Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.
     

Visszapörgettük a Mercit

  2012. szeptember 09. - Bende Tibor Címkék: mercedes totalcar flotta 190 w201 tcflotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Segítség, beszippantott a bogarazás!
2014-04-27 07:51:20

Tiszta hülye vagyok. Mégis hogyan gondolhattam, hogy egy ilyen cuki tárgy, mint amilyen ez a Nénitől megvett

Néniautó
2014-04-13 07:07:29

Végül vettem egy Bogarat. Volkswagen. Folkszi. De hogy a harminc éves BMW 518i és a húszéves (tizennyolc) Fiat

Szerintem azóta nagyon megbánta
2014-01-18 07:20:02

Prokee-t szentté kellene avatni. Ő a forrasztópáka Quentin Tarantinója és a hidegvágó Charlie Benantéje

csik_matrica_s.png

Ritának sokat evett a Merci, nekem meg sokkal kevesebbet. Ugyanakkor, ugyanott. Itt valami vezetéstechnikai gebasz lesz, de együtt ritkán megyünk, jobb ötletnek láttam egy fordulatszámmérős-economys műszeregység beszerzését, és elmagyarázni, hogy nem kis fordulaton gyorsítunk, hanem. Neki stabil tíz liter, nekem hét és kilenc között. Igaz, direkt úgy igazítottam a gázbowdent, hogy hamar felváltson az automata. Mindez ott került elő, hogy a nyáron, a nagy hőségben egyszer füstölt Merci a gyújtás ráadásakor a műszerfal alól. Aztán még egyszer. Mindenképp a műszerfalban kell turkálni, így fejleszthetünk is akár.

A kiindulási állapot reggel

Nem jó ez így, hogy füstöl (igazából folyamatos amperszaga volt). Levettem a műszerfal alsó burkolatát, de semmit nem láttam megfüstölődve, Prokeeval megbeszéltük, hogy hozzak egy gyújtáskapcsolót az a tuti. Hoztam. Meg ha úgyis szétszedjük, akkor a műszeregységet is upgradeljük. Csomagtérzár és ülés hátsó borítása volt a desszert és a kávé.

Le- és kibontva

Úgy terveztük két órát szánunk rá, így ebédre pont hazaérek a gyerekeimhez. A rutinos Belsőség-olvasó már sejti, hogy vacsorára se értem haza, ezért a poszt. Leszedtük a kormányt, kiszedtük a műszeregységet, és egy kis műszerfal szétszedést követően a kezünkben volt a gyújtáskapcsoló. Az, ami az autóban volt kicsit viseltes volt. Egyrészt az autó előző életében szét lett flexelve valamiért, másrészről a hátulról rámenő kábelek sebtapasszal voltak rögzítve. Mert nem volt meg a csatlakozó.

A szétflexelt gyújtáskapcsoló, csoda, hogy nem lett komolyabb baj

Jót kuncogtunk rajta, kicsit széjjelebb bontva aztán láttuk, hogy itt-ott megpörkölődött, tényleg időszerű volt a csere, bár az elmúlt időszakban már fejben írtam a posztot a kigyulladt és leégett Merciről.

A belseje is meg volt pörkölődve némileg

Amit hoztam, persze méretileg teljesen stimmelt, csakhogy nem hoztam hozzá az első kupakot, ami logikailag a kulcsos, kifelé látszó rész tartozéka, másrészt nem hoztam a hátsó kupakot, mert eszembe se jutott, hogy valakik sebtapasszal szerelnek autóvillamosságot. Márpedig ezek vagy hiányoztak, vagy szétflexelték őket. Ezen még túl tudtam volna lendülni különösebb érzelmi megrázkódtatás nélkül, de azon már kevésbé, hogy a hozott, bontott alkatrészen nem volt meg egy lyuk. Annak a biztonsági bowdennek a lyuka, ami azt okozza, hogy P és N fokozatot kivéve máshol ne lehessen indítózni. Ezt ideiglenes jelleggel a bowden kikötésével megoldottuk, de azért nem jó. A fékpedálos blokkolás persze ettől független és működik is, de azért jó lenne ha.

Emiatt a bowden miatt kellett volna a lyuk, lekötöttük átmenetileg

A műszeregységet szétszedni nem nagy tudomány. Sajnos nem ment a napi számláló, csak kattogott egy ideig száz méterenként, aztán már azt se. Elég nehéz volt így követni a tankolásokat, de sikerült beállnom egy olyan rendszerre, hogy az összes megtett kilométer számlálóján az ötszázas és az ezres értékeknél tankoltam. Így lehetett valamennyire követni a történéseket. A bontóban vagy kopott mutatós egységek voltak, vagy dízelé, úgy kellett összeválogatni a megfelelő szettet, de meglett. Szép mutatós fordulatszámmérő, működő napiszámlálós, de csak 205 ezer kilométerrel, és satnya színű economy mutatós, amin mutatót akartunk cserélni, de sajnos beszállítót cseréltek, így az enyémről való újabbfajta mutató nem ment rá a régebbi kijelző tengelyére. Amikor észrevettük, már késő volt, eltörött a szár.

A régi óracsoport, ide kellett volna az ekonométer

Így nem lett economy műszer. A fordulatszámmérő sima ügy volt, jól is mutat, egy gyújtás pozitív kell neki, meg egy kábel a trafóról és kész, ez volt vagy tíz perc, én magam rögzítettem, amíg Prokee itta a kávét. A kilométerórát viszont tekerni kellett, mégpedig előre, úgy 170 ezret, hiszen az óra, amit hoztam, kétszáz valahányat mutatott. Szétszedve sima ügy. Kicsit széjjelebb kell húzni a fogaskerekeket, és eltekerni egymás mellett a kívánt értékre.

Ezt megtekerni igazán könnyű

Kipróbáltuk, tekerte a spirál a számlálót, majd összeraktuk, és bement a helyére, de ott már nem tekerte. Érdekes, hogy sebességérték meg van, igaz kicsit csal, mert nem sikerült pont olyan K-számú egységet lőni, ami eredetileg volt benne. De eddig meg kevesebbet mutatott, mint a tényleges, szóval figyelni kellett, most annyit csal, mint egy modern autó, kb 10 km/h-t száznál. És mivel kismillió difivel szerelték a típust, szinte kizárt, hogy olyan akadjon a kezembe, amilyen kell, plusz ne legyenek fakók a mutatói.

