Nemzetközi Lamborghini-buzéria on air!

  2013. január 03. - ommm Címkék: lamborghini countach 50 aventador auto emotionen

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Kedves dolog történt velünk, elszoktunk már lassan attól, hogy tőlünk nyugatra másképpen működnek a dolgok. Volt egy posztunk, mely arról szól, hogy idén 50 éves a Lamborghini és mekkora hepajt szerveznek az olaszok ennek okán.

Embeddeltünk bele egy videót, melyet az AutoEmotionenTV stábja készített és csodás hangokkal volt tele. Ma kaptam egy levelet:

Dear Bull Lover Ommm,
happy new Bull ahh Year 2013!
thank you for linking our clip.
Feel free to use much more upcoming stuff.
Check our latest full review

Kind Regards,
Daniel Mikacic
Editor www.facebook.com/AutoEmotionenTV

Lám, köszönik a megosztást és örülnek neki, ilyen is van. Naná, hogy itt a teljes film, melyben a szöveg mellett akad hang is bőven. Mit hang? Égszakadás-földindulás.

Keep up the good work, guys!

És ha azt hiszik, hogy ez csak egy szűk réteg szórakozása, akkor tévednek. A Lamborghini-buzéria átível kultúrákon és embereken, nézzék csak, hogy a profi, X-Games győztes és többszörös dobogós, extrém lesikló Jon Olsson mennyire mindennapos szinten használja sajátját. (Összkerekes nem? De.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr234995659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2013.01.03. 22:11:57

@comp: Barátom, hát akkor talán panaszkodj ott.

dekás dezső 2013.01.03. 22:12:38

legközelebb majd berakja az aggódók kedvéért a sütőbe, akkor nem kell izzadni a karcok miatt:P
vagy megy 2 kilóval egy kört az ovi körül, aztán volt hó-nincs hó.

Krisi 2013.01.03. 22:20:47

@Quattroman: indítás után az első 15-20 másodpercig, amíg nem épül fel az olajnyomás, addig nem adunk gázfröccsöt. ezt még Motordoki írta valamelyik cikkében, én hiszek neki :)

kowalski 2013.01.03. 22:20:59

Olssonnak van vagy 5 lambója, de áll még a garázsban R8, GT-R, stb, stb... mindegyiken van síbox :)
Szerintem óriási arc.
Rendszeres Gumball résztvevő és ő talán az egyetlen, aki ha célba ér, a záróbuli után nem hajóztatja haza a kocsiját mint a többi "sztár", hanem hazavezet vele Stockholmba... legutóbb Istanbulból.

voroseltolodas 2013.01.03. 22:31:09

Én tollasütővel szoktam a havat letakarítani. Évekóta hánykolódik egy fél pár a csomagtartóban ilyenkor megörülök neki.

Rocko- 2013.01.03. 22:31:10

"Dear Bull Lover Ommm"
csak sb meg ne tudja. :)))

"Volt egy posztunk, mely arról szól, hogy idén 50 éves a Lamborghini"
hajh, Orosz doki, merre jársz?

hólapáttal autót takarítani...
miért nem rögtön lángvágóval?
tetőről meg nem kell lesöpörni. rossz esetben a mögötte jövőre/elé esik, jobban pedig fékezéskor elé. hadd ne lásson semmit.
ennek a seggfejnek nem Lambot kéne vezetnie, hanem áramot.

DrSzoke 2013.01.03. 22:56:36

@protézisesh: De van.A francia. Asszem a Travelchanelen megy egy sorozat,francia ficko maszkal Gronlandon,meg erre-arra.
Attol kiutest kapok.

skovalsky 2013.01.03. 22:58:39

@ommm: Vicces a logikád omm ott menő meg "polgárpukkasztó" amit csinál a gyerek itthon meg veszélyes a sok bunkó ugye. Ja hogy az máshol van leszarod értem, komoly érvek valóban. Véleménykülönbség láttán meg automatikusan "troll" legyen valaki az inkább téged minősít barátom legyél inkább politikus.

orbano 2013.01.03. 23:04:58

jól emlékszem, hogy az a tetőbox custom cucc és direkt a kiccsávónak készítették? szerintem semmi kivetnivaló nincs benne.

nyisziati 2013.01.03. 23:24:22

@sandor26: '96-ban mesélte egy ismerősünk, hogy volt a környezetében egy kínai fickó, aki hólapáttal takarította a BMW-jét. Az újrafényezés 300.000 Ft volt - akkor.

megint 2013.01.03. 23:25:31

tetőbox vagány, ahhoz meg senkinek semmi köze, hogy mivel takarítja az autóját.

Quattroman 2013.01.03. 23:28:21

@Krisi:

ez egy szárazkarteres kenési rendszer olajakkumlátorral, mint a versenygépekben, itt nincs kimaradás a kenésben.

egyébként neked is elmondom, nincs hozzászokva a füled az ilyen sokhengeres motor hangjához, fogalmad sincs milyen keveset emelt az alapjáraton.

csodálatos hogy mennyire aggódtok másnak a holmijáért.
vagy csak önfényező trollkodás?

