Gratulálok az időzítéshez!

  2012. július 20. - Stump András Címkék: agyhalál rakpart lezárás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Boldogan indultam reggel Csepelről, hiszen hosszú hónapok után éppen ma került vissza a kilakatolt BMW-m a garázsomba. Ez a ritka csúcspontok egyike az autófelújításnál, amikor kész a lemezmunka, és még elégedettek is vagyunk vele. Annyira feldobott, hadd spoilerezzek még gyorsan egyet egy rémes minőségű fotóval, mielőtt rátérnék arra, mivel sikerült mégis felbaszni az agyam ma délelőtt.

P1120832

Lecsapom a garázsajtót, hajózok az óbudai szerkesztőség felé a szigetről, mikor hirtelen eszembe jut, nem lesz jó a budai rakpart, mert le van zárva. Ki is táblázták szépen a Lágymányosi Rákóczi híd előtt, nehogy valaki elfelejtse. Két hétig nem lehet használni északi irányban. Üsse kő, akkor maradok Pesten, úgysincs nagy forgalom ilyenkor nyáron.

P1120835

Kevéssel a Lánchíd alatt állt be a pesti alsó rakpart, de ott nagyon. Nem mértem, de minimum negyed órát araszoltam a Parlament előtt. Elég idő arra, hogy visszaemlékezzek, igen, már feltűnt a múlt héten, amikor dél felé mentem, hogy itt is lezárták az észak felé tartó sávot. Fel kell kanyarodni pár száz méterre a felső rakpartra, ami éppen elég egy fél kilométeres dugó előállításához. Nem szoktam magam fölöslegesen felhúzni, de a gondolkodás hiánya ilyenkor fáj.

P1120837

Oké, ez egy két hónapos projekt, biztos elengedhetetlen a támfal felújítása. Nyilván halaszthatatlan volt a budai oldalon végzett kéthetes munka is. De könyörgöm, legalább annyi esze legyen valakinek, hogy ne egy irányban zárják le egyszerre mindkét oldalt. Így bármilyen tájékozott valaki, délről érkezve legfeljebb annyit tehet, hogy elindul Pesten, átdöcög a Lánchídon, majd Budán talán már lehajthat az alsó rakpartra a Margit híd környékén. Vagy Pesten kerül egyet a Parlament körül. Vagy Budán végigaraszol a Műegyetem előtt, hogy a Clark Ádám tér előtt felhízlalódott dugóba álljon be.

P1120839

Ha már nem lehet egymáshoz hangolni a lezárások időzítését, legalább a lezárás irányát kellett volna helyesen megválasztani. Ha Pesten dél felé lehet akadálytalanul közlekedni, Budán talán az észak felé menő forgalmat kellett volna átengedni. Nem kell ehhez nagydoktori.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr984667752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Begérke 2012.07.20. 13:04:35

Azt tudja valaki, hogy a Lágymányosi hídból miért lett Rákóczi híd?

Sztavrosz_ (törölt) 2012.07.20. 13:05:36

.. egyetértek legalább ne egy irányba lenne.

És emlékezzünk vissza hogy talán csak 2 éve volt lezárva csatornaépítés miatt a budai? Akkor nemlehetett volna ezt megcsinálni?

Rocko- 2012.07.20. 13:06:11

"Nyilván halaszthatatlan volt a budai oldalon végzett kéthetes munka is."
két éve csinálták meg a budai oldalon az alsó rakpartot. akkor miért nem lehetett elvégezni ezt a munkát?
ezért kéne a szó szoros értelmében fejeknek az asztalra kerülnie.

Rocko- 2012.07.20. 13:07:17

@Begérke: mert valamire el kellett szórni a pénzt, így átnevezgettek mindent. (újra kell táblázni, címkézni, hivatalozni).

Sztavrosz_ (törölt) 2012.07.20. 13:07:23

@Begérke: azért hogy elég megrendelése legyen a táblagyáros havernak. És amiért korvin heted lett meg tornádókálmán tér, meg amiért 5 méterenként más neve van a rakpartnak.

Begérke 2012.07.20. 13:09:34

Azt hittem, legalább valamivel megmagyarázták, mint a Ferihegy -> Liszt Ferenc átnevezést.

dezso 2012.07.20. 13:09:59

@Begérke: Lágymányosi nyilván komcsi volt, Rákóczi meg igaz magyar, és még csak viszonylag kevés dolog volt róla elnevezve.

Rocko- 2012.07.20. 13:16:51

Bandi!
azt beleszőhetted volna nyugodtan, hogy ugyanenezen dilettáns banda okán nem tudsz kijutni Csepelről. a 4 kijáratből kettőben építkeznek.

