Ford Focus ST, Toyota Prius Plus - és meghaltunk egy kicsit

TCTV12 S02 E07

  2012. november 28. - ommm Címkék: ford toyota plus st prius focus

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

focus_st_640.jpg

Ha most önök azt hiszik, hogy könnyebb betűt vetni, mint a kamera előtt állva megpróbálni átadni a tényt, hogy tulajdonképpen semmi baj nincs ezekkel az autókkal, mégsem rajongunk értük, akkor tévednek.

Tiszteljük és elismerjük a Focus ST sokarcúságát, tiszteljük és elismerjük a Priusban a zsenialitást, megbízhatóságot és a környezettudatosságot de rajongani sosem a tökéletes dolgok iránt szoktunk, hiszen az túl egyértelmű, túl könnyű és kézenfekvő, nem érdekes. Mai két tesztautónk olyan volt nekünk, mint hobbitnak a lidérc. Megmagyarázhatatlan, kellemetlen és szorongó érzéssel töltöttek el minket: ilyenkor szembesülünk azzal, hogy a megint kicsit személytelenebbek, megint kicsit kevesebbet követelőek, mint elődjeik. Kevésbé gépek, amikhez szükség van ránk.

prius_640.jpg

És ez így is van rendjén, egészen addig, amíg nem szeretjük magát az autózást úgy, ahogy. Messze még a teljesen autonóm-végzet, de a szele már meglegyint és sokszor nem kellemes. Pláne nem, ha egy 250 lóerős - sportosnak mondott - Focusban érezzük ezt. Winkler is megtört, elismerte a Toyota lélekölő fölényét és inkább nyelt tüzet, etette rabszolgaként az akkumulátorokat és kereste az autopilóta gombját.

A gépek jók, a gépek nem tévednek: mi izgünk-mozgunk állandóan.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr174930270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jarics 2012.11.29. 09:01:25

És ez a Prius egy szép autó, ami nem is csoda, hiszen egy Toyota.

Gomulka Béla 2012.11.29. 09:04:26

@Shadowbull: Akinek nincs, annak nem is lesz - ezt a farkas mondta az Erdovel világító ember-ben (Hajnóczy). Fejlesztgetnek, Bull. Harminc éve simán mondhatta volna valaki, hogy nincs az az atyaúristen, hogy egy háromezres és háromszáz lóeros turbó családilag is használható legyen, és hogy tisztán és tartósan járjon - de azért lehet hogy osszefut a szádban a nyál ha egy ilyen motorral készult béemvére gondolsz. Akik most hsználóként kínlódnak egy villanyos autóval, azok a tulajdonképpen boldog jovot építik, és az unokáid majd tanulnak róluk az iskolában.

Shadowbull 2012.11.29. 09:07:40

@Gomulka Béla: Persze, hogy mi lesz 20 ev mulva azt nem nagyon lehet biztonsagosan megjosolni, csak tippelni.

En csak azt mondom, hogy mi van ma, meg mi lesz a kozeljovoben.

Gomulka Béla 2012.11.29. 09:09:56

(a kicsi árnyékborjak. hehe)

Gomulka Béla 2012.11.29. 09:12:11

Vajon koltenének ennyit rá, ha nem tudnák hogy egyszer majd visszakapják? Egyébként is, a piacot a terméket eloállítók formálják olyanra, amilyen. Ha nagyon akarják, hogy a kuncsaft elektromos autót akarjon (nagyon), akkor az fog is.

nagyonnagyon 2012.11.29. 09:13:56

@Shadowbull: tökéletes példa ez a kérdés arra amikor valamiről jól el lehetne vitázni. Én hiszek benn te szkeptikus vagy. A várható elektromos fogyasztás profitja, tömeges gyártás, adókedvezmények, egyszerűsítés (nem primitívben gondolkodom, hanem látványos, felhasználóbarát de egyszerű)mind csökkenti a bekerülési költséget ami tegyük hozzá mostanában már nem mindig az árképzés legfontosabb pontja.
Rohadjak meg ha nem hal meg a garbós fickó 2 éven belül lett volna apple kocsi kurvadrágán az amcsiknak aztán megcsinálta volna a samsung fele annyiért, én pedig megvettem volna a ZTE fapadost féláron 4-5 évesen :)

Rocko- 2012.11.29. 09:18:45

@jarics: ezért szokták előre ültetni őket (kiakpcsolt légzsákkal). persze ahol van erre lehetőség.

jarics 2012.11.29. 09:25:39

@nagyonnagyon: kicsit túl van hypolva ez az egész Apple.

Shadowbull 2012.11.29. 09:28:26

@nagyonnagyon: az autogyartas nem vetheto ossze az mp3 lejatszo gyartassal, ez azert egy cseppett toke- es tudasintenzivebb tema.

Nezd meg az onjelolt autogyartok vergodeset, mint a Tesla meg a Fisker.

A Samsung egyebkent mar gyart autot :)

motoguru.pl/wp-content/gallery/renault-talisman/8sgsm7720_4f06f6926a26e.jpg

nagyonnagyon 2012.11.29. 09:34:37

@Shadowbull: Az Apple rengeteg szempontból jó példa de lehet hiba volt megemlíteni. A Hooters leányok alaposabb megmutatásához (ahogy pl a Focus belsejét filmezték a srácok) azt hiszem kampányt kezdeményezek.

közösperonos átszállás 2012.11.29. 09:55:17

@Shadowbull: Hát az Apple azért kábé annyira mp3lejátszó-gyártó, amennyire a BMW Isetta-gyár. :-)

Shadowbull 2012.11.29. 10:01:15

@közösperonos átszállás: az apple nem gyart semmit. Bermunkaban gyartana neki. O csak a dizajnt meg a markanevet adja, meg talan a szoftvert.

ipad, iphone, ipod, meg nehany mac.

Ennyi.

közösperonos átszállás 2012.11.29. 10:41:19

@Shadowbull: Miért, a BMW gyárt lengéscsillapítót, befecskendezőrendszert vagy váltót?

És már egy iPhone-t megtervezni is ezerszer bonyolultabb, mint egy iPodot. (Az utóbbi ugye egy célszerszám, az előbbi meg egy platform is.)

Béza Dániel 2012.11.29. 11:23:06

@nagyonnagyon: A garbósnak több esze volt annál, hogy autógyártásra adja a fejét.Tuti bukta lett volna tudta ezt ő is.

Az olcsó elektromos autóról több mint 100 éve álmodoznak, mindig megpróbálkozik vele egy-egy önjelölt megváltó, de az akkumlátor technika nem tud felnőni a feladathoz.

A toyota állt neki végre komolyan, racionálisan gondolkodva dolgozni a használható, megfizethető elektromos autón. Első (szerintem korszakalkotó) lépés volt a prius piacradobása 15 évvel ezelőtt.

Az volt az első kompromisszum mentes, megfizethető, tartós elektromos autó. Még tankolni kellett de az akkori technológiai szinten ez volt az ideális megoldás: már tettél egy lépést az elektromos autózás felé, de nem került egy vagyonba, ugyanúgy tudtad használni mint bármelyik normál autót, volt utastér, csomagtér, nem volt korlátozott a hagtótáv; stb... Ezért tudott elterjedni, és ezzel a toyota többet tett az autó megreformálásáért mint az addigi próbálkozók együttvéve.

