A Hangyász átka

  2012. augusztus 18. - streetsta Címkék: usa japán nosztalgia z találkozó sipos rézmányi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy



Épp csak összeraktuk a zseniális Nomadic standunkat az RCX-kiállításon, elhelyeztük a Dension logókat, szóróanyagokat, már indultunk is, hogy meglessük a sok Z-cart. A Motorsport Auto, egy kimondottan Z/ZX sorozatra specializálódott bolt szervezi minden évben az eseményt. Akkora szerencsénk van, hogy a SmartRacer bemutatására szervezett utunk időpontja egybe esik a Z-hepajjal, pár kilométer, pontosabban mérföld kocsikázás, és nyakig merülhetünk a Fairladyk közt.

Még viszonylag fiatal, ezért kicsit kilóg a sorból, de nekem (és Bennek) az egyik legnagyobb kedvencem a Z32 sorozat


Az előzetes infók szerint a móka már pénteken elkezdődik, és vasárnapig tart. Mivel szombaton és vasárnap a kiállításon kellett lennünk, maradtak az esték. Nem aggódtunk, Balázzsal megállapodtunk, hogy egy olyan buli, ami három napig tart, tuti, hogy este is érdekes. Tető le, irány Orange, a West Collins Ave, itt van a Motorsport Auto boltja, ahol az utcán tesznek egymás kedvére a Z rajongók.

Egy darabka nyolcvanas évek

Útközben kötelező gyorsétterem látogatás, WiFi csatlakozás, email lehúzás, cigi, majd a cél közelében elkezdtük meregetni a szemeinket. Kezdett sötétedni, de még mérföldes távolságról is kiszúrtunk volna egy 240Z-t, hát még egy csapatra valót. Sehol semmi. Vagy fél órát kóvályogtunk, de nihil. Ekkor célirányosan a bolt címére mentünk, ahol még a korábban tapasztalt semminél is nagyobb volt a semmi.

Álldogálunk a bolt előtt, a kirakat sötét, az utca kihalt. Nyoma sincs bármiféle hepajnak. Na, mindegy, itt is voltunk, talán majd holnap, menjünk vissza a hotelbe és aludjunk. Igen ám, de ez California, itt egy súlyos autóbuzi még a legreménytelenebb helyeken is valamilyen érdekességbe botlik. Rézmányi kiszúrt a túloldalon egy hot rod shopot. Megnézzük? Megnézzük.

15x10 collos felnik a hófehér, különleges NISMO alkatrészekkel és Solex 44-es karbikkal fűszerezett Z

Csodás relikviákkal és alkatrészekkel kitömött kirakat, bent hot rod-torzók. Mind a ketten, mint az ovisok karácsonykor a játékbolt kirakata előtt, levegő után kapkodva mutogattunk, hogy azt nézd, meg azt is! Miközben az orrunkkal maszatoltuk össze az üveget, felpattant az ajtó, egy rockabilly figura jött ki a boltból, és egy fehér vanbe pakolgatott. Gyorsan megkérdeztem, mit tud a Z-találkozóról. Ékes brit akcentussal magyarázta, hogy kurva jó, bődületes mennyiségű Datsun szokott parkolni ilyenkor az utcán, majd vasárnap lesz a fő attrakció.

Mattfekete, morcos lámpás, karbon sárvédőíves dög, de a lényeg a géptető alatt van

Oké, most már tudjuk, jó helyen vagyunk. Rézmányi ennél a pontnál kezdte rugdosni a bokámat: - Sipi, én ezt a csávót ismerem. - Te? Őt? Honnan? – Van egy Cafe Raceres videó, az egyik kedvencem, és ő, meg a motorja…  Innentől ez már egy másik sztori, maradjunk annyiban, hogy egy világhírű arcba botlottunk, akit még talán itthon is fogunk látni a tévében.

Szombaton megint csak este tudtunk elindulni, első a kiállítás. Murano CC-be behuppanás, tető hátra, kaliforniai naplemente, a rádión valami jó kis mexikói adó (errefelé annyi a mexikói, hogy a gyorséttermekben csak néha hallani angol szót), hadd ordítsanak a mariachik.

Irtózatosan vártuk a Fairlady túladagolást, legszívesebben már messziről integettem volna: helló zék, jövünk! Már az autópálya lehajtójánál, az egyik hotel parkolójában vagy tíz Datsun/Nissan kerül a szemünk elé.

Érintetlen, gyári állapotú 240Z, perverz fehér beltérrel

Azonnal bekanyarodunk, és elkezdjük fotózni a több generációs felhozatalt. Vannak csinos 240-ek, 260-ak is, de az én fantáziámat két 300 ZX Twin Turbo ragadja meg. Ezek a kilencvenes évek elején Budapesten gyakori autók voltak, a ContiCar tele volt Amerikából szürkeimportált példányokkal. Tetszik Karotta Hangyásza is, de valahogy nekem ezek a targatetős Twin Turbók jönnek be az összes közül a legjobban. Volt még egy erősen homasitás kinézetű 280 is, ami állítólag a képregényhős Mach5 tiszteletére lett ilyen, amilyen. Maradjunk annyiban, az eredeti képregényhős autónak nem sok köze van a 280 ZX-hez, a gazdája kedves srác, akinek az ízlése köszönőviszonyban sincs az enyémmel.

