Összeraktuk a BMW-t és működik

  2012. augusztus 26. - Bende Tibor Címkék: bmw totalcar e28 flotta 518i tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Indul a tréler Sabc művekhez, mivel a lámpákkal nem végeztem, csak a csomagtartóba dobáltam be őket, bebugyolálva

Egy hónapig állt a garázsban, mielőtt összehoztuk Sabccal az elvitelt. Közben átnéztük, kiderült, hogy milyen patent, bizgera, egyéb semmisült meg az évek során, vagy a szétszedéskor.

Nem volt hosszú a lista, két körben (le se merem írni) százötvenezerből megúsztam: új jel hátra, motortéri szigetelések, külső patentból pár darab, belső patentek, ajtóra nylon, légterelők a légbeömlőkhöz, új gázpedál, zárkarikák, első doblemezbetétek a hozzájuk való szigetelőgumival, kédergumik, csomagtartóbetét, tehát apróságok. Két zacskó cucc volt az egész, az éjjelnappaliban ennyi chips max két rugó.

Megérkeztünk Sabchoz, az összkép gyászos

Jött a tréler pénteken, elvittük vele, másnap indult a munka. Reggel nyolcra voltunk megbeszélve, persze semmit se tudtam időre beszerezni, így kilencre értem oda. Vanish Oxy a szőnyeghez, lapátkézre kesztyű, fogós kefe, fémszövet, denaturált szesz, ecset, fogkefe. Ezek az öregautósok barátai. Vagy négy boltban voltam reggel, mire minden meglett.

Azt beszéltük meg Sabccal, hogy hétvégén csináljuk, és segítek neki, mert egyrészről olyan munkafázisok jönnek amik sokszor kétemberesek, másrészt – és ez talán a fontosabb – ha igazán jót szeretnék, egy csomó aprólékos munkát nekem magamnak kell elvégeznem. Ezek tipikusan olyanok, amit a restaurátorok is csak vagyonokért végeznek el, vagy úgy sem.

Kellékek egy kis délutáni szépítéshez

Szívesen roadoltam, mert élőben még sose láttam ilyet. Végiggyönyörködtük az új alkatrészeket, aztán nekiveselkedtünk. Péter a motorteret rakta össze, én addig a lámpákat és a krómokat pucolgattam el. Ez a fémszövet csodás dolog, ahol csak retkes a króm, ott leszedi a koszt, ahol meg kráteres, ott meg a patinát meghagyva a maradékot fényesíti ki. Teljesen a rabjává váltam, először Péter rézkilincsét, aztán itthon a küszöböket is megcsináltam vele, erre is jó.

A szőnyeg már más tészta. Ott komolyabb beavatkozásra volt szükség. Először is összeválogattuk, hogy minden apró darabka megvan-e, nem kallódott-e el valami a többszöri költöztetés során. Szerencsére nem. Aztán porszívózás, sokszor. Aztán nagynyomású mosó. Aztán kárpittisztító szer a nagy szőnyegre, úgy másfél-két órában, centiről centire haladva a nagyon koszos, de amúgy szakadásmentes szőnyegen, Aztán ott is nagynyomású mosó, sima és bontófejjel. Ez utóbbi olyan, hogy simán eltöri a lábat. Már nem ütlegelve, hanem üzemszerű használat közben, egy kis golyó pattog benne, és ütemesen jön a víz, nem folyamatosan, de eszement erővel. Olyan negyven centiről a sugár széléhez odatettem az ujjamat, természettudományos érdeklődéstől vezérelve, és nagyon fájt. Előtte a satupadról hozta le az évtizedes lerakódásokat. Vegyszer nélkül.

Fontos, hogy olyan kefét válasszunk, amit jól lehet fogni, és ne felejtsük el felvenni a kesztyűt

Érdekes dolog látni, ahogy az évtizedes kosz válik le a szőnyegről, és szépen visszanyeri az eredeti színét. Nem úgy a kalaptartó, amiből szintén hoztam újat Dingolfingból, de sajnos az is eléggé megfakult az évek alatt, hiszen ezt mindig süti a nap, kivéve, ha az autó a garázsban áll. Nem beszerezhető, így most azon gondolkodom, hogy anyagot szerzek a papundeklire, és megvarratom valakivel. Mármint a rávaló anyagot, padlószőnyegszerű, bolyhos izé. Ebben sem vagyok otthon, majd belejövök.

A lámpákat denaturált szesszel és ecsettel pucolgattam, hagytam ázni, és az összes opálosság eltűnt belőlük, egész megdöbbentő lett a fényerejük, így már egész használható, nem is teszem be a másik szettet, inkább vigyázok rájuk. Egy kis részen égett csak le a foncsor, de nem zavaró, tényleg egy kis darabról van szó.

Na itt látszik nagyon, hová nagy lámpapucolási törekvés. Opálos a lámpa, főleg a fényszóró, több eljárás létezik, a mosópor, a denaturált szesz stb.

Ebéd után álltam neki a szőnyegnek, ami úgy két órányi sikálást és nagynyomású mosózást követően mehetett száradni. Aznapra végeztünk: motortér összerakva, kárpitok kipucolva, lámpák bent. Vasárnap a maradék külsővel és a beltérrel folytattuk, az se volt egy diadalmenet.

Ugyanis az összes alkatrészt, ami kijött belőle, elmostam, ahol kellett felújítottam, pl az ajtókárpit elrepedt zsebét, aztán a műbőröket pucoltam el, az üvegeket, a könyöklőket, a küszöbborításokat, a díszléceket. Ez utóbbiaknak nem volt elég a mosószer, a krómjaikat kifémszöveteztem, a repedt, törött patentokat kicseréltem, a maradékot meg felpolíroztam. Ami megvolt, azt Péter pakolta befelé, mert közeledett az este, nem akartunk vasárnap is éjjel hazaérni.

Tisztítás előtt

Tisztítás után

A két ablaktörlő kart is leszereltem, lecsiszoltam, zsírtalanítottam, majd Peti lefújta matt feketével, mert az enyém megfolyt, a pedálok is ilyen kezelésnek estek áldozatul. A külső, fekete műanyag elemekkel bajban vagyok, az első rácsok, a motortéri légbeömlők, a tükörházak. Ezekkel nem tudom mi lesz. Balázs által ajánlott kunststoffot még nem tudtam beszerezni, kétszer voltam az üzletben, egyszer sem volt nyitva. Többek között ezért késtem el szombat reggel.

