Ez a jövő? Kösz, nem kérem

  2012. augusztus 16. - Androczi Balázs Címkék: autósport pikes peak villanyautó motorhang vatanen

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Elmebetegségek a múltból
2015-05-06 17:59:08

Az ember húsz év hivatásos autóbuzulás után hajlamos azt képzelni, hogy mindent látott már, aztán előkerül

Ha vizes az út, lassíts!
2014-09-11 17:38:15

Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor

Karácsonyi Hiéna 2013: Japán kombó
2013-12-21 09:00:00

A Kisautó blog egyik cikkében a minap egy japán zsákbamacskáról írtunk – csak a doboz kibontása után

Ésszerű autót a luxus helyett
2013-10-17 07:58:31

Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben.

Többen is megpróbálták az idei Pikes Peak hegyiversenyt elektromos autóval teljesíteni, és nem is voltak esélytelenek. A Toyota prototípus hatodik ideje mutatja, mennyire nem. Azt viszont sosem gondoltam volna, hogy ekkora csalódást okoznak.

Amikor a 80-as évek végén először divatba jött a Pikes Peak a B csoportos raliautók betiltása kapcsán, olyan legendák taposták a húsz kilométeres szerpentin murváját, mint Ari Vatanen a Peugeot 405 T16-ossal, vagy Michele Mouton az Audi Quattro S1-essel. Született is egy legendás kisfilm Vatanen félelmetes vezetéséről 1990-ben, amely sokunknak egyet jelent a Pikes Peak szellemével. Félelem nélküli száguldás a meredély és a szakadék között a jellegzetes vöröses poron, kilinccsel előre. A négyhengeres motor haragos üvöltése a háttérzene, és a hatás leírhatatlan. Bő öt perc elég, hogy megijesszen és vágyat ébresszen egyszerre.

Talán épp ez a film az oka, hogy akkora csalódás volt ez a másik videó, ami a napokban született. A helyszín ugyanaz – bár alig ismerni fel, hisz végig friss, tükörsima aszfalt a burkolat – és a sofőr is ugyanolyan profi. Nobuhiro Monster Tajima csak mellékesen Suzuki sportigazgató, élete legnagyobb eredményének egyértelműen a Pikes Peak győzelmeit tartja. Az idén úgy döntött, kategóriát vált, és egy elektromos prototípussal indul, ami a villanyautók jó tulajdonságait ismerve nem is tűnt marhaságnak – igazából meg is evett a kíváncsiság, hogy a japán veterán hogy keni az ampereknek. Nézzék csak:

És most, hogy mindenki a saját szemével látta, amit én, ideírom, mit gondolok. A bevállalós, hajmeresztő, érzelmeket korbácsoló kalandból steril, rideg, sótlan feladatteljesítés lett. Nem az aszfalt, még csak nem is Tajima végletekig csiszolt stílusa tehet róla, hanem a hang, illetve annak hiánya. Lehangoló bevallani, de ennél a belvárosban szaladgáló orosz trolibuszok is vérpezsdítőbben zümmögnek. Ha azt akarjuk, hogy az autóversenyzésben maradjon valami lélek, legalább egy jobb minőségű hanggenerátort érdemes lenne az autókba építeni. Vagy csak kitiltani a villanyt a pályákról. Akkor már inkább égessünk hidrogént V12-esben – az sem szennyez jobban, és legalább az illúzió megmarad, hogy autót látunk, nem slot-cart hússzoros nagyításban.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr394715872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

replik4 2012.08.16. 20:31:30

Nem értek egyet, eljön az az idő amikor ez a sivítás jelenti a száguldást. Minden megszokás kérdése. Nyilván nehezen szakad el bárki a megrögzöttségétől.

Bravooo 2012.08.16. 20:37:32

Szerintem meg inkább az aszfalt és a kifinomult vezetési stílus rontott az élményen. Egy-két lassú visszafordítóban úgy tűnt, mintha Miss Daisy sofőrjét látnánk (pl. 2:34-nél), persze tudom hogy ez csak illúzió.
Amúgy megnéztem a Vatanen videót lenémítva. Még úgy is sokkal gyorsabbnak tűnt a sok por és ellenkormányzás miatt, a kilinccsel előre vett kanyarokról valamint a külső kamerás felvételekről nem is beszélve.
Szóval szerintem nem a hanggal van a legnagyobb bibi. Az még szvsz érdekes is, kicsit olyan mintha egy távirányítós autó hangját keresztezték volna egy repülőgép turbinájának zajával.
Mellesleg 100 évvel ezelőtt nyilván mindenki szívesebben hallgatta a lódobogás kellemesen ütemes hangját, mint egy automobil fülsértő csörgését-zörgését.
De ez már zenei ízlés kérdése. :)

balogh_gabor 2012.08.16. 20:40:49

Nyilván szebb a benzinmotor üvöltése, de ez a hang annyira bizarr, hogy nekem tetszik. Turbo troli :)

Tajima előtt pedig le a kalappal, hogy így elterelgeti az autót. Süketen, motorhang sokkal nehezebb lehet a tempót belőni..

Az unokáinknak már ez a hang lesz vérpezsdítő a Pavlovi reflexek miatt.

balogh_gabor 2012.08.16. 20:42:29

akarom mondani ..motorhang nélkül..

CSÖRR-CSI££ 2012.08.16. 20:47:13

Teljesen egyetértek.
Számomra az autó nem ez. Ommm Pista Audi Q5-ös hibridjéhez már későn szóltam hozzá, nem nagyon olvashatta senki, de erre a dologra szintén passzol, úgyhogy bocsika, de idekopiztam.
(talán egyszer el is tudom küldeni)Persze, ez csupán az én szubjektív véleményem, lehet vele nem egyetérteni, de akkor is.

Q5, Qvára trendi, de valamiért nekem továbbra sem tetszik ez a trend.
Az ólommentes benya + katalizátor bevezetése nagy ugrást jelentett a városi levegő elviselhetőbbé tétele terén úgy, hogy ettől még az autó autó maradt a szó klasszikus értelmében, és nem is kerül tőle másfélszer vagy akár kétszer annyiba.
Viszont ez a borzasztó erőlködés, ami most megy a motorok zanzásításával, meg a hibridhajtással és egyéb hájtek parasztvakítással, szerintem inkább a most felnövő igazi szájbergeneráció droidjainak jön majd be, akik már eleve erre lesznek beprogramozva.
Ők már egy HEMI V-8-cal szerelt régi amerikai vas puszta látványától is sikítófrászt kapnak majd, és a világért sem engednék, hogy beindítsd nekik, hogy legalább a hangját hallgassák meg (ha pedig mégis, akkor nem értik, hogy mi ebben a hangban a szép vagy jó).

Nagyon más világ lesz ez.
Szeresse az ilyet az, akinek lombik volt az anyja és pipetta az apja.

V12 Power 2012.08.16. 20:50:56

Eleinte nagyon érdekes nézni, olyan mint valami sci-fi. És Monster mester jól keni neki, de úgy 3 perc után már rohadtul untam. Míg egy S1 öthengeresénél csak az zavar, hogy bő 10percig hallgathatom csak...

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.08.16. 20:51:23

Nem az a baj,szép ez a maga módján,a maga helyén.Viszont belekényszeríteni ezt a trolibuszos stílust a benzingőzbe már nem annyira jó dolog.És ez nem régimódi,vaskalapos hozzáállás,csak a cikkíró ezt a nézetet vallja és ezért ezt írta meg.
Én is ezen az állásponton vagyok egyébként,hogy a kettő közötti kontraszt óriási és az idézőjelbe vett "rossz irányba" haladunk ilyen téren (is).
Úgy hogy én személy szerint maradok a V6-V8-V12,boxer motorok és hasonló röfög,durrogó gépekre való recskázásnál. :)

CSÖRR-CSI££ 2012.08.16. 20:51:55

Az eddigi kommenteket látva úgy tűnik, itt nagy vagdalkozás lesz.
De én kinkább kihagyom, sziasztok

Ironpen 2012.08.16. 20:57:18

Na ja, kb. 120 éve ugyanígy agitáltak a belsőégésű motorok ellen is. Mindig vannak maradik. Én is élvezem a V8-as ordasságát, de nem törnék pálcát a fejlődés felett...

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.08.16. 20:59:01

Teljesen mindegy mi hajtja,ha csak bodzaszörp lesz az üzemanyag akkor bodzaszörppel hajtott autóval fognak vesenyezni.
Itt a versenyzés a lényeg.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2012.08.16. 20:59:27

Oké, hogy egy lehetséges jövő, legyen. De csak az utcán!
Én azt a világot nem szeretném megélni amikor pl a Nascar versenyeken nem ezt: www.youtube.com/watch?v=qyxvPiOqEiE
hallani hanem csak a villanymotor zümmögését.

