Petra kalandjai az autósiskolában

  2012. július 09. - petra1 Címkék: petra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Átcsúszott a KRESZ-vizsgán
2012-08-08 18:00:00

Kolléganőnk, Petra most kezdi a nagy kalandot: jogosítványt szerez, vagy legalábbis megpróbálja. Mivel

Tanfolyami magány, vizsgahalál?
2012-07-19 18:05:00

Kolléganőnk, Petra most kezdi a nagy kalandot: jogosítványt szerez, vagy legalábbis megpróbálja. Mivel

Petra kalandjai az autósiskolában
2012-07-09 16:19:00

Kolléganőnk, Petra most kezdi a nagy kalandot: jogosítványt szerez, vagy legalábbis megpróbálja. Mivel

Kolléganőnk, Petra most kezdi a nagy kalandot: jogosítványt szerez, vagy legalábbis megpróbálja. Mivel mostanában többször is foglalkoztunk az autósiskolákkal, az oktatás színvonalával, a szexuálisan zaklató, vagy csak simán türhő oktatókkal, esetleg a távtanulási lehetőségekkel, megkértük Petrát, a jogsiszerzéssel egy időben számoljon már be a tapasztalatairól. Mivel a cikkek megjelenésével párhuzamosan tanul, a nevét természetesen megváltoztattuk, az iskoláét viszont nem.

IMAG0611.jpg

Hát eljött. Igaz, közel tíz év telt el, amióta felvetődött bennem a gondolat, de eljött a nap: beiratkoztam egy autósiskolába. Anyám boldog, mert a B kategóriás jogosítvány ötvenszázalékos esély, hogy ha kirúgnak, találok munkát, meg egyébként is, azóta mondogatom, hogy jogsit kéne csinálni, mióta megszereztem a középfokú angol nyelvvizsgámat a gimi alatt.

 

A szüleim össze is gyűjtötték a pénzt, de később, amikor már albérletben laktam a fiúmmal, hirtelen lett helye annak is. Autót persze már vezettem, még közel tíz éve a Wartburgunkat, majdnem bele is hajtottam a szakadékba, apám leizzadt, öcsém sokkot kapott, ki is pattant a kocsiból azonnal. Utoljára néhány hete az egyik ismerősömnél könyörögtem egy üveg búzasör után, hogy naléccihaddvezessekmár, de rögtön meg is bánta, hogy igent mondott, amikor hatodjára fulladt le az autó elinduláskor. Kérdezte, jó helyen van-e a lábam, naná, vágtam rá én, aztán a tizedik lefulladásnál tapogatni kezdte a lábamat, és közölte, hogy a féket nyomom a gáz helyett. Onnantól minden frankón ment, még a tolatással sem volt gond.

IMAG0607.jpg

Nem volt könnyű sulit választani. Kezdjük ott, hogy a jogositvany.lap.hu-n több tucatnyi lehetőség van, én meg egyet sem ismerek itt Pesten. Oktatót ajánlottak volna, de köszi, nem, majd találok magamnak. Hát oktató helyett találtam iskolát, erre a Non-Stopra böktem rá, mert azt ígérik, az expressz képzéssel akár másfél-két hónap alatt is megszerezhetem a jogsimat, plusz az okmányiroda. Ennél több időt nem is nagyon szánnék rá, ha már kitaláltam, legyen meg jó gyorsan, még mielőtt meggondolom magam, na meg amúgy is, mostanában egyre többször vágnám magam autóba, és csak mennék-mennék, világgá. Hogy milyennel, nem tudom, a véleményem általában kimerül abban, hogy hú, ez de szép, kéne, vagy ugye a másik véglet, a fúderonda, ha utánam dobnák se.

Az elméleti oktatás miatt variálni kellett a munkaidőmet. Még jó, hogy a munkahelyemen rugalmasan kezelik, így kis szerencsével odaérek egy héten keresztül minden nap délután fél ötre, hogy este nyolcig magamévá tegyem az autóvezetés elméletét. Szombaton kezdődik, reggel fél kilenckor, aztán következő hét olyankor már házi vizsga lesz, az azt követő héten szerdán meg már vizsgázom is. Aztán vagy sikerül, vagy nem. Ha nem, majd irtó kínosan fogom érezni magam, miközben a posztot írom, hogy hát helló, megbuktam, és majd jönnek a jobb-lenne-ha-nem-vezetnél-úristen-de-ciki-vagy típusú kommentek, nesze neked, pozitív gondolkodás. Egyelőre negyvenezer-hatszáz forinttól szabadítottak meg, de ez nem fájt annyira, mint amikor közölték, hogy egy darabig nem adják vissza az érettségi bizonyítványomat, „mer’ a magyarnak már nem hisznek, tudja, Schmitt tetszik mondani?”, ez volt az indoklás az iskolavezető részéről, amikor kétségbeesetten néztem rá, hogy de mi van, ha elkavarodik, legalább fénymásolják le nekem.

 A pasi egyébként elég laza, bár már sehol nem lehet bent dohányozni, őt ez nem igazán zavarja, simán szivarozik ott, ahol más a házi vizsgát csinálja. Telefonban sem túl visszafogott, amíg a papírokat töltöttem ki – mi a frász az a VIB szám? -, olyanokat mondott, hogy „én állok itt, mint a pompeji őr, te meg nem jössz”, meg hogy „és milyen szerződés? Ha egy lánnyal le akarsz feküdni, akkor addig nem lépsz, amíg nem kötöttél vele házassági szerződést?” Az asszony, aki a papírokat intézte, váratlanul kedves volt, körbe is vezetett, nézzem meg, hol tanulok majd, „és persze jöhet a kedves párom is” – hát azt különösen szeretem, amikor a barátaimat a pasimnak nézik. Összeszedettnek viszont nem mondanám, úgy telefonált rám, miután elmentem, hogy basszus, elfelejtettük a bizonyítványt, majd szombaton vigyem; de még közel voltam, hát visszasétáltam vele.

Szóval, kezdődik. És nincs visszaút.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr564637888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiamin 2012.07.09. 18:40:50

Minek neki jogsi?
Nincs is kocsija, és azon kívül, h 'szép, tehát kéne' nem is különösebben érdekli..
Ez a legveszélyesebb fajta.
Simán hülyeséget csinál, és utána kioktat.

mt-03 2012.07.09. 18:41:24

komolyan be akarsz jarni kreszre? meggondolod ezt meg az elso "ora" utan:)

Csak a yamaha 2012.07.09. 18:50:45

Ez itt a való világ Petruska...Ja hogy TE valami extra lennél??Akkor bocsi...

strogg 2012.07.09. 18:54:47

Szerintem kérjük meg hölgyet, hogy napi szinten posztolja ki, merre akar aznap közlekedni. Igérem követni fogom minden nap :))))))

KoGa 2012.07.09. 18:59:38

Erettsegi bizonyitvany jogsihoz? Mi van?

minafoto · http://www.minafoto.hu 2012.07.09. 19:00:45

Ti genyók, aztán szimplán megosztanátok az óráin készült felvételeket is, hogy lehessen élcelődni nagy magabiztos hímtagként... :D Na jó, megnézném a kommenteket :D

Ada 2012.07.09. 19:02:27

A bizonyitvanyodat nem foghatjak vissza. Ok keszithetnek masolatot rola. Diplomakon pedig van szeriaszam, amit ellenorizhetnek az azt kiado intezmennyel telefonon, vagy barhogyan...

nickmárlétezik 2012.07.09. 19:06:53

A címlapon Petra van, vagy az csak illusztráció?

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.07.09. 19:08:05

a blog miatt az összes 25-35 közti csajt szopatni fogják az országban az autós iskolák :)
jó móka lesz ez.

agent_x 2012.07.09. 19:08:12

Szerintem aranyos. Sőt, marketingesnek sem utolsó, ahogy az iskola összes elérhetőségét premier plán lekapta.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.07.09. 19:13:19

A lényeg, hogy valamilyen bizonyítványa legyen, mivel a 8 általános a minimális feltétel (elvenni egyébként szerintem sem veeetik el).
Egyébként gondolom mindenki volt itt mazsola, és nem a születés előtt még a magzatvízben tempózva sajátította el a vezetést, szóval easy, easy.

agent_x 2012.07.09. 19:14:36

@agent_x: már csak arra kell ügyelni, egy kevésbé elterjedt képet használjon "Petra"
www.myteenmatters.com/wp-content/uploads/2010/07/TeenGirlCarWindow.jpg

Vizilabda 2012.07.09. 19:28:43

Én azt nem tudom, hogy mennyire kell a gázpedált benyomni mm.-ben a Honda Civicben, hogy 19 km/h sebességgel menjen a Madách út végén. És hogy kell csinálni, hogy a nyomás a lábfelben ne változzon ide-oda.

Mercel 2012.07.09. 19:29:56

@Logan Rulez:

Nem azért de én elég sokat vezetek szeretett fővárosunkban és ugyan néha felnyomja a vérnyomásom egy két tipikusan középkorú hölgy (belső sáv negyven, de mindenképpen lassabban a forgalom ritmusánál) sokkal több agresszív és/vagy idióta pasival találkozom.

Egy dolog viszont tény, a nők sokkal kevésbé udvariasabbak(?) és kevésbé jellemző rájuk, hogy elengednének másokat egy egy adott szituban. Viszont mondjuk következetesebbek.

Petra ígérd meg, hogy nem fogsz a belső sávban lassúzni!!
:)

"Frigyes"

strogg 2012.07.09. 19:32:39

@nickmárlétezik: Egyszer egy csodaszép nőnek kezdtem udvarolni egy cseten, hol kiderült h. a fullextrás csajról a kép hamis (netről szedett) és egy kora negyvenes takar valójában. Ezért a csalásért persze "Bűnhődnie kellett", amit utánna többször meg kellet ismételni, mert notóriusan rossz volt :D Valahogy nem tanult... Még a végén te is igy járnál:))))))

strogg 2012.07.09. 19:35:25

@ergerberger: Mindent a koszos fantáziádra bizok... :)

ergerberger 2012.07.09. 19:36:09

@strogg: Ha ide bízod, akkor úgy nyelte, mint kacsa a taknyot...

nickmárlétezik 2012.07.09. 19:39:08

@strogg: Csak az nem derült ki, hogy a kora negyvenes néni tutajos volt-e, mert ha nem, akkor bizony Te bűnhődtél, ő meg élvezte:)

mzjoe 2012.07.09. 19:39:16

Szevasztok!