@Begérke: nem vették rá a fárdatságot.
amúgy okosak a srácok. átnevezték Lágymányosiról Rákóczira, majd hónapokkal később a megállókat is. na mire, na mire? úgy van, Közvágóhídra!

Stump András 2012.07.20. 13:21:34

@Rocko-: A csepeli szívásba már beletörődtem, meg ott legalább készül valami értelmesnek tűnő dolog, a gerincút.

Alf (törölt) 2012.07.20. 13:23:47

múltkor volt egy nagyon kellemetlen élményem ebben a parlament előtti dugóban.

Nagyon frusztráltak az emberek sajnos.

Rocko- 2012.07.20. 13:24:33

@Stump András: én nehezen törődök bele.
és készülni készül, egy mozgássérült csiga tempójával. meg egy nyúlfaroknyi rész.

magyar bucó 2012.07.20. 13:43:43

@Rocko-: A hídon viszonylag kevés tábla van, meg se címke, se hivatal. :)
A Széll Kálmán már költségesebb.

Rocko- 2012.07.20. 13:46:21

@magyar bucó: a hídon valóban kevés. ellenben a környezetében sok. plusz megannyi kapcsolódó dolognál. (pl. hirdetőtábla: "a lágymányosi híd lábánál", és így tovább.)

hopptarisznya 2012.07.20. 13:52:34

Ha már poénosan áthúztad a "lágymányosi" szót, akkor talán a "pesti/budai rakpart" szót is áthúzhattad volna, és helyette szépen kiírhatod annak a tucatnyi embernek a nevét, akikről elnevezték a rakpartokat, és akiknek a feléről senki nem hallott még Magyarországon... de ugye muszájból kellenek az ilyen EGYOLDALÚ gesztusok a közelkelet felé.

Gomulka Béla 2012.07.20. 13:54:34

Viktorék megirigyelték a május elsejei felvonulásokat. Pár nap, és minden autósnak 'Éljen a Fikusz és a KDNP megbonthatatlna barátsága' feliratú luftballonokat kell majd hurcolni. (Viszont utána virsli jár és Kobányai Világos, ha jól emlékszem.)

apoa 2012.07.20. 13:55:50

Az se volt rossz,amikor a másság felvonulás zárta le keresztbe a várost, egyidejűleg hosszában amerikai filmforgatás miatt a rakpart is lezárva. Köszöntem azt is. Ennek a lezárásnak legalább haszna van a város számára.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2012.07.20. 14:05:08

Akkor most tegye fel a kezét, aki mást várt volna ebben az országban, minthogy egyszerre zárják le mindkét rakpartot!

Poqitito 2012.07.20. 14:12:19

Sajnos a minap én is felkoccantam a parlament előtt a sor végére és egy bő 20 percem ment rá a történetre. Kissé ideges voltam mert ha valami jó képességű kiírta volna két lehajtóval korábban akkor nem megyek arra. Az pedig hogy a forgalmasabb alsó rakpartot alárendelik a felsőnek+biciklisnek+gyalogosnak+bárminek vagy bárkinek aki arra jár ahhoz külön gratuláció

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.07.20. 14:38:36

@Begérke: Azért lett Rákóczi híd, mert Magyarországon - ellentétben más országokkal - mi főleg lúzerekről nevezünk el utakat, tereket, hidakat. Ilyen lúzer volt Rákóczi is, mint Petőfi, Kossuth, stb. Nagyon kevés kivétel van, amikor valaki hazánknak komoly dicsőséget, hosszútávon (erkölcsi, kulturális, gazdasági, politikai) gyarapodást hozott volna. Ilyen volt többek között pl. Deák, Széchenyi, Liszt, Bartók, Kodály. Azért jó lúzerekről utakat,tereket elnevezni, hogy mindig emlékeztessen minket, így egyfolytában fájhat valami.:-)

Ebben az országban akkor lesz fellendülés, ha a fent tárgyalt jelenséget felszámoljuk, a történelmi arcképcsarnokunkban szereplő személyek az őket megillető helyre kerülnek végre. Ehhez persze józan politikusok kellenének, pl.

3 gb 2012.07.20. 14:42:58

Elég frusztráltnak érzem, a cikket is meg a kommentelők többségét is. Nem értem, mi a baj, szép az idő tiszta amerika! Mégis mikor csinálják szeptemberben? A duna vízállásával is számolni kell, ebben az időszakban alacsony szokott lenni.

Németh András 2012.07.20. 14:44:29

Azért konkréten hogy képzeli a poszttoló azt hogy ne azonos irányba zárjanak? Ahogy írja a pestin valami támfalat javítanak, szóval itt azért mókás lenne a déli (duna felé lévő oldal) irányt lezárni.

Kakimaki0123456789 2012.07.20. 14:45:37

Azert a budai oldal se kutya, a Muegyetem elotti felhajtot lezartak de a jelzolampa meg vigan mukodott amikor arra jartam...