Megkínlódtunk a hátsó csomagtér-zárral is

Rámentünk a csomagtérzárra, mert volt egy furcsa szokása, mégpedig nem nyitotta a központi zár a csomagtartót, csak kattant benne a vákuum. Hoztam a vákuumos motort, rajta egy már korábban szerelt, ragasztott pálcikával, ami a zár peckét mozgatja. Na nekem ez a pecek hiányzott a zárból, ezért szedtem szét. Gondoltam, kicserélem a vákumos egységgel együtt. De nem. Mert kétféle hátsó központi zár megoldás létezik. Az egyik csak nyitódik a többi ajtóval együtt, és külön tudjuk bezárni a többitől. A másik nyit-nyitódik és zár-záródik is. Ez előbbinek nincs elektromos csatlakozója, az enyémnek meg van. Igenám. De ami nem nyitja a többi ajtót, ott valamiért ruganyos ez a távtartó, a nyitósban meg merev, hiszen neki magának kell megnyomnia a membránt. Na milyet hozam? Persze, hogy rugósat, de mivel méretileg azonos, és az enyémből kompletten hiányzott ez az alkatrész, gőzöm sem volt, hogy kétféle (vagy ki tudja még hányféle) létezik.

A rutin teljes hiánya: külön próbáltam meg a fekete karikát a seger alá tenni, de azért együtt könnyebb volt Prokeenak

Betettük kiékelve, hogy amíg hozok egy nem rugalmas verziót kibírja. Kipróbáltuk. Működött. Nyitott csomagtérajtónál. Becsukva meg nem. Kinyitva igen, becsukva nem. Kinyitva rázártuk a vezető oldali zárat, majd elkezdtük lehajtani a csomagtérfedelet, és kb, félúton kattant benne a zár.
Átkábeleztük végül, és tökéletesen működött, egészen másnapig. Azóta nem nyit, nem zár. Csak kulccsal, mint előtte. Ez volt a desszert.

A kávé sok szót nem érdemel, megpróbáltam a kiszopósodott ülés háttámlát visszahebrákolni lemezanya és lemezcsavar segítségével, és nagyjából két percig bírta. Ismét leesett.

A nap végére ugyanott voltunk, ahol reggel elkezdtük a pár órás szerelést

A nap mérlege: elment maga a nap, kreatív foglalkoztatással, de család nélkül. Vehetek másik gyújtáskapcsolót, ezúttal a szükséges kiegészítőkkel, kell egy economy műszer, mivel úgyis szét kell szedni a műszeregységet a szétakadt fogaskerekek miatt, valamint szükséges lesz a csomagtérzár távtartója. Pont ott tartunk, ahol kezdtük.

A bejegyzés trackback címe:

http://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr274761552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Bende Tibor 2012.09.09. 08:51:25

Ha a témához van komment, azt szívesen veszem, a személyeskedést viszont nem.

attila633 2012.09.09. 08:55:38

Ez egy teljesen tipikus történet. Régebben magam is sokat szívtam amiatt, hogy sok autógyár minden félévben változtatott valami apróságot a gyártáson. Ráadásul egy napi használatban lévő autót nem olyan egyszerű szétszedni anélkül, hogy godot okozna a hiánya. Ezért többnyire maradt a hétvége, amikor viszont zárva vannak a bontók.
Én arra szoktam rá, hogy hétköznap reggel állok neki szerelni. kiszedem a cserélendő alkatrészt és azzal a kezemben megyek a bontóba, hogy tutira jót hozzak helyette. Sok bosszúságtól kímélem meg magam!

Vu, de ja vu 2012.09.09. 08:56:03

@Dr. Zerge: Kedves Zerge! Biztosan nem hiszed, hogy pl. a "technika csúcsában", a repülésben, nagyon sokáig alkalmaztak bowdeneket, huzalokat, akár merevítésről, akár vezérlésről volt szó. Vagy éppen kézi keverékdúsítót, ahol a pilótának kellett eldöntenie, hogy abban a magasságban szerinte több vagy kevesebb benzint kell a beszívott levegőhöz adni. Ilyen körülmények között nem volt nehéz hazavágni egy gépet:-(

Aztán feltalálták a fly-by-wire rendszert és és sok mindent... és balesetek még mindig történnek:-(((

Másik oldalról pedig vannak akik éppen abban lelik örömüket egy 40-50 éves gép ülésében, hogy az EMBER vezeti e gépet - persze ez sokkal nagyobb odafigyelést igényel.

Nos, autós vonalon is vannak ilyesmi megoldások, sőt olyan elvetemültek is, akik bowdeneket ráncigálnak elektromos gázpedál meg tiptronic váltó helyett... Nézd el nekik igénytelenségüket és ne zavard össze gondolataikat a jelen szörnyű valóságával:-)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2012.09.09. 09:17:28

Ezzel tartoztatok az ördögnek :D Állítólag úgyis az ördögnek adod el a lelked egy Mergával ;)

Hugh Hefner 2012.09.09. 09:19:40

De legalább nem lett rosszabb a javítás után. Jártam úgy, hogy reggel, szerelés előtt üzemképes volt, szerelés után már nem ment el a saját lábán.

vanRob 2012.09.09. 09:20:28

Nekem egy 13 éves Seatom van, lassan a dédelgetős korszakába lép. Már látom magamon az intő jeleket: bontóban, itt-ott amerre járok keresek a repedt hangszóró rács helyére sérülésmenteset. Egyre gyakrabban, afféle jó gazda módjára nézegetem a motorteret. 2 órán át alakítgattam egy lámpafoglalatot, hogy ne lötyögjön benne az izzó, ne álljon ferdén. (Régebbi VW klónok "gyári" hibája a gyakran kiégő bal hátsó féklámpa.)
Asszem itt az ideje a saját blognak. Aztán majd jól leszóljátok... :)

sanyikám 2012.09.09. 09:27:05

A francba. Heppiendet vártam. Na de majd eljön annak is az ideje. :)

stower 2012.09.09. 09:27:35

Részvétem. Ezért kell még szerelés előtt megnézni a cikkszámokat. Vagy a régi alkatrészen, vagy ha ez nem lehetséges, akkor EPC-ből alvázszám alapján.
Mondjuk, életemben először én is beszoptam két szimeringgel. Egy hétig állt az autó a Karesznál :)
EPC rossz cikkszámot dobott, így még soha sem jártunk...

Szívószemü Márta és szívószáju Melissa pasija 2012.09.09. 09:30:08

Kár fikázni: ezek ilyen dolgok.
Én egyszer/ kétszer/ sokszor/ elhoztam szinte az összes K Jetronicot az ürömi és a szentendrei bontóból.A végén volt vagy öt már, mert hol a kis doboz nem stimmelt az oldalán, vagy a csatlakozók voltak mások, esetleg egy lyuk nem volt meg. Így szép az élet :) A végére már csukott szemmel is tudtam, hogy mit fogok és melyiket épp a sok nem oda való közül :)
A végére azért csak összeraktam és működött!

Józsi a guminagykeres 2012.09.09. 09:33:03

Az economy mutató tényleg nagyon hasznos. Az enyémen is megfigyeltem,hogy mélyebbre nyomott gázállásnál is képes gyorsítás nélkül tartani a tempót,gázból kicsit visszaengedve ugyanúgy tarja a tempót,de sokkal kisebb a pillanatnyi fogyasztás.
Igazából nélküle is elvan az ember,annyit kell tudatosítani az asszonyban,hogy ezen csak addig nyomja a gázt,amíg éppen nem lassul az autó.