A szőnyeg vasárnap délutánra megszáradt, így a hangszigetelések bevarázslása után ez is bekerült a helyére, és igen jól mutat a régi alapszőnyeg helyett. Így indultunk haza vasárnap este, hogy lényegében csak a műszerfal és az ülések voltak hátra.

Tádáááám, az új szőnyeg kipucolva

Az autó szerdára volt bejelentve műszakira, előtte befigyelt egy hátsó lengéscsillapító csere, egy kuplungmunkahenger felújítás, meg a lemezfelnin lakó téli gumik könnyűfémen lakó nyáriakra cserélése. Peti a beltér maradékát összerakta nélkülem, sőt, baráthoz illő gáláns módon lemondott a saját csomagtérburkolatáról a javamra, amíg lehozza a padlásról a tartalék szettet. A belső oldalit megvettem újban, az oldalsó borítások gyárilag ugyan nem voltak az enyémben, de itt kivételt tettem a fapadosságból, mert nem szeretném, ha a gyerekcuccok összekarcolnák az új fényezést.

Így aztán burkolt csomagtérrel, lökhárítókkal, berakott ülésekkel várt engem az autó kedden este, amikor a munka után elballagtam megtekinteni. Percekig csak nézegettem, nem tudtam mi a furcsa. Hát persze, a felni. Az nagyon nem illik a képbe, egyrészt nincs felújítva, másrészt eléggé leharcolt az autó általános állapotához képest is. Döntöttem. A nyári gumik átkerülnek a lemezfelnikre, a télire meg kitalálok valamit, úgyse nagyon fog erre kelleni a téli szett. Most mindenesetre van egy szett BMW könnyűfémfelnim a gumisnál, szívességből.

Felkerült az első hangszigetelő burkolat

Aztán ahogy ott álltam, és ott volt mellette Péter kocsija is, belém csapott a felismerés. A ZÖLD ÜVEG. Az nagyon kellene bele, mert most fehér. Az nagyon sokat dobna rajta, nem beszélve arról, hogy a belteret is jobban védi az UV-tól szerintem, bár mérési jegyzőkönyvet egyikről se láttam, de hát a zöld, gyári üveg sötétebb, tehát kevesebb fény megy be. Ebből indultam ki, azóta vadásztam zöld üvegeket, csak szélvédőt kell vennem újat, mert az amúgy is tejfölösödik a sarkokban.

Úton Petivel, szól a Zaz.

Így szerdán megkapta a friss vizsgát, még pár apróságon igazítottunk, majd elmentem vele nyaralni. Mi mondhatnék, jól esett. Fél év várakozás, rengeteg utánamenés, pénzköltés után végre benne ültem, és hasítottuk a levegőt Péter fiammal (Fruzsika az anyjával jött a 190-essel, ugyanoda). Zazt hallgattunk, naplemente, 120-as tempó, boldogság. A németek, akik az utcán látják, imádják, többen is átintegettek az újabb verdákból, meg felfelé tartották a hüvelykujjukat, bármit is jelentsen ez azokban a körökben. Beugrottunk Csikósékhoz is, aki akkor látta az autót először, vagy nagyon jó színész, vagy tényleg tetszett neki. Azt mondta elmebeteg vagyok, és Karesznak meg a gyerekeknek mutogatta a részleteket.

Karesz viszolyogva nyúlt hozzá, idézem: "Ennyi pénzt elkölteni erre a fapados budira!"

Ezzel persze nincs vége, a 800 kilométeres úton kiderült pár apróság, például kifolyt az olaj a februárban beleszerelt új Meyle viszkóból, meg meghangosodott az egyik, két évvel ezelőtt cserélt lengőkar szilentje. Minkét alkatrész megvan azóta, a viszkót (figyelem!) Karesz be is szerelte úgy négy perc alatt, a szilentre nem volt idő.

A dingolfingi bél

Tehát ami most jön még: a zöld üvegek, a gyári magassugárzó, motortérmatricák, mert ezeket nem lehet kapni, két új hátsó lámpa, mert nem jutottam dűlőre a kosszal benne, akármivel pucolom se jön ki. Két lökhárító se ártana. Belekerül a másik váltó, aminek remélem jó lesz a kihajtás oldali csapágya, mert ez búg, mióta megvettem. Meg egy kicsit hosszabb difi, itt ismét kompromisszum következik az eredetiség és a használhatóság között: nagyon sokat forog, nem kínoznám, így viszont nagyon lassú, hosszú utakra csak 110-120-szal alkalmas.

Ilyen anyagot hol fogok szerezni, az nagy kérdés

Vacillálok a zárakon, a neten van kadmiumozott meg fémszürke verzió is, egyik elméletet se látom bizonyítva, de most nem szépek, főleg a motortérzár üt el nagyon a maga koszosszürkéjével. Ha ezek megvannak, csak egy alapos motortér takarítás következik, mert az elmúlt két év meglátszik rajta.

Ez a két gyerek öntötte tele ájsztível a hátsó lábteret. Nem voltam vidám

Amúgy két nagyságrenddel jobb lett, mint amire számítottam. Ahhoz képest, hogy amikor megvettem milyen volt, és most milyen az elképesztő. Nem zörög, szépen megy, szépen teszi a dolgát. Keresek egy képet a régi állapotról.

De rettegek, mi lesz velem a télen. Addigra kell egy autó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr924729833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZYLO 2012.08.26. 07:37:27

Szép autó, de ennyi. Motortérmatrica? Sohasem értettem, miért kell egy huszonéves, használatban lévő autónak pontosan úgy kinézni, mint ha tegnap gyártották volna.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.08.26. 08:03:56

kundstoff=kunststoff, különben szép lett az öreg bajor.
Az olcsóbbik megoldás a kalaptartódra az hogy veszel fekete akrillakkot és átfújod vele, meglepő eredményt lehet elérni. A kifakult műanyagokra is van olcsó megoldás: kívül levőknek a legjobb barátja a fekete cipőápoló, csak tisztítsd le előtte alaposan. A drágábbik a hb-body 513, kimondottan lökösökre találták ki. Belső műanyagokra is volt valami, (nem biztos, hogy ez a neve) - tán Polytrol?

tamáskodó 2012.08.26. 08:06:51

Faja lett.