2012.07.20. 14:45:37

egyetértek, annyukpicsáját!

Kakimaki0123456789 2012.07.20. 14:47:16

@Alf: Tekintsd ugy hogy spontan tiltakozo felvonulason vettel reszt a Parlament elott. Orulj hogy nem oszlattak fel!!!

andrejfej 2012.07.20. 14:53:13

Hát a tegnapi sorocska az M0-n? Meg Bruce Willis ámokja? Kéne még vagy három futóverseny meg egy tüntetés.. Fejezetek a "Miért is vettem motort"-sagaból.. Egy ilyen rohangálóst beszerzek minu.me/-inazuma250 és egy darabig nem költök rá. Autót újra meg csak akkor, ha családot alapítok.

Mr Thompson 2012.07.20. 14:53:14

@Németh András: őőő... gondolom az egy dolog, hogy mely sávot hagyják szabadon és megint egy másik dolog, hogy ott kik mehetnek? Átterelni a forgalmat a szemközti sávba elég könnyen lehet, már ha előtte a szemközti forgalmat leállítottuk persze :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.07.20. 14:56:29

Legyen ok a dugódíjra:-) mert úgy lecsökkent a forgalom a magas üzemanyag árak miatt hogy nem lenne dugó:-) :-)

magyar bucó 2012.07.20. 15:02:25

@Németh András: Azt a sávot zárják le, amelyiket műszakilag indokolt. A szabadon maradóban pedig szabadon választott irányba engedik a forgalmat.

karlmann 2012.07.20. 15:16:23

Aki úgy gondolja, hogy ez húzós, jöjjön el egy kicsit Debrecenbe. Két briliáns projekt miatt alig lehet közlekedni a városban. Ez az őrület tavaly óta tart és nem lesz vége csak 2014-ben!

komikus 2012.07.20. 15:17:06

Móricka!Tudod, mi magyarok nem nevezzük lúzernak Petőfit meg Rákóczit.

Halálos_fogkefe 2012.07.20. 15:37:34

Ha nem túl indiszkrét a kérdés, megkérdezhetem hogy Csepelen mit is csináltak a kocsival és hol?

magyar bucó 2012.07.20. 15:39:07

@komikus: Nem, de azért van benne valami. A magyar történelem sajnos nem bővelkedik az általánosan elismert és sikeres emberekben.
De minden utcát mégsem nevezhetnek Gyöngyvirágnak... :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.20. 15:42:38

@komikus: Már leírtam neki, csak lenyelte a blogmotor.

szabopsz 2012.07.20. 15:48:25

Agy nélkül nehéz az ilyen dolgokat jól kivitelezni!
Zárjuk le ezt, meg amazt, és mindenki örül! Meg kell csinálni. Hogy mi lesz, az már nem számít!
Ez olyan, mint mikor pár hete az 50-es villamos pótlását úgy megszervezték, hogy nem lehetett szinte közlekedni az üllőin!

Sok "agysebész", agysebész fizetéssel!

pedaz 2012.07.20. 15:49:28

Még jól jártál, hogy csak a Lánchídig állt a sor....
Én június végén mentem arra, de már a Rakpartra vezető szakaszon állt a sor, és az araszolás egészen a fent említett kerülőig tartott :)

Rocko- 2012.07.20. 15:49:54

@3 gb: 3 hónap a nyár, abba csak belefér ez a két művelet.
pláne hogy két éve a budai oldal már volt javítva.

@Németh András: budia délnek, pesti északnak, erre gondolt. vagy fordítva.

@Gyurma73: így van.

@Halálos_fogkefe: +1.

Németh András 2012.07.20. 15:55:01

@Mr Thompson: @magyar bucó: ez igaz, de ha a pesti rakparton lezárják az északi irányba vivő sávot, akkor célszerű azt a sort kiterelni jobbra, mint őket engedni át a déli irány sávjába. Ugyanis ha így csinálod akkor a déli irányban haladóknak két helyen (ott ahol kiterelik őket és ahol vissza) keresztezni kell a északi irány forgalmát. Magyarán a jelenlegi helyzet szerint aki északra megy az szív mert torlódik, de aki délra az semmit nem vesz észre és suhan (ha lehet ilyet mondani a rakpart esetében) viszont ha megcserélik a rendszert akkor az északi irány marad a rakparton, de kétszer keresztezni fogja a déli irány forgalma (mivel ez nagyobb mint az átlagos ezért vagy átállítják a lámpákat vagy ha nincs akkor ideiglenes lámpa szükséges. A déli iránynál dettó van két keresztezés az északi iránnyal plusz még a terelőútra is ki kell vinni őket.