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.08.16. 21:02:00

Nyilván kitiltani azért nem kell a versenypályáról az elektromos gépeket,az igaz.Viszont azért,mert újdonság,meg minden ne legyen kötelező szeretni és engedtessék meg,hogy ne jöjjön be az elektromos autózás. :)

Andrzei 2012.08.16. 21:06:19

Hmm, nekem mint villamosmérnöknek könnyeket csalt a szemembe. :) Tök jól kihallható a háttérből a frekiváltó sípolása. :) A világ megérett, hogy elfogadja a VILLANY hatalmát.

A.

Andrzei 2012.08.16. 21:18:41

Egyébként komolyra fordítva a szót, nem olyan a hangja, mint a V8-nak, de azért itt is hallani, hogy dolgozik a technika. Nem rossz ez szerintem, csak más... A lónyerítés után gondolom a V8 is furán hangzott a versenypályán.

Bambano 2012.08.16. 21:20:30

Olyan a hangja, mint a 4-6 villamosnak, és úgyis megy.
Ment legalább egyszer kilinccsel előre, vagy már ezen is harmonika ajtó van?

Szerintem nem a hanggal van a nagyobb baj, hanem hogy pályaverseny lett a relliből. Hogy mintha sínen menne, úgy veszi a kanyarokat, hogy semmi olyat nem látunk, mint amikor Vatanen kicsit rácsúszik a szakadékra, ahonnan padlógázzal négy kaparó kerék meg egy üvöltő motor, mintha 10 körömmel kapaszkodna, hozza vissza.

Na jó, a hanggal is baj van :)

jetimese 2012.08.16. 21:20:37

Kövezzetek meg, de nekem tetszik a hangja.

Béza Dániel 2012.08.16. 21:21:26

troli bazz...

videón még hagyján, de aki a pálya szélén áll az mit kap? Csicseregnek a madarak semmi nem utal arra hogy ez egy autóverseny, aztán felbukkan egy gyor valami, egy halk vinnyogás kiséretében, és huss, egy másodpperc múlva már ott sincs. Nem marad utána a jellegzetes versenyautószag, nem hallatszik ahogy a gép száguld tovább, semmi, állsz ott tovább a csendben.

Valaki írta előttem hogy az unokáinknak majd ez lesz a természetes. Hát sajnálom őket, mert ebből: www.youtube.com/watch?v=QtUEPwHnxmU&feature=related

nekik csak annyi marad hogy: csend, csend, csend, halk víííííí, csend, csend....

öt görög 2012.08.16. 21:26:11

rühellem az elektromos autónak még a gondolatát is
és rühellema zöldeket is, akik nácitempóban tudnak csak gondolkodni, és azt gondolják, az ember tud élvezetmentes életet is élni - lehet nekik a villanyautó egy elnyújtott ejakuláció, nekem nem az

Cifu78 2012.08.16. 21:36:23

A benzin (és gázolaj) imádók ugyanúgy világvégét sírnak, mint a múlt megidézői hajdan. Amikor össze-vissza elkezdték a vitorláshajókat kétségbeesetten fejleszteni, mert a gőzhajók által jelentett veszélyre valahogy válaszolni kellett... Mert hát az IGAZI hajó az, amit szél hajt. Születtek is acéltestú, acélárbocos über-klipperek. Ma a vitorlázás mégis megmaradt egyfajta úri sportnak. Időről időre jönnek a szél rásegítéses és újfajta vitorlás hajótervek, de csodák továbbra sincsenek. Előbb fognak a napelemes hajók elterjedni, mint újra a vitorlások.

Mikor a gázturbinás sugárhajtómű elkezdett terjedni, szabályos szakadárharcot folytattak a repülés egyes nagyjai, akik váltig állították, hogy a sugárhajtómű veszélyes, és különben sem ér fel a légcsavaros gépek hatékonyságával. Ma pedig ott tartunk, hogy a nagyobb légcsavaros gépeknél a légcsavart is gázturbinás erőforrás forgatja.

Hiába síkoltoznak elhalóan az Otto-motort félistenként tisztelők, előbb-utóbb óhatattlanul eljön az általuk elképzelhetettlen vég, és a versenyautóknál is lezajlik a generációváltás. A belsőégésű motorok ettől még veterán-versenyeken, nosztalgia-futamokon szépen megadják majd a rajongóknak azt, amit elvárnak, de a csúcsversenyeken ezek az autók már nem rúghatnak labdába.

Kérem szépen, a fejlődés kegyetlen. És nem a hang határozza meg, hogy ki milyen gyorsan megy...

CSÖRR-CSI££ 2012.08.16. 21:37:41

@Béza Dániel:

Pontosan erről van szó. Versenyautó hang nélkül -najó, halk vinnyogás- az köbö, mint lakodalom zene nélkül, pisálás fing nélkül, villámlás mennydörgés nélkül, aug. 20.-ai tüzijáték néma (hangtompítós :) rakétákkal... ááááh, felejtsük el.

caby (törölt) 2012.08.16. 21:37:55

Megnéztem,bődületes élmény!Meghallgattam katasztrófa!Nekem hangra egy villanytargonca.Apropó milyen érzés lehet ezt a sivítást hallgatni kb 100 km-en. :-( Borzalom. Egyébként a mélyebb brummogás nyugtatóbb is.Érzés nélküli, számora eléggé lehangoló akár így akár úgy.

Béza Dániel 2012.08.16. 21:40:18

@Andrzei: Abból ítélve, hogy az autó megjelenése után egy-két évtizeddel már igen komoly autó és motorversenyek voltak, amik óriási tömegeket vonzottak, nem hangzott olyan furcsán a benzinmotor hagja, valószínüleg pont az volt az egyik vonzerő, mert ha csak versengést akartak volna látni azt láthattak volna a lovin is.

Közúton az elektromos hajtáslánc híve vagyok (de nem az akkumlátorosoké), de versenypályán szerintem magát a lényeget ölik meg. Nemcsak a hang miatt, hanem az elektromos hajtás adta lehetőségek miatt is. Megvalósítható a tökéletres kipörgésgátló, a tökéletes nyomatékvektor szabályzás, a teljesen lineáris nyomatékgörbe, nem kell váltó, kuplung, megszűnik a motorbeállítás esetlegességessége, kompromisszumai... A mérnök megtervezi az ideális vilanymotort, az ideális vezérlőegységet, a versenyző meg ül és tekeri a kormányt, ennyi. Verseny helyett elég összehasonlítani a műszaki paramétereket, és kihirdetni a győztest.

winyettyu 2012.08.16. 21:51:24

szerintem semmi különbség nicns egy villanymotor, egy sornégy és egy V8 hangja között.. jó, más a hangszíne, de szerintem a brassói, rántott hús, és mondjuk a csirkepörkölt elvezeti értékei is ugyanúgy hasonlítanak egymásra, mint ezeknek a motoroknak a hangja.. nekem bejön, hogy most itt egy kis csirkepörkölt is volt a menün. az már más kérdés, hogy egy versenyen mennyire engedik össze a két hajtásláncot. de azért remélem, 1-2 éven belül legyőzi a villanyos hajtás a benzines verziót, mert az elektromos mobilitásnak nagy tolóerőt biztosítana.

H_M_CS 2012.08.16. 21:55:59

Nekem semmi bajom vele, egy kicsit dodzsemes. Szeretnék én ilyen erőt, ilyen tehetséggel így kezelni. A hang nekem se az igazi, de azért érezni a tomboló erőt. Ha erre haladunk, akkor el kell fogadni. Ha nem tetszik, akkor meg tessék ellene tenni. Lehet kövezni, szívesen aláállok...

caby (törölt) 2012.08.16. 21:56:41

@Cifu78: Nagy monológ volt bár értelmetlen.Meséld már el nekem a hű de tiszta akkumulátoros autóid mennyire szennyezik a földet ha már itt tartunk???Mit gondolsz az akku miből van? Mi az előállításkor létrejövő szennyező anyag?A szennyező anyagai mennyire lebonthatók?Ha nem tudod a választ akkor inkább maradj csendben.Mert ennél tovább már nem mentél ugye?A jó esetben 300 Km hatótávolság már igen jónak mondható,és egyben igen ritka is.Apropó ha el akarsz menni az igen szuper akkus autóddal pl Stuttgartba ami Budapesttől kb 900 Km akkor az mennyi nap is lesz?Igen nosztalgikus megszállni 300 Km-ként.Vagy az akkus autód árának a felét amit az akkucsomag tesz ki azt lecseréled valahol egy ki tudja ki akkuja,mennyit nyúzták stb???Másik kérdés,mit gondolsz az akkumulátor technika mennyi idő múlva éri el azt a szintet amit jelenleg a benzinesek tudnak?Ja igen a magas sugázási értékekről hallotál már amik a kocsikban létrejönnek?Bizony sterilizálják a férfiakat.Sokan szeretjük a benzines természetpusztító autóinkat és van aki tesz is azért,hogy ne szennyezzenek annyira.Ámbár a haladásnak is vannak korlátai méghozzá igen sok.Bár tudom nem érdekel de én azt gondolom ez vagy teljesen vagy félig de zsákutca.Más formájában,kiegészítve más technológiát stb...De jelen formáját tekintve 0. Még az élenjárót tekintve sem:
www.youtube.com/watch?v=3u1CYelplEc

Cifu78 2012.08.16. 21:57:09

@Béza Dániel: "A mérnök megtervezi az ideális vilanymotort, az ideális vezérlőegységet, a versenyző meg ül és tekeri a kormányt, ennyi."