Józsi a guminagykeres 2012.09.09. 09:37:27

@Dr. Zerge: 82-ben bemutatott autóról beszélsz,jóreggeltkívánok!

nem kéne... 2012.09.09. 09:53:02

@Bende Tibor:

miért nem a sabchoz mentél?
közelebb van, nem?

Motordoktor 2012.09.09. 09:57:28

@sanyikám: Ez az autó hepiend önmaga, már amikor megvettük is az átlagosnál jobb volt. Az, hogy Tibi új autót akar belőle csinálni, az a saját nyomora, valójában az autó sokkal jobb annál, mint amit páran a kommentelők közül nagy megelégedéssel használnak.
Az egész történet egy szemszögből van megvilágítva, ez pedig Tibi új és tökéletes, de youngtimer autóra való törekvése. Ez pedig nagyon sok munkával jár.

Ádán 2012.09.09. 09:57:46

@Bende Tibor:
Ezek a munkák nekem már szinte mind megvoltak. :)

Ez a bovdenes indításgátlás szerintem félreértés lesz. Nekem W124 van, automata váltós és szereltem is párszor. A váltókarnál 2 bovden van.
Egy jön a gyújtáskapcsolótól. Két dolgot csinál. A gyújtáskapcsolót el kell fordítani, hogy a váltót ki lehessen venni P-ből. A váltót vissza kell tenni P-be, hogy a gyújtáskulcsot ki lehessen venni.
Másik jön a fékpedáltól. Nyomni kell a féket, hogy a váltót ki lehessen venni P-ből.
Az indításgátlás elektromos kapcsolóval működik.
@Dr. Zerge: Dr. Zerge örülhet. :)

Csomagtartó zárhoz menő vákuum cső volt törött nálam, ahol átmegy a kombiban az ajtóba.

A kilométerórám megfelelő típus volt, távolságot jól mért, de sebességet sokkal többet mutatott. A mutató tengelyét el lehet fordítani a foglalatban és így kalibrálni.

Ádán 2012.09.09. 10:01:38

@Szívószemü Márta és szívószáju Melissa pasija: Miattad nincs alkatrész? :) Lehet, hogy keresni foglak. Most megyek ki a kertbe K-Jetronicot mérni. Megnézem, hogy különböző terhelésnél egyforma mennyiségű benzint kapnak-e a hengerek.

GrG 2012.09.09. 10:03:16

Egy kérdés, hamár Mercizünk 2000-2002 körüli CLK és SLK mekkora szopóroller? Mondjuk egy 200-230 kompresszor motorral? Mert ebből a korszakból származó merciket mindenki szidja, ugyanakkor a pár ismerősnek, akinek van semmi baja csak némi rozsdahajlam, de az cabrionál kevésbé jellemző. Köszi az infót

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2012.09.09. 10:06:43

Ilyen ember se sok van aki előre teker 370 ezerre (:

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.09.09. 10:08:57

Tibi, a logika a váltónál nem az, hogy:
1. csak P-ben lehessen kihúzni a gyújtáskulcsot
2. csak akkor tudj sebességet kapcsolni P-ből, ha elfordítottad a gyújtáskulcsot?
Csak fiatalabb Merciben ültem, de ott így volt.

Nem úgy kell rá nézni, hogy 1 nap szopás semmiért (mert az econométer miatt estél neki végülis) hanem 1 elektromos hibával kevesebb (gyújtózár) és van fordulatszámmérőd.

Szívószemü Márta és szívószáju Melissa pasija 2012.09.09. 10:09:47

@Ádán:
Már ne gyere. Tavaly eladtam a '24-est, és vittek vele mindent amit találtam még a garázs mélyén:)

OM617.912 2012.09.09. 10:10:50

szuper, A 23 éves 190-esemnek ugyanezek a problémái. + számíthatsz még: - tolotetőpálcika, - kipuhult rugók + lengéscsillapítók (a gyári most fáradt el), ülésrögzítés, kormányösszekötők (3), elosztófedél, KE-kábelköteg.

(ja a difiben cserélj olajat)

Esetleg nem tudsz valakit, aki KE kábelköteg beszerzéssel foglalkozik?

Szívószemü Márta és szívószáju Melissa pasija 2012.09.09. 10:12:31

@Ádán:
Ha jók a fúvókák, és nincs dugulás akkor egyformának kell lenni a mennyiségnek. Nem tesz különbséget a hengerek között

Józsi a guminagykeres 2012.09.09. 10:18:11

@OM617.912: Bicikliláncot is illik cserélni,jobb a békesség.
Az enyémen 200e-nél elszakadt a gyári a szervizszámlák szerint.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.09. 10:22:17

@Bende Tibor:

Szia Tibor!

Próbáld meg a holmikat ott, ahol a fojtószelep-kapcsolót
vettem. Nagyon régóta bontanak Merciket. Ha kell a száma,
szólj!

Üdv!

Ádán 2012.09.09. 10:22:30

@Szívószemü Márta és szívószáju Melissa pasija: Mit vettél a '24 helyett?
Az, hogy nem tesz különbséget igaz, amíg minden jó. Ha az injektor fejben a membrán tönkremegy, akkor már nem kapnak egyforma mennyiséget a hengerek. Így lehet mérni. Kivenni a porlasztócsúcsokat és kis üvegeket tenni alájuk: www.benzworld.org/forums/attachments/w126-s-se-sec-sel-sd/241162d1243490284-fuel-distributor-rebuild-kit-advice-mb-coupe-106.jpg

Szívószemü Márta és szívószáju Melissa pasija 2012.09.09. 10:25:55

@Ádán: Hú! Gyönyörű kép!
ez igaz amit írtál. Ezért cserélgettem a fejeket méricskélés helyett. Arra nem igazán volt idegem már:)
Aztán egyszer csak eltaláltam és jó lett.

Solaren 2012.09.09. 10:43:08

@GrG: Igen,mindenki szidja,aki megvette "garazsbantartotthölgytulajdonostól". Nincs több gond velük,mint a többi autóval,csak szénné hajtják őket és ha olyat fogsz ki akkor van egy jegyed a szopórollerre.

Egyébként a csomagtartó zár tud gondokat okozni a W210-es típusnál is...pl nálam. :) Nem működött a vákuumszivattyú és csak kulccsal lehetett nyitni.Derék sokat látott szerelő ismerősöm megoldotta.Egy hatalmasat ütött rá a vákuumszivattyúra és azóta kutya baja(kopp-kopp).:)

Phxmike · http://phxmike.blog.hu 2012.09.09. 10:44:28

@Bende Tibor: Ha irsz valamit akkor mit varsz? Hogy majd az olvasok nem fognak reagalni az irasi stilusodra csak arra hogy milyen szep a merci szine vagy az uleshuzat? Sajna azt nem lattam a fotokon...
Tenyleg gyenge iras unalmas eloadasmodban igaza volt a hozzaszolonak.