Rocko- 2013.01.03. 23:46:21

@csúcsragi: mi az a tolla, és miért kell megsütni?

baktitamas 2013.01.03. 23:53:53

Nem tudom, ki hogy van vele, de a Countach-ot jobban elfogadnám... :)

Persze ha az Aventador-t vágnák hozzám, akkor se lennék szomorú :D

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2013.01.04. 00:17:02

@ommm: Nem is az utózönge ami ebben érdekes, hanem maga a megosztás. Ezen poszt elején azt írtad, hogy mennyire jó, hogy tőlünk nyugatra így... Az alaphelyzet ott is ugyanez volt. Megosztottak egy tőletek származó tartalmat (nem elloptak, megosztottak), ami ráadásul -ezzel ellentétben- egyenesen rátok mutatott, rögtön hozzátok vitt. Ott ez tőlük miért volt rossz, s ez itt nálatok miért oly csodás dolog? A megosztást gondolom itt sem kérték. (Értem én, hogy ti nem szerettétek volna, szívetek joga.) Viszont így ellentmondasz magadnak. Most dicsőíted, hogy ez milyen jó, akkor meg fújjogtál... (még mielőtt: nincs közöm hozzájuk, csupán egy lelkes olvasójuk vagyok, ahogy a TC-nek is)

biker_kolee 2013.01.04. 00:22:06

@comp: Scheertinél, aki a profil tulajdonosa. Semmi köze nincs a totalcarhoz. Egyes.

biker_kolee 2013.01.04. 00:30:11

@skovalsky: Őőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőő. Már nem azért, de én nem látok a videóban tömeget a körforgalom körül, pláne nem egymás után "driftelő" autókat, ahol bárki bárkit is veszélyeztetne. De lehet, hogy csak vak vagyok. Szólj, ha felfedezted őket.

ommm 2013.01.04. 01:00:56

@skovalsky: Nagyon köszönöm @biker_kolee: -nak, hogy nem nekem kellett ismét egymás mellé állítanom a két videót a hazai szerencsétlen agyhalottakról és erről.

@bekman: "-ezzel ellentétben-"? Mivel ellentétben könyörgöm? Tudod, az, hogy kék a betű azt jelenti, hogy kattintható, próbáld csak ki! És egy hivatalos YT Channelről embeddelni ugyanaz, nekik számol, hahó, alapfogalmakkal legyünk tisztában, ha kérhetem. Én annak örülök, hogy normális hangnemben megköszönték a plusz kitudjamennyi nézőt. Mi viszont nem kértünk kattintást az ominózus gyűjtőlap számára a mi tartalmunkkal, ennyi. Gondolom tudod, hogy ők sem lepkéből élnek és mi azt szeretnénk, ha minket találna meg az, aki TC-t akar olvasni. Béke!

Pepejoe 2013.01.04. 01:41:45

Én a szarabbik kocsimról szoktam egy erős sörtéjű partvissal letolni a havat, kb. 3 húzásra megvan az egész, elsöprögetem az oldalán rátapadtat és csá. Min. olyan hatásos a "hószállító" képessége mint egy lapátnak, tehát semmi nem indokolja a lapátot.
Hólapáttal, akár fém, akár nem, BUNKÓSÁG. Pont.

2013.01.04. 01:52:00

ovatosan szedte le a lapattal, ti vakok vagytok?

http://wallpaperstock.net/jon-olsson's-ppi-razor-gtr_wallpapers_34715_1680x1050.jpg

ho ellen meg ponyva, legolcsobb is megment fel ora lapatolastol :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.04. 04:10:40

mondja is mikor nekiall a lapattal hogy rafer egy festes

Olimpiai rendszam van rajta, na az a ritka nem a feher hollo!!!!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.04. 04:16:49

@orbano: szerintem is tok jol ne ki es talan az egyetlen TENYLEG HASZNOS dolog :))) van R8/R10 re is

Niebur 2013.01.04. 05:52:10

A második videót egy autós(?) portálba be sem szabadott volna mutatni. Egy kivétellel: ÍGY NEM SZABAD! Minden eleme szembe megy azzal, ami technikailag, közlekedés biztonság tekintetében kívánatos és helyes lenne.
Tisztelt hozzászólók! Valóban az a legnagyobb probléma, hogy miből volt a lapát? "Megemelte a fordulatszámot". Hogyan? Van rajta kézigáz mint a Trabanton? Vagy rátett egy féltéglát a pedálra? A kényszerolajozás nem azt jelenti, hogy azonnal van kenés.A videót így lehetne összefoglalni:
-így nem szabad télen autót indítani,
-így nem szabad autót letakarítani,
-így nem szabad letakarítatlan autóval forgalomba menni.
Az csak egy kérdés, hogy mindenki úgy teszi tönkre az autóját ahogy akarja. De az nem magánügy, hogy megy ki a forgalomba.

Ironpen 2013.01.04. 07:12:22

Nos a hólapáttal nekem semmi gondom, ha ő ennyire értékeli az autóját, hát tegye, a gép van az emberért humánus társadalomban. A forgalomba kihajtásról, meg hogy itt egy forgatás történt. Ennél kisebb projekteknél is bevett szokás a "zárás", tehát a lambósunk közelébe nem engedtek sem autót, sem gyalogost, azaz zárt körülmények között csapatott. A vége fotókból feltűnhet, hogy ez egy promóciós videó...

verde66 2013.01.04. 08:28:38

A sok sznob pöcsnek: 30 centis hó van a kocsin, mi a fasszal kéne letakarítania, fogkefével? Idióták!
Én egy műanyag szemetes lapátot szoktam használni.
Ja, és nem fingok étteremben.

Schütii 2013.01.04. 08:32:54

"Lambo loves snow" hááápersze, azért lett összkerekes hogy szeresse... Navarra-lovagok matyizzatok.

Schütii 2013.01.04. 08:34:48

@Dr. GGG77: Akkor ez most olasz, vagy német?