A mostani Formula-1-re nem ezt lehet mondani a hősidőkhöz képest? Amikor még H-váltóval mentek, és a biztonsági övet még hírből se nagyon ismerték? Csak gondolj bele...

Ez is csak egy előrelépés a fejlődésben...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.16. 22:00:46

Szerintem nem a hang a baj. Nincs rázkódás, csúszkálás, küzdelem.
Gyorsabb, de sterilebb.
Ez a mai világ. :(

CSÖRR-CSI££ 2012.08.16. 22:03:46

@Cifu78: "Kérem szépen, a fejlődés kegyetlen."

Kegyetlen? A piac meg könyörtelen. Ki a franc fog kimenni egy rali- vagy driftversenyre, ahol halkan vinnyogó elektromos autók jaszkariznak? Talán néhány villamosmérnök és villamosvezető.
Azt mondod, nem a hang határozza meg, ki milyen gyorsan megy.

Nos ez körülbelül akkora baromság, mint az egyik utasomnak (taxi, 1991) az a "bölcselete", hogy: "A Trabantnál jobb autó nincs, csak drágább."

Az autóverseny legalább annyira a hangról is szól, mint a sebességről. Ezt pedig nem a számítógép előtt ülő elektro-nördök fogják megállapítani, hanem azok akik járnak is versenyekre, és tudják, hogy mi adja a sava-borsát ennek a dolognak.

H_M_CS 2012.08.16. 22:05:18

@Gergow:
Hát végigkínlódtam magamat a videódon, de engem rendesen felb@szott. Pont itt nem hallani semmit a motorok hangjából, csak a süvítés-puffogás megy ezerrel. Ne haragudj, de ez a videó rohadtul idegesítő. Ne érts félre, szeretem a Nascar versenyautók hangát, de ez a link kiborító.

Cifu78 2012.08.16. 22:05:45

@caby: Te mit néztél, a Cseh 2-őt, és most lefordították neked magyarra?

Ki a franc beszélt itt tiszta akkumulátorokról, meg tiszta energiáról? Én ugyan nem.

Ki a franc beszélt a mai akkumulátoros autókról? Én ugyan nem.

Aztán ha esetleg végig is olvastad, miről írtam, és sikerült felfogni (úgy tűnik elsőre nem ment, nehéz szöveg ám!), akkor ugorj neki még egyszer.

Ha esetleg másodjára se megy segítség nélkül, akkor elmondok majd még pár lehetőséget, ahol a *villanymotoros* autó életképes lehet, és nem tiszta akkumulátoros rendszer. Első szinten mondjuk például üzemanyagcella, második szinten például turbógenerátor-villany autó (ez merült fel a Jaguár CX-75 esetében, aztán dobták...).

Sok sikert a következő hozzászólásodhoz, mindannyian reméljük, hogy jobban sikerül, mint ez... :)

///A többiektől meg elnézést a hangnemért, csak ezt a troll-beszólást már nem engedem el, és a saját stílusában válaszra is méltattam...///

Cifu78 2012.08.16. 22:11:11

@CSÖRR-CSI££: Mai második befutó. Direkt leírtam, hogy ez még nem zárja ki azt, hogy legyenek belsőégésű-motoros nosztalgia versenyek. Aki a fülével akarja hallani, ahogy elhúz mellette egy eféle autó, az 50 év múlva is meg fogja találni a lehetőséget rá. Mert a piac ilyen.

Vitorláshajó-versenyek is vannak szép számmal, elég komolyak. De nem azok az igazi csúcskategóriák, és ezt senki sem vitatja el...

Az autóverseny a fejlődésről is szól, a fejlődés pedig jelen pillanatban eléggé masszívan a villanymotoros autók irányába mutat. Tehát a versenysport is felveszi szépen lassan ezt az irányt.

Aztán ki tudja, jön az anti-gravitáció, és akkor meg a villanymotorok sívitását fogják siratni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.16. 22:11:25

@CSÖRR-CSI££: A Q5-szerű szarokkal nem az a bajom, hogy hibrid, mert legyen, meg legyenek ilyen 1 literes turbómotorok, az csak jó... De ilyen feleslegesen nehéz, otromba szarok, ez lehangoló.

Béza Dániel 2012.08.16. 22:23:54

@Cifu78: Ami azt ileti nekem az f1 is túl steril, évek óta menis nézem.

Természetesen a benzinmotornál is sokmindent meghatároznak előre a paraméterek, de még ma, több mint egy évszázad fejlődés után sem tudunk tökéletes benzinmotort tervezni, mindig kell valami kompromisszumot kötni.

Ez az ami miatt nem sajnálom ha az utcai autókból kihalnak, vagy kapnak egy villanymotor társat a gyengéik kompenzlására.

De egy versenyautóban pont ez a tökéletlenség ad teret a versenyző tehetségének, és ez visz izgalmat a versenybe. Az egyik gép erősebb felül, de jobban eszi a gumit, és kanyarban figyelni kell hogy egy bizonyos fordulat alá ne menjen mert elfogy az erő, a másik jobban húz ki a kanyarból, de egyenesben elfogy az erő, stb...

szerintem ez fog elveszni a villanyversenyautóknál.

Cifu78 2012.08.16. 22:44:11

@Béza Dániel: Gondolhatod, hogy nekem se nagy kedvencem, amit ma Formula-1-nek nyomnak le a torkunkon (én Mansell és Prost rajongó voltam :P). :)

Ahogy tökéletes Otto-motort se tudunk csinálni, úgy tökéletes villanyautót se tudunk csinálni. Viszont teljesen új lehetőségek adódnak, és egy jó alkalom arra, hogy megreformálja magát a versenysport.

A Formula-1 is lehetne sokkal kevésbé gyártó függő, és sokkal jobban pilóta függő. Ebben az a szomorú, hogy két ellentétes dolog "harcol" egymással. Ha tisztán a pilóta tehetségére vagy kíváncsi, akkor márkakupáka (ill. hasonló jellegű) versenyek kellenének. Azonos autókkal és gumikkal mindenki, és akkor kijöhet a pilóta tudása.

Arra is meg van (lesz) a lehetőség, hogy egy villanyautó-versenyen a pilóta és a csapat mérnökeinek tudása megfelelő arányban legyen szükséges a győzelemre. Ez csak a szabályozás kérdése, az pedig ma is ott van a versenyeken, és a jövőben is ott lesz majd.

eszkütyü 2012.08.16. 23:02:55

Most komolyan, 110 éve egy köcsögben fel-le kóválygó bögre lökdös egy kurblit. Már évtizedekkel ezelőtt el kellett volna felejteni. Szerintem az Otto-motorhoz mára már csak érzelmi okokból ragaszkodunk. Jobb, ha szokjuk az újat, a fejlődést nem lehet megállítani. A benzinmotor meg majd megmarad extrém sportnak, mint a díjugratás vagy a búvárkodás.

Vogelthal 2012.08.16. 23:03:44

Nem olyan rossz a villanyautó hangja. Minden pillanatban azt vártam, hogy mikor hajtja végre a hipertérugrást :)

delmarco 2012.08.16. 23:31:04

Akinek ez tetszik az beteg, es az unokakhoz meg annyit hogy max csak a vidokon meg a nagypapaktol fogjak visszahallani anno mekkora elmeny volt egy igazi autoverseny meg rallyhangualt a szagok a versenybenzin az egett olaj ez a feeling amit semmilyen amper meg volt nem potolhat... en inkabb majd alkohollal hajtott autot veszek akkor is.