Ha meg a temarol szeretnel hallani en azt mondom iszonyat luzerseg ugy kezdeni egy szerelest hogy elotte nem nezed meg mi a hiba. Most komolyan. Venni egy gyujtaskapcsolot abban remenykedve hogy majd hatha az lesz a hiba es egy vasarnap ket orat raszanni hogy kicsereld??
Gyujtaskapcsolo, hatso zar, uleshattamla ez akkor sem jonne ki netto ket orabol ha semmi szopas nem lenne benne. Igy hogy azt se tudtatok mit csinaltok igy nemcsoda hogy estig tartott az hogy nem jutottattok semmire. Tudod a szopas egy oreg autonal nem az hogy a nemtorodomseged miatt nem jon ossze valami es meglepodsz hogy heee hat rossz gyujtaskapcsolot hoztam mert a fene se gondolta hogy megbuheraltak. Nem. A szopas az amikor megjavitasz valamit es kiderul hogy valami mas meg elromlott, vagy feltarsz egy hibat es kiderul hogy meg nagyobb a hiba vagy lancolat hiba van tehat egyik kijavitasaval sokminden mast is csinalnod kell. Ezek elore nem lathato szopasok. Esetleg az is ha mar megvan a pontos hiba de ebayen hetekig tart alaktreszt talalni egy ritkabb szeriahoz (mint a Ponton eseteben).

Az nem szopas ha azt sem tudod mit csinalsz es fel sem probalod deriteni a hiba okat mielott szetkapod. Az szimplan hmmm hogy is lenne ezt jo fogalmazni? Azt akartam mondani amatorseg de ez nem igaz hiszen mind amatorok vagyunk regiautozasban pont ez adja az elmeny szepseget. Hogy nem elviszem egy markaszervizbe hanem en butykolom es ettol a sok verejtekes amatorkodestol szep aztan az auto ha mukodik.
Ezt a jelzot sajnos nem adhatom meg neked.
Ez csak egy szimpla luzer sztori volt.
Sajnalom ha nem tetszik a velemenyem. De ugy gondolom nekunk olvasoknak irsz. Es ez nekem mint olvasonak most nem tetszett. Fogadd ezt kritikakent, egy olyan visszajelzeskent ami neked is segithet a sztorivezetes vagy a stilusod fejleszteseben.
Tudod, az keves, hogy vasarnap reggel van, es mercirol irsz. Ettol meg azert tobb kell. Tovabbi jo munkat!

Pepejoe 2012.09.09. 10:45:12

@Bende Tibor:
Tudod mit jelent az a szó, hogy "hebrák"? :)

Hét holló · http://localhero.blog.hu/ 2012.09.09. 10:52:58

Értem én, hogy saját kezűleg sokkal érdekesebb egy műszerfalat bőrözni, de esetleg az Alig utcai műhely?

Phrascarica 2012.09.09. 10:54:07

...hogy ívíörösmarty szavait idézzem:
"Ez jó mulatság, férfi munka volt! " :))

Phrascarica 2012.09.09. 10:55:35

Szóval Vörösmarty Misire gondoltam, csak így korán reggel nem ismerem a billentyűket a feleségem gépén :)

jk88 2012.09.09. 10:56:54

Economy műszer... Sok értelme van.:D Már a Trabanthoz kitalálták anno, nagyon hasznos, mert mutatja, hogyha jobban nyomod a gázt, többet fogyaszt az autó.:D

eppur si muove 2012.09.09. 10:59:52

OFF
@GrG:
2002-es CLK kabrióm van, 2300 kompresszoros, lekopogom, eddig szerencsés vagyok vele, nuku rozsda (garázsban tartva), helyzetjelző izzók elől-hátul kissé gyakrabban égnek ki az átlagosál, meg a km-óra kijelzőben a hőmérsékletkijelző és az automata fokozatjelző egysége pixelhibával kezdve lassanként eltünt, szerintem csak érintkezési hiba lesz, a Merci szakszervizben persze 120e körül cseréltek volna, de egyelőre marad :)
4 éve vettem, anno a népitéleten kb. a legnagyobb hiba a kifogyott az ablaktörlő folyadék volt a legnagyobb hiba, ami a tartályát elnézve (van kb. 7 liter) elég ritka.
Ha nincs széthajtva, akkor nem szopóroller, az enyémmel már csak húsz évet kell várni, és OT lesz :D Márpedig eszembe se jut eladni :)
ON

Phrascarica 2012.09.09. 11:08:27

@Bende Tibor: hol volt "a személyeskedés"? Ki lett moderálva?

prokee · http://aruhaz.kauffer.hu 2012.09.09. 11:13:39

@Phxmike:
"iszonyat luzerseg ugy kezdeni egy szerelest hogy elotte nem nezed meg mi a hiba."

"Az nem szopas ha azt sem tudod mit csinalsz es fel sem probalod deriteni a hiba okat mielott szetkapod."

Olvass is, ne csak írj. Mindenhol megvolt a hiba oka, csak a bontóból beszerzett, nem teljesen azonos alkatrészekkel szívtunk. Az pedig a napi használatú autónál nem megoldható, hogy kiveszed a cuccokat az autó addig áll, kis kezedben beviszed a bontóba, és összenézed.

prokee · http://aruhaz.kauffer.hu 2012.09.09. 11:16:01

@Make Valamit:

"Tibi, a logika a váltónál nem az, hogy:
1. csak P-ben lehessen kihúzni a gyújtáskulcsot
2. csak akkor tudj sebességet kapcsolni P-ből, ha elfordítottad a gyújtáskulcsot?
Csak fiatalabb Merciben ültem, de ott így volt."

Pontosan így van. Ehhez az jön még, hogy P-ből csak akkor tudod kivenni, ha a fékpedált is nyomod - ez ugye meg is maradt, másik bovden működteti.

prokee · http://aruhaz.kauffer.hu 2012.09.09. 11:29:51

@Hugh Hefner:
"De legalább nem lett rosszabb a javítás után."
Azért jobb is lett - az eredeti probléma a durva amperfüst volt, ez pedig megszűnt a gyújtáskapcsoló cseréjével.

triarm85 2012.09.09. 11:30:17

1992-es 300ce van,szintén automata.Nálam úgy működik,hogy ameddig nincsen P állásban a váltó addig nem engedi a kulcsot kivenni a gyújtáskapcsolóból.P és N állásba indítható csak a motor.
Mondjuk arra azért kíváncsi lennék hogy a válton hogy lehet állítani,hogy előbb váltson.Még csak pár hónapja van meg a kocsi nem tudtam még beszerezni a kellő irodalmat hozzá.