A lámpa foncsorát ezüst színű öntapadós matricával javíthatod. A ködlámpámról teljesen levált a foncsor, csak ki kellett vágni a megfelelő méretű fóliát és ugyanolyan jó, mint gyárilag.

pet77 2012.08.26. 08:12:49

HIhihihihihihihihi!!!!!!!!!!
Méghogy pont a Csikós mondja neked, hogy elmebeteg vagy??!!!
Ez nagyon jó!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.08.26. 08:19:19

Óóóóó.... Gyönyörű, már csak valami rendes 6 hengeres benzines kéne bele! :D

Meyle cuccokkal sajnos vigyázni kell. Nagy hűhó, hogy német ,meg minden, oszt egy kalap kaki. Rengeteg garanciánk volt, főleg kerékcsapágy.
(A nylont asszem páréve már nejlonnak kell írni, de nem vagyok benne biztos.)

adam 28i 2012.08.26. 08:25:46

A kalaptartó az kb ua. az anyag, mint a padlószőnyeg. Keresel egy szép állapotú p.szőnyeget és a hátsó lábtérből talán ki lehet nyerni ennyi anyagot. Ott ritkán szíjja ki a nap. Jó a vas.

deak.atti 2012.08.26. 08:26:55

Szia!

Gratula a kitartásodért. Újabb bizonyíték, hogy "fapados budit" is érdemes restaurálni. Illetve ez még nem az, magad is írod, hogy lehetne még pénzt költeni rá, de legalább tisztességesen rendbe lett téve.

Azt, meg hogy gratulálnak hozzá, egy példával hadd érzékeltessem:

Van egy Hondám. CB 400N, hasonló korú, mint az E28-ad (1983). Vaterán vettem 2 éve, már ez is merészség volt, de hát beleugrottam, most már megvan. Télen belefogtunk egy hengerfej felújításba, de ahogyan bontottuk meg a blokkját, egyre nagyobb bajokat találtunk, lényeg az, hogy egy lelketlen kontár volt az előző szerelője, hihetetlen gányolásokat találtunk a blokkban. Talán Zsoltnak említettem pár példát ezekről, mikor legutóbb bent járt a munkahelyemen, ma már nem tudom. Végül nagy nehezen kész lett, le se merem írni, hogy mennyiben állt meg. Arra gondoltam, hogy jövő nyáron levizsgáztatom, aztán piac, menjen Isten hírével. De ahogyan mászkáltam a kész motorral, egyre többen átintegettek autókból, meg kérdezték, hogy "Hány éves?", mutatom, hogy "30!", és jött a felfelé bökött hüvelykujj ... :o) Nert amúgy esztétikus, csinos küllemű motor, csak egy cukrászpék garázdálkodott benne, szerelő helyett. Szóval, most ott tartok, hogy marad ... ;-)Pedig motor szinten az is egy "fapados budi", de amúgy egy remekül használható gép. Csak amikor az összeg már 1-essel kezdődött, és még nem volt vége, akkor szívem szerint felaprítottam volna hulladékvasnak.

DA

Hurri Kán 2012.08.26. 08:32:15

Alakul ez szépen.
Ha jól olvasok a sorok között, Karesz éjszakánként nem a kék-fehér propellerrel álmodik. :)

ChPh 2012.08.26. 08:33:52

Szép lett :)
Gratulálok :)

Stevedoki 2012.08.26. 08:52:18

@Make Valamit: Így van, fekete akril spray csodát tudd tenni. Még a discovery Channel-es Autókereskedökben is használták egyszer ezt a módszert. Ha jól emlékszem, akkor 1.9 benzines Peugeot 205 volt a főszereplő abban a részben.

Schütii 2012.08.26. 08:57:15

"nagyon sokat forog, nem kínoznám, így viszont nagyon lassú, hosszú utakra csak 110-120-szal alkalmas."

Ez az autó ennyit tud. Öreg 1.8-as, pár ló már nyugdíjba vonult belőle, valóban ezt az utazósebességet szereti (nekem E30-ban volt). Tehetsz rá hosszabb difit, akkor sem fogja szeretni a gyorsabb tempót, viszont sokat veszít majd a rugalmasságából, ami azért most is, hogyismondjam, csak komótos vezetőnek való és városban is folyton gangolgatni kell fel-le. Csak ülj be egy mai ecogreenblue változatú tesztautóba.

Schütii 2012.08.26. 09:00:27

@tamáskodó: nem is értem gyárilag miért nem öntapadós matricából csinálják a lámpák foncsorát...

hpapagaj 2012.08.26. 09:04:13

Tetszik!

Volt itt egy versenyauto, amit Karotta adott a Pistáéknak(!), azzal mi lett?

Schütii 2012.08.26. 09:12:19

@hpapagaj: Ha jól sejtem, akkor semmi. Pista nem fogja egyedül csinálni, mert papírkutya hozzá, Bandinak meg van 2 másik, saját bütykölnivalója. Poszt/cikk akad a shitgun nélkül is elég. Talán ha majd ínségesebb idők jönnek...

karlmann 2012.08.26. 09:15:23

A hátsó lámpaburákat tedd be a mosogatógépbe és küldd rá a leghosszabb programot, amit csak tud a gép. Sok esetben működik, próbáld ki. Amúgy jó lett a gép gratulálok!

xfile 2012.08.26. 09:18:31

Szép lett,a kalaptartóra a szőnyeget nézd meg egy padlószőnyeg áruházban,talán még árnyalatra is találsz megfelelőt. Általában adnak 50cm-es darabot is.

xfile 2012.08.26. 09:20:03

Bömösbe ennél már csak a régi 6-os kupé tetszik jobban...

No quarter 2012.08.26. 09:23:13

Welcome to the club! Ki mondta, hogy minek ide motortérmatrica?
Mert oda való és a tulajnak úgy tetszik.

Leadfoot 2012.08.26. 09:31:46

Ködlámpa-ügyben engednék, de a krómvéget vétek lenne rátenni.

Zsolt.hatkilenc (törölt) 2012.08.26. 09:37:01

Ez itt a lényeg: autóbuzik írnak autóbuziságról autóbuziknak.