Tudjátok egy dolog igazán facsarja az orrom. Sokan úgy kommenteltek mintha mindenkinek elsőre sikerült volna a kressz vizsga. Jöttök itt a hülye női sofőr dumával. Igen. Tény, hogy vanna tipikusan vezetni nem tudó személyek akik "átcsúsztak" a vizsgán. Ettől eltekintve nem mind nőkről beszélünk. Láttam már nem egy olyan fickót akit kikaptam volna az ülésből és megetettem volna vele a kresz könyvet.

Tény, hogy nem egy könyvből kell vezetni de nem csípem ha általánosítanak az emberek.

Egy dolgot kérek az ifjú Titántól. HA úgy érzi nem megy, akkor ne erőltesse!

Bambano 2012.07.09. 19:40:13

@agent_x: van ebben a mosolyban valami kis decens visszafogott vicsorgás is :)

strogg 2012.07.09. 19:42:56

@mzjoe: khm elsőre átmentem mindenen. Kresz 3 hibapont, rutin: figyelmeztetett a vizsgabiztos hogy többször nézzek a tükörbe, forgalmi: többször használjam a jobb tükröt + 2db hiba.

strogg 2012.07.09. 19:44:17

@nickmárlétezik: A kora negyvenes nő, csodás teremtés.

Fantomász 2012.07.09. 19:46:17

Úgy látom a nonstopban nem változott semmi a bunkó öreggel együtt, az már 10 éve is ott volt. ezzel együtt választhattál volna jobb helyet is. Pl. a TC szerkesztőségtől nem messze lévő magániskolát, ami a vezetője nevét viseli (K.llay :) )

ccvv 2012.07.09. 19:46:55

Komolyan, itt ennyi türhő van, vagy én vesztettem el a humorérzékemet????A kommentelők háromnegyede totál negatív, vagy nem gondolkodik, vagy simán fasz. Szemezek:

Logan Rulez 2012.07.09. 18:16:48
Na még egy nő jogsival. Egyre veszélyeseb ez az ország.
---A nők statiszttika szerint biztonságosabban vezetnek (kivételek vannak).

túrósfaszúkurvaisten 2012.07.09. 18:36:02
"tapogatni kezdte a lábamat", de a pinádat is biztos megfogta mire megtalálta
---Hahaha háha háha.

tiamin 2012.07.09. 18:40:50
Minek neki jogsi?
Nincs is kocsija, és azon kívül, h 'szép, tehát kéne' nem is különösebben érdekli..
Ez a legveszélyesebb fajta.
Simán hülyeséget csinál, és utána kioktat.
---Mondjuk...őőő...esetleg...őőő...amiért másnak?

Grafithuszár azért szól be, mert egyszer valaki kipróbálta az apja kocsiját???

Á, nem is folytatom. Inkább olvassátok végig, hogy a lehetetlen prekoncepciókból milyen szar rutinosróka-hímsoviniszta autósvilág rajzolódik ki.
:(

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2012.07.09. 19:47:11

senkit nem szeretnék kiábrándítani, de ez egy közönséges fizetett hirdetés, rosszabb fajta fantazmagóriába burkolva

pukancs 2012.07.09. 19:49:58

"Kérdezte, jó helyen van-e a lábam, naná, vágtam rá én, aztán a tizedik lefulladásnál tapogatni kezdte a lábamat, és közölte, hogy a féket nyomom a gáz helyett."

még ha a kuplungal tévesztette volna össze...
De a gázt meg a féket...

"Mert azt ígérik, az expressz képzéssel akár másfél-két hónap alatt is megszerezhetem a jogsimat,
Ennél több időt nem is nagyon szánnék rá, ha már kitaláltam, legyen meg jó gyorsan"

Szerintem még most hagyd abba, nem vicc, mielőtt sírás lesz a vége.

"még mielőtt meggondolom magam, na meg amúgy is, mostanában egyre többször vágnám magam autóba, és csak mennék-mennék, világgá. Hogy milyennel, nem tudom, a véleményem általában kimerül abban, hogy hú, ez de szép, kéne, vagy ugye a másik véglet, a fúderonda, ha utánam dobnák se."

Nó komment még egy női agyalágyult sofőr. rosszabb mint a civic-es Bömösös hülyegyerekek.

"Szombaton kezdődik, reggel fél kilenckor, aztán következő hét olyankor már házi vizsga lesz, az azt követő héten szerdán meg már vizsgázom is. Aztán vagy sikerül, vagy nem. Ha nem, majd irtó kínosan fogom érezni magam, miközben a posztot írom, hogy hát helló, megbuktam,"

Még egyszer leírom:Szerintem még most hagyd abba, nem vicc, mielőtt sírás lesz a vége. 0-ról legalább 2-3 hónap mire intenzív tanulással mindent bevág az ember, úgy hogy meg is maradjon, 1-2 napnál tovább és stabil tudás alakuljon ki...

Erről a sikerül nem sikerül mentalitásról pedig mondj le ha nem akarsz az első 50-500-1000 km-eren egy kibaszott nagyot karambolozni
MEgfontoltank előrre gondolkodónak kell lenni. Tudatában kell lenni minden tettnek. Ok okozatnak.

Ebből szokott a baj lenni: én úgy gondoltam...még befér elfér megáll

pukancs 2012.07.09. 19:52:18

@ccvv: Kocsit rutinosan lehet vezetni, szabályt meg jól és mindig betartani lehet.
van különbség

karosszékely 2012.07.09. 19:53:41

@é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛: Hirdetésnek elég negatív, felér egy feljelentéssel is (elveszik a bizonyítványát, tiltott helyen dohányoznak).

strogg 2012.07.09. 19:55:26

@pukancs: Majd megtanulja ő is. Én elmlékszem h. dicsért az oktatóm, ehhez képest mai fejjel visszagondolva közveszélyes voltam énis.
5e kilométer alatt veszélyes az ember :) A probléma (ahogy irod is) a mentalitással van. Az a gépezet az ember alatt konkrétan életveszélyes, ha a legkisebb hiba is van. Ezt nem érzi/érti petruska

Anti Anyag (törölt) 2012.07.09. 19:58:03

Amikor én vizsgáztam, a 16 fős csoportból egyedül én mentem át elsőre. A többiek kb. azt a dumát lökték a csajoknak mint itt a fikázók. OK, a hat csaj se ment át, de ők sem.

Faby 2012.07.09. 20:01:04

@mzjoe:
Minden vizsgám elsőre sikerült.
Műszaki, eü hibátlan, kresz 1 hibapont, rutin, forgalom hibátlan.
Egyébként valóban mindegy, nő vagy férfi, ha féldisznóért vette, vagy kifeküdte a jogsit, akkor jobb nem találkozni vele. Ezek azok, akiknek B, mint belső sáv jogsijuk van, és csak néznek bután, mikor 2 sávos úton, autópályán feltartják a forgalmat.
Amúgy meg úgysem a tanfolyamon tanul meg vezetni, ahhoz kevés a 25 (vagy mennyi) óra.

Bambano 2012.07.09. 20:16:23

@pukancs: egy kreszkönyvnél azért sokkal durvább dolgokat is be lehet vágni pár nap alatt. ráadásul ha felfogod a kresz mögött álló gondolatokat, akkor utána magát a szabályt megtanulni már nem nagy durranás.

zselatnye 2012.07.09. 20:20:57

Minden elsőre sikerült, ma volt a forgalmi vizsgám, 0 hibaponttal végeztem, nem győzött dícsérni a vizsgabiztos (nem vicc!)... :P
A Kresz 73 lett a 75ből! Rutin meg nincs ugyebár -.-

zselatnye 2012.07.09. 20:23:07

Tanfolyamon (30 óra) tényleg nem lehet megtanulni, én semmit nem tanultam ez idő alatt. De nullárról biztos nem sikerült volna!

DonVincenzo 2012.07.09. 20:25:35

Mennyi szupertehetség,tálentum van itt közöttünk akik a szakmájukat is úgy tanulták ki,hogy már az első tanítási napon mindent tudtak. A jogsit is úgy szerezték,hogy már volt a lábukban 100000 km. :)

TH 2012.07.09. 20:29:33

@DonVincenzo: és tökre tudják, hogy másokból milyen sofőr lesz. Egész lenyűgöző.

lcka 2012.07.09. 20:38:10

én nem értem hogy mi ez a dolog az érettségivel...

de tényleg, lehet hülye vagyok vagy nemtom :-)

Typeir 2012.07.09. 20:43:25

Nem tudok ezen nevetni...Egy csaj aki ismerkedik a vezetéssel,de nem Petra a neve az biztos,meg a képen se ot látjuk,az tuti,úgyhogy el kell hogy keserítselek benneteket!:-)Rossz tapasztalat:asszony,vezet(tanul,2 kiló,vége)ment a levesbe.Jó tapasztalat:asszony vezet 2 kiló(ami most már négy)jogosítványa van és nem félek mellé beulni!Hozzáteszem hogy nem Wartburgot vezetett mielott megpróbálta ezt az egészet,tehát nem egy tipikus szerencsétlen!Ja!Az autósiskola neve:Keszthely,Technika!Oktató:Takács Szabolcs volt,a folyamatosan telefonnyomkodós,vezetésre nem odafigyelo,konyvelocsajjal jóbanlevo oktatónak nevezett ember,akinek az autóján az elso 5 órán még kézifék sem volt,és fel volt háborodva azon ha a kedves tanuló(aki ezért fizet)belehajtott egy pocsolyába,mivel hogy o tegnap mosta le a kocsit...Csak ennyit akartam,bocsi mindenkitol ha hosszúra sikeredett!