Schütii 2013.01.04. 08:43:16

@Quattroman: Már megbocsáss, de a Wartburg (2 stroke) hangja az egy hathengeres 4 ütemű motorénak felel meg, legalábbis pontosan annyi munkaütem (és minden más ütem) esik egy főtengelyfordulatra. A matematika nem nézőpont kérdése.

verde66 2013.01.04. 08:46:06

@Pepejoe: és a "kevésbé szarabbiknál" mit használsz, strucctollas partvist? És a partviskészletedet viszed a síelésre is, vagy olyankor veszel egy helyi vegyesboltban?
Komolyan beszarok tőletek.

A másik: itt mindenki annyira jófej, meg szabályos, meg mindent a KRESZ szerint, csak azt nem tudom, hogy hol vagytok reggelente, amikor városon belül 70-80-nal húznak el mellettem a - gondolom - hasonlóan okoskodó versenyzők.

sandor26 2013.01.04. 09:03:43

@Quattroman: "pici váz, hogy kisimuljon", mi?
"családi wartburgotok" - a kedves mamával otthon lehet személyeskedni. Nem szóltam hozzád, úgy tűnik valahogy mégis betaláltam. Lehet otthon lemezzel lapátoljátok az MTZ-t? Bicskával eszitek a fagyit? Egyébként az életben nem ültem wartburgban.
műanyag hólapát, mi?
"de mint látjuk neki ez az autó HASZNÁLATI tárgy nem a családi vagyon." - pont ez az a prosztóság, amit utánam páran megénekeltek.
"akarsz róla beszélni?" - nem éreztem szükségét, bár Nálad lehet, volna.

@Ha szeretnéd avatart a hozzászólásaid mellé: - miért is? Inkább próbálj egy rendes nick-et keresni. Ennyi energiából az is kifutotta volna.
@nyisziati: köszi, ezt a fentiekkel kellene megértetni.

ommm 2013.01.04. 09:06:35

@sandor26: Már ne haragudj, de tudod vannak országok, sőt, emberek is, ahol/akiknek az autó nem akkora kultusztárgy, mint idehaza. Akinek pedig van mit a levesbe aprítania, annak aztán szíve-joga azzal lapátolni le a havat a saját, befóliázott autójáról, amivel csak akarja. Ne legyünk már ennyire magyarok, hogy lebunkózunk a gödörből egy világhírű sportembert, csak mert nem úgy takarítja az autóját, ahogy az nekünk tetszik. Ez hihetetlen.

Benedek871 2013.01.04. 09:14:09

@Niebur: Megemelte a fordulatszámot". Hogyan? Van rajta kézigáz mint a Trabanton? Vagy rátett egy féltéglát a pedálra? A kényszerolajozás nem azt jelenti, hogy azonnal van kenés.

Automata szívatónak hívják mert ez ugye nem trabant...
Az olajnyomásról meg annyit hogy motorgyártásban még nem találkoztam olyan motorral amiben 15-20 másodperc alatt épül fel az olajnyomás -üzenem autódokinak- akkor senki nem járna 50.000km-nél tovább egy motorral.

Legutóbb egy benzines V6-os vizsgálatakor 0,37 másodperc alatt jutott el az olaj a teknőtől az olajpumpán át a vezérműtengely felső pontjáig.../jeladókkal mérve/ és az a motor még SOHA nem volt elindítva....

Amugy meg egy 2012-es V10-est ne hasonlítsatok már egy 2 ütemű 1975-ös wartburghoz mer hányok.....

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.04. 09:23:59

@ommm: Jah csak akkor nem kéne bántani azt a múltkori rednecket sem, aki gumiégetés közben felgyújtotta még a felnit is valami suv terepjárón.
Nameg azok a sejkek akik saját ízlésükre festik a Rollst vagy eleve úgy rendelik meg.
Igen a földön a javakból mindenki másképp részesül, van akinek több van akinek kevesebb jut. Csak az a gond hogy akinek több adatik meg, az sokszor fel sem fogja hogy mennyire szerencsés mennyire kivételezett helyzetben van. Aki maga vakarja össze az meg mindíg megbecsüli. A baj ottvan hogy a társadalom jobban megbecsül egy akkora bunkót aki még egy pólót is képtelen magára húzni segítség nélkül, mint mondjuk egy Nobel díjas tudóst.
Persze attól még azt csinál amit akar.

De eléggé visszásan hangzik a dolog amikor mondjuk olyan törvények vannak hogyha mondjuk pusztán feszültséglevezetésből péppé verem a kocsimat a SAJÁTOMAT akkor letartóztatnak garázdaságért. Vagy mondjuk a megkeresett pénzemet prostikra költöm akkor én vagyok a szemét mert a feketegazdaságot támogatom.
Az ilyen milliárdost meg hagyjuk már miért irígykedünk? Jah tovább is ragozhatnám...

ommm 2013.01.04. 09:29:34

@Benedek871: Nos, tisztázzunk pár dolgot:
A kedves olvasó - szerintem - hibásan értelmezte a motordoki mondatait. Nem az olajnyomás felépüléséről volt szó, hanem arról, hogy annyi idő kell, amíg az olaj eléri a megfelelő viszkozitását télen, hidegben. Nem hinném, hogy kétségbe kellene vonni egy diplomás tribológus mondatait erről.