Tomchy 2012.08.26. 09:50:12

@Schütii: Téli program lesz az, akárki meglássa! :o)

A Bömös meg szép.

ss26 2012.08.26. 10:01:07

Én is hamarosan állok neki egy fapadosabb budinak, csak így tovább kolléga! :)

Pas de probleme 2012.08.26. 10:12:23

Hello,
Nagyon szep, gratula.
Ket tipp. Edd China a hatso lampak burajat - ha szet lehet szedni - mosogatogepbe rakja. A kalaptartora valami akuszikai szovetet tehetnel (hasonlo celra hasznalt olyat) .

Egyebkent kozrohej, hogy a pedalok csontra azonosak egy mai Bimmerreivel.

Na, csak hajra, elvezd az eredmenyt!

peti251 2012.08.26. 10:17:25

tiszta öröm és bódóttság! Vajon a totálkárosok közül, akik elég sokat ülnek új ótóban, miért vesznek '70-es '80-as évek beli autókat!? kb azért mert én sem vennék újabbat.

Carrotfield 2012.08.26. 10:18:40

@hpapagaj: Ez volt az utolsó híradás Shitgunról. Azóta én nem láttam semmit. belsoseg.blog.hu/2012/02/11/vegre_latjuk_a_celt#comments

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.08.26. 10:18:48

Ez a fémszövet pontosan mi is? És hol lehet olyat kapni?

Amúgy szép lesz a verda, most már ne állj meg, csináld végig. A diffihez se nyúlnék, ha ez volt benne gyárilag nehogy kicseréld.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.08.26. 10:20:37

@Carrotfield: Biztos bedőlt ez is mint a nagypolszki projekt.

ommm 2012.08.26. 10:21:01

@Schütii: Nyugodtság van, nemsokára kaptok infót, a Shitgun él!

ommm 2012.08.26. 10:22:31

@klarky: Butaság. Egyszerűen nem volt rá idő, én költöztem, Bandi ujja törve volt, nyugalom, lesz minden.

zutyi128 2012.08.26. 10:25:47

Szép lett.Nem is érdemli meg a téli latyakot.

Csikós Zsolt 2012.08.26. 10:36:50

Nem színészkedtem, tényleg állatmód néz ki. Élőben sokkal jobb, mint ezeken a képeken, Tibby jobban restaurál, mint kompakttal fotóz :-)

V12 Power 2012.08.26. 10:39:53

Üdv!
A legalsó képen lévő acéldísztárcsás szett 14-es vagy 15-ös? Ha 15-ös, akkor adnék érte kemény valutát. Vagy forintot. Vagy E28, E34, E38, E39 alkatrészt. Vagy kisnyulat, vagy amire szükség van.

gumifust 2012.08.26. 10:44:05

Ez lesz az új mondás : Csikós mondja Bendének , hogy elmebeteg :)

MrTinkertrain 2012.08.26. 10:46:09

Csikós, Bende és Bandi. Sátánok. Miattuk kell vasárnap fél napokat böngésznem a hahut, rommá rohadt 25-35 éves reménytelen trágyahordók iránt érzett perverz izgalomban. Nem ér!
:)

Seca81 2012.08.26. 10:49:14

Jó cikk ez így hajnali 3/4 tízkor! :)
Ez a régi 5-ös sosem volt a szívem csücske, de le a kalappal, nagyon pofás lett! Talán egy pillanatig meg is kívántam!
Tényleg fasza, csak így tovább!

Seca81 2012.08.26. 10:54:13

@MrTinkertrain: Akármennyire hangzik röhejesen, de ezzel én is így vagyok! :)
És az benne a durva, hogy csak órákkal később jövök rá, hogy bizony kellene még egy garázs...
De legalább élvezkedek a hahu-n; az élmény megfizethetetlen :)

MrTinkertrain 2012.08.26. 10:56:06

@Seca81: Valószínű, engem is csak a helyhiány tart vissza életem legrosszabb döntésétől. Mekkora mázli!:)

DeezL 2012.08.26. 11:00:23

szép lett,csak én keveslem ezt a 18i-t bele..jó sor 6os.. Lehet nyugdíjas éveimre egy 635csi-t vagy egy E32 min 6hengeres benzinest nekiállok összerakni ha majd lehet szerkeszteni valahonnan...tényleg most hány év után lehet elmenni nyugdíjba? 38 vagy 40 év munka(v)iszony után?

Kivancsi 2012.08.26. 11:10:45

nagyooooon kiraly..
szeretnek ilyent csinalni a valagjaro sciroccomal :)
gyertek nezzetek meg merre jart az oreglany :)
facebook: scirocco gt mkone

Q-match 2012.08.26. 11:16:00

Én ex-Skodám kalaptartóját ( jó nagy ) burkoltam le egy bizonyos fajta szőnyegpadlóval; az nézett így ki, mint a képen a citált burkolat. Még színválaszték is volt belőle, valahol XVI. kerületben vettem, de nagyon rég volt már...

DeezL 2012.08.26. 11:18:31

@Kivancsi: fasza:) jó pár helyen voltál

Dr. GGG77 2012.08.26. 11:18:44

Nagyon szép autó ez. Zöld üveg oké, króm kipufogó, ködlámpa nem kell.

Nincs még nicked 2012.08.26. 11:24:45

'a krómokat pucolgattam el'
Elpucol ige vulg gúny
1. Menekülésszerűen eltávozik.
2. Elkölt, elherdál vmit.
(Magyar értelmező kéziszótár)

Kivancsi 2012.08.26. 11:28:50

@DeezL: laajkolni "kotelezo" :)

AtoszMester 2012.08.26. 11:29:48

A trollűző, ne szidd a régiszarautókat felíratú, Csikós-féle címkét kezdheted te is elhelyezni a cikkeid elejére. :D

Adam990 (törölt) 2012.08.26. 11:31:05

@tibby: A kalaptartóra kevertess festékboltba egy flakon megfelelő szinű akril festéket és fújd le vele vékonyan! A eredmény ugyan oylan, mint a gyári;)

Pepejoe 2012.08.26. 11:35:12

Egy forró vízben kikevert citromsav-oldattal is ki lehet pucolni azt a hátsó lámpát. Vagy tényleg mosogatógép, de a mosógép is jó megfelelően bebugyolálva.
Talán még háztartási vagy ipari sósavban is lehet áztatni, a műanyagot nem bánthatja.