Most itt a következő lépcső, a plugin prius. Ezzel már mehetsz 25km-t konnektorból, munkába járást, városi rohangálást meg tudod oldani villannyal, de nem kell állandóan a töltöttséget lesned. És a toyota, nagyon okosan, megint csak akkorát lépett ami nem jár kompromisszummal. Az akku csak 3,3kw-os, ami ugyan limitálja az elektromos hatótávot, viszont nem kell speciális töltőállomás a töltéséhez, tényleg bárhol, bármilyen konnektorból 2 óra alatt feltöltheted.

Ha az akkuk fejlődnek (nagyobb kapacitásúak és olcsóbbak lesznek), és terjednek a gyorstöltő állomások, jöhet a nagyobb elektromos hatótávú verzió, és így tovább, míg eljutunk oda hogy már nem kell a kocsiba egyáltalán benzinmotor.

Már ha tényleg ez lesz a jövő útja.

think different 2012.11.29. 11:26:43

Ezzel a két Hooters-lánnyal melyik könyvtárban vagy könyvesboltban lehetne összefutni? ^_^

A Prius kellene: nagyvárosban menni forgatásokra zseniális lehet. Vagy a stáb fér bele, vagy a világítás. Csak nem fehérben.

Béza Dániel 2012.11.29. 11:32:41

@közösperonos átszállás: de még az iphone megtervezése is semmiség egy autó megtervezéséhez képest. És az igazi különbség a gyártás, és a logisztika. Az autógyártás összehasonlíthatatlanul tőke és erőforrás igényesebb mint egy telefon legyártása, és ugyanez igaz a "terjesztésre". Épp ezért sokkal nagyobb a rizikó is.

Az apple nagyon messze van attól hogy akár egy mopedet gyártson, vagy tervezzen, nemhogy autót. De eszük ágában sincs. Az autóipar 20 éve vergődik, gyárak csődölnek be vagy táncolnak a csőd szélén, míg a kütyü gyártók hatalmas pénzekezt szakítanak.

think different 2012.11.29. 11:34:48

@Béza Dániel:

"Az autógyártás összehasonlíthatatlanul tőke és erőforrás igényesebb"

Jelenleg az Apple halomra vásárolhatná a legnagyobb autógyártókat, beleértve az cupertinói céghez hasonlóan agyonhypeolt németeket is.

Rocko- 2012.11.29. 11:40:46

@nagyonnagyon: azért jó lenne érezni a hit és az alappal rendelkező szkepctizmus közti különbséget.

Shadowbull 2012.11.29. 11:46:26

@közösperonos átszállás: nem, de autot igen.

Az iphone meg mindig sehol sincs komplexitasban egy autohoz.

meg aztan aki iphone-t tud tervezni, az autot nem tud. Nincs atjaras, ez nem elhatarozas kerdese.

Shadowbull 2012.11.29. 11:47:54

@Béza Dániel: "Az volt az első kompromisszum mentes, megfizethető, tartós elektromos autó"

A Prius? Az sem kompromisszummentes, sem olcso, sem elektromos nem volt.

"ezzel a toyota többet tett az autó megreformálásáért "

De legfokeppen a sajat imazsa polirozasaert.

Shadowbull 2012.11.29. 11:49:30

@think different: "Jelenleg az Apple halomra vásárolhatná a legnagyobb autógyártókat, beleértve az cupertinói céghez hasonlóan agyonhypeolt németeket is"

Ami nem elado azt nem lehet megvenni.

Masreszt ha megvette akkor mi van? Azt iranyitani is kene.

think different 2012.11.29. 11:57:54

Srácok, őszintén, mi ez a baromság, hogy az Apple (vagy más cég) nem tud autót tervezni?

Az Apple telefont sem tud. Mérnökök, technikusok, designerek (etc.) tervezik. Van pénzük, felvesznek egy 200 fős tervezői gárdát és megterveztetnek egy autót. Ha nagyon akarnák, akkor Adrian Newey már holnap náluk dolgozna vagy Redmondban.
Rengeteg cég van a Peugeot-tól a Lamborghini-ig, amelyek nem autógyártással kezdték. A Canon sem gyártott mindig fényképezőgépeket és a Nokia sem telefont.
A Samsung gyárt hajót is, de le merem fogadni, hogy hiába összetettebb, nem tudna ugyanez a gárda telefont vagy autót tervezni, ahogy Shadowbull is írja.

Tőkéje van ezeknel a cégeknek, szakemberek léteznek szabadon vagy leigazolhatóan. A kérdés, hogy szándék van-e?
Innováció, mint cél, önmagában kicsit kevés, gazdasági siker is kellene, ami manapság ezen a területen nem garantált.

think different 2012.11.29. 11:59:49

@Shadowbull: Az irányítással és a marketinggel lenne a legkevesebb probléma...

Ha csak annyira lenne jó, mint egy újgenerációs koreai autó, akkor milliók torkán tolná le az Apple.

Béza Dániel 2012.11.29. 12:05:36

@think different: És? Még egy rakás cég és befektető van, aki kilóra tudna venni autógyárakat. De nem teszik, mert autót gyártani nem akkora biznisz, mint mobilt, szoftvert, és hasonló dolgokat, amik sokkal kisebb befektetéssel sokkal nagyobb hasznot hoznak.

Egy iphone hardverét egy kisebb mérnökcsoport néhány hét alatt megtervezi, a félvezető gyártók referencia kapcsolásai alapján. Egy dizájner csapat megtervezi a tokot, aminél kb arra kell tekintettel lenni hogy a funkcionális alkatrészek beleférjenek.

A szoftver fejlesztés és tesztelés költsége nagyjából a fejlesztők bére, nem igényi fizikai eszközök előállítását.

Maga a gyártás beindítása is egyszerűbb, legnagyobb beruházás a tok fröccsöntő formáinak legyártása, amúgy meg csak átprogramozzák a nyák gyártó és beültető gépeket, meg egy háromnapos tréninngen kiokosítják a betanított munkásokat hogy az új kütyü alkatrészeit hogy kell összepattintani.

Ezzel szemben egy autó megtervezése évekig tart, millió szempontot, szabványt, előírást kell figyelembe venni, rengeteg alkatrészt kell megtervezni, majd prototípusokon letesztelni, stb. A kész kocsit a világ külonböző helyein tesztelni, majd homologizáltatni, a javítási metódusokat kidolgozni, beszállítókat összehangolni stb.

