01. 18:12:14

Aztahétszentségit, nagyon durva hangja van... 07:20-nál az duplakuplung-gázfröccs, visszaváltás-motorfék, vagy csak mellényúlt az úr? Azt hiszem Ommm, te a Mazda MX5-tel csúsztál már meg az miatt, hogy egy kiforgatott 3-ik fokozatból kettesbe gázfröccs nélkül raktad vissza, ugye? Harmadik kameraállásnak jó lett volna pedálsor mutatása :) Mondjuk nem tudom, hova fért volna a kamera :D

BBSTi 2013.02.01. 18:31:39

Még valami: a sebességváltó fokozatkiosztása ilyen?
R 2 4
1 3 5

datacom 2013.02.01. 18:51:10

@cukkorborsó: De V6-os volt, és valóban ezzel kísérleteztek az elején. Később ez a motor az RS200-ba landolt.

datacom 2013.02.01. 18:52:17

@BBSTi: igen, de a rükiben nem vagyok biztos.

ommm 2013.02.01. 22:38:38

@BBSTi: Így van, a nagy fordulatszám-különbség és a sperr vicces dolgokra képesek. Csúszós felületen azonnal megúszik az autó, ami akkor jó, ha szándékosan csinálod. Máskülönben nem vicces :))

tschangow 2013.02.02. 23:22:57

@ommm: A videó szerint is ez a Div1-es 1.8-as...

tschangow 2013.02.02. 23:28:11

@cukkorborsó: F1-ben volt a sor4 (BD), majd miután kevésnek bizonyult lett V6 (GFB)

ommm 2013.02.03. 13:22:39

@tschangow: A felirat rossz ill. nem a videón látható autóhoz való. A felvezetőszövegben mondják helyesen. És ez a múzeumi Würthös Div.2-es volt.

Csizirájder 2013.02.03. 14:46:06

@Schütii:

Ha hallgattál volna, okosabb maradtál volna. :) Azt hiszem már többször is bizonyítottad a hozzá nem értésedet a járművekhez itt a kommentelések között... hiába dugattyú az avatarod, nagyon messze vagy ettől a tudománytól. :)

superfrog 2013.02.03. 18:23:39

amit korábban linkeltem az egy "sima" osella-bmw pa20 kb 300 Le de kilóban sem sokkal több mint 500.

egyébként én apámat fűztem kb 81-ben (kb 6 éves voltam), hogy vegyen végre egy ilyen capri-t.(valami autoklub teremben láttam plakáton talán)
apám persze jóindultaú mosollyal (ami minden elmebetegnek kijár,pláne egy rokonnak... )mondta, hogy persze majd vesz egy caprit. (kocsink sem volt) erre rögtön rávágtam, hogy nem képzeli, hogy egy sima retek caprit vesz, csak a zakspeed capri tetszik, olyat akarok. (még a fekete Würth-öst néztem ki)
még olyan zseniális tippeket is adtam, hogy mivel tud németül, beszéljen azzal Klaus Ludwiggal(ki volt írva a neve), hátha kölcsön adja hétvégére és lemehetnénk vele balatonra.....
hát nem hinném hogy komoly titkot árulok el, nem lett zakspeed caprink még kölcsönbe sem :))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.05. 23:57:55

Nahát, én ilyen 935 Moby Dickkel csak az NFS Porka Unleashedben találkoztam... :D Ott is ez volt, hogy kanyarokban nem ment jól, ilyenkor ha utolértem a 996-tal és nekipaszíroztam a sziklának, vagy a szembejövő kamionnak (haha, de szemét vagyok... :) ) akkor utána volt esélyem nyerni, mert egy két ilyen pankráció után elkushadt.Valszeg kissé megmacskásodhattak a légterelői.

silverarrow 2013.02.06. 12:56:15

Ha már Ford és égett gumi szag, érdemes pár videót az RS200-nak is szentelni. És azt kezdetben nem csupán aszfaltra szánták.
süti beállítások módosítása