samot 2012.07.09. 20:47:42

@DonVincenzo: 100000km?Persze,de gyalog!:)

RÁMBÓGECI 2012.07.09. 21:01:04

már nem azér'h én olyan nagy truváj lennék, de szinvonalasak a kommentelők...

a cikk elején elhangzik, h nem fedik még fel a csaj személyazonosságát, de a közismert netes kép ellenére már a 10 kép körül nyeli a kacsa a taknyot...

oceanearth 2012.07.09. 21:05:41

Jó hely az a Non-Stop. Én is ott raktam le még 14 éve a kismotor jogsit, 9 éve meg a B-t.
Az iskola vezetőjének van egy stílusa, az tuti, én mindig bírtam, mert sztem vicces és jól tudja átadni a dolgokat, úgy, hogy megjegyezze az ember. Nem véletlenül emlékszik a cikk szerzője minden mondatára... Úgy adja elő a kreszt, hogy meg fogja az ember jegyezni.
A cigi az régen is ment, nem gyenge módon, de mindig megkínálta a saját cigijéből a tanulókat :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.07.09. 21:10:46

@lcka: Feltételezem, az a bizonyíték arra, hogy tud írni-olvasni, mert sokáig bemondásos alapon működött a dolog és sok olyan ember kapott jogsit, akiknek nem sikerült behatolni a betűk és számok bűvös világába, ám most mégis vezetnek. Általában zsigulit. Általában pirosat..

Meg gondolom maguknál tartják az érettségi bizonyítványt, hátha nem akar fizetni a delikvens a tanfolyamért.

2012.07.09. 21:17:09

A kép a csajról teljesen egyértelműen egy jó stockfotó, de jónéhány ökör azt hiszi, hogy ő a valós szereplő... Nabazzeg.

Amúgy tanfolyamon minek időt rabolni? A teljes KRESZ tanköny max. 1 hetes nem túl intenzív tanulássalelsajátítható, gyakorló teszt bárhol található.

lcka 2012.07.09. 21:18:19

@scheerti: köszi, ez érdekes

mikor én 99ben jártam, tőlem semmit nem kértek, azért nem értettem

(de egyébként a családi, baráti körömből sem hallottam ilyet pedig mindenkinek van érettségije, és jogsija is )

kkn 2012.07.09. 21:27:07

@scheerti: Attól még szerintem nem törvényes, csak öntörvényű rendelkezés. Persze, ha szóvá tenné, ballaghatna máshová. Szokásos: hatamlat szereztem a saját szemétdombomon, ahol majd megmutatom , hogy én itt bármit...

el-enor 2012.07.09. 21:31:04

@Brother Love:

aha... én is így akartam motorra megcsinálni, válasz " hát azt biza nem lehet ( mindezt a köz felügyeletnél) egy iskolának be kell fizetni a tandíjat, annak kell lejelenteni első vizsgára. HOGY MIVAN? azóta azon töprengek, hogy RS50el is beérem.. ha vezethetem B-vel ( tlg, erre válaszolhatna valaki... ez érdekel :) vezethetek B-vel aprilia rs 50 - t? )

pedaz 2012.07.09. 21:34:08

A címlapos kis részlet megint frankón félrevezető :)
A poszthoz meg csak annyit, hogy szerintem pontosan ezt kéne szűrni: aki nem tudja melyik a gázpedál, az ne kapjon jogsit, később se fog jelentősen változni. Kutyából nem lesz szalonna.

Viszont ha már így alakult :D akkor jó oktatót kívánok!

Trob 2012.07.09. 21:37:46

Ne hallgass senkire Petra vagy akárhogyis hívnak. Mindenki bambán kezdte, mèg az is, aki úgy ment iskolába, hogy elôtte otthon gyakorolt. Sok sikert.

2012.07.09. 21:37:52

Amúgy jók ezek a KRESZ vizsgák: begyulladt emberek sápadtan tanakodnak, latolgatnak. Annak idején engem meg is talált egy ilyen fogyatékos, hosszasan lamentált, hogyha most is megbukik, fél, hogy PÁV-ra kell mennie, már két éve küzd... Végezetül elpanaszolta legnagyobb megpróbáltatását: mivel változott a KRESZ az elmúlt két év alatt és új könyvet adtak ki, két(!) könyvet is el kellett olvasnia...

Ambrus Gergely [SG] 2012.07.09. 21:40:56

@Ambrus Gergely [SG]:
de csak akkor ha te vagy az a csaj a címlapról!
Ha eljön majd a találkozás ideje miniszoknyát vegyél fel, ülj be mellém megtanítok pár dolgot a kézifék behúzásáról, és a váltó helyes kezeléséről.

apoa 2012.07.09. 21:40:58

@scheerti: Az eredeti bizonyítványt be kell mutania az iskolavezetőnek a NKH-nál. Utána visszaadjuk. A szabály 1 éve él.

2012.07.09. 21:42:50

@el-enor: Persze, a tanfolyam díját be kell fizetni, azt nem lehet megúszni, de azt már nem tudtam elképzelni, hogy még két hétig üljek előnytelen küllemű, kellemetlen szagú humanoidok között. Megbeszéltem, hogy ott végzem a teljes tanfolyamot, de engem csak a rutinpályán látnak legközelebb. Egy kicsit cöccögtek, cuppogtak, hogyháteztígynemlehet, meg hasznos ám a tanfolyam, mert elmagyarázzák, amit nem értek, stb., de azután mondták, hogy jóvanna.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.07.09. 21:43:56

@kkn: Nem tudom, hogy törvényes-e, el tudom képzelni, hogy be kell mutatni valami papírt a közlekedési hatóságnál arról, hogy megtanítottak írni és olvasni, de ha csak az iskolavezető akarja biztosítani magát, azt is megértem. Nem gondolnám, hogy másik iskolát kéne keresnie, ha megkérdezné, hogy miért kell leadni, nem sok tanuló van, senki nem hülye elküldeni a fizető vendéget egy ilyen apróság miatt. Aki meg igen, annak az iskolája helyén hamarosan angol használtruha-üzlet nyílik union jackes füstüveg kirakatdekorral.

apoa 2012.07.09. 21:43:57

@el-enor: Igen, vezethetsz mopedet B kategóriával.

Bende Tibor 2012.07.09. 21:47:12

@é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛: nem

apoa 2012.07.09. 21:48:07

@Brother Love: Másodikra átmégy az elméleten. Elsőre ilyen mellénnyel nem.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.07.09. 21:53:42

@apoa: nem erőlködöm, de igazán kedves vagy, hogy így ismeretlenül is udvariasan beszóltál. Amikor a fenti kommetet írtam, akkor a tied még nem jelent meg, azaz igen, csak én nem láttam, mivel épp kommentet írtam.

tade15 2012.07.09. 21:58:03

Basszus,hogy délután mikor kikerült nem jegyeztem meg az igazi nevét.Először rossz volt a név,ha Jól emlékszem Zsófi volt de nem biztos.És X volt a petra1 helyén.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.09. 21:58:07

"a véleményem általában kimerül abban, hogy hú, ez de szép, kéne, vagy ugye a másik véglet, a fúderonda, ha utánam dobnák se."
Kicsit pedig érdemes lenne ismereteket szerezni, mert ha valamit használni akarsz, és nem gyorsan tönkreb@szni, akkor érdemes ismerni a működését. Ha autó, ha számítógép, bármi.

piszter 2012.07.09. 21:59:58

édesistenem! de azé majd a karotta vagy a winkler adjon neki pár különórát, jóóóóóóóó?

zahn 2012.07.09. 22:00:28

Ki a csaj a címoldali képen? Szerintem nagyon jó! És a kép is!

Gyurbán Fektor 2012.07.09. 22:05:06

hát kiccsillag én itt oktatok a cégnél ezek után akko lessz joksid amikó nekem éretcségim tanujj me mekbux.

tade15 2012.07.09. 22:05:15

Bea az igazi neve.Megtaláltam.Túl sok portál vette át túl gyorsan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.09. 22:06:59

@DonVincenzo: Simán, nem tudtad? Ilyenekkel vagyok én is körülvéve.

csipaka 2012.07.09. 22:14:10

Az NKH kéri az eredeti bizonyítványt és másolatát. Nem is kell ezen csodálkozni, trükkös nép a magyar. :(

sght 2012.07.09. 22:19:44

Helloo. Semmi gond ezekkel a dolgokkal! Megszerzed a jogsit fizetsz elég sokat, majd megveszed az autódat ismételten fizet csak lényegesen többet ezek utána ha megnézed mivel vesz le az állam, közben a rendőrség egy irányjelző elhagyása vagy egy 30as tábla figyelmen kívűlhagyása miatt akkor agyvérzést kapsz és mehetsz az orvosokhoz ismét fizetni. Tehát szeretném ezzel azt mondani hogy ha nincs rettenetesen szükséged az autóra azaz lényegesebb mint életbevágó akkor inkább hagyd az egészet a fenébe.. (a jogosítványt célszerű lerakni de az autóvásárlást gondold át többször)

Üdv Csabi

Peetee 2012.07.09. 22:20:17

Hajrá! Nagy kalappal!

pukancs 2012.07.09. 22:21:53

@DonVincenzo: nem senki nem így kezdte...de a villanyszerelő se úgy ugrott neki hogy na én ezt most megszerelem lesz ami lesz, de az írásból

@TH: tapasztalat....sajnos...és mindig bejön...sajnos

van távoli ismerős akire pontosan illik a fenti poszt(mintha csak róla írták volna)
gyorsan tudjuk mán le azt...gyerünk gyerünk gyerünk már vezetni akarok menni akarok, megkapta jogsit...csak 4xer baszták meg, pedig magát a kocsit tudta vezetni, úgy ahogy. csak hát a mentalitás, a hozzálás, a szabályok hoz való viszonyulás (jó lesz az úgy)