Tehát ha reggel jön a torlódás a déli oldalon akkor egy idő után jól beleragadnak az ideiglenesen kialakított kereszteződésekbe is amivel lállítják az északi irány forgalmát is. Magyarán az északi irány nem szív csak 15 parcet a 20 helyett, de a déli irány az eddigi nulla helyett megkapja a negyed órás szívást.

Végülis az átlagmagyar felfogás szerint amelyik azt mondja hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is ez tényleg tökéletes megoldás. De néha próbáljunk már kicsit az orrunkon is túl nézni, és nem alapból feltételezni hogy az egész világ csak velünk akar kicseszni mint ahogy ez a blogger is teszi...

Szerintem...

Németh András 2012.07.20. 16:02:40

@Rocko-: a pesti északnak szerintem nem működik, habár az tényleg logikus lenne hogy Budán a délre tartók maradnak a rakparton, mert az északi irányt kiterelni budán csak a déli irány kétszeri keresztezésével lehet. Itt számomra sem világos hogy miért ezt a módszert választották de biztos megvan az oka. Talán van valami köze hozzá a Gellért téri metróépítésnek ami miatt alapból vannak lezárások arrafelé.

Én továbbra is hiszem hogy valami közlekedésszervező végzettséggel megáldott fazon azért agyalt rajta pár percet mielőtt elkezdték felfesteni az ideiglenes jelzéseket, habár ezzel lehet egyedül vagyok :D

Antidisestablishmentarian 2012.07.20. 16:11:58

@komikus: Cöh.... kicsit olvass már utána Rákóczi tevékenységének és te is be fogod látni.

effendi79 2012.07.20. 16:17:51

No, hát ezt leszarom, mesélj inkább a béjemvéről. :-)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.07.20. 16:37:56

Ez most mennyivel súlyosabb, mint az áradások miatti 1-2 hetes teljes lezárások? Azokból is szokott lenni évente néhány.

apoa 2012.07.20. 17:29:08

@Csák Morritz AKA Alibiman: Kossuth, PetőfiRákóczifogalmad nincs az emberi értékekről, vagy símán degenerált vagy. Nyiván a Dopeman, az tetszik.

3 gb 2012.07.20. 17:48:41

@Rocko-: A nyár valóban 3 hónap, de amint a tábla mutatja aug. 20-ra készen akarnak lenni, ez -fél hónap. Előbb elkezdeni, azért nem jó ötlet, mert elvileg május végén június elején zöldárnak kéne lennie, igaz ez idén sem nagyon volt. E helyett az utóbbi években, rendre július elején voltak inkább áradások, de nem minden évben. Persze felvetődhet a kérdés, hogy az összes munkást miért nem rendelik, előbb az egyik oldalra, aztán, ha kész van, akkor a másikra. Ez így lassabb lenne, mert van anyagszáradás, így több ember tud egyszerre dolgozni stb.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.07.20. 18:37:20

@Hammer: A budai rakpart északra közel egy hónapig van lezárva. Csak a nagyságrendek miatt...

Sztavrosz_ (törölt) 2012.07.20. 18:40:01

@Németh András: Bécsben miért működik a jobb part északra a bal part délre megoldás?

Sztavrosz_ (törölt) 2012.07.20. 18:44:07

@Sztavrosz_: Vagy fordítva minegy, az elgondolás a lényeg.

Rocko- 2012.07.20. 19:12:18

@3 gb: biztos hülye ötlet, de van árvízvédelem, esetleg előrejelzést is lehet kérni.
tudtommal van egy pénzmosoda, őőő, BUDAPESTI KÖZLEKEDÉSI KÖZPONT, ami nevéhez hűtlenül elbaszta.
ezt is.

Pityubácsi 2012.07.20. 19:24:13

@Rocko-: "ugyanenezen dilettáns banda okán nem tudsz kijutni Csepelről. a 4 kijáratből kettőben"
izé... milyen 4 kijáratról beszélsz?
van kettő, a kvassay és a gubacsi híd.

mondjuk robogóval hótt leszarom.

Pityubácsi 2012.07.20. 19:26:01

@Pityubácsi: közben rázizzentem, hogy az m0-t is beleszámoltad.

a génhibás angolok is milyen tök jól elvoltak évszázadokig a szigetükön.
lehet, erre szoktatják a népet itt is :)

Stump András 2012.07.20. 19:31:18

Halálos_fogkefe: Lakatolták (belsoseg.blog.hu/2012/02/04/ne_vidd_ki_esoben_a_bmw_t), de nem Csepelen, ott az én kis privát búvóhelyem van. Most került vissza oda.

kozlekedo 2012.07.20. 19:41:33

Ezzel a poszttal minden nem-Budapestinek szereztél egy jó estét.
(Meg aki nem jár arra.)