Ha valami gond van, nem lehet egy neten szétküldött szoftverfrissítéssel orvosolni stb...

nagyonnagyon 2012.11.29. 12:07:49

@Rocko-: igen, most önkritikát gyakorolok, nem értek hozzá, nincs hozzá alapom.
Mennyibe is kerültek az első mobiltelefonok, nagyságrendileg és mennyibe most?
Mennyibe került a sávszélesség régen és mennyibe most.
A számítási teljesítmény a pc-kben régen és most.
Internetes keresőből, közösségi oldalból ami lett
A szokásos út a fejlődés óvatosan, ezt csinálja a Toyota tökjól és ott a másik út amit alap nélkül vizionálok hogy lesz egy gőgös, saját feje után menő, töménytelen forrással rendelkező valaki aki kitapossa az utat. Hirtelen van 3 cég ahol benne lehet a pakliban. Nem jósolok csak hangosan gondolkodom, simán lehet hogy hülyeség de én úgy gondolom hogy nem csak fejlődéssel hanem erőből egy jó koncepcióval teljesen kész csomaggal és a hozzá tartozó életérzéssel simán megugorható lépcsőfokok kihagyásával is akár. Nem hiszem, csak lehetségesnek tartom.
Ehhez kell persze egy nemnormális aki tesz a részvényesekre. Mert azért ők vetnék a keresztet..
"azért jó lenne" ugyan már ;)

Shadowbull 2012.11.29. 12:09:04

@think different: "Van pénzük, felvesznek egy 200 fős tervezői gárdát és megterveztetnek egy autót. "

Meg ahogy azt Moricka elkepzeli :)

"Rengeteg cég van a Peugeot-tól a Lamborghini-ig, amelyek nem autógyártással kezdték. "

Nade mikor kezdtek? A Peugeot tobb mint szaz eve. A Lamborghini sem tegnap, es ezzel egyutt is csodbe ment nem egyszer es az Audi vette meg.

Ez csak az i-manias droidok fejeben van igy, hogy csak berakjuk a penzt, aztan holnap kijon az auto.

Nezd meg a Teslat, az sem birt meg egy filler hasznot sem termelni, gyakorlatilag elon musk koltseges hobbija. Es nincs is ra komoly sansza hogy ez a kozeljovoben megvaltozik.

közösperonos átszállás 2012.11.29. 12:12:18

@Béza Dániel: "de még az iphone megtervezése is semmiség egy autó megtervezéséhez képest."

A fene se tudja amúgy, de én arra reagáltam, hogy az Apple mp3-lejátszó kütyüket produkál és annyi. Nem, nem annyi, azoknál sokkal többet produkál.

"És az igazi különbség a gyártás, és a logisztika."

Amúgy nem, egy telefon szoftvere már sokkal bonyolultabb, mint a hardvere.

"Az autóipar 20 éve vergődik, gyárak csődölnek be vagy táncolnak a csőd szélén, míg a kütyü gyártók hatalmas pénzekezt szakítanak. "

Nem mintha (személyi) számítógépgyártók nem mentek volna csődbe tömegesen az elmúlt húsz évben. Hány HDD-gyártó létezik? És processzorgyártó?

2012.11.29. 12:15:30

Kicsit kitolhattátok volna a szemét a Fordnak, ha már pályára vittétek. Amúgy tényleg két unalmas autót sikerült betenni a műsorba, reméljük majd kapunk valamiféle kárpótlást ezért. :D

Béza Dániel 2012.11.29. 12:17:39

@Shadowbull: A prius hajtáslánca elektromos, legalább annyira mint bármelyik tisztán villanyautóé.

Miért is nem kompromisszum mentes? Nncs csomagtetre? Kicsin az utastere? Máshogy kell vezetni mint egy normál autót? Nagyobb a szervízigénye? Korlátozott a hatóvolsága? Kevésbé biztonságos mint a hasonló méretű benzines autók? Nincsennek benne a megszokott kényelmi extrák?

Hogy a toyota renoméját javította a prius? Igen, joggal. Ettől még az autó történetének fontos mérföldköve a prius piacradobássa, akármi volzt is a toyota célja. Ezt csak az nem látja aki nem akarja.

think different 2012.11.29. 12:18:24

@Béza Dániel: Az első iPhone tervezése 3 évig tartorr úgy, hogy a mobiltelefonokhoz szükséges alapok léteztek.
Így talán kfelülvizsgálnám a helyedben ezt a "Egy iphone hardverét egy kisebb mérnökcsoport néhány hét alatt megtervezi" kijelentést.

Ez kicsit hasonló ahhoz, amivel saját szakmámban találkozok, mikor nem értik, hogy a legszebbre retusált fotókhoz (L'Oreal óriásplakát) 2-3 nap is kell, és külön ember dolgozik a hajon és más a bőr texturáján.
Az, hogy valami részleteiben is tökéletes legyen, egyfajta iparművészeti műremek, state-of-art, ahhoz idő és türelem kell. Mindemellett fanatikus módon a részletek rabjává kell válni.
Nézd meg a legújabb MacBook Pro belsejét. Több időt áldozhattak rá, mint a Volkswagen az új Golf utasterére. www.ijailbreak.com/wp-content/uploads/2012/06/MacBook-Pro-innards.jpg

közösperonos átszállás 2012.11.29. 12:19:25

@Shadowbull: "Az iphone meg mindig sehol sincs komplexitasban egy autohoz."

A "sehol sincs" azért erős, az autónak ugyanis a nyilvánvaló "hátrányok" mellett nagy előnye, hogy zárt platform, nem kell számolni azzal, hogy valaki külsős hozzáfejleszt ezt-azt, az iPhone-nál meg ez alapkövetelmény. És ez _nagyon_ megbonyolítja a rendszert.

(Oké, erre nem volt rálátásod, azért hitted ezt, ez érthető. :-) )

"meg aztan aki iphone-t tud tervezni, az autot nem tud. Nincs atjaras, ez nem elhatarozas kerdese. "

Miért, ki mondta, hogy van? Csak te azután, hogy azt mondtad, az Apple nem tudna autót tervezni, azt is mondtad, hogy hiszen mp3-lejátszókat csinál, az meg más kategória. Én meg itt jöttem képbe: nem, nem mp3-lejátszókat csinál, azoknál több nagyságrenddel bonyolultabb dolgokat is csinál (ld. BMW-Isetta).

közösperonos átszállás 2012.11.29. 12:21:21

@Béza Dániel: Megjegyzem, a mai világban nem tervezni meg gyártani a kunszt, hanem eladni. :-)

Shadowbull 2012.11.29. 12:22:15

@Béza Dániel: " A prius hajtáslánca elektromos"

Hogy lenne mar elektomos konyorgom?

"Miért is nem kompromisszum mentes? "

Azert mert a Toyota hosszu evekig nyelte a veszteseget miatta. Talan ma mar hoz nemi nyereseget.

"még az autó történetének fontos mérföldköve a prius piacradobássa"

Legyen.

Shadowbull 2012.11.29. 12:24:37

@think different: ": Az első iPhone tervezése 3 évig tartorr úgy, hogy a mobiltelefonokhoz szükséges alapok léteztek"

Minek a tervezese tartott 3 evig? A koncepcio? A szoftver? A hardver? A dizajn?

"Nézd meg a legújabb MacBook Pro belsejét. Több időt áldozhattak rá, mint a Volkswagen az új Golf utasterére"

LOL. Te tenyleg nem tudod mirol beszelsz.