Gondoljunk csak egy igazan porgos Ferrarira, Lamborginire vagy ami elerhetobb egy 8500 elporgo Hondara :) sportmotorokrol nem is beszelve amit 6km is tisztan hallasz!!

Ha elviszel egy lanyt egy sportautoval attol fog nedvesedni nem a villanyauto columboktol (toltes)

dukeekud. 2012.08.16. 23:45:44

Hát pedig a légszennyezés mellett a zajszennyezés a másik fő ok, amiért be kellene tiltani a belsőégésű motorral hajtott gépjárműveket. Undorító ocsmány hangjuk van, be kell zúzni mindegyiket.

Bambano 2012.08.16. 23:48:36

@dukeekud.: az én autómnak pl. átlag sebességeknél semmi hangja sincs.

ez a rezsó meg totál olyan, mint a szójafasírt... igazi pasik véres húst marcangolnak :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.16. 23:53:27

en akkora tulok vagyok hogy kb 2-3masodpercig azt hittem nem jo a hangszoro es csak sivitas jon :D:D:D aztan leesett hogy EZ AZ. :D

ja, most kicsit sirhatnekom van de hat en abban remenykedek hogy amig elek nagy fordulat nem lesz a versenypalyakon ilyen teren.

videki gyerek 2012.08.16. 23:55:01

Az elektromosnak tok jo hangja van, modernseget, erot sugaroz. A masik meg olyan mint valami 100 eves kavedaralo, ami minden pillanatban darabokra eshet. Nem kene mar eroltetni, ezeket az elavult gozgepeket.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.16. 23:56:26

"Szerintem az Otto-motorhoz mára már csak érzelmi okokból ragaszkodunk. Jobb, ha szokjuk az újat, a fejlődést nem lehet megállítani"

lemasoltad Tesla szavait 1926-bol?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.16. 23:57:37

@videki gyerek: @dukeekud.: @eszkütyü:

ti veletlenul keveredtetek ide? ha titeket irrital az otto motor miert nezelodtok egy ilyen oldalon?

Bambano 2012.08.17. 00:01:01

@videki gyerek: gondolom nem ültél még a pesti orosz trolikon :)

Cifu78 2012.08.17. 00:01:05

@delmarco: "Ha elviszel egy lanyt egy sportautoval attol fog nedvesedni nem a villanyauto columboktol"

Ha a hangtól nedvesedne, akkor egy repedt dobú Skoda 120-astól is beindulna, nem kellene ide sportautó... :P

CSÖRR-CSI££ 2012.08.17. 00:09:07

@Cifu78: "Mai második befutó."

Durva volt a stílus, tudom, ezért bocs, de a nosztalgiaverseny benzines autókkal, kontra júzsual villanyautó-verseny, ez szerintem eléggé abszurd, mint ahogyan az általad említett vitorlás versenyzés példájánál sem fejtetted ki, hogy ott voltaképpen mi a modern "csúcsverseny", ami a hajózás evolúciójában a vitorlásokat leváltotta, amihez képest egy balatoni Kékszalag, vagy akár a földkerülő Vendée Globe vitorlásverseny résztvevői "nem rúghatnak labdába."

Ha nem voltam elég érthető, idézlek: "a versenyautóknál is lezajlik a generációváltás. A belsőégésű motorok ettől még veterán-versenyeken, nosztalgia-futamokon szépen megadják majd a rajongóknak azt, amit elvárnak, de a csúcsversenyeken ezek az autók már nem rúghatnak labdába.

Ha egy kicsit utánagondolnál, rájönnél, hogy kevered a szezont a fazonnal, meg a filozófiát a viziló fiával, és az almát hasonlítod össze a körtével.
Ha a versenysportokban minden az általad leírt logika szerint menne, akkor ma már nem létezne lósport sem, hiszen az utakon a lovaskocsikat már leváltotta a modernebb technika, vagyis az autó. Sőt íjászat sem lenne, meg vívás, hiszen ezek az eszközök "nem rúghatnak labdába" egy kalasnyikov ellen, nemde?
Úgyhogy szerintem "Hagyjuk Ibolykát!"
A futurológia népszerű tudomány ma is, de attól még nem lesz valaki Jules Verne, hogy a jövőről folytat rögeszemecserét.

Rocko- 2012.08.17. 00:09:40

@winyettyu: "szerintem semmi különbség nicns egy villanymotor, egy sornégy és egy V8 hangja között."
az baj.

Rocko- 2012.08.17. 00:11:09

@eszkütyü: "Most komolyan, 110 éve egy köcsögben fel-le kóválygó bögre lökdös egy kurblit."
nyugodtan tájékozódj a világban, hidd el, nem fog fájni.
a butaság annál inkább.

Typoon 2012.08.17. 00:15:20

www.youtube.com/watch?v=vSOmHc8Dd7k&feature=related
Hát hangot levéve nem az igazi a videó, na de feltekerve....

Cifu78 2012.08.17. 00:34:36

@CSÖRR-CSI££: "urva volt a stílus, tudom, ezért bocs,"

Semmi gond, én is úgy válaszoltam, azért meg én bocs. :D

"mi a hajózás evolúciójában a vitorlásokat leváltotta, amihez képest egy balatoni Kékszalag, vagy akár a földkerülő Vendée Globe vitorlásverseny résztvevői "nem rúghatnak labdába.""

Igen, de ez ugyanúgy egy vitorlásrajongó tábort érdekel igazán. Nézz meg egy motorcsónak versenyt, sokkal több nézőt és érdeklődöt vonz...

"Sőt íjászat sem lenne, meg vívás, hiszen ezek az eszközök "nem rúghatnak labdába" egy kalasnyikov ellen, nemde? "

Erre tudok példát mondani. Egy barátom szerzett egy TAC-15-öst (egy csúcstechnológiás számszeríj, a méregdrága fajtából), elhozta a lőtérre, kipróbáltuk milyen... Szeret íjjászkodni, és tényleg hangulat... De aztán jött a CZ-75 meg a Taurus 6" SS, és a lőlapon a lyukak száma drasztikus szaporodásnak esett.

"Ha a versenysportokban minden az általad leírt logika szerint menne..."

Pont ezt mondom. Nem arról szól a versenysport, hogy szépen csapassa a gépet az emberke. Ha ez lenne a cél, akkor a Formula-1 autókon se lenne blokkolásgátló meg kipörgésgátló.

"A futurológia népszerű tudomány ma is, de attól még nem lesz valaki Jules Verne, hogy a jövőről folytat rögeszemecserét. "

Pardon, a poszt odafent pont erről szól. A (várható) jövőről folytat rögeszmecserét... :)

kozlekedo 2012.08.17. 00:44:09

A villanymeghajtásban még rengeteg fejlesztési lehetőség van, a következő pár évben durván gyorsulnak majd. Aláznak majd rendesen.
Szeretni lehet a belsőégésű motorokat, de ezért leszólni a villanyt?

videki gyerek 2012.08.17. 01:00:28

@visszakettopadlogaz:
Az ember rakatint egy index hirre, es itt van. Me mi ez itt, valami titkos szekta, amirol csak a beavatottak tudhatnak ?

stig 2012.08.17. 01:03:08

Szerintem is azzal van baj, hogy a mostani felvételen sinautósan megy a villanyautó, míg Vatanen Peugeot-ja a nem leaszfaltozott útnak köszönhetően, és gondolom a semmi elektronika miatt is megy össze vissza, vagyis azt az autót Vatanen VEZETTE.

A bevezetőben hamár Mouton akkor már Röhrl is "megérdemli" hogy meg legyen említve mint aki elindult...

A felfutás 1989-es és nem 90-es, gondolom ezt abból, hogy a film végén ott van az 1989-es dátum...

Amúgy sor5, ami egyedülálló, felülmúlhatatlan, hátborzongató hangot produkál az igazi szerintem.