Mazzzzu 2012.07.20. 20:03:41

nem vagyok se pesti se nem járok arra, de a 02-ről nagyon várom a cikket :D

betm3n 2012.07.20. 20:15:00

@Stump András: én aki minden nap megteszem a XIII kerület Árpád hid - Csepel oda-vissza távot azt javaslom északnak már rá se menj a rakpartra legközelebb amig ez a felujitás tart.
Visszafelé az egyetemnél jobbos, be a Lónyaira, Muzeum körút, Bajcsy, és ugy a Váci. Ez 10-ből 9-szer gyorsabb mint a rakpart még akkor is, ha arról felmész az Országház elött fölülre mielött belefutnál a massziv dugóba ami az Országház elött vár.

Amugy halkan megjegyzem ha forgalmi rendet változtattak volna ott ahol a terelés feljön, akkor nem lenne dugó, de ehhez persze gondolkozni kellene.
Persze ez plusz táblázást igényel és nyilván maradna pár lúzer aki ennek ellenére is azt hinné elsőbbsége van, de a dugóra megoldás lehetne.

katmandu1 2012.07.20. 20:22:06

Gyökér tarlós,vitézi,ennyi dilettáns patkány sose volt még.

metalex 2012.07.20. 20:36:37

Akit nem zavar ez a rengeteg értelmetlenül és esztelenül megszervezett útépítés, az gondolom, nem autóval jár dolgozni és nem peremkerületből vagy a peremvárosokból. Én lennék a legboldogabb, ha a belvárosi munkahelyemet egy gyors és pontos vonatúttal - mint Európában sok helyen - és egy közlekedési eszközzel el tudnám érni. De, mivel nincs kedvem a reggel és esti 3 átszálláshoz, kétfajta bérlethez és a hozzá tartozó napi 3-3,5 órás utazáshoz, ezért marad az autó, amit ráadásul párommal ketten- néha a csemetével hárman veszünk igénybe. Nem passióból, kényszerből.
Ezek mellett viszont nehéz hozzászokni- és elviselni is, hogy az M0- Dél-Buda, rakpart vonalon, minden nap szinte újabb közlekedési káoszon kell az embernek szó szerint átverekednie magát. Előre ki nem táblázott terelések, katasztrofális és életveszélyes M0, eszetlen és átgondolatlan lezárások tömkelege.
Szégyen, hogy útépítés címszó alatt itt tartunk 2012-ben. Rengeteg pénzért nem, hogy jobb lenne, egyre rosszabb. A minőségről már nem is beszélve. Az útépítők java részét el kellene zavarni -és tiltani ilyen minőség és teljesítmény láttán, úgy mint mondjuk Németországban. Ott egy silányul megépített útszakasz az utolsó teljesítménye volt a kivitelezőnek - örökre. A hazai dágványozó- kátyúzókat is így kellene tolerálni ill. honorálni, nem újabb megbízásokkal. Vagy ha kátyúznak, esetleg lehetne egy független - nem mutyizó és magas követelményeket támasztó szervezet, ami, ha nem sima a javítás felülete, akkor nem venné át, és nem fizetné ki a munkát. Teseenek csak tologatni azt az úthengert kicsit komolyabban a betonon.
A Csepelt átszelő út is alternatíva lehetne, de Csepel - a reggeli és az esti időszakban- legalább 10 éve használhatatlan. A mostani utak minősége meg leírhatatlan.A mostani elkerülő, osztott pályás út is csak a problémák felszínét fogja palástolni, a kórház utáni szakasz marad amilyen volt, használhatatlan és zsúfolt.
Aki meg nem tudja kikerülni a nullást, reggel és este, annak meg marad a nyugtató és a fohász, indulás előtt.
Kellene egy cikk az M0 építéséről is, kommentekkel, hogy legalább leírjuk a fájdalmunkat, ha már segíteni nem tudunk rajta.
Az M0 építése megérne egy külön misét, magában is !

3 gb 2012.07.20. 21:16:09

@Rocko-: Na, most én nem védem őket, nem is szeretem őket. A Duna mellett lakom kb. 20 éve, 10 éve még rendben zajlottak az áradások, tavasszal, időnként télen, de kiszámítható volt. Kb. 2001 óta össze-vissza árad a Duna, gyakorlatilag akkor, amikor amikor nem nagyon kellene. Kap holnap egy nagy vihart pl. Svájc és itt 1,5 hét múlva zárják a rakpartot. Nem jövök ezzel a globális felmelegedés dologgal, de tény, hogy kiszámíthatatlanabb lett a vízjárás, persze csak az utóbbi 10 évben. Szóval az a helyzet, hogy nehezebb előre számolni. Ettől függetlenül jó lenne, ha minél hamarabb megcsinálnák és eltakaródnának onnan a f@szba, mert én sem akarok a dugóban csücsülni.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.07.20. 21:46:41

@apoa: Jól van. Akkor nézz utána, hogy mibe került az országnak a Thököly vagy Rákóczi felkelés és 48. Meg nézz utána pontosan, hogy ki volt Rákóczi vagy Kossuth. Aztán azt is nézd meg, hogy mit tett Deák, vagy Széchenyi. Még Mária Terézia is többet tett az országért, mint sok általunk nagyra tartott "hős".