Rocko- 2012.08.26. 11:44:20

szép lett, sok boldog kilométert vele!
ennél jobban szerintem nem is kell 'szobrosítani'.

a Zazt pedig valami kemény metálnak tippeltem, aztán hallgatás után lett ismerős a csaj hangja, innen: www.youtube.com/watch?v=sp3G50jBRuU

Jay350i 2012.08.26. 11:49:56

Hali
Külső műanyagokra ajánlanék egy csodaszert: Motip fekete hőálló kipuffogó festék, kapható a tescoban az autós részlegen :)
Nem vicc, enyémen a diszléceket ezzel fujtam körbe még tavaly azota volt sokszor mosva, nagynyomásuval is, imoban is stb nem viszi le az ég világon semmi és sima skótozás után is gyönyörűen terül szét egységes mattfekete fénye van, a Jóisten le nem szedi többet...
ha nem hiszed nézz be a blogomba, az összes külső müanyagot ezzel fujtam
www.powerfanatics.com/forum/viewtopic.php?t=931

uki 2012.08.26. 11:53:37

Sztem maradjon a lemezfelni, ez a verda azzal szép.

yomsisi2 2012.08.26. 12:18:27

Szééééép! "Exmunkahelyemmel" a gyermek Mentőorvosi kocsival a háttérben aztán igazán! :-))))

Rák Attantam 2012.08.26. 12:38:26

Én sok éven keresztül Clean üvegtisztítóval pucoltam le az évszázados koszt, nikotin- és tintafoltokat (alkoholos filcet is) a különféle számítógép monitorokról és billentyűzetekről. Olyanok lettek, mint az újak. A Clean nem bántja a műanyagokat, némi hatásszünet után csak a kosz lazul fel a felületükről. Ha valami mégis makacskodott, akkor megkínáltam valami keményebb csávóval: Cillit Bang. (a lila kupakos a legerősebb, a narancsszínű kupakos gyengébb, a zöld kupakosat meg már virgin mojitoba is keverik kevésbé felkapottabb helyeken) Szóval ő már aggresszívebb fajta, főleg a rezet szereti oxidálni marha látványosan (először szép, aranyfényű lesz, de 1-2 óra száradás után szinte feketére oxidálódik a felület), de a műanyagok esetében nem vettem észre különösebb opálosodást, mattulást, maródást. Persze azért nem kell fél óráig áztatni benne a cuccokat. Pláne a kezedet...
Szóval próbáld megöntözni némi Clean-nel azt a lámpabúrát. Illetve a belsejét, mert gondolom, az a problémás.

wiesmann 2012.08.26. 12:44:31

Gratulálok! Irigykedem! Volt egyszer egy 79es 525öm 6 hengerrel! Örökre bánni fogom, hogy ahelyett hogy felújítottam volna vettem egy Seat Cordoba-t!
Amúgy én sem veszek többet fiatal autókat. Mind műanyag! Mostani 01'es Lexus IS 200amat nagyon hosszú távra tervezem! Ez még autó. Ennél fiatalabb nem kéne!

ghostdog75 2012.08.26. 12:52:21

És ki az a slank,szakálltalan fiatalember,aki a motortérben nyúkál'?Karesz felvett valami tanulót?
:-))

télikocsi durván esélyes látom...

dennisthemenace 2012.08.26. 13:09:07

Margó átállhatna reformkonyhára, mert lassan csak levett orrú autón tud dolgozni a Karesz..:-))))))))))))))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.26. 13:22:37

Fú, ez már most szép lett.
Inkább egy ilyen, felújított dög kéne, mint egy mai tucatverda.

GrenAbla 2012.08.26. 13:48:48

Jó a galéria! :)

A '90-es évekbeli autók fél műszerfalát kitöltő analóg órára tud vki vmi elfogadható magyarázatot?

Bende Tibor 2012.08.26. 13:52:40

@GrenAbla: Az oka a fordulatszámmérő ára az extralistában

Phrascarica 2012.08.26. 14:03:20

"De rettegek, mi lesz velem a télen. Addigra kell egy autó."
Na igen kell venni egy romot, és mehet a szoborgyártás, aztán következő télre megint :D

Papp Sanyi 2012.08.26. 14:06:33

@Bende Tibor: Utólag be lehet szerelni?
Szerintem kell bele a zöld üveg. Jó lett a gép, grat!

biker_kolee 2012.08.26. 14:13:12

@Bende Tibor: XM-et kell vegyél télire. Vagy BX-et. Más választásod nincs. :)))

kkn 2012.08.26. 14:18:36

Nem értem a téli nyári problémát, nekem a nyári autó gurult tavasszal is, ősszel is, meg télen is. Ráadásul nem fillérekből futtatott autó, már jó millió belecsusszant, de látni nem lehet rakta. Kívül-belül szinte ugyanolyan, mint amikor megvettem, horpadásokkal, mattulással, repedésekkel. Ettől még mindenki azt mondja, milyen jó szőrben van, nem lelakott. vagyis egy ilyen öreg vas nem olcsó mulatság, pedig nem a legdrágább alkatrészek, márkaszervíz lett ennyibe. Pedig, ahogyan elnézem, én összességében kevesebb pénzből gazdálkodok. Mégis gurul minden évszakban.

Ja mellékszál. Sima üvegtisztító múlt héten olyan gyönyörűen lekapta a Hellában a nikkelt, vagy mit a foncsorról, hogy öröm volt nézni. Az is szesz, de akkor a denaturált nem ilyen hatású? Nem voltam soha jó kémiából. No, annak már most mindegy, de a másik lámpában is van még por.