1 hétig volt vezető cím az mtv-n a tv2 reteklub esti híradójában...halált okozó baleset

na erről ennyit

TH 2012.07.09. 22:23:07

@pukancs: ez akkor is erős általánosítás, és túlságosan kevés infó alapján akarsz valakiről véleményt formálni.

arde 2012.07.09. 22:34:19

Hogy itt mennyi Türhő ossza az ész sima B-val!!Nem is értem hogy miért a Zsottit akarták F-1 pilótának!Van itt elég Színparaszt,aki már oviban profin kente a kisdömpernek!Mindannyian kormánnyal az orrotokon,sebváltóval a seggetekben születtetek?Gratula Nyomik.

zidana 2012.07.09. 22:42:48

én olyan naiv voltam 19 évesen... negyedszerre engedtek át a forgalmin, mert addigra esett le, hogy pénzt akarnak. olyanokba kötöttek bele, hogy túl nagy(!) követési távolságot tartok (nem). na ezután már fizettem, ráadásul belengették a pávot, meg hogy majd kockaladán kell ott vizsgáznom.

nekem még 40 óra volt a minimum (vagy rosszul emlékszem? kb. 15 éve volt), szerintem az sem volt sok, na de 30 meg 25?!

eweres 2012.07.09. 22:50:10

annyit tennék hozzá, hogy egyszer egy újságíró megkérdezte A. Sennát, hogy bárki mellé be merne-e ülni utasnak. A válasz az volt, hogy Persze. ... Feltéve hogy levezetett 120 ezer km-t.
A másik meg hogy 10 évig elvolt jogsi nélkül, de most már aztán irgum-burgum másfél hónapon belül meglegyen törtetőPetra jogsija, mert különben ... jellemző karakter vonás

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.07.09. 23:01:43

A kuplungozást - mint már írtam többször - szimulátorral lehetne jól begyakorolni, ráadásul nem fogyna annyi benzin.
Csak ugye, pénzbe kerül a szimulátor is, de a sok pénzt elnyelő autósiskolák meg tudnák venni.

Én azon csodálkozom, hogy annyi PC-s játék, és mindenféle játékgép után még mindig nincs a nagyközönség által hozzáférhető, mindennapi közlekedést szimuláló masina.

no_holy_shit 2012.07.09. 23:10:15

@mzjoe:
en nem kommenteltem ,de en mind4 kressz vizsgamon elsore atmentem.

ettol fuggetlenul neha en is megkerdezem sajat magamtol, hogy valoban mindent elfelejtettem-e a vizsga napjanak delutanjan...

Rocko- 2012.07.09. 23:16:00

@tade15: valójában pedig elemér.

2012.07.09. 23:16:35

@apoa: Elsőre átmentem. Pont. Ebben semmi különös nincs, jogászok általában így veszik, pláne egyetem alatt, egyszerűen megszoktuk, hogy bazi nagy anyagot viszonylag rövid idő alatt meg kell tanulni, ennyi.

Crear_alien 2012.07.09. 23:22:31

hajra Petra :)

vezeti marha jo :)

no_holy_shit 2012.07.09. 23:24:27

@pukancs:

"Mert azt ígérik, az expressz képzéssel akár másfél-két hónap alatt is megszerezhetem a jogsimat,
Ennél több időt nem is nagyon szánnék rá, ha már kitaláltam, legyen meg jó gyorsan"

Szerintem még most hagyd abba, nem vicc, mielőtt sírás lesz a vége. "

az egyik jogsimat en is a non-stop-nal csinaltam. Nem lett meg gyorsabban mint a masik jogsi, amit parhuzamosan egy masik autos iskolaban csinaltam. A kulonbseg csak annyit volt hogy a non-stopos oktato leadta az osszes orat. husvet hetvegen szombaton (talan meg vasarnap is)/rutin/, forgalmivizsgara meg sima 7vg-n vasarnap adta le. A masik iskolaban jo ha az orak felet leadtak...

2012.07.09. 23:25:20

@apoa: Gondolom, te magad is oktató, autósiskola tulajdonos vagy, így megértem, hogy valahogy magyarázni szeretnéd, mifenének kellene kiadni több tízezer forintot egy olyan oktatásra, aminek a vizsgája egy primitív teszt és mind a tananyag, mind pedig az összes vizsgakérdés ingyen, vagy fillérekért rendelkezésre áll.
Az egyetlen "oktatáson", amin részt vettem, az oktató magyarázata mindenesetre megmaradt. A "behajtani tilos, kivéve célforgalom" szerinte azt jelentette, hogy ha bármiféle célja van az utcában, behajthat, pl. ha meg akarja számolni a nyárfákat az utcában...
Ehhez, azt hiszem, nincs mit hozzáfűzni.

no_holy_shit 2012.07.09. 23:31:36

@Bambano:
"egy kreszkönyvnél azért sokkal durvább dolgokat is be lehet vágni pár nap alatt."

ez tetszett... azt hittem, hogy csak azt basszak ki kresszrol, aki elozo este vacsora kozben TV-nézés es facsézás kozben nyitja ki eloszor a kressz könyvet

Ben47 2012.07.09. 23:33:26

@Kara kán: Lehet, hogy nem akarják, hogy legyen.

2012.07.09. 23:33:33

@Kara kán: Van. Es hasznaljak is. Tajekozodj, aztan irjal okosat.

2012.07.09. 23:37:03

@Brother Love: Ismerek par jogaszt. Iggggen szarul vezetnek.
Hogy miert? Ki erti?

levőlétező 2012.07.09. 23:50:50

Komolyan felvettek valakit a TC-hez jogsi nélkül? Azért a múltkori pályáztatás után ez erős visszaesés... ):

2012.07.09. 23:58:13

@Könnyen elkaptuk, uram!: Egy szót sem szóltam vezetésről, a KRESZ vizsgáról írtam.
Én meg ismerek jó sok kommetelőt, akinek nehézséget okoz egy-két egyszerű mondatot helyesen értelmezni, mégis okoskodnak. Hogy miért? Ki érti?
Amúgy esküdni mertem volna, hogy hamarosan akad egy értelmi fogyatékos, aki elkezd lovagolni azon, hogy ki hogy tud vezetni - pedig erről szó sem volt.
KRESZ vizsga, teszt. Ez volt a téma.

TaaT 2012.07.10. 00:07:58

Saját tapasztalat: középkorú nőnek kellett volna kb 30m-t tolatni egy 1.5sáv széles úton ami nem volt teljesen egyenes... odaszól hogy neki ez nem megy, tolassak már én ki a kocsijával :)

agent_x 2012.07.10. 00:16:41

@levőlétező: ha jól emlékszem, a velvettel vannak összezárva.

balba 2012.07.10. 00:26:23

Én is a non-stop iskolába jártam, 2004-ben. Az iskola vezetõje már akkor is pont ilyen volt.
A gyakorlati oktatóm (sajnos azóta meghalt) szintén elég nagy dumás volt, többször említette, hogy az iskolavezetõ felesége vele csalja a férjét.

Egyébként szerintem az iskola számít a legkevesebbet, a gyakorlati oktató a lényeg.

2012.07.10. 00:30:03

@Brother Love: Figyelj, te tudsz absztrahalni?
A mondandom lenyeget nem fogtad fel.
Az a legfobb erved, hogy TI JOGASZOK, de kulonosen te, annyira okosak vagytok, az agyatok vitalkapacitasa annyira kihasznalt es fejlett, hogy semeddig nem tart megtanulni a kreszt.
Persze, egy jogszabaly gyujtemeny.
Hiaba, a baratom mondja mindig: a jogasz egy kulon allatfajta. O ugyved, csak tudja!

dzolee 2012.07.10. 00:37:40

Rühellem ezt a sok okoskodó,témához nem kapcsolódó,öntelt,ellenszenves kommentet!Elveszi az ember kedvét a hozzászólások olvasásától!

nyulontul (törölt) 2012.07.10. 01:05:44

@Bende Tibor: Az bug, vagy feature, hogy benne maradt a hölgy neve a képek címében?

csunyadiszno 2012.07.10. 01:12:42

@CSÖRR-CSI££: Hát az baszna be ha a rav 4 land roverré változna:)

Közbiztonság Szilárd 2012.07.10. 02:26:43

@ccvv:
"A nők statiszttika szerint biztonságosabban vezetnek (kivételek vannak)."

A statisztika szerint a 40 éves férfiak a legjobbak a szexben.
Ehhez képest sem a 78 éves bácsi, sem a 2 éves gyerek nem tud, pedig a statisztikai átlaguk pont 40 év.

A legszarabbul vezetők mind nők. Majd nézz szét az utakon.

Közbiztonság Szilárd 2012.07.10. 02:50:48

@Bambano:
Szerintem te is most hagyd abba a vezetést, ha így gondolod.

A forgalmi szituációs ábrákkal még gyakorlott vezetőknek is meggyűlik olykor a bajuk, pár nap alatt ezt lehetetlen megtanulni, hosszabb rutin kell hozzá.

@Anti Anyag:
Mondjuk nálunk (igaz, hivatásos vizsga) ciki volt, ha valaki nem hibátlan tesztet írt.

@apoa:
Azért a másodikat se tedd meg tutira.

@zidana:
A kocka Lada kurva jó kocsi, sajnálhatod, hgoy kihagytad.

@agent_x:
Húbazmeg, az kemény lehet.
Annyi agyatlan-baszatlan picsát (akik közül ráadásul néhánynak fasza van) kibírni...

aard · www.goldberry.hu 2012.07.10. 02:52:46

@CSÖRR-CSI££: +1 csak azt hagytad ki hogy ezek életveszélyesek az úton
szerintem alkat és értés kérdése az egész

romesz 2012.07.10. 05:38:49

Nem ertem miert kell beszolni neki.
Jogsit akar es beiratkozott a suliba.
Leirja mi tortenik ott es akit erdekel az elolvassa akit nem az atugrik rajta.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.10. 06:22:44

@Kara kán: Van, csak nem óccó. Van mindennapi közlekedés szimulálására alkalmas program is, csak nem népszerű és nem csillivilli :)

TUDOD, A CSIBE 2012.07.10. 06:22:58

Ki a geci az aki erre a képre azt hitte hogy ő Petra ? Én tudom ezen a képen nem Petra van, a Petra más.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.10. 06:24:16

@Közbiztonság Szilárd:
"@Bambano:
Szerintem te is most hagyd abba a vezetést, ha így gondolod."