Szembe kéne már végre nézni azzal, hogy sok történelmi nagyságunk mekkora baklövéseket követett el, és nem hidat elnevezni róla. Azért szerintem nem járna utca név, mert valaki (szerintem feleslegesen) kirobbant egy forradalmat, majd jól elbaltázza az egészet. Az izgágaság, lázadás soha nem vezetett sehova. Ellenben a józan ész, tárgyalás több eredményt hozott.

Te meg az a bátor fazon lehetsz, aki így nick mögé bújva hamar személyeskedsz, ez nálad az érvelés. Troll-e vagy kis barátom? :-)

tailor13 2012.07.20. 22:05:47

A tegnapi M0 ravasz volt nagyon... Az 5östől a 6osig eljutni úgy egy óra volt. Igenám, de a szembe oldalon volt a karambol. Mindenki nézte, aztán elmentünk a 3 összetört kamion mellett, és hipp hopp mindenki ment 80nal. Na én akkor voltam ideges.

Bandi! A székesfőfaluban motorral kell járni, hacsak nem fél BMW-t viszel a csomagtartóban! :) :)

(nekem sikerült tökéletesen elkapnom a tegnap esti vihart is motorral.)

martinov 2012.07.20. 22:44:10

Ezért nem kell abban a nyomorult koszfészek fővárosban lakni. Itt Szegeden nem szokott dugó lenni. :)

kozlekedo 2012.07.20. 23:20:12

@metalex: Ezen jót röhögtem.
A passió olyan sajátos tárgyú oratórium, amely Krisztus szenvedésének történetét beszéli el.
A passzió a szabadidőben végzett, pihenést, kikapcsolódást szolgáló tevékenységek gyűjtőneve.

metalex 2012.07.20. 23:33:38

kozlekedo: ha egy elmaradt "Z" betű hozzáképzelése számodra értelmezhetetlenné teszi a kommentet, nem kellene kommenteket olvasnod, választ írnod rájuk, meg végképp nem. A mondat passió-val, szerinted értelmes ? Egyébként örülök, ha más helyesírási hibát nem találtál, ha már ez a passziód :-)
Egyébiránt, az ingázás lassan a jelen állapotok mellett, mindenkinek lassan saját passiójává válik, mert van aki nem passzióból míveli.

Rocko- 2012.07.21. 00:39:15

@3 gb: oké, vegyük azt hogy az áradás ideje nem tervezhető, ellenben a jelensége várható. építenek egy gátat és meg van oldva a probléma.

Halálos_fogkefe 2012.07.21. 01:04:00

@Stump András: áááá, akkor azért láthattalak annyit

közösperonos átszállás 2012.07.21. 08:19:22

@Rocko-: Igen, a gát az olyan, hogy eltünteti a fölösleges vizet.

Meg a másik, hogy a Dunán, Pest fölött, hova akarsz te gátat építeni? Hint: nem árt, ha a folyó mindkét oldala magyar felségterület.

Katana750 2012.07.21. 08:22:50

Csák Morritz... Ha megengeded különvéleményem van. Magyarhon egy kizsigerelt gyarmat lett a török kiűzése után a Habsburg birodalom részéről. Rákóczy szabadságharca egy független magyar királyságért zajlott. Ez lúzerség? 1848-ban már "respublikát" akartak a forradalmárok. Ha bármelyik sikerrel jár, nem visznek bele minket az első vh.-ba. Közben hibáztak is mert emberek.Ennyi a meglátásom. Ja és itt mindenki nicknév alatt szerepel. Gondolom téged sem csák morritz...nak anyakönyveztek! Ha mégis akkor bocs. Török Tamás volnék.

3 gb 2012.07.21. 08:39:41

@Rocko-: Hát szerintem az a helyzet, hogy te még nem láttál közelről áradó folyót. Ez nem úgy megy, hogy hip-hop összeütsz egy gátat. Nálunk 2,5-3 méter vastag vasbetongát van, amit nem egy hét alatt építettek fel. Amit a tv-ben látsz, hogy homokzsákokat pakolnak, az a végső megoldás, de annak már nincs olyan nagy oldaltartása, ideig-óráig jó csak és csak bizonyos vízállásig, amíg az alját nyaldossa a víz. Óriási erők dolgoznak ilyenkor.