@Sztavrosz_: Az öncélú autópusztítás egy dolog, a hólapátolás a másik. Nem vettem észre, hogy túl nagy kár keletkezett volna a Gallardóban és ha értesz angolul, akkor nem nehéz megfejteni a videóban elhangzottakat.

sandor26 2013.01.04. 09:37:13

@nortonvincent: anno volt egy körbefóliázott céges autóm. Az első (kemény) tél után, a műanyag jégkaparó(talán gumis ablaklehúzó) ellenére is helyenként hámlott a fólia. Most ugyanez egy lemez hólapáttól hogy is alakulhat?

protkova 2013.01.04. 09:44:20

Ha van amit nem értek mag akkor az, hogy ha valaki megengedhet magának egy lambo-t akkor miért nincs mellé egy quattro vagy akár egy kunhetes amivel síelni mehet annak a részletére már nem fussa mer felment a svájci frank vagy mi a franc.
Tipikusan olyannak tűnik aki elmegy egy jó étterembe bebaszni, hogy felhívja magára a figyelmet.
Van egy viszonylag értékes sportkocsim amivel sosem mennék síelni, mert alacsony és nem erre való pedig van rá téli gumi szettem is.
Attól még nem érzem rövidebbnek a pöcsömet decembertől márciusig, hogy síelni MPV-vel megyek.
Érdekes módon Kb. 4 éve találkoztam a Schumi-val Saintmoritz-ban ő oda valami Cromával jött a családjával síelni, nem egy Ferrarival pedig áll néhány a garázsban.
Az ilyen extrémvagyokmegamerikensztájlcelebgyerek pöcsöktől mindig kiráz a hideg.

sandor26 2013.01.04. 09:45:07

@ommm: ha jól értelmeztem a blogot eddig folyamatosan arról fűtötök minket, hogy a lambo egy ikon, nem autó (használati tárgy), és innen nézve prosztóság amit az egyébként akár szimpatikusnak is tűkő kolléga művel.
"lebunkózunk a gödörből egy világhírű sportembert" -ennek minden szava megmosolyogható.
Nem gondolnám idehaza sem kultusztárgynak az autót. Mindössze az fordul meg az ember fejében, hogy a fényezés összekarcolódik, a hideg motornak meg árt a túráztatás.
És igen sosem lesz ilyen autónk és ez nyilvánvalóan frusztrál. Ennyi.

Niebur 2013.01.04. 09:46:30

@Benedek871: Ha elolvasta volna a kommenteket is, ott utalt valaki a megemelt fordulatszámra. Egy számítógép által vezérelt motor részét én nem nevezném automata szivatónak. A 0,37 másodperc semmit sem jelent. A szükséges kenési feltételek létrejötte sok feltételtől függ. Ahol tényleg ügyelnek arra, hogy a motor egy fordulatot se menjen megfelelő kenés nélkül, ott olyan az indítási folyamat, hogy először az olajnyomást biztosító szivattyú indul el. Ez felépíti a kenést,(gyakorlatilag felemeli a főtengelyt a siklócsapágyról)és utána indulhat a motor.

Benedek871 2013.01.04. 09:51:03

@ommm:

Az olvasó/hozzászolónak válaszoltam illetve dokinak is üzentem ugyanezt.....
Akkor a doki foglalkozzon a kenés tudománnyal én meg a motorokkal továbbra is.Az meg hogy ki miből diplomázott ne legyen már mérvadó pont itt..;)
Aki diplomás az sose mond hülyeséget??:D
Én is csak okosat mondok??

ommm 2013.01.04. 09:51:55

@protkova: Pontosan azért, mert megengedheti magának és hogy neked fájjon. A Gallardo (legalábbis ez biztosan) pedig összkerekes, köszönhetően éppen az Audinak. Aztán a Schumacherhez már csak annyit, hogy pár évvel ezelőttről mutass egy Ferrarit, amellyel elmehetett volna egy család síelni "valami" Croma helyett. Az ilyen kisstílű, irigy emberektől mindig kiráz a hideg.

@sandor26: A Gallardo azért nem egy Miura SV, ezt tisztázzuk. És ha meg is nézted volna a videót, akkor láthattad volna, hogy nem tolta bele a lapátot nyélig a bódéba, sőt, kifejezetten úgy tűnt, hogy a hó nagyját szedte le vele onnan, nem a fólián tolta végig.
Ez túráztatás? Kedves olvasó, hidd el, ez nem az. A túráztatás egy V10-es motornál kicsi máshogyan hangzik. Ez semmi, nulla, kutya baja nem lesz annak a motornak ennyitől.
Ez túráztatás:
www.youtube.com/watch?v=_YSmLzbZVls

ommm 2013.01.04. 09:53:29

@Benedek871: Ahelyett, hogy passzírozod, inkább idézd már be légy szíves a Doki mondatát, ha lehet, pontosan, mert erősen elferdítetted és az övéként adtad tovább.

Benedek871 2013.01.04. 09:58:08

@Niebur:

Ön biztosan jobban tudja...gondolom ezekkel dolgozik minden nap?!
Illetve az automata szivatoról kérdezze meg autódokit majd ő elmagyarázza....
De érdekelne:"Egy számítógép által vezérelt motor részét én nem nevezném automata szivatónak."
Akkor ön minek nevezné??

voroseltolodas 2013.01.04. 10:02:05

@Rocko-: Egybe kell írni a tollasütőt,ha erre céloztál.
Akkor lenne két szó,ha az ütő csupa toll lenne.

Benedek871 2013.01.04. 10:03:27

@ommm:
A doki mondatát nem nekem kell beidéznem hanem annak aki rá hivatkozott....
Nem passzírozom sőt, nagyon jó tanácsokat szokott adni, rajtam is segített már.
Te passzírozol engem azzal hogy elferdítettem holott az az olvasód ferdítette el aki rá hivatkozott és ráadásul ezt már az előbb Te is leírtad..Tehát kérlek...BÉKE!

"Nos, tisztázzunk pár dolgot:
A kedves olvasó - szerintem - hibásan értelmezte a motordoki mondatait. Nem az olajnyomás felépüléséről volt szó, hanem arról, hogy annyi idő kell, amíg az olaj eléri a megfelelő viszkozitását télen, hidegben."

ommm 2013.01.04. 10:05:26

@Benedek871: Ja, igen, ez esetben elnézést. A kedves olvasónak hála terjed a hülyeség a neten.