Shadowbull 2012.11.29. 12:27:25

@közösperonos átszállás: "A "sehol sincs" azért erős"

Pedig de. Egy komolyabb autoban jopar olyan komponens van, ami onmagaban jelentosen komplexebb mint egy iphone. Es akkor csak egy komponensrol beszelunk.

think different 2012.11.29. 12:28:53

@Shadowbull: Nem, nem gondoltam komolyan. Ezzel inkább csak a nekem nem tetsző Golfot szóltam le.
Azért írtam, hogy fel kellene fogni, hogy azért mert valami 1 kiló és 120cm3, azért még nem kér hét összelapátolni.
Főleg nem az Apple szintjén.

(persze ezt az agyondesigneolt belsőt a vásárlók megfizetik, akaratukon kívül)

think different 2012.11.29. 12:30:35

(bocs, átfagyott ujjakkal folyamatosan elgépelem a szavakat...)

Béza Dániel 2012.11.29. 12:33:06

@közösperonos átszállás:

" "És az igazi különbség a gyártás, és a logisztika."

Amúgy nem, egy telefon szoftvere már sokkal bonyolultabb, mint a hardvere."

Erről van szó. A teló hardvere nem egy nagy dolog, sem a tervezés sem a gyártás szempontjából, és nem elsődleges a telefon sikeréhez.

Az autónál viszont a hardver a bonyolult, több ezer alkatrészt kell megtrvezni, és legyártasni, de nem csak az alkarészeket kell megtervezni, de a gyártásukat is, stb...

"Nem mintha (személyi) számítógépgyártók nem mentek volna csődbe tömegesen az elmúlt húsz évben. Hány HDD-gyártó létezik? És processzorgyártó? "

És az apple gyárt processzort vagy hdd-t? :) vagy tervezi ilyen gyártó megvételét? Eszük ágában sincs. Inkább megveszik a csipeket akár a közvetlen konkurensüktől is (samsung), de nem ölnek pénzt gyártókapacitások és gyártástechnológiák fejlesztésébe. Ez mind amortizálódik, avul, és mind kockázat, hosszabb távú befektetés, benne áll a pénz és vagy megtérül vagy nem.

Rowen 2012.11.29. 12:36:36

Oszt mi van Karotta hajával ? Majdnem kész a hangyász és most ér véget az őrület ?!?

Béza Dániel 2012.11.29. 12:54:03

@Shadowbull: A felhasználó szempontjából kompromisszum mentes.
És a jelentőségét ez adja. Rengeteg új, igéretes dolog bukott meg mert valamilyen kompromisszumra kényszerítette a felhasználókat. Így volt ez minden korábbi villanyautóval, és ma is ez a villanykocsik terjedésének egyik gátja.

Igen a toyota sokáig bukott a priuson, a szememben ezért is tiszteletre méltó hogy belevágott a gyártásba és kitartott mellette. Nyilván ezt ők nem valami emberiség iránti szeretetből tették, hanem hosszútávú befektetésként kezelték, ami szép lassan meg is fog térülni, de a többi autógyár inkább lapított, és mindenféle hülyeséggel próbálta magát a környezetvédelem élharcosának beállítani.

A prius hajtáslánca elektromos, ami az akku mellett egy benzinmotort is használ "energia forrásként". Nem írom most le hogy működik, de szerintem te is tudod azt jól. De ha nem, a neten van róla anyag bőven, pl a youtubeon egy amcsi szakisskolának van egy jó videója a kiszerelt alkatrészekkel, ha akarod megkeresem.

Shadowbull 2012.11.29. 13:10:00

@Béza Dániel: " a többi autógyár inkább lapított, és mindenféle hülyeséggel próbálta magát a környezetvédelem élharcosának beállítani."

A Toyotan kivul senki sem gyurt ra ennyire a zold marketingre.

Meg aztan ki csinal "hulyeseget": aki gyart nehany darab zold autot, a millioszamra eladott tobbi tipusaban pedig szarik a kornyezetvedelemre, vagy az aki nem csinal ilyen kirakatmodellt, hanem konzekvensen, a teljes termekpalettan csokkenti az emissziot?

Ki a nagyobb kornyezetvedo valojaban?

"A prius hajtáslánca elektromos, ami az akku mellett egy benzinmotort is használ "energia forrásként". "

jaj dehogy. A prius kozvetlenul is tudja hajtani a kerekeket uzemmodtol fuggoen, azaz a hajtaslanca nem elektromos, maximum kombinalt.

amire te gondolsz, az a soros hibrid, amikor a hajtasban csak a villanymotor vesz reszt, csak neki van kozvetlen mechanikai kapcsolata a kerekekkel, es a benzinmotor csak az akksit tolti.

Na, a Prius nem ilyen. Hirtelen a Fisker Karman kivul nem is tudok ilyet mondani, ami kereskedelmi forgalomban is kaphato. A Volt/Ampera sem ilyen, ott is lehet mechanikai kapcsolat, bar sokkal kozelebb all a soros hibridhez mint a Prius.

Mert megérdemled 2012.11.29. 13:20:35

@Shadowbull: Mond, te nem tudsz elmenni egyetlen ellenvélemény mellett sem? Oké, hogy kurva sok hülyeséget írtak itt egyesek, de marha unalmas és fárasztó minden második sorban a TE viszontválaszaidat olvasni. Ne akarj másokat megtéríteni, mert az még az egyházaknak sem megy könnyen. :-)

A műsor elég uncsira sikerült, a zenék ellenben jók voltak.

Béza Dániel 2012.11.29. 13:22:21

@think different: Bocs de nem érted a lényeget. Nem arról van szó, hogy egy mobil (és legfőképp a szoftvere) megtervezése nem munka, idő vagy pénz igényes. (vagy akár egy jó fotót elkészíteni).

Ott a különbség, hogy mikor a mérnökök elkészültek a mobil terveivel, maga a gyártás már mem kunszt, gyorsan beindítható rugalmas, nem igényel már nagy befektetést, ellentétben az autóval.

Nem akarom lebecsülni a munkád, sem másét, de valószínüleg nem látod át eléggé az autógyártás folyamatát, azért nem látod a különbséget.

Az apple-nél látják, nem is fognak soha autót gyártani :)

jc3000 2012.11.29. 13:24:33

hát szerintem a full elektromos autóval sem lenne jobban óva a természet és az emeberiség,talán még a pénztárcánk se, pusztán arról van itt szó úgy gondolom, hogy ki tud több pénzt keresni, az aki elektromos autót gyárt, és szolgáltatja a hozzávalókat, vagy aki belső égésü motorral (+ hozzávalók( rendelkező autót gyárt. Én személyszerint a hidrogén hajtásban látnám a jövőt de annak a fejlesztése még mindig nagyon gyök alatt van, és ott is marad amíg meglehet tenni, hogy minden gyártó a népszerüség, és a profit után szalad. De majd csak lesz valahogy.