De hogy mit hoz a jövő, az egy nagy kérdőjel.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.17. 01:36:49

@videki gyerek: eltaltad. supertitkossak vagyunk,de beveszunk teged is ha nekem elkuldesz 1 lada sort. ( ha nem akarsz belepni akkor kettot )

nem tudtam hogy az indexrol lehet idejonni - bar igy mar vilagos miert van annyi negativ hozzaszolo.

olyan mintha egy hat hatsoajtos bejaratu titkos vegetarianus etlap osszeallito bandanak az ablakon at beszolnanak az utcarol hogy "jo a hus faszfajek" vagy ilyesim

Pepejoe 2012.08.17. 01:38:03

Ez a Vatanen azért elég szemellenzős, megmondom őszintén...:D
A száguldásának volt egy áldozata is 2.50 körül és meg sem állt...:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.17. 01:41:35

@stig: audi 2.2turbo ( alias audi 5000 volt errefele ) hihetetlen auto volt. elso kocsim volt itt - mondjuk akkor mar ciki szamban ment de valami iszonyu jo eroben volt... es az a hang.... mondjuk v8 a kiraly de az nagyon szolt, szerettem nagyon. Sokan nem hittek el hogy csak ketezerketszaz kobcentis.

delmarco 2012.08.17. 02:16:40

Erdekes, hogy csak az autosportrol volt szo, nem pedig a hetkoznapi kozlekedesrol, erdekes hogy sokan meg a jovo kozlekedeserol magyaraznak, az, hogy a villanyauto jovoje elindul nem kerdes, na de kutyanak se kell...
Nemetorszagban ahhol a legobb autot adjak el Europaszerte, meg a zold gondolkodasu nemeteknek sem kell pedig ott tetemes adokedvezmeny jar a "zold" kozlekedesert.

totalcar.hu/magazin/hirek/2012/08/12/nem_izgatja_a_nemeteket_a_villanyauto/

Akkor mirol is beszelunk meg egy 30 ev mire lesz ebbol valami, hol van egyaltlan egy toltoalomas villanyautohoz?
Meg egyet sem lattam, vagy csak jol el van dugva.
Ez az egesz meg teljesen gyerekcipobe jar, kezdetleges gyenge aksik amig alig birnak par oranal tobbet, ha meg kimesz az autopalyara es temposan kozlekedsz ott dekkolhatsz ha talasz toltoallomast 1 orat minimum mire tovabbalhatsz, mert ures mar megint az aksid.

NEXUS6 2012.08.17. 02:52:28

A magam részéről imádom a technikai újdonságokat. (Én meg mondjuk pont ezért nem nézem az F1-et, mert lassan egy akciós fapados Swift-ben is több technikai újdonság van, mint az F1-es kocsikba engednek. A nagyarcú pilóták meg nem érdekelnek, ne csináljanak szappanoperát már ebből is, üljön be volánozzon az a dolga, nem az hogy jólmutasson a kamera előtt.)
A két video ég és föld. Az első sokkal művészibb is persze, nem olyan youtube-os, innen is jönnek a nézőben emócionális különbségek, de ennek én nem tulajdonítanék túl nagy jelentőséget.

Drukkolok a villanykocsiknak is valamennyire, még versenykocsinak is el tudom képzelni. Szal nekem érdekes volt a második video is, de talán az a gond, hogy ez a technológia még nem találta meg a maga helyét. Kb olyan, mint valami 20 szd eleji film, amikor a lovat meg az autót indították egy pályán.
Majd amikor a villanyok megtalálják a maguk távját, pályáját, kihívását és nem a pöfögőket akarják legyőzni, amikor a túlhevülő villanymotorok, akksik, az amperszag fogja az embereket felizgatni a depóban az lesz a köv aranykor. De ez még odébb van.

Egyelőre örüljünk a mi kis bűzös, röfögő játékszereinknek.
Én pl. most rendeltem hengerenkénti leömlőt az enyémhez.
:)

Sákif za morro? 2012.08.17. 05:56:11

En is a 405 T16-ra szavaznek keremszepen. Azert az komolyabb. Megneznem az elektromos autoval cicazo urat, mit produkalna az eredeti korulmenyek kozott.

OFF: A villanyauto rajongok zome nem csak azt nem veszi figyelembe, hogy az elektromos autok eloallitasa, uzememben tartasa mennyire kornyezetszennyezo, de azzal sem szamol, hogy az akkuk toltese is mi kart tesz a kornyezetben. Olyan sok zold eromu nincs, es egy darabig nem is lesz, ami kiszolgalna a sok elektromos auto toltesi igenyet. (Foleg kinaban, ahol jocskan van meg szentuzelesu eromu.)

Eeeesss akkor meg nem vizsgaltuk azt, hogy a vilagpiacot mennyire boritana fel, ha megemelkedne az akkumulatorokhoz szukseges kulonleges anyagok irant a kereslet (aminek 9x%-at Kina birtokolja) es esetleg csokkenne az olaj iranti kereslet.
ON

harpi2 2012.08.17. 06:04:03

A második videó ha csak a hangot hallgatom nekem teljesen metró hangulatot kölcsönöz!Már csak a bemondó hangja hiányzi: Deák tér következik!!

wattafilling 2012.08.17. 06:56:09

Nahát. Slotcar, ez jó!

Ennek: youtu.be/uRpxhlX4Ga0 legalább van valamiféle kipuffogója... 8-)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.08.17. 07:16:11

szerintem is, olyan a hangja akár egy dodgemnek :D de ettől függetlenül miért lenne ez rosszabb, mint a mostani motordübörgések, amikor odakeni neki valaki 240-el, egyszerűen nem ezt szoktuk meg, de majd a jövő nemzedéke már ezt fogja természetesnek tartani

a kedves író úr meg ne féljen, hogy ez lesz a jövő, mert ő azt már nem fogja megérni, hogy ilyenek szaladgáljanak hazánkban

mindennickmárfoglalt 2012.08.17. 07:37:54

Elöttem szólők nyomán:
Hát végülis az első videjó azé kurvajó, merhátugye könnyebben azonosulok vele, mint kis senkiházi a tákolt verdámmal a poros versenyre benevezek párezeré, és ha nem is nyerem meg, este sörözés után megdönthetek egy ifjú bigét aki benedvesedett a bátorságomtól. A második videjó meg azé gáz, mert beültettek egy japán bácsit egy ürrepülőgépbe olyanok, akik engem sose fognak odaengedni, hogy ezt kipróbáljam, és nem tudom beleélni magam. Na mindegy. Hááááá.
Amúgy:
A villanymotor nem lesz ám hegerfejes! Hááá!
Nem megy tönkre az adagoló, sem a kuplung.
Visszanyerhető a lassítási energia.
A belsőégésű motor hatásfoka kb. 30% míg a villanymotoré kb. 80 - 90%.
Én is imádom persze amikor berreg mint a rosseb, de hová is tettem az asztmapipámat?

bucbuc 2012.08.17. 07:41:33

A csúszkálás hiányzik nektek, gyíkok. Ha lett volna benne, mindjárt több elégedettséget adó érzést kapcsol be az agyatok és máris jobban szeretitek ezt a fajta visítást.
Gondolom azt azért felfogjátok, hogy a másik féle hangot is ezért "szeretitek".

Robotok vagytok. Pavlov a keresztapátok.

mindennickmárfoglalt 2012.08.17. 07:42:30

@Vérfürdő Bill:
Annyira fogom sajnálni az olajspekulánsokat! Máris sírok.
Még a végén összeomlik az usa gazdasága. Jajj szegények.
Ó, és azok a dubaji kurvapecérek nem tudják majd tankolni a fehér ferrárit. jajj.

Atomot nekik!

protézisesh 2012.08.17. 08:17:30

@öt görög: "rühellema zöldeket is, akik nácitempóban tudnak csak gondolkodni, és azt gondolják, az ember tud élvezetmentes életet is élni - lehet nekik a villanyautó egy elnyújtott ejakuláció, nekem nem az"

ez nagyon jó meglátás!

Tegyenek egyenes fogazású váltót bele, aztán lesz vinnyogás. :)

protézisesh 2012.08.17. 08:30:28

@dukeekud.: "Hát pedig a légszennyezés mellett a zajszennyezés a másik fő ok, amiért be kellene tiltani a belsőégésű motorral hajtott gépjárműveket. Undorító ocsmány hangjuk van, be kell zúzni mindegyiket."

Azért nagy szerencse, hoyg te ilyen hozzáállással egy autós oldalra jársz kommentelni. Mellesleg ha kiállsz egy tetszőleges országút mellé, akkor az ott elhaladó autók zajának kb 60%a a kerekek GÖRDÜLÉSI zaja, 30% a karosszérián keletkező SZÉLZAJ és csak a fennmaradó max 10% a motor/erőátvitel zaja. Namost ha benzin helyett villanyautód van, akkor az nem gurul? Nincs légellenállása?!

vagy az a sok ferrari, lambo és hemicuda zavar, ami a házatok előtt randalírozik minden nap?

protézisesh 2012.08.17. 08:33:39

@Typoon: csúnyán lebeg az a hátsó szárny oldalra azon a mercin... :)

Typoon 2012.08.17. 08:42:25

@protézisesh: Na de a hang az nem éppen villanyautós. ;)

eszkütyü 2012.08.17. 08:45:30

@Rocko-: Tégy okossá, Mester! Két eshetőség van: Vagy félreértesz, vagy reflexből bunkózol.

Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2012.08.17. 08:50:16

Nem azért szeretik egyesek a benzinmotor dübörgését, mert az olyan jó. Ha tényleg jó lenne hallgatni, akkor kiadnák CD-n és ezt nyomnák a dizsiben és a rádióban. De hát valójában egyáltalán nem jó - ám a hang egyesekben pszichésen összefonódott az autó látványával, a benzinszaggal, a lóerőkkel, és ettől érezzük azt is jónak. Pedig valójában nem az.
Ha majd szépen kihalnak azok az emberek, akiknél a hangos gurgulázó üvöltés azonos a gyorsan száguldással, akkor majd szépen átállunk a villanymotorok hangjának fétisére. És akkor majd arról születnek cikkek, hogy "az új vecsagenerátoros meghajtás megöli a verseny szellemét, mert nem lehet hallani benne a kettős tekercselésű négykommutátoros osztott inverteres villanymoci kellemes vinnyogását".

evsp 2012.08.17. 09:17:52

Érdekes, hogy mindenkinek a motor hangja hiányzik... Van akinek a közúton is. Ezen utóbbiaknak üzenném, hogy költözzenek egy csendes, de jó aszfalttal rendelkező utcába, és nyár éjszakánként nyitott ablak mellett örüljenek az óránként arra járó motorosoknak, vagy a koppány-kipufogós ladáknak! Ha valaki igazán kíváncsi mi a különbség a sornégy és a villanymotor hangja között, az látogasson el a hétvégén Győrbe: fshungary.hu/schedule-2012

Rocko- 2012.08.17. 09:22:50

@eszkütyü: nehéz félreérteni azt, hogy nem hallottál a wankel-, dízel-, csillag, H-, hidrogén- vagy gömbmotorról. és nem vagyok mester, szimplán nem szarozok le valamit, ha nem értek hozzá. ahogyan te.

Schütii 2012.08.17. 09:25:54

Egyébként mitől van egy villanymotornak hangja? Az áramló elektronok hangosak? Vagy csak a fogaskerékhajtás zajai jönnek ki egy "néma" villanymotor mellett? De komolyan?!
Más. Nincs valami info arról hogy hogyan töltötték fel a futam előtt az akksit? Esetleg benzinmotoros aggregátorról?

stig 2012.08.17. 09:26:29

@visszakettopadlogaz: tudom, hogy a 100-as volt ott az 5000-es, és a 80-as a 4000-es, kicsit módosítva a lökhárítóknál elsősorban.
Szerintem érdems lenne, lett volna megtartani.

Én is életben tartom hasonló motorú és korú autómat, de hallani csak akkor hallom, és állok földbegyökerezett lábbal amkor a szerelő behajt vele a kapun vagy kihozza:-)

Szóval nekem marad a sor 5, és utána a V8.

tattoo1 2012.08.17. 10:03:13

a villanymotor környezet barátabb,mint a benzines,mert nem szennyezi a levegőt...de azt meg tudja vki mondani,ha minden autó villamos lesz,mi lesz a sok kidobott akkuval....majd eltemetik és az belülről bomlassza a földet...de azt senki nem latja:D

Bravooo 2012.08.17. 10:11:11

Tudom, elcsépelt reklám, de kicsit passzol a témához:
www.youtube.com/watch?v=Nn__9hLJKAk
Egyébként ha már a hangnál és a jövőnél tartunk, ezt tessék emészteni, ez a közeljövő:
www.youtube.com/watch?v=lY18TEJ8zBw
Amúgy jó így hallgatni az autókat videón, állítható hangerővel, de élőben a Ringen igen hamar meg tud fájdulni az ember feje a nyitott kipufogós versenyautók fülsüketítő üvöltésétől. Szóval tessék felhangosítani úgy, hogy az már fájjon! Akkor lesz igazán "élethű".
Persze nyilván ez is olyan mint a mozi: az nyújtja az élményt hogy jó hangos, és elnyomja a többi mozizó popcornos zacskójának csörgését. :)
Persze nem annak, akinek a háza előtt a nyitott ablaknál elmegy egy koppány kipufogós tuningvacak, vagy egy hangtompító nélküli Harley húzza neki, esetleg egy kis p*csköszörű robogó nyélgázon, gyök kettővel.
Egyébként lassan már a Porschékban is bödönnel keltik az áhított hang illúzióját. Na ez a jövő kéremszépen, tessék emészteni...

Rocko- 2012.08.17. 10:14:44

@protézisesh: innen ismerkszik meg a sötétzöld.
böfögés megy, gondolkodás nem.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.08.17. 10:17:51

@Schütii: Szerintem maga a motor zümmög, de hogy miért azt nem tudom. A távvezeték is pörcög valamiért.

w a s d 2012.08.17. 10:40:37

Ha lehet, én is a belsőégésű motorban elégetett hidrogénre szavazok. Még ha a hidrogénes rx-8 kétszer annyit fogyaszt is belőle, mint az üzemanyagcellás Honda FCX.

@CSÖRR-CSI££: "Nos ez körülbelül akkora baromság, mint az egyik utasomnak (taxi, 1991) az a "bölcselete", hogy: "A Trabantnál jobb autó nincs, csak drágább.""

Végülis bizonyos szempontok szerint nincs is jobb autó nála.:D

@mindennickmárfoglalt: "Annyira fogom sajnálni az olajspekulánsokat! Máris sírok.
Még a végén összeomlik az usa gazdasága. Jajj szegények."

Majd amikor a kicsi kínai hajt ki mindenkit valami AK- másolattal a kezében rizst kapálni, akkor majd sajnálhatjuk az USA bukását.

@Vérfürdő Bill: "Megneznem az elektromos autoval cicazo urat, mit produkalna az eredeti korulmenyek kozott."

Ez valószínűleg ő:

www.youtube.com/watch?v=eOlSk-RrBlg

@Schütii: Gondolom, a forgórész csapágyazása is hozzáad a hanghoz.

Rocko- 2012.08.17. 11:02:57

@stig: "Szóval nekem marad a sor 5, és utána a V8."
;)

Provokat Úr 2012.08.17. 11:15:22

Nekem jobban tetszik a villanyautó hangja. Biztos szentségtörés, de szerintem az a jobb.

kp2 2012.08.17. 11:45:17

Szerintem sincs baj a villanyhanggal, sokkal inkabb a murva hianya okozza azt hogy igy mar nem tunik olyan istenkisertesnek a verseny.
A betontol olyan palyaverseny feelingje lett a dolognak, a vadsag es szabadsag feelingje tunik el vele. Szerintem.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.08.17. 12:27:37

Az aszfalt a ludas. A villanyhangot meg lehet szokni.

2-More 2012.08.17. 12:27:47

Nekem sincs bajom a hangjával, sőt, még valami perverz módon tetszik is az a visitás. Az hogy Vatanen a 405 T16al, vagy a Röhl meg Mouton az S1el mit művelt, az más tészta, ahogy az is hogy az Escudo előtt amivel Tajima ment, a Cultus Pikes Peak ( 2x 1,6 turbo), megint más. Eleve 20, lassan 30 éves vasakat ÉS körülményeket nem lehet a maihoz mérni, meg a pilótákat se.

Amellett, villanyautó és a környezetvédelem, a sok sötétzöld környezetnácinak tudom ajánlani az alábbi témákat: lokális CO kibocsájtás, érdemes pl kinát megnézni, hogy mitől fekete a himalája lassan, és társai.

Halló, a villanyt nem csak tárolni, elő is köll állitani. És amióta atomenergia az pfujj, találd ki miből. Bizony, nem szélből meg napból, meg vizből, mert az egy teljesen fasza dolog, csak látványpékség. És bizony egy fornetti se tudna ellátni egy 500 férőhelyes üzemi konyhát. Evvan.

Mellesleg, csendben jegyzem meg, hogy a hidrogént se vizbontással állitják elő nagyüzemben, mert istentelenül energiaigényes, hanem szénhidrogénekből. Az már csak a finom ráadás, hogy a sok okostóbiás azt nem számolja bele, ha vizet bontasz, az oké hogy 2 rész hidrogént ad ki, és az egy rész oxigénnel mi is lesz? Kiengeded a szabadba? Mit is csinál az oxigén? Főleg fejlett szervezetekkel, amik évmilliók alatt alkalmazkodtak a levegő 20-egykét százalékos oxigénszintjéhez?

Amig nincs értelmes mennyiségben ÉS alacsony környezetterhelés mellett megtermelhető ÉS olcsó energia, addig értelmetlen nagy mennyiségben elektromos bármivel tervezni. És a jelenlegi megoldások közül ilyet egyik se tud, jóesetben max kettőt. A legtöbb megújuló meg még egyet se.

