Na, ez már nem megy terepre!

  2012. szeptember 03. - Koncz János Címkék: trabant totalcar flotta tramp tc flotta kübel konczjani

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Már csak a fluxuskondenzátor hiányzik!
2014-04-03 14:18:11

Jelentem, elkészült. Három és fél év után roncsaiból újjáépült Botond barátom (a Totalcar-közösség

Jól mondta Buddha: az élet szenvedés
2014-03-28 17:12:16

Éjfél lehetett, amikor úgy az ezredik kanyar után felültem a sötét alvósbuszon a fogorvosi székemből, hogy

KRESZ nincs, csak a csodás nők
2013-04-04 15:12:09

A karibi szigetvilág egyik legnépesebb államában, a Dominikai Köztársaságban, a gyönyörű tengerpartok, az

Na, ez már nem megy terepre!
2012-09-03 15:22:26

Kész a kübelesített Tramp, jelentem. Több munkát tettünk bele, mint terveztük, de kevesebbet, mint kellett

Kész a kübelesített Tramp, jelentem. Több munkát tettünk bele, mint terveztük, de kevesebbet, mint kellett volna. Azok a fránya anyagiak, ugyebár… De így legalább jövőre is maradt tennivaló, meg még későbbre is. Aztán mire rendesen körbeérünk, lehet is kezdeni elölről az egészet.

Az első lépés Miskolcon, a Flamin' műhelyében: lökhárítók és egyéb fekete elemek leszerelve, fényezőműhelybe küldve

Az előzmények kedvelői kattintsanak ide, meg ide. A sietőseknek röviden csak annyit, hogy kissé megfakult és elpunnyadt Trabant Trampemet ráerőszakoltam a miskolci Flamin' Garage veteránfelújító műhely csapatára. Kértem, javítsanak ki pár hibát, és cseréljenek le néhány tartozékot, hogy katonásabban fessen a harceszköz, melytől a hidegháború évtizedeiben az egész NATO egy emberként reszketett. Minimálprogrammal indultunk, de mint az törvényszerű az ilyen felújításoknál, a kitűzött határnál jóval tovább merészkedtünk. Igen, igen, fényeztünk is. Vagy festettünk. Vagy mi. Merthogy félmatt katonai festék került a gépre, ezért a fényezés kifejezés nem egészen helytálló.

A hőcserélős kipufogódobról kiderült, hogy el van repedve. Németországból jött egy új, kicseréltük

Lépésről lépésre merültem mélyebbre a mocsárba, amely előbb-utóbb magába szippant minden veteránost. Először csak a pikkelyesre öregedett festésű lökhárítók, lámpakeretek és felnik mentek a fényezőhöz. Aztán a küszöbök végeinél csámcsogó rozsdát megpiszkálva kiderült, hogy a pusztítás nagyobb, mint a külső nyomok alapján gondolná az olyan ember, aki nem látott még ilyet nagyon közelről. Mi persze sem meglepetést, sem dühöt nem éreztünk, bólintottunk, mint aki szomorú, vizes síkra ér, szétnéz merengve és okos fejével biccent, nem remél. Következett a bontás, vágás, lakatolás, elemgyártás, és összeszerelés.

Régészeti feltárás: rozsda, repedés, különféle történelmi rétegek

Ekkorra az ősök sírjánál folytatott hosszas meditálás után már tudtam, hogy a nyaralás idén elmarad, helyette festés lesz. Közben gyűltek a jórészt Németországból beszerzett alkatrészek és tartozékok: szögletes hátsó lámpák a korábbi hengeres helyett (a mattfekete fémrácsokat a Flamin'-fiúk készítették rájuk), a fényszórókra az éjszakai lopakodó üzemmódot biztosító maszkok, új hátsó ködlámpa és tolatólámpa, ilyesmik. Meg persze a baloldali A oszlopra a korábban beszerzett keresőlámpa, ami az egész militarizálási rohamomat kiváltotta. A műszerfal alatti polc és a padlón levő szőnyegek kaptak egy alapos tisztítást, így a szolgálati idejük meghosszabbodott.

Kárpitozás egyelőre elhalasztva, mert nem találtunk megfelelő árnyalatú műbőrt

Egy nagy álmom volt, amit viszont nem sikerült megvalósítani: az ülések újrakárpitozása. Azon futott zátonyra ez a hajó, hogy nem találtunk olyan színárnyalatú műbőrt, ami passzolt volna a karosszéria színéhez. Úgyhogy inkább rendeltünk az ebay-ről egy garnitúra méretre szabott műbőr huzatot, addig is kinézzen az autó valahogy, amíg a megfelelő alapanyag felbukkan. Amikor először kézbe vettem a cuccot, eléggé elszontyolodtam: egyrészt mert gyenge vacaknak tűnt, ami két ráülés után ki fog nyúlni, másrészt mert a színe eléggé más volt, mint az internetes fotókon, és pláne más, mint a Trampem új színe (ami mellesleg az eredeti gyári kód alapján lett kikeverve). Mára a színt megszokta a szemem (nagy ellensége az ilyen adaptálódás a tökéletességre törekvésnek), és az anyag egészen jól teljesít, ezért már nem bosszant annyira, hogy annyi pénzért vettem, ami majdnem fedezte volna a kárpitozás díját.