Shadowbull 2012.11.29. 13:25:45

@Mert megérdemled: akkor most ha erre valaszolok akkor megint en vagyok a hulye? :)

Béza Dániel 2012.11.29. 13:32:10

@Shadowbull: Tudom mi a különbség a soros és párhuzamos hibrid között, azt is tudom hogy a prius párhuzamos (szerencsére, ennek jobb a hatásfoka), de egyrészt a prius tud tisztán villannyal menni, másrészt a kerekek direkt hajtását is ugyanazon a rendszeren valósítja meg, amivel az akkut tölti és amivel a villanymotor hajtja a kereket. De legfőképp funkciójában a prius rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal amikkel az elektromos autóknak rendelkezni kell. Tényleg megkeresem azt a videót :)

Tudtam hogy nem kéne bele olvasnom a kommenztekbe, megint itt qrom el az időt munka helyett :) )

Béza Dániel 2012.11.29. 13:38:21

@Shadowbull: egyébként melyik az a gyártó amelyik az egész termékpalettáján következretesebben volt zöld mint a toyota? Ugye nem az európai gyárakra gondosz, akik az elmúl 20 évben még a kutya seggébe is dízelmotort szereltek :)

Shadowbull 2012.11.29. 13:41:55

@Béza Dániel: az hogy tud tisztan elektromos hajtassal is menni, meg nem jelenti azt hogy villanyauto lenne.

Van mechanikai kapcsolat a belsoegesu motor fotengelye es a kerekek kozott. Ez a lenyeg.

A Prius igazabol parhuzamos meg soros modban is tud hibrid lenni.

Hidd el, tudom hogy mukodik a PSD.

Shadowbull 2012.11.29. 13:43:44

@Béza Dániel: de, de nem akarok felesleges flame-be kezdeni. A Toyota sokaig nem foglalkozott a hagyomanyos modelljeinek a CO2 emissziojaval, az egyes modellek rendre alulmaradtak a konkurencia hasonlo modelljeivel szemben.

O a Priussal fenyezte magat. Igaz abbol eladott egy evben ketszazezret, az osszes tobbibol meg tizmilliot.

LP Cox 2012.11.29. 13:46:24

annyira rossz a megközelítésetek az ST-hez. nem annak tekintitek, ami. miért ne férne össze az extrahalmaz és a 250 lóerő? nekem volt szerencsém az előző ST-t használni, és imádtam. egyszerűen élmény vele vezetni, a gyorsulása, a hörgése, ahogy a motor rázza a kasznit gázfröccsöknél.. Ez mind imádni való. És emellett mégsem egy hivalkodó autó, közelebbről látszik csak, hogy ez valami más. Ezért pislogott csak a porschés, hogy miért nem tud utólérni. De emellett megvan minden komfort, ami egy középkategóriás autóhoz dukál. Ez nem a tuningőrülteknek van kitalálva, hanem valóban azoknak, akik nem akarnak feltűnősködni, de mégis vágynak valami pluszra. Ha több kell, ott (volt) az RS.
Amúgy meg ez is egy kategória egy tagja, amiben ott az OPC Astra meg a franciáknak a mittudoménmijei.
Szóval szerintem nagyon jogos ez az autó.

Rocko- 2012.11.29. 13:49:50

@think different: "Ez kicsit hasonló ahhoz, amivel saját szakmámban találkozok, mikor nem értik, hogy a legszebbre retusált fotókhoz (L'Oreal óriásplakát) 2-3 nap is kell, és külön ember dolgozik a hajon és más a bőr texturáján."
és mivel nem érti, nem is akarja kifizetni.

p0l1c3c4r 2012.11.29. 13:56:01

@nagyo78: ezt a kommentet kerestem, köszi :)

Rocko- 2012.11.29. 14:01:05

@Mert megérdemled: miért kéne csak a hülyéket olvasni, mi a gond azzal hogy valaki tételes cáfolja őket?

Gomulka Béla 2012.11.29. 14:05:01

@nagyonnagyon: A hooters lányok belsejét? Biztos, hogy kíváncsi vagy rá? (Appám, milyen lépe van! Az haggyán, de láttad a hasnyálmirigyét? Húúú!)

@Shadowbull: És a ketto még ossze is fugghet. Mármint, valószínuleg nem tudatosan, de mégis sok vásárló a Toyota név hallatán a kornyezetbarát jármure asszociál, akkor is, ha egy másfél tonnás és két méter magas essúvét vesz éppen magának. Pavlov jó gazda. (Kontroll? URH?)

Béza Dániel 2012.11.29. 14:10:40

@Shadowbull: oké, azért nézd meg ezt a videót :) www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0

Én is tudtam hogy két villanymotor, meg boilygómű, meg ilyenek, de más így látni. Itt nem simán a benzinmotor mellé beraktak egy villanymotort, ez egy komplett elektromos hajtáslánc, amit teljesen elektromosan kontrollálnak bármiféle mechanikus beavatkozó elem nélkül.

közösperonos átszállás 2012.11.29. 14:13:27

@Gomulka Béla: Hát a marketing már csak ilyen, el lehet adni egy egész márkát környezetvédőnek, sportosnak, prémiumnak, biztonságosnak stb. akkor is, ha az eladott autóknak csak kisebb része ilyen, a nagyobb számban eladott olcsóbb példányok meg csak nyomokban. :-)

közösperonos átszállás 2012.11.29. 14:15:14

@Shadowbull: "Egy komolyabb autoban jopar olyan komponens van, ami onmagaban jelentosen komplexebb mint egy iphone. "

Oké, nem látod át, mennyivel bonyolultabb dolog egy operációs rendszer, mint egy alkalmazás, ami rendben van, de nem is akarod. :-) Hát akkor ennyi.

Shadowbull 2012.11.29. 14:19:56

@Béza Dániel: "ez egy komplett elektromos hajtáslánc"

Te, figyi. latod a sajat szemeddel, hogy a fotengely kozvetlen mechanikai kapcsolatban van a kerekekkel.

Es akkor leirod hogy komplett elektromos a hajtaslanc? :)

eahart.com/prius/psd/

A villanymotorok a nyomatekelosztast szabalyozzak. A fordulatszamok aranyabol kovetkezik a hajtas pillanatnyi jellege. De ettol meg nem lesz a hajtaslanc elektromos.

Ennyi erovel egy e-gazzal szeret auto is elektromos hajtaslancu, mert ott is egy villanymotor szabalyozza a nyomatekladast.

Shadowbull 2012.11.29. 14:26:48

@közösperonos átszállás: szoftvertemaba nem mentem bele, nem is akarok.

Mindenesetre az autokban is vannak szoftverek, mondjuk a bonyolultsagi fokukat egy Mac OS-hez kepest nem tudom megitelni, csak azt tudom, hogy egy ESP-vezerlo nem fagyhat le meg nem csinalhat hulyesegeket, mert abbol emberhalal lesz, es nem billentyuzetcsapkodas.

Béza Dániel 2012.11.29. 14:38:15

@Shadowbull: Mindegy, nem akarlak meggyőzni, azért ha van időd, nézd végig a videót :)

Én a saját szememmel azt látom hogy egyedül a fő villanymotor van közvetlen, állandó kapcsolatban a kerékkel, a benzinmotor egész addig szabadon forog, amíg a villanymotorokat úgy nem szabályozzák hogy az is hajtson.