Szerintem te még nem szigorlatoztál analízisből. (Nem kreditrendszerben.)

TUDOD, A CSIBE 2012.07.10. 06:40:51

BMW volt amin megtanultam és azóta is BMW-t vezetek. Egyszer megbuktam forgalmin:S

Vannak aranyos nők akik néha nyomjak neki mint a vak múltkor szentendrei úton egy nő kapaszkodva megpróbált lenyomni 1.2 Corsaval(nem tudom mi lehetett vele ,azóta sem). A nők általában azért udvariatlanok a legtöbb szerintem mert féltik a kis pozíciójukat.
Van egy másik faj is aki pedig behúzódik a belső sávba és megy lassan (már mindenki idegbeteg mögötte) mert 20km múlva bekanyarodik.

2012.07.10. 07:16:57

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ne láss bele többet abba, amit leírtam. Sohasem állítottam, hogy a jogászok kurva okosak (valójában elég lesújtó véleményem van a kollégák egy jó részéről). Annyi a lényeg, hogy aki jogra jár(t) és azt sikeresen el is végzi (ehhez nem kell okosnak lenni, teljesen átlagos képességek és némi szorgalom szükséges csupán), annál kialakul egy rutin, amelynek alapján viszonylag rövid idő alatt képes egy magolós vizsgára felkészülni. Ez nem jelenti azt, hogy okosak, sem azt hogy jól vagy rosszul vezetnek - csak annyit, amit leírtam: a KRESZ vizsga viszonylag csekély és egyszerű joganyaga nem jelent különösebb kihívást számukra Ezért - részemről -teljesen feleslegesnek tartom-tartottam két héten keresztül egy ostoba tanfolyamon üldögélni.
Persze viszonylagos, mert volt kollégám, aki harmadik nekifutásra teljesítette.
Azt nem tudom, hogy a jogászok hogyan vezetnek, nem ismerek ilyen felmérést , de gondolom, nagyjából úgy, mint a kőfaragók, balett táncosok, stb. Persze érdekes kutatási téma lehetne a jogász nők, kalapos-Suzukis jogászok, vén tata jogászok, autóbuzi jogászok, stb. vezetési képességeinek vizsgálata, ugyebár.

ccvv 2012.07.10. 07:36:06

@Közbiztonság Szilárd: Ezt a példát a statisztikával komolyan gondold, ugye? Mert viccnek nagyon szar!

Lehet, hogy a nők nagy átlagban benéznek pár indexburát, de nem hinném, hogy pl. kilóhatvannal kisodródnak a hatos úton két gyerekkel a hátsó ülésen.

Rocko- 2012.07.10. 07:43:08

@levőlétező: - nem csak a TC van egy irodában, kvázi egy légtérben vannak a CEMP csport pár tagjával (velvet, index)
- miért lenne kötelező jogsi egy cégnél? titikárnő, könyvelő, hírszerkesztő, ők mind elvannak jogsi nélkül. egy újságnál nem csak újságírók dolgoznak.

Karmilla 2012.07.10. 08:08:05

@pukancs:
"Még egyszer leírom:Szerintem még most hagyd abba, nem vicc, mielőtt sírás lesz a vége. 0-ról legalább 2-3 hónap mire intenzív tanulással mindent bevág az ember, úgy hogy meg is maradjon, 1-2 napnál tovább és stabil tudás alakuljon ki..."

2-3 hónap is kevés szerintem. Tény hogy az én jogsim kicsit elhúzódott, júniusban kezdtem, Júliusban ültem autóba rutinpályán, És szeptemberben kezdtem a forgalmat úgy hogy heti 2x2 órát vezettem (Vizsga elött 3x2 órát) Nos az első forgalmin meg is húztak Novemberben, Majd közbe jöt a Karácsony és Februárban sikeresen tettem le a jogsit. Tényleg abszolút 0-ról kezdtem úgy voltam velem hogy "hm, apu beül csinál valamit és megy", Ma meg már 4hónapja vezetek naponta, baleset menteseen* és túl vagyok 6-7000km-n. (és még azt is értem hogy műkődik a kis peugeottom :))

*Jó 3x lekoccoltam a jobb tükrömet első 100 km-en 1x kukáskocsin, 1x villanyoszlopnál, 1x meg egy másik kocsival... de még midnig meg vna és ép a tükröm csak behajlott :)

Autószerető 2012.07.10. 08:18:04

Igaz, semmi kivetni való nincs abban, hogy jogsi nélkül majdnem szakadékba vitte a családot, majd alkohol befolyásoltság alatt vezetett, miközben a pedálokat sem ismerte...

FELHÁBORÍTÓ! Remélem, a TC szerkesztősége elhatárolódik az ilyen cikkektől és szerzőiktől!

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2012.07.10. 08:35:59

Hát igazából a tinitörténet búzasörös részénél fejeztem be az olvasást! Kár volt publikálnotok a cikket!

renz 2012.07.10. 08:39:21

Viszonylag későn, 23 évesen szereztem jogsit. Nem volt autónk, ezért nem is volt miért. Igaz, előbb megvettem az autót (kb. 2 hónappal), mint ahogy lett volna jogsim, de SOHA nem vezettem amíg kézhez nem kaptam.

Amikor első órán átültem a kormány mögé és közöltem, hogy még nem vezettem autót, nem kis meglepetést okoztam. Az oktatóm (aki hasonló korú volt, mint én) normális volt, laza és rugalmas. Soha nem pattogott, türelmetlenkedett. Szerencsére pillanatok alatt ráéreztem és nem is volt gond. A kreszt egyébként elsőre megcsináltam, ahogy az elsősegélyt is. Mindezt úgy, hogy egyszer sem voltam oktatáson, csak elolvastam amit kell és kész. Forgalomban egyszer szívtam, én hibáztam(egyirányú, kétsávos úton a jobb oldali sávból akartam balra kanyarodni). Másodikra sikerült, abszolút probléma mentesen.

De! Amikor megkaptam a jogsit és elkezdtem egyedül, önállóan vezetni, akkor tanultam meg igazán hogy mire is kell figyelni és hogy mi is az az autóvezetés. Ennek 12 éve, azóta egyszer volt egy ütközésem, akkor is nyuggernek sikerült elém kanyarodnia.

Az a baj, hogy a 17-18 éves fiatalok SEM kapnak megfelelő mennyiségű és minőségű oktatást (nem feltétlenül az oktató, hanem inkább a rendszer hibájából), csak ők közel sem olyan higgadtak és körültekintőek, mint amilyen én voltam anno. Ha még a seggük alá is rak apuci és/vagy anyuci egy erősebb autót, már kész is a képlet a balesethez.

Teshow 2012.07.10. 09:50:03

Kedves Kommentelők!

Tessék már tudomásul venni, hogy nyár közepe van, uborkaszezon, vagyis a semmi közepén a semmiről kell czikkeket írni!
Mer'a zinternetes újság a kattintásból él, mer'az hozza a hirdetőket, azok meg a fizetést!
Ezzel semmi baj sincs, sőt kommentelek én is egyet szolidaritásból! :)))))

De hogy a témához is szóljak:

A jogsi megszerzése az emlékeim szerint pont addig téma, amíg a tanfolyam tart. Előtte érdektelen, utána pedig az ember úgyis megtanul vezetni EGYEDÜL (vagy nem) oxt jónapot, ahogy Szeretett Vezetőnk szokta mondani!
Az oktató stílusa pedig aszerint jön be, hogy épp mennyire parázunk. Én 17 évesen, az akkori (1800-as évek második fele) gimis kedvezményes rendszerben az MHSZ-nél tanultam és vizsgáztam. Az oktatóm egy egyszerű, smirglipapír kinézetű és stílusú emberke volt (a vicc, hogy a felesége volt általánosban a negyedikes tanítónénim, egy földre szállt angyal, akit imádtunk, de tényleg!) aki békén hagyott. Jól tudta, a fiatal srácok (főleg ha előtte bringásak/mopedesek voltak) úgyis jól veszik a forgalmat autóban is, a technika kiismerése pedig nem truváj (én egy halálán lévő szakadt Zsigulin tanultam, azóta tudom értékelni a szervókormányt).
Néha beszólt, de üvölteni csak egyszer hallottam: vizsga előtt kimentünk a forgalomba és én nagy mellénnyel csináltam két buktatást érő fatális hü*eséget. Tök igaza volt, megjegyeztem, át is mentem utána elsőre ...

Szóval nem olyan nagy kunszt ez, vezetni pedig igazán úgyis utána tanul meg az ember. A szerencsésebbeknek ez ingyen lesz, a kevésbé szerencséseknek néhány karcolásba kerül (a feleségemnek pl egy kipufogóba/járdaszegély).
Van azután, akinek a dolog az életébe kerül, de ők azok, akik nem érzik a saját határaikat, és friss jogsival meg nagy autóval (szülőket ezúton csókoltatjuk) túl mennek azon. Ők nyugodjanak békében :(

akos696 · www.focusauto.hu 2012.07.10. 09:50:28

Én már úgy születtem, hogy tudtam vezetni. :) 8-10 évesen anélkül, hogy valaki megmutatta volna, már simán vezettem elhagyatott utakon autót, sosem volt problémám vele. Még az autósiskolába is kocsival jártam, az oktatók nem kis derültségére. Kb 9 órát vezettem le a 30 ból, hogy a vizsgabiztosok által kényesen figyelt szituációkat begyakoroljam, aztán nem húztuk tovább egymás idejét az oktatóval. Persze az órákat kifizettem.