Phxmike · http://phxmike.blog.hu 2012.09.09. 11:30:25

@prokee:

"..Levettem a műszerfal alsó burkolatát, de semmit nem láttam megfüstölődve, Prokeeval megbeszéltük, hogy hozzak egy gyújtáskapcsolót az a tuti..."

"...Rámentünk a csomagtérzárra, mert volt egy furcsa szokása, mégpedig nem nyitotta a központi zár a csomagtartót, csak kattant benne a vákuum. Hoztam a vákuumos motort, rajta egy már korábban szerelt, ragasztott pálcikával, ami a zár peckét mozgatja. Na nekem ez a pecek hiányzott a zárból, ezért szedtem szét. Gondoltam, kicserélem a vákumos egységgel együtt..."

Hmm eleg erdekes szerelo lehetsz ha azt mondod megvolt a hiba oka. Abbol amit olvastam nekem ugy tunt hogy megvolt a hibajelenseg es saccoltatok a hiba okat. Most mar megvan a hiba oka minden esetben. Kicsit szetkapni megnezni majd UTANA megvenni az alkatreszt. Ez amit leirtal, hogy nem allhat az auto kulonosen annak fenyeben nevetseges hogy eredetileg 2 orat szantatok ra. Akkor miert is kene allnia vagy kiesnie a hasznalatbol? Ket ora alatt megnezitek mi kell ezt akar este munka utan is meg lehet csinalni vagy egy ilyen vasarnapi delottos programban es masnap megveszed hozza ami kell.

Na mindegy latom nem akarjatok erteni a lenyeget. Gyenge a sztori ennyi. Jobbat varok olvasokent.

Phxmike · http://phxmike.blog.hu 2012.09.09. 11:35:46

A cikk cime pedig hogy visszaporgettuk a mercit azert fura mert eloreporgettetek nem? Es mellesleg pont ennek az apro mozzanatnak nem volt semmi koze nagyjabol az egeszhez. Lett volna az a cime hogy szopas a muszeregyseggel vagy a gyujtaskapcsoloval vagy unatkoztam vasarnap es szetkaptam egy merci muszerfalat vagy ilyenek. Igy hasznos a cimadas azoknak is akik tanulni szeretnenek valamit az adott temarol mert mondjuk pont hasonloval szivnak.
A porgetest ki sem akartam kulon emelni hogy az mekkora...(hmm itt jonne egy jelzo..) mivel a hasznaltautozas legfontosabb szabaja:

AMI MUKODIK AHHOZ NEM NYULUNK!

Ki a fenet erdekelt volna hogy kicsit kevesebb van az uj muszerben? Ha ugyis a tied nem mindegy? Most meg sikerult azt is elrontani.

Phxmike · http://phxmike.blog.hu 2012.09.09. 11:37:11

@Phxmike: "szabalya" .. tul koran van itt meg ehhez, bocsi az elirasert

gmondi 2012.09.09. 11:37:32

Hajrá a bébi-benz nekem is nagy kedvencem! :-)

prokee · http://aruhaz.kauffer.hu 2012.09.09. 11:43:06

@Phxmike:
"Prokeeval megbeszéltük, hogy hozzak egy gyújtáskapcsolót az a tuti..."

Nemtom, mennyire jön le, de ez napokkal előtte volt, talán szerda este. Láthatóan, látványosan leukoplasztozva volt a gyújtáskapcsoló, elég nyilvánvaló volt, hogy az úgy nem maradhat. Szombaton szétszedtük, cseréltük a gyújtáskapcsolót, és ezzel a munkafázissal ki is derült, hogy a füstölést ez okozta. Hol a hiba?

" Gyenge a sztori ennyi."

Ehhez képest nem ezen lovagolsz.
A csomagtérzár kérdést meg egyáltalán nem értem.

Bende Tibor 2012.09.09. 12:05:00

@Józsi a guminagykeres: Igen, pont ez lett volna az egyik lényeg

Hurri Kán 2012.09.09. 12:06:53

"és elmagyarázni, hogy nem kis fordulaton gyorsítunk, hanem. Neki stabil tíz liter, nekem hét és kilenc között."
Automata váltó az nem kb. ugyanakkor vált fel mindig (hirtelen padlógázt leszámítva), így kb. ugyanolyan szinten tartva a fogyasztást is?

nopánick (törölt) 2012.09.09. 12:07:39

@Dr. Zerge:

Nos a szabványos határok: 0 ... 4+(0,1*sebesség)

Vagyis 100 km/h esetén, legalább 100 és
max 4+0,1*100=114 között lehet a kiírt/mutatott érték !

Avagy egy 90-t mutató/kiíró autó lehet,
hogy csak!!! 79-el cammog ám valójában ....

Bende Tibor 2012.09.09. 12:08:03

@OM617.912: Az enyémben nemrég cseréltük a teljes hátsó futóművet, a lengéscsillapítókat, meg elöl a szilenteket. A KE jetronicot Novoth Tibivel csináltuk tavasszal.

Bende Tibor 2012.09.09. 12:12:19

@triarm85: A gázbowdenen van egymással szemben két anya, asszem 10-es. Azokat kell odébb tekerni. Az egyik műanyagból van.

Bende Tibor 2012.09.09. 12:14:04

@roomster: Nem, csak a személyeskedés tűnt el.

triarm85 2012.09.09. 12:19:26

@Bende Tibor: Köszöntem a segítséget.Meglátom mi történik az állítás után!

min 2012.09.09. 12:27:28

@Vu, de ja vu: A repülésnél elősprban a biztonság van előtérbe helyezve az autókhoz képest..Almát körtével?

A cikkírónak: Én semmi személyeskedést nem látok persze bele lehet képzelni bármit bármibe ha nem értünk vele egyet...

Phxmike · http://phxmike.blog.hu 2012.09.09. 12:40:55

@prokee: Hat akkor most mar latod hogy mennyire jon le. Semennyire.
Ezert gyenge a cikk :)
Na jo nem huzom tovabb a dolgot. A lenyeg a vegen ugyis hogy sikerul megcsinalni es kesz.

Lehet csak hianyzik Lovas.. vagy hogy hivjak vasarnap reggeli irasa.. :)

tamáskodó 2012.09.09. 12:53:56

Tibby, lehet, hogy kókányolásnak tűnik, de: a fakó mutatókat fel lehet újítani lakkfilccel, modellfestékkel, szinte minden árnyalatban kaphatók, tartósak.

u.i.: tudom, mindjárt jön valaki, aki megjegyzi: nem is érti, miért nem így csinálták meg gyárilag - el se kezdd a sopánkodást, ez csak egy tipp a javításhoz!

prokee · http://aruhaz.kauffer.hu 2012.09.09. 12:56:36

@tamáskodó:
Beszélgettünk erről, aztán nem próbáltuk ki. Pehelysúlyúak a mutatók, ha erre festéket kenünk, a mutató súlyának jelentős hányadát teszi majd ki a festék, és valószínűleg elkalibráljuk a műszert.
Így aztán ezt kihagytuk.

esef 2012.09.09. 12:58:10

@Bende Tibor:
Tibi bácsi, a következő szoborgyártás ugye végre egy audi lesz? ;-)

BARANY · http://autofilia.blog.hu/tags/w123 2012.09.09. 13:06:38

A kis hiba belsejében mindig van elrejtve, szépen belepréselve egy nagy hiba, ami alig várja hogy kijavítsd a kis hibát, hogy ő is végre sorrakerülhessen.