Itt járt a rozsdadoktor, gyógyulnak a sebek

Hát, így valahogy. A hazaút kicsit nyűglődősre sikeredett, mert az egyik henger hol ment, hol meg nem, de inkább nem. Mint kiderült, ezek a drága emberek megfőzték az egyik trafót. Plusz fordítva erőltették bele a slusszkulcsot a gyújtáskapcsolóba, ami, ellentétben a többi autóval, a Trabantnál nem egy sikeres stratégia. Az egyik problémát egy alig használt Wartburg trafóval orvosoltuk itthon, a másikat WD40-el, és egy egészen erotikus mozdulatsorral, a kulcs helyes állásban történő ki-be huzigálásával. A Flaminnek felmentése volt ezekre a problémákra, mert a Simon-testvérek már az elején bevallották, hogy még soha az életben nem vezettek Trabantot, a szereléséről nem is beszélve. De hát egyszer mindent el kell kezdeni.

Visszajött apucihoz

Részben tehát újjászületett a Trabi, és most, a felújítás előtt készült fényképekkel összevetve látom csak, hogy mennyire itt volt már az ideje ennek a kis felújításnak. Örömöm azonban nem teljes: a szép külső még kontrasztosabban mutatja, mennyire lehangolóan néz ki a motortér és maga a motor. Ez bizony már több mint ciki, ez már gáz. Meg nem ártana felújítani az alvázvédelmet sem – gyanús, nagyon gyanús, hogy a nyaralás jövőre is elmarad, és tavasszal a NATO Réme újra felfekszik a miskolci kozmetikai sebészek műtőasztalára.
Ahogy dédelgető szemekkel becézgettem az udvar közepén zöldellő Trampet, belém hasított a felismerés, hogy ez a Tramp mostantól kezdve már nem mehet földútra, erdei dagonyába: ezt a fényezést nem fogom kitenni a csipkebokrok tüskéinek, a kökénybokrok csapdosó ágainak, a felcsapódó köveknek. Jól  kitoltam magammal, mert búcsút kell mondanom az egyik kedvenc szabadidős tevékenységemnek.

Ilyen volt: kopott, málló festék, olajfoltok, itt-ott rozsda

Ne kezdjenek régi autókkal foglalkozni, vagy ha elkezdték, hagyják abba, és vegyenek egy jó karban levő Suzuki Wagonerrpluszt! Éljenek boldogan, míg meg nem halnak, és a totalcaros újságírók középkori roncsok miatti szívásairól szóló beszámolókat olvassák úgy, mint egy gótikus rémregényt, amiben roppant szórakoztató elmerülni, de élőben senki sem szívesen élné át az benne foglalt ijesztő eseményeket. Aki ezt a tanácsot nem fogadja meg, az magára vessen, és legyen üdvözölve a klubban!

Ettől a harceszköztől reszketett az egész NATO a hidegháború évtizedeiben

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr594733636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prokee · http://blog.prokee.hu 2012.09.03. 15:42:57

Jani, gyűlöllek, tiszta szívemből.
Gyönyörű.

arthur877 2012.09.03. 15:46:49

Simán mehet a könnyű terepre! Az fogja megadni a patináját újra! :D

Borzasztó Károly 2012.09.03. 15:47:31

utálom, mert kabrió, de azért szép, persze.

protézisesh 2012.09.03. 15:47:56

az én trabimból bármilyen állásban ki lehetett venni a slusszkulcsot, akár menet közben is... :)

GregDzsi 2012.09.03. 15:54:28

Szépséges.
De könyörgöm, ne legyen szobor ebből is, tessék közelebb ülni Telósbandihoz:) Ez a szín egyszerűen kívánja a sarat, meg pár karcot,
mértékkel, de tessék csapatni vele!

Tiltott Lally 2012.09.03. 16:00:23

Tényleg fura ez az ülészín. Talán kekibb vagy drappabb jobban állna.

Lobogó gatyaszár 2012.09.03. 16:00:28

Nincs mese: kell mellé egy másik, használós Tramp is! :)

Pityubácsi 2012.09.03. 16:02:59

egyetértek az előző urakkal.
terepre vele! :)

amennyiben mégis zavar majd egy pár karc, teddy hengerrel simán repordukálható a jelen állapot.