Minden vizsga elsőre lett meg, mint azóta az A korlátozottnál és a sima A-nál is. Persze a motorjogsira motorral jártam. De más idők voltak akkor, felelőtlen suttyó voltam, senki ne kövesse a példámat, jogsi nélkül tilos vezetni!

Egy kis érdekesség:

Autóval megvoltak a jól bevált rendőrmentes útvonalaim, nem is állítottak meg soha 3 éve alatt, amit illegális autókázással töltöttem (persze normálisan közlekedve, hogy ne tűnjek ki a tömegből). Amint meglett a jogsim, 1 hónapon belül 3x is igazoltattak azokon a helyeken, amit én rendőrmentesnek gondoltam és napi szinten jártam.

Persze ezek a sztorik közel 15 évesek és lehet, hogy nem is igazak. :)

Sadist 2012.07.10. 10:13:51

@Mercel: "sokkal több agresszív és/vagy idióta pasival találkozom."

Valószínű azért, mert több férfi sofőr van.
A nők sokkal tökölősebbek, határozatlanabbak, mint a férfiak. Nem csak autóban, biciklin is. Ha biciklin ül, 5-ből 4 nem tudja eldönteni, hogy merről kerüljön ki egy tök egyenesen és kiszámíthatóan haladó gyalogost.
Autóban ülve gyalogosnak ritkán adnak elsőbbséget, inkább csak lassítanak és várnak, hogy mi lesz.
Egy gyalogátkelőhely vagy kereszteződés elég ahhoz, hogy 95%-os biztonsággal meg lehessen mondani a sofőr nemét, annyira jellemző a vezetési stílusuk.
A kedvencem még az este világítás nélkül mereven előre bámuló mammer, akire villognak, de nem fogja fel, hogy neki is fel kéne kapcsolnia a világítást. Ő látja a többieket, az pont elég neki.

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.07.10. 10:15:28

Szerintem ez a rovat nem lesz valami nagy siker. :)

Emmett Brown 2012.07.10. 10:39:20

@Mercel: igen, kevésbé udvariasak, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy már kiskorunktól fogva a női nem iránti udvariasságra nevelnek minket. Ezáltal megszokják, hogy ajtóban előreengedik őket/alátolják a széket/lesegítik a kabátot/stb. Ezek után nem könnyű visszaszokni arra, hogy udvariasak legyenek (még ha mindenki jobban járna, akkor sem).

Emmett Brown 2012.07.10. 10:43:58

@ccvv: kíváncsi lennék arra a statisztikára, ami szerint biztonságosabban vezetnek.

Az alapadatot, hogy kevesebb női sofőr okoz balesetet ismerem, de számomra ez semmit sem bizonyít. Ez ugyanis nem veszi figyelembe a vezetett kilométerek számát, és pl egy nő aki 5000 km alatt egy balesetet okkoz, az biztonságosabbnak van elkönyvelve, mint egy férfi, aki 50000 km alatt okozott 2-t.
Biztosítási szempontból valóban kedvezőbb a nő (1 káresemény vs 2), de egy adott szituációban bizony sokkal szívesebben találkoznék a példában említett férfival, mint a papíron biztonságosabb nővel.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.07.10. 10:55:09

@Emmett Brown:

Jó a példa, de még tovább ki lehet sarkítani. Pl a szomszédom taxis. Életében levezetett kb 2-3M km-t (de lehet, h többet). Összesen nem tudom mennyi balesete volt, de az elmúlt 20 évből 1 komolyabbra emlékszem, akkor más hibájából (meg nem adott elsőbbség) tört totálkárra egy autót. Után több kisebb koccanás történt talán valami saját hibából, de semmi komoly. De ha azt vesszük, hogy pl muter 1x sem karambolozott, csak itt-ott kicsit meghúzta az autót az elmúlt 20 évben, akkor papíron ő a biztonságosabb sofőr. Az mindegy, hogy eközben 50-100 e km között vezetett, a szomszéd meg kb 1 és 2 M közötti km-t. Teljesen mások az arányok.

Teszt.Elek 2012.07.10. 10:57:47

Aki az elméleten nem megy át, azzal alapvető hozzáállás béli problémák vannak.

Alaphangon van egy hónapod kb a beiratkozás és a KRESZ vizsga között, de még nagyon intenzív képzés, és közeli vizsgaidőpont esetén is két heted.

A KRESZ tanfolyam leginkább vicc. Amit ott mondanak, az 1:1 megtanulható könyből is. Ha tehát valaki megbukik a KRESZ vizsgán, az leginkább annak tudható be, hogy nem tanult eleget, csak végigülte az órákat és várta, hogy ez majd neki elég lesz. Hát nem az.

Az elsősegély megint ugyanez, bár annak van gyakorlati komponense is, ha valaki megtanulja a dolgokat, akkor át fogják engedni még akkor is, ha nem tökéletesen kötöz (feltéve, hogy jó helyen teszi), vagy nem 100% pontossággal végzi a BLSt.

A forgalom az más állat. Oda már kell megfelelő gyakorlat és azt, hogy kinek mennyi a megfelelő nagyrészt az dönti el, hogy milyen adottságokkal rendelkezik az illető.

Még így is, a forgalmi vizsgán elég egy bukást érő hibát benézni (egy tapasztalatlan, gyakorlatlan vezetőnél ez bármikor befigyelhet) és már lehet is a következő időpontot előjegyezni.

Ha ilyen nincs, akkor csak hibavonalakkal legfeljebb úgy lehet megbukni, ha valaki nagyon nem tanult semmit a gyakorlati órákon.

Amúgy egy jogsi két hónap alatt minden további nélkül megoldható, ha minden vizsga elsőre sikerült. Egy hónap KRESZ + vizsga, egy hónap gyakorlat a 30 kötelező órára, végén forg. vizsga. Az eleje és a vége között valamikor elsősegély.

Gergoooe 2012.07.10. 11:06:10

Még hogy hagyjam ott az Érettségi Bizonyítványt! Még mit nem!! Arról nem beszélve, hogy minek is az? Gimi 3. osztály félévkor már a kezemben volt a jogsim, az érettségi meg még másfél évnyire...

renz 2012.07.10. 11:10:42

@Gergoooe: Kell a legmagasabb iskolai végzettség, de ha csak az általános iskolai bizonyítványt hagyod ott (feltéve ha meg is van mind a 8 osztály :P), az is elég.

Gergoooe 2012.07.10. 11:15:52

@renz: A legmagasabb? Az fasza... Mi a frásznak? Írni-olvasni elegendő tudni a jogsihoz, eszembe nem jutna a diplomámat bármilyen társaság kezébe kiadni, pláne nem otthagyni. Max csinálhat egy másolatot és ennyi!

renz 2012.07.10. 11:19:55

@Gergoooe: Nem tudom mi ebben a meglepő, mindenhol a legmagasabb iskolai végzettséget kérdezik, teljesen logikusan. Az már más tészta, hogy miért kell otthagyni.

spal 2012.07.10. 11:22:32

@nyulontul: Valóban komoly 10 perces erőfeszítésbe tellett mire teljes névvel, beosztással, arccal lehet találni egy személyt akire illik az apró utalás amit te említettél. Bendének üzenném, ha már hamis személyazonosságot kíván használtatni valakivel, úgy tegye, hogy ne lehessen másra --ha nem pont a szegény delikvensre-- ráhúzni, mert a perverz net-huszárok sok mindenre képesek... --nyilván ha már így állok hozzá, én leszek az első aki ott fog nyál-csorgatni az iskola előtt naphosszat mire megjelenik álmaim asszonya... :)--

bush84 2012.07.10. 11:30:26

Nekem egy olyan dagadt ven pocs oktatom volt, hogy a Polo-ba egeszen apro sportkormanyt tetetett, hogy egyaltalan el tudja tekerni. :) Oreg is volt mint az orszagut, mar anyamat is o oktatta. Raadasul ha nagy baromsagot csinaltam, kaptam egy kokit. Lenyeg a lenyeg, egy igazi ven taho volt.

Viszont! Rohadt jol megtanultam nala vezetni. O mindig azt mondogatta: ez nem a matek erettsegi, hogy eleg lesz 60-70 szazalekot hozni, itt azert kell MINDENT jol megtanulni, hogy ne haljal meg az elso kanyarban. Ocsem mar mas oktatonal tanult, jo szarul is vezet.

traxx 2012.07.10. 11:57:02

levezetve kb 500 ezer kilométert az évek során, visszagondolva nekem az 5-6 ezer kilométer utáni időszak volt gázos. Mert akkor már azt hittem, mindent tudok. És ez a legveszélyesebb. Addig jöttek az újdonságok. Meghatározó dolgok: Elsőre tök egyedül vezetni, első igazán nagy város, dugó... Első szerpentines autózás...(mivel télen tanultam, így a tél nem volt újdonság).
Amikor elmúltak ezek a dolgok, akkor jött egy időszak, amikor az ember "belazázik". Na ekkor válik közveszélyessé. És ezt csak ésszel lehet elkerülni. Szóval friss jogsisok, ne legyetek barmok :)
Aki teheti(és ez szól azoknak is, akik sokat vezettek már), menjen el egy vezetéstechnikai tréningre. Szánja rá azt a pár 10 ezer forintot.

nyulontul (törölt) 2012.07.10. 13:18:42

@spal: Ne becsüld le őket. Már meg is változtatták a nevet. :)
(persze a képek a régi linken ugyanúgy megvannak)

Mindegy, akadjunk le róla, nem erről szól a történet.
Teljesen mindegy, melyik "bársony" szerkesztőről van szó...

Dr. Porno Ottó 2012.07.10. 13:24:15

"Petra kalandjai az autósiskolában
A tizedik lefulladásnál tapogatni kezdte a lábamat, és közölte, hogy a féket nyomom a gáz helyett."

Ki, az oktató??? Nem. Az ismerős.

A cím félrevezető, egyértelműen az oktatóra, mint szexuális bűnelkövetőre utal, pedig nem.