Andaxin 2012.09.09. 13:26:50

Azért ezen rendesen besírtam. A gyújtáskapcsolón, mármint a kiszedetten látszik, hogy valami típusszám van felül fúrva. Ekkora balfszságot a Svábok nem követhettek el, tehát már eleve valami sufni tuning buhera volt beleépítve. Ez mondjuk a flexelésből is lekövethető volt. A Km óra előre tekerése, na az a másik. Kösd rá egy 12 Voltos motorra és fél óra alatt átpörög. Ehhez képest széthúzni fogaskerekeket, áhh inkább nem mondok rá semmit. Erre csak egy szép szó jut eszembe. Kontár! Ne sértegessük a Pancsereket. Azok ehhez képest Szakemberek. :)

Józsi a guminagykeres 2012.09.09. 13:27:53

@triarm85: A standard-economy kapcsolót gondolom már megtaláltad. :) Economy módban kisgázzal 2000 f/p környékén elváltogat ez az egyetlen állítási lehetőség. Ha "csúszik", későn vált akkor legelőször nézz rá a nívójára (vízszintben,üzem meleg motor,P-állásnál kell ellenőrizni a szintet.) Az első homlokfali szimering szokta engedni az ATF-et.
Melyik fokozatnál vált későn? Ha jellemzően 2-ből 3-ba,akkor egy 2000ft-os rugógarnitúrával váltókartert leszedve lehet orvosolni a problémát.

corpus alienum 2012.09.09. 13:43:16

Ez a vákuum-dolog azért érdekel, mert a feleségem A-jában hidegben vacakol az ajtózár. Fel-le ugrál a pöcök, hangja, mint egy 7,62-es AMD-é, aztán vagy bezáródik, vagy nem, de legalább azt hagyja, hogy kézzel megerőszakoljam - mármint a zár - , azaz ha lenyomom, zárva marad.
Kettőt már cseréltettem, múlt télen a 3. is elkezdte, ahogy kijött a jó idő, abbahagyta.
Amúgy imádom a kis görkorcsolyát.

prokee · http://aruhaz.kauffer.hu 2012.09.09. 13:52:32

@Andaxin:
"A Km óra előre tekerése, na az a másik. Kösd rá egy 12 voltos motorra és fél óra alatt átpörög. "

Ezt így megnézném videón, ahogy a szerkezetet összeállítod, beindítod, kikapcsolod, fél órában.
Ha láttál már mechanikus órát kézben, szétszedve, akkor tudod, hogy a fogaskerekek oldalirányban épp annyit engednek, hogy kényelmesen lapozni tudod a számokat.

kkn 2012.09.09. 13:55:44

@Motordoktor: Tudom, az én 190-em is szebben néz ki sok átlagos lepusztultnál. De idegesít, ha valami nem jó. Annyira persze nem, hogy csillagászati összegeket adjak az új alkatrészért, bár azért így is csillagászati összegben van eddig.
Pl. bontott km-óra spirált már vettem párat, dehát automata ritkán van. Legutoljára már 124-ét adták. Kicsit hosszabb, de passzol a végein. de mind elkezdett remegni, vagy eleve remegett vele a mutató. Végül vettem utángyártottat, amire azt mondják, nem szabad megvenni, mert rosszak, dehát az a bontott árában van, a gyári új meg több, mint a tízszerese. Persze az is remegett, de kattogott is.

Amúgy már vettem Ürömön én is fordszámmérőt az órámba, amit először a villamosságisnál a tanoncok fordítva kötöttek be, az állandót, meg a jelet összecserélték. Én nem tudtam, mire kellene kötni, de utána már meg tudtam cserélni a bekötött sarukat. De bedöglött, így kicserélték. Azután a másik is bedöglött, de azt már nem vittem vissza, megint kakukkos időóra van jobb oldalon. Azután pont az Economy bedöglött. Vettem akkor egy bal műszert. Nemrég meg a tanvisszajelző libeg. Vissza a régi óra, azzal is. Szóval a tanknál kellene okosítani.
Persze cseréltem már gyújtáskapcsoló betétet, mert néha máshol is kijött a régi kulcs, és azt mondták, ez annak a jele, hogy egyszer csak megragad, és se kihúzni, se elfordítani nem lehet, csak trélerrel hazavinni.
A központi is rapszodikusan működött, a jobb első ajtó vákuumcsöve az A-oszlop tövében hosszában kihasadva. Ha minden igaz, hoztam már másik plasztik csövet, de a mai napig nem cseréltem, szigetelőszalaggal át van tekerve, és azóta is működik.
Az olyanokról nem is beszélve, hogy katalizátor nélkül vettem, és azt is rakattam bele.
Lambda szonda elszakadt vezetékkel, először egy négyvezetékes ment a háromszálas helyére ( volt itthon egy vadiúj NGK Suzuki ). Később vettem egy univerzál Bosch-t. Nem volt olcsó. Később az autóhoz való csatisat még drágábban. De mégsem olyan volt a csati, meg a vezeték hossza sem. Mert az az injektoroshoz való volt, ez meg karbis, és máshová jön a szonda vezetéke, és más a csatija. Úgyhogy mégis csak meg kellett vágni a vezetéket, összerakni.
Akkor még nem beszéltem a lambda-szonda vezeték toldásának ( ha már muszáj, és most az volt )két szektájának az ellentétéről. Én meg laikusként ki mellett döntsek, mert mindkét oldal jó érveket sorol a saját hittételéhez. Miszerint forrasszuk, vagy roppantsuk a vezetéken közvetített ellenállásérték meghamisításának elkerülése érdekében.
külön egy mese volt az eldugult, lenyalt hollanderes EGR cső levételének, és kidugaszolásának története. Mert ezen a karbison a motort megkerülve, hosszan, sok töréssel, kanyarral fut az EGR-cső, eleve koromlerakódásra, és eldugulásra predesztinálva. Leszedni sem volt könnyű, és sokáig tartott kidrótozni, melegíteni is. De, ha már rajta vannak az emissziószabályozó cuccok, akkor működjenek is.