Kiderült, a Z-s társaság elment valahová vacsorázni, meg gurulni, ők csak egy hátra maradt kis csapat. Mi azért elmentünk, megnéztük, mit találunk a bolt előtt. Ismét a semmi várt minket. Nagyon elkeseredtem, mert tudtam, vasárnap napközben kizárt, hogy ide egyen minket a fene. Pedig hogy szerettem volna pár fényképpel lelkesíteni Karottát, aki évek óta küzd a saját Z-jével. Franc.

3,2 literes Rebello Racing motor, három dupla Mikunival

Aki ismeri Karotta és az épülő 240Z sztoriját, azt is hihetné, a Hangyász átka miatt nem sikerült ezt a beszámolót összehozni. Az igazság azonban az, hogy a szerencse fiai voltunk az egész kaliforniai trip alatt, és erre ez a Z-találkozó az egyik legjobb példa. Mert a Z-ket nem láttuk élőben, ami fáj, hiszen állítólag az utca két oldalán, egymás mellett parkolva, egy mérföld (cirka 1,6 kilométer!) hosszan álltak a Nissan kupék, de találkoztunk Steve „Carpy” Carpenterrel, akit Balázs mutat be a kedves olvasóknak, valamint egy héttel később találkoztunk élőben a JapaneseNostalgicCar szerkesztőivel, akik rendelkezésünkre bocsájtottak pár képet, hogy mégis legyen valami fogalmunk a rendezvény minőségéről. Yee Chan képei a galéria javát adják, köszönjük srácok! Mégis csak beszámolunk a Z találkozóról, a Hangyász is rohamléptekkel készül – ezek szerint üres babona a Hangyász átka.

 A JNC-vel még fogunk foglalkozni, a régi japán autók témaköre igazán izgalmas és tanulságos, még azoknak is, akiket kevésbé hoznak lázba a rizskályhák. Természetesen jövünk még a kaliforniai bolyongásunk további epizódjaival.

dension_logo.jpgNissanLogo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr144712073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthur877 2012.08.18. 09:58:19

De nem kellene a Hangyásznak már most valamelyik nap készen lennie? Mintha Augusztus 11.-ét mondta volna Karotta az elején... vagy nem?

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.08.18. 10:28:02

@arthur877:
karotta.blog.hu

Jobb oldalt van egy számláló, azt kell figyelni :D

Rocko- 2012.08.18. 10:36:06

@Ricardó: node m.cdn.blog.hu/ka/karotta/aardvark_gantt.png szóval @arthur877: nak igaza van, kissé zavar van az erőben. vagy időben. :)

1127ccm 2012.08.18. 16:04:43

Bevallom regen epp azert nem volt kedves a szivemnek a nissan széria mert màr-màr kommersz volt. Jo ez kis tulzas, de az emberek mind imadtak mer' jo eros, meg megy min' àllat. Na nekem nem. Nem kell feltetlenul sokszaz loero, eleg egy elfuseralt muszaki megoldas, egy masok szerint lenezett modell es maris vagyat ebreszt bennem...

ps3peter 2012.08.18. 16:31:08

Valahogy el tudnék viselni még néhány elödöt a garázsban... Így a képeket nézegetve elgondolkodok, hogy jó a 350Z, de biztos hogy ezt akartam??? Igaz komolyabban belegondolva nincs a kérdésnek létjogosultsága, nem lenne szivem egy ilyen régiséget olyan szinten "ütni", mint azt a 350-nel teszem. Rájöttem, nem helyette, hanem mellé kell egy 240Z. Meg egy 300ZX TT...

Béza Dániel 2012.08.18. 16:48:34

@1127ccm: mi az az elfuseált megoldás?

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.08.18. 21:30:18

@1127ccm:

Figyelmedbe ajánlom a TATA Nano-t! :D Akkor ezek szerint az neked olyan, mint másnak egy 250 GTO.

Béza Dániel 2012.08.18. 21:46:50

@Ricardó: a tata nano-t miért ajánlod? se nem elfuserált se nem lenézett

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.08.18. 21:48:35

@Béza Dániel:

Se nem elfuserált, se nem lenézett? Most ugye viccelsz? Te hajtanál egyet?

Béza Dániel 2012.08.18. 23:06:35

@Ricardó: Én simán. Bár nem nekem készítik, hanem annak a kb 2 milliárd embernek, akinek jelenleg a motorizált jármű a moped, vagy a 3 kerekű tuk-tuk, azon utazik a család, meg szálítanak indenféle élő és élettelen dolgot. Nekik ez óriási előrelépés lesz, és meg is tudják majd fizetni.

Amúgy egy nagyon alaposan átgondolt, jól megtervzett járgány, kb így kelett volna a smartot is megtervezni.