Az már csak a finom ráadás, de érdemes megemliteni, megintcsak a sötétzöldeknek: olajipar pfujj? Hát azt a vegyipar, az mire épül? Mennyei mannára? És a repülőgép, és a dizelmozdony, és a hajó, az mivel megy? Vagy akkor vissza a fára egymást kurkászni, mert az aztán csak a környezetkimélő? És akkor a tetvekkel mi lesz?

Schütii 2012.08.17. 13:52:17

@w a s d: Ha egy csapágy hangot ad, akkor ott általában baj van.

evsp 2012.08.17. 14:58:06

@2-More: Pont a végén adtad meg a választ a zöld dilemmára: Azért kell minél előbb áttérni alternatív energiákat használó közlekedésre, mert a kőolajat és származékait másra is fel lehet használni. Most én nem a vegyipart emelném ki, hanem pl a gyógyszeripart. Vagy pl pont a repülést.
Nem néztem utána, de a személyi közlekedésben elfogyasztott benzin, gázolaj 80%-át valószínűleg napi 150km-nél kevesebbet közlekedő járművek fogyasztják el. Ezt minél előbb váltja fel a nem kőolaj alapú közlekedés, annál több idő marad a repülés, gyógyszergyártás stb problémájának megoldására.

Amit az oxigénről írtál, az meg úgy ahogy van baromság: Mitől dúsulna fel a légkörben az oxigén?

Georg1979 2012.08.17. 15:31:22

Szerintem az aszfalt többet ront az élményen, mint a villanymotor.

Abban pedig szerintem egyet érthetünk, hogy szegény Vatanen nem a film kedvéért vezette úgy az autót, ahogy. Hanem mert ennyire nehéz volt úton tartani azt a szörnyeteget. Minden elismerésem az övé, hogy úton maradt a géppel. Félelmetes masinák voltak azok, s többek között valóban a hangjuk miatt is imádták a nézők az út mentén. De bitang nehéz volt őket vezetni.

Minden változik. Van akinek a '70-es évek Rock zenéje hiányzik. Van akinek a '80-as évek Turbo szörnyei (F1, Rally). Attól még, hogy nem kell birkózni egy autóval, s nincs durva hangja, lehet jót versenyezni. Nekem speciel kifejezetten tetszett az idei és a tavalyi Le Mans is. Pedig azok az Audik sem a hangjukról híresek.

Georg1979 2012.08.17. 15:45:05

Meg azt se feledjétek, hogy ha murva lenne, se úgy menne a villanyautó, mint Vatanen a filmen. A villanyautóban van seb.váltó egyáltalán? De mindegy is, mert a lényeg, hogy annyira egyenletes a nyomatékleadása, hogy sebességváltásnál nem törne ki úgy az autó, mint Vatanen alatt. Szerencsétlen finn egész film alatt alatt azzal küszködött, hogy úton tartsa az autót. Az már szinte csak melléktermék, hogy a végén meg is nyerte a futamot. De a lényeg, hogy a kettőt nem lehet összehasonlítani.

Georg1979 2012.08.17. 15:59:30

@evsp: Nagyon nehéz ám itt tudni a tutit. Mert komoly érdekek húzódnak a háttérben. Én egy dokumentumfilmben láttam, hogy egy repülő mekkora szennyezést végez, s ráadásul ott fent ez még pusztítóbb. Mennyi repülő is van az égen? Rengeteg. Csak hát a globalizáció elengedhetetlen része a repülés. Azt csesztetni nem lehet, mert repülni kell. Így maradnak a nyomi kis civilek a magántulajdonban levő autóikkal. S a sok duma, hogy tedd le, mert szennyezel, biciklizhetnél is helyette. Nyilván a sok autó, de főleg a sok rosszul karban tartott autó és teherautó sokat nyom a latba. De ma már ott tartunk, hogy tehénből is sok van a Földön, mert túl sokat finganak. Érdekek húzódnak minden mögött, s ezt nagyban játszák a srácok ott fent, a felső 10000. Úgyhogy elmélkedni lehet róla, de úgyse mi döntjük majd el, hogy mivel közlekedünk majd 1-2 vagy 10-20 év múlva.
Ha meg nagyon szőrt akar hasogatni az ember, akkor a bicajhoz is energia kell, hogy előállítsák, tehát ennyi erővel az is környezetszennyező, mint minden más ipari tevékenység.
Marad a gyaloglás. De tán 3-szor annyian vagyunk a Földön, mint 120 évvel ez előtt? Az annyit jelent, hogy akkorhoz képest 3szoros a fing mennyiség is, azaz mi magunk is jobban terheljük a környezetet. Kár ezt ragozni. Ilyen világban élünk és kész. Régen a járványok, meg a fertőzések pusztítottak, ma az ipar meg a motorizáció.

Z o z ó 2012.08.17. 16:36:34

küldjetek el ahova akartok , de nekem ez nagyon tetszett:)

Mondjuk szerintem utcán bőven ellennénk Opel Ampera félékkel (legalábbis én),kár "közlekedésre" pazarolni a benzint.És akkor maradna bőven a versenypályai szörnyeknek:)Meg a bozótharcos Imprezásoknak:)

redriot77 2012.08.17. 19:39:09

Ha a Tajima videónak csak a hangját hallanám azt hinném hogy a targoncás Csabika ökörködött egyet műszak végén a Baumax raktárban és feltette a jútyúbíra.

Lehet hogy villanyautókkal is izgalmas versenyeket lehet futni, lehet hogy azoknak a vezetéséhez is ugyanolyan profinak kell lenni, de valahogy steril az egész.

Lehet csak növényi eredetű táplálékot fogyasztani, lehet szintetizátorral és samplerekkel zenét csinálni, és persze villanyautóval is lehet versenyezni, de én leragadtam a húsevésnél, a heavy metalnál, és ezeknél:

www.youtube.com/watch?v=v3fUOa5H7vY&feature=plcp

www.youtube.com/watch?v=tGzBVPLG8xk&feature=plcp

www.youtube.com/watch?v=tGzBVPLG8xk&feature=plcp

NperA 2012.08.17. 20:09:13

@2-More:

Ez a hozzászólás annyira patent, hogy gyakorlatilag automatice be lehetne rakni dukeekud összes hozzszólása mögé :-)

Szegény majdnem akkora gyökér, mint HSD, csak ő a Kerékagyról téved be állandóan :-)

dennisthemenace 2012.08.17. 21:25:44

@Cifu78: Inkább nedvesedjen a nyelvemtol...

scupra 2012.08.17. 22:32:06

@Cifu78:

"Pont ezt mondom. Nem arról szól a versenysport, hogy szépen csapassa a gépet az emberke. Ha ez lenne a cél, akkor a Formula-1 autókon se lenne blokkolásgátló meg kipörgésgátló."

Nincs bennük...

HSD 2012.08.18. 11:54:19

@eszkütyü: Csak 1 lehetőség van az ő esetében, a második.

HSD 2012.08.18. 11:56:07

@NperA: Látom még mindig nem heverted ki minden idők legnagyobb pofáraesését. :) Ízlelgesd csak, sokáig veled marad ez az érzés! LOL! :)

HSD 2012.08.18. 12:23:37

@2-More: Nem neked sötétbarna nácinak írom ezeket, mert nyilvánvalóan képtelen vagy felfogni még annak az agyatlanságát is amit ide behánytál nemhogy a cáflolatot mint NperA cellatársad LOL! :), de mások számára jó leszel egy röhögésre. :)

"lokális CO kibocsájtás, érdemes pl kinát megnézni, hogy mitől fekete a himalája lassan, és társai."

CO kibocsájtás amitől fekete a himalája? LOL! :) Te hányszor buktál kémiából? Vagy nem is jártál ilyen órára, úgy mint ahogy NperA iskolába nem? LOL! :)
Egy színtelen-szagtalan gáztól mi lesz fekete te szerencsétlen? :)

"És amióta atomenergia az pfujj, találd ki miből. Bizony, nem szélből meg napból, meg vizből, mert az egy teljesen fasza dolog, csak látványpékség. És bizony egy fornetti se tudna ellátni egy 500 férőhelyes üzemi konyhát. Evvan."

Amikor nem volt "pfuj" akkor sem volt másképp lénygileg a helyzet, dehát miért tudnál bármit is jól amihez hozzászólsz? Ezen kívül, ha 100%-ban fosszilis forrásból jönne a delej, az elektromos autó akkor is kevesebb szennyezést okozna mint az olajalapú, de persze ez sehol sincs így, úgyhogy a helyzet mégjobb. Persze a Te NperA-szintű agyad ezt képtelen feldolgozni. :) "Evvan" LOL! :)

"az oké hogy 2 rész hidrogént ad ki, és az egy rész oxigénnel mi is lesz? Kiengeded a szabadba?"