Évszakok, a'la W201:

kepfeltoltes.hu/120826/1_tavasz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/120826/2_ny_r_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/120826/3__sz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/120826/4_t_l_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Phrascarica 2012.08.26. 14:21:15

Azért az érdekes hogy a végén, minden régi autó fun -ha van rá ideje és pénze- egy új autót csinál :))

kkn 2012.08.26. 14:23:50

Ja, sima üveg. Az enyém sima fehér. A gyári színek sem UV-szűrősek, éget is a nap egy hosszú úton, mint a franc. Viszont így az akkor leghalványabb UV-szűrős fólia az első oldalablakokon is elfért műbizonylattal, mert végül átereszt 71-72%-ot. Színválaszték meg van, de én nem a gyárihoz hasonlót kértem. Viszont bármikor leszedhető, ha esetleg a ridegtartás ellenére megérné a veteránkort. Olcsóbb is, mint az üvegcsere. Azóta meg van még halványabb fólia is, az lehet, hogy még az első szélvédőn is kiadná az előírt 75 %-ot.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.26. 14:27:38

@Bende Tibor: télre 2 es swift 3kilóért,na azt nem akarod majd felújítani,meg szeretgetni:-)
Járni csak érzelem nélküli autóval,ha neked mennek ne legyenek érzelmeid:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.26. 14:30:24

@kkn: Gondolom a bmw is menne télen ,csak ugye a sózás meg a suzukis hülyegyerekek ártanának neki.

kkn 2012.08.26. 14:31:09

@Phrascarica: A régi autó fun nem kell, hogy csak kizárólag avíttasságot, dohot, mattulást szeressen. Nekem legalábbis bejönnek a veteránok, de a legjobban az újszerűek, hiszen minden autó újként kezdi egyszer. Ráadásul az én 22 éves vasamban kifejezetten idegesít minden, ami nem jó a használtságából adódóan. Sokan írják, hogy mit tesznek meg azért, hogy az öreg vas ismét feszes futóművel, pontos kormányzással, kehesség nélkül üzemeljen. Ha minden jó benne műszakilag, akkor külalakban is miért nem hozhatja az újkori formáját? Ha minden alkatrésze új, még mindig másképpen viselkedik, mint egy mai modern jármű. Ha minden eleme, kiegészítője újszerű, még mindig másképpen néz ki, mint egy modern autó. Pl. egy 100%-ben felújított Audi 100 Coupé S ugyanúgy hozza a kor feelingjét, mint egy lelakott. Csak más minőségben. Persze van, aki a selyemfényre gerjed, de nem mindenki.

kkn 2012.08.26. 14:37:13

@Gyurma73: Az enyémnek is ártottak. Csak nekem nincsen pénzem egynél többet megvenni, és fenntartani. Mert a főállású hozza az igényeimet. Mert, ha lenne másikra, akkor a Merci lehetne hobbi. De akkor nyáron is menne a második, akkor már kellene klíma ( irigylem azokat, akik a hőségben is elvannak, és nem egyfolytában viszolyognak maguktól, amikor ragad a bőrük, stb. ). Dehát még anélkül is vagy 200E kellene vételre, ami nincsen, plussz a fenntartás.

Meg akkor arról még nem beszéltem, hogy motort is baromira szeretnék, de arra meg már végképp...

gobolyosg 2012.08.26. 14:39:22

Gondolom nem ez dönti el, de Péternek igaza van, menjen belé a ködlámpa.

Phrascarica 2012.08.26. 14:50:01

@kkn: "egy 100%-ben felújított Audi 100 Coupé S ugyanúgy hozza a kor feelingjét, mint egy lelakott."
Szerintem meg kizárólag a felújított hozhatja a fílinget. A lelakottnak is van persze fílingje, de az egy lelakott fíling. Egy lelakott lyukas, koszos, csörgő-zörgő, feslett kárpitú autó hiába megbízható, ha undorító beleülni.

Rocko- 2012.08.26. 15:02:26

@dennisthemenace: te ezt nem érted.
azzal stabilizál. tudod, tripod.

Rocko- 2012.08.26. 15:10:53

@kkn: mert elrohad a téli sózásban.

1127ccm 2012.08.26. 15:19:53

Milyen tukrot tart magunk elé egy regi auto... Par eve meg ciki volt szamomra ez az 5ös. Es lass csodat màra kivanatossa valt... Milyen szuper lenne ez a nökkel is. A regi auto ünnep es boldog aki legalabb nyaron naponta ünnepelhet. Mondjuk van olyan, hogy valaki egesz nyaron ünnepel, de utana ki kell venni a fel tudejet, hogy legyen hely a màjànak

Phrascarica 2012.08.26. 15:41:12

@Rocko-: na ja, fan, de funnak sem utolsó :)

kkn 2012.08.26. 15:56:39

@Rocko-: Mert az enyém nem, mi? Hehehe De, ha csak ez van, erre telik, ezt kell használni.

Rocko- 2012.08.26. 16:09:17

@Phrascarica: oké, csak más kontextusban. ;)

@kkn: hát ha van rá mód, akkor az ember inkább óvja az idő előtti elhasználódástól.

baupexim1 2012.08.26. 16:25:15

Tibi: gratula, mesés gép lett. motortérmatricában tudok segíteni elvileg...(nevem@hotmail.com)

SanP12 2012.08.26. 18:42:38

Szuper lett a gép! Nagyon tetszik! A króm ragasztószalag pedig tökéletes a lápmákhoz. Olcsó és szép is. Itthon az előző autón 2 évig, azaz eladásig volt. A mostanin pedig már egy éve van rajta. Persze csak vékony kis díszkeretként a hűtőrács körül. Stabil, 210-nél sem vált le!

novothauto · http://novothauto.hu 2012.08.26. 19:45:15

Szia Tibor!

Kérlek cseréltsd ki a rendszámokat! Ugyan erre, csak újra,
és akkor nem kell a forgalmival tökölni.

2012.08.26. 19:51:31

Én megpróbálnám fogkrémmel is letakarítani, az elég hatékony anyag.

Bende Tibor 2012.08.26. 20:56:47

@novothauto: Az első a kritikus, a másdodiknál betű-számkombinációt is cserélnek nem?

dennisthemenace 2012.08.26. 21:11:01

@1127ccm: "Milyen szuper lenne ez nokkel is"

Miért, Te nem fektetnéd le Szucs Juditot, Hernádit, Madonnát??:-)

Sam8888 2012.08.26. 21:16:24

Első rácsok:
Matt gumiápoló szer. Olyan lesz tőle, mint az új!

Kalaptartó:
Kevertess hozzá festékboltban színt, spray-flakonban. Hidd el jó lesz, egy próbát megér!!

voroseltolodas 2012.08.26. 21:20:17

@novothauto:
Nem lehet párban. Csak egy db.rendszámot lehet újra gyárttatni.

tamáskodó 2012.08.26. 21:31:52

@Schütii: mert megvettem az összeset a papírboltban...