Rocko- 2012.08.19. 00:21:28

@Béza Dániel: sok boldogságot az alaposan átgondolt, jól megtervezett járgányhoz.
totalcar.hu/magazin/hirek/2010/03/23/porra_eg_a_tata_nano/

protézisesh 2012.08.19. 08:43:20

Jajj, hagyjuk mar ezt a "porra eg" dumat, minden auto porra eg, de valamiert csak a ferrarikat meg a tata nanokat reklamozzak vele. Pedig raba d10zel szerelt ikarus 395/E95 bol legalabb ugyanannyi egett ki...

Amugy a feheren a felninnme 15x10 hanmem 10x15, merugye a szelesseget irjuk elore...

Pas de probleme 2012.08.19. 08:57:29

Kerunk meg - meg Dension reklamposztokat!!! Az autok nem is kellenek bele!!!!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.19. 09:49:21

@Pas de probleme: Az az igazság, hogy nem terveztük a kommentek közt is megemlíteni, hogy a Densionnak és a Nissannak köszönhető, hogy ezek az anyagok megszülethettek, hiszen ők teremtették meg a lehetőséget. De most, hogy így mondod, végül is, miért is ne, láthatóan vannak emberek, akik nem értik, nem a jótündér repített minket Kaliforniába, és ott bizony nem egy csodálatos, csillogó sörényű, szárnyas pónik vontatta tökhintón közlekedtünk.
"reklamposztokat!!! Az autok nem is kellenek bele!!!!" -A Densionról meg tudjuk oldani, hogy konkrét autók ne szerepeljenek a posztokban, csak egyes termékeik, de a Nissannál ez már nehezebb lesz. Ha esetleg van ötleted, szívesen meghallgatom.

Pas de probleme 2012.08.19. 10:08:45

@streetsta: Nem vagyok naiv. De ha reklam, akkor irjatok oda, hogy szponzorok. Igy, belekeverve a mondanivaloba zavaro. Szerintem legalabbis. Es azert tettem szova, mert a sokadik ilyen volt.

Az osidokben volt egy "Kisvaros" c. sorozat a TV-ben. Az egesz egy rohadt nagy Oriflame reklam volt. Jaj. Na az jutott eszembe.

P.S.: Norbinak azer' egyutt drukkolhatunk! :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.19. 10:24:29

@Pas de probleme: A szövegben azért van benne, mert így történt. Az anyag végén külön kiemelve a szponzorok.
Hogy kinek mi a zavaró, egyéni ízlés kérdése. Meg aztán, van, aki most olvas először kaliforniás cikket/posztot. De azt azért nem lehet mondani, hogy bújtatott reklám lenne.
Norbit meg ráadásul már nem is a -majdnem leírtam- szponzorálja már.

Béza Dániel 2012.08.19. 13:32:45

@Rocko-: Hűha... Gondolom most a sok csalódott indiai pánikszerűen menekül vissza a 300 dolláros csúcsminőségű mopdedjéhez, meg a hasonlóan csúcsminőségű soha el nem romló, kiemelkedő passzív biztonságú tuk-tukjához... rég írtam már ezt de lol...

Rocko- 2012.08.19. 13:45:43

@Béza Dániel: te indiai vagy?
béka segge alatt igény szinttel?
nem zavar hogy megdöglesz a kocsidban?
hajrá, nyugodtan, csak ne Magyarországon tedd.

Rocko- 2012.08.19. 13:58:48

@Béza Dániel: szóval elfogytak az érveid, köszönöm.

Béza Dániel 2012.08.19. 14:15:17

@Rocko-: Nincs mit. A Te érveid olyan kimunkáltak és megsemmisítő erejűek, hogy nem tehetek mást mint megszégyenülten elkullogok. Engedd meg hogy ezentúl Mesternek szólítsalak...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.19. 18:14:18

@Pas de probleme: Az en szemem nem zavarja a reklam egy website on. Ha mondjuk a reggelimet egy fogkrem ceg szponzoralna es ket falat bacon utan egy falat fogkremet kene enni az zavarna, de itt nem nezek oda es kesz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.19. 18:17:48

Volt zx300 am meg amikor nem volt ciki, mai napig fenttartom hogy jo formaju jo kis kocsi. A levehetos teto az katasztrofa volt, a cigis dobozt kivitte a szel olyan huzat volt. Most is van kabriom, egy mustang, az valahogy olyan hogy jo, nincs benne huzat.

Attys 2012.08.19. 23:13:13

hihetetlen hogy holmi reklamokon vitatkoztok mikor talalkoztak eloben Carpyval.
Kit erdekel a tobbi hol olvashatom z emlitett "kiterot" vele?!

Autopeti 2012.08.20. 08:21:32

Egy dologban mindenképp veri a Z sorozat a Toyota 2000 gt-t: abban hogy elérhető autó volt sokak számára, nagy szériában gyártva. Ezért is nagyobb a kultusza és érdemel nagyobb tiszteletet.

Attys 2012.08.20. 12:39:42

@Rézmányi Balázs: Tukon ulve varom.
A fel labam adnam ha talalkozhatnek vele eloben. (addig marad a youtubeon valo "beszelgetes") :0D
süti beállítások módosítása