Ja, sok dolgot a mai napig nem megfelelően prosperáló hidegindító miatt csináltam, hátha az javít rajta. Emiatt vettem új hőgombát, majd gyári hőgombát. Járt karbisnál nemegyszer az autó, talptömítés, tisztítás, beállítás végett, dehát ezen sokat nem tudnak állítani, a jelek alapján szinte mindent a számítógép állít ( de jó is lett volna, ha előre tudom, hogy ez nem mezei karbis, hanem extraként rendelt szabályozott, lambda-szondás, EGR-es, karbi, amivel sok Golfos, Audis is szívott már, meg sem veszem az autót, mert gázt akartam volna rakatni vele, de erre a szisztemre nem javasolták, mert egy sem működött vele flottul ).
A hiányzó, de nem látható dolgok pótlása, a váltóra erősített kipufogó-tartó, az alsó motorvédő burkolat, tartó fülekkel. Az utólagos klímásítás ellenére meghagyott kicsi, nem klímás hűtő cseréje. Amihez vettem klímásat, automatához valót, de kiderült, hogy nem passzol ( de beraktuk kis szenvedéssel ), mert 124 1.5 dieselé. de a régi, korrodált kicsinél jobb, és nagyobb.
Ugyanezen okból kifolyólag még beszerzésre, vagy átalakításra vár az első lökös, mert klímáson alul vannak szellőzőnyílások, ezen meg nincsen.
nem tudom, honnan szerezzek a karbira a négycsonkos ( az egyik letört ) hableválasztó tartály helyett másikat, mert a bontókban az ilyen Pierburg Ecotron 2EE karbikon sem volt, amik nagy csodára fellelődtek. A gyári alkatrészrajzokon ott a cucc, de nem rendelhető a tétel. Persze sehonnan sem a rajta lévő szám alapján. Már próbáltam levakolva, 3 véggel T-elosztóval, de nagy kánikulában így is megjátszotta, hogy órákig nem volt hajlandó indulni melegen.
Akkor ott van a túlfeszültség-szabályozó relé, ami már javítva is volt. Akkor vettem újat, gyárit, mert ez megint olyan tétel, amit az autóalkatrész-nagykerek nem ismernek. Meg is lett németektől, gyári raktárról hozva 20E-ért, rajta made in Hungary felirattal. Ami még nem is szívás, hanem az, amikor más , akinek volt e-Bay-hez értő ismerőse, az USÁ-ból hatezerért megszerezte.

Még mellékszál a erossz generátor, amit 45E után inkább egy bontottra váltottam. Mostanra kiderült, hogy z is a nem klímás kis, 55A cucca, erre meg a klímás 75A generátora kellene, mert nem tölt eleget. Az utolsót ürömről pont aznap adták el, mire kiderítettem, milyen van benne, milyen kell.
Mert a klímát egy korábbi tulaj tetette bele, nem gyári, így pár ponton eltér, tehát még a bontott cuccokkal sem tudom javíttatni. A hűtő, venti is más, és nem fedi le teljesen utóbbi, így alapjáraton sohasem állt, meg. Mellé kellett rakni egy másik ventit, így már ki-be kapcsolt, csak sajna ez kihozza a generátor alul-méretezettségét a rendszerhez.
Mellette még volt egy csomó cserélnivaló, futómű, kasztnizás néhol, stb., de már meguntam sorolni

Szóval azért vettem ilyen Mercit, mert milyen strapabíró, ami igaz is, de közben olyan sok elromolnivaló van benne, ami el is romlik, hogyha az autó jó állapotú is, akkor is rámegy az ember gatyája, és már bánom, hogy 2009-ben nem egy megütött hátuljú Mazda 626-ot vettem anno, feleennyiért, mint ez.

Zerge Dr. 2012.09.09. 14:03:27

@Vu, de ja vu:

Felebarátom, segítek értelmezni szavaimat: A 190-essel nagyjából egyívású autóimon is relé tiltott, ergo a pattintott kőkorszak ehhez képest értelmezendő. Minden más a fantáziád terméke csak.

@Józsi a guminagykeres:

Nohát, a 69-es félautomata bogaram, a 86-ban bemutatott omegám, és a 89-ben bemutatott mai autóm mind elektromosan tilt(ott), utóbbi9 kettő relével, előbbi a váltóba épített kapcsolóval.

@Ádán: Örül a fene.

---------

Most akkor végül a 190-es bowdennel tilt, vagy szerző akkora járműszakíró, hogy a saját autójában sem ismer föl alkatrészeket?

samot 2012.09.09. 14:10:09

Nàlam a barkàcsolàs rég lecsengett.Ha màr mindenképpen szerelni akarsz,akkor megkell venni hozzà a gyàri ujat!Aztàn legalàbb ebédre otthon tudsz lenni.

Zerge Dr. 2012.09.09. 14:19:59

@nopánick: Hát nem t'om. Mérget nem vennék rá, de szvsz valamennyivel a teljes mérési tartományban többet _kell_ mutatnia.

Szívószemü Márta és szívószáju Melissa pasija 2012.09.09. 14:33:54

@Phxmike: Kicsit unalmas vagy már. Ez nálad genetikailag van kódolva, vagy apránként hülyülsz?
Ne olvasd és nem leszel"ideges"

Rocko- 2012.09.09. 14:42:09

@nem kéne...: s felveszi most a telefont? :)

Rocko- 2012.09.09. 14:56:02

@gyvy: imho előválasztott módtól és gázpedál állásától függ.

Rocko- 2012.09.09. 14:59:56

@esef: a srácok valamiért ignorálják az Audit, Stump Bandinak van egy, de ő is gondosan rejtegeti. :(

Bende Tibor 2012.09.09. 16:18:17

@Rocko-: én pl szeretnék egy első szériás TT-t

(---Flúgos Buszos---) 2012.09.09. 16:37:15

@jk88: Eléggé bénaságra hajaz,hogy ilyet kell belerakni. Simán csak az asszonyt kell megtanítani vezetni. Általánosságban gondolok itt a családapákra,hogy nem csak az ágyban kell kezelgetni.

Pár embert szívesen elvinnék egy 20 éves Ikarus 396-ossal egy tesztkörre,hogy nem ilyen műszer kell,hanem gyorsítás után,mikor felvettük a tempót,akkor a gázpedálról leszállni,és utána finoman rányomni,mikor tartja a sebbességet a gép.

MetalWarrior 2012.09.09. 16:45:56

@Motordoktor:
Átlagosnál jobb? Aki ismeri ennek a 190-esnek a történetét, valószínűleg jót mosolyog most ezen. :)

Tibby: Érdekesebb lett volna ez a cikk, ha pár nappal ezelőtt nem meséled el ezt az Égéstérben,szóról szóra, így szinte elolvastam azt, amit akkor elmeséltél, de ez csak szubjektív vélemény.

Szép napot!

esef 2012.09.09. 16:53:59

@Rocko-:
sajnos az urak nem tudják, hogy a német autók kakik, inkább bérletet vesznek a szopórollerre. nincs egy rendes francia autójuk sem. állítom az enyémre az elmúlt két évben annyit kellett a kötelezőkön (olaj, szűrők, kopott fékek) költeni karbantartásra mint papptibi toyotájára...