Rocko- 2012.07.21. 09:44:26

@közösperonos átszállás: nem keresztben kell a gátat építeni a folyón hanem azzal párhuzamosan. tetszik érteni.

@3 gb: na, látod eddig még így nem cáfolta senki hogy ezért nem lehet. ;)

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.07.21. 09:51:06

@Németh András: Ja, mint a Budaörsi úti buszsáv kijelőlésénél. Vitézy Dávidka kitalálta, megcsinálták és három napon belül kiderült, hogy megvalósíthatatlan a dolog. Vitézy Dávid azóta a BKK vezérigazgatója, biztosan érdemei elismerése, és hatalmas szaktudása okán.

közösperonos átszállás 2012.07.21. 10:26:29

@Rocko-: "nem keresztben kell a gátat építeni a folyón hanem azzal párhuzamosan. tetszik érteni."

Húha, hát erre már tényleg inkább semmit nem mondanék. :-)

Amúgy mindezt azért, hogy évi plusz pár hétig lehessen használni a rakpartot? Szerinted ennek a költségvetését nem lehet értelmesebben elkölteni közúti fejlesztésre Pesten? (Kábé csak értelmesebben lehet.)

közösperonos átszállás 2012.07.21. 10:28:33

@Vitéziesch Hazaffyasch The Lonewolf (nem Dr.): Ilyen mértékű átszervezés három napos időtávon _csak_ káoszt okozhat, akármiről is van szó. A legnagyobb idiótaság a sztoriban először engedélyezni ilyesmit, aztán három nap múlva lefújni.

Rocko- 2012.07.21. 10:30:10

@közösperonos átszállás: nem, ideiglenes jelleggel értendő, résfal szerű technikával, hogy évi pár hétig ne kelljen a rakpartokat egyszerre lezárni.
de úgy látom direkt nem akarod megérteni.

Papp Sanyi 2012.07.21. 10:59:37

@Csák Morritz AKA Alibiman: Nem kéne ezt erőltetned.

Egyébként meg motorral/robogóval kéne járni, amikor csak lehet és nem lenne ok idegeskedésre a dugóban.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2012.07.21. 11:12:33

@Papp Sanyi: Egyetértek, így is teszek. De biztos, hogy ezt nekem szántad? :-)

Papp Sanyi 2012.07.21. 11:34:03

@Csák Morritz AKA Alibiman: Az első mondat ment neked.
A második a cikkhez való hozzászólásom.

Dr. GGG77 2012.07.21. 11:47:45

Semmi nem változott ebben a városban, csak a polgármester neve. Amúgy ugyanaz a szar az egész, mint Demszky idején volt.

Nekünk amúgy tavasszal tűnt fel, hogy mindkét rakparton elnevezték a szakaszokat. Lehet, hogy én vagyok műveletlen, de nevek többségét még az életemben nem hallottam.
Amúgy az át- és elnevezések közül szerintem az egyetlen normális az Elvis Presley park.

Katana750 2012.07.21. 11:47:49

Papp Sanyi. Annyira megzavart Csák Morritz,hogy a cikkhez nem is szóltam. Éljen a BKK. Vagy inkább monjon le!

Dr. GGG77 2012.07.21. 11:50:11

@Csák Morritz AKA Alibiman: Azért '48 nélkül nem lett volna kiegyezés, persze ettől még Deák nagy koponya volt. Vagy '56 nélkül nem lett volna a, Rákosi-érához képest, puhább Kádár-korszak.

Néha oda kell b@szni.

Pepejoe 2012.07.21. 14:01:26

Arról nem is beszélve, hogyha esetleg felkészülten jobbra kanyarodsz a Közraktáraknál (ahol a Geszti delfines vagy milyen üvegépülete van) az Astoria irányába elcsalva a rakpartot, ismét arra kell rádöbbenned, hogy beszoptad, ugyanis az is fel van túrva TERMÉSZETESEN. Beirányítanak egy díszburkolatos utcába és kavarászhatsz addig az egyetlen gyökér lámpáig, ami beenged a Múzeum körútra a Ráday utca mellett...
Ja, további öröm, hogy annál a lámpánál sem egyszerű jobbra menned, mert aki balra menne, piros lehet neki, ergo szopol újfent.
És akkor én még motorral vagyok...
Nem tudom használni a kocsim, mert lehetetlen egyszerűen.

dennisthemenace 2012.07.21. 14:46:16

@Gomulka Béla: Az prolitempó. Humburger és kóla...

kozlekedo 2012.07.21. 16:29:51

@metalex: Rólad is sokat elmond hogy nem tudsz nevetni a saját hibádon. De az élet kegyetlen.
A rakpartot meg már régen meg kellet volna csinálni két szintesre, árvíznél ugyan buknánk az alsó szintet de azon az időszakon kívül használhatóbb lenne.