Ha 100 évig élsz, akkor sem fogsz újrafoncsoroztatni egy lámpát, csak mert van rajta egy kis hiba - arra való a hibajavító, pölö a matrica.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.08.26. 21:37:43

@biker_kolee:
Nem kell neki BX. XM kell neki, mert az jó.

lyken 2012.08.26. 21:54:45

@Bende Tibor: Ha csak egyet cseréltetsz, akkor nincs betű/szám csere. Hátsót lecserélni szivatós dolog lehet, mert neked kell rohangálnod új matricáért az első műszakiztató állomásig.

atabi 2012.08.26. 21:54:48

Meyle alkatrésszel már én is megjártam.drágább de rosszabb mint a kínai alk..

Bende Tibor 2012.08.26. 21:58:20

@lyken: Az első a szarabb, a hátsó csak koszos. Féktisztító szépen lehozza, csak nem volt rá idő.

merida001 2012.08.26. 22:03:29

Jó a cikk, jó az írás. Én csak azt nem értem, hogy a BMW vonalon miért pont erre az 5-ösre esett a választás? Szóval a 6-os vagy a 7-es jól néz ki...de ez az 5-ös anno is valahol jellegtelen volt külsőleg. Műszakilag jó autó, de formailag jellegtelen szerintem...

voroseltolodas 2012.08.26. 22:04:21

@lyken:
Nem. Az okmányirodában azonnal ragasztanak rá újat.
A "zöldkártyásért" kell rohangálni.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.08.26. 22:11:03

@Bende Tibor: Bocs, évekig vizsgabiztos voltam, de ezt valószínűleg rosszul tudom akkor...cseréld ki a rosszabbikat.

Kicsit rugdosd, és vérezd össze, és mondd, hogy elütöttél egy őzet. Ha a hátsót akarod cserélni, tedd ugyanezt, és mondd, hogy ő ütött el téged :)

Zizi75 2012.08.26. 22:35:21

Hali!

Büszke lehetsz az autódra,sok-sok balesetmentes közlekedést kívánok!

lyken 2012.08.26. 22:40:29

@Bende Tibor: Akkor, az a vidámabbik eset, ráadásul egynek a cseréje csak 6000 helyi csereeszközbe fáj majd.

@csúcsragi: Nekem lelopták múltkor(külföldön, külön öröm volt, rendőr mondta, hogy elvileg egy métert se mehetek vele), úgyhogy azonnal kaptam otthon az újat. A felső matricát tényleg azonnal rátették, de azóta is rohangálok a "zöldkártyás" környezetvédelmi matrica után. Túlzottan nem aggaszt, mert forgalmiban ott van, hogy érvényes.

Rocko- 2012.08.26. 23:02:25

@novothauto: mondta valaki hogy nem lehet 90-nel tolatni erdőben? :D

Muzsikok közt 2012.08.26. 23:18:56

Gratula, szép a kocsi. Krómipuff és ködlámpa nem kell, színes üveg mehet.

Fura nekem, hogy egy 30 éves bimmerhez már egy csomó dolog nem kapható, pedig ez csak youngtimer, és nem is túl különleges!

Nivta 2012.08.26. 23:40:07

@novothauto:

"Kérlek cseréltsd ki a rendszámokat! Ugyan erre, csak újra,"

Pont ezt akartam mondani! Eszméletlenül sokat dobna rajta.És persze szigorúan az eredeti ,újragyártva.

"Kicsit rugdosd, és vérezd össze, és mondd, hogy elütöttél egy őzet. Ha a hátsót akarod cserélni, tedd ugyanezt, és mondd, hogy ő ütött el téged :)"

Felsleges.Napszaknak mefelelően köszönsz,majd kéred a tábla újragyártását az adatlap kitöltése és az amortizált darab leadásával,no és a szükéges készpénzmennyiség leszurkolásával egyidejűleg.Kurvára semmi közük hozzá,hogy miért szeretnél másikat és le is szarják,hisz nekik is bevétel.

Nivta 2012.08.26. 23:43:10

@lyken: "Akkor, az a vidámabbik eset, ráadásul egynek a cseréje csak 6000 helyi csereeszközbe fáj majd."

15-körül van az a 6000.Legalábbis a nem EU-s régi.Barátom épp a napokban cseréltette...

Nivta 2012.08.26. 23:45:55

@csúcsragi: "Nem lehet párban. Csak egy db.rendszámot lehet újra gyárttatni."

Így van.De egyenként igen.Akár másnap azt követően,hogy átvetted a másikat.A haverom ezt szintén eljátszotta.

Nivta 2012.08.26. 23:49:48

@Zuckerbrot: " ködlámpa nem kell"

Micsoda baromság ez.Miért baj ha gyári extrákkal gyarapszik?

Nivta 2012.08.27. 00:01:16

@dennisthemenace: "Miért, Te nem fektetnéd le Szucs Juditot, Hernádit, Madonnát??:-)"

Fúj,bazmeg!Innen csak egy urgás a Lendvai Ildikó :))

petersen 2012.08.27. 02:26:27

mint többen is mondották volt, állat lett a gép, nagyon szép. van, hogy egy törés jót tesz a szerkezetnek! a zenéért köszönet, Zaz tényleg k@@va jó!

novothauto · http://novothauto.hu 2012.08.27. 06:51:24

@Nivta: Nyilvánvaló, hogy nem értesz a nőkhöz. Hogy hasonlíthatsz három dívát egy politikushoz?

Ha megdugnád Sharon Stone-t, és az erről készült fotóval hakniznád körbe az országot, nem azt momdanák, hogy meghágtál egy ötvenes nőt, hanem Te lennél A FÉRFI, aki becserkészte A NŐT.

kzolee 2012.08.27. 07:02:14

Nagyon szép lett a gép, gratula!

zöldi 2012.08.27. 07:18:17

@bervas: Ja, tudok is egy arcot, aki csak megy vele :DDDDD

lyken 2012.08.27. 07:22:13

@Nivta: Nekem új EU-s csere volt. A kettő cseréje 16000, egy darab legyártása 6000. Kocsiban hagytam a nyugtát, elő tudom túrni mi mennyi, ha érdekel. A 16 ropiban a forgalmicsere is benne van.
Ja, és plusz öröm volt a kgfb szerződés módosítása.

tattoo1 2012.08.27. 07:23:27

a fekete megfakult müanyagokra higitos fekete trinat kell....a 1 deci higitoba kell kb egy evokanal....a lenyege,hogy a festekben levo lakk add egy fenyt a muanyagnak,viszont a higitasi arany miatt nem latszik az ecset nyom...olyan lesz mintha muanyag apolozva lenne....csak ez nem jon le többet....!!!!!

protézisesh 2012.08.27. 08:30:02

"De rettegek, mi lesz velem a télen. Addigra kell egy autó."

na itt kezdődnek a gondok. Aki meg úgy van vele, hogy télen is lehet közlekedni a szépótóval, annak egyfelől igaza van. A kocsi nem biztos, hogy megsínyli. Csak marja a só a likakat, ázik a vinaszos trutyiban a padlószőnyeg, de ez túlélhető.