De nagyon elkanyarodtunk az erdeti kijelentésemtől, ami az volt, hogy a prius az első igazi életképes lépés a hagyományos autót kiváltani képes alternatíva irányába, és_jelenleg_ez az az út ami elvezethet a tisztán elektromos autókhoz. Már ha ez a jövő...

közösperonos átszállás 2012.11.29. 15:14:26

@Shadowbull: "szoftvertemaba nem mentem bele"

Dehogynem, itt ni: "Egy komolyabb autoban jopar olyan komponens van, ami onmagaban jelentosen komplexebb mint egy iphone.".

Egy i-akármi operációs rendszere sokkal-sokkal bonyolultabb program, mint egy ESP-é. Nyilván mások az üzembiztonsági elvárások is (bár mivel egyszerűbb a program, ezeket könnyebb is teljesíteni, már ami a kékhalál-mentességet illeti), meg az ESP-ben van egy modell, aminek hangolásában mérnökévek százai lehetnek, de maga az ESP-program mp3-lejátszó bonyolultságú, egy iPhone-é meg messze nem.

Shadowbull 2012.11.29. 15:20:18

@közösperonos átszállás: Lehetseges, nem ertek hozza. Viszont az autoban nem csak ESP-szoftver van, hanem tucatnyi masik is.

Ezek osszessege a elektronikai, mechatronikai es tisztan mechanikus komponenseket is beleszamolva mar jocskan alatamasztja amit korabban irtam.

Amugy az kevesbe erdekes hogy hany megabajtos a MacOs, es mekkora egy auto komplett szoftvere kilora, hanem az hogy az elkesziteseben mennyi munkaora, teszt, kiserlet, miegyeb van penzben kifejezve.

Gomulka Béla 2012.11.29. 15:36:37

@közösperonos átszállás: A marketing olyan, hogy mindent el lehet adni. Halnak biciklit. Ezért mondom én, hogy az elektromos autó jovojének a világon semmi koze nincs a pillanatnyi fogyasztói igényeknek. Mint ahogy a fogyasztóknak sincs sok kozuk a pillanatnyi fogyasztói igényekhez.

közösperonos átszállás 2012.11.29. 15:57:58

@közösperonos átszállás: De amúgy itt is, ahonnan (mi) indultunk:

"az autogyartas nem vetheto ossze az mp3 lejatszo gyartassal, ez azert egy cseppett toke- es tudasintenzivebb tema."

Itt az Applét mp3játszó-gyárként aposztrofáltad, aminél azért, bátorkodom felhívni a figyelmedet, kicsit többet tett le az asztalra (nem vagyok fan, ez csak egy tény), és a bonyolultság és tőkeigény nem hardver-fronton jelentkezett az mp3-hoz képest (sőt -- az iPodban nyilván van egy mp3-dekódoló célhardver, ami tippem szerint hiányzik az iPhone-ból), hanem éppenhogy szoftveresen.

Shadowbull 2012.11.29. 16:01:04

@közösperonos átszállás: nyilvan ironizaltam, de attol ez meg igaz maradt:

"ez azert egy cseppett toke- es tudasintenzivebb tema."

közösperonos átszállás 2012.11.29. 16:04:49

@Shadowbull: "Viszont az autoban nem csak ESP-szoftver van, hanem tucatnyi masik is."

Persze, csak mondom, oprendszert írni cseppet bonyolultabb. Az Angry Birds-öt milliószor egyszerűbb megírni úgy, hogy még stabil is legyen, mint egy olyan keretet összehozni (stabilan, dettó), amiben mások aztán Angry Birds-öt képesek írni úgy, hogy nekünk eszünkbe se jutott az egész. Ezért nem egy kategória egy okostelefon oprendszerestül, meg egy mp3-lejátszó.

"Ezek osszessege a elektronikai, mechatronikai es tisztan mechanikus komponenseket is beleszamolva mar jocskan alatamasztja amit korabban irtam."

Írtál olyat is, amit ez alátámaszt, meg olyat is, amit nem. :-)

"Amugy az kevesbe erdekes hogy hany megabajtos a MacOs, es mekkora egy auto komplett szoftvere kilora, hanem az hogy az elkesziteseben mennyi munkaora, teszt, kiserlet, miegyeb van penzben kifejezve. "

Természetesen nem kilóról meg megabájtról beszélünk, csakhogy a fönt említett ESP modelljének paramétereiről sem beszélünk.

közösperonos átszállás 2012.11.29. 16:05:50

@Gomulka Béla: Oké, csak arra próbáltam picit rámutatni, hogy a Toyota van most kipécézve mint marketinggel árut elsózó, miközben ez némileg elterjedtebb jelenség ennél. :-)

gabors 2012.11.29. 17:19:26

Shadowbull 2012.11.29. 14:19:56

"Te, figyi. latod a sajat szemeddel, hogy a fotengely kozvetlen mechanikai kapcsolatban van a kerekekkel.

Es akkor leirod hogy komplett elektromos a hajtaslanc? :)"

Szo nincs rola ... semmi nincs kozvetlen mechanikai kapcsolatban ott van a planetary gears system AMI egy komplikalt dolog. Es az egesz hajtaslanc alapja ez vegzi az energia elosztast illetve az energiat egyik vagy masik iranyba kuldi.

Az igaz hogy NEM komplett elektromos DE mindig van egy elektromos komponens olyan pl. hogy CSAK a gaz motor hajtja a kereket NINCS. Tolatni meg CSAK elekromos meghajtassal lehet....

Tetszik hogy pont olyanok a nagy ellenzok meg szakertok akik talan meg tesztkent sem ultek priusban.

Az ICE (internal combustion engine) vagy a motor, a leadott energiajanak kb 20% MINDIG elekromos hajtaslancon keresztul megy a kerekekre (mar amikor eppen megy... ugye).

Meg annyit a kompromiszumrol hogy mar 2-dik generacioban is abs, power steering, automata kozponti zar, elektromos ablak blue tooth, es agy csomo egyebb standard .... A csomagter NAGYOBB mint egy corolla-ban. Foleg Europai normaknak a Prius 2010 min kozepkategoria 1.8-as motorral a fenti standard. Nem tudom mihez kepest kompromisszum Smart Car ??

(---Flúgos Buszos---) 2012.11.29. 18:29:37

MAGYARORSZÁGON egyedül csak ti tudtok igazán műsort készíteni.
Sajnálom,hogy ilyen szar X-faktor,meg Voice a menő,és ti meg nem tudtok 1 órát sem szerezni egyik csatornán.

Sajnálom,hogy nem engednek nektek teret,de valamiért lehet ezért ennyire béna ez az ország,mert azok,akik igazán tudnak,azokat nem engedik kibontakozni.

TI munkáitok legjobbak,kamerásotokat pedig semmiképpen se engedjétek el.