Benedek871 2013.01.04. 10:05:45

@ommm:

"A túráztatás egy V10-es motornál kicsi máshogyan hangzik. Ez semmi, nulla, kutya baja nem lesz annak a motornak ennyitől."

Ezzel értek én teljesen egyet!!!
Nem kell itt olajnyomsáon szőrőzni...Ha valaki 300.000 km-et akar menni egy ilyen Gallardoval akkor majd talán...

kowalski 2013.01.04. 10:09:19

Beszéljünk eme köcsög svédember barátnőjéről. A hólapátnál izgibb:

distilleryimage2.s3.amazonaws.com/b67b47b0d31f11e1a953123138104e29_7.jpg

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.01.04. 10:16:17

@sandor26: Megteheti? Meg. Övé? Igen. Egyéb kérdés?

jarics 2013.01.04. 10:23:00

@malenykij polgar: Tökéletesen igazad van. Btw. ez valakinek túráztatás? Istenem, agyhalott.

nortonvincent 2013.01.04. 10:33:21

@sandor26:
Fogalmam sincs :-), anno a Daciam is lemezbol volt es rozsdasodot, a jelenlegi autom is lemezbol van en nem rozsdasodik.
Gondolom folia es folia kozott is van kulombseg.
Mindegy, en csak amit a csako mondot forditottam, en pedig hiszek neki.

butschq 2013.01.04. 10:34:37

Én csak egy kis lőrést szoktam az ablakon csinálni, azon nézek ki. A többi hó meg majd lehullik menet közben. :)
Nem rosszak ezek a dzsinik, de nálam az übertotálfankúl a Diablo marad.

Ilyeneket meg én is szoktam csinálni hóban, még Ladával(!) is :D Nincs ebben semmi kivetnivaló, mész vagy hatvannal oszt visszateszed háromba. Ha meg az árokba repülsz, inkább egy lada, mint egy mi ez Gallardo(?) :)

ZON 2013.01.04. 10:35:38

Nekik is van Győzikéjük...

butschq 2013.01.04. 10:36:24

@kowalski: Látszik, hogy minden pénzét a kocsijára költi, szegény csaj alig eszik :D

haggyadaszt 2013.01.04. 10:59:04

@jürgen baromartz: ja ezen én is megakadtam :)

Tudod, ha közelről ismersz 10-et a felső tízezerből, akkor már rögtön azt érzed, hogy a milliárdos vagyon tök alap.

Hurri Kán 2013.01.04. 12:02:27

Bárki bármit mond, havas úton Lambóval keresztbe autózni jó!(lenne, ha lenne Lambóm és tudnék úgy vezetni :D)

A szerelő 2013.01.04. 12:24:52

Ez mekkora bunkó gyökér dolog megszólni, hogy a saját autójáról mivel takarítja le a havat. Ha te nem tennéd, az a te dolgod, de hogy ezt fikázni?

Dévidzon28 2013.01.04. 12:27:36

Ez a TV-s csávó iszonyat irritáló... Úgy beszél mintha övé lenne mind a két gép. "Úgy gondolom a Countachnak ideje hazamennie..." pfffff

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.01.04. 12:36:25

@comp: nálam, itt tessék reklamálni. Semmi közöm a Totalcarhoz, ha nem hiszed, kérdezd meg a Winklert, vagy bármelyik TC-st, meg fogják erősíteni. Az, hogy én hobbiból netes videókat gyűjtök, ahhoz barátom neked kurvára semmi közöd. Ja, hogy az a problémád, hogy ezek kikerülnek a TC-re időnként? Hát, barátom, akkor fogj egy darab papírt a zsigulis pajtikáiddal, írjátok fel szépen a neveteket egymás alá(ha megy) és adjátok le a TC-nél, hogy ne legyen videódoboz a TC alján. Ha sokan aláírjátok, biztos eltűnik előbb-utóbb. Addig viszont ne velem foglalkozz, hanem csináld azt, amit máskor is szoktál, recskázz.

KTiby 2013.01.04. 12:45:16

Azért kell ilyen sokat krenkölni rajta, mert annyira kihegyezett szívómotor?

badfaced 2013.01.04. 13:13:17

Hát kétféle ember van, aki használja meg aki nézi. Lásd hotrod meg streetrod. Fogadjuk el így... Én örülök neki, hogy valaki nem sajnálja és ilyen képpekkel ajándékoz meg, irígylem és nem az autója miatt. Hatalmas móka!

3 gb 2013.01.04. 13:15:59

Ha svéd, miért nem volvóval jár..?..?húúú

srank 2013.01.04. 15:06:31

ééés tényleg hasonlít a wartburg hangjára ...
www.youtube.com/watch?v=riE3eGTgkIE

Niebur 2013.01.04. 15:54:20

@Benedek871:
Igen.
Mivel a mai motorokon általában nincs karburátor aminek lenne szivatója, egész egyszerűen üzemanyag ellátó rendszernek nevezném.