Grifter 2012.07.10. 13:47:13

Ö, biztos kérdezte már más is: Miért is kell nekik ill. miközük az éretségihez? :)

Leventa 2012.07.10. 13:47:54

A a jó öreg non-stop, Angya Bandi bácsi nem sokat változott ezek szerint. Én bírtam az öreg stílustá, bár tény, hogy hosszú távon kicsit fárasztó.
Ez az inkognitó vicces, biztosan sok 27-28 körüli lány kezdte a non-stopban a héten a kresz óráját :D

ccvv 2012.07.10. 15:45:35

@Emmett Brown:

Azért sokat lehet ezen vitatkozni. Például mi van akkor, ha tényleg abszolút értelemben nézzük: Julinéni a faluban negyven éve vezet, összesen vezetett 34.210 kilométert, vitte a gyerekeket a suliba, járt a teszkúba, aztán vitte az unokákat úszni. És volt két önhibás koccanása. Jóskabácsi taxis, harminc év alatt levezetett 1.243.516 kilométert, volt öt önhibás autótörése, stbstb...
Lehet, hogy a kilométerek arányában kábé tizenkétszer több balesetet okozott a néni, de darabra meg nem. Egy ember, két baleset, másik ember, öt.

Hogy továbbmenjek, ki is számít jó vezetőnek? Anyám, (nyugodjon békében,) akinek soha nem volt önhibájából balesete, de évente fogyasztotta a kuplungokat? Nádasi Anti (a dr., nyugodjék békében), akinek minden, ami fontos, ami autó, a kisujjában volt, és mégis pár évente kicsit megtörte az autóját? A közútit. Én, aki átlag öt évente egyet koccanok, öt évente büntetnek meg tilosban parkolásért, vagy véletlen ('elmélázásos') gyorshajtásért? A szőkenő, akiről üzembiztosan lehet látni, hogy nem fog fékezni, hogy beengedjen, de gázt se ad, hogy kint tartson az elfogyó sávodban? Milyen jó tud az lenni, ha a közlekedés másik résztvevőjének kiszámítható a vezetése...

Üdv,

ccvv

*Nikus* 2012.07.10. 15:56:24

Nem értek egyet az ilyen "1,5-2 hónap alatt jogsit szerezhet" hirdetésekkel. Ehhez nagyon ideális jelöltnek kell lennie valakinek. Naivan még akár el is hiszi az ember, hogy sikerülhet - én is elhittem, és nem is értettem, miért azzal fogad az oktató, hogy készüljek fel, hogy felnőttként, munka mellett, 0 vezetési tapasztalattal nem biztos, hogy rövid idő alatt menni fog. Persze csak legyintettem magamban, mert az anyósülésből olyan egyszerűnek tűnt minden. Aztán bebizonyosodott, hogy nem a levegőbe beszélt, és belekerült jópár hónapomba a jogsi.
És lehet azt mondani, hogy mindenkinek jobb lenne, ha soha nem szereznénk jogsit, ha nem vagyunk képesek 2 hónap alatt befejezni, de magamból kiindulva: idő kellett például ahhoz, hogy elfogadajam, hogy visszakerültem felnőtt fejjel tanuló státuszba, hogy nem sikerül minden manőver azonnal, és nem dől össze a világ, ha valami, akár egy kanyarodás, nem 100%-osan sikerül. Az oktatóm idővel felismerte, hogy a fejemben van a "gond", túlstresszelem az egészet, és segített átlendülni a holtponton.

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2012.07.10. 16:20:31

Nna, akkor a sok okoskodónak: tavaly tettem le ott, 1 hónap és 4 nap alatt, KRESZ elsőre 1 hibával (lovaskocsi mögött nem kell lekaccsolni a távolságit, ha használod). Rutin elsőre, vezetés kis morgással ugyan, de elsőre. KRESZ-re mondtam az öregnek, hogy én bizony be sem dugom az orrom, mert egyrészt bazi meleg van, másrészt meg mert ott a CD, oszt csókolom, éjjel-nappal azt toltam (mellesleg csak szólok, hogy nem megy Win7 alatt, de egy VMW-vel műx.)Annyira mentem be az Non-Stopba, hogy lejelentsem a frissen megszerzett KRESZ-t, és kicsengessem a rutin vizsgadíjat, és erőltessem az öreget, hogy márpedig nekem most intézzen vizsgaidőpontot majd az oktatóm, és ja, klímás kocsit szeretnék, mert vizesedik a lábam a rutinon a kuplungtól (évekkel ezelőtt már belefogtam és akkor abbahagytam, amikor bucira dagadt). Öt perc múlva lett oktatóm, klímás kocsi, és már másnap rutinóra. Csak nem nagyképűzni kell, hanem értelmesen elmondani, hogy mit szeretnél, és lehet, hogy a kifinomult kisasszonynak derogál az, ha valaki egyszerűbben emberközeli, de az tuti, hogy ott mindent elintéznek. Az oktatóm hatalmas arc volt, folyton Bogyózott, jól magyarázott, ha kellett, matchbox-szal szemléltetett, lehet, hogy ki kellett járnom érte Kispestre, de egy remek srác volt. Azért (és nem dicsekvés, hanem csak sima büszkeség) a KRESZ vizsgabiztos is csak nevetett, amikor elsőként kész lettem és meglátta a lottószelvényen - csak így hívom az eredményjelzőt, mert olyan, mint a régi komenista lottószelvények voltak - a közepén azt az egy piros x-et. Vigyorgott, halkan gratulált, belefirkálta a vizsgalapomba amit kellett, én meg kiszökdécselhettem a teremből :)

adf9uy 2012.07.10. 17:43:47

Több képet Petráról, egészalakosakat is!

spal 2012.07.10. 17:57:21

@nyulontul: Jó hát nekem is mindegy, csak írjon értelmesen érdekes dolgokról. És ha egyszer már Petra, egy kis átszellemülést is szeretnék kérni tőle, szerintem még segítené is a vezetés elsajátításában.

tomcsibácsi 2012.07.10. 20:10:22

@ccvv:

Jaja!

Pont mint a kötelező. 10 éve vezetek egy céges, hosszú, magastetős ablaknélküli Transitot! Kilátás nuku, egyszer pördültem meg vele a Tisza hídon, mert lefagyott!

Most vettem egy Vitot, A0-s kötelezőt fizetek.
Így játam.

Ja, 11 évesen rendszeresen vezettem a családi Dacit a földutakon. (csukjanakle)

medvetoka 2012.07.10. 20:15:23

Szavakkal nem tudom leírni, hogy mennyire béna ez a cikk, a stílus is tenyérbemászó.

CSÖRR-CSI££ 2012.07.10. 22:21:30

Látom, a másságot inkább kell tolárálni, mint az igazságot (törölték a kommentem, igaz, ezúttal tényleg kicsit erős volt), de most már én sem fogom séróból pöcsnövelési kísérletnek tartani, ha valaki böhöm nagy pick upot vesz, vagy Hummert, mert lehet, hogy csak nagyobb biztonságban szeretné magát (és a családját) érezni, mint amit átél egy törékeny kis gyöszben.
Nissan Patrollal szemezgetek is egy ideje.

Quarius_ 2012.07.10. 23:08:39

Milyen bizonyítvány? Én 17 és félévesen csináltam a jogsit vastagon középsuliban és nem vok egyedül. Lemaradtam valamiről?

csunyadiszno 2012.07.11. 01:53:28

@Brother Love: Igazad van teljesen, de ezt a ratyi képet cseréld le.

Szabolcs78 2012.07.11. 07:56:16

Tisztelt Typier!

Reagálnék a fenti kommentjére! Takács Szabolcs vagyok a keszthelyi Technika Autósiskola járművezető szakoktatója.
Először is megköszönném, ha bemutatkozna teljes néven. Mivel engem megnevezett, gondolom nem kérek ezzel túl sokat. Így ezzel a pocskondiázással egy nick mögé bújva eléggé hiteltelennek, gerinctelennek és gyávának tűnik.
Másodszor a telefonról néhány mondat. Mivel több milliót érő autókkal dolgozunk – és ebből élünk – szerintem nincs oktató, aki ezt kockára tenné a telefonja nyomkodásával. Szerintem Ön is csak így lenne ezzel.
Harmadszor! A „könyvelő csaj” – én azért hölgyet írtam volna – kirendeltség vezetőként dolgozik és nem könyvelőként. Bocsássa meg nekem, hogy jó munkakapcsolatban vagyunk. Bizonyára Önnek nincs hölgy ismerőse, ezért veszi ezt rossz néven.
Negyedszer! Ha figyelt volna az oktatás során a hallottakra – bár józan paraszti ésszel is rá lehet jönni – tudná, hogy az esővíz az utakon gödrökben, nyomvályúkban és kátyúkban gyülemlik fel. Szóval, ahol pocsolya van ott kátyúra kell számítani, amibe belehajtva sérülhet a futómű. És ne haragudjon meg érte, ha az autómat – amiért én dolgoztam meg – nem engedem összetörni. Ja és lenne egy ide vonatkozó kérdésem. Ha autót mosok, másnapra rá esik az eső (Ön írta ezt is) akkor a már eleve vizes, latyakos autót miért pont a tisztasága miatt félteném?
Ötödször a kézifékről beszélnék. Az állítja, hogy rossz volt a kézifék. Nem működő kézifék esetén a Közlekedési Hatóság az Oktatójármű Igazolást ki sem állította volna. Továbbá a gyakorlati vizsgákon a Biztonsági berendezések ellenőrzése és a vezetés során a Vizsgabiztos elöl nem lehetett volna eltitkolni annak nem megfelelő működését.

Takács Szabolcs

Közbiztonság Szilárd 2012.07.11. 13:08:42

@ColT:
Igazad van, sőt, máshol sem.
De nem tudom, hogy jön ez ahhoz, amire válaszoltál.

@ccvv:
Nem megy a szövegértés, ugye? Gyakorolj még kicsit.
Te nő vagy, ugye?