Plumper 2012.11.29. 18:36:50

10 millióért, persze
ami garanciális, addig jó, utána befosik
tisztára megéri ilyeneket venni, mert elhitetik velünk, hogy bezöldültünk

BBSTi 2012.11.29. 18:45:21

Srááácook!!! Hogy a jó isten áldon meg titeket vagy húsz gyerekkel! A sok belső képes tötymörgés után 08:26-nál Karotta végre odalép a Focus-nak, ti meg külső képre váltotok, áááááááááááá!!! A régebbi Totalcar adásokat is azért szerettem, mert kihúzattátok az autókat, most meg ebből van egyre kevesebb.. :( Ha jól hallottam, mindkét autó 9 millió körül van, ezen esetben nyilván az ST kellene a borongós őszi hangulatú Prius helyett...
Ami még megmaradt, az az hogy a Prius is az általam utált "baloldali ködfényzáró - jobboldali tolatólámpa" kombót használja, illetve, hogy az ST-ben is az egyes mellett van a hátramenet. Ezeknek mi értelme van?

Mert megérdemled 2012.11.29. 18:56:41

@Rocko-: A flame szó mond valamit?

Bővebben: itt most a hibrid VS elektromos hajtás témában lehet kommentelni, vagy a TC TV legutóbbi adását véleményezni?

SB biztosan szakértője a témának, de ahogy látom igen reménytelen szélmalomharcot folytat, aminek az az eredménye, hogy kb minden huszadik HSZ foglalkozik az adással. Ennyi volna a bajom és nem több.

Rocko- 2012.11.29. 18:59:07

@Mert megérdemled: azt hogy a világ legértelmetlenebb dolga.

az pedig hogy SB szélmalomharcot folytat, nem az ő hibája, de azt elmondhatom hogy van eredménye.

TaaT 2012.11.29. 19:27:11

A Gillette Mach3 kifejlesztése majd 1milliárd dollárba került a 90-es években...

Szal valszeg sem új autót sem új telefont nem olcsó fejleszteni...

niches 2012.11.29. 20:08:10

hali!

masnal is megvan az a problema, hogy Samsung okosteverol nezve, nehany perc utan megall a video (minden indavideo), es azt irja toltes, fekete kepernyo elott, holott a pufferolo sav azt mutatja, jo elore le van mar toltve az anyag...
rettento idegesito, nem lehet vegignezni semmit. regebbi adasok youtubeon gond nelkul futnak termeszetesen...

dani 2012.11.29. 20:32:32

Ma 21.00-kor Dögkeselyű a Dunán.

voroseltolodas 2012.11.29. 20:53:04

Már láttam magam előtt,hogy Robi addig dekázik a tüzes buzogányokkal míg a plexitetőre nem ejti:-)

35up (törölt) 2012.11.29. 20:57:12

@közösperonos átszállás: "A "sehol sincs" azért erős, az autónak ugyanis a nyilvánvaló "hátrányok" mellett nagy előnye, hogy zárt platform, nem kell számolni azzal, hogy valaki külsős hozzáfejleszt ezt-azt, az iPhone-nál meg ez alapkövetelmény. És ez _nagyon_ megbonyolítja a rendszert."

Meg ahogy azt Moricka a fotelbol elkepzeli. Egy komolyabb autoban van 40-50 vezerlo, 6-8000 coding flag (jellegmezoket nem szamitva). Ezeknek csak a logisztikaja sokkal komplexebb, mint egy okostelefon oprendszerestul. Az is baromsag hogy zart rendszer lenne, pont a skalazhatosag a lenyeg, es a Bosch-tol a Denso-n at a ZF-ig cegeg tucatjai fejlesztenek egy adott platformra.

Az, hogy Gezuka es Pistike nem tudnak fejleszteni ra, es emiatt zart rendszernek kepzelik, az egy dolog.

ommm 2012.11.29. 21:31:00

@LP Cox: Az egy előző ST.
Teljesen más autó.
Hidd el.
Ez már nem az.
Majd elolvasod, miért.

Shadowbull 2012.11.29. 22:02:00

@gabors: " Szo nincs rola ... semmi nincs kozvetlen mechanikai kapcsolatban ott van a planetary gears system AMI egy komplikalt dolog. Es az egesz hajtaslanc alapja ez vegzi az energia elosztast illetve az energiat egyik vagy masik iranyba kuldi. "

Es az megis mi a mano szerinted ha nem mechanikai kapcsolat?

Kovesd vegig az ujaddal az ICE fotengelyetol kezdve a vasakat szepen a kerekekig. Van mechanikai kapcsolat? Van.

A szabalyozasa valoban a ket villanymotorral egyutt tortenik, es valoban sohasincs olyan hogy a villanymotorok nem mennek, de nem is allitottam soha az ellenkezojet.

A PSD-t mechanikailag nem kell tulmisztifikalni, egy hotegyszeru bolygomuves hajtas, persze lehet fellengzosen planetary gear systemnek is nevezni. Nem kuld az energiat sehonnan sehova, az a Tihanyi Tamas a teveben, akinek egyebkent nagy rajongoja vagyok, es ezuton is csokoltatom.

www.youtube.com/watch?v=YkRWhmkxtj8

A vitamin a megvalositas modjaban, es a villanymotorok valamint az ICE elrendezeseben rejlik. Az a zsenialis resze a Priusnak.

Ezt a hajtaslancont sehogyan sem lehet elektromos hajtaslancnak nevezni, ahogy a Priust sem villanyautonak.

A Prius nem fogyasztoi oldalrol kompromisszum, hanem gyartoi oldalrol, ugyanis a Toyota evekig ontotte bele a lovet, es csak vitte a penzt az egesz.

Amennyiben azon filozunk, hogy a tobbi gyarto miert nem ugrott bele hamarabb, akkor itt a valasz.

Shadowbull 2012.11.29. 22:51:49

na, megneztem az adast is, jo volt, turbohutest nem kell ennyire tulmisztifikalni, es le a muszempillakkal.

De a borzalmas muszempillak ellenere a leanykak most igencsak attraktivak voltak, koszonjuk.

LP Cox 2012.11.29. 22:59:31

@ommm: inkább kipróbálnám ezt is, hogy eldöntsem, mint hogy olvassak róla. :)
Karotta olyanokat mond, hogy miért rossz, ami szerintem nem negatívum. De elhiszem, hogy kevesebb a lelke, mint a régi ST-nek, ami tényleg nem jó, de attól még nem feltétlenül igaz, hogy irracionális konstrukció.

Rocko- 2012.11.29. 23:26:31

@Shadowbull: "A PSD-t mechanikailag nem kell tulmisztifikalni,"
csssh, végén még megjelenik, ne fesd az ördögöt a falra. :D

"turbohutest nem kell ennyire tulmisztifikalni"
:))) sejtettem hogy ez ellen felszólamlasz. :)

35up (törölt) 2012.11.30. 01:01:08

@Shadowbull: "persze lehet fellengzosen planetary gear systemnek is nevezni"

...vagy ha fogalmunk sincs rola, mi az.

Shadowbull 2012.11.30. 11:27:38

@Rocko-: ellene nem vagyok, de az egy helyben jaratas teljesen felesleges, csak benzinpazarlas.