Quattroman 2013.01.04. 16:58:25

@sandor26:
kis jellemrajzot azért sikerült magadról bemutatni.
értelmes mondat helyett szülőket emlegetni ősi román szokás...
nem igazán kell elmagyaráznom pont neked miért ez a nickem, maradjunk annyiban hogy elég sok versenykör köt ehhez a márkához.

srank 2013.01.04. 17:07:32

@3 gb:
pont , azért mert svéd, nem pedig kínai :D

3 gb 2013.01.04. 18:44:25

@srank: B@zdmeg, tényleg!:)

Krisi 2013.01.04. 18:53:53

@Quattroman: eszembe sem jutott "önfényező trollkodásba" kezdeni, ha ezt te támadásként élted meg, akkor elnézésedet kérem, pláne hogy látom milyen komoly versenyző vagy.

pusztán abból indultam ki, hogy minden nap hidegindításkor nézem a saját kocsimban az olajnyomásmérőt, és ebben a bitang hidegben az első pár másodpercben meg se mozdul, majd szépen lassan (kb. 10 másodperc alatt) szépen felkúszik maximumig. én balga azt gondoltam, hogy egy Lambo motor is hasonlóan viselkedik, de ezek szerint abban más rendszer van, mint hozzászólásodban erre rá is világítottál. mondjuk más meg mást mond, ki tudja kinek van igaza, ilyen ez a fórumos világ..

ugyanakkor mindneki mástól is bocsánatot kérek, hogy nem fogalmaztam pontosan és majdnem bemocskoltam Motordokit hírnevét, tényleg nem mindegy, hogy "van-e olajnyomás", vagy pedig "van-e megfelelő olajnyomás", vigyázni kell az idézetekkel. ma is tanultam pár fontos dolgot :)

Quattroman 2013.01.04. 19:39:33

@Krisi:

nem élek meg támadásként ilyesmit, senki nem lehet képben mindennel.
csak arra próbáltam rámutatni hogy amit itt gázfröcssként aposztrofáltak többen az valójában ennek a motornak pár százzal nagyobb fordulatot jelent csupán. a megtévesztés abban van hogy a leginkább megszokotthoz képest háromszor annyi hengere van, így avatatlan fülnek a fordulat sokszorosa jön le.
továbbmenve ha egy ilyen "ragadozó" lóerőgyára elbírja hogy tízezres fordulaton sok száz lovat préselnek ki belőle, akkor üresen ,terhelés nélkül futtatva mi terhelné agyon a forgattyús mechanizmusát?

comp 2013.01.04. 20:24:30

@scheerti: Nyilván jogilag nincs, de azért nem kell hülyének nézni. Tegnap kikerül a poszt, erre csodák csodájára indára vándorol a videó. Szerzői jog, helló?! Vimeóról már rég kitiltottak volna, mert van ahol ezt komolyan veszik. Persze itt a balkánon nem, itt lehet ilyet.
Nem zavarna ha nem lenne egy fos az inda. Pl külföldről miért nem lehet nézni rendesen? Jellemzően itthonról sem, de azért Komárom nem Torontó, és pl ommm is pálócfődrü váló. Arról nem is beszélve, hogy ~3200 videót senki nem tölt fel sehova hobbiból. Főleg nem nagyon szar minőségűeket, amiket nem is érdemes "gyűjteni".
Hoppá erre varrjál gombot.

comp 2013.01.04. 20:32:58

@scheerti: Ez kimaradt: "Milyen videókat tölthetek fel?

Tartalmi szempontból

1: Mindenekelőtt olyat, ami a tiéd. Bármit, aminek a jogaival rendelkezel, vagy te magad csináltad, vagy amiről tudod, hogy szabad felhasználású, és senkinek sem sérted semmilyen jogát a publikálásával." innen: indavideo.hu/termsofuse
Nyilván a hülye külföldieket nem érdekli, na de b+. Állandóan ezt csinálni?

Rocko- 2013.01.04. 21:19:40

amúgy a hólapaátozásról: anno egy meg nem nevezett és már bezárt szórakozóhelyen történt hogy pár nagyobb testű, de értelmi képességben szegény humanoid egymásnak esett (gondolom valami elképesztően súlyos indok lehetett: mi van, mit nézel?), de olyan szinten, hogy a másik fején kettétört üveggel mentek egymásnak. szerencsére a biztonsági őrök relatív hamar kiterelték őket, a szoros pereputty meg ment velük.
aztán pár perccel később megérkezett ismerősöm és kérdi, hogy ugyan, meséljem már el mitörént, mert kint a hurkanyakúak hólapáttal kergetik egymást.

úgy látszik a hólapát hatékonyabban pusztítja az agysejteket mint az alkohol.

köszönöm a figyelmet.

Dr. GGG77 2013.01.04. 21:23:56

@protézisesh: Gallardo-t nem néztem meg. A Gallardo nekem nem Lamborghini.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.01.04. 21:29:48

@comp: Gondolj amit akarsz, én nem vitatkozom veled. Megpróbáltam elmagyarázni, nem hitted el, innentől felesleges vitatkoznunk. Pláne hülyeségekről.

.com 2013.01.04. 21:56:34

Totalcarhoz meltatlan mennyisegu gyoker jott itt ma ossze

Rocko- 2013.01.04. 22:42:57

@Krisi: teh, buszsávoztál ma este BAH-nál? :)

Schütii 2013.01.04. 23:28:57

Ennek felépül e hidegen az olajnyomása? Túra az persze van...
www.youtube.com/watch?v=kC1k-xcWiwA

tomivrg 2013.01.05. 02:08:14

www.youtube.com/watch?v=Tx1dKx7ZMHs
persze tudom ez palya.... de aventador-t aszem igy erdemes tesztelni!!!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.05. 06:03:36

@Krisi: itt allo helyben ( allo motornal ) is van par bar olajnyomas, ettol nem kell felni, a hidegtol igen

@ommm: te nagyon szereted feltuzelni a trollokat :D hagyd rajuk, a hulyekrol latszik hogy hulyek. En azert nem szoktam idiotakkal/trollokkal/stb veszekedni mert felek hogy a vegen talan valaki osszekever veluk

@.com: teljessen osztom az allaspontod.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.05. 06:07:37

@Niebur: Ez felépíti a kenést,(gyakorlatilag felemeli a főtengelyt a siklócsapágyról)és utána indulhat a motor.