@akos696:
Nem felelőtlen suttyó voltál, hanem büdös tahó.
Nagyon nem ugyanaz a kategória.
Kár, hogy nem kapott el a rendőr, és nem tiltottak el egy életre a vezetéstől.
Ugyanis a hozzád hasonló vagánykodó barmok okozzák a baleseteket. Sajnos, általában más hal bele.

@Sadist:
Már csak az a kérds, mi a mocskos kurva anyjukat keresnek ott a biciklisek, ahol a gyalogosok járnak (= járda).

@Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke:
"Csak nem nagyképűzni kell"
Pedig épp azt csinálod.

KTM 2012.07.11. 16:01:24

Sziasztok

Annyit tennék hozzá a kresz. oktatáshoz, hogy a tanulók nagy része akár csecsemő kora óta ülhet apuka, anyuka mögött az autóban. Csak kinéztek néha az ablakon és nem a kresz tanfolyamon látnak életükben először stop táblát, mellé az ukázt, hogy itt bizony meg kell állni és körülnézni. A magam részéről apám mellett (mögött) több száz órás tanfolyamon voltam túl, mire jelentkeztem az autós iskolánál. Közben kerékpároztam is pár ezer km-t és akkor még a bringásokra is vonatkoztak a szabályok :).

Totál lehúzásnak érzem a kötelező, több 10.000 Ft-os elméleti oktatást a vizsga előtt. Ha átmegy, akkor megtanulta oktató nélkül is. Vagy a vizsga nem erről szól?

1986-ban vizsgáztam, lehet, azóta annyi változás történt, hogy már nem is érvényes.....

Kalappal a kislánynak és jó munkahelyet, hogy tudjon venni valami ügyes, kis, pár éves, használt autót.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.07.11. 16:14:07

@Közbiztonság Szilárd: Nem éppen. Szerintem a jogsi nélküli időszakban biztonságosabban vezettem szinte bárkinél (pont, hogy ne tűnjek fel a rendőröknek) és a vezetési tudásom és autókezelésem már akkor is jobb volt az átlagvezetők 80%-ánál.
Jóval veszélyesebbek a jogsival a kézben levő akkor vezetni kezdő, de a gázt csak padlóig tudni nyomó suttyók.

Amúgy miből gondolod, hogy vagánykodó barom voltam?

kb 600e km alatt sosem volt balesetem (nem jelenti azt, hogy még nem lehet, sosem szabad túl sokat képzelni magunkról, akkor jön a baj).

akos696 · www.focusauto.hu 2012.07.11. 16:17:28

@Közbiztonság Szilárd: Ja és a biciklisek sokkal jobb helyen vannak a járdán, mint az autók között életveszélyesen cikázva.

Tommi 2012.07.11. 16:59:37

@apoa: Én 3 éve csináltam a jogsimat, igaz, akkor éppen az érettségi küszöbe előtt álltam. Semmilyen papírt nem kértek, hogy én hol tanulok/tanultam.

ccvv 2012.07.11. 18:25:39

@Közbiztonság Szilárd: Nem megy az érvelés, ugye? Személyeskedj még egy kicsit!

Te biztosan macsó pasi vagy, ugye?

Teszt.Elek 2012.07.11. 20:23:30

@Szabolcs78: "Másodszor a telefonról néhány mondat. Mivel több milliót érő autókkal dolgozunk – és ebből élünk – szerintem nincs oktató, aki ezt kockára tenné a telefonja nyomkodásával. Szerintem Ön is csak így lenne ezzel."

Szerintem pedig van. Az én oktatóm iskolavezető volt, amúgy teljesen jó arc, viszont a helyzetéből fakadóan az óráink kb 50-60%-át végigtelefonálta.

Bár általában véve telefonálás közben is figyelt rá mi történik, azért ez, főleg egy kezdő tanuló számára nem nyilvánvaló és igen.. volt olyan is, amikor egyértelmű volt, hogy nem figyel, nem tud figyelni mi történik körülöttünk (például amikor derékig a kesztyűtartóban volt, mert keresett valamit, vagy a telefonon olvasott egy SMS-t).

Mentségére legyen mondva, hogy ez már a tanfolyam vége felé volt, ahol javarészt amúgy is csak utazott és irányított merre menjünk.

Ez a telefonálósdi, egy olyan szakmában ahol gyakorlatilag előjegyzéses alapon mennek önhöz vezetni a tanulók egyáltalán nem meglepő. Pont ezen jellegéből kifolyólag itt és most gond nélkül hazugnak kiáltanám ki, ha azt merné mondani, hogy ön nem szokta időről időre használni a telefonját (a gyakoriságtól most tekintsünk el) miközben oktat.

Persze ettől még tud figyelni (és nyilván figyel is) arra mit csinál a tanuló (a headset csodája ugyebár), de ezt a tanuló nem feltétlenül tudja, vagy érzi.

Szabolcs78 2012.07.11. 21:07:52

@Teszt.Elek: Az én értelmezésemben mást jelent a telefon nyomkodása és mást jelent a telefon "rendeltetésszerű" használata.
Az előbbi alatt játékot, telefonnal való ismerkedést, netezést stb. értek, ahol az oktató unalmában, nem törődöm módon elüti az időt. Ez több mint elítélendő ebben a formában.
Azonban teljesen mást jelent számomra a telefonálás. Ahogy említette "előjegyzéses alapon" jönnek hozzánk a tanulók, így sajnos a telefon "rendeltetésszerű" használata elkerülhetetlen.
Szóval, ha kérhetem ne nevezzen hazugnak itt és most gond nélkül, mert nem mindegy ki, hogyan, mire és mikor használja a telefont!

Teszt.Elek 2012.07.11. 21:20:32

@Szabolcs78:
Kérem olvassa el ismét amit írtam, nem neveztem önt hazugnak, hiszen nem adott rá okot, pusztán kilátásba helyeztem, hogy annak fogom nevezni, ha okot ad rá :)

Bár nem mondja ki, de igen helyesen megállapította, hogy eltérő emberek, ugyanazokat a szavakat képesek másképp értelmezni. Én is másképp értelmeztem az írottakat, meg ön is. A lényeg, hogy nagyjából egyetértünk abban, miszerint az oktatás közbeni telefonálás sajnálatosan, de egy szükségszerűség az ön szakmájában.

Remélem abban is egyetértünk, hogy ez ettől még nem teszi kevésbé zavaróvá a tanuló számára - legyen az bármennyire toleráns is - a dolgot.

Szabolcs78 2012.07.11. 21:51:24

@Teszt.Elek: Úgy gondolom, hogy a "nagyjából" való egyetértés nem teljesen pontos megfogalmazás. Helyesbítenék, amennyiben megengedi. Véleményem szerint teljesen egyetértünk. :)

(---Flúgos Buszos---) 2012.07.12. 14:52:40

@mzjoe: Bocs,de nekem minden sikerült elsőre a B-C-D-E vizsgákon.Figyelni kell csak,és sikerül.

Akinek meg a B-s jogsinál azt mondják a 12 hibapontra,hogy legközelebb meglesz az 10 alatt is,na az fog legközelebb az országúton a te sávodban előzni egy kamiont.

közösperonos átszállás 2012.07.12. 15:37:23

@akos696: "Ja és a biciklisek sokkal jobb helyen vannak a járdán, mint az autók között életveszélyesen cikázva. "

Hát cikázni nem kéne sehol, és akkor meg már inkább az úton.

közösperonos átszállás 2012.07.12. 15:39:55

@Közbiztonság Szilárd: "Már csak az a kérds, mi a mocskos kurva anyjukat keresnek ott a biciklisek, ahol a gyalogosok járnak (= járda)."

Meg zebra (keresztbe', akár, hogy ne menjünk bele mélyebben).

Meg gyalog- és kerékpárút (van nem elválasztott változat is, meg van, hogy az elválaszottnál a gyalogos megy át a másikra).

Meg vannak ilyen övezetek is, ahol szabad mindkettőnek.

Meg lehet, hogy picit csőlátásod is van. Lehet. :-)

(---Flúgos Buszos---) 2012.07.12. 17:36:52

@TaaT: Tudod,mi a szomorú,hogy nálunk van aki megkapta a buszra a jogsit,tolatni már nem tud vele.
Véletlenül csuklós busz volt neki szóló helyett,akkor cserélt neki a forgalmista mással,aki szólóval volt,mert a srác nem tud menni csuklóssal. Ez is egy probléma nálunk.

(---Flúgos Buszos---) 2012.07.12. 17:47:27

@Teszt.Elek: Elárulom neked,hogy nem is volt KRESZ könyvem,úgy jártam órára. Elég volt a számítógépes program,pedig még én is papír alapún vizsgáztam legelőször.

Én is csak is szervó nélküli autóval engednék csak autóvezetést tanítani. Megtudja,mi az az Y forduló,nem ám a szervó,meg a "jaj,elrontottam."

közösperonos átszállás 2012.07.13. 08:54:15

@(---Flúgos Buszos---): "Én is csak is szervó nélküli autóval engednék csak autóvezetést tanítani.'

Pontosan! Meg kurblissal, nem ám önindító, tanulja csak meg, hogy... ööö, mit is?

(---Flúgos Buszos---) 2012.07.20. 17:42:19

@közösperonos átszállás: Nem ezt mondanád,ha téged tartana fel a sok vezetni nem tudó.

purplehaze 2012.11.12. 18:19:53

Na de mi lett a tanfolyam vége??? Petrának meglett a jogosítványa???

TaaT 2012.11.12. 19:04:50

@purplehaze: Sztem azóta is küzd :)
Volt középsulis osztálytársamnak (csaj, nem szőke) 5.-re lett meg a jogsija, de azóta sem vezet... lehet jobb is...

purplehaze 2012.11.14. 16:26:46

@TaaT: Hm... gondolod ez az oka csöndnek? :)
ÓÓÓ, én tudok olyat aki elkezdte. Eljutott a vezetésig. Oszt megunta és abbahagyta. Nincs jogsija. Rájött hogy marhára nem érdekli! Lehet hogy Petránál is ez van?
süti beállítások módosítása