Ott van esetleg ertelme, ahol nincs kulon kiegeszito keringetoje a turbohutesnek, de ez inkabb regebbi tipusokra jellemzo, ebben tuti van.

Rocko- 2012.11.30. 12:04:23

@Shadowbull: tudom, beszéltünk már erről.
küldtem is képet a témában, azt megkaptad?

Matti · http://indafoto.hu/matti 2012.11.30. 12:32:21

azt az alpine-t igazán kölcsönkérhetnétek egy tesztre :)

Shadowbull 2012.11.30. 13:29:20

@Rocko-: asszem meg. a turbohutesest?

ZYLO 2012.11.30. 15:59:37

Egy Prius tesztben pont nem a napfénytető és a csomagtér érdekelt volna. Ez egy hibrid, amit viszonylag kevesen ismernek tapasztalatból. A menettulajdonságokra lettem volna kíváncsi, milyen amikor csak villannyal megy, meglódul-e amikor belép a benzinmotor, ilyesmi. Van-e lehetőség egyedi igények szerint változtatni a motorok együttműködésén és lehet-e konnektorból tölteni az akkut.

durva csipa 2012.11.30. 16:17:43

Bazsónak továbbra is elfogadhatatlan az orgánuma, érthetetlenül, fuldokolva beszél, zavaró a kamera előtti lámpaláza, fárasztó a körmönfont stílusa, unalmasak a szóvirágai. Írott formában elviselhető a srác, de képernyőre semmiképpen nem való. Kár erőltetni.

Winkler a fentiek szempontjából sokkal kiegyensúlyozottabb arc, kellően oldott viselkedésű és világosan kommunikál de ez sajnos nem menti meg a tesztek közötti átvezető rész silány, erőltetett stílusát.

Ma klikkeltem utoljára TCTV videóra...

TaaT 2012.11.30. 18:30:57

@durva csipa: Nézd akkor az autómániát, biztos jobb :P

w a s d 2012.11.30. 19:30:12

@Shadowbull:
"A vitamin a megvalositas modjaban, es a villanymotorok valamint az ICE elrendezeseben rejlik. Az a zsenialis resze a Priusnak."

Már csak az érdekelne, hogy a Toyota volt- e egyáltalán a kitalálója. De ez azt hiszem, túl hosszan lett tárgyalva már a Csikós Zsolt- féle 2000gt- s bejegyzés után.:D

Typeir 2012.11.30. 20:26:17

Ezek a csajok soha nem fáznak?:-)Ha az osszes faszi fel van oltozve rendesen,a lányokra miért nem tudtok normális ruhát adni?Amúgy meg úgy gondoljátok hogy az internetes nézo szereti látni a kényszerrohogést?Most kell rohogni,taps,most mutatunk combot,essen le az állad stb.Ja itt nem tapsolnak,bocsi...Szedjetek már ossze lányokat,akiket érdekel is a téma(pl.a baráti osszeroffenések által megismerteket)akár az asszonyt,nem fogtok veluk szégyent vallani szerintem!Csak az jut az eszembe mikor meglátom ezt a nagyon kitartó csapatot hogy annyira ures az egész!A tesztek jók,autók rendben vannak,jól dumáltok de tényleg!De mikor meglatom azt a 15 siralmas arcot azokkal a minden héten ugyanúgy feloltozo,másképp kinézo nokkel,hát elfog az undor,ne haragudjatok!Továbbra is huséges nézotok maradok ennek ellenére,de azokat a részeket továbbléptetem,ahogy eddig is szoktam!

Rocko- 2012.11.30. 21:19:46

@Typeir: tudod mit? menj el egy felvételre, majd te ott felöltözteted a lányokat, elrendezed az adást, megcsinálod a beállításokat, mi pedig otthonról, fotelből megmondjuk hogyan kellett volna.
na?

Shadowbull 2012.11.30. 23:36:43

@w a s d: "Már csak az érdekelne, hogy a Toyota volt- e egyáltalán a kitalálója. "

Amennyire en tudom, igen.

gabors 2012.12.01. 00:11:02

@ZYLO:

Menettulajdonsag: Nekem Prius 3rd generacio Two van (most masodik mert az elsot total karosra tette a hurrikan oktober 29-en).

Kicsit alul kormanyzott es kicsit "laza" a kaszni ... de persze ez nem verseny auto. Azt hogy a motor ki/be kapcsol menet kozben nem veszed eszre hacsak nincs valami ODBII scannered avagy a kis animalt autot bamulod a kepernyon. Ha mar tobb tapasztalatod van meg lehet erezni.

Allo helyzetben eszre lehet venni amikor a motor elindul van egy kis razkodas.

Csak "villannyal" lehet menni de csak max 20mile/h 36km/h es hogy ne karosodjon az aksi maximalva van a gyorsulas (hogy ne legyen oriasi aramok). Ha jobban belelepsz a gazba motor elindul automatikusan.

A 2012-es evjaratban mar van konnektorbol toltheto valtozat "Plug-in" de ez mas akkuval van epitve. Errol szemelyes tapastalotom nincs leiras alapjan kb 25km "normal" utat lehet vele megtenni teljes toltessel. Utanna ugy viselkedik mint az elozo vagyi fekezeskor visszanyert energia tolti az akksit (KERS).

Amit egyedul lehet allitani felhasznaloi szinten az a "gaz pedal" input gorbeje vagyis mennyire dinamikussan akarsz gazt adni .. van ECO NORMAL es POWER beallitas ... aprobb dolgokat meg csinal az ECO: alacsonyabb vizhomersekletnel is leall a motor ez hidegebb idoben kicsit szamit a bemelegedesi idoszakban ha varosi kozlekedesben vagyunk. Maskepp szabalyozza a legkondit auto modban stb. Nem lenyeges.

De felhasznaloi szinten nem tudsz a computereken valtoztatni. A gyari kutyuvel bele tudnak nyulni az biztos de nem hallottam olyanrol hogy motor tunningot lehetne csinalni... erre ott van a gyari mernokok egesz sora ...

közösperonos átszállás 2012.12.03. 09:24:06

@35up: Ez a fotelezés már igen ciki (a Móricka sem nyert egyébként).

"Egy komolyabb autoban van 40-50 vezerlo"

Persze, simán.

"6-8000 coding flag (jellegmezoket nem szamitva). Ezeknek csak a logisztikaja sokkal komplexebb, mint egy okostelefon oprendszerestul."

Vagy nem. A kommunikációs rétegre már elég elterjedt és bevált megoldások vannak.

"Az is baromsag hogy zart rendszer lenne, pont a skalazhatosag a lenyeg, es a Bosch-tol a Denso-n at a ZF-ig cegeg tucatjai fejlesztenek egy adott platformra."

Igen, ez jogos. (De hogy jön ide a skálázhatóság?)

"Az, hogy Gezuka es Pistike nem tudnak fejleszteni ra, es emiatt zart rendszernek kepzelik, az egy dolog. "

Meg hogy egy "alkalmazás" jóval kevesebb dolgot tehet meg.
süti beállítások módosítása