Miért a hidrogénnel mit csinálsz, bebetonozod és elásod? LOL! :)

Istenem, miért építeted ilyen alacsonyra a kerítést? :)

Pepejoe 2012.08.18. 21:40:20

Én speciel benzinpárti vagyok ugyebár de be kell ismerni, hogy mondjuk az akksikat tök jól újra lehet hasznosítani, mégpedig elég szakszerűen. (Csak mert ez miatt szoktak sírni, hogy jaj mi lesz vele ha tönkremegy, el kell ásni? Mekkora szennyezés meg ilyenek) Olyannyira, hogy komoly értéke van egy használt és üzemképtelen akksinak az ezzel foglalkozó cégek számára. Merthogy az ólom árfolyama erősen ingadozik. És akkor ez még csak egy gagyi savas akksi, benne a fincsi kénsavval, aminek semmi baja nem lesz, nem romlik meg. Benne a fent említett ólommal, ami jó dolog ismét. Meg ott van a PP ház, ami szintén újrahasznosítható. Ráadásul amennyire én tudom, kis hazánk európai és egyéb körökben is élenjár ebben (az általános felhasználású akksik terén biztosan) és már akkor teljesítve volt a kötelező minimum begyűjtés magunktól, amikor még be sem vezette az unió. Akkor ott vannak a csúcstechnikás autó és egyéb akksik, amiket eszméletlen pazarlás kidobni a kukába, rengeteg lítium kilószám, ipari arany, rengeteg nemesfém és még ki tudja. Ráadásul azt ígérték, hogy úgy alakítják ki az akksikat, hogy az autó életének végén kiszedhetőek lesznek (tehát túlélik az autót, nem rossz) és beépítheted az otthoni napkollektorodba (amit ugyancsak elterjedt dolognak tartanak addigra) vagy szélkerekedbe vagy bármilyen zöldenergiás cuccodba. Vagy az akksit nem kell majd kifizetned (az autó értékének jelentős része ugyebár) csak bérled, lízingeled és nem is a te tulajdonod. Mint a bankkártya. Jó lesz ez, majd kiforr a háttéripar, mit hogyan lehet semlegesíteni meg miegymás. Annyi benya meg mindig lesz (vagyis kőolaj) hogy legyenek belsőégésűek ahol muszáj vagy csak hobbi, de egyre nehezebben hozzáférhető. Az Antarktisz alatt annyi van (merthogy anno hihetetlen őserdő volt a helyén), hogy még 2x annyi ideig elég lenne, mint amennyi ideje használnak egyáltalán kőolajat, csak át kéne fúrni pár km. jeget meg ugyanannyi fagyott földet sziklástól és itt a bibi. De amikor már nem lesz más (sajnos vagy nem sajnos) meg fogják tenni. Úgyhogy ha addig nem lesz jobb, a repülő tankolhat belőle és lesz a gyógyszeriparnak, vegyiiparnak is. Persze nem változatlan áron...

eszkütyü 2012.08.20. 07:04:05

@Rocko-: Senki nem szarozott le semmit. Mindössze arra utaltam, hogy a dugattyús motor lassan elér a fejleszthetőség határáig, egyre nagyobb befektetéssel érnek el érdemi javulást, a végletekig túlbonyolítva egy egyébként egyszerű szerkezetet, ami, ha leszereled róla az összes csingilingit, akkor is csak az, aminek leírtam. A wankelnak 50 éve le kellett volna váltania, ha meg tudják oldani az általad is ismert problémákat. De nem tudták. ÖÖö... a dízel és a csillag nem dugattyús mechanizmus véletlenül? A gömbmotor engem is felvillanyoz, de gondolom az autógyárak is elgondolkoznak, hogy érdemes-e egy korszakváltás határán euromilliárdokat beleölni egy mérnökileg zseniális, de kiforratlan és benzint evő hajtómű fejlesztésébe.

eszkütyü 2012.08.20. 07:24:35

@visszakettopadlogaz: Ember, 20 éve autókkal kelek és fekszem, úgyhogy nem igazán irritál az Otto-motor:-) Talán épp ezért látogatok ilyen oldalakat. Az egyhengeres stabil motortól a V16-osig minden érdekel, de a fejlődést nem lehet megállítani. A múlt század elején lehettek ilyen viták a lovasok és az automobilosok közt, hogy pl. mi lesz, ha a lódobogás és a nyerítés gyönyörű hangja helyett majd a szörnyű csattogás adja a város zaját? A villanymotor flexvisítása bizonyára más, mint a Subarububogás, meg a vényócbugyborékolás, de meg kell szoknunk. A lovasok ma is hódolhatnak hobbijuknak, de lovaglás után autóval mennek haza.

szikjáró 2012.08.20. 09:30:54

Valami hasonló lesz a jövő hangja, a fejlődést megállítani nem lehet, az őskövületek persze akkor is köztünk élnek egy darabig, de ez ilyen dolog. A napokban gondolkodtam rajta, ha újat veszek, veszek egy teslát, és nem azért mert elektromos és divatos, hanem azért a megnyugtató érzésért, amikor felpattintottam a szélkereket és éreztem, hogy az eon bekaphatja, itt meg a mol tehetei ugyanezt a vérlázító díjszabáson beárazott nafta miatt.

2-More 2012.08.21. 10:42:04

@HSD: Nagy a szád kisember, de látom ész nem szorult mögé.

Szerinted, COx kibocsájtása minek van? A széntüzelésű erőműnek, ami kinában annyi van mint a pelyva? És az mivel jár még? Segitek, korommal. Milyen szinű a korom? Fekete. Látod, csak gondolkozni kéne, de van itt aki segit, nem maradsz egyedül.

A villanyalapú akkor sem okoz kevesebb szennyezést, csak olyan kurva jó rugózni azon, hogy 90% felett van a hatásfoka. Igen. A villanymotornak magának. És az akku, és a kábelezés, és a vezérlőelektronika, és a hajtáslánc, stb stb stb. Továbbá, a villany, amivel megy, azt is meg kell termelni, annak a hatásfokát ha beleszámolod, máris nem olyan rózsás a helyzet, csak ugye ha máshol, másnál van a szennyezés, az már nem érdekel senkit, ugyi? Mert ugye mindenkinek kell az olcsó energia, jó közlekedés, stb, csak ne a te közeledben legyen az erőmű meg az autópálya, ugye?

Az oxigénkérdésre, ahol elkezdesz ugye vizet bontani, okostóbiás, ott kiengeded az oxigént a szabadba, az megint lokális "szennyezés". Persze ez megint nem érdekes ugye, mert nem nálad történik, neked csak az számit, hogy csend legyen a uccában, meg legyen csokis kroasszan reggel frissen a pékségben, de a mit, meg a hogyan, az már pfujj, oldja meg MÁS. Csak akkor ugye mire a nagy környezettudatosság, meg a mellyen döngő két féltégla.

HSD 2012.08.22. 20:41:35

@2-More: Ész? Kisfiam, neked fogalmad sincs arról, hogy mi is az.

CO lokális emisszióról fröcsögtél kisgyerek, nem koromról, hanem CO-ról, semmi másról. És szerinted emiatt fekete a himalája. LOL! :)

"Továbbá, a villany, amivel megy, azt is meg kell termelni, annak a hatásfokát ha beleszámolod, máris nem olyan rózsás a helyzet"

Nem, de még mindig sokkal rózsásabb mint a szaros olajalapú közlekedésnél, ez az amit a magadfajta ostoba képtelen felfogni. Soha a büdös életben nem számoltad ki/nem néztél utána - hogy is tudnád, amikor az alapfogalmakkal sem vagy tisztában - mennyi az egyik és a másik szennyezése a forrástól a kerékig, csak a trágyát nyomod ki a fejedből folyamatosan. Ez a legrosszabb fajta, nem tud semmit de azt is hibásan miközben kurvára meg van győződve róla, hogy milyen májer a témában.
Leülhetsz, elégtelen.

2-More 2012.08.23. 10:46:38

@HSD: Kisfiam, azt nem én mondtam, hanem te, hogy neked ez jön le, arról én nem tehetek.

Aha. Teli szájjal fogalmatlanul möhözni és első blikkre mocskolódni, az megy, konkrétumokat közölve pedig vitatkozni, az nem megy. Hát sajnálom csibém, de nekem ilyen orkok fejébe világosságot csöpögtetni időm nincsen. Majd keress meg, ha felnőttél.
süti beállítások módosítása