ando1888 2012.07.21. 16:40:16

@Vitéziesch Hazaffyasch The Lonewolf (nem Dr.):

Nem szívesen védem a kis Davidot, de azt a sávot még az elődei találták ki, de akár az ő ötlete is lehetett volna, szerencsére a Tarlós ezt leállította.
Egyéb ötletei, piros hullám a Körúton, Ferencziek terén az alagút betömése, Erzsébet-híd hídfőben lámpa ,türkizkék buszok stb.
Van még egy két nagy forgalomszervező rajta kívül is, pl. Rogán a Belváros tönkretélelével.

apoa 2012.07.21. 16:49:28

@Katana750: Kösz, nekem már nem volt kedvem válaszolni a kis libsinek.

Katana750 2012.07.21. 19:59:37

Nem vagyok egy klaviatúrabűvész,de nem hagyhattam szó nélkül.

misi46 2012.07.22. 09:57:27

Ezek bizonyára nagyon fontos viták,
de MI VAN A 02-essel? FONTOSCH!

metalex 2012.07.22. 12:02:48

kozlekedo: mielőtt belehergelnéd magad, ebbe a kegyetlen világba, szólok, ott volt a szmájli ! Egyébként meg csuda vicces pofa vagyok, de valld be, ez valami perverzitás, más kommentjében a helyesírási hibát lesni .....
Egy kivétel van, ha te magad, magyar tanár vagy, de akkor meg szakmai ártalom. És szmájli !
A rakpart két-szintesítésében viszont igazad van. De miért csodálkozunk ezen, ha az M0 kérdés is vagy tíz évet csúszott. Rengeteg ártatlan ember sérült meg, bénult le, és ami a legszörnyűbb - halt meg, a "Pató Pál Úr" féle hozzáállás miatt.
Majd a rakparttal is valahogy így leszünk, addig nem lesz megoldva, amíg nem hőbörögnek eléggé az emberek.

Németh András 2012.07.23. 11:31:57

@3 gb: ha a Duna mellett laksz akkor érdekes hogy téli és tavaszi áradásokról beszélsz. Hiszen a nem Duna mellett lakóknak is tanították az oskolában hogy a Duna mentén kétféle árvíz fordul elő rendszeresen, az első a tél végi tavaszi ez a hóolvadást követi a másik pedig az ún zöldár ez pedig zömmel nyár elejére esik. Ez a kettő viszonylag rendszeres, mérete természetes a hó és a csapadék mennyiségének függvénye volt és lesz.

Télen inkább csak akkor van árvíz ha a jégtáblák torlódnak (jeges árvíz) de ez tényleg esetleges.

3 gb 2012.07.23. 22:41:59

@Németh András: Én pontosan ezt állítottam: "10 éve még rendben zajlottak az áradások, tavasszal, időnként télen, de kiszámítható volt."Tavasszal, általában a májust értettem, ez a zöldár, amit a magas hegyekben elolvadó hó okoz. Időnként télen, ez valóban a jegesár. Árvíz alatt, én olyan vízmennyiséget értettem, amikor már jócskán le kell zárni a két rakpartot. Nyilván, amikor tél végén-tavasszal elolvad Mo-n a hó lehet vízszintemelkedés, csakúgy, ha hirtelen sok csapadék hullik az országra. Nem vagyok meteorológus, sem árvízvédelmi szakember, Nincsenek adataim, a kutyát sétáltatom többször hetente a parton, ezért lehetek tisztában a vízállások mértékével, én csak azt írtam le, amit az évek alatt láttam és most is látok. Pl. idén sem tapasztaltam zöldárat. Pontosan arra akartam rávilágítani kommentemben, hogy az utóbbi évtizedben, bizony nem csak akkor áradt, amikor kéne vagy amikor a tankönyvek előrevetítik, hanem máskor, ha jól emlékszem 2x igen komolyan júliusban. De mindez csak az elmúlt 20 év tapasztalata, annak ellenére, hogy nem ez a hobbim csak ott lakom és belebotlom a dolgokba. Lehet, ha visszanézzük mondjuk az elmúlt 100 év statisztikáját, akkor is össze-vissza áradások jönnek ki, nem tudom, de akkor még nem éltem és ezelőtt nem a Duna mellett laktam és így nem is nagyon érdekelt, hogy mi a vízszint.

witti007 2012.07.31. 11:36:52

Úgy tűnik, hogy itt is lesz egy kis csúszás (a budai oldalon):
Tegnap este még megvolt a lezárás, a táblákon pedig már augusztus 12. volt a befejezés dátuma...

Rocko- 2012.07.31. 11:47:03

@witti007: mindig ezt csinálják.
kiírnak egy időpontot, aztán nem tudják betartani.
süti beállítások módosítása