Koncz_János 2012.09.03. 16:07:32

@prokee:
Prokee, imádlak! :-)
Szép, szép, de még nem tökéletes. A motortér állapota idegesít.

m20b25 2012.09.03. 16:13:56

Ezerszer jobb, szebb, mint a többi TC-s gép.
Na jó azért Bende e28-a is szép:)
Kell valami ilyesmi. Tegnap megláttam egy Kafer Bogarat Győrben, komolyan mondom megkívántam. Gyönyörű volt.

McKinney 2012.09.03. 16:17:23

hofi a katonai trabantról (1980?): "ezzel támadni, még hagyján. na de ezzel menekülni!!

GregDzsi 2012.09.03. 16:24:48

@Koncz_János: Helyes, helyes:)

Kicsit off: Tudja vki, hogy miért épp' trabiból lett tramp? A waresz annyval kézenfekvőbb volna: alváz, több paci, tán mókolhatóbb futómű ... meg rondább is:)

Baptista Barry 2012.09.03. 16:39:44

Jópofa kis csúnyaság.:)

GregDzsi 2012.09.03. 16:53:57

@Koncz_János: Kösz. Ez igen zorall: en.wikipedia.org/wiki/File:Wartburg_353-400_green_vl_TCE.jpg

A 311-esből is akadt, de azzal azért már nem illene csapatni:)

FrundsbergW201 2012.09.03. 17:05:36

Van egy zsír új Trabant motorom, komplett, karbival, dinamóval külső borítással stb, azt lenne érdemes még beletenni. emailcímem:frundsberg@freemail.hu

Nincs még nicked 2012.09.03. 17:07:03

http://www.google.hu/search?q=wartburg+kübel&tbm=isch
Ha már a neten dógozol, ugyebár.

ghostdog75 2012.09.03. 17:17:50

@Koncz_János:nagyon szép lett,ne lennének ilyen messze a miskolci srácok,már megtámadtam volna őket én is egy projekttel...:-(
ha ez egy dohányszárító,mer' sztem az,akkor merre van?lehet ide bekirándulni halandónak is?

facsig 2012.09.03. 18:16:58

Az indítókulcs "megjavítása" csúcs.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.09.03. 18:33:23

Ez zsírkirályság! Kint lesz 15-én a Millenárison?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.09.03. 18:35:06

@Csokis: Kéne hozzá egy csukaszürke, NDK-s egyenruha, oszt' lehetne versenyt csapatni a francia csendőrök Meharijával. Kt őserő, ha megküzd egymással!

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.09.03. 18:50:15

@arthur877: Tudod Te, hogy ez a könnyű, orrkerekes járgány milyen terepeket bírt el egy jó gumival? Mit neki könnyű terep,a téli, havas, csúszós utak császára volt!

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2012.09.03. 19:02:51

Ha jól emlékszem, annó a trabik nem szerepeltek rosszul ralin, meg terepen... De volt nekem is trabantom, tudott mindent, amit kellett, csak hát úgy nézett ki, ahogy...

savaz 2012.09.03. 19:46:13

Iszonyat jó kocsi. Sokkal mélyebben van a súlypontja és jobb a futóműve mint egy átlagtrabinak. Ha elakad 4 ember már kiemeli és arrébbteszi. A bokrokkal azért óvatosan, ami végighúz az oldalán, az jó eséllyel eltalálja a sofőrt vagy az utast is.

Anno pont Borsodban megállított a közeg, elkérte a forgalmit, végigolvasta, kétszer körüljárta, majd döbbent arccal megkérdezte: Ezt maguk csinálták?

JL 2012.09.03. 19:55:49

@Koncz_János: Nagyon állat lett a Zwickaui Defender-Alázó:-), de a teper-Wartburgok...báááá, erre inni kell valami erőset:-D

JL 2012.09.03. 20:01:09

@JL: Bocs: teper = terep

Rocko- 2012.09.03. 20:09:12

@Koncz_János: hideg futott végig a hátamon.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.09.03. 20:18:21

Ha ezt a Bruce Willis látja, térden állva könyörög érte a Die Hard 5-be! ;-)

Koncz_János 2012.09.03. 20:26:04

@ghostdog75:
Egy tanya Mezőkövesd mellett, könnyen megközelíthető. Ha nem néznek épületbontó tolvajnak, talán nem lőnek le. :-)

pet77 2012.09.03. 20:42:28

Ne kezdjenek régi autókkal foglalkozni, vagy ha elkezdték, hagyják abba, és vegyenek egy jó karban levő Suzuki Wagonerrpluszt! Éljenek boldogan, míg meg nem halnak, és a totalcaros újságírók középkori roncsok miatti szívásairól szóló beszámolókat olvassák úgy, mint egy gótikus rémregényt, amiben roppant szórakoztató elmerülni, de élőben senki sem szívesen élné át az benne foglalt ijesztő eseményeket. Aki ezt a tanácsot nem fogadja meg, az magára vessen, és legyen üdvözölve a klubban!