Viszont amikor a kisebb vagyonból hárommillió munkaórával életre keltett csillivilli autódba belemászik egy elbambult wartburgos, akkor jön a baj. Ismeretségi körben volt, aki a minden pénzén újjáépített egy Alfa GTV6-ot, aztán szépen kijöttek elé egy macisajt alól, a biztosító meg mondta, hogy jaa, ez egy 17 éves öreg fos, értéke 150.000Ft... :(

Kell ez neked? Vagy inkább vasárnapi autó lesz a restaurátum, amit csak napos vasárnap délutánokon veszel elő krúzolni?

Rocko- 2012.08.27. 10:06:49

@Nincs még nicked: "A webhely biztonsági tanúsítványa nem hiteles!"
:DDD

2T1cyl 2012.08.27. 12:06:02

@klarky: Fémszövet, az az egyszerű acélgyapot. Szocimotorosok körében is eléggé népszerű. Csodát tesz. :) Barkácsáruházakban fellelhető, de én például a Lidiben vettem két tekerccsel. A legfinomabb szövet a jó. Csak utána át kell menni a felületen Prevent krómtisztító pasztával, hogy szép legyen a végeredmény.

Bende Tibor 2012.08.27. 14:55:15

@Nincs még nicked: Nekem ebből az jött le, hogy a betű-szám maradhat, csak eu-s designú lesz. Azt nem kérem.

dennisthemenace 2012.08.27. 14:55:53

@Nivta: Akár.:-) Selmeczy viszont nem kéne.

apamacko 2012.08.27. 21:07:18

Lehet rendszámot pótoltatni :

1. elveszett rendszámot egyszer, mert nem lehet 3 darab kiadottnál több egyszerre. (nálad kettő + az elveszett)
(12.300Ft/db)

2. sérült rendszámot, ha leadod a régit, többször is lehet pótolni. (törött sérült autóknál pl, csat nem egyszerre a kettőt ahogy már más is írta)
(így lehet új a rendszám a kocsin mégis a régi csak kétszerre, meg zk. matrica egy külön kör a "kpm"-nél)
Ha nem EU-s volt a régi, akkor régit (magyar zászlósat) kapsz.
(12.300Ft/db)

3. Ha lelopják mindkettőt pl., vagy csak újítani szeretnél (ezt célszerű a vételnél, mert akkor úgyis cserélődik a forgalmi is) ilyenkor 8500Ft/pár az új, de az már a soron következő EU-s lesz, mintha most hoztad volna a verdát.

Tibor gratula a kitartáshoz és szorgalomhoz, és persze a kocsihoz, a legbüszkébb Csikós "elmebeteg" titulusára lehetsz! :-)

xfile 2012.08.27. 22:27:59

@novothauto: ki tudja vajon tényleg olyan-e Sharon???

xfile 2012.08.27. 22:38:56

@Csikós Zsolt: Állatmód fotózol, az autóid még jobbak.így tovább, hajrá a STERN(MB)...

xfile 2012.08.27. 22:41:27

@tattoo1: A Trinát-ot oldja a benzin, inkább neolux és oldószer(fényező a szakmám)

xfile 2012.08.27. 22:46:56

@Nivta: Nem tudjuk milyen Lendvai,de a többi legalább jól néz ki,innentől rád és a fantáziádra bízom.

xfile 2012.08.27. 22:54:13

@Bende Tibor: Miért kéne a rendszámokat bántani?Azok az utolsók a verdán.Anno nekünk volt egy 79-es évjáratú 323i-nk,kár hogy akkor egy zsiguli áráért eladtuk...(szép kis cápa volt)

nyulontul (törölt) 2012.08.28. 00:19:39

ZAZ-ért örök hála.
Lassan egy éve keresem a "Je Veux" című számot.
Egyszer hallottam valahol, de hosszú keresgetés után feladtam.

És most teljesen véletlenül itt akadok rá. (a linkelt videóhoz kapcsolódó cuccok között)

A gép meg szimplán szép. A vége az lesz, hogy nem mered majd utcára vinni. Ez egy műtárgy. Annyi polír gépezet lesz már a TC-nél, hogy lassan készíthetitek a szerkesztőségi múzeumot. :)

tattoo1 2012.08.28. 20:03:21

@xfile: nekem 3 evig fenyes volt a lökös,utana eladtam a kocsit....nem fenyezö a szakmam,tapasztalat....

xfile 2012.08.28. 22:28:36

@tattoo1: Nem azért írtam,de ha már említetted,akkor jobb ez a kombináció(a neolux-ot tényleg nem oldja a benzin,de mégjobb lenne nitró-s bázisúval:adhezor,budaprimer,stb...)

xfile 2012.08.28. 22:32:23

Tibby!"úton Petivel, szól a ZAZ":a napszemüveged olyan, mintha a MIAMI VICE-ből kérted volna Don Johnson-tól COOL verda,COOL életérzés.

Lomha 8V 2012.08.29. 11:51:30

Gratulálok, szép lett! Sokszor irigykedem, hogy mennyi mindent lehet ezekhez még kapni. Engem teljesen hülyének néznének (néznek is), ha újan szeretnék belső csomagtér borítást venni vagy akár patenteket. Pedig az enyém is pontosan ilyen évjáratú, nyugat-német autó.

SturmTiger 2012.09.01. 22:37:19

Szép a BMW, de amiért mégis kommentelek az nem ez, hanem a Zaz... Köszönöm, azóta is azt hallgatom mindig.
süti beállítások módosítása