Ezt en nem ertem. Felemeli a siklocsapagyrol? Hova? Es attol jon meg a nyomas? Leirod ezt reszletesebben? Elore is koszi!

Niebur 2013.01.05. 08:01:49

Megpróbálom röviden leírni.
A kényszer kenésű motorokban nincs az un. karter, a kenéshez használt olajat egy külön tartályban tárolják. Innen egy megfelelő nyomással bíró, elektromos szivattyú szállítja az olajat a kenendő helyekre. a kérdéses eset a következőképp működik:
A motor főtengelyében elhelyezett furatokon keresztül áramlik a kenőolaj a kenési helyekre. Ideális esetben a főtengely és a siklócsapágy két, közös középpontú kör, a kettő között a kenést biztosító olajfilmmel. A vastagsága nagyon kicsi, de ettől függetlenül van. A probléma akkor jelentkezik, ha a motor áll. A gravitáció (a súlyuk) hatására a főtengely és a vele összekapcsolt hajtókarok, dugattyúk lesüllyednek, gyakorlatilag kiszorítják maguk alól az olajat és fém-fém érintkezés jön létre. Ezzel együtt az olaj magától is kifolyik a csapágyból. Ha ebben az állapotban indítják a motort, akkor egy ideig, hőmérséklettől, olajtól, kopottságtól stb. függően, amíg nem jön létre a kellő olajnyomás fém a fémen forog. Ezt akadályozza meg ez a rendszer, amikor "bepréseli" a kenőolajat a főtengely és a siklócsapágy közé ("felemeli a főtengelyt")létrehozva a kenéshez szükséges olajfilm réteget.
A kényszerkenést általában olyan nagy teljesítményű motorokban alkalmazzák, ahol követelmény, hogy minden terhelési helyzetben szükséges a kenés biztosítása. Két gyakorlati példa, a repülőgép motorokban a motor bármilyen helyzetében (előre-, hátra-, oldalra dőlve,fejjel lefelé kell üzemelnie a motornak, az F-1 motorok ha hagyományos kenésűek lennének egy tempósabb kanyarban a teljes kenőolaj felkenődne a motor oldalára.

Schütii 2013.01.05. 08:43:34

@Niebur: Hűha. Ezeket hol olvastad? Szerintem, (hangsúlyozom hogy szerintem) nem ilyen drámai a helyzet koránt sem. Az ezért ne maradjon ki a meséből hogy az olajnak van tapadóképessége is ami miatt nem lesz vészes az a "fém a fémen" futása a csapágyaknak. Mivel valamennyi olaj marad a csapágyban (az egyhamar nem folyik ki, hónapok alatt esetleg kipárolog), már ahogy a főtengely átfordul indítózáskor (elegendő max. fél fordulat) van is egy olajfilm ami a rendes üzemi olajnyomás felépüléséig biztosít egy elégséges szintű kenést. Ha ez nem így lenne, akkor nem lennének több százezer kilométert futott bontatalan motorok, mindegyiknek csapágyhalál lenne a veszte.
Amiről beszélsz, repülőgépeknél (is), az a szárazkarteres kenési rendszer, de ott sem elektromos szivattyúk szállítgatják az olajat, mert mi van ha "áramszünet" van?
Meg van persze az accusump, ami pl a Hangyászba is installálásra került, az egy nagyon okos dolog, rövid ideig tartó olajnyomás-kieséseket lehet vele áthidalni, nyomástáróló pufferként.

Schütii 2013.01.05. 08:55:08

@visszakettopadlogaz: Néhány autónál (nem is olyan kevésnél) hosszabb állás (elég egy éjszaka is) hidegindítás után 1-2 másodpercig durva kopácsoló hangot lehet hallani, ez egyrészt a hidrotőkék miatt is lehet, mert még nem telítődtek olajjal, tehát nem funkcionálnak, illetve nem hidrotőkés motoroknál a csapágyak (és tengelyek) adják a hangot, mert nem alakult ki az üzemi olajnyomás a kenendő felületeken. Ez a jelenség a laikust és a felületesen művelt embert megijesztheti, mert azt hiszi hogy a fém a fémen kopog, de nem így van (normál esetben), mindössze nincs még meg az olajfilm kellő vastagsága, így a csapágyban a tengely még "kotyog".

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.05. 09:00:17

@Schütii: ezt tudom, de az uriember arrol irt hogy valami "felemeli" a tengelyt. Azt elkepzelni nem tudom - hogyan lehet ez??? Felemelni?

A bmw kiserletezett kb 10 eve egy olyan rendszerrel ami a fotengelyt mozgatta fel - le ( valtozo lokethossz ) de nem lett belole semmi - gondolom nem erre gondolt a kommentelo

mekeke 2013.01.05. 09:20:29

Lyuly. Szerintem meg le van fóliázva a kocsi, tehát szarik a "fényre".
Szerintem tudja amit csinál. Aki sível, motoron nem zúzza le magát, az óvatos duhaj kocsival is, ez a csávó nagyon kontrolláltan vezet.
Szerintem sokan nagyon kivagytok, hogy valamibe belevauzzatok, ahelyett, hogy örülnétek annak, amit valaki mutatni akart, ahogy ő is örül.
Szerintem ezek miatt van, hogy annak se tudtok örülni, amitek van, szal mindig minden kevés amitek van és mindenen össze lehet és kell is veszni a másikkal.
Szerintem utálom.