Rocko- 2012.09.09. 16:55:49

@esef: ki hogyan élvezi az életet. ;)

esef 2012.09.09. 16:56:06

@Bende Tibor:
@Rocko-:
egy B2 Audi 80-as jól mutatna a BMW és a Merci mellett :D

Andaxin 2012.09.09. 17:27:01

@prokee: Aha lehet lapozni, de hogyan? Idézek:"Szétszedve sima ügy. Kicsit széjjelebb kell húzni a fogaskerekeket, és eltekerni egymás mellett a kívánt értékre. Kipróbáltuk, tekerte a spirál a számlálót, majd összeraktuk, és bement a helyére, de ott már nem tekerte." Tisztára megérte széthúzni. :)
Aztán más: "és satnya színű economy mutatós, amin mutatót akartunk cserélni, de sajnos beszállítót cseréltek, így az enyémről való újabbfajta mutató nem ment rá a régebbi kijelző tengelyére. Amikor észrevettük, már késő volt, eltörött a szár." Ha meggondolom, hogy milyen príma Dekor festékeket lehet kapni fémre is és műanyagra is. Pár száz forintért...
Anno'72-ben Keresztapám a régi 600-as Trabijával bejárta Olaszországot. A benzinkutasok tisztára oda meg vissza voltak, hogy Misungot tankol. Többen viszont arról faggatták, hogy ugye ezt maga otthon barkácsolta? :D

prokee · http://aruhaz.kauffer.hu 2012.09.09. 17:32:16

@Andaxin:
"Tisztára megérte széthúzni."
A probléma valószínűleg nem itt van. Ha igaz, jövő héten kiderül, majd tudósítalak.

dzsokk 2012.09.09. 19:43:55

Jó estét, sziasztok, tudnátok küldeni nekem magánban elérhetőségeket, olyanokét, akik kenik vágják a w201-est megbízhatóan szerelni? Motorral, kasznival, futóművel, elektromossággal... mindenén lenne már munka. Főváros környékén elsődlegesen. albatrosz3@freemail.hu címre. Köszönöm!

Bende Tibor 2012.09.09. 19:55:29

@Rocko-: Mert szép. És feltehetően jó is, de mire pénzem lesz rá, csak lefingottak lesznek az tuti. Most 1.5 körül van az alja, ennyiért sose fogok autót venni.

sidol 2012.09.09. 19:55:39

izé, gányolás :)

Bende Tibor 2012.09.09. 19:57:56

@esef: Én franciából fel vagyok mentve, volt BX-em, XM-em, Clióm. A nyárom majdnem vettem egy XM-et, a mekiben hagyott ott a díler bennünket egy félig kitöltött szerződéssel, 1100 euróval és 20 000 Forinttal. Szürreális volt.

Ádi F. 2012.09.09. 20:24:08

@Bende Tibor: ÁÁÁ, dehogy, a sors akarta így, legalább megspóroltál pár órát, kevesebbet kell Prokeeval szerelned és várni a mentést, a leállóban. Figyelj, legalább lessz kettő jó jungtimered, amik, megbízhatóak és szépek.

triarm85 2012.09.10. 00:59:46

@Józsi a guminagykeres: Igen megtaláltam már a kapcsolót.
1-ből 2-be szinte nem is lehet érezni annyira finom és gyors a váltás,2-3-4 itt már kevésbé finom és gyors,de még azért nem kellemetlen az érzés váltás közben.Olajszint rendben van,jövő hónapban készülök olajcserére.

zvajo 2012.09.10. 03:54:49

@GrG:
Nekem ilyenem van, semmi baja nem volt soha. Több mint 4 éve van nálam. Annak idején minden ADAC használt tesztet elolvastam róla. A tetőt kell jó alaposan megnézni (t.i. hogy nyilik és csukódik-e rendesen).

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.09.10. 10:13:19

@prokee: Hülyeség.
Aki kamuzza a mutatókat, az modellfestékkel szokta. Esetleg körömlakkal, ha talál olyan színben.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.09.10. 10:16:07

@triarm85: 2-böl indul. Csak kickdownra nyom 1-est.

triarm85 2012.09.10. 10:27:23

@malenykij polgar: Tudom hogy 2-ből indul.Csak azért írtam le ezt is mert ilyen esetben szinte észrevétlenül vált.

vikk007 2012.09.10. 10:50:29

Nem is tudom miért vannak "mesterek" amikor mindenki ennyire vágja az autószerelést.

Fikázás helyett, összedobhatnátok Karotta hangyászát...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.09.10. 14:10:29

Tényleg kőkorszaki megoldások, meg még mindig jobb, mint az én pugom, ami néha elkezd füstölni! Az elektromos vezetékek sorra égnek el...

Dömijani 2012.09.11. 08:47:12

@Pityubácsi: Ez itt a lényeg: nem ott vagy, ahonnan indultál, mert sok fontos dolgot megtudtál és legközelebb már tudod mit és hol keress!

Azt a részét meg nem értem, hogy egy egyszerű mech megoldás - ahol látod, hogy műxik v nem - miért kőkori? Miért jobb valamit túlbonyolítani villanyvezetékek és procik tömkelegével, ha egy sima himbával is ugyanazt tudja.

Ádán 2012.09.11. 18:32:11

@Józsi a guminagykeres: A 2000 forintos váltójavítást kicsit részletezhetnéd. Az enyém néha 2-ből 3-ba csúszva vált.

KPali 2012.09.12. 22:30:46

@GrG: A kábelköteg szigetelése szét szokott mállni, a vezetékek összeérnek, nem csak a sok km-től, a korából adódóan is, ami - egyéb hibák mellett - tönkre teheti a motorvezérlő elektronikát. Nem mindegyiknél van ez, de gyakori gond 1995-1999 között kb.
Egyébként, jó, erős motorok, 8-10 körüli fogyival.

Ádán 2012.09.13. 07:58:49

@Kpali: Köszönöm. Asszem, az enyémnek is ez lehet a baja. Még utánanézek, mi lehet az egyéb beállítási lehetőség, amiről írnak (you've exhausted all your adjustment options). Azt tudom, hogy a vákuum működik az enyémben.

Sirgeorge 2012.09.17. 17:02:43

@attila633: Én a W202-eshez vittem magammal a féknyerget a bontóba, hogy ugyan olyan legyen. Megnéztem, passzolt, nem ment rá... (ilyen is van néha)

mikatt 2012.09.18. 17:16:30

Tibi!

A kommenteket nem olvastam végig ugyan, de nekem (talán másnak is) úgy tűnik, hogy a leukós gyújtáskapcsoló is olyan lehetett, mint amit te vettél tévedésből, csak az előző tulaj megfúrkálta az oldalát, meg leflexelte a nyílását, nem ment vissza másikért. Nem?

Hajrá!