Tökéletes összegzés ,
Vetekszik Csikós sárga figyelmeztető cimkéjével!:)

betm3n 2012.09.03. 21:11:21

@ Koncz_János: az a kocka hátsó lámpa Honnan van? évekig ilyen volt az utánfutón, aztán egyszer már nem lehetett többé burkolatot venni hozzá, igy ment a süllyesztőbe. most egy kör alaku borzalom van rajta, visszasírom a régit :)

rolls 2012.09.03. 21:23:01

Rocko- 2012.09.03. 20:09:12
:)
A hidegháború lehellete!

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.09.03. 21:25:16

izé, ez terepen mit tud? mert rendes úton nem sokat :)
a volksarmees matrica beteg.

papa33 2012.09.03. 21:33:57

Nekem az a véleményem (mivel a fiatalságot úgysem hozza vissza), hogy akinek élesben ezek az autók jutottak akkoriban, azok nem vágynak vissza bele.

Sákif za morro? 2012.09.03. 22:45:59

@betm3n: Tényleg, bakker! Az első futómon ilyen volt. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.09.03. 23:25:41

Gyááá, jó lett a keletnémet rettenet...Honecker utolsó bosszúja.A Wartung Kübeles képekért külön köszönet, álmomban sem gondoltam volna, hogy létezik ilyen, emiatt sose kerestem még rá...

Koncz_János 2012.09.04. 01:53:28

@betm3n:
Ami a Trabin van, az németből jött az ebay-ről, ott rendszeresen lehet találni. Most vett a flamines Simon Gabi nekem két ugyanilyet tartalékba valahol itthon, majd megkérdezem tőle, hol. Ezek magyar gyártmányúak, de pont uyanígy néznek ki.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.04. 06:53:12

Ez nem is jó, nincs benne orbitális szopás, és dráma!!! Milyen dolog ez, hogy elviszed egy műhelybe, és csak úgy megcsinálják?! :D

Grat a vashoz, és tényleg félelmetes a kis dög :)

zsolt968 2012.09.04. 07:59:22

Nagyon pöpec a gépsárkány!!! De ha jól látom az új tolatólámpa nem eredeti DDR-es, szerintem lengyel és a kispolákon volt ilyen.

2T1cyl 2012.09.04. 08:01:00

Ilyen téglatest-alakú hátsó lámpát majdnem mindegyik vidéki autós boltban kapsz, IFA, Robur, sőt még MTZ hátsó lámpa, meg persze utánfutó. A burát el fogod hagyni hamar, mert nem túl jó minőségű. Ilyen kis prizmát is ott vettem.
Az első ködfényszórók rácsának adj egy kis forró vizet Ultrával, utána meg szilikonspray-t, sokkal szebb lesz.
Van egy fasza tolatólámpám, eredeti DDR FER, megkeressem? Az mégiscsak eredeti. :)

Lényeg a lényeg: nagyon ott van a kis mocsok. :)

2T1cyl 2012.09.04. 08:06:12

Hátsó lámpa:
agroroll.hu/upload/webdisk/IFA1214.jpg

1000-1500Ft környékén van darabja, a bura nyilván jóval kevesebb, olyan 500Ft a pár gumitömítéssel.

Ilyenem van, előkotrom ha kell:
n1.vatera.hu/photos/8f/5b/2606_1_big.jpg

Ez nem az enyém. De ugyanilyen FER típusú. Trabantról maradt. :)

tankhajo 2012.09.04. 09:09:54

Fodrásznő vagyok, úgyhogy aztat kérdezném, hogy mi az az izé a fényszórón, az a fekete, az a...

domeq 2012.09.04. 09:09:59

A 20. képen durván flegma kinézete van. Pazar lett. :)

Rocko- 2012.09.04. 09:42:38

@tankhajo: a lámpakarika vagy a légvédelem elleni takarás?

1127ccm 2012.09.04. 10:00:24

Tisztelettel jegyzem meg, nem legvedelem elleni takaras! !? Az az elsotetites. A legitamadas megelozesere. A bombazok a fenyt kerestek.

Rocko- 2012.09.04. 10:53:18

@1127ccm: egyre gondolunk, rossz volt a megfogalmazásom, elnézést.

Ricsosz 2012.09.04. 13:13:04

Szia Jani!
Hétvégén kihozod Felsőtárkányba a kocsit?
süti beállítások módosítása