Schütii 2013.01.05. 10:23:29

@visszakettopadlogaz: ne nagy "emelésre" gondolj, mindössze arról van szó, hogy a főtengely alatt elvékonyodott olajfilm vastagabb lesz valamelyest, ez meg csak úgy tud megvalósulni hogy a főtengely "felemelkedik", itt ezred milliméterekről van szó, amit mérni sem nagyon lehet, egyszerű módszerekkel. Ezért mondtam én, vagyis ez volt a mondandóm lényege, hogy a para a hidegindítástól téves és eltorzított elméleteken alapul. Jó, nyilván nem árt ha nem padlózzuk le a gázt azonnal indítás után, de egy kicsit megrugdosni a gázt egy előző nap leállított motornál, semmiféle számottevő károsodással nem jár.

Schütii 2013.01.05. 10:26:41

@visszakettopadlogaz: Asszem az a SAAB volt amit te említesz, nem a BMW, de kb 15-20 évvel ez előtt, és ott a motorblokkot csavargatták a főtengelyhez képest, ezzel változtatható kompressziót megvalósítva. De ezek csak halvány emlékfoszlányok nálam, nem gugliztam.

Krisi 2013.01.05. 13:30:54

@Rocko-: hehehe, sejtem hol láttál és mire hihetted azt, hogy buszsáv, de az ott még nem az. csak kb. a mentőállomástól kezdve lesz buszsáv a szélső sávból hogyha a Budaörsin jössz befele a városba és mész a zAlkotásra, addig normális sáv az is - attól függetlenül, hogy megáll ott a busz. régebben én is azt hittem, hoyg buszsáv, de nézd majd meg figyelmesen ha arra jársz, és meglátod, hogy nem az :)

Pepejoe 2013.01.05. 13:50:20

@verde66:
Autós témánál maradva: strucctollas partvis nincs, azaz nem létezik...ami van, az seprű. A kettő közt lényegi különbség van és tisztán látszik, hogy csak asszonypajti takarít nálatok és akár szaladhatna is a lakás, ha a partvistudásodon múlna.
Na mindegy, szóval nem is mondtál túl nagy hülyeséget.
A másik, hogy készlet sem kell, egy bőségesen elég.
Igen, magammal viszem, ugyanis 1.5 méteres lévén kacagások közepette elfér a csomiban átlóba. Ebből kifolyólag melóhelyen is alkalmazhatom, ha a 8-10 óra alatt betemetné a cucc.
Nem kell hajolgatni, nem leszel havas. 100x humánusabb, mint egy hólapát, sőt, ugyanaz az anyaga (ha nem láttál volna még közelről partvist) mint az autóskefének ergo a nyelén kívül semmi különbség. Mondanám, hogy hó alkalmával simán és szívesen letakarítom a kocsidat hólapáttal, csak annyira sajnálnám szegényt, (más cuccát még az enyémnél is jobban féltem) hogy nem tudnék nekiállni.
Hát ennyi kb., remélem az ajtókárpitodat és a kocsi belterét, (különösen ha bőrős) azért nem ipari gőzborotvával dörrented, mert olyat is láttunk már.
Kétségkívül a legegyszerűbb de ugyanolyan mint a hólapát: SURMÓSÁG.
Kimerítettem a témát...

Üdv.

Rocko- 2013.01.05. 14:29:15

@Krisi: jó, de akkor Te voltál? :D
tudom hogy honnan buszsáv, de ezzel most "lebuktattad" magad hogy télleg téged láttalak. :)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.05. 14:56:27

@Schütii: nekem is homalyos emlekcafatok vannak errol, lehet hogy a saab volt

Ertem.

Nem ide tartozik: kilencvenes evekben lattam oroszorszagban hogy valami disznoporzsolo szeru cuccal melengettek reggel az uaz dobfeket, a motor a villanymelegiton volt, a kasztniban meg volt egy olajradiator hogy ne legyenek jegesek az ablakok - amilyen finom vilag van arra gondolom azt minimum jegcsakannyal vertek volna le. Nekem a "hideginditas" szo hallasakor az a reggel jut eszembe. Ahol en lakok itt nincs tel, utalom a hideget, szilveszterkor plus kilenc fok volt.

Schütii 2013.01.05. 16:38:52

@visszakettopadlogaz: Az orosz tél az bizony nem tréfadolog, nem annyi hogy levakarjuk a jeget az ablakról, szúrunk egy egyest, azt' hali. A KRAZoknak meg egyéb brutális technikának még alá is gyújtanak, szó szerint, hogy az olaj valamennyire folyékony halmazállapotba kerüljön, meg hogy egy kicsit könnyebben elérje a kompresszió hőmérsékelte a gázolaj gyulladáshoz szükséges értéket (ezért nem annyira népszerű arra a dízel, na meg a gázolaj dermedése miatt...). Na ez már télleg hideg(ben való) indítás. :)

Niebur 2013.01.05. 17:43:30

@Schütii: Tulajdonképpen ugyanarról beszélünk, a későbbi hozzászólásaidban el is magyarázod.Az elektromos szivattyúról: mivel a motor még nem üzemel,ezért csak így lehet felépíteni a megfelelő nyomást. A motor indítása csak ezután kezdődik meg.
Sajnálom, hogy kollégánk így leragadt a "felemelésnél" remélem a magyarázatod után megértette.

Katana750 2013.01.11. 20:29:07

Rockoka elfelejtettél a tollasütőre reagálni!

verde66 2013.01.27. 22:15:42

@Pepejoe: nagyon részletesen kifejtetted, én rövidebb leszek.
Te egy pöcs vagy.

Pepejoe 2013.01.28. 00:07:30

Én még rövidebb:
Te egy anyádbaélvező spermaivadék vagy. Kúrd rendesen, sikoltozik érted.
süti beállítások módosítása